Jezus was een Jood.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:30 schreef pberends het volgende:
Was Jezus nou een jood of een christen? En wat vinden de christenen en joden zelf?
Dat zijn de "fundamentalistische" Joden die in de Tora menen te lezen dat Joden pas weer naar Israel mogen als Mozes terugkeert...quote:
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:30 schreef pberends het volgende:
Was Jezus nou een jood of een christen? En wat vinden de christenen en joden zelf?
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Negers
Waarom geloven die anderen dat niet, dan zijn we van alles afquote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:33 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dat zijn de "fundamentalistische" Joden die in de Tora menen te lezen dat Joden pas weer naar Israel mogen als Mozes terugkeert...
Ik verdiep me niet zo in geloven, vandaar dat ik ook nooit een oorlog zal beginnen.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:35 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Je bedoelt, dat je doordat je je niet verdriept in geloven, deze oorlogen nooit zult begrijpen?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik verdiep me niet zo in geloven, vandaar dat ik ook nooit een oorlog zal beginnen.
Ghihihiquote:Record-tbs'er krijgt nog twee jaar 29-06-'04
De langstzittende tbs'er van Nederland, de 61-jarige Theo H., blijft nog eens twee jaar in tbs. Dat heeft de rechtbank in Den Bosch besloten. H. zit nu al 44 jaar aaneengesloten vast. Hij ondergaat een tbs-behandeling wegens ontucht met minderjarigen.
De advocaat van H., W. Anker, had om één jaar extra gevraagd. Een verlenging van twee jaar vond Anker voor zijn cliënt uitzichtloos.
Recidive
Verschillende deskundigen en de Pompekliniek in Nijmegen, waar H. sinds september verblijft, wezen de rechter op het grote gevaar van recidive.
Die kwam tot de conclusie de tbs tot 2006 te verlengen gezien het eensluidende oordeel van de deskundigen dat H. aan een ernstige persoonlijkheidsstoornis lijdt, evenals aan een pedofiele stoornis.
Leefwereld
Volgens de kliniek is het echter wel mogelijk dat de leefwereld van H. op termijn onder voorwaarden wordt vergroot.
H. voerde tijdens de zitting twee weken geleden aan dat hij "niet verlangde om buitengezet te worden". Hij vond wel dat hij "niet de hele zomer binnen moest zitten, omdat hij ook wel dingen wil kunnen doen".
Ach ja....quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:52 schreef Johan_de_With het volgende:
Taalfouten onder voorbehoudt
Wat loop je nou dom te zwaaien, piemeltoreador?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:55 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ach ja....
Hij twijfelt nog - waarschijnlijk gaat ie voor de Oegandesequote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:04 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Karzai
Maar gaat hij zelf ook meedoen aan de Afghaanse verkiezingen?
Oeganda uit is altijd lastig.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij twijfelt nog - waarschijnlijk gaat ie voor de Oegandese
Voetbalquote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:37 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Oeganda uit is altijd lastig.
Oeganda raus daarentegen is tamelijk eenvoudig.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:37 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Oeganda uit is altijd lastig.
Nu weet ik nog niksquote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij twijfelt nog - waarschijnlijk gaat ie voor de Oegandese
quote:Jonge Amerikaan stelt Iraakse grondwet op
In Netwerk een interview met Noah Feldman, één van de opstellers van de nieuwe Iraakse grondwet. Saillante details: hij is 33 jaar, van joodse afkomst, professor constitutioneel recht aan Amerikaanse universiteiten en spreekt vloeiend Arabisch.
Oei, hij is Joods.Al-Jazeera bestaat zeker nog twee jaar.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:35 schreef pberends het volgende:
Vanavond in Netwerk:
[..]
Omdat ik weg ging, Gristen.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 17:56 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat loop je nou dom te zwaaien, piemeltoreador?
quote:Nederlandse toerist (20) dood in Spanje
Uitgegeven: 29 juni 2004 18:00
LLORET DE MAR - Een 20-jarige toerist uit Wierden is dinsdagochtend dood aangetroffen bij een appartementencomplex in de Spaanse kustplaats Lloret de Mar. Volgens de politie Twente is onduidelijk hoe hij aan zijn einde is gekomen. De Spaanse politie onderzoekt of er sprake is van een ongeluk of een misdrijf.
De man werd gevonden op de begane grond bij het appartementencomplex waar hij logeerde. Hij was samen met vrienden op vakantie.
quote:Bijna helft gokt op EK-wedstrijden
AMSTERDAM (ANP) - Bijna de helft van de werknemers in Nederland (44 procent) gokt mee op de uitslagen van de wedstrijden tijdens het Europees kampioenschap voetbal. Dat blijkt uit een internetenquîte onder 1200 mensen met een baan.
De peiling werd gedaan door de site Monsterboard.nl. Volgens de enquîteurs betekent de uitkomst dat drie miljoen werknemers dezer dagen aan een EK-pool deelnemen. Slechts een kwart van de respondenten meldde dat er bij hun op het werk geen EK-pool is.
quote:Europees Hof keurt Turks verbod hoofddoek goed
Uitgegeven: 29 juni 2004 13:36
Laatst gewijzigd: 29 juni 2004 16:19
STRAATSBURG - Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens heeft dinsdag bepaald dat de Turkse staat het recht heeft op universiteiten hoofddoekjes te verbieden. Een Turkse studente, Leyla Sahin, had Turkije voor het Europees Hof gedaagd, omdat zij meende dat het verbod haar recht op vrijheid van godsdienst belemmerde.
De universiteit van Istanbul weigerde de vrouw in 1998 in te schrijven wegens haar hoofddoek. Het hof gaf de regering in Ankara echter gelijk. Het verbod op religieuze uitingen is toegestaan om het seculiere karakter van staatsinstellingen en het principe van gelijkheid te bewaken, oordeelde het hof.
De uitspraak van het Hof heeft ook voor andere Europese landen grote gevolgen. In meerdere landen woedt een politieke discussie over een verbod op hoofddoeken op scholen. Zo heeft het Franse parlement een wet aangenomen die alle 'religieuze symbolen' op openbare scholen verbiedt en heeft de Duitse deelstaat Baden-Württemberg de hoofddoek verboden omdat het een 'politiek symbool' zou zijn. Ook de deelstaten Beieren en Hessen overwegen stappen tegen de hoofddoek
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:55 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dat bericht is nu al 3x gepost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |