quote:geniaal schrijft:
Vorige maand heb ik heel onregelmatig de pil geslikt, i.v.m. ziekte. Vlak daarna kreeg ik een doorbraakbloeding, dus was ik er weer een paar dagen mee gestopt.
Op dat moment is het dan natuurlijk niet handig om onveilig sex te hebben.
Alleen, nu vraag ik me af, wanneer is het wel weer veilig?
Ik heb die strip nu wel afgemaakt, en ben vandaag aan een nieuwe begonnen.
Is het pas na deze strip weer veilig?
b.v.d.
quote:Sann_e antwoord daarop:
ik geloof dat het 2 weken duurt voordat het weer veillig is. Kan dat
Anders moet ej ff de bijsluiter goed doorspitten, daar staat het mestal wel in
Als ze gewoon haar stopweek heeft gehad en geen extra dagen daaraan heeft geplakt is de pil gewoon veilig...quote:Op zondag 20 juni 2004 18:09 schreef Psych het volgende:
Mijn vriendin slikt al een tijdje de pil, nu is ze ongesteld geweest en is ze vrijdag weer begonnen met de pil, kan ik nu vanavond sex met haar hebben zonder condoom te gebruiken? Ik heb er gewoon niet zoveel verstand van en kon dit zo snel nergens terugvinden.
Als zij alle 21 pillen in haar strip heeft geslikt, dan is ze altijd beschermd.quote:Op zondag 20 juni 2004 18:09 schreef Psych het volgende:
Mijn vriendin slikt al een tijdje de pil, nu is ze ongesteld geweest en is ze vrijdag weer begonnen met de pil, kan ik nu vanavond sex met haar hebben zonder condoom te gebruiken? Ik heb er gewoon niet zoveel verstand van en kon dit zo snel nergens terugvinden.
Diarree is niet alleen van belang in geval van een darminfectie. Als je diarree hebt "spoelt" alles wat je inneemt sneller door je darmen heen, waardoor het niet genoeg kans krijgt om opgenomen te worden in het bloed.quote:Op maandag 21 juni 2004 11:17 schreef innovative het volgende:
diarree is alleen als je een darminfectie hebt waarbij de voedingsstoffen verminderd worden opgenomen. Weet niet precies welke infecties hier bij van belang zijn, als je in zo'n situatie raakt moet je even naar je huisarts bellen of wat informatie vragen bij de apotheek.
Hoe heb jullie je tegen een eventuele zwangerschap beschermt dan????quote:Op maandag 21 juni 2004 18:12 schreef TimmyAsd het volgende:ff een vraagje:
Mijn vriendin is nu ongeveer een maandje gestopt met de pil (kan iets langer zijn..), en ze had vorige week ongesteld moeten worden.. is niet gebeurd. Heeft dit te maken met het stoppen van de pil, of zijn we iets te onvoorzichtig geweest?
condoom gebruiktquote:Op maandag 21 juni 2004 21:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe heb jullie je tegen een eventuele zwangerschap beschermt dan????
Het kan zijn dat haar cyclus nog een beetje in de war is, het gebeurt wel vaker dat dat zichzelf weer moet ordenen, dan kan het net zoals in het begin zijn dat het onregelmatig is...
Maar ze kan ook zwanger zijn als je onvoorzichtig bent geweest(bv periodieke onthouding, zeer onveilig), dat kan best als je net gestopt ben met je pil, toen ik met de pil stopte omdat ik graag zwanger wilde worden was het ook in 1 keer raak....
Volgens mij, als jij in je eentje naar de dokter gaat, en je dit met je dokter bespreekt kunnen je ouders er volgens mij nooit achter komen?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 07:19 schreef Talena het volgende:
Ik heb ook ff een vraagje, kan ik aan de pil zonder dat mn ouders het merken behalve dan bij de rutgerstichting??
Volgens mij is dat gewoon normaal. Bij de een komt het vroeger dan de ander. Kon ze die laatste pil niet alsnog binnen 12 uur slikken?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 08:52 schreef Rickman_ het volgende:
Ook een vraagje van deze kant: Mijn vriendin is voor het eerst een pil vergeten (Microgynon 30). Het was de allerlaatste pil in de strip. Even bijsluiter gelezen, en ze heeft besloten om gelijk te beginnen met de stopweek, en volgende week weer verder te gaan. Haar menstruatie had eigenlijk begin deze week moeten beginnen, maar tot onze verbazing kwam deze gelijk 2 dagen nadat ze de pil was vergeten.
Is dit normaal dat het zo vroeg begint? Of is dit zo'n 'doorbraakbloeding' ofzo? (Wat klinkt dat woord overigens eng)
Omdat ik vorig jaar tot twee keer toe ernstige diarree heb gehad heb ik mijn vriend gevraagd (ik zat in het buitenland) om hier navraag over te doen bij dokter en apotheek. In de apotheek heeft hij een heel boek voor zijn neus gekregen, waar precies in vermeldt stond wanneer de pil wel en niet verminderd werkt. Hiervoor golden bepaalde darminfecties...quote:Op maandag 21 juni 2004 19:35 schreef Landiej het volgende:
[..]
Diarree is niet alleen van belang in geval van een darminfectie. Als je diarree hebt "spoelt" alles wat je inneemt sneller door je darmen heen, waardoor het niet genoeg kans krijgt om opgenomen te worden in het bloed.
Ook gezonde darmen kunnen niet makkelijk voedings- en andere stoffen opnemen wanneer je last hebt van diarree...
Dit zeg ik niet omdat ik betweterig wil zijn, maar omdat ik niet wil dat meiden straks zwanger rondlopen door valse voorlichting (hoewel ik vind dat je niet zonder meer op adviezen van mensen op een forum af moet gaan, maar beter ff naar je dokter kan stappen)
Is wel vrij normaal, staat ook in de bijsluiter dat je de eerste drie maanden veel bijwerkingen kunt hebben in de trant van bloedverlies, pijnlijke borsten, stemmingswisselingen ed. Ik werd de eerste keer dat ik de pil had geslikt, wel gewoon op tijd ongesteld, maar het duurde meteen 10 dagen, en was ook een stuk heftiger dan normaal. Na drie maanden liep alles op rolletjes, was ik ook nog maar een dag of 5 ongesteld, en gewoon keurig elke 4 weken.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 08:42 schreef Perzikje het volgende:
Ik ben deze maand met de pil begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie. Nu moet ik nog onegeveer 7 pillen slikken voor de stopweek begint. Nu heb ik licht bloedverlies. Is dit normaal? En word ik in de stopweek wel weer gewoon ongesteld?
Als er geen condoom gescheurt is ofzo dan zou ik me geen zorgen maken igg...quote:Op maandag 21 juni 2004 23:13 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
condoom gebruikt
En ze is met de pil gestopt omdat dit niets voor haar was, huidproblemen mee etc..
maar het kan dus onregelmatig zijn.. dat zal het wel zijn..
ja nou, ze krijgen toch rekening binnen en alles?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 08:53 schreef Rickman_ het volgende:
[..]
Volgens mij, als jij in je eentje naar de dokter gaat, en je dit met je dokter bespreekt kunnen je ouders er volgens mij nooit achter komen?
Bedankt voor je reactie! Ik kijk het gewoon even 3 maanden aan en of ik gewoon ongesteld wordt in de stopweek. Verder heb ik nergens last van,dus dat zit wel goed.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 09:42 schreef innovative het volgende:
[..]
Is wel vrij normaal, staat ook in de bijsluiter dat je de eerste drie maanden veel bijwerkingen kunt hebben in de trant van bloedverlies, pijnlijke borsten, stemmingswisselingen ed. Ik werd de eerste keer dat ik de pil had geslikt, wel gewoon op tijd ongesteld, maar het duurde meteen 10 dagen, en was ook een stuk heftiger dan normaal. Na drie maanden liep alles op rolletjes, was ik ook nog maar een dag of 5 ongesteld, en gewoon keurig elke 4 weken.
Dus, heb je na drie maanden nog problemen, dan moet je even bij je dokter langs en een andere pil halen. Maar de eerste drie strips is het niet vreemd...
Zit je in het ziekenfonds of ben je particulier verzekerd? In het eerste geval krijgen je ouders geen rekening... Je kunt ook vragen of je het zelf mag betalen aan de dokter. Het kost geld, dat wel, maar het scheelt een hoop zorgen...quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:28 schreef Talena het volgende:
[..]
ja nou, ze krijgen toch rekening binnen en alles?
*woont nog thuis*
niet dat ik weet nee..quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Als er geen condoom gescheurt is ofzo dan zou ik me geen zorgen maken igg...
Toen mijn vriendin voor het eerst de pil ging halen, kon ze het consult en de pil gewoon contant betalen zonder rekening. En als dat bij jouw dokter niet kan: Er staat alleen maar iets van 'consult' op die rekening. Niet 'Talena kwam bij mij om de pil te halen'quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:28 schreef Talena het volgende:
[..]
ja nou, ze krijgen toch rekening binnen en alles?
*woont nog thuis*
Schimmelinfecties kunnen bij iedereen voorkomen, helaas. Kan vooral komen door het gebruik van zeep/scheerschuim/wasmiddel die/dat de zuurgraad van de vagina aantast, daarnaast door het dragen van te strak ondergoed of te strakke broeken, verminderde weerstand, een te hoog bloedsuikerniveau, seks (baal!)...quote:Op woensdag 23 juni 2004 10:37 schreef Hello_Kitty het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met een candida schimmelinfectie door gebruik van de pil (teveel oestrogeen)
Na 6 maand diane gebruik te hebben heb ik volgens mij nu een infectie zitten, tis de eerste keer dat ik er last van heb (waarschijnlijk pilgebruik, verminderde weerstand en stress situatie samen) maar ik ben nu aan mijn eerste week met femodeen bezig. Zou nu door de lagere oestrogeen dosis de infectie vanzelf kunnen verdwijnen?
Volgens mijn huisarts liep ik wel gevaar door prikkelbare darm syndroom, en dat is geen infectie. Ik heb altijd begrepen dat dunne ontlasting geen probleem is, maar als je moet hollen om de wc te halen binnen 4 uur na het innemen dat het wel gevaarlijk is, infectie of geen infectie.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 09:40 schreef innovative het volgende:
(..)wanneer de pil wel en niet verminderd werkt. Hiervoor golden bepaalde darminfecties...
(...) Maar diarree is in ieder geval niet altijd gevaarlijk, het hangt helemaal af van de omstandigheden.
Bedankt voor de tip! Net gelezen inderdaad. Zal eens proberen om haar dat te laten lezen. Poging zoveel....quote:Op donderdag 24 juni 2004 17:30 schreef innovative het volgende:
0,2 procent... dus per jaar worden van de 1000 pilgebruiksters er 2 zwanger...
kijk maar op www.anticonceptie-online.nl, staat zowel de theoretische kans als de praktische kans op...
Je bedoel dat je om de (ongeveer) 5 en halve maand ongesteld bent??quote:Op donderdag 24 juni 2004 20:53 schreef Twinky het volgende:
hmm.. nog een vraagje. ik ben nu veertien, over een maandje vijftien en omdat ik dus erg veel buikpuin heb en een erg vervelende cyclus (iets met vijf en een halve maand en zeven dagen).
volgens mij is het wel een puiq plan om aan de pil te gaan. enig nadeel is dat mam en rob nogal uhm.. geitenwollensokkerig en homeopatisch en al die shit ingesteld zijn. kan ik zonder dat zij het weten aan de pil komen en hoe duur is dat dan ongeveer?
Dat was vroeger zo, tegenwoordig hoeft dat niet, je hebt ook vrouwen die op hun 18e nog niet regelmatig zijn.... Meestal is het geloof ik een jaar of 14 en twee keer ongesteld zijn geweest.quote:Op donderdag 24 juni 2004 21:32 schreef afhrodite het volgende:
Je bedoel dat je om de (ongeveer) 5 en halve maand ongesteld bent??Dan mag je nog niet aan de pil. Je kan pas met de pil beginnen als je minimaal een half jaar tot een jaar regelmatig ongesteld bent...
Risico op zwangerschap is klein, 2 op de 1000 pilgebruiksters per jaar, zolang zij de pil maar regelmatig slikt. Mét condooms is het risico geloof ik 0,4 op de 1000 pilgebruiksters per jaar.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 01:11 schreef MikdawG het volgende:
Ik heb afgelopen zondag voor het eerst sex gehad met m'n vriendin.
We waren allebei nog maagd, en heb haar dus ook ontmaagd zonder condoom (ze is nu 2 maanden aan de pil). We hebben het geprobeert met een condoom maar dit was echt een verschrikkelijke sfeerverpester gewoon.Kunnen we het gewoon zonder condoom blijven doen en kan ik gewoon zonder zorgen in haar klaarkomen, of is een condoom wel aan te raden? Ze was de dag na de ontmaagding trouwens meteen ongesteld.
Mijn nichtje kreeg de pil op haar 15e voorgeschreven omdat ze inmiddels 1.91 m was, en nog niet ongesteld. In de hoop de menstruatie op te wekken en zo de groei te kunnen stoppen, is zij ook de pil gaan slikken.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 00:21 schreef dafjedaf het volgende:
Dat was vroeger zo, tegenwoordig hoeft dat niet, je hebt ook vrouwen die op hun 18e nog niet regelmatig zijn.... Meestal is het geloof ik een jaar of 14 en twee keer ongesteld zijn geweest.
ik slik nu 1,5 jaar de pil, en het eerste wat mijn huisarts dus 1,5 jaar geleden vroeg of ik al regelmatig ongesteld was, anders kon ik de pil niet krijgen. Maar misschien is het per praktijd verschillend.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 00:21 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Dat was vroeger zo, tegenwoordig hoeft dat niet, je hebt ook vrouwen die op hun 18e nog niet regelmatig zijn.... Meestal is het geloof ik een jaar of 14 en twee keer ongesteld zijn geweest.
hoe lang duren bij jou de maanden dan, als je elke maand vijf en een halve week ongesteld benquote:Op vrijdag 25 juni 2004 18:42 schreef Twinky het volgende:
ik ben hardstikke regelmatig ongesteld. elke maand ongeveer vijf en een halve week
het is regelmatiger geweest ja, maar nu weer regelmatig dus...
en dat is nou juist m'n probleemquote:Op vrijdag 25 juni 2004 19:31 schreef Sylvana het volgende:
[..]
hoe lang duren bij jou de maanden dan, als je elke maand vijf en een halve week ongesteld benBij mijn weten duurt een maand nl maar 4 weken
Toen ik nog niet aan de pil was, was het elke 6 weken 8 dagen raak... Nu hou ik wel die 6 weken aan, maar de menstruatie duurt gelukkig nog maar een dag of 5. Van "gewoon" drie weken slikken krijg ik meer klachten, buikpijn, duizeligheid ed...quote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:12 schreef Twinky het volgende:
[..]
en dat is nou juist m'n probleem
elke vijf en een halve week ben ik zeven dagen de klos..
oow, je bent dus 1 keer in de 5,5 week 7 dagen ongesteld, nou snap ik hemquote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:12 schreef Twinky het volgende:
[..]
en dat is nou juist m'n probleem
elke vijf en een halve week ben ik zeven dagen de klos..
Hihi, dat werkt dus niet bij mij. Ik kan er uren aan denken en 'm vervolgens als ik in de badkamer sta vergeten. Ik vergeet ook wel 'ns m'n tanden te poetsen, vandaar dat 'ie er 's avonds wel eens bij inschiet (als je om een uurtje of 3 saampjes op de bank wakker wordt ...)quote:Op dinsdag 29 juni 2004 12:56 schreef Heintje het volgende:
Mij lijkt juist 's ochtens handiger in verband met vergeten.
Als je hem dan vergeet kun je er nog de hele dag aan denken.
Misselijk ... welbekend probleem van kleinmeiske. Slik de pil vanaf m'n 17e, van m'n 18e t/m 28e Diane 35 en nu een jaar Microgynon 30. Van wat ik me kan herinneren ben ik sinds zo ongeveer m'n 22e elke morgen na het slikken van de pil misselijk ben, ook na de overstap op microgynon.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 12:53 schreef Channie17 het volgende:
Ik slik nu al een jaar een 3 maanden de pil (diane 35, dus best een zware).
Ik heb het eerste jaar geen last gehad ervan.
Tot 3 maanden geleden, telkens als ik aan een nieuwe pilstrip begin ben ik een aantal dagen misselijk. In de bijsluiter van de pil staat dat er de eerste maanden van het pilgebruik bijwerkingen zoals misselijkheid, braken e.d kunnen optreden...ik slik hem echter al een jaar. Kan deze misselijkheid alsnog van de pil komen dan?
Ik heb besloten naar de dokter te gaan en een andere pil te vragen.
Snap er nix meer van
![]()
Als de arts weigert te steriliseren, print dan de tekst van deze site even uit http://www.kindervrij.org/verhalen/sterilisatierecht.htm en laat die maar aan 'm lezen...quote:Op dinsdag 29 juni 2004 13:30 schreef kleinmeiske het volgende:
Vrijdag maar eens pushen voor een meer definitieve manier van anticonceptie, zal wel een hele klus worden om dat voor elkaar te krijgen. Moi 29, vriendlief 41, geen kinderwens, maar dok vond het vorig jaar nog veeeeeeeeeeeeeeeeel te vroeg voor een definitieve oplossing. Nou kennen we elkaar al 10 jaar en denken er net zo lang hetzelfde over en voor die tijd beiden ook, dus nu kan 'ie toch echt de pot op![]()
Veel succes!!!quote:Sterilisatie is namelijk een mensenrecht! Het is vastgelegd door de Human Rights Committee in General Comment 28: Equality of Rights Between Men and Women (art. 3) (68e Sess, 2000) in compilation of General Comments and General Recommendations by Human Rights Treaty Bodies, at 168, U.N. Doc. HRI/GEN/1/Rev. 5.
In dit General Comment 28, spreekt de Human Rights Committee zich expliciet uit over de rechten van vrouwen inzake gelijkheid in de uitvoering van hun persoonlijke rechten, met name rechten die gaan over de beschikking van hun voortplantingsorganen. Het comite spreekt met name haar bezorgdheid uit over vereisten dat vrouwen een aantal kinderen gehad moeten hebben, dat ze een zekere leeftijd bereikt moeten hebben of dat ze goedkeuring van hun man moeten hebben alvorens zij zich zouden mogen laten steriliseren. Het comite verzoekt verdragsstaten melding te maken van wet- en regelgeving die vrouwen in het genieten van hun persoonlijke rechten, waaronder het recht op sterilisatie, belemmeren en maatregelen te nemen om die belemmeringen weg te nemen.
Dank!! In mijn geval een zeer nuttig stukje. Neem het mee, maar misschien valt het allemaal wel mee (let's hope so)quote:Op woensdag 30 juni 2004 14:18 schreef confined het volgende:
[..]
Als de arts weigert te steriliseren, print dan de tekst van deze site even uit http://www.kindervrij.org/verhalen/sterilisatierecht.htm en laat die maar aan 'm lezen...
[..]
Veel succes!!!![]()
even nagekeken... en je kan gewoon de 7dagen regel aanhoudenquote:Op maandag 28 juni 2004 23:05 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Nee geen sex in mn stopweek gehad, mhh dus heel deze maand niet veilig, pas als ik weer aan mn volgende strip begin, als ik het goed begrijp.
Nouja bedankt
Erg vreemd lijkt mij...., als ik jouw was zou ik toch even langs de dokter gaan.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 19:54 schreef TamLX het volgende:
Hoi iedereen even een vraagje, ik ben vorige week mijn pil vergeten , als ik me niet vergis vorige week dinsdag. Nu ben ik vorige donderdag ongesteld geworden (wat niet de bedoeling was) en ben het nog steeds (nu zijn we al vrijdag) en het is ook meer dan normaal.
kan dit een probleem zijn?
groetjes
Yep, gebruik de pil nu 13 jaar (even Marvelon, 11 jaar Diane-35 en nu een jaar Microgynon-30). Libido is inmiddels met de laatste tot in de ijskast gedaald en daar baal ik goed van, zo erg zelfs dat ik gewoon verplicht van mezelf 'zin moet maken'.quote:Op vrijdag 9 juli 2004 15:35 schreef Creamator het volgende:
Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die ervaring hebben met pilgebruik (langere tijd) en libidoverlies...
ik slik de pil ( microgynon 30) nou ruim een half jaar, nog niet echt heel lang dus, maar ik heb er helemaal geen last vanquote:Op vrijdag 9 juli 2004 15:35 schreef Creamator het volgende:
Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die ervaring hebben met pilgebruik (langere tijd) en libidoverlies...
Ik slik nu vijf jaar marvelon en ik heb nergens geen problemen mee. Ik heb wel eens gehoor dat diane35 in veel gevallen te zwaar kan zijn en dus bijwerkingen geeft.quote:Op zaterdag 10 juli 2004 01:36 schreef malle_moan het volgende:
Ik slik pas 2 maanden de Diane35 en tot mijn extreem grote ongenoegen lijk ik geen libido meer te hebben. Is er een pil die dit niet (of minder) verlaagt? Ik moet hoe dan ook een pil i.v.m. mijn onregelmatige menstratie. Dus als 1 van jullie een betere weet, do tell. Dat de Diane35 wat aan mijn lichte acne heeft gedaan, kan me echt niets schelen. Ik wil gewoon weer zin hebben.
Je kan het beste even contact opnemen met de weekenddokter of weekendapotheek. Het verschilt namelijk per situatie ( of je gemeenschap hebt gehad e.d.) Waarschijnlijk is de pil niet meer geschikt voor je als je tien dagen te vroeg ongesteld word. Het kan zijn dat hij te zwaar of te licht voor je is geworden. Dat moet je wel even navragen want als het zo is wordt de betrouwbaarheid van de pil ook minder. Succes iig!quote:Op zaterdag 10 juli 2004 16:38 schreef BadGirly het volgende:
Ik slik nu een paar jaar zonder problemen de pil. Vanmiddag kwam ik er plots achter dat ik 10 dagen te vroeg ongesteld ben geworden. Ik ben geen enkele pil vergeten, maak altijd m'n strip af, daarna stopweek en weer verder.
'K ben nu dus te vroeg ongesteld. Wat moet ik doen?
Strip afmaken, stopweek invoeren en daarna aan nieuwe strip beginnen
Strip afmaken en meteen verder gaan met de volgende strip
Of iets anders? Ik weet het niet
Ja dat bedoelde ik. Ik vroeg me alleen af of het slecht is om het twee keer achter elkaar te doen..quote:Op dinsdag 13 juli 2004 21:00 schreef Linny-Minny het volgende:
Nee hoor dat is niet slecht volgens mij. Je bedoelt toch.... dat je niet ongesteld wordt? Dat kan geen kwaad. Ik doe dat altijd in de vakantie.
't Is al vaker gezegd: lees de gebruiksaanwijzing!!! Ik zou geen risico nemen en een condoom erbij gebruiken, aangezien het in de eerste week is.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 06:43 schreef rainstarr het volgende:
Beste Mensen,
Ik heb hier een mogelijk klein probleempje.
Gister heeft me vriendin in d'r eerste week de pil genomen. En vervolgens is ze na 45 minuten behoorlijk aan de race gegaan. (1 keer geraced na die 3 kwartier, niet nonstop 2 uur lang of zo) Is de pil de komende 4 weken nu NIET veilig?
waar in dr strip was ze de pil vergeten?quote:Op zaterdag 17 juli 2004 00:16 schreef addie84 het volgende:
mijn vriendin is de pil vergeten..
nou gaat ze de volgende strip ook doorslikken zoals in de bijsluiter staat (dus geen stopweek) maar kan ze dan daarna nog een keer een stopweek overslaan vanwege de vakantie? of zou ze na 2 weken een stopweek in kunnen lassen en dan verder gaan met een nieuwe strip?
In theorie moet je de pil minimaal 14 dagen slikken, daarna zit je (logisch) in week drie... En als je dan de pil vergeet, dus zelfs op dag 15, mag je een stopweek in lassen... Dus na 2 weken kan het wél!quote:Op zaterdag 17 juli 2004 16:15 schreef blublub het volgende:
[..]
waar in dr strip was ze de pil vergeten?
ja, ze kan prima nog een stopweek overslaan, dat kan geen kwaad, maar zeker niet na 2 weken een stopweek inlassen! dat lijkt me echt geen goed ideedacht ik dan...
quote:Op maandag 26 juli 2004 20:47 schreef Rhylla het volgende:
Ik zou graag willen horen van iemand die deze pil gebruikt. Wat zijn je ervaringen m.b.t. gewichtsveranderingen, hoofdpijn, huidsveranderingen (pigmentvlekken) e.d.?
Ik heb deze pil voorgeschreven gekregen voor pijnlijke menstruaties, maar ik heb hele slechte ervaringen met de pil, dus ik zit heel erg te twijfelen of ik er wel aan zal beginnen.
quote:Ik voreg me af of je voor de pil persé een recept moet halen bij de huisarts. Ik heb namelijk een site gevonden waar je een soort abonnement kan nemen, maar dan moet je wel eerst een recept hebben. Probleem is alleen dat mijn huisarts nogal persoonlijk bijons gezin betrokken is en ik heb liever niet dat hij weet dat ik de pil gebruik. Wie kan me helpen?
quote:bij pilonline.nl kan je een recept aanvragen zonder dat je eerst naar de huisarts hoeft. Je krijgt alles (inclusief de rekening) thuisgestuurd.
Kan op internet. Bij onze apotheek kan het verder zonder vervolgrecept, maar in eerste instantie moet je dan wel naar de dokter. Misschien het eerste recept bij de GGD of de Rutgersstichting oid halen?quote:Op dinsdag 27 juli 2004 13:16 schreef Aventura het volgende:
Uit gesloten topic:
Megzz:
[..]
0opsquote:Op maandag 26 juli 2004 23:19 schreef Brennie het volgende:
Uit gesloten topic [ LIF]
Mbt Lovette anticonceptiepil:
[..]
Ik slikte eerst de diane-35. Omdat ik altijd last had van misselijkheid bij het beginnen van een nieuwe strip schreef de dokter mij Lovette voor. Hij zei dat daar al die vervelende bijwerkingen niet meer zo gauw voorkwamen.quote:Op maandag 26 juli 2004 23:19 schreef Brennie het volgende:
Uit gesloten topic [ LIF]
Mbt Lovette anticonceptiepil:
[..]
neej normaal slik ik mijn eerste pil rond een uur of 11 savonds, nu was het dus de dag er na om 9 uur sochtends...quote:Op zondag 1 augustus 2004 18:11 schreef djenneke het volgende:
normaal dus 11 uur 's ochtends en nu pas 9 uur 's ochtends de volgende dag? dan is een morningafterpil wel verstandig, tenminste als je seks hebt gehad de afgelopen week. Verder 7 dagen een condoom gebruiken. De eerste week is meestal de slechtste week om je pil te vergeten, en heb je de grootste kans op een zwangerschap. Dus juist dan is het belangrijk de pil op tijd in te nemen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
In dat geval is er niets aan de hand...!quote:Op zondag 1 augustus 2004 20:09 schreef Sugarlady het volgende:
[..]
neej normaal slik ik mijn eerste pil rond een uur of 11 savonds, nu was het dus de dag er na om 9 uur sochtends...
Waarschijnlijk heb je inmiddels je dokter gesproken, voor alle anderen: pil vergeten in de eerste week en in de 7 dagen van tevoren seks gehad, meteen de dokter bellen! Je hebt dan een morning after pil nodig, en hoe sneller je die slikt, hoe beter! Na 24 uur is de veiligheid al 10% afgenomen (tot 85%, dus 15% ongewenste zwangerschappen), na 48 uur is de betrouwbaarheid zelfs nog maar 65%...quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 00:22 schreef mliez het volgende:
Ik ben de pil vergeten de eerste dag na mn stopweek.. Dacht dat ik op zondag weer moest beginnen, maar moest op zaterdag. Nu heb ik een week ervoor nog sex gehad, vroeg me af of dat nog uitmaakt(qua zwanger raken etc.)
Ga morgen iig mn dokter bellen, maar heb nu even geruststelling nodig
Je doet het prima, en voor dít soort onzekerheden zit er dus een bijsluiter bij... en zéker weten dat dit soort dingen daar wel in staan...quote:Op donderdag 5 augustus 2004 12:32 schreef miki het volgende:
Ik slik de Diane 35...ben nu 1 tablet vergeten te slikken in week 3, maar omdat ik deze binnen 12 uur nog heb ingenomen (8.00 's morgens i.p.v. 0.00 's nachts), neem ik aan dat ik geen extra maatregelen hoef te treffen (geen stopweek inlassen etc.) In de gebruiksaanwijzing stond dit nogal onduidelijk aangegeven. Zoals ik het heb begrepen hoef je bij minder dan 12 uur te laat geen extra maatregelen te treffen, maar bij meer dan 12 uur moet je even de 'regeltjes' checken, in welke week je de pil hebt vergeten (in mijn geval dus week 3 en geen stopweek inlassen).
Dus ik hoef niet naar deze regeltjes te kijken?
Ik wil het ff zeker weten, voordat ik straks iets fout doe
lijkt mij niet meer dan duidelijk...quote:Wat te doen...
... Bij het vergeten van tabletten
Als u minder dan twaalf uur te laat bent met het innemen van een tablet is de werking van de pil niet verminderd. Neem de tablet dan alsnog in zodra u er aan denkt en neem de volgende tabletten weer op de gebruikelijke tijd in.
Ik ben ook aan de pil gegaan omdat ik maar 4-6 keer per jaar ongesteld werd...quote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:33 schreef Sylvana het volgende:
bij mij vroeg de arts niet of ik regelmatig ongesteld was toen ik aan de pil wilde, en een paar vriendinnen van me zijn juist aan de pil gegaan omdat ze onregelmatig ongesteld waren en het zo konden regelen...
Ik heb sinds m'n 15e Microgynon geslikt, een paar maanden geleden ben ik overgegaan op Femodeen. Als bovenstaande (weer) doorzet moet ik waarschijnlijk over op een 3-fasen pil.quote:Het loopt al maanden niet lekker met m'n menstruatie; het wordt onregelmatiger en ik het last van doorbraakbloedingen (steeds precies op de helft van de cyclus). Vijf maanden geleden ben ik getest op chlamydia en baarmoederhalskanker, allebei negatief. Toen heb ik een nieuwe pil gekregen. Dat ging drie maanden goed, hoewel ik al wel weer misselijk begon te worden halverwege de cyclus. Nu zijn we twee maanden verder en in maand 4 zijn de problemen gewoon weer teruggekomen. Dus bel ik zojuist de dokter. Helaas kreeg ik een invaller (vakantie?) aan de lijn, wat 'ie zegt?:
"Is dat bezwaarlijk? Je kunt toch voorzorgsmaatregelen treffen?"
Ja, natuurlijk is dat bezwaarlijk! *zucht*
Ik hoop dat volgende week m'n eigen huisarts er weer is...
bij mij hetzelfde probleem, mijn gyn gaf me de 3 fasen pil, ik was er helemaal blij mee want alles was weer goed... hij gaf allleen aan dat ik een dun slijmvlies had en de doorbraakbloedingen waarschijnlijk niet op zouden houden... eertse maand ging alles prima maar nu ben ik weer terug bij af, ik denk dat ik een tijdje ga stoppen ofzo.. ben er nog niet over uit... hij heeft me het advies gegeven voor de mirena.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 09:31 schreef Dark_Desires het volgende:
Uit het oude topic:
Dark_Desires - woensdag 5 mei 2004 @ 14:00
Letterlijke quote uit m'n LJ:
[..]
Ik heb sinds m'n 15e Microgynon geslikt, een paar maanden geleden ben ik overgegaan op Femodeen. Als bovenstaande (weer) doorzet moet ik waarschijnlijk over op een 3-fasen pil.
************************************************************************************************************************
M'n klachten zijn inmiddels nog steeds niet overgegaan en ik ben weer terug naar de huisarts geweest. Volgens haar is m'n pil niet meer in staat om m'n menstruatie goed te reguleren en ze heeft me voor de keus gesteld: OF proberen hoe het gaat als ik helemaal met de pil stop, OF overgaan op een zwaardere pil (Microgynon 50), OF een Mirena spiraaltje laten plaatsen. Stoppen zie ik niet zitten, een zwaardere pil ook niet (m'n bloeddruk is al te hoog), dus wordt het de Mirena. Ik ben benieuwd.
Lijkt mij logisch dat je dan behandelt alsof je aan het eind van een strip zit, als je niet doorslikt bouw je in 3 weken op, dat is bij jou denk ik allang gebeurd. Ik zou niet meer slikken en een stopweek inlassen.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:11 schreef Sylvana het volgende:
ik vergeet nooit de pil en nou ben ik hem gister vergeten zie ik(Neem hem altijd 's avonds voor ik ga slapen) en vandaag ook helemaal niet aan gedacht
Ik heb hem al een paar maanden doorgeslikt, en zit nu in week 2 van me strip en in de bijsluiter staat dat ik dan de vergeten pil gewoon moet innemen ( maakt niet uit dat ik er dan nu 2 tegelijk moet doen) en dan gewoon doorslikken en dat het gewoon veilig is, dus dat maar gewoon doen dan?
Weeet nl niet echt hoe het zit als je een paar strippen heb doorgeslikt
Zoals in de 3e week, dus óf meteen een stopweek inlassen of minimaal twee weken doorslikken zónder stopweek...quote:Op woensdag 25 augustus 2004 00:11 schreef Sylvana het volgende:
ik vergeet nooit de pil en nou ben ik hem gister vergeten zie ik(Neem hem altijd 's avonds voor ik ga slapen) en vandaag ook helemaal niet aan gedacht
Ik heb hem al een paar maanden doorgeslikt, en zit nu in week 2 van me strip en in de bijsluiter staat dat ik dan de vergeten pil gewoon moet innemen ( maakt niet uit dat ik er dan nu 2 tegelijk moet doen) en dan gewoon doorslikken en dat het gewoon veilig is, dus dat maar gewoon doen dan?
Weeet nl niet echt hoe het zit als je een paar strippen heb doorgeslikt
idd, wat miki zegt en waarom zou je tijdens je zwangerschap de pil willen blijven doorslikkenquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 13:04 schreef Christine het volgende:
Vraagje:
Als je zwanger bent, en je blijft de pil doorslikken, krijg je daar een miskraam van?
Ik denk dat je dan wel symptonen krijgt waaraan je merkt dat je zwanger bent, en als je bang bent dat je door de pil heen zwanger wordt kun je natuurlijk ook nog een condoom ernaast gebruikenquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:24 schreef Christine het volgende:
Ik vraag het niet omdat ik zwanger ben, maar ik gebruik de minipil, die heeft geen stopweek - je wordt dus ook niet ongesteld. Dus als ik toch per ongeluk zwanger zou raken, dan zou ik het waarschijnlijk niet merken. Daarom vraag ik het. Of zou dat niet kunnen?
Ik zal het de volgende keer aan mijn apotheker vragen, en anders aan de huisartsquote:Op vrijdag 27 augustus 2004 19:52 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan wel symptonen krijgt waaraan je merkt dat je zwanger bent, en als je bang bent dat je door de pil heen zwanger wordt kun je natuurlijk ook nog een condoom ernaast gebruiken
Als ze op de 1e dag van haar menstruatie begonnen is is hij wel meteen veilig, als ze op een andere dag is begonnen moet je de eerste 7 dagen nog een condoom erbij gebruiken ( staat ook gewoon in de bijsluiter, lees die aub goed! )quote:Op maandag 30 augustus 2004 18:21 schreef DarkShines het volgende:
ik weet niet of deze vraag al gesteld is maar mijn vriendin die is vanaf vorige week aan de pil begonnen...is het dan al meteen veilig nu?
Onderhuidse pilquote:Op maandag 30 augustus 2004 22:47 schreef DeBastaard het volgende:
Hmm een vraagje
Een vriendin van me, is geinteresseerd in die onderhuidse pil. Ze heeft al gezocht op internet (Ik heb nog mee gezocht), maar kunnen allebei niks vinden.
Weet iemand toevallig een website hierover? Of moet ze gewoon maar effe langs de huisarts gaan?
En dat heeft voor relevantie in "de pil"??? Niet helemaal duidelijk voor mij namelijk... Lijkt dit me passender Iemand ervaring met Implanon ?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:12 schreef sproetie het volgende:
weet je, ik heb al een half jaar implanon. het is ideaal, je kan niet zwanger worden en je wordt niet meer ongesteld!!
En ik heb er totaal geen bijwerkingen van gehad, voel me beter dan ooit en je krijgt weer zin in seks, wat door de pil onderdrukt wordt.
Ik denk dat het ook een beetje aangepraat wordt. Als een vrouw op fok zegt dat ze minder zin heeft is het meteen "stop met de pil". Het kan ook de andere kant op werken, vrouwen gaan denken, kut ik heb de pil, waardoor ze vervolgens zichzelf aanpraten dat ze geen zin meer hebben... Beetje hypochonders. Daar komt bij dat een forum niet bepaald representatief is. Bij een forum met titel "minder zin door de pil" zullen automatisch meer mensen reageren die daar ervaring mee hebben. Net als dat op een forum "wie houdt er van sm" ook meer smliefhebbers dan niet smliefhebbers zullen reageren...quote:Op woensdag 1 september 2004 17:31 schreef Christine het volgende:
Ik vind het maar raar dat het slechts 5% is. Ik wil wel eens een artikel of een linkje over dat onderzoek lezen dan. Hormonen hebben naar mijn weten nog altijd heel veel invloed op je gemoedstoestand. Schommelingen in de hormoonspiegel zorgen daarom regelmatig voor moodswings (kijk maar eens naar PMS of naar vrouwen in de overgang) en dat heeft ook veel te maken met sekslust.
Er heeft laatst nog een heel uitgebreid artikel in de flair(?) gestaan over dit onderwerp, en ook als je de daardoor ontstane (internet)discussies gevolgd hebt, denk ik dat het percentage een stuk hoger ligt. Kijk alleen al maar eens naar het "stoppen met de pil"-topic hier op fok.
Sorry hoorquote:Op woensdag 1 september 2004 09:41 schreef innovative het volgende:
[..]
En dat heeft voor relevantie in "de pil"??? Niet helemaal duidelijk voor mij namelijk... Lijkt dit me passender Iemand ervaring met Implanon ?
btw, die zin in seks, das vooral psychisch, uit onderzoeken met placebo's is gebleken dat maar 5 procent van de vrouwen daadwerkelijk minder zin krijgt van de hormonen van de pil, en dat de rest wel op de pil wordt afgeschreven, maar er niet door komt. Ik heb er in ieder geval nooit last van gehad!
Waarom denk je dat dit topic er is??? Om te voorkomen dát er duizenden piltopics worden geopend...quote:Op zaterdag 4 september 2004 20:51 schreef Linda_you_ het volgende:
hier zijn al heel veel topics over volgens mij maar jah.... ik denk dat je toch echt het beste met zulke vragen naar de dokter kan gaan. hun kunnen je overal antwoord op geven dat is tenslotte hun werk. bye bye
quote:Op donderdag 9 september 2004 20:40 schreef Christine het volgende:
De pil is in 3 uur opgenomen in het bloed, dus als ze in die tijd geen diarree heeft gehad, is de pil nog betrouwbaar. Als dit niet het geval is, kan ze zo snel mogelijk (als ze zich beter voelt) een nieuwe pil nemen uit een reservestrip. Dit mag overigens niet langer duren dan 36 uur, daarna is de pil inderdaad 7 dagen niet betrouwbaar meer.
quote:pessarium ofzo kan je dat zo bij de drogist kopen
o ok... maar dat blijkt niet nodig te zijnquote:Op donderdag 9 september 2004 20:54 schreef Twinky het volgende:
[..]. kruidvat, da, etos. gewoon overal..
vraag is alleen of je vriendin het prettig vindt....
ehh ik heb best wel gegoogled maare niets gevonden wat hierop lijkt... iig heb ik het nu gevonden thnxquote:Op donderdag 9 september 2004 23:36 schreef Christine het volgende:
www.apotheek.nl
En anders google gebruiken
Volgens mijn apotheek was het zo dat de pil in drie uur uit de maag is, in het darmstelsel dus. Daarom heeft overgeven na 3 uur geen effect meer.quote:Op donderdag 9 september 2004 20:40 schreef Christine het volgende:
De pil is in 3 uur opgenomen in het bloed, dus als ze in die tijd geen diarree heeft gehad, is de pil nog betrouwbaar. Als dit niet het geval is, kan ze zo snel mogelijk (als ze zich beter voelt) een nieuwe pil nemen uit een reservestrip. Dit mag overigens niet langer duren dan 36 uur, daarna is de pil inderdaad 7 dagen niet betrouwbaar meer.
De "zwaarte" van de pil maakt niets uit: het gaat om de samenstellingen van de hormonen. Zelf had ik ook steeds last van doorbraakbloedingen en ging steeds over op een lichtere pil tot ik het helemaal zat was. Nu gebruik ik al drie maanden Nuvaring en heb nergens meer last van. Zelfs geen huilbuien meerquote:Op dinsdag 7 september 2004 14:24 schreef YoMomma het volgende:
Beetje wazige vraag misschien maar ik ben nu weer veranderd van pil en heb graag een aantal meningen nodig...
Ik slikte eerst Cilest Mikropille. 0,25 mg Norgestimaat en 0,035 ethinylestradiol.
Deze werkte niet goed en kreeg uiteindelijk
Microgynon 30 0,15 mg levonorgestrel en 0,03 mg ethinylestradiol. Bij deze pil totaal geen pijn meer met de menstruaties en ook niet doorbraakbloedingen de eerste 5 maanden, daarna begon het gezeur weer dat ik maar doorbraakbloedingen bleef krijgen dus heb weer een andere pil gekregen..
Lovette 0,1 mg levonorgestrel en 0,02 mg ethinylestradiol (moet ik nog mee beginnen) maar nu is mijn vraag, is het niet wazig dat je al een lichtere pil hebt gehad wat niet werkte (inclusief buikpijn) daarna een zwaardere dat ook niet werkt om vervolgens weer een lichtere te krijgen? En iemand toevallig ervaring met lovette?
Dan moet je beter lezen, want het staat echt in IEDERE bijsluiter, als je op de 1e dag van je menstruatie begint met de pil is hij GELIJK veilig, als je op een andere dag begint dan is hij de 1e week NIET veiligquote:Op woensdag 15 september 2004 18:59 schreef Caipirinhia het volgende:
ik heb wel zitten spitten, maar snel antwoord vind ik niet. Mijn vriendin is vandaag voor de eerste dag ongesteld, en begint met de pil, na hoeveel dagen issie nu veilig? het staat niet in de bijsluiter namelijk
Eey, het spijt me dat je niet gewoon wat van me aan wilt nemen, want mijn eigen verstand liet me gelijk de bijsluiter lezen, na het lezen van dit topic waar iedereen over de bijsluiter begint heb ik hem nog een keer gelezen, van links tot rechts, en van boven tot onder, en het staat er niet inquote:Op woensdag 15 september 2004 19:15 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dan moet je beter lezen, want het staat echt in IEDERE bijsluiter, als je op de 1e dag van je menstruatie begint met de pil is hij GELIJK veilig, als je op een andere dag begint dan is hij de 1e week NIET veilig
okeej, sorry, mijn excusesquote:Op woensdag 15 september 2004 19:18 schreef Caipirinhia het volgende:
[..]
Eey, het spijt me dat je niet gewoon wat van me aan wilt nemen, want mijn eigen verstand liet me gelijk de bijsluiter lezen, na het lezen van dit topic waar iedereen over de bijsluiter begint heb ik hem nog een keer gelezen, van links tot rechts, en van boven tot onder, en het staat er niet in
Dus smeer je capslock weer even, en accepteer gewoon als een volwassen normaal mens zegt dat het er niet instaat ok?
Dat antwoord moet ik je weer schuldig blijvenquote:Op woensdag 15 september 2004 19:23 schreef Sylvana het volgende:
[..]
okeej, sorry, mijn excusesEcht vreemd dat het niet in de bijsluiter staat dan
Welke pil slikt ze
Wow, dat lijkt me relaxedquote:Op woensdag 15 september 2004 22:18 schreef GizzieDeGizzmo het volgende:
Ik slik op donderdag de laatste pil en wordt pas de week erop woensdag ongesteld (een ontrekkingsbloeding eigenlijk, want als je de pil slikt heb je geen "echte" menstruatie). Ik ben in totaal 2 dgn ongesteld....heeeerlijk!![]()
Same here, inclusief buikpijnquote:Op woensdag 15 september 2004 21:45 schreef innovative het volgende:
Ik slik de laatste op donderdagavond en ik word maandagmorgen ongesteld... Heb wel al op zondag vreselijke buikpijn, das wel minder...
ja, dat lijkt me wel relaxed ja, nou slik ik meestal 3 maanden door en dan 1 stopweek en dan weer 3 maanden doorslikken enz...quote:Op donderdag 16 september 2004 11:50 schreef Christine het volgende:
Ik word met de minipil niet ongesteld. Nog beter
kleinmeiske wilde dat ze dat kon ... dat betekent automatisch in de stopweek vele malen ergere klachten (hoofdpijn, buikpijn, liters bloed lijkt het wel, etc.)quote:Op donderdag 16 september 2004 14:00 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ja, dat lijkt me wel relaxed ja, nou slik ik meestal 3 maanden door en dan 1 stopweek en dan weer 3 maanden doorslikken enz...
Was een idee, ware het niet dat m'n mannetje eindelijk over de streep is (we willen geen kids) en de boel laat afbinden. Dus over een maand of 2 / 3 mag kleinmeiske eindelijk van alle hormonentroep af!! En nou maar hopen dat dat helpt ... voor hetzelfde geld lig ik dan helemaal elke keer in de kreukels ... Mocht dat zo zijn, dan is de minipil het eerste waar ik aan denk, mochten het weer hormonen moeten worden.quote:Op donderdag 16 september 2004 14:19 schreef Christine het volgende:
Je kunt anders ook eens de minipil proberen, kleinmeiske? Daar zitten alleen maar vrouwelijke hormonen in, het is de lichtste pil die er bestaat.
Was 't maar waaaaaarquote:Op donderdag 16 september 2004 14:40 schreef Christine het volgende:
Waarom laat je het bij hem "afbinden" dan en niet bij jezelf? Volgens mij word je dan als vrouw ook niet meer ongesteld, maar dat weet ik niet zeker meer.
Zekers! Eindelijk geen stress meer als ik dat pokkeding eens een keertje vergeetquote:Op donderdag 16 september 2004 15:07 schreef Christine het volgende:
En dat is wel even jammer.
Wel handig dat je het voor het voorbehoeden dus niet meer hoeft te doen straks
Ja, je pil is nog steeds veilig. De stoffen worden gewoon in je lichaam opgenomen, in de maag en dunne darm. Een doorbraakbloeding heeft dus helemaal geen effect daar op.quote:Op donderdag 16 september 2004 16:28 schreef tum_tum het volgende:
Ik heb last van doorbraakbloedingen. En niet zo'n klein beetje ook... het is altijd de 2e week van mijn strip. En dan heel de week door. Het is niet zoveel als bij mn stopweek maar in die 2e week verlies ik zeker iedere dag wat bloed
Nu was mijn vraag, is de pil dan ook gelijk een stukje minder veilig? Of maakt dat niet uit?
Ik wil namelijk een andere pil gaan vragen maar zolang ik deze nog heb wil ik wel weten of het nog steeds veilig is met die doorbraakbloedingen.
ik had hetzelfe ben 3 keer geschwitched van pil en als laatste mogelijkheid heb ik ook de 3 fasen pil gehad. Ik ben doorgestuurd naar een gyn en deze gaf aan dat de doorbraakbloedingen het gevolg zijn van langdurig aan de pil zijn , ik dus al 6 jaar bijna... daardoor ontstaat een dun slijmvlies en krijg je doorbraakbloedingen. Bij mij heeft geen enkele pil een verbetering gebracht, ja de eerste maand maar daarna was het weer hetzelfde. Nu ben ik gestopt met de pil in afwachting of mijn stemming beter wordt en mijn bloedingen weggaan... over 2 maandjes ga ik naar de gyn voor de mirena (spiraaltje)quote:Op vrijdag 17 september 2004 14:05 schreef tum_tum het volgende:
Wat een geruststelling dat de pil dan nog veilig is..
ja ik slik de Mycrogynon 30 nu ongeveer 2,5 jaar. Eigenlijk altijd zonder problemen...
Maar ongeveer een half jaar geleden kreeg ik last van bloedingen. Dus ik de dokter gebeld, hij zei: het kan een soa zijn, kom je laten testen. Toen ben ik getest en ik had geen soa of wat dan ook. Dus het lag aan de pil, wat ik ook al vermoedde.
ik kreeg toen de 3 fasen pil Tryginion ofzoiets, ik weet het niet meer precies. Die heb ik 1 maand genomen maar daar wilde ik snel van af want ik herkende mezelf niet meer. ik was helemaal veranderd in een bitch! Iedereen die wat verkeerds tegen mij zei schold ik gelijk de huid vol. Om het kleinste dingetje werd ik verdrietig en ik kon alleen maar chagerijnig zijn.
Toen kreeg ik van de dokter weer Microgynon 30 terug, want er bestond een kans dat ik geen last meer zou hebben van bloedingen.
Maar 3 maanden later begon het gezeik weer.
Nu wil ik dus een nieuwe pil gaan halen, maar mijn enige angst is dat ik dalijk weer een pil krijg die mijn stemming heel erg veranderd. Van de microgynon heb ik helemaal geen last, ik ben niet chagerijnig, ik ben lekker vrolijk en ben er ook niet misselijk van ofzo.
Als ik het dan bekijk, heb ik liever bloedverlies en een goede stemming dan dat ik een trut word.
Oja, ik slik de pil niet door. Ik neem altijd mijn stopweek..Dus daar kan het ook niet aan liggen dat ik steeds bloed.
Ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar. Ik ben niet aangekomen van mycrogynon30 maar dat libido verhaal kan bij mij ook wel kloppen...quote:Op zondag 19 september 2004 21:20 schreef InQ het volgende:
Ik slik nu een jaar microgynon 30, en mijn libido zakte echt met de maand...
Nu las ik laatst een artikel dat, dat door de pil kan komen en in dit topic heb ik al vernomen dat meer mensen hier last van hebben.
Nu is mijn vraag of er mensen ervaring hebben met een pil waarin dit niet het geval is of dat er mensen zijn die overgestapt zijn op een andere pil om dezelfde redenen en met positieve ervaringen?
Ik heb zelf al wat research op internet gedaan en mij leek de Yasmin wel iets.
Vooral omdat ik ook met de Microgynon veel vocht vasthoudt en daarom een paar kilo ben aangekomen.
prikpil is statistisch gezien nog steeds veiliger dan de gewone pil, ik ken ook een vrouw die zwanger raakte door de pil heen, weerhoudt mij er niet van m te slikken...quote:Op maandag 20 september 2004 09:05 schreef tum_tum het volgende:
De prikpil vind ik eigenlijk niet zo'n fijn idee. Als eerste omdat ik als de dood voor naalden ben...En als tweede kon ik ooit een meisje die had ook de prikpil. Maar 9 maanden later had ze toch een heel lief klein dochtertje!
Maar over het spiraaltje, daar heb ik wel is verhalen over gehoord dat het ontzettend pijn doet. Met plaatsen en de dagen erna.. Klopt dat?
Dat verschilt heel erg per vrouw. Ik voelde helemaal niets van het inbrengen, hoewel de arts me had gewaarschuwd dat het heel erg zeer kon doen. Heb zelfs gezellig met mijn (leuke, jonge) dokter zitten/liggen keuvelen. De dagen erna heb ik wel fikse buikpijn gehad, dat duurde zo'n twee, drie dagen geloof ik. Dat ding moet zich 'innestelen'. Nu voel ik 'm nog wel eens zitten, maar dat doet dan niet echt pijn.quote:[b]Maar over het spiraaltje, daar heb ik wel is verhalen over gehoord dat het ontzettend pijn doet. Met plaatsen en de dagen erna.. Klopt dat?
Ik had de dokter gebeld en die zei na wat overleg precies hetzelfdequote:Op vrijdag 24 september 2004 12:51 schreef djenneke het volgende:
Ik doe dan altijd alsof die ene dag mijn stop"week" was. En dus gewoon weer een hele maand (21 pillen dus) doorslikken. Dan zit t altijd goed, zolang je er in die maand maar niet weer een vergeet.
Ach, ik ken het allemaal, slik de pil al 9 jaar (steeds microgynon 30 gehad, laatste jaren wel wat klachten van gehad, dus ben nu aan het twijfelen over iets anders). Maar ken alle rottigheidjes, onzekerheden, angsten etc. Maar ondertussen weet ik gelukkig wel allemaal hoe t zit enzo. En stiekempjes zijn mijn vriend en ik beetje aan het overleggen wanneer ik misschien helemaal ga stoppen met voorbehoedsmiddelenquote:Op maandag 27 september 2004 16:25 schreef Jaz het volgende:
[..]
Ik had de dokter gebeld en die zei na wat overleg precies hetzelfde
Je hebt het ook al eens gehad?
quote:Ik weet dat hier een centraal topic voor is maar dat word niet bekeken vandaar op deze manier.
Mijn vriendin is heel goed in het vergeten van dingen.
Nou is ze alleen niet haar pil vergeten.
Maar ze was vergeten welke dag het was en dat ze al een pil gepakt had.
Dus nou heeft ze vanmorgen twee pilletjes gepakt.
Ze heeft Microgynon 30.
Moet ze nou morgen gewoon een pil van een andere strip pakken of....?
Al vast bedankt.
Tjee Fuif, wat ben je weer grappig. Denk je dat we dat ding allemaal voor de lol slikken of zo?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:15 schreef FuifDuif het volgende:
Hoe smaakt de pil eigenlijk? Komen ze in fruitsmaakjes bijvoorbeeld?
Sorryquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:24 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Tjee Fuif, wat ben je weer grappig. Denk je dat we dat ding allemaal voor de lol slikken of zo?
kleinmeiske heeft het persoonlijk niet zo op al die hormonen, maar het was een paar jaartjes niet anders. Godzijdank nu een definitieve oplossing laten uitvoeren.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:26 schreef FuifDuif het volgende:
Sorry. Maar de pil is zo erg toch niet?
Welke definitieve oplossing? Sterilisatie?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:33 schreef kleinmeiske het volgende:
kleinmeiske heeft het persoonlijk niet zo op al die hormonen, maar het was een paar jaartjes niet anders. Godzijdank nu een definitieve oplossing laten uitvoeren.
Nou, ik zat eraan te denken om De Pil eens te proberenquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:33 schreef kleinmeiske het volgende:
En 'de' pil smaakt net zo als elke andere pil. Naar pil dus (probeer eens een paracentamolletje).
Yup. Enne, ik wil het wel eens zien, een fuifduif met tietjesquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:05 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Welke definitieve oplossing? Sterilisatie?
[..]
Nou, ik zat eraan te denken om De Pil eens te proberen.
Dat lijkt me wel fijn, kan ik ook eens een keer borsten aanrakenquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:31 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Yup. Enne, ik wil het wel eens zien, een fuifduif met tietjes![]()
We're going way off topic here!! Maar nee, ik heb geen kinderen en ik wil ze ook niet. En ik wil ook voorkomen dat ik in een gewetensconflict kom, dus hebben we een definitief einde aan de mogelijkheid gemaakt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:33 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel fijn, kan ik ook eens een keer borsten aanraken. Maar kleinmeiske, ik weet niet of je kinderen hebt, maar zo nee, wil je die verder ook niet meer?
Tsjah... alleen is het ding kwa formaat nog geen kwart van een paracetamolletje... Dus erg vervelend kan het niet zijn...quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:33 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
kleinmeiske heeft het persoonlijk niet zo op al die hormonen, maar het was een paar jaartjes niet anders. Godzijdank nu een definitieve oplossing laten uitvoeren.
En 'de' pil smaakt net zo als elke andere pil. Naar pil dus (probeer eens een paracentamolletje).
't is meer de inhoud waar ik letterlijk niet zo vrolijk van word.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 15:42 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Tsjah... alleen is het ding kwa formaat nog geen kwart van een paracetamolletje... Dus erg vervelend kan het niet zijn...
In de bijsluiter van elke éénfase pil uit de derde generatie staat dat, als je hem op dag 1 van je cyclus, dus de eerste dag van je menstruatie neemt, deze meteen veilig is. Dag twee tot vijf betekent dat je nog een week een aanvullend voorbehoedsmiddel moet gebruiken, omdat het niet meteen veilig is. Vanaf dag zes is het die cyclus niet veilig, ook al wacht je zeven dagen. Je moet dan wachten tot na je volgende menstruatie voor de pil veilig is.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 23:50 schreef Little_Angel het volgende:
Ik heb ff een vraagje, het zit zo...
ik ontdekte op 2okt dat ik ongesteld was, smorgens.Ik nam de pil op 5 okt. Daar zitten dus 4 dagen tussen. dus ik heb hem op de 4de dag van mn menstruatie genomen. Dan is die toch na 7 dagen volledig veilig?
En stel dat ik er naast zit met die dagen.Dan is het toch niet erg als ik hem op de 6de dag van mn menstruatie neem? zolang er maar 7 dagen tussen zit toch?
Ow had ik dat maar, die groei van borsten... Ik slik al vier jaar stederil 30, het zusje van microgynon, maar ik ben weer net zo mager (tijdje zwaarder geweest, maar scheelde nog niet veel) als voordat ik begon met slikken, erger nog zelfs! Overal ribbetjes en een cup A/B...quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:03 schreef shearkane het volgende:
Ik heb ook microgynon 30. Ik had een kleine c en zit nu op een volledige e. Ik ben van de pil ongeveer 5 kilo aangekomen. Zonder dat ik mijn leefgewoonten aanpaste. In het begin ging het nog wel met mijn libido, maar na ongeveer 1,5 jaar zakte dat naar een absoluut dieptepunt.
Zou je niet eens een andere dokter zoeken? Iemand die Soa's out of the blue vaststelt zonder te willen testen en maar bloedstollingspillen geeft, wat niet eens helpt tegen het soavirus dat je hebt, en die weigert om aan jouw wensen te voldoen en je een nieuwe pil voor te schrijven zou ik toch vriendelijk gedag wuiven en een ander zoeken.quote:Ik heb de laatste tijd ook meer doorbraakbloedingen, en kreeg ook te horen dat het een soa was. Hij wilde niet testen, maar ik kreeg bloedstollingspillen. Ik werd op een gegeven moment zelfs 9 dagen ongesteld. En dan niet kleine druppeltjes, nee volledige stortvloeden! Ik heb nog steeds dezelfde pil, maar ben niet helemaal blij ermee... En alle klachten die ik had van de menstruatie (buikpijn, moe, last van al mijn botten) zijn in 10-voud terug. En toch vindt mijn dokter dit nog geen aanleiding voor een nieuwe pil.
True, pil is geloof ik tussen de 99 en 99,8 % veilig in de praktijk, 2 tot 10 ongewenste zwangerschappen op de 1000 gebruiksters per jaar.quote:En ff over de veiligheid, als de pil 100% safe was, dan was ik er helemaal niet geweest!![]()
Als je de pil binnen 12 uur nadat je hem had moeten innemen alsnog inneemt, dan blijf je beschermd en dat was bij je vriendin wel het geval. Dus de kans dat ze zwanger is lijkt me nihil. Bovendien is het gebeurd in de tweede week. Dat is de 'veiligste' week, als je in die week een pil vergeet blijft de pil toch nog betrouwbaar.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:11 schreef Klingon het volgende:
Heb al wat info gezocht, maar kan nooit kwaad om het hier nog een keer voor de zekerheid te vragen![]()
Anyway, het gaat om het volgende: mijn vriendin zit nu al 6 dagen in haar stopweek en is nog steeds niet ongesteld. Morgen is de laatste dag en daarna moet ze weer met een nieuwe strip beginnen. Normaal is ze meestal na 3 dagen ongesteld, in ieder geval nooit zo laat. In de tweede week heeft ze de pil één keer te laat ingenomen ('s avonds ipv 's ochtends), en voor de rest is ze niks vergeten. Moeten we ons nu terecht zorgen gaan maken? We willen sowieso morgen, als er niks gebeurd, een test gaan halen.
Tja, belangrijkste was natuurlijk wanneer je gestopt was met de laatste strip. Als je de laatste pil daarvan op 30 september hebt geslikt, en je bent weer begonnen op de 8e, dan zit je goed. De stopweek is dan niet langer dan 7 dagen geweest.quote:Op vrijdag 5 november 2004 17:45 schreef Aventura het volgende:
Vraag van Debs:
Even een vraag.....
Ik ben op 8 oktober begonnen met het slikken van de pil ( dat doe ik al 2 jaar maar toen begon ik met een nieuwe strip ), op 13 oktober ben ik naar bed geweest met mijn vriend.
Nu ben ik al een paar dagen misselijk dus ik ben echt als de dood dat ik zwanger ben. Nu had ik het er vanmiddag met een vriendin over en we weten bijna zeker dat er dan nog geen ovulatie heeft plaats gevonden, klopt dat???
Dat is niet waar. In de tweede week maakt één pil vergeten de pil níét onveiliger. Je moet de vergeten pil innemen zodra je daar aan denkt, ook al betekent dat dat je er twee tegelijk in moet nemen. Je mag alleen niet meer dan één pil in een strip vergeten, dat levert wél problemen op. Dat staat allemaal netjes in de bijsluiter. Voorwaarde is wel dat je een éénfase pil slikt. Voor de meerfase pillen of de minipil liggen de regels heel anders.quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:06 schreef Christine het volgende:
De pil vergeten maakt het altijd een stukje onveiliger
De dokter zal je vriendin waarschijnlijk een morning-after pil meegeven.
Ik denk niet dat wij je hier verder kunnen helpen, of dat iemand hier meer weet dan die site
Succes.
Dit is uit de bijsluiter van stederil 30, één van de standaard tweefase pillen, en het directe zusje van microgynon.quote:Week 2
Neem de vergeten pil in zodra u eraan denkt, ook als dit zou betekenen dat u twee tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Neem verder de tabletten weer op de gebruikelijke tijd in. De werking van de pil is niet verminderd. U hoeft geen extra voorbehoedsmiddelen te gebruiken
Voor een pil vergeten in de derde week heb je twee opties:quote:Op zaterdag 27 november 2004 13:07 schreef T-Infinity het volgende:
oke, weer een soorgelijk vraagje als bovenstaanden:
Mijn vriendin is in de derde week en daarvan de 2e dag een pil vergeten. helemaal vergeten want ze kwam er pas aan het eind van de derde week achter. er heeft dus 48 uur tussen 2 pillen gezeten. we hebben rond die tijd geen seks gehad dus dat is het probleem niet.
inmiddels heeft ze die week gewoon verder afgemaakt en al weer met een nieuwe begonnen.
tis nu anderhalve week later.
is het nu gewoon veilig om seks te hebben of kan het vergeten van de pil anderhalve week geleden nog steeds invloed hebben?
Het kan zijn dat er een andere hulpstof in zit, of dat de hormoonsamenstelling anders is, al lijkt dat me onwaarschijnlijk daar ze beiden dezelfde naam dragen. Als je wilt weten of er verschillen zijn in samenstelling, dan moet je even de beide bijsluiters naast elkaar houden en daar naar kijken. Eventueel kun je ook bij de apotheek nog even navragen wat het precieze verschil is tussen beide merken.quote:Op maandag 29 november 2004 15:04 schreef M1RR1E het volgende:
Ik heb twee vraagjes:
Ik slik nu ongeveer twee jaar de diane-pil en toen ik pas bij de apotheek was om die op te halen kreeg ik een ander merk mee. De apotheker zei dat ik die kreeg omdat die goedkoper was en dat er verder niet echt verschil was. Een vriendin van me vertelde echter dat zij niet tegen dat nieuwe merk diane pil kon en zich er constant ziek door voelde, terwijl ze met de gewone Diane-pil nergens last van had. Het lijkt me dat er dan toch een verschil is tussen die twee merkenWeet iemand of dit waar is en zoja wat er anders aan is?
Dat kan inderdaad gebeuren. Er wordt in de bijsluiter van sommige pillen ook aangeraden om de eerste maand nadat je stopt met slikken niet zwanger te raken, omdat het dan lastiger is na te gaan wanneer je uitgerekend bent. Je lichaam moet zijn eigen ritme weer terug vinden, en kan even in de war zijn. Als je erg onzeker bent, doe even een testje, zeker ook omdat stress de menstruatie kan uitstellen.quote:Ik was twee dagen te laat om direct te beginnen met die nieuwe pil dus heb ik besloten maar een maandje te stoppen en dan tijdens de eerste dag van mn menstruatie te beginnen met die nieuwe. Het probleem is nou dat ik 5 dagen geleden al ongesteld had moeten worden... Is dit normaal als je opeens geen pil meer slikt of moet ik me zorgen gaan maken
3 dagen voor haar menstruatie begonnen aan de pil? Je moet juist na je menstruatie beginnen met de pil! Is dit de eerste keer dat ze de pil gebruikt? Of het veilig is weet ik niet, lees even de bijsluiter. In principe werkt de pil meteen, maar omdat ze het voor haar menstruatie heeft genomen vind ik het nogal vreemd...quote:Op maandag 6 december 2004 18:11 schreef wc-eend het volgende:
Mijn vriendin is ongeveer 3 dagen voor haar menstruatie begonnen met de pil, dit was niet afgelopen vrijdag maar de week ervoor, kan sex zonder condoom al? of duurt dat nog even?
Niet dus, er is maar één dag waarop je kunt beginnen en de pil werkt meteen, dat is dag 1 van je cyclus. Dag 2 tot en met 5 beginnen betekent nog een week een condoom, dag 6 tot eind betekent de hele maand nog onveilig tot na je volgende menstruatie (Zoals Djenneke ook al zei).quote:Op maandag 6 december 2004 18:29 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
3 dagen voor haar menstruatie begonnen aan de pil? Je moet juist na je menstruatie beginnen met de pil! Is dit de eerste keer dat ze de pil gebruikt? Of het veilig is weet ik niet, lees even de bijsluiter. In principe werkt de pil meteen, maar omdat ze het voor haar menstruatie heeft genomen vind ik het nogal vreemd...
Dat had ik er eigenlijk ook al uit begrepen...quote:Op woensdag 8 december 2004 17:20 schreef wc-eend het volgende:
Het is trouwens de eerste keer dat ze de pil slikt
Ja!!! 1 dag te laat in de eerste week heeft het effect dat de héle week voor het vergeten én de week erna onveilig is. Ook al kom je niet klaar, je kunt altijd voorvocht kwijtgeraakt zijn, en ook dat bevat sperma.quote:Op vrijdag 10 december 2004 21:27 schreef Mordreth het volgende:
M'n vriendin moest woensdag met de pil beginnen. En is donderdag pas begonnen. Op woensdagochtend wel seks gehad maar niet klaargekomen in haar. Moet ik me nu zorgen maken dat ze misschien zwanger kan wezen?
Ja, ik slik 4 strippen achter elkaar door, en dan een stopweek. Niet langer, want dan krijg ik dus pas doorbraakbloedingen...quote:Op maandag 13 december 2004 12:25 schreef MissyMirjaM het volgende:
zijn er hier meer dames die geregeld de pil doorslikken? en dan bedoel ik rustig zo een 4, of 5 keer achter elkaar geen stopweek houden
Heeft ze een heel jaar lang de pil geslikt zonder stopweken?quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:45 schreef tommy123456 het volgende:
Hey
Mijn vriendin is al een jaar ofzo aan de pil en wilde weer een keer ongesteld worden.
nee ze slikte hem niet heel het jaar door, maar meestal iets van 3 maanden en dan weer ongesteld worden. ze heeft er een hekel aan dus daarom slikt ze hem vaak door.quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:25 schreef Shreever het volgende:
[..]
Heeft ze een heel jaar lang de pil geslikt zonder stopweken?
je slikt de pil tot je de strip leeg hebt en dan neem je een stopweek (precies 7 dagen) vervolgens begin je weer op dezelfde dag. en dat elke maand. In de stopweek is het gewoon safe om sex te hebben,. maar idd niet, zoals iemand al zei, als je een stopweek van tien dagen neemt.
Neejquote:Op dinsdag 14 december 2004 11:28 schreef tommy123456 het volgende:
[..]
nee ze slikte hem niet heel het jaar door, maar meestal iets van 3 maanden en dan weer ongesteld worden. ze heeft er een hekel aan dus daarom slikt ze hem vaak door.
dat heeft toch geen gevolgen?
Wat een doos!! Lees dan ff de bijsluiter of zo...quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:28 schreef tommy123456 het volgende:
[..]
nee ze slikte hem niet heel het jaar door, maar meestal iets van 3 maanden en dan weer ongesteld worden. ze heeft er een hekel aan dus daarom slikt ze hem vaak door.
dat heeft toch geen gevolgen?
Klopt, maar ik legde uit hoe de cyclus werkt, omdat hij die basis al niet snapte, laat staan de restquote:Op dinsdag 14 december 2004 11:14 schreef dafjedaf het volgende:
Wat sunchaser zegt klopt niet, als een vrouw aan de pil is is er geen eicel die bevrucht kan worden.
Maarre, ze wordt dan niet ongsteld, maar de PMS blijft wel he, dat je t ff weetquote:Op dinsdag 14 december 2004 12:02 schreef tommy123456 het volgende:
onbeperkt is idd neit zo goed, maar 3 strips zeg maar gaat prima
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |