Ten eerste zijn er een heleboel vrouwen die het gewoon goed doen op de pil. De pil is bekend en vertrouwd, dus waarom iets anders proberen dan? Ten tweede: als het niet vergoed zou worden betaal ik het (natuurlijk!) uit eigen zak, maar de verschillen zijn imho wel belachelijk.quote:Op woensdag 23 juni 2004 11:14 schreef Oliver het volgende:
Wat is dus niet begrijp is waarom je de gezondheid van je lichaam op een tweede plaats achter geld zet. Dat zijn die paar tienen per maand toch niet waard?
En dat zou voor mij ook niks zijn, eerlijk gezegd... ik moet er niet aan denken dingen op of in mijn lichaam te hebben waar ik zelf geen controle over heb (lees spiraal en hoeheetdatarmstaafjenou).. ik ben dus redelijk afhankelijk van de nuva en heel blij dat hij er is.quote:Op woensdag 23 juni 2004 10:45 schreef Pearly het volgende:
Maar dreigen met zinnen als : "anders gaa'k een andere anti-conceptie gebruiken" werkt niet écht naar mijn mening. Ik vind het eigenlijk ook een beetje kinderachtig.
Als er een gezondere variant bestaat, kan je het toch niet goed doen op de pil... In een LADA kom je ook van A naar B, alleen wel met pijn in je rug van de stoelen en veel minder energie vanwege het extra corrigeren van je auto, dan met een Mercedes. (om het zo maar te zeggen...)quote:Op woensdag 23 juni 2004 11:38 schreef miss_dynastie het volgende:
Ten eerste zijn er een heleboel vrouwen die het gewoon goed doen op de pil...
Tuurlijk, maar niet iedereen heeft geld voor een mercedes. Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld een bijstandsmoeder het geld er niet voor (over) heeft.quote:Op woensdag 23 juni 2004 11:53 schreef Oliver het volgende:
[..]
Als er een gezondere variant bestaat, kan je het toch niet goed doen op de pil... In een LADA kom je ook van A naar B, alleen wel met pijn in je rug van de stoelen en veel minder energie vanwege het extra corrigeren van je auto, dan met een Mercedes. (om het zo maar te zeggen...)
Het is niet mijn punt of zo, het is gewoon mijn ervaring... mijn vriendinnen hebben zoiets van: de pil is bekend, de gevolgen op lange termijn zijn bekend, het wordt tot mijn 21ste vergoed. Over de nuvaring hebben ze zoiets van: het is nieuw, onbekend, weinig mensen gebruiken het, het kost geld, het werkt minder goed (fabeltje, maar in het vorige topic kun je ook een voorbeeld van zo'n fabeltje vinden en mensen leven daar blijkbaar toch naar), gevolgen op lange termijn onbekend.quote:Maar ik begrijp je punt. Als iets vertrouwd is en naar tevredenheid functioneert, zul je niet zo gauw iets anders zoeken. Ik blijf dit echter wel een standpunt van een blinde man vinden.
wie heeft jou ooit verteld dat het leven eerlijk is ?quote:Op woensdag 23 juni 2004 12:05 schreef Aventura het volgende:
Ik heb de Evra, net als de Nuvaring ook een nieuw middel. Hij is net zo duur als de Nuva, en ik betaal de volle mep. Ruim 120 euro per jaar dus. Maarja, voor mij wegen de voordelen sterker op dan de nadelen. Liever dat dan ongewenst zwanger doordat ik een pil vergeet. En die vergat ik nogal eens. Tuurlijk is het niet eerlijk, ik verleen de maatschappij een dienst door dit middel te gebruiken, nu zadel ik de samenleving niet op met een ongewenst kind of met een abortus...
GEbruikt jou vrouwtje de nuvaring ?quote:Op woensdag 23 juni 2004 12:53 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
wie heeft jou ooit verteld dat het leven eerlijk is ?![]()
Ik denk dat het zo prijzig is omdat ze de investeringskosten eruit willen halen. Aan de ontwikkeling en introductie van een voorbehoedmiddel gaan heel wat kosten zitten. Onderzoek, testen, promotie, noem maar op. De prijs zal denk ik gaandeweg wel zakken.quote:Op woensdag 23 juni 2004 23:21 schreef octopussy het volgende:
hahaha ik had ook al in die onderzoeken aangegeven dat de prijs belachelijk hoog is!
@olivier: weet jij waarom de kosten van de nuavring zo hoog zijn? Is het nu werkelijk zo dat het een duurder productieproces is dan een strip van de pil?
Je hoeft echt niet steeds voor je recept te betalen hoor! Mijn apotheker geeft mij steeds een herhalingsrecept mee. Gewoon om vragen hoor! Betalen voor een recept dat je driemaandelijks nodig hebt is van de zotte!quote:Op donderdag 24 juni 2004 13:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat is vaak zo inderdaad. De eerste lading van die meuk is ontzettend duur om R&D kosten eruit te halen. Later zakt het gewoon. Ik ben iig blij dat hij er is en heb het geld er wel voor over, al is het inderdaad ERG veel. Ik betaal geloof ik 35 voor 3, en dan ook nog de dokter die 15 euro ofzo rekent voor het uitschrijven van een receptje. Maar het bevalt me echt top!
*me : eens is!quote:Op donderdag 24 juni 2004 14:05 schreef Aventura het volgende:
[..]
Je hoeft echt niet steeds voor je recept te betalen hoor! Mijn apotheker geeft mij steeds een herhalingsrecept mee. Gewoon om vragen hoor! Betalen voor een recept dat je driemaandelijks nodig hebt is van de zotte!
Je maakt mij dus niet wijs dat huisartsen dit nog niet weten...het zijn gewoon zakkenvullers!quote:vanaf 1997 het ministerie van Volksgezondheid een regeling in de Wet op de geneesmiddelenvooziening heeft aangepast. Het eerste uitgeschreven pilrecept is daarmee een doolopend recept geworden.
Mijn huisarts vindt dus van wel, maar de apotheek is het daar niet mee eensquote:Op donderdag 24 juni 2004 14:05 schreef Aventura het volgende:
[..]
Je hoeft echt niet steeds voor je recept te betalen hoor! Mijn apotheker geeft mij steeds een herhalingsrecept mee. Gewoon om vragen hoor! Betalen voor een recept dat je driemaandelijks nodig hebt is van de zotte!
Omdat je huisarts daar vétte verdienste op maakt dan?quote:Op donderdag 24 juni 2004 14:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mijn huisarts vindt dus van wel, maar de apotheek is het daar niet mee eens
*verontwaardigde smoel trekt*quote:Op donderdag 24 juni 2004 19:27 schreef Pearly het volgende:
[..]
Omdat je huisarts daar vétte verdienste op maakt dan?
Hij heeft daar dus geen enkele last van... en ik vind het wel vervelend als ik de volgende dag constant lek. Dus tjaquote:Op donderdag 24 juni 2004 21:16 schreef Pearly het volgende:ik geloof niet dat mijn vriend blij is als ie moet 'terug trekken', eerlijk gezegd. Dan is het gevoel toch wel minder sterk.
Achterlijk he? Ik vroeg bij mijn apotheek bij het ophalen van de ringen of je herhalingsrecepten kan krijgen. Ze zei dus doodleuk nee!quote:Op donderdag 24 juni 2004 14:26 schreef Aventura het volgende:
Dat was laatst nog in het nieuws: de druk die dat geeft op de verzekeringen, al die apart gedeclareerde herhalingrecepten. Eén recept zou voldoende moeten zijn totdat je stopt overstapt op iets anders. Door dit soort dingen worden de premies onnodig hoog gemaakt.
[..]
Je maakt mij dus niet wijs dat huisartsen dit nog niet weten...het zijn gewoon zakkenvullers!
Ik weet niet zeker wat ik kan declareren want mijn verzekering doet nogal raar over dit soort dingen. De vorige keer dat ik het declareerde viel het onder mijn eigen risico, terwijl ik allang over dat bedrag heen zat met dokterskosten. Mijn (vaste) vriend dacht dat het dan misschien een eigen risico per maand bedroeg, maar dat lijkt me een beetje idioot (want dan heeft het dus geen zin om dit soort dingen te declareren). Ik ga daar iig nog achteraan.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 10:14 schreef Aventura het volgende:
He maar Octopussy, recepten kun je toch wel declareren bij je verzekering? Die 15 euro betaal je toch niet uit eigen zak?
Heb je trouwens een vast vriendje? Misschien is het dan nog geen gek idee om hem een bijdrage te vragen?
De meeste mensen kopen toch ook geen biologisch geteelde groente enz enz omdat dit simpelweg duurder is! Er zijn erg veel dingen die gezond zijn, maar die zijn meestal erg duur. Als een mini-flesje vers sap €3,- kost en een blikje cola €1,50, dan nemen de meeste mensen toch de cola!quote:Op woensdag 23 juni 2004 11:53 schreef Oliver het volgende:
Als er een gezondere variant bestaat, kan je het toch niet goed doen op de pil... In een LADA kom je ook van A naar B, alleen wel met pijn in je rug van de stoelen en veel minder energie vanwege het extra corrigeren van je auto, dan met een Mercedes. (om het zo maar te zeggen...)
Maar ik begrijp je punt. Als iets vertrouwd is en naar tevredenheid functioneert, zul je niet zo gauw iets anders zoeken. Ik blijf dit echter wel een standpunt van een blinde man vinden.
Met een tampon heb ik ook weleens gehad, dat voorkom je niet, gewoon goed in de gaten houden dat ie niet wegfloeptquote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:19 schreef Mortischa het volgende:
ik gebruik m nu net 8 dagen.. en hij is er al 3 keer uitgefloepteerste keer kwam hij er uit met een tampon en nu voel ik m bij het lopen gewoon uitsteken
![]()
Ik had inderdaad ook huilbuien en lage rugpijn maar dat was bij de Microgynon! Bij het gebruik van de ring zakte dat bij mij ook 'gaandeweg'. Lekker hé Confined ?quote:Op maandag 28 juni 2004 15:28 schreef confined het volgende:
huilbuien en lage rugpijn.
Het inbrengen was geen probleem: bij de tweede poging zat-ie meteen goed. Het is nu maandag en ik voel 'm nog altijd niet zitten. De ene keer zit-ie iets hoger dan de andere keer, maar ik voel 'm nooit zitten, dus het zit wel goed.
Ben nog ergens achter gekomen nu ik met Nuvaring ben gestart: van de Meliane werd ik heel gespannen! En ik maar denken dat het door mijn hyperventilatieklachten kwam! Ik ben GVD gaan knarsetanden door de pil, en m'n gebit is daardoor behoorlijk gehavend!Maar nu ik de ring gebruik, voel ik nu al dat het daarmee iedere dag beter wordt!
Groetjes!
Confined
Hallo Mortischa!quote:Op dinsdag 29 juni 2004 18:19 schreef Mortischa het volgende:
ik gebruik m nu net 8 dagen.. en hij is er al 3 keer uitgefloepteerste keer kwam hij er uit met een tampon en nu voel ik m bij het lopen gewoon uitsteken
![]()
Nou, bij mij zit alles nog steeds goed hoorquote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:01 schreef Pearly het volgende:
Ik had inderdaad ook huilbuien en lage rugpijn maar dat was bij de Microgynon! Bij het gebruik van de ring zakte dat bij mij ook 'gaandeweg'. Lekker hé Confined ?Je voelt je zekerder en zo !
Als het goed is gaat de ring vanzelf keurig rond je 'baarmoedermond' zitten ( het uitstulpsel als je met je vinger naar binnen gaat en voelt ). Daar hoort de ring te zitten. Sommige vrouwen zitten anatomisch nét iets anders in elkaar waardoor hij makkelijk van de baarmoedermond afzak, dat kan écht vervelend zijn en de vrouw doen besluiten toch te stoppen met de ring.
Wel fijn dat je huisarts wil weten hoe het je bevalt enzo. Op die manier kan hij jou informatie 'ongeveer' door vertellen aan de volgende gebruiksters.
Nope, productiekosten zijn niet hoog. Het is de research en testen. Overigens schijnen promotiekosten laag te zijn, er mag namelijk geen reclame worden gemaakt voor medische producten.quote:Op woensdag 23 juni 2004 23:21 schreef octopussy het volgende:
@olivier: weet jij waarom de kosten van de nuavring zo hoog zijn? Is het nu werkelijk zo dat het een duurder productieproces is dan een strip van de pil?
You're quite right. Heb een relatie bij de producent werken die vrij veel van het product afweet (ook van financiën).quote:Op woensdag 30 juni 2004 16:11 schreef Oliver het volgende:
Nope, productiekosten zijn niet hoog. Het is de research en testen. Overigens schijnen promotiekosten laag te zijn, er mag namelijk geen reclame worden gemaakt voor medische producten.
Dit heb ik overigens gehoord in de 'wandelgangen' van de fabrikant. Ik heb nooit cijfers gezien ofzo.
Research en Developement. Oftewel het onderzoek en ontwikkeling naar hoe ze het beste de anticonceptiestoffen in het lichaam kunnen krijgen op een zo veilig mogelijke manier. Al jaren, voordat de eerste vrouw het ging testen, is de ontwikkeling van het product begonnen. De kosten die ze in al de jaren hebben gemaakt voordat het product 'in de schappen ligt' willen ze in een x aantal jaren terug verdienen en komt dus bovenop de productiekosten.quote:Op woensdag 30 juni 2004 17:07 schreef Pearly het volgende:
R&D ? wat is dat dan![]()
Het is indertijd inderdaad door een groep vrouwen getest, als ik me goed herinner was dat in Amerika en voor één jaar lang. Ik weet niet of ze daar geld voor hebben gekregen, ze hebben hoogst waarschijnlijk niet hoeven te betalen voor de anti-conceptiequote:Op woensdag 30 juni 2004 18:03 schreef Pearly het volgende:
Het kan dus zijn dat zo'n dame die dat test, héél véél geld vangt om het feit dat zij die ring uit probeert voor zo'n bedrijf als organon.
Dank Oliver voor het uitleggen, beetje kort door de bocht getypt.quote:Op woensdag 30 juni 2004 18:03 schreef Pearly het volgende:
Het kan dus zijn dat zo'n dame die dat test, héél véél geld vangt om het feit dat zij die ring uit probeert voor zo'n bedrijf als organon.
Emmertje ......quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:01 schreef Emmertje het volgende:
omdat de laatste strip van me pil opwas, en ik niet optijd de nuvaring had (stom gedoe bij apotheek) heb ik dus afgelopen weken geen pil geslikt..
volgens de bijsluiter kan je pas met de nuvaring beginnen op de 1e dag van je menstruatie..
Zelf heb ik er gelukkig geen last van (na bijna een week Nuvaring). Ik had er met de pil juist wel veel last van... Zo zie je maar: iedereen reageert heel anders op verschillende middelen. Maar hopelijk gaat het bij jou na verloop van tijd weg. Ik weet hoe klote het gevoel soms is...quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:37 schreef bluecloud het volgende:
ik ben nu zo'n anderhalve week aan de nuvaring.
maar ik heb best last van gevoelige borsten sinds ik de nuvaring gebruik, wat ik normaal alleen 1 dag voor de menstruatie heb.
ik vroeg me af of jullie daar ook last van hebben?
Dit kan nog veranderen hoor bluecloud!quote:Op vrijdag 2 juli 2004 13:37 schreef bluecloud het volgende:
ik ben nu zo'n anderhalve week aan de nuvaring.
maar ik heb best last van gevoelige borsten sinds ik de nuvaring gebruik, wat ik normaal alleen 1 dag voor de menstruatie heb.
ik vroeg me af of jullie daar ook last van hebben?
hahahahhah Emmertje ! Je bent nog jong zag ik in je profiel ...... .quote:Op donderdag 1 juli 2004 21:20 schreef Emmertje het volgende:
okeej dan
en over geslachtsgemeenschap maak ik me niet druk, al in geen eeuwen meer een vent van dichtbij gezien
precies, als elk hormoon hetzelfde effect had voor elke vrouw, dan zouden er niet zoveel vrouwen zjin die jaren lopen te klooien voordat ze eindelijk het meest geschikte anticonceptiemiddel gevonden hebben...quote:Op maandag 5 juli 2004 09:27 schreef miss_dynastie het volgende:
P.A.Lurnile, mijn libido is van nul met de pil naar niveau van voor ik de pil slikte gegaan. Een anticonceptiemiddel kan voor iedereen een andere uitwerking hebben. Voor mij is het een waanzinnige uitkomst.
Onzin!quote:Op maandag 5 juli 2004 04:28 schreef P. A. Lumile het volgende:
...Het gehalte progesteron wat de ring afgeeft is aanzielijk hoger als bij een lichte pil als trinordiol of microgenon...
De afgifte bij deze pil zal lager liggen maar niet 'geleidelijk'. En kun je dit aantonen? Staat dit ergens beschreven?quote:Op maandag 5 juli 2004 04:28 schreef P. A. Lumile het volgende:
Ik weet het niet hoor. Maar de nuvaring brengt naast euforie onder de dames, ook wat ongemakken mee. Het gehalte progesteron wat de ring afgeeft is aanzielijk hoger als bij een lichte pil als trinordiol of microgenon.
De bijsluiter van de nuvaring geef idd geen correcte tekening weer. De baarmoederhals steekt een klein stukje uit de vagina. Voel maar eens met je vinger bij je vriendin. De bult is de baarmoederhals die een stukje uitsteekt waar de ring om heen gaat zitten.quote:En sorry pearly, maar de ring gaat niet om je baarmoedermond zitten, kijk maar in de bijsluiter.
Dat is ontzettend jammer voor je vriendin .......quote:Mijn vriendin gebruikt momenteel de nuvaring. In vergelijking met de pil heeft zij minder last van moodswings, maar haar libido is beneden nul gezakt.
Da\\\\\\\'s dus niet waar: de driefasenpil geeft in iedere week een andere hoeveelheid progesteron af.quote:Op maandag 5 juli 2004 04:28 schreef P. A. Lumile het volgende:
Ik weet het niet hoor. Maar de nuvaring brengt naast euforie onder de dames, ook wat ongemakken mee. Het gehalte progesteron wat de ring afgeeft is aanzielijk hoger als bij een lichte pil als trinordiol of microgenon.
Maak je nog even geen zorgen bluecloud .... die donkere afscheiding had ik ook bij de eerste ring ... je lichaam moet even wennen aan de manier van hormoon toediening. Je hypofyse is nu even over de emmer .... die trekt snel bij hoor meid! ..... even volhouden nog .........quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:37 schreef bluecloud het volgende:
morgen heb ik de ring 2 weken.
en begin steeds meer last te krijgen van dondere afscheiding....
ook heb ik wel es zo\'n ongesteldheids buikpijn. (buikpijn die ik heb rond m\'n menstruatie periode normaal) die buikpijn vind ik nog niet zo vervelend. maar de afscheiding best wel!
en de gevoeligheid van mijn borsten, wat ik al eerder zei, is ook nog niet afgenomem
maar ik hou vol!
misschien moet ik er nog aan wennen.
nee .. dat is niet vergelijkbaar .... ik slikte op vrijdag ook mijn laatste pil en kreeg ik 's maandags mijn ontrekkingsbloeding. Met de ring is dit nu ineens 2 dagen langer.quote:Op maandag 19 juli 2004 09:56 schreef judes het volgende:
Ik haal hem er vrijdag uit en meestal ben ik dan maandag ongesteld. Toen ik nog aan de pil was, was dit hetzelfde. Dus het lijkt me dat het wel vergelijkbaar kan zijn. Maar het is natuurlijk per persoon verschillend.
Zijn er meer meiden die de ring een keer 4 weken hebben ingehouden (of gewoon altijd 4 weken inhouden) en hier last van hebben (gehad)?
http://www.medischewereld.nl/index.php?newsid=543&guide=5 < kijk hier maar eens !quote:Op woensdag 28 juli 2004 12:09 schreef Mortischa het volgende:
as maandag moet ik m eruit halen, maar ik wil dus niet ongesteld worden (camperen ed), dus dan moet ik gewoon de 3e ring meteen erin doen? ook is dit dan gelijk mn laatste ring, en moet ik dus nieuwe bestellen, moet ik dan gewoon de apotheek bellen en kan ik hem dan gewoon zonder herhalingsrecept ophalen?? (mijn moeder zegt namelijk steeds dateen paar maanden geleden heel groot op het nieuws was dat herhalingsrecepten voor anti-conceptie helemaal niet meer nodig was en dat huisartsen en apotheken dat grofweg verzwegen) klopt dit?
Ik niet! ik vind het niet onfris.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 09:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het toch een onfris idee om zon ding er 3 weken aan een stuk gewoon in te laten zitten.
Wat jammer ! Emmertje. Heel vervelend voor je!quote:vandaag was t echt prut, hij is me 2 keer echt dr uit gevallen, in de wc... 1e keer dr wel opnieuw ingedaan, na afspoelen, 2e keer niet meer..
Lieve Boontje!!quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 22:22 schreef bonootje het volgende:
zeg............ kaart dat ook hier nog eens aan ;-) 'k krijg de wind van voren maar misschien als jij het doet ....... ( niet dat iedere dag een optie is.... maar 3 a 4 keer p.week zou leuk zijn zijn :-) )
greetzzz ro
Toen ik nog mycrogynon 30 slikte had ik altijd wel zin maar sinds ik de nuvaring gebruik is dat behoorlijk gekelderd.quote:Op woensdag 22 september 2004 01:05 schreef Ligfietser het volgende:
Zijn hier dames met nuvaring en een laag libido? Of is mijn vriendin dan toch de uitzondering op de regel?![]()
Ik zit echt te twijfelen of ik over zal stappen... momenteel gebruik ik de minipil, en daarbij word ik dus helemaal niet meer ongesteld (omdat er alleen vrouwelijke hormonen inzitten). Omdat ik vroeger altijd heel heftige krampen had tijdens de maandelijkse ongemakken, zie ik er heel erg tegenop om met de minipil te stoppen en iets anders te proberen.quote:Op woensdag 24 november 2004 14:52 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja, Christine
Je kunt een onttrekkingsbloeding krijgen (net als met de pil), maar bij mij is dat nog nooit gebeurd.
Werkzame bestandsdelen zijn:quote:Op woensdag 24 november 2004 14:57 schreef Christine het volgende:
[..]
Welke hormonen zitten eigenlijk in de nuvaring?
quote:Op woensdag 24 november 2004 17:15 schreef Pearly het volgende:
Maar het kan ook in 4 weken hoor !!!
Levende bewijs zit hier
Ik snap 'm nuquote:Op woensdag 24 november 2004 17:22 schreef Pearly het volgende:
okay .....
[duidelijkheidsmodes] ik houd de nuvaring 4 weken in. Dat kan ook gewoon [duidelijkheidsmodes]
Is dat hetzelfde als oestrogeen?quote:Op woensdag 24 november 2004 17:03 schreef BlueMist het volgende:
ethinyloestradiol (2,7 mg)
Hey Pearly!quote:Op woensdag 24 november 2004 11:30 schreef Pearly het volgende:
Hee Confined ....
Ben je er nog wel eens?
Hoe is het met jouw gebruik van de nuvaring?
Waarom doe je dat?quote:Op woensdag 24 november 2004 17:22 schreef Pearly het volgende:
okay .....
[duidelijkheidsmodes] ik houd de nuvaring 4 weken in. Dat kan ook gewoon [duidelijkheidsmodes]
Dat heeft te maken met de prijs van de ring. Hij is vier weken werkzaam, dus dan hoef je pas na vier weken een stopweek te houden ipv na drie weken. Waardoor je dus langer met je ringen doet. Scheelt op jaarbasis toch al gauw een euro of 30. En volgens Organon kan hetquote:
Dan kun je lijkt mij beter even wachten!! Nuvaring luistert behoorlijk nauw wat betreft inbrengtijden, dus ik zou het er niet op wagen.quote:Op vrijdag 17 december 2004 18:01 schreef this-is-life het volgende:
Haj kben t van this is life en ik gebruik efkes zijn acount om dit te vragen; ik wil weer opnieuw begginnen met de ringen maar nu ben ik te laat met t ophalen van ze bij de apotheek, ik ben woensdag laat op de middag ongesteld geworden en eik als ik woensdag dus helemaal mee tel zou ik zondag weer moeten beginnen (op zn laatst) want t moet tussen de eerste en de vijfde dag maar ja da gaat nu dus niet, zou ik nog op tijd zijn als ik ze maandag om half negen haal en meteen een inbreng? of moet ik tog nog een maand wachten?
dikke kus
Ik doe dat omdat mij dit geld bespaart en omdat ik 3 weken ook veel te kort vind.quote:Op maandag 13 december 2004 17:19 schreef la-nina het volgende:
[..]
Waarom doe je dat?
Alleen vind ik die 3 weken zo kort,
goed he die ringen!quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:51 schreef Pearly het volgende:
potverdikkie... ik heb 'm nu al weer bijna een jaar!
Reken maar van 'yes' dat ik nooi t meer wat anders gebruik....
Ik moest laatst een uitstrijkje. Geen probleem zei de arts. Speculum kon er gewoon in en bioptje kon gewoon genomen worden!
Ik haal 'm er tussendoor 'niet' uit! Dat is helemaal niet nodig.
Precies progje! Bij mij werkt dat nuvatime gedoe niet. Maar ik heb zelf een herinnering op mijn mobiel staan.
Hoiquote:Op woensdag 23 februari 2005 18:39 schreef Pearly het volgende:
nope .. ik heb volledig 'geen' schrik!!
Moet heel wat gebeuren als je zwanger wordt van de nuvaring. Zelfde als met de pil ... bescherming is optimaal. Zwangerschap ontstaat alleen bij fout gebruik van de nuvaring. For shore!
De stopweek is geen probleem, ook dan is ze gewooon nog beschermd .... Maar misschien vind jij het niet fijn om door een rode zee te varen? Dat kan ook nog!
Dat je de ring voelt zitten dat kan. Maar probeer eens te bedenken dat het op dat moment ook een extra stimulans kan zijn! Gaat dat lukken dan, denk je?
Ja. En ik had gevraagd of het iets met de veiligheid te maken heeft, omdat ik al visioenen zag van per ongelukke dynababy's en zoquote:Op vrijdag 25 februari 2005 07:37 schreef Rewimo het volgende:
Moeten de ringen nu in de koelkastHebben ze de laatste keer nog niks van gezegd. Maar dat hoor ik binnenkort wel weer dan, als ik nieuwe ga halen.
Ik gebruik zelf de EVRA-pleister, ook afwijkend van de pil, ook ik kon geen herhalingsrecept krijgen. Ik heb toen Efarma gebeld en het was geen probleem, ze sturen me nu steeds voor een kwartaal aan pleisters op. Gewoon even bellen en overleggen. Ze werken altijd goed mee!quote:Op vrijdag 25 februari 2005 10:45 schreef octopussy het volgende:
Het enige wat ik me afvraag is of ik zo'n internetabbo kan nemen. Ik had e-pharma al gemailt en ze zeggen dat ze de ring gewoon kunnen opsturen, maar ik heb gelezen dat je voor de pil een jaarvoorraad krijgt. Dat lijkt me met de ring niet kunnen vanwege de beperkte houdbaarheid.
Dat had ik wel begrepen. Daarom zei ik ook : volhouden die maand! Dus ..... de eerste keer dat je de ring 4 weken in houdt i.p.v. 3 weken moet je niet meteen opgeven als je een lichte doorbraakbloeding hebt.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Pearly dat was niet de allereerste keer dat ik de ring gebruikte, maar de eerste keer na een maandje overslaan.
Het spotting is nu al wel een paar keer voorgekomen. (In 1 en dezelfde maand dus)
Nou, hier dus welquote:Op vrijdag 25 februari 2005 10:48 schreef Rewimo het volgende:
Edit: en je hebt er geen recept meer voor nodig, alleen bij de eerste keer moest ik er eentje overleggen.
Hoofdpijn was nu net de reden dat ik geen pil meer wilde gebruikenquote:Op zondag 27 februari 2005 17:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben nu anderhalve maand bezig met de ring na bijna anderhalf jaar niets te gebruiken.
Ik bemerkte idd wat meer hoofdpijn de eerste paar weken, maar dat lijkt nu minder te zijn.
Libidoverlies heb ik volgens mij geen last van, maar daar vind ik het eigenlijk ook iets te kort dag voor. plus dat ik net een kersvers nieuw vriendje heb, dus we zitten sowieso nog wel iets boven het landelijk gemiddelde
Het was ook niet heel heftig hoor. Ik ben iemand die in principe nooit hoofdpijn heeft, behalve sinds een jaar (dus zonder pil of wat ook) de avond voor ik ongesteld moest worden.quote:Op zondag 27 februari 2005 17:26 schreef marsterretje het volgende:
[...] hopelijk vallen de hoofdpijnen steeds meer mee. [...]
Beste Pearly, nu begrijp ik het niet meer goed. Cruise eens door de vorige reacties: ik had een tijd geleden een reactie gepost over mijn vriendin die bang is dat ze tijdens de vierde week (wanneer ze de ring uitdoet) minder beschermd zou zijn en dus evt. zwanger zou kunnen raken. Terwijl dat eigenlijk toch niet het geval zou mogen zijn, begrijp ik, ook niet wanneer je de vierde week je ring uitdoet.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 16:38 schreef Pearly het volgende:
hee leuk!! .
Nog iemand die de ring 4 weken in houdt! Dat zijn er nog niet veel hoor lack-of-interest....
Er zijn nog veel dames die bang zijn dat de werking van de nuvaring in de laatste week niet voldoende zou zijn!
Maar echt ..... je kan de ring 4 weken inhouden. Ik doe dit nu al 7 maanden! ofzo!
Hallo,quote:Op woensdag 2 maart 2005 03:01 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Beste Pearly, nu begrijp ik het niet meer goed. Of begrijp ik het nu toch weer helemaal verkeerd. In dat geval excuseer, het is gewoon dat ik nu ook weer geen onwaarheden wil gaan verkondigen aan mijn lieve vriendinnetje.![]()
Enfin: de vraag is dus eigenlijk ook: waarom houden sommigen de ring 4 weken in? Is dat vanuit schrik dat er geen afdoende bescherming is (volgens mij ongegrond??), of is het om de ongemakken van de menstruatie tegen te gaan?
Hoi, dank je voor de reactie, en ook voor die van Pearly, want "gewoonte" kan er wel veel mee te maken hebben inderdaad. In ieder geval, wat jij zegt is in ieder geval wel vrij concreet qua timing, dus dat zal ik mijn liefste schattebout zeker eens vertellen (als ze het zelf al niet wist, maar ik vermoed van niet, want ze is zo van het type dat de handleiding na de eerste drie pagina's weggooitquote:Op woensdag 2 maart 2005 22:35 schreef lack-of-interest het volgende:
Nu heeft Klemvast toch niet helemaal het antwoord op zijn vraag, volgens mij. De oorspronkelijke vraag was of zijn 'dinnetje ook tijdens de ringvrije week beschermd is. Klemvast, zeg maar tegen je 'dinnetje dat ze beschermd is tijdens de ringvrije week, mits de ring niet kort dan 3 weken en niet langer dan 4 weken is gedragen en de ringvrije week niet langer duurt dan 7 dagen.
Groet.
Ja, dit had ik dus ook. Gewoon een vaag hangerig gevoel, terwijl ik van de pil nooit bijwerkingen heb gehad. Behalve dan een libido verlies, maar dat bleek eigenlijk pas toen ik ermee stopte.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:57 schreef Jane het volgende:
Mijn ervaring was dat ik het gevoel had dat, hoewel je minder hormonen schijnt binnen te krijgen dan bij de pil, ik er toch meer vervelende bijwerkingen van leek te hebben, met name een onbestemd landerig gevoel en libidoverlies.
Idd maar even melden. Je weet maar nooit. Het zijn volgens mij wel andere hormonen, maar toch.quote:Op maandag 11 april 2005 23:06 schreef Pearly het volgende:
Halleej ..
Ik heb weer wat!
vrijdag kreeg ik de uitslag van een bloedonderzoekje en blijk ik dus een te snel werkende schildklier te hebben. Omdat de schildklier met hormonen te maken heeft, zal ik dit donderdag toch maar even melden aan de internist dat ik de nuvaring gebruik. Het schijnt dat de schildklier toch ook met de hypofyse te maken heeft. Woensdag weer 1 erin .... hopelijk heb ik er niet al te veel last van ..
Ik schaam me daar echt niet voor, anticonceptie is toch heel normaalquote:Op donderdag 28 april 2005 10:35 schreef flutterbye het volgende:
Ik heb gelukkig wel een vakje in de koelkast waar ze uit het zicht liggen maar lijkt me toch een beetje genant als vrienden iets uit de koelkast gaan pakken en ze zien die dingen liggen ofzo.
Wat ik erover gelezen heb zijn juist deze factoren bij iedereen anders. Meer minder libido, gewichtstoename/afname, alles komt voor. En je mag er ook vanuit gaan dat alle bijwerkingen van de pil bij de Nuvaring ook aanwezig kunnen zijn, dus vanuit die optiek geen verschil helaas.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:06 schreef So_Addictive het volgende:
- Hoe zit dat met neerslachtigheid/depressie? Is het minder geworden door over te stappen op de Nuvaring?
- Libido? meer/minder?
- Is er iets met je gewicht veranderd?
Eh... dat zeg ik toch ook?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:57 schreef Pearly het volgende:
Er zit wel degelijk verschil in Marsterrtje! Ik vind niet dat je dit zomaar kan zeggen!
Ik vind niet dat men zomaar kan schrijven dat de nuvaring niet bijdraagt aan bepaalde dingen als sikkeneurigheid en libido!
Idd .. Dat is maar 't idee. Hoe langer je 'm draagt hoe meer je 't vergeet!quote:Op maandag 9 mei 2005 12:30 schreef So_Addictive het volgende:
Nou, ik heb hem nou vanaf zaterdag in.
Maar ik heb het idee dat ik hem er niet ver genoeg erin heb zitten![]()
quote:Op maandag 9 mei 2005 19:35 schreef boterbloem het volgende:
De ring die ik nu een uur in heb bezorgt bij mij een lichte tinteling, ik voel hem dus zitten
op een zeer prettige manier.
De ring stimuleert waarschijnlijk zo de gevoelens van de vrouw, nu in ieder geval bij mij wel.
Ik test elke dag , klaarkomen MET de ring gaat als een speer, ik wacht nog op DOOR .quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:43 schreef So_Addictive het volgende:
heeft iemand al een orgasme gehad van die ring?![]()
Ik zou het doen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:27 schreef Aventura het volgende:
Overweegt om haar pleister in te ruilen voor zo'n ring
Wow, voel je dan ook altijd je eisprong als je geen hormonen gebruikt?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 20:48 schreef boterbloem het volgende:
Nu 25 uur later met mijn eerste ring, zit hij nog steeds goed en bleef hij ook zitten,
na twee heerlijke orgasmes in bad met mezelf.
De ring of wat het ook is, zorgt nog steeds voor die tinteling.
Mijn toestand in mijn hoofd is minder, ik ben echt niet te genieten, deze bui herken ik niet van mezelf.
Ik zei tegen me man, dat ik net het gevoel heb, alsof ik aan het infuus loop, maar dan zonder
karretjes en snoertjes naast me.
Ik hoop dat deze bui snel over mag gaan, normaal ben ik een moeder met een reuze geduld,
nu hoorde ik mij eigen ineens schreeuwen tegen de kids, wat ik nooit eerder heb gedaan.
Hierbij moet ik wel even vertellen, dat ik altijd heel erg sterk op medicijnen reageer en eerder
klachten krijg dan de meeste mensen en ook erg gevoelig reageer als er wat aan de hand
is met mijn lichaam.
Zo wist ik 4 keer van tevoren al, dat ik op dat moment zwanger zou worden als ik het zou
doen op dat moment, daar heb ik toen gehoor aangegeven, de innesteling en alles heb ik toen zeer bewust ervaren.
Ik had trouwens wel schik om jullie reacties, ik hou wel van dat soort humor.
Alleen als je er net mee begonnen bent en van te voren geen ander anticonceptiemiddel gebruikte...quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:14 schreef Stefanie1305 het volgende:
Ik laat de ring er lekker in zitten, maar dat moet natuurlijk ook 7 dagen achtereenvolgens anders is ie niet betrouwbaar...
Logische gesproken is het na 7 dagen ZEKER safe. Organon zou zoiets niet op de bijsluiter zetten met een zekere safe zone. Waarschijnlijk ben je na een paar dagen al beschermd, maar willen ze het zeker voor het onzeker nemen, en maken ze er 7 dagen voor om zeker te zijn. Je hoeft dus geen condoom te dragen, je bent al beschermd voor zwangerschap.quote:Op donderdag 12 mei 2005 19:47 schreef Stefanie1305 het volgende:
Ik zat me even wat af te vragen.. Ik heb de ring sinds zondag en ik moet dus 7 dagen wachten
Is de ring dan de volgende zondag echt betrouwbaar (15 mei) of al eerder? of zouden jullie voor de zekerheid ook een condoom gebruiken, of gaat dat stuk door de ring?
Hiervoor dus geen a.c. gebruikt
Waarom ik de ring nu plotseling wel voor 6 mnd. mee kreeg, weet ik niet. Misschien omdat ik regelmatig de ring daar haalde maar niet altijd... In A'dam heb je een apotheek die tot 22:00 open is en soms was het handiger om daarheen te gaan... Misschien omdat ik bij mijn apotheek had aangegeven dat ik liever meer ringen wilde hebben... Misschien omdat ik de ring al zo lang gebruik, de eerste keer dat ik bij mijn apotheek kwam voor de ring, hadden ze de ring nog niet eens... Of misschien heeft mijn zorgverzekeraar aangeven dat ze dat moeten doen, ik had een enorme stapel declaraties ingeleverd... Ach, ik weet het niet, maar ben er wel blij mee.quote:Op maandag 2 mei 2005 14:08 schreef flutterbye het volgende:
Bij mijn apotheek geven ze de ring echt niet voor langer dan 3 maanden mee, hoe heb je dat voor elkaar gekregen, lack-of-interest? Maar idd, bij het naar huis fietsen zijn ze bij mij dan waarschijnlijk al boven de 8 graden gekomen, dus dat heeft ook niet zoveel zin.
Zou het niet zo kunnen zijn dat de ring precies tegen je g-spot(je) aan zit? dat heb ik weleens, dat kan behoorlijk lastig zijn...quote:Op maandag 9 mei 2005 19:35 schreef boterbloem het volgende:
De ring die ik nu een uur in heb bezorgt bij mij een lichte tinteling, ik voel hem dus zitten
op een zeer prettige manier.
De ring stimuleert waarschijnlijk zo de gevoelens van de vrouw, nu in ieder geval bij mij wel.
Wat de ring met mijn hormonen gaan doen is natuurlijk nog afwachten.
zouden er nou ook blondjes zijn die de ring door proberen te slikken. Dat doe je met de pil immers ookquote:Op donderdag 12 mei 2005 22:13 schreef lack-of-interest het volgende:
vriendjevan slaat een beetje eng toontje aan, blij dat het mijn vriend niet is... maar als vriendjevan kunnen helpen het lichaam te ontdekken, omdat het vriendinnetjevan van vriendjevan dat nog niet genoeg gedaan had, kan dat natuurlijk geen kwaad...
ik ken mijn lichaam prima en wist onmiddellijk waar ik dat ringeding kwijt moest.
groet!
Haha, dat gevoel had ik ook toen ik dat las, brr. Hoeveel kost de Nuvaring eigenlijk op jaarbasis.? Ik had eerst de pleister, ben daarmee gestopt omdat het me ruim 60 per halfjaar kostte. En aangezien ik nu geen vriendje heb vond ik dat net even teveel. Wordt de Nuvaring trouwens wél vergoed door de meeste verzekeraars?quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:13 schreef lack-of-interest het volgende:
vriendjevan slaat een beetje eng toontje aan, blij dat het mijn vriend niet is... maar als vriendjevan kunnen helpen het lichaam te ontdekken, omdat het vriendinnetjevan van vriendjevan dat nog niet genoeg gedaan had, kan dat natuurlijk geen kwaad...
ik ken mijn lichaam prima en wist onmiddellijk waar ik dat ringeding kwijt moest.
groet!
Bij mij verzekeraar helaas helemaal niet. Ik betaal voor 3 ringen 32 euro. Voor 6 ringen heb ik laatst 55 euro ofzo betaald, misschien massa-kortingquote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:09 schreef Aventura het volgende:
[..]
Haha, dat gevoel had ik ook toen ik dat las, brr. Hoeveel kost de Nuvaring eigenlijk op jaarbasis.? Ik had eerst de pleister, ben daarmee gestopt omdat het me ruim 60 per halfjaar kostte. En aangezien ik nu geen vriendje heb vond ik dat net even teveel. Wordt de Nuvaring trouwens wél vergoed door de meeste verzekeraars?
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:15 schreef Innocence het volgende:
Ben een beetje aan 't rondzoeken naar informatie over de Nuvaring, om te kijken of het het waard is om te proberen.
1. Wat zijn de risico's. Wat kan er fout gaan (qua zwangerschap)?
Check even op www.nuvaring.nl Ik weet het niet helemaal uit mijn hoofd, maar volgens mij net zo betrouwbaar als de pil
2. Is de ring echt niet te voelen bij seks, dat kan ik me namelijk absoluut niet voorstellen. Hij ligt tegen de baarmoedermond? Meer reacties van vriendjes dus, is het vervelend?
Vriendje zit naast me en dicteert: Je voelt er niks van tijdens het vrijen. Met vingeren soms wel, maar niet storend.
3. Voel je de ring nog als je hem gewoon draagt en blijft ie wel een beetje zitten als je er eenmaal aan gewend bent? [edit] Oeps, zie dat daar al veel over gezegd is.
Nee, ik voelde de ring niet zitten en ja hij blijft prima zitten
4. Ik zag ergens dat de ring 6 euro nog wat kost, klopt dat?
Dat weet ik even niet meer... ik ben al weer een paar maanden gestopt ermee.
5. Lees hier dat je 'm ook gewoon 4 weken in kan houden, vermindert dit iets ana de werking, aangezien er een constante afgifte van hormonen is, die toch ook een keer moet stoppen.
Nee, dat verandert niets aan de werking. De 3 weken zijn aangehouden omdat veel vrouwen die periode 'kennen' van pilgebruik, maar de ring bevat genoeg hormonen om 4 weken lang betrouwbaar en veilig te zijn.
6. Andere bijwerkingen, vooral bij vrouwen die ook al niet overgevoelig voor de pil waren.
Afgezien van hormoonverlies waar ik bij de ring ook last van had, kreeg ik ook af en toe hoofdpijn van de ring. Dat kon al na een paar uur na inbrengen opkomen. Daar had ik bij de pil nooit last van, en was ook weg toen ik stopte met de ring.
7. Kan je hem gewoon vragen bij je huisarts om voor een periode te proberen en hoe stap je over?
Ja, je kan gewoon bij je huisarts langs gaan, dan krijg je een recept mee en kan je hem gaan halen bij de apotheek. Over overstappen staat een uitleg in de bijsluiter en mss ook wel op www.nuvaring.nl
Ben benieuwd! Alvast bedankt voor alle antwoorden.![]()
Ik betaalde ong. 19 euro voor 3 ringen. Ik ben verzekerd bij CZ.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:09 schreef Aventura het volgende:
[..]
Haha, dat gevoel had ik ook toen ik dat las, brr. Hoeveel kost de Nuvaring eigenlijk op jaarbasis.? Ik had eerst de pleister, ben daarmee gestopt omdat het me ruim 60 per halfjaar kostte. En aangezien ik nu geen vriendje heb vond ik dat net even teveel. Wordt de Nuvaring trouwens wél vergoed door de meeste verzekeraars?
Je hebt geen recept meer nodig voor de ring. Niet doen dus dat bellen, je kunt gewoon naar de apotheek gaan en hem daar halen. Zonde van die extra kosten!quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:30 schreef octopussy het volgende:
Bij mij verzekeraar helaas helemaal niet. Ik betaal voor 3 ringen 32 euro. Voor 6 ringen heb ik laatst 55 euro ofzo betaald, misschien massa-korting![]()
het vervelende bij mij is dat ik geen herhalingsrecepten krijg, dus ik moet elke keer weer de doktersassistente bellen om het recept. Er komt dus steeds iets van 15 euro bij![]()
ik ga toch nog eens proberen om een recept los te peuteren zodat ik een internetabbo op de nuvaring kan nemen.![]()