abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 januari 2005 @ 10:59:59 #151
24188 Belana
kloon van belana
pi_24794366
Ok, toch maar even posten dan na alles gezlezen te hebben.
Wij hadden voorheen een "zwarte" oppas, een vriendin van ons en dat was toppie! Maar nu met de nieuwe regeling is het voordeliger om het "wit" te doen. Dit kon echter niet meer bij onze vriendin helaas (door omstandigheden). We wisten nog wel iemand anders, maar die wil maximaal 2 dagen en we gaan ws 3 dagen nodig hebben. Het is allemaal vreselijk onzeker omdat mijn man nu werkloos is en we gewoonweg niks weten.
Maargoed, nu twijfel ik dus enorm tussen gastouder en kdv. Zolang de gastouder een bekende was had ik er wel vetrouwen in, nu weet ik het niet, stom he?
Bovendien vroeg ik me nog af wat het verschil in kosten tussen een kdv en gastouder is.
stormy waters...
sailin'
  maandag 31 januari 2005 @ 12:19:31 #152
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24848503
Belana, ik snap wel wat je bedoeld met dat vreemde hoor en toch angst dat je de verkeerde treft. Op een kinderdagverblijf is er wel 'controle' van meerdere leidsters en dat is bij een 'vreemde' gastouder niet zo. Ik heb uiteindelijk de keuze voor een gastouder moeten maken maar ben er niet rouwig om. We hebben wel echt een hele lieve maar ik ben wel bij 11 mensen wezen kijken. Toen ik het al bijna opgaf liep ik bij haar naar binnen en toen wist ik dat het goed zat. Het voelde ongedwongen, geen moeilijk gewiebel, gewoon gaan zitten en de manier waarop ze Jolie uit de kinderwagenbak tilde zei gewoon dat het goed was. Toch de eerste keren dacht ik; misschien heeft m'n mensenkennis me in de steek gelaten en ligt Jolie met kinderwagen en al in de schuur tot ik d'r op kom halen, of erger..... maar inmiddels is dat gevoel helemaal weg. Het wordt snel vertrouwd en bekend!
  Hoofdredactie Fotografie maandag 31 januari 2005 @ 17:32:55 #153
95752 crew  Chell
Kluns
pi_24852916
Bij het tweede gezin waar ik gastouder was (bij hun in huis dus), is de moeder er de eerste twee dagen bij gebleven. Zegt natuurlijk nog niet alles, maar ze kon in ieder geval wel zien hoe de kinderen bijvoorbeeld op mij reageerden en mij een beetje leren kennen.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 07:43:33 #154
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_24857475
We zoeken kinderopvang in een groep (voor de sociale vaardigheden en zo) in een creche waar ze veel leuke en leerzame dingen met kinderen doen. We kregen te horen dat onze zoon zich af en toe verveelt in de creche en vragen ons af of er ook intensievere vormen van kinderopvang zijn.

We krijgen toch geen subsidie dus het hoeft niet iets officieels te zijn.

Iemand een idee?
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  FOK!fossiel dinsdag 1 februari 2005 @ 13:36:39 #155
2628 Karin
pi_24862303
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 07:43 schreef MetalMessiah het volgende:
We zoeken kinderopvang in een groep (voor de sociale vaardigheden en zo) in een creche waar ze veel leuke en leerzame dingen met kinderen doen. We kregen te horen dat onze zoon zich af en toe verveelt in de creche en vragen ons af of er ook intensievere vormen van kinderopvang zijn.

We krijgen toch geen subsidie dus het hoeft niet iets officieels te zijn.

Iemand een idee?
Hoe oud is je kind? Dit klinkt meer iets voor een peuterspeelzaal dan ipv kinderdagverblijf. Ik heb nog nooit gehoord van intensievere kinderopvang. Of bedoel je al de peuterspeelzaal?
En volgens mij is het helemaal niet verkeerd hoor als je kind zich af en toe verveelt, dacht dat het zelfs goed om zo zelf wat spelletjes te verzinnen.
  woensdag 2 februari 2005 @ 07:45:25 #156
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_24877573
1.5 jaar
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  woensdag 2 februari 2005 @ 09:16:41 #157
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24878190
1,5 jaar is bij ons kdv meestal de tijd dat ze de overstap maken van de babygroep naar de peutergroep.
Volgens mij is het heel moeilijk om je als kind in de peutergroep te vervelen met al die andere peutertjes erbij.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 2 februari 2005 @ 12:57:24 #158
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_24881713
Een kind gaat zich bij ons in de groep vervelen als ze baby af zijn. Idd 1,5 a 2 jaar.
Bij ons gaan ze pas over als ze 2 worden dus in die tijd is het vind ik persoonlijk aan de leidster om dat kind te stimuleren en te zorgen dat hij zich niet verveeld.

Wat was hun conclusie dan als ik vragen mag waarom verveelt hij zich,wanneer enz.

Groetjes klein_spookje
  FOK!fossiel woensdag 2 februari 2005 @ 13:05:00 #159
2628 Karin
pi_24881849
Ja ik kreeg het een paar weken geleden ook te horen dat Bram zich schijnbaar verveelt op de babygroep (hij was toen 1 jaar en 8 maanden). Hij gaat nu af en toe bij de peuters buurten.

Zitten er nog meer kinderen van zijn/haar leeftijd op die groep? Want dat scheelt bij Bram wel volgens mij. Op de ene dag heeft hij een vriendinnetje van dezelfde leeftijd, die vermaken zich prima met zijn tweetjes. Op de andere dag is dat wat minder en gaat hij dus af en toe al naar de peuters. Misschien is dat een ideetje?
  woensdag 2 februari 2005 @ 13:12:22 #160
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24882008
Hier gaan ze met 22 maanden officieel naar de peutergroep. De maanden daarvoor mogen ze wel al regelmatig bij de peuters spelen als de kinderen dat willen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 2 februari 2005 @ 20:09:46 #161
24188 Belana
kloon van belana
pi_24888587
Nou, wij hebben info aangevraagd over het kdv, maar dat zou voor 3 dagen in de week, MET aftrek van de belasting en het werkgeversdeel, alsnog op ruim 400 euro neerkomen....hetgeen bruintje echt niet kan trekken!! Dus ik ben bang dat de keuze gemaakt word voor ons. Ik ben echt geschrokken van die prijzen!!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2005 @ 20:15:12 #162
43556 miss_dynastie
pi_24888679
Belana, ik zat te denken, kan je niet die twee dagen in de week bij de 'witte' oppasmoeder doen, en 1 dag in de week bij de 'zwarte' of komt dat nadelig uit?
  woensdag 2 februari 2005 @ 20:21:14 #163
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_24888782
Belana, heb je al eens op www.viaviela.nl gekeken. Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar niet geschoten is altijd mis.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_24889022
Belana waarom heb je voor 3 dagen opvang nodig, dat is ook inmens duur zeker als je partner momenteel niet werkt. Vorig jaar hebben wij zelf in een dergelijke situatie gezeten en ik heb Jadey zelfs van het kdv gehaald. Zij gaat nu sinds januari weer en vind het mega leuk. Dus Liam zal het zeker weten ook ontzettend leuk gaan hebben. Wij mama's hebben er meer last van dan de kinderen zelf
  vrijdag 25 maart 2005 @ 12:31:47 #165
69813 Bobo12
slurp-slurp
pi_25729344
Ons zoontje van 4,5 gaat dit jaar voor 7 weken 3,5 dag naar de kinderopvang.
Nu hebben wij een offerte opgevraagd wat ons dat gaat kosten per jaar.
Maar wil wat "vergelijkingsmateriaal" hebben.
Dus wat betalen jullie aan kinderopvang? ( dus geen oppas)
geniet....., en drink met (je) mate(n)
pi_25730016
6.80 per uur als ik het goed heb uit mijn hoofd

je weet dat je vaak een deel terug kunt krijgen van de belastingdienst?
mooi he, alles
  vrijdag 25 maart 2005 @ 13:02:03 #167
3011 E.T.
pi_25730196
Ik betaal EUR 5.68 per uur voor dagopvang. (KDV)
Is volgens mij een redelijk gangbaar tarief aangezien dit ook het maximum is waarover de belastingdienst teruggave berekent.

Voor buitenschoolse opvang is dit 6,13 per uur.

Ga ook na wat er allemaal in het tarief zit inbegrepen (eten, drinken etc.. luiers zal in dit geval niet van toepassing zijn)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 13:10:45 #168
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_25730419
Ik betaal 4,85 per uur voor KDV en dat is relatief goedkoop. Daar zit alles bij inbegrepen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_25730506
4,5 jaar en KDV??? is het maximum voor KDV niet tot 4 jaar. Vanaf 4 jaar krijg je toch BSO.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 13:23:52 #170
69813 Bobo12
slurp-slurp
pi_25730776
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 13:13 schreef devlinmr het volgende:
4,5 jaar en KDV??? is het maximum voor KDV niet tot 4 jaar. Vanaf 4 jaar krijg je toch BSO.
Ik zei ook kinderopvang......niet KDV voor de schoolvakantie is dat dus de BSO
geniet....., en drink met (je) mate(n)
pi_25737077
Ik betaal via een gastouderbureau (zij verzorgen ook BSO) een vast bedrag van ¤ 123.50 per maand. Voor elk uur opvang betaal ik ¤ 3,15.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 3 april 2005 @ 17:19:37 #172
24188 Belana
kloon van belana
pi_25956612
Ik las in het blad van de vereniging eigen huis dat je tegenwoordig (sinds 1 januari 2005) je spaarloon kan laten vrijkomen voor de eigen bijdrage kinderopvang.
Ik vond dat wel goed nieuws en mijn werkgever heeft me dit niet verteld, dus ik wou het even met jullie delen.
stormy waters...
sailin'
  zondag 3 april 2005 @ 19:56:50 #173
3011 E.T.
pi_25960768
quote:
Op zondag 3 april 2005 17:19 schreef Belana het volgende:
Ik las in het blad van de vereniging eigen huis dat je tegenwoordig (sinds 1 januari 2005) je spaarloon kan laten vrijkomen voor de eigen bijdrage kinderopvang.
Ik vond dat wel goed nieuws en mijn werkgever heeft me dit niet verteld, dus ik wou het even met jullie delen.
Volgens mij is dat er nog niet helemaal door, ik ben hier nl. een week of twee geleden mee bezig geweest
  maandag 4 april 2005 @ 06:32:01 #174
24188 Belana
kloon van belana
pi_25969900
laat je dus niets wijs maken ET, het is er sinds 1 januari 2005 door. Zou eerst 1 januari 2006 zijn, maar het is 2005 geworden. Daar waarschuwden ze juist voor in dat blad, dat je je niet met een kluitje het riet in moet laten sturen door je werkgever!
stormy waters...
sailin'
  maandag 4 april 2005 @ 10:24:13 #175
3011 E.T.
pi_25971650
Mooi, dan gaan we daar meteen achteraan!
tnx!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 19:10:34 #176
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_31564143
Is dit topic misschien iets voor je, Faja?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 19 oktober 2005 @ 20:06:07 #177
3011 E.T.
pi_31565067
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:10 schreef Sugar het volgende:
Is dit topic misschien iets voor je, Faja?
Dat denk ik wel, sugar (goed dat je 't gevonden hebt!)
Ik zal even de reacties uit 't andere topic hierheen kopieren
  woensdag 19 oktober 2005 @ 20:07:54 #178
3011 E.T.
pi_31565104
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 18:23 schreef Faja-Lobi het volgende:
Hoi, ik heb gezocht naar een topic hier over maar kon niks vinden dus probeer het maar even via deze weg.

Morgaine is nu 14 maanden en trekt heel erg naar andere kinderen toe. Ze gaat 3 dagen in de week naar een tante van mij als ik aan het werk ben maar mijn tante heeft enkelt volwassen kinderen en er komen zelden kleine kinderen daar over de vloer om mee te spelen.

Mijn man en ik hebben dus besloten dat we haar op een creche gaan plaatsen voor 3 dagen in de week. Nou was mijn vraag, ik heb aanstaande vrijdag een afspraak bij de creche om te gaan kijken maar waar moet ik als ouder allemaal op letten??

Misschien dat jullie bepaalde ervaringen hebben met creche's op kinderopvang waar jij van vindt dat anderen het ook moeten weten laat het maar horen. Ik heb echt geen idee waar je als ouder allemaal naar hoort te kijken. Ja of de leidsters bekwaam en aardig zijn, of het er allemaal veilig en schoon uit ziet, of jij (vader / moeder) alleen de kinderen op kan komen halen en ze niet worden mee gegeven aan een wildvreemde die zich voordoet als ouder / verzorger, etc. En wat moet je allemaal aan je kind mee geven richting de creche? Eten, drinken en luiers hebben ze daar, maar sloffen en schone kleding, tandenborstel voor tussen de middag?
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 18:50 schreef harlingen het volgende:
Ik zou in iedergeval op de verwarming letten
Meisje (1) verbrandt handjes in kinderopvang

Heb je geen mensen in de buurt of vrienden ofzo die je hiermee kunnen helpen? Het lijkt me niet dat je zelf moet gaan opletten hoe het eruit ziet, het is mijn inziens veel belangrijker wat de mening van gebruikers zijn. Daaruit haal je heel wat meer info.
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:04 schreef Faja-Lobi het volgende:
De creche waar ik haar overweeg om in te schrijven is tevens de werkgever van mijn zusje en die is natuurlijk laaiden enthousiast over haar werkgever etc. Maar als ze bij haar oude werkgever was gebleven dan had ik het zelfde verkooppraatje gekregen. En vaak hebben ouders die al een kind op een kinderdagverblijf hebben dingen mee gemaakt waar je extra aandacht aan besteed. Denk ik dan.
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:36 schreef E.T. het volgende:
Als je op een kdv rondloopt zou ik letten op stuk speelgoed, hoe zijn de slaapkamers? Zijn de overige leidsters actief met de kinderen bezig of zitten die op hun kont thee te drinken? Hoe is de buitenspeelvoorziening? (genoeg ruimte, toestellen?)
Je krijgt waarschijnlijk een pedagogisch plan mee om door te lezen, hierin staat de gang van zaken op het kdv en de 'regels'.

En uiteindelijk... weet je pas of het goed gaat als je kind er een tijdje zit. Of zij het leuk vindt, hoe de omgang met de leidsters is en welke punten je het wel of niet mee eens bent.
Misschien handig om Morgaine langzaam te laten wennen? per maand een dag erbij ofzo. Ik vind het nl. best heftig om meteen drie dagen in de week te doen. Mijn ervaring is dat een kdv vreselijk vermoeiend is voor die kleintjes en dan kan ze er aan wennen.
pi_31565561
Als je echt een aantal criteria wilt hebben kunj e via deze link een onderzoek downloaden, waarin ook criteria genoemd worden die zij aanhouden. Via http://kinderopvangonderzoek.nl/ is ook een korte samenvatting te lezen, maar van dit rapport zou je pag 50&51 kunnen bekijken (de aanbevelingen).
Misschien dat je dat in je achterhoofd kunt houden bij het bekijken van het kdv.
pi_31567592
Bedankt voor het vinden van het topic en het plaatsen van mijn posts in dit topic en het zoeken naar info over creche en criteria. Mijn dank is groot
pi_31567925
Ons meisje(12 weken) is van de week voor het eerst een ochtendje gaan wennen op het kinderdagverblijf. Daarvoor waren we al een paar keer wezen kijken en het zag er prima uit. Dit kinderdagverblijf is onderdeel van Catalpa, dus het pedagogisch plan geldt voor de gehele Catalpa groep.

Ik ga 3 dagen werken en die dagen gaat ze naar het KDV, ik denk dat je gewoon op je gevoel af moet gaan. Of de meiden die er werken je aanstaan en hoe de andere kindjes er idd bij zitten.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 20 oktober 2005 @ 08:24:59 #182
24188 Belana
kloon van belana
pi_31574434
Liam gaat binnenkort naar onze gastouder. We hebben haar deze week ontmoet en Liam is een ochtendje wezen wennen en het is helemaal fantastisch! Een surinaamse vrouw die ook nog eens voor ons gaat koken (tegen vergoeding uiteraard) dus wij hebben niks te klagen
stormy waters...
sailin'
pi_31574447
klinkt goed belana! beetje domme vraag misschien maar hoe deden jullie 't tot nu toe dan, Kbot werkt toch alweer een tijdje?
pi_31574526
faja lobi naast alle tips die al gegeven zijn vond ik 't (bij onze keuze voor een kdv) wel belangrijk dat er wat continuïteit in de begeleiding zit, dus je kunt misschien nagaan of er op de dagen die jullie op 't oog hebben dezelfde leidsters/leiders zijn in die groep(en) waar morgaine naar toe zou kunnen. en ook al heb je 't gevoel dat je zusje misschien niet objectief is, het is wel handig dat zij het bedrijf zo goed kent. ik neem aan dat zij ook het beste wil voor haar nichtje dus ze zal je toch niet zomaar iets op de mouw spelden?

[ Bericht 3% gewijzigd door bixister op 20-10-2005 13:27:46 ]
  donderdag 20 oktober 2005 @ 09:32:28 #185
24188 Belana
kloon van belana
pi_31575163
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 08:26 schreef bixister het volgende:
klinkt goed belana! beetje domme vraag misschien maar hoe deden jullie 't tot nu toe dan, Kbot werkt toch alweer een tijdje?
Ik heb het niet zozeer hier gemeld, maar ik heb even een tijdje in de ziektewet gezeten, mijn miskraam was een beetje de bekende laatste druppel na een behoorlijk stressvol jaar. Maar het gaat weer beter dus volgende week ga ik weer beginnen met werken.
Ik ga wel weer 3 dagen werken, lekker hoor
En we hebben dus uiteindelijk toch voor een gastouder gekozen, ik vind het heerlijk dat Liam gewoon in een gezinsituatie is
stormy waters...
sailin'
  donderdag 20 oktober 2005 @ 09:49:11 #186
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_31575439
Belana wel fijn dat jullie zo iemand gevonden hebben, ik moet eerlijk bekennen dat ik regelmatig bij de oppas mag aanschuiven s avonds. Wel fijn om te zien dan ook, hoe Jolie het naar d'r zin heeft.

Faja-Lobi het enige wat ik er nog aan toe te voegen heb is of je ook wel aan de nadelen hebt gedacht, vaste tijden met brengen en halen, meteen ophalen als het ziek is, minder in d'r eigen ritme enzovoorts. Succes en ik hoop dat Morgaine een leuk plekje krijgt!
pi_31579010
ah dat wist ik niet nee, belana. fijn dat het nu weer beter gaat. en dat je weer naar 3 dagen gaat, vind ik zelf nu ook wel 't maximum hoor. met de nadruk op mum, hehheh.

leuk dat mee-eten!

faja-lobi, het is inderdaad wel een vrij drastische overgang meteen alle opvang naar een kdv over te hevelen. heb je ook gedacht over een combinatie, bijv. 1 vaste dag bij je tante houden? of is dat geen optie. ik vind 't zelf wel fijn dat onze kinderen 1 van de 3 dagen door opa & oma's worden opgevangen en zich slechts 2 dagen in de toch relatieve drukte van het kinderdagverblijf hoeven te begeven.
pi_31583347
Ik weet zelf nog niet zo goed of ik haar gelijk 3 dagen naar de creche wil doen, vanwege de drukte maar ik wil wel heel graag dat ze ook met andere kindjes kan spelen (wat dus niet kan bij mijn tante) en ik heb wil voor haar vastigheid (dus niet ene dag hier, andere dag daar etc). Ik ga morgen eerst kijken wat en hoe het is op de creche en dan even babbelen met mijn man wat hij er van vind en hoe hij er over denkt qua aantal dagen etc.
pi_31584464
Kijk anders eens wanneer de peuterspeelzaal kinderen toelaat? Sommigen doen dat al vanaf 1,5 jaar. Dan zou ze daar 2 dagdelen naar toe kunnen en verder naar je tante (want dat beviel toch ook goed).. of bijv nu de dagdelen die ze dan naar de psz zou gaan naar het kdv en verder naar je tante, zodat je tzt kunt overstappen (psz is ook goedkoper dacht ik, kost vaak 30-40 euro per maand).
pi_31589820
poemojn weet jij dan hoeveel tante kost?
pi_31590271
Nee, ik ga uit van de standaardgastouderconstructie die toch gewoonlijk goedkoper is dan kdv?
pi_31590402
dat valt nog vies tegen hoor, bij ons zou 't niks uitmaken, of zelfs duurder zijn geloof ik (via gastouderbureau dan wel he).
pi_31602688
wij hebben toevallig die culculatie van de week nog even gemaakt, het verschil in kosten tussen een gastouderbureau en een creche en dat scheelde maar 10 euro (creche was duurder) maar bij een gastouder moet je nog de voeding en luiers mee nemen.

Wij zijn dus wezen kijken vanmorgen en Morgaine keek der ogen uit. Allemaal kindjes. Ze was wel stil (huilde gelukkig ook niet) en keek echt haar ogen uit. Liep wat rond, pakte wat speelgoed en begon zelfs tegen kindjes te kletsen. Wij stonden even in een andere zaal en in eerste instantie had ze er geen erg in dat wij er niet waren maar daarna begon ze toch wel te huilen. Beetje vreemd natuurlijk. Maar toen ze ons weer zag ging ze vrolijk verder met haar dingetje doen. Ik ben dus niet bang meer dat ze het niet naar de zin zal hebben. verders zag het er schoon uit, de leidsters waren erg leuk en hartelijk. Ze hebben een dagritme (bij mijn tante is dat niet zo) en nog veel meer positieve dingen. Mijn tante is echt een moordwijf, ze is goed voor mijn dochter maar dan speelt ze niet met andere kinderen. We gaan nu dus gewoon 3 dagen creche proberen in het nieuwe jaar en als het toch niet gaat (wat ik dus erg betwijfel) dan kan ze altijd desnoods 2 of 1 dag naar de creche en de rest naar mijn tante.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:53:20 #194
24188 Belana
kloon van belana
pi_31603794
wij hoeven geen voeding en luiers mee te nemen naar de gastouder hoor faja lobi, weet je dat zeker?
stormy waters...
sailin'
pi_31604085
en wij moeten wel luiers meenemen naar 't kdv. geen voeding (behalve de gekolfde melk voor anna natuurlijk).
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:17:26 #196
3011 E.T.
pi_31605375
bix, wist je trouwens dat er kdv-organisaties zijn die korting geven als je afgekolfde melk meegeeft?
Hier was het helaas niet zo, maar misschien eens een telefoontje aan wagen (wordt meestal niet zo breed uitgemeten in de documentatie)
pi_31605612
nee dat wist ik niet. ik heb zo'n vermoeden dat dat hier ook niet zo is, maar ik kan 't natuurlijk best eens vragen inderdaad.
pi_31607433
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:17 schreef E.T. het volgende:
bix, wist je trouwens dat er kdv-organisaties zijn die korting geven als je afgekolfde melk meegeeft?
Hier was het helaas niet zo, maar misschien eens een telefoontje aan wagen (wordt meestal niet zo breed uitgemeten in de documentatie)
Waarom is dat dan E.T.?
Ik moet nl ook gewoon de poedermelk en het gekookte water meegeven naar het KDV. Luiers hebben ze daar en als ze straks vast voedsel eet, wordt dat ook door het KDV verstrekt.

Bij alle KDV's hier in de buurt is dat trouwens hetzelfde...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_31607700
poedermelk hoef je hier niet mee te geven igraine, dus die zit bij ons in feite in de prijs inbegrepen.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 18:55:36 #200
3011 E.T.
pi_31609831
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:58 schreef Igraine het volgende:

[..]

Waarom is dat dan E.T.?
Ik moet nl ook gewoon de poedermelk en het gekookte water meegeven naar het KDV. Luiers hebben ze daar en als ze straks vast voedsel eet, wordt dat ook door het KDV verstrekt.

Bij alle KDV's hier in de buurt is dat trouwens hetzelfde...
Zoals bix zegt (het zou dus ook alleen maar zo zijn bij kdv's die ook melk zelf geven)
Dus als je kindje geen gebruik maakt van de poedermelk die het kdv in de prijs heeft berekend, zou 't best korting kunnen geven. (maar heel weinig doen dat, is natuurlijk best een gereken en bijhouden wanneer wel en niet natuurlijk).
Hier ook geen korting trouwens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')