Deel 2 vond ik overigens wel kicken. heerlijk duister. Meer dan deel 1 zelfs. Plus die dame die die vriendin speelde is erg *zoekt politiek corect woord voor geil* ummm.... heeft een erg hoog beschuitjesgehaltequote:Deze komt direct na 2 als slechtste.
Het origineel en delen 3 & 4 vind ik het leukst, die andere zijn zwaar ...quote:Op maandag 5 juli 2004 00:36 schreef hornage het volgende:
Nog drie te gaan en ik vind de serie opeens wat minder worden...
ja en wat vond je ervanquote:Op maandag 5 juli 2004 08:37 schreef alki het volgende:
Shrek 2
Kopen? : [TK]Mooie DVD's (Landmarks of film, Die Hard, Charade e.a.)quote:Op zondag 4 juli 2004 22:21 schreef Sai het volgende:
Post-post:
Charade: Oei, wat is dit een leuke film!Hepburn
en
Grant
zijn heerlijk op dreef in een haast Hitchcockiaans thrillerplotje. De plotwendingen slaan af en toe helemaal nergens op, maar de film heeft humor, tempo, toffe muziek, mooie locaties, spetterend acteerwerk, memorabele scenes en een hele wagonlading charme. 8,5.
De titel van de film loopt ook al over van originaliteitquote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Rotten Shaolin Zombies
Ik weet niet .. vond best wel een hoop scenes dat ik dacht .. he wat zijn de mensen slecht in de wereld geplaatst. Bv de scene dat Fiona en Shrek uit koets stappen en op rode loper lopen.quote:Op zondag 4 juli 2004 10:52 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Shrek 2
Wat een top film, zo mooi gemaakt. je vergeet bijna dat je een animatiefilm kijkt. Sommige dingen zijn zo natuurlijk gemaakt.
En soms zo lachwekkend. Hoe ook andere films (en videoclips) worden gebruikt.
Een dikke 9
Was van plan die zometeen maar eens te gaan kijken. Ben benieuwdquote:Op dinsdag 6 juli 2004 20:58 schreef Lambiekje het volgende:
Sling Blade
Best een aardige film over een retard die ontslagen wordt uit mentalhospital ... rol is goed vertolkt.
Alleen is drama nu niet dat sterk.
een 7
quote:Op dinsdag 6 juli 2004 22:41 schreef Timo20 het volgende:
Een film die je hart sneller doet smelten!!
quote:Op dinsdag 6 juli 2004 22:54 schreef Hare het volgende:
[..]
Sneller doet kloppen, of smelten.
Mooi samengevoegd![]()
Maareh, verder helemaal met je eens
Beste bewerking van Shakespeare ooit wat mij betreft. Hoort in de Kurosawa top 5 (achter Rashomon, Seven Samurai, Ikiru en Yojimbo). Film ademt een geweldige sfeer uit en Mifune's performance behoort tot zijn beste. Het verdwaald rondrijden in de mist, de ontmoeting met de demon/heks, het bewegende bos en de befaamde pijlenregen behoren tot de beste scene's uit zijn oeuvre vind ik.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:43 schreef dolle_hond het volgende:
hmm mijn eerste post in dit deeltje![]()
Kumonosu jô (1957) [Throne of Blood]
Deze Kurosawa had ik zeker nog niet eerder gezien. Het is duidelijk een bewerking van MacBeth en aangezien ik toch niet bepaald een aanhanger van WS ben, betekent dit dat ik het verhaal niet zo kan waarderen. De vertolkingen zijn best goed daarentegen en ook de regie is duidelijk sterk, alhoewel het camerawerk vanachter de struiken hier niet zo prettig werkt. Het eerste deel van de film en het laatste stuk zijn de duidelijk beste onderdelen.
kortom: zeker de moeite waard, maar niet AK\'s sterkste film.
Zoals ik al zei ... een matig dramaverhaal. .. dat het zo hoog in IMDB staat was de rede dat ik hem ging kijken maar eerlijk gezegd is me dat ook een raadselquote:Op woensdag 7 juli 2004 01:23 schreef Hare het volgende:
Sling Blade
Ja, nou, op zich wel een goede film, alleen het voelde voor mij allemaal erg gemaakt. Een retard met een slechte jeugd bevriend laten raken met een jochie dat zelf ook een niet al te fijne jeugd heeft. Dat moet het vast goed doen.
Maar op zich toch nog best een aardige film geworden. Gewoon leuk om eens te zien, waarom ie in de top250 staat is me een raadsel, want er is naar mijn idee echt niks bijzonders aan de film. De muziek is ook nog een erg slecht. Eerste keer dat me dat echt opvalt.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8,5/10[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
Maar is wel een mooi meisje hequote:Op vrijdag 9 juli 2004 00:15 schreef Eluc het volgende:
Wat je zegt!quote:Op vrijdag 9 juli 2004 01:28 schreef Hare het volgende:
[..]
Maar is wel een mooi meisje he
Dat komt voornamelijk door dat de native mensen nog al verzorgde uiterlijk hebben .. en het ECHT storende die ene broer zou Fransman zijn ... en na 2 a 3 teksten Frans .. praat ie op eens in het Engels. .. het geheel is totaal niet geloofwaardig.quote:Timeline
En toen nog voor het slapen gaan deze. Jah, het ziet er goed uit. Er is genoeg actie. Maar toch is het niets. Ik kan eigenlijk niet uitleggen waarom. Slecht acteerwerk misschien ofzo, of misschien gaat het verhaal een beetje van de hak op tak over maar toch vond ik er weinig aan. Actie enzo was wel vermakelijk net zoals de vrouwen dus een 6 van mij.
Dan is deze mischien ook wel wat voor jequote:Op vrijdag 9 juli 2004 22:54 schreef hornage het volgende:
Hoeveel van die spinnenfilms zijn er wel niet.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 00:21 schreef kinky_queen het volgende:
ARACHNIA
Waar gaat die butterfly effect over?quote:Op zaterdag 10 juli 2004 01:40 schreef snopprinses het volgende:
21 Grams en The Butterfly Effect
goede films![]()
Het acteerwerk in die film is gewoon erg goed. Van de hele cast.quote:Op woensdag 7 juli 2004 21:38 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Zoals ik al zei ... een matig dramaverhaal. .. dat het zo hoog in IMDB staat was de rede dat ik hem ging kijken maar eerlijk gezegd is me dat ook een raadsel
kijk maar ff in het topic over the butterfly effect. Dan kom je er al snel achter dat er weinig romantiek in de film zit.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 01:41 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Waar gaat die butterfly effect over?
zag hem wel in de lijst staan maar was bang,dat het een romantische film was![]()
Giant Spider Invasionquote:Op zaterdag 10 juli 2004 01:02 schreef victorinox het volgende:
Hoeveel van die spinnenfilms zijn er wel niet.![]()
Ga de remake (metquote:Op vrijdag 9 juli 2004 16:30 schreef kinky_queen het volgende:
THE STEPFORD WIVES
Nu de remake eerdaags gaat draaien in de Nederlandse bios leek het me wel een leuk id om het origineel weer eens te bekijken, en het is toch echt een heel behoorlijke film.
[afbeelding]
die wil ik echt nog es zienquote:Op zaterdag 10 juli 2004 11:51 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Giant Spider Invasion
Die is ook zo slecht!
High Fidelity gezien? Hij speelt dan wel geen hoofdrol maar hij is idd knettergekquote:Op zaterdag 10 juli 2004 01:52 schreef pieter_pontiac het volgende:
School of Rock, vet lachen.
Die hoofdrolspeler is echt knettergek
en Marilynquote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:52 schreef Eluc het volgende:
Some Like It Hot (1959)
Voor de tweede keer, en kon m dit keer een stuk meer waarderen. Fantastische comedy, met een romantisch tintje.
Heeft ie ook nietquote:Op zaterdag 10 juli 2004 23:58 schreef Eluc het volgende:
De tweede keer dat ik m zie, en hij wordt alleen maar beter. Werkelijk fantastisch! Moeilijk te geloven dat mr. Kubrick een nog betere film heeft gemaakt.
weinig verassingen? ik mag het hopen ja, beetje zielig om kinderen tot as te maken.quote:Op zondag 11 juli 2004 02:04 schreef hornage het volgende:
Peter Pan
Ik heb deze gisteren gezien en ik vond het zeker een leuke film. Het verhaal kennen we natuurlijk wel dus er zaten weinig verassingen daarin. Ik vond alles er zeer goed verzorgd uitzien en het was duidelijk te zien dat er budget was voor deze film. Peter was goed gecast en Wendy ook. Ik vond ze er beide super uitzien. Ik snap ook niet waarom deze film niet een hit is geworden bij de kinderen want ik denk dat voornamelijk kinderen smullen bij deze film. Ik kon het iig waarderen dus van mij een 7.
vergeet dat toffe nummer nietquote:Op zondag 11 juli 2004 03:34 schreef Eluc het volgende:
Eyes Wide Shut (1999)
Soms wat traag, maar het verhaal, de spanning en de mooie vrouwen maken het tot een geslaagd geheel.
Die stem van die prinses...quote:Op zondag 11 juli 2004 07:55 schreef dolle_hond het volgende:
Kakushi toride no san akunin (1958) [The Hidden Fortress]
Echt een aanrader.
ook de reaktie van die twee als de prinses opeens iets roept.quote:Op zondag 11 juli 2004 08:12 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Die stem van die prinses...
![]()
En hoe vonden we Monsturd. ... het werd redelijk banaal op het end.quote:Op zondag 11 juli 2004 09:41 schreef MikeyMo het volgende:
ehm...
Monsturd
Hoe kom je aan/bij zulke films? En vind je dat nu echt leuk?quote:Op zondag 11 juli 2004 23:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
The Mutilation Man
[afbeelding]
Experimentele, nihilistische film. Of zo. Het gaat over een als kind misbruikte man, die in een apocalyptische wereld rondloopt en bij wijze van vermaak zichzelf opensnijdt terwijl allerlei langharig werkschuw tuig toekijkt. Om zo zijn innerlijke pijn aan de buitenwereld te tonen. Denk ik.
Het lijkt wel een langere gore-versie van Un Chien Andalou. Zo staat in één van de scenes van deze film de held (Mutilation Man zelve) hevig bebloed en huilend één of andere gothic chick te vingeren, terwijl hij flashbacks heeft van zijn vader die in een bad een rottend lijk aan het neuken is. Entertainment voor het hele gezin dus. Ik denk dat ik nog nooit een film heb gezien waarin zoveel wordt geschreeuwd.
Bizar. Echt bizar.
quote:Op zondag 11 juli 2004 23:12 schreef devv05 het volgende:
Hoe kom je aan/bij zulke films? En vind je dat nu echt leuk?
Ja nou sorry hoor, maar mutilation man die zichzelf voor de grap open snijdt, gothics vingert terwijl ie flashbacks krijgt van ze vader die een rottend lijk in een bad aan het neuken is..quote:Op zondag 11 juli 2004 23:14 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik kijk al een jaar uit naar de ene keer dat dit aan een ander gevraagd word
Dat is toch het mooiste wat je maar kan zien!? Wat wil je nou nog meer?quote:Op zondag 11 juli 2004 23:19 schreef devv05 het volgende:
Ja nou sorry hoor, maar mutilation man die zichzelf voor de grap open snijdt, gothics vingert terwijl ie flashbacks krijgt van ze vader die een rottend lijk in een bad aan het neuken is..![]()
![]()
jij vattem!quote:Op zondag 11 juli 2004 23:25 schreef hornage het volgende:
Het gaat hem meer om het feit dat ze altijd tegen kinky_queen die zin zeggen
Het is maar een film.quote:Op zondag 11 juli 2004 23:19 schreef devv05 het volgende:
[..]
Ja nou sorry hoor, maar mutilation man die zichzelf voor de grap open snijdt, gothics vingert terwijl ie flashbacks krijgt van ze vader die een rottend lijk in een bad aan het neuken is..![]()
![]()
Ik ben gewoon niet zo into necrofilie enzo denk ik, maarja ieder zn meuk..quote:Op zondag 11 juli 2004 23:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is maar een film.En deze film heeft minder doden, minder geweld en meer diepgang dan die films over het al dan niet bestaan van een lepel.
Die lijkt mij echt supergaaf, wat was er dan zo slecht aan?quote:Op zondag 11 juli 2004 23:53 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ladykillers. Die viel mij zwaar tegen.
Dat de trailer een stuk leuker is dan de film zelf. Er zit gewoon te weinig humor in de film zelf want alles wat grappig of leuk zou kunnen zijn heb je waarschijnlijk al in de trailer gezien..quote:Op maandag 12 juli 2004 00:03 schreef LifeTecH het volgende:
[..]
Die lijkt mij echt supergaaf, wat was er dan zo slecht aan?
Idd niet echt bijzonder.quote:Op maandag 12 juli 2004 00:31 schreef ps2noob het volgende:
Vandaag (11-07-04)
School of Rock
[afbeelding]
Ik dacht Jack Black is cool, dus even huren deze DVD. Hij was opzich wel leuk, alleen niet super.
Damn wat zijn ze mooi in die filmquote:Op maandag 12 juli 2004 09:56 schreef MikeyMo het volgende:
Trading places... aardige film, niet meer niet minder. De borsten van Jamie Lee Curtis maken heel veel goed
quote:Op maandag 12 juli 2004 09:58 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Damn wat zijn ze mooi in die filmAlleen daardoor heb ik m ook weer gezien..
Ah, dan ben ik toch niet de enige die dat denkt.quote:
quote:Op maandag 12 juli 2004 10:05 schreef Gorro het volgende:
Kin-Dza-Dza (1986)
Erg leuke film. ****½ Koo!
bedoel je soms THE GREENSKEEPER ?quote:Op maandag 12 juli 2004 23:09 schreef twiFight het volgende:
The Keeper
*rilllll* dat er zulke slechte films bestaan zeg. Het is niet eens een mening waard. ze zouden dit strafbaar moeten maken.
jah, Requiem For A Dream rulezquote:Op dinsdag 13 juli 2004 00:22 schreef twiFight het volgende:
ben ik nou de enige op deze aardkloot die requiem for a dream maar niks vindt?!
ik kan me best voorstellen hoor, dat iemand er niks aan vindt. zo'n film moet je liggen, en dat is niet voor de grote massa weggelegd.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 00:22 schreef twiFight het volgende:
ben ik nou de enige op deze aardkloot die requiem for a dream maar niks vindt?!
oh ik sta wel open tot "alternatieve" (zijn vast een hoop mensen die me deze term kwalijk gaan nemen) films hoor, maar ik kon echt niet genieten van deze film. Ik vond eigenlijk alleen het acteerwerk goed, zowel het verhaal als de stijl als de muziek als de (zogenaamde) depressie vond ik of gewoon slecht of niet bijzonder. Maar de mensen zijn en masse euphorisch over deze film, dat snap ik niet helemaal.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 00:38 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
* twiFight mompelt iets over parels en zwijnen
Staat die film nu al op #28????quote:Op dinsdag 13 juli 2004 00:24 schreef hornage het volgende:
#28 Cidade De Deus (City Of God)
Oejj, nu krijg je Gorro op je dakquote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:18 schreef Eluc het volgende:
Rio Bravo (1959)
Deze film is best vermakelijk, maar niet heel veel meer dan dat.
La Passion de Jeanne d'Arc (1928)
[afbeelding]
Vol verwachting ging ik deze film kijken. Helaas moet ik zeggen dat hij mijn verwachtingen niet heeft waargemaakt. Het verhaal van het proces van Jeanne kon mij niet genoeg bewegen. Jammer.
Wat heeft ie daar nou te zoekenquote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:53 schreef Hare het volgende:
[..]
Oejj, nu krijg je Gorro op je dak
Is zijn nummer 1 filmquote:Op dinsdag 13 juli 2004 14:59 schreef Eluc het volgende:
[..]
Wat heeft ie daar nou te zoeken
Ja zoiets had ik al meegekregenquote:
I know, treurig.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 15:10 schreef Eluc het volgende:
En dat noemt zichzelf mod van FTR
Niet alle films uit Azie komen uit Japan hoorquote:Op dinsdag 13 juli 2004 19:15 schreef mtv het volgende:
Troma's Decampitatedslaat echt allemaal nergens op
Stacy japanse zombie film over meisjes die zombie worden, en dan stacy genoemd worden
Oldboy ook een jap. film kon me ook niet echt boeien, dan van die tanden en tong was wel leuk
je hebt gelijk, maar het was in elk geval wel een spleetogen filmquote:Op dinsdag 13 juli 2004 20:05 schreef Hare het volgende:
[..]
Niet alle films uit Azie komen uit Japan hoor
quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:07 schreef Mar10Segovia het volgende:
Donnie Darko
Bizarre film
Ik denk dat ik 'm ooit nog maar eens ga kijken.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:33 schreef Timo20 het volgende:
[..]dat gevoel had ik ook na t kijken van die film vorige week
Ja je moet m zeker nog n paar kijken. ik tenminste... dan worden pas alle vragen beantwoord die deze film bij mij achter liet.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 22:35 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Ik denk dat ik 'm ooit nog maar eens ga kijken.
Hij laat iig een grote indruk achter...
Jezus man, jij bent wel erg kort door de bocht he.quote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:59 schreef mtv het volgende:
[..]
je hebt gelijk, maar het was in elk geval wel een spleetogen film
voor mij is het allemaal 1 pot nat
Een van de beste sf films uit de jaren '50quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:15 schreef Hare het volgende:
The Day The Earth Stood Still
Nouja, laten we het bij sf houden he, er zijn zeer veel mooie films in de 50's gemaaktquote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:17 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Een van de beste sf films uit de jaren '50
![]()
Helen: Gort! Klaatu Barada n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:15 schreef Hare het volgende:
The Day The Earth Stood Still
quote:Op woensdag 14 juli 2004 02:36 schreef victorinox het volgende:
[..]
Helen: Gort! Klaatu Barada n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Gort: Zzzzzaaaaappppppp * weg aarde
Hij was misschien al redelijk bekend, maar de echte cultstatus heeft ie waarschijnlijk pas gekregen toen Ash het zinnetje in Army of Darkness verkeerd opzegde.quote:Op woensdag 14 juli 2004 11:31 schreef Hare het volgende:
[..]
Ik hoorde al dat deze zin nogal een cultstatus moet hebben bereikt.
Jij kent hem dus ook uit je hoofd
Ik heb die film ook afgezet de eerste keer dat ik 'm ging kijken. Binnenkort nog maar eens een poging wagen...ik ga er vanuit dat ik gewoon niet in de juiste stemming was.quote:
Dat denk ik soms ook wel eens, en als ik hem dan de tweede keer blijkt het nog steeds niks. Had ik bijvoorbeeld bij Godfatherquote:Op woensdag 14 juli 2004 19:12 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik heb die film ook afgezet de eerste keer dat ik 'm ging kijken. Binnenkort nog maar eens een poging wagen...ik ga er vanuit dat ik gewoon niet in de juiste stemming was.
Ik bij The Abyss en T2. Ach, zo hebben we allemaal wel iets.quote:Op woensdag 14 juli 2004 21:36 schreef Hare het volgende:
[..]
Dat denk ik soms ook wel eens, en als ik hem dan de tweede keer blijkt het nog steeds niks. Had ik bijvoorbeeld bij Godfather
dudequote:Op woensdag 14 juli 2004 21:36 schreef Hare het volgende:
[..]
Dat denk ik soms ook wel eens, en als ik hem dan de tweede keer blijkt het nog steeds niks. Had ik bijvoorbeeld bij Godfather
ja en wat vond je er van???quote:Op woensdag 14 juli 2004 23:48 schreef snopprinses het volgende:
Thirteen
Wat moest ik dan, staan in het vliegtuig?quote:Op donderdag 15 juli 2004 00:31 schreef punkgirl het volgende:
50 first dates is wel leuk.. maar ik zou er niet echt voor gaan zitten....
Je moet idd niet weten waar het over gaat, ik wist het niet en dan verwacht je het ook niet als ze elkaar weer zien voor de 2e keer.quote:Op donderdag 15 juli 2004 00:36 schreef punkgirl het volgende:
ja, gewoon een keer huren voor de lol, is leuk.. als je niet weet wat het is..
Ja... zo geweldig slecht was ie ook niet, ik kon er alleen mijn aandacht niet goed bij houden...
Al was de pinguin wel cool...
Wat vond je ontsporen op het einde dan? Het moment dat ze naar buiten liepen?quote:Op woensdag 14 juli 2004 23:07 schreef Sai het volgende:
Vandaag trouwens een zeer terechte klassieker eindelijk gezien, 12 Angry Men. Geweldig gespeeld, ontzettend goede dialogen en een prima regie. Aan het einde dreigde de film even te ontsporen, maar de rest was zo goed dat het eigenlijk niet meer uitmaakte..
die staat ook op mijn te bekijken lijstjequote:Op donderdag 15 juli 2004 01:46 schreef Hare het volgende:
Brazil
Het moment met het instorten en de foto. Vond ik net iets té. Maar zeker één van de beste acteurs-films die ik ooit gezien heb. *knuffelt de DVD.quote:Op donderdag 15 juli 2004 01:48 schreef Hare het volgende:
[..]
Wat vond je ontsporen op het einde dan? Het moment dat ze naar buiten liepen?
Ach ja, zo acteerden ze toen ook in die tijd. Soms een beetje overactingquote:Op donderdag 15 juli 2004 02:05 schreef Sai het volgende:
[..]
Het moment met het instorten en de foto. Vond ik net iets té. Maar zeker één van de beste acteurs-films die ik ooit gezien heb. *knuffelt de DVD.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn cijfer: 5 -- je kunt je geld beter besteden. Maar da's mijn mening.Don't hurry, be crappy!
Echt. _O. Geweldige film.quote:Op donderdag 15 juli 2004 16:18 schreef Zeitgeist het volgende:
Dancer In The Dark
Op aanraden van mijn vriendin gekeken.
Umm tja.. voelde me niet bepaald vrolijk na de film. Niet meer zo depri gevoeld sinds ik Grave Of The Fireflies zag. Erg mooie film alleen erg zwaar. Volgende keer staat de doos tissues op tafel denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. vond ik zo fucking mooi..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |