abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31563177
Hoi, ik heb gezocht naar een topic hier over maar kon niks vinden dus probeer het maar even via deze weg.

Morgaine is nu 14 maanden en trekt heel erg naar andere kinderen toe. Ze gaat 3 dagen in de week naar een tante van mij als ik aan het werk ben maar mijn tante heeft enkelt volwassen kinderen en er komen zelden kleine kinderen daar over de vloer om mee te spelen.

Mijn man en ik hebben dus besloten dat we haar op een creche gaan plaatsen voor 3 dagen in de week. Nou was mijn vraag, ik heb aanstaande vrijdag een afspraak bij de creche om te gaan kijken maar waar moet ik als ouder allemaal op letten??

Misschien dat jullie bepaalde ervaringen hebben met creche's op kinderopvang waar jij van vindt dat anderen het ook moeten weten laat het maar horen. Ik heb echt geen idee waar je als ouder allemaal naar hoort te kijken. Ja of de leidsters bekwaam en aardig zijn, of het er allemaal veilig en schoon uit ziet, of jij (vader / moeder) alleen de kinderen op kan komen halen en ze niet worden mee gegeven aan een wildvreemde die zich voordoet als ouder / verzorger, etc. En wat moet je allemaal aan je kind mee geven richting de creche? Eten, drinken en luiers hebben ze daar, maar sloffen en schone kleding, tandenborstel voor tussen de middag?
pi_31563699
Ik zou in iedergeval op de verwarming letten
Meisje (1) verbrandt handjes in kinderopvang

Heb je geen mensen in de buurt of vrienden ofzo die je hiermee kunnen helpen? Het lijkt me niet dat je zelf moet gaan opletten hoe het eruit ziet, het is mijn inziens veel belangrijker wat de mening van gebruikers zijn. Daaruit haal je heel wat meer info.
pi_31564014
De creche waar ik haar overweeg om in te schrijven is tevens de werkgever van mijn zusje en die is natuurlijk laaiden enthousiast over haar werkgever etc. Maar als ze bij haar oude werkgever was gebleven dan had ik het zelfde verkooppraatje gekregen. En vaak hebben ouders die al een kind op een kinderdagverblijf hebben dingen mee gemaakt waar je extra aandacht aan besteed. Denk ik dan.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 19:36:27 #4
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31564503
Als je op een kdv rondloopt zou ik letten op stuk speelgoed, hoe zijn de slaapkamers? Zijn de overige leidsters actief met de kinderen bezig of zitten die op hun kont thee te drinken? Hoe is de buitenspeelvoorziening? (genoeg ruimte, toestellen?)
Je krijgt waarschijnlijk een pedagogisch plan mee om door te lezen, hierin staat de gang van zaken op het kdv en de 'regels'.

En uiteindelijk... weet je pas of het goed gaat als je kind er een tijdje zit. Of zij het leuk vindt, hoe de omgang met de leidsters is en welke punten je het wel of niet mee eens bent.
Misschien handig om Morgaine langzaam te laten wennen? per maand een dag erbij ofzo. Ik vind het nl. best heftig om meteen drie dagen in de week te doen. Mijn ervaring is dat een kdv vreselijk vermoeiend is voor die kleintjes en dan kan ze er aan wennen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 20:09:34 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_31565131
Ik heb alles even gekopieerd naar Keuze: welke vorm van kinderopvang?

Een hoop leesvoer daar voor je
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')