Geweldig dat zo'n stuk propaganda zijn plaats vindt op de Frontpage.quote:Aan rechts Fok!
Column door yootje
Het is algemeen bekend dat de meeste mensen die de Fok!Frontpage bezoeken vaak nogal rechts zijn. Ik kan me hier echt heel erg aan ergeren en vreet mezelf soms bijna op als ik de reacties hier lees. Om hier wat tegenwicht tegen te bieden wil ik hier een verhaal plaatsen over "asielige zoekers" zoals sommige lollige mensen vluchtelingen willen noemen.
Mijn moeder werkt bij Vluchtelingenwerk. Dat is een organisatie die asielzoekers helpt. Zij hoort daar vreselijke verhalen van mensen uit allerlei delen van de wereld. Vandaag vertelde ze een verhaal over een familie uit Afghanistan. De familie leed onder de Taliban. Zo moest de vrouw eens haar baby'tje met spoed naar het ziekenhuis brengen, maar zij had geen begeleiding. Daarom werd haar baby'tje doodgeknuppeld.
De familie vluchtte vijf jaar geleden naar Nederland. Hier vroegen ze een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd, drie jaar, aan. Deze kregen ze toegewezen. Twee jaar geleden vroegen ze een verblijfsvergunning aan voor onbepaalde tijd. Deze week kregen ze te horen dat ze die misschien niet kijgen omdat de IND Afghanistan als veilig beschouwd. Dit is niet waar. Rond Kabul is het betrekkelijk veilig, maar verder in het land is het echt niet veilig meer. Dat het Nederlandse leger daar nog zit zegt al alles.
Een jongen uit de familie zit nu in de derde klas van het VWO, hij wil volgend jaar N&T doen. De vrouw is nog steeds getraumatiseerd. Over een tijdje krijgen ze een verhoor waarbij alles weer op zal komen. De man van de familie zal in Afghanistan misschien nog steeds vervolgd worden. De vrouw en de jongen zaten te huilen, ze waren ontroostbaar.
Is dit wat jullie willen? En met jullie bedoel ik alle "rechtsen" onder ons. Willen jullie echt het leven van deze mensen kapot maken? En dan ook echt helemaal, 100% kapot. Ik ben zelf vijftien, zit in de derde klas van VWO en wil volgend jaar N&T doen. Ik ben echter op de juiste tijd, op de juiste plaats geboren en krijg de kans om dit te doen. Hij niet. Waarom? Omdat mensen liever willen dat hun landje niet zo druk is. Ze vinden vluchtelingen maar lastig. Of omdat ze niet willen dat hun belastinggeld aan dit soort mensen wordt besteed. Weet je, het maakt mij geen fuck uit of er misschien een paar procent van mijn belastinggeld naar zo'n familie gaat. Sterker nog, ik zou liever willen dat al mijn belastinggeld naar vluchtelingen gaat, dan naar de bouw van een nieuw voetbalstadion, een balletvoorstelling of de nieuwe keuken van Minister Verdonk.
Ze bedoelt het liefquote:Op maandag 12 juli 2004 12:12 schreef MikeyMo het volgende:
deze staat als column op de FP:
[..]
en dan die laatste alinea...
Maar jij gelukkig niet.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:15 schreef MikeyMo het volgende:
De schrijver is een rasechte hokjesdenker
quote:Het begint al halverwege: mijn moeder werkt bij vluchtelingenwerk. Kijk dan weet je dat naar een eenzijdig verhaal gaat lezen. De eerste medewerker van een organisatie als vluchtelingenwerk die negatief durft te zijn over vluchtelingen moet ik nog tegenkomen. Immers, ook dat soort mensen zijn geen dief van hun eigen portemonnee
de search leverde niets op, maar die is dan ook gewoon kut natuurlijkquote:Op maandag 12 juli 2004 12:18 schreef Acient het volgende:
*vraagt zich af hoe vaak die "column" nog voorbij gaat komen in pol*
ach jij kent tal van verhalen van vluchtelingenwerkmedewerkers die een negatief verhaal neerzetten over asielzoekers. Kom maar op!quote:Op maandag 12 juli 2004 12:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar jij gelukkig niet.
[..]
Nee, nee. Nu doe je het verkeerd. Jij stopt er al in een hokje, omdat ze vluchtelingenwerkster is,quote:Op maandag 12 juli 2004 12:22 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ach jij kent tal van verhalen van vluchtelingenwerkmedewerkers die een negatief verhaal neerzetten over asielzoekers. Kom maar op!
Ja joh, dit is natuurlijik allemaal onzin....Die mensen kunnen best terug, en de zoon kan natuurlijk ook gewoon in afganistan zijn N&T doen....Die vluchtelingenwerk 'kippen'geloven alles wat zo'n vrouw zegt zonder na te denken, en deze vluchtelingen liegen over hun toestand om maar hier te mogen blijven...quote:Op maandag 12 juli 2004 12:12 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Geweldig dat zo'n stuk propaganda zijn plaats vindt op de Frontpage.
Het begint al halverwege: mijn moeder werkt bij vluchtelingenwerk. Kijk dan weet je dat naar een eenzijdig verhaal gaat lezen. De eerste medewerker van een organisatie als vluchtelingenwerk die negatief durft te zijn over vluchtelingen moet ik nog tegenkomen. Immers, ook dat soort mensen zijn geen dief van hun eigen portemonnee
daarnaast baseert hij zijn betoog op verhalen die hij hoort van zijn moeder die zij op haar beurt weer hoort van de asielzoekers. Nou, misschien ligt het aan de wantrouwende ik, maar ik geloof niet alles wat men zegt. Vaak krijgt men in het thuisland voorgeschoteld met welk verhaal hier men aan moet komen om een kans op asiel te maken. Tja, dat zo'n vluchtelingenwerk-kip dat gelijk voor waar aannneemt...
omdat zij medewerker is van vluchtelingenwerk verwacht ik geen negatief kritisch verhaal over asielzoekers.... en de column is daar zelf bewijs van.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, nee. Nu doe je het verkeerd. Jij stopt er al in een hokje, omdat ze vluchtelingenwerkster is,.
Inderdaad, we moeten 25 miljoen Afghanen opvangen en een verblijfsvergunning gevenquote:Deze week kregen ze te horen dat ze die misschien niet kijgen omdat de IND Afghanistan als veilig beschouwd. Dit is niet waar. Rond Kabul is het betrekkelijk veilig, maar verder in het land is het echt niet veilig meer. Dat het Nederlandse leger daar nog zit zegt al alles.
Dat is de vraag niet. De vraag is of migranten ons land willen kapot maken, niet andersom.quote:Willen jullie echt het leven van deze mensen kapot maken?
Aha, je zit niet in een vmbo-klas waar ruim de helft allochtoon is niet? Oh nee die problemen wil je niet zien? Je snapt geen donder van de werkelijkheid.quote:Ik ben zelf vijftien, zit in de derde klas van VWO en wil volgend jaar N&T doen.
Dan stort je voortaan toch lekker 100% van je salaris bij Vluchtelingenwerk, eens kijken hoe snel je bijdraaitquote:Weet je, het maakt mij geen fuck uit of er misschien een paar procent van mijn belastinggeld naar zo'n familie gaat.
Nee, de mening van de rest van de Nederlanders is inderdaad onboeiend, want een of ander jochie vind vluchtelingen oh zo zielig.quote:Weet je, het maakt mij geen fuck uit of er misschien een paar procent van mijn belastinggeld naar zo'n familie gaat.
Zijn ze ook.quote:Ze vinden vluchtelingen maar lastig.
Is het ook.quote:Omdat mensen liever willen dat hun landje niet zo druk is.
En terecht.quote:Of omdat ze niet willen dat hun belastinggeld aan dit soort mensen wordt besteed.
Mij wel. En 99% van de Nederland vind dat ook.quote:Weet je, het maakt mij geen fuck uit of er misschien een paar procent van mijn belastinggeld naar zo'n familie gaat.
Ik heb familie wonen in Tilburg. Tilburg heeft de grootste Somalische gemeenschap van Nederland. Daar zit geen gastarbeider tussen maar zijn allemaal mensen die via de asielprocedure zijn binnengekomen. Als je ziet wat een problemen daar zijn, het geweld, de agressie en de verloedering. Echt niet normaal meer.quote:Mijn moeder werkt bij Vluchtelingenwerk. Dat is een organisatie die asielzoekers helpt. Zij hoort daar vreselijke verhalen van mensen uit allerlei delen van de wereld.
Ik hoorde laatst iemand die bij de IND werkte op de radio vertellen over "vluchtelingen" die vanuit het asielzoekerscentrum op vakantie gaan naar het land waaruit ze zogenaamd gevlucht waren. En van Irakezen die terug naar Irak waren gegaan, maar ineens weer op de stoep stonden om dat Irak weer de status van "onveilig land" had gekregen. Dat soort economisch toeristen mogen ze dus heel hard terug laten roeien. Mensen die het echt nodig hebben gun ik graag wat van m'n belastingcenten.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:12 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Het begint al halverwege: mijn moeder werkt bij vluchtelingenwerk. Kijk dan weet je dat naar een eenzijdig verhaal gaat lezen. De eerste medewerker van een organisatie als vluchtelingenwerk die negatief durft te zijn over vluchtelingen moet ik nog tegenkomen.
Ik denk inderdaad dat er een groot asielzoekerscomplot is dat besloten heeft door middel van immigratie en steuntrekken bij de overheid Nederland kapot te maken.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:28 schreef pberends het volgende:
Dat is de vraag niet. De vraag is of migranten ons land willen kapot maken, niet andersom.
Mja, vluchtelingenwerkers hebben vaak juist een reeler beeld van wat er speelt dan jij of ik. Zij zitten er namelijk midden in en horen de zielige verhalen, maar maken ook het bedrog mee. Ze worden dus wel degelijk gepokt en gemazeld.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:27 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
omdat zij medewerker is van vluchtelingenwerk verwacht ik geen negatief kritisch verhaal over asielzoekers.... en de column is daar zelf bewijs van.
Goed gezegd, want dit is de keiharde realiteit.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:28 schreef Tikorev-2 het volgende:
[..]
Ik heb familie wonen in Tilburg. Tilburg heeft de grootste Somalische gemeenschap van Nederland. Daar zit geen gastarbeider tussen maar zijn allemaal mensen die via de asielprocedure zijn binnengekomen. Als je ziet wat een problemen daar zijn, het geweld, de agressie en de verloedering. Echt niet normaal meer.
Is dit wat jullie willen? En met jullie bedoel ik alle "linksen" onder ons. Willen jullie echt het leven van de resterende autochtonen in die buurt kapot maken? En dan ook echt helemaal, 100% kapot?
En over die familie uit Afghanistan. Waarom zijn ze helemaal naar Nederland gevlucht? Dat ze gevlucht zijn uit Afghanistan zal best een politiek motief hebben gehad. Maar dat ze vervolgens helemaal naar Nederland zijn gekomen was puur een economische afweging. Ik zou ze terug sturen naar Pakistan. Kunnen ze daar asiel aanvragen.
In Pakistan wonen allemaal mensen met dezelfde cultuur, hetzelfde geloof en dezelfde gewoonten. Dat past vele malen beter bij elkaar. Gelukkig hebben we Verdonk![]()
Ik heb het niet over dat asielzoekers erop uit zijn om Nederland kapot te maken. Feit is wel dat alle statistieken uitwijzen dat ze slecht voor dit land zijn. Dat maakt Nederland kapot.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat er een groot asielzoekerscomplot is dat besloten heeft door middel van immigratie en steuntrekken bij de overheid Nederland kapot te maken.
ik heb geloof ik al twee maal een verwijzing naar deze column gezien in een discussie en toen deed hij ook al totaal niet ter zake, dat is dus nog steeds niet veranderd.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:21 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
de search leverde niets op, maar die is dan ook gewoon kut natuurlijk
Je zal juist om die reden toch echt ergens een grens moeten trekken. Wij hebben de middelen noch de ruimte om iedereen te kunnen opvangen die zich hier aan de grens meldt. Derhalve zal je maatregelen moeten treffen die op de persoon ingezoomd als inhumaan kunnen overkomen. Dat is geen rechts, maar een reeel beleid.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:25 schreef Ripley het volgende:
...
En ja, ik ben me er bewust van dat we niet als 1 klein landje het leed van de wereld kunnen dragen. Maar af en toe eens menselijk nadenken kan geen kwaad
Ja, graag. En met een beetje geluk worden de autochtone tienermeisjes nog es even flink verkracht door uit hun bek stinkende moslims. Ik hoop dat de goudeerlijke blanke arbeider ook gedwongen wordt te vertrekken uit de verallochtoniseerde wijken, maar uiteraard nadat ze bespuugd en bestolen zijn door deze buitenlandse dieven.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:28 schreef Tikorev-2 het volgende:
Is dit wat jullie willen? En met jullie bedoel ik alle "linksen" onder ons. Willen jullie echt het leven van de resterende autochtonen in die buurt kapot maken? En dan ook echt helemaal, 100% kapot?
En jij in een hutje in Kabul.....quote:Op maandag 12 juli 2004 12:33 schreef Tikorev-2 het volgende:
Dit is ongetwijfeld ook de reden waarom GroenLinks de kiesgerechtigde leeftijd wilde verlagen naar 16 jaar. Alleen in die categorie zijn nog zulke naïeve mensen te vinden. Vijftien jaar, waarschijnlijk een blanke VWO klas ergens in een rustig dorpje of blanke villawijk. Ga eerst maar eens een jaartje in zo'n gezellige multiculturele buurt wonen.
Shit, je hebt onze geheime agenda ontdektquote:Op maandag 12 juli 2004 12:28 schreef Tikorev-2 het volgende:
[..]
Ik heb familie wonen in Tilburg. Tilburg heeft de grootste Somalische gemeenschap van Nederland. Daar zit geen gastarbeider tussen maar zijn allemaal mensen die via de asielprocedure zijn binnengekomen. Als je ziet wat een problemen daar zijn, het geweld, de agressie en de verloedering. Echt niet normaal meer.
Een groot deel van de vluchtelingen komt hier bewust naartoe ja. Een ander deel belandt hier toevallig. Je weet niet of deze familie bij de eerste of de laatste groep hoort.quote:En over die familie uit Afghanistan. Waarom zijn ze helemaal naar Nederland gevlucht? Dat ze gevlucht zijn uit Afghanistan zal best een politiek motief hebben gehad. Maar dat ze vervolgens helemaal naar Nederland zijn gekomen was puur een economische afweging. Ik zou ze terug sturen naar Pakistan. Kunnen ze daar asiel aanvragen.
Ja, die cultuur en gewoonten waar zij aan proberen te ontsnappen.quote:In Pakistan wonen allemaal mensen met dezelfde cultuur, hetzelfde geloof en dezelfde gewoonten. Dat past vele malen beter bij elkaar. Gelukkig hebben we Verdonk![]()
natuurlijk moet je een reeel beleid hebben. Maar vind jij het reeel om te stellen dat je mensen veilig terug kunt sturen naar afghanistan?quote:Op maandag 12 juli 2004 12:34 schreef Manji het volgende:
[..]
Je zal juist om die reden toch echt ergens een grens moeten trekken. Wij hebben de middelen noch de ruimte om iedereen te kunnen opvangen die zich hier aan de grens meldt. Derhalve zal je maatregelen moeten treffen die op de persoon ingezoomd als inhumaan kunnen overkomen. Dat is geen rechts, maar een reeel beleid.
Waarom? Ik snap al wel dat je dan ook naar Pakistan kan vluchten (zoals miljoenen landgenoten) i.p.v. duizenden kilometers verderop helemaal naar Nederland te vertrekken.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:34 schreef Tu5 het volgende:
[..]
En jij in een hutje in Kabul.....
oh in een discussie... nee dit is een topic over dit stukje propaganda geschreven vanuit de onderbuik, zonder enige bronnen oid, enkel wijzend naar anderenquote:Op maandag 12 juli 2004 12:33 schreef Acient het volgende:
[..]
ik heb geloof ik al twee maal een verwijzing naar deze column gezien in een discussie en toen deed hij ook al totaal niet ter zake, dat is dus nog steeds niet veranderd.
Pakistaan heeft een diversiteit aan culturen en geloven, Pakistaan is meer multi-cultureel dan Nederland.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:28 schreef Tikorev-2 het volgende:
In Pakistan wonen allemaal mensen met dezelfde cultuur, hetzelfde geloof en dezelfde gewoonten. Dat past vele malen beter bij elkaar. Gelukkig hebben we Verdonk![]()
Ik ebn 27 en woon al mijn hele leven in Amsterdam: in alle buurten van de jordaan tot amsterdam noord, van Oost tot de Pijp gewoond. Ik heb nog nooit last gehad vaan een asielzoeker. Wel van marokkanen, maar daar gaat het hier niet overquote:Op maandag 12 juli 2004 12:33 schreef Tikorev-2 het volgende:
Dit is ongetwijfeld ook de reden waarom GroenLinks de kiesgerechtigde leeftijd wilde verlagen naar 16 jaar. Alleen in die categorie zijn nog zulke naïeve mensen te vinden. Vijftien jaar, waarschijnlijk een blanke VWO klas ergens in een rustig dorpje of blanke villawijk. Ga eerst maar eens een jaartje in zo'n gezellige multiculturele buurt wonen.
Als dit op waarheid berust en daar ga ik eigelijk wel van uit dan is het nog erger gesteld met dit land dan ik al dacht.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:28 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik werk bij vluchtelingenwerg en schat dat 80% van de mensen die er komen liegen over hun vluchtverhaal. Soms weet ik het zelfs zeker (ben regiodeskundige), maar ik kan en mag daar niks aan doen (heb een code ondertekend).
Ik krijg er niks voor betaald (dus geen "dief van mijn eigen portemonnee"), behalve een hoop besef dat hoe de wereld in elkaar steekt niet eerlijk is.
Ik draag geen geitenwollen sokken overigens. Maar ik wordt toch wel in dat hokje gepropt...
Mijn ergernis is dus vooral dat de "echte" vluchtelingen over één kam geschoren worden met de "goudzoekers". Dit komt in mijn optiek vooral omdat er de ruimte in het systeem zit voor de "goudzoekers" om het naar hun hand te zetten dmv hun leugens. Iedereen die in een land zit waar ze nooit vooruit zullen komen zou liegen om hier binnen te komen, dat gebeurt namelijk al eeuwenlang. Het Nederlandse immigratiesysteem is hier niet op ingesteld. Ik schuif de zwarte piet dus lekker door naar de politiek.
Het is een column en dus een mening, geen onderbouwd artikelquote:Op maandag 12 juli 2004 12:37 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
oh in een discussie... nee dit is een topic over dit stukje propaganda geschreven vanuit de onderbuik, zonder enige bronnen oid, enkel wijzend naar anderen
Ik heb geen idee hoe de situatie daar is. Maar mensen die verantwoordelijk zijn voor het uitvoeren van het beleid heeben daar naar alle waarschijnlijkheid een betere kijk op.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:37 schreef Ripley het volgende:
[..]
natuurlijk moet je een reeel beleid hebben. Maar vind jij het reeel om te stellen dat je mensen veilig terug kunt sturen naar afghanistan?
Ze sparen jarenlang en de familie helpt vaak mee om één gezinslid naar het Westen te krijgen. De reis is verloopt dan levensgevaarlijk via bijvoorbeeld vrachtwagens. Dit alles geregeld door corrupte mensenhandelaren.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:41 schreef Acient het volgende:
Wat ik mij echter nog steeds wel afvraag is waar die mensen uberhaupt het geld van daan halen om hier heen te komen.
Zevenennegentig procent is moslim. De islamitische cultuur zal dus ook wel de boventoon voeren. Dat valt dus ook wel weer mee met die diversiteit.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Pakistaan heeft een diversiteit aan culturen en geloven, Pakistaan is meer multi-cultureel dan Nederland.
Tja, dat soort discussies kom ik hier helaas wel vaker tegen dus daar stond ik niet zozeer van te kijkenquote:Op maandag 12 juli 2004 12:37 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
oh in een discussie... nee dit is een topic over dit stukje propaganda geschreven vanuit de onderbuik, zonder enige bronnen oid, enkel wijzend naar anderen
Het is niet veilig genoeg voor Nederlanders om naar toe te reizen. Maar wel veilig genoeg om mensen die daar al in levensgevaar zijn geweest naar toe te sturen. Dat zegt al veel.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:42 schreef Manji het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe de situatie daar is. Maar mensen die verantwoordelijk zijn voor het uitvoeren van het beleid heeben daar naar alle waarschijnlijkheid een betere kijk op.
Dus kunnen ze zich beter melden bij een veilig buurland.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ze sparen jarenlang en de familie helpt vaak mee om één gezinslid naar het Westen te krijgen. De reis is verloopt dan levensgevaarlijk via bijvoorbeeld vrachtwagens. Dit alles geregeld door corrupte mensenhandelaren.
10% van de bevolking is sji'ietisch en zoals je toch wel zal weten, is geloof niet het enige wat er op aarde is en zijn er dus verschillende bevolkingsgroepen, talen, culturen in Pakistan.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:43 schreef Tikorev-2 het volgende:
[..]
Zevenennegentig procent is moslim. De islamitische cultuur zal dus ook wel de boventoon voeren. Dat valt dus ook wel weer mee met die diversiteit.
Satan's inlichtingendienst
Ja, dat lijkt mij ook en dat gebeurt dan ook het meest.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:44 schreef Manji het volgende:
[..]
Dus kunnen ze zich beter melden bij een veilig buurland.
ach, als het 1 op 1 is dan is het vaak wel leuk, als het 1 tegen een groep is mag je wel met steekhoudende argumenten aankomen. Afgezien van: mijn moeder zei tegen mij...quote:Op maandag 12 juli 2004 12:42 schreef Ripley het volgende:
[..]
Het is een column en dus een mening, geen onderbouwd artikel
Als Beau in de nieuwe revu fons de poel afkraakt is dat ook een onderbuikgevoel: dat is het leuke van een column.
En vervolgens de rest laten ovekomen in verband met gezinshereniging.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ze sparen jarenlang en de familie helpt vaak mee om één gezinslid naar het Westen te krijgen. De reis is verloopt dan levensgevaarlijk via bijvoorbeeld vrachtwagens. Dit alles geregeld door corrupte mensenhandelaren.
Pim was niet extreem rechts. Door de linkse partijen is hij in die hoek gedrukt. Maar hij was lang niet zo extreem als mensen dachten.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:31 schreef mighty_myte het volgende:
vlaams blok scoort goed in belgië. dat is niet voor niks.
pim scoorde goed in nederland, dat is ook niet voor niks.
klinkt misschien wel extreem rechts,
Wat hebben die er nu weer mee te maken?quote:Op maandag 12 juli 2004 12:45 schreef UnderWorld_ het volgende:
Hoe passen de Joden in dit topic?
Tja, waar een beetje propaganda niet al goed voor is.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:46 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Pim was niet extreem rechts. Door de linkse partijen is hij in die hoek gedrukt. Maar hij was lang niet zo extreem als mensen dachten.
Waarom is het 1 op 1 anders dan 1 tegen een groep? Omdat jij je aangesproken voelt?quote:Op maandag 12 juli 2004 12:45 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ach, als het 1 op 1 is dan is het vaak wel leuk, als het 1 tegen een groep is mag je wel met steekhoudende argumenten aankomen. Afgezien van: mijn moeder zei tegen mij...
Tja, mijn ouders vertelden ook sinterklaasverhalen tegen mij...
maar toegegeven: FOK! is een vergaarbak van blazerdragend en dixiejazzminnend nederland geworden, en het zou beter zijn als die verhouding een beetje 50/50 zou worden.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:15 schreef Felix het volgende:
[..]
Ze bedoelt het lief
Het zegt dat Nederlanders niets te zoeken hebben in een gebied waar recent een oorlog is uitgevochten. Een oorlog die een eind gemaakt heeft aan het het bewind waar veel afghanen voor gevlucht zijn.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:43 schreef Ripley het volgende:
[..]
Het is niet veilig genoeg voor Nederlanders om naar toe te reizen. Maar wel veilig genoeg om mensen die daar al in levensgevaar zijn geweest naar toe te sturen. Dat zegt al veel.
Logischer wel, maar dat doen ze niet omdat het er (in Pakistan bijv.) een chaos is waar de poten onder je stoel weggezaagd worden zodra je een nagel hebt om je kont te krabben. Als vluchteling zul je daar altijd een paria blijven, een tweederangsburger zonder rechten (net als de christelijke minderheid dat steeds meer wordt daar).quote:Op maandag 12 juli 2004 12:45 schreef Acient het volgende:
[..]
En vervolgens de rest laten ovekomen in verband met gezinshereniging.
Is het niet veel logischer om met dat geld een soort en met van bestaan op te bouwen in de regio van het ontvluchte gebied.
als je 1 op 1 speelt spreek je iemand persoonlijk aan. Die kan dan ook reageren. Beetje moddergooien onderling.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:49 schreef Ripley het volgende:
[..]
Waarom is het 1 op 1 anders dan 1 tegen een groep? Omdat jij je aangesproken voelt?
Eeen column die 1 op 1 is is veel beschadigender voor een individu, dus als je al onderscheid maakt zou dat juist reden zijn om in dat geval steekhoudender argumenten te geven
Het zionistische complot misschien, duh!quote:Op maandag 12 juli 2004 12:47 schreef Acient het volgende:
[..]
Wat hebben die er nu weer mee te maken?
Hij was gewoon heel erg rechts, niet dat ie rassenscheiding propageerde, maar hij was wel verrekte rechts.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:46 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Pim was niet extreem rechts.
Je kan het oneens zijn met een mening, maar dat zegt niet dat je een ander mag ontzeggen om die afwijkende mening te hebben en die neer te zetten in een columnquote:Op maandag 12 juli 2004 12:52 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als je 1 op 1 speelt spreek je iemand persoonlijk aan. Die kan dan ook reageren. Beetje moddergooien onderling.
Als je een groep aanspreekt kun je maar beter met echte steekhoudende argumenten komen, want anders heb je minimaal 10 die je opmerkingen/verwijten neersabelen...
quote:Op maandag 12 juli 2004 12:47 schreef du_ke het volgende:huilie.
Voor hoeveel mensen er nog ruimte is, is uiteraard redelijk subjectief, mar we zitten in ieder geval nog maar op zestien miljoen en er komen nauwelijk asielzoekers in Nederland, er emigreren zelfs meer mensen dan er immigreren, dus over de twintig miljoen, die volgens verwachtingen nooit gehaald zal worden, hoeven we ons voorlopig nog niet druk te maken.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:56 schreef killer_mac het volgende:
1) Nederland heeft maar ruimte voor 20 miljoen mensen, dus al zouden we mensen toe laten er is een limiet dus zullen we mensen moeten terugsturen.
Pim was een produkt van de jarenlange linkse struisvogelpolitiek. Hij heeft problemen bespreekbaar gemaakt zodat nu langzaam bij iedereen de ogen open gaat en er eindelijk een klimaat ontstaat waarin het mogelijk wordt de echte problemen flink aan te pakken. Hij heeft hierdoor in een jaar tijd meer bereikt dan welke andere politieke partij dan ook in tien jaar had kunnen doen.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:55 schreef du_ke het volgende:
Pim was een omhoog gevallen maoïst. Wel zielig dat hij degene was die rechts Nederland naar de haat samenleving moest leiden.
Het aangegeven aantal was dan ook om aan te geven dat we nooit ruimte zullen hebben voor alle politieke vluchtelingen. Dus dat we beter in die landen zelf verandering te weeg kunnen brengen. Daar zijn veel meer mensen bij gebaat!quote:Op maandag 12 juli 2004 13:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Voor hoeveel mensen er nog ruimte is, is uiteraard redelijk subjectief, mar we zitten in ieder geval nog maar op zestien miljoen en er komen nauwelijk asielzoekers in Nederland, er emigreren zelfs meer mensen dan er immigreren, dus over de twintig miljoen, die volgens verwachtingen nooit gehaald zal worden, hoeven we ons voorlopig nog niet druk te maken.
Hij heeft geen fuck bereikt, kon niet eens een partij oprichten met competente mensen. En dat had ons land moeten redden? Maar goed, laten we er geen pim-discussie van makenquote:Op maandag 12 juli 2004 13:02 schreef Tikorev-2 het volgende:
[..]
Pim was een produkt van de jarenlange linkse struisvogelpolitiek. Hij heeft problemen bespreekbaar gemaakt zodat nu langzaam bij iedereen de ogen open gaat en er eindelijk een klimaat ontstaat waarin het mogelijk wordt de echte problemen flink aan te pakken. Hij heeft hierdoor in een jaar tijd meer bereikt dan welke andere politieke partij dan ook in tien jaar had kunnen doen.![]()
Verloederde wijken, criminaliteit, niet-geïntegreerde allochtonen, islamitisch fundamentalisme, enz.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:04 schreef du_ke het volgende:
tikorev, wat zijn de echte problemen?
quote:Op maandag 12 juli 2004 12:28 schreef pberends het volgende:
Inderdaad, we moeten 25 miljoen Afghanen opvangen en een verblijfsvergunning gevenOf laten we de Afghanen verdelen over de westerse wereld, hoeft Nederland er maar 400.000 toe te laten
Men vlucht niet van een land om het in een ander land slechter te hebben. Dus nee, migranten willen Nederland niet kapot maken, ze vragen hulp omdat hun eigen land kapot is.quote:Dat is de vraag niet. De vraag is of migranten ons land willen kapot maken, niet andersom.
Generaliserend en gezien de sterke stijging van allochtonen in het hoger onderwijs, onzin.quote:Aha, je zit niet in een vmbo-klas waar ruim de helft allochtoon is niet? Oh nee die problemen wil je niet zien? Je snapt geen donder van de werkelijkheid.
Zullen we wel reëel blijven?quote:Dan stort je voortaan toch lekker 100% van je salaris bij Vluchtelingenwerk, eens kijken hoe snel je bijdraait
Een beetje meer respect voor iemands mening mag wel he? Daarnaast staat dat jochie niet alleen in zijn mening.quote:Nee, de mening van de rest van de Nederlanders is inderdaad onboeiend, want een of ander jochie vind vluchtelingen oh zo zielig.
Mag je er meteen bij vermelden in welk opzicht vluchtelingen jou nou lastig valt...Of toch maar weer gegeneraliseerd hier?quote:Zijn ze ook.
Ooit buiten een grote stad geweest? Die drukte valt behoorlijk meequote:Is het ook.
Ach ja, waarom met een procentje belasting zoveel mensenlevens redden? Kunnen we beter JSFjes van kopen he?quote:en terecht.
En jij weet hoe 99% (!) van Nederland hierover denkt?quote:Mij wel. En 99% van de Nederland vind dat ook.
Bijvoorbeeld de kwestie asielzoekers:quote:Op maandag 12 juli 2004 12:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hij was gewoon heel erg rechts, niet dat ie rassenscheiding propageerde, maar hij was wel verrekte rechts.
Oh als dat de problemen van ons land dan maak ik me nog niet al te druk.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:05 schreef Tikorev-2 het volgende:
[..]
Verloederde wijken, criminaliteit, niet-geïntegreerde allochtonen, islamitisch fundamentalisme, enz.
Welke (linkse) media hebben dit zo gezegd en waren deze representatief voor alle media en kan je daardoor concluderen dat Pim door dé media als extreem-rechts werd neergezet?quote:Op maandag 12 juli 2004 13:08 schreef The_Hives het volgende:
de (linkse)media en partijen brachten het zo dat hij alle (toekomstige) asielzoekers onvoorwaardelijk naar hun thuisland terug wilde sturen. Ongeacht de reden dat ze hier kwamen.
Volgens mij is Balkenende anders druk bezig.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
ik heb veel meer problemen een achteruit hobbelend innovatieklimaat en ontoerijkende budgetten voor zorg en welzijn. Juist zaken waar rechtse kabinetten over het algemeen niets aan doen. Terwijl ze de basis zijn om andere problemen op te lossen.
er staat: en partijen. Dat is een samenspel. In verscheidene debatten is hier op ingegaan.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Welke (linkse) media hebben dit zo gezegd en waren deze representatief voor alle media en kan je daardoor concluderen dat Pim door dé media als extreem-rechts werd neergezet?
Om al die zaken nog verder naar de klote te helpen, idd.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:11 schreef Tikorev-2 het volgende:
[..]
Volgens mij is Balkenende anders druk bezig.
Klopt en als we nu eens proberen om daar structureel wat aan te doen ipv. slechts een klein deel hier helpen kunnen we voor het zeflde geld een hele grote groep daar helpen.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:51 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Logischer wel, maar dat doen ze niet omdat het er (in Pakistan bijv.) een chaos is waar de poten onder je stoel weggezaagd worden zodra je een nagel hebt om je kont te krabben. Als vluchteling zul je daar altijd een paria blijven, een tweederangsburger zonder rechten (net als de christelijke minderheid dat steeds meer wordt daar).
Goed, dus het ligt niet aan de media? Maar die debatten, wat werd er dan precies gezegd en werd dat gezegd in het klimaat waarin wel es werd gezegd dat bepaalde ministers erger zijn dan Bin Laden?quote:Op maandag 12 juli 2004 13:11 schreef The_Hives het volgende:
[..]
er staat: en partijen. Dat is een samenspel. In verscheidene debatten is hier op ingegaan.
Ja met het wegbezuinigen van alle preventieve uitgavenquote:Op maandag 12 juli 2004 13:11 schreef Tikorev-2 het volgende:
[..]
Volgens mij is Balkenende anders druk bezig.
Licht deze simpele SP-retoriek dan eens wat nader toe...quote:Op maandag 12 juli 2004 13:13 schreef Miwe het volgende:
[..]
Om al die zaken nog verder naar de klote te helpen, idd.
En daarom is het ook beter om opvang in de regio te regelen, zodat als het veilig is ze sneller weer terugkomen om hun land weer op te bouwen.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:07 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Men vlucht niet van een land om het in een ander land slechter te hebben. Dus nee, migranten willen Nederland niet kapot maken, ze vragen hulp omdat hun eigen land kapot is.
geen onzin want het percentage allochtonen op vmbo scholen ligt vele malen hoger. Een stijging van 1 naar 2 % in het hoger onderwijs is natuurlijk een bijhoorlijke stijging (percentage is fictief)quote:Generaliserend en gezien de sterke stijging van allochtonen in het hoger onderwijs, onzin.
Inderdaad helaas. Individuele gevallen worden vaak in het zielige getrokken. Terwijl er beter gekeken zou kunnen worden naar opvang die voor assielzoekers, hun land en Nederland beter zou zijn, dus opvang in de regio.quote:Zullen Een beetje meer respect voor iemands mening mag wel he? Daarnaast staat dat jochie niet alleen in zijn mening.
In sommige delen van Nederland gelukkig nog wel. Maar mag dat zo blijven?quote:Ooit buiten een grote stad geweest? Die drukte valt behoorlijk mee
Mensenlevens redden prima maar nogmaals waarom moet dat dan hier?quote:Ach ja, waarom met een procentje belasting zoveel mensenlevens redden? Kunnen we beter JSFjes van kopen he?
Het enige wat PimFortuyn deed, was luisteren naar de burgers, wat Pim zei, dat dacht de nederlandseburger al zeker 15 jaar, alleen in die tijd luisterden mensen in de politiek nog niet naar de burger, dat fenomeen is pas gekomen na de opstanding van de heer Fortuyn (mooie naam trouwens).quote:Op maandag 12 juli 2004 12:55 schreef du_ke het volgende:
Pim was een omhoog gevallen maoïst. Wel zielig dat hij degene was die rechts Nederland naar de haat samenleving moest leiden.
Wie of wat is de Nederlandse burger?quote:Op maandag 12 juli 2004 13:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het enige wat PimFortuyn deed, was luisteren naar de burgers, wat Pim zei, dat dacht de nederlandseburger al zeker 15 jaar, alleen in die tijd luisterden mensen in de politiek nog niet naar de burger, dat fenomeen is pas gekomen na de opstanding van de heer Fortuyn (mooie naam trouwens).
Het volk wat mag stemmen slimmerd, begrijpend lezenquote:Op maandag 12 juli 2004 13:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wie of wat is de Nederlandse burger?
Het ligt aan beide. De media haakt er graag op in.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Goed, dus het ligt niet aan de media?
Ik kan het niet meer precies citeren. Maar wanneer er naar zijn asielbeleid gevraagd werd, probeerde hij het uit te leggen. Wanneer andere lijsttrekkers hier op inhaakte werden de woorden verdraaid (niet dat dat nou zo erg is in een debat) en werden er aannames gemaakt. Vaak kreeg hij niet of nauwelijks de kans om daar op te reageren. Al dan niet overstemd door het publiek.quote:Maar die debatten, wat werd er dan precies gezegd
nam iemand die uitspraken serieus? Nee. Andersom wel.quote:en werd dat gezegd in het klimaat waarin wel es werd gezegd dat bepaalde ministers erger zijn dan Bin Laden?
Nee, bijvoorbeeld een innovatieplatform om o.a. universiteiten en het bedrijfsleven beter te laten samenwerken of het differentiëren van het collegegeld om technische studies aantrekkelijker te maken. Dat zijn structuele oplossingen.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja met het wegbezuinigen van alle preventieve uitgaven Het studeren moeilijker maken en de jeugdwerkeloosheid op te laten lopen
Nou die waren niet in meerderheid voor de LPFquote:Op maandag 12 juli 2004 13:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het volk wat mag stemmen slimmerd, begrijpend lezen
Komt dat door asielzoekers cq vluchtelingen uit afghanistan, soedan etc. of door het gastarbeidersbeleid?quote:Op maandag 12 juli 2004 13:05 schreef Tikorev-2 het volgende:
[..]
Verloederde wijken, criminaliteit, niet-geïntegreerde allochtonen, islamitisch fundamentalisme, enz.
Nee maar het was schrikbarendveel en het was een nieuwe partij, dus als pim nog had geleefd dan had je de volgende verkiezingen is moeten zien, dan had de lpf helemaal op winst gestaan, maar dat wist jij, dat wist ik en dat wist Volkert van de G, alleen hij kon er niet mee leven, dus schoot hij maar een blauwe boon in pim ze mik.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou die waren niet in meerderheid voor de LPF.
Beide...quote:Op maandag 12 juli 2004 13:30 schreef Ripley het volgende:
[..]
Komt dat door asielzoekers cq vluchtelingen uit afghanistan, soedan etc. of door het gastarbeidersbeleid?
Onzin Balkenende 1 was net zo snel op z'n bek gegaanquote:Op maandag 12 juli 2004 13:32 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee maar het was schrikbarendveel en het was een nieuwe partij, dus als pim nog had geleefd dan had je de volgende verkiezingen is moeten zien, dan had de lpf helemaal op winst gestaan, maar dat wist jij, dat wist ik en dat wist Volkert van de G, alleen hij kon er niet mee leven, dus schoot hij maar een blauwe boon in pim ze mik.
Beide. Ik geloof niet dat er in Nederland bijvoorbeeld Somalische gastarbeiders zijn. Terwijl er wel veel problemen zijn met een bepaald deel van de Somalische gemeenschap.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:30 schreef Ripley het volgende:
[..]
Komt dat door asielzoekers cq vluchtelingen uit afghanistan, soedan etc. of door het gastarbeidersbeleid?
de lpf is afgestraft om dat het gezicht van de partij er niet meer was, en de partij alleen maar negatief in het nieuws kwam door de onderlinge strijd en incidenten.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Onzin Balkenende 1 was net zo snel op z'n bek gegaan. En de LPF was afgestraft omdat alle voorgestelde maatregelen onuitvoerbaar bleken. En de problemen niet in een keer op waren gelost
.
Fortuyn had het zeker weten voor elkaar gekregen, je kan bakellende niet vergelijken met Pim.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Onzin Balkenende 1 was net zo snel op z'n bek gegaan. En de LPF was afgestraft omdat alle voorgestelde maatregelen onuitvoerbaar bleken. En de problemen niet in een keer op waren gelost
.
*meld het vast even*quote:Op maandag 12 juli 2004 13:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Fortuyn had het zeker weten voor elkaar gekregen, je kan bakellende niet vergelijken met Pim.
Maar ook als fortuyn er nog wel was geweest. Ook hij zou de partij nooit bij elkaar hebben gehouden. Daarvoor had hij gewoon een verkeerde fractiequote:Op maandag 12 juli 2004 13:37 schreef The_Hives het volgende:
[..]
de lpf is afgestraft om dat het gezicht van de partij er niet meer was, en de partij alleen maar negatief in het nieuws kwam door de onderlinge strijd en incidenten.
Het tegendeel valt ook niet te bewijzen, maar hij had het gewoon voor elkaar gekregen, punt uit.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:38 schreef Acient het volgende:
[..]
*meld het vast even*
Fortuyn is dood, of hij al dan niet voor elkaar had gekregen wat hij beloofd had staat niet ter discussie omdat het niet te bewijzen valt
Welnee dat hebben onze linkse vrienden gedaan door het stelselmatig te ontkennen en criminaliseren (dat er problemen zijn met immigratie)quote:Op maandag 12 juli 2004 12:55 schreef du_ke het volgende:
Leugens. De LPF stond voor het neerschieten nog veel hoger in de peilingen dan ze uiteindelijk gekregen hebbenquote:Op maandag 12 juli 2004 13:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
En zonder z'n dood zou de LPF veel en veel minder stemmen hebben gehad.
Je loopt nu gewoon stellingen te lanceren waarvan het al dan niet kloppen gewoon niet kan worden bewezen.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het tegendeel valt ook niet te bewijzen, maar hij had het gewoon voor elkaar gekregen, punt uit.
UHMMM, ik was een fan van foruyn ik kende die kerel al een jaar of 3 van Harry bij businessclass, wat pim zei, dat dacht ik al jaren, bijvoorbeeld hoe hij een keer los ging over de is-lam(synoniem: is-bezopen), toen fortuyn nog niet bekend was bij de gemiddelde boerenlul, prachtig hoe hij dat zei, met zoveel emotie.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar ook als fortuyn er nog wel was geweest. Ook hij zou de partij nooit bij elkaar hebben gehouden. Daarvoor had hij gewoon een verkeerde fractie.
En zonder z'n dood zou de LPF veel en veel minder stemmen hebben gehad.
Ik herhaal...quote:Op maandag 12 juli 2004 13:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
UHMMM, ik was een fan van foruyn ik kende die kerel al een jaar of 3 van Harry bij businessclass, wat pim zei, dat dacht ik al jaren, bijvoorbeeld hoe hij een keer los ging over de is-lam(synoniem: is-bezopen), toen fortuyn nog niet bekend was bij de gemiddelde boerenlul, prachtig hoe hij dat zei, met zoveel emotie.
Maar goed ik heb niet op Fortuyn gestemd omdat fortuyn dood was en zo waren er nog velen met mij dus alles houdt elkaar in evenwicht, ik had destijds mijn stem op de vvd gedropped.
En fortuyn had perfect die partij bij elkaar gehouden!
quote:Op maandag 12 juli 2004 13:45 schreef Acient het volgende:
[..]
Je loopt nu gewoon stellingen te lanceren waarvan het al dan niet kloppen gewoon niet kan worden bewezen.
Dat vind jij erg dus dan vind jij het ook erg hoe de gemiddelde moslim over joden denkt?quote:Op maandag 12 juli 2004 13:44 schreef du_ke het volgende:
Vraag de gemiddelde volkswijk bewoner eens hoe hij over moslims denkt.
Op een gegeven moment inderdaad maar de laatste paar weken voor 6 mei was er een duidelijk dalende tendens in de peilingen.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:43 schreef Matamoros het volgende:
[..]
Leugens. De LPF stond voor het neerschieten nog veel hoger in de peilingen dan ze uiteindelijk gekregen hebben
Dat klopt, maar iemand gunde hem geen kans om zichzelf te kunnen bewijzen, door hem af te schieten alsof het een dolle hond was.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:45 schreef Acient het volgende:
[..]
Je loopt nu gewoon stellingen te lanceren waarvan het al dan niet kloppen gewoon niet kan worden bewezen.
Ze stonden nog steeds ver boven de uiteindelijke uitslag.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Op een gegeven moment inderdaad maar de laatste paar weken voor 6 mei was er een duidelijk dalende tendens in de peilingen.
Men begon door te krijgen dat het veel schreeuwen en uiterlijk vertoon maar weinig inhoud was.
Natuurlijk vind ik dat ook erg. maar ik denk zo dat als er haat is tegen een bepaalde groep dan zal deze groep zich weer uiten tegen een ander.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:47 schreef Matamoros het volgende:
[..]
Dat vind jij erg dus dan vind jij het ook erg hoe de gemiddelde moslim over joden denkt?
Nee hoor, wat ik me herinner was de LPF in de peilingen aan het dalen en was de uiteindelijke uitslag stukken hoger dan in de laatste peilingen.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:49 schreef Matamoros het volgende:
[..]
Ze stonden nog steeds ver boven de uiteindelijke uitslag.
Door dit gewoon glashard te ontkennen lieg je. Doet het pijn om zoiets toe te moeten geven dus lieg je er maar over?
dit stukje slaat echt helemaal nergens opquote:Op maandag 12 juli 2004 13:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
.
Dus als jijzelf een beetje een redelijk mens bent met een hart op de goede plaats dan zeg je dat PimFortuyn het had kunnen waarmaken ondanks er geen bewijzen voor zijn. Volgens mij heb jij geen manieren thuis meegekregen?
Hewt enige wat ik doe is graag met feiten discusieren en niet met wat eventueel gebeurd zou kunnen zijn als een bepaald iets in het verleden wel of niet had plaatsgevonden.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat klopt, maar iemand gunde hem geen kans om zichzelf te kunnen bewijzen, door hem af te schieten alsof het een dolle hond was.
Dus als jijzelf een beetje een redelijk mens bent met een hart op de goede plaats dan zeg je dat PimFortuyn het had kunnen waarmaken ondanks er geen bewijzen voor zijn. Volgens mij heb jij geen manieren thuis meegekregen?
Gebaseerd op niets. Fortuyn heeft weinig meer gedaan dan een half jaar campagne gevoerd voordat hij als een beest afgeslacht werd.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Natuurlijk vind ik dat ook erg. maar ik denk zo dat als er haat is tegen een bepaalde groep dan zal deze groep zich weer uiten tegen een ander.
O.a. onder invloed van fortuyn is de samenleving gepolariseerd. Daarin heeft haat veel meer kans zich te ontwikkelen.
Dit slaat al helemaal nergens op.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Natuurlijk vind ik dat ook erg. maar ik denk zo dat als er haat is tegen een bepaalde groep dan zal deze groep zich weer uiten tegen een ander.
Volgens mij ook maar dat was niet in alle peilingen zo. Barometer liet wel een dalende tendens zien in de laatste weken, die van de Hondt niet (volgens mij kan ook andersom zijn)quote:Op maandag 12 juli 2004 13:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee hoor, wat ik me herinner was de LPF in de peilingen aan het dalen en was de uiteindelijke uitslag stukken hoger dan in de laatste peilingen.
dat is nou juist het probleemquote:Op maandag 12 juli 2004 13:53 schreef gekke_sandra het volgende:
Het zal wel meevallen met die aantallen rechtse fokkers he...
Er zijn zat linkse mensen te vinden.. óók op fok.
vraagje, ben je alleen geregistreerd om hier moslims te bashen? In bijna iedere post die ik van je gelezen heb (ja alle 14quote:Op maandag 12 juli 2004 13:54 schreef Matamoros het volgende:
Nee da's leuk, er is niets beters dan een flinke protie tegengas in een discussiequote:Op maandag 12 juli 2004 13:54 schreef The_Hives het volgende:
[..]
dat is nou juist het probleem
de meeste fokkers zijn links
ach, het houdt het wel levendigquote:Op maandag 12 juli 2004 13:56 schreef Acient het volgende:
[..]
Nee da's leuk, er is niets beters dan een flinke protie tegengas in een discussie
Tja, als je het allemaal met elkaar eens bent valt er vrij weinig te discusierenquote:Op maandag 12 juli 2004 13:58 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ach, het houdt het wel levendig
Nou ik vind van wel. Fortuyn probeert zich te bewijzen, maarja het wordt toch allemaal een beetje te dreigend, dus fortuyn wordt afgemaakt.quote:Op maandag 12 juli 2004 13:50 schreef The_Hives het volgende:
[..]
dit stukje slaat echt helemaal nergens op
datz ou eigenlijk aps echt zo zijn als er stond: aan extreem-rechts fok. Want dat ben ik ongetwijfeld volgens jouquote:Op maandag 12 juli 2004 14:14 schreef SCH het volgende:
Fijn dat MikeyMo de schoen die hem past heeft aangetrokken
Het valt niet te bewijzen, derhalve kun je hierover ook geen goede discussie houden, dan voer je discussie op basis van meningen die niet met feiten gestaafd kunnen wordenquote:Op maandag 12 juli 2004 14:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nou ik vind van wel. Fortuyn probeert zich te bewijzen, maarja het wordt toch allemaal een beetje te dreigend, dus fortuyn wordt afgemaakt.
Je zit dan echt wel verrot in elkaar als je na zijn dood nog gaat roepen dat het niet te bewijzen valt dat Fortuyn alle problemen ging oplossen. In zo`n unieke situatie als deze moet je gewoon Fortuyn het voordeel van de twijvel gunnen.
quote:Op maandag 12 juli 2004 14:16 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
datz ou eigenlijk aps echt zo zijn als er stond: aan extreem-rechts fok. Want dat ben ik ongetwijfeld volgens jou
quote:Op maandag 12 juli 2004 13:54 schreef Matamoros het volgende:
[..]
Dit slaat al helemaal nergens op.
Dus omdat nederlanders volgens jou moslims haten gaan moslims joden haten?![]()
Wat een debiele redenatiegang zeg.... alles om maar niet toe te hoeven geven dat ze misschien toch niet zo heel lief en aardig zijn allemaal.... en uiteraard de schuld bij de nler te leggen. Want immigranten kunnen niet racistisch zijn natuurlijk
Het valt inderdaad niet te bewijzen, maar daarom moet je Fortuyn wel het voordeel van de twijvel gunnen anders vind ik je gewoon een rot persoon die dood had moeten zijn ipv Fortuyn.quote:Op maandag 12 juli 2004 14:16 schreef Acient het volgende:
[..]
Het valt niet te bewijzen, derhalve kun je hierover ook geen goede discussie houden, dan voer je discussie op basis van meningen die niet met feiten gestaafd kunnen worden
Ohquote:Op maandag 12 juli 2004 14:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nou ik vind van wel. Fortuyn probeert zich te bewijzen, maarja het wordt toch allemaal een beetje te dreigend, dus fortuyn wordt afgemaakt.
Je zit dan echt wel verrot in elkaar als je na zijn dood nog gaat roepen dat het niet te bewijzen valt dat Fortuyn alle problemen ging oplossen. In zo`n unieke situatie als deze moet je gewoon Fortuyn het voordeel van de twijvel gunnen.
Hji ligt er iets te dik bovenop Monidique. Mij dunkt dat misstanden gewoon of wat sarcastisch benoemd kunnen worden opdat juist hierdoor actief werk gemaakt kan worden van bestrijding van onderbuikgevoelens door bestaande misstanden aan te pakken in plaats van deze te verzwijgen en daarmee tot voedingsbodem te verworden voor etiketteerders.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, graag. En met een beetje geluk worden de autochtone tienermeisjes nog es even flink verkracht door uit hun bek stinkende moslims. Ik hoop dat de goudeerlijke blanke arbeider ook gedwongen wordt te vertrekken uit de verallochtoniseerde wijken, maar uiteraard nadat ze bespuugd en bestolen zijn door deze buitenlandse dieven.
Ja, graag.
waar koop je dat? twijvel?quote:Op maandag 12 juli 2004 14:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het valt inderdaad niet te bewijzen, maar daarom moet je Fortuyn wel het voordeel van de twijvel gunnen anders vind ik je gewoon een rot persoon die dood had moeten zijn ipv Fortuyn.
Fortuyn probeerde zich te bewijzen, maar kreeg geen kans`, dus verdient hij nu gewoon het voordeel van de twijvel!!
Dan ben ik een rotpersoon.quote:Op maandag 12 juli 2004 14:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het valt inderdaad niet te bewijzen, maar daarom moet je Fortuyn wel het voordeel van de twijvel gunnen anders vind ik je gewoon een rot persoon die dood had moeten zijn ipv Fortuyn.
Fortuyn probeerde zich te bewijzen, maar kreeg geen kans`, dus verdient hij nu gewoon het voordeel van de twijvel!!
Ook dit is slechts een aanname. Het lijkt er echter voor mij sterker op dat vurende Volkert wat was doorgeslagen en op zijn eentje opereerde. Gezien er voor beide aannames geen sluitende bewijzen zijn kan er slechts op sentimenten worden gediscuzeurd. Volgens mij levert dat niets op en het is nog maar de vraag of Pim dat gewild zou hebbenquote:Op maandag 12 juli 2004 14:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hier maak je je schuldig aan eenzelfde wensdenken als de aanhangers van Jan Marijnissen en consorten. Misschien hebben zowel zij als jij gelijk. We weten het echter niet. Wèl hebben we wat kennis van de handel en wandel van Fortuyn uit zijn eigen verleden en zouden we op basis daarvan wat gaan extrapoleren. Dan zijn ruzies en misverstanden incalculeerbaar maar handzame oplossingen zouden evengoed wèl als niet bereikt kunnen worden. Bij de studiefinanciering deed Fortuyn het als directeur niet slecht, als columnist en spreker deed Fortuyn het zelfs goed, over zijn functioneren aan de universiteit blijven de meningen echter verdeeld.quote:Je zit dan echt wel verrot in elkaar als je na zijn dood nog gaat roepen dat het niet te bewijzen valt dat Fortuyn alle problemen ging oplossen. In zo`n unieke situatie als deze moet je gewoon Fortuyn het voordeel van de twijvel gunnen.
quote:Op maandag 12 juli 2004 14:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je weet dat ik gelijk heb anders zou je niet mierenneuken over die spelfout.... (en me uitmaken voor loser, zonder argument wat je alweer weggeveegd hebt) moeten mensen niet doen, want die mensen die mierenneuken maken zelf ook wel eens spelfouten. En buiten dat, dit is chatten, ik zit hier geen megadeal te sluiten met 1 of andere grote jongen.quote:Op maandag 12 juli 2004 14:30 schreef teknomist het volgende:
[..].
Ga jij zelf maar eerst Nederlands leren.
En leg me dan nog eens uit waarom Fortuyn precies het voordeel van de twijfel verdient...
You've made my day.quote:Op maandag 12 juli 2004 14:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nog 1 keer: Pim probeerde zich te bewijzen, kreeg vele kiezers op zijn hand en werd vervolgens dood geschoten en zo kon pim zich niet meer waar maken, als je dan een beetje redelijk in elkaar zit dan zeg gun je fortuyn het voordeel van de twijvel en nu moet ik weg, chillen, tot later.
Inderdaad, maar dit was wel een erge spellingsfout en nog consequent ookquote:Op maandag 12 juli 2004 14:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je weet dat ik gelijk heb anders zou je niet mierenneuken over die spelfout.... (en me uitmaken voor loser, zonder argument wat je alweer weggeveegd hebt) moeten mensen niet doen, want die mensen die mierenneuken maken zelf ook wel eens spelfouten. En buiten dat, dit is chatten, ik zit hier geen megadeal te sluiten met 1 of andere grote jongen.
quote:Nog 1 keer: Pim probeerde zich te bewijzen, kreeg vele kiezers op zijn hand en werd vervolgens dood geschoten en zo kon pim zich niet meer waar maken, als je dan een beetje redelijk in elkaar zit dan zeg gun je fortuyn het voordeel van de twijvel en nu moet ik weg, chillen, tot later.
Er moet ook op Fok! ruimte zijn voor Op/Ed. Het linkse geluid is op Fok! duidelijk in de minderheid. Een betoog dat uitgaat van de waarden die links hoog houdt is dus niets om over te schamperen in de oceaan van neerbuigende rechtse commentaren.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:12 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Geweldig dat zo'n stuk propaganda zijn plaats vindt op de Frontpage.
Het begint al halverwege: mijn moeder werkt bij vluchtelingenwerk. Kijk dan weet je dat naar een eenzijdig verhaal gaat lezen. De eerste medewerker van een organisatie als vluchtelingenwerk die negatief durft te zijn over vluchtelingen moet ik nog tegenkomen. Immers, ook dat soort mensen zijn geen dief van hun eigen portemonnee
daarnaast baseert hij zijn betoog op verhalen die hij hoort van zijn moeder die zij op haar beurt weer hoort van de asielzoekers. Nou, misschien ligt het aan de wantrouwende ik, maar ik geloof niet alles wat men zegt. Vaak krijgt men in het thuisland voorgeschoteld met welk verhaal hier men aan moet komen om een kans op asiel te maken. Tja, dat zo'n vluchtelingenwerk-kip dat gelijk voor waar aannneemt...
quote:Op maandag 12 juli 2004 15:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er moet ook op Fok! ruimte zijn voor Op/Ed. Het linkse geluid is op Fok! duidelijk in de minderheid. Een betoog dat uitgaat van de waarden die links hoog houdt is dus niets om over te schamperen in de oceaan van neerbuigende rechtse commentaren.
Dat was in de begintijd volgens mij anders, misschien is het gewoon een golfbeweging.quote:Op maandag 12 juli 2004 15:24 schreef Ryan3 het volgende:
Het linkse geluid is op Fok! duidelijk in de minderheid.
Als ik wat lees in POL lijkt het juist altijd dat links de overhand heeft.quote:Op maandag 12 juli 2004 15:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat was in de begintijd volgens mij anders, misschien is het gewoon een golfbeweging.
Ik ben er net 3 jaar, maar POL is voortgekomen uit C&G (nu C&H), ongeveer vlak voor de verkiezingen in 2002. Nog niet zo lang geleden dus. Door toedoen van 9/11 en Fortuyn ontstond er dus al veel polarisatie. Na de moord op Fortuyn is dat even explosief toegenomen en daarna zakte de polarisatie wat in elkaar volgens mij. Veel leedvermaak rondom de LPF kreeg je toen. Ikzelf ben afgehaakt om nu tot mijn verbazing te constateren dat de ideeën van Fortuyn bij veel Fok!kertjes diep zijn ingezonken, er ook nieuwe veel radicalere Fok!kers bij zijn gekomen, terwijl gematigde Fok!kers zich hier niet meer laten zien en dat men over het algemeen tamelijk is geradicaliseerd. Zo zeer zelfs dat politiek correct tegenwoordig een rechtse lading heeft gekregen op Fok!. Het lijkt dus veel meer dan alleen een golfbeweging op de golven van de economische malaise. Ik zeg al vaak, de lui die, in het debat over integratie, moslims verzorgingsstaat, de term "Verlichting" voor in de mond dragen, lijken evenzo vrolijk de bijl te willen zetten op alles wat die "Verlichting" heeft voortgebracht. Zover en zo massaal is de links-rechts tegenstelling nooit geweest in het verleden. Een algehele omdraaiing van waarden lijkt zich dus te voltrekken.quote:Op maandag 12 juli 2004 15:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat was in de begintijd volgens mij anders, misschien is het gewoon een golfbeweging.
Ja, net als bij moslimfanatici gok ik er idd ook op dat de radicalisering voor een deel op conto komt van de jeugdige leeftijd van bepaalde betrokkenen. Neemt niet weg dat ik af en toe behoorlijk schrik van wat hier en daar gepost wordt. M.n. laatst nog van een user onder de nick jantine (in C&H). Ik heb eigenlijk onlangs voor het eerst buiten Fok! over het radicalisme op een medium als Fok! met iemand gesproken, dus dat zegt toch wel wat...quote:Op maandag 12 juli 2004 16:02 schreef SCH het volgende:
Goed verhaal Ryan, kan me er helemaal in vinden.
Ik kom hier al wat langer, eerst onder een andere naam en vooral de toon over integratie en moslims en de haat en woede van jonge mensen daarom heen, verbaast mij nog iedere dag. Ik houd het er maar op dat het een gebrek aan levenservaring is, wellicht valse hoop.
Ik denk dat Fok steeds meer bekend komt te staan als een nogal rechtse site, met extreme trekjes. Als ik wel eens iets vertel over de posts hier (aan D66-achtigen) dan vragen ze zich echt af wat ik hier doe.quote:Op maandag 12 juli 2004 16:08 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb eigenlijk onlangs voor het eerst buiten Fok! over het radicalisme op een medium als Fok! met iemand gesproken, dus dat zegt toch wel wat...
Ja, ergens wrang komisch natuurlijk en het doet je afvragen of Fok! een afspiegeling is. Ik weet nog wel dat toen ik studeerde mijn op gegeven moment gematigd links (liberale) opvattingen voor tamelijk rechts werden aangezien. Dit standpunt staat op Fok! nu te boek als extreem radikalinski links van de Goelag Archipel soort zo langzamerhand. Grappige is dus weer wel dat nu zonneklaar duidelijk wordt dat opkomen voor de verworvenheden van de "Verlichting" idd gewoon een links standpunt is.quote:Op maandag 12 juli 2004 16:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk dat Fok steeds meer bekend komt te staan als een nogal rechtse site, met extreme trekjes. Als ik wel eens iets vertel over de posts hier (aan D66-achtigen) dan vragen ze zich echt af wat ik hier doe.
Ach dat is een keuze van de man zelf, kun je het eens mee zijn of niet. Naar mijn weten was Fortyn in zijn jonge jaren links, en later (zoals velen in de politiek) rechts geworden...quote:Op maandag 12 juli 2004 16:47 schreef Bevo103 het volgende:
Het feit dat Fortuijn zijn naam heeft gewijzigd in Fortuyn omdat hij dat chiquer vond, walgelijk.
inderdaad ja walgelijk. gelukkig is hij daarvoor met een kogel bestraft, dat zal em leren!quote:Op maandag 12 juli 2004 16:47 schreef Bevo103 het volgende:
Het feit dat Fortuijn zijn naam heeft gewijzigd in Fortuyn omdat hij dat chiquer vond, walgelijk.
Heb je maar een kloontje genomen, meid?quote:Op maandag 12 juli 2004 16:55 schreef Matamoros het volgende:
[..]
inderdaad ja walgelijk. gelukkig is hij daarvoor met een kogel bestraft, dat zal em leren!
Gelukkig wel jaquote:Op maandag 12 juli 2004 15:49 schreef Ryan3 het volgende:
Een algehele omdraaiing van waarden lijkt zich dus te voltrekken.
denk je dat? dat de onverdraagzaamheid net op tijd komt?quote:Op maandag 12 juli 2004 17:00 schreef Matamoros het volgende:
[..]
Gelukkig wel ja
misschien nog net op tijd
Het realisme komt net op tijdquote:Op maandag 12 juli 2004 17:06 schreef SCH het volgende:
[..]
denk je dat? dat de onverdraagzaamheid net op tijd komt?
Eens.quote:Op maandag 12 juli 2004 15:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er moet ook op Fok! ruimte zijn voor Op/Ed.
Slachtofferrolalert!quote:Het linkse geluid is op Fok! duidelijk in de minderheid. Een betoog dat uitgaat van de waarden die links hoog houdt is dus niets om over te schamperen in de oceaan van neerbuigende rechtse commentaren.
Evangeliseren?quote:Op maandag 12 juli 2004 16:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk dat Fok steeds meer bekend komt te staan als een nogal rechtse site, met extreme trekjes. Als ik wel eens iets vertel over de posts hier (aan D66-achtigen) dan vragen ze zich echt af wat ik hier doe.
Wat er in een mens aan verdraagzame gedachten zit komt er doorgaans ook uit. Tot zover dan de mythe van de linkse verdraagzaamheid?quote:Op maandag 12 juli 2004 16:55 schreef Matamoros het volgende:
[..]
inderdaad ja walgelijk. gelukkig is hij daarvoor met een kogel bestraft, dat zal em leren!
Ik denk dat het een kloontje van jantine is hoor.quote:Op maandag 12 juli 2004 17:21 schreef sjun het volgende:
[..]
Wat er in een mens aan verdraagzame gedachten zit komt er doorgaans ook uit. Tot zover dan de mythe van de linkse verdraagzaamheid?
Ik verwacht overigens dat links Nederland zich niet vlot door jou laat vertegenwoordigen als het bovenstaande een gangbare manier van converseren voor je is
Da's de boel omdraaien. Rechts is toch het slachtoffer van egoïstisch, narcistisch, naijverig, rancuneus links?quote:Op maandag 12 juli 2004 17:16 schreef sjun het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Slachtofferrolalert!
Over beide kanten kan wel wat geschamperd worden lijkt me. Zo kan er ook over beide kanten iets positiefs losgelaten worden als er iemand zijn of haar best voor wil doen.
Tja, na je 40e begint de aftakeling, he.quote:Op maandag 12 juli 2004 16:51 schreef --Davidoff-- het volgende:
[..]
Ach dat is een keuze van de man zelf, kun je het eens mee zijn of niet. Naar mijn weten was Fortyn in zijn jonge jaren links, en later (zoals velen in de politiek) rechts geworden...
En niet te vergeten Maarten van Rossem, ook een hele nare, PvdA stemmende, linkse manquote:Op maandag 12 juli 2004 17:45 schreef SCH het volgende:
Ik vind sjun nou echt zo'n voorbeeld van de nieuwe rechtse kerk. In alles het slachtoffer van de VARA, de Volkskrant, Jan Marijnissen en Marcel van Dam.
kom je autoradio naar maar terugkopenquote:Op maandag 12 juli 2004 17:23 schreef mighty_myte het volgende:
iedereen die links is heeft wat mij betreft oogkleppen op.
als je vaak buiten de deur komt, en dan vooral in de grote steden
kan het bijna niet anders dan dat je standpunt uiteindelijk naar rechts schuift.
theoretisch onmogelijk om links te blijven denken, tenzij je zo'n radicale rakker
bent die even gevaarlijk is als een moslim-extremist.
Lul niet zo slap, waarom moet iedereen het met jou eens zijn en anders zijn het fundamentalisten?quote:Op maandag 12 juli 2004 17:23 schreef mighty_myte het volgende:
kan het bijna niet anders dan dat je standpunt uiteindelijk naar rechts schuift.
theoretisch onmogelijk om links te blijven denken, tenzij je zo'n radicale rakker
Is dit nou radicalisering van maatschappelijke denkbeelden ?quote:Op maandag 12 juli 2004 17:23 schreef mighty_myte het volgende:
Hiermee bevestig je mijn vermoeden dat mensen rechtser worden uit angst voor het onbekende. Het is dus meer een "wat de boer niet kent, dat vreet ie niet"-situatie, dan dat mensen echt geloven dat rechts de ultieme oplossing biedt.quote:Op maandag 12 juli 2004 17:23 schreef mighty_myte het volgende:
die verschilt globaal niet zoveel van het forumquote:Op maandag 12 juli 2004 18:08 schreef Steijn het volgende:
Wie komt er dan ook op de Frontpage.![]()
Ook dat was al vroeger, Ryan3. Intussen hebben ondernemende rechtse mensen voortvarend de hervorming van de samenleving ter hand genomen. Vermoedelijk hebben zij nog geen tijd gehad om deze hervormingen in FOK!dossiers vast te leggen.quote:Op maandag 12 juli 2004 17:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Da's de boel omdraaien. Rechts is toch het slachtoffer van egoïstisch, narcistisch, naijverig, rancuneus links?
quote:Op maandag 12 juli 2004 17:45 schreef SCH het volgende:
Ik vind sjun nou echt zo'n voorbeeld van de nieuwe rechtse kerk. In alles het slachtoffer van de VARA, de Volkskrant, Jan Marijnissen en Marcel van Dam.
Nee, sommigen zijn wensdenkers, andere praten hun leraars na zonder ooit zelf op kritische gedachten te zijn gekomen. Weer anderen zijn bang om voor racist uitgemaakt te worden. Sommigen stemmen van huis uit PvdA omdat zij dankzij vadertje Drees al generaties lang een uitkering verzorgd kregen of omdat de familie uit gemeente-ambtenaren danwel bevoogdende regenten bestaat die onderling de lokaal maatschappelijke koek reeds hebben verdeeld.quote:Op maandag 12 juli 2004 18:01 schreef SCH het volgende:
In de grote steden wonen toch erg veel linkse mensen, allemaal gevaarlijke rakkers
Wensdenken en opvoeders napraten is een algemeen menselijke eigenschap.quote:Op maandag 12 juli 2004 19:59 schreef sjun het volgende:
Nee, sommigen zijn wensdenkers, andere praten hun leraars na zonder ooit zelf op kritische gedachten te zijn gekomen. Weer anderen zijn bang om voor racist uitgemaakt te worden. Sommigen stemmen van huis uit PvdA omdat zij dankzij vadertje Drees al generaties lang een uitkering verzorgd kregen of omdat de familie uit gemeente-ambtenaren danwel bevoogdende regenten bestaat die onderling de lokaal maatschappelijke koek reeds hebben verdeeld.
Je hebt er ook wel goeie onder met wie te discussiëren valt zonder dat het onderwerp gesentimentaliseerd wordt of de aandacht van de discussie naar de man verlegd wordt middels gebruik van trivialiteiten.quote:Op maandag 12 juli 2004 17:23 schreef mighty_myte het volgende:
Waar onderschrijf ik deze toeschrijving van je? Ook onder rechtgeoriënteerden vind je wensdenkers en napraters. Over het algemeen wordt dergelijk volk hooguit als voetvolk gebruikt zoals je dat bijvoorbeeld ook zo mooi ziet bij de ketchup- taart- en knokacties van autonoom Nederland. Wie nadenkt wordt immers wijzer... en ontgroeid dergelijk actionisme.quote:Op maandag 12 juli 2004 20:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wensdenken en opvoeders napraten is een algemeen menselijke eigenschap.
Jij gaat er van uit dat rechtsdenkenden dat niet zijn
soms vinden we elkaar welquote:.....vind ik wel wensdenken.
In navolging van sommige links gecharmeerden schaaf ik ook wat bij aan het werkelijkheidsbeeld dat uitgaat.quote:Jij schept graag het beeld van rechts=vrijdenkend, objectief en links = slaafsdenkend is subjectief.
Waarom dan? Misschien hebben ze wel wat meer te verliezen aan een carrière, klandizie of maatschappelijke kansen dan bijvoorbeeld een actievoerder die geen rol als gesettelde middenstander te vervullen heeft naast zijn politieke hobby?quote:De mensen met de meeste angst voor racist uitgemaakt te worden hebben die angst ook wel vanuit een schuldig geweten... niet dan ?
Zuerst kommt das Fressen denn die Moral. Slechts wie veel heeft en wie niets te verliezen heeft terwijl hij toch gewoon te eten krijgt kan er kostspelige principes op na houden. Overigens ben ik me nog niet bewust van een moraalcrisis in mijn persoon. Wellicht kun je deze latente of niet bestaande crisis van nader belichten? Ik vrees dat slechts jouw toeschrijving te weinig argumentatie met behoorlijke geldigheidswaarde biedt om me te overtuigen.quote:Die crisis van de eigen moraal wordt geprojecteerd op links.
Soms zijn je voorzetten te mooi Bluesdude. Misschien kun je iets met de wijsheid die spreekt uit een oudhollands spreekwoord: De weg naar de hel wordt geplaveid door goede bedoelingen. Misschien kun je er ook niks mee maar dan heb ik in ieder geval geprobeerd je wat duidelijk te maken inzake je op FOK! gebruikte methodiek van voorvarende toeschrijving.quote:Zoals jij mij verweet dat ik snel iemand voor racist uitmaakt..
Volstrekt uit de lucht gegrepen en je kon dat verwijt niet hard maken in fb.
Je projecteerde je eigen moraalcrisis op mijn persoon..
quote:En vadertje Drees stelde vooral de AOW in, voor ouderen.
je zou het ook discussiebevorderende retoriek kunnen noemen. een techniek die ik op dit forum vaker ben tegengekomen en die zich niet laat beperken tot de politieke voorkeur. Overigens staat het mij niet bij dat ik ergens tot in de procenten ben getreden. Wellicht kun je me even quoten?quote:Dat reeds 3 generaties die geniet ..klopt wel her en der ..en terecht.
Maar jij suggereert dat 50 % van de nederlandse kiezers die links stemmend/denkend zijn generaties lang een uitkering hebben - niet die AOW- ....en dat mijn waarde.. is weer typisch een gevalletje van lasterlijk wensdenken...
Als kanonnenvoer dienen?quote:Op maandag 12 juli 2004 16:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Als ik wel eens iets vertel over de posts hier (aan D66-achtigen) dan vragen ze zich echt af wat ik hier doe.
idd .. zielug ach wat zieeeeelugggggggquote:Op maandag 12 juli 2004 20:38 schreef dJ-Zcore het volgende:
Wat een debiele column.
Dat soort debielen schreeuwen moord en brand, omdat 'recht' zogenaamd alles over 1 kam scheren, maar ze doen net zo hard hetzelfde.
Indrukwekkend.quote:Op maandag 12 juli 2004 21:15 schreef Koos Voos het volgende:
idd .. zielug ach wat zieeeeeluggggggg, gewoon opdonderen.. doeiiiiiiii
![]()
![]()
![]()
Ga demonstreren, vuile woudhoerquote:Op maandag 12 juli 2004 21:15 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
idd .. zielug ach wat zieeeeeluggggggg, gewoon opdonderen.. doeiiiiiiii
![]()
![]()
![]()
ik niet.. ben ik niet dom en links genoeg voor..quote:Op maandag 12 juli 2004 21:41 schreef dJ-Zcore het volgende:
[..]
Ga demonstreren, vuile woudhoer![]()
Ja, de column is niet je van het. Het is vrij eenzijdig en generaliserend.quote:Op maandag 12 juli 2004 20:38 schreef dJ-Zcore het volgende:
Wat een debiele column.
Dat soort debielen schreeuwen moord en brand, omdat 'recht' zogenaamd alles over 1 kam scheren, maar ze doen net zo hard hetzelfde.
Opzomeren staat voor een rotterdams initiatief actief de handen laten wapperen om de straat toonbaar te houden. Aan dit initiatief nemen diverse bevolkingsgroepen deel. Ik heb geen idee of de opzomeracties nog steeds worden afgesloten met een buurtfeest waarin buren met diverse culturele wortels de kans krijgen elkaar wat nader te leren kennen. Opzomeren betekent iets anders dan opdonderen al geef ik direct toe dat ik iets dergelijks aanvankelijk in je post las.quote:Op maandag 12 juli 2004 22:19 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
ik niet.. ben ik niet dom en links genoeg voor..![]()
Het opzomeren is in volle gang... geweldig![]()
Heb je nooit de combinatie gelegd dat zorg en welzijn een bodemloze put zijn mede veroorzaakt door een toenemende schare aan zorgbehoevenden die geen enkele financiele bijdrage daarin leveren middels premies of belastingen?quote:Op maandag 12 juli 2004 13:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh als dat de problemen van ons land dan maak ik me nog niet al te druk.
ik heb veel meer problemen een achteruit hobbelend innovatieklimaat en ontoerijkende budgetten voor zorg en welzijn. Juist zaken waar rechtse kabinetten over het algemeen niets aan doen. Terwijl ze de basis zijn om andere problemen op te lossen.
Jouw problemen betreffen hooguit enkele procenten van de bevolking. De zaken die ik belangrijk vind betreffen bijna de gehele bevolking!
1 positief punt, uit de column komt duidelijk naar voren dat er tenminste ouders zijn die nog invloed hebben op hun zoon/dochterquote:Op dinsdag 13 juli 2004 07:07 schreef Megumi het volgende:
Slecht collum. Iedereen wordt over een kam geschoren. Bron onbetrouwbaar. En ik ben niet rechts.
En de meeste mensen stemmen links omdat ze toch wat meer bewust zijn dan de gemiddelde mens van bepaalde ontwikkelingen in deze maatschappij.quote:Op maandag 12 juli 2004 19:59 schreef sjun het volgende:
[..]
Nee, sommigen zijn wensdenkers, andere praten hun leraars na zonder ooit zelf op kritische gedachten te zijn gekomen. Weer anderen zijn bang om voor racist uitgemaakt te worden. Sommigen stemmen van huis uit PvdA omdat zij dankzij vadertje Drees al generaties lang een uitkering verzorgd kregen of omdat de familie uit gemeente-ambtenaren danwel bevoogdende regenten bestaat die onderling de lokaal maatschappelijke koek reeds hebben verdeeld.
Inderdaad. Het is CDA-propaganda, "het gezin is de hoeksteen van de samenleving". Ik snap ook niet waarom mensen die column als links zien, er komen weinig echt linkse denkbeelden in voor.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 08:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
1 positief punt, uit de column komt duidelijk naar voren dat er tenminste ouders zijn die nog invloed hebben op hun zoon/dochter![]()
Én mede door hordes zelfverrijkende managers die niet genoeg kunnen verdienen in het bedrijfsleven (want waar word je wel op prestaties beoordeeld) dus maar een ziekenhuisje gaan leiden.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 07:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Heb je nooit de combinatie gelegd dat zorg en welzijn een bodemloze put zijn mede veroorzaakt door een toenemende schare aan zorgbehoevenden die geen enkele financiele bijdrage daarin leveren middels premies of belastingen?
Denk ook niet dat je echt linkse denkbeelden hoeft te verwachten in een column van een 15 jarige.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 09:17 schreef thabit het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is CDA-propaganda, "het gezin is de hoeksteen van de samenleving". Ik snap ook niet waarom mensen die column als links zien, er komen weinig echt linkse denkbeelden in voor.
Misschien dat sommige mensen inderdaad rechtser worden door angst voor het onbekende. Realiseer je echter wel dat er ook een groep is die wel degelijk intelectueel onderlegd is en ook veel over de onderwerpen hebben gelezen waar zij de sterkste politieke standpunten over hebben.quote:Op maandag 12 juli 2004 18:02 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Hiermee bevestig je mijn vermoeden dat mensen rechtser worden uit angst voor het onbekende. Het is dus meer een "wat de boer niet kent, dat vreet ie niet"-situatie, dan dat mensen echt geloven dat rechts de ultieme oplossing biedt.
Ik heb in Utrecht nog les gehad van deze wat zelfingenomen mediagenieke man. Als cabaretier zou deze spreker,die met regelmaat zinvolle overpeinzingen naar buiten brengt, het ook leuk doen.quote:Op maandag 12 juli 2004 17:49 schreef --Davidoff-- het volgende:
[..]
En niet te vergeten Maarten van Rossem, ook een hele nare, PvdA stemmende, linkse man
Wat hij zegt.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 10:08 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Prachtig hoe Yootje haar onbegrip en onwetendheid in een column verwerkt en zich richt tot "rechtse" mensen om verhaal te halen alsof zij de eindverantwoordelijken zijn.
Het is in me opgekomen maar even verder denken en je hebt al snel door dat dit niet de oorzaak is! Die ligt veel eerder in een te groot aantal managers en het verkeerd stellen van prioriteiten. Als je ziet dat het in een land als België wel kan dan moet het in Nederland zeker kunnen!quote:Op dinsdag 13 juli 2004 07:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Heb je nooit de combinatie gelegd dat zorg en welzijn een bodemloze put zijn mede veroorzaakt door een toenemende schare aan zorgbehoevenden die geen enkele financiele bijdrage daarin leveren middels premies of belastingen?
Geen idee of er al valide onderzoeksresultaten naar deze aanname zijn verricht. Wel zou ik graag een voorbehoud maken dat mensen geneigd zijn de eigen motieven voor gedrag bij vooorkeur positief in te kleuren.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 09:14 schreef thabit het volgende:
[..]
En de meeste mensen stemmen links omdat ze toch wat meer bewust zijn dan de gemiddelde mens van bepaalde ontwikkelingen in deze maatschappij.
Je brengt wel erg eenvoudig bijeen wat ideologisch niet voor niets gescheiden was.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 12:19 schreef du_ke het volgende:
Sjun als je het CDA ziet als centrum (wat wel kan naar mijn idee). Dan komt het al ongeveer uit. het blok GL, SP en PvdA is groter dan lpf, VVD en SGP.
(D66 en CU houd ik even buiten beschouwing).
Nou, dat is toch net leuk? Ik hou meer van een hevige discussie met (extreem)-rechtse fokkers dan van intellectuele masturbatie op een links forum.quote:Op maandag 12 juli 2004 16:10 schreef SCH het volgende:
[..]
* Acient slaakt een diepe zuchtquote:Op dinsdag 13 juli 2004 13:48 schreef DeGroeneRidder het volgende:
P.S.: We hebben in POL toch een zeer zichtbare, assertieve linkse kliek?
Denk dat de verhoudingen in POL ook nog wel redelijk in evenwicht zijn, zeker onder de vaste bezoekers.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 13:48 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
P.S.: We hebben in POL toch een zeer zichtbare, assertieve linkse kliek?
Ik zie anders geen aardige VVD'ers meer behalve gelly.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:11 schreef Chewie het volgende:
[..]
Denk dat de verhoudingen in POL ook nog wel redelijk in evenwicht zijn, zeker onder de vaste bezoekers.
Ik ken Gelly niet zo goed, dus weet niet of hij aardig isquote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zie anders geen aardige VVD'ers meer behalve gelly.
Nee, maar ik wel.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:22 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik ken Gelly niet zo goed, dus weet niet of hij aardig is
Maar goed jij vind de verhouding in POL dus niet in evenwicht? en mij geen aardige VVD'er?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, maar ik wel.
Ik vond het amusanter om te lezen hoe 1 getraumatiseerd gezin, als model wordt genomen voor elke asielzoeker die zich aanmeldt. Ik kreeg weer flashback naar de taxi met zielig jongetje die uitgemolken werd door de linksdenkenden om het beleid van Verdonk af te wijzen als nazistisch. Ik wacht met spanning op de column van yootje waarin beschreven wordt hoe een zielige asielzoeker weigert de taal te leren, omdat hij zonder enige inspanning ook wel geld krijgt. Want eerlijk is eerlijk, als je het ene uiterste neemt, dan ook het andere...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 10:08 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Prachtig hoe Yootje haar onbegrip en onwetendheid in een column verwerkt en zich richt tot "rechtse" mensen om verhaal te halen alsof zij de eindverantwoordelijken zijn.
Volgens mij is gelly geen VVD'er meer, maar daarnaast heb je users als freako, RechtseMensen, ExtraWaskracht en nog wel wat leuke rechtse users.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik kreeg anders altijd de indruk dat Gelly, ondanks dat ME icoontje, juist erg in het linkergedeelte van de politiek rondhobbeldequote:Op woensdag 14 juli 2004 07:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Volgens mij is gelly geen VVD'er meer, maar daarnaast heb je users als freako, RechtseMensen, ExtraWaskracht en nog wel wat leuke rechtse users.
gelly zegt dat ie VVD stemt maar liegt dat ie barst en is doodgewoon heel erg linksquote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat ik niet ongenuanceerd op allochtonen, moslims ,rechtspraak en justitie kots maakt me nog niet links hoor. Je bent wel een goed voorbeeld van de wat minder slimme 'rechtse' user. Hoewel het begrip 'rechts' op jullie niet echt van toepassing is, aangezien je zogenaamde rechtsheid bestaat uit 1 thema.quote:Op woensdag 14 juli 2004 08:09 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Ik kreeg anders altijd de indruk dat Gelly, ondanks dat ME icoontje, juist erg in het linkergedeelte van de politiek rondhobbelde
dat je zo op de man speelt maakt jou anders echt niet slimmer hoorquote:Op woensdag 14 juli 2004 08:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat ik niet ongenuanceerd op allochtonen, moslims ,rechtspraak en justitie kots maakt me nog niet links hoor. Je bent wel een goed voorbeeld van de wat minder slimme 'rechtse' user. Hoewel het begrip 'rechts' op jullie niet echt van toepassing is, aangezien je zogenaamde rechtsheid bestaat uit 1 thema.
Op de man spelen ? Je bent onderdeel van een groepje users dat zichzelf rechts noemt terwijl dat maar op 1 thema betrekking heeft. Mag jij me uitleggen hoe ik dan op de man speel.quote:Op woensdag 14 juli 2004 08:42 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dat je zo op de man speelt maakt jou anders echt niet slimmer hoor
hahaha, dan ken je me minder goed dan je denkt...quote:Op woensdag 14 juli 2004 08:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Op de man spelen ? Je bent onderdeel van een groepje users dat zichzelf rechts noemt terwijl dat maar op 1 thema betrekking heeft. Mag jij me uitleggen hoe ik dan op de man speel.
Interessante toetsenbordpsychologie, die techniek van toeschrijving om andere FOK!kers van een minder lovend etiketje te voorzien. Ze wordt aan beide kanten van het spectrum van van politieke voorkeuren gehanteerd zodra mensen wat moeite krijgen met een discussie op argumenten.quote:Op woensdag 14 juli 2004 08:26 schreef jantine het volgende:
[..]
gelly zegt dat ie VVD stemt maar liegt dat ie barst en is doodgewoon heel erg links
Personen die zich, zeker Freako en RechtseMensen, steeds meer aan de koers van de VVD beginnen te ergerenquote:Op woensdag 14 juli 2004 07:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Volgens mij is gelly geen VVD'er meer, maar daarnaast heb je users als freako, RechtseMensen, ExtraWaskracht en nog wel wat leuke rechtse users.
Vergeet mij niet. Ik ben ook rechts...quote:Op woensdag 14 juli 2004 07:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Maar ben jij ook leuk?quote:Op woensdag 14 juli 2004 11:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Vergeet mij niet. Ik ben ook rechts...
Als je op mannen met veel borsthaar valt, wel, ja.quote:Op woensdag 14 juli 2004 11:11 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar ben jij ook leuk?![]()
Nee laat maar.quote:Op woensdag 14 juli 2004 11:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als je op mannen met veel borsthaar valt, wel, ja.
Ja, in dat geval ben ik wel leuk.quote:Op woensdag 14 juli 2004 11:20 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee laat maar.
Leuk heef in dit geval volgens mij ook niks te maken met uiterlijk![]()
Maar dat moet je aan Sidekick vragen die begon over "leuke" rechtse users.
Maar je word niet genoemd, ik ook niet trouwensquote:Op woensdag 14 juli 2004 11:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, in dat geval ben ik wel leuk.
Ik vind Freako best wel redelijk denkend...quote:Op woensdag 14 juli 2004 10:50 schreef du_ke het volgende:
Personen die zich, zeker Freako en RechtseMensen, steeds meer aan de koers van de VVD beginnen te ergeren.
Dan zou ik daar eens wat aan gaan doen als ik jou was, want ik heb er niet echt veel van gemerkt.quote:Op woensdag 14 juli 2004 11:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ohhhh..nu vat ik het..quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:01 schreef Ryan3 het volgende:
Dan zou ik daar eens wat aan gaan doen als ik jou was, want ik heb er niet echt veel van gemerkt..
Ik doe zo mijn best. Je snap wel, ik kan niet over het randje gaan, maar zo ver mogelijk probeer ik te komen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan zou ik daar eens wat aan gaan doen als ik jou was, want ik heb er niet echt veel van gemerkt..
Dan heb ik wel een leuk idee voor een topic voor je.quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik doe zo mijn best. Je snap wel, ik kan niet over het randje gaan, maar zo ver mogelijk probeer ik te komen.
Wat weet je dat treffend te verwoorden! Ik ben trouwens benieuwd welke toeschrijving mij ten beurt zou vallen volgens de methode van de toetsenbordpsychologie???quote:Op woensdag 14 juli 2004 09:13 schreef Bela het volgende:
[..]
Interessante toetsenbordpsychologie, die techniek van toeschrijving om andere FOK!kers van een minder lovend etiketje te voorzien. Ze wordt aan beide kanten van het spectrum van van politieke voorkeuren gehanteerd zodra mensen wat moeite krijgen met een discussie op argumenten.
Glimpieper???quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:22 schreef ABBA het volgende:
[..]
Wat weet je dat treffend te verwoorden! Ik ben trouwens benieuwd welke toeschrijving mij ten beurt zou vallen volgens de methode van de toetsenbordpsychologie???
Toch niet n.a.v. Glimmerveen mag ik hopen?quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Glimpieper???
Omdat het allebei met "Glim" begint??? Weet je echt niet waarvoor die term staat?quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:25 schreef ABBA het volgende:
[..]
Toch niet n.a.v. Glimmerveen mag ik hopen?![]()
Zolang deze individu 'schrijnend' (quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:33 schreef sizzler het volgende:
Of zijn er gewoon mensen die niet in staat zijn om het probleem breder te zien dan een individu?
quote:Op woensdag 14 juli 2004 11:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Oh, jawel, maar de rechter bepaald of iets 'schrijnend' is. Vervolgens bepaald het 'linkse' individu dat de rechter ongelijk heeft in de zaken die niet schrijnend zouden zijn en dat eigenlijk iedere asielzoeker recht heeft op een beter bestaan en dus ieder geval (zeker als er kinderen bij zijn betrokken) schrijnend is.quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zolang deze individu 'schrijnend' () is, hoef je niet naar het geheel te kijken. Ik snap ook niet waarom er naar het grotere geheel moet worden gekeken, individueel kijken naar mensen en dan beoordelen of ze kunnen blijven, lijkt mij toch wel een stuk, rechtvaardiger en realistischer.
oh kom op, als jij rechts bent dan zal je wel bedoelen dat je met rechts schrijft oidquote:Op woensdag 14 juli 2004 12:41 schreef Monidique het volgende:
Zo te lezen moet ik het kennelijk wel heel erg bont gemaakt als mensen lachen en vol twijfel lezen dat de enige conclusie die te trekken is dat ik rechts ben. Kennelijk ben je pas rechts als je héél erg rechts ben en Ik zal maar niet over de Tweede Wereldoorlog beginnen,!
.
Is niet helemaal waar hoor, wat jij zegt. Ik ben nl. ook rechts.quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:44 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
oh kom op, als jij rechts bent dan zal je wel bedoelen dat je met rechts schrijft oid
en als je idd rechts stemt (dus CDA, VVD, LPF of verder) dans trookt dat niet met de uitlatingen en de algemen indruk die je achterlaat op het forum...
Idem bij mij.quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:45 schreef Monidique het volgende:
Nee, ik stem PvdA, maar dan kan ik nog wel rechts zijn...
Liberaal is tegenwoordig links. Dat zou [i]jij[/] toch moeten begrijpen!quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:41 schreef Monidique het volgende:
Zo te lezen moet ik het kennelijk wel heel erg bont gemaakt als mensen lachen en vol twijfel lezen dat de enige conclusie die te trekken is dat ik rechts ben. Kennelijk ben je pas rechts als je héél erg rechts ben en Ik zal maar niet over de Tweede Wereldoorlog beginnen,!
.
Begint dit nu een comming-out topic te worden?quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is niet helemaal waar hoor, wat jij zegt. Ik ben nl. ook rechts.
Nee, dat zie je verkeerd. Dit betekent nogmaals dat de tegenstelling niet is extreemlinks tegen rechts. Maar gematigd links en rechts tegen extreemrechtse tendensen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:48 schreef Chewie het volgende:
[..]
Begint dit nu een comming-out topic te worden?
Dat had ik al begrepen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dat zie je verkeerd. Dit betekent nogmaals dat de tegenstelling niet is extreemlinks tegen rechts. Maar gematigd links en rechts tegen extreemrechtse tendensen.
Ik mis nog de verwijzing naar bevoogdende extreem linkse clubjes als AFA die zichzelf boven de democratie en de wet menen te kunnen verheffen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dat zie je verkeerd. Dit betekent nogmaals dat de tegenstelling niet is extreemlinks tegen rechts. Maar gematigd links en rechts tegen extreemrechtse tendensen.
Michiel Smit is ook eigenlijk links met zijn bevoogdende praatjes over mensen die zich niet thuisvoelen in een bepaald gebied. Of die mensen dat zelf niet kunnen aangeven...quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:48 schreef Monidique het volgende:
Nah, eigenlijk ben ik bezig met een poging rechts te inflitreren om het daarna van binnen uit te hollen.
Op Fok! wel blijkbaar. Ik zie hier niemand met droge ogen beweren dat er een soort Goelag Archipel moet komen om de uibuitende kapitalistenhonden in op te bergen.quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:56 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat had ik al begrepen.
Maar moeten gematigd links en rechts alleen maar ageren tegen extreem-rechtse tendensen?
Ik dacht dat ik met mijn topic in FB nu wel het politbureau van de AFA op Fok! vertegenwoordigde zeg.quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:59 schreef Bela het volgende:
[..]
Ik mis nog de verwijzing naar bevoogdende extreem linkse clubjes als AFA die zichzelf boven de democratie en de wet menen te kunnen verheffen.
Zo is dat. In het kader van de bestuursfähigheid is de PvdA al een heil eind opgeschoven in het politieke landschap.quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:45 schreef Monidique het volgende:
Nee, ik stem PvdA, maar dan kan ik nog wel rechts zijn...
Ik neem aan dat ook jij in het nieuws komt als je de ketchupmethode gebruikt om Balkenende te besmeuren. Tot die tijd beschouw ik Jeroen H. als het enige AFA-gezicht.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik met mijn topic in FB nu wel het politbureau van de AFA op Fok! vertegenwoordigde zeg.
Jammer dat de search bagger is, kan me wel enkele topics herinneren waarin dit gepropageerd werd (of dit met droge ogen was weet ik niet meer).quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Op Fok! wel blijkbaar. Ik zie hier niemand met droge ogen beweren dat er een soort Goelag Archipel moet komen om de uibuitende kapitalistenhonden in op te bergen.
Ware het niet dat ik veel te lui ben, ik zou zo een tube ketchup aanschaffen. Iig reken ik er op dat ik 1 dezer dagen een mailtje krijg van die club om ere-lid te worden.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:05 schreef Bela het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ook jij in het nieuws komt als je de ketchupmethode gebruikt om Balkenende te besmeuren. Tot die tijd beschouw ik Jeroen H. als het enige AFA-gezicht.![]()
Ik kan me dergelijke topics iig niet herinneren. Bovendien extreemlinks heeft iedere schijn van waarachtigheid verloren. Sedert het vallen van de muur. En toen bestond Fok! nog niet. Die clubjes die er nu nog zijn bestaan vooral uit ietwat oversensitieve extaltische wereldvreemde lieden en zijn uiteindelijk restanten van de jaren 80 anti-bom beweging. Dat was toen ik studeerde wel anders. Met name toen was het gematigde standpunt dat ik uiteindelijk uitdroeg tamelijk rechts. Tegenwoordig moet ik concluderen dat ik verhoudingsgewijs tot de fringe left wing gerekend kan worden met een set of ideas die ongeveer "liberal" genoemd kan worden. Steeds weer constateer ik dat de werkelijkheidsbeleving van rechts verruimd wordt. Er worden taboes doorbroken met de dag. Op Fok! vaak met als argument het zere Cliteur been van de vrije meningsuiting. Een proces waar m.i. af en toe een beetje feedback op losgelaten dient te worden, want voor je het weet zijn zaken die echt helemaal niemand eigenlijk graag ziet of die gewoon niet door de beugel kunnen salonfähig geworden. Ik denk dat ook Cliteur het castreren van "halfbloedjes" niet rekent tot de verworvenheden van onze klassieke Grieco-Romano verleden.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:06 schreef Chewie het volgende:
[..]
Jammer dat de search bagger is, kan me wel enkele topics herinneren waarin dit gepropageerd werd (of dit met droge ogen was weet ik niet meer).
Maar je hebt wel gelijk dat er de laatste tijd meer extreem-rechtse uitspraken te vinden zijn.
Extreem-rechts lijkt mij ook de schijn van waarachtigheid verloren te hebben sinds de tweede wereldoorlog , vind ik niet echt een argument. Helaas zie je dit soort extreme clubjes en denkbeelden (links of rechts) regelmatig weer terug komen en winnen ze af en toe weer iets aan populariteit, zoals extreem-rechts ook populairder werd in de jaren 80 en extreem-links de afgelopen jaren (niet echt in Nederland maar bijvoorbeeld wel in Duitsland). Maar gelukkig blijft de populariteit van dit soort clubjes altijd in de marge, alleen hebben ze door de komst van internet en sites zoals Fok! een simpeler manier om hun denkbeelden te verspreiden.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik kan me dergelijke topics iig niet herinneren. Bovendien extreemlinks heeft iedere schijn van waarachtigheid verloren. Sedert het vallen van de muur. En toen bestond Fok! nog niet.Die clubjes die er nu nog zijn bestaan vooral uit ietwat oversensitieve extaltische wereldvreemde lieden en zijn uiteindelijk restanten van de jaren 80 anti-bom beweging. Dat was toen ik studeerde wel anders. Met name toen was het gematigde standpunt dat ik uiteindelijk uitdroeg tamelijk rechts. Tegenwoordig moet ik concluderen dat ik verhoudingsgewijs tot de fringe left wing gerekend kan worden met een set of ideas die ongeveer "liberal" genoemd kan worden. Steeds weer constateer ik dat de werkelijkheidsbeleving van rechts verruimd wordt. Er worden taboes doorbroken met de dag. Op Fok! vaak met als argument het zere Cliteur been van de vrije meningsuiting. Een proces waar m.i. af en toe een beetje feedback op losgelaten dient te worden, want voor je het weet zijn zaken die echt helemaal niemand eigenlijk graag ziet of die gewoon niet door de beugel kunnen salonfähig geworden. Ik denk dat ook Cliteur het castreren van "halfbloedjes" niet rekent tot de verworvenheden van onze klassieke Grieco-Romano verleden.
Een ander gevolg van internet is dat deze groeperingen gedemystificeerd worden.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:36 schreef Chewie het volgende:
Maar gelukkig blijft de populariteit van dit soort clubjes altijd in de marge, alleen hebben ze door de komst van internet en sites zoals Fok! een simpeler manier om hun denkbeelden te verspreiden.
Ook hier zijn ze anders in de marge hoor.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:36 schreef Chewie het volgende:
Maar gelukkig blijft de populariteit van dit soort clubjes altijd in de marge, alleen hebben ze door de komst van internet en sites zoals Fok! een simpeler manier om hun denkbeelden te verspreiden.
Dat zeg jij nu zo snel, dat extreemrechts de schijn van waarachtigheid heeft verloren door WO2, maar daar ben ik niet zeker van. 1. niet, omdat je ziet dat het nazisme of aanverwante denkbeelden duidelijk aan een revival bezig zijn, omdat het utopistisch socialistisch experiment is mislukt. 2. niet, omdat in tijden van angst en crises dergelijke sentimenten als van nature ontstaan in de onderbuik van veel mensen. Het is gebaseerd op uitsluiting en superioriteit, psychologische trekjes waarbij veel mensen zich goed voelen. Je hebt er ook geen verstand bij nodig en je hoeft niets innerlijk te overwinnen, anders dan bij extreemlinkse ideeën. We kunnen gewoon niet ontkennen dat de far right om het zomaar te stellen voor veel mensen een redeliojk alternatief vormt. Bij extreemlinkse ideeën is dat niet zo.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:36 schreef Chewie het volgende:
[..]
Extreem-rechts lijkt mij ook de schijn van waarachtigheid verloren te hebben sinds de tweede wereldoorlog , vind ik niet echt een argument. Helaas zie je dit soort extreme clubjes en denkbeelden (links of rechts) regelmatig weer terug komen en winnen ze af en toe weer iets aan populariteit, zoals extreem-rechts ook populairder werd in de jaren 80 en extreem-links de afgelopen jaren (niet echt in Nederland maar bijvoorbeeld wel in Duitsland). Maar gelukkig blijft de populariteit van dit soort clubjes altijd in de marge, alleen hebben ze door de komst van internet en sites zoals Fok! een simpeler manier om hun denkbeelden te verspreiden.
Nou, ik denk dat dat lichtelijk wishfull thinking is hoor.quote:Op woensdag 14 juli 2004 13:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een ander gevolg van internet is dat deze groeperingen gedemystificeerd worden.
Bij punt 1 kan ik je nog volgen, hoewel in bijvoorbeeld Duitsland communisme een tijdje terug bezig was met een revival (waardoor in NL het een tijd in was om met communistische symbolen rond te lopen). Bij punt 2 denk ik dat je aardig de plank misslaat omdat je zegt dat het voor veel mensen een redelijk alternatief is, wat wel meevalt denk ik ook al groeit de populariteit wel in zulke tijden (zelfde als de jaren 80) het blijven altijd kleine clubjes. Verder lijkt het me dat je bij een communistisch regime ook geen verstand nodig hebt omdat toch alles van bovenaf bepaald word.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat zeg jij nu zo snel, dat extreemrechts de schijn van waarachtigheid heeft verloren door WO2, maar daar ben ik niet zeker van. 1. niet, omdat je ziet dat het nazisme of aanverwante denkbeelden duidelijk aan een revival bezig zijn, omdat het utopistisch socialistisch experiment is mislukt. 2. niet, omdat in tijden van angst en crises dergelijke sentimenten als van nature ontstaan in de onderbuik van veel mensen. Het is gebaseerd op uitsluiting en superioriteit, psychologische trekjes waarbij veel mensen zich goed voelen. Je hebt er ook geen verstand bij nodig en je hoeft niets innerlijk te overwinnen, anders dan bij extreemlinkse ideeën. We kunnen gewoon niet ontkennen dat de far right om het zomaar te stellen voor veel mensen een redeliojk alternatief vormt. Bij extreemlinkse ideeën is dat niet zo.
Slechts beproefde ideeën, een religie van het sterke maakt kans te blijven bestaan als de redelijkheid als maatstaf wordt gezien. Zonder beproeving wordt de noodzakelijke loutering gemist. Onverstand kan bestaan bij de gratie van de noodzaak van voetvolk.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat zeg jij nu zo snel, dat extreemrechts de schijn van waarachtigheid heeft verloren door WO2, maar daar ben ik niet zeker van. 1. niet, omdat je ziet dat het nazisme of aanverwante denkbeelden duidelijk aan een revival bezig zijn, omdat het utopistisch socialistisch experiment is mislukt. 2. niet, omdat in tijden van angst en crises dergelijke sentimenten als van nature ontstaan in de onderbuik van veel mensen. Het is gebaseerd op uitsluiting en superioriteit, psychologische trekjes waarbij veel mensen zich goed voelen. Je hebt er ook geen verstand bij nodig en je hoeft niets innerlijk te overwinnen, anders dan bij extreemlinkse ideeën. We kunnen gewoon niet ontkennen dat de far right om het zomaar te stellen voor veel mensen een redeliojk alternatief vormt. Bij extreemlinkse ideeën is dat niet zo.
Ik ben eigenlijk links.quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:55 schreef MikeyMo het volgende:
oh ja, nu zijn we allemaal rechts
In voormalig DDR bedoel je? In de jaren 80 was het nazisme als vorm van jeugdige rebellie erg in trek, om zich af te zetten tegen het communisme. Ook nu nog. Evenals communisme en nazisme beiden in de voormalige Sovjetunie gretig aftrek vinden. Als het ergens economisch slecht gaat dan zie je nu eenmaal dat een bepaalde categorie jongeren, wellicht gedreven door de slechte vooruitzichten, zich aanklampen bij extremistische groeperingen. Echter de anomalie Wilhelmus Fortuyn is geenszins extremistisch als zodanig. Het is ook niet nieuw, infeite dus ook geen anomalie. Het is wel ver van het centrum af. In wezen is het conservatisme in een nieuw jasje. Waar extremisme idd een verhoudingsgewijs beperkt verschijnsel is, beantwoordt conservatisme wel aan de verlangens en verwachtingen van een redelijk groot deel van de bevolking. En ook vanwege dezelfde uitgangspunten.quote:Op woensdag 14 juli 2004 14:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bij punt 1 kan ik je nog volgen, hoewel in bijvoorbeeld Duitsland communisme een tijdje terug bezig was met een revival (waardoor in NL het een tijd in was om met communistische symbolen rond te lopen). Bij punt 2 denk ik dat je aardig de plank misslaat omdat je zegt dat het voor veel mensen een redelijk alternatief is, wat wel meevalt denk ik ook al groeit de populariteit wel in zulke tijden (zelfde als de jaren 80) het blijven altijd kleine clubjes. Verder lijkt het me dat je bij een communistisch regime ook geen verstand nodig hebt omdat toch alles van bovenaf bepaald word.
Als je links en rechts ziet als progressief en conservatief - wat wel de gebruikelijke verdeling is - dan klopt dat natuurlijk van geen kant. Aangezien we in een land wonen dat al heel lang liberaal is, is het conservatief om dat zo te willen houden.quote:Op woensdag 14 juli 2004 12:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Liberaal is tegenwoordig links. Dat zou [i]jij[/] toch moeten begrijpen!
Niet alleen dat. Hij is blijkbaar ook een aanhanger van de "weg met ons"-ideologie..quote:Op maandag 12 juli 2004 12:15 schreef MikeyMo het volgende:
geweldig trouwens dat deze column een en al doorspekt is met generalistie: iedereen die rechts is heeft een hekel aan asielzoekers.
Guess what? Veel, zoniet de meeste allochtonen zijn geen asielzoekers en óók allochtonen betalen belasting.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 15:48 schreef Luis het volgende:
Dankzij lieden zoals hij zitten we nu opgescheept met bijna 3 miljoen allochtonen waarvan een groot deel leeft van onze belastingcenten. Kosten per jaar voor de belastingbetaler? Zo'n 10 miljard euro!
En dan heb ik het nog maar alleen over de centen ........![]()
Lieden zoals hij? Ik weet niet of hij bij het CDA of VVD zat in de jaren 60, toen er met druk vanuit de werkgevers duizenden goed kope gastarbeiders hierheen werden gehaald, waarbij geen enkele actie tot integratie of terugkeer was geregeld. Ja, die populatie is uitgegroeid door geboorte en kettingmigratie tot een vrij fors aantal nu.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 15:48 schreef Luis het volgende:
Dankzij lieden zoals hij zitten we nu opgescheept met bijna 3 miljoen allochtonen waarvan een groot deel leeft van onze belastingcenten. Kosten per jaar voor de belastingbetaler? Zo'n 10 miljard euro!
En dan heb ik het nog maar alleen over de centen ........![]()
Het is een kostenpost en daar moeten we toch kritisch naar kijken, cijfers liegen niet.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:15 schreef MikeyMo het volgende:
geweldig trouwens dat deze column een en al doorspekt is met generalistie: iedereen die rechts is heeft een hekel aan asielzoekers.
Er is een rapport verschenen van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid dat de groep niet westerse allochtonen de Nederlandse samenleving zo'n 30 miljard euro heeft gekost. Dit is inclusief de bestedingen en de belastingopbrengsten van deze groep. Dat betekent dat deze groep als geheel simpelweg een negatieve bijdrage levert aan de nederlandse economie.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 15:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Guess what? Veel, zoniet de meeste allochtonen zijn geen asielzoekers en óók allochtonen betalen belasting.
HAHAHAquote:Is dit wat jullie willen? En met jullie bedoel ik alle "rechtsen" onder ons. Willen jullie echt het leven van deze mensen kapot maken?
Man, wat lul je nou, ben je niet in staat om zaken in verhouding te zien? Hoeveel denk je te besparen door JP een andere auto te geven. En hoeveel denk je dat het kost als hij omver wordt geschoten en de hele democratische onzin weer voorbij komt??quote:Op donderdag 22 juli 2004 14:31 schreef SilverShoe het volgende:
pff, Als ze toch geld over willen houden, bezuinig dan maar op de auto van onze groote vriend JP Balkenende .}:|.. Weg met die gepantserde BMW, doe hem maar gewoon een Fiat Multipla}) ofzo, past goed bij z'n imago (wel n beetje Offtopic maar toch)
We kunnen het ons in huidige situatie niet veroorloven om weer een tijdje stuurloos te zijn. Beste zou zijn dat JPs kabinet op termijn onderuit dendert en dat PvdA weer wat opbouwt. Komt misschien het vertrouwen ook weer terug.quote:Op zondag 25 juli 2004 12:31 schreef King_of_cubes het volgende:
eigenlijk zou het wel eens goed zijn als er een partij als nieuwrechts aan de macht zou komen. [coming out] Ik ben ook rechts [/coming out] Ze moeten veel meer gaan weigeren! Ze komen hier vaak een zieligverhaal doen om maar toegelaten te worden ik ben niet HEEL rechts ik vind wel dat ze overal goed naar moeten kijken (elke zaak apart).
PvdA iets opbouwen?quote:Op zondag 25 juli 2004 13:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We kunnen het ons in huidige situatie niet veroorloven om weer een tijdje stuurloos te zijn. Beste zou zijn dat JPs kabinet op termijn onderuit dendert en dat PvdA weer wat opbouwt. Komt misschien het vertrouwen ook weer terug.
Die socialistische partijen kunnen enkel iets afbreken. Kijk naar wat ze in de laatste decenia met dit land hebben gedaan, al die vluchtelingen toelaten, da's gewoon landverraad. En wie mag het begrotingsterkort weer regelen? De VVD en het CDA, dan kunnen die socialistische partijen vervolgens weer met geld strooien mocht het weer beter gaan.quote:Op zondag 25 juli 2004 13:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We kunnen het ons in huidige situatie niet veroorloven om weer een tijdje stuurloos te zijn. Beste zou zijn dat JPs kabinet op termijn onderuit dendert en dat PvdA weer wat opbouwt. Komt misschien het vertrouwen ook weer terug.
Het hardnekkigste domme misverstand dat aan rechterzijde nagepraat wordt is de fabel dat links wilde uitgevers zijn. Den Uyl in nog de goeie jaren had een minister van financieën die er voor zorgde dat de uitgaven met niet met meer dan 1% per jaar werden vegroot. Duisenberg was een dusdanig vakkundig financieel expert dat dit hem misschien op een nog pretigieuzere positie deed belanden als minister van Financiën. Tijdens Van Agt I (CDA-VVD) ging het goed fout met de economie en dus wilde hij het "bestek 81" invoeren. Hier kwam het nooit van en dus kwamen we met enorme tekorten en schulden te zitten, dankzij CDA en VVD. Om dit uiteindelijk op te lossen werd Lubbers ingezet, die mede dankzij het akkoord van Wassenaar met het latere PvdA kopstuk Kok, kon bezuinigen wat hij wilde, omdat hij op het loon c.q. vakbondsfront niet werd tegengezeten. Dit beleid heeft voortgeduurd tot Lubbers III, waarin dezelfde PvdA-voorman een uitstekend sober uitgaven beleid heeft gevoerd. O.m. zijn toen belangrijke ingrepen gedaan in de verzorgingsstaat (o.a. WAO). In deze periode werd de basis gelegd voor het financiële succes (met een Zalmiaans addertje onder het gras) van Paars. Uiteindelijk verdween het begrotingstekort en kregen we een begrotingsoverschot tijdens Paars (ofwel Kok) II. Ondanks de wensen om op bepaalde zaken (in uiteraard de collectieve sector) meer uit te geven, werd hieraan geen of nauwelijks gehoor gegeven. Wel werden lasten teruggesluisd naar de burger (het Zalmiaanss addertje onder het gras), deze lasten worden door bezuinigen nu weer teruggepakt van de burger, kun je zeggen. Hulde aan de VVD??? Down met de "socialisten"???quote:Op zondag 25 juli 2004 15:08 schreef kofkof het volgende:
[..]
Die socialistische partijen kunnen enkel iets afbreken. Kijk naar wat ze in de laatste decenia met dit land hebben gedaan, al die vluchtelingen toelaten, da's gewoon landverraad. En wie mag het begrotingsterkort weer regelen? De VVD en het CDA, dan kunnen die socialistische partijen vervolgens weer met geld strooien mocht het weer beter gaan.![]()
Landverraad ?quote:Op zondag 25 juli 2004 15:08 schreef kofkof het volgende:
Die socialistische partijen kunnen enkel iets afbreken. Kijk naar wat ze in de laatste decenia met dit land hebben gedaan, al die vluchtelingen toelaten, da's gewoon landverraad.
Nadeel van discussie in POL, Bluesdude, is dat je helaas toch te maken hebt met veel onwetende usertjes. Ik stuit er steeds weer op. Die allemaal wat kreetjes loslaten die populair liggen en die passen bij hun wat vernauwde onwetende kijk op de zaken. Misschien is het beter om in topics in WFL te discussiëren over politieke filosofie dan je hier steeds weer in te storten.quote:Op zondag 25 juli 2004 15:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Landverraad ?
Zozo....
Was het de opzet van vluchtelingen een leger te beginnen in Nederland, een staatsgreep te plegen en links wist ervan ?
Wat een intolerante nonsens....beetje last van xenofobie ?
Rechtse en linkse partijen hebben in overleg asielwetten gemaakt.
En omdat er altijd een rechtse kamermeerderheid was is rechts dus het meest verantwoordelijk voor die wetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |