Nu niet meer, maar toen ik klein was had ik wel een aantal woorden verzonnen. Bijv.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:54 schreef Oss het volgende:
Gebruik jij wel eens woorden die je zelf verzonnen hebt?
En wat betekenen ze?
Vertaling?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:22 schreef Etcetera het volgende:
Broadheern
Is bij me op het werk echt een woord geworden.
Is dat niet gewoon Belgisch?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:24 schreef lurf_doctor het volgende:
Okselfris voor deo
hey alles kutquote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:28 schreef blieblie het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon Belgisch?
zelfde als lulhannus = iemand die stom doet ;-)quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:01 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Zit niet zo te hannussen (klungelen, lomp doen)
maar toch een beetje zelfverzonnenquote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:04 schreef bonke het volgende:
[..]
zelfde als lulhannus = iemand die stom doet ;-)
nou nog even de goede vervoeging van het werkwoord kennen verzinnenquote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:16 schreef bonke het volgende:
de betekenis van hannusen kende ik ook
maar het kan natuurlijk altijd zo zijn dat jij dat woord verzonnen hebt he ;-)
das dialect hoor ;-)quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:18 schreef Inu het volgende:
[..]
nou nog even de goede vervoeging van het werkwoord * kunnen * verzinnen
Welke woorden bedoel je dan?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:42 schreef Inu het volgende:
Sommige van die woorden heb je niet zelf verzonnen...Die gebruikt iedereen...
meuren, taart, bierschappen doen...quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:45 schreef Shadowlyse het volgende:
[..]
Welke woorden bedoel je dan?
murken en nato?
Ja ok dat zijn woorden die ik van andere heb. Maar ik vond ze wel humor om ook ff te postenquote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:48 schreef Inu het volgende:
[..]
meuren, taart, bierschappen doen...
Da's gronings voor Braadharing.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:28 schreef Deetch het volgende:
[..]
Vertaling?
Alumimimum omdat er een stagiair was die dit zo uitsprak en dat woord is daar blijven hangen.
Net als de uitdrukking "hup en ho" als stopwoord als je met een klusje bezigbent.
klootviool is bij ons zoiets als sukkel, wat ben je nou weer aan het verkloten, klosak, loser, zoiets....quote:Op vrijdag 25 juni 2004 20:13 schreef Mugen_Honda het volgende:
Wat is klootviolen eigenlijk?
Hmmz... Dukdalf:quote:sufgerukte duckdalf = sukkel
en interstati voor een intercity waar alle zitplaatsen bezet zijnquote:Op donderdag 1 juli 2004 14:42 schreef Rio het volgende:
idd, introduceert me niks. Zo ook introducity (intercity)
ik zeg t zelf anders ook en denk dat meerdere dat wel gebruiken.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 12:06 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
maar toch een beetje zelfverzonnen![]()
haha mijn moeder zegt altijd hapseflaps als ze nepbeledigd is en ik noem mijn kat zo (en ook hopseflops)quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:45 schreef Sater het volgende:
Hapseflap titel voor opgeblazen iemand.
Kom jij weleens buitenquote:Op zaterdag 3 juli 2004 20:13 schreef koei het volgende:
niet echt zelfverzonnen maar buiten de vriendengroep/familie niet veel voorkomend:
miepen = zeuren, meestal gebruikt in de zin 'niet zo miepen'
doos = vrouwelijk erg dom iemand
anita = oudere breezerslet die klinkt alsof ze op de markt werkt
sjonnie = mannelijke anita
Door politie gebruikt tijdens bezuinigingsprotesten op het Binnenhof.quote:Op zondag 4 juli 2004 01:02 schreef k_man het volgende:
Racerekje (rollator)
Snoek en strijkijzer bijnamen voor Citroën Deësse.quote:Op zondag 4 juli 2004 20:49 schreef CosmoNut het volgende:
snoekijzerBen er opgekomen na een discussie over een oude auto of het een snoek was of een strijkijzer. (Snoek en Strijkijzer waren namen voor soorten auto's vroeger, voor de blondjes onderons
)
Staat toch ook in de TT "woorden"quote:Op maandag 5 juli 2004 03:30 schreef Chandler het volgende:
dat is toch geen woord maar meer een toepasselijke gezegde.. ofzo
Haha, gebolenquote:Op maandag 5 juli 2004 03:37 schreef woediewokkie het volgende:
gebolen........verleden tijd van gebeld zijn/worden
hij heeft mij toen gebolen
Gebolen zei mijn moeder zo'n zestig jaar geleden al.quote:Op maandag 5 juli 2004 03:37 schreef woediewokkie het volgende:
gebolen........verleden tijd van gebeld zijn/worden
hij heeft mij toen gebolen
deze werkwoordvormen worden heel veel gebruikt op de zuid-hollandse eilanden,geweldig om te horenquote:Op maandag 5 juli 2004 09:41 schreef Sater het volgende:
[..]
Gebolen zei mijn moeder zo'n zestig jaar geleden al.![]()
Waar het voorgeslacht van mijn moeder vandaan komt.quote:Op maandag 5 juli 2004 09:43 schreef woediewokkie het volgende:
[..]
deze werkwoordvormen worden heel veel gebruikt op de zuid-hollandse eilanden,geweldig om te horen
Boeksen is toch neuken?quote:Op maandag 5 juli 2004 11:28 schreef Bupatih het volgende:
boeksen --> "effe iets erin boeksen" = rammen...bijvoorbeeld bij Euro 2004
Dat zeg ik....rammenquote:Op maandag 5 juli 2004 13:18 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Boeksen is toch neuken?
inderdeed of inderdizzle :\')quote:Op maandag 5 juli 2004 13:44 schreef fille_fatale het volgende:
inderdation (engels) ipv inderdaad...niet zelf verzonnen
Toos Tietloos --> iemand zonder tietenquote:Op donderdag 8 juli 2004 10:35 schreef littledrummergirl het volgende:
toos hobbyloos --> iemand zonder hobby's
quote:Op donderdag 8 juli 2004 11:46 schreef Woutertje het volgende:
een vriend van me gebruikt altijd klaphark (=als iemand iets stoms doet)
Nu dus bij meer ...quote:Op donderdag 8 juli 2004 18:27 schreef menesis het volgende:
goer (bij maar 2 personen bekend...)
Goer betekent zoiets als doei en de groeten door elkaar...:Pquote:Op donderdag 8 juli 2004 19:03 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Nu dus bij meer ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |