abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 juni 2004 @ 13:47:07 #1
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20091589
Hallo,

Het vorige topic waar heftig werd gediscusieerd en informatie werd uitgewisseld over de nuvaring is gesloten.
Vandaar dat ik deze topic weer open omdat het voor sommige meiden/ vrouwen toch van belang blijkt te zijn om onze ervaringen met de nuvaring te lezen voordat ze er zelf aan willen beginnen.

Ik zou wel graag willen dat er een administrator even wil bekijken of deze topic wel hier hoort. Zo niet, dan is het prettig als dit topic in de juiste index-kop wordt gezet .........

[ Bericht 0% gewijzigd door Pearly op 22-06-2004 14:11:35 ]
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  dinsdag 22 juni 2004 @ 14:10:40 #2
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20092263
Even voor de duidelijkheid voor degene die de vorige topic nooit hebben gezien/ gelezen.
iemand ervaring met de nuva ring?
De nuvaring is een vrij nieuw anti conceptiemiddel die door minder en geleidelijkere hormoonafgifte als meer verdraagbaar wordt ervaren door vrouwen.

Als je meer wil weten over het algemene gebruik van de nuvaring dan kan dat op nuvaring.nl
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_20093075
ik heb ook een studentenverzekering, ook aanvullend verzekerd. Bij mij wordt geen enkel anticonceptiemiddel vergoed boven de 21 jaar. Misschien als ik zo'n extra aanvullende verzekering neem wel, maar dan moet ik veel meer betalen dan dat ik terug kan claimen. En de rest van de verzekerde dingen (podotherapeut enzo) in dat extra aanvullende gedeelte heb ik niet nodig.
Ik ga toch proberen om het vergoed te krijgen, maar mijn verzekering is sowieso raar bezig met de aftrek van eigen risico enzo. Misschien dat ik wel ga overstappen op een andere.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 15:51:02 #4
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20095167
ter info nog even voor miss_dynastie :

Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie. Omdat iedere zorgverzekeraar een eigen regelgeving heeft voor de vergoeding van anticonceptie voor vrouwen boven de 21 jaar kan het zijn dat vrouwen NuvaRIng wel of niet volledig vergoed krijgen. Over het algemeen geldt dat vrouwen die aanvullend verzekerd zijn vrijwel altijd hun anticonceptie vergoed krijgen. Wij kunnen daar als fabrikant helaas geen gedetailleerde informatie over verstrekken en verwijzen onze klanten daarom voor meer informatie naar hun zorgverzekeraar.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Volledigheidshalve verwijs ik u voor de meest recente, officieel goedgekeurde produktinformatietekst naar www.cbg-meb.nl


Met vriendelijke groet,
ORGANON NEDERLAND BV
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  dinsdag 22 juni 2004 @ 17:18:51 #5
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20098030
Pearly, even tussendoor: op een gegeven moment zijn topics vol, en gaan ze automatisch dicht Prima dus dat je een nieuw (vervolg)topic hebt geopend!
pi_20098379
Ik wou jullie bedanken voor alle reacties in dat andere topic.
hierdoor heb ik veel meer informatie gekregen over de nuvaring.
als het goed is begin ik deze week met m'n eerste ring.
wel ff spannend.

maar danjewel voor de reacties!
  dinsdag 22 juni 2004 @ 17:58:40 #7
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20099207


cool ....
jullie ook dankjewel ...

Ik ben ontzettend aan het bellen geweest met vgz ... heb wel even gezegd dat ik het belachelijk vind dat die verdeling van verschillende verzekeringen zó uit een loopt qua vergoeding.....

Oja ... ik ga na vanavond mijn vierde week in met de ring....
Ook spannend !!!

bluecloud .... succes hé !
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2004 @ 22:18:42 #8
43556 miss_dynastie
pi_20106342
Dus toch pearly
Ik kon me al niet voorstellen dat Achmea een foutje had gemaakt, die zijn altijd zo strikt
Organon kan natuurlijk ook niet alle gegevens paraat hebben
pi_20111189
De verzekeringskwestie... kleinmeiske heeft wel een punt, daar denk ik ook weleens aan...
Maar goed, als de verzekering aangeeft dat er 100% vergoed wordt, betekent dat volgens mij dat de wettelijk vastgestelde vergoeding wordt teruggegeven en dat je zelf nog een eigen bijdrage hebt. Bij mij is de eigen bijdrage in het geval van de NuvaRing 19 nog iets. Dus ik krijg minder dan de helft vergoed. Bij de enquete die Organon nu over de NuvaRing heeft lopen, heb ik geklaagt over de prijs en aangegeven dat ik overweeg om een andere vorm van anticonceptie te gaan gebruiken omdat ik het te duur vind worden. Misschien moet iedereen dat ff doen? Als we nu alle NuvaRing-gebruikster weten te mobiliseren om over de prijs te klagen?...
Ik ben behoorlijk tevreden, maar net niet genoeg om niet naar iets anders over te willen stappen.

Groetjes
Tomorrow will be canceled due to lack of interest.
  woensdag 23 juni 2004 @ 10:45:52 #10
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20115829
mm ... massaal aangeven dat je de ring te duur vindt zal misschien wel helpen.....

Maar dreigen met zinnen als : "anders gaa'k een andere anti-conceptie gebruiken" werkt niet écht naar mijn mening. Ik vind het eigenlijk ook een beetje kinderachtig.

Ik ben 80 euro per jaar kwijt aan de nuvaring, en daar baal ik van omdat verzekeringen niet één lijn trekken. In het vorige topic werd er al gesproken over dat we al zoveel aan kraamhulp e.d. moeten betalen terwijl wij juist geen kinderen willen. En als je dan ziet op de site van vgz dat de anti conceptie pil, de koperen spiraal en de persarrium wel voor een groter gedeelte ( helemaal zelfs ) worden vergoed..... tja, dan word ik dus ook boos.
Organon heb je er niet mee als je massaal een andere anti conc. gaat gebruiken.
Het is eerder je verzekeringsmaatschappij. Zoiezo zijn het aantal nuvaring gebruikers nog erg laag in Ned.
De overheid stelt voor om een bedrag aan eigen vergoeding te laten betalen. Het ligt er aan hoe je verzekerd bent.
Naar aanleiding daarvan gaat de verzekeringsmaatschappij zelf een eigen bijdrage koppelen tot een limiet.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 23 juni 2004 @ 11:14:25 #11
16105 Oliver
...laat het het zand zijn...
pi_20116490
'k Heb een project mbt het fabriceren van de NuvaRing gedaan en zodoende ken ik het product redelijk. Overigens heb ik geen belangen bij de NuvaRing.

Wat ik niet begrijp (en misschien is dat omdat ik geen vrouw ben) is het volgende. De NuvaRing geeft een constante hoeveelheid hormonen af en daardoor blijft de hormonenspiegel net boven de grens waardoor de eisprong niet plaatsvindt. Met de pil krijg je om de 24 uur een enorme hormonenboost en net voordat je een nieuwe pil neemt is je hormonenspiegel net niet onder de grens en door het nemen van een nieuwe pil schiet de hormonenhoeveelheid weer omhoog.

Kortom: met de pil krijg je 90%(!!) meer hormonen binnen dan met een NuvaRing. Nu zijn er de laatste tijd diverse publicaties verschenen waar de vruchtbaarheid van een vrouw gekoppeld is aan de hoeveelheid anticonceptie hormonen die naar binnen worden gewerkt. En wat logischerwijs bleek is minder hormonen beter is voor je vruchtbaarheid.

Wat is dus niet begrijp is waarom je de gezondheid van je lichaam op een tweede plaats achter geld zet. Dat zijn die paar tienen per maand toch niet waard?

O.
- Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan! -
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 11:38:40 #12
43556 miss_dynastie
pi_20117118
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 11:14 schreef Oliver het volgende:
Wat is dus niet begrijp is waarom je de gezondheid van je lichaam op een tweede plaats achter geld zet. Dat zijn die paar tienen per maand toch niet waard?
Ten eerste zijn er een heleboel vrouwen die het gewoon goed doen op de pil. De pil is bekend en vertrouwd, dus waarom iets anders proberen dan? Ten tweede: als het niet vergoed zou worden betaal ik het (natuurlijk!) uit eigen zak, maar de verschillen zijn imho wel belachelijk.
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 11:39:52 #13
43556 miss_dynastie
pi_20117152
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 10:45 schreef Pearly het volgende:
Maar dreigen met zinnen als : "anders gaa'k een andere anti-conceptie gebruiken" werkt niet écht naar mijn mening. Ik vind het eigenlijk ook een beetje kinderachtig.
En dat zou voor mij ook niks zijn, eerlijk gezegd... ik moet er niet aan denken dingen op of in mijn lichaam te hebben waar ik zelf geen controle over heb (lees spiraal en hoeheetdatarmstaafjenou).. ik ben dus redelijk afhankelijk van de nuva en heel blij dat hij er is.
  woensdag 23 juni 2004 @ 11:53:02 #14
16105 Oliver
...laat het het zand zijn...
pi_20117608
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 11:38 schreef miss_dynastie het volgende:

Ten eerste zijn er een heleboel vrouwen die het gewoon goed doen op de pil...
Als er een gezondere variant bestaat, kan je het toch niet goed doen op de pil... In een LADA kom je ook van A naar B, alleen wel met pijn in je rug van de stoelen en veel minder energie vanwege het extra corrigeren van je auto, dan met een Mercedes. (om het zo maar te zeggen...)

Maar ik begrijp je punt. Als iets vertrouwd is en naar tevredenheid functioneert, zul je niet zo gauw iets anders zoeken. Ik blijf dit echter wel een standpunt van een blinde man vinden.
- Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan! -
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2004 @ 12:00:02 #15
43556 miss_dynastie
pi_20117881
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 11:53 schreef Oliver het volgende:

[..]

Als er een gezondere variant bestaat, kan je het toch niet goed doen op de pil... In een LADA kom je ook van A naar B, alleen wel met pijn in je rug van de stoelen en veel minder energie vanwege het extra corrigeren van je auto, dan met een Mercedes. (om het zo maar te zeggen...)
Tuurlijk, maar niet iedereen heeft geld voor een mercedes. Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld een bijstandsmoeder het geld er niet voor (over) heeft.
quote:
Maar ik begrijp je punt. Als iets vertrouwd is en naar tevredenheid functioneert, zul je niet zo gauw iets anders zoeken. Ik blijf dit echter wel een standpunt van een blinde man vinden.
Het is niet mijn punt of zo, het is gewoon mijn ervaring... mijn vriendinnen hebben zoiets van: de pil is bekend, de gevolgen op lange termijn zijn bekend, het wordt tot mijn 21ste vergoed. Over de nuvaring hebben ze zoiets van: het is nieuw, onbekend, weinig mensen gebruiken het, het kost geld, het werkt minder goed (fabeltje, maar in het vorige topic kun je ook een voorbeeld van zo'n fabeltje vinden en mensen leven daar blijkbaar toch naar), gevolgen op lange termijn onbekend.
  woensdag 23 juni 2004 @ 12:05:00 #16
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20118068
Ik heb de Evra, net als de Nuvaring ook een nieuw middel. Hij is net zo duur als de Nuva, en ik betaal de volle mep. Ruim 120 euro per jaar dus. Maarja, voor mij wegen de voordelen sterker op dan de nadelen. Liever dat dan ongewenst zwanger doordat ik een pil vergeet. En die vergat ik nogal eens. Tuurlijk is het niet eerlijk, ik verleen de maatschappij een dienst door dit middel te gebruiken, nu zadel ik de samenleving niet op met een ongewenst kind of met een abortus...
pi_20119533
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 12:05 schreef Aventura het volgende:
Ik heb de Evra, net als de Nuvaring ook een nieuw middel. Hij is net zo duur als de Nuva, en ik betaal de volle mep. Ruim 120 euro per jaar dus. Maarja, voor mij wegen de voordelen sterker op dan de nadelen. Liever dat dan ongewenst zwanger doordat ik een pil vergeet. En die vergat ik nogal eens. Tuurlijk is het niet eerlijk, ik verleen de maatschappij een dienst door dit middel te gebruiken, nu zadel ik de samenleving niet op met een ongewenst kind of met een abortus...
wie heeft jou ooit verteld dat het leven eerlijk is ?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  woensdag 23 juni 2004 @ 12:57:07 #18
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20119639
Helemaal niemand
Maar goed, er zijn wel erger dingen om je druk over te maken, nietwaar.
  woensdag 23 juni 2004 @ 15:13:24 #19
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20124010
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 12:53 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

wie heeft jou ooit verteld dat het leven eerlijk is ?
GEbruikt jou vrouwtje de nuvaring ?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_20139633
hahaha ik had ook al in die onderzoeken aangegeven dat de prijs belachelijk hoog is!

@olivier: weet jij waarom de kosten van de nuavring zo hoog zijn? Is het nu werkelijk zo dat het een duurder productieproces is dan een strip van de pil?
  donderdag 24 juni 2004 @ 13:22:16 #21
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20151015
Wow ... da's een goeie octopussy !!!
Dat wil ik ook wel even weten

En dames ... hou um gerust 4 weken in ..... het kan !
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  donderdag 24 juni 2004 @ 13:27:39 #22
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20151172
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 23:21 schreef octopussy het volgende:
hahaha ik had ook al in die onderzoeken aangegeven dat de prijs belachelijk hoog is!

@olivier: weet jij waarom de kosten van de nuavring zo hoog zijn? Is het nu werkelijk zo dat het een duurder productieproces is dan een strip van de pil?
Ik denk dat het zo prijzig is omdat ze de investeringskosten eruit willen halen. Aan de ontwikkeling en introductie van een voorbehoedmiddel gaan heel wat kosten zitten. Onderzoek, testen, promotie, noem maar op. De prijs zal denk ik gaandeweg wel zakken.
pi_20151773
Dat is vaak zo inderdaad. De eerste lading van die meuk is ontzettend duur om R&D kosten eruit te halen. Later zakt het gewoon. Ik ben iig blij dat hij er is en heb het geld er wel voor over, al is het inderdaad ERG veel. Ik betaal geloof ik 35 voor 3, en dan ook nog de dokter die 15 euro ofzo rekent voor het uitschrijven van een receptje. Maar het bevalt me echt top!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 24 juni 2004 @ 14:05:55 #24
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20152173
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 13:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat is vaak zo inderdaad. De eerste lading van die meuk is ontzettend duur om R&D kosten eruit te halen. Later zakt het gewoon. Ik ben iig blij dat hij er is en heb het geld er wel voor over, al is het inderdaad ERG veel. Ik betaal geloof ik 35 voor 3, en dan ook nog de dokter die 15 euro ofzo rekent voor het uitschrijven van een receptje. Maar het bevalt me echt top!
Je hoeft echt niet steeds voor je recept te betalen hoor! Mijn apotheker geeft mij steeds een herhalingsrecept mee. Gewoon om vragen hoor! Betalen voor een recept dat je driemaandelijks nodig hebt is van de zotte!
  donderdag 24 juni 2004 @ 14:11:42 #25
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20152327
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 14:05 schreef Aventura het volgende:

[..]

Je hoeft echt niet steeds voor je recept te betalen hoor! Mijn apotheker geeft mij steeds een herhalingsrecept mee. Gewoon om vragen hoor! Betalen voor een recept dat je driemaandelijks nodig hebt is van de zotte!
*me : eens is!

Trouwens .... ik weet niet waar het bij mij dan in verweven zit maar ik zie het niet hoor ... dat ik daar voor moet betalen.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_20152353
O hee dat ga ik doen!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 24 juni 2004 @ 14:26:32 #27
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20152698
Dat was laatst nog in het nieuws: de druk die dat geeft op de verzekeringen, al die apart gedeclareerde herhalingrecepten. Eén recept zou voldoende moeten zijn totdat je stopt overstapt op iets anders. Door dit soort dingen worden de premies onnodig hoog gemaakt.
quote:
vanaf 1997 het ministerie van Volksgezondheid een regeling in de Wet op de geneesmiddelenvooziening heeft aangepast. Het eerste uitgeschreven pilrecept is daarmee een doolopend recept geworden.
Je maakt mij dus niet wijs dat huisartsen dit nog niet weten...het zijn gewoon zakkenvullers!
  † In Memoriam † donderdag 24 juni 2004 @ 14:28:28 #28
43556 miss_dynastie
pi_20152760
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 14:05 schreef Aventura het volgende:

[..]

Je hoeft echt niet steeds voor je recept te betalen hoor! Mijn apotheker geeft mij steeds een herhalingsrecept mee. Gewoon om vragen hoor! Betalen voor een recept dat je driemaandelijks nodig hebt is van de zotte!
Mijn huisarts vindt dus van wel, maar de apotheek is het daar niet mee eens
  donderdag 24 juni 2004 @ 19:27:04 #29
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20159263
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 14:28 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Mijn huisarts vindt dus van wel, maar de apotheek is het daar niet mee eens
Omdat je huisarts daar vétte verdienste op maakt dan?

Overigens ... vandaag was het nog in het nieuws dat huisartsen hun patienten andere medicijnen voorschrijven omdat daar weer een mindere eigen bijdrage aan gekoppeld zit. Dat vind de overheid niet écht fijn dus die willen de huisartsen gaan beboeten door op de goedkopere medicijnen met dezelfde soort werking ook weer een verhoging te doen. Was vanmiddag op het nieuws!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  † In Memoriam † donderdag 24 juni 2004 @ 19:31:45 #30
43556 miss_dynastie
pi_20159366
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 19:27 schreef Pearly het volgende:

[..]

Omdat je huisarts daar vétte verdienste op maakt dan?
*verontwaardigde smoel trekt*
Nee, hoe kun je dat nou denken, natuurlijk niet
tenminste, zo reageerde de assistente toen ik het zei
pi_20160677
ok ik ben gister begonnen met m'n eerste ring, was wel ff een geworstel
wanneer ik de ring ingebracht sprong ie meteen "open" en ja, dan gaat ie niet echt verder.
Hadden/hebben jullie daar ook last van? of komt dit omdat de wand wat dikker is als je ongesteld bent?
hij blijft gelukkig wel goed zitten, en ik voel hem niet.
maar ik had hem graag toch iets hoger ivm seks enzo. Nog tips?

( ik weet dat dit een beetje off topic is maar om er een heel topic aan te wijden vind ik ook zoiets)
ik ben niet zo ervaren, maar wordt het geen knoeiboel met seks zonder condoom?

[ Bericht 0% gewijzigd door bluecloud op 24-06-2004 20:34:24 ]
  † In Memoriam † donderdag 24 juni 2004 @ 20:33:26 #32
43556 miss_dynastie
pi_20160887
De eerste keer is zeker een geworstel, maar met ontspannen en veel oefenen valt het uiteindelijk wel mee
Hij verschuift bij mij meestal vanzelf naar boven, al vind ik het bij de sex ook wel fijn om hem eruit te hebben. En wat bedoel je met 'knoeiboel zonder condoom'
pi_20160964
ik bedoel, als je seks hebt met condoom vang je het sperma op.
en zonder condoom lijkt het me dat het misschien een knoeiboel wordt
snappie?
  † In Memoriam † donderdag 24 juni 2004 @ 20:39:29 #34
43556 miss_dynastie
pi_20161079
Wij gebruiken geen condooms, maar ik vind het ook niet zo prettig als hij in me klaarkomt, omdat dat inderdaad een smeerboel is. Gewoon op tijd terugtrekken dus...
  donderdag 24 juni 2004 @ 21:16:27 #35
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20161997
ik geloof niet dat mijn vriend blij is als ie moet 'terug trekken', eerlijk gezegd. Dan is het gevoel toch wel minder sterk.

Dat je het gevoel hebt dat de ring dieper moet bluecloud, dat had ik ookin het begin! Belangrijk is dat je die gedachte kwijt raakt !!
In je laatste week dat je de ring draagt wordt dat gevoel misschien zelfs sterker. Probeer dat te onderdrukken. Bij de tweede ring ben je daar nog maar nauwelijks mee bezig met de gedachte dat ie te laag zou zitten en bij de derde ... uuhh ... moet je goed onthouden dat ie er ook weer uit moet op een bepaalde datum ( m.a.w. Het is één geworden met jou lichaam en geest )
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  † In Memoriam † donderdag 24 juni 2004 @ 21:20:11 #36
43556 miss_dynastie
pi_20162088
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 21:16 schreef Pearly het volgende:
ik geloof niet dat mijn vriend blij is als ie moet 'terug trekken', eerlijk gezegd. Dan is het gevoel toch wel minder sterk.
Hij heeft daar dus geen enkele last van... en ik vind het wel vervelend als ik de volgende dag constant lek. Dus tja
  donderdag 24 juni 2004 @ 21:44:11 #37
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20162764
owww maar bij een douchebeurt gebruik ik de vaginaaldouche .... Ik doe er gewoon handwarm water in en HOPS... nergens last meer van. (dus geen was emulsie toestanden, gewoon water is voldoend. Héél weinig maar).
Voordeel hier van is dat je de dikke smurrie die je krijgt door de nuvaring ( soms heb ik dat nog ), ook meteen weggespoeld is.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_20167754
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 14:26 schreef Aventura het volgende:
Dat was laatst nog in het nieuws: de druk die dat geeft op de verzekeringen, al die apart gedeclareerde herhalingrecepten. Eén recept zou voldoende moeten zijn totdat je stopt overstapt op iets anders. Door dit soort dingen worden de premies onnodig hoog gemaakt.
[..]

Je maakt mij dus niet wijs dat huisartsen dit nog niet weten...het zijn gewoon zakkenvullers!
Achterlijk he? Ik vroeg bij mijn apotheek bij het ophalen van de ringen of je herhalingsrecepten kan krijgen. Ze zei dus doodleuk nee!

Dat betekent elke 3 maanden de extra kosten van het recept uitschrijven en je ring. Ik ben gvd student
pi_20167884
ik wilde kijken of ze dat internet pil-abonnement ook hadden voor de nuvaring, maar ik zie hem er niet tussen staan
  vrijdag 25 juni 2004 @ 10:14:06 #40
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20172789
He maar Octopussy, recepten kun je toch wel declareren bij je verzekering? Die 15 euro betaal je toch niet uit eigen zak?

Heb je trouwens een vast vriendje? Misschien is het dan nog geen gek idee om hem een bijdrage te vragen?
pi_20178006
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 10:14 schreef Aventura het volgende:
He maar Octopussy, recepten kun je toch wel declareren bij je verzekering? Die 15 euro betaal je toch niet uit eigen zak?

Heb je trouwens een vast vriendje? Misschien is het dan nog geen gek idee om hem een bijdrage te vragen?
Ik weet niet zeker wat ik kan declareren want mijn verzekering doet nogal raar over dit soort dingen. De vorige keer dat ik het declareerde viel het onder mijn eigen risico, terwijl ik allang over dat bedrag heen zat met dokterskosten. Mijn (vaste) vriend dacht dat het dan misschien een eigen risico per maand bedroeg, maar dat lijkt me een beetje idioot (want dan heeft het dus geen zin om dit soort dingen te declareren). Ik ga daar iig nog achteraan.

Mijn vriend en delen sowieso al alle kosten, dus dit is niet anders. Alleen is mijn vriend ook student en we hebben dus niet zo heel veel te besteden. Ook al had ik veel te besteden, vind ik nog dat de ring buitenproportioneel duur is. Als het voor organon zo'n duur traject is geweest om te ontwikkelen, dan vind ik dat de overheid dit soort dingen juist moet subsidieren. Als dat gebeurt kan organon de boel namelijk goedkoper maken, met als gevolg veel meer klanten. Dan heb je dat dure voortraject er heel wat sneller uit. Maar ja, deze overheid is niet wat het zou moeten zijn
pi_20183861
allemaal dankjewel voor de reacties!!!
pi_20251736
Ik bel altijd de doktersassistente voor het recept, en daar vraag ik dan ook een herhaalrecept bij. Ga het eens proberen om dat in de apotheek te krijgen, want ik vind het ook belachelijk dat je €15 moet betalen voor een gesprek van 3 minuten met de assistente!!!
Bluecloud, ik haal hem er altijd uit tijdens de daad, mijn vriend voelt hem zitten en heeft er last van. Tuurlijk is het een zooitje zonder condoom, maarja, effe douchen en je bent er vanaf. Kunt ook een inlegkruisje gebruiken als het nog lekt.
In het begin vond ik het ook lastig om de ring in te brengen maar dat gaat steeds beter, na een tijdje blijft hij ook goed zitten en voel je hem bijna nooit meer. Ik gebruik hem sinds feb. 2003 dus ik kan het weten!
pi_20251918
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 11:53 schreef Oliver het volgende:


Als er een gezondere variant bestaat, kan je het toch niet goed doen op de pil... In een LADA kom je ook van A naar B, alleen wel met pijn in je rug van de stoelen en veel minder energie vanwege het extra corrigeren van je auto, dan met een Mercedes. (om het zo maar te zeggen...)

Maar ik begrijp je punt. Als iets vertrouwd is en naar tevredenheid functioneert, zul je niet zo gauw iets anders zoeken. Ik blijf dit echter wel een standpunt van een blinde man vinden.
De meeste mensen kopen toch ook geen biologisch geteelde groente enz enz omdat dit simpelweg duurder is! Er zijn erg veel dingen die gezond zijn, maar die zijn meestal erg duur. Als een mini-flesje vers sap €3,- kost en een blikje cola €1,50, dan nemen de meeste mensen toch de cola!
De meeste meiden die aan de ring, evra, spiraal of zoiets beginnen vergeten de pil regelmatig of hebben klachten door de pil. (Ik had last van beide problemen! ) Het eerste voorbehoedsmiddel dat de dokter voorschrijft is gewoon standaard de pil. De overweging 'minder hormonen = beter', daar begint je dokter echt niet over. De pil heeft wel vervelende bijwerkingen op de lange termijn, maar deze zijn, denk ik, niet ernstig genoeg om mensen er echt over aan het denken te zetten.
Ik zou zeggen, start een campagne!
  maandag 28 juni 2004 @ 15:28:43 #45
39158 confined
breaking the waves
pi_20252357
In het vorige (inmiddels volle) topic meldde ik in april al dat ik overwoog om over te stappen naar Nuvaring. Afgelopen zaterdag ben ik er eindelijk mee begonnen! Na twee dagen vind ik dit al een prachtige uitvinding. Hoeplijk denk ik daar over een paar weken nog steeds zo over

Voorgeschiedenis: met de pil had ik heel erg veel last van allerlei bijwerkingen (heb drie soorten gebruikt: femodeen, microgynon 30 en meliane). De ergste waren: iedere maand doorbraakbloedingen (dus 2 weken ongesteld ipv 1), huilbuien, hyperventilatie en lage rugpijn.

Het inbrengen was geen probleem: bij de tweede poging zat-ie meteen goed. Het is nu maandag en ik voel 'm nog altijd niet zitten. De ene keer zit-ie iets hoger dan de andere keer, maar ik voel 'm nooit zitten, dus het zit wel goed.

Ben nog ergens achter gekomen nu ik met Nuvaring ben gestart: van de Meliane werd ik heel gespannen! En ik maar denken dat het door mijn hyperventilatieklachten kwam! Ik ben GVD gaan knarsetanden door de pil, en m'n gebit is daardoor behoorlijk gehavend! Maar nu ik de ring gebruik, voel ik nu al dat het daarmee iedere dag beter wordt!

Ik zal wel zien hoeveel ik terigkrijg van de verzekering (VGZ, uitgebreid aanvullend). Eigenlijk interesseert me dat niet zoveel als dit voor mij het juiste middel blijkt te zijn. Moet wel na drie maanden even terugkomen vij de huisarts, omdat hij graag mijn ervaringen wilde horen. Ben duseen maand lang een soort "nuvaring dagboek" bij aan 't houden. Misschien dat andere gebruikers daar ook wat aan hebben als het af is Dan zal ik het hier wel posten

Groetjes!
Confined
  dinsdag 29 juni 2004 @ 18:19:24 #46
27589 Mortischa
Oh behave...
pi_20285188
ik gebruik m nu net 8 dagen.. en hij is er al 3 keer uitgefloept eerste keer kwam hij er uit met een tampon en nu voel ik m bij het lopen gewoon uitsteken
...what's the point of living.. if you don't have a dick?
  † In Memoriam † dinsdag 29 juni 2004 @ 18:24:40 #47
43556 miss_dynastie
pi_20285315
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 18:19 schreef Mortischa het volgende:
ik gebruik m nu net 8 dagen.. en hij is er al 3 keer uitgefloept eerste keer kwam hij er uit met een tampon en nu voel ik m bij het lopen gewoon uitsteken
Met een tampon heb ik ook weleens gehad, dat voorkom je niet, gewoon goed in de gaten houden dat ie niet wegfloept Als je hem voelt uitsteken, zit hij 'gewoon' nog niet diep genoeg.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 19:01:04 #48
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20286220
quote:
Op maandag 28 juni 2004 15:28 schreef confined het volgende:
huilbuien en lage rugpijn.

Het inbrengen was geen probleem: bij de tweede poging zat-ie meteen goed. Het is nu maandag en ik voel 'm nog altijd niet zitten. De ene keer zit-ie iets hoger dan de andere keer, maar ik voel 'm nooit zitten, dus het zit wel goed.

Ben nog ergens achter gekomen nu ik met Nuvaring ben gestart: van de Meliane werd ik heel gespannen! En ik maar denken dat het door mijn hyperventilatieklachten kwam! Ik ben GVD gaan knarsetanden door de pil, en m'n gebit is daardoor behoorlijk gehavend! Maar nu ik de ring gebruik, voel ik nu al dat het daarmee iedere dag beter wordt!

Groetjes!
Confined
Ik had inderdaad ook huilbuien en lage rugpijn maar dat was bij de Microgynon! Bij het gebruik van de ring zakte dat bij mij ook 'gaandeweg'. Lekker hé Confined ? Je voelt je zekerder en zo !

Als het goed is gaat de ring vanzelf keurig rond je 'baarmoedermond' zitten ( het uitstulpsel als je met je vinger naar binnen gaat en voelt ). Daar hoort de ring te zitten. Sommige vrouwen zitten anatomisch nét iets anders in elkaar waardoor hij makkelijk van de baarmoedermond afzak, dat kan écht vervelend zijn en de vrouw doen besluiten toch te stoppen met de ring.

Wel fijn dat je huisarts wil weten hoe het je bevalt enzo. Op die manier kan hij jou informatie 'ongeveer' door vertellen aan de volgende gebruiksters.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  dinsdag 29 juni 2004 @ 19:04:00 #49
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20286281
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 18:19 schreef Mortischa het volgende:
ik gebruik m nu net 8 dagen.. en hij is er al 3 keer uitgefloept eerste keer kwam hij er uit met een tampon en nu voel ik m bij het lopen gewoon uitsteken
Hallo Mortischa!

Wat vervelend nou dat je hem voelt uitsteken. ( zie even mijn bovenste stukje )
Dat zou namelijk wel eens de rede kunnen zijn! Je kunt het zelf heel goed voelen of je baarmoedermond uitstulpt namelijk ........

Ik vind 3 x eruit gefloept overigens wel vaak hoor!
Ging dat vanzelf??
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  dinsdag 29 juni 2004 @ 19:06:00 #50
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_20286332
@Aventura:

Ik begreep dat jij de Evra gebruikt? Bevalt 'ie? Ik ben nl weer op zoek naar een nieuw anticonceptiemiddel omdat ik niet tegen de NuvaRing kon (hoe en wat staat in vorig topic) en ik overweeg ook de Evra omdat ik écht geen pil wil slikken. Ik weet alleen niemand die de pleister ook gebruikt en ben érg nieuwsgierig!!

Thnx alvast
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 30 juni 2004 @ 14:05:37 #51
39158 confined
breaking the waves
pi_20306439
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:01 schreef Pearly het volgende:
Ik had inderdaad ook huilbuien en lage rugpijn maar dat was bij de Microgynon! Bij het gebruik van de ring zakte dat bij mij ook 'gaandeweg'. Lekker hé Confined ? Je voelt je zekerder en zo !

Als het goed is gaat de ring vanzelf keurig rond je 'baarmoedermond' zitten ( het uitstulpsel als je met je vinger naar binnen gaat en voelt ). Daar hoort de ring te zitten. Sommige vrouwen zitten anatomisch nét iets anders in elkaar waardoor hij makkelijk van de baarmoedermond afzak, dat kan écht vervelend zijn en de vrouw doen besluiten toch te stoppen met de ring.

Wel fijn dat je huisarts wil weten hoe het je bevalt enzo. Op die manier kan hij jou informatie 'ongeveer' door vertellen aan de volgende gebruiksters.
Nou, bij mij zit alles nog steeds goed hoor Voor mij is het zakken dus blijkbaar (gelukkig) geen probleem. Mijn vriend heeft 'm inmiddels ook uitgetest en hij voelt 'm ook niet zitten
Tot nu toe heb ik verder ook nergens last van. Wow, als het zo blijft... !! Voel me idd steeds beter worden.

Ik vind het ook wel goed dat mijn huisarts de ervaringen van gebruiksters wil horen. Kan hij tenminste beter aan andere vrouwen uitleggen wat de voor- en nadelen zijn. Ik zie nl ook op internet veel foutieve informatie van gebruiksters over Nuvaring, helaas (bijv: "met de ring kun je geen tampons gebruiken", of "pas over 5 jaar weten ze of hij echt veilig is" ). Vandaar ook dat ik een maand lang een dagboekje bijhoud: eventueel iets wat mijn huisarts en andere gebruiksters beter kan informeren.

Oh ja: hie een linkje naar betrouwbare en wetenschappelijke statistiekjes over de Nuvaring, ook in vergelijking met andere anticonceptie (in het Engels - klik op de plaatjes voor de details):
http://www.contraceptiononline.org/slides/slide01.cfm?tk=7
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:11:15 #52
16105 Oliver
...laat het het zand zijn...
pi_20310291
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 23:21 schreef octopussy het volgende:

@olivier: weet jij waarom de kosten van de nuavring zo hoog zijn? Is het nu werkelijk zo dat het een duurder productieproces is dan een strip van de pil?
Nope, productiekosten zijn niet hoog. Het is de research en testen. Overigens schijnen promotiekosten laag te zijn, er mag namelijk geen reclame worden gemaakt voor medische producten.

Dit heb ik overigens gehoord in de 'wandelgangen' van de fabrikant. Ik heb nooit cijfers gezien ofzo.
- Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan! -
  woensdag 30 juni 2004 @ 16:17:33 #53
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_20310488
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 16:11 schreef Oliver het volgende:
Nope, productiekosten zijn niet hoog. Het is de research en testen. Overigens schijnen promotiekosten laag te zijn, er mag namelijk geen reclame worden gemaakt voor medische producten.

Dit heb ik overigens gehoord in de 'wandelgangen' van de fabrikant. Ik heb nooit cijfers gezien ofzo.
You're quite right. Heb een relatie bij de producent werken die vrij veel van het product afweet (ook van financiën).

Hoge kosten liggen vnl. in de R&D die ze zo snel mogelijk willen terugverdienen.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  woensdag 30 juni 2004 @ 17:07:27 #54
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20312069
even helpen hoor kleinmeiske
R&D ? wat is dat dan
Ik was ook al uitgevallen tegen die meneer van de vgz ... nou ja ... uitgevallen. Ik vertelde op een nette manier dat ik het belachelijk vind dat ze er nog zoveel eigen kosten opgooien.
Mijn vriend zei al: da's lekker onterecht van je, want dit zijn prijzen die de overheid vaststelt. Maar is toch vreemd want ik weet toch zeker dat Organon heeft verteld dat de ziektekostenverzekeraar er zelf een bepaald bedrag van heeft gemaakt van, hoe hoog de eigen kosten verder moeten zijn dan wat de overhied heeft vastgesteld !

HUILLIEIE *snik
Ik moet dadelijk mijn ring uit verdomme ....
Heb hem nu vier weken in en baal als een stekker dat ik hem er dalijk uit moet gaan halen.
Ik hoop niet dat ik weer last van zware koppijn krijg !
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 30 juni 2004 @ 17:34:08 #55
16105 Oliver
...laat het het zand zijn...
pi_20312829
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 17:07 schreef Pearly het volgende:

R&D ? wat is dat dan
Research en Developement. Oftewel het onderzoek en ontwikkeling naar hoe ze het beste de anticonceptiestoffen in het lichaam kunnen krijgen op een zo veilig mogelijke manier. Al jaren, voordat de eerste vrouw het ging testen, is de ontwikkeling van het product begonnen. De kosten die ze in al de jaren hebben gemaakt voordat het product 'in de schappen ligt' willen ze in een x aantal jaren terug verdienen en komt dus bovenop de productiekosten.

Je kan de kostprijs (dus de kosten om zo'n ding te maken) uitsplitsen in bepaalde categorieen. Hiervan zal R&D dus een grote categorie van zijn (waarschijnlijk de grootste).
- Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan! -
  woensdag 30 juni 2004 @ 18:03:13 #56
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20313495
Het kan dus zijn dat zo'n dame die dat test, héél véél geld vangt om het feit dat zij die ring uit probeert voor zo'n bedrijf als organon.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 30 juni 2004 @ 23:08:22 #57
16105 Oliver
...laat het het zand zijn...
pi_20322973
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 18:03 schreef Pearly het volgende:
Het kan dus zijn dat zo'n dame die dat test, héél véél geld vangt om het feit dat zij die ring uit probeert voor zo'n bedrijf als organon.
Het is indertijd inderdaad door een groep vrouwen getest, als ik me goed herinner was dat in Amerika en voor één jaar lang. Ik weet niet of ze daar geld voor hebben gekregen, ze hebben hoogst waarschijnlijk niet hoeven te betalen voor de anti-conceptie . Het was wel zo dat toen dat jaar verstreken was iedereen weer op een ander middel moest overstappen, de nuvaring was immers nog niet verkrijgbaar. Ik geloof dat een heel hoog percentage (90% als ik me goed herinner) aangaf graag aan de nuvaring te blijven of weer over te schakelen op het product als het te verkrijgen zou zijn.

Ik kan naast de percentages en periodes zitten, het is namelijk ongeveer een half jaar geleden dat ik dit verhaal heb gehoord (toen zat ik op een project mbt de nuvaring productie).
- Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan! -
pi_20326359
omdat de laatste strip van me pil opwas, en ik niet optijd de nuvaring had (stom gedoe bij apotheek) heb ik dus afgelopen weken geen pil geslikt..
volgens de bijsluiter kan je pas met de nuvaring beginnen op de 1e dag van je menstruatie..

Maar ik ben nogsteeds niet ongesteld geworden, en aangezien ik zonder pil meestal heel onregelmatig ongesteld ben kan t nog wel een tijdje duren.
Weet iemand of het een probleem is als ik bijvoorbeeld nu met de nuvaring zou beginnen ipv wachten op menstruatie?
Als het alleen een kwestie is dat je dan niet beschermd ben de 1e maand, dan is dat niet zo'n probleem...
Ik wil gewoon graag zo snel mogelijk beginnen..
  donderdag 1 juli 2004 @ 09:28:02 #59
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_20329029
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 18:03 schreef Pearly het volgende:
Het kan dus zijn dat zo'n dame die dat test, héél véél geld vangt om het feit dat zij die ring uit probeert voor zo'n bedrijf als organon.
Dank Oliver voor het uitleggen, beetje kort door de bocht getypt.

Pearly, ik kan me vergissen, maar volgens mij is het niet het beleid van het moederbedrijf van Organon om testpersonen veel te betalen voor het uittesten van medicijnen voordat ze op de markt komen. Ja, ze hoeven er niet voor te betalen, maar nee, ze krijgen er geen bakken geld voor.
Kijk maar eens in de krant, daar staan regelmatig oproepen in voor proefpersonen. Meestal wordt voor deelname een reiskostenvergoeding en een redelijke onkostenvergoeding (dag vrij en zo) gegeven, maar niet veel meer. Overigens gaat het dan om medicijnen / behandelingen die al zover uitgetest zijn dat het onwaarschijnlijk is dat de proefpersoon er schade van zal ondervinden.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  donderdag 1 juli 2004 @ 20:28:35 #60
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20344708
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 01:01 schreef Emmertje het volgende:
omdat de laatste strip van me pil opwas, en ik niet optijd de nuvaring had (stom gedoe bij apotheek) heb ik dus afgelopen weken geen pil geslikt..
volgens de bijsluiter kan je pas met de nuvaring beginnen op de 1e dag van je menstruatie..
Emmertje ......
Gewoon beginnen hoor! ..... d'r in met dat ding! Maarrrr... hou a.u.b. nu wel de maximum tijd aan die er voor staat dat je weer geslachtsgemeenschap mag hebben hoor. Ik weet niet of die 7 dagen nu gelden en of het veilig is daarna.
Gebruik er nog even een condoom bij anders .......
Die ring gaan gebruiken is écht geen probleem!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_20346063
okeej dan

en over geslachtsgemeenschap maak ik me niet druk, al in geen eeuwen meer een vent van dichtbij gezien
pi_20360543
ik ben nu zo'n anderhalve week aan de nuvaring.
maar ik heb best last van gevoelige borsten sinds ik de nuvaring gebruik, wat ik normaal alleen 1 dag voor de menstruatie heb.
ik vroeg me af of jullie daar ook last van hebben?
  vrijdag 2 juli 2004 @ 21:21:44 #63
39158 confined
breaking the waves
pi_20372641
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 13:37 schreef bluecloud het volgende:
ik ben nu zo'n anderhalve week aan de nuvaring.
maar ik heb best last van gevoelige borsten sinds ik de nuvaring gebruik, wat ik normaal alleen 1 dag voor de menstruatie heb.
ik vroeg me af of jullie daar ook last van hebben?
Zelf heb ik er gelukkig geen last van (na bijna een week Nuvaring). Ik had er met de pil juist wel veel last van... Zo zie je maar: iedereen reageert heel anders op verschillende middelen. Maar hopelijk gaat het bij jou na verloop van tijd weg. Ik weet hoe klote het gevoel soms is...

Hier gaat alles nog altijd naar wens. Nog geen enkele klacht! Je zou je haast gaan afvragen of het allemaal werkt, aangezien ik er zo weinig van merk. Maar laat ik daar maar wel vanuit gaan
  vrijdag 2 juli 2004 @ 22:28:18 #64
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20374204
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 13:37 schreef bluecloud het volgende:
ik ben nu zo'n anderhalve week aan de nuvaring.
maar ik heb best last van gevoelige borsten sinds ik de nuvaring gebruik, wat ik normaal alleen 1 dag voor de menstruatie heb.
ik vroeg me af of jullie daar ook last van hebben?
Dit kan nog veranderen hoor bluecloud!

Voor hetzelfde geldt heb je dit alleen maar even in het begin omdat je moet wennen aan de nieuwe soort van anti conceptie.
Ik zit nu ook te wachten of mijn hevige hoofdpijn van vorige maand nog terug komt nadat ik de nuvaring eruit had gehaald.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  vrijdag 2 juli 2004 @ 22:30:23 #65
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20374257
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 21:20 schreef Emmertje het volgende:
okeej dan

en over geslachtsgemeenschap maak ik me niet druk, al in geen eeuwen meer een vent van dichtbij gezien
hahahahhah Emmertje ! Je bent nog jong zag ik in je profiel ...... .
Dat komt allemaal nog wel eens goed, "een vent" !!
En dan ben je blij met je ringetje hoor! Zeker weten
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_20374260
ik heb m nu bijna een dag in...
was gister ineens ongesteld geworden, dus is t toch nog helemaal volgens de regeltjes gegaan

Inbrengen viel me mee, en ik voel er verder ook niks van...
ik kijk na t plassen nog wel steeds om of ik niet wat verloren ben
maar dat zal ook wel wennen...
  vrijdag 2 juli 2004 @ 22:33:35 #67
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20374334
oeoeeoeo JA! Emmertje! Dat ken ik .....

Hoe vaak dat ik wel niet heb gevoeld om te controleren of ie er nog zat!
Gewoon ook doen hoor .... Eigenlijk hoeft het helemaal niet want hij zit er toch wel. Maar ... als jij je er prettiger bij voelt, gewoon lekker effe controleren. Al is het voor je eigen gemoedsrust jho!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zondag 4 juli 2004 @ 00:34:23 #68
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20397239
Bah! ...

Blijkt vandaag toch maar weer dat ik nog best emotioneel kan worden als ik de ring er een paar dagen uit heb......
Niet dat ik dagen achereen moodswings heb ofzo .. maar steeds als de ring weer uit gaat komt er weer een dag dat ik toch weer een paar uur ga stuiteren en dus moet janken uiteindelijk !!

hopelijk is het gauw weer woensdag dat de volgende d'r in mag!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_20421612
Ik weet het niet hoor. Maar de nuvaring brengt naast euforie onder de dames, ook wat ongemakken mee. Het gehalte progesteron wat de ring afgeeft is aanzielijk hoger als bij een lichte pil als trinordiol of microgenon. En sorry pearly, maar de ring gaat niet om je baarmoedermond zitten, kijk maar in de bijsluiter. Mijn vriendin gebruikt momenteel de nuvaring. In vergelijking met de pil heeft zij minder last van moodswings, maar haar libido is beneden nul gezakt. Dat was ook het geval bij een vriendin van haar, die de ring heeft gebruikt en nu weer over is gestapt op een pil. Dat het libido afneemt kan een neveneffect zijn van het gehalte progesteron wat de ring afgeeft. Dit ligt ongeveer 100% hoger dan dat bij inname van trinordiol in tegenstelling van het gehalte oestrogeen.
Ik word wakker, ik doe een plas en sta op.. en denk ineens: "Verrek dat moest andersom!"
  † In Memoriam † maandag 5 juli 2004 @ 09:27:00 #70
43556 miss_dynastie
pi_20422437
P.A.Lurnile, mijn libido is van nul met de pil naar niveau van voor ik de pil slikte gegaan. Een anticonceptiemiddel kan voor iedereen een andere uitwerking hebben. Voor mij is het een waanzinnige uitkomst.
pi_20423158
quote:
Op maandag 5 juli 2004 09:27 schreef miss_dynastie het volgende:
P.A.Lurnile, mijn libido is van nul met de pil naar niveau van voor ik de pil slikte gegaan. Een anticonceptiemiddel kan voor iedereen een andere uitwerking hebben. Voor mij is het een waanzinnige uitkomst.
precies, als elk hormoon hetzelfde effect had voor elke vrouw, dan zouden er niet zoveel vrouwen zjin die jaren lopen te klooien voordat ze eindelijk het meest geschikte anticonceptiemiddel gevonden hebben...
Wat goed werkt bij de een, kan juist averechts werken bij een ander..
  maandag 5 juli 2004 @ 10:24:02 #72
16105 Oliver
...laat het het zand zijn...
pi_20423245
quote:
Op maandag 5 juli 2004 04:28 schreef P. A. Lumile het volgende:
...Het gehalte progesteron wat de ring afgeeft is aanzielijk hoger als bij een lichte pil als trinordiol of microgenon...
Onzin!

De NuvaRing geeft 10% werkzame stof af tov de pil. Dit komt omdat je middels de NuvaRing je hormonenspiegel net boven de grens kan houden zodat er geen eisprong gebeurt. Met de pil krijg je om de 24h een hormonenboost waardoor je veel meer hormonen binnenkrijgt.

Oftwel: juist met de NuvaRing krijg je veel minder hormonen binnen!
- Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan! -
  maandag 5 juli 2004 @ 11:08:10 #73
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20424085
quote:
Op maandag 5 juli 2004 04:28 schreef P. A. Lumile het volgende:
Ik weet het niet hoor. Maar de nuvaring brengt naast euforie onder de dames, ook wat ongemakken mee. Het gehalte progesteron wat de ring afgeeft is aanzielijk hoger als bij een lichte pil als trinordiol of microgenon.
De afgifte bij deze pil zal lager liggen maar niet 'geleidelijk'. En kun je dit aantonen? Staat dit ergens beschreven?
quote:
En sorry pearly, maar de ring gaat niet om je baarmoedermond zitten, kijk maar in de bijsluiter.
De bijsluiter van de nuvaring geef idd geen correcte tekening weer. De baarmoederhals steekt een klein stukje uit de vagina. Voel maar eens met je vinger bij je vriendin. De bult is de baarmoederhals die een stukje uitsteekt waar de ring om heen gaat zitten.
Zoek maar eens op internet of in de boeken
quote:
Mijn vriendin gebruikt momenteel de nuvaring. In vergelijking met de pil heeft zij minder last van moodswings, maar haar libido is beneden nul gezakt.
Dat is ontzettend jammer voor je vriendin .......
Bij mij is het juist omgekeerd!
Nogmaals zoals hierboven al was aangegeven "dit anticonceptie middel hoeft niet voor iedereen een voordeel te zijn". Dat geldt overigens ook voor de pil, spiraal en 't pessarium die je overigens OOK over de baarmoedermond heen legt
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  dinsdag 6 juli 2004 @ 10:56:02 #74
39158 confined
breaking the waves
pi_20435072
quote:
Op maandag 5 juli 2004 04:28 schreef P. A. Lumile het volgende:
Ik weet het niet hoor. Maar de nuvaring brengt naast euforie onder de dames, ook wat ongemakken mee. Het gehalte progesteron wat de ring afgeeft is aanzielijk hoger als bij een lichte pil als trinordiol of microgenon.
Da\\\\\\\'s dus niet waar: de driefasenpil geeft in iedere week een andere hoeveelheid progesteron af.
Week 1: 30µg EE + 0,05 mg levonorgestrel
Week 2: 40µg EE + 0,075 mg levonorgestrel
Week 3: 30µg EE + 0,125 mg levonorgestrel

En over de Microgynon wil ik het al helemaal niet hebben. De hoeveelheden van beide hormonen is een STUK hoger dan bij Nuvaring, namelijk 30µg EE + 0,15 mg levonorgestrel!

Nuvaring gebruikt een ander soort progesteron, namelijk etonogestrel en geeft de hormonen zeer gelijkmatig af, namelijk 15µg EE + 0,12 mg etonogestrel per 24 uur! In week drie geeft de trinordiol dus zelfs meer progesteron af dan Nuvaring...

In het begin van het gebruik van combinatiepillen (Nuvaring hoort ook tot de combinatiemiddelen) hebben veel vrouwen vooral last van de oestrogenen (misselijkheid e.d.). Die effecten verdwijnen meestal vrij snel (na enkele pilstrips / ringen). Progesteron zorgt op langere termijn voor bijwerkingen (zoals jij libidoverlies bijvoorbeeld al noemde).

Maar... moodswings, depressies, gewichttoename, doorbraakbloedingen etc. worden OOK veroorzaakt door progesteron! Oftewel: je moet maar afwachten hoe je lichaam op de hormonen reageert. Dat libidoverlies \\\\\\\'dus\\\\\\\' wèl door Nuvaring veroorzaakt wordt, maar niet door de gewone pil, is dus een verkeerde conclusie. De ene vrouw zal libidoverlies krijgen van de gewone pil (zoek maar eens op internet, dat zijn er heeeeeeel veel!!!) en de ander zal bij Nuvaring meer last hiervan hebben.

Zelf had ik nogal last van de hormoonschommelingen van de pil (een keer per dag een stoot hormonen), en juist die schommelingen heb je niet bij Nuvaring. Heb \\\\\\\'m nu 1,5 week in en tot nu toe nog steeds nergens last van *keeping my fingers crossed*

Groetjes!
confined

Kijk hier voor betrouwbare info over allerlei vormen van anti-conceptie:
http://www.anticonceptie-online.nl/

(edit: typo)

[ Bericht 1% gewijzigd door confined op 06-07-2004 16:59:52 ]
pi_20442105
morgen heb ik de ring 2 weken.
en begin steeds meer last te krijgen van dondere afscheiding....
ook heb ik wel es zo\'n ongesteldheids buikpijn. (buikpijn die ik heb rond m\'n menstruatie periode normaal) die buikpijn vind ik nog niet zo vervelend. maar de afscheiding best wel!
en de gevoeligheid van mijn borsten, wat ik al eerder zei, is ook nog niet afgenomem

maar ik hou vol!
misschien moet ik er nog aan wennen.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 16:57:46 #76
39158 confined
breaking the waves
pi_20444360
Klinkt een beetje als spotting, Bluecloud. Niets om je zorgen over te maken. Dat kan tijdens de eerste drie maanden gebeuren. Inderdaad een kwestie van volhouden, helaas. Mocht je na drie maanden nog steeds last hebben hiervan, is het misschien beter om even met de huisarts te overleggen...

Die \'menstruatiepijn\' had ik ook altijd met de pil in combinatie met een doorbraakbloeding. Niet prettig
pi_20447170
ja ik heb nog nooit een ander hormonaal anticonceptiemiddel gebruikt. dus gewoon wennen waarschijnlijk.......
je moet er wat voor over hebben om beschermt te zijn...
  dinsdag 6 juli 2004 @ 21:54:31 #78
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20449434
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 15:37 schreef bluecloud het volgende:
morgen heb ik de ring 2 weken.
en begin steeds meer last te krijgen van dondere afscheiding....
ook heb ik wel es zo\'n ongesteldheids buikpijn. (buikpijn die ik heb rond m\'n menstruatie periode normaal) die buikpijn vind ik nog niet zo vervelend. maar de afscheiding best wel!
en de gevoeligheid van mijn borsten, wat ik al eerder zei, is ook nog niet afgenomem

maar ik hou vol!
misschien moet ik er nog aan wennen.
Maak je nog even geen zorgen bluecloud .... die donkere afscheiding had ik ook bij de eerste ring ... je lichaam moet even wennen aan de manier van hormoon toediening. Je hypofyse is nu even over de emmer .... die trekt snel bij hoor meid! ..... even volhouden nog .........
Ook is bekend dat je in het begin bij een nieuwe anticonceptie idd last kan hebben van hoofdpijn, lage rugpijn en menstruatie-buikpijn of gevoelige borsten. Ook heel normaal! ...
Gewoon even wennen ..... wacht maar af met je 2de ring..... ( of misschien nog wel in de laatste week van je 1ste ring, dat het goed gaat ).
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_20463038
Bluecloud, ik zou me ook geen zorgen maken, bijna iedereen moet wennen aan anticonceptie en de eerste paar weken/maanden kun je allerlei rare klachten hebben, ikzelf had vooral last van moodswings en hoofdpijn, al was dit bij de nuvaring een stuk minder erg als bij de pil. (heb 3 verschillende pillen gehad) Ik merkte in mijn eerste stopweek met de ring al dat het de goede kant op ging - bijna geen hoofdpijn. In de tweede stopweek had ik nergens last meer van en dat is zo gebleven. (gebruik de ring nu zo'n anderhalf jaar) Als jouw klachten tijdens de eerste 3 maanden niet langzaamaan gaan verminderen zou ik de dokter even bellen, maarja, ze zeggen altijd dat je lichaam pas na 6 maanden echt gewend is aan de hormonen, en dat je dan pas een echt oordeel kunt vellen.
pi_20471997
pffft, eerste week zat mn ring helemaal goed, ik voelde er helemaal niks van..
nadat mn menstruatie voorbij was, toch maar es gaan voelen of ie dr nog wel zat en m dr ff uitgehaald (vraag me niet waarom, maar toch). En nu zit ik dus al een paar dagen te kloten met dan ding. Het zit niet lekker en er komt steeds een gedeelte uitsteken dat voel je dus steeds, en dat is heel irritant..
net op de wc voelde ik m dr gewoon uitfloepen (kon m gelukkig nog net opvangen hihi)
Nouja, net dus weer voor de zoveelste keer ingebracht in een paar dagen..
Ik hoop dat ie nie wel lekker blijft zitten..

heeft iemand hier ervaring mee, en wat kan je er tegen doen?
  woensdag 7 juli 2004 @ 19:52:42 #81
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20472175
Aiiii Emmertje,

Dat is wel heel vette pech !!!
Eén op de zoveel vrouwen verliest de ring toch wel ja!
Maar dat dat nou toevallig bij jou moet zijn, dat is wel rot....

Ik vind het zo raar om te lezen Temeer omdat ik het bij mezelf nauwelijks kan voorstellen dat de ring naar buiten zou piepen!

Overigens... ik houd hem vier weken in en haal hem er niet uit ..... pas als de dag is aangebroken dat ik hem eruit 'moet' halen !
Maar dit is wel klote voor je hoor!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_20472432
ik ben m nie verloren hoor, ik voelde m dr uit piepen zeg maar, dus kon m nog net optijd opvangen, hihi.

Maarja, maar hopen dat ie nu wel goed blijft zitten? Ik vind t zo vreemd, 1e week vernam ik dr helemaal niks van, en nu wil ie al een paar dagen niet op zn plek blijven zitten
  woensdag 7 juli 2004 @ 20:06:44 #83
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20472543
ik had dat ook de eerste ring. Alleen bij mij gebeurde dat in de 3de week.
Maar ... bij mij was het niet zó dat ie écht "uit" de vagina stak, zeg maar !
Maar hij zat wel heel laag.

Het enige idee wat ik hierbij kan aandragen is dat je lichaam even moet wennen aan "iets in je lichaam"! Dat zou kunnen.
Het kan zijn dat de 2de ring, na je ontrekkingsbloeding, wel goed blijft zitten.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_20474242
ok dan, ik blijf gewoon stug doorzetten
Dan maar steeds terug duwen
pi_20474392
ik heb het toevallig ook gehad met mijn derde (!) ring. Normaal nergens last van, maar ineens zakte de ring binnen 1 dag 3 keer naar beneden. Zeg maar zo dat ik het topje door mijn slipje heen kon voelen.
Daarna is het niet meer gebeurt. *octopussy begint zondag aan haar 4e ring*
  woensdag 7 juli 2004 @ 21:14:59 #86
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20474495
hihihih ... octopussy en ik zijn ongeveer tegelijk begonnen. ! ... Mijn vierde zit er nu in !

TIP : .... een keer flink hobby-en zorgt ervoor dat de ring weer lekker hoog komt te liggen !
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_20499798
Hoi Emmertje,

Een tip voor jou als de ring steeds zakt. Heel soms heb ik dat ook een klein beetje aan het eind van de draagperiode. Mijn truc is om dan de ring, die een beetje ovaal is geworden, juist waar de ring het breedst is, samen te knijpen en dan in te brengen. De ring komt dan als het waren dwars te liggen en klemt zich weer vast. Snap je? (Beetje lastig uitleggen.)

En als je baarmoedermond een beetje uitsteekt, dit is niet bij elke vrouw, dan kan je proberen de ring er omheen te manouveren, dan blijft de ring ook beter zitten. De baarmoedermond kan je als het goed is met je vinger voelen, het is een soort bobbel, vaak is de structuur ook een beetje anders dan de rest van de vagina.

Succes. Grtz.
Tomorrow will be canceled due to lack of interest.
  donderdag 8 juli 2004 @ 23:14:39 #88
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20499974
Ik bedenk me nu ineens dat ik in de oude topic ook een goeie tip las.. maar weet niet of dat écht wel werkt hoor!
Je kruist de ring en vouwt hem nog eens dubbel !

Tja, het is het proberen waard. Werkt het niet dan heb je in ieder geval gprobst
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_20500801
tnx voor de tips, zal t uitproberen..
ik probeer nu met aanspannen van de spieren de ring op zn plek te houden.. heb ooit gelezen dat t ook de sex ten goede komt als je die traint, dus da's ook weer mooi meegenomen toch?
en moet zeggen, t lukt tot nu toe redelijk, hoewel ik m wel steeds voel..
maarja, blijf stug doorzetten
  vrijdag 9 juli 2004 @ 16:53:17 #90
39158 confined
breaking the waves
pi_20514077
Als ik nu de pil nog slikte, had ik vandaag een doorbraakbloeding moeten krijgen, om een uur of 10 's ochtends... Het is nu bijna 17.00 en nog steeds nergens last van, ook niet van de voortekenen die ik altijd met de pil al had. Hopelijk blijft het zo... Nog een weekje, dan mag-ie er voor het eerst uit. Hopelijk blijf ik tot dan ook gewoon bloeding-vrij

confined, nog steeds enthousiast
  vrijdag 9 juli 2004 @ 23:10:44 #91
27589 Mortischa
Oh behave...
pi_20521955
ik had dus precies hetzelfde probleem als Emmertje, alleen zo kut als het midden op straat gebeurt ik duwde die ring zo vermogelijk maar hij veerde gewoon steeds weer terug!! echt vet irritant, ik vraag me ook af als hij nou een uur lang met het puntje uit zou steken je niet minder hormonen binnen krijgt?

ik zit nu dus in mn 1e ringloze periode en ik ben wel heviger ongesteld dan met de pil, ook heb ik best wel meer pijn dan eerst maar ik ben zooo blij niet iedere dag mn pil te slikken, want ik vergat hem echt iedere maand wel 1 a 2 keer...
...what's the point of living.. if you don't have a dick?
pi_20525921
ja, eindelijk zit ie weer op zn plek lijkt t wel
heb dagen rondgelopen met zo'n half uitgestoken ding, haha, voelt niet echt prettig moet ik zeggen..
en steeds maar naar de wc dat ding terugduwen...
ik had m gisteravond een uurtje dr uit gehaald, en toen vlak voor t slapen weer terug gestopt...
ik heb m samengeknepen op t breedste gedeelte en toen gekruisd, en dat ging in 1 x goed
maargoed, ff kijken of ie vandaag overdag ook op zn plek blijft..
zo ja, dan ben ik weer helemaal blij

verder bevalt t tot nu toe prima
  zondag 11 juli 2004 @ 03:30:37 #93
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20544996
En ? Emmertje?
Foefje een beetje gelukt?

Wel vraag ik me af hoe jij dat ziet dat een ring een breder stuk heeft .....
Bij mij is de ring namelijk niet ovaal maar keurig rond! Of heb ik het verkeerd?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zondag 11 juli 2004 @ 14:15:43 #94
27589 Mortischa
Oh behave...
pi_20550329
ze bedoelt, als je hem al een 2 dgen in hebt gehad issie ovaal geworden
...what's the point of living.. if you don't have a dick?
  zondag 11 juli 2004 @ 15:24:28 #95
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20551590
bij mij niet .... dussssssss

maar goed.... ik ben weer wat informatie rijker!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_20552028
jah precies, wat mortischa zegt

en hij zit lekker hoor, alweer een paar dagen, dus ik ben weer happy
pi_20568909
Bij mij wordt de ring ook na een tijdje ovaal en als hij dan uit is geweest doe ik hem ook met het breedste gedeelte samengeknepen er weer in. En zoals lack-of-interest zei, de ring om de baarmoedermond proberen te krijgen, als hij daar niet omheen zit wordt hij dus naar buiten geduwd, als hij daar wel omheen zit blijft hij er soortvan aan hangen. Ik had het bij mijn eerste ring heel erg, had constant het gevoel dat hij er uit viel. Dit is nu veel minder, maar ik heb het toch wel minstens 2 keer per ring, (3 weken) dat ik hem een keer voel zitten en hem dan terug moet duwen. Heel soms is het ook zo dat ik denk dat hij er uit komt, en dan blijkt hij heel hoog te zitten... Wat bij mij ook helpt als hij niet hoog/diep genoeg wil - op mijn rug liggen en dan mijn benen optrekken (soort foetus-positie maar dan op je rug liggend) dan komt er (bij mij) wat meer ruimte van binnen en kan ik de ring iets hoger duwen. Beetje hetzelfde effect als dat hobby-en van Pearly Dat werkt inderdaad ook heel goed.
Verder zou ik het gewoon een tijdje volhouden, Emmertje, het is natuurlijk een raar ding waar je lichaam erg aan moet wennen, het kan zelfs zo zijn dat je spieren de ring naar buiten proberen te werken omdat hij daar 'niet hoort'. Bijna iedereen voelt hem de eerste tijd zitten.
  donderdag 15 juli 2004 @ 15:19:31 #98
39158 confined
breaking the waves
pi_20643256
Zo, zaterdag gaat mijn eerste ring er weer uit (drie weken gaan snel...). Nog altijd geen last van spotting of wat dan ook, maar wel sinds vandaag van lage rugpijn en wat kramp en een beetje een zwaar hoofd. Maar gelukkig geen moodswings zoals bij de pil (en voordat ik met de pil begon). Ach, eigenlijk voelt het allemaal weer een beetje zoals toen ik nog niet aan de hormonen was. Natuurlijk mag het altijd minder, maar het voelt wel natuurlijk en dat vind ik toch ook wel belangrijk.

En ik heb deze maand nog geen enkele keer een huilbui gehad!! Met de pil had ik dat een paar kee per maand! Vriend ook weer blij... En nou ben ik heel benieuwd wanneer m'n 'menstruatie' begint als de ring eruit is. Met de pil (voordat ik er problemen mee kreeg) duurde het meestal een dag of drie. Zou wel mooi zijn als dat nu ook zo was.

Verder ben ik helemaal nog geen problemen tegengekomen. Voel hem niet zitten (ook niet in de door velen 'gevreesde' 3de week ) en geen rare bijwerkingen. En ik voel me een stuk vrolijker dan met de pilAls ik nou ook nog netjes op tijd ongesteld word, dan ben ik de uitvinder echt ontzettend dankbaar
  vrijdag 16 juli 2004 @ 14:37:15 #99
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20663942
hahahah confined .....
Leuk om te lezen En heel herkenbaar ... wat jij beschrijft is het zelfde als wat mij overkomen is en overkomt. Alles exact.

Alleen .... ik haal op woensdagavond om 8 uur de ring eruit en krijg in de loop van de vroege maandagochtend mijn ontrekkingsbloeding. Dat is dus meer als 4 dagen wachten. Dan heb ik 3 dagen een bloeding. Als ik dan die woensdagavond de ring weer in breng dan gebruik ik van te voren nog wat intiem vloeistof en is de bloeding zo goed als weg!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_20716250
Ik haal hem er vrijdag uit en meestal ben ik dan maandag ongesteld. Toen ik nog aan de pil was, was dit hetzelfde. Dus het lijkt me dat het wel vergelijkbaar kan zijn. Maar het is natuurlijk per persoon verschillend.

Ik heb trouwens een paar ringen geleden (?does that make sense?) de ring 4 weken ingehouden, en dit 2 ringen achter elkaar. (wel met stopweek er tussen) Dit om mijn stopweek op te schuiven ivm vakantie. Na die 2 keer ben ik dus weer terug naar 3 weken de ring, 1 stopweek. Volgens mij is mijn 'huishouding' daar toch wel een beetje van over z'n toeren. Kreeg vorige week in mijn stopweek hoofdpijn, en de bloeding begon al op vrijdag en is pas op zondag (dus 9 dagen erna) weer opgehouden. Zijn er meer meiden die de ring een keer 4 weken hebben ingehouden (of gewoon altijd 4 weken inhouden) en hier last van hebben (gehad)?
  woensdag 21 juli 2004 @ 09:12:12 #101
39158 confined
breaking the waves
pi_20758756
Jippie!! Zaterdagochtend de ring eruit gehaald en dinsdagavond ongesteld geworden Ongeveer hetzelfde als met de pil dus.

Ik vind het wel frapant hoor. Met iedere andere pil had ik in de eerste maand van gebruik *altijd* een doorbraakbloeding. Nu ik met de ring ben begonnen, heb ik helemaal geen vreemde bloedingen ofzo gehad. Ook geen last gehad van bijwerkingen, op wat lage rugpijn tijdens 1 dagje in de laatste week na. En verder gewoon momenteel de heel lichte menstruatiepijn die ik altijd al had.

Juist op het moment dat ik dacht dat er voor mij geen hoop meer was met hormonale anticonceptie. Zelfs mijn huisarts geloofde eigenlijk niet dat Nuvaring mijn problemen zou oplossen... Ik vind het helemaal geweldig!!! En mijn vriend ook

groetjes,
confined, die helemaal overtuigd is
  woensdag 21 juli 2004 @ 20:38:42 #102
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20773556
quote:
Op maandag 19 juli 2004 09:56 schreef judes het volgende:
Ik haal hem er vrijdag uit en meestal ben ik dan maandag ongesteld. Toen ik nog aan de pil was, was dit hetzelfde. Dus het lijkt me dat het wel vergelijkbaar kan zijn. Maar het is natuurlijk per persoon verschillend.

Zijn er meer meiden die de ring een keer 4 weken hebben ingehouden (of gewoon altijd 4 weken inhouden) en hier last van hebben (gehad)?
nee .. dat is niet vergelijkbaar .... ik slikte op vrijdag ook mijn laatste pil en kreeg ik 's maandags mijn ontrekkingsbloeding. Met de ring is dit nu ineens 2 dagen langer.
idd ... elk mens zit anders inelkaar

ja .. ik hou de ring altijd 4 weken achter elkaar in. Organon heeft mij ook verzekerd dat dit geen probleem is. En ik heb nergens last van !
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_20774216
ik haal m dr morgen uit..
ik ben wel minder sjaggo en zit beter in me vel dan anders in de week voor de menstruatie
Ik zit alleen weer onder de pukkels in me gezicht
Dat was dus ook de reden dat ik diane gebruikte... Ik hoop dat t een tijdelijke bijwerking is, want verder lijkt het me nog prima te bevallen die ring
  maandag 26 juli 2004 @ 20:44:09 #104
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20875425
aiii ....
Op een of andere manier is er bij mij zeep tussen terecht gekomen. Dat is dus niet lekker! Ik heb behoorlijke jeuk gehad daarvan ... Het is echt heel belangrijk dat er geen zeep e.d. bij komt. Het lijkt wel of er een bepaalde reactie ontstaat.
Het jeukt en ik moet er ook echt vanaf blijven anders wordt het alleen maar erger.....
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:26:02 #105
39158 confined
breaking the waves
pi_20887457
Je moet je ook niet met zeep wassen van onderen Pearly Is niet goed voor de zuurgraad... Gewoon water is normaal gesproken voldoende hoor.

Een klein nadeeltje tot nu toe: ben wat langer ongesteld met de ring. Maar goed, dit was pas de eerste keer natuurlijk, dus het kan altijd nog beter worden. Het is in ieder geval lang niet zo zwaar als voordat ik anticonceptie gebruikte. Verder heb ik nergens last van. Heerlijk!!
  dinsdag 27 juli 2004 @ 19:31:46 #106
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20894570
nee... dat weet ik dat dat niet mag ! Maar ja, het ging per ongeluk .....

errug lastig in ieder geval! .....
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  dinsdag 27 juli 2004 @ 22:31:01 #107
39158 confined
breaking the waves
pi_20898768
Lijkt mij ook. Ik zal in ieder geval uitkijken, bedankt voor de waarschuwing
Hopelijk is je ongemak weer snel voorbij!
  woensdag 28 juli 2004 @ 12:09:51 #108
27589 Mortischa
Oh behave...
pi_20907330
as maandag moet ik m eruit halen, maar ik wil dus niet ongesteld worden (camperen ed), dus dan moet ik gewoon de 3e ring meteen erin doen? ook is dit dan gelijk mn laatste ring, en moet ik dus nieuwe bestellen, moet ik dan gewoon de apotheek bellen en kan ik hem dan gewoon zonder herhalingsrecept ophalen?? (mijn moeder zegt namelijk steeds dateen paar maanden geleden heel groot op het nieuws was dat herhalingsrecepten voor anti-conceptie helemaal niet meer nodig was en dat huisartsen en apotheken dat grofweg verzwegen ) klopt dit?
...what's the point of living.. if you don't have a dick?
pi_20914216
volgens de doktersassistente kon ik mn 1e ringen al zonder recept ophalen, maar bij de apotheek deden ze daar weer moeilijk over..
denk dat t officieel niet meer nodig is zo'n herhalingsrecept..
maar misschien dat je toch beter ff kan bellen, niet alle apotheken hebben het op altijd voorraad volgens mij
  woensdag 28 juli 2004 @ 18:42:51 #110
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20915446
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 12:09 schreef Mortischa het volgende:
as maandag moet ik m eruit halen, maar ik wil dus niet ongesteld worden (camperen ed), dus dan moet ik gewoon de 3e ring meteen erin doen? ook is dit dan gelijk mn laatste ring, en moet ik dus nieuwe bestellen, moet ik dan gewoon de apotheek bellen en kan ik hem dan gewoon zonder herhalingsrecept ophalen?? (mijn moeder zegt namelijk steeds dateen paar maanden geleden heel groot op het nieuws was dat herhalingsrecepten voor anti-conceptie helemaal niet meer nodig was en dat huisartsen en apotheken dat grofweg verzwegen ) klopt dit?
http://www.medischewereld.nl/index.php?newsid=543&guide=5 < kijk hier maar eens !

Het geldt alleen voor de pil.

Je kan je 2de ring nu het beste eruit halen op de dag dat je gewend bent en dan meteen je derde ring erin doen! ...
Hoe vaker je je ontrekkingsbloeding uitsteld door het zogenaamde ' doorringen ' des te meer je de kans krijgt op tussentijdse bloedingen ....... Dat kan bij de een als snel zijn en de ander kan het langer vol houden. Er zijn ook vrouwen die gewoon altijd door kunnen ringen. ( waar ik zelf best naar toe zou willen maar het wat eng vind ).
Ik zou gewoon met je huisarts overleggen hoe je het gaat doen met je vervolg recepten. Hij kan dat het beste zeggen! Je apotheek zal je volgende 3 nuvaringen niet zomaar verstrekken denk ik.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_20921138
pff ik kon dus niet eens herhalingsrecepten voor de ring krijgen bij de apotheek!
Volgens hun moet ik dus elke keer een nieuw recept aanvragen bij de huisarts, en kost met (naast de ring) nog eens een hoop geld.

Ik heb overigens gemailt naar Efarma.nl en je kan daar gewoon een abbo op de ring nemen, net als de pil. Ik denk dat ik dat ga doen.
  donderdag 29 juli 2004 @ 15:09:52 #112
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20933421
ow ... octopussy .... dit is nieuwe info hoor! ...
Ik wist niet dat dat kon eigenlijk .....
Kan ik daar ook iets over terug vinden op internet ?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  † In Memoriam † donderdag 29 juli 2004 @ 15:42:34 #113
43556 miss_dynastie
pi_20934119
Ik heb vandaag weer een nieuw setje gehaald, had de vorige keer een eenmalig recept losgebedeld, dus hoefde niet eerst de huisarts (die nog maar 3 1/2 uur per dag telefonisch te bereiken is, en dan ook nog alleen maar 's ochtends) te bellen. Octopussy, vertel eens wat meer over dat abonnement, hoe kun je dat aanvragen??
  donderdag 29 juli 2004 @ 15:58:34 #114
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20934443
Zou je dat wel doen miss-dynastie?
Hoef je nog steeds niet te dokken???

Ik ga dat toch ook eens proberen hoor .... Ik ben veranderd van apotheker. Ze zitten straks naast mijn nieuwe huis. Het is een gezondheidscentrum waar mijn apotheek bij komt te zitten.

Ik bel mijn huisarts om te vragen of hij de nuvaring wil bestellen. Hij stuurt op dit moment nog de recepten automatisch door naar de apotheek waar ik het dan gewoon af kan halen.
Hopelijk gaat dit dus veranderen nu ik bij dat gezondheidcentrum aangesloten zit. Mijn herhalingsrecept heb ik al in het bezit.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  donderdag 29 juli 2004 @ 18:19:48 #115
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20937116
eFarma heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met Zorgverzekeraar VGZ. eFarma heeft hiervoor afspraken gemaakt met VGZ om tot kostenbesparingen te komen.

Voor VGZ betekent dit een aanzienlijk prijsvoordeel. Dit voordeel wordt deels direct en deels via de premie doorgegeven aan de klant.

VGZ-verzekerden verkrijgen hierdoor extra voordeel bij eFarma. Wanneer u dagelijks medicijnen gebruikt ("chronische medicatie"), en deze als VGZ verzekerde bij eFarma bestelt, krijgt u van eFarma een vaste klanten premie van 12 euro per jaar! (m.i.v. 1 januari 2004)

Bovendien ontvangt u een rendementspremie van minimaal 5 euro. Voor meer informatie klik hier.


gewoon www.efarma.nl
De rest wijst zich vanzelf
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  donderdag 29 juli 2004 @ 19:39:59 #116
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_20938407
ahummmm ....
Voor mij zit er geen enkel voordeel aan ....
Ik betaal gewoon exact hetzelfde.
Wacht .... nee nee!! Ik betaal daar zelfs meer Want ... ik hou de ring namelijk 4 weken in.

Ik zie dit voorlopig alleen als ' verkoopgeleuter' dus

[ Bericht 10% gewijzigd door Pearly op 29-07-2004 20:06:07 ]
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_20984047
ach dat verzekeringsgedoe is denk ik voor maar heel weinig mensen maar de moeite waard om op in te gaan.
Dat pilabbo voor de ring lijkt me wel de moeite waard omdat je dus maar 1 keer een recept op hoeft te sturen. Ik vraag me alleen af hoe ze dat gaan regelen met de houdbaarheid van de ring. Er staat namelijk dat je een voorraad voor een jaar krijgt, maar de ring is maar 6 maanden houdbaar. Zal ze daarover nog even mailen.
Verder ga ik binnenkort recept 'to go' vragen bij mijn arts.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 21:58:46 #118
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21061800
okay !
Op de site van nuvaring hebben ze nu een nieuwe, gratis berichtenservice via sms en/of e-mail voor wanneer je je ring uit en in moet doen. Het vernufte dit keer is dat je de kalender kan laten doorringen tot wanneer jij da wil en of je wel of geen stopweek wil. Ook kan je ook wijzigen wat en wanneer je maar wil als er iets verandert in het gebruik van je nuvaring.

Ik heb me aangemeld en bedacht me op het laatste nippertje. Neeee... .laat maar zitten! Ik ga zelf veel te secuur om met, wanneer mijn nuvaring erin en eruit moet .......
Ik vind de verpakking van de ring met daarop de 'eruit' datum erop geschreven met een merk-stift naast de toiletrol altijd nog het makkelijkst!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_21065725
en hoe doe je dat met erin? want ik heb die dingen in de koelkast liggen...

mazzl!
Tomorrow will be canceled due to lack of interest.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 19:26:23 #120
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21083216
Ze hoeven niet in de koelkast ... ze mogen niet boven de 25 graden ofzo ???

nououo .. dat wordt het bij mij niet hoor !!!!
Bij mij liggen ze gewoon, boven, in het medicijn kastje.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_21086183
ik bewaar ze ook in de koelkast, misschien niet nodig, maar toch...
  donderdag 5 augustus 2004 @ 22:22:00 #122
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21086920
Bij mij staat er melk in de koelkast .. en kaasssss en vleeswaren en worteltjes ....

Nee hoor .... is een grapje ...
Heel goed dat je hem daar in bewaard. Staat volgens mij ook in de bijsluiter als advies toch?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_21089320
volgens mij is dat voor apothekers, dan istie ook langer houdbaar geloof ik
en heb genoeg plek in de koelkast, dus t ligt daar prima
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 09:26:33 #124
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21252192
Inmiddels ben ik aan mijn 5de ring begonnen. Ik ben blij dat ik hem weer in mocht.
Nu blijkt de afgelopen 3 x dat ik ontzettend emotioneel en somber kan zijn 2 a 3 dagen voordat ik mijn ontrekkingsbloeding krijg.
Zijn er meer meiden die dit herkennen? Dat je 1 x in de maand wat meer emo bent?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 12:32:38 #125
39158 confined
breaking the waves
pi_21505648
Nee, tot nu toe geen last van humeurigheid enzo. Met de pil had ik iedere maand wel een paar jankbuien, maar die heb ik met de ring tot nu toe niet gehad Ben nu net begonnen aan m'n derde ring trouwens en heb nog altijd nergens last van. Geen doorbraakbloedingen meer! Echt een fantastische uitvinding. Ik was echt aan het wanhopen met die pil, dacht dat er niks geschikt was voor mij.

Maar goed, deze maand even terug naar de huisarts om hem te vertellen over mijn ervaringen. Dan zal ik meteen even aankaarten hoe het zit met de herhalingsrecepten. Hij vertelde een tijd geleden ook al eens blij dat hij de pil tegenwoordig zeker voor een jaar kon uitschrijven. Dus even zien hoe we dat met de ring gaan doen. Wellicht via eFarma bestellen. Dan hoef ik tenminste niet eerder van m'n werk weg om voor sluitingstijd bij de apotheek te zijn Waarom gaan dat soort belangrijke instellingen altijd zo vroeg dicht en zijn ze op zaterdag niet open

Nou ja, verder goede ervaRingen hier
pi_21515012
oja, ik heb ontdenkt dat doorringen niets voor mij is. Heb dan 3 weken lang spotting
maar goed ik ben al heel blij dat mijn menstratie teruggebracht is naar 4 daagjes lichte pijnloze bloeding. Dat was met de pil wel anders (en zonder ook trouwens).
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:50:23 #127
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21520102
in het eerste topic sex en nuvaring... is er ook al eens gekletst over 'libido' !!!
Toen ik de ring nog maar net gebruikte merkte ik al wel dat mijn libido veranderde.
Het mooie is, nu ik weer 5 maanden verder ben en mijn 5de ring gebruik, dat dat alleen maar 'nog' beter/ groter of hoger ( of hoe je het noemen wil ) is geworden.
Voorheen was ik gewoon veel meer timide tijdens de sex, het hoefde ook allemaal niet zo nodig en het was maar slappe hap.
Tegenwoordig kan ik elke dag wel ! ...... Dit is echt niet gelogen !
Niet dat ik het iedere dag doe .... dat is weer overdreven. Maar het zou me niks kunnen schelen als ik elke dag een keer zou moeten/ mogen.
Alleen DAAROM ben ik al blij dat een huisartsassistente ( tevens een goede kennis ) mij dit geadviseerd heeft toentertijd.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_21520929
zeg............ kaart dat ook hier nog eens aan ;-) 'k krijg de wind van voren maar misschien als jij het doet ....... ( niet dat iedere dag een optie is.... maar 3 a 4 keer p.week zou leuk zijn zijn :-) )
greetzzz ro
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
  woensdag 25 augustus 2004 @ 19:33:47 #129
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_21540350
Ben nu inmiddels met mijn vijfde ring bezig en het is hemels! Niet dat ik problemen had met de pil, maar meer uit gebruiksgemak. Ook ik heb dat ik echt veel geiler ben dan toen met de pil. 't Valt zelfs mijn moeder op...
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_21550422
Ik ben gister met mn 3e ring begonnen... ik hoop dat deze gewoon op zn plek blijft...
maar helaas voel ik m alweer zakken :s
Ik snap het niet, de 1e ring zat helemaal goed, tot dat ik m dr ff uitgehaald had om te checken of ie dr nog wel zat... daarna heb ik m niet meer fatsoenlijk ingekregen
Opzich heel jammer, want verder bevalt het me wel.
Maar door het zakken van de ring steekt ie steeds ietsje uit.. hierdoor heb ik meer last van afscheiding en ook heb ik al 2 keer een schimmelinfectie gehad, ik heb t vermoeden dat (het uitsteken van) de ring hiervan mede de oorzaak is..
Maargoed, de 3e poging dus... ik twijfel of ik na deze nog door moet zetten, of dat ik toch maar weer terug zal gaan naar de pil...
pi_21550900
Emmertje, ik heb ook veel afscheiding, tenzij ik de ring er gewoon even elke avond uithaal en afspoel. Gewoon onder de douche (al zet ik dan de kraan wel even op koud, want hij mag niet onder warm water geloof ik). Ik vind het toch een onfris idee om zon ding er 3 weken aan een stuk gewoon in te laten zitten. *onsmakelijk modus* vervelend vind ik dat die ring niet helemaal egaal is, waar de twee uiteinden bij elkaar komen, zit een naadje, daar kan zich nog al eens wat vaginale blurrie/sperma verzamelen en das nie fris. Gewoon even afspoelen dus.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_21566577
ja klopt, doe ik ook vaak, maar juist als ie redelijk goed zit, dan doe ik dat liever nie
vandaag was t echt prut, hij is me 2 keer echt dr uit gevallen, in de wc... 1e keer dr wel opnieuw ingedaan, na afspoelen, 2e keer niet meer..
ik denk dat ik maar es afspraak maak met de dokter, want vind het echt niks zo... misschien een andere pil eens proberen...
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 09:36:57 #133
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21573530
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 09:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het toch een onfris idee om zon ding er 3 weken aan een stuk gewoon in te laten zitten.
Ik niet! ik vind het niet onfris. Het beste is gewoon om de ring er niet uit te halen. Het is geen probleem dat je hem eruit haalt en even afspoelt hoor! Helemaal niet... maar het getuigd wel van het feit dat je er in je hoofd te veel mee bezig bent dat je een nuvaring draagt. Is dat niet vermoeiend?
Daarnaast ..... wat moet dat dan wel niet met een spiraal?
Die kunnen er 5 jaar in zitten maar kunnen er niet uitgehaald worden door jou zelf.
Het is maar net wat je in je eigen gedachten creeerd DancingPhoebe.

De ring is oorspronkelijk een staafje! Dus zit er inderdaad een naad. Ik denk zelf dat het stukje geschaafde ervoor zorgt dat daar de hormonen geleidelijk uitgestoten worden. Ik heb eens geprobeerd de ring te breken. Nououo .. daar heb je VEEL kracht voor nodig!!!
Verder kan zich daar inderdaad menselijke vloeibare afscheidingen aan hechten maar je lichaam zal het op een of andere manier toch je lichaam uit gaan drijven omdat er weer nieuwe baarmoederslijmvlies aan komt.
quote:
vandaag was t echt prut, hij is me 2 keer echt dr uit gevallen, in de wc... 1e keer dr wel opnieuw ingedaan, na afspoelen, 2e keer niet meer..
Wat jammer ! Emmertje. Heel vervelend voor je! Maar hier blijkt ook wel weer .....
Vrouwen zitten anatomisch gezien niet hetzelfde in elkaar. Dit kan helaas ook gebeuren !!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 09:50:48 #134
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21573680
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:22 schreef bonootje het volgende:
zeg............ kaart dat ook hier nog eens aan ;-) 'k krijg de wind van voren maar misschien als jij het doet ....... ( niet dat iedere dag een optie is.... maar 3 a 4 keer p.week zou leuk zijn zijn :-) )
greetzzz ro
Lieve Boontje!!

Ik heb haar dat al gezegd dat die nuvaring zoiets fijns is! Het helpt dus ook niet als ik het zeg ...

Weet je! .... ik denk dat ze nog wat te verwerken heeft waardoor dit onderwerp helemaal 'nog' niet interessant is voor haar.
Komt vanzelf ... Ze staat namelijk best wel open voor nieuwe dingen geloof ik!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_21607431
Nou Pearly, ik ben in mijn hoofd niet teveel met mijn ringetje bezig heur! Eerder in mijn broekje! Ik merk als ik hem een paar dagen niet was, dat ik dan meer last heb van afscheiding. En dat komt niet van tussen mn oortjes...

En fyi, een spiraaltje wordt in je baarmoeder geplaatst, de nuvaring zit in je vaaaaaaaaaagina. Klein verschilletje.

En ik heb geen zin te wachten tot er zich zoveel prut aan mijn ringetje heeft gewacht tot-ie zelf het gangetje uit komt lopen...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 29 augustus 2004 @ 18:45:17 #136
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_21622484
Ik spoel 1 x met de intiem spuit ( alleen water ) ...... als ik de ring 2 weken in heb en 1 x als mijn menstruatie haast voor bij is. Weg afscheiding !! ....
Daar hoef je je ringetje echt niet voor uit je vaaaaaaaginaaaaaaaatje te halen meissie!!!

Het maakt niet uit of je een spiraaltje hebt of een nuvaring... wat meer afscheiding heb je dan toch.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 15 september 2004 @ 19:23:37 #137
39158 confined
breaking the waves
pi_21975732
Hey Pearly, alles nog steeds goed?

Ik ben dinsdag naar de huisarts geweest om mijn ervaringen te delen. Er zat ook een co-assistente bij, heb ik die ook meteen op de hoogte gebracht
Maar goed, hij was positief verrast door mijn ervaringen (ik ook) en heeft gelijk maar een herhaling uitgeschreven. Pardon, herhalingen voor 2 jaar. Hoefde er niet zelf om te vragen (zoals ik van veel meiden hoor, dat hun huisarts maar voor een half jaar wil uitschrijven), hij had zoiets van "dan ben je meteen twee jaar onder de pannen".

Maar goed, even over het bewaren in de koelkast:
Wat ik van Engelstalige sites (inclusief de Amerikaanse Nuvaring site) begrijp, is dat je de ringen maximaal 4 maanden op kamertemperatuur zelf kunt bewaren (dus na afgifte door de apotheek). MAAR als je het in de koelkast bewaart tussen 2-8C, dan kun je de datum op het zakje gewoon aanhouden. Ik kreeg namelijk ook voor een half jaar mee bij de apotheek en mijn huisarts zei ook al dat je 'm langer kon bewaren dan 4 maanden. In de koelkast dus.

Maar voor de zekerheid zal ik Organon nog wel ff mailen hierover. Dan hoef je tenminste niet meer met een doosje "teveel" terug naar de apotheek

xxx
Confined

PS: Nu al 2 maanden achter elkaar netjes op dinsdagochten 9.00 ongesteld. Jeez, wat een interne klok heb ik toch zeg
  zaterdag 18 september 2004 @ 13:20:13 #138
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_22035465
hoi hoi Confined !

Ja hoor ... alles goed!!
Ben inderdaad ook maar zo slim geweest om de nuvaring toch maar in de koelkast te leggen.
Als je Organon gemaild hebt ... zet je het bericht dan hier in de topic? Ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk !

En idd ... je biologisch klokje reageert goed op het neppen van je hypofyse ( = hersenklier).
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_22061376
Hallo, sinds een half jaar gebruik de nuvaring en hij voldoet prima.

Sinds een maand echter, heb ik een vaginale ontsteking (irritatie) gehad.
Dat heb ik wel eens vaker en na een behandeling met flucanozol ben ik daar altijd in no-time vanaf.
Deze keer echter, bleef er een nare geur hangen.
Daar heb ik nu al bijna een maand last van.

De dokter kan niets vinden, zuurtegraad normaal etc.
Moet vanzelf weer over gaan, zegt ze.

Mijn vraag is of iemand deze klacht herkent.

Ik overweeg nl. om weer op de pil over te stappen, want mijn sexleven is de afgelopen maand nou niet echt om over naar huis te schrijven.
  zondag 19 september 2004 @ 23:12:19 #140
83420 Knorknor
zegt het varkentje !
pi_22069819
Ik ben nu met m'n tweede ring bezig, als de weken verstrijken begint de ring steeds meer te zakken, maar hij valt er gelukkig niet uit. De eerste week was m'n libido echt top, maar nu valt het zwaar tegen. Met de pil was het ook al zo slecht. Ik hoop dat het nog beter wordt... Moodswings zijn wel beter geworden.
De ringen worden gelukkig compleet vergoed door Groene Land met aanvullende verzekering, ook al vonden ze bij de apotheek dat ik echt geen originele nota nodig had, omdat de verzekering het toch niet vergoedde. Na even zeuren toch gekregen en gedeclareerd.
Volgens de huisarts kan ik zonder herhalingsrecept nieuwe ringen krijgen bij de apotheek. Ben benieuwd! Bij de pil lukte het wel...
Love is in the air...
pi_22120388
Op dit forum en andere plekken lees ik heel vaak dat het libido van de dames omhoog schiet, na de overstap van pil naar nuvaring. Dit was voor mijn vriendin een reden om ook over te stappen.
Nu zijn we alweer een paar maanden verder en het heeft helemaal NIETS geholpen. We weten wel zeker dat haar lage libido wordt veroorzaakt door de pil/nuvaring (die hormonen dus), want bij het overstappen heeft ze een maand geen anticonceptie gehad en toen had ze veel meer zin dan normaal.
Zijn hier dames met nuvaring en een laag libido? Of is mijn vriendin dan toch de uitzondering op de regel?

Ze denkt nu zelfs over helemaal stoppen met de nuvaring/pil. Misschien een spiraaltje, of helemaal niets.. (alleen condooms dan voor mij).
  woensdag 6 oktober 2004 @ 19:35:39 #142
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_22449517
mmmm
ik heb een minder maandje deze keer .... Het baarmoederslijm blijft wat aan de zure kant. Dat merk ik omdat ik nogal last heb van vloeien.
Ook het voorzichtig schoon douchen met de intiem spray ( zonder lactacyd uiteraard ) helpt ook niet echt. Iets ... verstoord daar de boel deze keer! Maar wat?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_22455854
quote:
Op woensdag 22 september 2004 01:05 schreef Ligfietser het volgende:
Zijn hier dames met nuvaring en een laag libido? Of is mijn vriendin dan toch de uitzondering op de regel?
Toen ik nog mycrogynon 30 slikte had ik altijd wel zin maar sinds ik de nuvaring gebruik is dat behoorlijk gekelderd. Vroeger hoefde hij alleen maar in de kamer aanwezig te zijn, tegenwoordig moet hij toch wat meer werk verrichten anders gebeurt er niets. Ook veel meer last van droogheid dan vroeger. Het is dat ik met de pil geen regelmaat had, anders was ik mycrogynon weer gaan gebruiken.
Buurman, ik hier?
pi_22464345
Gebruik de ring nu dik 1,5 jaar en het bevalt erg goed.
Libido is gewoon hetzelfde gebleven en dat lag al vrij hoog bij mij.
Verder eigenlijk geen bijwerkingen of andere nare dingen.
pi_22815195
Hoi Pearly,
ik wilde je vragen of je baarmoederslijmnog steeds aan de zurige kant is.
Bij mij is het nu al 2 maanden zo.

Groetjes,
Fuertaliza
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 15:09:54 #146
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_22818695
hoi hoi Fuertaliza ....
Bij mij is het inderdaad over. Wat het is geweest weet ik niet maar het is niet mee zo zurig als toen ....
In principe is het niet erg dat je baarmoederslijm wat zurig is. Dat is een teken dat je lichaam toch aan het schoonvegen is. Whatever er mag zitten.
Spoel af en toe eens met lauw-warm water met de intiemspray van Lactacyd (dus geen lactacyd erin). DAn heb je het een klein handje van binnen.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 24 november 2004 @ 11:30:34 #147
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_23537406
Hee Confined ....
Ben je er nog wel eens?

Hoe is het met jouw gebruik van de nuvaring?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_23541230
Hoi hoi,

Ik begin deze week aan mn derde ring en het bevalt me prima! De eerste maand moest mn lichaam er even aan wennen maar nu gaat het al een stuk beter. Ik heb geen last meer van hoofdpijn, geen menstruatiepijn meer.. echt heerlijk.

Het enige nadeel is dat mn partner de ring wel voelt zitten.. Nu halen we de ring er gewoon uit.. maar volgens mij moet dat beter kunnen. Hebben jullie een oplossing?
I can resist anything but temptation
  woensdag 24 november 2004 @ 14:46:26 #149
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_23541468
Vraagje he? Als je die ring gewoon door gebruikt, blijft dan net als bij de pil de menstruatie uit?
  † In Memoriam † woensdag 24 november 2004 @ 14:52:38 #150
43556 miss_dynastie
pi_23541606
Ja, Christine
Je kunt een onttrekkingsbloeding krijgen (net als met de pil), maar bij mij is dat nog nooit gebeurd.
  woensdag 24 november 2004 @ 14:57:14 #151
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_23541725
quote:
Op woensdag 24 november 2004 14:52 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja, Christine
Je kunt een onttrekkingsbloeding krijgen (net als met de pil), maar bij mij is dat nog nooit gebeurd.
Ik zit echt te twijfelen of ik over zal stappen... momenteel gebruik ik de minipil, en daarbij word ik dus helemaal niet meer ongesteld (omdat er alleen vrouwelijke hormonen inzitten). Omdat ik vroeger altijd heel heftige krampen had tijdens de maandelijkse ongemakken, zie ik er heel erg tegenop om met de minipil te stoppen en iets anders te proberen.

Welke hormonen zitten eigenlijk in de nuvaring?
pi_23545216
quote:
Op woensdag 24 november 2004 14:57 schreef Christine het volgende:
[..]
Welke hormonen zitten eigenlijk in de nuvaring?
Werkzame bestandsdelen zijn:
etonogestrel (11,7 mg)
ethinyloestradiol (2,7 mg)

Gedurende drie weken wordt iedere dag 0,120 mg etonogestrel en 0,015 mg ethinyloestradiol door de ring afgegeven.

Hulpstoffen zijn:
ethyleenvinylacetaat copolymeer en magnesiumstearaat

[ Bericht 0% gewijzigd door BlueMist op 24-11-2004 17:16:18 (typo) ]
I can resist anything but temptation
  woensdag 24 november 2004 @ 17:15:35 #153
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_23545523
Maar het kan ook in 4 weken hoor !!!
Levende bewijs zit hier
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 24 november 2004 @ 17:17:19 #154
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_23545563
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:15 schreef Pearly het volgende:
Maar het kan ook in 4 weken hoor !!!
Levende bewijs zit hier
  woensdag 24 november 2004 @ 17:22:16 #155
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_23545681
okay .....

[duidelijkheidsmodes] ik houd de nuvaring 4 weken in. Dat kan ook gewoon [duidelijkheidsmodes]
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  woensdag 24 november 2004 @ 17:27:28 #156
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_23545797
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:22 schreef Pearly het volgende:
okay .....

[duidelijkheidsmodes] ik houd de nuvaring 4 weken in. Dat kan ook gewoon [duidelijkheidsmodes]
Ik snap 'm nu
pi_23545817
Hmmm.. toch maar een hormoonspiraaltje denk ik, maar als tweede optie toch de nuva ring.
en nooit meer de pil.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
  woensdag 24 november 2004 @ 17:29:53 #158
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_23545855
Van het hormoonspiraaltje kan je toch onvruchtbaar raken
Had ik ergens gelezen dacht ik.
  woensdag 24 november 2004 @ 17:32:37 #159
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_23545908
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:03 schreef BlueMist het volgende:
ethinyloestradiol (2,7 mg)
Is dat hetzelfde als oestrogeen?

Edit: heb het al gevonden Het is dus hetzelfde.

[ Bericht 22% gewijzigd door Christine op 24-11-2004 17:42:11 ]
  maandag 13 december 2004 @ 13:36:21 #160
39158 confined
breaking the waves
pi_23940360
quote:
Op woensdag 24 november 2004 11:30 schreef Pearly het volgende:
Hee Confined ....
Ben je er nog wel eens?

Hoe is het met jouw gebruik van de nuvaring?
Hey Pearly!
Eh, ja, terug van weggeweest dus...

In principe gaat het nog steeds erg goed met de ring. Vind het allemaal erg handig dat ik niet meer iedere dag een pilletje hoef te slikken. Bovendien nog altijd geen rare moodswings meer. Alleen al daarvoor is de overstap van pil naar ring heel goed geweest.

Alleen afgelopen maand iets eerder 'ongesteld' geworden dan normaal. Het was haast nog niet eens genoeg voor een inlegkruisje, maar toch... Bovendien ben ik met de ring ook wat langer ongesteld dan met de pil, maar goed, ik was vroeger ook altijd vrij lang ongesteld (6 tot 7 dagen)

Ik ben helaas wel steeds bang dat die hele rotzooi die ik met de pil had (doorbraakbloedingen enzo) ooit weer terugkeert. Als dat zo is, dan ga ik toch zwaar nadenken over een sterilisatie, aangezien ik 100% zeker weten geen kinderen wil en mijn vriend ook niet.

Oh ja: Als Nuvaring gekoeld (onder de 8 graden dus) wordt gehouden, kun je hem gebruiken volgens de datum op het zakje ipv de datum op de doos. MAAR: de ringen worden niet gekoeld naar de apotheek vervoerd. Dus je kunt er nooit zeker van zijn of de ringen ooit boven de 8 graden zijn geweest. Wanneer dat het geval is namelijk moet je ze binnen een aantal maanden (voor de doos-datum <-- leuk woord ) opgebruiken...
pi_23942730
Raar, ik heb echt het omgekeerde Confined, ik ben echt veel korter ongesteld, ben echt maar 1 tot 2 dagen ongesteld, soms nog niet eens.

Ik heb ook geen rare moodswings meer, maar tijdens een heftige sekspartij kan de ring er wel soms uitvallen, dat vind ik wel erg irritant en genant.
Verder niets meer dan lof voor deze ring!
  maandag 13 december 2004 @ 17:19:37 #162
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_23945469
quote:
Op woensdag 24 november 2004 17:22 schreef Pearly het volgende:
okay .....

[duidelijkheidsmodes] ik houd de nuvaring 4 weken in. Dat kan ook gewoon [duidelijkheidsmodes]
Waarom doe je dat?
Ik heb dat ding nu ook en ben aan mn 2e ringetje, nergens last van, alles prima (wat een verschil met de pil)
Alleen vind ik die 3 weken zo kort, 4 weken zou dichter in de buurt van mn natuurlijke cyclus komen, dus wil je eens vertellen waarom jij dat zo aanpakt en wat je dokter er evt. van zei?
| | @ | Overal zanikt bagger...
  dinsdag 14 december 2004 @ 16:09:22 #163
39158 confined
breaking the waves
pi_23969098
quote:
Op maandag 13 december 2004 17:19 schreef la-nina het volgende:

[..]

Waarom doe je dat?
Dat heeft te maken met de prijs van de ring. Hij is vier weken werkzaam, dus dan hoef je pas na vier weken een stopweek te houden ipv na drie weken. Waardoor je dus langer met je ringen doet. Scheelt op jaarbasis toch al gauw een euro of 30. En volgens Organon kan het

Maar goed, ik hou gewoon drie weken aan, anders vrees ik dat ik weer doorbraakbloedingen krijg. Ben erg gevoelig helaas voor hormonen. Het enige waar ik tot nu toe tegen kan is Nuvaring

@ Kleintje: Zo zie je maar dat hormonen voor iedereen weer anders werken. Ik ben nu wat meer naar mijn normale cyclus teruggekeerd, waarbij ik ook altijd vrij lang ongesteld was. Maar goed, liever dit dan twee weken, wel en twee weken niet, zoals bij de pil (met nog allerlei andere bijwerkingen...) Ik ben tot nu toe erg blij met mijn ringetjes
  vrijdag 17 december 2004 @ 18:01:49 #164
63435 this-is-life
Alles komt goed
pi_24041176
Haj kben t van this is life en ik gebruik efkes zijn acount om dit te vragen; ik wil weer opnieuw begginnen met de ringen maar nu ben ik te laat met t ophalen van ze bij de apotheek, ik ben woensdag laat op de middag ongesteld geworden en eik als ik woensdag dus helemaal mee tel zou ik zondag weer moeten beginnen (op zn laatst) want t moet tussen de eerste en de vijfde dag maar ja da gaat nu dus niet, zou ik nog op tijd zijn als ik ze maandag om half negen haal en meteen een inbreng? of moet ik tog nog een maand wachten?
dikke kus
Brabantse nuchterheid...
  zaterdag 18 december 2004 @ 18:59:25 #165
39158 confined
breaking the waves
pi_24063158
quote:
Op vrijdag 17 december 2004 18:01 schreef this-is-life het volgende:
Haj kben t van this is life en ik gebruik efkes zijn acount om dit te vragen; ik wil weer opnieuw begginnen met de ringen maar nu ben ik te laat met t ophalen van ze bij de apotheek, ik ben woensdag laat op de middag ongesteld geworden en eik als ik woensdag dus helemaal mee tel zou ik zondag weer moeten beginnen (op zn laatst) want t moet tussen de eerste en de vijfde dag maar ja da gaat nu dus niet, zou ik nog op tijd zijn als ik ze maandag om half negen haal en meteen een inbreng? of moet ik tog nog een maand wachten?
dikke kus
Dan kun je lijkt mij beter even wachten!! Nuvaring luistert behoorlijk nauw wat betreft inbrengtijden, dus ik zou het er niet op wagen.

Wat heeft je doen besluiten trouwens om weer te beginnen met de ringen? (ben gewoon nieuwsgierig )

Veel succes in ieder geval!
  zondag 19 december 2004 @ 13:00:29 #166
63435 this-is-life
Alles komt goed
pi_24078952
een nieuw vriendje...
Brabantse nuchterheid...
  zondag 19 december 2004 @ 22:27:35 #167
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_24091151
quote:
Op maandag 13 december 2004 17:19 schreef la-nina het volgende:

[..]

Waarom doe je dat?
Alleen vind ik die 3 weken zo kort,
Ik doe dat omdat mij dit geld bespaart en omdat ik 3 weken ook veel te kort vind.
Er is bij mij geen dokter aan te pas gekomen. Ik heb gewoon een mailtje gestuurd naar Organon (Akzo Nobel) met de vraag of het echt zo is dat ik heb gelezen dat de nuvaring 4 weken mag blijven zitten.
Ik kreeg een mail terug dat het absoluut geen probleem is. Dat er voldoende in de ring zit voor 4 weken gebruik.
Ik heb zelfs gelezen dat vrouwen tegenwoordig zo gewend zijn aan die 3 weken pil slikken dat ze van dit aantal gewoonweg moeilijk vanaf te brengen zijn en de ring daardoor ook 3 weken gedragen wordt. In het info boekje van organon wordt voornamelijk over 3 weken dragen gesproken maar er staat ook in het info boekje dat 4 weken gewoon mogelijk is.
Daarom gebruik ik hem gewoon 4 weken achter elkaar.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zondag 19 december 2004 @ 22:36:30 #168
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_24091354
FIJN Confined, dat je zo content bent met de ring ....
Het zelfde geld nog steeds voor mij. Ik heb alleen af en toe de eerste ringdagen wat hoofdpijn. Soms kan het zo heftig zijn dat ik een paracetamol nodig heb. Vaker is het gewoon goed te behebben. Lastig is het alleen wel he!?

Ook ik ondervind dat de maandelijkse bloedingen kunnen verschillen. Ik heb ook wel eens een keer dat het zo weinig is dat een inlegkruisje voldoende is.

We ringen nog even lekker door
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  dinsdag 25 januari 2005 @ 17:31:52 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24744331
*schopje*

Ik dus ook aan de ring... Pas net, en op zich ben ik er heel blij mee, je voelt er helemaal niks van, maar...
Werd vorige week vrijdag ongesteld, heb de ring zaterdag ingebracht en op dit moment verlies ik nog steeds oud bloed, dat is dus ongeveer anderhalve week.
Ik vind dit eigenlijk net even te lang voor de leuk.

Zijn er meer dames hier die dit mss ook de eerste keer gehad hebben? Hoort het bij het wennen of zo? Want dit moet ik dus niet elke maand hebben zeg maar.
***
  dinsdag 25 januari 2005 @ 18:05:14 #170
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24744845
Ik denk dat ik hem ook ga halen deze week
Ik kan alleen niet zo goed tegen het rubber van condooms, dus ben benieuwd of ik wel tegen het rubber van de Nuvaring kan.
  woensdag 26 januari 2005 @ 15:23:54 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24761170
Ik denk dat de mijne er definitief uit gaat volgende week. Zou het nu al willen doen, maar ik wil mijn cyclus niet helemaal in de war brengen, maar ik vloei dus nog steeds, heb regelmatig hoofdpijn wat ik dus echt nooit heb, en daarnaast heb ik geen relatie meer, dus waarom zou ik eigenlijk met die hormonen aan de gang gaan, enige jammere is wel dat het uit kunnen stellen van de menstruatie een prettige bijkomstigheid was, maar daar kom ik wel weer overheen...
***
  woensdag 26 januari 2005 @ 17:33:11 #172
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_24762914
maar ... Brighteyes ....
stoppen??? Dat zou ik niet doen. iK heb de eerste week ook een vervelende week achter de rug gehad met de ring. Ik moet eerlijk zeggen: Ik heb gebruik hem nu vanaf april 2004 en merk er helemaal niks van. IDEAAL
Hou het nog even vol maar lees wel even GOED het boekje door. Probeer er niet te veel mee bezig te zijn. Je hypofyse moet even wennen aan het feit dat die gefopt wordt ......
Gebruik tussen door even een intiem spray ( ALLEEN WATER GEBRUIKEN ) zodat je je weer lekker fris voelt ofzo.
NIET stoppen jho!
ZONDE
ff Volhouden nog!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_24771231
Pearly, ik vind dat Brighteyes wel een punt heeft. Beter geen kunstmatige hormonen dan wel, zeker als het niet echt nodig is. En daarbij zijn de ringen hartstikke duur, dus hoe minder hoe beter.

brighteyes, bij mij was het ook prut toen ik de eerste ring gebruikte. Ik ben toen 3 weken ongesteld geweest. Nu ben ik een halfjaar verder en elke keer heel netjes op tijd ongesteld en vrij licht en maar 3 dagen lang. Ik moet wel zeggen dat ik niet kan doorringen want dan krijg ik vrij snel doorbraakbloedingen. Maar goed, dat neem ik voor lief omdat mijn menstruatie zo verbeterd is.
  donderdag 27 januari 2005 @ 10:00:50 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24774008
In principe vind ik hem perfect, en als ik regelmatig seks zou hebben zou ik er waarschijnlijk wel mee doorgaan, maar aangezien dat er voorlopig niet in zit, zie ik eigenlijk zelf niet in waarom ik de boel kunstmatig zou houden.

Er is dan wel weer tijd zat om aan de anticonceptie te gaan als er weer eens iemand langs komt.

Maar op zich ben ik er wel heel tevreden mee hoor! Absoluut!
***
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 10:03:58 #175
43556 miss_dynastie
pi_24774049
BE, qua hoofdpijn en zo zou ik zeggen: ff doorzetten, dat is gewoon vaak in het begin.
Maar qua hormonen en toch geen seks hebben, geef ik je absoluut gelijk hoor!!!
  vrijdag 4 februari 2005 @ 10:01:24 #176
39158 confined
breaking the waves
pi_24917122
@BrightEyes: Ik geef je groot gelijk hoor. Als ik geen relatie zou hebben, zou ik ook geen hormonen gebruiken, zeker niet als je verder zonder pil e.d. nergens last van hebt. Ik ben nu een maandje gestopt (wilde eigenlijk wel eens weten hoe het zonder hormonen zou zijn) en ga morgen weer beginnen. Ik moet zeggen: het verschil in overstap van pil naar nuvaring was groter dan van nuvaring naar niks!

Dus ik ben er ook wel van overtuigd dat nuvaring veel beter voor mijn lichaam is. Ik werd ook meteen weer gewoon ongesteld, terwijl ik van veel dames die met de pil stoppen hoor dat het soms lang duurt voor je weer normaal ongesteld wordt.

Trouwens, een maand zonder anticonceptie dwong m'n vriend en mij ook om wat inventiever te worden op seksgebied. Was een zeer interessante, erotische ervaring moet ik zeggen
pi_25022174
ik gebruik de nuvaring al 3 maanden en ben er heel tevreden over de cyclus is regelmatig en de menstruaties zijn korter maar bij mij wel erg hevig en gaat gepaard met veel bloedverlies.
ik heb nu al twee keer gehad dat ik door de pijn flauw val, is hier bij jullie iets over bekend want ben daardoor best wel bang dat het weer gebeurt.

mijn vriend is erg blij dat ik de ring gebruik het levert veel voordeel op, ik kan niet tegen microgenon, en heb ook al primolut gebruikt maar kan ik ook niet tegen .

zou het fijn vinden als er meiden zijn die hier ook problemen mee hebben. en ja....de prijs voor die ringen is best wel duur maar als je er baat bij hebt ach ja....ik krijg hem alleen niet vergoed van de verzekering.
  donderdag 10 februari 2005 @ 13:05:01 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25022285
Ik ben inmiddels gestopt met tussentijds vloeien!
Hoofdpijn lijkt ook wat minder te zijn. Zaterdag gaat hij er uit, ben heel benieuwd idd naar mijn 'menstruatie' dan van de week...

En volgende week gaat er gewoon weer een nieuwe in...
***
pi_25023204
http://www.nuvaring.nl/algemeen/dynamic/static.asp?nuvatime << zijn jullie al bekend met de sms-service werkt echt super handig.

24 uur voordat je de ring moet verwijderen krijg je een herinnerings sms/email
1 uur voordat je de ring moet verwijderen krijg je een herinnerings sms/email (of moet verwisselen)

24 uur voordat je de ring moet inbrengen krijg je een herinnerings sms/email
1 uur voordat je de ring moet inbrengen krijg je een herinnerings sms/email

werkt super Alleen als je de nuvaring 4 weken gebruikt kan je deze service niet gebruiken.
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  woensdag 23 februari 2005 @ 14:51:31 #180
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25215111
potverdikkie... ik heb 'm nu al weer bijna een jaar!
Reken maar van 'yes' dat ik nooi t meer wat anders gebruik....
Ik moest laatst een uitstrijkje. Geen probleem zei de arts. Speculum kon er gewoon in en bioptje kon gewoon genomen worden!
Ik haal 'm er tussendoor 'niet' uit! Dat is helemaal niet nodig.

Precies progje! Bij mij werkt dat nuvatime gedoe niet. Maar ik heb zelf een herinnering op mijn mobiel staan.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_25216488
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:51 schreef Pearly het volgende:
potverdikkie... ik heb 'm nu al weer bijna een jaar!
Reken maar van 'yes' dat ik nooi t meer wat anders gebruik....
Ik moest laatst een uitstrijkje. Geen probleem zei de arts. Speculum kon er gewoon in en bioptje kon gewoon genomen worden!
Ik haal 'm er tussendoor 'niet' uit! Dat is helemaal niet nodig.

Precies progje! Bij mij werkt dat nuvatime gedoe niet. Maar ik heb zelf een herinnering op mijn mobiel staan.
goed he die ringen!
van mij mogen ze wel goedkoper worden trouwens...

ik haal ze hem er ook niet uit, nergens voor nodig want hij blijft tot nu toe altijd keurig zitten.
Dat nuvatime gebruik ik wel (de sms en de e-mail), dat vind ik erg handig want ik vergeet het wel eens.
pi_25216634
Hmm, ik had geen ringen meer en kon ze door omstandigheden niet gaan ophalen. Dus ik heb een maand overgeslagen.

Ongesteld geworden en op de 3e dag de ring weer ingebracht, dit is ongeveer 2,5 week geleden, maar ik heb nu wel kleine doorbraakbloedinkjes. Niet prettig.

4 weken inhouden kan bij mij niet, dan ga ik een dag of 2 nadat ik em eruit had moeten halen toch bloeden.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 17:03:10 #183
43556 miss_dynastie
pi_25216830
Vandaag was ik bij de apotheek, nieuw voorraadje halen, en ze moeten nu in de koelkast bewaard worden, maar zijn nog steeds drie maanden houdbaar
  woensdag 23 februari 2005 @ 17:14:03 #184
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25216912
tja, er blijven ontdekkingen natuurlijk !

DancingPhoebe ?? Maar dat is 1 x gebeurt?
Dat was bij mij namelijk ook de eerste keer. Daarna niet meer!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_25218066
Dames!

Een vraagje voor jullie.

Mijn vriendin gebruikt sinds enkele maanden de Nuvaring, en ze is er redelijk tevreden over (daarvoor had ze geen vriendje en gebruikte ze geen anticonceptie).

En ik vind het ook wel best fijn om te kunnen vrijen zonder condoom, ik moet zeggen dat ik de ring af en toe tijdens het vrijen wel degelijk voel zitten (om eerlijk te zijn, bijna altijd, maar het is maar af en toe vervelend dat het bij mij pijn begint te doen).

Mijn vraag aan jullie: normaal hou je de Nuvaring drie weken in, en je bent de volledige vier weken beschermd tegen zwangerschap. Dat klopt toch, mag ik hopen, want dat is in elk geval wat ik uit de handleiding heb afgeleid.
Mijn vriendin is namelijk bang om onbeschermde sex te hebben wanneer ze de ring eruit haalt na drie weken. Ik vermoed dus dat dat gewoon haar angst is dat het middel toch niet helemaal honderd procent werkt, en dat ze tóch nog zwanger zou kunnen raken. Wat vinden jullie daarvan en hebben jullie die schrik ook, of zit ik nu zelf volledig fout met mijn idee over hoe de ring werkt?

Het is een beetje vreemd voor mij om dan één week (of toch een paar dagen) per maand toch maar weer de condooms boven te halen, maar als het moet, dan moet het uiteraard.
  woensdag 23 februari 2005 @ 18:39:13 #186
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25218204
nope .. ik heb volledig 'geen' schrik!!
Moet heel wat gebeuren als je zwanger wordt van de nuvaring. Zelfde als met de pil ... bescherming is optimaal. Zwangerschap ontstaat alleen bij fout gebruik van de nuvaring. For shore!
De stopweek is geen probleem, ook dan is ze gewooon nog beschermd .... Maar misschien vind jij het niet fijn om door een rode zee te varen? Dat kan ook nog!

Dat je de ring voelt zitten dat kan. Maar probeer eens te bedenken dat het op dat moment ook een extra stimulans kan zijn! Gaat dat lukken dan, denk je?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_25218622
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 18:39 schreef Pearly het volgende:
nope .. ik heb volledig 'geen' schrik!!
Moet heel wat gebeuren als je zwanger wordt van de nuvaring. Zelfde als met de pil ... bescherming is optimaal. Zwangerschap ontstaat alleen bij fout gebruik van de nuvaring. For shore!
De stopweek is geen probleem, ook dan is ze gewooon nog beschermd .... Maar misschien vind jij het niet fijn om door een rode zee te varen? Dat kan ook nog!

Dat je de ring voelt zitten dat kan. Maar probeer eens te bedenken dat het op dat moment ook een extra stimulans kan zijn! Gaat dat lukken dan, denk je?
Hoi

Bedankt voor je reactie. Wel, fijn dat ik het dus nog eens van een vrouw te horen krijg dat dus ook de "onbeschermde" week eigenlijk een "beschermde" week is, maar mijn vriendin is daar dus blijkbaar niet zo van overtuigd als ik (zal wel irrationele angst zijn of zo, weet het niet, maar nu was ik zelf al wel aan het twijfelen geslagen).

We zullen het er nog eens over hebben, vermoed ik.

Verder:

1. Door de rode zee varen vind ik geheel geen probleem. Heb zelfs de indruk dat vrouwen dan vaak veel gevoeliger zijn, en dat kan wel eens zo zijn prettige effecten hebben.
2. Wat betreft het voelen zitten van de ring: ik ben van mezelf al een beetje gevoeliger dan de doorsnee man, denk ik. Af en toe kan het bij mij toch wel eens lichtjes pijn doen, maar meestal valt het op te lossen door van positie te wisselen tussen de lakens, en dan zijn we weer vertrokken.
pi_25231974
Pearly dat was niet de allereerste keer dat ik de ring gebruikte, maar de eerste keer na een maandje overslaan.

Het spotting is nu al wel een paar keer voorgekomen. (In 1 en dezelfde maand dus)
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 februari 2005 @ 22:56:10 #189
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25240756
Ik gebruik de Nuvaring nu een half jaar, en ik ben heel tevreden Ik slikte Marvelon, maar mijn libido liet het behoorlijk afweten daarvan. Heb niet het hele topic gelezen maar een paar dingen heb ik wel gezien:

Toen ik bij de apotheek informeerde naar de ring, zeiden ze me dat ik de eerste keer een recept van mijn huisarts moest meenemen. Daarna krijg je hem gewoon zonder recept (geldt ook voor de pil trouwens). Ik betaalde de eerste keer iets van 32 euro, de tweede keer 19 ( )

Het inbrengen vond ik een lastige klus, tot ik een trucje ontdekte: ik leg een knoopje in de ring Als je de ring halverwege draait, krijg je a.h.w. twee lusjes. Haal het ene lusje door het andere heen en trek de knoop die je dan krijgt aan. Nu heb je veel meer houvast aan de ring en bovendien komt ie niet zo makkelijk meteen weer naar buiten. Meestal ontknoopt hij zichzelf uiteindelijk en komt hij er na 3 of 4 weken gewoon als ring uit. Zo niet, ook geen probleem, hij werkt toch wel.

Ik heb via de website zo'n klokje besteld. Dat geeft aan wanneer je je ring in en uit moet doen. Ik vond dat handiger dan sms-jes, omdat mijn telefoon meestal een verdieping lager slaapt dan ik

Met vrijen hebben we er nog nooit last van gehad. Vriendlief voelt er niks van, ik ook niet.

O, en BE, de eerste keer kreeg ik ook doorbraakbloedinkjes. Vanaf de tweede ring nergens meer last van gehad.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 24 februari 2005 @ 23:22:59 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25241207
Ik ook niet! Ik ben ook helemaal om. Ik heb de eerste ring 4 weken in gehouden omdat ik geen zin had in beginnen in mijn menstruatie week, 2 weken daartussen en dan er al weer uit, terwijl ik in die 2 tussen weken nog vloeide. De vierde week was dat over. Mijn menstruatie was vorige week echt een lachertje! Ring eruit op zaterdag, op woensdagavond een heel klein beetje vloeien, donderdag en vrijdag ook een heel klein beetje, zaterdag de ring er weer in en weg was het!

Voor mij nooit meer wat anders!

Wel balen trouwens dat hij in de koelkast bewaard moet worden. Ik heb hem in mijn handtas zitten zodat ik zeker weet dat ik een nieuwe bij me heb, voor het geval ik bij mijn vriendje slaap of zo.

Ik heb ook dat klokje besteld op de site maar nooit iets gehoord Toch nog maar eens doen.
Ik heb wel ook de timer op mijn computer en de mail en de sms en een sticker op mijn kalender en zelf een herinnering in mijn telefoon, dus qua vergeten enzo zit het wel goed

Maar goed, iig helemaal dolgelukkig ermee, je hoeft nergens meer aan te denken, ik vind het helemaal geweldig!
***
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 februari 2005 @ 07:37:56 #191
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25245181
Die timer op mijn computer vond ik maar niks. Elke keer als je start dat ding overbodig in beeld. Hij hoeft toch alleen maar in beeld te komen als je iets moet ondernemen Dus die heb ik er gauw weer afgegooid. Klokje had ik de dag na bestellen al in huis

Moeten de ringen nu in de koelkast Hebben ze de laatste keer nog niks van gezegd. Maar dat hoor ik binnenkort wel weer dan, als ik nieuwe ga halen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 08:41:43 #192
43556 miss_dynastie
pi_25245545
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 07:37 schreef Rewimo het volgende:
Moeten de ringen nu in de koelkast Hebben ze de laatste keer nog niks van gezegd. Maar dat hoor ik binnenkort wel weer dan, als ik nieuwe ga halen.
Ja. En ik had gevraagd of het iets met de veiligheid te maken heeft, omdat ik al visioenen zag van per ongelukke dynababy's en zo Maar volgens haar was dat écht niet zo en hoef ik geen zwangerschapstest te doen. We zien het over negen maanden wel
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 februari 2005 @ 10:12:02 #193
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25246475
Ik had al ergens gelezen dat de apotheek ze beneden de 7 (?) graden moet bewaren, dus eigenlijk vond ik het al vreemd dat dat thuis niet hoefde. Naja, volgende week of zo ga ik even nieuwe halen en dan hoor ik het wel. En als ik het niet hoor vraag ik ernaar
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_25246938
bij mij in de apotheek bewaren ze ze ook in de koelkast.
Ik kan er helaas geen herhalingsrecept voor krijgen, dus ik probeer gewoon telkens 6 ringen te krijgen. Ik de vorige keer een paar euro 'korting' ofzo. Ik heb toen voor die 6 ringen 58 euro betaald, terwijl 3 ringen 32 euro zijn.

Het enige wat ik me afvraag is of ik zo'n internetabbo kan nemen. Ik had e-pharma al gemailt en ze zeggen dat ze de ring gewoon kunnen opsturen, maar ik heb gelezen dat je voor de pil een jaarvoorraad krijgt. Dat lijkt me met de ring niet kunnen vanwege de beperkte houdbaarheid.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 februari 2005 @ 10:48:49 #195
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25246982
Voorzover ik weet kun je vanwege de houdbaarheid maximaal 3 ringen tegelijk krijgen.

Edit: en je hebt er geen recept meer voor nodig, alleen bij de eerste keer moest ik er eentje overleggen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 25 februari 2005 @ 10:50:53 #196
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25247011
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 10:45 schreef octopussy het volgende:
Het enige wat ik me afvraag is of ik zo'n internetabbo kan nemen. Ik had e-pharma al gemailt en ze zeggen dat ze de ring gewoon kunnen opsturen, maar ik heb gelezen dat je voor de pil een jaarvoorraad krijgt. Dat lijkt me met de ring niet kunnen vanwege de beperkte houdbaarheid.
Ik gebruik zelf de EVRA-pleister, ook afwijkend van de pil, ook ik kon geen herhalingsrecept krijgen. Ik heb toen Efarma gebeld en het was geen probleem, ze sturen me nu steeds voor een kwartaal aan pleisters op. Gewoon even bellen en overleggen. Ze werken altijd goed mee!
pi_25247023
Nou gebruik hem sinds vandaag, ik ben echt benieuwd hoe hij mij gaat bevallen...
Inbrengen was geen probleem Nu hopen dat hij blijft zitten, het lijkt me echt zoveel makkelijker dan de pil.... En eindelijk minder hormonen, door de klote pil was mijn libido 0,0... Ik hoop echt dat dat nu beter gaat worden
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 februari 2005 @ 10:55:20 #198
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25247063
Ik zie de Nuvaring helemaal niet staan bij e-pharma
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 25 februari 2005 @ 10:57:07 #199
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25247093
Nee Rewimo, maar ze hebben hem wel, als je ze even belt of mailt kan je wel wat regelen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 februari 2005 @ 10:58:25 #200
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25247106
Aha dank je, en weet iemand wat ze daar kosten?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 25 februari 2005 @ 20:27:22 #201
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25255480
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 13:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Pearly dat was niet de allereerste keer dat ik de ring gebruikte, maar de eerste keer na een maandje overslaan.

Het spotting is nu al wel een paar keer voorgekomen. (In 1 en dezelfde maand dus)
Dat had ik wel begrepen. Daarom zei ik ook : volhouden die maand! Dus ..... de eerste keer dat je de ring 4 weken in houdt i.p.v. 3 weken moet je niet meteen opgeven als je een lichte doorbraakbloeding hebt.
De maand erop is dat waarschijnlijk niet meer zo in de loop van de 4de week.

[ Bericht 18% gewijzigd door Pearly op 25-02-2005 20:36:18 ]
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_25283043
ik moet nieuwe ringen hebben kan ik dan gewoon naar de apotheek gaan en halen of heb je wel een herhaal recept nodig... anders moet ik eerst de huisarts bellen.

ik ben erg tevreden over de ring heb er geen omkijken naar....en ja afgelopen maand had ik wel even weer een pittige menstruatie maar dat is bij iedereen anders hoe je er op reageert.

ook mijn partner is tevreden over de ring hij merkt dat ik wat vrolijker ben als dat ik de pil gebruikte
eerst microgenon, toen marvelon, daarna het spiraaltje wat fout ging, toen primolut want mijn menstruatie kwam niet op gang.
dus veel ellende met de anti conceptie...maar de nuvaring is voor mij de oplossing voor die problemen...
geweldig middel en betrouwbaar.
pi_25283625
Tvp en tevens vraag!

Morgen ga ik mijn eerste ringen ophalen, dus ik ben benieuwd hoe de ervaring ermee wordt.

Veel mensen in dit topic vertellen over hun ervaring van pil-> ring, maar zijn er ook ervaringen van mensen die eerder geen anti-conceptie gebruikten?
Ik heb gekozen voor de nuvaring omdat ik niet weer aan de pil wilde beginnen wegens de bijwerkingen. Daarom ben ik benieuwd naar de mensen die bijwerkingen kregen van de ring (hoofdpijn, libidoverlies, blodverlies enzo) die ze eerder niet hadden terwijl ze niets gebruikten.

Iemand hier iets over te zeggen??
  zondag 27 februari 2005 @ 17:10:47 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25283726
Ik ben nu anderhalve maand bezig met de ring na bijna anderhalf jaar niets te gebruiken.
Ik bemerkte idd wat meer hoofdpijn de eerste paar weken, maar dat lijkt nu minder te zijn.
Libidoverlies heb ik volgens mij geen last van, maar daar vind ik het eigenlijk ook iets te kort dag voor. plus dat ik net een kersvers nieuw vriendje heb, dus we zitten sowieso nog wel iets boven het landelijk gemiddelde
***
  † In Memoriam † zondag 27 februari 2005 @ 17:19:15 #205
43556 miss_dynastie
pi_25283855
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 10:48 schreef Rewimo het volgende:
Edit: en je hebt er geen recept meer voor nodig, alleen bij de eerste keer moest ik er eentje overleggen.
Nou, hier dus wel
Heb de laatste keer met veel moeite een herhaalrecept gekregen, kan em nu dus twee keer halen nog. Baal als een stekker, die huisarts doet er namelijk geen klap voor, maar wel lekker 14 euro cashen... ga nu dus een en ander uitzoeken, maar van Organon krijg je ook al geen eenduidig antwoord
pi_25283940
edit!

[ Bericht 99% gewijzigd door marsterretje op 27-02-2005 17:29:40 (lomp en dubbel) ]
pi_25283947
quote:
Op zondag 27 februari 2005 17:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben nu anderhalve maand bezig met de ring na bijna anderhalf jaar niets te gebruiken.
Ik bemerkte idd wat meer hoofdpijn de eerste paar weken, maar dat lijkt nu minder te zijn.
Libidoverlies heb ik volgens mij geen last van, maar daar vind ik het eigenlijk ook iets te kort dag voor. plus dat ik net een kersvers nieuw vriendje heb, dus we zitten sowieso nog wel iets boven het landelijk gemiddelde
Hoofdpijn was nu net de reden dat ik geen pil meer wilde gebruiken
Maar goed om te horen dat je verder geen grote problemen tegenkwam, en hopelijk vallen de hoofdpijnen steeds meer mee.
Mijn kersverse beminde en ik zijn ook hard bezig het landelijk gemiddelde op te vijzelen, dus ik neem aan dat ik me vooralsnog ook niet al te veel zorgen hoefde te maken. )

[ Bericht 1% gewijzigd door marsterretje op 28-02-2005 00:08:41 ]
  zondag 27 februari 2005 @ 23:21:02 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25289671
quote:
Op zondag 27 februari 2005 17:26 schreef marsterretje het volgende:
[...] hopelijk vallen de hoofdpijnen steeds meer mee. [...]
Het was ook niet heel heftig hoor. Ik ben iemand die in principe nooit hoofdpijn heeft, behalve sinds een jaar (dus zonder pil of wat ook) de avond voor ik ongesteld moest worden.
Dit was gewoon te doen zonder paracetamolletje verder, dus meer dat je denkt 'hmmm... ik heb een beetje hoofdpijn', meer was het niet hoor.
***
pi_25290312
Wat betreft het herhaalrecept kan je ook even bij je apotheker informeren of ze het recept als herhaalrecept accepteren. Mijn apotheker deed er niet moeilijk over en ik krijg altijd netje de ringen met factuur mee. De laatste keer kreeg ik 6 ringen mee voor een bedrag van 38 euro nog iets, dus waarschijnlijk heeft de apotheker ook iets met mijn ziekenfonds verzekering (aanvullend verzekerd) geregeld waardoor ik geen declaratie meer hoef in te dienen bij mijn verzekeraar.

Het bewaren van de NuvaRing... er schijnt nogal wat onduidelijkheid over te zijn, maar als je de tekst op de verpakking zou bestuderen zou het waarschijnlijk al een stuk duidelijker worden. De ring heeft, geloof ik, een maximale houdbaarheidsdatum van 1 tot 1,5 jaar mits het koel (max. 7ºC min. boven het vriespunt) bewaard wordt. De ring is op kamertemperatuur (maximaal 30ºC!) 3 maanden houdbaar. Mensen die met de ring op zak of in een tas lopen hebben het risico dat ze de werking van de ring negatief beïnvloeden. Let dus op dames!

Goed om te lezen dat er vrij veel meiden erg tevreden over de ring zijn. Ook ik ben nog steeds erg tevreden, vooral nu ik de ring 4 weken gebruik.

Groet.
Tomorrow will be canceled due to lack of interest.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 16:38:20 #210
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25314795
hee leuk!! .
Nog iemand die de ring 4 weken in houdt! Dat zijn er nog niet veel hoor lack-of-interest....
Er zijn nog veel dames die bang zijn dat de werking van de nuvaring in de laatste week niet voldoende zou zijn!
Maar echt ..... je kan de ring 4 weken inhouden. Ik doe dit nu al 7 maanden! ofzo!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_25323372
Pearly, lees jij nooit mee(r) op het forum van NuvaRIng? Er zijn zeer zeker meer dames die de ring 4 weken in houden.

Groet.

[ Bericht 1% gewijzigd door lack-of-interest op 02-03-2005 00:31:16 (lettertje vergeten...) ]
Tomorrow will be canceled due to lack of interest.
pi_25325471
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 16:38 schreef Pearly het volgende:
hee leuk!! .
Nog iemand die de ring 4 weken in houdt! Dat zijn er nog niet veel hoor lack-of-interest....
Er zijn nog veel dames die bang zijn dat de werking van de nuvaring in de laatste week niet voldoende zou zijn!
Maar echt ..... je kan de ring 4 weken inhouden. Ik doe dit nu al 7 maanden! ofzo!
Beste Pearly, nu begrijp ik het niet meer goed. Cruise eens door de vorige reacties: ik had een tijd geleden een reactie gepost over mijn vriendin die bang is dat ze tijdens de vierde week (wanneer ze de ring uitdoet) minder beschermd zou zijn en dus evt. zwanger zou kunnen raken. Terwijl dat eigenlijk toch niet het geval zou mogen zijn, begrijp ik, ook niet wanneer je de vierde week je ring uitdoet.

Nu zeg jij dat je zelf de ring 4 weken inhoudt omdat je bang bent dat de ring niet voldoende werkt tijdens de laatste week?

Of begrijp ik het nu toch weer helemaal verkeerd. In dat geval excuseer, het is gewoon dat ik nu ook weer geen onwaarheden wil gaan verkondigen aan mijn lieve vriendinnetje.

Enfin: de vraag is dus eigenlijk ook: waarom houden sommigen de ring 4 weken in? Is dat vanuit schrik dat er geen afdoende bescherming is (volgens mij ongegrond??), of is het om de ongemakken van de menstruatie tegen te gaan?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 maart 2005 @ 09:18:49 #213
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25327194
Als ik hem een keer 4 weken inhoud, is dat inderdaad om de menstruatie een weekje uit te stellen. Niet omdat ik bang ben dat ik onvoldoende beschermd ben.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 2 maart 2005 @ 10:21:59 #214
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25328260
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 03:01 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Beste Pearly, nu begrijp ik het niet meer goed. Of begrijp ik het nu toch weer helemaal verkeerd. In dat geval excuseer, het is gewoon dat ik nu ook weer geen onwaarheden wil gaan verkondigen aan mijn lieve vriendinnetje.

Enfin: de vraag is dus eigenlijk ook: waarom houden sommigen de ring 4 weken in? Is dat vanuit schrik dat er geen afdoende bescherming is (volgens mij ongegrond??), of is het om de ongemakken van de menstruatie tegen te gaan?
Hallo,
Je hebt mijn stukje inderdaad niet goed geinterpreteert. Excusses zijn niet nodig want ik leg het gewoon nog eens uit.

Men adviseert de nuvaring 3 weken in te houden. Dit omdat vrouwen over het algemeen gewend zijn om ook de pil 3 weken te slikken. Daarna volgt een ontrekkingsbloeding. Voor vele vrouwen hoort het zo, gewoon ... 1 x in de maand menstrueren. Dus houden zij de ring ook keurig 3 weken in.
Echter .... het is geen probleem als je de ring vier weken in houdt. Ook de vierde week ben je beschermd en raak je niet zwanger. Organon geeft dit ook zelf aan dat dit gewoon kan.
Maar goed.....zo zie je maar weer dat mensen niet gauw afwijken van bepaalde gewoontes. Dat vinden vrouwen eng.
Maar als vrouwen nou eens gewoon verder vragen, bellen of mailen naar Organon, dan weten ze tenminste "precies" wat er mogelijk is en/ of wat ze zeker wel/ niet moet doen bij gebruik van de nuvaring.
Ze vinden het daar ook geen probleem als je ze belt met een vraag.

Ik vind het heel prettig om ervaringen uit te wisselen met andere vrouwen over de nuvaring. Ook is het makkelijk dat je eens kunt checken of anderen de nuvaring hetzelfde ervaren als jij, of niet!
Maar.......... als het ten koste zou moeten gaan van mijn gezondheid dan stel ik die vragen liever rechtstreeks aan de mensen die het product ontwikkelt hebben. En dat is Organon ........
Snap je?

Ik adviseer je dus om je vriendin het telefoonnummer of het e-mail adres op te zoeken en haar vraag voor te leggen aan Organon.
Dan ..... lieve Klemvast ..... dan weet ze 100% zuiver dat 't wel kan, wat weer beter is voor haar en waarschijnlijk ook jouw gemoedsrust ....
Succes!!!!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_25337882
Nu heeft Klemvast toch niet helemaal het antwoord op zijn vraag, volgens mij. De oorspronkelijke vraag was of zijn 'dinnetje ook tijdens de ringvrije week beschermd is. Klemvast, zeg maar tegen je 'dinnetje dat ze beschermd is tijdens de ringvrije week, mits de ring niet kort dan 3 weken en niet langer dan 4 weken is gedragen en de ringvrije week niet langer duurt dan 7 dagen.

Groet.
Tomorrow will be canceled due to lack of interest.
pi_25341847
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 22:35 schreef lack-of-interest het volgende:
Nu heeft Klemvast toch niet helemaal het antwoord op zijn vraag, volgens mij. De oorspronkelijke vraag was of zijn 'dinnetje ook tijdens de ringvrije week beschermd is. Klemvast, zeg maar tegen je 'dinnetje dat ze beschermd is tijdens de ringvrije week, mits de ring niet kort dan 3 weken en niet langer dan 4 weken is gedragen en de ringvrije week niet langer duurt dan 7 dagen.

Groet.
Hoi, dank je voor de reactie, en ook voor die van Pearly, want "gewoonte" kan er wel veel mee te maken hebben inderdaad. In ieder geval, wat jij zegt is in ieder geval wel vrij concreet qua timing, dus dat zal ik mijn liefste schattebout zeker eens vertellen (als ze het zelf al niet wist, maar ik vermoed van niet, want ze is zo van het type dat de handleiding na de eerste drie pagina's weggooit )
  maandag 7 maart 2005 @ 15:23:10 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25412971
Goed... ring mag er zaterdag weer uit voor de ringvrije week en dan blijft hij er maar weer een tijdje uit. Ik blijf toch last houden van die rare hoofdpijn en af en toe heel vaag voelen daardoor, dus ik ga even een maandje testen of dat niet toch van die ring afkomstig is...
Beetje jammer wel, want op zich ben ik er echt heel blij mee.
***
  maandag 7 maart 2005 @ 21:00:31 #218
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25416591
Ik ben er bang voor dat je die hoofdpijn krijgt van de nuvaring. Ik heb er namelijk ook nog wel eens last van als ik 'm eruit haal of erin doe. Te meer omdat je hypofyse voor het lapje wordt gehouden. Vreemd vind het ik wel dat je er tussendoor ook zo'n last van hebt.

Zo zie je toch maar weer. De een kan niet tegen een bepaalde pil. Waardoor er toch ook weer ander soort pillen worden ontwikkelt. De ander kan niet tegen spiraal of nuvaring.
Het is een beetje zoeken wat het beste bij je past, denk ik.

Succes Brighteyes!!!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_25521592
Hey Brighteyes, het kan idd dat je hoofdpijn door de nuvaring komt, maar 1 maand lijkt me niet genoeg om vast te stellen of het dan beter gaat. Dan zou je het minstens 3 maanden moeten proberen denk ik. Mijn dokter verteld me altijd dat het minstens 6 maanden duurt voor je lichaam volledig is aangepast aan anti-conceptie, dus andersom werkt dat ook lijkt me.

Klemvast - bij de pil zit ook een stopweek, dat weet je vriendin vast wel van andere vriendinnen, en die blijft dan ook gewoon veilig. Ze zou idd uit kunnen testen of het 4 weken inhouden van de ring beter gaat, als ze zich daar veiliger bij voelt. Maar dan wel met het 'doorringen' systeem zoals dat hier genoemd wordt. Als ze hem 4 weken inhoud en dan alsnog een stopweek, dan blijft de angst natuurlijk. Ik gebruik de ring al 2 jaar en ik ben nog niet zwanger geworden, en ik heb hem eigenlijk altijd 3 weken ingehouden met dan 1 stopweek. Ik wil er wel even bijzeggen, Pearly zei eerder dat het feit dat vrouwen vasthouden aan het 3 weken ring, 1 week stopweek komt doordat ze bang zijn voor verandering enzo. Bij mij is dat absoluut niet het geval, ik heb het zelfs geprobeerd met 4 weken, leek me ook wel economisch verantwoord! Maar dat ging dus echt niet, ik heb het 3 maanden zo volgehouden maar ik had veel hoofdpijn e.d. Ik denk dat het komt omdat mijn natuurlijke cyclus ook vrij kort was. Het verschilt dus echt per persoon. Dus je vriendin kan gewoon even uitproberen of het bij haar goed gaat, maar het kan dus zijn dat ze dan bijwerkingen krijgt.

Ik zag in jouw post van een tijd geleden dat je soms last had van de ring - dat kan absoluut! Mijn vriend heeft ook last van dat ding. Soms wel en soms niet, maar wanneer hij er dus wel last van heeft kan het zijn dat hij 2 dagen later nog pijn heeft! Ik weet ook niet waar dat aan ligt, misschien zit hij dan net verkeerd ofzo. Onze oplossing is om hem er gewoon even uit te halen. Als hij er niet langer dan 3 uur uit is geweest, ben je nog gewoon safe. Bij mij is hij er meestal niet langer dan een uurtje uit. Ik zou alleen niet aanraden om dit iedere dag een keer te doen, ik denk dat de werking dan wel zou kunnen verminderen.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 23:19:09 #220
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25769932
Tot vorige maand nam ik de afscheiding, waar ik nu meer last van heb dan voor dat ik de Nuvaring gebruikte, toch maar voor lief.
Echter deze week heb ik het wel effe gehad hoor! Ik vind het zo vervelend om steeds maar een inlegkruisje te gebruiken. En gebruik van de vaginaal douche met alleen lauw-warm water is natuurlijk ook niet echt bevorderlijk!
Dit is het enige probleem wat ik met de ring ervaar. Toch maar voor lief nemen dan maar .....
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  maandag 28 maart 2005 @ 00:52:59 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25796717
Afgelopen maandag de ring eruit gehaald en nog geen seconde spijt van gehad. Hoofdpijn weg en libido terug. Het had dus blijkbaar toch wel behoorlijk invloed op me.
Wat ook opvalt is dat ik sneller wagenziek werd met de ring. Wrsch een combi met die hoofdpijn enzo.

Jammer, maar helaas. Want op zich vond ik het een ideale manier van anticonceptie, maar die hormonen trek ik gewoon niet. Daar is seks veel te lekker voor.

Dus nu maar voor een hormoonvrije oplossing gaan...
***
  dinsdag 29 maart 2005 @ 15:57:46 #222
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_25832341
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik zal mijn ervaring ook even kort vertellen.

Ik ben de Nuvaring gaan gebruiken toen hij echt nét op de markt was. Ik was ook de eerste in de praktijk van mijn huisarts die er om kwam vragen. Reden dat ik het wilde proberen was dat ik al meerdere pillen gebruikt had, waar ik allemaal in meer of minder mate last van had.

Mijn ervaring was dat ik het gevoel had dat, hoewel je minder hormonen schijnt binnen te krijgen dan bij de pil, ik er toch meer vervelende bijwerkingen van leek te hebben, met name een onbestemd landerig gevoel en libidoverlies. Ben er dan ook vrij snel weer mee gestopt.
Ook vond ik het zelf best vervelend om dat ding de hele tijd in te hebben. Niet dat ik hem voelde, maar meer het idee, denk ik. Ik heb zo snel niemand gehoord/gelezen die dat ook vervelend vond, dus misschien ligt het aan mij, maar toch...

Seks was verder geen enkel probleem. En nog even in reactie op de jongen hierboven die hem voelde tijdens het vrijen:
Het is toch zo dat je hem best even uit mag doen tijdens het vrijen? Als je hem daarna maar weer in doet. Tenminste, dat heb ik toen begrepen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 11 april 2005 @ 23:06:20 #223
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_26159512
Halleej ..
Ik heb weer wat!
vrijdag kreeg ik de uitslag van een bloedonderzoekje en blijk ik dus een te snel werkende schildklier te hebben. Omdat de schildklier met hormonen te maken heeft, zal ik dit donderdag toch maar even melden aan de internist dat ik de nuvaring gebruik. Het schijnt dat de schildklier toch ook met de hypofyse te maken heeft. Woensdag weer 1 erin .... hopelijk heb ik er niet al te veel last van ..
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  maandag 11 april 2005 @ 23:25:10 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26160023
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 15:57 schreef Jane het volgende:
Mijn ervaring was dat ik het gevoel had dat, hoewel je minder hormonen schijnt binnen te krijgen dan bij de pil, ik er toch meer vervelende bijwerkingen van leek te hebben, met name een onbestemd landerig gevoel en libidoverlies.
Ja, dit had ik dus ook. Gewoon een vaag hangerig gevoel, terwijl ik van de pil nooit bijwerkingen heb gehad. Behalve dan een libido verlies, maar dat bleek eigenlijk pas toen ik ermee stopte.

3 dagen nadat ik de ring er in had gedaan na mijn stopweek heb ik hem er definitief uit gehaald. Vage hoofdpijnen en idd raar gevoel.
De hoofdpijnen verdwenen vrijwel meteen en het ook qua libido merkte ik binnen een paar dagen al verschil.

Voor mij dus absoluut geen voorbehoedsmiddel met hormonen erin meer.
Wel jammer, want ik vond de ring op zich ideaal.
quote:
Op maandag 11 april 2005 23:06 schreef Pearly het volgende:
Halleej ..
Ik heb weer wat!
vrijdag kreeg ik de uitslag van een bloedonderzoekje en blijk ik dus een te snel werkende schildklier te hebben. Omdat de schildklier met hormonen te maken heeft, zal ik dit donderdag toch maar even melden aan de internist dat ik de nuvaring gebruik. Het schijnt dat de schildklier toch ook met de hypofyse te maken heeft. Woensdag weer 1 erin .... hopelijk heb ik er niet al te veel last van ..
Idd maar even melden. Je weet maar nooit. Het zijn volgens mij wel andere hormonen, maar toch.
***
pi_26564149
Sinds wanneer is dat eigenlijk dat je de ring in de koelkast moet bewaren? Ik zag bij mijn nieuwe verpakking idd een sticker zitten met "in de koelkast bewaren" ofzo erop, maar die heb ik eerder echt niet gezien. (Gebruik hem nu al 2 jaar en 3 maanden) Er stond wel in de bijsluiter beneden 30 graden C bewaren (staat er nu trouwens nog steeds in) maar niks over de koelkast. Is er iets veranderd aan het product ofzo of is dit gewoon zodat ze de werking beter kunnen garanderen ofzo? Voor het geval dat het in je nachtkastje toch warmer wordt als 30 graden? Idd als je ze in je tas bewaart en je gaat dan fijn op een terrasje zitten ofzo...

Ik heb gelukkig wel een vakje in de koelkast waar ze uit het zicht liggen maar lijkt me toch een beetje genant als vrienden iets uit de koelkast gaan pakken en ze zien die dingen liggen ofzo.
Een tijd geleden woonde ik in een soort woongroep, daar deelde ik dus de koelkast met mijn buurman. Mijn kamer werd in de zomer erg warm (enkele beglazing) dus ik moest de ring daar in de zomer ook in de koelkast bewaren, die had ik toen altijd in een papieren zakje zitten, maar dat ziet er dan toch ook best dubieus uit! Wekt toch nieuwsgierigheid op, lijkt me.
pi_26564169
Ik moet echt minder ofzo gaan zeggen.
pi_26581990
hoi 'ofzo' flutterbye,

ik gebruik de ring ookal vanaf het prille begin en heb toen alles goed bestudeerd, toen viel me op dat er iets stond over in de koelkast bewaren (apothekers info misschien) en heb de ringen altijd in de koelkast bewaard. in de koelkast bewaren, zorgt voor een langere houdbaarheid, zo krijg ik nu voor 6 maanden i.p.v. 3 maanden, ringen mee, wel zo makkelijk.

waarom zouden mensen niet mogen zien dat ik anticonceptie gebruik? ik vind het geen enkel probleem dat mensen eventueel mijn nuvaringen in de koelkast tegenkomen, het is tenslotte netjes verpakt.

groet!
Tomorrow will be canceled due to lack of interest.
  donderdag 28 april 2005 @ 22:23:09 #228
39158 confined
breaking the waves
pi_26582723
Ik bewaar ze ook altijd in de koelkast. En het maakt mij geen reet uit wie die dingen daar ziet liggen. Waar moet ik me voor schamen? Voor mezelf? Nou nee.

Dat in de koelkast bewaren gaat om het volgende:
Wanneer de ringen eenmaal boven de 8 graden celcius zijn uitgekomen, zijn ze nog maar tot de korte houdbaarheidsdatum (dus die op het doosje) houdbaar. Blijven ze altijd onder de 8 graden, dan zijn ze veel langer houdbaar.

Ik haal ze echter maar steeds voor 3 maanden, omdat die ringen bijvoorbeeld niet gekoeld naar de apotheek worden vervoerd. Dus ik kan nooit met 100% zekerheid zeggen of ze al ooit boven de 8 graden zijn gekomen.
Verder vind ik het met name in de zomer wel prettig om te weten dat ze zo altijd onder de 30 graden blijven
  † In Memoriam † donderdag 28 april 2005 @ 22:39:06 #229
43556 miss_dynastie
pi_26583193
quote:
Op donderdag 28 april 2005 10:35 schreef flutterbye het volgende:
Ik heb gelukkig wel een vakje in de koelkast waar ze uit het zicht liggen maar lijkt me toch een beetje genant als vrienden iets uit de koelkast gaan pakken en ze zien die dingen liggen ofzo.
Ik schaam me daar echt niet voor, anticonceptie is toch heel normaal ?
  zaterdag 30 april 2005 @ 12:30:54 #230
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_26616869
Yep! Dat ben ik met miss_dynastie eens. Waarom zou je je schamen om het feit dat je niet zwanger wil worden!?
Ik haal ze liever ook voor 3 maanden. You never know .......
Aangezien ik ze ook 4 weken in houd lijkt, lijkt het me niet verstandig er 6 te kopen.
Ik gebruik 'm deze maand precies een jaar geloof ik !! .... Ik wil NOOOOOOOit iets anders meer!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_26617773
Sterker nog, het levert een leuke bep op met vriendinnen:

Vriendin pakt bier uit koelkast en ziet verpakking liggen. Vragen erover daarna: "wat is dat, hoe ziet het eruit, istie groot, voel je hem zitten blablabla".

10 Minuten later weer 2 meiden enthousiast gemaakt
pi_26618606
Bij mij gaat hij er vandaag uit, en er gaat geen nieuwe meer in. Ik ga 3 maanden aan de condooms, om te zien of het een wezenlijk verschil maakt, helemaal geen hormonen. En als dat zo is ga ik kijken naar een niet-hormonale manier van anticonceptie.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_26666479
Het is ook helemaal niet zo dat ik me ervoor schaam, hoor. Mijn ervaring is gewoon dat veel jongens zich er niet op hun gemak bij voelen, erover praten vinden ze al niks, laatstaan dat ze die dingen zien liggen. (vooral als ze er dan achter komen dat je ze in moet brengen) Maarja, ze liggen er toch, dus ik merk vanzelf of mensen erop reageren. Het is natuurlijk ook niet zo dat je gelijk ziet dat het om anticonceptie gaat.

Bij mijn apotheek geven ze de ring echt niet voor langer dan 3 maanden mee, hoe heb je dat voor elkaar gekregen, lack-of-interest? Maar idd, bij het naar huis fietsen zijn ze bij mij dan waarschijnlijk al boven de 8 graden gekomen, dus dat heeft ook niet zoveel zin.
Het scheelt wel een hoop dat ik niet meer naar de dokter hoef te bellen voor een nieuw recept! Als ik dat recept nog nodig had zou ik waarschijnlijk wel gaan zeuren om er meer mee te krijgen. Gesprekje van 30 seconden en daar betaal je dan 20 euro voor. Consultkosten heet het dan. Terwijl je alleen met de assistente hebt gesproken! Maarja, dat hoeft dus niet meer. Blij
pi_26699678
Hallo,

door verschillende redenen wil ik stoppen met mijn diane-35 pil. Vandaag ben ik bij mijn huisarts geweest en zij adviseerde mij de Nuva-ring.
Ik wil het graag gaan proberen en heb de hele dag gesurfd naar info, maar ik heb nog enkele vragen:


- Hoe zit dat met neerslachtigheid/depressie? Is het minder geworden door over te stappen op de Nuvaring?

- Libido? meer/minder?

- Is er iets met je gewicht veranderd?


Alvast bedankt.
pi_26700389
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:06 schreef So_Addictive het volgende:

- Hoe zit dat met neerslachtigheid/depressie? Is het minder geworden door over te stappen op de Nuvaring?

- Libido? meer/minder?

- Is er iets met je gewicht veranderd?
Wat ik erover gelezen heb zijn juist deze factoren bij iedereen anders. Meer minder libido, gewichtstoename/afname, alles komt voor. En je mag er ook vanuit gaan dat alle bijwerkingen van de pil bij de Nuvaring ook aanwezig kunnen zijn, dus vanuit die optiek geen verschil helaas.

Mijn eigen ervaringen: (slikte hiervoor trouwens geen pil)

Depressiviteit wordt niet erger of beter. Libido wordt niet erger of beter. Ben iets afgevallen, maar ook dat wijd ik niet aan de ring, maar aan minder chips, waarmee ik gestopt ben. .

Enige bijwerking dat ik ervan heb is tot nu toe een hoofdpijn aanval in de stopweek, en ik ben wat schimmelgevoeliger. En verder bevalt het eigenlijk gewoon prima .
pi_26700866
Ik probeer het gewoon

De diane 35 is een vrij zware pil en ik hoop dat ik met de nuvaring wat minder last heb van de bijwerkingen
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:57:42 #237
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_26701402
Er zit wel degelijk verschil in Marsterrtje! Ik vind niet dat je dit zomaar kan zeggen!
Ik vind niet dat men zomaar kan schrijven dat de nuvaring niet bijdraagt aan bepaalde dingen als sikkeneurigheid en libido!

Mijn ervaringen zijn:
Libido verbetering ( ZEER ZEKER bij mij )!
Minder last van de hormoonhuishouding zoals vrouwen daar last van kunnen hebben. (sikkeneurig)
Geen buikpijn of hoofdpijn (alleen in het begin wat hoofdpijn vlak na het inbrengen van de ring wat te maken heeft met de hypofyse die moet wennen aan de stoffen die 'm voor de gek houden).

Als je de nuvaring gewoon kan hebben zoals ik weet ik zeker dat je zal roepen dat dit een GIGA verbetering is! GEwoon proberen! Baat het niet dan schaad het echt niet!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_26701753
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:57 schreef Pearly het volgende:
Er zit wel degelijk verschil in Marsterrtje! Ik vind niet dat je dit zomaar kan zeggen!
Ik vind niet dat men zomaar kan schrijven dat de nuvaring niet bijdraagt aan bepaalde dingen als sikkeneurigheid en libido!
Eh... dat zeg ik toch ook? In het eerste gedeelte van mijn post zeg ik dat alle items waarover dame info wilde, verschillende dingen worden beweerd. De ene meer libido, de ander minder. Iedereen heeft andere ervaringen en bijwerking.

In het tweede gedeelte geef ik mijn eigen ervaring, namelijk, dat ik van die dingen geen last heb (goddank).

Niet meteen tot conclusies springen hoor...
pi_26705309
ik hou jullie op de hoogte..
  dinsdag 3 mei 2005 @ 19:21:48 #240
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_26705378
aah ja ... zie nu de tegens en voors!!!
Was geenszins mijn bedoeling om te bressen!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_26790178
Ik heb het vandaag gehaald bij de apotheek, moest 19,80 euro betalen voor 3 ringen.
Morgen breng ik de eerste in...
pi_26827776
Ik ben net met de Nuvaring gestart ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen. Heb hiervoor nog nooit anticonceptie gebruikt, de dokter raadde dit mij aan.
Nou vroeg ik mij ook wat af, ik heb de ring zeg maar net ingebracht maar hij plopte toen zeg maar wel open en op het plaatje is de ring helemaal samengedrukt, maakt het erg uit hoe de ring er in zit?
En ik had nog een vraagje, hoe is dat eigenlijk met vingeren, ik bedoel dan voelt je vriend de ring toch wel zitten, als ik het zelf doe voel ik m namelijk ook...
  zondag 8 mei 2005 @ 17:14:30 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26828413
Nee, dat maakt niet uit. Staat als het goed is ook in de bijsluiter.
En ja, als je vriend zijn vingers niet korter zijn dan de jouwe dan voelt hij de ring ook. Maar dat is toch niet zo'n enorm probleem?
***
pi_26829595
Nee is het ook niet..
Ik hou jullie wel op de hoogte van mijn ervaringen, vond het trouwens best apart van de dokter dat ze mij deze vorm van anticonceptie zo uit eigen beweging voorschreef, ook omdat ik nog nooit aan anticonceptie heb gedaan..
pi_26844892
Ik vind het vrij logisch dat je dokter dit als eerste voorschrijft. Als ze gewoon goed geïnformeerd is, kan dat best. Vooral dokters die er in hun eigen praktijk niet zoveel ervaring mee hebben, schrijven zo'n "nieuwe" methode niet zo snel voor. De tijd dat dokters automatisch maar de pil voorschrijven zou allang voorbij moeten zijn! Misschien helpt die nieuwe campagne wel (er is meer dan de pil of zoiets) Daar komt bij dat de ring eigenlijk hetzelfde is als de pil (qua werkzame stoffen dan) alleen is de dosering kleiner, gelijkmatiger en hoef je er niet iedere dag aan te denken.

So_Addictive, over die bijwerkingen, ik heb veel minder tot geen hoofdpijn in de stopweek, geen verandering in gewicht, geen moodswings oid, wel libido-verlies.
  maandag 9 mei 2005 @ 09:33:01 #246
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_26845103
Heel goed Stefanie, dat jouw arts je deze a.c. vorm laat proberen. Ik heb 15 jaar de pil geslikt. Wat een zooi.
Je ring gaat er idd samen geknepen in en neemt zijn oorspronkelijke ronde vorm weer aan als hij binnen is.
Yep ... je voelt um zitten. Is dat problematisch dan? Even eruit halen bij de daad is geen punt als je 't vervelend vindt dat hij 'm voelt. Maar ik laat um mooi zitten waar ie zit 4 weken lang ....

Wel libido-verlies flutterbye! Dat is zonde en jammer zeg ....
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_26849122
Nou, ik heb hem nou vanaf zaterdag in.

Inbrengen was nogal een klus
Ik voel hem verder niet zitten, met mijn vingers wel (begrijpelijk natuurlijk)
Maar ik heb het idee dat ik hem er niet ver genoeg erin heb zitten


Ik heb er nog geen sex mee gehad... woensdag zie ik mijn vriend en dan kunnen we het ff uitproberen


Voelen jullie partners de ring zitten? De dokter zei tegen me dat als mijn vriend het voelt dat ik de ring eruit kan halen voor een uurtje of wat..

Over de bijwerkingen kan ik nog niet veel vertellen...
pi_26851006
Tja, dat libidoverlies is eigenlijk iets van de laatste 8 á 9 maanden, denk ik, daarvoor had ik er geen last van. Dus misschien ligt het ergens anders aan... Gebruik de ring al 2 jaar en um... 3 maanden. Maarja, vaak komen dat soort dingen toch ook pas na een tijdje naar voren? Ach ja, ik ervaar het niet echt als een probleem, ik had juist altijd een beetje last van overdrive... Nu gaat het gewoon niet echt vanzelf, ik moet echt zin 'maken'.
Mijn partner voelt de ring wel zitten maar heeft er (meestal) geen last van, anders haal ik de ring er gewoon even uit. Niet vergeten weer in te brengen! Dat heb ik dus 1 keer gehad, op onze huwelijksnacht... ik dus de volgende ochtend als kersvers bruidje naar de apotheek om een morning after pil te halen, lol.
Het inbrengen ging bij mij de eerste paar keer ook een beetje lastig, en de eerste paar maanden had ik ook vaak het idee dat ik hem voelde zitten of dat hij naar beneden zakte. Maar nu heb ik daar dus echt geen last meer van, het inbrengen gaat vrij makkelijk en ik voel hem bijna nooit meer. Soms ga ik zelfs checken of hij er echt nog wel zit! Dus even doorzetten!
  maandag 9 mei 2005 @ 13:36:58 #249
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_26851066
quote:
Op maandag 9 mei 2005 12:30 schreef So_Addictive het volgende:
Nou, ik heb hem nou vanaf zaterdag in.

Maar ik heb het idee dat ik hem er niet ver genoeg erin heb zitten
Idd .. Dat is maar 't idee. Hoe langer je 'm draagt hoe meer je 't vergeet!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_26851471
Ik moet zeggen dat ik dit forum erg prettig vind, het lukt me namelijk niet om op de site me als gebruikster in te loggen, geeft telkens aan dat de barcode onjuist is
Maar gelukkig kun je met dit forum ook veel ervaringen uitwisselen!

De ring zit er nu vanaf zondag in en ik voel m verder niet zitten, wel controleer ik af en toe even maar de ring blijft gelukkig steeds waar ie is
Mijn vriendje weet nog niet dat ik deze vorm van a.c. gebruik, hij wist wel dat ik naar de dokter ging. Ik ben nog niet van plan om het te gaan vertellen, heb dan zo'n idee dat hij het dan juist gaat voelen omdat hij het dan zegmaar weet... Als hij iets voelt dan zegt ie het vanzelf wel neem ik aan en kan ik er altijd nog wat over vertellen:P
Heb nu wel buikpijn.. maar dat hoort natuurlijk gewoon bij de maandelijkse shit
pi_26851604
Ik ben wel direct gaan "ringen" nadat ik de laatste pil heb ingenomen en eigenlijk de stopweek in moest gaan.

Dat zal toch geen probleem zijn? Van een beetje doorbraakbloed lig ik niet wakker...
pi_26861752
Ik heb nu mijn eerste ring een uurtje in, het was even een gedoe om hem diep genoeg te krijgen.
De ring had de nijging om er weer uit te schieten, met een tampon heb ik hem er dieper
ingestopt, met het gevolg dat ik hem met mijn vingers niet meer voel.
Ik ga er maar niet aan zitten snerten en kijk over 21 dagen wel weer.
Wat ik wel geinig vondt, is dat bij sommige vrouwen de behoefte naar sex groter is geworden
door het dragen van de ring.
De ring die ik nu een uur in heb bezorgt bij mij een lichte tinteling, ik voel hem dus zitten
op een zeer prettige manier.
De ring stimuleert waarschijnlijk zo de gevoelens van de vrouw, nu in ieder geval bij mij wel.
Wat de ring met mijn hormonen gaan doen is natuurlijk nog afwachten.
pi_26873300
quote:
Op maandag 9 mei 2005 19:35 schreef boterbloem het volgende:

De ring die ik nu een uur in heb bezorgt bij mij een lichte tinteling, ik voel hem dus zitten
op een zeer prettige manier.
De ring stimuleert waarschijnlijk zo de gevoelens van de vrouw, nu in ieder geval bij mij wel.
pi_26874612
ik sluit me aan bij so_addictive! LOL!!!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 11:14:58 #255
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_26877418
TEring ja!! Same hier!

Tering wat een gewaarwording zal het zijn
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_26881636
heeft iemand al een orgasme gehad van die ring?
pi_26882511
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:43 schreef So_Addictive het volgende:
heeft iemand al een orgasme gehad van die ring?
Ik test elke dag , klaarkomen MET de ring gaat als een speer, ik wacht nog op DOOR .
  dinsdag 10 mei 2005 @ 14:27:45 #258
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26882982
Overweegt om haar pleister in te ruilen voor zo'n ring
pi_26883228
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 14:27 schreef Aventura het volgende:
Overweegt om haar pleister in te ruilen voor zo'n ring
Ik zou het doen.

Ze werken nu aan een nieuwe versie: 'ribbed for her pleasure!'
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:13:51 #260
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_26885827
naa kom .... We gaan Boterbloem wel even helpen!
Het heeft niet zo veel zin om je ring als een malloot omhoog te duwen. De ring gaat om de bolling binnen in je schede zitten. ( de bolling is het begin van je baarmoeder hals ). NOrmaal zit deze redelijk laag in de schede. Heb je er lekkere zin an ( m.a.w. ben je geil ?).... dan gaat de baarmoeder omhoog. ( ook de baarmoederhals gaat mee dus de ring gaat dieper zitten ) Voel maar eens!!

De lichte tinteling die jij voelt zal toch een soort van irritatie moeten zijn omdat je binnenkantje even moet wennen aan de zooi in die ring, meid. En het is niet de ring die zorgt voor lekkere gevoelens, dat zijn je hersentjes die het spannend en stiekum lekker vinden dat je daar iets in je vagina hebt zitten. Dat gaat vanzelf een keertje over.
Overigens, de ring doet niks met je hormonen.
Hee ... succes hoor Boterbloem. Geniet van je nieuw a.ceetje!

[ Bericht 1% gewijzigd door Pearly op 10-05-2005 16:25:41 ]
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_26893958
Nu 25 uur later met mijn eerste ring, zit hij nog steeds goed en bleef hij ook zitten,
na twee heerlijke orgasmes in bad met mezelf.
De ring of wat het ook is, zorgt nog steeds voor die tinteling.
Mijn toestand in mijn hoofd is minder, ik ben echt niet te genieten, deze bui herken ik niet van mezelf.
Ik zei tegen me man, dat ik net het gevoel heb, alsof ik aan het infuus loop, maar dan zonder
karretjes en snoertjes naast me.
Ik hoop dat deze bui snel over mag gaan, normaal ben ik een moeder met een reuze geduld,
nu hoorde ik mij eigen ineens schreeuwen tegen de kids, wat ik nooit eerder heb gedaan.
Hierbij moet ik wel even vertellen, dat ik altijd heel erg sterk op medicijnen reageer en eerder
klachten krijg dan de meeste mensen en ook erg gevoelig reageer als er wat aan de hand
is met mijn lichaam.
Zo wist ik 4 keer van tevoren al, dat ik op dat moment zwanger zou worden als ik het zou
doen op dat moment, daar heb ik toen gehoor aangegeven, de innesteling en alles heb ik toen zeer bewust ervaren.
Ik had trouwens wel schik om jullie reacties, ik hou wel van dat soort humor.


pi_26895420
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:48 schreef boterbloem het volgende:
Nu 25 uur later met mijn eerste ring, zit hij nog steeds goed en bleef hij ook zitten,
na twee heerlijke orgasmes in bad met mezelf.
De ring of wat het ook is, zorgt nog steeds voor die tinteling.
Mijn toestand in mijn hoofd is minder, ik ben echt niet te genieten, deze bui herken ik niet van mezelf.
Ik zei tegen me man, dat ik net het gevoel heb, alsof ik aan het infuus loop, maar dan zonder
karretjes en snoertjes naast me.
Ik hoop dat deze bui snel over mag gaan, normaal ben ik een moeder met een reuze geduld,
nu hoorde ik mij eigen ineens schreeuwen tegen de kids, wat ik nooit eerder heb gedaan.
Hierbij moet ik wel even vertellen, dat ik altijd heel erg sterk op medicijnen reageer en eerder
klachten krijg dan de meeste mensen en ook erg gevoelig reageer als er wat aan de hand
is met mijn lichaam.
Zo wist ik 4 keer van tevoren al, dat ik op dat moment zwanger zou worden als ik het zou
doen op dat moment, daar heb ik toen gehoor aangegeven, de innesteling en alles heb ik toen zeer bewust ervaren.
Ik had trouwens wel schik om jullie reacties, ik hou wel van dat soort humor.
Wow, voel je dan ook altijd je eisprong als je geen hormonen gebruikt?
Wel vervelend trouwens van die extreme stemmingen. Ik had dat toen ik de diane pil gebruikte. Ik hoop voor je dat dit effect wat afneemt met de tijd.
De orgasmes zijn natuurlijk wel een leuke bijkomstigheid. Keep up the good work, zou ik zeggen
en ik wil ook een bad
pi_26896178
Ik kan zonder kalender precies voelen in mijn lichaam, in wat voor stadium mijn eitjes zijn en
waar mijn lichaam met bezig is.
De tijden dat ik broeds ben oftewel vruchtbaar, merk ik aanmezelf door mijn eigen houding
en ook dat ik dan wat meer afscheiding krijg.
De afscheiding is dan zeer zoet en ruikt ook zoet, ik noem het ook wel lokstof voor het mannetje.
Daarbij voel ik ook dat het eitje een beetje narig gaat doen, als het niet bevrucht is, dan krijg ik
wat kleine steekjes in mijn onderbuik.
Een week voordat ik ongesteld moet worden, dan krijg ik zere borsten en wat lichte hoofdpijn
en soms een kleine huilbui.
Een orgasme in bad, zie ik echt als ontladen, heeft niet altijd zozeer met een warme bui te maken.
Ik ga lekker in bad liggen, draai de doucekop eraf en zet de kraan op de juiste tempratuur,
de waterstraal kun je aanpassen naar wat jezelf prettig vindt en dan hou ik hem lekker tegen
mijn .... aan.
Twee vliegen in een klap een schoon poesje en de heerlijkste orgasmes die je maar kan wensen.
Ik hoop inderdaad dat mijn bui weer snel overgaat, dit is niet prettig, heeft iemand ook een
rot bui gekregen in het het begin met de Nuvaring en trekt dit weer weg?
pi_26905252
Ik had bij de pil wel ontzettende rotbuien toen ik ermee begon, bij de nuvaring had ik het een heel klein beetje, maar in vergelijking met de pil was het niks. Ik was gewoon een klein beetje prikkelbaar, maar dit was alleen de eerste maand, en toen ik in de eerste stopweek geen hoofdpijn bleek te krijgen, was ik natuurlijk superblij!
Je lichaam moet aanpassen aan de hormonen en dan kan het idd zijn dat je stemming wat veranderd, maar meestal gaat dit vanzelf weer over.
Als je echt een tinteling voelt en dit blijft zo, lijkt me dat niet helemaal goed. Of het duid zoals Pearly zei op irritatie, of je bent gewoon heel erg gevoelig. Misschien is dat wel een prettig gevoel, maar ik kan me niet voorstellen dat je het na 3 maanden nog steeds leuk vind om er constant mee rond te lopen. Maarja, misschien ook wel... Maar het is (volgens de bijsluiter dan) uiteindelijk wel de bedoeling dat je er gewoon niks meer van voelt. Als je een tampon gebruikt, voel je die dan ook zo zitten? Als je die ook voelt zitten, lijkt het mij dat het gevoel gewoon veroorzaakt wordt door het feit dat er iets in je zit. Als je een tampon niet voelt, ligt het gevoel misschien toch aan de stof die door de ring word afgescheiden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 mei 2005 @ 10:12:06 #265
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_26905742
Ik voel de ring ook af en toe, vaker als ik hem er gewoon 'los' in heb zitten (heb het idee dat ie dan in de lengte ligt als het ware). Ik leg er daarom meestal even een knoopje in Dan voel ik hem helemaal niet zitten, wel zo prettig.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_26906920
tja, ik voel hem ook wel eens, als hij een beetje naar beneden zakt bijvoorbeeld, of als hij niet goed om de baarmoedermond zit, maar ik heb nog nooit een tinteling gehad!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 mei 2005 @ 11:21:48 #267
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_26907753
Nee, tintelingen ook niet hoor
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_26907996
Ik voel hem echt helemaal niet....

Om me ervan te vergewissen dat hij er toch niet zit, haal ik hem er soms even uit, onder de douche oid.

Maar verder.... ook geen tinteling iig
pi_26908360
ik voel hem totaal niet zitten, ook geen tinteling...

Ik merk wel dat ik vandaag best Horny ben
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:33:38 #270
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_26909798
ja ... logisch als je die soft-porno verhalen leest So_Addictive.

Boterbloem moet gewoon even wennen aan de nuvaring. Ongetwijfeld dat ze over een paar maanden zegt ; 'ik ben er helemaal niet meer mee bezig in mijn hoofd'. Je ongeduld kan idd te maken hebben met de nuvaring. ( hoeft niet persee ) Dat moet je even bekijken als je 'm wat langer in hebt.

Haal jij 'm eruit marsterretje? mmm .. daar moet ik niet aan denken. Ik voel wel gewoon met mijn vinger om er zeker van te zijn dat de ring er nog zit. D'r uit ... nooit!! Alleen de dag dat ier 'r uit moet.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_26912875
Ik voel de ring ook niet zitten dat is wel fijn. Heb de ring nu sinds zondag en ik merk nog helemaal niets aan mezelf dat vind ik wel beter. Maarja ik gebruik m natuurlijk ook nog maar kort.. Maar tog
pi_26912898
Met het douchen haal ik hem er ook even uit, gaat ff wat makkelijker met de vaginale douche...
pi_26912909
En volgende zondag is ie ook nog es betrouwbaar
pi_26912950
Ik laat de ring er lekker in zitten, maar dat moet natuurlijk ook 7 dagen achtereenvolgens anders is ie niet betrouwbaar...
pi_26913001
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 14:14 schreef Stefanie1305 het volgende:
Ik laat de ring er lekker in zitten, maar dat moet natuurlijk ook 7 dagen achtereenvolgens anders is ie niet betrouwbaar...
Alleen als je er net mee begonnen bent en van te voren geen ander anticonceptiemiddel gebruikte...

Voor de rest mag hij er gerust even uit als je hem maar binnen 2 á 3 uurtjes terugzet ( according to my doctor..)
pi_26913036
So_Addicitve jij bent toch zaterdag begonnen met 'ringen'?
Ik zondag dus dan zijn we ongeveer gelijk begonnen!
pi_26913047
jep zaterdag

Maar ik gebruikte de pil al voordat ik ging "ringen"...
Ik ben betrouwbaar
pi_26913066
Jups klopt maar ik ben idd net begonnen en heb hiervoor geen a.c. gebruikt dus dan moet t idd 7 dagen
pi_26913077
Beter... ik moet w8en...
pi_26913090
Vanavond maar even testen
pi_26913132
Oehoee jij wel
Arme ik
pi_26918956
Een forum voor vooral meisjes, maar ik vind het ook belangrijk. Je moet samen zorgen voor je anticonceptie.
Ik heb een hele lieve vriendin met een NuvaRing. Ze had niet zo veel ervaring met sex, maar had een ring omdat ze niet structureel slikte en daar soms last van had bij haar menstruatie.
De eerste keer dat ik sex met haar ging hebben merkte ik de NuvaRing meteen op. Ik was een beetje met mijn vingers aan het spelen in haar vagina.
Ze was heel gevoelig, en ik moest een beetje voorzichtig zijn met haar.
Ze had altijd de nuvaring gedragen in haar schacht. Als daar niemand komt dan zit het perfect, maar met mij als gezelschap dacht ze daar wel last van te krijgen.
Zonder het haar echt te vertellen heb ik voorzichtig geprobeerd de ring te verplaatsen richting de baarmoedermond. Ik dacht dat dat fijner zou zijn voor mij en voor haar.

Ze had nooit gedurft om de ring zo diep in haar vagina te hebben, maar toch beviel het haar stukke beter.
De ring wil weleens een beetje gaan schuiven, dus voortaan check ik even voor de sex met mijn vingers of hij nog netjes achter in zit. als de ring niet goed achterin zit, dan wordt bij haar de vaginawand een beetje geirriteerd, en overgevoelig. Sex is dan alleen heel zachtjes lekker.
Als de ring al geruime tijd netjes op zijn plaats heeft gelegen hebben we er allebei totaal geen last meer van. Ook bij een heftige vrijpartij kom je hem dan niet meer tegen. (en geloof me, dat hebben we stevig getest)

Het ringetje moet wel goed zitten, en dat is soms lastig,
maar je moet er de lol van inzien... Wees niet bang.

Als je hem helemaal vertrouwd, vraag hem dan gewoon een keer apart en leg uit hoe je er zelf mee omgaat.

Ik heb haar laatst geholpen de ring in te doen. Misschien een beetje raar, maar het is wel heel leuk.
Als jongen kun je er netjes voor gaan zitten, en kunt overal goed bij. Als meisje moet je dan wel veel vertrouwen hebben, maar uiteindelijk kun je makkelijker relaxen...

Houd er iets serieus van, maar speel er gewoon een keer mee. (SAMEN)
pi_26919212
Tijdens vingeren kan je de ring wel vinden.

Tijdens sex voel je het denk ik niet als je met je penis tegen het ringetje zit.
Je stoot ook tegen de baarmoedermond, en die is meestal ook wat harder zijn dan de rest van de vagina.

Het kan zijn dat de ring een beetje verplaatst, maar naar buiten vallen doet hij denk ik niet zo makkelijk.
Je kunt tijdens de sex wel de ring aanraken, maar kunt hem echt niet naar buiten krijgen.

De ring is 4 a 5 centimeter in doorsnede, en een penis lang niet. het is alsof je een elastiekje wilt oprapen met de punt van een bezemsteel.... ONMOGENLIJK!

VOORDELEN VOOR DE MAN:
- vrouwen met een ring hebben niet zulke schommelingen in hormonen, en dus ook geen grote schommelingen in hun humeur... behalve als het in hun karakter zit natuurlijk!
  woensdag 11 mei 2005 @ 18:49:08 #284
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_26921860
pff.. nou uhh ... vriendjevan! Fijn dat je het op zo'n manier geweldig vindt om te doen! SChitterend dat je vriendin dat allemaal geweldig vindt hoe je met haar en haar 'ringetje' om gaat ..... Maar laat mij de boel maar mooi zelf d'r in stoppen en verwijderen. Daar heb ik mijn vriendje niet bij nodig. Die mag andere dingen 'samen' met mij doen!

Nou ja... ieder zijn ding he

ps Er zijn mannen die het voor elkaar hebben gekregen de ring te steken en er mee uit te nemen!
ps 2 Alle vrouwen zijn anatomisch gezien anders ( heb ik al vaker verteld ). Bij zeer weinig vrouwen komt de ring er echt uit ...... Er zijn er! Maar dat zullen er niet veel zijn.
De nuvaring is een kwestie van wennen. Ik dacht vorig jaar toen ik begon met de ring ook dat ik hem voelde zitten. Na 2 a 3 maanden hoorde hij helemaal bij mij!! en voelde of merkte ik er niks meer van!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_26948766
4 á 5 centimeter in doorsnede - die zijn er vast wel, hoor! Wij gaan ook echt niet met het 'ringetje' spelen, hoor, het is geen vibrator! Maarja, ieder zijn eigen ding.
pi_26954470
Ik zat me even wat af te vragen.. Ik heb de ring sinds zondag en ik moet dus 7 dagen wachten
Is de ring dan de volgende zondag echt betrouwbaar (15 mei) of al eerder? of zouden jullie voor de zekerheid ook een condoom gebruiken, of gaat dat stuk door de ring?
Hiervoor dus geen a.c. gebruikt
pi_26955134
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 19:47 schreef Stefanie1305 het volgende:
Ik zat me even wat af te vragen.. Ik heb de ring sinds zondag en ik moet dus 7 dagen wachten
Is de ring dan de volgende zondag echt betrouwbaar (15 mei) of al eerder? of zouden jullie voor de zekerheid ook een condoom gebruiken, of gaat dat stuk door de ring?
Hiervoor dus geen a.c. gebruikt
Logische gesproken is het na 7 dagen ZEKER safe. Organon zou zoiets niet op de bijsluiter zetten met een zekere safe zone. Waarschijnlijk ben je na een paar dagen al beschermd, maar willen ze het zeker voor het onzeker nemen, en maken ze er 7 dagen voor om zeker te zijn. Je hoeft dus geen condoom te dragen, je bent al beschermd voor zwangerschap.

Als je het zelf niet vertrouwd zou ik gewoon een condoom gebruiken. Beter extra zeker dan de hele tijd in de zorgen zitten dat je op het randje zit. En een condoom kan natuurlijk geen kwaad. Stuk gaan zit er niet in, zeg ik uit ervaring
pi_26956311
Thnx marssterretje!
Maarre ff uitgaan van het doemscenario heh.. stel dat ie wel stuk gaat moet ik dan een morning after pil halen of zal t wel goed zijn ? Uitgaande van zaterdag/zondag
pi_26958830
quote:
Op maandag 2 mei 2005 14:08 schreef flutterbye het volgende:
Bij mijn apotheek geven ze de ring echt niet voor langer dan 3 maanden mee, hoe heb je dat voor elkaar gekregen, lack-of-interest? Maar idd, bij het naar huis fietsen zijn ze bij mij dan waarschijnlijk al boven de 8 graden gekomen, dus dat heeft ook niet zoveel zin.
Waarom ik de ring nu plotseling wel voor 6 mnd. mee kreeg, weet ik niet. Misschien omdat ik regelmatig de ring daar haalde maar niet altijd... In A'dam heb je een apotheek die tot 22:00 open is en soms was het handiger om daarheen te gaan... Misschien omdat ik bij mijn apotheek had aangegeven dat ik liever meer ringen wilde hebben... Misschien omdat ik de ring al zo lang gebruik, de eerste keer dat ik bij mijn apotheek kwam voor de ring, hadden ze de ring nog niet eens... Of misschien heeft mijn zorgverzekeraar aangeven dat ze dat moeten doen, ik had een enorme stapel declaraties ingeleverd... Ach, ik weet het niet, maar ben er wel blij mee.

Die temperatuur maak ik me niet zo'n zorgen over, ik woon nog geen 5 min. lopen van de apotheek.

Mvg!
Tomorrow will be canceled due to lack of interest.
pi_26958950
Hoi Stefanie1305,

Na 7 dagen <b>hoef</b> je geen extra anticonceptie meer te gebruiken, het mag uiteraard wel. Dat geldt bij de pil én de nuvaring.

Groetjes!
Tomorrow will be canceled due to lack of interest.
pi_26959044
vriendjevan slaat een beetje eng toontje aan, blij dat het mijn vriend niet is... maar als vriendjevan kunnen helpen het lichaam te ontdekken, omdat het vriendinnetjevan van vriendjevan dat nog niet genoeg gedaan had, kan dat natuurlijk geen kwaad...

ik ken mijn lichaam prima en wist onmiddellijk waar ik dat ringeding kwijt moest.

groet!
Tomorrow will be canceled due to lack of interest.
pi_26959271
quote:
Op maandag 9 mei 2005 19:35 schreef boterbloem het volgende:
De ring die ik nu een uur in heb bezorgt bij mij een lichte tinteling, ik voel hem dus zitten
op een zeer prettige manier.
De ring stimuleert waarschijnlijk zo de gevoelens van de vrouw, nu in ieder geval bij mij wel.
Wat de ring met mijn hormonen gaan doen is natuurlijk nog afwachten.
Zou het niet zo kunnen zijn dat de ring precies tegen je g-spot(je) aan zit? dat heb ik weleens, dat kan behoorlijk lastig zijn...

Irritatie lijkt het me niet als het prettig voelt.

Groetjes.
Tomorrow will be canceled due to lack of interest.
pi_26959272
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 22:13 schreef lack-of-interest het volgende:
vriendjevan slaat een beetje eng toontje aan, blij dat het mijn vriend niet is... maar als vriendjevan kunnen helpen het lichaam te ontdekken, omdat het vriendinnetjevan van vriendjevan dat nog niet genoeg gedaan had, kan dat natuurlijk geen kwaad...

ik ken mijn lichaam prima en wist onmiddellijk waar ik dat ringeding kwijt moest.

groet!
zouden er nou ook blondjes zijn die de ring door proberen te slikken. Dat doe je met de pil immers ook

PS. Je tags hebben rechte haakjes nodig: [ ]
  donderdag 12 mei 2005 @ 22:31:41 #294
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_26959616
hahahahahahahaah Octopussy


Stephanie. NA 7 dagen de ring dragen is ie gewoon 'betrouwbaar'. En je mag um zelfs gewoon lekker 4 weken in houden.

Ook de g-spot kan niet geraakt worden door de ring. Dat zal een andere spot zijn"
Ik vertelde al : het zit tussen haar oren ..... je voelt dat ding omdat het spannend is en dat maakt een beetje hitsig!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_26972099
Ben een beetje aan 't rondzoeken naar informatie over de Nuvaring, om te kijken of het het waard is om te proberen.

1. Wat zijn de risico's. Wat kan er fout gaan (qua zwangerschap)?
2. Is de ring echt niet te voelen bij seks, dat kan ik me namelijk absoluut niet voorstellen. Hij ligt tegen de baarmoedermond? Meer reacties van vriendjes dus, is het vervelend?
3. Voel je de ring nog als je hem gewoon draagt en blijft ie wel een beetje zitten als je er eenmaal aan gewend bent? [edit] Oeps, zie dat daar al veel over gezegd is.
4. Ik zag ergens dat de ring 6 euro nog wat kost, klopt dat?
5. Lees hier dat je 'm ook gewoon 4 weken in kan houden, vermindert dit iets ana de werking, aangezien er een constante afgifte van hormonen is, die toch ook een keer moet stoppen.
6. Andere bijwerkingen, vooral bij vrouwen die ook al niet overgevoelig voor de pil waren.
7. Kan je hem gewoon vragen bij je huisarts om voor een periode te proberen en hoe stap je over?

Ben benieuwd! Alvast bedankt voor alle antwoorden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Innocence op 13-05-2005 12:24:36 ]
Sweet and innocent...
  vrijdag 13 mei 2005 @ 13:09:01 #296
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26973596
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 22:13 schreef lack-of-interest het volgende:
vriendjevan slaat een beetje eng toontje aan, blij dat het mijn vriend niet is... maar als vriendjevan kunnen helpen het lichaam te ontdekken, omdat het vriendinnetjevan van vriendjevan dat nog niet genoeg gedaan had, kan dat natuurlijk geen kwaad...

ik ken mijn lichaam prima en wist onmiddellijk waar ik dat ringeding kwijt moest.

groet!
Haha, dat gevoel had ik ook toen ik dat las, brr. Hoeveel kost de Nuvaring eigenlijk op jaarbasis.? Ik had eerst de pleister, ben daarmee gestopt omdat het me ruim 60 per halfjaar kostte. En aangezien ik nu geen vriendje heb vond ik dat net even teveel. Wordt de Nuvaring trouwens wél vergoed door de meeste verzekeraars?
pi_26974229
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 13:09 schreef Aventura het volgende:

[..]

Haha, dat gevoel had ik ook toen ik dat las, brr. Hoeveel kost de Nuvaring eigenlijk op jaarbasis.? Ik had eerst de pleister, ben daarmee gestopt omdat het me ruim 60 per halfjaar kostte. En aangezien ik nu geen vriendje heb vond ik dat net even teveel. Wordt de Nuvaring trouwens wél vergoed door de meeste verzekeraars?
Bij mij verzekeraar helaas helemaal niet. Ik betaal voor 3 ringen 32 euro. Voor 6 ringen heb ik laatst 55 euro ofzo betaald, misschien massa-korting

het vervelende bij mij is dat ik geen herhalingsrecepten krijg, dus ik moet elke keer weer de doktersassistente bellen om het recept. Er komt dus steeds iets van 15 euro bij

ik ga toch nog eens proberen om een recept los te peuteren zodat ik een internetabbo op de nuvaring kan nemen.
pi_26974307
10 euro per maand, is dus wat meer als ik dacht. Maar ja, als het echt goed werkt.
Wil iemand misschien als ie tijd heeft een paar van m'n vragen beantwoorden?
Sweet and innocent...
  vrijdag 13 mei 2005 @ 14:03:55 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26975461
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 12:15 schreef Innocence het volgende:
Ben een beetje aan 't rondzoeken naar informatie over de Nuvaring, om te kijken of het het waard is om te proberen.

1. Wat zijn de risico's. Wat kan er fout gaan (qua zwangerschap)?

Check even op www.nuvaring.nl Ik weet het niet helemaal uit mijn hoofd, maar volgens mij net zo betrouwbaar als de pil

2. Is de ring echt niet te voelen bij seks, dat kan ik me namelijk absoluut niet voorstellen. Hij ligt tegen de baarmoedermond? Meer reacties van vriendjes dus, is het vervelend?

Vriendje zit naast me en dicteert: Je voelt er niks van tijdens het vrijen. Met vingeren soms wel, maar niet storend.

3. Voel je de ring nog als je hem gewoon draagt en blijft ie wel een beetje zitten als je er eenmaal aan gewend bent? [edit] Oeps, zie dat daar al veel over gezegd is.

Nee, ik voelde de ring niet zitten en ja hij blijft prima zitten

4. Ik zag ergens dat de ring 6 euro nog wat kost, klopt dat?

Dat weet ik even niet meer... ik ben al weer een paar maanden gestopt ermee.

5. Lees hier dat je 'm ook gewoon 4 weken in kan houden, vermindert dit iets ana de werking, aangezien er een constante afgifte van hormonen is, die toch ook een keer moet stoppen.

Nee, dat verandert niets aan de werking. De 3 weken zijn aangehouden omdat veel vrouwen die periode 'kennen' van pilgebruik, maar de ring bevat genoeg hormonen om 4 weken lang betrouwbaar en veilig te zijn.

6. Andere bijwerkingen, vooral bij vrouwen die ook al niet overgevoelig voor de pil waren.

Afgezien van hormoonverlies waar ik bij de ring ook last van had, kreeg ik ook af en toe hoofdpijn van de ring. Dat kon al na een paar uur na inbrengen opkomen. Daar had ik bij de pil nooit last van, en was ook weg toen ik stopte met de ring.

7. Kan je hem gewoon vragen bij je huisarts om voor een periode te proberen en hoe stap je over?

Ja, je kan gewoon bij je huisarts langs gaan, dan krijg je een recept mee en kan je hem gaan halen bij de apotheek. Over overstappen staat een uitleg in de bijsluiter en mss ook wel op www.nuvaring.nl

Ben benieuwd! Alvast bedankt voor alle antwoorden.
***
pi_26976784
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 13:09 schreef Aventura het volgende:

[..]

Haha, dat gevoel had ik ook toen ik dat las, brr. Hoeveel kost de Nuvaring eigenlijk op jaarbasis.? Ik had eerst de pleister, ben daarmee gestopt omdat het me ruim 60 per halfjaar kostte. En aangezien ik nu geen vriendje heb vond ik dat net even teveel. Wordt de Nuvaring trouwens wél vergoed door de meeste verzekeraars?
Ik betaalde ong. 19 euro voor 3 ringen. Ik ben verzekerd bij CZ.
( Voor de herhalingsrecept hoef ik niet te betalen)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 mei 2005 @ 18:03:34 #301
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_26983821
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 13:30 schreef octopussy het volgende:
Bij mij verzekeraar helaas helemaal niet. Ik betaal voor 3 ringen 32 euro. Voor 6 ringen heb ik laatst 55 euro ofzo betaald, misschien massa-korting

het vervelende bij mij is dat ik geen herhalingsrecepten krijg, dus ik moet elke keer weer de doktersassistente bellen om het recept. Er komt dus steeds iets van 15 euro bij

ik ga toch nog eens proberen om een recept los te peuteren zodat ik een internetabbo op de nuvaring kan nemen.
Je hebt geen recept meer nodig voor de ring. Niet doen dus dat bellen, je kunt gewoon naar de apotheek gaan en hem daar halen. Zonde van die extra kosten!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 17 mei 2005 @ 14:56:27 #302
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27084257
Vervolg in: Nuvaring [Organon] ervaringen uitwisselen deel 3
(even voor de handigheid toegevoegd)
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')