abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 juli 2004 @ 12:12:30 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20569934
deze staat als column op de FP:
quote:
Aan rechts Fok!
Column door yootje

Het is algemeen bekend dat de meeste mensen die de Fok!Frontpage bezoeken vaak nogal rechts zijn. Ik kan me hier echt heel erg aan ergeren en vreet mezelf soms bijna op als ik de reacties hier lees. Om hier wat tegenwicht tegen te bieden wil ik hier een verhaal plaatsen over "asielige zoekers" zoals sommige lollige mensen vluchtelingen willen noemen.

Mijn moeder werkt bij Vluchtelingenwerk. Dat is een organisatie die asielzoekers helpt. Zij hoort daar vreselijke verhalen van mensen uit allerlei delen van de wereld. Vandaag vertelde ze een verhaal over een familie uit Afghanistan. De familie leed onder de Taliban. Zo moest de vrouw eens haar baby'tje met spoed naar het ziekenhuis brengen, maar zij had geen begeleiding. Daarom werd haar baby'tje doodgeknuppeld.

De familie vluchtte vijf jaar geleden naar Nederland. Hier vroegen ze een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd, drie jaar, aan. Deze kregen ze toegewezen. Twee jaar geleden vroegen ze een verblijfsvergunning aan voor onbepaalde tijd. Deze week kregen ze te horen dat ze die misschien niet kijgen omdat de IND Afghanistan als veilig beschouwd. Dit is niet waar. Rond Kabul is het betrekkelijk veilig, maar verder in het land is het echt niet veilig meer. Dat het Nederlandse leger daar nog zit zegt al alles.

Een jongen uit de familie zit nu in de derde klas van het VWO, hij wil volgend jaar N&T doen. De vrouw is nog steeds getraumatiseerd. Over een tijdje krijgen ze een verhoor waarbij alles weer op zal komen. De man van de familie zal in Afghanistan misschien nog steeds vervolgd worden. De vrouw en de jongen zaten te huilen, ze waren ontroostbaar.

Is dit wat jullie willen? En met jullie bedoel ik alle "rechtsen" onder ons. Willen jullie echt het leven van deze mensen kapot maken? En dan ook echt helemaal, 100% kapot. Ik ben zelf vijftien, zit in de derde klas van VWO en wil volgend jaar N&T doen. Ik ben echter op de juiste tijd, op de juiste plaats geboren en krijg de kans om dit te doen. Hij niet. Waarom? Omdat mensen liever willen dat hun landje niet zo druk is. Ze vinden vluchtelingen maar lastig. Of omdat ze niet willen dat hun belastinggeld aan dit soort mensen wordt besteed. Weet je, het maakt mij geen fuck uit of er misschien een paar procent van mijn belastinggeld naar zo'n familie gaat. Sterker nog, ik zou liever willen dat al mijn belastinggeld naar vluchtelingen gaat, dan naar de bouw van een nieuw voetbalstadion, een balletvoorstelling of de nieuwe keuken van Minister Verdonk.
Geweldig dat zo'n stuk propaganda zijn plaats vindt op de Frontpage.

Het begint al halverwege: mijn moeder werkt bij vluchtelingenwerk. Kijk dan weet je dat naar een eenzijdig verhaal gaat lezen. De eerste medewerker van een organisatie als vluchtelingenwerk die negatief durft te zijn over vluchtelingen moet ik nog tegenkomen. Immers, ook dat soort mensen zijn geen dief van hun eigen portemonnee
daarnaast baseert hij zijn betoog op verhalen die hij hoort van zijn moeder die zij op haar beurt weer hoort van de asielzoekers. Nou, misschien ligt het aan de wantrouwende ik, maar ik geloof niet alles wat men zegt. Vaak krijgt men in het thuisland voorgeschoteld met welk verhaal hier men aan moet komen om een kans op asiel te maken. Tja, dat zo'n vluchtelingenwerk-kip dat gelijk voor waar aannneemt...

en dan die laatste alinea...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 12 juli 2004 @ 12:15:16 #2
1306 Felix
tja, kan d'r niks aan doe
pi_20569992
quote:
Op maandag 12 juli 2004 12:12 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Ze bedoelt het lief
ff denken
  maandag 12 juli 2004 @ 12:15:51 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20570002
geweldig trouwens dat deze column een en al doorspekt is met generalistie: iedereen die rechts is heeft een hekel aan asielzoekers.

De schrijver is een rasechte hokjesdenker
[..]
pi_20570009
Hij heeft toch gelijk, behalve dan dat geld voor ontwikkelingshulp, want dat is een verspilling.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_20570070
*vraagt zich af hoe vaak die "column" nog voorbij gaat komen in pol*
Doordat de "eigen identiteit" van vreemdelingen sinds hun komst hier bijkans heilig is verklaard, wordt niet-westers nationalisme in ons land toegejuicht. (Oldenbarneveld Denktank)
  maandag 12 juli 2004 @ 12:19:37 #6
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_20570090
Het had er 1 van Sunchaser kunnen zijn.
pi_20570098
quote:
Op maandag 12 juli 2004 12:15 schreef MikeyMo het volgende:
De schrijver is een rasechte hokjesdenker
Maar jij gelukkig niet.
quote:
Het begint al halverwege: mijn moeder werkt bij vluchtelingenwerk. Kijk dan weet je dat naar een eenzijdig verhaal gaat lezen. De eerste medewerker van een organisatie als vluchtelingenwerk die negatief durft te zijn over vluchtelingen moet ik nog tegenkomen. Immers, ook dat soort mensen zijn geen dief van hun eigen portemonnee
  maandag 12 juli 2004 @ 12:21:25 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20570133
quote:
Op maandag 12 juli 2004 12:18 schreef Acient het volgende:
*vraagt zich af hoe vaak die "column" nog voorbij gaat komen in pol*
de search leverde niets op, maar die is dan ook gewoon kut natuurlijk
[..]
  maandag 12 juli 2004 @ 12:21:41 #9
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_20570142
Linkse mensen zien altijd alleen de zonnige kant.
Accept you're dead and start living
  maandag 12 juli 2004 @ 12:22:13 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20570152
quote:
Op maandag 12 juli 2004 12:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maar jij gelukkig niet.
[..]
ach jij kent tal van verhalen van vluchtelingenwerkmedewerkers die een negatief verhaal neerzetten over asielzoekers. Kom maar op!
[..]
pi_20570182
quote:
Op maandag 12 juli 2004 12:22 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ach jij kent tal van verhalen van vluchtelingenwerkmedewerkers die een negatief verhaal neerzetten over asielzoekers. Kom maar op!
Nee, nee. Nu doe je het verkeerd. Jij stopt er al in een hokje, omdat ze vluchtelingenwerkster is, .
  maandag 12 juli 2004 @ 12:25:11 #12
42027 Tu5
DnB-Addicts Crew®
pi_20570210
quote:
[..]

Geweldig dat zo'n stuk propaganda zijn plaats vindt op de Frontpage.

daarnaast baseert hij zijn betoog op verhalen die hij hoort van zijn moeder die zij op haar beurt weer hoort van de asielzoekers. Nou, misschien ligt het aan de wantrouwende ik, maar ik geloof niet alles wat men zegt. Vaak krijgt men in het thuisland voorgeschoteld met welk verhaal hier men aan moet komen om een kans op asiel te maken. Tja, dat zo'n vluchtelingenwerk-kip dat gelijk voor waar aannneemt...

Ja joh, dit is natuurlijik allemaal onzin....Die mensen kunnen best terug, en de zoon kan natuurlijk ook gewoon in afganistan zijn N&T doen....Die vluchtelingenwerk 'kippen'geloven alles wat zo'n vrouw zegt zonder na te denken, en deze vluchtelingen liegen over hun toestand om maar hier te mogen blijven...
Gast, deze schrijver probeert duidelijk te maken wat haar/zijn moeder, die alle verhalen recht vanaf de bron hoort, allemaal te horen krijgt. ook probeert hij/zij de vergelijking te maken met hoe het er hier aan toe gaat...Allemaal redelijk terecht dacht ik zo. ..
Ik ben géén linkse rakker, lees graag eenzijdige verhalen die eens de andere kant van een zijde bekijken (ipv. de media en de regering die alles vanuit geld bekijkt), en ga bij dit soort verhalen nadenken over hoe wij hier in dit land met mensen om gaan...
Volgens mij maakt het niet uit of je links of rechts ben bij de vraag of je mensen menselijk moet behandelen....
Mooie column....
Hoogbevaagd
  maandag 12 juli 2004 @ 12:25:16 #13
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_20570212
Slechtgeschreven eenzijdig verhaal. Maar goed, een column geeft een mening weer en is derhalve niet objectief. Al kun je wel iets beter argumenteren als hier gebeurt.

Ik ben het echter wel eens met de grondgedachte: voordat je een oordeel velt over asielzoekers in het algemeen, bedenk je dan eerst eens dat het mensen zijn die niet voor niets gevlucht zijn. Wij hebben het hier immers zo goed dat we niet willen vluchten. Jouw wiegje had net zo goed niet in nederland kunnen staan, maar in Kabul of Soedan. Hoe had je dan gewild dat mensen met je omgingen.

En ja, ik ben me er bewust van dat we niet als 1 klein landje het leed van de wereld kunnen dragen. Maar af en toe eens menselijk nadenken kan geen kwaad
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_20570238
Kijk dat er een paar mensen zijn/worden teruggestuurd die eigenlijk zouden moeten blijven, dat kan gebeuren, waar mensen werken worden nou eenmaal fouten gemaakt, maar om dan meteen dat beleid van Minister Verdonk af te gaan keuren dat gaat me wel erg ver.
Vanmij apart zitten mensen in 6vwo, we hadden een deal gesloten dat wanneer het veilig is, je terug moet gaan naar je woonoord. Dat heeft niks met links of rechts te maken, maar met afspraken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 12 juli 2004 @ 12:27:31 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20570261
quote:
Op maandag 12 juli 2004 12:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, nee. Nu doe je het verkeerd. Jij stopt er al in een hokje, omdat ze vluchtelingenwerkster is, .
omdat zij medewerker is van vluchtelingenwerk verwacht ik geen negatief kritisch verhaal over asielzoekers.... en de column is daar zelf bewijs van.
[..]
pi_20570277
quote:
Deze week kregen ze te horen dat ze die misschien niet kijgen omdat de IND Afghanistan als veilig beschouwd. Dit is niet waar. Rond Kabul is het betrekkelijk veilig, maar verder in het land is het echt niet veilig meer. Dat het Nederlandse leger daar nog zit zegt al alles.
Inderdaad, we moeten 25 miljoen Afghanen opvangen en een verblijfsvergunning geven Of laten we de Afghanen verdelen over de westerse wereld, hoeft Nederland er maar 400.000 toe te laten
quote:
Willen jullie echt het leven van deze mensen kapot maken?
Dat is de vraag niet. De vraag is of migranten ons land willen kapot maken, niet andersom.
quote:
Ik ben zelf vijftien, zit in de derde klas van VWO en wil volgend jaar N&T doen.
Aha, je zit niet in een vmbo-klas waar ruim de helft allochtoon is niet? Oh nee die problemen wil je niet zien? Je snapt geen donder van de werkelijkheid.
quote:
Weet je, het maakt mij geen fuck uit of er misschien een paar procent van mijn belastinggeld naar zo'n familie gaat.
Dan stort je voortaan toch lekker 100% van je salaris bij Vluchtelingenwerk, eens kijken hoe snel je bijdraait
quote:
Weet je, het maakt mij geen fuck uit of er misschien een paar procent van mijn belastinggeld naar zo'n familie gaat.
Nee, de mening van de rest van de Nederlanders is inderdaad onboeiend, want een of ander jochie vind vluchtelingen oh zo zielig.
quote:
Ze vinden vluchtelingen maar lastig.
Zijn ze ook.
quote:
Omdat mensen liever willen dat hun landje niet zo druk is.
Is het ook.
quote:
Of omdat ze niet willen dat hun belastinggeld aan dit soort mensen wordt besteed.
En terecht.
quote:
Mij wel. En 99% van de Nederland vind dat ook.
pi_20570281
quote:
Mijn moeder werkt bij Vluchtelingenwerk. Dat is een organisatie die asielzoekers helpt. Zij hoort daar vreselijke verhalen van mensen uit allerlei delen van de wereld.
Ik heb familie wonen in Tilburg. Tilburg heeft de grootste Somalische gemeenschap van Nederland. Daar zit geen gastarbeider tussen maar zijn allemaal mensen die via de asielprocedure zijn binnengekomen. Als je ziet wat een problemen daar zijn, het geweld, de agressie en de verloedering. Echt niet normaal meer.

Is dit wat jullie willen? En met jullie bedoel ik alle "linksen" onder ons. Willen jullie echt het leven van de resterende autochtonen in die buurt kapot maken? En dan ook echt helemaal, 100% kapot?

En over die familie uit Afghanistan. Waarom zijn ze helemaal naar Nederland gevlucht? Dat ze gevlucht zijn uit Afghanistan zal best een politiek motief hebben gehad. Maar dat ze vervolgens helemaal naar Nederland zijn gekomen was puur een economische afweging. Ik zou ze terug sturen naar Pakistan. Kunnen ze daar asiel aanvragen.

In Pakistan wonen allemaal mensen met dezelfde cultuur, hetzelfde geloof en dezelfde gewoonten. Dat past vele malen beter bij elkaar. Gelukkig hebben we Verdonk
pi_20570285
Ik werk bij vluchtelingenwerg en schat dat 80% van de mensen die er komen liegen over hun vluchtverhaal. Soms weet ik het zelfs zeker (ben regiodeskundige), maar ik kan en mag daar niks aan doen (heb een code ondertekend).
Ik krijg er niks voor betaald (dus geen "dief van mijn eigen portemonnee"), behalve een hoop besef dat hoe de wereld in elkaar steekt niet eerlijk is.
Ik draag geen geitenwollen sokken overigens. Maar ik wordt toch wel in dat hokje gepropt...
Mijn ergernis is dus vooral dat de "echte" vluchtelingen over één kam geschoren worden met de "goudzoekers". Dit komt in mijn optiek vooral omdat er de ruimte in het systeem zit voor de "goudzoekers" om het naar hun hand te zetten dmv hun leugens. Iedereen die in een land zit waar ze nooit vooruit zullen komen zou liegen om hier binnen te komen, dat gebeurt namelijk al eeuwenlang. Het Nederlandse immigratiesysteem is hier niet op ingesteld. Ik schuif de zwarte piet dus lekker door naar de politiek.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 12 juli 2004 @ 12:28:34 #19
12237 Phaedrus
Nu met transparante avatar!
pi_20570288
quote:
[..]

Het begint al halverwege: mijn moeder werkt bij vluchtelingenwerk. Kijk dan weet je dat naar een eenzijdig verhaal gaat lezen. De eerste medewerker van een organisatie als vluchtelingenwerk die negatief durft te zijn over vluchtelingen moet ik nog tegenkomen.
Ik hoorde laatst iemand die bij de IND werkte op de radio vertellen over "vluchtelingen" die vanuit het asielzoekerscentrum op vakantie gaan naar het land waaruit ze zogenaamd gevlucht waren. En van Irakezen die terug naar Irak waren gegaan, maar ineens weer op de stoep stonden om dat Irak weer de status van "onveilig land" had gekregen. Dat soort economisch toeristen mogen ze dus heel hard terug laten roeien. Mensen die het echt nodig hebben gun ik graag wat van m'n belastingcenten.
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
pi_20570304
quote:
Op maandag 12 juli 2004 12:28 schreef pberends het volgende:
Dat is de vraag niet. De vraag is of migranten ons land willen kapot maken, niet andersom.
Ik denk inderdaad dat er een groot asielzoekerscomplot is dat besloten heeft door middel van immigratie en steuntrekken bij de overheid Nederland kapot te maken.
  maandag 12 juli 2004 @ 12:30:02 #21
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_20570317
quote:
Op maandag 12 juli 2004 12:27 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

omdat zij medewerker is van vluchtelingenwerk verwacht ik geen negatief kritisch verhaal over asielzoekers.... en de column is daar zelf bewijs van.
Mja, vluchtelingenwerkers hebben vaak juist een reeler beeld van wat er speelt dan jij of ik. Zij zitten er namelijk midden in en horen de zielige verhalen, maar maken ook het bedrog mee. Ze worden dus wel degelijk gepokt en gemazeld.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_20570326
quote:
Op maandag 12 juli 2004 12:28 schreef Tikorev-2 het volgende:

[..]

Ik heb familie wonen in Tilburg. Tilburg heeft de grootste Somalische gemeenschap van Nederland. Daar zit geen gastarbeider tussen maar zijn allemaal mensen die via de asielprocedure zijn binnengekomen. Als je ziet wat een problemen daar zijn, het geweld, de agressie en de verloedering. Echt niet normaal meer.

Is dit wat jullie willen? En met jullie bedoel ik alle "linksen" onder ons. Willen jullie echt het leven van de resterende autochtonen in die buurt kapot maken? En dan ook echt helemaal, 100% kapot?

En over die familie uit Afghanistan. Waarom zijn ze helemaal naar Nederland gevlucht? Dat ze gevlucht zijn uit Afghanistan zal best een politiek motief hebben gehad. Maar dat ze vervolgens helemaal naar Nederland zijn gekomen was puur een economische afweging. Ik zou ze terug sturen naar Pakistan. Kunnen ze daar asiel aanvragen.

In Pakistan wonen allemaal mensen met dezelfde cultuur, hetzelfde geloof en dezelfde gewoonten. Dat past vele malen beter bij elkaar. Gelukkig hebben we Verdonk
Goed gezegd, want dit is de keiharde realiteit.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_20570334
vlaams blok scoort goed in belgië. dat is niet voor niks.
pim scoorde goed in nederland, dat is ook niet voor niks.

klinkt misschien wel extreem rechts, maar het is toch
storend als enorm veel mensen uit een ander land hier
naartoe komen en een duidelijke stempel aanbrengen.

het feit dat er hier over wordt gepraat zegt alleen al dat
er iets niet in orde is of dat er onvrede heerst.
ik hoor nooit iemand klagen over joden of christenen,
nogal logisch, dat is niet zo'n vervelend volk!

ik ben overgens niet zo rechts als het nu lijkt, ik
gaat ook net zo goed met een Klaas als een Mohammed om,
maar je kunt niet ontkennen dat er een kern van waarheid in mijn pleidooi zit.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_20570348
quote:
Op maandag 12 juli 2004 12:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat er een groot asielzoekerscomplot is dat besloten heeft door middel van immigratie en steuntrekken bij de overheid Nederland kapot te maken.
Ik heb het niet over dat asielzoekers erop uit zijn om Nederland kapot te maken. Feit is wel dat alle statistieken uitwijzen dat ze slecht voor dit land zijn. Dat maakt Nederland kapot.
pi_20570375
quote:
Op maandag 12 juli 2004 12:21 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

de search leverde niets op, maar die is dan ook gewoon kut natuurlijk
ik heb geloof ik al twee maal een verwijzing naar deze column gezien in een discussie en toen deed hij ook al totaal niet ter zake, dat is dus nog steeds niet veranderd.
Doordat de "eigen identiteit" van vreemdelingen sinds hun komst hier bijkans heilig is verklaard, wordt niet-westers nationalisme in ons land toegejuicht. (Oldenbarneveld Denktank)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')