Oke voor op een zonnige zomer avond dan? Heb je daar voor wel recept?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij de Paella drink je geen sangria, daar drink je een mooie droge spaanse witte wijn bij. Zonde van je moeite die je doet om een goeie paella te maken om dat dan weg te zuipen met "ballermann booze"
1 Liter goedkope rode wijnquote:Op dinsdag 6 juli 2004 22:43 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Oke voor op een zonnige zomer avond dan? Heb je daar voor wel recept?
Neem een recept voor "gewone" sangria en vervang de rode wijn door witte wijn!quote:Op woensdag 7 juli 2004 11:11 schreef Oceanonix het volgende:
Bij een tapasrestaurant in Utrecht (el Mundo) kun je witte sangria krijgen.
Wat er precies inzit weet ik niet. In ieder geval Bacardi.
Waar koop je dat??quote:Op woensdag 7 juli 2004 13:24 schreef Koningin het volgende:
Ik koop meestal een kant en klare fles in de winkel en gooi er dan nog wat sinaasappel, citroen of andere vruchten in! Niet zoals in spanje, maar wel te doen.
Ik koop het in de supermarkt. Er zijn inderdaad wel verschillende soorten, ik koop meestal eentje in een fles. Welk merk dat is, weet ik niet.........quote:Op vrijdag 9 juli 2004 01:04 schreef oZner het volgende:
[..]
Waar koop je dat??
Een vriend van mij had ooit ook dat spul in pakken, was best wel lekker. Heerlijk zomers enzo. Zijn er verschillende soorten te koop? Of is het een standaard smaakje?
Je oke maar ik wil graag recepten die men lekker vindt.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:16 schreef ivetje het volgende:
ff googlen joh
Voor recepten:quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 13:45 schreef Ripley het volgende:
Bij de dirk van den Broek stonden 1,5 liter pakken sangria, ik heb ze zelf nog niet geproefd. Zelf maken is altijd lekkerder lijkt me trouwens, is dat geen optie?
cola? steranijs? kaneelstokjes?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:09 schreef MaRySe het volgende:
Voor 15 liter!!
voor 15 liter:
0.5 L. bitter lemon, 1.5 L. cola, 1.5 L. sinas - 2 dl. bacardi - 2 dl. spaanse brandy - 2 dl. safari - 2dl. rode martini - 2 dl jenever - 1 dl. 43 likeur - 1dl. cointreau - aanvullen tot 15 liter met rode wijn - 4 kaneelstokjes - 10 steranijs - 8 kruidnagels - 750 gram kristalsuiker - 4 groene appels - 4 sinaasappels - 2 citroenen
Wat een rare ingrediënten
Wat is deciliter triple sec?quote:1 liter rode wijn - 2 sinaasappels - 1 citroen - 0,5 deciliter triple sec - 3 eetlepels suiker
Sinaasappels en citroen met schil en al in schijfjes snijden en schijfjes weer in kwarten. Alles door elkaar mengen en een nacht in de koelkast laten trekken. De verhoudingen zijn ongeveer; alles kan naar eigen smaak worden aangepast. Er kan ook ander fruit in, als er in ieder geval maar sinaasappel en citroen in zit. Bij meer wijn hoeft er niet per se meer fruit in.
Dat heeft met sangria idd niet veel meer te maken, maar het lijkt me het proberen waardquote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:11 schreef Molluck het volgende:
[..]
cola? steranijs? kaneelstokjes?
Maar op een feestje komt 15 liter wel op toch?
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:14 schreef MissyMirjaM het volgende:
een deciliter is een inhoudsmaat
quote:Triple Sec is een sterke likeur die naar sinaasappels smaakt. Naast het merk Triple Sec, zijn er ook enkele andere merken, waaronder diegene die ik gebruik: Bootz.
deciliter = 100 ml (of cc) = 1/10 literquote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:13 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Wat is deciliter triple sec?
Even kijken welke sterke dranken ik in huis heb
ja maar wat voor drankje is hetquote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:17 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
deciliter = 100 ml (of cc) = 1/10 liter
Let op als je werkelijk van alles door elkaar wil gooien, neem wel kwaliteitsspul, anders hangt iedereen na 1 glas boven de toiletpot!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:13 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Wat is deciliter triple sec?
Even kijken welke sterke dranken ik in huis heb
mijn edits zijn niet aan jou besteedquote:
quote:Triple Sec is een sterke likeur die naar sinaasappels smaakt. Naast het merk Triple Sec, zijn er ook enkele andere merken, waaronder diegene die ik gebruik: Bootz.
Ik heb c1000 huiswijnquote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:21 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Let op als je werkelijk van alles door elkaar wil gooien, neem wel kwaliteitsspul, anders hangt iedereen na 1 glas boven de toiletpot!
Als je goedkope kersenwijn of zo neemt, gearomatiseerd en rechtstreeks uit de wijngaarden van de Chemische in Naarden (Goois begrip), heb je een probleem...
Schrijf zo maar ff op wat er allemaal is, dan brouwen we online wel wat[afbeelding]
Deze 3 lijken me leuke recepten. Voor sinaasappellikeur moet je niet die oranjegekleurde goedkope meuk (braakgarantie...) gebruiken maar iets van kwaliteit (wat heb je in huis?).quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:36 schreef MaRySe het volgende:
3 sinaasappels
1 citroen
1 limoen
1/2 lichte, rode wijn
2 dl. druivesap
ijsblokjes
of
400 ml rode druivensap
2 sinaasappels (sap)
1 citroen (sap)
2 eetlepels poedersuiker
50 ml rode porto
50 ml rode wijn
50 ml cointreau
kaneel
sap van 3 limoenen
sap van 3 sinaasappelen
3/4 ltr droge rode wijn
3 el sinaasappellikeur
3-5 el suiker
1 sinaasappel
2 perziken
1/2 ananas
OK, mits met redelijke mate gedronken valt dat wel te overlevenquote:
Qua drank zou ik het bij cointreau laten (of lust je dat niet?)quote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:37 schreef MaRySe het volgende:
2 liter rode huiswijn. (Eventueel nog rose/wit of andere rode wijn)
- citroenbrandewijn (Henkes)
- Findlaters Finest Scotch Whiskey
- Ketel 1 jenever
- Cointreau ()
- sinaasappels, citroenen, blikfruit (gemend, ananas, peer) aardbijen, zwarte druiven.
Ik vind het echt heel goor ! (Puur)quote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:39 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Qua drank zou ik het bij cointreau laten (of lust je dat niet?)
Ik ga toch ff in mijn oude files kijken, ben zo terug!
ik heb geen spa en fruit maar wel sinaasappelsap of dubbelfris of zo ietsquote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:47 schreef dutch-mamma het volgende:
Leuke niet zo sterke variatie:
1 sinaasappel
1 citroen
1 groene appel, bv Granny Smith
1 fles rode wijn, gekoeld
1/2 liter Spa en Fruit Sinaasappel, gekoeld
suiker
appelboor
grote karaf of bowlschaal
ijsblokjes
Sinaasappel en citroen schoonboenen en in plakken snijden.
Plakken in vieren snijden.
Appel wassen, met appelboor klokhuis eruit steken en de appel in dunne plakjes snijden.
Wijn en frisdrank in karaf of bowlschaal schenken.
Fruit erdoor mengen.
Suiker naar smaak aan de sangria toevoegen en roeren tot de suiker is opgelost.
IJsklontjes toevoegen of apart erbij serveren.
Jenever zou ik voorzichtig mee zijn. Een klein glaasje op die 2 flessen wijn, meer niet. Zie het als sambalquote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:49 schreef MaRySe het volgende:
[..]
ik heb geen spa en fruit maar wel sinaasappelsap of dubbelfris of zo iets
Mij lijkt jenever wel lekker?
Appel perzik en ook nog rosvicee ergensquote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:52 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Jenever zou ik voorzichtig mee zijn. Een klein glaasje op die 2 flessen wijn, meer niet. Zie het als sambal
Je zuipt het weg als ranja, maar je wordt er zo starnakelbezopen van als je niet oppast... [afbeelding]
Edit sinaasappelsap of dubbelfriss (welke smaak?) is prima! Als je bubbels wil, gooi je er anders sinas door
Appel-perzik, lijkt me wel gewaagd, maar dat bedoel ik positief! Naar smaak toevoegen, niet in 1x alles, maar telkens even proeven (niet doorslikken anders ben je al blauw voor het feest begint).quote:Op zaterdag 25 juni 2005 00:01 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Appel perzik en ook nog rosvicee ergens
M'n ouders slapen al .. Is het wijnachtig? Dan kan ik bij de wijn gaan zoeken..quote:Op zaterdag 25 juni 2005 00:05 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Appel-perzik, lijkt me wel gewaagd, maar dat bedoel ik positief! Naar smaak toevoegen, niet in 1x alles, maar telkens even proeven (niet doorslikken anders ben je al blauw voor het feest begint).
Roosvicee ken ik alleen van die pruttige siroopjes... kan ik dus weinig over weggen.
Nergens cognac of brandy?
Nee, 't is echt sterke drankquote:Op zaterdag 25 juni 2005 00:08 schreef MaRySe het volgende:
[..]
M'n ouders slapen al .. Is het wijnachtig? Dan kan ik bij de wijn gaan zoeken..
Cointreau er door is idd erg lekkerquote:Op zaterdag 25 juni 2005 00:30 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik zou het anders bij de wijn houden, glaasje jenever erbij voor de pittigheid (liever die cointreau, als je durft!), aanlengen met die vruchtensap en de fruitjes erbij
Vinnik ook, maar Maryse lust het zo niet (mixjes smakken vaak anders, maar als ze het dan ook niet lekker vindt, is het zo zielig voor haar...)quote:Op zaterdag 25 juni 2005 00:39 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Cointreau er door is idd erg lekker![]()
![]()
Van alleen de geur al ga ik over m'n nekquote:Op zaterdag 25 juni 2005 00:39 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Cointreau er door is idd erg lekker![]()
![]()
Hoogstens 200 ml jenever, zou ik zeggen... Begin met 100 ml, en proef dan. Echt, als er teveel in zit prooef je het niet, het is verradelijk spul, sangria!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 00:59 schreef MaRySe het volgende:
Okeyy..
2 liter rode wijn
400 ml jenever
800 ml dubbelfris appelperzik
3 sinaasappels
2 citroenen
1 appel
Ik heb het al gemaaktquote:Op zaterdag 25 juni 2005 01:08 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Hoogstens 200 ml jenever, zou ik zeggen... Begin met 100 ml, en proef dan. Echt, als er teveel in zit prooef je het niet, het is verradelijk spul, sangria!
En? Al geproeft?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 01:13 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Ik heb het al gemaakt
M'n vader heeft de Jenever er ingedaan..
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 01:19 schreef dutch-mamma het volgende:
[afbeelding]
Mooi! Dan noemen we het vanaf nu "Sangria à la FOK"...!![]()
Ken wel Sangria de Cava. Maar dat is met Cava (Spaanse Champagne) ipv wijnquote:Op zaterdag 25 juni 2005 23:09 schreef mistermaniac het volgende:
Weet iemand hoe je Tissana maakt dan? Is een variant op Sangria. Met witte wijn en andere ingredienten?
Hoe was je feesj?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 01:22 schreef MaRySe het volgende:
[..]Misschien iets te ziet voor de meesten ! Ik heb zin in m'n feesj
!
Ga nu slapen, morgen 6 uur op
Werken tot 6 en dan FEESJ!!
Je bent me voor...quote:Op zaterdag 25 juni 2005 23:17 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ken wel Sangria de Cava. Maar dat is met Cava (Spaanse Champagne) ipv wijn
Sangria op een warme avond is altijdquote:Op maandag 4 juli 2005 17:15 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je bent me voor...
Met Cava ipv wijn is echt perfect op een warme avond
![]()
Ik zou persoonlijk het sinaasappelsap vervangen voor gewone Fanta of Fanta Lemon. daar naast zo ik er ook nog wodka of witte rum aan toevoegen om het alcohol percentage omhoog te brengen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 11:53 schreef rs1978 het volgende:
in spanje heb ik een keer een erg lekker recept gehad, voor zover ik kon zien deed de barman er het volgende in:
cava (spaanse mousserende wijn)
brandy
rode likeur, bijv. passoa
sinaasappelsap
citroensap
schijfjes sinaasappel en citroen
vruchtenmix uit blik
haha voor 14 mensen is dat echt weinig.quote:Op maandag 17 april 2006 11:42 schreef JacMar het volgende:
Vraagje: Ik heb hier nog een kant en klare fles sangria staan. Iemand enig idee wat ik er bij kan doen zodat het een beetje op echte sangria lijkt? Ik heb aan fruit sinaasappels, bananen en pruimen in huis en ik vrees dat 1 liter ook niet zo veel is voor 14 mensen![]()
Kan ik er bijvoorbeeld nog wat wijn in doen?
Alvast bedankt voor de tips!![]()
Wat voor wijn heb je gebruikt? Wil misschien voor een BBQ komende vrijdag ook sangria gaan makenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:38 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
haha voor 14 mensen is dat echt weinig.
Ik ga zo sangria maken voor 3 mensen en gooi er al 2 flessen wijn in.
quote:Op woensdag 7 juli 2004 13:24 schreef Koningin het volgende:
Ik koop meestal een kant en klare fles in de winkel en gooi er dan nog wat sinaasappel, citroen of andere vruchten in! Niet zoals in spanje, maar wel te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |