Niet gehoord. Heb je een linkje naar de mp3?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:38 schreef SCH het volgende:
Vette beat
Nee, moet je even het nova-item luisteren -quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:39 schreef robh het volgende:
[..]
Niet gehoord. Heb je een linkje naar de mp3?
je geeft zelf al het antwoord...quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:39 schreef SCH het volgende:
Maar Loedertje, wat is je punt, hier is al een uitgebreid topic over geweest? En wat is het POL-gehalte behalve dat het om een politicus gaat?
volgens mij begin jij er alweer mee - maar wat is de toegevoegde waarde van dit topic volgens jou dan, bovenop het topic dat al geweest is?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:43 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
je geeft zelf al het antwoord...![]()
![]()
gokje.. SCH gaat dit topic verzieken op zijn inmiddels overbekende zuigmanier..
Gewoon niet reageren op die super trollquote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:43 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
je geeft zelf al het antwoord...![]()
![]()
gokje.. SCH gaat dit topic verzieken op zijn inmiddels overbekende zuigmanier..
Absoluut, los van de tekst is het een vrij goed nummer.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Heeft het hitpotentie trouwens?
Er is alles mis met repressie in een liberale-democratie. Je kent toch nog wel het pleidooi van Cliteur???quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:59 schreef DennisMoore het volgende:
Niks mis met gepaste repressie.
Ongetwijfeld zullen (extreem)linkse huilies meteen moord en brand schreeuwen en met aburde vergelijkingen aankomen. "Nederland glijdt af tot een totalitaire politiestaat!!"
INDERDAADDDDDquote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:00 schreef Insomaniac het volgende:
Ik vind het belachelijk. Rappen is nog altijd een "kunstvorm" en volgens mij hebben wij recht op vrijheid van meningsuiting in dit land. Kunnen ze ook al die rappertjes oppakken die over drugs en geweld rappen. Wat een onzin zeg.
Ayaan mag dus wel zelf de Profeet en moslims belasteren, maar zodra zij het mikpunt van spot is, moet er aangifte gedaan worden. Puhlease zeg.
Jaja, je plakt er gewoon het etiketje 'kunst' op, en ineens moet alles maar mogen?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:00 schreef Insomaniac het volgende:
Ik vind het belachelijk. Rappen is nog altijd een "kunstvorm" en volgens mij hebben wij recht op vrijheid van meningsuiting in dit land. Kunnen ze ook al die rappertjes oppakken die over drugs en geweld rappen. Wat een onzin zeg.
Ah, jij bent een voorstander van fatwah's? Rushie moet van jou ook dood?quote:Ayaan mag dus wel zelf de Profeet en moslims belasteren, maar zodra zij het mikpunt van spot is, moet er aangifte gedaan worden. Puhlease zeg.
Wat is jouw definitie van 'repressie' dan?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:01 schreef Ryan3 het volgende:
Er is alles mis met repressie in een liberale-democratie. Je kent toch nog wel het pleidooi van Cliteur???
''De Profeet belasteren?''quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:00 schreef Insomaniac het volgende:
Ayaan mag dus wel zelf de Profeet en moslims belasteren, maar zodra zij het mikpunt van spot is, moet er aangifte gedaan worden. Puhlease zeg.
Hyperbool.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:06 schreef Johan_de_With het volgende:
.
[..]
''De Profeet belasteren?''
Een kritische opmerking maken over veranderlijke opvattingen staat inmiddels gelijk aan
.
kanker slet
Kanker hoer kanker stront vlek.Sla je op je bek, breek je nek.
Kanker hoer
We zijn bezig met het voorbereiden op een liquidatie op hirsi ali.
.Kanker huis-neger steek je neer want je bent vies.
.Slet als een skelet.
.Zwakke aids patiënt.
Je was eerst een moslim nu ben je een jood Je maakt moe weetje wat ik doe ik snij je in tweeën en dump je in 1 van de zeven zeeën.
Ik weet dat je baalt dat je kut is weggehaald.
Kanker skelet zonder kut.
Fijne spot.
![]()
Hoezo buiten toedoen van die rappers? Ze hebben die gast die het op internet heeft gezet toch wel een copie verstrekt van de opname. Dus hebben ze het "liedje" verspreid.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:21 schreef Loedertje het volgende:
Drie Hirsi Ali-rappers gearresteerd
Het is nooit de bedoeling geweest de opname te verspreiden. Volgens Koppe hebben derden het in het najaar van 2003 op internet gezet, buiten toedoen van de DHC-rappers.
Smaken verschillen, het is ook niet mijn kopje thee maar als je dit gaat vervolgen: what's next. Iedere avond politie in de Kleine Komedie? Cabaretiers gaan ook nogal eens ver. Alsjeblieft wel zeg.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:06 schreef Johan_de_With het volgende:
Fijne spot.
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:07 schreef SCH het volgende:
Het is toch een rap? Hoezo wordt dat etiketje erop geplakt?
Vrije meningsuiting mag. Je mag H. Ali een slet, hoer of wat dan ook vinden. Dat is jouw mening dan.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:00 schreef Insomaniac het volgende:
quote:We zijn bezig met het voorbereiden op een liquidatie op hirsi ali.
Ik plak dat etiketje er niet op. Het is nu eenmaal muziek en volgens mij wordt muziek in dit land niet gecensureerd. Zet een middagje the box of TMF op en de "I'll blow ya fuckin brains out niggah, rape yo momma and kill your dog" vliegen om je oren. Toen Raymzter "kutmarokkanen" uitbracht vond iedereen het geweldig omdat het zo maatschappijkritisch was. :') . Nu rappen een paar ventjes over Ayaan en ze worden gearresteerd. Zou wat worden als je elke songtekst zo zou behandelen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:05 schreef DennisMoore het volgende:
Jaja, je plakt er gewoon het etiketje 'kunst' op, en ineens moet alles maar mogen?
Het begrip 'vrijheid van meningsuiting' kan weer flink verkracht worden zo.
Begrijpend lezen is ook een vak.quote:Ah, jij bent een voorstander van fatwah's? Rushie moet van jou ook dood?
Zodra een cabaretier dergelijke grenzen overschrijdt, mag er wat mij betreft worden ingegrepen, maar dan met een fikse boete. Het heeft geen zin te vrezen dat je fascisme bedrijft wanneer het oeuvre van je tegenstander daar veel meer van weg heeft.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Smaken verschillen, het is ook niet mijn kopje thee maar als je dit gaat vervolgen: what's next. Iedere avond politie in de Kleine Komedie? Cabaretiers gaan ook nogal eens ver. Alsjeblieft wel zeg.
Mee eens! Als alles maar wordt toegestaan, zie je waar dit toe kan ontaarden. Haatmail, bedreigingen, (verbaal) geweld etc., en dat allemaal maar goedheten onder het mom van artistieke expressie?.... Laat me niet lachen. Het heeft ook niets met links of rechtse huilies van doen, maar gewoon met een gebrek aan respect en fatsoen. Als je het met iemands opvattingen niet eens bent - en dat mag in een rechtstaat - dan zijn er beschaafde manieren genoeg om dat kenbaar te maken. Platvloers, gewelddadig geflame moet en kan niet worden getolereerd!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:59 schreef DennisMoore het volgende:
Niks mis met gepaste repressie.
Ongetwijfeld zullen (extreem)linkse huilies meteen moord en brand schreeuwen en met aburde vergelijkingen aankomen. "Nederland glijdt af tot een totalitaire politiestaat!!"
Ik kan mij niet herinneren dat Raymzter iemand persoonlijk bedreigde.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:11 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Ik plak dat etiketje er niet op. Het is nu eenmaal muziek en volgens mij wordt muziek in dit land niet gecensureerd. Zet een middagje the box of TMF op en de "I'll blow ya fuckin brains out niggah, rape yo momma and kill your dog" vliegen om je oren. Toen Raymzter "kutmarokkanen" uitbracht vond iedereen het geweldig omdat het zo maatschappijkritisch was.. Nu rappen een paar ventjes over Ayaan en ze worden gearresteerd. Zou wat worden als je elke songtekst zo zou behandelen.
[..]
Begrijpend lezen is ook een vak..
Nee, ik ben geen voorstander van fatwah's en Rushdie mag blijven leven van mij. Ik gaf alleen aan dat mevrouwtje Hirsi Ali met twee maten meet, zoals gewoonlijk. Zij mag wel alles zeggen wat ze denkt en andere mensen niet. Dat is alles wat ik ermee bedoelde.
Welke grenzen? Wie bepaalt die?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:11 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Zodra een cabaretier dergelijke grenzen overschrijdt, mag er wat mij betreft worden ingegrepen, maar dan met een fikse boete. Het heeft geen zin te vrezen dat je fascisme bedrijft wanneer het oeuvre van je tegenstander daar veel meer van weg heeft.
1. onderdrukking (beteugeling). Het begon al met JPs wijze woorden richting cabaretiers. Toen kwamen de dames met de tube ketchup. Nu een aantal rappers. Wat dat betreft pikt de politiek het geluid van "het volk" goed op. Zoals je ook op Fok! dus kunt waarnemen is de politieke correctheid omgeslagen van links/liberaal naar mores van de verfijnde gerefomeerden en blatant rechts. Omdat ze natuurlijk decennialang gezucht hebben onder de verschrikkelijke dictatuur van links (en de VVD)... Vraag me af wie daadwerkelijk de eerste rechtse politicus zal zijn die een bepaald kunstwerk zal aanmerken als entartete kunst...quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:06 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie van 'repressie' dan?
re·pres·sie (de ~ (v.), ~s)
1 onderdrukking, beteugeling
2 [jur.] bestraffing
3 [psych.] verdringing naar het onderbewuste
4 [Belg.] bestraffings- en onderdrukkingsmaatregelen tegen collaborateurs na de Tweede Wereldoorlog
Ik keur die rap ook niet goed! Begrijp me niet verkeerd. Ik vind alleen een arrestatie en vervolging te ver gaan. Hirsi Ali is niet de eerste en zeker niet de laatste die via "kunstuiting" "bedreigd" wordt.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:06 schreef Johan_de_With het volgende:
.
[..]
''De Profeet belasteren?''
Een kritische opmerking maken over veranderlijke opvattingen staat inmiddels gelijk aan
.
-knip-
raptekst
Fijne spot.
Wat hebben mijn modereertaken op een virtueel forum te maken met de dubbele moraal van Hrsi Ali?quote:![]()
Als ik zoiets van een mij persoonlijk onbekend lid van jouw geweldige ONZIN-forum zou zeggen, zou je mij uiteraard laten begaan.
Ja, ik vond die van Joep wel leuk, dat Wim-Alex op 4 mei op de Dam gepijpt wordt door zijn moeder. Gaat dat te ver volgens jou???quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:11 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Zodra een cabaretier dergelijke grenzen overschrijdt, mag er wat mij betreft worden ingegrepen, maar dan met een fikse boete. Het heeft geen zin te vrezen dat je fascisme bedrijft wanneer het oeuvre van je tegenstander daar veel meer van weg heeft.
Hou je er zelf ook aan dan.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:12 schreef lucida het volgende:
[..]
Mee eens! Als alles maar wordt toegestaan, zie je waar dit toe kan ontaarden. Haatmail, bedreigingen, (verbaal) geweld etc., en dat allemaal maar goedheten onder het mom van artistieke expressie?.... Laat me niet lachen. Het heeft ook niets met links of rechtse huilies van doen, maar gewoon met een gebrek aan respect en fatsoen. Als je het met iemands opvattingen niet eens bent - en dat mag in een rechtstaat - dan zijn er beschaafde manieren genoeg om dat kenbaar te maken. Platvloers, gewelddadig geflame moet en kan niet worden getolereerd!
Dus wanneer ik zou roepen dat jij dood moet, en dat je huis in de fik moet, en ik roep je adres er nog bij, maarrrrr... ik doe dit alles op de wijze van 'Vader Jacob', dan ga ik helemaal vrijuit?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:11 schreef Insomaniac het volgende:
Ik plak dat etiketje er niet op. Het is nu eenmaal muziek en volgens mij wordt muziek in dit land niet gecensureerd. Zet een middagje the box of TMF op en de "I'll blow ya fuckin brains out niggah, rape yo momma and kill your dog" vliegen om je oren. Toen Raymzter "kutmarokkanen" uitbracht vond iedereen het geweldig omdat het zo maatschappijkritisch was.. Nu rappen een paar ventjes over Ayaan en ze worden gearresteerd. Zou wat worden als je elke songtekst zo zou behandelen.
Mag men nu wél of niét oproepen om Rushie te vermoorden, omdat hij 'de profeet beledigt'?quote:Nee, ik ben geen voorstander van fatwah's en Rushdie mag blijven leven van mij. Ik gaf alleen aan dat mevrouwtje Hirsi Ali met twee maten meet, zoals gewoonlijk. Zij mag wel alles zeggen wat ze denkt en andere mensen niet. Dat is alles wat ik ermee bedoelde.
Ik bedoelde ook niet te suggeren dat je het goedkeurt. Maar hoewel ik het vaak met Hirsi Ali oneens ben, verwoordt zij het tenminste doorgaans op een aanvaardbare wijze en zijn haar meningen ook toelaatbaar in een rechtsstaat.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:15 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Ik keur die rap ook niet goed! Begrijp me niet verkeerd. Ik vind alleen een arrestatie en vervolging te ver gaan. Hirsi Ali is niet de eerste en zeker niet de laatste die via "kunstuiting" "bedreigd" wordt.
[..]
Wat hebben mijn modereertaken op een virtueel forum te maken met de dubbele moraal van Hrsi Ali?
Zeker een fan van die linkse liberale chagrijn en huilebalk Jan Mulder. Die had het ook over een hyperbool, toen hij liet weten dat Advocaat gestenigd diende te worden. Maar oh wee zulke lieden zelf eens het vuur na aan de schenen gelegd krijgen, dan schreeuwen ze moord en brand. Nee je mag denken wat je wil Ryan3, maar de quasi luchtigheid waarmee je zulke onacceptabele verwensingen afdoet als 'dichterlijke vrijheid' komt geheel voor eigen rekening!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hyperbool.
Met zoveel aandacht die eraan wordt gegeven, ja.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Heeft het hitpotentie trouwens?
Hypocriet, dat zeg je alleen maar omdat toevallig NOVA het brengt.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:36 schreef lionsguy18 het volgende:
Te veel eer?
Nou die kritiek heeft niets met mevr. Hirsi Ali te maken maar eerder met die riooljournalistiek van NOVA die er een programma van maakten.
het werkt beter dan idolsquote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:21 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Met zoveel aandacht die eraan wordt gegeven, ja.
Bedank Hirsi Ali maar alvast.
Ik rap niet en bedreig ook niemand met geweld, dus wat bazel je?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hou je er zelf ook aan dan.
Ik heb niets tegen Jan Mulder, hoewel hij een faux pas maakte. Maar daar hoort de minister-president zich niet mee te bemoeien. Niet als minister-president iig. Verder heeft niemand me kunnen betrappen op het uitvloeken van Advocaat (hier niet en privé niet), wel op kritiek op de wissel.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:20 schreef lucida het volgende:
[..]
Zeker een fan van die linkse liberale chagrijn en huilebalk Jan Mulder. Die had het ook over een hyperbool, toen hij liet weten dat Advocaat gestenigd diende te worden. Maar oh wee zulke lieden zelf eens het vuur na aan de schenen gelegd krijgen, dan schreeuwen ze moord en brand. Nee je mag denken wat je wil Ryan3, maar de quasi luchtigheid waarmee je zulke onacceptabele verwensingen afdoet als 'dichterlijke vrijheid' komt geheel voor eigen rekening!
Je flamet dat het een lieve lust heeft. Zonder ook maar 1 steekhoudend argument te gebruiken.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:23 schreef lucida het volgende:
[..]
Ik rap niet en bedreig ook niemand met geweld, dus wat bazel je?
Dat is toch geen bedreiging met de dood. Het openbaar ministerie maakt zich weer eens compleet belachelijk met deze actie. Nou moet een rechter zeker gaan bepalen waar de grens van expressiviteit ligt?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:11 schreef Gia het volgende:
Vrije meningsuiting mag. Je mag H. Ali een slet, hoer of wat dan ook vinden. Dat is jouw mening dan.
Maar bedreigen met de dood mag niet. Dus niet:
Je hebt gelijk en ook weer niet. Het geval Jan Mulder was een hyperbool. Mulder is iemand met een gezond verstand en dat wat ie zei hoort natuurlijk ook bij zijn imago. Van een gezond verstand kun je deze hiphopcrew niet echt beschuldigen. En ze hebben werkelijk geen talent voor een goede tekst te schrijven. Beetje onfortuinlijke types.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:20 schreef lucida het volgende:
[..]
Zeker een fan van die linkse liberale chagrijn en huilebalk Jan Mulder. Die had het ook over een hyperbool, toen hij liet weten dat Advocaat gestenigd diende te worden. Maar oh wee zulke lieden zelf eens het vuur na aan de schenen gelegd krijgen, dan schreeuwen ze moord en brand. Nee je mag denken wat je wil Ryan3, maar de quasi luchtigheid waarmee je zulke onacceptabele verwensingen afdoet als 'dichterlijke vrijheid' komt geheel voor eigen rekening!
foute conclusie, bedank NOVAquote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:21 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Met zoveel aandacht die eraan wordt gegeven, ja.
Bedank Hirsi Ali maar alvast.
Je incoontje van een jonge Jan Mulder past terecht binnen deze discussie, want ook JM heeft al vaak de grenzen van het fastsoen overschreden. Sinds zijn verrotte knie is de man verbitterd en azijnzuur! Meeliftend op het volksressentiment is zijn ster gerezen tot buitengalactische proporties. Zijn opzichtig geflirt met de SP voorman doet vermoeden dat het niets anders is dan een linkse huilie, die wel uit de ruif van rechts vreet.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:22 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
het werkt beter dan idols
Waarom niet?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Van een gezond verstand kun je deze hiphopcrew niet echt beschuldigen.
Dat ben ik op zich helemaal met je eens. Maaaaarrrr publieke figuren staan nu eenmaal vaak in de spotlights, zowel positief als negatief. Daarnaast vraag ik me af in hoeverre die gastjes ook menen wat ze rappen. Ik twijfel er niet aan dat ze haar een kutwijf vinden, maar of ze ook daadwerkelijk van plan zijn om haar te vermoorden lijkt mij stug.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:18 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dus wanneer ik zou roepen dat jij dood moet, en dat je huis in de fik moet, en ik roep je adres er nog bij, maarrrrr... ik doe dit alles op de wijze van 'Vader Jacob', dan ga ik helemaal vrijuit?
Wat de neuk is dan nog de de betekenis van zaken als 'oproepen tot haat' en bedreigingen? Wat mij betreft mag het NIETS uitmaken of je het zingt, rapt, schreeuwt, opschrijft, etc.Het gaat om hetgeen je uitdrukt.
Een rapnummer schrijven waarin je heel stoer doet over een politica staat niet gelijk aan een fatwah.quote:Mag men nu wél of niét oproepen om Rushie te vermoorden, omdat hij 'de profeet beledigt'?
Zo'n waardeoordeel is gauw uitgesproken, maar of het ook ergens op gestoeld is laat jij als zo vaak wijselijk onbesproken. Stel je voor je gooit alleen maar je eigen ruiten in!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je flamet dat het een lieve lust heeft. Zonder ook maar 1 steekhoudend argument te gebruiken.
Jouw kritiek op Jan Mulder komt voort uit je ressentimenten mbt tot alles wat links is. Wrs (net zoals jij duidt mbt Jan Mulder) ook een gevolg van bepaalde gebeurtenissen in jouw leven.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:28 schreef lucida het volgende:
[..]
Je incoontje van een jonge Jan Mulder past terchet binnen deze discussie, want ook JM heeft al vaak de grenzen van het fastsoen overschreden. Sinds zijn verrotte knie is de man verbitterd en azijnzuur! Meeliftend op het volksressentiment is zijn ster gerezen tot buitengalactische proporties. Zijn opzichtig geflirt met de SP voorman doet vermoeden dat het niets anders is dan een linkse huilie, die wel uit de ruif van rechts vreet.
Ben ik helemaal met je eens, ook al zijn sommige van haar uitspraken erg controversieel en roept dat nu eenmaal weerstand op.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:19 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet te suggeren dat je het goedkeurt. Maar hoewel ik het vaak met Hirsi Ali oneens ben, verwoordt zij het tenminste doorgaans op een aanvaardbare wijze en zijn haar meningen ook toelaatbaar in een rechtsstaat.
Ook dat ben ik met je eens, maar die rappers gaan geen discussie aan en hebben gewoon een controversieel nummer geschreven wat in mijn ogen groter gemaakt wordt dan het is.quote:Met dat voorbeeld bedoelde ik dat, als twee mensen het daar met elkaar aan de stok krijgen, goor schelden van geen van beiden zou worden geaccepteerd en dat dergelijke terechte fatsoensnormen wat mij betreft overal gelden.
Nee, hoor iedereen staat het vrij om jouw postgeschiedenis aan te klikken en kennis te nemen van het gezwollen proza dat je bezigt om vervolgens de conclusie die ik trek gerechtvaardigd te zien.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:31 schreef lucida het volgende:
[..]
Zo'n waardeoordeel is gauw uitgesproken, maar of het ook ergens op gestoeld is laat jij als zo vaak wijselijk onbesproken. Stel je voor je gooit alleen maar je eigen ruiten in!
Sam komt bij de haringstal van Moos met een probleem. Hij heeft geld nodig, dus vraagt hij aan Moos of hij 100 euro mag lenen, waarop Moos zegt: "Zie jij die bank daar aan de overkant? We hebben een afspraak, ik heb beloofd geen geld te lenen als zij geen haring verkopen".quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:28 schreef lucida het volgende:
[..]
Je incoontje van een jonge Jan Mulder past terchet binnen deze discussie, want ook JM heeft al vaak de grenzen van het fastsoen overschreden. Sinds zijn verrotte knie is de man verbitterd en azijnzuur! Meeliftend op het volksressentiment is zijn ster gerezen tot buitengalactische proporties. Zijn opzichtig geflirt met de SP voorman doet vermoeden dat het niets anders is dan een linkse huilie, die wel uit de ruif van rechts vreet.
Toen ik de tekst las dacht ik: als je dit meent dan ben je goed ziek in je hoofd. Vind het trouwens niets om iemand aan te houden. Het is beledigend maar zoals iemand al zei: kun je H. Teeuwen ook gaan oppakken.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:29 schreef thoth het volgende:
[..]
Waarom niet?
Oh, dus publieke figuren mag je wel bedreigen?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:29 schreef Insomaniac het volgende:
Maaaaarrrr publieke figuren staan nu eenmaal vaak in de spotlights, zowel positief als negatief.
Nouja, daar kan een rechter zich over uitspreken.quote:Daarnaast vraag ik me af in hoeverre die gastjes ook menen wat ze rappen.
Je kan ook beweren dat veel meelopertjes door allerlei teksten op ideeën gebracht worden. Dat het ineens 'stoer' is om mensen de nek te willen breken.quote:En wat betreft het oproepen tot haat, daar hebben sommige figuren dit soort liedjes helemaal niet voor nodig.
Och, in beide gevallen wordt er opgeroepen om iemand te doden.quote:Een rapnummer schrijven waarin je heel stoer doet over een politica staat niet gelijk aan een fatwah.
Welke dan wel?quote:Maatregelen nemen okay, maar niet dit.
Ergens mee bemoeien is natuurlijk niet hetzelfde als iemand vervolgen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen Jan Mulder, hoewel hij een faux pas maakte. Maar daar hoort de minister-president zich niet mee te bemoeien. Niet als minister-president iig. Verder heeft niemand me kunnen betrappen op het uitvloeken van Advocaat (hier niet en privé niet), wel op kritiek op de wissel.
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:39 schreef SCH het volgende:
Maar Loedertje, wat is je punt, hier is al een uitgebreid topic over geweest? En wat is het POL-gehalte behalve dat het om een politicus gaat?
Mijn punt?quote:Farce Majeure zong het liedje: "Kiele Kiele Koeweit....
en Vader Abraham: "Den Uyl is in den olie"....
Wie wil Hans Teeuwen dood hebben dan?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het is beledigend maar zoals iemand al zei: kun je H. Teeuwen ook gaan oppakken.
1e couplet van Roberta Flackquote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:31 schreef lionsguy18 het volgende:
Als je zingt als een psychopaat is het volgens sommigen kunst.
Als je spreekt als een psychopaat dan heet het bedreiging en is strafbaar.
Conclusie, je zingt gewoon iemand het graf in als vorm van vrije meningsuiting.
Beetje krom.
Dat je (niet) voor jezelf denkt tot daar aan toe, maar dat je ook nog voor anderen meent te moeten denken - hoogst bedenkelijk!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, hoor iedereen staat het vrij om jouw postgeschiedenis aan te klikken en kennis te nemen van het gezwollen proza dat je bezigt om vervolgens de conclusie die ik trek gerechtvaardigd te zien.
De Koningin wellichtquote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:38 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wie wil Hans Teeuwen dood hebben dan?
Ik vind dat niet goed, want zijn toevallige mening hoeft niet overeen te komen met die van veel mensen, terwijl hij toch uit naam van iedereen minister-president is. Daarbij staatsbevoogding van de moraal, dat hij op die manier uitdraagt, is m.i. niet te preferen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:36 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ergens mee bemoeien is natuurlijk niet hetzelfde als iemand vervolgen.
Ik vind het wel goed dat een minister-president z'n mening over bepaalde dingen geeft. Dat je weet wat voor man je land eigenlijk leidt. Natuurlijk mag het niet ten koste gaan van z'n andere werk.
Laat ik vooropstellen dat ik mij in beginsel nergens meer over verbaas! Je vergelijk komt niet echt uit de verf, maar ik kan het wel weer waarderen, dat jij ondanks (of misschien juist dankzij) jouw icoontje toch nog over zoiets als een gezond stel hersens beschikt! Ik neem aan dat ook jij vind dat die drie rappertjes van de richel in hun 'artistieke' uitingen te ver zijn gegaan?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:34 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Sam komt bij de haringstal van Moos met een probleem. Hij heeft geld nodig, dus vraagt hij aan Moos of hij 100 euro mag lenen, waarop Moos zegt: "Zie jij die bank daar aan de overkant? We hebben een afspraak, ik heb beloofd geen geld te lenen als zij geen haring verkopen".
Verander zelf de namen en de situatie, de bedoeling is hetzelfde.
De enige overeenkomst die ik kan ontdekken tussen de SP voorman en de bvd nar / Mu / voetbalcriticus, is dat je beide namen wel eens afgekort ziet als Jan M.
Waar maak je je druk om?
Er zitten nog wel een paar liberalen bij (Schulz, Rutte), maar het merendeel is conservatief idd, zo ook D66 tegenwoordig (als Brinkhorst althans de lijn uitzet).quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:47 schreef SCH het volgende:
Over etiketjes gesproken: het etiketje liberaal van de VVD mag er wel echt af nu het een soort van Kulturkammer aan het worden is.
Dank je wel, je mag er zelf ook wezen..quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:48 schreef lucida het volgende:
[..]
Laat ik vooropstellen dat ik mij in beginsel nergens meer over verbaas! Je vergelijk komt niet echt uit de verf, maar ik kan het wel weer waarderen, dat jij ondanks (of misschien juist dankzij) jouw icoontje toch nog over zoiets als een gezond stel hersens beschikt! Ik neem aan dat ook jij vind dat die drie rappertjes van de richel in hun 'artistieke' uitingen te ver zijn gegaan?
Ik vind het juist in JPB te prijzen dat hij het debat rondom waarden en normen niet alleen met de mond belijdt, maar dat hij ook daar waar men onacceptabel ver over de schreef gaat van wat wij onder fatsoen en respect verstaan, deze daar als eerste verantwoordelijke van ons land op aanspreekt. Als het aan lieden zoals jou ligt, dan zou men alles maar over zijn kant moeten laten gaan en daar pas ik voor - en gelukkig met mij nog vele weldenkende mensen in dit land! Bovendien JM is niet zomaar iemand (alhoewel!) maar een publiek figuur. En daarom heeft hij in tegenstelling tot een willekeurige iemand wel degelijk een extra verantwoordelijkheid! Een hetze is namelijk al gauw uitgelokt binnen bepaalde segmenten van onze bevolking! En als de geest van polemisch haatzaaien eenmaal uit de borrelfles is ontsnapt, krijg je hem er met geen geweld meer in terug - vandaar dat ik het initiatief van JPB voluit toejuich! Van mij mogen mensen op een dergelijke wijze vaker met beide benen weer terug op de grond terug worden gezet!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vind dat niet goed, want zijn toevallige mening hoeft niet overeen te komen met die van veel mensen, terwijl hij toch uit naam van iedereen minister-president is. Daarbij staatsbevoogding van de moraal, dat hij op die manier uitdraagt, is m.i. niet te preferen.
Dat hebben ze dan zeker van links en de allochtonen knuffelaars overgenomen. Want decennia lang moesten we horen dat er maar één manier van haatzaaien bestond. Iedere kritiek op de multikul en allochtonen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:50 schreef SCH het volgende:
Dat hele haatzaaien is trouwens wel een ding dat door rechts is omarmd en geclaimd.
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:59 schreef DennisMoore het volgende:
Niet dat ik jou een (extreem)linkse huilie vind natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:58 schreef Harry_Sack het volgende:
Het is helemaal niet ondenkbaar dat we over niet al te lange tijd een avondklok of een samenscholingsverbod als serieus kamervoorstel kunnen verwachten en daar wordt niemand beter van.
Maakt dat zo'n verschil dan? AHA suggereert hiermee dat het een concrete bedreiging is en dat zal ze onmogelijk hard kunnen maken. Het punt is dat dit soort gedachtes blijkbaar leven maar we willen het er verder niet over hebben en censureren het liever.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:57 schreef DennisMoore het volgende:
En waarom zou je trouwens moeten kunnen zeggen dat je iemand dood wil hebben?
Dat hou je maar lekker voor je.
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:36 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Oh, dus publieke figuren mag je wel bedreigen?.
Dat doet toch iedere minister-president. Kok draagde ook een moraal uit. Onbewust doet een premier het toch.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vind dat niet goed, want zijn toevallige mening hoeft niet overeen te komen met die van veel mensen, terwijl hij toch uit naam van iedereen minister-president is. Daarbij staatsbevoogding van de moraal, dat hij op die manier uitdraagt, is m.i. niet te preferen.
Nu nog wel. Als deze rappers worden vrijgesproken kan wellicht de policy worden aangepast. Doodsbredreigingen in rapvorm mogen danquote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:53 schreef DennisMoore het volgende:
Wanneer je doodverwensingen zou rappen op fok, of in een mooi plaatje zou tekenen, krijg je dan nog een ban?
In jouw dromenland misschien. Maar een geit zoals jij die het nog steeds over multikul heeft is zo verschrikkelijk lachwekkend. Nederland is een multiculturele samenleving, leef ermee. En kritiek is er gelukkig altijd al geweest, dat jij het niet hebt willen horen of zien, is een andere kwestie. Kritiek is alleen wat anders dan het zinloze zondebokgebash dat nu op stoom is gekomen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:59 schreef R@b het volgende:
[..]
Dat hebben ze dan zeker van links en de allochtonen knuffelaars overgenomen. Want decennia lang moesten we horen dat er maar één manier van haatzaaien bestond. Iedere kritiek op de multikul en allochtonen.
Dat was te verwachten. Het is algemeen bekend dat moslimterroristen, links-extremisten en ander socialistisch tuig in feite onder een (s)links hoedje spelen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:02 schreef R@b het volgende:
Mooie advocaat die het gespuis heeft trouwens. Victor Koppe, de advocaat van extreem-linkse activisten enh politici moordenaars. Volkert van de Graaf verdedigde hij ook.
Jij bent een voorstander van censuur en van een soort nieuwe Kulturkammer dus. Lekker liberaalquote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:58 schreef sizzler het volgende:
Jezus wat zijn die gasten dom. Als je in deze tijd nog politici gaat bedreigen dan vraag je er gewoon om opgesloten te worden.
En mensen die vinden dat bedreigingen een vorm van vrijheid van meningsuiting zijn mogen het wetboek van strafrecht nog eens doornemen en wat recente gevallen van politici-bedreigingen bekijken.
NEE, want smaad kan alleen op levende personen of directe nakomelingen (eerste graad ) daarvan. Mohammed is al een tijdje dood, dus daarover mag je zeggen wat je wilt. En terecht.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:01 schreef tvlxd het volgende:
Maar kan iemand nu ook worden vervolgd voor smaad als 'ie zegt dat, ik noem maar iets, Mohammed een pedofiel is?
Verkondigt de gedachtepolitie meningen voor mensen dan?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:02 schreef Sidekick het volgende:
Ik denk dat Insomaniac geen gedachtepolitie nodig heeft om haar mening te verkondigen.
Nee, het satiredebat is een vondstquote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:00 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
[..]
Niet dat ik jou een (extreem)linkse huilie vind natuurlijk..
Da's geen smaad he. Mohammed was een pedofiel, naar tegenwoordige maatstaven. Het is hoogstens een domme, kortzichtige opmerking van Hirsi Ali geweest, omdat het in die tijd heel normaal was om jonge meisjes te trouwen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:01 schreef tvlxd het volgende:
Maar kan iemand nu ook worden vervolgd voor smaad als 'ie zegt dat, ik noem maar iets, Mohammed een pedofiel is?
Jezus, tvlxd, wat kan jij zuigen,.
Als we hier op het forum alles toelaten, dan wordt het net de FP. Lijkt me geen goed plan.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:02 schreef R@b het volgende:
[..]
Nu nog wel. Als deze rappers worden vrijgesproken kan wellicht de policy worden aangepast. Doodsbredreigingen in rapvorm mogen dan![]()
![]()
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:07 schreef DennisMoore het volgende:
"Kulturkammer", ook weer zo'n heerlijke verwijzing naar een totalitaire staat, waar we nu onherroepelijk op af stevenen....
Vrijheid van Meningsuiting Über Alles!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:07 schreef Sidekick het volgende:
Als we hier op het forum alles toelaten, dan wordt het net de FP. Lijkt me geen goed plan.
Kantoorgenoten verdedigde ook de taartgooiers en ketchup-activisten. Maar ook Pinochet destijds. Dus ofwel is het policy daar om voor geruchtmakende zaken op te komen, ofwel hebben ze connecties want goedkoop zijn ze niet.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:02 schreef R@b het volgende:
[..]
Mooie advocaat die het gespuis heeft trouwens. Victor Koppe, de advocaat van extreem-linkse activisten enh politici moordenaars. Volkert van de Graaf verdedigde hij ook.
Is het nou echt zo veel waard om doodsbedreigen niet te verbieden? Wat voor verschrikkelijke dingen gaan er gebeuren wanneer we mensen die andere mensen met de dood bedreigen gaan vervolgen?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom eens met argumenten. Dit lijkt er namelijk heel erg op. Wat je niet zint, moet verboden worden. Door liberalen
Vrijheid is niet onbeperkt. Mensen hebben de vrijheid om meningen te verkondigen, godzijdank, en mensen hebben de vrijheid niet bedreigd te worden. Dit lied is duidelijk een geval van bedreigen, daar hoef je geen taalkundige voor te zijn. Wellicht menen ze het niet echt, maar dat valt helaas niet op te maken uit de tekst van het lied. In dit geval gaat vrijheid niet bedreigd te worden voor vrijheid je, hoewel in dit geval achterlijke, mening te verkondigen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom eens met argumenten. Dit lijkt er namelijk heel erg op. Wat je niet zint, moet verboden worden. Door liberalen :'(
Dat doet niet eens ter zake. Of hij nu wel of geen pedo was. Mohammed is allang dood, dus kan niet meer beledigd worden voor de wet. Zo simpel is het juridisch gezien.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:06 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Da's geen smaad he. Mohammed was een pedofiel, naar tegenwoordige maatstaven. Het is hoogstens een domme, kortzichtige opmerking van Hirsi Ali geweest, omdat het in die tijd heel normaal was om jonge meisjes te trouwen.
We leven in een rechtstaat, dat heeft niets met liberale-democratie van doen - kan er wel een onderdeel van zijn! Dus het is juist goed dat er zoiets is als een sterke arm, die dit 'artistieke' uitschot van de richel oppakt. De timing was goed want, nachtraven als het doorgaans zijn, is de pakkans juist in de ochtend, wanneer ze hun roes van haat en geweld uitslapen het grootst.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:28 schreef Ryan3 het volgende:
Het debat gaat niet over de kwaliteit van deze rap. Het gaat erover of in een liberale-democratie iemand er voor uit zijn bed gelicht mag/kan worden c.q. dat we hier een nieuwe tendens zien en dus wat we wellicht in de toekomst nog meer kunnen verwachten. De rap is smakeloos idd.
Ja nogmaals, ik zie die tekst absoluut niet als een concrete doodsbedreiging. Dan lust ik er nog wel een paar. Het is vervelend voor sommige Frans Bauer-fans, maar er zijn nou eenmaal nog anderssoortige kunstuitingen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:10 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Is het nou echt zo veel waard om doodsbedreigen niet te verbieden? Wat voor verschrikkelijke dingen gaan er gebeuren wanneer we mensen die andere mensen met de dood bedreigen gaan vervolgen?
Of juist hun 'gang' laten gaan!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:10 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Is het nou echt zo veel waard om doodsbedreigen niet te verbieden? Wat voor verschrikkelijke dingen gaan er gebeuren wanneer we mensen die andere mensen met de dood bedreigen gaan vervolgen?
Nou, dat lijkt me toch vrij duidelijk anders. Je hebt het NOVA-item toch wel gezien?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:10 schreef tvlxd het volgende:
Dit lied is duidelijk een geval van bedreigen, daar hoef je geen taalkundige voor te zijn. Wellicht menen ze het niet echt, maar dat valt helaas niet op te maken uit de tekst van het lied.
Volgens mij zit het NOVA-item niet verwerkt in de tekst.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me toch vrij duidelijk anders. Je hebt het NOVA-item toch wel gezien?
Waarom? Dan zou je dus heel veel cabaretiers ook moeten straffen. En wat mij betreft AHA zelf ook. Laten we toch niet zo gevoelig zijn ineens zeg.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:11 schreef Sidekick het volgende:
Een kunstvorm mag geen vrijbrief zijn voor bedreigingen, maar iedereen ziet wel in dat dit geen normale echte bedreiging is. Het is imho een zeer ernstige belediging, wat bestraft moet worden.
Ik denk dat een straf van een paar weken cel, een fikse boete of een lange taakstraf wel voldoende zijn.
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:13 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Volgens mij zit het NOVA-item niet verwerkt in de tekst.
AHA zelf ook. Jij bent voorstander van het vervolgen van mensen die religies bekritiseren??quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom? Dan zou je dus heel veel cabaretiers ook moeten straffen. En wat mij betreft AHA zelf ook.
Jij bent voorstander van het vervolgen van mensen die een politicus bekritiseren?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:15 schreef R@b het volgende:
[..]
AHA zelf ook. Jij bent voorstander van het vervolgen van mensen die religies bekritiseren??
Nee, nu draai je er helemaal om heen. Het zijn bedreigende teksten. Later hebben ze zich verantwoord en aangegeven bij de politie, maar dat maakt de tekst niet minder bedreigend.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Mensen die van plan zijn een moord te plegen, geven zich van te voren vrijwillig aan bij de politie![]()
Maar is er nu nog sprake van een concrete doodsbedreiging dan? Ze leggen uit wat ze met de tekst bedoelen, klaar.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:16 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Nee, nu draai je er helemaal om heen. Het zijn bedreigende teksten. Later hebben ze zich verantwoord en aangegeven bij de politie, maar dat maakt de tekst niet minder bedreigend.
Zo vrijwillig is dat aangeven niet in juridische zin. De heren werden namelijk al gezocht. En dan kan dat vrijwillig melden ook gebeuren om een politieinval in je huis te voorkomen, of om van het opgejaagde gevoel af te komen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Mensen die van plan zijn een moord te plegen, geven zich van te voren vrijwillig aan bij de politie![]()
Ah, met de dood bedreigen is bekritiseren. Fijn, jouw moraal lijkt me duidelijk.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij bent voorstander van het vervolgen van mensen die een politicus bekritiseren?
Toch melden de meeste moordenaars zich niet vooraf bij de politie, ook niet als ze gezocht worden.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:17 schreef R@b het volgende:
[..]
Zo vrijwillig is dat aangeven niet in juridische zin. De heren werden namelijk al gezocht. En dan kan dat vrijwillig melden ook gebeuren om een politieinval in je huis te voorkomen, of om van het opgejaagde gevoel af te komen.
Vrijwillig is als je iets opbiecht waarvan je niet eens verdacht werd.
Als ik dit gedicht haar toestuur en mij later verantwoord door er op te wijzen dat het slechts symboliek is, dan maakt het het gedicht nog niet minder bedreigend.quote:Ayaan, ik schiet je dood
je bent een hoer
en je moet naar de hel.
Mijn kogel wacht op je.
Nee rappen is bekritiseren. Ik ben ervoor dat alles gezegd kan worden, niet van die moraal-bullshit. AHA mag alles zeggen wat ze wil over Mohammed ---> maar dan moet ze niet te kleinzielig doen als er vervolgens dingen over haar gezegd worden. Dat is onderdeel van het spel, zeker als je politicus bent. Als je jezelf niet al te diplomatiek uitdrukt, moet je geen mietje zijn, dan kun je wel inpakken, daar weet ik alles van.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:18 schreef R@b het volgende:
[..]
Ah, met de dood bedreigen is bekritiseren. Fijn, jouw moraal lijkt me duidelijk.
Het is weer het bekende spel: alles bagatelliseren, dmv rare vergelijkingen en leugens.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:18 schreef R@b het volgende:
Ah, met de dood bedreigen is bekritiseren. Fijn, jouw moraal lijkt me duidelijk.
Nee - maar wie zegt dan dat het leven zonder dreiging is. Het gaat erom of je van plan bent die moord ook te gaan plegen. Het is een kuttekst, laten we dat voorop stellen, maar rap gaat nou eenmaal niet over bloemetjes en bijtjes.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:21 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Als ik dit gedicht haar toestuur en mij later verantwoord door er op te wijzen dat het slechts symboliek is, dan maakt het het gedicht nog niet minder bedreigend.
Je begint weer???? Ik dacht dat de mods je hadden gewaarschuwd.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:21 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Het is weer het bekende spel: alles bagatelliseren, dmv rare vergelijkingen en leugens.
Ik vraag me af wat het motief erachter is. Ik vermoed dat het boosaardig is.
Nee, omdat die meestal voor zeer lang in de cel weggaan. Dan blijf je maar zo lang vrij als het lukt.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Toch melden de meeste moordenaars zich niet vooraf bij de politie, ook niet als ze gezocht worden.
Dan krijgt men het nog enorm druk als de prioriteiten nu plots worden verschoven naar bandjes die beledigende texten zingen/rappen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:11 schreef Sidekick het volgende:
Het is imho een zeer ernstige belediging, wat bestraft moet worden.
Je moet er muziek onder zetten, en niet naar haar persoonlijk sturen, maar openbaar op het internet zetten, zodat ze er toch kennis van kan nemen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:21 schreef tvlxd het volgende:
Als ik dit gedicht haar toestuur en mij later verantwoord door er op te wijzen dat het slechts symboliek is, dan maakt het het gedicht nog niet minder bedreigend.
Niet als de daad die je wilde plegen, voorop staat. Het uitvoeren van die bedreiging was dus blijkbaar niet aan de orde.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:23 schreef R@b het volgende:
[..]
Nee, omdat die meestal voor zeer lang weggaan. Dan blijf je maar zo lang vrij als het lukt.
Maar als je van iets verdacht en gezocht wordt waar je niet al te lang voor weggaat, komt dat melden veel vaker voor. Bijvoorbeeld om te voorkomen dat je 's nachts van je bed wordt gelicht door een arrestatieteam.
Subsidie?! Dat is een grapje, hoop ik?!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:24 schreef robh het volgende:
De subsidie aan dit DHC moet ook meteen stopgezet worden, vind ik.
Bij een bedreiging gaat het niet alleen om wat de boodschapper er mee bedoelt maar vooral ook hoe het overkomt en in welke context het geplaatst kan worden. Een brief publiceren met dezelfde tekst zou meteen tot vervolging hebben geleid. Maar nu wordt het vergeleken met 'kunst' en cabaretiers en zou het niet serieus zijn. Onterecht. Het is een onbekende groepering ('underground') die zonder gezicht, zonder een reputatie van kunstenaars te hebben waar ze zich op kunnen beroepen. De boodschap is anoniem en 'ondergronds' gebracht en daarom veel serieuzer te nemen dan een cabaretier die op een podium voor een miljoenenpubliek grappen verkondigd. De boodschap is geen kunst maar een uiting van gevoelens. Haatgevoelens. En als je die haatgevoelens ondergronds verspreid is dat haatzaaien. Daar kan strafrechtelijk tegen worden opgetreden.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja nogmaals, ik zie die tekst absoluut niet als een concrete doodsbedreiging. Dan lust ik er nog wel een paar. Het is vervelend voor sommige Frans Bauer-fans, maar er zijn nou eenmaal nog anderssoortige kunstuitingen.
Zie ik eruit alsof ik grapjes maak?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:25 schreef DennisMoore het volgende:
Subsidie?! Dat is een grapje, hoop ik?!.
Dat hoeft ook niet he. Juridisch gezien is voor een bedreiging ook geen daadwerkelijke poging tot uitvoering nodig.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Niet als de daad die je wilde plegen, voorop staat. Het uitvoeren van die bedreiging was dus blijkbaar niet aan de orde.
Och, in andere topics zit je te janken over het verschrikkelijke door Fortuyn geschapen klimaat in Nederland waarin alles maar gezegd mag worden.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:21 schreef SCH het volgende:
Ik ben ervoor dat alles gezegd kan worden, niet van die moraal-bullshit.
quote:Het voor Nederland bindende Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens stelt de wetgever wel inhoudelijke grenzen. Inperkingen van de vrije meningsuiting zijn alleen gewettigd in het belang van de nationale veiligheid, territoriale integriteit of openbare veiligheid, het voorkomen van wanordelijkheden of misdaad, de bescherming van gezondheid of moraal, van de reputatie of rechten van anderen en van vertrouwelijk gegeven geheimen, en de handhaving van gezag en onafhankelijkheid van de rechterlijke macht.
Donner zou gek zijn hier niet tegen op te treden na het ketchup incident. Zoals ik al zei: als je in deze tijd nog politici gaat bedreigen dan verdien je het gewoon om opgesloten te worden. Prima als ze hun mening willen geven maar dan moeten ze zich daarbij wel aan de wet houden. Net als de rest van Nederland.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:23 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dan krijgt men het nog enorm druk als de prioriteiten nu plots worden verschoven naar bandjes die beledigende texten zingen/rappen.
Punkbandjes doen al jaren niet anders.
Een uiting van onvrede terug laten komen in textenvan *songs* is in de underground scene echt vrij normaal.
Nou niet alles mag gezegd worden natuurlijkquote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:29 schreef Crabtree het volgende:
[..]
Och, in andere topics zit je te janken over het verschrikkelijke door Fortuyn geschapen klimaat in Nederland waarin alles maar gezegd mag worden.
Het is maar hoe de wint waait hè.
Maak je nu weer een grapje?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:27 schreef robh het volgende:
Zie ik eruit alsof ik grapjes maak?
Dat denk ik niet. Maar waarom die afzwakking? Probeer het eens met de woorden die in dat liedje zijn gebruikt zou ik zeggen. Wedden dat je dan wel een aanklacht aan je broek hebt.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:30 schreef SCH het volgende:
Sizzler, als ik hier een gedichtje op mijn bureau heb liggen, dat iets in de trant gaat van:
Auw auw auw
ik gooi volgend jaar Balkenende van een flatgebauw (...)
en jij komt hier op de koffie, ziet het liggen, neemt het mee, zet het op het web enz. ---> dan vlat dat onder dezelfde regels? Zo is het hier namelijk gegaan, voorzover we dat kunnen nagaan?
Sinds je klonen zijn geband, ja.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:27 schreef robh het volgende:
[..]
Zie ik eruit alsof ik grapjes maak?
Nou, als er hier zo'n gedichtje ligt en jij zet het op het web? Kom op zeg, ik mag in mijn gedichten geen mensen dood wensen??? Ik vind het allemaal nogal kleinzielig en gevoelig en ik snap jouw argumenten niet zo goed. Er is een soort van morele chantage op gang na de moord op Fortuyn.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:34 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Maar waarom die afzwakking? Probeer het eens met de woorden die in dat liedje zijn gebruikt zou ik zeggen. Wedden dat je dan wel een aanklacht aan je broek hebt.
Alsof ze dat krijgen?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:33 schreef tvlxd het volgende:
Waarom zou een bandje subsidie moeten krijgen? Wat 'n onzin.
Vast wel, wat is de reden waarom ze langer moeten worden vastgehouden?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:36 schreef DennisMoore het volgende:
Maareh... zijn ze al heengezonden met een dagvaarding?
Waarom post je hier dan?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nou weet ik niet wat er allemaal in die tekst stond, maareh, wie gaat zich nou druk maken over zoiets....
Okay. Mij lijkt een flinke geldboete, een 'tik op de vingers' ook wel voldoende eigenlijk.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:40 schreef Sidekick het volgende:
Vast wel, wat is de reden waarom ze langer moeten worden vastgehouden?
De huidige VVDquote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nou weet ik niet wat er allemaal in die tekst stond, maareh, wie gaat zich nou druk maken over zoiets....
Nee, je mag in het openbaar niet aanzetten tot haat tegen een persoon. Dat was voor Fortuyn al zo hoor.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, als er hier zo'n gedichtje ligt en jij zet het op het web? Kom op zeg, ik mag in mijn gedichten geen mensen dood wensen??? Ik vind het allemaal nogal kleinzielig en gevoelig en ik snap jouw argumenten niet zo goed. Er is een soort van morele chantage op gang na de moord op Fortuyn.
Ik zou je hiervoor moeten aanklagen. Of klitknippenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:36 schreef Sidekick het volgende:
Sinds je klonen zijn geband, ja.
Om mijn mening te geven, dat lijkt me duidelijk.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:40 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Waarom post je hier dan?
Zou je mensen die op fok een doodsverwensing plaatsen ook mogen aanklagen?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:42 schreef SCH het volgende:
[..]
De huidige VVD
Je kennis bevindt zich op kleuterschool niveau kennelijk.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:42 schreef SCH het volgende:
[..]
De huidige VVD
Eind goed al goed! Maar ook voor de toekomst er bovenop blijven zitten - in zulke aangelegen pleit ik voor zero tolerance... Mijn vertrouwen in de overheid is weer wat opgekrikt!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:36 schreef DennisMoore het volgende:
Nee, dat krijgen ze niet. Lijkt mij logisch...quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Alsof ze dat krijgen?
Natuurlijk niet. Eerst alle leden van die groep opsporen. Dan uitzoeken wat de bedoeling van dit Marokkaans gepeupel was/is. En dan eventueel voor de rechtercommissaris brengen om voorlopige hechtenis te vragen, danwel vrij te laten met of zonder een dagvaardiging. Zo werkt het.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:36 schreef DennisMoore het volgende:
In feite moet je met dit medium, als met elk ander medium, wel zo'n beleid hanteren. Want sommigen gaan in hun ijver wel erg ver. Mensen vergelijken met Hitler wordt binnen ons rechtsbestel ook nog steeds als smaad aangemerkt, en is in beginsel strafbaar voor de wet. Waarom zou zulks dan op een forum als dit niet ook het geval mogen zijn?...quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zou je mensen die op fok een doodsverwensing plaatsen ook mogen aanklagen?
Provoceren/shockeren.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:50 schreef R@b het volgende:
Dan uitzoeken wat de bedoeling van dit Marokkaans gepeupel was/is. .
Het OM gaat het druk krijgen!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:52 schreef lucida het volgende:
[..]
In feite moet je met dit medium, als met elk ander medium, wel zo'n beleid hanteren. Want sommigen gaan in hun ijver wel erg ver. Mensen vergelijken met Hitler wordt binnen ons rechtsbestel ook nog steeds als smaad aangemerkt, en is in beginsel strafbaar voor de wet. Waarom zou zulks dan op een forum als dit niet ook het geval mogen zijn?...
Ja. Net als je aangeklaagd kan worden als je hier kinderporn zou plaatsen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er is al een keer een gebruiker van een forum aangeklaagd door Wilders volgens mij.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ontlastend of bezwarend?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het OM gaat het druk krijgen!![]()
*Gaat alvast wat bewijsmateriaal zoeken.*
Met jou kan ik door een deur!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:55 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Er is al een keer een gebruiker van een forum aangeklaagd door Wilders volgens mij.
En in POL zijn doodsverwensingen naar politici ook niet toegestaan.
Dan zijn er hier heel wat mensen strafbaar...quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:55 schreef R@b het volgende:
[..]
Ja. Net als je aangeklaagd kan worden als je hier kinderporn zou plaatsen.
Bezwarend, ik ben in een sadistische bui vandaag!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:56 schreef lucida het volgende:
[..]
Ontlastend of bezwarend?![]()
Daar ga ik ook van uit. Maar daarbij hebben ze m.i wel de wet overtreden, door een Kamerlid met de dood te bedreigen. Kan wel niet serieus bedoeld zijn, maar daar heeft de wetgever in eerste instantie geen boodschap aan. Als de beklaagde zich bedreigd voelde, en de rechter meent dat dit terecht is, zullen de heren een boete/werkstraf krijgen vermoed ik zo.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:53 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Provoceren/shockeren.
Gelden er dan helemaal geen verzachtende omstandigheden meer?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bezwarend, ik ben in een sadistische bui vandaag!
Zoals je zelf al zegt: dan gaat het OM het heel druk krijgen. Het OM gaat niet elk "wissewasje" natrekken. Dit betreft een politicus die al meermalen bedreigd is, en komt na een "reeks" van bedreigingen aan het adres van politici. Daardoor vangt het media-aandacht, en daardoor is dit iets wat door het OM wordt aangepakt.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan zijn er hier heel wat mensen strafbaar...
In theorie. Verder worden de meeste doodsbedreigingen hier weggehaald. En verbale bedreigingen tussen users onderling kunnen ook als verbaal geneuzel beoordeeld worden. Je wordt bovendien pas vervolgd/kunt vervolgd worden, nadat iemand een klacht heeft ingediend.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan zijn er hier heel wat mensen strafbaar...
Stafbaar is strafbaar. Dat rapje van die gastjes kan je ook afdoen als geneuzel, zo zie ik het eerlijk gezegd ook, dat ga je toch niet serieus nemen? Net zo min als de doodsverwensingen die je hier op fok! tegenkomt...quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:01 schreef R@b het volgende:
[..]
In theorie. Verder worden de meeste doodsbedreigingen hier weggehaald. En verbale bedreigingen tussen users onderling kunnen ook als verbaal geneuzel beoordeeld worden. Je wordt bovendien pas vervolgd/kunt vervolgd worden, nadat iemand een klacht heeft ingediend.
Inderdaad, morele chantage.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Er is een soort van morele chantage op gang na de moord op Fortuyn.
Oeps, dan hebben ze de verkeerde opgepakt. Foutjequote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:43 schreef sizzler het volgende:
Iets op Internet zetten is iets openbaar maken dus als ik jouw teksten op Internet zet ben ik degene die het openbaar maakt en zal ik waarschijnlijk wel aangeklaagd worden. Dus je mag het er zelf op zetten.
Het openbaar aanzetten tot haat is een ruim begrip dat voor velerlei uitleg vatbaar is.quote:Welke argumenten begrijp je niet? Het openbaar aanzetten tot haat is strafbaar. Punt.
Je wilt echt geband worden he, ga zo doorquote:Op zaterdag 3 juli 2004 14:48 schreef DennisMoore het volgende:
Overigens... rap is natúúrlijk bedoeld om te publiceren, itt gedichtjes thuis op je bureau.
De vergelijking slaat dus als een tang op een varken, as usual.
Waar dan? Geef eens een paar voorbeeldjes dan!quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Net zo min als de doodsverwensingen die je hier op fok! tegenkomt...
Zie mijn sig.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar dan? Geef eens een paar voorbeeldjes dan!
En dan dus op dezelfde manier als in dit rapnummer:
Tegen een persoon gericht zeggen dat je een moord op die persoon aan het voorbereiden bent.
Volgens mij ben ik dat nog nooit tegengekomen en als iemand het al in zijn hoofd zou halen zoiets te plaatsen, dan wordt het weggehaald.
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:47 schreef SCH het volgende:
Je wilt echt geband worden he, ga zo door
Je hebt niet door dat je aan het trollen en flamen bent en weer op de man speelt? Kap daar nou eens mee man, de mods waren er toch duidelijk genoeg over?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..].
Als de mods duidelijk waren, dan hadden zou jou allang van een ban voorzien. Huichelaar.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt niet door dat je aan het trollen en flamen bent en weer op de man speelt? Kap daar nou eens mee man, de mods waren er toch duidelijk genoeg over?
Vind ik dus ook niet kunnen. Wie is de auteur?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Zie mijn sig.
1. Je ziet weer 's dingen die er niet zijn, of je probeert ergens op aan te sturen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:52 schreef SCH het volgende:
Je hebt niet door dat je aan het trollen en flamen bent en weer op de man speelt? Kap daar nou eens mee man, de mods waren er toch duidelijk genoeg over?
MikeyMo - ik vind het wel kunnen trouwens.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind ik dus ook niet kunnen. Wie is de auteur?
Nee Robh, ik laat me verder niet meer uit de tent lokken. Dit was de laatste keer. Wel triest dat hij het zelf niet eens doorheeft, gelukkig zijn de mods slimmer.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:55 schreef robh het volgende:
Gaan ze weer![]()
![]()
Dat lijkt me een gewone, fatsoenlijk post van DM.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Je wilt echt geband worden he, ga zo door
"Maar je zou em er voor kunnen laten arresteren.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:57 schreef SCH het volgende:
[..]
MikeyMo - ik vind het wel kunnen trouwens.
Je doet er zelf aan mee hoor.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee Robh, ik laat me verder niet meer uit de tent lokken. Dit was de laatste keer. Wel triest dat hij het zelf niet eens doorheeft, gelukkig zijn de mods slimmer.
Regelmatig zie je hier dingen als "sterf", "val dood", al dan niet grappig bedoeld, complete moordplannen ben ik ook nog niet tegengekomen, gelukkig...quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar dan? Geef eens een paar voorbeeldjes dan!
En dan dus op dezelfde manier als in dit rapnummer:
Tegen een persoon gericht zeggen dat je een moord op die persoon aan het voorbereiden bent.
Volgens mij ben ik dat nog nooit tegengekomen en als iemand het al in zijn hoofd zou halen zoiets te plaatsen, dan wordt het weggehaald.
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:04 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Je doet er zelf aan mee hoor.![]()
"Kulturkammer" en zo.
ik vraag me af wat je met zon rap wilt bereiken dan. het is totaal kritiekloos, want ze wordt niet bepaald op haar woorden beoordeeld, op haar keuze voor het niet meer aanhangen van islam des te meer (en nog meer over haar uiterlijk, want wat heeft kutneger nou weer te maken met haar opvattingen?). het doet me meer denken aan antwerpen, alwaar dezelfde praktijken gebeuren tegen mensen die zich hebben afgesloten van de islam, of joden, dan aan een degelijk "cool" rapnummertje...quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:11 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
[..]
iBegrijpend lezen is ook een vak..
Nee, ik ben geen voorstander van fatwah's en Rushdie mag blijven leven van mij. Ik gaf alleen aan dat mevrouwtje Hirsi Ali met twee maten meet, zoals gewoonlijk. Zij mag wel alles zeggen wat ze denkt en andere mensen niet. Dat is alles wat ik ermee bedoelde.
En dat Hirsi Ali niet meer op straat kan rondlopen is de prijs die je voor de bovenstaande regel moet betalen?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:10 schreef SCH het volgende:
[..]Dat heeft toch niks met hem te maken.
Het censureren van kunstuitingen is iets wat je gewoon niet doet in een fatsoenlijke democratie. Dus is die vergelijking niet zo gek imo.
Zonder meer. Maar welk argument van mij begreep je nou niet?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Het openbaar aanzetten tot haat is een ruim begrip dat voor velerlei uitleg vatbaar is.
Nee - daar kan ik niet over oordelen. Misschien is pepperspray wel voldoende, daar schijnt ze heel vaardig mee te zijn.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:15 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
En dat Hirsi Ali niet meer op straat kan rondlopen is de prijs die je voor de bovenstaande regel moet betalen?
Die rappers trollden en flameden ook. Hirsi Ali zei: "Kap daar nou eens man, justitie was er toch duidelijk genoeg over?" Ze stond er op dat de rappers geband werden.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 15:52 schreef SCH het volgende:
[..]
maar inhoudsloze muziek is toch niet verboden? als het inhoudsloos is, dan is het al helemaal niet gevaarlijk. het is niet als bedreiging bedoeld, het is gewoon rap, you like it or not. als eminem rapt dat homo's dood moeten, moet ik er ook om lachen - gelukkig doet hij dat vaak wat creatiever dan deze Haagse heren.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:23 schreef Jerruh het volgende:
trouwens: ik vind het behoorlijk van den zotte om je vrijheid van meningsuiting te gebruiken voor het poepen van zulke teksten. er is gewoon echt niks zinnigs aan zon tekst. "kutmarokkanen" ging tenminste nog ergens over. dit is meer zo iets als het nummer van aemon: vele varianten mogelijk, maar ze zijn allemaal even inhoudsloos.
Tja - het is maar een bedreiging. Meer niet. Relativeren en wegnuanceren dus. In de context van gewelddadige fundamentalisten en extremisten maakt dit natuurlijk ook niks uit.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:31 schreef SCH het volgende:
Politici moeten bij uitstek de dingen in een context plaatsen en dat doet AHA en met haar de VVD dus niet.
Omdat hij toen ook al een halve Kamer over zich heenkreeg. Als hij hier passief in blijft is de kans groot dat hem weer laksheid wordt toebedeeld.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:31 schreef SCH het volgende:
Dit waren je argumenten:
"Donner zou gek zijn hier niet tegen op te treden na het ketchup incident."
Waarom zou hij gek zijn.
Dan zijn we het eens over dat argument. Ik vind dat een politicus best mag proberen om zaken die leven in de samenleving te verwoorden. Ookal is dat op sentiment beruste sensatie. Een lid van het Kabinet zou zich daar wat constructiever tegen op moeten stellen. Maar dat staat allemaal los van het feit of je dan maar de wet mag overtreden met haatdragende rapteksten.quote:"Zoals ik al zei: als je in deze tijd nog politici gaat bedreigen dan verdien je het gewoon om opgesloten te worden. Prima als ze hun mening willen geven maar dan moeten ze zich daarbij wel aan de wet houden. Net als de rest van Nederland."
Zeker weten, dat je je aan de wet moet houden.
Omdat er in deze tijd steed vaker bedreigingen tegen BN'ers zijn en er een roep vanuit de Kamer en samenleving komt om daar hard tegen op te treden is het nou niet bepaald slim om in deze tijd een rapnummer te maken met dit soort teksten. Zeker niet tegen een Kamerlid dat al vaker met de dood bedreigd (oa door moslims) is en permanente bewaking krijgt. Dat begrijp jij niet?quote:Ik snap jouw opmerkingen: in deze tijd - niet.
Dus iedereen moet zich maar redden in deze maatschappij met de middelen die hij heeft, zonder op bescherming van de staat te rekenen?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee - daar kan ik niet over oordelen. Misschien is pepperspray wel voldoende, daar schijnt ze heel vaardig mee te zijn.
inhoudsloos als in: het vertelt niks, behalve een hoop jammerlijk gezever en gezeik egen een politicus. Dit is gewoon geen muziek, gewoon een ordinaire vorm van je afreageren met behulp van het gemakkelijste wat er voor handen is: schelden, vloeken, tieren, en het liefste zo laag mogelijk. en het feit dat irshi al genoeg doodsbedreigingen heeft gehad wordt daarbij vrolijk over het hoofd gezien.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:33 schreef SCH het volgende:
[..]
maar inhoudsloze muziek is toch niet verboden? als het inhoudsloos is, dan is het al helemaal niet gevaarlijk. het is niet als bedreiging bedoeld, het is gewoon rap, you like it or not. als eminem rapt dat homo's dood moeten, moet ik er ook om lachen - gelukkig doet hij dat vaak wat creatiever dan deze Haagse heren.
Tenzij je Rosenmoeller of Melkert heet. Dan krijg je het halve korps voor je deur. Vanwege een pistool waarvan het bestaan zover ik weet nooit bewezen is.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:44 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Dus iedereen moet zich maar redden in deze maatschappij met de middelen die hij heeft, zonder op bescherming van de staat te rekenen?
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Tenzij je Rosenmoeller of Melkert heet. Dan krijg je het halve korps voor je deur. Vanwege een pistool waarvan het bestaan zover ik weet nooit bewezen is.
Dit is dus onzin.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Tenzij je Rosenmoeller of Melkert heet. Dan krijg je het halve korps voor je deur. Vanwege een pistool waarvan het bestaan zover ik weet nooit bewezen is.
Nee, maar toen zeek niemand over justitieel onderzoek en beveiliging. En terecht. Maar nu AHA voor de zoveelste keer slachtoffer wordt van bedreigingen, proef ik uit veel reacties iets van eigen schuld, dikke bult. Moet je maar niet over de islam praten. En dat vind ik weerzinwekkend.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 16:58 schreef Sidekick het volgende:
Waar heb je het over?
Je wilt toch niet suggereren dat "links" alleen maar aandacht krijgt wanneer het bedreigd wordt?
Wordt AHA niet beveiligd?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, maar toen zeek niemand over justitieel onderzoek en beveiliging. En terecht. Maar nu AHA voor de zoveelste keer slachtoffer wordt van bedreigingen, proef ik uit veel reacties iets van eigen schuld, dikke bult. Moet je maar niet over de islam praten. En dat vind ik weerzinwekkend.
En er zijn veel mensen die beweren dat Melkert nooit een doorgeladen pistool heeft ontvangen. Daar zou ik graag meer van willen weten. Bevestigend of ontkennend.
Klopt, die mensen zijn er nu, zoals er ook mensen waren die de bedreigingen aan het adres van Melkert en Rosenmoller terecht vonden. Dezelfde beweegredenen worden er ook gebruikt: "ze hebben zelf voor een klimaat van haat en demonisatie gezorgd, dus moeten ze niet raar opkijken wanneer ze het zelf overkomt".quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, maar toen zeek niemand over justitieel onderzoek en beveiliging. En terecht. Maar nu AHA voor de zoveelste keer slachtoffer wordt van bedreigingen, proef ik uit veel reacties iets van eigen schuld, dikke bult. Moet je maar niet over de islam praten. En dat vind ik weerzinwekkend.
Dat zal lastig te achterhalen zijn, schat ik. Is ook niet belangrijk.quote:En er zijn veel mensen die beweren dat Melkert nooit een doorgeladen pistool heeft ontvangen. Daar zou ik graag meer van willen weten. Bevestigend of ontkennend.
Vind ik wel. Het speelde in 2002 aan het eind van de campagne, toen iedere lijsttrekker zieliger dan Pim wilde zijn.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:10 schreef Sidekick het volgende:
Dat zal lastig te achterhalen zijn, schat ik. Is ook niet belangrijk.
Ze werden ook bedreigd.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Vind ik wel. Het speelde in 2002 aan het eind van de campagne, toen iedere lijsttrekker zieliger dan Pim wilde zijn.![]()
Wat bedoel je daarmee? Ik draag toch steeds argumenten aan voor mijn mening? Vind jij dat ik de boel "overschreeuw"?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:10 schreef Sidekick het volgende:
Het is zeer jammer. Maar het is toch een kleine groep die de rest weet te overschreeuwen. In dit topic ook weer: een enkeling, waaronder SCH, die het hele topic naar zich toe kan trekken.
En Hirsi Ali wilde ook zielig zijn toen ze het verhaal verzon over haar belager?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Vind ik wel. Het speelde in 2002 aan het eind van de campagne, toen iedere lijsttrekker zieliger dan Pim wilde zijn.![]()
Jij bent erg stellig in het verdedigen van je mening, en daar is op zich niets mis mee, maar het roept toch een bepaald beeld op.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee? Ik draag toch steeds argumenten aan voor mijn mening? Vind jij dat ik de boel "overschreeuw"?
weten de mensen tenminste hoe gezellig het is om op privegebieden lekker in het nauw gedreven te worden door mensen die hun mening voor anderen niet onder stoelen of banken willen steken, het liefste nog zo fysiek mogelijk..quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:21 schreef SCH het volgende:
Als je je bedreigt voelt, moet je vooral aangifte doen, laat daar geen misverstand over bestaan wat mij betreft. De rechter beoordeelt gelukkig nog altijd wat onze wet daarvan zegt. En daar heb je je dan bij neer te leggen. In die zin: ook daar mag je het mee oneens zijn, je vindt de straf te laag of misschien te hoog - maar het verhaal is daarmee over en uit.
Maar het lijkt me dat ik wel een mening mag hebben over de manier waarop hier aangifte wordt gedaan en de manier waarmee daar de publiciteit wordt bespeeld.
Ach, er zijn ook politici die dit soort dingen never nooit niet naar buiten brengen omdat ze er geen drukte over willen, het niet uit willen buiten of vinden dat het enigszins bij hun werk hoort. Je moet nou eenmaal een dikke huid hebben bij dat soort werk.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:22 schreef Jerruh het volgende:
[..]
weten de mensen tenminste hoe gezellig het is om op privegebieden lekker in het nauw gedreven te worden door mensen die hun mening voor anderen niet onder stoelen of banken willen steken, het liefste nog zo fysiek mogelijk..
Mooie zin, het eerste gedeelte kan ik me in vinden. Ik ben vasthoudend en dat zal best irritant zijn - alhoewel ik mijn mening vaak genoeg bij stel. Dat tweede snap ik niet Wat voor soort beeld bedoel je dan, letterlijk, qua uiterlijk? En los daarvan: je schept toch van iedereen hier een beeld en ik denk dat het in de praktijk heel vaak maar gedeeltelijk klopt. Ik ben wel benieuwd wat mijn mening over deze kwestie (cultuuruiting, rol van politicus) dan voor beeld zou oproepen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:22 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Jij bent erg stellig in het verdedigen van je mening, en daar is op zich niets mis mee, maar het roept toch een bepaald beeld op.
Dat geloof ik wel maar die zaak met dat doorgeladen pistool werd heel stilletjes door het OM stil gelegd. Waarom, vraag ik me dan af. Bestond dat pistool wel? Of is het gebruikt om sympathie voor Melkert te kweken? Ik wil dat wel weten.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:17 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ze werden ook bedreigd.
een dikke huid?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, er zijn ook politici die dit soort dingen never nooit niet naar buiten brengen omdat ze er geen drukte over willen, het niet uit willen buiten of vinden dat het enigszins bij hun werk hoort. Je moet nou eenmaal een dikke huid hebben bij dat soort werk.
die gedachte had ik al toen ik de baarmoeder uitvloog.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:31 schreef SCH het volgende:
Ik denk dat je niet de politiek in moet gaan Jerruh.
Je kunt het anders bekijken. Waarom voelt AHA zich nu ineens bedreigd terwijl dit nummer al een jaar over het internet zwerft? Hier kun je toch al uit opmaken dat er helemaal geen sprake is van bedreiging, maar dat AHA dit gewoon gebruikt voor haar eigen publiciteit.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:03 schreef PJORourke het volgende:
Maar nu AHA voor de zoveelste keer slachtoffer wordt van bedreigingen, proef ik uit veel reacties iets van eigen schuld, dikke bult. Moet je maar niet over de islam praten. En dat vind ik weerzinwekkend.
AHA wist pas van het bestaan af toen ze de nova uitzending zag.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:33 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Je kunt het anders bekijken. Waarom voelt AHA zich nu ineens bedreigd terwijl dit nummer al een jaar over het internet zwerft? Hier kun je toch al uit opmaken dat er helemaal geen sprake is van bedreiging, maar dat AHA dit gewoon gebruikt voor haar eigen publiciteit.
En nu sla je de spijker op zijn kop. Nova heeft dit nummer gebruikt omdat ze wisten hoe AHA zou reageren.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:36 schreef sizzler het volgende:
AHA wist pas van het bestaan af toen ze de nova uitzending zag.
en wat is de fout dan van AHA?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:39 schreef NewOrder het volgende:
[..]
En nu sla je de spijker op zijn kop. Nova heeft dit nummer gebruikt omdat ze wisten hoe AHA zou reageren.
Zij gebruikt het voor haar eigen publiciteit.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:40 schreef Jerruh het volgende:
en wat is de fout dan van AHA?
Ze was al in de publiciteit vanwege nova. Had ze dan geen aangifte mogen doen omdat ze er anders misbruik van maakt?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:41 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Zij gebruikt het voor haar eigen publiciteit.
Valt allemaal wel mee hoor... Ik kan desbetreffende stream nog prima bekijken/downloaden.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, moet je even het nova-item luisteren -
p.s. oh jee: NB: om privacyredenen is dit videoitem niet meer te bekijken. Onze excuses voor het ongemak.
Ze had ook "geen commentaar" kunnen geven - had nova geen item gehad.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:44 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ze was al in de publiciteit vanwege nova. Had ze dan geen aangifte mogen doen omdat ze er anders misbruik van maakt?
vast.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:41 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Zij gebruikt het voor haar eigen publiciteit.
Als een columnist iemand met de dood bedreigd (Mulder) dan valt de politiek daar ook over. Van Gogh heeft nog nooit gezegd dat hij Jahjah in stukken gat snijden of dat het een kankerslet is. Plus dat Van Gogh een BN'er is. Die 'rapgroep' zijn onbekenden.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:44 schreef SCH het volgende:
Het is allemaal nog al hypocriet en subjectief.
Als Theo van Gogh of anderen de meest grove beledigingen aan het adres van bv. een Jahjah doen dan staan de R@b-achtigen te trappelen van vreugde, maar nu staan ze op hun achterste benen.
Dit soort beledigingen zegt vaak het meest over de afzender - die moeten leven met hun domheid en botheid.
Ik hoor toch vooral mensen die haar bejubelen en bewieroken hoor.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:45 schreef Jerruh het volgende:
[..]
vast.
als ze publiciteit opzoekt om aan te tonen wat er schort aan de islam in nederland, lopen we te mekkeren
als ze publiekelijk laat merken wat mensen tegen haar doen, lopen we te mekkeren.
als ze standpunten inneemt die best risky zijn voor een ex-silamitische vrouw, lopen we te mekkeren.
Het gaat erom dat het zo typerend is dat ze nu aangifte doet van bedreiging omdat Nova met een nummer op de proppen komt. Dat maakt haar zo ongeloofwaardig. Als het nummer echt bedreigend (dus tegen haar persoon) gericht zou zijn, had ze dat al veel eerder moeten melden.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:44 schreef sizzler het volgende:
Ze was al in de publiciteit vanwege nova. Had ze dan geen aangifte mogen doen omdat ze er anders misbruik van maakt?
ik niet.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik hoor toch vooral mensen die haar bejubelen en bewieroken hoor.
Deze beledigingen zijn iig erger dan "pooier van de profeet" enz.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:44 schreef SCH het volgende:
Als Theo van Gogh of anderen de meest grove beledigingen aan het adres van bv. een Jahjah doen dan staan de R@b-achtigen te trappelen van vreugde, maar nu staan ze op hun achterste benen.
Dit soort beledigingen zegt vaak het meest over de afzender - die moeten leven met hun domheid en botheid.
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:47 schreef sizzler het volgende:
[..]
Als een columnist iemand met de dood bedreigd (Mulder)
Ja en? Het gaat dus om de gradatie van de belediging, niet wat jij als belediging of bedreiging ervaart, begrijp ik????quote:Plus dat Van Gogh een BN'er is. Die 'rapgroep' zijn onbekenden.
Expressieve vrijheid is alleen voor bn-ers weggelegd?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:47 schreef sizzler het volgende:
Als een columnist iemand met de dood bedreigd (Mulder) dan valt de politiek daar ook over. Van Gogh heeft nog nooit gezegd dat hij Jahjah in stukken gat snijden of dat het een kankerslet is. Plus dat Van Gogh een BN'er is. Die 'rapgroep' zijn onbekenden.
als ze het niet prettig vindt, moet ze een ander vak kiezen. politici worden nou eenmaal afgezeken.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:49 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ik niet.
er wordt gruwelijk veel meer over haar gezeken dan da mensen haar bejubelen.
en de mensen die haar bejubelen zijn de mensen waarover ze het heeft.
lijkt me dan niet minder dan rechtvaardig.
en dat snap ik nietquote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:52 schreef SCH het volgende:
[..]
als ze het niet prettig vindt, moet ze een ander vak kiezen. politici worden nou eenmaal afgezeken.
ach, als je om de halve zin voor fascist wordt uitgemaakt, zoals R@b bevoorbeeld doet bij jahjah, dan is dat ineens geen punt - wat een dubbele standaard.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Deze beledigingen zijn iig erger dan "pooier van de profeet" enz.
De dubbele moraal die sommige daar lieten zien was wel verbazend ja, maar het is toch een verschillende situatie.
Misschien moet je nog maar eens kijken in het woordenboek om het verschil tussen beledigen en bedreigen op te zoeken. De meeste van ons leren dat al op de basisschool, maar sommigen ietsje later schijnbaar.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:44 schreef SCH het volgende:
Ik ken dat verschil heel goed hoor. Dus jij vindt de rest van de tekst geen probleem alleen het zinnetje over de liquidatie?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:06 schreef R@b het volgende:
[..]
Misschien moet je nog maar eens kijken in het woordenboek om het verschil tussen beledigen en bedreigen op te zoeken. De meeste van ons leren dat al op de basisschool, maar sommigen ietsje later schijnbaar.![]()
de rest is discriminatiequote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ken dat verschil heel goed hoor. Dus jij vindt de rest van de tekst geen probleem alleen het zinnetje over de liquidatie?
Er staat ook nog iets in over het weten te vinden van haar huis (of hooi), haar voor de bek slaan, haar neersteken en het in stukken snijden van een menselijk wezen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ken dat verschil heel goed hoor. Dus jij vindt de rest van de tekst geen probleem alleen het zinnetje over de liquidatie?
Ja, ik heb de tekst gelezen. Zoek eens op wat sommigen die hier zo verontwaardigd over doen over mensen als Rosenmoller of Jahjah of Melkert hebben geschreven. De verschillen zijn miniem, kan ik je verzekeren.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:10 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Er staat ook nog iets in over het weten te vinden van haar huis (of hooi), haar voor de bek slaan, haar neersteken en het in stukken snijden van een menselijk wezen.
Dat is een cursus Plat Haags met volop ''kankah'', naar ik meen.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:13 schreef Loedertje het volgende:
Ze hadden het over het [url=http://users.bart.nl/~rueb/groengeil.htm[Groen Geile boekie[/url], kent iemand de inhoud daarvan?
Ik heb het toch ook niet over andere mensen en ik beweer ook niet dat dat toelaatbaar zou zijn. Ik wees er slechts op dat er meer dan een bedreiging in voorkomt.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, ik heb de tekst gelezen. Zoek eens op wat sommigen die hier zo verontwaardigd over doen over mensen als Rosenmoller of Jahjah of Melkert hebben geschreven. De verschillen zijn miniem, kan ik je verzekeren.
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:13 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat is een cursus Plat Haags met volop ''kankah'', naar ik meen.
quote:Nu keek ik vandaag naar de herhaling van NOVA en zag daarin dat Ayaan Hirsi Ali weer eens aangifte heeft gedaan van bedreiging. Niet voor de eerste, niet voor de tweede, maar voor de derde keer heeft ze de weg naar het politiebureau afgelegd. De ondergrondse rapgroep DHC uit Den Haag, die een nummer heeft gemaakt waarin Ali met de dood wordt bedreigd, kwam onherkenbaar aan het woord: "Wie doorns zaait, zal distels oogsten." aldus één van de jongens met baseballpet. Na dit wat laffe spreekwoord komt toch de Haagse Bluf boven drijven want als verdediging worden er wel wat aardige argumenten aangedragen: "Zij zeggen ook altijd dingen die ze niet waar maken, waarom mogen wij dat dan niet?" en "In het Haagse groen-geile boekje staan veel ergere dingen."
Kankerbitch Kankerhoer kankerstrontvlek. Sla je op je bek, breek je nek.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:07 schreef SCH het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:22 schreef R@b het volgende:
[..]
Kankerbitch Kankerhoer kankerstrontvlek. Sla je op je bek, breek je nek.
( Bron )quote:Sjaak Bral nieuwe ambassadeur van vrijwilligerswerk (21-10-2003)
Cabaretier/schrijver/presentator Sjaak Bral gaat zich als ambassadeur inzetten om het vrijwilligerswerk te promoten en te stimuleren. “Ik ga ervoor, daar waar mogelijk zal ik me inzetten voor de goede zaak.” Hij treedt in deze functie toe tot een zeer divers gezelschap, waartoe ook Gerlach Cerfontaine, Angela Groothuizen en Mr. Pieter van Vollenhoven behoren.
Sjaak Bral, bekend van onder andere Ook dat nog!, begon zijn carrière in 1992 na een optreden in het programma RUR en ‘De Avondspits’. Als stand-up comedian heeft hij het comedygezelschap ‘A night of comedy’ opgericht. Naast cabaret en stand-up comedy heeft hij diverse boeken in het Haags geschreven. ‘Het Groen Geile Boekje’; spellingsgids voor de Haagse taal, de Haagse Scheurkalender en de autografische bundel ‘Haags Bloed’ zijn allemaal van zijn hand. Momenteel toert Sjaak Bral langs de Nederlandse theaters met zijn eigen theaterprogramma ‘Op ware grootte’.
Hoppa... en gelijk weer wijzen met het vingertje. "Maar kijk eens wat anderen doen, dat is (bijna) net zo erg!"quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:12 schreef SCH het volgende:
Ja, ik heb de tekst gelezen. Zoek eens op wat sommigen die hier zo verontwaardigd over doen over mensen als Rosenmoller of Jahjah of Melkert hebben geschreven. De verschillen zijn miniem, kan ik je verzekeren.
Heeft Bral iemand bedreigd?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:26 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[afbeelding]
( Bron
[..]
( Bron )
Bral ook maar oppakken dan?
"Ik ken de inhoud van 'dat boekie nie " .quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:29 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Heeft Bral iemand bedreigd?.
Van Dale zegt:quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:22 schreef R@b het volgende:
Ja lieve mensen, dat is kunst volgens SCH.
Als je nu creatief en origineel uit de definitie haalt, is het kunst.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:47 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Van Dale zegt:
kunst (de ~ (v.), ~en)
1 het creatief en origineel tot uiting of voorstelling brengen van gedachten of gevoelens op vaak ontroerende of schokkende wijze
Wat is er volgens jou dan geen kunst aan?
Aan jou de eer om aan te tonen waarom het niet creatief of origineel is.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:47 schreef Johan_de_With het volgende:
Als je nu creatief en origineel uit de definitie haalt, is het kunst.
Die rap is dus alleen maar een uiting die probeert te schokken, met iets van muziek erbij.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:47 schreef NewOrder het volgende:
Van Dale zegt:
kunst (de ~ (v.), ~en)
1 het creatief en origineel tot uiting of voorstelling brengen van gedachten of gevoelens op vaak ontroerende of schokkende wijze
Wat is er volgens jou dan geen kunst aan?
Ja en?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Die rap is dus alleen maar een uiting die probeert te schokken, met iets van muziek erbij.
Inderdaad: ja en?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:59 schreef SCH het volgende:
Ja en?
Zeker wel. Dat is de crux. Kunstuitingen censureren heeft hele enge trekjes, dat moet je gewoon niet te snel doen. Maar goed, ze heeft al aangifte gedaan - laat de rechter maar oordelen. Reken maar dat de rechter meeneemt dat het om een liedje gaat.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Inderdaad: ja en?
Of het kunst is, is niet relevant.
dus kunstquote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:56 schreef DennisMoore het volgende:
Die rap is dus alleen maar een uiting die probeert te schokken, met iets van muziek erbij.
Geen rechter die daar zijn handen aan gaat branden. Hans Teeuwen zou zo opgepakt kunnen worden wegens belediging van de kongingin.quote:Overigens kunnen ook kunst-uitingen onder het strafrecht vallen.
Dat is nou juist wel relevant. Dat is de context van het geheel.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:01 schreef DennisMoore het volgende:
Of het kunst is, is niet relevant.
Als jij alles kunst wil noemen, be my guest. I don't agree.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:04 schreef NewOrder het volgende:
dus kunst
Omdat een stel 'intellectuelen' er het etiketje 'kunst' op geplakt hebben?quote:Geen rechter die daar zijn handen aan gaat branden.
Er kan zoveel.quote:Hans Teeuwen zou zo opgepakt kunnen worden wegens belediging van de kongingin.
Niet alles is kunst, maar wie bepaalt waar de grens ligt?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:07 schreef DennisMoore het volgende:
Als jij alles kunst wil noemen, be my guest. I don't agree.
Kunst is gewoon een breed begrip en daar vallen ook dingen onder die niet iedereen mooit vindt. Sommige mensen vinden het moeilijk om dat te accepteren.quote:Omdat een stel 'intellectuelen' er het etiketje 'kunst' op geplakt hebben?.
Een rechter zal inderdaad naar de context kijken, naar de bedoeling. Maar of er nu een etiketje 'kunst' aan hangt, dat boeit natuurlijk niet.
dus als mijn neefje van 3 drie woordjes in ritme blaat, is dat ook rap?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:58 schreef SCH het volgende:Het blijft kunst. Rap is een kunstvorm - en smaken verschillen nou eenmaal. Slechte kunst is ook kunst.
En R@b: waarom mag jij jahjah wel doodwensen en voor van alles en nog uitmaken en mogen zij dat niet bij Hirsi Ali. Zolang de woede op die manier geventileerd wordt, lijkt mij dat een nog vrij milde uitweg. Ik stel me zo voor wat het effect van een verbod en van de aangifte is. Schiten we daar iets mee op?
Drie woordjes lijken me niet meteen een rap maar een kindertekening kan op een bepaalde manier ook best kunst zijn.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:19 schreef Jerruh het volgende:
dus als mijn neefje van 3 drie woordjes in ritme blaat, is dat ook rap?
Je hoeft het ook niet te snappen toch? Ik snap zoveel kunst niet.quote:ofwel: ik snap nog steeds niet het nut/ludieke/originele/creatieve/grappige/coole/ventilerende van de ge"rapte" tekst.....
nee, maar dan is alles op deze wereld kunst: een boom, een grasspriet, een uitlaat van een chevrolet....quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Drie woordjes lijken me niet meteen een rap maar een kindertekening kan op een bepaalde manier ook best kunst zijn.
[..]
Je hoeft het ook niet te snappen toch? Ik snap zoveel kunst niet.
Fuck hirsi ali Somaliquote:Op zaterdag 3 juli 2004 19:56 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Aan jou de eer om aan te tonen waarom het niet creatief of origineel is.
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:29 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Fuck hirsi ali Somali
Dit is rico chemically.
Fijn, de toon wordt terstond gezet. Uit deze aanvang blijkt meteen het credo van de groep: Als het maar rijmt!
Ben aan zet stuur een skut-raket.
[Wellicht bedoelt hij een Scud-raket? Een beetje grootspraak is het wel hoor, schermen met wapentuig waar Saddam het nog zonder moest stellen tijdens de laatste oorlog. Enfin, het rijmt en hij blijkt zelfs te weten wat schaken is.
Naar die kanker slet
Dit is inderdaad innovatief taalgebruik.
je bent goedkoper dan een easy-jet.
Mijnheer kan niet alleen scud-raketten betalen, maar ook Easy Jets.
Twee maanden in Nederland en dan al zo bijdehand.
Kijk aan, het is de ballotagecommissie. Misschien kunnen ze integratievignetten voor Verdonk gaan ontwerpen.
Dat de heren al jaren in Nederland verblijven en niet in staat zijn een zin voort te brengen die het onthouden waard is, is zeker wel lovenswaardig.
Kanker hoer kanker stront vlek.
Voelt u wel hoe subtiel hier gevarieerd wordt op het eerdere motief van de ''kanker slet''? Die is inmiddels een ''kanker hoer.'' Dit is niet zomaar een literair procede, maar wordt ook door bijv. Bach en Beethoven gebruikt. Ook is het kostelijk om te zien hoe je in een rapnummer negers kunt beledigen.
Sla je op je bek, breek je nek.
Scheppend geweld, moet u maar denken.
Wat je denkt wat je denkt.
Door deze tautologie wordt het gedicht nog gelaagd.
Je bent een excuus allochtoon
Met lieden van dit slag is het inderdaad kwalijk excuses maken. Dan liever een vluchteling die een universitaire opleiding heeft genoten.
doe is gewoon.
Wat dergelijke geboren tuchthuisboeven onder ''gewoon'' verstaan, het zou mij te ver voeren om het allemaal te veronderstellen.
Want ik weet waar je hooitje woont.
''Dichterlijk woont het hooi.''
Kanker hoer altijd op de loer.
Men ziet haar aan de arbeid.
Met je dicht genaaide snee bij de vvd
Is het alweer verkiezingstijd?
in de vorm van zalm.
Deze forensische verwijzing ontgaat mij.
Fuck cda
Weer vier seconden gewonnen.
fuck vvd dit is DHC.Motherfucker met volkert van der G.
Blijkbaar is het nummer in het gevang opgenomen. Volkert is inderdaad stil.
Wat je denkt wat je denkt.
Herhaling is het principe van een goede stijl.
Hardcore gangster shit daar zorg ik voor.
Voor wie nog twijfelen mocht.
We zijn bezig met het voorbereiden op een liquidatie op hirsi ali.
Toch wel een zelfmoordaanslag?
Dat is mijn reactie voor de ordes die ze zei op de televisie praten over intergratie.
Wat hier nu in deze kakophonie wordt betoogd is niet duidelijk, maar spreker is misnoegd.
Het heeft geen zin
Wat niet?
want je blijft een ziekelijk irritant
Ziekelijk irritant wat?
Voor jouw vaginale complicatie.
Bestaat geen vaccinatie of andere medicijn
Dit is schending van de vertrouwensrelatie tussen arts en patient, me dunkt.
je kan beter geen vijand van mij zijn
Nee, het lot van zijn vrienden wekt al medelijden.
den haag is mijn terrein.
Ach, het is vuilwaterdronkenschap.
Kanker huis-neger steek je neer want je bent vies.
Liefhebbers van hermetische poezie kunnen hun lop op.
Je bent een allochtoon met een te hoge toon vieze kloon van een autochtoon.
Kun je rijmen, rijm dan mee!
Slet als een skelet.
De Rubens-tentoonstelling is van tenminste een bezoeker verzekerd.
Kut kabinet
Wat drommel! Bondigheid met gestrengheid verenigend!
Automobilisten zien je maar net.
De zichtbaarheid van mevrouw Ali is waarschijnlijk omgekeerd evenredig aan het volume waarmee DHC zich door het verkeer begeeft.
Zwakke aids patiënt.
Die sla je inderdaad zo in elkaar.
Je was eerst een moslim nu ben je een jood
Deze onbekende bekering is inderdaad het publiceren waard. En hoe kostelijk wordt de fabel van antisemitisme onder Moslims hiermee weerlegd.
in zware nood in Somalië was je al blij met een stukje brood
Die nood blijkt vooralsnog nergens uit.
kwam hier in een houten bood.
Waar auteur ook in zat, maar dan in het vooronder. Bood?
Je keek om je heen en genood
Maar raakte daarna alsnog in nood?
toen Nederland je assiel aanbood.Want je kwam zogenaamd uit de goot.
Ach, nu zijn ze bezorgd om misbruik van asielrecht.
Je maakte je eigenland zwarter dan wie je al was.
Die huidskleur schijnt iets fascinerends te hebben.
Je kreeg van Zalm een stikker die flikker gore konte likker.
Joden, homosexuelen, niemand kan zich verschuilen.
Je maakt moe weetje wat ik doe ik snij je in tweeën en dump je in 1 van de zeven zeeën.
Grootser bedreiging is nooit geuit.
Ik weet dat je baalt dat je kut is weggehaald.Omdat je geen orgasme meer krijgt.
En zojuist had zij nog een vaginale complicatie? Hoe weinig men toch staat kon maken op een lichaam!
Kanker skelet zonder kut.
Den Haag Connection
Fin.
Wel eens een tekst van Eminem bekeken?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:29 schreef Johan_de_With het volgende:
...rap-analyse verwijderd...
Helaas was dat niet de juiste tekst:quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:29 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Fuck hirsi ali Somali
Dit is rico chemically.
KNIP heel verhaal
zelfs 50 cents is minder...ehm.. hoe zal ik het noemen... ordinair vuil bezig.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:48 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Wel eens een tekst van Eminem bekeken?
Wel eens Mein Kampf gelezen??? Boeken zijn ook een vorm van kunst.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:48 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Wel eens een tekst van Eminem bekeken?
Krijgen we nou de discussie à la de man in het museum die zegt "dit kan mij zoontje van 2 ook"?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:51 schreef Jerruh het volgende:
nogmaals: wat is er nou zo verheven en kunstzinnig aan een groep woorden waar in elke zin alleen maar wordt gekankerd? wat is de goedkeuring voor zon stukkie tekst?
Ik vind iig niet dat Mein Kampf verboden moet zijn.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 21:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wel eens Mein Kampf gelezen??? Boeken zijn ook een vorm van kunst.
Zonder een concreet moord-plan, zijn deze teksten nog steeds bedreigend voor Hirsi Ali. Ik denk niet dat er hoge straffen gaan vallen, want daarvoor is het idd erg magertjes. Boete, taakstraf, voorwaardelijke straf. Dat werk.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 21:07 schreef NewOrder het volgende:
Het OM heeft zometeen dus geen poot om op te staan.
het gaat er niet om of het mooi is of nietquote:Op zaterdag 3 juli 2004 21:07 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Krijgen we nou de discussie à la de man in het museum die zegt "dit kan mij zoontje van 2 ook"?
Het gaat er niet om of we deze rap mooi vinden. Ik vind er ook niets aan, maar ik heb er verder geen moeite mee. AHA vindt dat ze bedreigd wordt, vandaar ook de huiszoekingen. Het OM wil immers niet weer falen. Maar hoogstwaarschijnlijk zullen ze geen belastend materiaal vinden. Deze rappers zijn er nl. helemaal niet op uit om AHA naar een andere wereld te helpen. Het OM heeft zometeen dus geen poot om op te staan.
Het is heel simpel: deze rappers hebben hun gevoel over AHA vastgelegd in een rap. Een creatieve uitspatting dus. Daar is gewoon niets mis mee. Wat wel mis is, is de reactie van AHA en het mediamisbruik van Nova.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 21:15 schreef Jerruh het volgende:
het gaat er niet om of het mooi is of niet
die mennekes deden dat blijkbaar omdat ze hirshi niet zo lief vinden
wat zou jouw redenen zijn om deze tekst goed te vinden of het er eens mee e zijn? omdat het kunst is? of omdat het tegen hirshi is? het gaat mij er niet om of het mooi is of niet, het gaat mij er om waaorm mensen dan die inhoud tot kunst willen verheffen en waarom ze het wel een geslaagd iets vinden, als je kijkt naar wat het doel is van die mennekes....
Het is echt heel tof voor hen dat het hun meestercreatie is, hoor, maar het blijft bedreigend. En dat is er mis mee.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 21:47 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Het is heel simpel: deze rappers hebben hun gevoel over AHA vastgelegd in een rap. Een creatieve uitspatting dus. Daar is gewoon niets mis mee. Wat wel mis is, is de reactie van AHA en het mediamisbruik van Nova.
Van "kanker Somalische" naar "kanker Turk".quote:Op zaterdag 3 juli 2004 21:51 schreef Koos Voos het volgende:
Als die gasten er met een lullig taakstrafje vanaf komen dan voorspel ik een verharding.. de eerste kanker turk rap is al in de maak heb ik begrepen.. goeie beat eronder en het is 'kunst '..![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |