En terecht.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:31 schreef UnderWorld_ het volgende:
Ja, waarschijnlijk krijgt Turkije onder Nederlands voorzitterschap een datum voor het beginnen van de onderhandelingen.
quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:50 schreef Dovenwereld het volgende:
Dan is er nieuwe grote Rijk.....maar sterke Europese Federale Rijk. Als Turkije met vol moslim bij EU wordt toegelaten, dan zal er ook gevolgen
: Meer islamistische landen willen ook bij EU behoren.
Byzantium wordt toch gezien als een Griekse beschaving of heb ik dat verkeerd?quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:34 schreef Bela het volgende:
Ik vind het een goede zaak als de byzantijnse broeder weer bij haar europese mater aanschuift.
Nee hoor, Byzantium was ook al Constantinopel en heet nu Istanboel.quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:13 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Byzantium wordt toch gezien als een Griekse beschaving of heb ik dat verkeerd?
Hahahaaquote:Op woensdag 23 juni 2004 16:15 schreef Bela het volgende:
[..]
Nee hoor, Byzantium was ook al Constantinopel en heet nu Ankara.
Ik was ff in de war met de verplaatste hoofdstad rond 1923 toen Turkije werd gesticht. De beschaving was vooral Grieks hoewel het het Romeinse rijk betrof.quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Hahahaa
Geeft nietquote:Op woensdag 23 juni 2004 16:24 schreef Bela het volgende:
[..]
Ik was ff in de war met de verplaatste hoofdstad rond 1923 toen Turkije werd gesticht.
Maar in het Byzantium zaten de Ottomanen aan de andere kant van de bosporus zover ik weet. En ze waren Grieks-Orthodox.quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:15 schreef Bela het volgende:
[..]
Nee hoor, Byzantium was ook al Constantinopel en heet nu Istanboel.
Het kan geen kwaad stil te staan bij de europese wortels van Byzantium. Het lijkt me een uitstekende zaak als Turkije weer europees beïnvloed wordt..quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Geeft niet
Als je het maar niet nog een keer doet![]()
Turkije is al erg europees gericht. Nog meer invloed hoeft van mij niet. Het gaat nu goed zoals het gaat.quote:Op woensdag 23 juni 2004 16:34 schreef Bela het volgende:
[..]
Het kan geen kwaad stil te staan bij de europese wortels van Byzantium. Het lijkt me een uitstekende zaak als Turkije weer europees beïnvloed wordt..
Ik denk niet dat je daar "bang" voor hoeft te zijn; er zijn verder geen Islamitische landen met grondgebied in het continent Europa, en zijn er verder ook geen landen te bedenken die net zo'n grote binding met Europa als Turkije.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:50 schreef Dovenwereld het volgende:
Dan is er nieuwe grote Rijk.....maar sterke Europese Federale Rijk. Als Turkije met vol moslim bij EU wordt toegelaten, dan zal er ook gevolgen
: Meer islamistische landen willen ook bij EU behoren.
Uiteraard, onder dezelfde voorwaarden die ook voor een Bulgarije gelden natuurlijk.quote:Op woensdag 23 juni 2004 17:21 schreef RichardQuest het volgende:
Turkije erbijNa Kopenhagen verdragen etc...
Ik vind dat Turkije er pas bijmoet als aan alles is voldaan, bij sommige Oost-Europese landen zijn we te happig geweest en nu is er geen prikkel meer om de mensenrechtensituatue grondig te verbeteren.quote:Op woensdag 23 juni 2004 17:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Uiteraard, onder dezelfde voorwaarden die ook voor een Bulgarije gelden natuurlijk.
Nee, en Indonesie ook niet. Voormalige kolonien van Europese landen hebben geen recht van spreken.quote:Op woensdag 23 juni 2004 18:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mag Congo dan ook meedoen?
Maar de mensenrechtsituatie is daar ongeveer even goed als in Turkije volgens Amnesty. Dan mogen ze toch wel meedoen?quote:Op woensdag 23 juni 2004 18:48 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nee, en Indonesie ook niet. Voormalige kolonien van Europese landen hebben geen recht van spreken.
Het vorige topic over Turkije bij de EU.quote:Op donderdag 24 juni 2004 00:03 schreef RichardQuest het volgende:
Bron?
Hm post je in iedere topic een domme reply ofzo?quote:Op donderdag 24 juni 2004 09:44 schreef jantine het volgende:
turkije moet maar bij de arabieren aan gaan sluiten, daar hebben ze veel meer mee gemeen dan met de europeanen
Pas de laatste jaren is de tochwel wederzijdse "haat" tussen arabieren en turken afgezwakt.. de haat ontstaan tijdens de 1e wereldoorlog. Een mooi voorbeeld van de ontdooide relatie is dus de eerste FTA met een arabisch land (Marokko)quote:Op donderdag 24 juni 2004 09:44 schreef jantine het volgende:
turkije moet maar bij de arabieren aan gaan sluiten, daar hebben ze veel meer mee gemeen dan met de europeanen
Nee hoor... Turkije is voor de EU een enorme kostenpost de komende 50 jaar, niet doen dus.quote:Op donderdag 24 juni 2004 09:52 schreef Raybam het volgende:
Turkije zal economisch en strategisch heel erg belangrijk zijn voor de EU en de wereld.
Turkije is een enorme kostenpost voor de EU, dat ben ik met je eens. Realiseer je je ook de economische potentie van Turkije. Uiteindelijk heeft de EU meer profijt van Turkije dan omgekeerd. Los van het economische vlak, is Turkije al tientallen jaren erg belangrijk vanwege zijn geo-politieke status. Deze status is alleen maar belangrijker geworden na de oorlog tegen het terrorisme.quote:Op donderdag 24 juni 2004 10:26 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Nee hoor... Turkije is voor de EU een enorme kostenpost de komende 50 jaar, niet doen dus.
Maar ze zullen onder druk van de VS wel starten met 'de onderhandelingen' en die gaan net zo lang door tot bv de landbouwsubsidies zijn afgeschaft...![]()
Veroverd>?quote:Op donderdag 24 juni 2004 10:02 schreef Raybam het volgende:
Er was een spanning tussen Turkije en de Arabische wereld, dat klopt. Deze spanning is ontstaan in de tijd dat de Ottomaanse Rijk een groot deel van de Arabische wereld had veroverd. Deze topic gaat trouwens over de lidmaatschap van Turkije en niet de valse droom van Marokko om in de EU te komen.
Nou Duitsland wilt bijvoorbeeld ook heel graag dat turkije bij de EU komt. En zo zijn er nog een paar...dus het is niet de druk vanuit Amerika..quote:Op donderdag 24 juni 2004 10:26 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Nee hoor... Turkije is voor de EU een enorme kostenpost de komende 50 jaar, niet doen dus.
Maar ze zullen onder druk van de VS wel starten met 'de onderhandelingen' en die gaan net zo lang door tot bv de landbouwsubsidies zijn afgeschaft...![]()
Vertel het eens?quote:Op donderdag 24 juni 2004 09:44 schreef jantine het volgende:
Er is nooit een vredige pact geweest tussen de Turken en de Arabieren. Als je terugleest, heb ik ook een post geplaatst waarin staat dat de Arabieren samen met de Engelsen (Lawrence of Arabia) de Turken hebben verdreven.quote:Op donderdag 24 juni 2004 11:13 schreef Adnan het volgende:
[..]
Veroverd>?
Hm de haat jegens elkaar ontstond in de eerste wereldoorlog toen de arabische lafaards de turken van achteren aanvielen.
Heeft dus nix te maken met de vredige pact die destijds was gesloten met de arabieren...
Duitsland heeft contracten voor de bouw van centrales in Turkije en het heeft de grootste Turkse gemeenschap in Europa...quote:Op donderdag 24 juni 2004 11:16 schreef Adnan het volgende:
[..]
Nou Duitsland wilt bijvoorbeeld ook heel graag dat turkije bij de EU komt. En zo zijn er nog een paar...dus het is niet de druk vanuit Amerika..
Turkije is overigens een markt van 70 miljoen mensen waar zodirect de eu van kan profiteren...en andersom wij ook omdat er een grote speler op de markt komt die kan concurreren..
Uiteindelijk wordt iedereen er beter van.
Een duidelijk voorbeeld van iemand die er geen verstand van heeft, maar probeert alsnog indruk te maken door dit soort post te plaatsen. Dit is de eerste en laatste keer dat ik op dit soort onzin reageer.quote:Op donderdag 24 juni 2004 09:44 schreef jantine het volgende:
Nee hoor, Turkije is alleen maar een voordeel voor de EU. De enorme kostenposten liggen aan de subsidies, niet aan turkije.quote:Op donderdag 24 juni 2004 10:26 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Interessante gedachte. Zie dit graag historisch gestaafd alsmede met redenen omkleed.quote:Op donderdag 24 juni 2004 09:44 schreef jantine het volgende:
Welke valse droom? Does niet zo tof gozer. Vind je het gek dat men hier de turken niet moet, sommigen zijn zo nationalistisch als de pest. Hadden de Turken maar niet een of andere veroveringstocht moeten beginnen, mijnsinsziens was de "steek" in de rug terecht. Ik heb het nergens over het lidmaatschap van Marokko gehad, ze zijn al geassocieerd EU lid, wat betekent dat ze in 2010 alle voordelen van de EU kunnen genieten zonder er echt lid van te zijn.quote:Op donderdag 24 juni 2004 10:02 schreef Raybam het volgende:
Er was een spanning tussen Turkije en de Arabische wereld, dat klopt. Deze spanning is ontstaan in de tijd dat de Ottomaanse Rijk een groot deel van de Arabische wereld had veroverd. Deze topic gaat trouwens over de lidmaatschap van Turkije en niet de valse droom van Marokko om in de EU te komen.
Ja, oftewel je ziet spoken en gaat meteen in de aanval. Ik denk dat dat een houding is die de meeste Europeanen niet zal bevallen. Ik had het slechts over de ontdooiende relatie tussen de arabische wereld en turkije, en nam als voorbeeld Marokko die een FTA heeft gesigneerd met Turkije.quote:Op donderdag 24 juni 2004 12:24 schreef Raybam het volgende:
Het gaat niet om wat mijn nationaliteit is of wat mijn politike opvattingen zijn. Ik probeer altijd liberaal te blijven. In dit geval steun ik de Turkse lidmaatschap, omdat ik denk dat de positieve kanten de negatieve kanten overtreft. Ik had je post verkeerd opgevat. Ik dacht dat je de Marokkaanse toetreding aan het propageren was.
Ik speel advocaatje van niemand, ik ben een Europeaan, maar dat neemt niet weg dat ik ook van mn moederland hou. Je moet gewoon niet zo defensief lezen.quote:Op donderdag 24 juni 2004 12:37 schreef Raybam het volgende:
Ik denk dat je genoeg zult hebben aan advocaatje spelen van Marokko, dus die van de Europeanen hoef je niet te doen. Ik weet wat je hebt bedoeld.
Oud nieuws.quote:Op donderdag 24 juni 2004 12:11 schreef Koos Voos het volgende:
Turkey Might Intervine In Iraq
...
Ik lees het zoals het er staat. Je doet alsof je een geemancipeerde Europeaan bent.quote:Op donderdag 24 juni 2004 12:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik speel advocaatje van niemand, ik ben een Europeaan, maar dat neemt niet weg dat ik ook van mn moederland hou. Je moet gewoon niet zo defensief lezen.
Trouwens, waarom ga jij er al vanuit dat ik een Turk ben? Iemand die de lidmaatschap van Turkije verdedigt is dus meteen een nationalistische Turk?quote:Op donderdag 24 juni 2004 12:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Welke valse droom? Does niet zo tof gozer. Vind je het gek dat men hier de turken niet moet, sommigen zijn zo nationalistisch als de pest. Hadden de Turken maar niet een of andere veroveringstocht moeten beginnen, mijnsinsziens was de "steek" in de rug terecht. Ik heb het nergens over het lidmaatschap van Marokko gehad, ze zijn al geassocieerd EU lid, wat betekent dat ze in 2010 alle voordelen van de EU kunnen genieten zonder er echt lid van te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |