Hoe oud is je kind? Dit klinkt meer iets voor een peuterspeelzaal dan ipv kinderdagverblijf. Ik heb nog nooit gehoord van intensievere kinderopvang. Of bedoel je al de peuterspeelzaal?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 07:43 schreef MetalMessiah het volgende:
We zoeken kinderopvang in een groep (voor de sociale vaardigheden en zo) in een creche waar ze veel leuke en leerzame dingen met kinderen doen. We kregen te horen dat onze zoon zich af en toe verveelt in de creche en vragen ons af of er ook intensievere vormen van kinderopvang zijn.
We krijgen toch geen subsidie dus het hoeft niet iets officieels te zijn.
Iemand een idee?
Ik zei ook kinderopvang......niet KDV voor de schoolvakantie is dat dus de BSOquote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:13 schreef devlinmr het volgende:
4,5 jaar en KDV??? is het maximum voor KDV niet tot 4 jaar. Vanaf 4 jaar krijg je toch BSO.
Volgens mij is dat er nog niet helemaal door, ik ben hier nl. een week of twee geleden mee bezig geweestquote:Op zondag 3 april 2005 17:19 schreef Belana het volgende:
Ik las in het blad van de vereniging eigen huis dat je tegenwoordig (sinds 1 januari 2005) je spaarloon kan laten vrijkomen voor de eigen bijdrage kinderopvang.
Ik vond dat wel goed nieuws en mijn werkgever heeft me dit niet verteld, dus ik wou het even met jullie delen.
Dat denk ik wel, sugarquote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:10 schreef Sugar het volgende:
Is dit topic misschien iets voor je, Faja?
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:23 schreef Faja-Lobi het volgende:
Hoi, ik heb gezocht naar een topic hier over maar kon niks vinden dus probeer het maar even via deze weg.
Morgaine is nu 14 maanden en trekt heel erg naar andere kinderen toe. Ze gaat 3 dagen in de week naar een tante van mij als ik aan het werk ben maar mijn tante heeft enkelt volwassen kinderen en er komen zelden kleine kinderen daar over de vloer om mee te spelen.
Mijn man en ik hebben dus besloten dat we haar op een creche gaan plaatsen voor 3 dagen in de week. Nou was mijn vraag, ik heb aanstaande vrijdag een afspraak bij de creche om te gaan kijken maar waar moet ik als ouder allemaal op letten??
Misschien dat jullie bepaalde ervaringen hebben met creche's op kinderopvang waar jij van vindt dat anderen het ook moeten weten laat het maar horen. Ik heb echt geen idee waar je als ouder allemaal naar hoort te kijken. Ja of de leidsters bekwaam en aardig zijn, of het er allemaal veilig en schoon uit ziet, of jij (vader / moeder) alleen de kinderen op kan komen halen en ze niet worden mee gegeven aan een wildvreemde die zich voordoet als ouder / verzorger, etc. En wat moet je allemaal aan je kind mee geven richting de creche? Eten, drinken en luiers hebben ze daar, maar sloffen en schone kleding, tandenborstel voor tussen de middag?
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:50 schreef harlingen het volgende:
Ik zou in iedergeval op de verwarming letten
Meisje (1) verbrandt handjes in kinderopvang
Heb je geen mensen in de buurt of vrienden ofzo die je hiermee kunnen helpen? Het lijkt me niet dat je zelf moet gaan opletten hoe het eruit ziet, het is mijn inziens veel belangrijker wat de mening van gebruikers zijn. Daaruit haal je heel wat meer info.
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:04 schreef Faja-Lobi het volgende:
De creche waar ik haar overweeg om in te schrijven is tevens de werkgever van mijn zusje en die is natuurlijk laaiden enthousiast over haar werkgever etc. Maar als ze bij haar oude werkgever was gebleven dan had ik het zelfde verkooppraatje gekregen. En vaak hebben ouders die al een kind op een kinderdagverblijf hebben dingen mee gemaakt waar je extra aandacht aan besteed. Denk ik dan.
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:36 schreef E.T. het volgende:
Als je op een kdv rondloopt zou ik letten op stuk speelgoed, hoe zijn de slaapkamers? Zijn de overige leidsters actief met de kinderen bezig of zitten die op hun kont thee te drinken? Hoe is de buitenspeelvoorziening? (genoeg ruimte, toestellen?)
Je krijgt waarschijnlijk een pedagogisch plan mee om door te lezen, hierin staat de gang van zaken op het kdv en de 'regels'.
En uiteindelijk... weet je pas of het goed gaat als je kind er een tijdje zit. Of zij het leuk vindt, hoe de omgang met de leidsters is en welke punten je het wel of niet mee eens bent.
Misschien handig om Morgaine langzaam te laten wennen? per maand een dag erbij ofzo. Ik vind het nl. best heftig om meteen drie dagen in de week te doen. Mijn ervaring is dat een kdv vreselijk vermoeiend is voor die kleintjes en dan kan ze er aan wennen.
Ik heb het niet zozeer hier gemeld, maar ik heb even een tijdje in de ziektewet gezeten, mijn miskraam was een beetje de bekende laatste druppel na een behoorlijk stressvol jaar. Maar het gaat weer beter dus volgende week ga ik weer beginnen met werken.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 08:26 schreef bixister het volgende:
klinkt goed belana! beetje domme vraag misschien maar hoe deden jullie 't tot nu toe dan, Kbot werkt toch alweer een tijdje?
Waarom is dat dan E.T.?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:17 schreef E.T. het volgende:
bix, wist je trouwens dat er kdv-organisaties zijn die korting geven als je afgekolfde melk meegeeft?
Hier was het helaas niet zo, maar misschien eens een telefoontje aan wagen (wordt meestal niet zo breed uitgemeten in de documentatie)
Zoals bix zegtquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:58 schreef Igraine het volgende:
[..]
Waarom is dat dan E.T.?
Ik moet nl ook gewoon de poedermelk en het gekookte water meegeven naar het KDV. Luiers hebben ze daar en als ze straks vast voedsel eet, wordt dat ook door het KDV verstrekt.
Bij alle KDV's hier in de buurt is dat trouwens hetzelfde...
Ja ik geef 3 flessen met afgemeten gekookt water mee en voor 3 voedingen afgepast poedermelk. Ze krijgt er op het KDV 2, maar we moeten een reservevoeding meegeven.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 21:42 schreef bixister het volgende:
trouwens igraine, had ik net overheen gelezen maar: zelfs het gekookte water moet je meegeven?! wat een gedoe!
en ik zeiquote:Op maandag 20 maart 2006 20:39 schreef Beaker het volgende:
Heb ik hier ff een linkje, wat zijn dan de kosten? Ik snap de tabel niet zo
http://www.s-k-r.nl/default.aspx?nr=24
Volgens mij is het deze oplossing goedkoper dan een kinderdagverblijf? Is er bijvoorbeeld wel controle daar waar wij ons kind achterlaten?
ik zou dan denk ik eerst regelen of een ander kon oppassen en anders kan je verlof opnemen denk ik. ( werkte jezelf niet op een kdv? wellicht zou je in dat soort situaties bij uitzondering de kleine mee mogen nemen ? )quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:17 schreef Vicky het volgende:
Ook een vraag aan jullie. Amber gaat op woensdag naar mijn vader en op vrijdag naar mijn schoonmoeder, geen kdv bij ons. Nu kan het natuurlijk wel eens voorkomen dat een van de oppas opa/oma's ziek is, hoe lossen jullie dit op? Nemen jullie dan vrij of hebben jullie een alternatief?
nee ik werk niet op een KDVquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:19 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ik zou dan denk ik eerst regelen of een ander kon oppassen en anders kan je verlof opnemen denk ik. ( werkte jezelf niet op een kdv? wellicht zou je in dat soort situaties bij uitzondering de kleine mee mogen nemen ? )
Bij ons gaat dit niet helemaal hetzelfde op omdat we bij een KDV zijn, maar als de kleine meid zelf ziek is mag ze daar niet heen. Komt dus wel een beetje op hetzelfde neer. Ik heb tot nu toe 2x zorgverlof opgenomen hiervoor en toevallig is vandaag mijn man thuis gebleven omdat ze koorts had. Hij heeft gewoon vrij genomen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:17 schreef Vicky het volgende:
Ook een vraag aan jullie. Amber gaat op woensdag naar mijn vader en op vrijdag naar mijn schoonmoeder, geen kdv bij ons. Nu kan het natuurlijk wel eens voorkomen dat een van de oppas opa/oma's ziek is, hoe lossen jullie dit op? Nemen jullie dan vrij of hebben jullie een alternatief?
Let op de volgende dingen:quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:12 schreef Randa_v het volgende:
Pfff, en nu ook de kinderopvang aan het regelen. Ivm met btw facturen en de snelheid waarmee ik aan opvang moet komen is de keus toch gevallen op het Kinderdagverblijf. De groepen zijn van 0-2 jaar met 8-15 kindjes. Donderdag ga ik kijken. Jammergenoeg moet ik het even zonder Magneet regelen, hij zit bij een klant waar op dit moment even niets mee te regelen valt.
Ik wil gewoon niks vergeten dus even de vraag aan jullie. Mijn vraag is eigenlijk waar ik eigenlijk nog aan moet gaan denken.Ik heb dus werkelijk geen idee waar ik op moet letten bij kinderdagverblijf? Ik moet ook niet echt iets gaan vergeten. Het gaat nu ook wel allemaal erg snel. (Gisteren een baan aangeboden gekregen en nu dus voor 1 mei die opvang nog regelen.)
Mijn hoofd zit nu wel helemaal vol met wat ik allemaal nog moet regelen. Want het ziet naar uit dat Merlijn naar het KDV brengen, nog problemen op kan gaan leveren met wegbreng en ophaaltijden in combinatie met afstanden. Grrr.
Of het mensen zijn (globaal)met wie het wel zou kunnen klikken.quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:46 schreef Luchtbel het volgende:
Het soort ouders? Wat is dat dan? En hoe weegt dat mee?
Ik bedoelde ook eigenlijk 1/6.quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:45 schreef sweaty het volgende:
nee, hij krijgt geen 1/3. Zoals ik het dus zo lees wordt dat door de belastingdienst aangevuld tot max 1/3 van het totale bedrag? Is dus iets van rond de 85 euro. Dat scheelt dan wel, maar het blijft een hoop geld :-)
Informeer wel eerst bij het KDV hoe het zit met opzegtermijnen ed. Zolang ze je nog geen aanbod hebben gedaan en je nog geen plek hebt geaccepteerd zou het je niets moeten kosten, maar sommige KDV denken daar anders over.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:28 schreef E.T. het volgende:
Sweaty, je kunt je toch ook gewoon inschrijven alvast? Mocht je er van af zien, kun je altijd van de lijst af. Maar dan heb je iig 'zekerheid'
zou ook zo met de huurtoeslag zijn.. wij wachten nog steeds al ruim 5 maandenquote:Op donderdag 27 april 2006 10:29 schreef texelonia het volgende:
Ik dacht dat als je het 6 weken vantevoren aanvroeg dat ze dan op tijd konden uitbetalen. Maar of het dan sowieso 6 weken duurt...
Tja daar ben ik dus ook bang voor, zeker omdat ik het maar twee weken vantevoren heb aan kunnen vragen. Tja eerder kon ook niet. Ik heb pas 13 april de kinderopvang geregeld gehad die per ingang van 1 mei ingaat.quote:Op zondag 30 april 2006 14:22 schreef Fuente het volgende:
Wij moesten bijna 3 maanden wachten op het geld van de kinderopvangtoeslag. We kregen het toen wel met terugwerkende kracht gelukkig, maar voor ons was dat wel 3 maanden op een houtje bijten.
Rottig is dat he, als je (zoals wij) geen reservers hebt (tenminste niet zoveel voor 3 maanden opvang) dan is het ff flink buffelen. Uiteindelijk komt het ook wel goed. Hopelijk gaat het bij jullie sneller!quote:Op zondag 30 april 2006 15:49 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Tja daar ben ik dus ook bang voor, zeker omdat ik het maar twee weken vantevoren heb aan kunnen vragen. Tja eerder kon ook niet. Ik heb pas 13 april de kinderopvang geregeld gehad die per ingang van 1 mei ingaat.
Ach ja, mei is al betaald, redden we net. Dinsdag mag Merlijn gaan oefenen, ze oefenen totdat hij een fles gehad heeft en dan kan ik hem weer ophalen. Woensdag gaa hij dan voor het echt. Maandag ga ik een rugzakje kopen voor hem waar ik zijn spulletjes die mee moeten in kan doen. Ik denk dat hij het erg leuk gaat vinden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |