abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 juli 2004 @ 22:25:49 #1
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_20394294
Geef hier je mening over de laatste film die je hebt gezien.

Rat Race

Erg leuke komedie met een behoorlijk aantal komische acteurs.
Waaronder:
John Cleese
Rowan Atkinson
Jon Lovitz
Seth Green
Breckin Meyer
Amy Smart

De humor is af en toe een beetje flauw, maar er zitten genoeg leuke grappen in.

You should have bought a squirrel.

[ Bericht 0% gewijzigd door victorinox op 03-07-2004 22:33:04 ]
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_20394869
mean girls. in utrecht
pi_20394916
Paid in full.....Vette film....
pi_20395051
k heb net The day after tomorrow gekeken, had em al een paar dagen binnen maar nog geen tijd gehad om te kijken, en ik moet zeggen een zeer matige, zo niet erg slechte film

volgende films op het lijstje om te zien: spiderman 2, garfield the movie, mindhunters....
  zaterdag 3 juli 2004 @ 22:56:49 #5
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_20395092
Dus:

Maniac Cop

Film over een agent die een hoop moorden pleegt in New York. Die blijkt dan weer een supersterke freak te zijn die ze maar niet dood krijgen (think Jason, Michael en Freddy). De film kreeg later nog 2 vervolgen.

Er doen wat cultfiguren mee in deze film, zoals Tom Atkins (The Fog, Halloween III), Richard Roundtree (Shaft!), Robert Z'Dar (heeft vooral een bekende kop, nogal vierkant), Sam Raimi, de échte Jake LaMotta maar de bekendste persoon uit de film is toch wel de held, die wordt gespeeld door niemand minder dan Bruce Campbell. Maar Bruce is in deze film niet echt bijzonder (net als de film zelf). Niet erg goed, maar ook niet erg slecht. Dus blijft er enkel erg matig over.

Jigsaw

Nogal vreemde horrorfilm over een groepje studenten die als eindwerk een soort pop (=jigsaw) moeten samenstellen. Nadat hij is samengesteld, wordt hij ritueel verbrand. Maar het zou maar een trieste horrorfilm zijn, mocht Jigsaw niet terugkeren om wraak te nemen. Wat herinneren we ons van deze film? Dat hij een erg idioot uitziende killer heeft, dat hij gezien het geringe budget als okay kan worden beschouwd en dat Aimee Bravo een lekker ding is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 23:04:40 #6
71835 noizzie
Veni, Vidi, Vici
pi_20395243
heb laatst the Grey Zone gehuurd...

http://us.imdb.com/title/tt0252480/

gaat over de gruwelijkste afdeling van een vernietigingskamp... ontberende en schokkende film over de mensen die werkelijk onmenselijk werk moeten verrichten, in ruil voor vier maanden extra leven en riante extra's. Denk eens in hoe lang iemand het kan volhouden om dag in daguit mensen naar de "douche" te brengen, hun laatste lijden te moeten horen, en hen vervolgens moeten afvoeren naar de ovens, waar zij ze tot stof doen weerkeren.

Hoe lang zouden ik en jij dat volhouden. Werkelijk een grijze zone, want je moet de mensen voorliegen, om zelf te blijven leven. Dit werk moet een hel zijn geweest om te doen.

[ ! ! ! NIET GESCHIKT VOOR KINDEREN OF VOOR MENSEN MET EEN ZWAKKE MAAG ! ! ! ]
When we CHANGE our Heart, we CHANGE the WoRLD
pi_20396066
Being There (1979)
Echt een geweldige film, alleen was ik niet zo blij met het einde...
Maar heb toch echt de hele film genoten, heel leuk plot. .

Others, The (2001)
Zeer spannende thriller, Nicole speelt echt ijzersterk... die angst op haar gezicht is ontzettend mooi...

Ladri di biciclette (1948)
Mooi, simpel verhaaltje... emoties heel goed weergegeven. .

On the Waterfront (1954)
Werd uitgezonden op Canvas naar aanleiding van het overlijden van Brando... zeer goede, en waarschijnlijk ook realistischere film dan je zou denken. Einde was een beetje een let-down.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zondag 4 juli 2004 @ 00:17:50 #8
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20396848
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 4 juli 2004 @ 01:02:18 #9
13148 Shogo
Psycho...
pi_20397836
Gisteren Terminator 2. Tja deze film is de perfectie naar mijn mening.
pi_20398863
Heavenly Creatures
Vooral het einde van de film is erg aangrijpend. Voor de rest mooie beelden, en Kate Winslet mag er wezen. Cijfer: 8

Gisteren:
Bowling for Columbine (2002) 8½
Raising Arizona (1987) 7½
Spartacus (1960) 7½
  zondag 4 juli 2004 @ 01:59:55 #11
74644 Troetel
Just trust me...!!
pi_20399064
the secretary...!!!
  zondag 4 juli 2004 @ 02:12:05 #12
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_20399358
A Nightmare On Elm Street
Deel 1 van de Nightmare On Elmstreet serie. Ik vind het een goede film met goede horror erin. Eerste rol van Johnny Depp btw hierin. Freddy wordt goed weergegeven en het verhaal wordt goed verteld. Duidelijk Wes Craven on the weels.

A Nightmare on Elm Street Part 2: Freddy's Revenge
Deel 2 is toch zeker een slechter deel van de serie. Het verhaal klopt niet helemaal in het gegeven van hoe Freddy te werk gaat en er wordt teveel van het verhaal afgedwaald. De vriendin van de hoofdpersoon is zeker fijn om naar te kijken maar voor de rest te simpel en te flauw.

A Nightmare On Elm Street 3: Dream Warriors
Deel 3 gaat eindelijk anders dan de andere twee delen. We beginnen wel weer met een persoon die weer door Freddy te pakken wordt genomen maar nu snel blijkt dat er veel meer kinderen zijn met hetzelfde probleem. Hoofdpersoon uit deel 1 gaat ze helpen door uit te leggen dat ze zelf allemaal speciale krachten hebben in hun droom. Dit blijkt uiteindelijk nutteloos maar een andere trucje mag de film laten eindigen. Leukste deel van de eerste drie omdat er nu veel meer mensen op een gave manier dood gaan. Het einde was alleen beetje abrupt.

Ok, dat waren de eerste drie. De andere 5 de komende dagen.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  zondag 4 juli 2004 @ 02:48:02 #13
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_20400289
Net in Pathé Hellmond tijdens Pathé Seance:

11:14
Een jongen rijdt in dronken toestand iemand dood. Op het moment van het ongeluk is het precies 11:14.
Maar dat is niet het enige wat op dat moment gebeurd. We krijgen daarna nog een aantal verschillende verhaallijnen te zien van mensen die rond dat tijdstip ook daar in de buurt waren.

Dit is een erg goede thriller/zwarte komedie en tevens één van de betere films die ik dit jaar heb gezien.
De gebeurtenissen zijn mooi in elkaar gezet, en doorkruisen elkaar een aantal keer in deze film.
Patrick Swayze heeft weer een mooie rol uitgekozen in een debuutfilm van een jonge regisseur, net zoals ie in Donnie Darko had gedaan.
Er wordt voor de rest ook goed geacteerd door o.a. Hilary Swank en Rachael Leigh Cook.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 4 juli 2004 @ 08:09:59 #14
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_20401928
Gisteravond gezien:

The Bourne Identity
Jason Bourne (Matt Damon) wordt gered uit de zee en lijdt aan geheugenverlies. Hij is bijna dood en heeft niets anders bij zich dan kogels in zijn rug en t bankrekeningnummer van n Zwitserse bank in z`n heup. Er volgt n zoektocht waarbij hij wil ontdekken wie hij is en waarom zijn leven deze gevaarlijke wending heeft genomen...
Geslaagde, spannende actiefilm met Matt Damon. Hij speelt goed, de actie is bijna non-stop en door veel wendingen blijft t verhaal spannend.
Afwachten of t vervolg dat volgende maand uit komt (The Bourne Supremacy) net zo goed en spannend wordt...

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
  zondag 4 juli 2004 @ 10:52:50 #15
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_20402598
Shrek 2

Wat een top film, zo mooi gemaakt. je vergeet bijna dat je een animatiefilm kijkt. Sommige dingen zijn zo natuurlijk gemaakt.
En soms zo lachwekkend. Hoe ook andere films (en videoclips ) worden gebruikt.
Een dikke 9
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  zondag 4 juli 2004 @ 11:58:44 #16
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_20403401
Zojuist gezien:

The Shining
Jack Torrance (Jack Nicholson) krijgt n baan aangeboden als opzichter van n hotel tijdens de wintermaanden in Colorado. Het hotel is gesloten in de winter, dus Torrance en z`n familie zijn de enige aanwezigen in de winterperiode. Jack`s zoon Danny (Danny Lloyd) ontdekt dat er geesten in t hotel zijn en die geesten maken Jack langzaam maar zeker gek. Wanneer hij Mr. Grady ontmoet, wordt de situatie pas echt vervelend...
Zeer spannende en adembenemende thriller van Stanley Kubrick, die duidelijk zijn eigen stijl opnieuw hanteert. Lekker duister en vaag. Je moet zeer zeker je aandacht erbij houden en m wellicht n paar keer zien, maar de film is n meesterwerk. Langzaam maar zeker vallen de puzzelstukjes in elkaar.
Aanrader

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  zondag 4 juli 2004 @ 12:20:48 #17
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20403781
ik werd gisteren 'getrakteerd' op een vrijgezellenfeestje door Skimmer

Hij had wat films voor me gehuurd

3 waarvan ik er 2 nog niet had gezien, wat een prestatie is van Skimmer

ALEX AND EMMA

Een romantische comedy met een geheel slaapwandelende cast, is opzich een unicum...

THE FIRST $20 MILLION IS ALWAYS THE HARDEST

Beter dan de eerste film maar wat een draak zeg! Een groepje computernerds gaat een pc uitvinden die voor $99 gefabriceerd kan worden, zit vol met ongeloofwaardigheden en not likable characters

En dat last en definately least

STARSHIP TROOPERS II:HERO OF THE FEDERATION

Die ik al gezien had en natuurlijk compleet met de grond gelijk had gemaakt

Die andere 'vrienden' hadden een ontzettende lol om mij zo te martelen maar ze hadden een ding vergeten: m'n dag kon niet meer stuk want s'middags zaten ze naar

CHEERLEADER NINJAS

te kijken, wat een geweldige baggerfilm is!!!

* ik heb m'n baggerfilm avond al gehad...
pi_20404109
vannochtend de bmwfilms (elk zo ongeveer 8 min.)

erg leuke/goede korte actiefilms
had je niet verwacht!
  zondag 4 juli 2004 @ 16:00:18 #19
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20407972
ROBOT JOX

2e x

Toch weer een tijd geleden dat ik deze zag en hij is beter dan ik me kon herinneren, het speelt zich af na WW3 en het enige dat de mensen nog kan interesseren is 'Robot jox' een gevecht tussen 2 levensgrote robots. Veel geouweteringhoer maar de aktiescenes met de robotten maakt veel goed.
Doet veel aan CRASH AND BURN denken

Een van Stuart Gordon's beste

pi_20409621
Spiderman 2

Vond em leuker dan 1. Eind is erg goed en verder het verhaal gaat ook wel.
Mooi hoe Octopus gemaakt was

The Butterfly Effect

Had er van te voren niet teveel van verwacht, maar vond het zeker een van de beste films. Verhaal is lekker vaag en redelijk moeilijk. Alleen het eind is een beetje erg vaag
O+ BlaBlub O+
  zondag 4 juli 2004 @ 17:49:15 #21
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20410149
VANISHING POINT

Een vrijwel plotloze film over een kerel die door de woestijn rijd in z'n autootje.

Owja, en d'r is ook een griet in de film die in d'r blote reet op een motor rondrijd, voor de liefhebbers een cap.

zondag 4 juli 2004 @ 19:08:03 #22
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_20411640
X2 en Clockstoppers:
X2 gave film
CS:gegeven was leuk(horloge waarmee je de tijd kan stilzetten) maar de uitwerking is bagger, mjah komt misschien omdat ik pas toen k m gehuurd had achter kwam dat er Nickelodeon Movies op de achterkant stond...
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  zondag 4 juli 2004 @ 20:25:22 #23
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_20413335
Eergisteren:

Spellbound (1945)
Het hoogtepunt van deze film is de droomsequentie, ontworpen door Salvador Dali. Verder een degelijke Hitchcock waar af en toe de romantische muziek te nadrukkelijk aanwezig is. Ook blijkt maar weer dat het regisseren van acteurs niet Hitchcock's sterkste kant is. ***½

Gisteren:

Paradine Case, The (1947)
Recht toe recht aan rechtbank drama zonder egte negatieve of positieve punten, of het moet de leuke rol van Charles Laughton zijn. ***

Trouble with Harry, The (1955)
Leuke zwarte comedy van Alfred Hitchcock, die bewijst dat hij ook op dat gebied uit de voeten kan. Een paar mooie kleurrijke shots mogen niet onopgemerkt blijven. Soms drijgt de film iets te flauw te worden, maar het stoort nergens. ***½
  zondag 4 juli 2004 @ 21:24:53 #24
91145 Merida
* Miss Pink *
pi_20414486
Eergisteren...

Thirteen: Een film waar ik helemaal in mee ging. Een paar traantjes zijn langs mij wangen gelopen. Zeer goed acteer werk en een mooi einde.

Cube: Heel orgineel, spannend en verassend. Een einde die je aan het denken zet... en ik heb wat kunnen bedenken. Gelukkig, want anders blijf ik maar malen.

Gisteren...

Shrek 2: Een leuke film weer hoor! Ik heb alleen nu wel een beetje het idee dat ze denken dat bij dit soort films veel geld valt te verdienen, want bij de voorstukjes lieten ze veel van dit soort films zien. Ik heb het nu een beetje gehad met dit genre. Niet dat ik het niet leuk meer vind, maarja het lijkt allemaal zo op elkaar. Het wordt een beetje te 'gemaakt' leuk en grappig. Ja dat is het altijd... maarja toch.

Donnie Darko: Een aparte film, daar hou ik wel van. Eerst dacht shit... afgelopen! Wat moet ik nu gaan denken? Ik heb er over nagedacht en ben tot een soort van conclusie gekomen. Ik vond de film goed.
~ Festen ~ The Butterfly Effect ~ Dangerous Liaisons ~ Mulholland Drive ~The Others ~ Dogville ~ Minority Report ~ Scary Movie ~Trainspotting ~ Moulin Rouge! ~ The Hours ~ Chocolat ~ Donnie Darko ~ The Full Monty ~ Karakter ~ Pleasantville ~
  zondag 4 juli 2004 @ 21:46:00 #25
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_20414950
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

De eerste anderhalf uur verlopen erg traag, en er gebeurd vrijwel niks spannends.
Pas daarna komt er wat vaart in de film en gebeuren er wat leuke dingen.
Ik begrijp echt de ophef niet van kijkwijzer over deze film, Harry Potter 2 was veel spannender.
IMDb Vote History
  zondag 4 juli 2004 @ 22:21:34 #26
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_20415668
Post-post:

Charade: Oei, wat is dit een leuke film! Hepburn en Grant zijn heerlijk op dreef in een haast Hitchcockiaans thrillerplotje. De plotwendingen slaan af en toe helemaal nergens op, maar de film heeft humor, tempo, toffe muziek, mooie locaties, spetterend acteerwerk, memorabele scenes en een hele wagonlading charme. 8,5.
Death and the Maiden: Goed uitgevoerd semi-zimmerspiel van Polanski. Alle acteurs zijn in vorm, en het dreigende sfeertje wordt prima neergezet. 8-.
Blood Simple: De debuutfilm van de Coens is ook meteen één van hun besten. Dankzij het geweldig inventieve script, het goede gebruik van het budget en prima regie is dit een erg spannende, boeiende en origineel uitgevoerde misdaadfilm. 8,5
Zerkalo: Het is moeilijk om deze film te beoordelen, omdat het, denk ik, niet zozeer gaat om het vertellen van een verhaal, of het overbrengen van een gedachte, maar meer om het laten voelen van sfeer, of een bepaald gevoel. Ik begin al meteen quasi-diepzinnig te leuteren, maar wat ik wel kan zeggen is dat dit een erg bijzondere film is, die op mij zeker indruk heeft gemaakt. Ik vind het van de Tarkovsky's die ik heb gezien tot nu toe zijn één-na-beste, na Stalker.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_20415745
The House Of Sand And Fog.
Echt een prachtige film. Die sfeer, die prachtige beelden (vooral die tussenstukjes, een shot van een met mist bedekt bos, stromend water, enz.), het geweldige acteerspel, het verhaal. Echt alles is goed aan deze film. Jennifer Connelly heeft m'n hart gestolen.

Girl, Interrupted.
Saaie film, ik heb 'm afgezet en ben voetbal aan het kijken nu. De hele film kan me totaal niet boeien, terwijl ik dacht dat hij leuk zou zijn. Te hoge verwachtingen dus.
  zondag 4 juli 2004 @ 22:38:51 #28
67640 SaintOfKillers
pi_20416110
Killjoy

Kort samengevat: . Morgen deel 2

La Terra Trema

Dit lijkt er al wat meer op. Veel meer. Dit is gewoon een topfilm . Visconti is, net als De Sica, iemand die ik echt wel goed vind (Fellini is niet zo voor mij weggelegd). De film zelf gaat over een vissersfamilie die wordt uitgebuit, maar die dit beu is en op eigen benen wil staan. Er zitten enkele erg mooie scènes in (de vrouwen die op de rotsen staan te wachten op de terugkeer van de mannen) en hoewel het een vrij trieste film is, probeert men toch een positieve boodschap mee te geven. Het opvallendste is dat er geen acteurs worden gebruikt, het zijn gewoon allemaal inwoners van een echt vissersdorpje.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 4 juli 2004 @ 23:07:57 #29
40664 Durbin
Who knows..
pi_20417066
Grave of the Fireflies
Voor de tweede keer gekeken. Blijft een erg mooie film.

The Punisher
Slaapverwekkend.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_20417437
The perfect score

wat een ongelooflijk slechte film is dit, heb hem halverwege maar stopgezet.

cijfer: 3,5
pi_20418033
The day after tomorrow.. wel een vette film.. mooi gemaakt. En een leuke acteur:) - Jake Gyllenhaal
Gisteren Harry Potter(deel 3) gezien, vond ik ook erg goed.
Can you see me, floating above your head
As you lay in bed, thinking about everything
That you did not do,cause saying I love you
Has nothing to do with meaning it
  zondag 4 juli 2004 @ 23:56:51 #32
21503 Vava
Zoix!!
pi_20418507
Ik heb vanavond eindelijk Troy gezien, erg boeiende film
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  maandag 5 juli 2004 @ 00:36:03 #33
18008 hornage
pi_20419437
Ok, en vanavond weer verder met de reeks

A Nightmare On Elm Street 4: The Dream Master
We gaan verder met de drie overlevenden van de vorige film. Die gaan wel een beetje snel dood op een coole manier en dan zijn er een paar anderen die doorgaan in het gevecht tegen Freddy. Toch gaan ze allemaal dood een voor een en dan komt een helder licht erachter dat ze misschien wel met de krachten van de doden Freddy aan kan pakken. Dit werkt dan blijkbaar omdat de anderhalf uur voorbij is.

A Nightmare On Elm Street 5: The Dream Child
Met dezelfde hoofdrolspeelster als in de vorige gaan er verder. Freddy komt weer op mysterieuze wijze tot leven en gaat nu op een nieuwe manier terreur veroorzaken. Hij kan nu via de dromen van het kind wat in de buik groeit zomaar nachtmerries scheppen zonder dat mensen slapen. Beetje zoals de tweede film vond ik. Bagger dus. Het verhaal is echt ongelofelijk brak. Deze komt direct na 2 als slechtste.

Nog drie te gaan en ik vind de serie opeens wat minder worden...
  maandag 5 juli 2004 @ 00:56:42 #34
13148 Shogo
Psycho...
pi_20419814
Batman gekeken vanavond. Goeie film die nog steeds niet aan kracht heeft verloren in de afgelopen jaren. Jammer is wel dat de DVD ruk is qua kwaliteit/geluid/extra's maar ja het was één van de eerste (misschien zelfs de eerste) die er was en dit wist ik toen ik hem kocht. Ik wacht zeker op de S.E. die volgend jaar komt!
  maandag 5 juli 2004 @ 03:25:34 #35
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_20421347
Vandaag maar weer eens Ghost In The Shell gekeken. Voor het eerst in het Japans gezien. tog wel ff wennen maar toch wel goeie zaak. Project 2501 komt inees wat naargeestiger over.
quote:
Deze komt direct na 2 als slechtste.
Deel 2 vond ik overigens wel kicken. heerlijk duister. Meer dan deel 1 zelfs. Plus die dame die die vriendin speelde is erg *zoekt politiek corect woord voor geil* ummm.... heeft een erg hoog beschuitjesgehalte
The Light Is Leaving Us All
  maandag 5 juli 2004 @ 07:13:35 #36
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20421785
quote:
Op maandag 5 juli 2004 00:36 schreef hornage het volgende:

Nog drie te gaan en ik vind de serie opeens wat minder worden...
Het origineel en delen 3 & 4 vind ik het leukst, die andere zijn zwaar ...
  maandag 5 juli 2004 @ 08:33:06 #37
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_20422014
Blue Steel

niet echt een superfilm, eigenlijk best saai. En Jamie Lee Curtis ziet er niet uit in uniform en zo'n enorme pet

5
  maandag 5 juli 2004 @ 08:37:48 #38
10754 alki
Alfisti
pi_20422028
Shrek 2
Cuore Sportivo
  maandag 5 juli 2004 @ 08:44:06 #39
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_20422062
quote:
Op maandag 5 juli 2004 08:37 schreef alki het volgende:
Shrek 2
ja en wat vond je ervan
  maandag 5 juli 2004 @ 10:06:42 #40
82337 Crook
aka thecrook
pi_20422956
Cold Creek Manor

De nieuwe film van Sharon Stone Ach, een aardige film over een huis met een verleden. Niet echt goed en niet echt slecht. 6,5

Girl, Interrupted

Erg trage film, maar ik vond 'm wel goed. Kan me alleen niet voorstellen dat Angelina Jolie genomineerd is voor een Oscar voor haar rol in deze film, want zo goed vond ik haar acteerprestaties niet. 7,5
For just one day I wanna feel totally free,
no responsabilities, just everything is O.K.
No desires, just surviving is the key,
pi_20424019
de laatste paar dagen heb ik de volgende films gezien:

Decoys (2004)
Rare horror film waarbij de meisjes van de campus aliens zijn. Ik vond het op zich wel een leuke film, maar ik hoef het niet nog es te zien. Cijfer 5,5/10.

Girl Next Door, The (2004)
Lekkere comedy film danzij Elisha Cuthbert, die een ex-pornoactrice speelt. Er zitten af en toe grappige momenten tussen, wat het wel een leuke film maakt. Cijfer 6,5/10.

Hellboy (2004)
Wel een leuke actie/thriller film om naar te kijken, met natuurlijk weer een soort 'superheld' wat het allemaal wel leuk maakt. Cijfer 6,5/10.

Ladykillers, The (2004)
Ik heb het origineel niet gezien, maar dit vond ik eigenlijk wel een slechte film. Af en toe wat comedy, maar niet veel en vaak saai, en voor de rest vond ik de film gewoon bagger. Cijfer 4,5/10.
pi_20425505
Shadow of a Doubt (1943)

Alweer een Hitchcock film die mij gewoon niet kan boeien. Cijfer: 5.
pi_20428739
Human Traffic
Vet leuke film over 5 vrienden in Wales die in het weekend onder invloed van veel drugs in allerlei clubs rondhangen. Mijn cijfer: 9.
Heb 'm pas 5 keer gezien
Wel lekker blijven plakken hè?
  dinsdag 6 juli 2004 @ 00:44:22 #44
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20430779
Hotaru No Haka

Zooo, wat een film. Nog nooit zo emotioneel geraakt door een tekenfilm. Al kan je dit bijna geen tekenfilm meer noemen. Wat doen die Japanners dit toch helemaal geweldig. Kan dit veel meer waarderen dan een Disney/Pixar whatever film.
Schitterende muziek ook, en ja, het verhaal spreek gewoon voor zich. Wat een lief meisje (een echte actrice had het never nooit beter gedaan, dacht trouwens tot zeker een uur in de film dat het een jongetje was ) En schitterend neergezet gewoon de relatie tussen broer en zus. Prachtig
  dinsdag 6 juli 2004 @ 00:48:00 #45
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20430848
quote:
Op zondag 4 juli 2004 22:21 schreef Sai het volgende:
Post-post:

Charade: Oei, wat is dit een leuke film! Hepburn en Grant zijn heerlijk op dreef in een haast Hitchcockiaans thrillerplotje. De plotwendingen slaan af en toe helemaal nergens op, maar de film heeft humor, tempo, toffe muziek, mooie locaties, spetterend acteerwerk, memorabele scenes en een hele wagonlading charme. 8,5.
Kopen? : [TK]Mooie DVD's (Landmarks of film, Die Hard, Charade e.a.)
  dinsdag 6 juli 2004 @ 09:29:28 #46
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_20433539
Eergisteren:

Man Who Knew Too Much, The (1956)
Een verbetering ten opzichte van Hitchcock\'s eigen origineel uit 1934. De film heeft wat meer vaart en loopt wat lekkerder. De spanningsopbouw is prima in orde en dat komt vooral tot uiting in de scene in de Albert Hall. Een onderhoudende thriller van Hitchcock. ***½

Gisteren:

Beach, The (2000)
De film heeft alles in zich om een topper te worden. Een begenadigd regisseur, een goede cast en een sterk uitgangspunt. Op momenten komt dit ook tot uiting, zoals in de sterke openingsscene, maar op een of andere manier komt het er tog niet helemaal uit. Hier en daar verloopt de voortgang wat stroef en uit een aantal scenes wordt niet dat gehaald wat er in zit. Jammer. ***

Als twee druppels water (1963)
Dankzij een DVD-release herontdekte Nederlandse klassieker, een verfilming van Willem Frederick Hermans\' boek De Donkere Kamer van Damocles. Het resultaat is een goede film met mooie zwart-wit cinematografie. Het acteerwerk is matig, maar dat is eigenlijk het enige manco aan deze film. ***½

Radio (2003)
Er zit niet in deze film wat we niet al tig keer eerder gezien hebben. Een degelijk Hollywood-drama over een geestelijk achtergestelde jongen (gespeeld door Cuba Gooding Jr.), die door een lokale football-coach onder zijn hoede genomen wordt. Duidelijk gemaakt met het oog op de Oscars, maar daarvoor beschikt de film niet over genoeg kwaliteiten. Vooral het einde met walgelijke muziek is een afknapper. **½
pi_20433914
Gezien op zondag;
Old Boy; Heel sterke film over toch wel een zwaar onderwerp. Vond alleen zijn reactie wel iets overdreven nadat hij het fotoboek zag. Maar over het geheel genomen erg goed. Ik geef het een 7,7

I Spy; Aardige film met Eddie en Wilson (Luke??) niet al te serieus en niet altijd goed uitgewerkt. Maar lekker vlot en soms zelfs grappig. Toch een 5,4
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
  dinsdag 6 juli 2004 @ 09:58:21 #48
66325 Sann_e
Vliegende Koe
pi_20433974
Verveelde me gister dood, en toen ben ik een toetje gaan eten bij vriendinnetje, en voor ik het wist waren we melig en hebben we not another teen movie gezien.
rasechte trut
  dinsdag 6 juli 2004 @ 10:00:31 #49
40664 Durbin
Who knows..
pi_20434005
Duplex

Een gelukkig echtpaar, Ben Stiller en Drew Barrymore, kopen een woning in New York. Er is alleen één maar; ze nemen daarbij ook een huurster over van de bovenste verdieping. Deze bejaarde vrouw blijkt echter al snel behoorlijk irritant te zijn en Stiller en Barrymore ondernemen steeds grovere stappen om van de vrouw af te kopen.

Na 20 minuten wordt dit geheel zo vervelend en voorspelbaar, dat je zou hopen dat ze de oude vrouw meteen met haar eigen harpoen doorboren. Helaas, de film duurt dan nog 70 minuten...
pi_20436525
Moulin Rouge! (2001)

Begint leuk, zwakt daarna enorm af. Niet mijn type film. Cijfer: 5
  dinsdag 6 juli 2004 @ 13:28:13 #51
67640 SaintOfKillers
pi_20438887
Rotten Shaolin Zombies

Erg hippe ( ) film die een budget van iets minder dan 1000 $ had. Hij duurt slechts 23 minuten. Hij gaat over 2 broers die zich bekwaamd hebben (nou ja, ze springen wat op en neer) in de vechtkunst. Maar dan verandert er één van de twee in een zombie nadat hij in een restaurant werd gebeten en gedood door de sushi die hij besteld had. Wat volgt is een episch duel tussen de 2 broers (voorafgegaan door een spannende achtervolging waarbij beiden losbarsten in een liedje ).
  dinsdag 6 juli 2004 @ 13:43:27 #52
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_20439324
hmm mijn eerste post in dit deeltje
Kumonosu jô (1957) [Throne of Blood]

Deze Kurosawa had ik zeker nog niet eerder gezien. Het is duidelijk een bewerking van MacBeth en aangezien ik toch niet bepaald een aanhanger van WS ben, betekent dit dat ik het verhaal niet zo kan waarderen. De vertolkingen zijn best goed daarentegen en ook de regie is duidelijk sterk, alhoewel het camerawerk vanachter de struiken hier niet zo prettig werkt. Het eerste deel van de film en het laatste stuk zijn de duidelijk beste onderdelen.
kortom: zeker de moeite waard, maar niet AK\'s sterkste film.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 14:17:54 #53
82337 Crook
aka thecrook
pi_20440207
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 13:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Rotten Shaolin Zombies
De titel van de film loopt ook al over van originaliteit

On-topic:

Thirteen

Beresterke film over twee Amerikaanse pubermeisjes en de relatie met de één haar moeder en de ander haar voogd. Geheel in de voetsporen van Fucking Amal, maar dan op z\\\'n Amerikaans, dus luidruchtiger en kleurrijker. Toch schat ik Fucking Amal nog steeds ietsie hoger in.

Een terechte Oscarnominatie voor Holly Hunter en wat mij betreft een dikke 8!
  dinsdag 6 juli 2004 @ 17:12:49 #54
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20444790
The lady Vanishes

Hmm, niet al te bijzondere Hitchcock film. Blijft altijd nog zeer leuk, maar tot nu toe samen met the Birds de minste die ik van deze geweldige director heb gezien.
En buiten dat blijft een niet al te beste hitchcock nog altijd veel leuker dan heel veel andere films
pi_20446933
Shurayukihime (1973, JAP)

Heel leuke, boeiende film... . Zitten een aantal schitterende vechtscenes in. De vergelijking met Kill Bill dringt zich een beetje op, toch wel. . Dat ene nummer (geen idee hoe het heet) wordt hier beter gebruikt, het helpt ook al dat het ondertiteld is...
Qua dialoog is deze dan weer minder, en qua entertainment ook ietsje... maargoed, nog steeds heel leuk.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 20:19:03 #56
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20447247
En mijn tweede hitchcock van de dag: The Trouble with harry

Maar deze was dus echt gewoon saai. Ging helemaal nergens over.

Ja, ok, over een dooie man die voor problemen zorgt. Maar nee, dat er nou iets leuks mee is gedaan kan ik echt niet zeggen. Script was echt niet goed gewoon. Sommige karakters (die dokter en cop) waren ook echt slecht.
Nouja, gewoon vergeten dat deze ook door Hitch gemaakt is
  dinsdag 6 juli 2004 @ 20:58:23 #57
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_20448081
Sling Blade

Best een aardige film over een retard die ontslagen wordt uit mentalhospital ... rol is goed vertolkt.
Alleen is drama nu niet dat sterk.

een 7
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 21:03:11 #58
52357 Lambiekje
pi_20448182
quote:
Op zondag 4 juli 2004 10:52 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Shrek 2

Wat een top film, zo mooi gemaakt. je vergeet bijna dat je een animatiefilm kijkt. Sommige dingen zijn zo natuurlijk gemaakt.
En soms zo lachwekkend. Hoe ook andere films (en videoclips ) worden gebruikt.
Een dikke 9
Ik weet niet .. vond best wel een hoop scenes dat ik dacht .. he wat zijn de mensen slecht in de wereld geplaatst. Bv de scene dat Fiona en Shrek uit koets stappen en op rode loper lopen.

En bepaalde dingen vond ik nu niet echt dat vloeiend bewegen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 21:49:13 #59
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20449280
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 20:58 schreef Lambiekje het volgende:
Sling Blade

Best een aardige film over een retard die ontslagen wordt uit mentalhospital ... rol is goed vertolkt.
Alleen is drama nu niet dat sterk.

een 7
Was van plan die zometeen maar eens te gaan kijken. Ben benieuwd
  dinsdag 6 juli 2004 @ 22:20:12 #60
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20450087
IL CARTAIO

Argento's laatste is een stukkie beter dan z'n laatste paar want dat was echt troep. (m.u.v NON HOSONNO)

Een serialkiller vermoord mensen door middel van een online kaartspel te winnen van de politie, tis bij lange na geen SUSPIRIA of PROFONDO ROSSO, maar gelukkig ook geen ILL FANTASMA DELL' OPERA

Al met al dus een redelijke thriller met een aantal scenes tijdens een lijkschouwing, maar Argento heeft beter werk afgeleverd

dinsdag 6 juli 2004 @ 22:35:59 #61
76604 sjuck
Chow Yun is vet
pi_20450466
My neighbour Totoro

Animatiefilm van de makers van princess mononoke en spirited away, wederom een sprookjesachting verhaal maar nu meer gericht op kinderen (maar zeker voor alle leeftijden).
Als studio Ghibli fan ben ik helemaal weg van deze film. De ultimate feelgood film die je weer helemaal laat geloven dat er toch nog leuke en lieve mensen op de wereld bestaan.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 22:41:44 #62
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_20450617
Afgelopen zondag gekeken:

Hellboy
Hellboy (Ron Perlman) wordt gevonden in de oorlog door wetenschappers. Hij wordt door hen grootgebracht. Om zijn functie in de maatschappij zo goed mogelijk te vervullen, hangt hij de superheld uit. Om dat zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, maakt hij gebruik van al zijn krachten en z`n gaves...
Had van deze film niet zo veel verwacht, maar was zeer aangenaam verrast door t resultaat! Vond t figuur Hellboy indrukwekkend: zeer sterk en groot, maar ook emotioneel. Het verhaal hebben we al vaak gezien, en dat is dan ook niet t sterkste punt van deze film. IMHO moet deze film t hebben van de stunts en de IMHO mooi uitgewerkte special effects.
Heb me zeer vermaakt!!

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 7,7/10

Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain
Amelie (Audrey Tautou) is n naief Parijs meisje van in de twintig, dat n niet al te bijzonder leven lijdt. Tot ze op n dag op haar badkamer n losse steen in haar muur vindt, waarachter zich in gangetje bevindt. In dit gangetje vindt ze n doosje. In dit doosje zitten allemaal oude spullen die daar ooit jaren geleden, door de vorige bewoner is neergelegd. Ze besluit wat meer actie in haar leven te brengen en gaat opzoek naar de rechtmatige eigenaar van t doosje...
Wat n fan-tas-tische film is dit!!! Had m nog nooit eerder gezien, maar was wel degelijk onder diep onder de indruk. Het feit dat de film plaatsheeft in me favoriete stad (Parijs) is natuurlijk al n goed begin Verder is de film heel mooi weergegeven, er zit n mooie gele glans over de hele film, dat t n beetje sprookjesachtig maakt.Het verhaal is origineel en goed uitgewerkt. De film is heel snel gemonteerd, het acteerwerk is leuk en het tempo in de film verslapt bijna nooit. Een film die je hart sneller doet smelten!!
Super

IMDB Cijfer: 8,7/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
  dinsdag 6 juli 2004 @ 22:42:31 #63
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_20450637
Nirgendwo in Afrika

Mooie film, prachtige beelden van het Afrikaanse landschap. Alleen kan ik toch echt niet zo goed tegen Juliane Kohler. In Aimee & Jaguar had ik ook al zo'n moeite met haar.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 22:54:26 #64
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20450939
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 22:41 schreef Timo20 het volgende:
Een film die je hart sneller doet smelten!!

Sneller doet kloppen, of smelten.

Mooi samengevoegd

Maareh, verder helemaal met je eens
  dinsdag 6 juli 2004 @ 23:02:47 #65
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_20451178
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 22:54 schreef Hare het volgende:

[..]

Sneller doet kloppen, of smelten.

Mooi samengevoegd

Maareh, verder helemaal met je eens
moet je nagaan wat n impact die film had
Wilde eers tikken: "die je hart sneller doet kloppen" maar heb dat toen weer uitgewist, maar ben dus blijkbaar t woord "sneller" vergeten
  woensdag 7 juli 2004 @ 01:23:44 #66
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20454726
Sling Blade

Ja, nou, op zich wel een goede film, alleen het voelde voor mij allemaal erg gemaakt. Een retard met een slechte jeugd bevriend laten raken met een jochie dat zelf ook een niet al te fijne jeugd heeft. Dat moet het vast goed doen.
Maar op zich toch nog best een aardige film geworden. Gewoon leuk om eens te zien, waarom ie in de top250 staat is me een raadsel, want er is naar mijn idee echt niks bijzonders aan de film. De muziek is ook nog een erg slecht. Eerste keer dat me dat echt opvalt.
  woensdag 7 juli 2004 @ 01:36:30 #67
18008 hornage
pi_20454942
The Butterfly Effect
Net in de sneak deze gezien. Ik had hem thuis al een tijdje op de HD staan maar nog niet gezien. Ik was uitermate aangenaam verrast om hem toch nog in de sneak te zien. Mensen hadden hem al vergeleken met Donnie Darko en de aanrader was dat als je Donnie Darko cool vond dat je deze ook maar moest zien. Ik vond het The Butterfly Effect in ieder geval echt een goede film. Hij is iets meer voor het grote publiek gemaakt alleen dan Donnie Darko. Het is minder mysterieus. Je hebt makkelijk door wat er aan de hand is en als de film is afgelopen zijn er weinig vragen. Dat vond ik het mindere want ik hou wel van mysterieuze films. Voor de rest heb ik genoten. Van mij een 8,5!

Hellboy
En toen ik thuiskwam Hellboy gezien. Ik vond het een goede comicverfilming die zo in het rijtje van X-Men en Spiderman past. De hoofdpersoon is gewoon een persoon met zijn eigen grote en kleine emotionele problemen en de actie wordt niet echt superoverdreven weergegeven. De special effect zagen er goed uit en Hellboy had nog genoeg geinige one-liners om af en toe wat te lachen. Ik vond het een 7 waard.

Owjah, nu morgen echt ff mijn A Nightmare On Elm Street reeks afmaken..
pi_20455988
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 13:43 schreef dolle_hond het volgende:
hmm mijn eerste post in dit deeltje
Kumonosu jô (1957) [Throne of Blood]

Deze Kurosawa had ik zeker nog niet eerder gezien. Het is duidelijk een bewerking van MacBeth en aangezien ik toch niet bepaald een aanhanger van WS ben, betekent dit dat ik het verhaal niet zo kan waarderen. De vertolkingen zijn best goed daarentegen en ook de regie is duidelijk sterk, alhoewel het camerawerk vanachter de struiken hier niet zo prettig werkt. Het eerste deel van de film en het laatste stuk zijn de duidelijk beste onderdelen.
kortom: zeker de moeite waard, maar niet AK\'s sterkste film.
Beste bewerking van Shakespeare ooit wat mij betreft. Hoort in de Kurosawa top 5 (achter Rashomon, Seven Samurai, Ikiru en Yojimbo). Film ademt een geweldige sfeer uit en Mifune's performance behoort tot zijn beste. Het verdwaald rondrijden in de mist, de ontmoeting met de demon/heks, het bewegende bos en de befaamde pijlenregen behoren tot de beste scene's uit zijn oeuvre vind ik.
pi_20456032
Hellboy

Film met een superheld, Hellboy, centraal.. Niet echt een sterk verhaal maar de film zag er verder goed uit en goed uit te kijken.. 7.0

Day after tomorrow

Deze film is natuurlijk bijzonder mooi gemaakt, daar lijkt me geen discussie over mogelijk. Ook het verhaal vond ik wel aardig, hoewel een beetje cliche.. Maar heeft wel alle ingredienten voor een echte bioschoophit. 8.5

Johnny English

Wel een grappige film.. Grappen zijn afwisselend wel leuk en soms weer erg flauw maar al met al heb ik veel slechtere komedies gezien. 7.5

The Perfect Score

Aantal tieners zijn bang dat ze hun examen niet gaan halen en besluiten daarom maar de antwoorden te gaan stelen. Beetje een standaard tienerfilm maar ging niet vervelen ofzo.. Leuk om een keertje te huren. 6.8

School of Rock

Muzikale komedie, dat vond ik wel een leuke afwisseling.. Weer niet een waarbij je helemaal in een deuk ligt om de grappen, maar toch ook weer goed vermakelijk. 7.2
pi_20456408
Ik heb gisteren Road to perdition gezien. Wat een juweeltje. Hij komt wat traag op gang maar elk shot is een waar kunstwerk. Na die eerste 20 minuten heb ik me nauwelijks nog verveeld.
  woensdag 7 juli 2004 @ 14:34:45 #71
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_20464722
Veronica Guerin
Waar gebeurd verhaal over een Ierse journaliste die onderzoek doet naar de drugsmaffia en dit meer op haar hals haalt dan ze ooit aan kan.
Tja het enige goede aan deze film is Veronica Geurin. Dat klinkt raar, maar de enige reden waarom ik de film nog de moeite waard vond om af te kijken was dat je wist dat er ooit een vrouw geweest die echt zo dapper was en haar leven waagde voor de waarheid. Maar de film zelf is bagger. Karakter ontwikkeling komt nauwelijks voor en dat terwijl de film het eigenlijk toch zou moeten hebben van het innerlijke gevecht over wat ze moet doen. Nu krijgen we vooral een Veronica te zien die een beetje ronddolt en criminelen ondervraagt. In de making of legde Schumacher uit wat hij wou laten zien, maar niks daarvan kwam naar voren in de film.
cijfer;5

Dirty Pretty Things
Top film. Goed geregisseerd, fantastisch geacteerd doorChiwetel Ejiofor en Audrey Tatou
Cijfer:7.5
  woensdag 7 juli 2004 @ 15:10:03 #72
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_20465683
Prozac Nation (2001)
Vrij standaard onafhankelijke film met o.a. Christina Ricci en Jason Biggs. Ricci speelt een meisje voor wie het aanvankelijk in haar eerste jaar op Harvard voor de wind lijkt te gaan, maar later wordt ze depressief. ***

Butterfly Effect, The (2004)
Goed uitgangspunt, maar de uitwerking is niet geheel geslaagd. Het drama-gedeelte is te flets, de spanningsdelen te geforceerd en het acteerwerk matig. Ook zitten er een aantal plotholes in, maar vermakelijk is hij wel. ***
  woensdag 7 juli 2004 @ 18:00:35 #73
40664 Durbin
Who knows..
pi_20469623
The Girl Next Door

Erg leuke film. Het verhaal lijkt eigenlijk al na een minuut of 40 afgerond te zijn, maar daarna komen ze met een 'nieuwe' verhaallijn. Zeker de moeite waard. Al was het alleen al om Elisa Cuthbert.
  woensdag 7 juli 2004 @ 18:56:14 #74
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20470879
THE PHANTOM PLANET

B movie uit de jaren '60 die erg veel lijkt op de troep uit de jaren '50. Een nieuwe planeet is ondekt en er word onmiddelijk een ruimteschip naar toe gestuurd, die stort neer en alle crewleden zijn bewusteloos op 1 na. Die persoon krimpt onmiddelijk tot het formaat van laten we zeggen een lolly na de zuurstof te hebben ingeademd. Komt mooi uit want de lokale bevolking heeft ook dat formaat. De bewoners zijn in oorlog met een ras van monsters en hebben er een gevangen kunnen nemen

Het monster ontsnapt (echt waar joh? ) met alle gevolgen van dien, maar is al snel overmeesterd door onze koene held, die eenmaal terug bij zijn voertuig zijn wakkere crewleden ontmoet als hij zelf weer is gegroeid tot zijn ware lengte

Film loopt natuurlijk niet over van originaliteit, maar iedereen heeft er zin in en dat is duidelijk te merken, een leuke b film.
  woensdag 7 juli 2004 @ 19:37:02 #75
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20471802
DAY OFF THE DEAD

Voor fans van THE NIGHTMARE BEFORE CHRISTMAS en vooral VINCENT deze geinige short.
Het gaat eigenlijk nergens over, een Jack the pumpkinking'achtig figuur raakt verliefd op een zelfde soort vrouwtje, maar het is allemaal wel geestig...

woensdag 7 juli 2004 @ 21:32:35 #76
67640 SaintOfKillers
pi_20474956
Noctem

Duitse zombiefilm met een mooie poster. De film zelf is niets uitzonderlijks. Zombies overrompelen een stad, mensen vluchten, zombies achtervolgen, mensen verschuilen zich in een huisje, zombies omsingelen huisje en dan de ontknoping.

Op het einde zit wel een klein eerbetoontje aan Braindead. Daar gebruikte de held die in het nauw was gedreven een grasmachine, hier gebruikt hij een houtversnipperaar. Maar qua bloederigheid is deze meer te vergelijken met Romero, niet met de extreme Jackson-gore.

Conclusie: ik heb al betere zombiefilms gezien, ik heb er al slechtere gezien. Voor de fans dus.
  woensdag 7 juli 2004 @ 21:36:02 #77
52357 Lambiekje
pi_20475045
Time Changer
Bijbel-professor wilt een manuscript publisheren (1890).. alleen is er een collega tegen .. deze laat hem gebruik maken van zijn Tijdmachine.
Hij wordt dan naar 2000 geport ... acteur laat redelijk zien dat ie verwonderd is van onze snufjes van onze tijd. ... Maar de film gaat redelijk vervelend worden met het gezwam over de Lord Jesus.
Blablablah. Weinig actie .. veel bijbel en jezus-gewouwel.

Door het overduidelijke moraal is het geheel wat minder. een 5je krijgt het van mij.
  woensdag 7 juli 2004 @ 21:38:54 #78
52357 Lambiekje
pi_20475137
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 01:23 schreef Hare het volgende:
Sling Blade

Ja, nou, op zich wel een goede film, alleen het voelde voor mij allemaal erg gemaakt. Een retard met een slechte jeugd bevriend laten raken met een jochie dat zelf ook een niet al te fijne jeugd heeft. Dat moet het vast goed doen.
Maar op zich toch nog best een aardige film geworden. Gewoon leuk om eens te zien, waarom ie in de top250 staat is me een raadsel, want er is naar mijn idee echt niks bijzonders aan de film. De muziek is ook nog een erg slecht. Eerste keer dat me dat echt opvalt.
Zoals ik al zei ... een matig dramaverhaal. .. dat het zo hoog in IMDB staat was de rede dat ik hem ging kijken maar eerlijk gezegd is me dat ook een raadsel
  woensdag 7 juli 2004 @ 23:07:59 #79
56685 kinky_queen
B Movie Snob
  woensdag 7 juli 2004 @ 23:40:57 #80
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_20478788
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 23:07 schreef kinky_queen het volgende:
FLESH GORDON

Zojuist gekeken:
Donnie Darko
Donnie Darko (Jake Gyllenhaal) lijkt een normale tiener. Dit is hij echter niet. Hij slaapwandelt, slikt medicijnen en is onder behandeling van een psychiater (Katherine Ross). Op een avond wordt Donnie door een vreemde stem gewekt en hij wordt naar buiten geleid. Hier ontmoet hij voor de eerste keer Frank (James Duvall). Frank, gekleed in een konijnenpak en een eng masker, laat hem weten dat over 28 dagen, 6 uur, 42 minuten en 12 seconden de wereld zal vergaan.
De volgende morgen lijkt dit alles een vreemde droom, wanneer Donnie gewekt wordt op de green van de plaatselijke golfbaan. Als hij thuiskomt, blijkt echter dat die nacht iets raars is gebeurd. Een vliegtuigmotor is uit het niets op het huis van de Darko's gevallen, precies door de kamer van Donnie. Hij zou dood geweest zijn wanneer hij niet door Frank uit zijn bed was gehaald.
Donnie gaat hierna door met zijn leven. Hij gaat naar school, zijn psychiater en trekt op met zijn vrienden. Ook raakt Donnie bevriend met Gretchen (Jena Malone), het nieuwe meisje in zijn klas. De relatie tussen de twee bloeit op, terwijl de visioenen van Donnie steeds vreemder worden. Zo gaat hij Frank steeds vaker zien, waarbij Frank hem opdraagt dingen te doen. Voordat het te laat is, probeert Donnie achter de reden te komen van zijn hallucinaties en nog een hoop andere dingen, zoals: waarom houdt de wereld over 28 dagen op te bestaan, waarom kijkt oude mevrouw Sparrow dagelijks meerdere malen in haar postbus en waarom lijkt tijdreizen opeens niet zo raar meer?
Wat n vage film is dit!!! lekker mysterieus en donker. mooi gefilmd en zeer goed geacteerd door Jake Gyllenhaal. Je moet je aandacht er zeker bijhouden, en dat is alleen maar fijn: je valt tenminste niet in slaap. Zal m vast nog wat vaker moeten kijken om antwoord te kunnen krijgen op alle vragen die ik overhield aan t bekijken van deze film...
Super

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_20480057
Ik ben na een toetsweekje terug, en hoe....

Thirteen :: IMDB :: officiele website
dagfilm bij je videotheek

Drama film over tiener die op het verkeerde spoor raakt. Goed verhaal en acteerwerk. Camera werk is wat minder en hier en daar gaat de film iets te snel.

IMDB: 7.1
Toad: 7.8

Requiem for a Dream
weekfilm en te koop

Ik zal nu vast een paar mensen boos maken. Ik vind het een overgewaardeerde film. Stomme stukjes tussendoor. ( hoe oma de pillen op eet, hoe die gozers drugs gebruikten/klaarmaakten, hoe oma de TV aanzette ) Echt irritant, moest he grappig zijn ofzo?

Verhaal is misschien wel leuk maar ik vind het wat minder uitgewerkt. Einde was dan wel beter.

IMDB. 8.4. #52
Toad: 6.5

The Kingdom Hospital - deeltje 1
elke woensdagavond om 22:00 op Yorin

Ik ga de volgende keer zeker weer kijken!
pi_20480218
Mr. Smith Goes to Washington (1939)

Goede film, maar sprak mij niet zo aan. Cijfer: 6,5
  donderdag 8 juli 2004 @ 01:07:30 #83
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20480473
Lifeboat

Wat een gave film is dit zeg Leuke setting, de karakters zijn leuk om naar te kijken en hebben heerlijke dialogen, plot is ook goed natuurlijk. Voor mij doen films waarin alleen maar een groepje mensen voorkomt het altijd goed, deze zeker weten. Schitterend einde ook. (en met die vis en die Duitse boot) Echt gaaf gedaan.
Zit eigenlijk geen enkele spanning in de film, soms even tijdens bepaalde situaties, het is meer een soort speelfilm ofzo, maar oh zo leuk!!!

Jammer dat er nog geen dvd van uit is.
  donderdag 8 juli 2004 @ 01:30:43 #84
18008 hornage
pi_20480742
A Nightmare On Elm Street 6 - Freddy's Dead: The Final Nightmare
Een veelbelovende titel dus ik had er weer zin in. De film begint iets anders dan de andere films in de reeks. We kijken naar de enige overgebleven jongere uit Springwood want alle anderen zijn vermoord door Freddy. Hij kan alleen niet meer precies herrineren wat er allemaal gebeurd is, dus hij neemt wat vers bloed mee naar Springwood voor Feddy zodat hij zich niet verveeld. Owjah, en Freddy had ook nog een kind die ff om de hoek komt kijken. Ik vond deze wel heel erg crap. Geen horror meer te noemen. Freddy was alleen grappig en nog geen eens eng. Een 5.

A Nightmare On Elm Street 7 - The New Nightmare
Voor de laatste uit de oude reeks heeft Wes Craven weer de regiestoel gepakt. En met succes! Wat een goed verhaal. Eindelijk een andere insteek op het uitgemolken concept van the Nightmares. Leuk om de acteurs uit de eerste films weer te zien. Freddy is nu in ieder geval niet meer grappig maar gewoon duister en eng. Het jochie was ook wel angstaanjagend. Het gehele verhaal was ook een beetje meer gericht op gewone personen die in een horrorverhaal kwamen zoals een latere film van Craven: Scream. Erg goede, een 8.

Ok, Freddy vs Jason heb ik vorige maand al gezien dus dit was mijn A NIghtmare On Elm Street reeks. Eigenlijk best wel flauwe reeks. Doe mij maar Hellraiser

True Romance
Deze had ik gedownload omdat er een flinke sterrencast inzat en omdat hij geschreven was door Quentin Tarantino. Ik had ook een aantal maanden terug Natural Born Killers gezien en dat vond ik ook een heerlijke film die echt wel aardig de ziel van Tarantino erin had zitten. Zo ook bij deze film. De heerlijke conversaties over dingen die eigenlijk weinig met de film te maken hebben en heerlijke actie plus gestoorde personen. Heerlijk om te zien. Het sluitstuk met al het geschiet ed is ook erg typisch. Een 9.

Timeline
En toen nog voor het slapen gaan deze. Jah, het ziet er goed uit. Er is genoeg actie. Maar toch is het niets. Ik kan eigenlijk niet uitleggen waarom. Slecht acteerwerk misschien ofzo, of misschien gaat het verhaal een beetje van de hak op tak over maar toch vond ik er weinig aan. Actie enzo was wel vermakelijk net zoals de vrouwen dus een 6 van mij.
pi_20481410
X-Men (2000)

Leuk, maar te commercieel. 6
  donderdag 8 juli 2004 @ 04:24:23 #86
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_20481715
The Truth About Charlie

Ik zag deze film zonder voorkennis. Wat een teleurstelling! Vanaf het begin had ik door naar een soort remake van "Charade" te kijken. Laat deze laatste titel nou net één van mijn favorieten zijn.
Ik kom geregeld in Parijs, maar ik heb recentelijk nog nooit taxi's van het type Renault 16 of Citroën DS gezien. (maar dat terzijde)
Oh, ja: Ik zag deze film dit weekend in Parijs en in het Frans, maar dat neemt niet weg dat ik dit prutswerkje een 5,2 geef. De originaliteit was ver te zoeken en datgene dat origineel was, was om te huilen. Jammer van Tim Robbins. Sorry.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  donderdag 8 juli 2004 @ 04:24:24 #87
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_20481716
Zo, na ruzie met chello, een weekje ziek zijn en een kapotte pc kan ik dan eindelijk weer films kijken.

Gister: Confessions Of a Teenage Drama Queen (wat een kuttitel om te typen zeg pfff).

Afijn, middelmatig acteerwerk (en dan ben ik nog positief), bagger verhaal, véél te voorspelbaar en mensen die op me gelet hebben weten inmiddels dat ik niet van die happy endings hou. Maar afijn dit alles wist ik van te voren ook al. Maar de film weet in geen enkel opzicht ergens bovenuit te springen. Gelukkig speelde Megan Fox er nog in
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 8 juli 2004 @ 08:21:45 #88
40664 Durbin
Who knows..
pi_20482079
Return of the Killer Tomatoes!

Simpele low-budget film vol met domme humor. Leuk voor een tijdje, maar 100 minuten is net iets teveel van het goede. Toch wil ik het eerste deel ook nog zien.

"I said, I don't know the secret word!"
  donderdag 8 juli 2004 @ 09:22:50 #89
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_20482545
Kikujiro no natsu (Kikujro) (1999)
Erg leuke film van Takeshi Kitano. Hij speelt een sociaal achtergestelde man die met een jongen op weg gaat naar zijn moeder. Langzaam groeit er een band tussen de twee. Het duurt een tijdje voordat ik in de film kwam, maar gelukkig werd hij steeds beter en leuker. Vooral de stukjes wanneer ze aan het kamperen zijn met de twee bikers en de boekenman zijn erg leuk. ****

Adventures of Buckaroo Banzai Across the 8th Dimension, The (1984)
Soms best leuke onzin. De uitzending van The War of the Worlds in 1938 voorgelezen door Orson Welles blijkt geen hoax te zijn er bevinden zich wel aliens op aarde. Dat kan natuurlijk niet en daar hebben we Buckaroo Banzai voor. Vooral de rol van John Lithgow is leuk en verder is het een redelijk vermakelijke film. **

Uzak (Distant) (2002)
Turkse film die duidelijk beïnvloed is door Tarkovsky. Daar maken ze zelf ook geen geheim van, aangezien zijn naam naar voren komt in een discussie en Stalker is op een gegeven moment op tv te zien (waarom gebeurd dat in Turkije wel en hier niet?). De verstilde sfeer stond mij erg aan en de cinematografie is bij vlagen erg mooi. De plot gaat over een plattelandsman die bij een oude vriend in de stad intrekt om op zoek te gaan naar een baan om zo geld te verdienen voor de achtergebleven familie. ****

Fantasia/2000 (1999)
Een film volgens hetzelfde concept als Fantasia uit 1940. Uit die film komt één scene terug en laat ik dat nou net de minste scene uit de oude film vinden, Mickey met de schoonmaakbezems. De nieuwe scenes zijn afwisselend van kwaliteit, maar over het algemeen goed. Mooi samenspel tussen mooie muziek en animatie. ***½
pi_20483834
Gisteren Hellboy gekeken. En de film viel mij erg mee. Ron Perlman is Hellboy, en dan bedoel ik echt dat hij gemaakt is om Hellboy te spelen. Actie was leuk om te zien, verhaal niet echt uit gewerkt, maar de sfeer in de film vond ik wel goed. Toch een 7,3
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
  donderdag 8 juli 2004 @ 10:43:59 #91
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_20483854
Gisteren nog ff lekker Austin Powers zitten kijken
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  donderdag 8 juli 2004 @ 11:20:57 #92
82337 Crook
aka thecrook
pi_20484771
Gisteren voor het eerst bekeken:

Henry - Portrait Of A Serial Killer (Part 2 - Mask Of Sanity)

Tsja, wat moet ik zeggen? De eerste Henry film met Michael Rooker is een klassieker en dan komt dit er nog even nagescheten???

Deze film is niet slecht, maar ik blijf 'm vergelijken met het eerste deel en dan is het in mijn beleving ook weer 3x niks! We zullen 'm maar snel vergeten..........

IMDB 4,6
Crook 5,0
  donderdag 8 juli 2004 @ 11:23:06 #93
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_20484826
WIld at Heart

hommage aan The Wizzard of Oz verfilmd door David Lynch, die voor mij nu echt officieel fucked up is. Wat een coole wazige film is het zeg. Veel geweld, veel functioneel naakt, sterke one-liners en dialogen. Schitterende rollen van Cage en Dafoe
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8,5/10
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  donderdag 8 juli 2004 @ 12:18:09 #94
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_20486341
The Thing From Another World

Best aardige sci/fi film over een groep wetenschappers en militairen die bedreigd worden door een buitenaards wezen op een afgelegen lokatie in de Noordpool.
Er zitten een aantal spannende scene's in, met name de gedeeltes waar ze een geigerteller gebruiken om aan te geven hoe ver het buitenaards wezen nog van hun verwijderd is (dit is nog gekopieerd in de film Aliens, alleen dan door bewegingsensoren).
Het laatste zinnetje van deze film "Watch the skies", is de alternatieve titel voor Spielberg's Close Encounters of the Third Kind.

Maar als ik deze film ga vergelijken met de remake, gaat mijn voorkeur toch uit naar John Carpenter's The Thing.
Want waar het in deze film een "gewoon" buitenaards wezen is waar ze tegen vechten, kan het wezen in de remake van gedaante verwisselen. Waardoor er een sfeer van paranoia ontstaat tussen het aanwezige personeel, iedereen kan immers het wezen zijn.
Tevens is ook het element "horror" veel meer aanwezig in de remake, het hoofd op pootjes, de armen die door een bortskas worden opgegeten etc.
IMDb Vote History
  donderdag 8 juli 2004 @ 13:38:33 #95
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_20488185
Gisteren Jackie Brown van Quintin Tarantino gekeken

Masterlijke film! Typische Tarantino stijl en dialogen, Samual L. Jackson is super in de rol van de badguy, Robert de Niro is ook supersterk! Weer genoten

Film: 9.5.

Extra`s: niet bekeken.
pi_20491597
Ik had geplanned om gisteren Spiderman 1 & 2 te kijken in de BIOS... Maar goed, met schaamrood op de kaken moet ik helaas zeggen dat het 2x Spiderman 2 geworden is. Heb heel wat hints gemist dat ik in de verkeerde zaal zat, maar daar kwam ik later pas achter.

Wel een leuke film overigens. Lekker veel actie vleugje romantiek en een paar schrikeffecten. (Da's t voordeel van de film de 2de keer kijken, je ziet nu hoe iedereen schrikt als..... nah... ik ga niet spoilen

Ik geef m een 8...
Don't hurry, be crappy!
pi_20493438
The day after tommorow... ik vond m SUPER
Siem
  donderdag 8 juli 2004 @ 18:23:31 #98
50150 Pugsley
Mr. Smarty Man
pi_20494453
"How To Deal" met Mandy Moore. Luchtig filmpje, best vermakelijk
Zo gaat dat tegenwoordig...
pi_20494610
SCARY MOVIE 3 hah
-AJAX AMSTERDAM-
  donderdag 8 juli 2004 @ 18:35:10 #100
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_20494691
We gaan vanavond Eurotrip kijken
(Hans teeuwen)
  donderdag 8 juli 2004 @ 23:30:01 #101
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20500300
FLESH GORDON MEETS THE COSMIC CHEERLEADERS

Waar het eerste deel uitblonk van originaliteit, inventiviteit en charme, faalt dit misselijkmakend stuk vreten jammerlijk

Veel te geforceerd 'grappig' bedoeld, de sfx zijn slechter dan het meer dan 15 jaar oudere origineel (!)

Nee hoor, geef mij maar

donderdag 8 juli 2004 @ 23:32:17 #102
18008 hornage
pi_20500361
Vandaag maar 1 film gezien

Interview
Deze had ik gedownload omdat ie door iedereen zo de hemel in werd geprijst. Ik moet zeggen dat het zeker geen film is die mijn interesse niet kon houden maar toch had ik op een gegeven moment wel genoeg van al dat gelul de hele tijd. Telkens proberen de personen elkaar op een andere manier aan te vallen en telkens lijkt het dan het einde van hun gesprek maar dan veranderd het weer. Dit wordt toch op een gegeven moment saai. Sommige dialogen waren zeer leuk en het was duidelijk te merken dat Hans Teeuwen een vinger in de pap had want ze konden soms zo van hem afkomen. Ik geef hem een 6,5 en als je hem vergelijkt met andere Nederlandse films geef ik hem een 8.
  donderdag 8 juli 2004 @ 23:55:15 #103
40664 Durbin
Who knows..
pi_20500874
Shrek 2

Tegenvaller. Maar ik was ook al niet zo weg van het eerste deel, dus zo hoog waren mijn verwachtingen toch al niet. Er zitten een paar leuke stukjes in, maar het geheel hoef ik voorlopig niet nog een keer te zien.
pi_20501350

Erg leuk, maar duurt net iets te lang om de hele tijd even grappig te blijven. Cijfer: 8.
  vrijdag 9 juli 2004 @ 01:28:40 #105
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20503002
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 00:15 schreef Eluc het volgende:
Maar is wel een mooi meisje he

Net Magnolia gezien.

En weet niet zo goed wat ik hier nu van moet vinden. Vorige keer dat ik keek snapte ik er helemaal niks van door het einde. Nu wel, dus daar ligt het niet aan. En op zich is het wel een mooi uitgangspunt om een film omheen te maken, maar vind het toch allemaal net niet. Kon veel karakters niet helemaal waarderen, kon me er niet bij inleven ofzo. Het lijkt me ook allemaal zo groots aangepakt voor de boodschap die het wil overbrengen. Misschien was een film die wat subtieler was beter geweest.

Ps. Wat is die Tom toch een lul in deze film
  vrijdag 9 juli 2004 @ 01:42:58 #106
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_20503228
Heb vandaag Final Destination gezien. Vage film, best aardig
....in de donkere nacht.
pi_20503329
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 01:28 schreef Hare het volgende:

[..]

Maar is wel een mooi meisje he
Wat je zegt!
  vrijdag 9 juli 2004 @ 03:38:56 #108
41286 Price
pi_20504109
The Changeling

Een intrigerende spookhuisfilm die gemiddeld beter is dan zijn soortgenoten. Zoals de meeste films van enkele decennia geleden, wordt de film gedragen door het verhaal en acteerprestaties i.t.t. actie, snelheid en sfx. George C. Scott speelt weer eens een prachtige rol en hij zorgt ervoor, dat de film net dat beetje extra gevoel krijgt.
Over het einde valt te twisten en dat had mijns insziens wat spectaculairder (lees dramatischer) mogen eindigen.
Oh ja, de putscène kwam me wel heel bekend voor. De Japanners van Ringu waren toch niet zo origineel als gedacht.
Ik geef de film een 7,2 . Thanx kamagurka.
pi_20504894
Gisteren, Midnight Express op RTL5.

Waargebeurd verhaal over een jongen die drugs probeert mee te nemen uit Turkije (hasjies) en gepakt wordt. Corrupte advocaten en een scheef rechtssysteem leveren hem uiteindelijk een veel te hoge straf op. Op zich wel aangrijpend en mooi verfilmd maar uiteindelijk is deze film misschien meer een negatieve reclame voor Turkije geweest dan een wijze les voor de rest van de wereld.

Imdb: 7.6
Where facts are few, experts are many.
pi_20510857
Gone With the Wind (1939)

Een grote soap van meer dan 4 uur, toch meeslepend. Hier en daar wat langdradig. Cijfer: 8.

Wallace & Gromit
- A Grand Day Out (1991) 9
- The Wrong Trousers (1993) 8
- A Close Shave (1995) 9

vrijdag 9 juli 2004 @ 14:23:29 #111
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_20511166
Bowling for Columbine

Aardige docu, maar Michael Moore is gewoon drammerig, terwijl ik het op zich wel met hem eens ben en zijn tv-serie best kan waarderen. Dit is sterk wisselend van kwaliteit. Goed onderzoek wisselt snel met gezeur.
Al met al eigenlijk niet in de filmhoek horend, maar in de Zembla-reeks.
pi_20511306
Shrek 2

coole film, leuke personages.

9
pi_20511566
Shrek 2, Harry Potter 3, en Garfield the movie. Alle drie echt super leuk!.

Oja en ik heb Cats and dogs gezien, heel grappig.
It's hypocritical of you, do as you say, not as you do.
pi_20512258
Shrek 2

leuke film
  vrijdag 9 juli 2004 @ 16:05:44 #115
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_20513357
Bronenosets Potyemkin

Mooie film, heerlijk zoveel figuranten

vrijdag 9 juli 2004 @ 16:30:48 #116
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20513720
THE STEPFORD WIVES

Nu de remake eerdaags gaat draaien in de Nederlandse bios leek het me wel een leuk id om het origineel weer eens te bekijken, en het is toch echt een heel behoorlijke film.

pi_20514211
Stuck on you.
Geen link naar IMDB waardig.
  vrijdag 9 juli 2004 @ 20:19:09 #118
52357 Lambiekje
pi_20518041
quote:
Timeline
En toen nog voor het slapen gaan deze. Jah, het ziet er goed uit. Er is genoeg actie. Maar toch is het niets. Ik kan eigenlijk niet uitleggen waarom. Slecht acteerwerk misschien ofzo, of misschien gaat het verhaal een beetje van de hak op tak over maar toch vond ik er weinig aan. Actie enzo was wel vermakelijk net zoals de vrouwen dus een 6 van mij.
Dat komt voornamelijk door dat de native mensen nog al verzorgde uiterlijk hebben .. en het ECHT storende die ene broer zou Fransman zijn ... en na 2 a 3 teksten Frans .. praat ie op eens in het Engels. .. het geheel is totaal niet geloofwaardig.
  vrijdag 9 juli 2004 @ 20:25:53 #119
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20518165
THE GIRL NEXT DOOR

Wat ongeloofwaardigheid betreft heeft deze film een hoog 'ja ja tuurlijk' gehalte, maar is goed te pruimen zonder al te emotioneel te worden. Prima drama/romcom

vrijdag 9 juli 2004 @ 21:45:57 #120
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20519745
Ik moet deze film een x in de zoveel tijd kijken.
Wat is het toch een meesterwerk.

vrijdag 9 juli 2004 @ 21:50:52 #121
67640 SaintOfKillers
pi_20519873
Spider-Man 2

The good
Ik blijf Tobey Maguire een goede Spiderman vinden, verder is Molina ook wel okay als Doc Ock en is JK Simmons bijzonder geslaagd als JJ Jameson. Doc Ock als bad guy vond ik spectaculairder dan de Green Goblin (niet dat die slecht was, verre van). Actiescènes waren entertainend en de innerlijke strijd van Spiderman werd goed weergegeven. Het melige romantisch gedoe stoorde me niet. En uiteraard Bruce Campbell

The bad
Kirsten Dunst loopt wat verloren in de film, MJ komt hier over als een vrij zwak personage, wat toch helemaal niet het geval is in de strips. Ik zie helemaal geen chemistry tussen Dunst en Maguire, dus dat overtuigt niet. Tenslotte zitten er een paar wel érg geforceerde "leerzame" speeches in.

The ugly
Eh.... enkele outfits van Dunst dan maar

The verdict
Ik vind het uiteindelijk wel een vrij sterke actiefilm, ongeveer even goed als deel 1, maar de hype die erover bestaat, is toch wel zwaar overdreven.
  vrijdag 9 juli 2004 @ 22:46:15 #122
52357 Lambiekje
pi_20521224
Manhattan

Wel een aardige film van Woody Allen. Veel dialogen.

een 7
  vrijdag 9 juli 2004 @ 22:54:53 #123
18008 hornage
pi_20521487
#200 Big Fish
Ik zal maar gelijk ophemelend beginnen. Wat een mooie film zeg! Ik had er niet echt heel van verwacht. Was ook meer voor mijn vriendin gedownload. Maar damn, wat een leuk, warm verhaal is het. Het verteld zo makkelijk weg en ziet er visueel zo mooi uit. Je verwacht aan het begin dat het echt volledig uit de duim gezogen is maar later blijkt dat alle verhalen nog geen eens zoveel verschillen van de waarheid. De humor is ook machtig in sommige stukken zeg. Heerlijk, fantasievol en de boodschap wordt niet zo aangedikt dat het vervelend wordt. Supermooie film, een 9,5!
  vrijdag 9 juli 2004 @ 22:58:32 #124
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20521624
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 22:54 schreef hornage het volgende:
Dan is deze mischien ook wel wat voor je

vrijdag 9 juli 2004 @ 23:28:40 #125
18008 hornage
pi_20522354
jah, die heb ik al eens gezien kinky_queen. Ook zeker mooie film. Christina Ricci
  zaterdag 10 juli 2004 @ 00:21:57 #126
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20522803
ARACHNIA

Stop-motion spinnen vallen een afgelegen boerderijtje aan...

dat was het, maar de makers hebben alle clichés gebruikt die er maar te bedenken zijn en da's een complimentje waard en daardoor is het een redelijk vermakelijke b-film geworden

zaterdag 10 juli 2004 @ 01:02:24 #127
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_20523670
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 00:21 schreef kinky_queen het volgende:
ARACHNIA
Hoeveel van die spinnenfilms zijn er wel niet.

Ik heb net Tarantula opgenomen, zodadelijk maar eens kijken.
IMDb Vote History
  zaterdag 10 juli 2004 @ 01:05:54 #128
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_20523756
Ik heb vanavond Pulp Fiction weer gezien.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 01:09:59 #129
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20523845
It's a Wonderful Life

Net voor de tweede keer gezien en blijft net zo mooi als de eerste keer. Als er 1 film is die ik zou moeten noemen als mijn nr. 1 film is het waarschijnlijk deze wel.

nuff said
pi_20524244
The Royal Tenenbaums (2001)

Deze "comedy" is best goed te pruimen.

Manon des sources (1986)

Mooi!
pi_20524282
Mindhunters best wel een aardige film
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_20524328
21 Grams en The Butterfly Effect

goede films
pi_20524343
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 01:40 schreef snopprinses het volgende:
21 Grams en The Butterfly Effect

goede films
Waar gaat die butterfly effect over?
zag hem wel in de lijst staan maar was bang,dat het een romantische film was
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 01:49:59 #134
79399 Mr.Norris
ShineOnYouCrazyDiamond
pi_20524457
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 21:38 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Zoals ik al zei ... een matig dramaverhaal. .. dat het zo hoog in IMDB staat was de rede dat ik hem ging kijken maar eerlijk gezegd is me dat ook een raadsel
Het acteerwerk in die film is gewoon erg goed. Van de hele cast.
Trouwens, John Ritter speelt ook mee. Dit jaar overleden, helaas.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 01:52:14 #135
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_20524487
School of Rock, vet lachen.
Die hoofdrolspeler is echt knettergek
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  zaterdag 10 juli 2004 @ 02:43:55 #136
18008 hornage
pi_20525103
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 01:41 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Waar gaat die butterfly effect over?
zag hem wel in de lijst staan maar was bang,dat het een romantische film was
kijk maar ff in het topic over the butterfly effect. Dan kom je er al snel achter dat er weinig romantiek in de film zit.
pi_20525140
The Smokin 'Stogies

Geinige maffe B.

History can't change the past, the future can.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 05:17:31 #138
41286 Price
pi_20525617
Der Amerikanische Freund

Wat een toeval. Ik schaf een nieuwe dvd aan en het blijkt het origineel te zijn van Ripley's Game die ik op 23 juni heb gereviewd. Wat het Italiaanse platteland van de remake is, blijkt het urbane havenleven van hamburg te zijn. Berlijn is parijs geworden. De rode draad is ongeveer gelijk in beide films. Maar oh! Wat heeft de versie van Wim Wenders veel meer gevoel in huis. De scènes zonder dialoog hebben, zoals meerdere films uit de jaren 70, een verregaand psychologisch effect en laten de kijker de film intenser beleven.
Ik kom er nu achter, dat in de remake de rol van Malkovich (Dennis Hopper in de nieuwe versie) teveel is aangedikt i.t.t. die van zijn tegenspeler. (Ik heb het boek niet gelezen, dus ik ga af op beide films)

Ik schreef op 23 juni, dat de film iets mist. Nou, dat is bij de versie van Wenders niet het geval.
Waarom kan een remake zelden het origineel overtreffen? Ik vind het niet erg, want ik kijk wel de oudere versie.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 11:01:34 #139
572 Sniper
Gull Catcher
pi_20526812
INTRUDER uncut uiteraard. Bijzonder aardige slasher met Sam 'Evil Dead Spiderman' Raimi in een klein rolletje.

TARANTULA gister op tv. Klassieke, erg leuke monstermovie.
pi_20526925
Flatlife (BEL, 2004)

Winnaar in de categorie kortfilm in Cannes dit jaar. Echt een ontzettend leuk filmpje: je ziet vier appartementen met ieder een inwoner, maar heel af en toe wijk je af van het zicht op de vier kamers.

Het is redelijk absurde humor, voorkomend uit heel wat toevalligheden... maar ik heb echt genoten in die 10 minuten. . Aangezien je eigenlijk naar 4 filmpjes tegelijk kijkt is het niet altijd makkelijk allemaal te volgen, maar het lukt toch wel allemaal.

www.flatlife.be trouwens. .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_20527352
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 01:02 schreef victorinox het volgende:
Hoeveel van die spinnenfilms zijn er wel niet.
Giant Spider Invasion

Die is ook zo slecht!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 11:56:59 #142
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_20527438
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 16:30 schreef kinky_queen het volgende:
THE STEPFORD WIVES

Nu de remake eerdaags gaat draaien in de Nederlandse bios leek het me wel een leuk id om het origineel weer eens te bekijken, en het is toch echt een heel behoorlijke film.

[afbeelding]
Ga de remake (met Nicole Kidman ) deze week kijken in Belgie, daar draait ie al

Eergisteren gekeken:

Indiana Jones And The Raiders Of The Lost Ark
In t gezelschap van zijn opvliegende vroegere vlam Marion Ravenwood (Karen Allen) vertrekt archeoloog Indiana Jones (Harrison Ford) op n spannende zoektocht naar de mystieke ark van het Verbond. Indy moet de Ark eerder zien te ontdekken dan de Nazi`s en hij moet daarvoor vergif, valkuilen, slangen en verraad overleven...
Eerste film in de trilogie reeks van Indiana Jones. Moet eerlijk dat ik van geen van deze 3 ooit de hele film heb gezien. Maar op aanraden van me broertje, die ze allemaal al talloze keren heeft gezien, gekeken. En moet bekennen dat ik me echt heb vermaakt. Niet alleen is de actie en avontuur vermakelijk, ook de afwisseling met de droge en sarcastische humor van Harrison Ford is goed in orde. Vanmiddag deel 2 kijken!

zaterdag 10 juli 2004 @ 11:58:11 #143
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_20527460
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 11:51 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Giant Spider Invasion

Die is ook zo slecht!
die wil ik echt nog es zien
pi_20527779
Gisteren, Broken Arrow.

Was een tijd geleden dat ik een echte onvervalste actiefilm had gezien
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 01:52 schreef pieter_pontiac het volgende:
School of Rock, vet lachen.
Die hoofdrolspeler is echt knettergek
High Fidelity gezien? Hij speelt dan wel geen hoofdrol maar hij is idd knettergek
pi_20527894
The Butterfly Effect

Zeker weten een van de beste films die ik gezien heb de laatste tijd.. Spannend en lekker vaag verhaal, echte doordenker.. Steengoeie film vond ik het! 9

Idle Hands

Vage horror/komedie maar was nog wel leuk om te kijken.. Niks bijzonders maar wel leuk filmvoer 6.7
pi_20530312
Gisiteren Freddy Got Fingered voor de 10e keer ofzo, blijft leuk

en vandaag Mindhunters viel niks tegen
je zou niet zeggen dat de hele film in Nederland opgenomen is
  zaterdag 10 juli 2004 @ 16:37:42 #147
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20532564
Marnie

Zeer interessante film van Hitchcock. Hij houdt de hele film de spanning goed vast door niet te laten zien wat er nou precies aan de hand is met de hoofdrolspeelster. En ook ik had geen idee. Kon echt niks bedenken. Dat 'mysterie' wordt nog vergroot door een nogal vreemd stukje plot nadat Marnie haar tweede buit heeft gestolen. De relatie met Ruthland veranderd wel heel snel. En wat Ruthland precies in haar ziet is ook nogal vreemd.
Maar wordt zeer leuk en goed uitgewerkt met nogal freudiaanse gedachten. Erg verassend einde ook, zeker voor die tijd.
pi_20534091
Some Like It Hot (1959)

Voor de tweede keer, en kon m dit keer een stuk meer waarderen. Fantastische comedy, met een romantisch tintje.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 17:55:14 #149
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20534162
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 17:52 schreef Eluc het volgende:
Some Like It Hot (1959)

Voor de tweede keer, en kon m dit keer een stuk meer waarderen. Fantastische comedy, met een romantisch tintje.
en Marilyn
  zaterdag 10 juli 2004 @ 18:12:50 #151
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_20534552
Peter Pan

ik heb me gruwelijk in deze film door te denken dat het meer een remake voor volwassenen was (of te minste niet zo erg voor kinderen). Maar dat is het dus wel, voorspelbaar verhaal met gruwelijk zoetsappig moraal incluis. Missertje dus. Enige pluspunt is de kleine Wendy, ik denk en hoop meer van haar te gaan zien in de toekomst.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 19:28:59 #152
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20536164
Rope

Op zich weer een spannende van Hitchcock (Komt ie erachter of niet???), maar buiten dat vond ik het verder maar een beetje vreemd verhaal. Kon me daarom niet echt plezieren.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 19:51:25 #153
40664 Durbin
Who knows..
pi_20536624
Elf

Erg leuke film. Will Ferrell is perfect als elf met het geestelijk vermogen van een 6-jarige.
pi_20541080
Boondock Saints

Vanavond voor de tweede keer gezien. Het is en blijft een coole film. Heel erg benieuwd naar deel 2 wat eind dit jaar verschijnt.

Krijgt van mij een 8.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 23:32:09 #155
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20541347
Spellbound

Wow, ben wel een beetje impressed van deze film. Had er niet zo heel erg veel van verwacht aangezien je deze meestal niet in het rijtje van beste Hitchcocks hoort, maar ik vind deze film er zeker in passen. Het is zeker weer eens wat anders van Hitchcock, de hoeveelheid dialoog, de toch niet zozeer spannende film, de prachtige droomsequentie. Zeer mooi gefilmd alles. En werd echt gegrepen door het verhaal. Ben zelf student psychologie, misschien dat dat deze film extra interessant maakt, maar vond het erg interessant al de 'theorien' te horen enzo.
En ja Gregory Peck en Ingrid Bergman misstaan natuurlijk ook niet

Echt goed
  zaterdag 10 juli 2004 @ 23:45:08 #156
52357 Lambiekje
pi_20541680
It's a Mad Mad Mad Mad World (1963)

Griebel dacht dat Rat Race erg was .. maar het orgineel is gewoon nog debieler.
pi_20541956
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964)

Colonel "Bat" Guano: Okay. I'm gonna get your money for ya. But if you don't get the President of the United States on that phone, you know what's gonna happen to you?
Group Capt. Lionel Mandrake: What?
Colonel "Bat" Guano: You're gonna have to answer to the Coca-Cola company.

De tweede keer dat ik m zie, en hij wordt alleen maar beter. Werkelijk fantastisch! Moeilijk te geloven dat mr. Kubrick een nog betere film heeft gemaakt.
  zaterdag 10 juli 2004 @ 23:59:33 #158
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20541972
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 23:58 schreef Eluc het volgende:

De tweede keer dat ik m zie, en hij wordt alleen maar beter. Werkelijk fantastisch! Moeilijk te geloven dat mr. Kubrick een nog betere film heeft gemaakt.
Heeft ie ook niet
pi_20542063
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 23:59 schreef Hare het volgende:

[..]

Heeft ie ook niet
Echt wel

2001
  zondag 11 juli 2004 @ 00:28:28 #160
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_20542560
7 years in Tibet...
__-*-__
pi_20543179
Ik trek net Schindlers List uit de DVD speler... het blijft gewoon een ongeëvenaard meesterstuk van Spielberg.
Don't hurry, be crappy!
pi_20543506
Shrek 2

Tja leuk, maar minder dan deel 1. Veel minder.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_20543535
Cold Creek Manor
http://www.imdb.com/title/tt0331468/

1000 in 1/2 dozijn film..Echt totaal niets verniewend, leuks, grappigs of engs meer aan
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 11 juli 2004 @ 01:56:22 #164
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_20543887
13 going on 30

urgh. niet genoeg whisky op deze planeet om de film leuk te maken. niet kijken als je ouder bent dan 12 en zelfs dan zijn er betere alternatieven. wel raar om jennifer garner in deze rol te zien. aan de ene kant speelt ze het leuk en past het haar ook wel, aan de andere kant heb ik haar nog steeds als sidney bristow in me kop en kijk ik de hele tijd met een scheef gezicht naar haar.
  zondag 11 juli 2004 @ 02:04:18 #165
18008 hornage
pi_20543964
Peter Pan
Ik heb deze gisteren gezien en ik vond het zeker een leuke film. Het verhaal kennen we natuurlijk wel dus er zaten weinig verassingen daarin. Ik vond alles er zeer goed verzorgd uitzien en het was duidelijk te zien dat er budget was voor deze film. Peter was goed gecast en Wendy ook. Ik vond ze er beide super uitzien. Ik snap ook niet waarom deze film niet een hit is geworden bij de kinderen want ik denk dat voornamelijk kinderen smullen bij deze film. Ik kon het iig waarderen dus van mij een 7.

Dirty Dancing: Havana Nights
Ik heb het eerste deel ontelbaar vaak gezien en telkens was ik weer onder de indruk van het dansen. Het zag er mooi uit, de muziek was gaaf en de acteurs waren cool: het had alles. De soundtrack heb ik ook helemaal grijs gedraaid. Nu kwam er dan zoiets als deel 2. Ik moet zeggen dat het dansen er nog mooier uitzag dan in deel 1. Wat werd er mooi gedanst en wat was de muziek weer swingend. Het verhaal kwam echter iets minder uit de voeten dan deel 1. Het lijkt eigenlijk een beetje om het dansen heen verzonnen ipv andersom. Ik vond dat bij 1 toch minder. De hoofdrolspeelster zag er telkens stralend uit in al haar jurken en de omgeving was ook zeker mooi. Gewoon om vermaak een 6,5.
  zondag 11 juli 2004 @ 02:44:15 #166
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_20544415
quote:
Op zondag 11 juli 2004 02:04 schreef hornage het volgende:
Peter Pan
Ik heb deze gisteren gezien en ik vond het zeker een leuke film. Het verhaal kennen we natuurlijk wel dus er zaten weinig verassingen daarin. Ik vond alles er zeer goed verzorgd uitzien en het was duidelijk te zien dat er budget was voor deze film. Peter was goed gecast en Wendy ook. Ik vond ze er beide super uitzien. Ik snap ook niet waarom deze film niet een hit is geworden bij de kinderen want ik denk dat voornamelijk kinderen smullen bij deze film. Ik kon het iig waarderen dus van mij een 7.
weinig verassingen? ik mag het hopen ja, beetje zielig om kinderen tot as te maken.
ik ben het met je eens qua budget etc. de film zag er verzorgd uit en de sfx waren zeer netjes (vliegende fairies, het piratenschip dat door de golven vliegt). peter vond ik slecht gecast en niet in overeenstemming met de tekenfilm (wat ik als uitgangspunt neem). kan ook aan zijn rol liggen. wendy was idd goed gecast (zie mijn post hierboven over deze film). Volgens mij is de film best een hit hoor, maar gewoon niet in NL. Maar zoals bekend is nederland in het geheel wat wereldvreemd. Ik denk dat kinderen het ook een dikke 7 zullen geven, ikzelf kom niet boven de 4 uit.
pi_20545040
Eyes Wide Shut (1999)

Soms wat traag, maar het verhaal, de spanning en de mooie vrouwen maken het tot een geslaagd geheel.
  zondag 11 juli 2004 @ 03:58:54 #168
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_20545253
quote:
Op zondag 11 juli 2004 03:34 schreef Eluc het volgende:
Eyes Wide Shut (1999)

Soms wat traag, maar het verhaal, de spanning en de mooie vrouwen maken het tot een geslaagd geheel.
vergeet dat toffe nummer niet
Jocelyn Pook - Masked Ball
  zondag 11 juli 2004 @ 07:55:00 #169
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_20546799
Kakushi toride no san akunin (1958) [The Hidden Fortress]

Geweldige film die IMHO in de buurt komt van de uitstekende Seven Samurai.
Twee arme sloebers worden middels hun gierigheid gebruikt door een vluchtende generaal en een prinses. Lekker heel kort door de bocht. Maar wat de film zo sterk maakt, is de combinatie van humor en drama. De toon is tamelijk licht, maar de achterliggende thema's serieus.
De bijna grenzeloze drang het goud te bezitten, wat de twee aan de dag leggen is zo herkenbaar menselijk, dat het bijna pijn doet .
Ook Toshiro Mifune is hier ontzettend sterk bezig. Naar alle kanten toe, dus in vriendelijkheid en bazigheid en manipulatie naar de twee, maar ook in onderdanigheid naar de prinses.

Echt een aanrader.
  zondag 11 juli 2004 @ 08:12:49 #170
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20546836
quote:
Op zondag 11 juli 2004 07:55 schreef dolle_hond het volgende:
Kakushi toride no san akunin (1958) [The Hidden Fortress]
Echt een aanrader.
Die stem van die prinses...

zondag 11 juli 2004 @ 08:14:49 #171
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_20546839
quote:
Op zondag 11 juli 2004 08:12 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Die stem van die prinses...

ook de reaktie van die twee als de prinses opeens iets roept.
  zondag 11 juli 2004 @ 09:41:57 #172
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20547045
ehm...

Puppetmaster 5 & 6
The Curious dr Hummp
The giant claw
The passion in the sun (The girl & the geek)
Monsturd
I drink your blood

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zondag 11 juli 2004 @ 11:23:36 #173
52357 Lambiekje
pi_20547853
Lifeboat

Een drama film van A. Hitchcock. Wel aardig dat de gehele film zich op een set afspeelt namelijk de lifeboat.

Een 7
  zondag 11 juli 2004 @ 11:25:06 #174
52357 Lambiekje
pi_20547863
quote:
Op zondag 11 juli 2004 09:41 schreef MikeyMo het volgende:
ehm...

Monsturd

En hoe vonden we Monsturd. ... het werd redelijk banaal op het end.
pi_20548799
Paycheck

Mwah.. De film was niet slecht maar ik vond 'm een beetje standaard.. Het verhaal was wel oke, en de rest eigenlijk ook wel.. Maar echt heel spannend vond ik 'm niet... 6.7
  zondag 11 juli 2004 @ 17:12:57 #176
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_20553723
Gisteren Catch me if you can met Tom Hanks Leonardo Di Caprio.Hele goeie film
(Hans teeuwen)
  zondag 11 juli 2004 @ 19:16:54 #177
80425 Muertez
met een z?
pi_20556213
City of God (Cidade de Deus)

indrukwekkende film die ik nog niet kende maar tegenkwam in de IMDB top 50 allertijden
meteen even gehuurd en geen spijt van gehad
pi_20557831
The Dead End en Zus en Zo.
Beide films zijn wel aardig.
pi_20559891
Duplex,
best aardig. Had minder verwacht omdat IMDB allemaal slechte commentaren gaf.
  zondag 11 juli 2004 @ 23:10:03 #180
67640 SaintOfKillers
pi_20561874
The Mutilation Man

Experimentele, nihilistische film. Of zo. Het gaat over een als kind misbruikte man, die in een apocalyptische wereld rondloopt en bij wijze van vermaak zichzelf opensnijdt terwijl allerlei langharig werkschuw tuig toekijkt. Om zo zijn innerlijke pijn aan de buitenwereld te tonen. Denk ik.

Het lijkt wel een langere gore-versie van Un Chien Andalou. Zo staat in één van de scenes van deze film de held (Mutilation Man zelve) hevig bebloed en huilend één of andere gothic chick te vingeren, terwijl hij flashbacks heeft van zijn vader die in een bad een rottend lijk aan het neuken is. Entertainment voor het hele gezin dus. Ik denk dat ik nog nooit een film heb gezien waarin zoveel wordt geschreeuwd.

Bizar. Echt bizar.
pi_20561960
quote:
Op zondag 11 juli 2004 23:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
The Mutilation Man

[afbeelding]

Experimentele, nihilistische film. Of zo. Het gaat over een als kind misbruikte man, die in een apocalyptische wereld rondloopt en bij wijze van vermaak zichzelf opensnijdt terwijl allerlei langharig werkschuw tuig toekijkt. Om zo zijn innerlijke pijn aan de buitenwereld te tonen. Denk ik.

Het lijkt wel een langere gore-versie van Un Chien Andalou. Zo staat in één van de scenes van deze film de held (Mutilation Man zelve) hevig bebloed en huilend één of andere gothic chick te vingeren, terwijl hij flashbacks heeft van zijn vader die in een bad een rottend lijk aan het neuken is. Entertainment voor het hele gezin dus. Ik denk dat ik nog nooit een film heb gezien waarin zoveel wordt geschreeuwd.

Bizar. Echt bizar.
Hoe kom je aan/bij zulke films? En vind je dat nu echt leuk?
  zondag 11 juli 2004 @ 23:14:19 #182
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20562014
quote:
Op zondag 11 juli 2004 23:12 schreef devv05 het volgende:

Hoe kom je aan/bij zulke films? En vind je dat nu echt leuk?

Ik kijk al een jaar uit naar de ene keer dat dit aan een ander gevraagd word
pi_20562157
quote:
Op zondag 11 juli 2004 23:14 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Ik kijk al een jaar uit naar de ene keer dat dit aan een ander gevraagd word
Ja nou sorry hoor, maar mutilation man die zichzelf voor de grap open snijdt, gothics vingert terwijl ie flashbacks krijgt van ze vader die een rottend lijk in een bad aan het neuken is..
  zondag 11 juli 2004 @ 23:25:47 #184
18008 hornage
pi_20562317
Het gaat hem meer om het feit dat ze altijd tegen kinky_queen die zin zeggen
  zondag 11 juli 2004 @ 23:27:39 #185
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20562398
quote:
Op zondag 11 juli 2004 23:19 schreef devv05 het volgende:
Ja nou sorry hoor, maar mutilation man die zichzelf voor de grap open snijdt, gothics vingert terwijl ie flashbacks krijgt van ze vader die een rottend lijk in een bad aan het neuken is..
Dat is toch het mooiste wat je maar kan zien!? Wat wil je nou nog meer?

bijna net zo mooi als dit

zondag 11 juli 2004 @ 23:28:14 #186
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20562413
quote:
Op zondag 11 juli 2004 23:25 schreef hornage het volgende:
Het gaat hem meer om het feit dat ze altijd tegen kinky_queen die zin zeggen
jij vattem!

zondag 11 juli 2004 @ 23:28:38 #187
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_20562430
Good Bye Lenin

Was niet echt mijn ding...
  zondag 11 juli 2004 @ 23:28:39 #188
67640 SaintOfKillers
pi_20562433
quote:
Op zondag 11 juli 2004 23:19 schreef devv05 het volgende:

[..]

Het is maar een film. En deze film heeft minder doden, minder geweld en meer diepgang dan die films over het al dan niet bestaan van een lepel.
  zondag 11 juli 2004 @ 23:33:56 #189
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_20562601
Ella Enchanted

best charmante film, niet in de minste zin door mevrouw hathaway. goddem wat is dat een lekker ding geworden het verhaal is niet erg bijzonder, het is zelfs het standaard sprookjesverhaal, inclusief walgelijk vrolijk einde, maar de film was wel leuk om naar te kijken. en af en toe nog een leuk grapje ook. Een 6.
pi_20562933
quote:
Op zondag 11 juli 2004 23:28 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het is maar een film. En deze film heeft minder doden, minder geweld en meer diepgang dan die films over het al dan niet bestaan van een lepel.
Ik ben gewoon niet zo into necrofilie enzo denk ik, maarja ieder zn meuk..
pi_20563054
Michel Valliant
http://www.imdb.com/title/tt0307156/
Idd die van de strips. In frankrijk hebben ze er nu ook een film van gemaakt. Als je van The Fast & The Furious houdt en van racen is deze de moeite waard, anders laat maar zitten.
  zondag 11 juli 2004 @ 23:53:59 #192
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_20563177
Ladykillers. Die viel mij zwaar tegen.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  maandag 12 juli 2004 @ 00:03:36 #193
91816 LifeTecH
I love dinosaurs
pi_20563443
quote:
Op zondag 11 juli 2004 23:53 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ladykillers. Die viel mij zwaar tegen.
Die lijkt mij echt supergaaf, wat was er dan zo slecht aan?

Verder laatste film die ik gezien heb is Master & Commander, grappige film die voor 1x kijken leuk is
pi_20563558
Sense and sensebillity ofzo

Niet mijn genre
  maandag 12 juli 2004 @ 00:14:37 #195
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_20563721
quote:
Op maandag 12 juli 2004 00:03 schreef LifeTecH het volgende:

[..]

Die lijkt mij echt supergaaf, wat was er dan zo slecht aan?
Dat de trailer een stuk leuker is dan de film zelf. Er zit gewoon te weinig humor in de film zelf want alles wat grappig of leuk zou kunnen zijn heb je waarschijnlijk al in de trailer gezien..
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  maandag 12 juli 2004 @ 00:31:16 #196
68392 ps2noob
free your mind
pi_20564082
Gister(10-07-04)

40 days and 40 nights

Met Josh Hartnett, ik vond het een leuke film, zeker de moeite waard. Er zat leuke niet overdreven humor in en niet eens een heel zoet liefdesverheel. Gewoon leuk.

Vandaag (11-07-04)

School of Rock

Ik dacht Jack Black is cool, dus even huren deze DVD. Hij was opzich wel leuk, alleen niet super.
pi_20564260
quote:
Op maandag 12 juli 2004 00:31 schreef ps2noob het volgende:
Vandaag (11-07-04)

School of Rock

[afbeelding]

Ik dacht Jack Black is cool, dus even huren deze DVD. Hij was opzich wel leuk, alleen niet super.
Idd niet echt bijzonder.

Kikke gitaar btw. Gibson SG
  maandag 12 juli 2004 @ 00:41:22 #198
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_20564296
Thirteen

niet echt geweldig.
5/10
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  maandag 12 juli 2004 @ 00:44:27 #199
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20564353
The Man Who Knew Too Much (1956)

Geen spanning, slecht verhaal, geen bijzondere acteurprestaties en al zeker geen bijzondere film van Hitchcock. Ik vind het echt zijn minste die ik tot nu toe gezien heb. Lijkt alsof hij deze gewoon op de automatische piloot heeft gedaan. Zit niks bijzonders in, is allemaal al wel te zien, en veel beter in zijn andere films. Dat gezang en dat concert was ook erg matig.

Jammer!
pi_20566661
50 first dates
Echt een hele leuke film !
pi_20567372
Gisteren Dark Water.

Beetje wazige Japanse film over een beetje water in een flat... Wel grappig. Overigens van dezelfde makers als The Ring (niet lotr!)
Don't hurry, be crappy!
  maandag 12 juli 2004 @ 09:56:50 #202
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20567475
Trading places... aardige film, niet meer niet minder. De borsten van Jamie Lee Curtis maken heel veel goed
[..]
pi_20567498
quote:
Op maandag 12 juli 2004 09:56 schreef MikeyMo het volgende:
Trading places... aardige film, niet meer niet minder. De borsten van Jamie Lee Curtis maken heel veel goed
Damn wat zijn ze mooi in die film Alleen daardoor heb ik m ook weer gezien..
  maandag 12 juli 2004 @ 10:05:19 #204
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20567577
quote:
Op maandag 12 juli 2004 09:58 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Damn wat zijn ze mooi in die film Alleen daardoor heb ik m ook weer gezien..

werd zij ooit vroeger niet "the body" genoemd. Want ze heeft echt een perfect figuur. Iets wat ze ook later liet zien in True lies
[..]
  maandag 12 juli 2004 @ 10:05:27 #205
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_20567578
Geen zin in een uitgebreide post van het weekend. Dan maar kort.

Great Expectations (1946)
Goede adaptatie van Dickens' klassieke verhaal. Lean's Olivier Twist is net wat beter. ***½

Kin-Dza-Dza (1986)
Erg leuke film. ****½ Koo!

Eulogy (2004)
Grappige zwarte comedy met o.a. Famke Janssen. ***½

Shrek 2 (2004)
Minder leuk dan deel 1. ***½

Asphalt Jungle, The (1950)
Goede film-noir zonder bijzondere dingen, behalve misschien één van de eerste rolletjes voor Marilyn Monroe. ***½

Others, The (2001)
Ook bij de tweede keer erg spannend. ****½

Planes, Train & Automobiles (1987)
Best leuke comedy met Steve Martin en John Candy. ***

Magnolia (1999)
Blijft een magnifieke film. *****
  maandag 12 juli 2004 @ 10:40:13 #206
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20567990
Artreidez: Jamie Lee Curtis
[..]
  maandag 12 juli 2004 @ 12:26:11 #207
67640 SaintOfKillers
pi_20570229
quote:
Op maandag 12 juli 2004 10:05 schreef Gorro het volgende:
Shrek 2 (2004)
Minder leuk dan deel 1. ***½
Ah, dan ben ik toch niet de enige die dat denkt.
  maandag 12 juli 2004 @ 13:21:23 #208
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_20571456
quote:
Op maandag 12 juli 2004 10:05 schreef Gorro het volgende:
Kin-Dza-Dza (1986)
Erg leuke film. ****½ Koo!
.
  maandag 12 juli 2004 @ 23:06:09 #209
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20585779
UNINVITED

Een van de geweldigste b films ooit moet nog op dvd verschijnen nadat hij sporadisch is uitgebracht op cassette maar de divx is er iig.

Een gemuteerde kat, die af en toe een bloeddorstige kat 'uitkotst' houd vreselijk huis op een cruiseschip. George Kennedy zit tot over z'n oren in een flinterdun misdaadverhaaltje verwikkeld, en de duidelijk aanwezige handdoek met lange haren wat door moet gaan als een kat die iemand bespringt is uitermate beangstigend ( )

Op en top amusement

maandag 12 juli 2004 @ 23:09:34 #210
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_20585875
The Keeper

*rilllll* dat er zulke slechte films bestaan zeg. Het is niet eens een mening waard. ze zouden dit strafbaar moeten maken.
  maandag 12 juli 2004 @ 23:11:14 #211
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_20585934
Die van een Duitse duikboot.... de K... ? (3 getallen maar ik ben ze kwijt)
Goeie film

571
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 12 juli 2004 @ 23:14:53 #212
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20586015
quote:
Op maandag 12 juli 2004 23:09 schreef twiFight het volgende:
The Keeper

*rilllll* dat er zulke slechte films bestaan zeg. Het is niet eens een mening waard. ze zouden dit strafbaar moeten maken.
bedoel je soms THE GREENSKEEPER ?
  maandag 12 juli 2004 @ 23:19:08 #213
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_20586127
neeh the keeper klopt wel hoor

http://imdb.com/title/tt0364457/
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:03:50 #214
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20587153
The 39 Steps

De laatste film die ik moest zien om bijna alles te kunnen stemmen in het A. Hitchcock Tournament. Een van de allereerste die ik heb gezien van hem en viel me niet tegen. North by Northwest moet hier veel van z'n ideeen vandaan hebben gehaald.
Miste wel weer de spanning die er in andere films van hem toch zeker zijn. Ook vond ik de climax van het verhaal wat simpel. De shots van de Schotse Hooglanden daarentegen waren wel weer zeer gaaf!
pi_20587190
Vandaag Burce Almighty gezien. Leuke film met held Jim Carrey, Echt een van de betere acteurs op deze aardbol
Ook Fahrenheit 9/11 gezien vandaag. Mooie en interessante documentaire van enfant terrible Michael Moore. Je gaat wel nadenken na het zien van die docu. Maar dat is opzich niet slecht
pi_20587369
gisteren: Requiem For A Dream

Mijn god, wat een indruk maakt die film, echt niet normaal. Prachtige muziek ook, die je helemaal de film in trekt. en dan de ontknoping, waarbij 4 verhaallijnen zo door elkaar worden gemixt, dat het een verpletterende indruk maakt. houd je van een film die goed in elkaar zit, en vind je het niet erg om er haast depressief van te worden, dan kan ik je deze film aanraden

vandaag maar wat luchtigers gekeken: De nieuwe Adam Sandler: "50 First Dates"

Bij vlagen grappig, geen topfilm, maar gewoon leuk vermaak.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:22:28 #217
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_20587448
ben ik nou de enige op deze aardkloot die requiem for a dream maar niks vindt?!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:24:23 #218
18008 hornage
pi_20587474
#28 Cidade De Deus (City Of God)
Zo, net deze gezien. Ik had al begrepen dat het een goede film moest wezen en dat het een beetje Tarantino style verteld werd. Ik vond het een supergoede film met goed verzonnen verhaallijn. Sommige personen komen op een machtige manier samen en het verhaal wordt knap verteld.
Ik vond eigenlijk weinig slecht aan de film en eigenlijk is er ook voor de rest weinig over te zeggen dan dat ik er een 9,5 voor geef!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:27:06 #219
18008 hornage
pi_20587508
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:22 schreef twiFight het volgende:
jah, Requiem For A Dream rulez
Icon van byte_me rulet btw ook
pi_20587688
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:22 schreef twiFight het volgende:
ik kan me best voorstellen hoor, dat iemand er niks aan vindt. zo'n film moet je liggen, en dat is niet voor de grote massa weggelegd.

* Byte_Me mompelt iets over parels en zwijnen
pi_20587742
Moulin Rouge.

Wel een hele drukke film, je moet er ff inkomen, maar dan is hij echt geweldig. Geweldige muziek natuurlijk in de film. Erg leuk ook hoe ze bestaande liedjes hebben gebruikt en er dan dialogen worden gezongen. Zaten ook best grappige stukjes in, maar het ging natuurlijk vooral om de drama. Het was een erg mooi, en zielig verhaal. Een van de weinige films die me tranen in m'n ogen bezorgde.Deze film was echt veeeeeel beter dan ik verwacht had.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 01:10:11 #222
13148 Shogo
Psycho...
pi_20588085
I Like To Play Games:
http://www.imdb.com/title/tt0113368/

Ik verveelde me en dus leek het me leuk om deze voor de 3de keer te kijken. Ik vind deze beter dan de middelmatige softe erotiek spul en ben het eens met de review op imdb. Die Lisa Boyle mag er trouwens wel wezen.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 03:30:15 #223
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_20588978
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:38 schreef Byte_Me het volgende:

[..]
* twiFight mompelt iets over parels en zwijnen
oh ik sta wel open tot "alternatieve" (zijn vast een hoop mensen die me deze term kwalijk gaan nemen) films hoor, maar ik kon echt niet genieten van deze film. Ik vond eigenlijk alleen het acteerwerk goed, zowel het verhaal als de stijl als de muziek als de (zogenaamde) depressie vond ik of gewoon slecht of niet bijzonder. Maar de mensen zijn en masse euphorisch over deze film, dat snap ik niet helemaal.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 09:24:25 #224
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_20590055
37°2 le matin (Betty Blue) (1986)
Het mooie gebruik van kleuren en de cinematografie zijn de sterkste punten van deze film vol met liefde en tragiek. Dit liet me helaas nogal koud en niet alles werkt goed. Dat kan komen doordat ik de director's cut gezien heb en er dus wat overbodige scenes in zaten, die de film onnodig rekken. De wilde levenstijl van Betty vraagt om een wat energiekere film en die potentie heeft het wel, ware het niet dat er scenes in zaten die het tempo er te veel uithaalden. ***

Hidalgo (2004)
Vrij los gebaseerd op het werkelijke levensverhaal van Frank Hopkins. De film wordt geplaagd door matig acteerwerk van zowat iedereen en de rommelige cinematografie, waarin het lelijke gebruik van filters opvalt. De film is wel redelijk vermakelijk, maar er wat meer potentie in het verhaal. **½
  dinsdag 13 juli 2004 @ 11:03:11 #225
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20591706
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:24 schreef hornage het volgende:
#28 Cidade De Deus (City Of God)
Staat die film nu al op #28????

Snap ik echt geen reet van hoor. Zijn zo veel meer betere (en ja, meer dan 27 )
  dinsdag 13 juli 2004 @ 11:03:55 #226
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_20591722
De afgelopen dagen:

Indiana Jones And The Temple Of Doom
Na net te zijn ontsnapt aan n gevecht in n nachtclub in Shanghai, komt Indiana Jones (Harrison Ford) aan in de wildernis van India, waar hij n sinister complot ontdekt waarbij dorpskinderen gebruikt worden als slaven in n ondergronds mijnenfort. Indy moet niet alleen de kinderen bevrijden, maar er ook voor zorgen dat hij niet onder de invloed komt van de Thuggee sekte...
Dit 2e deel in de Indiana Jones trilogie is IMHO de minste. De minst leuke, de meest duistere, en de slechts geacteerde van de drie. Niet dat ie superslecht is, er zitten zeker leuke en spannende stukken in. Vooral Shorty Round is lachen en vormt voor mij ongeveer t hoogtepunt van de film

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 6,8/10

Indiana Jones And The Last Crusade
Het verhaal van Indiana Jones (Harrison Ford) gaat op n gevaarlijke tocht gaat op zoek naar zijn opvliegende vader, professor Henry Jones Sr. (Sean Connery). De Nazi`s zijn de Heilige Graal op t spoor en hebben Indy`s vader ontvoerd, de meest vooraanstaande autoriteit op t gebied van Christus` kelk...
Dit is de leukste van de 3 Indy films.En dat komt niet in de laatste plaats door t leuke en uberdroge en komische duo dat Ford en Connery vormen. Je kan zien dat ze er plezier in hadden en dat heeft z`n uitwerking op de film. Het is n spannende film met n hoog tempo.
Erg plezierig!

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Lola Rennt
Manni (Moritz Bleibtreu) moet n zak met geld afleveren bij z`n groote criminele baas. Wanneer hij de zak met geld verliest en hem dus niet op tijd kan bezorgen, belt hij z`n vriendin Lola (Franka Potente) op. Zij doet er vervolgens alles aan om n manier te vinden zodat Manni optijd z`n geld kan afleveren. De hele film door rent ze, op zoek naar n oplossing...
Wat n coole film is dit! Het concept is leuk, t is erg mooi en flitsend gefilmd waardoor de hele film nog t meeste lijkt op n 73 minuten durende videoclip lijkt. En daar zit ook meteen de grote kracht van deze film. Hij duurt helemaal niet lang, waardoor t hoge tempo de hele film door behouden blijft. De opgefokte, techno achtige muziek die in de hele film te horen is, heeft daar ook n groot aandeel in.
Super!

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 8,8/10

Fahrenheit 9/11
Omstreden docu waarin Michael Moore zijn visie laat zien op t beleid van president Bush. Wat deed Bush om de aanslagen van 9/11 te voorkomen? was er iets te doen om deze aanslagen uberhaupt te kunnen voorkomen? Welke banden heeft Bush met Bin Laden en was de oorlog in Irak wel terecht??
Uiteraard is Fahrenheit 9/11 zo gemonteerd dat Bush n nog grotere idioot lijkt dan dat ie al is, en hebben ze uiteraard alleen die quotes gebruikt die Moore goed van pas komen. Toch geeft de film n goed beeld van hoe slecht t beleid van Bush wel niet. Er is IMHO n goede balans tussen leuke/lachwekkende stukken en zeer aangrijpende en gore beelden.
Zeker n aanrader

IMDB Cijfer: 7,8/10
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:17:09 #227
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_20593463
Grimm

Leuke surrealistische film van Alex van Warmerdam.
Marie en Jacob, broer en zus, worden door hun ouders achtergelaten in een bos. van daaruit beleven ze enkele vage avonturen, maar ze blijven bij elkaar.
kijk voor de foto's in het FMT-topic.
Halina Reijn kan lekker zijn zonder uit de kleren te gaan, ook wel eens prettig in een nederlandse film.
pi_20596349
Rio Bravo (1959)

Deze film is best vermakelijk, maar niet heel veel meer dan dat.

La Passion de Jeanne d'Arc (1928)

Vol verwachting ging ik deze film kijken. Helaas moet ik zeggen dat hij mijn verwachtingen niet heeft waargemaakt. Het verhaal van het proces van Jeanne kon mij niet genoeg bewegen. Jammer.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 14:53:58 #229
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20597266
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:18 schreef Eluc het volgende:
Rio Bravo (1959)

Deze film is best vermakelijk, maar niet heel veel meer dan dat.

La Passion de Jeanne d'Arc (1928)

[afbeelding]

Vol verwachting ging ik deze film kijken. Helaas moet ik zeggen dat hij mijn verwachtingen niet heeft waargemaakt. Het verhaal van het proces van Jeanne kon mij niet genoeg bewegen. Jammer.
Oejj, nu krijg je Gorro op je dak
pi_20597411
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:53 schreef Hare het volgende:

[..]

Oejj, nu krijg je Gorro op je dak
Wat heeft ie daar nou te zoeken
  dinsdag 13 juli 2004 @ 15:05:39 #231
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20597572
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 14:59 schreef Eluc het volgende:

[..]

Wat heeft ie daar nou te zoeken
Is zijn nummer 1 film
pi_20597699
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:05 schreef Hare het volgende:

[..]

Is zijn nummer 1 film
Ja zoiets had ik al meegekregen
Mooie lijst btw

Alleen: 99 Sunrise: A StorySong of Two Humans [F.W. Murnau, 1927]

En dat noemt zichzelf mod van FTR

[ Bericht 17% gewijzigd door Eluc op 13-07-2004 15:17:18 ]
  dinsdag 13 juli 2004 @ 16:02:25 #233
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_20599132
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 15:10 schreef Eluc het volgende:
En dat noemt zichzelf mod van FTR
I know, treurig.
The short weekend begins with longing...
pi_20599350
Shrek 2

Net als deel 1 heel mooi gemaakt.. Verhaal misschien ietsje minder maar het is altijd moeilijk een vervolg net zo goed als zn voorganger te maken.. 7.8
  dinsdag 13 juli 2004 @ 16:13:15 #235
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_20599452
gister passie vrucht
vandaag wordt het never die alone
pi_20600374
Fargo.

Mooi verhaal, heerlijke droge humor ertussendoor (die twee hoertjes in de ondervraging! Die kassamuts die 2 seconden in beeld komt!) en goed geacteerd. Vooral Marge vind ik echt geweldig. Alleen vond ik 'm een beetje aan de korte kant. . Maar ja. Dat kan gebeuren.
pi_20601082
Shrek 2 tot twee keer toe in de bios (zaterdag en de zondag daarvoor)
  dinsdag 13 juli 2004 @ 19:11:58 #238
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_20603453
Shrek 2 in de thuis bios
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_20603540
Troma's Decampitated slaat echt allemaal nergens op
Stacy japanse zombie film over meisjes die zombie worden, en dan stacy genoemd worden
Oldboy ook een jap. film kon me ook niet echt boeien, dan van die tanden en tong was wel leuk
  dinsdag 13 juli 2004 @ 20:05:01 #240
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20604757
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 19:15 schreef mtv het volgende:
Troma's Decampitated slaat echt allemaal nergens op
Stacy japanse zombie film over meisjes die zombie worden, en dan stacy genoemd worden
Oldboy ook een jap. film kon me ook niet echt boeien, dan van die tanden en tong was wel leuk
Niet alle films uit Azie komen uit Japan hoor
pi_20607467
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 20:05 schreef Hare het volgende:

[..]

Niet alle films uit Azie komen uit Japan hoor
je hebt gelijk, maar het was in elk geval wel een spleetogen film
voor mij is het allemaal 1 pot nat
  dinsdag 13 juli 2004 @ 22:07:09 #242
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_20607602
Donnie Darko

Bizarre film
  dinsdag 13 juli 2004 @ 22:33:57 #243
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_20608171
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 22:07 schreef Mar10Segovia het volgende:
Donnie Darko

Bizarre film
dat gevoel had ik ook na t kijken van die film vorige week

Net gekeken:
Citizen Kane
De grote krantenmagnaat Charles Foster Kane (Orson Welles) sterft als n eenzaam man in z`n grote landhuis/kasteel. T laatste woord voor z`n was "Rosebud". Niemand weet waar dat woord voor staat, en dat moet dus worden uitgevonden. N journalist gaat op zoek naar de betekenis van t woord en gaat praten met mensen die Kane goed kende, zoals z`n exvrouw, n vroegere vriend en z`n manager. Zo krijgt de journalist langzaam n beeld van de levensloop van Kane en komt hij beetje bij beetje dichter bij de oplossing...
Het schijnt dat Citizen Kane 1 van de beste films is die ooit is gemaakt. Dus waren me verwachtingen hoog gespannen... En ze werden waargemaakt! n zeer goede film, goed geacteerd. Het beeld van Kane van hoe ie machtig werd en hoe z`n imperium langzaam instortte. Doordat t tempo van de film niet geweldig hoog is, wordt de tijd genomen om alles goed uit te leggen. En dat is wel zo fijn. Eigenlijk ongelooflijk als je bedenkt dat dit juweeltje pas Welles eerste film was die hij ooit maakte...

Mijn Cijfer: 8,2/10
  dinsdag 13 juli 2004 @ 22:34:40 #244
18008 hornage
pi_20608195
Four Rooms
Net deze gezien. Supergave film waarvan dus elk stukje door een andere regisseur is gemaakt en geschreven. Ik had hem gedownload omdat Tarantino ook een gedeelte had gedaan en ik was benieuwd of dat wat was. Nou, ik heb dubbel gelegen van het lachen in elk stukje behalve de tweede. Die was saai totdat ie buiten het raam hing om te vluchten. machtig mooi. Voor de rest leuk samengesteld en ik heb er zeker van genoten. Van mij een 7,5.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 22:35:36 #245
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_20608231
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 22:33 schreef Timo20 het volgende:

[..]

dat gevoel had ik ook na t kijken van die film vorige week
Ik denk dat ik 'm ooit nog maar eens ga kijken.
Hij laat iig een grote indruk achter...
  dinsdag 13 juli 2004 @ 22:36:36 #246
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_20608258
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 22:35 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Ik denk dat ik 'm ooit nog maar eens ga kijken.
Hij laat iig een grote indruk achter...
Ja je moet m zeker nog n paar kijken. ik tenminste... dan worden pas alle vragen beantwoord die deze film bij mij achter liet.
pi_20608498
Vandaag

Shrek, Shrek 2 en PotC
  dinsdag 13 juli 2004 @ 22:59:44 #248
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20608754
The Core... vol met cliche's maaar in mijn ogen vermakelijker dan dat stuk galbakkerige pulp wat men "The day after tomorrow" noemt...
[..]
  dinsdag 13 juli 2004 @ 23:12:15 #249
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20609071
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 21:59 schreef mtv het volgende:

[..]

je hebt gelijk, maar het was in elk geval wel een spleetogen film
voor mij is het allemaal 1 pot nat
Jezus man, jij bent wel erg kort door de bocht he.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 23:15:25 #250
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20609145
The Day The Earth Stood Still

Wat een geweldige film Ik vind films met 'aliens' sowieso altijd leuk om te zien. Kijken wat ze de mensen van de andere planeet nu weer voor krachten hebben meegegeven.
Maar dat is nou niet echt wat deze film wilt laten zien, het is wat dat betreft een stuk intelligenter. Ze zijn er om ons te laten zien dat we misschien niet al te goed bezig zijn. En dat doet de film op een leuke en goede manier.
Wel leuk om te zien dat rampenfilms altijd de ramp over heel de wereld laten zien, en dat het in deze film niet anders is
  dinsdag 13 juli 2004 @ 23:17:27 #251
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20609190
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 23:15 schreef Hare het volgende:
Een van de beste sf films uit de jaren '50

dinsdag 13 juli 2004 @ 23:19:29 #252
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_20609238
Welcome to the Jungle

Met "the rock"

Beetje bagger verhaal, maar de vecht scenes , heer-lijk. Dat maakt het echt goed. Jammer dat het meisje niet echt 1 van de mooiste is. Maar leuk gedaan allemaal
cijfer: 7-
  dinsdag 13 juli 2004 @ 23:39:43 #253
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20609706
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 23:17 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Een van de beste sf films uit de jaren '50

Nouja, laten we het bij sf houden he, er zijn zeer veel mooie films in de 50's gemaakt

Hij staat iig niet in mijn top10 van jaren 50 films. Neemt niet weg dat het echt een geweldige film is hoor, dus nou niet meteen kwaad worden
  dinsdag 13 juli 2004 @ 23:43:29 #254
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20609787
BLOOD ON SATAN'S CLAW

Een film die lang niet zo exploitatief is als de titel doet vermoeden. Het is eigenlijk een hele onderhoudende Engelse horrorfilm, maar ik ben het niet helemaal met de reviewer eens.

Zo geweldig vind ik hem niet, maar ook geen zonde van m'n tijd.

woensdag 14 juli 2004 @ 00:06:07 #255
70988 BatMat
Swallow This!
pi_20610279
Spiderman 2.
Wel aardige zomerfilm, maar absoluut geen 93 % film zoals te lezen valt op rottentomatoes.com
Daarvoor zat er veel te veel gezever in over het vinden van je innerlijke held en ander gezever wat meer thuishoort in een Disneyfilm.
Sam Raimi mocht wel weer even wat van zijn Evil Dead kunstjes doen in een ziekenhuis-scène, wat me wel kon verblijden.
"I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that don’t work."
  woensdag 14 juli 2004 @ 02:05:37 #256
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20611949
A Night at The Opera

Nee, ik hou echt niet van de humor van de Marx Brothers. Duck Soup vond ik ook al wat tegenvallen, maar deze was echt niet leuk. Graucho Marx is soms nog wel leuk, hij heeft een paar goeie woordgrappen, maar de rest van de humor is erg dom al zeg ik het zelf.
De touwenscene was trouwens wel erg tog gedaan. Verder, zoals gezegd, niet mijn soort humor.

Tegenvallertje
  woensdag 14 juli 2004 @ 02:36:21 #257
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_20612081
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 23:15 schreef Hare het volgende:
Helen: Gort! Klaatu Barada n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Gort: Zzzzzaaaaappppppp * weg aarde
IMDb Vote History
  woensdag 14 juli 2004 @ 11:31:26 #258
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20615492
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 02:36 schreef victorinox het volgende:

[..]

Helen: Gort! Klaatu Barada n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Gort: Zzzzzaaaaappppppp * weg aarde

Ik hoorde al dat deze zin nogal een cultstatus moet hebben bereikt.

Jij kent hem dus ook uit je hoofd
pi_20618691
Up!
Een korte Belgische film over mensen in een lift. De muziek erbij was erg spannend en verder was het wel een grappig filmpje. Hij was erg kort, dus meer is er ook niet over te zeggen. .

Rauw.
Wederom een korte Belgische film. Dit keer over een dinertje dat uit de hand loopt. Stom verhaal, erg voorspelbaar, nee, dat was niet zo leuk.

Cloaca.
Geweldige film. Echt. Het verhaal, de personages, de acteurs, alles. . Helemaal geweldig.
pi_20619531
fahrenheit 9/11

ik vond hem eerlijk gezegd tegenvallen. bowling for columbine vond ik veel aangrijpender. dat Bush een schurk en een fundamentalist is was ik al lang van overtuigd, evenals van alle propaganda rond bin laden/al qaida/irak. de docufilm was wel leuk om te zien, maar ik had er veel meer van verwacht. toch meer hype dan inhoud.
pi_20620434
Fahrenheit 9/11

Mee eens.
Vooral tegen het einde is het een lange zit.
  woensdag 14 juli 2004 @ 15:59:08 #262
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20621060
A Steetcar Named Desire

Het is lang geleden dat ik het moeilijk vond een film uit te zitten, maar bij deze had ik toch echt de hele tijd de hoop dat ie nou eens afgelopen zou zijn. Kon mijn aandacht er echt niet bij houden. Is dus echt totaal niet mijn soort film, het verhaal sprak me totaal niet aan en de acteurprestaties vond ik ook echt ondermaats. Afgezien van Brando, die kan echt wel goed z'n karakter neerzetten. Dat was voor mij dan ook het enige goede aan deze film.

Gauw maar vergeten.
  woensdag 14 juli 2004 @ 18:45:04 #263
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_20624285
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 11:31 schreef Hare het volgende:

[..]

Ik hoorde al dat deze zin nogal een cultstatus moet hebben bereikt.

Jij kent hem dus ook uit je hoofd
Hij was misschien al redelijk bekend, maar de echte cultstatus heeft ie waarschijnlijk pas gekregen toen Ash het zinnetje in Army of Darkness verkeerd opzegde.
IMDb Vote History
  Moderator woensdag 14 juli 2004 @ 19:12:33 #264
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_20624701
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 15:59 schreef Hare het volgende:
A Steetcar Named Desire

Gauw maar vergeten.
Ik heb die film ook afgezet de eerste keer dat ik 'm ging kijken. Binnenkort nog maar eens een poging wagen...ik ga er vanuit dat ik gewoon niet in de juiste stemming was.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_20624878
Spartan

Aardige film, in het begin vrij spannend. Verrassende wendingen, redelijk verhaal.

Erg vermakelijk en het is echt wel een aanrader.
  woensdag 14 juli 2004 @ 21:36:41 #266
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20627596
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 19:12 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik heb die film ook afgezet de eerste keer dat ik 'm ging kijken. Binnenkort nog maar eens een poging wagen...ik ga er vanuit dat ik gewoon niet in de juiste stemming was.
Dat denk ik soms ook wel eens, en als ik hem dan de tweede keer blijkt het nog steeds niks. Had ik bijvoorbeeld bij Godfather
  woensdag 14 juli 2004 @ 21:43:11 #267
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20627777
Rocky III

toffe film
[..]
  woensdag 14 juli 2004 @ 23:07:58 #268
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_20630130
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 21:36 schreef Hare het volgende:

[..]

Dat denk ik soms ook wel eens, en als ik hem dan de tweede keer blijkt het nog steeds niks. Had ik bijvoorbeeld bij Godfather
Ik bij The Abyss en T2. Ach, zo hebben we allemaal wel iets.

Vandaag trouwens een zeer terechte klassieker eindelijk gezien, 12 Angry Men. Geweldig gespeeld, ontzettend goede dialogen en een prima regie. Aan het einde dreigde de film even te ontsporen, maar de rest was zo goed dat het eigenlijk niet meer uitmaakte. .
  woensdag 14 juli 2004 @ 23:23:27 #269
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20630616
THE TURKISH STAR TREK

(TURIST OMER UZAY YOLUNDA)

Na THE TURKISH STAR WARS en THE TURKISH EXORCIST gezien te hebben was ik ontzettend benieuwd naar deze 'turksploitation' (is it a word?) en hij is genius. zelfs zonder subs.

woensdag 14 juli 2004 @ 23:37:15 #270
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_20631056
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 21:36 schreef Hare het volgende:

[..]

dude cultuurbarbaar

Vanmorgen gekeken:

Underworld
Al eeuwenlang heerst er n oorlog tussen de vampieren en de lycans (weerwolven). De oorlog lijkt n beetje te bedaren, maar dan is daar de tussenkomst van een mens. En daar had niemand op gerekend. Wat heeft hij met de oorlog tussen de 2 groepen te maken? kan hij de oorlog laten stoppen?? Vampier Selene (Kate Beckinsale) gaat op onderzoek uit...
Geinige film die niet al te veel om t lijf heeft. Op zich is t idee leuk, maar t verhaal is IMHO wat slordig uitgewerkt. Veel van de effecten mogen er best zijn, integenstelling tot t acteerwerk. Natuurlijk is t ook geen straf om naar Mw. Beckinsale te kijken
Leuk om n keertje kijken, niet meer en niet minder...

IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 6,8/10

Zojuist gezien in Kinepolis, Hasselt:

The Stepford Wives (2004)
Joanna Eberhard ( Nicole Kidman ) wordt ontslagen bij t tv station waar ze werkt. Om van de stress te bekomen, besluit te verhuizen van Manhatten naar Stepford, Connecticut. Maar wanneer ze daar aankomen, merkt ze gelijk wat raars aan de vrouwen van t stadje: wat ze ook doen ; ze gehoorzamen hun mannen , maken schoon en doen boodschappen en dat allemaal met n grote smile op hun gezicht. Eberhard gaat samen met haar buurvrouw Bobbie Markowitz (Bette Midler) op onderzoek uit naar wat er achter deze vrouwen schuil gaat...
Leuke remake van t origineel uit 1975, die ik overigens nog nooit gezien heb. De aankleding van de film is leuk en vrolijk, de cast is ok en levert n goede prestatie. Bette Midler steelt de show Het enige minpuntje aan deze film: de film duurt nog geen anderhalf uur en dat was IMHO te kort. In t eerste uur krijgt de kijker n kijk in t leven van de hoofdkarakters, en t eigenlijke plot wordt er in 20 minuutjes doorheen gejaagd. Ze hadden OF de film langer moeten maken, OF de inleiding van de karakters korter.
Ondanks dat heb ik me prima vermaakt!

IMDB Cijfer: 5,6/10
Mijn Cijfer: 7,2/10
pi_20631395
Thirteen
  woensdag 14 juli 2004 @ 23:57:34 #272
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_20631664
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 23:48 schreef snopprinses het volgende:
Thirteen
ja en wat vond je er van???
pi_20631774
Beter dan verwacht, gelukkig eens geen happy end...ik vond dat het allemaal heel goed in beeld werd gebracht. Ik dacht dat het een typisch huppeltutmeisjesfilm was, maar hij was dus echt wel ok
pi_20632457
Heb net Whale Rider gekeken.

Wat een geweldige film zeg.. Ongelooflijk. Zeer goed geacteerd, zeker door het jonge meisje.. Origineel verhaal en het boeit van minuut 1 tot het einde. Kan deze film iedereen aanraden!
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:26:15 #275
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_20632525
Vanmorgen 50 first dates gezien in het vliegtuig richting Nederland. Erg leuke film met Adam Sandler, ook een leuke rol van Rob Schneider als Ula.

Geloof dat ie hier in NL nog in premiere moet gaan of net is gegaan ?
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:28:17 #276
99630 punkgirl
Accepteer Mijn Glitterkonijn
pi_20632582
Ik heb Gisteren BONES gezien. dat is echt een leuke film!
Een horror met SNOOP DOG, en ik vond hem persoonlijk echt heel goed!!
Oh.. en ik heb ook cabin fever gezien... die is heeeeeeeel ranzig.
Verder shrek 2 (geen woorden voor... zo geweldig) en mean girls (beetje matig, maar wel leuk)
We don't make mistakes in our world, only happy accidents ***
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:31:01 #277
52214 RDC
Tyf op!
pi_20632644
Shrek 2 pwned. Verder heb ik vandaag uhm zonder de 18+ ertjes weinig leuks gezien. Owja Fahrenheit911 van Micheal Moore. Die film/docu owned de pan uit , maar dat was bekend.
We hebben het nog steeds leuk
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:31:40 #278
99630 punkgirl
pi_20632658
50 first dates is wel leuk.. maar ik zou er niet echt voor gaan zitten....
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:32:15 #279
99630 punkgirl
pi_20632670
owned de pan uit? hahaha
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:33:08 #280
52214 RDC
Tyf op!
pi_20632682
Mwaah beetje zwakke commedy net zo als mean girls, niet aan mij besteed. Dat zit te dicht bij het My bosses Daughter niveau. Van die zenuw commedie dat er de hele tijd van alles net fout gaat. Nee, geef mij maar echte lol, Scary Movie, Old School. Hmmmmm.
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:34:18 #281
99630 punkgirl
pi_20632698
scary movie 1 was leuk.. 2 iets minder.. en 2 was gwn bagger!

Geef mij maar "Hot Shots"!!!!!
met de jonge charly sheen
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:34:25 #282
4259 JK
pi_20632700
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 00:31 schreef punkgirl het volgende:
50 first dates is wel leuk.. maar ik zou er niet echt voor gaan zitten....
Wat moest ik dan, staan in het vliegtuig?
Nee maar serieus vond ik het een leuke film, je krijgt me niet zo snel aan het lachen in zogenaamd 'komedie' films. Maar ik zou er in elk geval niet voor naar de bios gaan, maar een keer huren op een regenachtige avond.
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:34:58 #283
99630 punkgirl
pi_20632709
scary movie 1 was leuk.. 2 iets minder.. en 2 was gwn bagger!

Geef mij maar "Hot Shots"!!!!!
met de jonge charly sheen

--------------------------------------------------------------------------------

2 moet 3 zijn
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:36:14 #284
99630 punkgirl
pi_20632731
ja, gewoon een keer huren voor de lol, is leuk.. als je niet weet wat het is..

Ja... zo geweldig slecht was ie ook niet, ik kon er alleen mijn aandacht niet goed bij houden...
Al was de pinguin wel cool...
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:37:14 #285
52214 RDC
Tyf op!
pi_20632759
Komt goed he, lang leve de edit knop . Maar we kunnen het er over eens zijn dat 50 first dates humor vooral amerikaanse cash in lol is nietwaar. Ik bedoel, Shrek(2) dat is pas echt, echt humor.
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:39:11 #286
99630 punkgirl
pi_20632811
ja, dat klopt!
Ik vind shrek 2 ook veeeeeeeeeeeeeel beter dan bijvoorbeeld finding nemo!!
Ik heb shrek 2 deze week al 5 keer gezien (heb m op dvd) en hij blijft leuk!

Ook austin powers Goldmember vind ik een leuke film... echte droge humor!
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:52:19 #287
4259 JK
pi_20633065
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 00:36 schreef punkgirl het volgende:
ja, gewoon een keer huren voor de lol, is leuk.. als je niet weet wat het is..

Ja... zo geweldig slecht was ie ook niet, ik kon er alleen mijn aandacht niet goed bij houden...
Al was de pinguin wel cool...
Je moet idd niet weten waar het over gaat, ik wist het niet en dan verwacht je het ook niet als ze elkaar weer zien voor de 2e keer.

Maar die zeeleeuwen op het eind dan? Kwam niet meer bij
En als ik er aan denk moet ik alweer lachen
  donderdag 15 juli 2004 @ 00:55:39 #288
18008 hornage
pi_20633125
From Dusk Till Dawn
Ik had al van vele mensen gehoord dat dit een erg fijne film was. Ik was ook geinteresseerd in de film omdat het gemaakt was door koppel Tarantino/Rodriguez. Ik vond het uiteindelijk een goede film. Heerlijk verhaal, leuke karakters. Lekker spanning en als dan uiteindelijk de hel losbarst is de actie supermooi. De one liners zijn niet op 1 hand te tellen en George Clooney rulet

From Dusk Till Dawn 2 - Texas Blood Money
En deze had ik al eens in een horrornacht in de bioscoop gezien dus ik wist dat het niet al teveel was. Mijn mening klopte dus nog steeds. Kan bij lange na niet tippen aan de eerste en is ook beter om los te zien. Is gewoon een vermakelijke film en daar blijft het bij. Niets geniaals, niets verassends, gewoon vermaak.
  donderdag 15 juli 2004 @ 01:46:49 #289
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20633821
Brazil

Wat een fantastisch mooi gemaakte film zeg. Echt supergaaf hoe ze die hele wereld gecreeerd hebben. Echt top . Van de structuur, de gebouwen, wagens, voorzieningen en everything. Echt cool.
Verhaal viel daardoor volgens mij wel een beetje in de soep, of ik snapte het gewoon niet. Het was voor mij ook niet het belangrijkste in de film. En eigenlijk was het allemaal ook best te volgen, al zaten er gewoon voor mijn gevoel rare plotholes in, vooral het einde vatte ik toch echt niet.
Maar maakt niet uit, sfeer in de film is uitstekend

Nu nog maar eens zien, nadat iemand mij heeft uitgelegd wat er nou precies allemaal wordt bedoeld hint!
  donderdag 15 juli 2004 @ 01:48:00 #290
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20633834
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 23:07 schreef Sai het volgende:
Vandaag trouwens een zeer terechte klassieker eindelijk gezien, 12 Angry Men. Geweldig gespeeld, ontzettend goede dialogen en een prima regie. Aan het einde dreigde de film even te ontsporen, maar de rest was zo goed dat het eigenlijk niet meer uitmaakte. .
Wat vond je ontsporen op het einde dan? Het moment dat ze naar buiten liepen?
pi_20633873
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 01:46 schreef Hare het volgende:
Brazil
die staat ook op mijn te bekijken lijstje
  donderdag 15 juli 2004 @ 02:05:03 #292
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_20634022
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 01:48 schreef Hare het volgende:

[..]

Wat vond je ontsporen op het einde dan? Het moment dat ze naar buiten liepen?
Het moment met het instorten en de foto. Vond ik net iets té. Maar zeker één van de beste acteurs-films die ik ooit gezien heb. *knuffelt de DVD.
  donderdag 15 juli 2004 @ 02:11:38 #293
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20634076
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 02:05 schreef Sai het volgende:

[..]

Het moment met het instorten en de foto. Vond ik net iets té. Maar zeker één van de beste acteurs-films die ik ooit gezien heb. *knuffelt de DVD.
Ach ja, zo acteerden ze toen ook in die tijd. Soms een beetje overacting

stuur je ff een mailtje terug?
  donderdag 15 juli 2004 @ 02:15:18 #294
41286 Price
pi_20634104
Secret Window

Weer een Stephen King verhaal. Helaas is de film weer een teleurstelling. Zonde van de Acteurs. (Johnny Depp, John Turturro en Timothy Hutton) De film komt traag op gang en biedt een goede sfeer, maar zwakke spanningsmomenten. Als de ontknoping in beeld komt, blijkt dat voor mij een grote teleurstelling. Dit hebben we al zo vaak gezien.

Cijfer: 6,0
pi_20635439
Gisteren weer Sneak Preview, met deze keer Stepford's Wives.

Pas op: spoiler verraad het plot van de film.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn cijfer: 5 -- je kunt je geld beter besteden. Maar da's mijn mening.
Don't hurry, be crappy!
pi_20644218
Star Wars: Phantom Menace

Niet mijn kind of film, maar dat wist ik vooraf al.. Toch gaan kijken en mwah, mn vermoeden werd bevestigd.. Desondanks geen moeite om 'm af te kijken ofzo, en Episode 2 kijk ik misschien binnenkort ook nog wel 6.8
  donderdag 15 juli 2004 @ 16:04:38 #297
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_20644224
mindhunters, hoezo?
852002IWASTHERE
  donderdag 15 juli 2004 @ 16:18:44 #298
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_20644480
Dancer In The Dark

Op aanraden van mijn vriendin gekeken.
Umm tja.. voelde me niet bepaald vrolijk na de film. Niet meer zo depri gevoeld sinds ik Grave Of The Fireflies zag. Erg mooie film alleen erg zwaar. Volgende keer staat de doos tissues op tafel denk ik.
The Light Is Leaving Us All
  donderdag 15 juli 2004 @ 16:29:23 #299
13148 Shogo
Psycho...
pi_20644743
Vanmiddag Kill Bill gekeken. Gave film, maar minste Tarantino in my opinion.
  donderdag 15 juli 2004 @ 16:32:08 #300
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20644801
Trois Couleurs: Rouge

Pfff, is me nogal een film. Er zit een diepere bodem in de film, in de betekenis van de gebeurtenissen en de dingen die worden gezegd die ik nog niet helemaal pak, sommige stukjes wel, sommige stukjes niet. Maar dat zorgt wel voor een zeer interessante film met, als je alleen aan de oppervlakte kijkt gewoon een zeer mooi en rustig verteld verhaal. Zeker een film om nog eens te kijken!
pi_20645038
quote:
Op donderdag 15 juli 2004 16:18 schreef Zeitgeist het volgende:
Dancer In The Dark

Op aanraden van mijn vriendin gekeken.
Umm tja.. voelde me niet bepaald vrolijk na de film. Niet meer zo depri gevoeld sinds ik Grave Of The Fireflies zag. Erg mooie film alleen erg zwaar. Volgende keer staat de doos tissues op tafel denk ik.
Echt. _O. Geweldige film.

Ik heb zojuist Veronica Guerin gekeken.
Ik vond het een hele mooie film. Spannend verhaal ook. Cate Blanchett is tof. En die scene
SPOILER
vond ik zo fucking mooi. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')