abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20201582
Nee, iemand van het andere geslacht geven ze geen hand. Dus zeggen Fatima (13) en Naouel (14) beleefd gedag en gaan rustig aan tafel zitten. De twee leerlingen van de Islamitische middelbare school Al-Ihsaan in Amsterdam houden van manieren. ';Het is bijvoorbeeld niet netjes om op straat iets tegen een wildvreemde te zeggen.'; Al-Ihsaan is een traditionele Islamitische school. Dat betekent onder meer dat jongens en meisjes gescheiden les krijgen. Ook een gesprek met de krant doen ze liever niet samen. Voordat Fatima en Naouel iets over zichzelf willen vertellen, leggen Mohammed (13) en zijn broer Isa (16) uit wat het betekent om Islamitisch te zijn. Mohammed, lachend: ';Het is niet erg om Moslim te zijn.';

De beide jongens wonen in Amsterdam-Noord. Hun ouders hebben zes kinderen. Isa: ';Het is niet zo dat er alleen maar Moslims in onze wijk wonen. Er zijn minstens tien keer zo veel niet-Moslimse Nederlanders.'; Toch hebben de twee niet zo veel contact met niet-Moslims. Isa: ';Ik heb eigenlijk alleen maar Islamitische vrienden. Wel ontmoet ik regelmatig niet-Moslims met zaalvoetbal. Mijn team bestaat uit leerlingen van deze school en van Al-Furqaan, de wat minder behoudende Islamitische school in Amsterdam. We spelen bijna altijd tegen niet-Moslims. Als ons team mensen tekortkomt, zetten we er gewoon niet-Moslimse spelers in.';

De hoogste baas van de Verenigde Naties, Annan, waarschuwde deze week voor de wereldwijde toename van anti-Islamisme. De broers merken dat in Nederland niet echt. Isa: ';We dragen altijd een djellaba en vallen dus op straat op. We zijn een bezienswaardigheid. Soms roepen mensen iets naar je. Ik trek me er niet zo veel van aan. Het valt me wel op dat als je een djellaba aan hebt, mensen vaak direct de link leggen met Osama bin Laden. Daar heb ik niets mee te maken. Al hebben we wel grote liefde voor de geboorte plaats van de profeet Mohammed vrede zij met hem. Hij verliet mekka omdat ie de boodschap niet mocht verkondigen, en zetelde zich in Medina, om vervolgens met een overwerldigend aantal vreedzaam terug te komen.';

Op djoemoe'ah kleden de jongens zich extra netjes. Mohammed: ';Dan zijn we in het wit. Niet dat het per se moet, maar toch doet iedereen het.'; Op die dag houden ze zich rustig. Isa: ';We gaan niet met de auto of de fiets weg. Als we een stukje lopen, mogen we ons niet haasten. De huissleutel hangen we aan een riem om ons middel.';

Elke dag gaan Mohammed en Isa vijf keer naar de moskee. Om te bidden. Vrijdags wordt de preek gehouden. Isa: ';De dienst in de moskee duurt dan ongeveer een uur.';

Mohammed is 13 jaar. Voor de Islamitische wet is hij nu volwassen. ';Na de eerste zaadlozing/natte droom, gaan al je werken voor Allah tellen. Zonden voor je natte droom zal Hij niet straffen.'; Of ze weten wie Jezus is? Isa: ';Mijn naam is de vertaling van Jezus. Hij is 1 van de vele profeten die opriep tot de aanbidding van niets en niemand anders dan Hem de Verhevene, vrede zij met hen allen.';

Op school krijgen de jongens les in allerhande vakken, maar ook in de Islamitische geloofsleer en geschiedenis. De lesdag duurt mede daarom lang: van ’s morgens halfacht tot ’s middags kwart voor zes.

Geen split in de rok
Dragen Islamitische mannen een djellaba, voor Islamitische meisjes en vrouwen gelden andere kledingvoorschriften. De Amsterdamse Fatima en de Amersfoortse Naouel hebben er geen enkele moeite mee dat ze lange rokken dragen, dat ze het haar bedekken en dat de mouwen van een blouse tot over de ellebogen behoren te komen. Ook moet een blouse een hoge sluiting hebben. Naouel: ';Ik moet er niet aan denken in een bikini te lopen. Dan loop je echt te koop en vraag je om problemen.';

Ook Fatima is blij dat er kledingregels zijn. ';Maar het gaat niet alleen over wat je dráágt, je moet ook geen opvallend gedrag vertonen. Als iedereen naar je moet kijken, vraag je aandacht. Dat is niet goed. Gelukkig zijn er genoeg rokken te koop. Ik draag nooit een rok met een split. Wat heeft het dan nog voor zin om er netjes uit te willen zien?';

Hoe Fatima en Naouel zich dan bij 30 graden kleden? Fatima: ';Net als eenieder. Dat is geen probleem. Er zijn zat luchtige T-shirts met lange mouw.'; Naouel: ';Ik koop niet in kledingwinkels waar je drie zaken verder al de muziek hoort dreunen. Die muziek past niet bij mij en de kleren die zo’n zaak verkoopt dus ook niet.';

Vooral als Fatima met haar broers naar de moskee loopt, gebeurt het wel eens dat mensen hen na staren. ';Mijn broers lopen er heel vroom bij. Soms hoor je grove scheldwoorden. Mijn broers worden dan boos, maar ze mogen van mijn vader niets terugroepen.';

De meiden kunnen er zelden aan voorbijgaan dat ze van Islamitische komaf zijn. Fatima: ';Er staat een groot hek rondom het schoolgebouw. Niemand komt er zomaar in. Er zijn bewakers. Als we met de jeugdvereniging per bus weggaan, moet die altijd eerst worden geïnspecteerd op verdachte zaken.';

Naouel hoopt rond haar negentiende met een Islamitische jongen te trouwen. ';Ik wil graag een gezin stichten. Daarnaast wil ik Islamitische mensen die van de goede weg af zijn gegaan, weer in de goede richting helpen. Ik wil ook graag mensen met een verstandelijk handicap helpen. Bovendien kijk ik uit naar het moment dat de profeet Isa (Jezus) komt om de Dadjaal (anti-Christ) te stoppen. We weten niet wanneer dat zal zijn. Hopelijk heel spoedig.';

http://www.refdag.nl/website/artprint.php?id=103442

[ Bericht 3% gewijzigd door BiLaL op 26-06-2004 13:10:27 (- Enkele quotes i.p.v. dubbele -) ]
  zaterdag 26 juni 2004 @ 13:09:38 #2
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_20201622
Kunnen we nu gaan bashen?
pi_20201666
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 13:09 schreef Bioslock het volgende:
Kunnen we nu gaan bashen?
Wordt er nog wel iets anders gedaan dan dat als het hierover gaat?
  zaterdag 26 juni 2004 @ 13:12:36 #4
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_20201690
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 13:11 schreef BiLaL het volgende:

[..]

Wordt er nog wel iets anders gedaan dan dat als het hierover gaat?
Nee.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 13:13:02 #5
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_20201700
.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 13:13:50 #6
272 R@b
No-nonsens
pi_20201721
Grappig, dat had je vroeger alleen op de Veluwe, nu midden in Amsterdam.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_20201742
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 13:13 schreef R@b het volgende:
Grappig, dat had je vroeger alleen op de Veluwe, nu midden in Amsterdam.
Ik denk niet dat je het grappig zult vinden wanneer je de bron bekijkt en dan zult zien dat het al heeel lang in Amsterdam is...
  zaterdag 26 juni 2004 @ 13:22:51 #8
272 R@b
No-nonsens
pi_20201950
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 13:14 schreef BiLaL het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je het grappig zult vinden wanneer je de bron bekijkt en dan zult zien dat het al heeel lang in Amsterdam is...
Ik had het artikel reeds gelezen. Het is allemaal inwisselbaar. Extreem religieus Joods/islamitisch of gereformeerd. Enige is dat je van joodse en gereformeerde mensen weinig tot geen last hebt in Nederland, in tegenstelling tot bepaalde islamitische mensen. Bovendien groeien de groepen orthodoxe joden en gerefromeerden niet, in tegenstelling tot de fundamentalistische islam.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_20203566
Dag Bil.al. Kun je aangeven waar in het verhaal de sleutel tot integratie zit?
En wat doen aldus opgevoede moslims als ze in overheidsdienst treden?
Femke Halsema [2e Kamer GroenLinks] heeft géén bezwaren tegen rechters met hoofddoekjes.
Ik wel, bij openbare functies moet je niét je geloofsovertuiging uitstralen. Zou een moslim[a] voor een rechter met keppeltje willen verschijnen?
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_20204074
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 13:22 schreef R@b het volgende:
Enige is dat je van joodse en gereformeerde mensen weinig tot geen last hebt in Nederland
Spreek voor jezelf
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:08:27 #11
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20204230
Liever zei dan ik.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:09:01 #12
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_20204246
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf
Hoezo?

Je gaat weer op de proppen komen met de louter academische homohaat die alleen in theorie voorkomt bij extreem christelijke NL'ers?
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_20204321
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:09 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hoezo?

Je gaat weer op de proppen komen met de louter academische homohaat die alleen in theorie voorkomt bij extreem christelijke NL'ers?
Hoezo louter academisch?
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:18:09 #14
6484 ExTec
pi_20204464
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoezo louter academisch?
Louter academisch omdat die mensen weliswaar dat soort achterhaalde denkbeelden aanhangen, maar die nooit in de praktijk brengen.

En dat telt, voordat je de denkbeelden, en er naar handelen, voor het gemak maar weer op 1 lijn zet.

En een praktijk voorbeeldje: geen homosexuele leraren in NL die de klas uit gepest worden door gereformeerde leerlingen.

En dat is slechts een voorbeeld; de frequentie van dat soort incidenten doet er niet toe, er zijn incidenten bekend; niet van gereformeerde leerlingen, mocht je je geroepen voelen dat weer te bagataliseren.
pi_20204537
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

Louter academisch omdat die mensen weliswaar dat soort achterhaalde denkbeelden aanhangen, maar die nooit in de praktijk brengen.
Hoe weet je dat nou zo zeker? Heb je er mee te maken. Ik wel - ik ben opgegroeid in een gereformeerd milieu en mijn werk speelt zich deels in die kringen af.
quote:
En een praktijk voorbeeldje: geen homosexuele leraren in NL die de klas uit gepest worden door gereformeerde leerlingen.
Inderdaad, homoseksuele leraren worden niet toegelaten op gereformeerden scholen.
quote:
En dat is slechts een voorbeeld; de frequentie van dat soort incidenten doet er niet toe, er zijn incidenten bekend; niet van gereformeerde leerlingen, mocht je je geroepen voelen dat weer te bagataliseren.
Niet zo'n goed voorbeeld. Othodoxie brengt altijd dat soort dingen met zich mee - dat jij het onderscheid wilt maken zegt meer over jou dan over de praktijk.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:25:49 #16
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20204611
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:18 schreef ExTec het volgende:
Dit in tegenstelling tot de vele duizenden homo's die vanaf flatgebouwen zijn geworpen.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:33:13 #17
6484 ExTec
pi_20204775
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe weet je dat nou zo zeker? Heb je er mee te maken. Ik wel - ik ben opgegroeid in een gereformeerd milieu en mijn werk speelt zich deels in die kringen af.
Omdat ik mij als burger van NL orienteer op wat de media als nieuws aanbieden, daar heb ik het mee te doen. Ook als filter, anders kan ik wel gaan geloven wat er in truth staat.
quote:
Inderdaad, homoseksuele leraren worden niet toegelaten op gereformeerden scholen.
Ja, en da's correct; consequent.

Is wat anders als islamiet die aanstoot neemt aan dat gegeven naar een school gaan waarvan je kunt weten dat er homosexuele leraren rond kunnen lopen, en daarna gaan gallen.

Dan ben je niet consequent, had je naar een andere school moeten gaan.

Zo'n grefo die naar z'n school gaat accepteert dat, omarmd het gehele pakket.

De wannabe islam-fundi shopt a'la cart. "Het onderwijs an sich accepteer ik, maar de geaardheid die een leraar kan hebben stel ik ter discussie".
quote:
Niet zo'n goed voorbeeld. Othodoxie brengt altijd dat soort dingen met zich mee - dat jij het onderscheid wilt maken zegt meer over jou dan over de praktijk.
Excessen die voortvloeien uit die orthodoxie, daar gaat het om.

Laat me het nog even benadrukken: er zit een verschil tussen denkbeelden hebben, en er naar handelen.

Maar voor de rest gaan we wat off topic, ik ben bang dat ik je achter je comfortabele plaat beton voor je harses moet laten, die je ingeeft dat je nu kosten wat het kost naar de gereformeerden moet wijzen, en uitroepen "Kijk, zij doen het ook!" teneinde daar voor jezelf de conslusie uit te trekken "Het valt allemaal wel mee ".

De topic gaat over dat er een zeker angst in de maatschappij is voor moslims en hun geloof, niet over dat gereformeerden zich al dan niet (=niet) schuldig maken aan dezelfde praktijken.

Maar je kan het nu eenmaal niet laten
pi_20204823
Je bent een onverbeterlijke troll Extec - jammer hoor. Kom dan eens met voorbeelden.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:41:28 #19
6484 ExTec
pi_20204958
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:35 schreef SCH het volgende:
Je bent een onverbeterlijke troll Extec - jammer hoor. Kom dan eens met voorbeelden.
Waarvan wilde je een voorbeeld hebben dan?

Ontken je de incindenten die er zijn geweest tussen homosexuele leraren en islamitische leerlingen?

Ik wilde eigelijk datzelfde van jou hebben: geef me eens een berichtje waar gereformeerden, die zich daar expliciet op voor staan een homo aftuigen, of iets anders, omdat 'homo's slechts zijn volgens god'?

En dan niet zoals je laatst flikte een postje van een paar gekken in de states, maar in NL.

[ Bericht 1% gewijzigd door ExTec op 26-06-2004 15:42:58 (voutje) ]
pi_20204997
Wil je in contact komen met nabestaanden van homo's die zijn opgegroeid in zwaar gereformeerde kring en zelfmoord gepleegd hebben? Je zegt het maar?
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:46:52 #21
6484 ExTec
pi_20205088
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:43 schreef SCH het volgende:
Wil je in contact komen met nabestaanden van homo's die zijn opgegroeid in zwaar gereformeerde kring en zelfmoord gepleegd hebben? Je zegt het maar?
Alhoewel dat minder fraaie gevallen zijn, is het niet hetzelfde.

Het 1 speelt zich publiekelijk af, het andere prive.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 26 juni 2004 @ 15:47:02 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_20205095
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:43 schreef SCH het volgende:
Dat is wat anders....
pi_20205154
Ohc, och, och - belachelijk zeg.

Ik word hier te boos van. Laat maar. Je praat over dingen waar je echt de ballen van weet Extec, je bent grof en beledigend dus laat maar zitten. Geweld tegen homo's is geweld tegen homo's.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:51:58 #24
6484 ExTec
pi_20205216
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:49 schreef SCH het volgende:

Ik word hier te boos van. Laat maar. Je praat over dingen waar je echt de ballen van weet Extec, je bent grof en beledigend dus laat maar zitten. Geweld tegen homo's is geweld tegen homo's.
Vanzelfsprekend, SCH

Want toegeven dat je lult hebben we je nog nooit op kunnen betrappen.

Je hebt toch gelijk?

Waar blijven je argumenten dan?

Zwaktegebod.

"Ik heb zo erg gelijk, en ExTec niet, ik hoef niet eens te beargumenteren "
pi_20205235
Jij zegt iets van geweld tegen homo's te weten. Hoe weet jij daar dan van?
Wat is er anders aan iemand die door verbaal en psychisch geweld om het leven komt?
pi_20205445
Aanzet tot [homo]haat is strafbaar bij wet.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 16:01:37 #27
6484 ExTec
pi_20205452
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:52 schreef SCH het volgende:
Jij zegt iets van geweld tegen homo's te weten. Hoe weet jij daar dan van?
Wat is er anders aan iemand die door verbaal en psychisch geweld om het leven komt?
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:46 schreef ExTec het volgende:
Alhoewel dat minder fraaie gevallen zijn, is het niet hetzelfde.

Het 1 speelt zich publiekelijk af, het andere prive.
Waar jij het over hebt is peer-presure.

Is heel wat anders.

Wat jij omschrijft is integraal overplaatsbaar naar iemand die bv. een 'verkeerd' beroep kiest, daarom uit de gratie van z'n familie valt.

Je hebt altijd de keuze om de 'groep' te verlaten.

Een homo die op z'n werkplek last krijgt van z'n geaardheid, of in een uitgaansgebied belaagd wordt, kan dat niet.

Die bevind zich immers in publieke ruimte.
pi_20205470
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:01 schreef Sater het volgende:
Aanzet tot [homo]haat is strafbaar bij wet.
Vervolgen dan ! Die gereformeerden!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2004 16:02:44 ]
pi_20205521
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:01 schreef ExTec het volgende:

[..]

[..]

Waar jij het over hebt is peer-presure.

Is heel wat anders.

Wat jij omschrijft is integraal overplaatsbaar naar iemand die bv. een 'verkeerd' beroep kiest, daarom uit de gratie van z'n familie valt.

Je hebt altijd de keuze om de 'groep' te verlaten.

Een homo die op z'n werkplek last krijgt van z'n geaardheid, of in een uitgaansgebied belaagd wordt, kan dat niet.

Die bevind zich immers in publieke ruimte.
Je hebt helemaal niet de keuze om de groep te verlaten. En kom jij dan eens met voorbeelden van al die moslims die homo's belagen. Ik denk toch te weten dat ik iets dichter bij de bron zit en tot nu toe is de stand zo'n beetje gelijk. Waarom jij het zo nodig hebt om homo's in een kwader daglicht te stellen dan moslims, weet ik niet. Dat klinkt op zijn minst een beetje vreemd.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 16:10:52 #30
92279 N.icka
Windforce 11
pi_20205639
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:49 schreef SCH het volgende:

Volgens mij ben jij degene die over de schreef gaat hier
  zaterdag 26 juni 2004 @ 16:14:35 #31
6484 ExTec
pi_20205697
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt helemaal niet de keuze om de groep te verlaten.
Ohjawel, als jij als homosexuele gereformeerde lastig gevallen wordt door de pastoor kun je uit het dorp verhuizen.

Makkelijk zal het niet zijn, maar dat hoor je mij ook niet zeggen.
quote:
En kom jij dan eens met voorbeelden van al die moslims die homo's belagen.
Wat denk je, argumenten die je niet bevallen block ik maar out ofzo?
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:41 schreef ExTec het volgende:

Ontken je de incindenten die er zijn geweest tussen homosexuele leraren en islamitische leerlingen?
quote:
Ik denk toch te weten dat ik iets dichter bij de bron zit en tot nu toe is de stand zo'n beetje gelijk.
Soort poging om alles omtrent homo's te monopoliseren omdat je er 1 bent ofzo?

Helaas; ik kan lezen, en misstanden tussen gereformeerden en homo's waarvan jij angstvallig volhoud dat ze er zijn, maken geen deel uit van het nieuws. Niet dagelijks, niet wekelijks, zeg maar nooit.

En nee, ik neem niet aan, omdat het in jou straatje past dat het veel gebeurt.

Kom maar met wat bewijzen.

Hier dien je ook geen goedkeuring in te lezen ofzo, of wat dan ook, laten we onze ogen op de bal houden, het gaat om jou zoveelste bespottelijke poging, om de homohaat die in de islam behoorlijk geinstitutionaliseerd is, op 1 lijn te zetten met de denkbeelden van een handjevol dombo's in staphorst.
quote:
Waarom jij het zo nodig hebt om homo's in een kwader daglicht te stellen dan moslims, weet ik niet. Dat klinkt op zijn minst een beetje vreemd.
Nee, dat deed ik niet, wil je me even quoten waar jij dat meende te lezen?
  zaterdag 26 juni 2004 @ 16:36:34 #32
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_20206140
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt helemaal niet de keuze om de groep te verlaten. En kom jij dan eens met voorbeelden van al die moslims die homo's belagen. Ik denk toch te weten dat ik iets dichter bij de bron zit en tot nu toe is de stand zo'n beetje gelijk. Waarom jij het zo nodig hebt om homo's in een kwader daglicht te stellen dan moslims, weet ik niet. Dat klinkt op zijn minst een beetje vreemd.
Er zijn bij De Wolk in Utrecht diverse incidenten geweest, waar mensen zonder reden een klap voor hun bek hebben gekregen.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_20206231
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:14 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ohjawel, als jij als homosexuele gereformeerde lastig gevallen wordt door de pastoor kun je uit het dorp verhuizen.
pi_20206304
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:36 schreef Tarak het volgende:

[..]

Er zijn bij De Wolk in Utrecht diverse incidenten geweest, waar mensen zonder reden een klap voor hun bek hebben gekregen.
Ja, er is hier een paar jaar geleden ook iemand in zijn ribbenkast gestoken. Ik ontken niet dat er geweld is tegen homo's. Ik vind het alleen niet zo verstandig om maar 1 kant uit te wijzen. Er is nog steeds veel homohaat en afkeer van homoseksualiteit in Nederland: in veel lagen en diverse religies. Wat mij stoort is dat sommige users doen alsof het vooral van 1 kant komt, dat is pertinent onjuist. Ouders die hun kind niet meer over de vloer willen hebben, dat is misschien wel erger dan een klap op je neus bij een discotheek.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 16:44:54 #35
6484 ExTec
pi_20206308
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, w8...

De pastoor komt niet voor in de gereformeerde kerk, dat heeft een andere titel?

Wat goed van jou, SCH...

Nu heb je de hele discussie ineens gewonnen

Zulke overweldigende, terzake doende argumenten, daar kan ik niet tegenop.
pi_20206354
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:44 schreef ExTec het volgende:
Zulke overweldigende, terzake doende argumenten, daar kan ik niet tegenop.
Het doet wel degelijk ter zake. Als jij doet voorkomen alsof je zo goed weet hoe het bij onze gereformeerde broeders toegaat en je hebt het vervolgens over de pastoor, dan zak je behoorlijk door het ijs. Jij zou het niet raar vinden als ik zeg dat de priester een grote rol speelt in het leven van moslimfamilies?
  zaterdag 26 juni 2004 @ 16:52:43 #37
6484 ExTec
pi_20206467
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:44 schreef SCH het volgende:
Wat mij stoort is dat sommige users doen alsof het vooral van 1 kant komt, dat is pertinent onjuist.
Ik iig zal nooit ontkennen dat het maar van 1 kant komt,

En wat mij stoort zijn jou pogingen om het op 1 berg te gooien. Dat homohaat veel meer voorkomt bij moslims lijkt algemeen bekend, je negeert het gewoon.

Als een vergoeilijking komen de gereformeerden weer langs "Zij doen het ook "

Wat me ook stoort is dat je catagorisch negeert dat wat mensen in het gezin doen, wat anders is dan wat zich afspeelt in de publieke ruimte.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 16:55:27 #38
6484 ExTec
pi_20206514
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Het doet wel degelijk ter zake. Als jij doet voorkomen alsof je zo goed weet hoe het bij onze gereformeerde broeders toegaat en je hebt het vervolgens over de pastoor, dan zak je behoorlijk door het ijs. Jij zou het niet raar vinden als ik zeg dat de priester een grote rol speelt in het leven van moslimfamilies?
Fantastisch!

Nee vriend, doet niet terzake, ik schets een situatie, met een geloofsleider, dat ik daar het verkeerde naampje aan hangt zegt niks.

Maar zeg ens, straks doet het verkeerd plaatsen van een komma er ook toe?
pi_20206552
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:55 schreef ExTec het volgende:
Nee vriend, doet niet terzake, ik schets een situatie, met een geloofsleider, dat ik daar het verkeerde naampje aan hangt zegt niks.
Het zegt dat je kennis van de geloofsgemeenschappen ontoereikend is. Terwijl je doet voorkomen alsof je precies weet hoe het toegaat in die geloofsgemeenschappen.

Het is imo van groot belang dat je kennis van zaken hebt om ergens een oordeel over te kunnen vellen. Maar dat zal wel weer een rare gedachte zijn
pi_20206595
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:52 schreef ExTec het volgende:
En wat mij stoort zijn jou pogingen om het op 1 berg te gooien. Dat homohaat veel meer voorkomt bij moslims lijkt algemeen bekend, je negeert het gewoon.
Hoezo komt het meer voor? Kom eens met bronnen en cijfers.
quote:
Wat me ook stoort is dat je catagorisch negeert dat wat mensen in het gezin doen, wat anders is dan wat zich afspeelt in de publieke ruimte.
De situatie in het gezin heeft meestal grotere gevolgen voor het individu dan een incident in de publieke ruimte al wil ik het laatste zeker niet afzwakken. Het is niet fijn om door je familie tot persona-non-grata te worden verklaard.
pi_20206610
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, je doet het voorkomen dat je vanuit een gedegen kennisbasis over de gereformeerden schrijft terwijl dat duidelijk niet het geval is. Overtewel; je vervuilt de discussie bewust met misinformatie.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 17:15:32 #42
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_20206902
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, er is hier een paar jaar geleden ook iemand in zijn ribbenkast gestoken. Ik ontken niet dat er geweld is tegen homo's. Ik vind het alleen niet zo verstandig om maar 1 kant uit te wijzen.
Is er nu ook al geweld van homo's tegen moslims??
quote:
Er is nog steeds veel homohaat en afkeer van homoseksualiteit in Nederland: in veel lagen en diverse religies.
Blijkbaar Maar van sommige religies heb je meer last dan van andere. In ieder geval op het gebied van het uitschelden van homo's.
quote:
Wat mij stoort is dat sommige users doen alsof het vooral van 1 kant komt, dat is pertinent onjuist.

Oh dat bedoel je. Er zijn meerdere religies die niet blij met homoseksualiteit zijn.
quote:
Ouders die hun kind niet meer over de vloer willen hebben, dat is misschien wel erger dan een klap op je neus bij een discotheek.
Wat een onzin, mishandeling is wel degelijk erger. In de eerste plaats is dit laatste strafbaar gesteld. In de tweede plaats doe je een inbreuk op een recht van individu bij mishandeling. Het is vreselijk dat je als kind niet meer bij je ouders over de vloer kan komen, maar daar kun je ze niet toe dwingen. Dat is hun persoonlijke vrijheid. Dat is dus een kwestie van " Learn to live with it" , en als je weer over zelfmoord begint. Zelfmoord plegen doen mensen zelf. Dat kun je de ouders nooit kwalijk nemen. De één heeft gewoon in dat opzicht een makkelijker leven dan de ander.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_20206996
Veel gelovigen, zoals ook weer uit dit artikel blijkt, kunnen niet wachten op de dag dat hun God/Allah of wat dan ook verschijnt en dat alle niet-gelovigen worden gestraft. Dat laatste lijkt haast wel een voorwaarde voor ze om zelf hun geloof goed te kunnen/willen belijden. Net zoals ze ook altijd dezelfde zendingsdrang hebben, om andere mensen tot hun geloof te bekeren. Ze vinden het maar moeilijk te accepteren dat andere mensen er een andere geloofsovertuiging op nahouden.

Dat is ook de reden dat ze zich met hand en tand verzetten tegen alles en iedereen wat/die ze niet aanstaat. Daarvoor plukken ze nogal selectief hun materiaal uit de Bijbel of Koran. En met je hand op één van die boeken mag je in dit land alles zeggen. En zeggen (lees: aanwakkeren van haat of het oproepen daartoe) zou net zo strafbaar moeten zijn als het in de praktijk brengen.

Ondertussen houden veel gelovigen er zelf een dubbele moraal op na. Gevallen van kindermisbruik op basisscholen? Reken er maar op dat er een geloofsovertuiging in de naam van de school voorkomt. En ik zal het met al die zelfmoordaanslagen nog maar niet hebben over zinnen als "Gij zult niet doden"...

Wie de Bijbel wat beter bekijkt, ziet dat het boek vol staat met tegenstrijdigheden. Daaruit blijkt dat het hele boek mensenwerk is, want de zo perfecte God zou niet zo veel onduidelijkheid laten bestaan. Ondertussen blijven gelovigen massaal die boeken aangrijpen om aan te trappen tegen alles en iedereen die wat anders is dan ze zelf zijn (daarmee bedoel ik niet *alle* gelovigen, maar toch zeker een niet gering aantal). Want dat is tenslotte toch het allermakkelijkst? Want waarom zou je je toch inspannen om je in een ander te verplaatsen en er respect voor op te brengen? Ik wil tenslotte nog wel zeggen dat ik het afkeur dat moslims die in Nederland over straat gaan, uitgescholden worden. Ook dat hoort niet te gebeuren.
pi_20213584
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 17:00 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Nee, je doet het voorkomen dat je vanuit een gedegen kennisbasis over de gereformeerden schrijft terwijl dat duidelijk niet het geval is. Overtewel; je vervuilt de discussie bewust met misinformatie.
Aan de Theologische Hogeschool van Kampen [gereformeerde opleiding voor theologen] doceert minstens één praktizerende homoseksueel. Ken hem vanuit zijn Amsterdamse periode.
Hoezo gereformeerd = homovijandig? Geldt alleen voor orthodoxen en moslimfundamentalisten.

Met respect voor ieders mening: dit topic gaat toch niet over uitwassen zoals homohaat?
De topictitel is eerder verdedigend, dan aanvallend. Het geeft mij het gevoel dat mensen [moslims] zich in een onterechte hoek gedrongen voelen. Moslim[a] staat niet vanzelfsprekend symbool voor
Al Qaida of Thaliban.
pi_20216836
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 14:38 schreef Sater het volgende:
Dag Bil.al.
Je zei: "bil" AHAHAHAHAH HOAHAHAHAHAHA HUHUH AHAIAHAHA :'(
quote:
Kun je aangeven waar in het verhaal de sleutel tot integratie zit?
Ze spreken Nederlands, wat wil je nog meer?
quote:
En wat doen aldus opgevoede moslims als ze in overheidsdienst treden?
Femke Halsema [2e Kamer GroenLinks] heeft géén bezwaren tegen rechters met hoofddoekjes.
Ik wel, bij openbare functies moet je niét je geloofsovertuiging uitstralen. Zou een moslim[a] voor een rechter met keppeltje willen verschijnen?
Ik zou er als moslim geen problemen mee hebben, als hij zijn werk maar goed doet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Meh7 op 27-06-2004 01:43:17 ]
pi_20218576
Pff, ik voel me slecht bij deze jongens. Was ik maar zo vroom.
pi_20219609
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 17:22 schreef dVTB het volgende:
Wie de Bijbel wat beter bekijkt, ziet dat het boek vol staat met tegenstrijdigheden. Daaruit blijkt dat het hele boek mensenwerk is, want de zo perfecte God zou niet zo veel onduidelijkheid laten bestaan.
De Bijbel is ook mensenwerk, Christenen ontkennen dit ook niet.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_20219687
Hoi, mensen, en anderen, zonder komma's, danwel met, aldus schreef M. u: Ja, het is ontegenzeggelijk een waar genoegen deel uit te maken van de umma, maar hoe meer goed is het te zijn een der kinderen Christus!
pi_20219844
quote:
Op zondag 27 juni 2004 02:01 schreef Davitamon het volgende:

Het eeuwenoude idee dat de bijbel Gods Woord is, staat nog overeind...
Religieuse mensen erkennen dat een bepaalde passage mensenwerk is als het hun zo ideologisch uitkomt.
Maar openlijk kunnen de christelijke kerken niet erkennen dat de bijbel niet Gods Woord is.
Als ze dat zouden doen dan is er geen basis meer....
  zondag 27 juni 2004 @ 02:24:35 #50
18834 Bridell
and then what..
pi_20219911
quote:
Op zondag 27 juni 2004 02:01 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Laatste paragraaf van de bijbel:
quote:
En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en uit hetgeen in dit boek geschreven is.
Zeggen dat het mensenwerk is behoorlijk afdoen. Je staat dus niet meer in het boek des levens.

De meest walgelijke verhalen van de bijbel staat trouwens in het oude testament, de thora en de joodse boeken. Dat is alleen maar veroordeling dit en vernietiging dat... daarbij vergeleken is de koran inderdaad een boek van vrede.
What are you but a blossoming, withering flower?
pi_20219920
quote:
Op zondag 27 juni 2004 02:24 schreef Bridell het volgende:
De meest walgelijke verhalen van de bijbel staat trouwens in het oude testament, de thora en de joodse boeken.
De meest mooie trouwens ook.
  zondag 27 juni 2004 @ 02:30:14 #52
18834 Bridell
and then what..
pi_20219979
quote:
Op zondag 27 juni 2004 02:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

De meest mooie trouwens ook.
Die zijn dan ook van de babyloniërs en soemeriërs overgenomen. Alleen daar was het literatuur, de joden hebben er vergif religie van gemaakt.
pi_20220012
quote:
Op zondag 27 juni 2004 02:30 schreef Bridell het volgende:

[..]

Die zijn dan ook van de babyloniërs en soemeriërs overgenomen. Alleen daar was het literatuur, de joden hebben er vergif religie van gemaakt.
En de Joden...

Oh, wacht... daar had je het al over. Maar goed, de Christenen hebben dus niets van de Joden overgenomen, da's dan ook weer fijn om te weten. En alle ellende komt niet van het Oude Testament, maar van de Mesopotamiërs. Zie je het probleem?

Overigens, Spreuken en Prediker, van de Mesopotamiërs?
  zondag 27 juni 2004 @ 02:43:04 #54
18834 Bridell
and then what..
pi_20220113
quote:
Op zondag 27 juni 2004 02:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

En de Joden...

Oh, wacht... daar had je het al over. Maar goed, de Christenen hebben dus niets van de Joden overgenomen, da's dan ook weer fijn om te weten.

Het hele oude testament volgens mij.
quote:
En alle ellende komt niet van het Oude Testament, maar van de Mesopotamiërs. Zie je het probleem?

Overigens, Spreuken en Prediker, van de Mesopotamiërs?
De Mesopotamiërs hadden literatuur. Dat de joden daar in hun simpelheid en bij gebrek aan eigen identiteit een geschiedenis uit bedacht hebben is vrij onschuldig, dat ze er een religie van gemaakt hebben is erger. Temeer omdat dat dan weer de basis voor de drie monotheïstische godsdiensten is geworden. Puur vergif en voor de mensen dat weer kwijt zijn duurt nog wel een millenia of twee waarschijnlijk.

Veel spreuken kom je idd, soms letterlijk, op veel oudere kleitabletten uit mesopotamië en geschriften uit Egypte tegen.
pi_20222012
Ik zie al dat deze scholen de kinderen prima opvoeden. Ik hoop dat de islamitische school waar ik mijn kinderen heen stuur, ook zo succesvol zal zijn.
  zondag 27 juni 2004 @ 11:10:12 #56
6484 ExTec
pi_20222202
quote:
Hoezo komt het meer voor? Kom eens met bronnen en cijfers.
Je ontkent het?

Da's duidelijk.
quote:
Wil jij dan beweren dat de situatie schets die ik maak niet klopt?

Enkel en alleen omdat ik de verkeerde titel gebruik?

Te gek, we zijn op het komma-neuk-punt aangekomen

Voor de detailneukertjes onder ons:
quote:
Ohjawel, als jij als homosexuele gereformeerde lastig gevallen wordt door de plaatselijke geloofsleider kun je uit het dorp verhuizen.

Makkelijk zal het niet zijn, maar dat hoor je mij ook niet zeggen.
Zo beter
  zondag 27 juni 2004 @ 11:14:37 #57
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20222255
quote:
Op zondag 27 juni 2004 10:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zie al dat deze scholen de kinderen prima opvoeden. Ik hoop dat de islamitische school waar ik mijn kinderen heen stuur, ook zo succesvol zal zijn.
hoe voed jij je kinderen überhaupt op? wanneer ga je ze uitleggen dat jij alleen maar in nederland bent om 'de beloofde oprotpremie' (jouw eeuwige zak geld) te kunnen incasseren?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_20222288
quote:
Op zondag 27 juni 2004 11:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoe voed jij je kinderen überhaupt op? wanneer ga je ze uitleggen dat jij alleen maar in nederland bent om 'de beloofde oprotpremie' (jouw eeuwige zak geld) te kunnen incasseren?
Ik heb nog geen kinderen, maar mocht ik ze krijgen, zullen ze insaallah een islamitische opleiding krijgen. Voor de rest ben ik hier geboren, dus mijn 'doel' kan nooit zijn dat ik hier voor het geld ben. Daarvoor zou je een keuze moeten hebben gehad. De oprotpremie heeft betrekking op diegenen die mij liever kwijt zijn dan rijk. Maar ik ben blij dat het je is bijgebleven. Hoe vordert de inzameling?
  zondag 27 juni 2004 @ 11:20:06 #59
6484 ExTec
pi_20222318
quote:
Hoe vordert de inzameling?
Blijf jezelf kietelen zou ik zeggen
  zondag 27 juni 2004 @ 11:23:16 #60
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20222362
quote:
Op zondag 27 juni 2004 11:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik heb nog geen kinderen, maar mocht ik ze krijgen, zullen ze insaallah een islamitische opleiding krijgen. Voor de rest ben ik hier geboren, dus mijn 'doel' kan nooit zijn dat ik hier voor het geld ben. Daarvoor zou je een keuze moeten hebben gehad. De oprotpremie heeft betrekking op diegenen die mij liever kwijt zijn dan rijk. Maar ik ben blij dat het je is bijgebleven. Hoe vordert de inzameling?
even iets heel anders. het is vandaag de dag van de ouderen. de meeste bejaardentehuizen staan vandaag open voor bezoek en kan je een kaartje leggen, wat gaan schaken of biljarten met de oudjes. misschien een nuttige tijdsbesteding. niemand heeft geld voor je over trouwens ze zien liever hoe jij jezelf steeds voor lul zet. tenminste dat zeiden ze.
  zondag 27 juni 2004 @ 11:30:21 #61
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_20222452
Whehehe, moet je eens op die link in de OP klikken.

Anyway, wat mij opvalt aan dit verhaal is dat ze voornamelijk heel veel niet mogen. Die meiden en jongens hebben er blijkbaar geen moeite mee, omdat ze niet beter weten, maar eigenlijk is het gewoon zielig.
  zondag 27 juni 2004 @ 11:36:52 #62
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20222547
ik heb helemaal niks tegen streng gelovige mensen, een goede moslim is net zoiets als een goede christen of what ever. maar laten de gelovigen de humanisten niet in de weg staan.
  zondag 27 juni 2004 @ 12:00:35 #63
90365 Sater
hoipoloi
pi_20222949
quote:
Op zondag 27 juni 2004 10:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Hetgeen je goed, door niemand te ontzeggen, recht is. Bijna zestig jaar geleden ging ik naar de lagere school. Daarna naar het Lyceum opleiding Middelbare Meisjesschool Streng zonder tegenspraak. Eigen mening! Wat is dat? Beken dat ik, wegens opstandigheid, vaak strafwerk kreeg.
Waarom ik dit vertel: opvoeden is leren mening te uiten en met respect naar elkaar luisteren. Een van de plekken bij uitstek is de [middelbare] school. Gelukkig is dit gemeengoed geworden.

Het verhaal van de TS lezend, heb ik het idee dat [middelbare] moslimscholen even [f]rigide zijn als in mijn tijd. Wellicht vergis ik me. Aan jou mij uit te leggen hoe het werkelijk zit.
pi_20224466
quote:
Op zondag 27 juni 2004 02:43 schreef Bridell het volgende:

[..]

Het hele oude testament volgens mij.
[..]

De Mesopotamiërs hadden literatuur. Dat de joden daar in hun simpelheid en bij gebrek aan eigen identiteit een geschiedenis uit bedacht hebben is vrij onschuldig, dat ze er een religie van gemaakt hebben is erger. Temeer omdat dat dan weer de basis voor de drie monotheïstische godsdiensten is geworden. Puur vergif en voor de mensen dat weer kwijt zijn duurt nog wel een millenia of twee waarschijnlijk.
De Mesopotamiers hadden geen literatuur, die is in het Westen uitgevonden. Waar de ''literatuur'' van de Mesopotamiers anders toe diende dan tot het verkrijgen van een identiteit, is mij overigens helegaar onbekend.
pi_20224516
quote:
Op zondag 27 juni 2004 02:24 schreef Bridell het volgende:

[..]

Laatste paragraaf van de bijbel:
[..]

Zeggen dat het mensenwerk is behoorlijk afdoen. Je staat dus niet meer in het boek des levens.

De meest walgelijke verhalen van de bijbel staat trouwens in het oude testament, de thora en de joodse boeken. Dat is alleen maar veroordeling dit en vernietiging dat... daarbij vergeleken is de koran inderdaad een boek van vrede.
Dat is de laatste paragraaf van de Openbaringen van Johannes, niet van de Bijbel. Die bestond toen nog niet.
  zondag 27 juni 2004 @ 17:08:24 #66
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_20229507
Als ik het artikel zo lees is het gewoon een typisch zwaar religieus moslimse familie. Net als de orthodoxe joden en de zwaar gereformeerde christenen. Daar heb ik nooit last van gehad. Ze zitten van half acht tot bijna 6 op school ,dus het zijn geen rondhangende kutmarokkanen.
Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_20229779
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 13:22 schreef R@b het volgende:

[..]

Het is allemaal inwisselbaar. Extreem religieus Joods/islamitisch of gereformeerd. Enige is dat je van joodse en gereformeerde mensen weinig tot geen last hebt in Nederland, in tegenstelling tot bepaalde islamitische mensen.
Nou je hebt juist geen last van deze mensen. Islamitische jongeren die zo gelovig zijn en goed gedisciplineerd zijn juist geen last voor de maatschappij. Zij studeren braaf, gaan werken, trouwen en nemen kinderen. En betalen netjes hun rest van hun leven belasting. Zoals de regering dat blieft.
pi_20229799
Wat is er met het verhaaltje meneer de TS?
In een hoop christelijke scholen mogen meisjes ook niet met jonges gymen enz...ik zie het probleem niet?

Je kan ook gewoon zeggen "ik haat moslims"...redens bedenken om ze te haten is wel erg zwak..
Aakab account overleden...Adnan account herrezen
  zondag 27 juni 2004 @ 17:25:39 #69
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20229909
jij gaat ervan uit dat hi/zij moslims 'haat' en dan borduur je daar vrolijk op verder. ik zie die woorden van ts niet en dus lijkt het me verstandiger om mensen geen woorden in de mond te leggen.
  zondag 27 juni 2004 @ 17:34:17 #70
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_20230134
Waarom verwonderen mensen zich hier nog zo om? We zijn toch een vrij land? Je mag toch zelf weten naar wat voor school je je kinderen stuurt?

Ik snap echt de ophef niet. Of zijn er mensen die nog niet snappen dat Moslims graag hun kinderen naar een Islamitische school sturen?
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_20230163
quote:
Op zondag 27 juni 2004 17:20 schreef Adnan het volgende:
Wat is er met het verhaaltje meneer de TS?
In een hoop christelijke scholen mogen meisjes ook niet met jonges gymen enz...ik zie het probleem niet?

Je kan ook gewoon zeggen "ik haat moslims"...redens bedenken om ze te haten is wel erg zwak..
Ach ja, de topicstarter heeft daar niets over gezegd dus ik zie het als een zeer positief bericht zoals we het liever allemaal zien.
  zondag 27 juni 2004 @ 17:38:14 #72
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_20230242
quote:
Op zondag 27 juni 2004 11:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Doe niet zo asociaal. Dit is geen discussie, maar een haatzaaitopic. Wat maakt het nou uit dat Moslims hun kinderen Islamitisch onderwijs willen geven?!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  zondag 27 juni 2004 @ 17:46:51 #73
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20230483
quote:
Op zondag 27 juni 2004 17:38 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Doe niet zo asociaal. Dit is geen discussie, maar een haatzaaitopic. Wat maakt het nou uit dat Moslims hun kinderen Islamitisch onderwijs willen geven?!
daar heb ik nooit iets over gezegd. dus ik snap je toontje niet. die bevalt me ook helemaal niet omdat ik helemaal niks heb tegen moslimonderwijs. het zijn immers moslims.
pi_20230638
Volgens mij zijn dit soort Moslims niemand tot last. Vergelijk het met gereformeerden op de veluwe. Ze zijn heel hun leven bezig met vroom zijn. Nou, van mij mogen ze, als ze mij maar niet tot last zijn.
pi_20231079
quote:
Op zondag 27 juni 2004 17:25 schreef zoalshetis het volgende:
jij gaat ervan uit dat hi/zij moslims 'haat' en dan borduur je daar vrolijk op verder. ik zie die woorden van ts niet en dus lijkt het me verstandiger om mensen geen woorden in de mond te leggen.
Je ziet toch :
onderin zijn reactie...ik denk niet dat dat positief is...daar ben ik wel van overtuigd eigenlijk..
pi_20231151
quote:
Op zondag 27 juni 2004 17:46 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

daar heb ik nooit iets over gezegd. dus ik snap je toontje niet. die bevalt me ook helemaal niet omdat ik helemaal niks heb tegen moslimonderwijs. het zijn immers moslims.
Dat vind ik nou altijd zo kut van types zoals jou. Iedereen weet wat je bedoelt en wat je achterliggende gedachte is..alleen als ze jou erop gaan wijzen dan ga je strak zitten ontkennen
Wees dan gewoon eerlijk en wees is niet bang om te zeggen wat je denkt.
pi_20231615
quote:
Vooral als Fatima met haar broers naar de moskee loopt, gebeurt het wel eens dat mensen hen na staren. ';Mijn broers lopen er heel vroom bij. Soms hoor je grove scheldwoorden. Mijn broers worden dan boos, maar ze mogen van mijn vader niets terugroepen.';

Fundementalisten dus, niet te vergelijken met de gemiddelde straatmarokkaan. Helaas hebben we hier op de veluwe ook van dergelijke mensen. Altijd in het zwart en nooit vrolijk kijkend. Mogen niets wat door mensen is gemaakt vereren en trouw doen wat de dominee of priester heeft gezegt tijdens het bidden. en niet te vergeten, geen tv, geen sport, geen computer en laat staan internet
pi_20231937
quote:
Op zondag 27 juni 2004 18:29 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Fundementalisten dus,
Ik noem het niet terug schreeuwen gewoon normen en waarden...Er lief en aardig bijlopen ook eigenlijk..

Ik kan niet echt de vergelijking trekken met de mensen die jij opnoemt
  zondag 27 juni 2004 @ 19:22:06 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20232797
quote:
Op zondag 27 juni 2004 18:11 schreef Adnan het volgende:

[..]

Dat vind ik nou altijd zo kut van types zoals jou. Iedereen weet wat je bedoelt en wat je achterliggende gedachte is..alleen als ze jou erop gaan wijzen dan ga je strak zitten ontkennen
Wees dan gewoon eerlijk en wees is niet bang om te zeggen wat je denkt.
misschien moet je eens wat minder blaten en meer van mijn reacties lezen voordat je een oordeel velt.
  zondag 27 juni 2004 @ 19:23:44 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20232832
quote:
Op zondag 27 juni 2004 18:08 schreef Adnan het volgende:

[..]

Je ziet toch :
onderin zijn reactie...ik denk niet dat dat positief is...daar ben ik wel van overtuigd eigenlijk..
= symbool van haat?
pi_20234035
quote:
Op zondag 27 juni 2004 19:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

= symbool van haat?
Nou, kijk net zoals in het echte leven hebben usertjes hier ook gezicht expressies..Nou dat gezichtje staat voor Trek me de bek niet open..iniedergeval het is niet positief bedoeld dat zien we allemaal... Plus hij geeft een aantal woorden vetgedrukt weer.
Nou dan kan ik en de rest van de bevolking de conclusie trekken dat hij het niet lief en aardig bedoeld.
Dat jij het niet begrijpt..tja
En zoals maar blijkt hoeft niet alles verwoord te worden..smiles zeggen soms genoeg.

en ik lees je reacties wel..zou jij ook is moeten doen voordat je die onzin uitkraamt en op "invoeren" klikt.
  zondag 27 juni 2004 @ 20:23:13 #82
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20234131
quote:
Bereid om te doden en gedood te worden in ruil voor het eeuwige paradijs. Vanavond een onderzoek naar de beweegredenen van moslimfundamentalisten
Nu op Canvas/Belgie 2.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_20235029
quote:
Op zondag 27 juni 2004 20:23 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Nu op Canvas/Belgie 2.
Opzich wel een hele mooie docu...Alleen een beetje zo geschoten dat alles slecht oogt.
Maarja dat is het gene wat iedereen nu wilt zien dus..
  zondag 27 juni 2004 @ 21:12:01 #84
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_20235249
quote:
Op zondag 27 juni 2004 17:46 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Je doet net alsof buitenlanders hier alleen maar komen voor de oprotpremie. Dat noem ik echt asociaal!
pi_20235371
quote:

[..]
Altijd in het zwart en nooit vrolijk kijkend. Mogen niets wat door mensen is gemaakt vereren en trouw doen wat de dominee of priester heeft gezegt tijdens het bidden. en niet te vergeten, geen tv, geen sport, geen computer en laat staan internet
Het verschil zit hem juist in het feit dat een moslim zich juist vrolijk en lekker ruikend kleed. (volgens mij stond er ook iets over een witte djellaba ) En al die middelen die je noemt kunnen goed gebruikt worden voor het in contact komen met andere moslims en meer leren over de islam. Als moslim wordt je daar volgens mij alleen maar vrolijker van.
  zondag 27 juni 2004 @ 21:22:29 #86
90365 Sater
hoipoloi
pi_20235467
quote:

[..]

Fundementalisten dus, niet te vergelijken met de gemiddelde straatmarokkaan. Helaas hebben we hier op de veluwe ook van dergelijke mensen. Altijd in het zwart en nooit vrolijk kijkend. Mogen niets wat door mensen is gemaakt vereren en trouw doen wat de dominee of priester heeft gezegt tijdens het bidden. en niet te vergeten, geen tv, geen sport, geen computer en laat staan internet
Jahweh = God = Allah vroeg Zichzelve af: " Waar en wanneer heb Ik bevolen dat mensen elkaar in Mijn Naam moeten haten. Ben Ik niet : De goede Herder = Hij die liefde is = De Zegenrijke?
  zondag 27 juni 2004 @ 21:40:00 #87
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_20235865
you've got freaks standing on every corner of the streets, walking around pretending to be normal. I don't know who's more insane, and quite frankly I don't care, because when I come home there will be an invisible pink pony waiting for me in my living room.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zondag 27 juni 2004 @ 21:49:41 #88
90365 Sater
hoipoloi
pi_20236151
quote:
Op zondag 27 juni 2004 21:40 schreef Kugari-Ken het volgende:
you've got freaks standing on every corner of the streets, walking around pretending to be normal. I don't know who's more insane, and quite frankly I don't care, because when I come home there will be an invisible pink pony waiting for me in my living room.
"

I just fed my lilac leopard.
  zondag 27 juni 2004 @ 22:54:32 #89
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_20238210
quote:
Op zondag 27 juni 2004 21:18 schreef Youssef het volgende:

[..]

Het verschil zit hem juist in het feit dat een moslim zich juist vrolijk en lekker ruikend kleed. (volgens mij stond er ook iets over een witte djellaba ) En al die middelen die je noemt kunnen goed gebruikt worden voor het in contact komen met andere moslims en meer leren over de islam. Als moslim wordt je daar volgens mij alleen maar vrolijker van.
Andere Moslims ja. Waarom nou nooit eens doodnormale Jan Autochtoon?
  zondag 27 juni 2004 @ 23:19:59 #90
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20238952
quote:
Op zondag 27 juni 2004 21:12 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Je doet net alsof buitenlanders hier alleen maar komen voor de oprotpremie. Dat noem ik echt asociaal!
lol nee hoor. dat over die premie is iets wat kirmizi nog wel eens riep. dus heeft helemaal geen betrekking op discriminatie oid. toch fijn dat je de boel een beetje in de gaten houdt maar in dit geval sla je de plank beheurlijk mis. je moet natuurlijk ook wel de reactie van de persoon die ik aansprak lezen.
  maandag 28 juni 2004 @ 00:25:29 #91
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_20240883
quote:
Op zondag 27 juni 2004 23:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lol nee hoor. dat over die premie is iets wat kirmizi nog wel eens riep. dus heeft helemaal geen betrekking op discriminatie oid. toch fijn dat je de boel een beetje in de gaten houdt maar in dit geval sla je de plank beheurlijk mis. je moet natuurlijk ook wel de reactie van de persoon die ik aansprak lezen.
Ik vind het nog steeds nergens op slaan.
pi_20243668
quote:

[..]

En dat is voor jou een probleem, omdat .... ?
  maandag 28 juni 2004 @ 10:25:14 #93
90365 Sater
hoipoloi
pi_20244580
quote:
Op zondag 27 juni 2004 21:18 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ah, moslimferomonen.
pi_20248778
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 17:22 schreef dVTB het volgende:
Veel gelovigen, zoals ook weer uit dit artikel blijkt, kunnen niet wachten op de dag dat hun God/Allah of wat dan ook verschijnt en dat alle niet-gelovigen worden gestraft. Dat laatste lijkt haast wel een voorwaarde voor ze om zelf hun geloof goed te kunnen/willen belijden. Net zoals ze ook altijd dezelfde zendingsdrang hebben, om andere mensen tot hun geloof te bekeren. Ze vinden het maar moeilijk te accepteren dat andere mensen er een andere geloofsovertuiging op nahouden.

Dat is ook de reden dat ze zich met hand en tand verzetten tegen alles en iedereen wat/die ze niet aanstaat. Daarvoor plukken ze nogal selectief hun materiaal uit de Bijbel of Koran. En met je hand op één van die boeken mag je in dit land alles zeggen. En zeggen (lees: aanwakkeren van haat of het oproepen daartoe) zou net zo strafbaar moeten zijn als het in de praktijk brengen.

Ondertussen houden veel gelovigen er zelf een dubbele moraal op na. Gevallen van kindermisbruik op basisscholen? Reken er maar op dat er een geloofsovertuiging in de naam van de school voorkomt. En ik zal het met al die zelfmoordaanslagen nog maar niet hebben over zinnen als "Gij zult niet doden"...

Wie de Bijbel wat beter bekijkt, ziet dat het boek vol staat met tegenstrijdigheden. Daaruit blijkt dat het hele boek mensenwerk is, want de zo perfecte God zou niet zo veel onduidelijkheid laten bestaan. Ondertussen blijven gelovigen massaal die boeken aangrijpen om aan te trappen tegen alles en iedereen die wat anders is dan ze zelf zijn (daarmee bedoel ik niet *alle* gelovigen, maar toch zeker een niet gering aantal). Want dat is tenslotte toch het allermakkelijkst? Want waarom zou je je toch inspannen om je in een ander te verplaatsen en er respect voor op te brengen? Ik wil tenslotte nog wel zeggen dat ik het afkeur dat moslims die in Nederland over straat gaan, uitgescholden worden. Ook dat hoort niet te gebeuren.
Ik schrik een beetje van het denkbeeld van de ondervraagden in het interview en met name het toekomstbeeld van hen. Ze geven zelf aan dat het contact met 'anderen' zeer sporadisch is en slechts bij toeval ontstaat. Ik weet niet hoe het onderwijs op zich is op Islamitische scholen over 'anders denkenen en andergelovigen', maar het zou me niet verbazen als deze mensen op 20 jarige leeftijd niet anders weten dan dat de Islam de enige juiste levenswijze is wat natuurlijk niet erg bevorderijk is voor het contact in een later stadium van hun leven met bijv christelijken.
Ik vind ze wel sympathiek overkomen in de zin dat ze weten wat er speelt.
Het is een beetje een sinterklaasverhaal voor de meisjes die wachten op de messias, waarvan niet-gehersenspoelden weten dat dat slechts een utopie is en een verzinsel.
Ik vind het een slechte zaak kortom dat deze mensen zich alleen in eigen kring begeven en zich zodoende in een achterstand manouvreren als het gaat om een vervolgopleiding of een baan om je brood mee te verdienen.
Als deze mensen zo opgevoed worden zullen hun kinderen ook waarschijnlijk dezelfde opvoeding krijgen. Een generatieconflict dat we allemaal kennen is voor hen vreemd, waardoor de zelfontplooing van deze mensen tekort schiet, iets wat in Nederland onmisbaar is.
Yeah baby Yeah!
pi_20249096
quote:
Op maandag 28 juni 2004 13:11 schreef Elgigante het volgende:

[..]
blablabla
Het is een beetje een sinterklaasverhaal voor de meisjes die wachten op de messias, waarvan niet-gehersenspoelden weten dat dat slechts een utopie is en een verzinsel.
blablabla
En jij weet wel wat er staat te gebeuren? Misschien moet je eens vaker meedoen in de loterij.
  maandag 28 juni 2004 @ 15:01:59 #96
90365 Sater
hoipoloi
pi_20251756
quote:

[..]

Ik schrik een beetje van het denkbeeld van de ondervraagden in het interview en met name het toekomstbeeld van hen. Ze geven zelf aan dat het contact met 'anderen' zeer sporadisch is en slechts bij toeval ontstaat. Ik weet niet hoe het onderwijs op zich is op Islamitische scholen over 'anders denkenen en andergelovigen', maar het zou me niet verbazen als deze mensen op 20 jarige leeftijd niet anders weten dan dat de Islam de enige juiste levenswijze is wat natuurlijk niet erg bevorderijk is voor het contact in een later stadium van hun leven met bijv christelijken.
Ik vind ze wel sympathiek overkomen in de zin dat ze weten wat er speelt.
Ik vind het een slechte zaak kortom dat deze mensen zich alleen in eigen kring begeven en zich zodoende in een achterstand manouvreren als het gaat om een vervolgopleiding of een baan om je brood mee te verdienen.
Als deze mensen zo opgevoed worden zullen hun kinderen ook waarschijnlijk dezelfde opvoeding krijgen. Een generatieconflict dat we allemaal kennen is voor hen vreemd, waardoor de zelfontplooing van deze mensen tekort schiet, iets wat in Nederland onmisbaar is.
Weet je Elgigante, ouders/opvoeders kunnen de [door hen ongewenste] loop der dingen niet [helemaal] tegenhouden. De zegeningen van de generatiekloof nietwaar? Tot aan ruwweg de jaren zestig van de vorige eeuw was de sociale controle groot. Met dank aan de verzuiling. Allemaal braaf in het gareel? Nee hoor, ook in de jaren vijftig was er [verborgen opstandigheid. We zeiden gehoorzaam ja en deden opstandig nee. Puberend in de jaren vijftig droeg ook ik mijn steentje bij. Dit alles in het kader van het generatieconflict. Wij zouden het, anders en vóóral beter dan onze ouders doen.

Waarom ik dit vertel? Ik meen ongeveer hetzelfde bij de huidige moslimjeugd waar te nemen.
Grote sociale controle door ouders - school - omgeving. De vraag is hoe lang nog? Opvoeding kan nog zo streng zijn. Kinderen zullen zich er op de lange duur aan ontworstelen. Iets waar ouderen zich zorgen over moet maken?

Nee hoor generatieconflicten zijn van alle tijden.
  maandag 28 juni 2004 @ 15:06:58 #97
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20251850
quote:
Ik weet niet hoe het onderwijs op zich is op Islamitische scholen over 'anders denkenen en andergelovigen', maar het zou me niet verbazen als deze mensen op 20 jarige leeftijd niet anders weten dan dat de Islam de enige juiste levenswijze is wat natuurlijk niet erg bevorderijk is voor het contact in een later stadium van hun leven met bijv christelijken.
Het twee dozijn islamitische scholen in Nederland krijgen van de onderwijsinspectie allemaal een voldoende. Dat betekent dus dat ze niet geleerd krijgen dat de Islam de enige juiste levenswijze is. Misschien denken sommigen het, ik weet niet hoe je er op komt, maar, ja, het is mogelijk, maar het heeft dan in ieder geval niet met die islamitische scholen te maken.
1 kernfysicus
  maandag 28 juni 2004 @ 15:25:04 #98
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_20252263
ach ja, als zij blij zijn en geen mens kwaad doen...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_20252629
quote:
Op maandag 28 juni 2004 13:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

En jij weet wel wat er staat te gebeuren? Misschien moet je eens vaker meedoen in de loterij.
Verklaar je nader Kirmi, ik snap er geen ... van.
Yeah baby Yeah!
pi_20252706
quote:
Op maandag 28 juni 2004 15:41 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Verklaar je nader Kirmi, ik snap er geen ... van.
quote:
Hierin zeg je dat de messias niet zal komen en dat dit slecht een verzinsel is. Blijkbaar weet jij dat de messias niet zal komen. Vandaar mijn opmerking dat je een bijzondere gave hebt om in de toekomst te kijken. Snap je het nu?
pi_20252779
quote:
Op maandag 28 juni 2004 15:25 schreef MikeyMo het volgende:
ach ja, als zij blij zijn en geen mens kwaad doen...
Zo denk ik er ook over, maar Kirmi ziet in iedereen die niet lyrisch over de Islam is als een potentieel rechts extremist en vervalt weer in beschuldigingen en insinuaties....
Voor mij is het allemaal prima wat deze jongens en meisjes doen en wat hun levenswijsheden zijn. Ik zie alleen een gevaar in het feit dat deze mensen zich in kleine kringetjes begeven waardoor hun wereldbeeld vertroebelt raakt en zij zich een flinke achterstand op alle vlakken aanmeten.
Dit geldt niet voor alleen deze moslims, maar ook ander streng gelovigen die zich uitsluitend met de eigen groep bezighouden.
Ik vind het een goed interview by the way en de ondervraagden tonen intelligentie (op het messias geraaskal na).
Yeah baby Yeah!
pi_20253379
quote:
Op maandag 28 juni 2004 15:48 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over, maar Kirmi ziet in iedereen die niet lyrisch over de Islam is als een potentieel rechts extremist en vervalt weer in beschuldigingen en insinuaties....
....
Neu, dat insinueer jij slechts. De potentiëlen zijn bekend om hun mening. Het zijn altijd dezelfden die opduiken als er weer eens te bashen valt op de Islam. Dat systematische maakt hen in mijn ogen potentieel. Dus nee, het boeit mij niet wat een gemiddeld persoon vindt van de Islam, maar de hardcore islambashers spreek ik wel aan op hun potentie. Bij jou is het net niet systematisch te noemen, dus echt aangesproken hoef je je niet te voelen. Ik kan zo een aantal users noemen die niets met de Islam te maken hebben, maar met deze personen kan ik ook prima praten. Deze zijn ook niet lyrisch en toch zie ik ze niet als potentieel. Kortom, je overdrijft weer.
  Moderator maandag 28 juni 2004 @ 16:20:24 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20253614
blablabla
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_20253845
quote:
Op maandag 28 juni 2004 15:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

[..]

Hierin zeg je dat de messias niet zal komen en dat dit slecht een verzinsel is. Blijkbaar weet jij dat de messias niet zal komen. Vandaar mijn opmerking dat je een bijzondere gave hebt om in de toekomst te kijken. Snap je het nu?
Ja, ok als je dat in twijfel trekt kan ik je gedachtengang wel volgen.
Voor mij staat vast dat figuren als Mohammed en Jezus gewoon boerenpummels als jij en ik zijn geweest die door versterkte verhalen tot boodschappers zijn gevormd. Als we dezelfde gedachtengang anno 2004 zouden volgen lezen onze kleinkinderen ook dat Jomanda onze messias was....
Ik kan niet bewijzen dat de messias (wie het ook moge zijn en in welke verschijning dan ook) niet zal komen, net zoals jij mij het tegendeel ook niet kunt bewijzen.
Ik geloof dan ook niet in God, zoals hij algemeen beschreven wordt, omdat mij geen bewijzen van zijn bestaan worden geleverd, maar dat is een andere dicussie
Yeah baby Yeah!
pi_20253888
quote:
Op maandag 28 juni 2004 16:28 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ja, ok als je dat in twijfel trekt kan ik je gedachtengang wel volgen.
Voor mij staat vast dat figuren als Mohammed en Jezus gewoon boerenpummels als jij en ik zijn geweest die door versterkte verhalen tot boodschappers zijn gevormd. Als we dezelfde gedachtengang anno 2004 zouden volgen lezen onze kleinkinderen ook dat Jomanda onze messias was....
Ik kan niet bewijzen dat de messias (wie het ook moge zijn en in welke verschijning dan ook) niet zal komen, net zoals jij mij het tegendeel ook niet kunt bewijzen.
Ik geloof dan ook niet in God, zoals hij algemeen beschreven wordt, omdat mij geen bewijzen van zijn bestaan worden geleverd, maar dat is een andere dicussie
Oke, als jij dat gelooft. Dat is jouw goed recht. Net als het mijn goed recht is om wel te geloven wat ik geloof. Het liefst natuurlijk zonder voor achterlijk te worden uitgemaakt omdat ik geloof, maar helaas zit dat wederzijdse respect er niet altijd in.
pi_20256246
quote:
Op maandag 28 juni 2004 16:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Oke, als jij dat gelooft. Dat is jouw goed recht. Net als het mijn goed recht is om wel te geloven wat ik geloof. Het liefst natuurlijk zonder voor achterlijk te worden uitgemaakt omdat ik geloof, maar helaas zit dat wederzijdse respect er niet altijd in.
Jij mag geloven wat je wilt, dat is eenieder zijn goed recht. Maar ben je teleurgesteld als over een aantal jaar zal blijken dat Mohammed nooit degene was zoals beschreven en dat het messias verhaal een farce bljjkt te zijn?
Yeah baby Yeah!
pi_20256306
quote:
Op maandag 28 juni 2004 16:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Mee eens iemand die ergens in gelooft verdient respect.
Maar het respect kan ik niet vinden aan de moslim zijde.
Dat moet enkel en uitsluitend door christenen worden opgebracht.
Wanneer mogen in Mekka de kerkklokken luiden?
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_20256600
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:52 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

zijn er zoveel christenen in Mekka dan? ow wacht, dit is een probeer eens een kerk te zetten in Marokko/Turkije argument
pi_20256802
quote:
Op maandag 28 juni 2004 18:07 schreef Meh7 het volgende:

[..]

zijn er zoveel christenen in Mekka dan? ow wacht, dit is een probeer eens een kerk te zetten in Marokko/Turkije argument :')
Er leven honderdduizenden christenen in SA als gastarbeiders die verstoken zijn van hun godsdienstige plichten en beleving.
  maandag 28 juni 2004 @ 18:52:16 #110
90365 Sater
hoipoloi
pi_20257406
quote:
Op maandag 28 juni 2004 18:18 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Er leven honderdduizenden christenen in SA als gastarbeiders die verstoken zijn van hun godsdienstige plichten en beleving.
Hier wonende moslims kun je, in redelijkheid, dergelijke misstanden niét verwijten. Wél mag en kan verwacht worden dat scholen op Islamitische leest geschoeid respect tonen voor de normen en waarden van onze westerse maatschappij. Diit evenwel zonder de moslimse eigenheid te frustreren. Lesprogramma's dienen op deze leest te zijn geschoeid. Invloed, in welke vorm dan ook, uit landen van herkomst zijn uit den boze. Zie de Amsterdamse Al Siddicqschool als afschrikwekkend voorbeeld..
pi_20257646
quote:
Op maandag 28 juni 2004 18:18 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ik kan het prima begrijpen dat er geen kerken in Mekka/Medina staan, maar verder vind ik het jammer dat Christenen hun geloof niet kunnen beleiden.
pi_20257949
quote:
Op maandag 28 juni 2004 19:02 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik kan het prima begrijpen dat er geen kerken in Mekka/Medina staan, maar verder vind ik het jammer dat Christenen hun geloof niet kunnen beleiden.
Misschien begrijp ik niet waarom er moskeen in Nederland gebouwd worden.
pi_20271215
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:52 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Op het moment dat in het Vaticaan de Ezans schallen door de minaretten?

Overigens is de wereld groot genoeg. Wat boeit het dat er in die ene stad geen kerken of synagoges mogen worden gebouwd? Wat boeit het dat er in die andere stad geen moskeëen of synagoges mogen worden gebouwd. Genoeg plaats elders.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 09:24:34 #114
90365 Sater
hoipoloi
pi_20271399
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 09:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Op het moment dat in het Vaticaan de Ezans schallen door de minaretten?

Overigens is de wereld groot genoeg. Wat boeit het dat er in die ene stad geen kerken of synagoges mogen worden gebouwd? Wat boeit het dat er in die andere stad geen moskeëen of synagoges mogen worden gebouwd. Genoeg plaats elders.
Bekeringsdrift? Grote woorden typisch voor moslims? Waarom beantwoorden jij en Bil.al mijn vragen niet? De klemmendste stel ik nu: " Waar zou toch die grote aversie tegen moslims vandaan komen?" Slechts 14% blijkt nog pro - moslim te zijn, waaronder ik.
pi_20271506
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 09:24 schreef Sater het volgende:

[..]

Bekeringsdrift? Grote woorden typisch voor moslims? Waarom beantwoorden jij en Bil.al mijn vragen niet? De klemmendste stel ik nu: " Waar zou toch die grote aversie tegen moslims vandaan komen?" Slechts 14% blijkt nog pro - moslim te zijn, waaronder ik.
Uit welk gedeelte van mijn betoog kun jij concluderen dat ik een bekeringsdrift heb

Wat is je vraag? Ik doe mijn best om alle serieuze vragen mijn richting te beantwoorden. Waar de grote aversie tegen moslims vandaan komt? Vooral door sluimerende intolerantie en vooroordelen. Onbekend maakt onbemind en als het enige kontakt met moslims het kontakt met moslims van het 8 uur journaal is, dan is het plaatje compleet. Neemt niet weg dat de moslims geen schuld hebben. Zij zijn te terughoudend en teruggetrokken. Of bedoelde je iets anders?
pi_20275648
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:35 schreef SCH het volgende:
Ja, daar ben jij altijd zo goed in.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_20276012
Wel triest om te zien dat sommige hier dictatoriale regimes aanhalen om hun gelijk te halen en dan wel in 1 zin zodat het net lijkt alsof die dictators doen wat ze door het volk opgedragen wordt.
pi_20281577
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 09:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Uit welk gedeelte van mijn betoog kun jij concluderen dat ik een bekeringsdrift heb

Wat is je vraag? Ik doe mijn best om alle serieuze vragen mijn richting te beantwoorden. Waar de grote aversie tegen moslims vandaan komt? Vooral door sluimerende intolerantie en vooroordelen. Onbekend maakt onbemind en als het enige kontakt met moslims het kontakt met moslims van het 8 uur journaal is, dan is het plaatje compleet. Neemt niet weg dat de moslims geen schuld hebben. Zij zijn te terughoudend en teruggetrokken. Of bedoelde je iets anders?
Ik vind het wel erg kort door de bocht om de problemen hedentendage te baseren op vooroordelen en aluimerende intolerantie, iedere weldenkend mens stelt zich dan een wedervraag, die ik niet meer hoef te herhalen.
Onbekend maakt inderdaad vaak, niet altij, onbemind, maar dat is iets anders dan een vooroordeel. Misschien is het verstandig om bij de godsdienstleer en maatschappijleer die we op school genoten hebben juist extra aandacht te besteden aan de Islam, omdat er vanuit de Christelijke hoek nogal wat verkeerde veronderstellingen leven, dat ben ik met je eens.
Maar back ontopic:
Het lijkt me niet erg om moslim te zijn, al ben ik liever realist, dus atheist.
Yeah baby Yeah!
pi_20281687
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:57 schreef Elgigante het volgende:

[..]
...
Het lijkt me niet erg om moslim te zijn, al ben ik liever realist, dus atheist.
Dat mag. Iedereen gelooft wat hij/zij wil geloven. Ik zie mezelf juist als moslim en dus een realist.
pi_20284129
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 16:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat mag. Iedereen gelooft wat hij/zij wil geloven. Ik zie mezelf juist als moslim en dus een realist.
Een van ons spreekt niet de waarheid, wie bepaalt welke?
Yeah baby Yeah!
  Moderator dinsdag 29 juni 2004 @ 17:40:07 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20284282
de wet
pi_20284586
de sharia
  Moderator dinsdag 29 juni 2004 @ 18:05:30 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20284874
not in this man's country
pi_20284949
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 17:53 schreef Youssef het volgende:
de sharia
In een land waar de sharia heerst kan ik niet rekenen op een objectieve rechtsgang lijkt me...
Yeah baby Yeah!
pi_20284953
Not yet.
pi_20285234
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 18:05 schreef sp3c het volgende:
not in this man's country
maar wel op deze wereld
  dinsdag 29 juni 2004 @ 18:24:37 #127
96453 jantine
fuck 555 stort op 666
pi_20285313
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 18:09 schreef Meh7 het volgende:
Not yet.
ik zou zeggen probeer het

moet je eens kijken hoe snel het een slachthuis wordt
blaat blaat beeeeeeeeeeeeeh blaat blaat blaat beeeeeeeeeeeeeeh
pi_20285366
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 18:24 schreef jantine het volgende:

[..]

Post je onzin maar op http://www.stormfront.org Vind je vast meer gelijksgestemde gekken.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 18:30:11 #129
96453 jantine
fuck 555 stort op 666
pi_20285446
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 18:26 schreef Youssef het volgende:

[..]

Post je onzin maar op http://www.stormfront.org Vind je vast meer gelijksgestemde gekken.
zout jij dan ff op naar www.achterlijkjihadtalibanmongool.org?

(nee tuurlijk doe je dat niet, want jij bent geen moslim, jij bent een hollandse kaaskoprelkloon die zich voordoet als achterlijke moslim)
  Moderator dinsdag 29 juni 2004 @ 18:31:26 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_20285470
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 18:21 schreef Youssef het volgende:

[..]

maar wel op deze wereld
hoeveel mensen wonen op die wereld van jouw ... 2?

heb je die tweede wel is gezien?

spiegels tellen niet
pi_20285487
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 18:30 schreef jantine het volgende:

[..]

zout jij dan ff op naar www.achterlijkjihadtalibanmongool.org?

(nee tuurlijk doe je dat niet, want jij bent geen moslim, jij bent een hollandse kaaskoprelkloon die zich voordoet als achterlijke moslim)
Ik zal een topic maar niet weer laten verneuken door jou, dus misschien is het beter als je verder niet meer dan 2 keer offtopic reageert.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 18:33:46 #132
96453 jantine
fuck 555 stort op 666
pi_20285516
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 18:32 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik zal een topic maar niet weer laten verneuken door jou, dus misschien is het beter als je verder niet meer dan 2 keer offtopic reageert.
misschien is het beter dat jij niet van die fundamentalisten schijt post
pi_20286612
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 18:24 schreef jantine het volgende:

[..]

Kan ik me wel voorstellen als iedereen het Islamitische slachtfeest gaat (moet) vieren. Maar dat is maar 1 dag per jaar, dus niet zo overdrijven
  dinsdag 29 juni 2004 @ 19:30:13 #134
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20286871
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:19 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Kan ik me wel voorstellen als iedereen het Islamitische slachtfeest gaat (moet) vieren. Maar dat is maar 1 dag per jaar, dus niet zo overdrijven
vooral dat 'moet'. kijk ik ben best een aardige jongen, maar als het zover is dat ik iets 'moet' doen voor een geloof (de naam zegt het al, je weet het nooit zeker), dan denk ik dat we een probleem hebben.
  † In Memoriam † dinsdag 29 juni 2004 @ 19:39:52 #135
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_20287095
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 18:26 schreef Youssef het volgende:

[..]

quote:
,,Als de Profeet vandaag op aarde zou terugkeren, zouden de mollahs hem voor 'ongelovige' uitmaken. Zeker weten!''
Bron!
pi_20287252
De turken die in Irak vrijgelaten zijn zullen de stelling zeker onderschrijven.
Want ze werden vrijgelaten OMDAT ZE MOSLIM zijn.
Dus de haat op Amerika en Bush is dus een haat tegen de Christenen.
Mag ik opmerken dat alle allochtonen op kunnen rotten uit Nederland OMDAT ZE MOSLIM ZIJN!!!!
  dinsdag 29 juni 2004 @ 19:46:58 #137
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20287282
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:45 schreef lionsguy18 het volgende:
Mag ik opmerken dat alle allochtonen op kunnen rotten uit Nederland OMDAT ZE MOSLIM ZIJN!!!!
heel eerlijk gezegd is het dus een haat tegen amerika en bush....dus niet tegen de christenen.
pi_20287284
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:39 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

Bron!
Turks en homo ...

"Moslima"

Maar ergens heel ver weg kan ik haar gelijk geven.
pi_20287320
quote:
Die VS knakker die door z'n hoofd is geschoten was ook moslim Einstein.

Verder voorspel ik geen al te lange aanwezigheid meer van jou op dit forum met dit soort posts.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 19:51:58 #140
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20287426
quote:
Op maandag 28 juni 2004 00:25 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds nergens op slaan.
nog een keer speciaal voor jou, omdat je helemaal niet snapt waar het om ging. kirmizi heeft het altijd over "zijn zak geld" die hij krijgt als hij teruggaat naar turkije. ik heb het nog nooit over een oprotpremie gehad, dat zou ook niet in mij opkomen. dus nog een keer in alle rust: GA MAAR LEKKER TEGEN KIRMIZI LOPEN AANZEIKEN! of bemoei je niet met dingen waar je niks van afweet, helemaal niet als ik ook nog eens de moeite heb genomen om het je uitteleggen en je nog steeds je poot stijf houdt.
pi_20287627
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Maupin was Moslim? Bron?
  dinsdag 29 juni 2004 @ 20:08:31 #142
96453 jantine
fuck 555 stort op 666
pi_20287907
quote:

[..]

moeten.

hahah.
pi_20288182
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:47 schreef Youssef het volgende:

[afbeelding]

"Moslima"
Ze ziet er immers zelfverzekerd en geëmancipeerd uit, dat kan geen vrome moslima zijn. Ofniet Youssef.
pi_20288485
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 20:17 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Ze ziet er immers zelfverzekerd en geëmancipeerd uit, dat kan geen vrome moslima zijn. Ofniet Youssef.
Een gesluierde moslima kan immers niet zelfverzekerd en geëmancipeerd zijn.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 20:29:50 #145
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_20288554
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:46 schreef zoalshetis het volgende:

[turken vrijgelaten door omdat ze moslim zijn]

heel eerlijk gezegd is het dus een haat tegen amerika en bush....dus niet tegen de christenen.
Ze collaboreren toch met de VS (in hun ogen). Dus is het wel een haat tegen de "ongelovigen". Wat een zege die islam
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 20:34:30 #146
60090 Akkersloot
pi_20288692
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:48 schreef gelly het volgende:

[De turken die in Irak vrijgelaten zijn zullen de stelling zeker onderschrijven.
Mag ik opmerken dat alle allochtonen op kunnen rotten uit Nederland OMDAT ZE MOSLIM ZIJN!!!!..]

Nou. Ik zou ook liever dood geschoten willen worden dan onthoofd. Dan zou ik me ook maar als moslim voordoen.
quote:
Verder voorspel ik geen al te lange aanwezigheid meer van jou op dit forum met dit soort posts.
Volgens mij reageert hij alleen maar op het "racisme" van die moordenaars Alleen moslims mogen natuurlijk racistisch zijn, hé moderatortje.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  dinsdag 29 juni 2004 @ 20:37:31 #147
60090 Akkersloot
pi_20288750
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 20:27 schreef Youssef het volgende:
Voor de duidelijkheid. Meneer heeft het niet over een vrouw met een hoofddoek maar vrouw met een sluier.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 20:41:39 #148
60090 Akkersloot
pi_20288857
quote:
Islamofiele vegetariers voorop.
pi_20289005
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 20:27 schreef Youssef het volgende:

[..]

Maar waarom zou die mevrouw geen Moslima kunnen zijn volgens jou?
pi_20289526
Ik citeerde de uitspraken van de moslim kidnappers. Het was notabene neiuws in het Journaal.
En dan gaat een moderator mij van racisme betichten?
Wat belachelijk.
Het racisme druipt af van de moslemiese schrijvers hier, maar daar hoor ik je niet over.
Mag ik asjeblieft citeren en daaraan een conclusie verbinden???
En ik wil een bron van die sukkel die beweerde dat de onthoofde amerikaan een moslim was.
Terwijl iedereen weet dat hij van joodse afkomst was en de moord dus zeker racistisch was.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 21:08:07 #151
60090 Akkersloot
pi_20289706
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 21:02 schreef lionsguy18 het volgende:
En ik wil een bron van die sukkel die beweerde dat de onthoofde amerikaan een moslim was.
Zo ver ik het recente nieuws gevolgd heb zijn er drie Turken vrijgelaten en is een Amerikaan door het hoofd geschoten. Gelly beweert dat die Amerikaan moslim is.\
quote:
Islamofielen kunnen niet anders.
pi_20289890
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 20:37 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid. Meneer heeft het niet over een vrouw met een hoofddoek maar vrouw met een sluier.
Dus?
Wat wil je daarmee zeggen?
pi_20289958
quote:
Ja dat mag je best zeggen...dom is het wel..
  dinsdag 29 juni 2004 @ 21:20:12 #154
60090 Akkersloot
pi_20290048
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 21:15 schreef Adnan het volgende:
Dus?
Wat wil je daarmee zeggen?
Sommige halen 'hoofddoek' en 'sluier' nog eens door elkaar. Natuurlijk is een vrouw met een sluier geen toonbeeld van zelfverzekerdheid. Of je moet een volgeling van een sekte zelfverzekerd noemen natuurlijk.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 21:21:56 #155
60090 Akkersloot
pi_20290106
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 21:17 schreef Adnan het volgende:
Ja dat mag je best zeggen...dom is het wel..
Ja want alleen moslims mogen "racistisch" zijn. (Ik hoef immers niet te geloven dat die Amerikaan die ze doodgeschoten hebben een moslim is).
pi_20290412
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 21:20 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Sommige halen 'hoofddoek' en 'sluier' nog eens door elkaar. Natuurlijk is een vrouw met een sluier geen toonbeeld van zelfverzekerdheid. Of je moet een volgeling van een sekte zelfverzekerd noemen natuurlijk.
Waarom is het geen toonbeeld van zelfverzekerdheid..of beter gezegd, wat verschilt het van een mini-rok?

Kan een volgeling van een geloof(ik weet niet waar je die sekte vandaan haalt) niet zelfverzekerd zijn?
pi_20290482
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 21:21 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ja want alleen moslims mogen "racistisch" zijn. (Ik hoef immers niet te geloven dat die Amerikaan die ze doodgeschoten hebben een moslim is).
Ik vond zijn prachtige conclusie/tegen maatregel:
"Mag ik opmerken dat alle allochtonen op kunnen rotten uit Nederland OMDAT ZE MOSLIM ZIJN!!!!"
vooral dom eigenlijk...
Ik ben iets te volwassen voor reacties als : "Maar hij mag het wel en ikke niet aaa gemeen "
  dinsdag 29 juni 2004 @ 21:43:05 #158
60090 Akkersloot
pi_20290771
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 21:31 schreef Adnan het volgende:
Waarom is het geen toonbeeld van zelfverzekerdheid..of beter gezegd, wat verschilt het van een mini-rok?

Kan een volgeling van een geloof(ik weet niet waar je die sekte vandaan haalt) niet zelfverzekerd zijn?
Iemand die zijn gezicht niet wil laten zien kan volgens mij niet zelfverzekerd zijn. Als je denkt "ik draag een sluier want de "profeet" denkt dat ik slecht ben" ben je niet zelfverzekerd.

Maar maakt mij niet uit hoor. Gesluierden negeer ik gewoon. Dat recht heb ik. Officieel mag je ineens niet vermomd over straat.
pi_20290933
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 21:43 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Iemand die zijn gezicht niet wil laten zien kan volgens mij niet zelfverzekerd zijn. Als je denkt "ik draag een sluier want de "profeet" denkt dat ik slecht ben" ben je niet zelfverzekerd.

Maar maakt mij niet uit hoor. Gesluierden negeer ik gewoon. Dat recht heb ik. Officieel mag je ineens niet vermomd over straat.
Het gezicht mag gewoon getoond worden hoor, maar als een moslima er zelf voor kiest om volledig dicht over straat te gaan om zich zo geweldig te voelen dan doet dat alleen maar goed aan haar zelfverzekerdheid. Netzoals een man zijn baard naar eigen keuze extra lang laat groeien.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 21:49:34 #160
60090 Akkersloot
pi_20291032
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 21:33 schreef Adnan het volgende:
Ik vond zijn prachtige conclusie/tegen maatregel:
"Mag ik opmerken dat alle allochtonen op kunnen rotten uit Nederland OMDAT ZE MOSLIM ZIJN!!!!"
vooral dom eigenlijk...
Ik ben iets te volwassen voor reacties als : "Maar hij mag het wel en ikke niet aaa gemeen "
1. Je haalt die zin uit zijn context. Hij vergeleek het immers met het feit dat die moslim terroristen wél de (moslims) Turken vrij lieten maar de niet-moslim Amerikaan kapot schoten.
2. Lions18 had misschien voor de duidelijkheid het woordje dan kunnen toevoegen "Mag ik dan concluderen ...
pi_20291066
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 21:43 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nou het is meer dat hun geloof dat hun oplecht..Zoals de maatschapij de jongeren oplecht dat ze nike schoentjes aan moeten trekken..Heeft nix met niet zelfverzekerd zijn maar gewoon volgen van je godsdienst...Ik ken zelf een paar gesluierde dames, hehe maar die zijn vrij pittig, hehe echt niet van die zielige mensen die jij nu schetst.

Wat wel zielug is, is om deze mensen hehe te ontwijken en te negeren omdat je bang ofzo van ze bent...hehe en ja dom zijn mag iedereen..jij ook dus
pi_20291231
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 21:49 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

1. Je haalt die zin uit zijn context. Hij vergeleek het immers met het feit dat die moslim terroristen wél de (moslims) Turken vrij lieten maar de niet-moslim Amerikaan kapot schoten.
2. Lions18 had misschien voor de duidelijkheid het woordje dan kunnen toevoegen "Mag ik dan concluderen ...
1Maarje kan het ook geheel anders bekijken:
Ze werden niet doodgeschoten omdat ze niet uit het verziekte westen kwamen. En de amerikanen wel.

2Plus wat hebben die moslims daaro met de moslims hier te maken? Waarom worden wij erop berecht op het gene wat ze daar doen? En mag ik dan ook jullie "terug pakken" als een stel ierse protestanten een aantal katholieken kapot schieten?
  dinsdag 29 juni 2004 @ 21:54:59 #163
60090 Akkersloot
pi_20291233
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 21:46 schreef Youssef het volgende:
Het gezicht mag gewoon getoond worden hoor, maar als een moslima er zelf voor kiest om volledig dicht over straat te gaan om zich zo geweldig te voelen dan doet dat alleen maar goed aan haar zelfverzekerdheid.
pi_20291287
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 21:54 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

We wonen in een democratie hoor,...je mag zeggen wat je denkt.,.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 22:00:25 #165
60090 Akkersloot
pi_20291434
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 21:54 schreef Adnan het volgende:
1Maarje kan het ook geheel anders bekijken:
Ze werden niet doodgeschoten omdat ze niet uit het verziekte westen kwamen. En de amerikanen wel.

Wie is hier een racist ? Overigens ga ik liever in Turkije op vakantie dan in "het verziekte westerse" Amerika. Omdat ik westers ben namelijk. Kom je zelf nog een keer in Turkije of Marokko?
quote:
2Plus wat hebben die moslims daaro met de moslims hier te maken? Waarom worden wij erop berecht op het gene wat ze daar doen? En mag ik dan ook jullie "terug pakken" als een stel ierse protestanten een aantal katholieken kapot schieten?
Lions18 stelt juist het racisme van die terroristen, je weet wel die "vrijheidsstrijders", ter discussie. (En ik stel het mod-werk van Gelly ter discussie).
pi_20291502
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 21:54 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij in het dagelijks leven in een string loopt? Zo ja, waarom niet?
pi_20291586
quote:
Ik citeerde de uitspraken van de moslim kidnappers. Het was notabene neiuws in het Journaal.
Wat belachelijk.
Je wou alle allochtonen het land uitgooien omdat ze moslim waren.
quote:
Het racisme druipt af van de moslemiese schrijvers hier, maar daar hoor ik je niet over.
Mag ik asjeblieft citeren en daaraan een conclusie verbinden???
Terwijl iedereen weet dat hij van joodse afkomst was en de moord dus zeker racistisch was.
Waarschijnlijk verwarde hij het met de andere amerikaan die onthoofd was (die ali of iets dergelijks), en vroegen ze die Amerikaanse Jood dan eerst om zijn paspoort voordat ze hem ontvoerden?
pi_20291593
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 22:00 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Wie is hier een racist ? Overigens ga ik liever in Turkije op vakantie dan in "het verziekte westerse" Amerika. Omdat ik westers ben namelijk. Kom je zelf nog een keer in Turkije of Marokko?
Ik bekeek het effe uit het oogpunt van die mensjes
quote:
[..]

Lions18 stelt juist het racisme van die terroristen, je weet wel die "vrijheidsstrijders", ter discussie. (En ik stel het mod-werk van Gelly ter discussie).
Tja racisme van de een ter discussie stellen door zelf te discrimineren?
  dinsdag 29 juni 2004 @ 22:04:53 #169
60090 Akkersloot
pi_20291602
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 21:56 schreef Adnan het volgende:
We wonen in een democratie hoor,...je mag zeggen wat je denkt.,.
Ja daarom worden wij hier ook geband (wegens Mein Koran volgens mij). I:(

Met zeg ik ook wat ik denk. Volgens mij staat dat teken immers voor "ik zeg maar niets".
pi_20291670
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 22:04 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ja daarom worden wij hier ook geband (wegens Mein Koran volgens mij). I:(

Met zeg ik ook wat ik denk. Volgens mij staat dat teken immers voor "ik zeg maar niets".
Wat is een mein koran? Nooit van gehoord.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 22:07:39 #171
60090 Akkersloot
pi_20291698
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 22:04 schreef Meh7 het volgende:
Je wou alle allochtonen het land uitgooien omdat ze moslim waren.
Hij vergeleek het gedrag van die terroristen alleen maar.
pi_20291815
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 22:07 schreef Akkersloot het volgende:
Hij vergeleek het gedrag van die terroristen alleen maar.
Hij probeert zijn ideen om het uit Nederland gooien van alle allochtonen (die niet allemaal moslim zijn trouwens) te rechtvaardigen dmv het gedrag van die ontvoerders. Sinds wanneer nemen wij onthoofders als voorbeeld?
quote:
Mag ik opmerken dat alle allochtonen op kunnen rotten uit Nederland OMDAT ZE MOSLIM ZIJN
  dinsdag 29 juni 2004 @ 22:16:57 #173
60090 Akkersloot
pi_20292049
Nou kijken ofdat de eigen moderators hier ook iets te vertellen hebben over de moderator aktie van Gelly.

Feedback topic.
quote:
Kunnen de NWS moderators eens kritisch kijken naar deze gast moderator aktie van Gelly.

"Het is niet erg om Moslim te zijn"

De user vergeleek duidelijk het racisme van Iraakse terroristen en wordt nu zelf van racisme beschuldigt. "OMDAT ZE MOSLIM ZIJN" staat immers dik gedrukt.
Haal de huis-Nederlandicus er maar bij
pi_20293684
quote:
In welke posting heeft Gelly je racisme verweten?
Ik zie het niet staan..
pi_20294819
Akkersloot heeft precies begrepen wat ik bedoelde.
De fundamentalistische rest wenst het niet te begrijpen.
Want al ben je geboren in Nederland, Marokko en Turkije zijn de paradijzen en die terroristen hebben volgens hun visie redelijke argumenten om moslims vrij te laten en amerikanen te vermoorden.
Het is juist deze mentaliteit die moordenaars kweekt, ook in het westen en zelfs in Nederland.
pi_20294839
Noem mij maar eens 1 land in de hele wereld waar een moslim minderheid niet gehaat wordt.
pi_20294881
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 23:36 schreef lionsguy18 het volgende:
Noem mij maar eens 1 land in de hele wereld waar een moslim minderheid niet gehaat wordt.
Nederland.
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_20294888
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 23:36 schreef lionsguy18 het volgende:
Dat hoeft niet perse de schuld van de moslims te zijn he
pi_20294916
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 23:37 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat hoeft niet perse de schuld van de moslims te zijn he
Typisch moslim antwoord. Het ligt aan een ander.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 23:41:44 #180
96309 Bard_Yttap
Hitsige hoofddoekjes zijn sexy
pi_20294988
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 22:06 schreef Meh7 het volgende:

Zie: Hirsi Ali: 'Moslims screenen bij sollicitatie'
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 11:21 schreef Bard_Yttap het volgende:

1941 – Grand Mufti Visits Adolf Hitler in Germany
  dinsdag 29 juni 2004 @ 23:47:42 #181
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20295150
.
1 kernfysicus
  dinsdag 29 juni 2004 @ 23:49:15 #182
96309 Bard_Yttap
pi_20295190
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 23:47 schreef tvlxd het volgende:
.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Haj_Amin_Al-Husseini !

Hajj Amin al-Husayni
Former President of the Supreme Muslim Council

[ Bericht 2% gewijzigd door Bard_Yttap op 30-06-2004 00:20:08 (nu met foto van de schurk) ]
pi_20295306
Wat een misdadiger
  dinsdag 29 juni 2004 @ 23:56:37 #184
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20295392
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 23:53 schreef lionsguy18 het volgende:
Wat een misdadiger
En een moslim, ik zie een verband!
1 kernfysicus
pi_20295401
T'is idd niet erg maar wel achterlijk
  dinsdag 29 juni 2004 @ 23:57:52 #186
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20295418
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 23:57 schreef salutem het volgende:
T'is idd niet erg maar wel achterlijk
Ach, anderen stemmen op de Volkspartei, ieder z'n achterlijkheid.
1 kernfysicus
  woensdag 30 juni 2004 @ 00:08:18 #187
96309 Bard_Yttap
pi_20295719
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 23:53 schreef lionsguy18 het volgende:
Wat een misdadiger
In his memoirs, Husseini wrote as leader of the Arabs in Palestine: Our fundamental condition for cooperating with Germany was a free hand to eradicate every last Jew from Palestine and the Arab world.

I asked Hitler for an explicit undertaking to allow us to solve the Jewish problem in a manner befitting our national and racial aspirations and according to the scientific methods innovated by Germany in the handling of its Jews. The answer I got was: 'The Jews are yours.'

Hij was dus (vanaf 1933 al) de medebedenker van Die Endlösung (de vernietiging van 6.000.000 Joden).
  woensdag 30 juni 2004 @ 00:13:14 #188
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_20295833
-link verwijderd-

[ Bericht 94% gewijzigd door NorthernStar op 30-06-2004 04:05:21 ]
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
  woensdag 30 juni 2004 @ 00:15:24 #189
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20295883
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 00:08 schreef Bard_Yttap het volgende:
Hij was dus (vanaf 1933 al) de medebedenker van Die Endlösung (de vernietiging van 6.000.000 Joden).
Wat een aparte conclusie.
1 kernfysicus
pi_20296012
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 00:15 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Nee, het klopt wel. Wij nederlanders hebben ook meegeholpen de entlösing op gang te zetten en steunen dat tot op de dag van vandaag :

woensdag 30 juni 2004 @ 00:25:25 #191
96309 Bard_Yttap
pi_20296103
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 00:15 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Daar is niets vreemd aan, of je moet het vreemd vinden dan één van de hoogste Islamitische geestelijken uit het Midden Oosten vriendschappelijke en collegiale banden met Hitler en Mussolini onderhield?
quote:
In 1933, within weeks of Hitler's rise to power in Germany, al-Husayni contacted the German counsul-general in the British Mandate of Palestine offering his services. Al-Husayni's offer was rejected at first out of concern for disrupting Anglo-German relations by allying with an anti-British leader. By 1938, Anglo-German relations were no longer a concern. Al-Husayni's offer was accepted. Al-Husayni's links to the Nazi regime were very close. From Berlin, al-Husayni played a significant role in inter-Arab politics.
  woensdag 30 juni 2004 @ 00:27:38 #192
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_20296147
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 00:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, het klopt wel. Wij nederlanders hebben ook meegeholpen de entlösing op gang te zetten en steunen dat tot op de dag van vandaag :

[afbeelding]
Verklaar u nader...
pi_20296173
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 00:25 schreef Bard_Yttap het volgende:

[..]

Daar is niets vreemd aan, of je moet het vreemd vinden dan één van de hoogste Islamitische geestelijken uit het Midden Oosten vriendschappelijke en collegiale banden met Hitler onderhield?
[..]
Ja, maar wat wil je er nou mee zeggen dan ?
pi_20296222
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 00:27 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Verklaar u nader...
Het was net zo'n onzinnige en overbodige opmerking als constant die moslim-ss divisies erbij te halen in discussies. Mijn bewering dat de Nederlanders goede vrienden met de nazi's waren snijdt net zoveel hout als beweren dat moslims goede vrienden met de nazi's waren.
  woensdag 30 juni 2004 @ 00:33:13 #195
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_20296276
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 00:25 schreef Bard_Yttap het volgende:

[..]

Daar is niets vreemd aan, of je moet het vreemd vinden dan één van de hoogste Islamitische geestelijken uit het Midden Oosten vriendschappelijke en collegiale banden met Hitler en Mussolini onderhield?
[..]

Ik lees dat nergens.
1 kernfysicus
  woensdag 30 juni 2004 @ 00:35:59 #196
96309 Bard_Yttap
pi_20296335
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 00:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, maar wat wil je er nou mee zeggen dan ?
Dat die Nederlandse collaborateurs niet de status van Mohammad Amin al-Husayni hadden. Mensen zoals Mussert en andere landverraders hadden zonder de Nazi's niets te zeggen in Nederland. Ze worden ook terecht als landveraders gezien, terwijl Mohammad Amin al-Husayni niet als landverrader in zijn eigen land werd en wordt gezien. Die eerste foto die ik quote van hem met Hitler zou je kunnen vergelijken met een foto van de Paus met Hitler. Als die foto zou bestaan dan zou niemand nog durfen toegeven een Katholiek te zijn. De moslims ontkennen het hele gebeuren van de collaboratie van Mohammad Amin al-Husayni met Hitler en Mussolini, maar halen wel steeds het feit aan dat de Joden zielig doen over de holocaust.

Nogal hypocriet en inconsequent als je het mij vraagt.
  woensdag 30 juni 2004 @ 00:38:25 #197
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_20296398
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 00:21 schreef gelly het volgende:

[..]

[afbeelding]
1 man staat ook zo lekker garant voor een hele bevolking.

Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
pi_20296416
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 00:31 schreef gelly het volgende:

Het was net zo'n onzinnige en overbodige opmerking als constant die moslim-ss divisies erbij te halen in discussies. Mijn bewering dat de Nederlanders goede vrienden met de nazi's waren snijdt net zoveel hout als beweren dat moslims goede vrienden met de nazi's waren.
De geschiedenis herhaalt zich.
Indertijd hadden jodenhaters ook zulke "argumenten" om aan te tonen dat alle joden slecht waren.
Er viel altijd wel een joods stalinist te ontdekken ergens......of een pro-linkse jood , of pro-engeland,
of steenrijke joden.
In dit topic vergeten de heren dat als men de fouten van een of enkelen men kan wijten aan de hele groep..dat men alle westerlingen en christelijken moet beschuldigen van grote laagheid en samenzwering met nazisme..
Nazi's waren westerse christenen in het algemeen.....
pi_20296557
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 00:38 schreef sanniejj het volgende:

[..]

1 man staat ook zo lekker garant voor een hele bevolking.

Nee, idd niet. Hopelijk snap je het nu.
  woensdag 30 juni 2004 @ 00:56:12 #200
96309 Bard_Yttap
pi_20296732
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 00:39 schreef Bluesdude het volgende:

Nazi's waren westerse christenen in het algemeen.....

Those are all zionist and American lies, there are no Christian Nazi's
pi_20296779
leuk..Bard..
wat wil je nu zeggen ?
als dit het bewijs is dat ALLEN van zijn groep, de moslims, slecht zijn.
Dan is Hitler het nog overtuigender bewijs dat ALLEN van zijn groep, de westerlingen, slecht zijn..
  woensdag 30 juni 2004 @ 01:16:33 #202
96309 Bard_Yttap
pi_20297031
Het was alleen mijn antwoord op de vraag van Meh7 ...
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 22:06 schreef Meh7 het volgende:

Blijkbaar is mijn beleefde antwoord op de vraag van een moslim, voor sommige autochtonen, zeer storend. Ze denken dat ze namens de bewuste moslim moeten spreken, alsof hij dom, doof en blind is. Wat denken die autochtonen zoals Gelly en de rest eigenlijk; "Er wordt mischien een moslim digitaal verkracht?". The superior natives to the resque?

Van Meh7 heb ik nog weinig gehoord, alle ontkenning en bagatellisering en cultuurrelativering wordt wel voor hem gedaan. En door wie eigenlijk, door de brain-dead superieuren?

Of is dat de nieuwe Hitler Mohammed Jugend misschien?
pi_20297171
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 01:16 schreef Bard_Yttap het volgende:

Blijkbaar is mijn beleefde antwoord op de vraag van een moslim, voor sommige autochtonen, zeer storend. Ze denken dat ze namens de bewuste moslim moeten spreken, alsof hij dom, doof en blind is. Wat denken die autochtonen zoals Gelly en de rest eigenlijk; "Er wordt mischien een moslim digitaal verkracht?". The superior natives to the resque?

Van Meh7 heb ik nog weinig gehoord, alle ontkenning en bagatellisering en cultuurrelativering wordt wel voor hem gedaan. En door wie eigenlijk, door de brain-dead superieuren?

Of is dat de nieuwe Hitler Mohammed Jugend misschien?
Ik spreek namens mijzelf hier..
Het valt me op dat jij opnieuw weer de nazi's erbij haalt...
Lekker verketteren......
Nu we het toch over nazi's hebben... die konden ook zo lekker een vreemde godsdienst verketteren.
  woensdag 30 juni 2004 @ 01:40:07 #204
96309 Bard_Yttap
pi_20297324
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 01:26 schreef Bluesdude het volgende:

Ik spreek namens mijzelf hier..
Het valt me op dat jij opnieuw weer de nazi's erbij haalt...
Waar doe ik dat dan, waar dat nog niet eerder in het topic tersprake was gekomen?
quote:
Lekker verketteren......
Dus de op feiten gebaseerde historie en memoires van de "President of the Muslim Counsel" vindt jij verketterend? Wat voor verschrikkelijks en moslimonwaardigs heeft hij dan gedaan? En waaruit blijkt de moslim verontwaardiging voor deze man?

Vindt je ook dat ik Italianen verketter, omdat ik over Mussolini begon, of moet je daar Italiaan voor zijn?
quote:
Nu we het toch over nazi's hebben... die konden ook zo lekker een vreemde godsdienst verketteren.
Wat heeft dat met de vraag van de moslim Meh7 te maken; "Wat is een mein koran? ... "?
pi_20297375
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 01:40 schreef Bard_Yttap het volgende:

[..]

Waar doe ik dat dan, waar dat nog niet eerder in het topic tersprake was gekomen?
[..]

Dus de op feiten gebaseerde historie en memoires van de "President of the Muslim Counsel" vindt jij verketterend? Wat voor verschrikkelijks en moslimonwaardigs heeft hij dan gedaan? En waaruit blijkt de moslim verontwaardiging voor deze man uit?
[..]

Wat heeft dat met de vraag van de moslim Meh7 te maken; "Wat is een mein koran? Nooit van gehoord."?

Vindt je ook dat ik Italianen verketter, omdat ik over Mussolini begon, of moet je daar wel Italiaan voor zijn?
Bietje de onschuldige spelen ?
Je hebt niks serieus meer te vertellen over het moslimgeloof dus..schakel je maar over op de nazimodus..
Naturlijk ben je geen islamietenhater.....tuurlijk niet.....
  woensdag 30 juni 2004 @ 01:51:15 #206
96309 Bard_Yttap
pi_20297429
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 01:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Bietje de onschuldige spelen ?
Bietje de leesblinde spelen?
quote:
Je hebt niks serieus meer te vertellen over het moslimgeloof dus..schakel je maar over op de nazimodus..
In mijn eerste post in dit topic al gelijk van modus overschakelen? Zeg ik ben Dick Advocaat niet!
quote:
Naturlijk ben je geen islamietenhater.....tuurlijk niet.....
Natuurlijk ben jij niet brain-dead ... tuurlijk niet ...
.
.
.
.grapje!
pi_20297583
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 01:16 schreef Bard_Yttap het volgende:
Ik zie nog geen antwoord op mijn vraag Wat is een "mein koran"?
  woensdag 30 juni 2004 @ 02:18:16 #208
96309 Bard_Yttap
pi_20297640
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 02:08 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik zie nog geen antwoord op mijn vraag :') Wat is een "mein koran"?
Ik vind het een intrigerende vraag van je en het spijt me dat mijn antwoord je niet kan bekoren.

Wat denk je zelf eigenlijk, dat een mogelijk wel tevredenstellend antwoord zou kunnen zijn?
  † In Memoriam † woensdag 30 juni 2004 @ 04:19:10 #209
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_20298247
En dicht.

Met even een reminder dat dit het NWS forum is. Voor degenen die zich aangesproken willen voelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')