Ach, er is altijd een stuk ruimte over, en ik ga ook niet echt met mn kop buiten, alleen hand+cam.quote:Alexxxx:
Jij hebt meer lef dan ik
Als jij die foto's hebt gemaakt dan
gaat lekker met je.. die codesquote:Op woensdag 30 juni 2004 17:06 schreef MREn het volgende:
[q]Alexxxx:
ij hebt meer lef dan ik
Als jij die foto's hebt gemaakt dan [/b]
Ach, er is altijd een stuk ruimte over, en ik ga ook niet echt met mn kop buiten, alleen hand+cam.
Ik zat aan een tram te denken met lekkere stoelen.quote:Op woensdag 30 juni 2004 19:00 schreef Duvel het volgende:
Een bus op draaistellen...
Het is nog niet zo dramatisch als een Lint, wel lekker stil, airco en vrij ruim. Maar de banken zijn ronduit kut. Blij dat ik er maar 7 minuten in moet.quote:Op woensdag 30 juni 2004 19:00 schreef Duvel het volgende:
Een bus op draaistellen...
Geen idee en dat wil ik graag zo houden gezien enkele personen die met dat stel te maken hebben. Overigens is dat wel bekend, maar heb je te maken met die beruchte club en daar hoor je niks van, behalve als ze zelf informatie moeten krijgen van anderen.quote:Op woensdag 30 juni 2004 19:04 schreef RubberDuckey het volgende:
De 419 komt ook nog richting roosendaal, maar hoe dit zal rijden is nog nie bekend (of weet jij het wel Lucske?)
Trein Vrije Periode?quote:Op donderdag 1 juli 2004 09:16 schreef thatsme het volgende:
tvp
Trein Vererende Periode?quote:Op donderdag 1 juli 2004 09:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Trein Vrije Periode?
Je kunt het topic ook met MyAT volgen, dan hoef je niet iedere keer te tvp'en....quote:Op donderdag 1 juli 2004 09:43 schreef thatsme het volgende:
[..]
Trein Vererende Periode?![]()
Nee jungke, maar hoe dat precies zit zul je niet begrijp tenzij je echt met die club in contact bent gekomen & daarom ga ik ook niet proberen jou dat aan het verstand te brengen. Daarnaast, maar dat zal ook wel te lastig zijn, had ik het stel ook hier voor de deur kunnen fotograferen als ik wilde en hoef ik dus niet extra richting Roosendaal ervoor.quote:Op donderdag 1 juli 2004 07:50 schreef errorken het volgende:
lucske boos dat hij zijn treintje zal missen ?!
Je hebt het over de IC van Amsterdam naar Eindhoven die afwijkend bestond uit koplopers, en vervolgens heb je het over die koploper in Den Haag HS?quote:Op donderdag 1 juli 2004 08:22 schreef Rnej het volgende:
pas iets mafs gezien... de intercity van amsterdam naar eindhoven is <altijd> een 1700 loc met icr rijtuigen met 6persoons coupes (weet niet hoe die krengen heten) ... stond pas op dat ding te wachten omdat ik ff naar delft moest (in den haag) ... was t een koploper.....
zowieso.. een koploper op den haag hs is echt apart....
Jah maar niet als er een nieuwe topic geopend is. en tja als iemand jolig gaat reageren doe ik jolig mee hoor!quote:Op donderdag 1 juli 2004 12:23 schreef Lucske het volgende:
[..]
Je kunt het topic ook met MyAT volgen, dan hoef je niet iedere keer te tvp'en....
De rijeigenschappen van de Linten zijn verder wel prima. Alleen die stoelen...quote:Op woensdag 30 juni 2004 19:29 schreef MREn het volgende:
Denk je dat als ik de banken ronduit kut vind, ik ze wel lekker vind zitten?
Met dat Lint-gezeik kom ik ook nooit meer op Hengelo-Zutphen hoewel ik dat daarvoor vrij regelmatig deed.
Niks jolig! Een Trein Vrije Periode is vastgelegd in het RVW van ProRail als zijnde een tijdspanne tussen twee treinbewegingen om werkzaamheden aan de infra te kunnen uitvoeren.quote:Op donderdag 1 juli 2004 12:27 schreef thatsme het volgende:
[..]
Jah maar niet als er een nieuwe topic geopend is. en tja als iemand jolig gaat reageren doe ik jolig mee hoor!
Ik moet nog ergens een wazige foto hebben dat je in de cabine kunt lezen dat er bèta software draait.quote:Op donderdag 1 juli 2004 12:37 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
De rijeigenschappen van de Linten zijn verder wel prima. Alleen die stoelen...
Microsoft Lint versie 0.3?quote:Op donderdag 1 juli 2004 12:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik moet nog ergens een wazige foto hebben dat je in de cabine kunt lezen dat er bèta software draait.
"U gaf een noodremopdracht. Weet u het zeker?"quote:Op donderdag 1 juli 2004 12:44 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Microsoft Lint versie 0.3?
'Noodremopdracht kan niet worden uitgevoerd: onbekende fout #56546. Raadpleeg de online-hulp voor meer informatie.'quote:Op donderdag 1 juli 2004 12:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
"U gaf een noodremopdracht. Weet u het zeker?"
Met recht een crash die dan volgt...quote:Op donderdag 1 juli 2004 12:52 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
'Noodremopdracht kan niet worden uitgevoerd: onbekende fout #56546. Raadpleeg de online-hulp voor meer informatie.'
Van Amsterdam naar Eindhoven is niet altijd een 1700/1900-loc met ICR, er rijden ook nog twee stammen IRM (dubbeldekkers) en een stam ICM (koplopers). En dan heb ik het nog niet eens over de 3500-serie gehad waar ook nog loc+ICK in rijdt, en juist dit ICK heeft 6-persoons coupe's in de tweede klasse.quote:Op donderdag 1 juli 2004 08:22 schreef Rnej het volgende:
pas iets mafs gezien... de intercity van amsterdam naar eindhoven is <altijd> een 1700 loc met icr rijtuigen met 6persoons coupes (weet niet hoe die krengen heten) ... stond pas op dat ding te wachten omdat ik ff naar delft moest (in den haag) ... was t een koploper.....
zowieso.. een koploper op den haag hs is echt apart....
Aangezien hij het heeft over ICK (zes zitjplaatsen per coupé) kun je uitgaan van de 3500.quote:Op donderdag 1 juli 2004 14:07 schreef MREn het volgende:
[..]
Van Amsterdam naar Eindhoven is niet altijd een 1700/1900-loc met ICR, er rijden ook nog twee stammen IRM (dubbeldekkers) en een stam ICM (koplopers). En dan heb ik het nog niet eens over de 3500-serie gehad waar ook nog loc+ICK in rijdt, en juist dit ICK heeft 6-persoons coupe's in de tweede klasse.
ICK rijdt juist weer vrijwel altijd op Venlo/Eindhoven-Den Haag, en komt aldus door HS.
Dus welke trein heb je nu gezien? Er rijdt nml geen enkele trein van Amsterdam naar Eindhoven via Den Haag.
Ach, al het nuttige staat er op... alleen nog steeds geen internationale prijzen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 10:42 schreef Betse het volgende:
wat een kut pagina is dat eigenlijk van de ns. Naja het internationale gedeelte dan. Die van de belgische spoorwegen is iig een stuk beter.
Vandaag over 2 weken vertrekken we via luik naar Berlijn om te gaan interrailen whee!
Brrrrr... wat is die site verneukt geworden :Squote:Op donderdag 1 juli 2004 23:41 schreef sweek het volgende:
(..)
Krijg nu ook een hele andere NS Homepage ineens?
http://www.ns.nl/servlet/(...)SuperHomepage&c=Page
Ik vind hem beter, eigenlijk...quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:24 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Brrrrr... wat is die site verneukt geworden :S![]()
Ben het met je eens de layout is strakker geworden, alleen vind ik de manier waarop de reisplanner nu werkt gewoon niet lekker meer...quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:34 schreef sweek het volgende:
[..]
Ik vind hem beter, eigenlijk....
Mooiere, strakkere layout.
Die rijd niet snachts... We pakken in luik de nachttrein naar Berlijn. We hebben geen zin om gelijk aan het begin zo lang overdag in een trein te zitten.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:12 schreef sweek het volgende:
[..]
Ach, al het nuttige staat er op... alleen nog steeds geen internationale prijzen.
Waarom ga je trouwens niet via Deventer?
ik vind de site er nu beter uitzien, alleen de titel wat amaturistisch zeg, de "NS Superhomepage"quote:Op donderdag 1 juli 2004 23:41 schreef sweek het volgende:
Er zitten via-kaartjes in de automaten vanaf nu!.
En je kunt in meer talen werken... en... nou, vast nog wel meer..
Krijg nu ook een hele andere NS Homepage ineens?
http://www.ns.nl/servlet/(...)SuperHomepage&c=Page
Aah, veel plezier in ieder geval.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:56 schreef Betse het volgende:
[..]
Die rijd niet snachts... We pakken in luik de nachttrein naar Berlijn. We hebben geen zin om gelijk aan het begin zo lang overdag in een trein te zitten.
Ik ga er vanuit dat dat nog wel gaat veranderen...quote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:19 schreef thatsme het volgende:
[..]
ik vind de site er nu beter uitzien, alleen de titel wat amaturistisch zeg, de "NS Superhomepage"![]()
Thxquote:Op vrijdag 2 juli 2004 17:03 schreef sweek het volgende:
[..]
Aah, veel plezier in ieder geval.. Wens Loft dat ook even toe, weet niet of ik haar nog spreek.
.
[..]
Dat is om er voor te zorgen, mocht de trein ontsporen dat die wel recht uit blijft gaan en niet naar links of rechts de sloot/rivier in duikt. dus om de wielen te dwingen rechdoor te rijden (naast de rails). bij pilaren langs het spoor (zie bv Utrecht CS) zie je het soms ook.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 17:29 schreef dan_niet het volgende:
Als je met de trein reist, dan kom je uiteraard over verschillende bruggen, nu valt het me op dat op sommige bruggen een soort geleiders liggen, dan zijn de "bielzen" weg en ligt er alleen rails met een soort ruit van begin tot einde brug.
Misschien is het niet geheel duidelijk uitgelegd, maar ik vraag me dus af waarom op sommige bruggen de rails gewoon doorloopt, dus met "bielzen" en bij andere weer niet?
Bedoel je iedere keer dezelfde materieelsoort of iedere keer hetzelfde stelnummer?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 17:29 schreef dan_niet het volgende:
En nog een vraagje: ik reis elke dag met de trein maar er is totaal geen pijl te trekken op welke trein je voorgeschoteld krijgt, is het niet gewoon makkelijker om elke dienstregeling met dezelfde trein te rijden, dus gewoon elke dag om 11:53 hetzelfde treinstel bijv?
quote:Het model verdeelt bus- en tramverkeer over de west- en oostzijde van het spoor. De terminal krijgt een transparante traverse boven de sporen, die zo'n 20 meter breder wordt dan de huidige hal. De traverse verbindt de vervoerssoorten trein, tram en bus met elkaar. Op de plek van het huidige streekbusstation en op het Jaarbeursplein komen voorzieningen voor taxi's en voor zogenaamde kiss&ride-plekken. Het station krijgt daarnaast 17.500 stallingplaatsen voor fietsen, verdeeld over zowel de oost- als de westkant.
Dat was het al eerder gemelde, maar verschoven transport van de VSM naar Roosendaal. Het betrof de 23 071 + 2233 + 2459 + Mitropa + 5x blokkendoos-rijtuigen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 21:52 schreef DaafAzuil het volgende:
'k woon vlak langs 't spoor in utrecht en er kwam net een stoomloc langs met veel herrie maar was nét te laat met m'n cam
Juist niet. Hoe wil je stellen dan nog in de werkplaats krijgen voor onderhoud? Wat doe je dan bij defecten? De omlopen zijn zodanig dat in principe de goede materieelsoort op de goede plek in dienst is en dan ook op de juiste tijd in het goede onderhoudsbedrijf binnenkomt. Daarnaast vergeet je dat het niet eens mogelijk is zonder veel extra ledige treinen; een stam die 's ochtends in Maastricht begint loopt daar bij wijze van spreken 's avonds niet uit en dan moet die stam dus eerst weer leeg van bijv. Utrecht naar Maastricht worden gebracht.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:05 schreef dan_niet het volgende:
Ik bedoelde idd de stelnummers.
Er is geen touw aan vast te knopen, het lijkt mij toch efficienter werken als je steeds dezelfde inzet.
Ik heb nog wel een site waar je int. tarieven kan vinden.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 11:12 schreef sweek het volgende:
[..]
Ach, al het nuttige staat er op... alleen nog steeds geen internationale prijzen.
Waarom ga je trouwens niet via Deventer?
Stond die 1302 niet een aantal weken op arnhem? Want vandaag stond dit type er niet meer.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 23:33 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
1122 + 1251 + 1302 + 1501 + 2233 + 2459
[afbeelding]
[..]
Klopt en zal vanaf vanavond er ook weer staan.quote:Op zondag 4 juli 2004 17:31 schreef Betse het volgende:
[..]
Stond die 1302 niet een aantal weken op arnhem? Want vandaag stond dit type er niet meer.
Voor museumritten.quote:Op zondag 4 juli 2004 18:12 schreef Betse het volgende:
kwam er elke dag langs en toen was ie opeens pleite. Wel mooie bak
waar wordt die verder voor gebruikt?
Thuisblijven, want het wordt verschrikkelijk baggerweer :p.quote:Op zondag 4 juli 2004 19:20 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik ga denk ik morgen lekker treinen foto toestel mee en foto's maken maar! Ik denk dat ik tot Amersfoort ga. Iemand nog ideeen?
Hmmm,ja dan word het moeilijkquote:Op zondag 4 juli 2004 20:08 schreef Lucske het volgende:
[..]
Thuisblijven, want het wordt verschrikkelijk baggerweer :p.
Lijkt me een goed plan jaquote:Op zondag 4 juli 2004 20:34 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Hmmm,ja dan word het moeilijkdan maar een andere dag plannen
Ik zeg toch ook: "... tenzij je creatief wilt zijn."quote:Op maandag 5 juli 2004 00:11 schreef MREn het volgende:
Ik blijf er bij dat er niets mis is met een leuke slecht-weer foto. Leuk wolken effect als het het iets onderbelicht.
Als het je om de trein gaat stelt de foto niks voor. Je ziet nauwelijks details, omdat de opname fors onderbelicht is.quote:Recnt voorbeeldje?
[afbeelding]
Gelukkig getuigen die foto's van jou van absoluut perfectionisme......quote:Op maandag 5 juli 2004 12:11 schreef Lucske het volgende:
Als het je om de trein gaat stelt de foto niks voor. Je ziet nauwelijks details, omdat de opname fors onderbelicht is.
Ik zeg ook niet dat de foto waardeloos is, ik zeg alleen dat ik de foto waardeloos vindt als het puur en alleen om de trein gaat. Je zou eerst eens moeten lezen, jungke.quote:Op maandag 5 juli 2004 12:20 schreef Fence het volgende:
[..]
Gelukkig getuigen die foto's van jou van absoluut perfectionisme......![]()
Smaken verschillen, ik vind de "onderbelichte" foto wel iets hebben.
Kiss & Ride plekken zijn gewoon plekken waar je mensen afkunt zetten enz..quote:Op vrijdag 2 juli 2004 21:58 schreef DaafAzuil het volgende:
lees net wat grappigs op www.utrecht.nl, vraag me af wat voor plekker dat zijn;
[..]
sorry, was in de war.. t was de intercity van den haag cs naar eindhoven... magoed, dat is volgens mij nooit een koploper.. en dat wassie nu dus wel..quote:Op donderdag 1 juli 2004 14:07 schreef MREn het volgende:
[..]
Van Amsterdam naar Eindhoven is niet altijd een 1700/1900-loc met ICR, er rijden ook nog twee stammen IRM (dubbeldekkers) en een stam ICM (koplopers). En dan heb ik het nog niet eens over de 3500-serie gehad waar ook nog loc+ICK in rijdt, en juist dit ICK heeft 6-persoons coupe\'s in de tweede klasse.
ICK rijdt juist weer vrijwel altijd op Venlo/Eindhoven-Den Haag, en komt aldus door HS.
Dus welke trein heb je nu gezien? Er rijdt nml geen enkele trein van Amsterdam naar Eindhoven via Den Haag.
Verbouwing t.b.v. inzet buiten het gepruts van de werkgroepen zelf om.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 10:15 schreef sweek het volgende:
Wat doet de Kameel trouwens eigenlijk in Tilburg? Staat ergens achteraan bij NedTrain...
Ooh ja!! dat was misschien wel handig geweest om te melden!quote:Op dinsdag 6 juli 2004 20:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Apeldoorn?
Over Apeldoorn gesproken... Gister kwam ik langs Apeldoorn, en toen vielen mij die bordjes op die boven sommige vak aanduidingen hangen. Er staat een sleutel op met daarbij de tekst Sleutelen. Iemand enig idee wat dit voor bordjes zijn?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 20:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Apeldoorn?
onder opties kan je nu je overstaptijd opgevenquote:Op zondag 4 juli 2004 00:37 schreef sweek het volgende:
En heb hun ook eens gevraagd om me echt helemaal zelf de overstaptijden in te laten vullen, want ik haal verbidngen die de planner niet aangeeft..
Ja, dat kon ook al bij de oude site... je kan voor een hogere overstaptijd gaan dan normaal, maar ik wil net lagere tijden kunnen kiezen dan de standaardtijden van stations.quote:Op woensdag 7 juli 2004 16:25 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
onder opties kan je nu je overstaptijd opgeven
Overigens, op zoek naar de stroigen stuitte ik laatst op een pagina met daarop de tekst 'Marcel is hiermee bezig', echter dit is nu vervangen door deze pagina. http://www.ns.nl/servlet/(...)l%2Fgeneric%2Fsearch
Met het sleutelen wordt de overwegbediening geactiveerd, waarna de overweg sluit, de rijweg wordt vrijgegeven en het sein uit de stand stop komt.quote:Op woensdag 7 juli 2004 11:35 schreef thatsme het volgende:
dan moet de machinist/conductuer dat weet ik niet, nog ff een sleutel in een klasje stoppen om het sein op veilig te zetten, anders gaan de spoorbomen zo vroeg dicht.
den haag HS ook ....quote:Op vrijdag 2 juli 2004 22:46 schreef Lucske het volgende:
K&R-plekken zijn gewoon plekken waar je mensen af kunt zetten, stoppen, uit de auto, kusje&doei, weg. Houten heeft ze ook, al lang trouwens.
Gewoonquote:Op dinsdag 13 juli 2004 18:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Geen nood, ik krijg een nieuwe digitale camera, hopelijk eentje die niet het licht raar vertekend
Vandaag in Enschede geweestDaar heb ik een paar leuke Duitse treinen op de foto kunnen zetten
Uiteraard in de beroerde kwalitiet die jullie van me gewend zijn
Het is te merken dat mn fotografie-roots niet bij de treinen liggen....
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Uit het raam van een koploper, de trein gaat weer naar Duitsland...
En tot mn grote verrassing kwam ik op de terugweg in Apeldoorn een stoomlocomotief tegenAlleen had ik geen zin om uit te stappen, dus hiervan nog minder mooie foto's...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is dit nou de Veluwse stoomtrein? Hij zat vrij vol met kinderen BTW...
Was jij dat kleine blonde kereltje met de zwarte jas die ik op perron 5 zag staan? En volgens mij maandag begin middag ook op station Apeldoorn?quote:Op dinsdag 13 juli 2004 18:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Vandaag in Enschede geweestDaar heb ik een paar leuke Duitse treinen op de foto kunnen zetten
Uiteraard in de beroerde kwalitiet die jullie van me gewend zijn
Het is te merken dat mn fotografie-roots niet bij de treinen liggen........
Onzin. Daar is helemaal geen geld voor. Die wadjes gaan nog minimaal 10 jaar mee.quote:Op zondag 18 juli 2004 21:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Van de week was op omrop Fryslan wat nieuws over de treinen van NoordNed. Namelijk dat in 2007 alle treinen worden vervangen door nieuwe treinen met camera's.
Weet iemand wat voor treinen dit worden, of is dit nog niet bekend?
En hoe weet NoordNed zo zeker dat ze in 2007 nog mogen rijden? Hun trajecten woren toch weer opnieuw aanbesteed?
quote:Op zondag 18 juli 2004 23:26 schreef Thetallguy het volgende:
beroeps-NSB-er
Blijkbaar kun je geen onderscheid maken tussen het verkeerd gebruiken van officiele verkortingen en het gebruiken van afkortingen van een plaatsnaam. Gezien je taalgebruik en andere onzin die je hier en daar het web op slingert verbaast mij dat helemaal niks. Ga echter vooral door, direct een goede reden om je de volgende keer eens danig in de zeik te zetten. Met irritante mannetjes heb ik weinig op, met irritante tallguytes nog minder.quote:Op zondag 18 juli 2004 23:26 schreef Thetallguy het volgende:
En nu komt beroeps-NSB-er Lucske natuurlijk zeiken dat ik A'doorn schrijf en hij dat niet snapt want het is niet de officiele NS-gecertificeerde afkorting, maar so it be.
quote:Op maandag 19 juli 2004 17:13 schreef Lucske het volgende:
[..]
Blijkbaar kun je geen onderscheid maken tussen het verkeerd gebruiken van officiele verkortingen en het gebruiken van afkortingen van een plaatsnaam. Gezien je taalgebruik en andere onzin die je hier en daar het web op slingert verbaast mij dat helemaal niks. Ga echter vooral door, direct een goede reden om je de volgende keer eens danig in de zeik te zetten. Met irritante mannetjes heb ik weinig op, met irritante tallguytes nog minder.
Ik vind het vergelijken met een NSB-er te ver gaan. Das een beleding.quote:Op zondag 18 juli 2004 23:26 schreef Thetallguy het volgende:
En nu komt beroeps-NSB-er Lucske natuurlijk zeiken dat ik A'doorn schrijf en hij dat niet snapt want het is niet de officiele NS-gecertificeerde afkorting, maar so it be.
2e foto (thalys) de rechtse met nr 4332 is van de NSquote:Op zondag 8 augustus 2004 14:47 schreef QyRoZ het volgende:
Dolle boel hier. Nog maar even wat vakantiefoto's met treintjes posten dan.
[afbeelding]
Station Rodez
[afbeelding]
Paris Gare du Nord
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi ding hè?quote:Op zondag 8 augustus 2004 23:12 schreef Duvel het volgende:
Gelukkig is er nog die foto met de 116 043!
Lekkere vakantie gehad?
Ja daar ben ik deze zomer ook achter gekomen :S Dat doe ik dus niet snel meer....quote:Op maandag 9 augustus 2004 23:43 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Mijn vakantie was prima. Alleen die couchettes zijn te klein voor lange Nederlanders.
Stel 4241. Ding heeft afgelopen maandag een promorit Amersfoort-Amsterdam gereden, maar het plaatje daarvan ligt inmiddels niet meer hier. Met google moet wel iets te vinden zijn.quote:Op zondag 15 augustus 2004 21:50 schreef Betse het volgende:
Vandaag kwam ik trouwens op Utrecht zo rond half 12 een oranje ICM (Koploper) tegen. Met daarop succes voor de nederlanders in Athene. Iemand al eerder gezien en foto's ervan? Hij reedt te snel weer weg om goeie foto's van te kunnen maken.
Ja! Volgens mij van de zelfde ontwerper als de 1600 e.v.. (Paul Arzens)quote:Op maandag 9 augustus 2004 23:43 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Mooi ding hè?
Geen idee, maar ik geloof 't graag. Ben nog nooit met een couchette geweest, alleen met een slaaptrein in Rusland en toen was ik 14 en pastte het allemaal prima.quote:Mijn vakantie was prima. Alleen die couchettes zijn te klein voor lange Nederlanders.
Shit, heb ik weer gemistquote:Op vrijdag 23 juli 2004 13:18 schreef dj_dutchy het volgende:
ik zag vandaag die nieuwe sprinter (SGMm) op de Zoetermeer stadslijn, mooi dingetje van dichtbij!
Ik ook al een paar keer, maar toen zat ik zelf in de trein (die langsreed)...quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:59 schreef Dichterbijer het volgende:
Nog niemand de NOC*NSF trein gespot?? Ik al twee keer... maar helaas geen foto er van...
Ik heb er een keer in gezeten. Was dus niet bijzonder verder. Alleen riepen de conducteurs bij aankomst iets om met gelukwensen voor de olympische sporters.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:59 schreef Dichterbijer het volgende:
Nog niemand de NOC*NSF trein gespot?? Ik al twee keer... maar helaas geen foto er van...
T'is toch wat dat alles stil komt te liggen vanwege een defecte trein die al meer dan 2 uur stilstaat. Ze hadden hem na 1 uur beter weg kunnen slepen........quote:
Defecte trein ontregelt Utrecht CS
***************************************
UTRECHT Een defecte sneltrein heeft
vanavond het treinverkeer van en naar
Utrecht Centraal in de war geschopt.De
reizigers in alle richtingen moeten met
een vertraging van 30 tot 60 minuten
rekening houden.Ook vallen treinen uit.
De passagiers in de kapotte trein,die
op weg was naar Den Haag,zitten er al
uren in.De trein is tot twee keer toe
stuk gegaan.Technici kregen hem na twee
uur weer aan de praat,maar na een kort
ritje strandde de trein weer.
De vertraging ontstaat doordat veel
sporen bezet zijn met treinen die hun
route niet kunnen voortzetten en soms
moeten keren.
Bron: NOS TT
quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 17:53 schreef Alexxxxx het volgende:
Waarom kunnen ze er dan niet snel een loc voor koppelen?
Da's dan wèl weer een goeie!quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 18:59 schreef QyRoZ het volgende:
[..]!
Goeie grap. Het is geen 1990 meer hoor..
quote:Op zaterdag 18 september 2004 kunt u op diverse locaties in Nederland een kijkje nemen in de keuken van NS.
Ontvangen worden door een directeur van NS? Met de machinist rondkijken in de treincabine? In het opleidingscentrum Trainstation meemaken hoe onze conducteurs worden getraind? Weten waarom NS met Luisteris voorlichting geeft op scholen en instellingen? Kennismaken met de OV-chipkaart? Een onderhoudsbedrijf bezoeken (in Haarlem zelfs met een speciale treinrit in de 'Jaap')? Een rondleiding over het station? Oefenen met de NS-kaartautomaat en een kijkje nemen bij een NS-servicewinkel?
U kunt het allemaal meemaken, als u zich aanmeldt via deze site. Reageer snel en stuur vandaag nog een e-mail, want vol is vol!
Nog even geduld nogquote:Voorlopig nog geen internet in de trein
Door Gabi Gaasenbeek - vrijdag 3 september 2004 - 11:05 - Bron: Webwereld - Views: 3.510
Uit een test van Surfnet en ProRail blijkt dat internet in de trein voorlopig nog niet haalbaar is. Een Wi-Fi-verbinding tijdens een treinrit is moeilijk omdat de onvangst via de richtantenne's sterk van kwaliteit wisselt. De afstand tot de antenne's waarbij de verbinding nog goed werkt bedraagt gemiddeld 850 meter. Ook de snelheid neemt af naarmate de afstand groter wordt. Op de stations is de ontvangst wel goed, bij het verlaten van het perron wordt de verbinding echter direct verbroken. Naast de wisselende ontvangst is er ook een probleem met Windows: het besturingssysteem is te traag om een complete TCP/IP verbinding met een access point op te zetten. Op het moment dat de verbinding tot stand komt heeft de trein het dekkingsgebied alweer verlaten.
Uit de pilot, onderdeel van het ICT Breedspoor innovatieprogramma, is gebleken dat een breedbandnetwerk voor het spoor haalbaar is. In november wil de directie van ProRail een analyse en een voorstel voor een draadloos breedband netwerk rond het spoor op tafel hebben. Voor de test werd er een treinrit gemaakt van Enschede Drienerlo via Hengelo naar Enschede. Aan het project werd behalve door Surfnet en ProRail ook meegewerkt door de Universiteit Twente, CapGemini en Volker Stevin. Studenten konden tijdens de treinreis verbinding maken met het netwerk van de universiteit.
Bron: www.tweakers.net
ICE 406 051"Amsterdam" , maar dit heb je miss al op OVL gelezenquote:Op woensdag 15 september 2004 22:05 schreef Lucske het volgende:
Die ICE was een of ander promoritje Zwolle-Leeuwarden-Wolvega v.v. Toevallig het stelnummer onthouden?
Van begin naar einde van het perron ofzo?quote:Op vrijdag 17 september 2004 17:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
morgen met de JAAP rijden van Haarlem naar Haarlem!
blokkendoos Jaap, Mat '24
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En net geen enkele keer Jaap goed in beeldquote:Op vrijdag 17 september 2004 17:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
morgen met de JAAP rijden van Haarlem naar Haarlem!
blokkendoos Jaap, Mat '24
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Idd nu je ut zegt.quote:Op zaterdag 18 september 2004 11:42 schreef Lucske het volgende:
[..]
En net geen enkele keer Jaap goed in beeld. Alleen op de onderste opname is de Jaap te zien, namelijk het achterste motorrijtuig.
En dit is deeltje 8 al, dus je hebt wat gemist.quote:Op zaterdag 18 september 2004 11:45 schreef Oversight het volgende:
een treintopic
het bestaat dus toch !
...en ik heb het zojuist gevonden !
quote:Op zaterdag 18 september 2004 12:15 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
En dit is deeltje 8 al, dus je hebt wat gemist.
Wij waren spotten denk ik.quote:Op zaterdag 18 september 2004 12:50 schreef Oversight het volgende:
[..]ik had 15 delen over gratis treinreizen....
waar bleven jullie nou ?
quote:Op zaterdag 18 september 2004 12:56 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Wij waren spotten denk ik.
:')quote:Op zaterdag 18 september 2004 14:06 schreef Oversight het volgende:
wisten jullie al dat er een staking komt maandag ?
Zwolle?quote:Op zaterdag 18 september 2004 16:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zo dat was interesant. Jammer dat er maar een uurtje was uitgetrokken voor de rondleiding bij Nedtrain. De treinen worden binnen met kussens verplaatst!
quote:Op zaterdag 18 september 2004 17:30 schreef ROG het volgende:
Sinds hoelang kunnen die schuifruitjes in de stoptreinen nog maar half open?
Laat maar zien!!!quote:Op zaterdag 18 september 2004 20:06 schreef Klonk het volgende:
Ik heb wat foto's van het 100 jarig bestaan van de ijzeren rijn en dan meer van het feestje wat gevierd werd op het duitse station Dahlheim
quote:Op zaterdag 18 september 2004 20:00 schreef Oversight het volgende:
[..]sinds de voorraad van zittingen die je er precies door naar buiten kon gooien bjina op is....
ik heb m'n digicam ff uitgeleend, krijg hem morgen weer terug.quote:Op zaterdag 18 september 2004 20:18 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Laat maar zien!!!
Inderdaad. En ook die bijremmer achter zo'n trein. En dat spotje met zo'n karretje met bezems erachter.quote:Op zaterdag 18 september 2004 23:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
ja lachen die spotjes hebben wij ook gezien. "Iemand opperde het idee van de pitstop".
zie je zo'n trein die ze dan omhoog liften en dan de wiel gaan verwisselen. na 59:55:04 is pas het eerste wiel eraf
Vorig jaar kon je ze ook al zien.quote:Op zondag 19 september 2004 19:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
goed nieuws, de nieuwe commercials zullen deze herfst te zien zijn op tv!
Vrij snel lijkt me... Daarom moet iedere machinist ook regelmatig op psychologische herkeuring waarbij ook wordt getest of hij nog lang alert kan blijven. Er wordt dan ook getest of ie iets anders kan dan iedere zoveel tijd zijn linkervoet op te tillen, bijvoorbeeld iedere zoveel tijd de rechtervoet neerlaten.quote:Op zondag 19 september 2004 20:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dodemans bediening
Elke 1 minuut 20 moet de poot van de dodemans knop. Ergens heel logisch, want anders heeft de dodemansbediening geen nut. immers staat die poot erop en mocht je wegvallen, blijft die poot er ook op. Mijn vraag is nu hoe snel dat automatisme wordt.
Oh, jij bent zo'n kiekjesmaker die de bij het personeel nog aanwezige goodwill laat verdwijnen door zulk gedrag? Regels zijn er niet voor niets en zulke toestanden zorgen er alleen maar voor dat ritten niet meer worden aangekondigd en/of überhaupt niet meer worden georganizeerd.quote:Op zondag 19 september 2004 15:31 schreef Klonk het volgende:
Foto genomen terwijl diverse duitse spoorwegmensen probeerde de fotografen op het perron te komen, ik ben op zo'n moment oost indisch doof![]()
Een emplacement is een spoorterrein en daar heb je als toeschouwer niets te zoeken. Het is niet voor niets dat er diverse veiligheidscursussen zijn verbonden aan de bevoegdheid om het spoor te betreden.quote:Mijn mening, het was lekker weer, de braadworst was lekker, maar de organisatie was een puinhoop, we moesten met z'n allen op het perron gaan staan om daar foto's te maken (lekker veilig) terwijl het hele emplacement verboden toegang was (ofschoon je daar veel verder van de trein afstaat.
Ik weet best hoe 't daar in elkaar zit. Dat de kans op een trein op het emplacement verwaarloosbaar klein is, is nog geen vrijbrief om er te staan. Er lopen genoeg figuren rond die niet goed na kunnen denken en dan voor zichzelf beslissen dat "omdat het in Dahlheim kan, het overal wel kan".quote:Op woensdag 22 september 2004 17:10 schreef Klonk het volgende:
ik merk dat je de situatie niet kent, Dahlheim is een compleet doodlopend station, beide sporen houden een stukje verderop te bestaan, het is het laatste station aan de duitse kant van de ijzeren rijn, de kans dat je door een trein aan word gereden is zo ongeveer 0,0000000000000001 %, je kunt er heerlijk wandelen vanaf daar, ik snap ook wel dat je op een doorgaande lijn/ druk emplacement niet moet gaan staan.
Dus niet gelijk iets gaan roepen waarvan je niet weet hoe het in elkaar zit
Het ligt er aan. Net als hier heb je in Duitsland fatsoenlijk georganiseerde fotostops, maar evengoed kunnen ze er soms een grote rommel van maken.quote:Ik weet uit ervaring dat het in Duitsland veel beter kan dan deze amateur zooi hier, later hoorde ik ook dat een trein later, de fotografen wel voor de trein werden gelaten, zelfs tijdens het binnenrijden, keurig op een schuin rijtje, dus ze hebben wel wat geleerd.
't Zijn net mensen...quote:Op woensdag 22 september 2004 17:20 schreef blup het volgende:
Waarom zijn sommige treinen toch zo lelijk..
.
Met OV jaarkaarten mag het m.i.v. dit jaar zelfs zonder toeslag.quote:Op donderdag 23 september 2004 22:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
stel ik heb enorme zin om een stukje ICE te doen, mag ik met mijn OV jaarkaart en toeslag dan van Amsterdam Centraal naar Utrecht Centraal?
het lijkt mij dat we dan spreken van een binnenlandse trein, hij gaat toch de grens nog niet over?
Dit geld zeker neit voor de Thaly tussen Rotterdam en Den haag....? Anders neem k die gewoon als k het 3e uur op school moet zijnquote:Op vrijdag 24 september 2004 00:42 schreef MREn het volgende:
[..]
Met OV jaarkaarten mag het m.i.v. dit jaar zelfs zonder toeslag.
Staat niet expliciet bij vermeld dat dit ook geldt voor SOV's of juist niet voor SOV's.
Thalys is sowieso niet voor binnenlands gebruik bedoeld. Speciaal tarief en reservering verplicht.quote:Op vrijdag 24 september 2004 00:53 schreef Baan1980 het volgende:
[..]
Dit geld zeker neit voor de Thaly tussen Rotterdam en Den haag....? Anders neem k die gewoon als k het 3e uur op school moet zijn![]()
e.e.a. in het kader van week van het vervoer oid. 21 September was bijvoorbeeld busverkeer in de regio Twente gratis en zo zijn er nog wat acties.quote:Op woensdag 15 september 2004 22:05 schreef Lucske het volgende:
Die ICE was een of ander promoritje Zwolle-Leeuwarden-Wolvega v.v. Toevallig het stelnummer onthouden?
In- en uitstappen duurt ook eeeeeeuwen.quote:Op vrijdag 24 september 2004 01:01 schreef MREn het volgende:
[..]
Thalys is sowieso niet voor binnenlands gebruik bedoeld. Speciaal tarief en reservering verplicht.
De studenten OV heet dan ook OV-Studentenkaart en niet OV-Jaarkaart. Vrijstelling van toeslag in de ICE geldt alleen voor de laatstgenoemde.quote:Op vrijdag 24 september 2004 00:42 schreef MREn het volgende:
[..]
Met OV jaarkaarten mag het m.i.v. dit jaar zelfs zonder toeslag.
Staat niet expliciet bij vermeld dat dit ook geldt voor SOV's of juist niet voor SOV's.
En dat voor een hogesnelheidstrein...quote:Op vrijdag 24 september 2004 06:36 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
In- en uitstappen duurt ook eeeeeeuwen.
jaquote:Op vrijdag 24 september 2004 12:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dus mag je met een OV Studentenkaart wel in de ICE mits er toeslag betaald wordt, begrijp ik het goed.
Ja, klopt idd. ¤2,00. Dus dat valt mee:quote:Op vrijdag 24 september 2004 12:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dus mag je met een OV Studentenkaart wel in de ICE mits er toeslag betaald wordt, begrijp ik het goed.
quote:NS.nl over OV-Studentenkaart
De kaart is geldig in: alle binnenlandse treinen (2e klas) die in de Snelplanner/Planner Plus zijn opgenomen, met uitzondering van Thalys. Voor bepaalde treinen geldt een toeslag.
quote:NS.nl over de ICE
Wanneer u in Nederland reist met de ICE International (traject Amsterdam - Utrecht - Arnhem v.v.) moet u daarvoor een toeslag van € 2,- betalen.
Bron? Op www.ns.nl staat het een en ander incl. voorwaarden en hoe je in het bezig komt van het vervoersbewijs. Het zou wel handig zijn wanneer je dat ook vermelde.quote:Op dinsdag 28 september 2004 17:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Zaterdag gratis reizen met de trein van/naar amsterdam als je lid bent van een vakbond
De staking wordt dus als het ware ingekocht.quote:Op dinsdag 28 september 2004 17:46 schreef Alexxxxx het volgende:
Bron? Ik heb zowel van de FNV als van de CNV een brief gekregen.. inclusief trienkaartje... Betere bron kan niet dacht ik zo....
Dan meldt dat in je bericht of zo. We kunnen dat niet ruiken.quote:Op dinsdag 28 september 2004 17:46 schreef Alexxxxx het volgende:
Bron? Ik heb zowel van de FNV als van de CNV een brief gekregen.. inclusief trienkaartje... Betere bron kan niet dacht ik zo....
Nee dank je, die socialistische zeiklullen kunnen me de beri-beri krijgen en als ik de Lodewijk de Waal zie krijg ik spontaal uitslag. Doekle Terpstra heeft iets met het geloof te maken en met die oplichterij wil ik allemaal niets van doen hebben.quote:Op dinsdag 28 september 2004 21:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik richtte mn bericht aan vakbondsleden. En die hebben die brief zelf gekregen (maar misschien niet geopend) en waren dus wel op de hoogte.
Dus: word lid van een vakbond
Lees eens een krant of zoquote:Op dinsdag 28 september 2004 20:50 schreef Lucske het volgende:
[..]
Dan meldt dat in je bericht of zo. We kunnen dat niet ruiken.
Er zijn ook mensen die wat beters te doen hebben dan de kranten doorspitten om direct een forumbericht ergens aan te kunnen koppelen, wanneer de poster weer eens geen bron heeft genoemd bij een bewering.quote:Op dinsdag 28 september 2004 23:13 schreef MREn het volgende:
[..]
Lees eens een krant of zo
Wat ben jij toch een zeiker. Zowel hier als op Tweakers erger ik me redelijk vaak aan jouw reaties.quote:Op dinsdag 28 september 2004 20:50 schreef Lucske het volgende:
[..]
Dan meldt dat in je bericht of zo. We kunnen dat niet ruiken.
quote:Op woensdag 29 september 2004 19:05 schreef Steijn het volgende:
[..]
Wat ben jij toch een zeiker.
Ja, nieuwe aflevering(en) zag ik, ik ging er vanuit dat het herhalingen zouden zijn.. best balen dus, hoeveel heb ik er sinds vanavond gemist?quote:Op woensdag 29 september 2004 22:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
'In het spoor van' was weer erg boeiend. Volgende keer zeker weer kijken, dan een kijkje bij de spoorwegpolitie.
[afbeelding]
[afbeelding]
En net zo als ik verwacht dat ieder persoon een beetje weet wat er in het land gebeurd dmv het leven van een krant, zo ga jij er net zo hard van uit dat iedereen die hier reageert het zelfde kennisniveau heeft wmb treinen/ns/etc.quote:Op woensdag 29 september 2004 18:54 schreef Lucske het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die wat beters te doen hebben dan de kranten doorspitten om direct een forumbericht ergens aan te kunnen koppelen, wanneer de poster weer eens geen bron heeft genoemd bij een bewering.
En een erg recente aflevering. De dood van Hazes zat er zelfs in... nou goed gedaan van de crew...quote:Op woensdag 29 september 2004 22:46 schreef ROG het volgende:
[..]
Ja, nieuwe aflevering(en) zag ik, ik ging er vanuit dat het herhalingen zouden zijn.. best balen dus, hoeveel heb ik er sinds vanavond gemist?
Je hebt er twee gemist. Vorige week was de eerste en gisteren de tweede.quote:Op woensdag 29 september 2004 22:46 schreef ROG het volgende:
[..]
Ja, nieuwe aflevering(en) zag ik, ik ging er vanuit dat het herhalingen zouden zijn.. best balen dus, hoeveel heb ik er sinds vanavond gemist?
herhaling overigens op maandagavond, uurtje of 23:00/23:30 geloof ikquote:Op donderdag 30 september 2004 14:47 schreef Carport het volgende:
[..]
Je hebt er twee gemist. Vorige week was de eerste en gisteren de tweede.
Doekele Terpstra is best aardig, en dat ie chriustelijk is, tja, elke gek zn eigen gebrek. Maar ik ben een socialistische zeiklul, ik ga zaterdag gratis naar Amsterdam, en kijken of er nog ieman dmet folders van de SP strooit zodat ik lid kan wordenquote:Op dinsdag 28 september 2004 23:12 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee dank je, die socialistische zeiklullen kunnen me de beri-beri krijgen en als ik de Lodewijk de Waal zie krijg ik spontaal uitslag. Doekle Terpstra heeft iets met het geloof te maken en met die oplichterij wil ik allemaal niets van doen hebben.
Het lijkt mij dan dat het dezelfde loc is, tochquote:Op donderdag 30 september 2004 23:20 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]
De 2554, de Belgische loc, die in Roosendaal bij een aanrijding betrokken is, heeft een tijdje van Ijmuiden naar Amsterdam en v.v. gereden bij Lovers rail.
Kwam toevallig hetzelfde locnummer tegen op die foto......
Ja inderdaad, beetje vreemde zin van mij !!quote:Op donderdag 30 september 2004 23:22 schreef Againzender het volgende:
[..]
Het lijkt mij dan dat het dezelfde loc is, toch
Gelukkig had je de foto's nogquote:Op donderdag 30 september 2004 23:24 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ja inderdaad, beetje vreemde zin van mij !!Toevallig kwam ik die foto tegen van dezelfde loc !
Was dat niet naar de Keukenhof? Tussen IJmuiden en Santpoort hangt geen bovenleiding meer...quote:Op donderdag 30 september 2004 23:20 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]
De 2554, de Belgische loc, die in Roosendaal bij een aanrijding betrokken is, heeft een tijdje van Ijmuiden naar Amsterdam en v.v. gereden bij Lovers rail.
quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 18:02 schreef Alexxxxx het volgende:
@ Luckske: Bron: Leeuwarder Courant
En wat was het weer interessant...quote:Op woensdag 6 oktober 2004 21:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
zometeen weer 'In het spoor van...' op sbs6!
Je mag zelfs tot Arnhem blijven zitten als je wilt...quote:Op vrijdag 24 september 2004 12:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dus mag je met een OV Studentenkaart wel in de ICE mits er toeslag betaald wordt, begrijp ik het goed.
Jup ik ben geweest. Wat wil je weten?quote:Op maandag 11 oktober 2004 16:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
is er nog iemand naar Nedtrain in Tilburg geweest?
Het is daar ter plekke dan ook een klote eind omlopen als je daar niet door kunt...quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 23:19 schreef Oom_Agent het volgende:
Mensen kropen onder de goederentrein door..........
Ja en 't was best grappig. Goed georganiseerd, veel te zien, ook best druk. Leuk om ook veel dingen gedemonstreerd te zien!quote:Op maandag 11 oktober 2004 16:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
is er nog iemand naar Nedtrain in Tilburg geweest?
Geloof me, op vrijdagmiddag om 1600u is het nog saaier...quote:Op woensdag 13 oktober 2004 13:05 schreef spoorkeerl het volgende:
Ik vond Tilburg maar matig dit jaar, sterker nog ik vond het saai.
Ja, heb wel iets gevonden, misschien heb je er wat aan !quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 19:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Weet iemand van jullie ook informatie over de goederenlijn Stiens-Leeuwarden? (Het Dokkumer Locaaltje) Of anders een (drukbezocht of goed) treinenforum waar misschien wle mensen zitten die er dingen van weten of zelfs foto's hebben?
Nee. Onnen is een onderhoudsbedrijf.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Zou het niet logischer zijn de wadlopers bij het revisiegebeuren bij groningen te 'behandelen'?
21:50 dusquote:Op woensdag 20 oktober 2004 20:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
zometeen weer In het spoor van.. op sbs6! om 9:50
Ja die heb ik ook nog. Hij staat hier op mijn minimodelbaantje te pronken voor 10 faals-ertswagentjes, te wachten op 2 2200-locs. Dat was dus inderdaad wel even schrikken dat ie ineens in het rood was.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:06 schreef KGBBeria het volgende:
Toch zone....de 1307 heb ik nog op de modelbaan gehad vroeger
Voor de goede orde, dat ding is net twee, drie weken rood of zo. Komende week is de 1307 v.v.t.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:06 schreef KGBBeria het volgende:
Dat ding zal vast nog wat laatste rondjes voor NS Cargo hebben gedraaid voor de terzijdestelling en de overname door Railion.
Doe het dan gelijk metr alle criminelenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:53 schreef thatsme het volgende:
wat een mongolen die zoiets doen zeg, zelf ophangen aan de draad die lui en dan ook contact laten maken met de aarde![]()
quote:Op maandag 25 oktober 2004 20:54 schreef Alexxxxx het volgende:
Oom_Agent, mn vader was ook erg blij met je linjes over Stiens
quote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:51 schreef Alexxxxx het volgende:
User van de maand October; plaats allen uw nominatie !
quote:Op maandag 25 oktober 2004 21:24 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Nou dat vind ik leuk om te horen !!
Ik heb zelf ook nog heel wat gelezen en foto's bekeken over deze voor mij onbekende spoorlijn. Was een mooi lijntje dat naar Stiens........
Eigenlijk vind ik het altijd wel gaaf om teksten te lezen en oude foto's te bekijken van opgeheven lijnen. Die opgeheven lijntjes hebben wel iets speciaals. Die rails die er dan helemaal dichtgegroeid bij liggen, de seinpalen ( die nog niet zijn weggehaald) die op rood blijven staan, het heeft iets emotioneels, tja moeilijk te zeggen, maar misschien begrijpen jullie wat ik bedoel ...........
Net zoals het lijntje van Nijmegen naar Kleve, ik weet nog dat, er in de tachtiger jaren, op station Nijmegen de D trein van Amsterdam naar Klagenfurt/ Graz klaar stond. Die reed dan, met 12 wagons, over het enkele spoor door het beboste grensgebied van Groesbeek naar het kleine stationnetje van het duitse Kranenburg en verder naar Kleve - Koln. Machtig mooi zoiets....
Een paar fotootjes kan ik jullie niet onthouden.
Hier bijvoorbeeld de historische Rheingold op het 'internationale' station Nijmegen Heijendaal
[afbeelding]
Een defect treinstel (4001) van de Koploper wordt naar Duitsland overgebracht voor een reparatie
[afbeelding]
Trein van Nijmegen naar Koblenz op de hei tussen Malden en Groesbeek
[afbeelding]
Trein van Amsterdam naar Keulen rijdt hier langs het bestaande spoor van Nijmegen naar Cuijk (-Venlo)
[afbeelding]
Eigenaardige locs rijden door Groesbeek op weg naar Kleef
[afbeelding]
Treintje van Nijmegen naar Kleef komt, op een koude avond, aan op station Kranenburg
[afbeelding]
Trein Nijmegen - Frankfurt komt in Kleef aan bij een handbediende overweg
[afbeelding]
Oude CTA met daarop de Austria Express via Nijmegen naar Klagenfurt/ Graz. (foto van www.nicospilt.com)
[afbeelding]
Meer foto's van deze lijn:
http://www.vvv-groesbeek.info/spoorlijn1historie.htm
HGK heeft meer dan een jaar op Nijmegen-Arnhem geredenquote:Op maandag 25 oktober 2004 20:47 schreef Oom_Agent het volgende:
Van de week fietste ik s'nachts, rond half 3, over de nieuwe fietsbrug die vlak naast de spoorbrug in Nijmegen ligt. Ik hoorde vanuit de richting van het station een luidruchtig dieselgebrul aanzwellen. En even later reed, met een oorverdovend dieselgeluid een lange goederentrein in de richting Arnhem. Ik denk dat er heel wat mensen wakker zijn geworden van deze herriemaker die hieronder op de foto staat. Deze loc van ''Häfen und Güterverkehr Köln AG'' was me nog niet eerder opgevallen op het traject Nijmegen - Arnhem. Mogelijk was deze omgeleid van Venlo naar Rotterdam ivm werkzaamheden aan het spoor bij Lage Zwaluwe.
Waarom zou een reizigersvervoerder treinen van een goederenvervoerder gaan rijden? NS Reizigers heeft toch niets te maken met de treinen van de reizigersvervoerders Syntus en Noordned en de cargo's van Railion, rail4chem, ACTS Nederland, HGK, DLC en Strukton?quote:Maar wat ik me nu afvraag, rijden eigen machinisten van deze firma nou gewoon van Keulen naar Rotterdam en terug, of komt er bij Venlo een 'gewone' NS machinist op de trein.
Nee, dat zijn loccen uit de NMBS reeks 62.quote:Op maandag 25 oktober 2004 22:31 schreef Alexxxxx het volgende:
Volgens mij zie ik die locomotieven regelmatig in LeewaurdenACTS heeft daar toch een paar van? (Waarvan minstens 1 in e Vos kleuren)
Nee, je kent de locs nietquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:51 schreef Alexxxxx het volgende:
ACTS heeft twee typen loc lopen toch.. Ik zag vanochtend toch echt twee totaal verschillende locs voor de containertrein staan.. Eentje die sterk leek op de hier afgebeelde loc, en de andere heeft een neusje, ik dacht dat die uit Tsjechië kwamen...
Of begrijpen we elkaar nu verkeerd?
Opschieten dan.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ken de locs wel... maar hun naam niet
Ik hoop er wle binnenkort wat fotos van te kunnen maken
Het is de 766 van de Stichting Mat'54 Hondekop-Vier.quote:Op zondag 31 oktober 2004 16:52 schreef blup het volgende:
Gister op Apeldoorn de NS 166 gezien.
Groene hondekop.. In handen van een of andere hondekop stichting..
Heb wel wat fotos gemaakt met me telefoon alleen die moet ik effe laten emailen naar me zelf
Zelfs als ik geen Friese vrouw had gehad, is het prima te volgen.quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:19 schreef Alexxxxx het volgende:
Zweeftrein Drachten terug naar Duitsland
Moet ik het Friestalige deel vertalen of snappen jullie het zo ook wel?
Mooi zo. Idiote zweefonzin.quote:Op donderdag 4 november 2004 18:52 schreef Alexxxxx het volgende:
En vandaag is op http://www.leeuwardercourant.nl te lezen dat er uit het zoveelste onderzoek is gebelken dat het toch beter een 'reguliere' spoorbaan kan worden dan een zweefgeval.
Helemaal mee eens.... Geef mij maar de Hanzelijn +quote:Op donderdag 4 november 2004 22:09 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Mooi zo. Idiote zweefonzin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |