Logische gesproken is het na 7 dagen ZEKER safe. Organon zou zoiets niet op de bijsluiter zetten met een zekere safe zone. Waarschijnlijk ben je na een paar dagen al beschermd, maar willen ze het zeker voor het onzeker nemen, en maken ze er 7 dagen voor om zeker te zijn. Je hoeft dus geen condoom te dragen, je bent al beschermd voor zwangerschap.quote:Op donderdag 12 mei 2005 19:47 schreef Stefanie1305 het volgende:
Ik zat me even wat af te vragen.. Ik heb de ring sinds zondag en ik moet dus 7 dagen wachten
Is de ring dan de volgende zondag echt betrouwbaar (15 mei) of al eerder? of zouden jullie voor de zekerheid ook een condoom gebruiken, of gaat dat stuk door de ring?
Hiervoor dus geen a.c. gebruikt
Waarom ik de ring nu plotseling wel voor 6 mnd. mee kreeg, weet ik niet. Misschien omdat ik regelmatig de ring daar haalde maar niet altijd... In A'dam heb je een apotheek die tot 22:00 open is en soms was het handiger om daarheen te gaan... Misschien omdat ik bij mijn apotheek had aangegeven dat ik liever meer ringen wilde hebben... Misschien omdat ik de ring al zo lang gebruik, de eerste keer dat ik bij mijn apotheek kwam voor de ring, hadden ze de ring nog niet eens... Of misschien heeft mijn zorgverzekeraar aangeven dat ze dat moeten doen, ik had een enorme stapel declaraties ingeleverd... Ach, ik weet het niet, maar ben er wel blij mee.quote:Op maandag 2 mei 2005 14:08 schreef flutterbye het volgende:
Bij mijn apotheek geven ze de ring echt niet voor langer dan 3 maanden mee, hoe heb je dat voor elkaar gekregen, lack-of-interest? Maar idd, bij het naar huis fietsen zijn ze bij mij dan waarschijnlijk al boven de 8 graden gekomen, dus dat heeft ook niet zoveel zin.
Zou het niet zo kunnen zijn dat de ring precies tegen je g-spot(je) aan zit? dat heb ik weleens, dat kan behoorlijk lastig zijn...quote:Op maandag 9 mei 2005 19:35 schreef boterbloem het volgende:
De ring die ik nu een uur in heb bezorgt bij mij een lichte tinteling, ik voel hem dus zitten
op een zeer prettige manier.
De ring stimuleert waarschijnlijk zo de gevoelens van de vrouw, nu in ieder geval bij mij wel.
Wat de ring met mijn hormonen gaan doen is natuurlijk nog afwachten.
zouden er nou ook blondjes zijn die de ring door proberen te slikken. Dat doe je met de pil immers ookquote:Op donderdag 12 mei 2005 22:13 schreef lack-of-interest het volgende:
vriendjevan slaat een beetje eng toontje aan, blij dat het mijn vriend niet is... maar als vriendjevan kunnen helpen het lichaam te ontdekken, omdat het vriendinnetjevan van vriendjevan dat nog niet genoeg gedaan had, kan dat natuurlijk geen kwaad...
ik ken mijn lichaam prima en wist onmiddellijk waar ik dat ringeding kwijt moest.
groet!
Haha, dat gevoel had ik ook toen ik dat las, brr. Hoeveel kost de Nuvaring eigenlijk op jaarbasis.? Ik had eerst de pleister, ben daarmee gestopt omdat het me ruim 60 per halfjaar kostte. En aangezien ik nu geen vriendje heb vond ik dat net even teveel. Wordt de Nuvaring trouwens wél vergoed door de meeste verzekeraars?quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:13 schreef lack-of-interest het volgende:
vriendjevan slaat een beetje eng toontje aan, blij dat het mijn vriend niet is... maar als vriendjevan kunnen helpen het lichaam te ontdekken, omdat het vriendinnetjevan van vriendjevan dat nog niet genoeg gedaan had, kan dat natuurlijk geen kwaad...
ik ken mijn lichaam prima en wist onmiddellijk waar ik dat ringeding kwijt moest.
groet!
Bij mij verzekeraar helaas helemaal niet. Ik betaal voor 3 ringen 32 euro. Voor 6 ringen heb ik laatst 55 euro ofzo betaald, misschien massa-kortingquote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:09 schreef Aventura het volgende:
[..]
Haha, dat gevoel had ik ook toen ik dat las, brr. Hoeveel kost de Nuvaring eigenlijk op jaarbasis.? Ik had eerst de pleister, ben daarmee gestopt omdat het me ruim 60 per halfjaar kostte. En aangezien ik nu geen vriendje heb vond ik dat net even teveel. Wordt de Nuvaring trouwens wél vergoed door de meeste verzekeraars?
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:15 schreef Innocence het volgende:
Ben een beetje aan 't rondzoeken naar informatie over de Nuvaring, om te kijken of het het waard is om te proberen.
1. Wat zijn de risico's. Wat kan er fout gaan (qua zwangerschap)?
Check even op www.nuvaring.nl Ik weet het niet helemaal uit mijn hoofd, maar volgens mij net zo betrouwbaar als de pil
2. Is de ring echt niet te voelen bij seks, dat kan ik me namelijk absoluut niet voorstellen. Hij ligt tegen de baarmoedermond? Meer reacties van vriendjes dus, is het vervelend?
Vriendje zit naast me en dicteert: Je voelt er niks van tijdens het vrijen. Met vingeren soms wel, maar niet storend.
3. Voel je de ring nog als je hem gewoon draagt en blijft ie wel een beetje zitten als je er eenmaal aan gewend bent? [edit] Oeps, zie dat daar al veel over gezegd is.
Nee, ik voelde de ring niet zitten en ja hij blijft prima zitten
4. Ik zag ergens dat de ring 6 euro nog wat kost, klopt dat?
Dat weet ik even niet meer... ik ben al weer een paar maanden gestopt ermee.
5. Lees hier dat je 'm ook gewoon 4 weken in kan houden, vermindert dit iets ana de werking, aangezien er een constante afgifte van hormonen is, die toch ook een keer moet stoppen.
Nee, dat verandert niets aan de werking. De 3 weken zijn aangehouden omdat veel vrouwen die periode 'kennen' van pilgebruik, maar de ring bevat genoeg hormonen om 4 weken lang betrouwbaar en veilig te zijn.
6. Andere bijwerkingen, vooral bij vrouwen die ook al niet overgevoelig voor de pil waren.
Afgezien van hormoonverlies waar ik bij de ring ook last van had, kreeg ik ook af en toe hoofdpijn van de ring. Dat kon al na een paar uur na inbrengen opkomen. Daar had ik bij de pil nooit last van, en was ook weg toen ik stopte met de ring.
7. Kan je hem gewoon vragen bij je huisarts om voor een periode te proberen en hoe stap je over?
Ja, je kan gewoon bij je huisarts langs gaan, dan krijg je een recept mee en kan je hem gaan halen bij de apotheek. Over overstappen staat een uitleg in de bijsluiter en mss ook wel op www.nuvaring.nl
Ben benieuwd! Alvast bedankt voor alle antwoorden.![]()
Ik betaalde ong. 19 euro voor 3 ringen. Ik ben verzekerd bij CZ.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:09 schreef Aventura het volgende:
[..]
Haha, dat gevoel had ik ook toen ik dat las, brr. Hoeveel kost de Nuvaring eigenlijk op jaarbasis.? Ik had eerst de pleister, ben daarmee gestopt omdat het me ruim 60 per halfjaar kostte. En aangezien ik nu geen vriendje heb vond ik dat net even teveel. Wordt de Nuvaring trouwens wél vergoed door de meeste verzekeraars?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |