abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36976496
bedoel je niet 1/3 wat je van de werkgever van je man terugkrijgt?

hier http://www.berekenhet.nl/modules/werken/kinderopvangtoeslag.html kan je volgens mij berekenen wat je ongeveer terugkrijgt..
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zaterdag 15 april 2006 @ 11:45:54 #252
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_36976745
nee, hij krijgt geen 1/3. Zoals ik het dus zo lees wordt dat door de belastingdienst aangevuld tot max 1/3 van het totale bedrag? Is dus iets van rond de 85 euro. Dat scheelt dan wel, maar het blijft een hoop geld :-)
  zaterdag 15 april 2006 @ 12:11:37 #253
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_36977372
Je krijgt een deel van de belastingdienst terug, dat is afhankelijk van je inkomen. En daarnaast kan de belastingdienst, ook weer afhankelijk van je inkomen, het werkgeversdeel aangevuld krijgen. Waar je wel goed op moet letten is dat je alleen maar aanspraak kan maken op een bijdrage van de belastingdienst als je zelf ook werkt of een traject richting werk volgt. Als je dus thuis zit en af en toe solliciteert heb je ook geen recht op een tegemoetkoming via de belastingdienst.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 15 april 2006 @ 12:18:06 #254
3142 m@x
pi_36977528
Op www.toeslagen.nl kan je trouwens wat meer informatie vinden over de kinderopvangtoeslag en daar kan je ook zo'n berekening maken.
  zaterdag 15 april 2006 @ 13:28:48 #255
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36979121
De overheid gaat er van uit dat beide werkgevers ieder 1/6 deel betalen, de ouders 1/3 deel en de overheid 1/3 deel.
Als de beide werkgevers niet samen aan 1/3 komen komt de overheid hierin nog tegemoet, afhankelijk van het inkomen.
E.e.a. is beslist de moeite om uit te zoeken en na te rekenen.

Sweaty, je kunt je toch ook gewoon inschrijven alvast? Mocht je er van af zien, kun je altijd van de lijst af. Maar dan heb je iig 'zekerheid'
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_36979326
Ik heb erg getwijfeld met inschrijven omdat het nogal rot is om je in te schrijven als je in de ww zit. Je weet niet voor welke dagen je dan ook moet kiezen. Nu ik zeker was van werk heb ik me ingeschreven en gelukkig waren het net de dagen dat er geen wachtlijsten waren.
pi_36980333
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 11:45 schreef sweaty het volgende:
nee, hij krijgt geen 1/3. Zoals ik het dus zo lees wordt dat door de belastingdienst aangevuld tot max 1/3 van het totale bedrag? Is dus iets van rond de 85 euro. Dat scheelt dan wel, maar het blijft een hoop geld :-)
Ik bedoelde ook eigenlijk 1/6.
1/6 van zijn werkgever en eventueel 1/6 van jouw werkgever. Die link die ik gaf verwijst je ook naar toeslagen.nl dus dat is dezelfde berekening als via de link van M@x
Hetgeen je van de belastingdienst terugkrijgt is afhankelijk van je inkomen voor de één is dat 1/3 voor de ander meer en voor nog een ander weer minder.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:41:53 #258
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_36981910
Dankjewel voor de informatie allemaal. Ik zit momenteel in de WW en ben hard op zoek naar werk, hoop ook echt snel wat te vinden, wordt gek thuis. Hoe dat zit dus dalijk met beiden werkgevers kan ik nog niet zeggen. Weet dus ook nog echt niet welke dag ons kindje dus eventueel naar het KDV zal gaan.
  zaterdag 15 april 2006 @ 16:27:01 #259
3142 m@x
pi_36982920
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:28 schreef E.T. het volgende:
Sweaty, je kunt je toch ook gewoon inschrijven alvast? Mocht je er van af zien, kun je altijd van de lijst af. Maar dan heb je iig 'zekerheid'
Informeer wel eerst bij het KDV hoe het zit met opzegtermijnen ed. Zolang ze je nog geen aanbod hebben gedaan en je nog geen plek hebt geaccepteerd zou het je niets moeten kosten, maar sommige KDV denken daar anders over.
pi_37002504
Ik heb gisteren de toeslag aangevraagt. De kosten zouden voor ons rond de 455 per maand liggen. Hiervan krijgen we er 325 vergoed van werkgever en belastingdienst. Het valt me achteraf toch wel erg mee wat we zelf bij moeten leggen.
  woensdag 19 april 2006 @ 15:54:51 #261
55795 mar10e
..::Who cares::..
pi_37097570
Hee leuk topic! Werk zelf in een kdv en kom dit nu net pas voor het eerst tegen.

Voor ouders die op zoek zijn naar een kdv: informeer of het verblijf HKZ gekwalificeerd is. Dit houdt in dat het verblijf aan de strengste eisen voor een kdv voldoet, waarop regelmatig controles staan.
Dit zegt veel meer dan een GGD rapport
pi_37337319
Heeft iemand een idee wanneer de belastingdienst na ontvangst van de aanvraag begint met betalen.
  donderdag 27 april 2006 @ 10:28:27 #263
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37337514
als je op de belastingdienst moet wcahten kan je soms lang wachten....
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 27 april 2006 @ 10:29:27 #264
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_37337541
Ik dacht dat als je het 6 weken vantevoren aanvroeg dat ze dan op tijd konden uitbetalen. Maar of het dan sowieso 6 weken duurt...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 27 april 2006 @ 10:33:42 #265
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37337649
quote:
Op donderdag 27 april 2006 10:29 schreef texelonia het volgende:
Ik dacht dat als je het 6 weken vantevoren aanvroeg dat ze dan op tijd konden uitbetalen. Maar of het dan sowieso 6 weken duurt...
zou ook zo met de huurtoeslag zijn.. wij wachten nog steeds al ruim 5 maanden
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_37338282
randa, hier duurde het niet zo lang, maar precies durf ik 't niet te zeggen.
  zondag 30 april 2006 @ 14:22:55 #267
105850 Fuente
mamamuts
pi_37426011
Wij moesten bijna 3 maanden wachten op het geld van de kinderopvangtoeslag. We kregen het toen wel met terugwerkende kracht gelukkig, maar voor ons was dat wel 3 maanden op een houtje bijten.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_37427924
quote:
Op zondag 30 april 2006 14:22 schreef Fuente het volgende:
Wij moesten bijna 3 maanden wachten op het geld van de kinderopvangtoeslag. We kregen het toen wel met terugwerkende kracht gelukkig, maar voor ons was dat wel 3 maanden op een houtje bijten.
Tja daar ben ik dus ook bang voor, zeker omdat ik het maar twee weken vantevoren heb aan kunnen vragen. Tja eerder kon ook niet. Ik heb pas 13 april de kinderopvang geregeld gehad die per ingang van 1 mei ingaat.

Ach ja, mei is al betaald, redden we net. Dinsdag mag Merlijn gaan oefenen, ze oefenen totdat hij een fles gehad heeft en dan kan ik hem weer ophalen. Woensdag gaa hij dan voor het echt. Maandag ga ik een rugzakje kopen voor hem waar ik zijn spulletjes die mee moeten in kan doen. Ik denk dat hij het erg leuk gaat vinden.
  zondag 30 april 2006 @ 17:18:33 #269
105850 Fuente
mamamuts
pi_37430057
quote:
Op zondag 30 april 2006 15:49 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Tja daar ben ik dus ook bang voor, zeker omdat ik het maar twee weken vantevoren heb aan kunnen vragen. Tja eerder kon ook niet. Ik heb pas 13 april de kinderopvang geregeld gehad die per ingang van 1 mei ingaat.

Ach ja, mei is al betaald, redden we net. Dinsdag mag Merlijn gaan oefenen, ze oefenen totdat hij een fles gehad heeft en dan kan ik hem weer ophalen. Woensdag gaa hij dan voor het echt. Maandag ga ik een rugzakje kopen voor hem waar ik zijn spulletjes die mee moeten in kan doen. Ik denk dat hij het erg leuk gaat vinden.
Rottig is dat he, als je (zoals wij) geen reservers hebt (tenminste niet zoveel voor 3 maanden opvang) dan is het ff flink buffelen. Uiteindelijk komt het ook wel goed. Hopelijk gaat het bij jullie sneller!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_50572535
Schopje geeft.

Even een vraagje hier gaan de oma's ieder een dag oppassen en de andere week ieder anderhalve dag. Nu zitten wij te denken aan ViaViela. Dat is een subsidieregeling voor oppasoma's en opa's en dergelijke. Heeft iemand hier ervaring mee?
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  maandag 18 juni 2007 @ 12:19:58 #271
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_50572819
Hoi Mibos!

Het enige wat ik ooit gehoord heb over die subsidie is dat wanneer oma/opa in de WW of WAO of bijstand zit dat deze dan gekort wordt omdat dit ook inkomsten zijn.

Geen idee hoe het precies in elkaar steekt maar misschien iets om rekening mee te houden
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
pi_50573021
Ja dat begreep ik ook alleen mijn mams en schoonmams werken niet dus hebben geen inkomen. Alleen inkomen van mijn vaders/schoonvaders werk. Thanks
pi_50573043
Een weet niet wat viaviele inhoudt, maar ja zou via een gastouderbureau kunnen werken. Dan melden zowel jij als de oma's zich aan bij een gastouderbureau. Je betaalt wel een klein bedrag aan aanmeldkosten en soms een uurtarief aan het bureau maar je hebt ook weer recht op kinderopvangtoeslag om de oma's te betalen.
pi_50573419
Ja dat is ViaViela ook. Alleen betalen hun direct aan de oma's. Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar mensen met ervaring hiermee. Die zijn er weinig te vinden in elk geval dus vandaar dat ik een beetje sceptisch ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')