Geweldig dat zo'n stuk propaganda zijn plaats vindt op de Frontpage.quote:Aan rechts Fok!
Column door yootje
Het is algemeen bekend dat de meeste mensen die de Fok!Frontpage bezoeken vaak nogal rechts zijn. Ik kan me hier echt heel erg aan ergeren en vreet mezelf soms bijna op als ik de reacties hier lees. Om hier wat tegenwicht tegen te bieden wil ik hier een verhaal plaatsen over "asielige zoekers" zoals sommige lollige mensen vluchtelingen willen noemen.
Mijn moeder werkt bij Vluchtelingenwerk. Dat is een organisatie die asielzoekers helpt. Zij hoort daar vreselijke verhalen van mensen uit allerlei delen van de wereld. Vandaag vertelde ze een verhaal over een familie uit Afghanistan. De familie leed onder de Taliban. Zo moest de vrouw eens haar baby'tje met spoed naar het ziekenhuis brengen, maar zij had geen begeleiding. Daarom werd haar baby'tje doodgeknuppeld.
De familie vluchtte vijf jaar geleden naar Nederland. Hier vroegen ze een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd, drie jaar, aan. Deze kregen ze toegewezen. Twee jaar geleden vroegen ze een verblijfsvergunning aan voor onbepaalde tijd. Deze week kregen ze te horen dat ze die misschien niet kijgen omdat de IND Afghanistan als veilig beschouwd. Dit is niet waar. Rond Kabul is het betrekkelijk veilig, maar verder in het land is het echt niet veilig meer. Dat het Nederlandse leger daar nog zit zegt al alles.
Een jongen uit de familie zit nu in de derde klas van het VWO, hij wil volgend jaar N&T doen. De vrouw is nog steeds getraumatiseerd. Over een tijdje krijgen ze een verhoor waarbij alles weer op zal komen. De man van de familie zal in Afghanistan misschien nog steeds vervolgd worden. De vrouw en de jongen zaten te huilen, ze waren ontroostbaar.
Is dit wat jullie willen? En met jullie bedoel ik alle "rechtsen" onder ons. Willen jullie echt het leven van deze mensen kapot maken? En dan ook echt helemaal, 100% kapot. Ik ben zelf vijftien, zit in de derde klas van VWO en wil volgend jaar N&T doen. Ik ben echter op de juiste tijd, op de juiste plaats geboren en krijg de kans om dit te doen. Hij niet. Waarom? Omdat mensen liever willen dat hun landje niet zo druk is. Ze vinden vluchtelingen maar lastig. Of omdat ze niet willen dat hun belastinggeld aan dit soort mensen wordt besteed. Weet je, het maakt mij geen fuck uit of er misschien een paar procent van mijn belastinggeld naar zo'n familie gaat. Sterker nog, ik zou liever willen dat al mijn belastinggeld naar vluchtelingen gaat, dan naar de bouw van een nieuw voetbalstadion, een balletvoorstelling of de nieuwe keuken van Minister Verdonk.
Ze bedoelt het liefquote:Op maandag 12 juli 2004 12:12 schreef MikeyMo het volgende:
deze staat als column op de FP:
[..]
en dan die laatste alinea...
Maar jij gelukkig niet.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:15 schreef MikeyMo het volgende:
De schrijver is een rasechte hokjesdenker
quote:Het begint al halverwege: mijn moeder werkt bij vluchtelingenwerk. Kijk dan weet je dat naar een eenzijdig verhaal gaat lezen. De eerste medewerker van een organisatie als vluchtelingenwerk die negatief durft te zijn over vluchtelingen moet ik nog tegenkomen. Immers, ook dat soort mensen zijn geen dief van hun eigen portemonnee
de search leverde niets op, maar die is dan ook gewoon kut natuurlijkquote:Op maandag 12 juli 2004 12:18 schreef Acient het volgende:
*vraagt zich af hoe vaak die "column" nog voorbij gaat komen in pol*
ach jij kent tal van verhalen van vluchtelingenwerkmedewerkers die een negatief verhaal neerzetten over asielzoekers. Kom maar op!quote:Op maandag 12 juli 2004 12:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar jij gelukkig niet.
[..]
Nee, nee. Nu doe je het verkeerd. Jij stopt er al in een hokje, omdat ze vluchtelingenwerkster is,quote:Op maandag 12 juli 2004 12:22 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ach jij kent tal van verhalen van vluchtelingenwerkmedewerkers die een negatief verhaal neerzetten over asielzoekers. Kom maar op!
Ja joh, dit is natuurlijik allemaal onzin....Die mensen kunnen best terug, en de zoon kan natuurlijk ook gewoon in afganistan zijn N&T doen....Die vluchtelingenwerk 'kippen'geloven alles wat zo'n vrouw zegt zonder na te denken, en deze vluchtelingen liegen over hun toestand om maar hier te mogen blijven...quote:Op maandag 12 juli 2004 12:12 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Geweldig dat zo'n stuk propaganda zijn plaats vindt op de Frontpage.
Het begint al halverwege: mijn moeder werkt bij vluchtelingenwerk. Kijk dan weet je dat naar een eenzijdig verhaal gaat lezen. De eerste medewerker van een organisatie als vluchtelingenwerk die negatief durft te zijn over vluchtelingen moet ik nog tegenkomen. Immers, ook dat soort mensen zijn geen dief van hun eigen portemonnee
daarnaast baseert hij zijn betoog op verhalen die hij hoort van zijn moeder die zij op haar beurt weer hoort van de asielzoekers. Nou, misschien ligt het aan de wantrouwende ik, maar ik geloof niet alles wat men zegt. Vaak krijgt men in het thuisland voorgeschoteld met welk verhaal hier men aan moet komen om een kans op asiel te maken. Tja, dat zo'n vluchtelingenwerk-kip dat gelijk voor waar aannneemt...
en dan die laatste alinea...
omdat zij medewerker is van vluchtelingenwerk verwacht ik geen negatief kritisch verhaal over asielzoekers.... en de column is daar zelf bewijs van.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, nee. Nu doe je het verkeerd. Jij stopt er al in een hokje, omdat ze vluchtelingenwerkster is,.
Inderdaad, we moeten 25 miljoen Afghanen opvangen en een verblijfsvergunning gevenquote:Deze week kregen ze te horen dat ze die misschien niet kijgen omdat de IND Afghanistan als veilig beschouwd. Dit is niet waar. Rond Kabul is het betrekkelijk veilig, maar verder in het land is het echt niet veilig meer. Dat het Nederlandse leger daar nog zit zegt al alles.
Dat is de vraag niet. De vraag is of migranten ons land willen kapot maken, niet andersom.quote:Willen jullie echt het leven van deze mensen kapot maken?
Aha, je zit niet in een vmbo-klas waar ruim de helft allochtoon is niet? Oh nee die problemen wil je niet zien? Je snapt geen donder van de werkelijkheid.quote:Ik ben zelf vijftien, zit in de derde klas van VWO en wil volgend jaar N&T doen.
Dan stort je voortaan toch lekker 100% van je salaris bij Vluchtelingenwerk, eens kijken hoe snel je bijdraaitquote:Weet je, het maakt mij geen fuck uit of er misschien een paar procent van mijn belastinggeld naar zo'n familie gaat.
Nee, de mening van de rest van de Nederlanders is inderdaad onboeiend, want een of ander jochie vind vluchtelingen oh zo zielig.quote:Weet je, het maakt mij geen fuck uit of er misschien een paar procent van mijn belastinggeld naar zo'n familie gaat.
Zijn ze ook.quote:Ze vinden vluchtelingen maar lastig.
Is het ook.quote:Omdat mensen liever willen dat hun landje niet zo druk is.
En terecht.quote:Of omdat ze niet willen dat hun belastinggeld aan dit soort mensen wordt besteed.
Mij wel. En 99% van de Nederland vind dat ook.quote:Weet je, het maakt mij geen fuck uit of er misschien een paar procent van mijn belastinggeld naar zo'n familie gaat.
Ik heb familie wonen in Tilburg. Tilburg heeft de grootste Somalische gemeenschap van Nederland. Daar zit geen gastarbeider tussen maar zijn allemaal mensen die via de asielprocedure zijn binnengekomen. Als je ziet wat een problemen daar zijn, het geweld, de agressie en de verloedering. Echt niet normaal meer.quote:Mijn moeder werkt bij Vluchtelingenwerk. Dat is een organisatie die asielzoekers helpt. Zij hoort daar vreselijke verhalen van mensen uit allerlei delen van de wereld.
Ik hoorde laatst iemand die bij de IND werkte op de radio vertellen over "vluchtelingen" die vanuit het asielzoekerscentrum op vakantie gaan naar het land waaruit ze zogenaamd gevlucht waren. En van Irakezen die terug naar Irak waren gegaan, maar ineens weer op de stoep stonden om dat Irak weer de status van "onveilig land" had gekregen. Dat soort economisch toeristen mogen ze dus heel hard terug laten roeien. Mensen die het echt nodig hebben gun ik graag wat van m'n belastingcenten.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:12 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Het begint al halverwege: mijn moeder werkt bij vluchtelingenwerk. Kijk dan weet je dat naar een eenzijdig verhaal gaat lezen. De eerste medewerker van een organisatie als vluchtelingenwerk die negatief durft te zijn over vluchtelingen moet ik nog tegenkomen.
Ik denk inderdaad dat er een groot asielzoekerscomplot is dat besloten heeft door middel van immigratie en steuntrekken bij de overheid Nederland kapot te maken.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:28 schreef pberends het volgende:
Dat is de vraag niet. De vraag is of migranten ons land willen kapot maken, niet andersom.
Mja, vluchtelingenwerkers hebben vaak juist een reeler beeld van wat er speelt dan jij of ik. Zij zitten er namelijk midden in en horen de zielige verhalen, maar maken ook het bedrog mee. Ze worden dus wel degelijk gepokt en gemazeld.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:27 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
omdat zij medewerker is van vluchtelingenwerk verwacht ik geen negatief kritisch verhaal over asielzoekers.... en de column is daar zelf bewijs van.
Goed gezegd, want dit is de keiharde realiteit.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:28 schreef Tikorev-2 het volgende:
[..]
Ik heb familie wonen in Tilburg. Tilburg heeft de grootste Somalische gemeenschap van Nederland. Daar zit geen gastarbeider tussen maar zijn allemaal mensen die via de asielprocedure zijn binnengekomen. Als je ziet wat een problemen daar zijn, het geweld, de agressie en de verloedering. Echt niet normaal meer.
Is dit wat jullie willen? En met jullie bedoel ik alle "linksen" onder ons. Willen jullie echt het leven van de resterende autochtonen in die buurt kapot maken? En dan ook echt helemaal, 100% kapot?
En over die familie uit Afghanistan. Waarom zijn ze helemaal naar Nederland gevlucht? Dat ze gevlucht zijn uit Afghanistan zal best een politiek motief hebben gehad. Maar dat ze vervolgens helemaal naar Nederland zijn gekomen was puur een economische afweging. Ik zou ze terug sturen naar Pakistan. Kunnen ze daar asiel aanvragen.
In Pakistan wonen allemaal mensen met dezelfde cultuur, hetzelfde geloof en dezelfde gewoonten. Dat past vele malen beter bij elkaar. Gelukkig hebben we Verdonk![]()
Ik heb het niet over dat asielzoekers erop uit zijn om Nederland kapot te maken. Feit is wel dat alle statistieken uitwijzen dat ze slecht voor dit land zijn. Dat maakt Nederland kapot.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat er een groot asielzoekerscomplot is dat besloten heeft door middel van immigratie en steuntrekken bij de overheid Nederland kapot te maken.
ik heb geloof ik al twee maal een verwijzing naar deze column gezien in een discussie en toen deed hij ook al totaal niet ter zake, dat is dus nog steeds niet veranderd.quote:Op maandag 12 juli 2004 12:21 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
de search leverde niets op, maar die is dan ook gewoon kut natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |