abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 april 2004 @ 13:51:42 #1
39158 confined
breaking the waves
pi_18770252
Hoi, ik heb even gezocht op internet maar kon geen antwoord op mijn simpele vraag vinden.

Zouden vrouwen die de pil 's ochtends nemen minder last hebben van bijwerkingen dan vrouwen die hem 's avonds nemen? (ik neem 'm nu altijd 's avonds)

Iemand ervaringen?
  donderdag 29 april 2004 @ 13:52:32 #2
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_18770273
ik neem hem ook sávonds...ik sta nl niet elke dag op dezelfde tijd op Maar heb geen last van bijwerkingen voor zover ik weet.
To infinity…and beyond!
  donderdag 29 april 2004 @ 13:54:34 #3
39158 confined
breaking the waves
pi_18770329
Ik helaas wel, dus vandaar dat ik het me afvroeg.
  donderdag 29 april 2004 @ 14:08:42 #4
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_18770658
's avonds lijkt mij beter, temeer je 's ochtends in de hecktiek ook nog eens kunt vergeten.... Althans dat lijkt mij dan als man...
Het is idd beter om altijd op vast tijdstip in te nemen dan wisselende, althans dat heb ik mij laten vertellen....

of anders Neug je niet
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_18770748
Ik neem hem altijd 's ochtends als ik opsta. De avond kan nogal onregelmatig zijn, en opstaan doe ik (nog wel) iedere dag, en dan zorg ik altijd dat ik hem bij heb.
pi_18770844
Ik doe 's avonds, anders vergeet ik em toch..
Ik denk trouwens niet, dat et veel uitmaakt qua bijwerkingen of je em 's avonds of 's morgens neemt..
It's hypocritical of you, do as you say, not as you do.
pi_18770856
wat voor bijwerkingen heb je dan
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 29 april 2004 @ 14:17:44 #8
39158 confined
breaking the waves
pi_18770889
Door de weeks sta ik sowieso altijd om dezelfde tijd op en ook tijdens vakanties slaap ik nooit lang uit. Het verschil tussen doordeweeks en weekenden zal hooguit 2 uur zijn. Dus dat zou voor mij geen probleem zijn.

Hmm. Ik denk dat ik het geowon vanaf volgende strip eens 's ochtends ga proberen. Ik laat mijn bevindingen wel weten daarna, of er verschil zit in hoe ik me daarbij voel
  donderdag 29 april 2004 @ 14:41:47 #9
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_18771497
Ik neem 'm altijd 's avonds in zodat ik 'm 's ochtends nog zie liggen als ik 'm vergeten ben. Bij mij maakt het wel uit, want ik ben dus 's morgens altijd misselijk ... hormoontjes zinken kennelijk pas na enige tijd in bij mij. Als ik 'm 's morgens inneem word meestal tegen de avond misselijk ... heb ik liever niet.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_18773090
ik neem hem ook savonds. eerst sochtends, maar als ik hem dan vergat, kwam ik te laat pas weer thuis om m nog in te nemen. Nu kan ik de volgende ochtend nog gauw even nakijken, en ben ik op tijd... geen bijwerkingen, tot nog toe...
pi_18773285
Ik neem hem altijd 's avonds, omdat ik dan altijd achter de pc zit en hem dan niet zo snel vergeet dan wanneer ik hem 's ochtends inneem. Ook vind ik het handig dat als ik hem 's avonds vergeet ( wat gelukkig amper gebeurt) ik hem de volgende ochtend kan innemen zodra ik me krantenwijk ga doen ( om 5 uur). Ik heb helemaal nooit last van bijwerkingen gehad bij het gebruik van de pil, en ik zou ook niet weten of het verschil maakt of je hem 's avonds of 's ochtends slikt.
pi_18773286
Ik neem 'm altijd 's ochtends, voor het tanden poetsen
"Do you know the difference between who and what you are?" - Transatlantic
  zondag 20 juni 2004 @ 12:45:22 #13
37769 erodome
Zweefteef
pi_20036898
Zo en hier weer verder...

Voor al je vragen over de pil.

Het vorige deel vind je hier: [Centraal Topic] De pil , als je een vraag hebt lees dan het vorige deel ook even door, er zijn al veel vragen beantwoord en misschien staat het antwoord wat jij zoekt daar wel tussen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 20 juni 2004 @ 15:57:30 #14
88909 Hel1tjuhh
Girl..Power :P
pi_20041647
Amen
Don't look at the past.. But live to the future...
  zondag 20 juni 2004 @ 18:09:47 #15
59639 Psych
Niet gek
pi_20045044
Mijn vriendin slikt al een tijdje de pil, nu is ze ongesteld geweest en is ze vrijdag weer begonnen met de pil, kan ik nu vanavond sex met haar hebben zonder condoom te gebruiken? Ik heb er gewoon niet zoveel verstand van en kon dit zo snel nergens terugvinden.
Trek conclusies, Niet je piemel
  zondag 20 juni 2004 @ 19:53:41 #16
37769 erodome
Zweefteef
pi_20047361
quote:
geniaal schrijft:

Vorige maand heb ik heel onregelmatig de pil geslikt, i.v.m. ziekte. Vlak daarna kreeg ik een doorbraakbloeding, dus was ik er weer een paar dagen mee gestopt.
Op dat moment is het dan natuurlijk niet handig om onveilig sex te hebben.
Alleen, nu vraag ik me af, wanneer is het wel weer veilig?
Ik heb die strip nu wel afgemaakt, en ben vandaag aan een nieuwe begonnen.
Is het pas na deze strip weer veilig?
b.v.d.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 20 juni 2004 @ 19:54:19 #17
37769 erodome
Zweefteef
pi_20047380
quote:
Sann_e antwoord daarop:
ik geloof dat het 2 weken duurt voordat het weer veillig is. Kan dat

Anders moet ej ff de bijsluiter goed doorspitten, daar staat het mestal wel in
  zondag 20 juni 2004 @ 19:55:52 #18
37769 erodome
Zweefteef
pi_20047416
quote:
Op zondag 20 juni 2004 18:09 schreef Psych het volgende:
Mijn vriendin slikt al een tijdje de pil, nu is ze ongesteld geweest en is ze vrijdag weer begonnen met de pil, kan ik nu vanavond sex met haar hebben zonder condoom te gebruiken? Ik heb er gewoon niet zoveel verstand van en kon dit zo snel nergens terugvinden.
Als ze gewoon haar stopweek heeft gehad en geen extra dagen daaraan heeft geplakt is de pil gewoon veilig...

Als je de pil normaal gebruikt beschermt hij altijd.
pi_20047470
quote:
Op zondag 20 juni 2004 18:09 schreef Psych het volgende:
Als zij alle 21 pillen in haar strip heeft geslikt, dan is ze altijd beschermd.
Ook binnen de 7 dagen dat ze geen pil slikt, en waarin ze ongesteld is (is geen echte ongesteld heid, het is een onttrekkingsbloeding).
pi_20048046
Mensen er wordt een bijsluiter bij die pil geleverd hoor. Staat over het algemeen precies in wat je wilt weten...

Maar, als je de pil een maand onregelmatig hebt ingenomen, dan is deze niet veilig meer voor de rest van de strip. Als je wel door bent blijven slikken, dan mag je aanhouden dat vanaf de eerste pil van de volgende strip je weer beschermd bent (dus na je stopweek). Ben je niet door blijven slikken, begin dan op de eerste dag van je menstruatie weer met de pil, de eerste dag van je cyclus dus. Vanaf dat moment ben je sowieso beschermd (zelfde regel geldt namelijk voor het beginnen met de pil.)

En voor heren die geen verstand hebben van de pil, het lezen van de bijsluiter zou echt geen kwaad kunnen. Maar iig, als je vriendin braaf de pil slikt, geldt het volgende. Stel, ze slikt op vrijdag de laatste, dan begint haar stopweek met ingang van zaterdag. Duurt zeven dagen (zaterdag tot en met vrijdag), dus de zaterdag daarna moet ze weer beginnen. Is alles helemaal mooi veilig!
pi_20058607
Ik heb even in de berichtjes gezocht maar kon hierover niets vinden.

Waar moet je op letten als je bijv. op vakantie bent:

Dat je de pil niet vergeet uiteraard.

Maar wanneer is deze niet meer veilig?

1) Als ze/je moet kotsen (lijkt me logisch want dan is hij er weer uit.)
2) Als je aan de diaree bent? (snap ik niet helemaal waarom maar goed, weet iemand hier het fijne van?)
3) Is er nog een reden waarbij je moet oppassen?

Alvast hartelijk dank, en ik hoop dat ook andere mensen hier bruikbare informatie uit kunnen halen.
Nihilist
pi_20059086
erodome, of anderen met ervaring, correct me if i'm wrong
over die diaree
ik geloof dat de kans kleiner is dat je pil de werking verliest door diaree an door overgeven, toch is er een risico dat als je binnen de x aantal uur (weet niet meer exact) diaree hebt dat de pil niet volledig is opgenomen.
andere redenen:
Als je een antibiotica kuur volgt kan de werking van de pil ook verminderen. tegenwoordig zijn er wel soorten antibiotica die weinig tot geen invloed meer hebben hierop maar dat kan je beter aan je arts of apotheker vragen.
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_20060041
diarree is alleen als je een darminfectie hebt waarbij de voedingsstoffen verminderd worden opgenomen. Weet niet precies welke infecties hier bij van belang zijn, als je in zo'n situatie raakt moet je even naar je huisarts bellen of wat informatie vragen bij de apotheek. (Vriendje vorig jaar naar de apotheek gestuurd omdat ik op vakantie was en ziek was geworden... en wilde bij thuiskomst wel veilig wippen...)

Bij overgeven geldt dit alleen voor overgeven binnen 4 uur, daarna is de pil voldoende opgenomen in het lichaam en is er geen gevaar meer.

Wat betreft anti-biotica: staat altijd in de bijsluiter, onder het kopje "... en andere geneesmiddelen". Meldt wel even aan je dokter dat je aan de pil bent als je iets toegediend krijgt, hij kan er dan rekening mee houden bij wat hij voorschrijft...
pi_20060864
Hartelijk bedankt allemaal!
Nihilist
pi_20062624
Even een vraagje...

Mijn vriendin is een week geleden begonnen met de pil... Ze is begonnen op de 2e dag van haar periode. In de bijsluiter stond dat wanneer je de 1e dag begint het meteen veilig is, als je tussen de 2e en 5e dag begint het na een week veilig is en anders na een maand.

Nu hebben we gisteravond sex gehad maar het condoom is geknapt, 6 dagen nadat ze begonnen is... ze had wel voor de 7e keer de pil genomen. Ze is dus op haar 2e dag begonnen. Is er een risico? Of is het na 6 dagen al veilig eigenlijk... kon hier niet zo snel een antwoord op vinden dus ik hoop dat jullie me meer informatie kunnen geven. Alvast bedankt...
pi_20064235
Daar schuilt een risiko in....
Volg altijd de bijsluiter, dan zit je zo safe als maar kan...

Even een MAP halen voor de zekerheid dus...
  maandag 21 juni 2004 @ 18:12:10 #27
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_20070796
ff een vraagje:

Mijn vriendin is nu ongeveer een maandje gestopt met de pil (kan iets langer zijn..), en ze had vorige week ongesteld moeten worden.. is niet gebeurd. Heeft dit te maken met het stoppen van de pil, of zijn we iets te onvoorzichtig geweest?
pi_20071958
kan te maken hebben met het stoppen met de pil, het lichaam is gewend dat de hormonen van de pil alles regelen, en nu moet het zelf weer aan het werk. Daarnaast hebben veel vrouwen van nature geen cyclus van precies 28 dagen, maar kan dit wat langer of korter zijn.

Daarnaast kan ook stressen te maken hebben met het te laat zijn van de ongesteldheid, dus, als ze zich erge zorgen maakt of ze zwanger is, dan kan het autmatisch nog langer duren.

Even een testje biedt meteen uitsluitsel...

waarom is ze trouwens met de pil gestopt?
pi_20072925
quote:
Op maandag 21 juni 2004 11:17 schreef innovative het volgende:
diarree is alleen als je een darminfectie hebt waarbij de voedingsstoffen verminderd worden opgenomen. Weet niet precies welke infecties hier bij van belang zijn, als je in zo'n situatie raakt moet je even naar je huisarts bellen of wat informatie vragen bij de apotheek.
Diarree is niet alleen van belang in geval van een darminfectie. Als je diarree hebt "spoelt" alles wat je inneemt sneller door je darmen heen, waardoor het niet genoeg kans krijgt om opgenomen te worden in het bloed.
Ook gezonde darmen kunnen niet makkelijk voedings- en andere stoffen opnemen wanneer je last hebt van diarree...

Dit zeg ik niet omdat ik betweterig wil zijn, maar omdat ik niet wil dat meiden straks zwanger rondlopen door valse voorlichting (hoewel ik vind dat je niet zonder meer op adviezen van mensen op een forum af moet gaan, maar beter ff naar je dokter kan stappen)
pi_20076857
quote:
Op maandag 21 juni 2004 18:12 schreef TimmyAsd het volgende:
ff een vraagje:

Mijn vriendin is nu ongeveer een maandje gestopt met de pil (kan iets langer zijn..), en ze had vorige week ongesteld moeten worden.. is niet gebeurd. Heeft dit te maken met het stoppen van de pil, of zijn we iets te onvoorzichtig geweest?
Hoe heb jullie je tegen een eventuele zwangerschap beschermt dan????

Het kan zijn dat haar cyclus nog een beetje in de war is, het gebeurt wel vaker dat dat zichzelf weer moet ordenen, dan kan het net zoals in het begin zijn dat het onregelmatig is...

Maar ze kan ook zwanger zijn als je onvoorzichtig bent geweest(bv periodieke onthouding, zeer onveilig), dat kan best als je net gestopt ben met je pil, toen ik met de pil stopte omdat ik graag zwanger wilde worden was het ook in 1 keer raak....
  maandag 21 juni 2004 @ 23:13:24 #31
45511 TimmyAsd
pi_20079755
quote:
Op maandag 21 juni 2004 21:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoe heb jullie je tegen een eventuele zwangerschap beschermt dan????

Het kan zijn dat haar cyclus nog een beetje in de war is, het gebeurt wel vaker dat dat zichzelf weer moet ordenen, dan kan het net zoals in het begin zijn dat het onregelmatig is...

Maar ze kan ook zwanger zijn als je onvoorzichtig bent geweest(bv periodieke onthouding, zeer onveilig), dat kan best als je net gestopt ben met je pil, toen ik met de pil stopte omdat ik graag zwanger wilde worden was het ook in 1 keer raak....
condoom gebruikt

En ze is met de pil gestopt omdat dit niets voor haar was, huidproblemen mee etc..

maar het kan dus onregelmatig zijn.. dat zal het wel zijn..
  dinsdag 22 juni 2004 @ 07:19:25 #32
95569 Talena
Morgen gratis bier!
pi_20084251
Ik heb ook ff een vraagje, kan ik aan de pil zonder dat mn ouders het merken behalve dan bij de rutgerstichting??
Bewust
http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=95569 :O
Never love someone more than you know him
pi_20084737
Ik ben deze maand met de pil begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie. Nu moet ik nog onegeveer 7 pillen slikken voor de stopweek begint. Nu heb ik licht bloedverlies. Is dit normaal? En word ik in de stopweek wel weer gewoon ongesteld?
Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
pi_20084804
Ook een vraagje van deze kant: Mijn vriendin is voor het eerst een pil vergeten (Microgynon 30). Het was de allerlaatste pil in de strip. Even bijsluiter gelezen, en ze heeft besloten om gelijk te beginnen met de stopweek, en volgende week weer verder te gaan. Haar menstruatie had eigenlijk begin deze week moeten beginnen, maar tot onze verbazing kwam deze gelijk 2 dagen nadat ze de pil was vergeten.

Is dit normaal dat het zo vroeg begint? Of is dit zo'n 'doorbraakbloeding' ofzo? (Wat klinkt dat woord overigens eng )
pi_20084812
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 07:19 schreef Talena het volgende:
Ik heb ook ff een vraagje, kan ik aan de pil zonder dat mn ouders het merken behalve dan bij de rutgerstichting??
Volgens mij, als jij in je eentje naar de dokter gaat, en je dit met je dokter bespreekt kunnen je ouders er volgens mij nooit achter komen?
pi_20084999
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 08:52 schreef Rickman_ het volgende:
Ook een vraagje van deze kant: Mijn vriendin is voor het eerst een pil vergeten (Microgynon 30). Het was de allerlaatste pil in de strip. Even bijsluiter gelezen, en ze heeft besloten om gelijk te beginnen met de stopweek, en volgende week weer verder te gaan. Haar menstruatie had eigenlijk begin deze week moeten beginnen, maar tot onze verbazing kwam deze gelijk 2 dagen nadat ze de pil was vergeten.

Is dit normaal dat het zo vroeg begint? Of is dit zo'n 'doorbraakbloeding' ofzo? (Wat klinkt dat woord overigens eng )
Volgens mij is dat gewoon normaal. Bij de een komt het vroeger dan de ander. Kon ze die laatste pil niet alsnog binnen 12 uur slikken?
pi_20085326
quote:
Op maandag 21 juni 2004 19:35 schreef Landiej het volgende:

[..]

Diarree is niet alleen van belang in geval van een darminfectie. Als je diarree hebt "spoelt" alles wat je inneemt sneller door je darmen heen, waardoor het niet genoeg kans krijgt om opgenomen te worden in het bloed.
Ook gezonde darmen kunnen niet makkelijk voedings- en andere stoffen opnemen wanneer je last hebt van diarree...

Dit zeg ik niet omdat ik betweterig wil zijn, maar omdat ik niet wil dat meiden straks zwanger rondlopen door valse voorlichting (hoewel ik vind dat je niet zonder meer op adviezen van mensen op een forum af moet gaan, maar beter ff naar je dokter kan stappen)
Omdat ik vorig jaar tot twee keer toe ernstige diarree heb gehad heb ik mijn vriend gevraagd (ik zat in het buitenland) om hier navraag over te doen bij dokter en apotheek. In de apotheek heeft hij een heel boek voor zijn neus gekregen, waar precies in vermeldt stond wanneer de pil wel en niet verminderd werkt. Hiervoor golden bepaalde darminfecties...

In de dunne darm worden de voedingsstoffen uit ons voedsel gehaald, in de dikke darm het vocht. Als je aan de diarree bent, gaat er dus iets fout in de dikke darm, waardoor de ontlasting niet vast wordt en je niet genoeg vocht tot je neemt. De voedingsstoffen kunnen echter nog wel voldoende opgenomen worden, omdat dit in de dunne darm gebeurd. Het verhaal van te snel doorspoelen gaat dus niet helemaal op. Pas bij bepaalde darminfecties wordt ook de dunne darm aangetast, en dit levert grote problemen op met de inname van voedingsstoffen, en dus bij de opname van de pil door het lichaam. Het is wél zo, dat zeker in het geval van griep oid, de dunne darm ook problemen heeft als je diarree hebt. Maar zeker niet altijd!

Ik heb niet voor niks gezegd: win informatie in bij je apotheek of dokter. Je kunt het beter zeker weten. Maar diarree is in ieder geval niet altijd gevaarlijk, het hangt helemaal af van de omstandigheden.
pi_20085379
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 08:42 schreef Perzikje het volgende:
Ik ben deze maand met de pil begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie. Nu moet ik nog onegeveer 7 pillen slikken voor de stopweek begint. Nu heb ik licht bloedverlies. Is dit normaal? En word ik in de stopweek wel weer gewoon ongesteld?
Is wel vrij normaal, staat ook in de bijsluiter dat je de eerste drie maanden veel bijwerkingen kunt hebben in de trant van bloedverlies, pijnlijke borsten, stemmingswisselingen ed. Ik werd de eerste keer dat ik de pil had geslikt, wel gewoon op tijd ongesteld, maar het duurde meteen 10 dagen, en was ook een stuk heftiger dan normaal. Na drie maanden liep alles op rolletjes, was ik ook nog maar een dag of 5 ongesteld, en gewoon keurig elke 4 weken.

Dus, heb je na drie maanden nog problemen, dan moet je even bij je dokter langs en een andere pil halen. Maar de eerste drie strips is het niet vreemd...
pi_20091313
quote:
Op maandag 21 juni 2004 23:13 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

condoom gebruikt

En ze is met de pil gestopt omdat dit niets voor haar was, huidproblemen mee etc..

maar het kan dus onregelmatig zijn.. dat zal het wel zijn..
Als er geen condoom gescheurt is ofzo dan zou ik me geen zorgen maken igg...
  dinsdag 22 juni 2004 @ 17:28:39 #40
95569 Talena
Morgen gratis bier!
pi_20098302
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 08:53 schreef Rickman_ het volgende:

[..]

Volgens mij, als jij in je eentje naar de dokter gaat, en je dit met je dokter bespreekt kunnen je ouders er volgens mij nooit achter komen?
ja nou, ze krijgen toch rekening binnen en alles?
*woont nog thuis*
Bewust
http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=95569 :O
Never love someone more than you know him
pi_20102419
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 09:42 schreef innovative het volgende:

[..]

Is wel vrij normaal, staat ook in de bijsluiter dat je de eerste drie maanden veel bijwerkingen kunt hebben in de trant van bloedverlies, pijnlijke borsten, stemmingswisselingen ed. Ik werd de eerste keer dat ik de pil had geslikt, wel gewoon op tijd ongesteld, maar het duurde meteen 10 dagen, en was ook een stuk heftiger dan normaal. Na drie maanden liep alles op rolletjes, was ik ook nog maar een dag of 5 ongesteld, en gewoon keurig elke 4 weken.

Dus, heb je na drie maanden nog problemen, dan moet je even bij je dokter langs en een andere pil halen. Maar de eerste drie strips is het niet vreemd...
Bedankt voor je reactie! Ik kijk het gewoon even 3 maanden aan en of ik gewoon ongesteld wordt in de stopweek. Verder heb ik nergens last van,dus dat zit wel goed.
pi_20106162
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:28 schreef Talena het volgende:

[..]

*woont nog thuis*
Zit je in het ziekenfonds of ben je particulier verzekerd? In het eerste geval krijgen je ouders geen rekening... Je kunt ook vragen of je het zelf mag betalen aan de dokter. Het kost geld, dat wel, maar het scheelt een hoop zorgen...

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je minstens één uur in de week een baantje hebt, kun je al het ziekenfonds in, en ben je van het hele rekeningenprobleem af. Wel even bij de huisarts aangeven dat je over bent naar het ziekenfonds natuurlijk!
  woensdag 23 juni 2004 @ 00:06:29 #43
45511 TimmyAsd
pi_20109863
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 13:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Als er geen condoom gescheurt is ofzo dan zou ik me geen zorgen maken igg...
niet dat ik weet nee..
zal ook wel niets zijn..
pi_20113911
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:28 schreef Talena het volgende:

[..]

*woont nog thuis*
Toen mijn vriendin voor het eerst de pil ging halen, kon ze het consult en de pil gewoon contant betalen zonder rekening. En als dat bij jouw dokter niet kan: Er staat alleen maar iets van 'consult' op die rekening. Niet 'Talena kwam bij mij om de pil te halen'
pi_20115634
Heeft er hier iemand ervaring met een candida schimmelinfectie door gebruik van de pil (teveel oestrogeen)
Na 6 maand diane gebruik te hebben heb ik volgens mij nu een infectie zitten, tis de eerste keer dat ik er last van heb (waarschijnlijk pilgebruik, verminderde weerstand en stress situatie samen) maar ik ben nu aan mijn eerste week met femodeen bezig. Zou nu door de lagere oestrogeen dosis de infectie vanzelf kunnen verdwijnen?
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_20118715
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 10:37 schreef Hello_Kitty het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met een candida schimmelinfectie door gebruik van de pil (teveel oestrogeen)
Na 6 maand diane gebruik te hebben heb ik volgens mij nu een infectie zitten, tis de eerste keer dat ik er last van heb (waarschijnlijk pilgebruik, verminderde weerstand en stress situatie samen) maar ik ben nu aan mijn eerste week met femodeen bezig. Zou nu door de lagere oestrogeen dosis de infectie vanzelf kunnen verdwijnen?
Schimmelinfecties kunnen bij iedereen voorkomen, helaas. Kan vooral komen door het gebruik van zeep/scheerschuim/wasmiddel die/dat de zuurgraad van de vagina aantast, daarnaast door het dragen van te strak ondergoed of te strakke broeken, verminderde weerstand, een te hoog bloedsuikerniveau, seks (baal!)...

Een schimmelinfectie verdwijnt vaak niet vanzelf. Even naar de dokter is de beste truc die er is, je krijgt dan óf een orale kuur (vaak 1 pil), óf een serie vaginale tabletten, in combinatie met zalf.

Ik zou in ieder geval niet gokken op het gebruik van een nieuwe pil voor het overgaan van een schimmel, daar is het te vervelend voor (komt bij dat je ook je vriend schimmels cadeau kunt doen), en zolang niet vast staat dat de schimmel ook daadwerkelijk door die pil komt (vaak is er zelfs géén oorzaak te achterhalen), is ook niet zeker dat die nieuwe pil hier ook maar enige invloed op heeft. Daarnaast, schimmels moeten behandeld worden met antibiotica, en dat zit niet in de pil... als je het eenmaal hebt, is dat het enige wat helpt.
  donderdag 24 juni 2004 @ 10:37:11 #47
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_20146626
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 09:40 schreef innovative het volgende:
(..)wanneer de pil wel en niet verminderd werkt. Hiervoor golden bepaalde darminfecties...
(...) Maar diarree is in ieder geval niet altijd gevaarlijk, het hangt helemaal af van de omstandigheden.
Volgens mijn huisarts liep ik wel gevaar door prikkelbare darm syndroom, en dat is geen infectie. Ik heb altijd begrepen dat dunne ontlasting geen probleem is, maar als je moet hollen om de wc te halen binnen 4 uur na het innemen dat het wel gevaarlijk is, infectie of geen infectie.
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_20156047
apotheek had een heel boekwerk erover, heb nog gezocht naar het stuk tekst dat mijn vriend er letterlijk uit overgenomen heeft en naar mij heeft gemaild, maar kon het niet vinden. Want daar werd dus wel over echte infecties geschreven.. iig, even bij de huisarts advies inwinnen doet nooit pijn...
pi_20156228
Mijn vriendin en ik zijn nu al 4 jaar samen en zij is ook al meer dan 4 jaar aan de pil. Niks aan de hand denk je dan, enige probleem is dat ze niet wil dat ik zonder condoom neuk, terwijl ik het iedere keer maar gehannes vind. Haar moeder heeft er een zoon bij gekregen door de pil heen, en nu is zij bang dat haar dat ook gebeurt. Maar hoe groot is die kans nou eigenlijk helemaal?!? Alvast bedankt.
pi_20157002
0,2 procent... dus per jaar worden van de 1000 pilgebruiksters er 2 zwanger...

kijk maar op www.anticonceptie-online.nl, staat zowel de theoretische kans als de praktische kans op...
pi_20157270
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 17:30 schreef innovative het volgende:
0,2 procent... dus per jaar worden van de 1000 pilgebruiksters er 2 zwanger...

kijk maar op www.anticonceptie-online.nl, staat zowel de theoretische kans als de praktische kans op...
Bedankt voor de tip! Net gelezen inderdaad. Zal eens proberen om haar dat te laten lezen. Poging zoveel....
pi_20158767
Hoe rot jij condooms ook vindt, als zij niet zonder wil, moet je dat helaas wel respecteren... Tis wel haar lichaam dat, mocht het fout gaan (welke kans klein is, maar wel aanwezig) zwanger raakt...
  donderdag 24 juni 2004 @ 20:53:08 #53
92409 Twinky
Little star.
pi_20161457
hmm.. nog een vraagje. ik ben nu veertien, over een maandje vijftien en omdat ik dus erg veel buikpuin heb en een erg vervelende cyclus (iets met vijf en een halve maand en zeven dagen).
volgens mij is het wel een puiq plan om aan de pil te gaan. enig nadeel is dat mam en rob nogal uhm.. geitenwollensokkerig en homeopatisch en al die shit ingesteld zijn. kan ik zonder dat zij het weten aan de pil komen en hoe duur is dat dan ongeveer?
pi_20162424
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 20:53 schreef Twinky het volgende:
hmm.. nog een vraagje. ik ben nu veertien, over een maandje vijftien en omdat ik dus erg veel buikpuin heb en een erg vervelende cyclus (iets met vijf en een halve maand en zeven dagen).
volgens mij is het wel een puiq plan om aan de pil te gaan. enig nadeel is dat mam en rob nogal uhm.. geitenwollensokkerig en homeopatisch en al die shit ingesteld zijn. kan ik zonder dat zij het weten aan de pil komen en hoe duur is dat dan ongeveer?
Je bedoel dat je om de (ongeveer) 5 en halve maand ongesteld bent?? Dan mag je nog niet aan de pil. Je kan pas met de pil beginnen als je minimaal een half jaar tot een jaar regelmatig ongesteld bent... En voor die buikpijn (voor zovere dat aan de ongesteldheid ligt) kan je fermital (paars doosje wat je bij de apotheek kan halen) slikken.. Sterkte met die buikpijn iig

En trouwens over dat pilgebruik. Ka dat kan je halen zonder dat je moeder en Rob erachter komen. Je kunt je huisarts ook vragen om geen rekeningen naar huis te sturen.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 00:21:09 #55
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_20168049
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 21:32 schreef afhrodite het volgende:
Je bedoel dat je om de (ongeveer) 5 en halve maand ongesteld bent?? Dan mag je nog niet aan de pil. Je kan pas met de pil beginnen als je minimaal een half jaar tot een jaar regelmatig ongesteld bent...
Dat was vroeger zo, tegenwoordig hoeft dat niet, je hebt ook vrouwen die op hun 18e nog niet regelmatig zijn.... Meestal is het geloof ik een jaar of 14 en twee keer ongesteld zijn geweest.
pi_20169240
Ik heb afgelopen zondag voor het eerst sex gehad met m'n vriendin.

We waren allebei nog maagd, en heb haar dus ook ontmaagd zonder condoom (ze is nu 2 maanden aan de pil). We hebben het geprobeert met een condoom maar dit was echt een verschrikkelijke sfeerverpester gewoon. Kunnen we het gewoon zonder condoom blijven doen en kan ik gewoon zonder zorgen in haar klaarkomen, of is een condoom wel aan te raden? Ze was de dag na de ontmaagding trouwens meteen ongesteld.
pi_20171858
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 01:11 schreef MikdawG het volgende:
Ik heb afgelopen zondag voor het eerst sex gehad met m'n vriendin.

We waren allebei nog maagd, en heb haar dus ook ontmaagd zonder condoom (ze is nu 2 maanden aan de pil). We hebben het geprobeert met een condoom maar dit was echt een verschrikkelijke sfeerverpester gewoon. Kunnen we het gewoon zonder condoom blijven doen en kan ik gewoon zonder zorgen in haar klaarkomen, of is een condoom wel aan te raden? Ze was de dag na de ontmaagding trouwens meteen ongesteld.
Risico op zwangerschap is klein, 2 op de 1000 pilgebruiksters per jaar, zolang zij de pil maar regelmatig slikt. Mét condooms is het risico geloof ik 0,4 op de 1000 pilgebruiksters per jaar.
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 00:21 schreef dafjedaf het volgende:
Dat was vroeger zo, tegenwoordig hoeft dat niet, je hebt ook vrouwen die op hun 18e nog niet regelmatig zijn.... Meestal is het geloof ik een jaar of 14 en twee keer ongesteld zijn geweest.
Mijn nichtje kreeg de pil op haar 15e voorgeschreven omdat ze inmiddels 1.91 m was, en nog niet ongesteld. In de hoop de menstruatie op te wekken en zo de groei te kunnen stoppen, is zij ook de pil gaan slikken.
pi_20173157
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 00:21 schreef dafjedaf het volgende:

[..]

ik slik nu 1,5 jaar de pil, en het eerste wat mijn huisarts dus 1,5 jaar geleden vroeg of ik al regelmatig ongesteld was, anders kon ik de pil niet krijgen. Maar misschien is het per praktijd verschillend.
pi_20183034
bij mij vroeg de arts niet of ik regelmatig ongesteld was toen ik aan de pil wilde, en een paar vriendinnen van me zijn juist aan de pil gegaan omdat ze onregelmatig ongesteld waren en het zo konden regelen...
  vrijdag 25 juni 2004 @ 18:42:06 #60
92409 Twinky
Little star.
pi_20186175
ik ben hardstikke regelmatig ongesteld. elke maand ongeveer vijf en een halve week
het is regelmatiger geweest ja, maar nu weer regelmatig dus...
pi_20187403
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 18:42 schreef Twinky het volgende:
ik ben hardstikke regelmatig ongesteld. elke maand ongeveer vijf en een halve week
het is regelmatiger geweest ja, maar nu weer regelmatig dus...
hoe lang duren bij jou de maanden dan, als je elke maand vijf en een halve week ongesteld ben Bij mijn weten duurt een maand nl maar 4 weken
  zaterdag 26 juni 2004 @ 12:53:15 #62
55267 Channie17
Life's what you make it.
pi_20201361
Ik slik nu al een jaar een 3 maanden de pil (diane 35, dus best een zware).
Ik heb het eerste jaar geen last gehad ervan.
Tot 3 maanden geleden, telkens als ik aan een nieuwe pilstrip begin ben ik een aantal dagen misselijk. In de bijsluiter van de pil staat dat er de eerste maanden van het pilgebruik bijwerkingen zoals misselijkheid, braken e.d kunnen optreden...ik slik hem echter al een jaar. Kan deze misselijkheid alsnog van de pil komen dan?
Ik heb besloten naar de dokter te gaan en een andere pil te vragen.
Snap er nix meer van
Never regret anything, because at one time, it was exactly what you wanted..!
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:12:56 #63
92409 Twinky
Little star.
pi_20204356
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 19:31 schreef Sylvana het volgende:

[..]

hoe lang duren bij jou de maanden dan, als je elke maand vijf en een halve week ongesteld ben Bij mijn weten duurt een maand nl maar 4 weken
en dat is nou juist m'n probleem
elke vijf en een halve week ben ik zeven dagen de klos..
pi_20209236
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:12 schreef Twinky het volgende:

[..]

Toen ik nog niet aan de pil was, was het elke 6 weken 8 dagen raak... Nu hou ik wel die 6 weken aan, maar de menstruatie duurt gelukkig nog maar een dag of 5. Van "gewoon" drie weken slikken krijg ik meer klachten, buikpijn, duizeligheid ed...
  zondag 27 juni 2004 @ 14:29:57 #65
92409 Twinky
Little star.
pi_20225890
hmm.. okay. daar heb ik wat aan
pi_20234194
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:12 schreef Twinky het volgende:

[..]

oow, je bent dus 1 keer in de 5,5 week 7 dagen ongesteld, nou snap ik hem
  maandag 28 juni 2004 @ 20:56:28 #67
92409 Twinky
Little star.
pi_20260812
hehe, is ook erg moeilijk hoor
pi_20264549
Ik had eingelijk zaterdag weer aan de pil moeten beginnen na mijn stopweek, maar na een week geen pil was ik het helemaal vergeten en heb ik dus vanmorgen pas de eerste genomen.
Mn stopweek bestond dus uit meer dan 7 dagen, als ik nu gewoon weer de pil slik, klopt het dan dat over 7 dagen alles weer veilig is?

T staat niet echt duidelijk in mn bijsluiter...!
pi_20265030
Je bent zaterdag vergeten en vandaag begonnen? Dan ben je dus meer dan 1 pil vergeten in een strip, en dan is de pil de hele maand niet meer veilig. Heb je trouwens in de week vóór zaterdag nog seks gehad? Want ook dat kan een risico opleveren, staat in de bijsluiter...
pi_20265521
Nee geen sex in mn stopweek gehad, mhh dus heel deze maand niet veilig, pas als ik weer aan mn volgende strip begin, als ik het goed begrijp.
Nouja bedankt
  dinsdag 29 juni 2004 @ 10:07:46 #71
39158 confined
breaking the waves
pi_20272200
Okay, ik heb het uitgeprobeerd. Het enige verschil is dat als ik 'm 's ochtends inneem, dat ik dan geen last meer heb van misselijkheid. Maar alle andere dingen waar ik last van had zijn helaas gebleven.

Ik gebruik nu sinds een paar dagen Nuvaring, en tot nu toe bevalt me dat uitstekend! Hopelijk blijft dat ook zo
pi_20274934
ik neem 'm ook altijd 's ochtends, maar bijwerkingen heb ik zowiezo nooit dus zolang ik 'm niet vergeet is het best in orde.

vraagje: als je PCOS hebt krijg je uit jezelf geen (of minder vaak een) eisprong, en heb je geen (of minder) kans om zwanger te worden. maar als je PCOS hebt en aan de pil bent, en je vergeet die, heb je dan wel kans dat je zwanger kunt worden??
  dinsdag 29 juni 2004 @ 12:56:06 #73
35662 Heintje
Gears of War.
pi_20276561
Mij lijkt juist 's ochtens handiger in verband met vergeten.
Als je hem dan vergeet kun je er nog de hele dag aan denken.
Als je hem 's avonds vergeet met een aantal uren dat je slaapt dat je er toch niet nog aan kan denken.
Verder weet ik er weinig van af maar als er een mannenpil zou zijn zou ik hem denk ik 's ochtens pakken.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 13:02:46 #74
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_20276728
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 12:56 schreef Heintje het volgende:
Mij lijkt juist 's ochtens handiger in verband met vergeten.
Als je hem dan vergeet kun je er nog de hele dag aan denken.
Hihi, dat werkt dus niet bij mij. Ik kan er uren aan denken en 'm vervolgens als ik in de badkamer sta vergeten. Ik vergeet ook wel 'ns m'n tanden te poetsen, vandaar dat 'ie er 's avonds wel eens bij inschiet (als je om een uurtje of 3 saampjes op de bank wakker wordt ...)
's Morgens kom ik altijd in de badkamer en dan zie ik 'm meteen liggen, zit je nog binnen 36 uur na de vorige en komt 't dus wel goed.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 13:30:58 #75
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_20277534
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 12:53 schreef Channie17 het volgende:
Ik slik nu al een jaar een 3 maanden de pil (diane 35, dus best een zware).
Ik heb het eerste jaar geen last gehad ervan.
Tot 3 maanden geleden, telkens als ik aan een nieuwe pilstrip begin ben ik een aantal dagen misselijk. In de bijsluiter van de pil staat dat er de eerste maanden van het pilgebruik bijwerkingen zoals misselijkheid, braken e.d kunnen optreden...ik slik hem echter al een jaar. Kan deze misselijkheid alsnog van de pil komen dan?
Ik heb besloten naar de dokter te gaan en een andere pil te vragen.
Snap er nix meer van
Misselijk ... welbekend probleem van kleinmeiske. Slik de pil vanaf m'n 17e, van m'n 18e t/m 28e Diane 35 en nu een jaar Microgynon 30. Van wat ik me kan herinneren ben ik sinds zo ongeveer m'n 22e elke morgen na het slikken van de pil misselijk ben, ook na de overstap op microgynon.

Ik slikte de diane m.n. vanwege acne, maar was het na zoveel jaren wel zat. Helaas nooit een oplossing kunnen vinden voor de misselijkheid en ik wilde toen niet stoppen. M'n huisarts is nogal gek op de pil dus heeft me als opvolger microgynon voorgeschreven, waar ik helemaal niet blij mee ben. Stemmingswisselingen (zeg maar gerust: regelmatig in 1 klap knettersjagerijnig), buikpijn, hoofdpijn, vloeiingen, doorbraakbloedingen, de hele rataplan.

Vrijdag maar eens pushen voor een meer definitieve manier van anticonceptie, zal wel een hele klus worden om dat voor elkaar te krijgen. Moi 29, vriendlief 41, geen kinderwens, maar dok vond het vorig jaar nog veeeeeeeeeeeeeeeeel te vroeg voor een definitieve oplossing. Nou kennen we elkaar al 10 jaar en denken er net zo lang hetzelfde over en voor die tijd beiden ook, dus nu kan 'ie toch echt de pot op
pi_20282244
Ik neem hem altijd 's avonds voor ik naar bed ga, ben hem nog nooit vergeten, maar als ik hem zou vergeten dan zit ik altijd nog binnen de 36 uur, aangezien ik er dan wel aan denk als ik 's ochtends me krantenwijk moet doen
  woensdag 30 juni 2004 @ 14:18:15 #77
39158 confined
breaking the waves
pi_20306790
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 13:30 schreef kleinmeiske het volgende:
Vrijdag maar eens pushen voor een meer definitieve manier van anticonceptie, zal wel een hele klus worden om dat voor elkaar te krijgen. Moi 29, vriendlief 41, geen kinderwens, maar dok vond het vorig jaar nog veeeeeeeeeeeeeeeeel te vroeg voor een definitieve oplossing. Nou kennen we elkaar al 10 jaar en denken er net zo lang hetzelfde over en voor die tijd beiden ook, dus nu kan 'ie toch echt de pot op
Als de arts weigert te steriliseren, print dan de tekst van deze site even uit http://www.kindervrij.org/verhalen/sterilisatierecht.htm en laat die maar aan 'm lezen...
quote:
Sterilisatie is namelijk een mensenrecht! Het is vastgelegd door de Human Rights Committee in General Comment 28: Equality of Rights Between Men and Women (art. 3) (68e Sess, 2000) in compilation of General Comments and General Recommendations by Human Rights Treaty Bodies, at 168, U.N. Doc. HRI/GEN/1/Rev. 5.

In dit General Comment 28, spreekt de Human Rights Committee zich expliciet uit over de rechten van vrouwen inzake gelijkheid in de uitvoering van hun persoonlijke rechten, met name rechten die gaan over de beschikking van hun voortplantingsorganen. Het comite spreekt met name haar bezorgdheid uit over vereisten dat vrouwen een aantal kinderen gehad moeten hebben, dat ze een zekere leeftijd bereikt moeten hebben of dat ze goedkeuring van hun man moeten hebben alvorens zij zich zouden mogen laten steriliseren. Het comite verzoekt verdragsstaten melding te maken van wet- en regelgeving die vrouwen in het genieten van hun persoonlijke rechten, waaronder het recht op sterilisatie, belemmeren en maatregelen te nemen om die belemmeringen weg te nemen.
Veel succes!!!
  woensdag 30 juni 2004 @ 14:34:37 #78
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_20307305
quote:
Op woensdag 30 juni 2004 14:18 schreef confined het volgende:

[..]

Als de arts weigert te steriliseren, print dan de tekst van deze site even uit http://www.kindervrij.org/verhalen/sterilisatierecht.htm en laat die maar aan 'm lezen...
[..]

Veel succes!!!
Dank!! In mijn geval een zeer nuttig stukje. Neem het mee, maar misschien valt het allemaal wel mee (let's hope so)
pi_20312430
Ik vind het trouwens wel handig dat er een nieuwe regel is dat je herhalingsrecepten niet eerst naar de dokter moet brengen en dan een week moet wachten voordat je het op kunt halen bij de apotheek, maar dat je het nou gewoon zelf naar de apotheek kunt brrengen en gelijk mee kunt nemen
pi_20370526
Hoi iedereen even een vraagje, ik ben vorige week mijn pil vergeten , als ik me niet vergis vorige week dinsdag. Nu ben ik vorige donderdag ongesteld geworden (wat niet de bedoeling was) en ben het nog steeds (nu zijn we al vrijdag) en het is ook meer dan normaal.
kan dit een probleem zijn?

groetjes
pi_20396287
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:05 schreef liefkleinmeisjuh het volgende:
Nee geen sex in mn stopweek gehad, mhh dus heel deze maand niet veilig, pas als ik weer aan mn volgende strip begin, als ik het goed begrijp.
Nouja bedankt
even nagekeken... en je kan gewoon de 7dagen regel aanhouden heb trouwens ook nog nooit iets gehoort over dat de pil dan de hele maand niet veilig zou zijn
pi_20396320
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 19:54 schreef TamLX het volgende:
Hoi iedereen even een vraagje, ik ben vorige week mijn pil vergeten , als ik me niet vergis vorige week dinsdag. Nu ben ik vorige donderdag ongesteld geworden (wat niet de bedoeling was) en ben het nog steeds (nu zijn we al vrijdag) en het is ook meer dan normaal.
kan dit een probleem zijn?

groetjes
Erg vreemd lijkt mij...., als ik jouw was zou ik toch even langs de dokter gaan.
  woensdag 7 juli 2004 @ 16:51:53 #83
92409 Twinky
Little star.
pi_20468141
dooorbraakbloedingen :-)
maar van 1 keer vergeten.. :S
  donderdag 8 juli 2004 @ 11:59:46 #84
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_20485836
@aventura: je schreef in het dichtgegooide topic de volgende reactie op mijn post:
"Dit is een grap hoop ik he?
Als ze de pil op de juiste wijze slikt wordt ze echt niet zomaar zwanger. Punt."

Sorry, maar ik vind dat je als mod wel wat meer verantwoordelijkheid kunt tonen. In de posts er boven wordt meerdere malen aangegeven dat de pil niet 100% veilig is. Dus ja, ook ondanks de pil worden sommige vrouwen wel "zomaar" zwanger. Mijn advies is geen grap maar gewoon logica, lees het nog maar eens na zou ik zeggen.... Je geeft mensen het verkeerde idee door dit soort dingen te posten met een blauwe naam....
pi_20501200
Ik neem hem altijd s'ochtends in...enals ik heel laat ga slapen s'nachts,dan neem ik hem dan in omdat ik weet dat ik dan heel lang slaap (tot in de middag ergens)...
pi_20512888
Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die ervaring hebben met pilgebruik (langere tijd) en libidoverlies...
  vrijdag 9 juli 2004 @ 15:47:29 #87
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_20513164
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 15:35 schreef Creamator het volgende:
Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die ervaring hebben met pilgebruik (langere tijd) en libidoverlies...
Yep, gebruik de pil nu 13 jaar (even Marvelon, 11 jaar Diane-35 en nu een jaar Microgynon-30). Libido is inmiddels met de laatste tot in de ijskast gedaald en daar baal ik goed van, zo erg zelfs dat ik gewoon verplicht van mezelf 'zin moet maken'.
Vandaar dat ik maar eens een stevig gesprek met manlief ben aangegaan, wat gaat resulteren in zijn sterilisatie. Hij mag er nou ook wel eens wat voor doen ... Dus met een paar maandjes ben ik van die hormonentroep af en gaan we eens aankijken wat er dan gaat gebeuren ... hopelijk.
pi_20518902
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 15:35 schreef Creamator het volgende:
ik slik de pil ( microgynon 30) nou ruim een half jaar, nog niet echt heel lang dus, maar ik heb er helemaal geen last van maar ik heb sowieso helemaal geen last van bijwerkingen gehad
pi_20524276
Ik slik pas 2 maanden de Diane35 en tot mijn extreem grote ongenoegen lijk ik geen libido meer te hebben. Is er een pil die dit niet (of minder) verlaagt? Ik moet hoe dan ook een pil i.v.m. mijn onregelmatige menstratie. Dus als 1 van jullie een betere weet, do tell. Dat de Diane35 wat aan mijn lichte acne heeft gedaan, kan me echt niets schelen. Ik wil gewoon weer zin hebben.
pi_20532582
Ik slik nu een paar jaar zonder problemen de pil. Vanmiddag kwam ik er plots achter dat ik 10 dagen te vroeg ongesteld ben geworden. Ik ben geen enkele pil vergeten, maak altijd m'n strip af, daarna stopweek en weer verder.

'K ben nu dus te vroeg ongesteld. Wat moet ik doen?

Strip afmaken, stopweek invoeren en daarna aan nieuwe strip beginnen
Strip afmaken en meteen verder gaan met de volgende strip

Of iets anders? Ik weet het niet
pi_20532634
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 01:36 schreef malle_moan het volgende:
Ik slik pas 2 maanden de Diane35 en tot mijn extreem grote ongenoegen lijk ik geen libido meer te hebben. Is er een pil die dit niet (of minder) verlaagt? Ik moet hoe dan ook een pil i.v.m. mijn onregelmatige menstratie. Dus als 1 van jullie een betere weet, do tell. Dat de Diane35 wat aan mijn lichte acne heeft gedaan, kan me echt niets schelen. Ik wil gewoon weer zin hebben.
Ik slik nu vijf jaar marvelon en ik heb nergens geen problemen mee. Ik heb wel eens gehoor dat diane35 in veel gevallen te zwaar kan zijn en dus bijwerkingen geeft.
pi_20532681
quote:
Op zaterdag 10 juli 2004 16:38 schreef BadGirly het volgende:
Ik slik nu een paar jaar zonder problemen de pil. Vanmiddag kwam ik er plots achter dat ik 10 dagen te vroeg ongesteld ben geworden. Ik ben geen enkele pil vergeten, maak altijd m'n strip af, daarna stopweek en weer verder.

'K ben nu dus te vroeg ongesteld. Wat moet ik doen?

Strip afmaken, stopweek invoeren en daarna aan nieuwe strip beginnen
Strip afmaken en meteen verder gaan met de volgende strip

Of iets anders? Ik weet het niet
Je kan het beste even contact opnemen met de weekenddokter of weekendapotheek. Het verschilt namelijk per situatie ( of je gemeenschap hebt gehad e.d.) Waarschijnlijk is de pil niet meer geschikt voor je als je tien dagen te vroeg ongesteld word. Het kan zijn dat hij te zwaar of te licht voor je is geworden. Dat moet je wel even navragen want als het zo is wordt de betrouwbaarheid van de pil ook minder. Succes iig!
pi_20533760
Ik denk dat het komt omdat ik op dieet ben en dus een ander eetpatroon nastreef. Volgens mij zijn m'n hormonen daardoor in de war. Maar heel erg bedankt voor je advies, zal het navragen
pi_20596036
Ik neem em ook altijd savonds en ik heb ook helemaal nergens last van... ik gebruik em nou meer dan 1,5 jaar. In het begin had ik er wel een beetje last van maar nu helemaal niet meer.
pi_20605597
Is het slecht om 2 keer de pil door te slikken (zonder stopweek dus)?
Of is het uberhaupt ongezond om hem één keer door te slikken?
pi_20606131
Nee hoor dat is niet slecht volgens mij. Je bedoelt toch.... dat je niet ongesteld wordt? Dat kan geen kwaad. Ik doe dat altijd in de vakantie.
pi_20609018
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 21:00 schreef Linny-Minny het volgende:
Nee hoor dat is niet slecht volgens mij. Je bedoelt toch.... dat je niet ongesteld wordt? Dat kan geen kwaad. Ik doe dat altijd in de vakantie.
Ja dat bedoelde ik. Ik vroeg me alleen af of het slecht is om het twee keer achter elkaar te doen..
pi_20610016
Nee dat is niet slecht:)
  woensdag 14 juli 2004 @ 09:05:34 #99
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_20613082
Biologisch gezien is het geloof ik niet slecht om 'm een paar maanden door te slikken. Ik hoef het echter maar 1x te doen en de volgende onttrekkingsbloeding is tig keer heftiger dan normaal (hoofdpijn, buikpijn, opgeblazen gevoel en veeeeeeeeeeel meer tampons nodig) ...
pi_20658066
Beste Mensen,

Ik heb hier een mogelijk klein probleempje.
Gister heeft me vriendin in d'r eerste week de pil genomen. En vervolgens is ze na 45 minuten behoorlijk aan de race gegaan. (1 keer geraced na die 3 kwartier, niet nonstop 2 uur lang of zo) Is de pil de komende 4 weken nu NIET veilig?

Hartelijk dank vast.

Jasper
Nihilist
  vrijdag 16 juli 2004 @ 09:29:51 #101
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_20658896
quote:
Op vrijdag 16 juli 2004 06:43 schreef rainstarr het volgende:
Beste Mensen,

Ik heb hier een mogelijk klein probleempje.
Gister heeft me vriendin in d'r eerste week de pil genomen. En vervolgens is ze na 45 minuten behoorlijk aan de race gegaan. (1 keer geraced na die 3 kwartier, niet nonstop 2 uur lang of zo) Is de pil de komende 4 weken nu NIET veilig?
't Is al vaker gezegd: lees de gebruiksaanwijzing!!! Ik zou geen risico nemen en een condoom erbij gebruiken, aangezien het in de eerste week is.
pi_20678968
mijn vriendin is de pil vergeten..

nou gaat ze de volgende strip ook doorslikken zoals in de bijsluiter staat (dus geen stopweek) maar kan ze dan daarna nog een keer een stopweek overslaan vanwege de vakantie? of zou ze na 2 weken een stopweek in kunnen lassen en dan verder gaan met een nieuwe strip?
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  zaterdag 17 juli 2004 @ 16:15:01 #103
81202 blublub
snob and a half
pi_20687133
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 00:16 schreef addie84 het volgende:
mijn vriendin is de pil vergeten..

nou gaat ze de volgende strip ook doorslikken zoals in de bijsluiter staat (dus geen stopweek) maar kan ze dan daarna nog een keer een stopweek overslaan vanwege de vakantie? of zou ze na 2 weken een stopweek in kunnen lassen en dan verder gaan met een nieuwe strip?
waar in dr strip was ze de pil vergeten?

ja, ze kan prima nog een stopweek overslaan, dat kan geen kwaad, maar zeker niet na 2 weken een stopweek inlassen! dat lijkt me echt geen goed idee dacht ik dan...
Op zondag 26 september 2004 14:45 schreef DennisMoore het volgende:
Het zij je vergeven, omdat je een maisje bent. 8-).
pi_20716749
quote:
Op zaterdag 17 juli 2004 16:15 schreef blublub het volgende:

[..]

waar in dr strip was ze de pil vergeten?

ja, ze kan prima nog een stopweek overslaan, dat kan geen kwaad, maar zeker niet na 2 weken een stopweek inlassen! dat lijkt me echt geen goed idee dacht ik dan...
In theorie moet je de pil minimaal 14 dagen slikken, daarna zit je (logisch) in week drie... En als je dan de pil vergeet, dus zelfs op dag 15, mag je een stopweek in lassen... Dus na 2 weken kan het wél!

Bijsluiter... zucht
pi_20790460
Je kunt in principe alle stopweken overslaan, is helemaal niet zo slecht als altijd gedacht wordt. Ik slik zelf de pil 4 maanden door, dan hou ik een stopweek omdat ik anders last van spotting krijg.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_20806270
als je de pil niet slikt zoals aangegeven dan is je cyclus toch helemaal doorelkaar en ben je minder beschermd. Teminste dat is mij verteld.
pi_20810424
Bij doorslikken ben je juist nog beter beschermd. Als je eens een pil vergeet, geeft dat eigenlijk nooit, tenzij je het meerdere keren doet in drie weken tijd.

Er zit alleen een groot nadeel aan: als je nog eens zwanger wilt raken, duurt het langer voor je lichaam daaraan mee wil werken (omdat je dus eigenlijk beter beschermd bent)
  maandag 26 juli 2004 @ 23:19:56 #108
19018 Brennie
CCU nurse
pi_20879364
Uit gesloten topic [ LIF]

Mbt Lovette anticonceptiepil:
quote:
Op maandag 26 juli 2004 20:47 schreef Rhylla het volgende:
Ik zou graag willen horen van iemand die deze pil gebruikt. Wat zijn je ervaringen m.b.t. gewichtsveranderingen, hoofdpijn, huidsveranderingen (pigmentvlekken) e.d.?

Ik heb deze pil voorgeschreven gekregen voor pijnlijke menstruaties, maar ik heb hele slechte ervaringen met de pil, dus ik zit heel erg te twijfelen of ik er wel aan zal beginnen.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:16:34 #109
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20887236
Uit gesloten topic:

Megzz:
quote:
Ik voreg me af of je voor de pil persé een recept moet halen bij de huisarts. Ik heb namelijk een site gevonden waar je een soort abonnement kan nemen, maar dan moet je wel eerst een recept hebben. Probleem is alleen dat mijn huisarts nogal persoonlijk bijons gezin betrokken is en ik heb liever niet dat hij weet dat ik de pil gebruik. Wie kan me helpen?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:19:48 #110
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20887309
reactie van Plunderbunny:
quote:
bij pilonline.nl kan je een recept aanvragen zonder dat je eerst naar de huisarts hoeft. Je krijgt alles (inclusief de rekening) thuisgestuurd.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 13:29:58 #111
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20887525
Hier kan het trouwens ook: http://www.emaildokter.nl.
Daar heb ik een recept voor de pleisterpil aangevraagd, omdat mijn eigen huisarts zei dat het nog niet op de markt was en me dus geen recept meegaf.
Kost 12 euro, maar dat kun je opsturen naar je verzekeraar.
pi_20887950
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 13:16 schreef Aventura het volgende:
Uit gesloten topic:

Megzz:
[..]
Kan op internet. Bij onze apotheek kan het verder zonder vervolgrecept, maar in eerste instantie moet je dan wel naar de dokter. Misschien het eerste recept bij de GGD of de Rutgersstichting oid halen?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 15:02:39 #113
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20889487
Nee, bij de sites die ik en Plunderbunny noemden, hoef je nu juist niet naar je eigen huisarts. Aan genoemde sites zijn artsen verbonden die dus gewoon recepten mogen uitschrijven. Vaak moet je wel even opbellen of een vragenformulier invullen, ze willen wel dingen weten over je medische toestand. Maar dit alles kan buiten je vaste huisarts om. Wel ontkom je er iet aan om je verzekeringsnummer op te geven. Ik weet niet of dat bij Megzz nog problemen gaat opleveren?
  zaterdag 31 juli 2004 @ 03:07:45 #114
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_20969350
Heeft één van jullie ervaring met de 3 fasen pil (tryginon). Na verschillende pillen gehad te hebben (microginon, ministat en femodeen) moet ik nu aan die pil omdat ik nog steeds te veel bloedverlies heb en tussentijdse bloedingen. Weet iemand of ik nu minder last ga krijgen van mijn ongesteldheid? (doet namelijk nogal pijn iedere keer, daarom heb ik ook altijd de neiging om door te slikken maar dat mag bij deze pil niet...)
NSJ & Lowlands still on my mind
  zaterdag 31 juli 2004 @ 09:12:46 #115
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_20970363
Ik heb het een paar jaar geslikt, was er tevreden over. Het patroon van mijn menstruatie blijft persoonlijk bij mij altijd hetzelfde, pil of geen pil, enige verschil is wel een stuk minder bloedverlies. Persoonlijk vind ik het verschil dus met of zonder pil niet supergroot, maar dat is bij iedereen weer anders natuurlijk. Je kan de pil trouwens wel doorslikken, maar je kunt niet de hele strip daarvoor gebruiken, je moet na de laatste pil doorgeen met dezelfde kleur pil op de volgende strip. Dat zijn er 10 ofzo. Daarna moet je wel een stopweek inlassen.
pi_20982437
quote:
Op maandag 26 juli 2004 23:19 schreef Brennie het volgende:

[..]
0ops
  zaterdag 31 juli 2004 @ 22:28:54 #117
55267 Channie17
Life's what you make it.
pi_20982505
quote:
Op maandag 26 juli 2004 23:19 schreef Brennie het volgende:

[..]
Ik slikte eerst de diane-35. Omdat ik altijd last had van misselijkheid bij het beginnen van een nieuwe strip schreef de dokter mij Lovette voor. Hij zei dat daar al die vervelende bijwerkingen niet meer zo gauw voorkwamen.
Nu slik ik 1,5 maand deze pil...heb alleen maar last van doorbraakbloedingen en ben afgelopen week misselijk geweest bij het beginnen van de nieuwe strip...uiteraard braken.
Hopenlijk veranderd dit...anders ga ik maar weer naar de dokter.
oja had nog een vraag trouwens...de prilpil, zou dat niet iets zijn?? Misschien minder misselijk etc.? Ik had echter gehoord dat ie niet zo veilig zou zijn dan een "gewone pil". Klopt dit??
Never regret anything, because at one time, it was exactly what you wanted..!
pi_20987413
ik heb mijn eerste pil uit de strip te laat geslikt. ik moest hem op vrijdag avond innemen en heb hem op zaterdag morgen ingenomen. ben ik nu niet meer beschermd tegen zwangerschap?? de gebruiksaanwijzing vind ik niet echt duidelijk, wat ik dan moet doen
pi_20987798
Hoe veel uur te laat heb je m ingenomen? Bijvoorbeeld, heb je de laatste pil van je vorige strip om 11 uur 's avonds ingenomen, dan mag je m nu tot 11 uur 's avonds + 12 uur uitloop = 11 uur 's ochtends innemen. Die 12 uur is standaard (tenzij je een minipil slikt). Ben je nog later, dan moet je een week een condoom gebruiken, en heb je in de afgelopen week seks gehad, dan moet je even een Morning After Pil halen...
pi_20988001
ik slik hem normaal rond een uur of 11 en nu was t 9 uur smorgens. maar ik vroeg me af of t wat uitmaakt omdat t mijn eerste pil naar de stopweek was
pi_20994114
normaal dus 11 uur 's ochtends en nu pas 9 uur 's ochtends de volgende dag? dan is een morningafterpil wel verstandig, tenminste als je seks hebt gehad de afgelopen week. Verder 7 dagen een condoom gebruiken. De eerste week is meestal de slechtste week om je pil te vergeten, en heb je de grootste kans op een zwangerschap. Dus juist dan is het belangrijk de pil op tijd in te nemen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
pi_20996172
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 18:11 schreef djenneke het volgende:
normaal dus 11 uur 's ochtends en nu pas 9 uur 's ochtends de volgende dag? dan is een morningafterpil wel verstandig, tenminste als je seks hebt gehad de afgelopen week. Verder 7 dagen een condoom gebruiken. De eerste week is meestal de slechtste week om je pil te vergeten, en heb je de grootste kans op een zwangerschap. Dus juist dan is het belangrijk de pil op tijd in te nemen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
neej normaal slik ik mijn eerste pil rond een uur of 11 savonds, nu was het dus de dag er na om 9 uur sochtends...
pi_20996701
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 20:09 schreef Sugarlady het volgende:

[..]

neej normaal slik ik mijn eerste pil rond een uur of 11 savonds, nu was het dus de dag er na om 9 uur sochtends...
In dat geval is er niets aan de hand...!
pi_21023123
Ik ben de pil vergeten de eerste dag na mn stopweek.. Dacht dat ik op zondag weer moest beginnen, maar moest op zaterdag. Nu heb ik een week ervoor nog sex gehad, vroeg me af of dat nog uitmaakt (qua zwanger raken etc.)
Ga morgen iig mn dokter bellen, maar heb nu even geruststelling nodig
  donderdag 5 augustus 2004 @ 12:32:21 #125
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_21073230
Ik slik de Diane 35...ben nu 1 tablet vergeten te slikken in week 3, maar omdat ik deze binnen 12 uur nog heb ingenomen (8.00 's morgens i.p.v. 0.00 's nachts), neem ik aan dat ik geen extra maatregelen hoef te treffen (geen stopweek inlassen etc.) In de gebruiksaanwijzing stond dit nogal onduidelijk aangegeven. Zoals ik het heb begrepen hoef je bij minder dan 12 uur te laat geen extra maatregelen te treffen, maar bij meer dan 12 uur moet je even de 'regeltjes' checken, in welke week je de pil hebt vergeten (in mijn geval dus week 3 en geen stopweek inlassen).
Dus ik hoef niet naar deze regeltjes te kijken?
Ik wil het ff zeker weten, voordat ik straks iets fout doe
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_21083238
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 00:22 schreef mliez het volgende:
Ik ben de pil vergeten de eerste dag na mn stopweek.. Dacht dat ik op zondag weer moest beginnen, maar moest op zaterdag. Nu heb ik een week ervoor nog sex gehad, vroeg me af of dat nog uitmaakt (qua zwanger raken etc.)
Ga morgen iig mn dokter bellen, maar heb nu even geruststelling nodig
Waarschijnlijk heb je inmiddels je dokter gesproken, voor alle anderen: pil vergeten in de eerste week en in de 7 dagen van tevoren seks gehad, meteen de dokter bellen! Je hebt dan een morning after pil nodig, en hoe sneller je die slikt, hoe beter! Na 24 uur is de veiligheid al 10% afgenomen (tot 85%, dus 15% ongewenste zwangerschappen), na 48 uur is de betrouwbaarheid zelfs nog maar 65%...
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 12:32 schreef miki het volgende:
Ik slik de Diane 35...ben nu 1 tablet vergeten te slikken in week 3, maar omdat ik deze binnen 12 uur nog heb ingenomen (8.00 's morgens i.p.v. 0.00 's nachts), neem ik aan dat ik geen extra maatregelen hoef te treffen (geen stopweek inlassen etc.) In de gebruiksaanwijzing stond dit nogal onduidelijk aangegeven. Zoals ik het heb begrepen hoef je bij minder dan 12 uur te laat geen extra maatregelen te treffen, maar bij meer dan 12 uur moet je even de 'regeltjes' checken, in welke week je de pil hebt vergeten (in mijn geval dus week 3 en geen stopweek inlassen).
Dus ik hoef niet naar deze regeltjes te kijken?
Ik wil het ff zeker weten, voordat ik straks iets fout doe
Je doet het prima, en voor dít soort onzekerheden zit er dus een bijsluiter bij... en zéker weten dat dit soort dingen daar wel in staan...

Letterlijk uit de bijsluiter van de Diane pil:
quote:
Wat te doen...
... Bij het vergeten van tabletten

Als u minder dan twaalf uur te laat bent met het innemen van een tablet is de werking van de pil niet verminderd. Neem de tablet dan alsnog in zodra u er aan denkt en neem de volgende tabletten weer op de gebruikelijke tijd in.
lijkt mij niet meer dan duidelijk...
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 10:58:11 #127
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_21093843
Zoals ik had geschreven heb ik wel degelijk de bijsluiter gelezen..wist alleen niet of die regeltjes alleen gelden voor meer dan 12 uur vergeten of ook voor minder dan 12 uur vergeten...
Just wanted to know 4 sure...
pi_21097814
er staat minder dan twaalf uur... lijkt mij dan dat ze gelden voor minder dan 12 uur vergeten... of ben ik nou heel gek?

staat boven elkaar, maar er is wel degelijk een duidelijk verschil gemaakt met meer en minder dan 12 uur... zoals ik al gepost had, een letterlijk citaat uit de bijsluiter...
  zaterdag 7 augustus 2004 @ 13:18:56 #129
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_21118076
Herhaling: het was maar een vraag voor de -->...zekerheid...<-- over de bijsluiter..
Vragen staat vrij toch? Hoeft niet meteen te betekenen dat ik de bijsluiter niet goed lees/niet zou snappen
pi_21120789
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 16:33 schreef Sylvana het volgende:
bij mij vroeg de arts niet of ik regelmatig ongesteld was toen ik aan de pil wilde, en een paar vriendinnen van me zijn juist aan de pil gegaan omdat ze onregelmatig ongesteld waren en het zo konden regelen...
Ik ben ook aan de pil gegaan omdat ik maar 4-6 keer per jaar ongesteld werd...
Klussen deel 1 en 2
pi_21173902
Uit het oude topic:

Dark_Desires - woensdag 5 mei 2004 @ 14:00

Letterlijke quote uit m'n LJ:
quote:
Het loopt al maanden niet lekker met m'n menstruatie; het wordt onregelmatiger en ik het last van doorbraakbloedingen (steeds precies op de helft van de cyclus). Vijf maanden geleden ben ik getest op chlamydia en baarmoederhalskanker, allebei negatief. Toen heb ik een nieuwe pil gekregen. Dat ging drie maanden goed, hoewel ik al wel weer misselijk begon te worden halverwege de cyclus. Nu zijn we twee maanden verder en in maand 4 zijn de problemen gewoon weer teruggekomen. Dus bel ik zojuist de dokter. Helaas kreeg ik een invaller (vakantie?) aan de lijn, wat 'ie zegt?:

"Is dat bezwaarlijk? Je kunt toch voorzorgsmaatregelen treffen?"

Ja, natuurlijk is dat bezwaarlijk! *zucht*

Ik hoop dat volgende week m'n eigen huisarts er weer is...
Ik heb sinds m'n 15e Microgynon geslikt, een paar maanden geleden ben ik overgegaan op Femodeen. Als bovenstaande (weer) doorzet moet ik waarschijnlijk over op een 3-fasen pil.

************************************************************************************************************************

M'n klachten zijn inmiddels nog steeds niet overgegaan en ik ben weer terug naar de huisarts geweest. Volgens haar is m'n pil niet meer in staat om m'n menstruatie goed te reguleren en ze heeft me voor de keus gesteld: OF proberen hoe het gaat als ik helemaal met de pil stop, OF overgaan op een zwaardere pil (Microgynon 50), OF een Mirena spiraaltje laten plaatsen. Stoppen zie ik niet zitten, een zwaardere pil ook niet (m'n bloeddruk is al te hoog), dus wordt het de Mirena. Ik ben benieuwd.

"Do you know the difference between who and what you are?" - Transatlantic
pi_21202126
Ik heb een probleem...

Ben 5-6 weken geleden gestopt met de pil, maar ik ben nog steeds niet ongesteld geweest.. nu ga ik volgende week donderdag naar Lowlands en ik heb dus écht geen zin om ongesteld te zijn op lowlands... ik heb nog een (reservestrip) met 24 pillen over... kan ik daar gewoon aan beginnen en dan weer stoppen als lowlands over is...?

Alvast bedankt
pi_21213873
hoi
ik heb een rvaagje.
vandaag heb ik met mijn warrige hoofd 2 x de pil geslikt.
ik had nachtdienst.
normaal slik ik hem als ik thuis kom, voor ik naar bed ga. {half 8}
dat heb ik dus nu weer gedaan, maar toen ik uit bed kwam, heb ik hem weer geslikt. {half 1}
kan dit kwaad?
en als ik de pil gewoon door blijf slikken, is er dan niks aan de hand enzo
dit soort dingen staan niet in de bijsluiter
tx
pi_21226012
Hoi Mirjam, nee er is dan niks aan de hand, zolang je de volgende pil weer op de oude tijd slikt (dus gewoon doen alsof je die extra pil niet hebt geslikt. Zorg wel dat je dan aan het einde van de slikweek een extra pil neemt, dus dat je wel 21 dagen (plus een dus, door die dubbele) de pil hebt geslikt, door het innemen van die dubbele pil kom je dus een pil tekort in je strip. Neem die wel in uit een reservestrip!
groetjes djen
pi_21232200
okay dan
ik heb vandaag een pil uit mn reservestrip geslikt, en dan ga ik weer gewoon verder
bedankt
pi_21347900
Voor iedereen die wel eens de pil vergeet en de bijsluiter onduidelijk vindt: http://www.pilvergeten.nl
Als je alle aanwijzingen duidelijk volgt, weet je wat je moet doen. Appeltje eitje.
Ik gebruik het zelf regelmatig op mijn werk als doktersassistente, want ik weet ook niet alles uit mijn hoofd.

PS: voor iedereen boven de 21 en die niet de Diane pil gebruikt is de pil vanaf 1-1-04 vrij verkrijgbaar bij de apotheken, dus geen recept meer van de huisarts nodig.
Alleen als je voor de allereerste keer de pil aanvraagt heb je een recept nodig, daarna nooit meer. De nota die je van de apotheek krijgt kun je dan eventueel declareren bij je verzekering (als deze de ac nog vergoedt).
En als je nog thuis woont en je wilt geen rekening: betaal het consult contant bij de huisarts!

[ Bericht 0% gewijzigd door GizzieDeGizzmo op 17-08-2004 15:59:10 ]
Yesterday is history, tomorrow is a mystery but today is a gift: that's why they call it 'Present'.
pi_21354446
Ok vraag.. mijn huidige vriendin wilt geen pil slikken.. we hebben dan nog wel niks gedaan.. maarja dat komt nog wel.. en ik zal natuurlijk met condoom moeten.. maar ze heeft echt zo'n attitude van.. als er wat fout gaat is er de MAP en anders zorgt zij er wel voor.. maarja.. ik wil het liefst zo veilig mogelijk.. maar met welke argumenten kan ik komen?
pi_21355639
waarom wil ze geen pil slikken dan?
ik vind het altijd zo laks om ' dan maar de morning after pil te gaan slikken als er wat mis gaat'
pi_21355730
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 09:31 schreef Dark_Desires het volgende:
Uit het oude topic:

Dark_Desires - woensdag 5 mei 2004 @ 14:00

Letterlijke quote uit m'n LJ:
[..]

Ik heb sinds m'n 15e Microgynon geslikt, een paar maanden geleden ben ik overgegaan op Femodeen. Als bovenstaande (weer) doorzet moet ik waarschijnlijk over op een 3-fasen pil.

************************************************************************************************************************

M'n klachten zijn inmiddels nog steeds niet overgegaan en ik ben weer terug naar de huisarts geweest. Volgens haar is m'n pil niet meer in staat om m'n menstruatie goed te reguleren en ze heeft me voor de keus gesteld: OF proberen hoe het gaat als ik helemaal met de pil stop, OF overgaan op een zwaardere pil (Microgynon 50), OF een Mirena spiraaltje laten plaatsen. Stoppen zie ik niet zitten, een zwaardere pil ook niet (m'n bloeddruk is al te hoog), dus wordt het de Mirena. Ik ben benieuwd.

bij mij hetzelfde probleem, mijn gyn gaf me de 3 fasen pil, ik was er helemaal blij mee want alles was weer goed... hij gaf allleen aan dat ik een dun slijmvlies had en de doorbraakbloedingen waarschijnlijk niet op zouden houden... eertse maand ging alles prima maar nu ben ik weer terug bij af, ik denk dat ik een tijdje ga stoppen ofzo.. ben er nog niet over uit... hij heeft me het advies gegeven voor de mirena.
pi_21362535
Ok nu heb ik een vraag. Ik heb net een nieuwe vriendin die al meer dan een jaar de pil niet heeft geslikt. Ze is een paar dagen geleden weer met de pil begonnen. Toen we het na een paar dagen nadat ze daarmee was begonnen deden, was ze nog een klein beetje ongesteld. Vraag 1: Heeft die ongesteldheid invloed op de werking van de pil ? Vraag 2: Losstaande van de ongesteldheid, is het uberhaupt veilig om na zo'n korte periode sex te hebben ?
  woensdag 18 augustus 2004 @ 00:59:54 #141
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_21362623
Als zij op dag 1 van haar menstruatie is begonnen met de strip, dan zit je goed. Begon ze later, dan was ze de eerste 7 dagen niet veilig. De menstruatie zelf heeft verder geen invloed op de werking.
pi_21524067
ik vergeet nooit de pil en nou ben ik hem gister vergeten zie ik (Neem hem altijd 's avonds voor ik ga slapen) en vandaag ook helemaal niet aan gedacht Ik heb hem al een paar maanden doorgeslikt, en zit nu in week 2 van me strip en in de bijsluiter staat dat ik dan de vergeten pil gewoon moet innemen ( maakt niet uit dat ik er dan nu 2 tegelijk moet doen) en dan gewoon doorslikken en dat het gewoon veilig is, dus dat maar gewoon doen dan?

Weeet nl niet echt hoe het zit als je een paar strippen heb doorgeslikt
  woensdag 25 augustus 2004 @ 10:20:23 #143
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21528452
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 00:11 schreef Sylvana het volgende:
ik vergeet nooit de pil en nou ben ik hem gister vergeten zie ik (Neem hem altijd 's avonds voor ik ga slapen) en vandaag ook helemaal niet aan gedacht Ik heb hem al een paar maanden doorgeslikt, en zit nu in week 2 van me strip en in de bijsluiter staat dat ik dan de vergeten pil gewoon moet innemen ( maakt niet uit dat ik er dan nu 2 tegelijk moet doen) en dan gewoon doorslikken en dat het gewoon veilig is, dus dat maar gewoon doen dan?

Lijkt mij logisch dat je dan behandelt alsof je aan het eind van een strip zit, als je niet doorslikt bouw je in 3 weken op, dat is bij jou denk ik allang gebeurd. Ik zou niet meer slikken en een stopweek inlassen.
pi_21535397
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 00:11 schreef Sylvana het volgende:

Zoals in de 3e week, dus óf meteen een stopweek inlassen of minimaal twee weken doorslikken zónder stopweek...
pi_21536725
ik heb die pil van maandag die ik vergeten ben en die van gister dus gewoon genomen, dus dan slik ik die 2 weken zonder stopweek wel door en dan doe ik over 2 weken wel een stopweek inlassen, dank jullie wel
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:04:52 #146
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21576934
Vraagje:
Als je zwanger bent, en je blijft de pil doorslikken, krijg je daar een miskraam van?
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 16:38:14 #147
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_21581268
Je moet absoluut stoppen met het slikken van de pil als je zwanger bent, het kan onherstelbare schade aan het kindje toebrengen en ook een grote kans op een miskraam inderdaad!
pi_21581307
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:04 schreef Christine het volgende:
Vraagje:
Als je zwanger bent, en je blijft de pil doorslikken, krijg je daar een miskraam van?
idd, wat miki zegt en waarom zou je tijdens je zwangerschap de pil willen blijven doorslikken
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 19:24:02 #149
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21584197
Ik vraag het niet omdat ik zwanger ben, maar ik gebruik de minipil, die heeft geen stopweek - je wordt dus ook niet ongesteld. Dus als ik toch per ongeluk zwanger zou raken, dan zou ik het waarschijnlijk niet merken. Daarom vraag ik het. Of zou dat niet kunnen?
pi_21584776
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:24 schreef Christine het volgende:
Ik vraag het niet omdat ik zwanger ben, maar ik gebruik de minipil, die heeft geen stopweek - je wordt dus ook niet ongesteld. Dus als ik toch per ongeluk zwanger zou raken, dan zou ik het waarschijnlijk niet merken. Daarom vraag ik het. Of zou dat niet kunnen?
Ik denk dat je dan wel symptonen krijgt waaraan je merkt dat je zwanger bent, en als je bang bent dat je door de pil heen zwanger wordt kun je natuurlijk ook nog een condoom ernaast gebruiken
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 19:54:44 #151
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21584813
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:52 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan wel symptonen krijgt waaraan je merkt dat je zwanger bent, en als je bang bent dat je door de pil heen zwanger wordt kun je natuurlijk ook nog een condoom ernaast gebruiken
Ik zal het de volgende keer aan mijn apotheker vragen, en anders aan de huisarts
pi_21643290
ik weet niet of deze vraag al gesteld is maar mijn vriendin die is vanaf vorige week aan de pil begonnen...is het dan al meteen veilig nu?
pi_21643320
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 18:21 schreef DarkShines het volgende:
ik weet niet of deze vraag al gesteld is maar mijn vriendin die is vanaf vorige week aan de pil begonnen...is het dan al meteen veilig nu?
Als ze op de 1e dag van haar menstruatie begonnen is is hij wel meteen veilig, als ze op een andere dag is begonnen moet je de eerste 7 dagen nog een condoom erbij gebruiken ( staat ook gewoon in de bijsluiter, lees die aub goed! )
pi_21649271
Hmm een vraagje

Een vriendin van me, is geinteresseerd in die onderhuidse pil. Ze heeft al gezocht op internet (Ik heb nog mee gezocht), maar kunnen allebei niks vinden.
Weet iemand toevallig een website hierover? Of moet ze gewoon maar effe langs de huisarts gaan?
  maandag 30 augustus 2004 @ 22:56:23 #155
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21649552
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 22:47 schreef DeBastaard het volgende:
Hmm een vraagje

Een vriendin van me, is geinteresseerd in die onderhuidse pil. Ze heeft al gezocht op internet (Ik heb nog mee gezocht), maar kunnen allebei niks vinden.
Weet iemand toevallig een website hierover? Of moet ze gewoon maar effe langs de huisarts gaan?
Onderhuidse pil
Waarschijnlijk bedoelt ze implanon.
Voor informatie over anticonceptie, plus welke vorm het beste bij haar past, kan ze het beste kijken op www.anticonceptie.nl De huisarts kan inderdaad ook goede informatie geven.
Ook zal er wel een site bestaan als www.implanon.nl met meer informatie over het onderhuidse hormoonstaafje.
pi_21649943
Thanks
pi_21654996
www.anticonceptie-online.nl wil ook nog weleens heel veel informatie bevatten...
pi_21671646
weet je, ik heb al een half jaar implanon. het is ideaal, je kan niet zwanger worden en je wordt niet meer ongesteld!!

En ik heb er totaal geen bijwerkingen van gehad, voel me beter dan ooit en je krijgt weer zin in seks, wat door de pil onderdrukt wordt.
pi_21678392
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 22:12 schreef sproetie het volgende:
weet je, ik heb al een half jaar implanon. het is ideaal, je kan niet zwanger worden en je wordt niet meer ongesteld!!

En ik heb er totaal geen bijwerkingen van gehad, voel me beter dan ooit en je krijgt weer zin in seks, wat door de pil onderdrukt wordt.
En dat heeft voor relevantie in "de pil"??? Niet helemaal duidelijk voor mij namelijk... Lijkt dit me passender Iemand ervaring met Implanon ?

btw, die zin in seks, das vooral psychisch, uit onderzoeken met placebo's is gebleken dat maar 5 procent van de vrouwen daadwerkelijk minder zin krijgt van de hormonen van de pil, en dat de rest wel op de pil wordt afgeschreven, maar er niet door komt. Ik heb er in ieder geval nooit last van gehad!
pi_21685892
Ik heb er ook nooit last van gehad dat ik minder zin in sex kreeg door de pil ( microgyon30)
  woensdag 1 september 2004 @ 17:15:39 #161
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21687428
Verminderde sekslust kan weldegelijk een bijwerking zijn van de pil.
Ik heb er zelf ook last van gehad, totdat ik overstapte op de minipil.
pi_21687659
ja, tuurlijk het kan een bijwerking zijn, maar mensen willen nog wel eens geloven dat iedereen er zo'n beetje last van heeft en dat is dus echt niet zo, het is dus maar 5%
  woensdag 1 september 2004 @ 17:31:02 #163
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21687772
Ik vind het maar raar dat het slechts 5% is. Ik wil wel eens een artikel of een linkje over dat onderzoek lezen dan. Hormonen hebben naar mijn weten nog altijd heel veel invloed op je gemoedstoestand. Schommelingen in de hormoonspiegel zorgen daarom regelmatig voor moodswings (kijk maar eens naar PMS of naar vrouwen in de overgang) en dat heeft ook veel te maken met sekslust.
Er heeft laatst nog een heel uitgebreid artikel in de flair(?) gestaan over dit onderwerp, en ook als je de daardoor ontstane (internet)discussies gevolgd hebt, denk ik dat het percentage een stuk hoger ligt. Kijk alleen al maar eens naar het "stoppen met de pil"-topic hier op fok.
pi_21695503
quote:
Op woensdag 1 september 2004 17:31 schreef Christine het volgende:
Ik vind het maar raar dat het slechts 5% is. Ik wil wel eens een artikel of een linkje over dat onderzoek lezen dan. Hormonen hebben naar mijn weten nog altijd heel veel invloed op je gemoedstoestand. Schommelingen in de hormoonspiegel zorgen daarom regelmatig voor moodswings (kijk maar eens naar PMS of naar vrouwen in de overgang) en dat heeft ook veel te maken met sekslust.
Er heeft laatst nog een heel uitgebreid artikel in de flair(?) gestaan over dit onderwerp, en ook als je de daardoor ontstane (internet)discussies gevolgd hebt, denk ik dat het percentage een stuk hoger ligt. Kijk alleen al maar eens naar het "stoppen met de pil"-topic hier op fok.
Ik denk dat het ook een beetje aangepraat wordt. Als een vrouw op fok zegt dat ze minder zin heeft is het meteen "stop met de pil". Het kan ook de andere kant op werken, vrouwen gaan denken, kut ik heb de pil, waardoor ze vervolgens zichzelf aanpraten dat ze geen zin meer hebben... Beetje hypochonders. Daar komt bij dat een forum niet bepaald representatief is. Bij een forum met titel "minder zin door de pil" zullen automatisch meer mensen reageren die daar ervaring mee hebben. Net als dat op een forum "wie houdt er van sm" ook meer smliefhebbers dan niet smliefhebbers zullen reageren...

http://dutch.femalelife.be/default.asp?PageID=878...

En ik had me 10% vergist, zag net dat het 15% is. Maar dat is alsnog een stukje minder dan dat hele leger vrouwen. Onderzoek is uitgevoerd door BETER btw, maar kan de bron niet meer vinden op google...

[ Bericht 11% gewijzigd door innovative op 01-09-2004 23:09:13 ]
pi_21703979
quote:
Op woensdag 1 september 2004 09:41 schreef innovative het volgende:

[..]

En dat heeft voor relevantie in "de pil"??? Niet helemaal duidelijk voor mij namelijk... Lijkt dit me passender Iemand ervaring met Implanon ?

btw, die zin in seks, das vooral psychisch, uit onderzoeken met placebo's is gebleken dat maar 5 procent van de vrouwen daadwerkelijk minder zin krijgt van de hormonen van de pil, en dat de rest wel op de pil wordt afgeschreven, maar er niet door komt. Ik heb er in ieder geval nooit last van gehad!
Sorry hoor ... Ik wil er alleen maar op wijzen dat er ook hele goede alternatieven zijn. Veel meiden hebben namelijk last van de hoeveelheid hormonen in de pil en bij implanon is dat veel minder.
pi_21753287
hier zijn al heel veel topics over volgens mij maar jah.... ik denk dat je toch echt het beste met zulke vragen naar de dokter kan gaan. hun kunnen je overal antwoord op geven dat is tenslotte hun werk. bye bye
pi_21761267
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 20:51 schreef Linda_you_ het volgende:
hier zijn al heel veel topics over volgens mij maar jah.... ik denk dat je toch echt het beste met zulke vragen naar de dokter kan gaan. hun kunnen je overal antwoord op geven dat is tenslotte hun werk. bye bye
Waarom denk je dat dit topic er is??? Om te voorkomen dát er duizenden piltopics worden geopend...
En als je verder leest, zie je dat mensen vaak genoeg de tip krijgen de dokter even te bellen. Maar in andere gevallen kunnen we elkaar even een hart onder de riem steken, als het bijvoorbeeld gaat om dingen die simpelweg in de bijsluiter staan en waar iemand per ongeluk overheen leest...
pi_21803345
Beetje wazige vraag misschien maar ik ben nu weer veranderd van pil en heb graag een aantal meningen nodig...

Ik slikte eerst Cilest Mikropille. 0,25 mg Norgestimaat en 0,035 ethinylestradiol.
Deze werkte niet goed en kreeg uiteindelijk

Microgynon 30 0,15 mg levonorgestrel en 0,03 mg ethinylestradiol. Bij deze pil totaal geen pijn meer met de menstruaties en ook niet doorbraakbloedingen de eerste 5 maanden, daarna begon het gezeur weer dat ik maar doorbraakbloedingen bleef krijgen dus heb weer een andere pil gekregen..

Lovette 0,1 mg levonorgestrel en 0,02 mg ethinylestradiol (moet ik nog mee beginnen) maar nu is mijn vraag, is het niet wazig dat je al een lichtere pil hebt gehad wat niet werkte (inclusief buikpijn) daarna een zwaardere dat ook niet werkt om vervolgens weer een lichtere te krijgen? En iemand toevallig ervaring met lovette?

(ik zit bij een dokters praktijk die werken met 2 doktoren, de eerste 2 pillen heb ik van de mannelijke dokter gehad en die laatste kreeg ik van de vrouwelijke ze zag zelf ook dat ik al een lichtere gebruikt had voor microgynon)
pi_21820273
ok ik heb er echt genoeg van... ik ga echt stoppen met de pil, kreeg gister weer een migraine aanval en mijn stemming word er de laatste tijd ook niet beter op... vind het alleen vervelend dat je nu zo voorzichtig moet gaan doen... maar goed ik kijk het een tijdje aan... en gaat het beter zonder pil, dan ga ik over op de mirena maar wil eerst zeker weten dat het ook beter gaat als ik stop met die rotzooi ben het echt zo zat
pi_21843909
als de vrouw diaree heeft is dan de pil niet betrouwbaar meer? of iets minder betrouwbaar ?

hoeveel veranderd er in procenten ???

en als de pil (te) onbetrouwbaar zijn er dan nog andere alternatieven ???

kom niet aan met condoom want dat zijn %^$%^#$#$&&#%*$^@#$ dingen (maar ja als het niet anders kan dan zal het daarop uitdraaien)

ze slikt trouwens een redelijk zware pil (diane 35)
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  donderdag 9 september 2004 @ 20:40:47 #171
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21845958
De pil is in 3 uur opgenomen in het bloed, dus als ze in die tijd geen diarree heeft gehad, is de pil nog betrouwbaar. Als dit niet het geval is, kan ze zo snel mogelijk (als ze zich beter voelt) een nieuwe pil nemen uit een reservestrip. Dit mag overigens niet langer duren dan 36 uur, daarna is de pil inderdaad 7 dagen niet betrouwbaar meer.
pi_21846050
quote:
Op donderdag 9 september 2004 20:40 schreef Christine het volgende:
De pil is in 3 uur opgenomen in het bloed, dus als ze in die tijd geen diarree heeft gehad, is de pil nog betrouwbaar. Als dit niet het geval is, kan ze zo snel mogelijk (als ze zich beter voelt) een nieuwe pil nemen uit een reservestrip. Dit mag overigens niet langer duren dan 36 uur, daarna is de pil inderdaad 7 dagen niet betrouwbaar meer.
dan is er niks aan het handje kan ik dat ergens nalezen op een of andere officiele site ??? linkje plzzz

[ Bericht 28% gewijzigd door GewoneMan op 09-09-2004 20:50:48 ]
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  donderdag 9 september 2004 @ 20:54:32 #173
92409 Twinky
Little star.
pi_21846287
quote:
pessarium ofzo kan je dat zo bij de drogist kopen
. kruidvat, da, etos. gewoon overal..

vraag is alleen of je vriendin het prettig vindt....
pi_21846362
quote:
Op donderdag 9 september 2004 20:54 schreef Twinky het volgende:

[..]

. kruidvat, da, etos. gewoon overal..

vraag is alleen of je vriendin het prettig vindt....
o ok... maar dat blijkt niet nodig te zijn maar nu nog een link waar ik kan lezen of het echt binnen 3 uur wordt opgenomen. zo niet kunnen we een pessarium overwegen

alles beter dan een condoom (er is namelijk geen sprake van SOA`s)
  donderdag 9 september 2004 @ 23:36:28 #175
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21849779
www.apotheek.nl
En anders google gebruiken
pi_21849986
quote:
Op donderdag 9 september 2004 23:36 schreef Christine het volgende:
www.apotheek.nl
En anders google gebruiken
ehh ik heb best wel gegoogled maare niets gevonden wat hierop lijkt... iig heb ik het nu gevonden thnx
  vrijdag 10 september 2004 @ 00:21:03 #177
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21850688
Heb je het gevonden?
Het stond hier: http://www.apotheek.nl/te(...)ID=20&OnderwerpID=61
pi_21854157
quote:
Op donderdag 9 september 2004 20:40 schreef Christine het volgende:
Volgens mijn apotheek was het zo dat de pil in drie uur uit de maag is, in het darmstelsel dus. Daarom heeft overgeven na 3 uur geen effect meer.

Diarree is echter geen probleem in de maag, maar in de darmen. De dikke darm haalt niet voldoende vocht uit de ontlasting, waardoor deze waterig wordt. De pil is pas ná drie uur in de darmen. Echter, in de dunne darm worden voedingsstoffen opgenomen. Bij een gewone diarree is er dus niks aan de hand, omdat dit in de dikke darm zit, maar bij een infectie aan de dunne darm wel, dan worden de stoffen niet goed opgenomen. (vorig jaar navraag gedaan na een vakantie waar ik twee keer erge diarree had.)

Die diarree geldt trouwens alleen als het écht water is, een beetje dunnere ontlasting dan normaal heeft verder geen effect.

Als ze binnen 36 na de laatste pil zónder diarree er nog een reserve inneemt, zit ze goed. Verder is het zo dat als dit niet lukt, het in week 2 geen probleem is, in week 3 moet ze óf meteen stoppen óf minimaal twee weken doorslikken en in week 1, de probleemweek, is de pil 1 week niet meer te vertrouwen én moet je kijken of je in de week ervoor seks hebt gehad. Zo ja, ff een morning after pil scoren...

edit: toch stom dat allerlei instanties andere dingen aanhouden, zoals die site van de apotheek... Mijn vriend (ik zat in het buitenland, hem gestuurd) kreeg een heel boekwerk onder zijn neus, dat ze voor m gekopieerd hebben... daar stond dit verhaal in...
  vrijdag 10 september 2004 @ 13:11:12 #179
39158 confined
breaking the waves
pi_21858073
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 14:24 schreef YoMomma het volgende:
Beetje wazige vraag misschien maar ik ben nu weer veranderd van pil en heb graag een aantal meningen nodig...

Ik slikte eerst Cilest Mikropille. 0,25 mg Norgestimaat en 0,035 ethinylestradiol.
Deze werkte niet goed en kreeg uiteindelijk

Microgynon 30 0,15 mg levonorgestrel en 0,03 mg ethinylestradiol. Bij deze pil totaal geen pijn meer met de menstruaties en ook niet doorbraakbloedingen de eerste 5 maanden, daarna begon het gezeur weer dat ik maar doorbraakbloedingen bleef krijgen dus heb weer een andere pil gekregen..

Lovette 0,1 mg levonorgestrel en 0,02 mg ethinylestradiol (moet ik nog mee beginnen) maar nu is mijn vraag, is het niet wazig dat je al een lichtere pil hebt gehad wat niet werkte (inclusief buikpijn) daarna een zwaardere dat ook niet werkt om vervolgens weer een lichtere te krijgen? En iemand toevallig ervaring met lovette?
De "zwaarte" van de pil maakt niets uit: het gaat om de samenstellingen van de hormonen. Zelf had ik ook steeds last van doorbraakbloedingen en ging steeds over op een lichtere pil tot ik het helemaal zat was. Nu gebruik ik al drie maanden Nuvaring en heb nergens meer last van. Zelfs geen huilbuien meer Terwijl de huisarts dacht dat het niet veel uit zou maken, pil of ring, maar gelukkig heb ik doorgezet.

Ik denk dat het komt doordat de hormonen bij nuvaring heel geleidelijk in het bloed worden opgenomen en je daardoor minder last hebt van hormoonschommelingen. Handig trouwens dat diarree of overgeven geen invloed hebben op de werking van nuvaring.

Zoek anders even in het SEX-forum naar het topic over Nuvaring voor meer info. En zoek ook eens op Evra-pleister, misschien dat je die ook kunt overwegen. Zelf heb ik voor de ring gekozen omdat daar minder hormonen inzitten van de pleister en omdat de manier van gebruik me meer aanstond (1x in de 3 weken eraan denken ipv 1 keer per week en niet zichtbaar voor anderen).

Succes met het zoeken naar alternatieven!
  woensdag 15 september 2004 @ 18:59:43 #180
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_21975137
ik heb wel zitten spitten, maar snel antwoord vind ik niet. Mijn vriendin is vandaag voor de eerste dag ongesteld, en begint met de pil, na hoeveel dagen issie nu veilig? het staat niet in de bijsluiter namelijk
  woensdag 15 september 2004 @ 19:15:29 #181
39158 confined
breaking the waves
pi_21975516
Als ze is begonnen met de pil, mits het een combinatiepil is (dus dat iedere pil evenveel hormonen bevat, zie bijsluiter), op de 1ste dag van haar menstruatie, dan is het meteen veilig.

Maar misschien is het handig als je haar even laat 'wennen' aan het dagelijks slikken van een pilletje? Niet dat ze er op dag 3 achter komt dat ze al meteen 1 is vergeten

Hoe dan ook, succes!
pi_21975522
quote:
Op woensdag 15 september 2004 18:59 schreef Caipirinhia het volgende:
ik heb wel zitten spitten, maar snel antwoord vind ik niet. Mijn vriendin is vandaag voor de eerste dag ongesteld, en begint met de pil, na hoeveel dagen issie nu veilig? het staat niet in de bijsluiter namelijk
Dan moet je beter lezen, want het staat echt in IEDERE bijsluiter, als je op de 1e dag van je menstruatie begint met de pil is hij GELIJK veilig, als je op een andere dag begint dan is hij de 1e week NIET veilig
  woensdag 15 september 2004 @ 19:18:27 #183
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_21975590
quote:
Op woensdag 15 september 2004 19:15 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dan moet je beter lezen, want het staat echt in IEDERE bijsluiter, als je op de 1e dag van je menstruatie begint met de pil is hij GELIJK veilig, als je op een andere dag begint dan is hij de 1e week NIET veilig
Eey, het spijt me dat je niet gewoon wat van me aan wilt nemen, want mijn eigen verstand liet me gelijk de bijsluiter lezen, na het lezen van dit topic waar iedereen over de bijsluiter begint heb ik hem nog een keer gelezen, van links tot rechts, en van boven tot onder, en het staat er niet in
Dus smeer je capslock weer even, en accepteer gewoon als een volwassen normaal mens zegt dat het er niet instaat ok?
pi_21975722
quote:
Op woensdag 15 september 2004 19:18 schreef Caipirinhia het volgende:

[..]

Eey, het spijt me dat je niet gewoon wat van me aan wilt nemen, want mijn eigen verstand liet me gelijk de bijsluiter lezen, na het lezen van dit topic waar iedereen over de bijsluiter begint heb ik hem nog een keer gelezen, van links tot rechts, en van boven tot onder, en het staat er niet in
Dus smeer je capslock weer even, en accepteer gewoon als een volwassen normaal mens zegt dat het er niet instaat ok?
okeej, sorry, mijn excuses Echt vreemd dat het niet in de bijsluiter staat dan Welke pil slikt ze
  woensdag 15 september 2004 @ 19:27:17 #185
55929 Caipirinhia
lekkerrrrrrrrr....
pi_21975815
quote:
Op woensdag 15 september 2004 19:23 schreef Sylvana het volgende:

[..]

okeej, sorry, mijn excuses Echt vreemd dat het niet in de bijsluiter staat dan Welke pil slikt ze
Dat antwoord moet ik je weer schuldig blijven
Situatie was zo dat ik me oren ook niet geloofde toen het er niet instond, dus ik trok het papiertje uit haar hand en heb zitten lezen, maar de naam... ik blijf het even schuldig.. Het is wel een combinatiepil, dat weet ik wel. Maar het euh.. tja,.. maakt me niet teveel uit, ik ben blij te weten dat hij nu iig al veilig is
  woensdag 15 september 2004 @ 19:58:49 #186
39158 confined
breaking the waves
pi_21976698
Volgens mij staat er in de bijsluiter dan zo'n cryptische omschrijving als "indien niet begonnen op die en die dag, gebruik dan de eerste 7 dagen een niet-hormonaal voorbehoedsmiddel".
Het zou iig ergens moeten staan, maar bijsluiterinfo moet je vaak 10 keer dorlezen tussen de regels voor je het gevonden hebt. Maar goed, nogmaals succes
pi_21978879
als jullie [de dames hier] de laatst pil van de strip hebben ingenomen, en je houdt een stopweek, hoeveel dagen duurt het dan voor je ongesteld wordt?
pi_21979911
Ik slik de laatste op donderdagavond en ik word maandagmorgen ongesteld... Heb wel al op zondag vreselijke buikpijn, das wel minder...
pi_21981084
Ik slik op donderdag de laatste pil en wordt pas de week erop woensdag ongesteld (een ontrekkingsbloeding eigenlijk, want als je de pil slikt heb je geen "echte" menstruatie). Ik ben in totaal 2 dgn ongesteld....heeeerlijk!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery but today is a gift: that's why they call it 'Present'.
pi_21982327
quote:
Op woensdag 15 september 2004 22:18 schreef GizzieDeGizzmo het volgende:
Ik slik op donderdag de laatste pil en wordt pas de week erop woensdag ongesteld (een ontrekkingsbloeding eigenlijk, want als je de pil slikt heb je geen "echte" menstruatie). Ik ben in totaal 2 dgn ongesteld....heeeerlijk!
Wow, dat lijkt me relaxed

Ik slik op woensdag de laatste pil en word meestal 4 dagen daarna ongesteld, en dat ben ik dan 5-7 dagen
  donderdag 16 september 2004 @ 10:12:55 #191
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21988090
quote:
Op woensdag 15 september 2004 21:45 schreef innovative het volgende:
Ik slik de laatste op donderdagavond en ik word maandagmorgen ongesteld... Heb wel al op zondag vreselijke buikpijn, das wel minder...
Same here, inclusief buikpijn Ben ongesteld t/m vrijdag, 1e 2 dagen het hevigst. Toen ik net overstapte naar microgynon 30 werd ik soms 's zaterdags al ongesteld en kwam het er met bakken uit (echt om de 2 uur doorlekken) en ging ik door de grond van de buikpijn. Dat gebeurt nu nog een keer in 't half jaar.
  donderdag 16 september 2004 @ 11:50:56 #192
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21990014
Ik word met de minipil niet ongesteld. Nog beter
pi_21992758
quote:
Op donderdag 16 september 2004 11:50 schreef Christine het volgende:
Ik word met de minipil niet ongesteld. Nog beter
ja, dat lijkt me wel relaxed ja, nou slik ik meestal 3 maanden door en dan 1 stopweek en dan weer 3 maanden doorslikken enz...
  donderdag 16 september 2004 @ 14:08:02 #194
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21992954
quote:
Op donderdag 16 september 2004 14:00 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ja, dat lijkt me wel relaxed ja, nou slik ik meestal 3 maanden door en dan 1 stopweek en dan weer 3 maanden doorslikken enz...
kleinmeiske wilde dat ze dat kon ... dat betekent automatisch in de stopweek vele malen ergere klachten (hoofdpijn, buikpijn, liters bloed lijkt het wel, etc.)
  donderdag 16 september 2004 @ 14:19:43 #195
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21993223
Je kunt anders ook eens de minipil proberen, kleinmeiske? Daar zitten alleen maar vrouwelijke hormonen in, het is de lichtste pil die er bestaat.
  donderdag 16 september 2004 @ 14:37:51 #196
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21993601
quote:
Op donderdag 16 september 2004 14:19 schreef Christine het volgende:
Je kunt anders ook eens de minipil proberen, kleinmeiske? Daar zitten alleen maar vrouwelijke hormonen in, het is de lichtste pil die er bestaat.
Was een idee, ware het niet dat m'n mannetje eindelijk over de streep is (we willen geen kids) en de boel laat afbinden. Dus over een maand of 2 / 3 mag kleinmeiske eindelijk van alle hormonentroep af!! En nou maar hopen dat dat helpt ... voor hetzelfde geld lig ik dan helemaal elke keer in de kreukels ... Mocht dat zo zijn, dan is de minipil het eerste waar ik aan denk, mochten het weer hormonen moeten worden.
  donderdag 16 september 2004 @ 14:40:51 #197
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21993665
Waarom laat je het bij hem "afbinden" dan en niet bij jezelf? Volgens mij word je dan als vrouw ook niet meer ongesteld, maar dat weet ik niet zeker meer.
  donderdag 16 september 2004 @ 15:05:37 #198
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21994249
quote:
Op donderdag 16 september 2004 14:40 schreef Christine het volgende:
Waarom laat je het bij hem "afbinden" dan en niet bij jezelf? Volgens mij word je dan als vrouw ook niet meer ongesteld, maar dat weet ik niet zeker meer.
Was 't maar waaaaaar Je wordt helaas nog steeds ongesteld, totdat je in de overgang raakt. Dan zou je de eierstokken moeten verwijderen en om nou op m'n 30e al in de overgang te gaan zitten, neu dank u.
Verders is vriendlief 11 jaar ouder dan ik en vond de dokter het een beter idee, voor als 'ie dood zou gaan en zo - dan zou ik nog fijn kindertjes kunnen nemen met iemand anders (nou nee, dank u), allemaal rampscenario's.
Heel eerlijk gezegd had ik liever gehad dat ze het bij mij hadden gedaan, maar aangezien:
- hij het niet zo'n best plan vond
- mede omdat het bij een vrouw toch wat meer risico inhoudt
- het voor mij een zwaardere operatie is
doen we het zo. Bovendien ben ik hevig in training voor de alternatieve elfstedentocht, ik zou een behoorlijke trainingsterugslag krijgen en het is ook nog eens een stukje goedkoper (aangezien we het tegenwoordig zelf mogen betalen).
Maar het kan zijn dat ik voor m'n eigen gemoedsrust later toch nog wel eens onder het mes ga. Het levert alleen qua ongesteldheid dus geen voordeel op.

O enne, trouwens, ik vind best dat hij nou ook wel eens efkes mag lijden nadat ik een jaartje of 15 hormonentroep aan het slikken ben, maar da's niet echt een reden
  donderdag 16 september 2004 @ 15:07:04 #199
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21994273
En dat is wel even jammer.
Wel handig dat je het voor het voorbehoeden dus niet meer hoeft te doen straks
  donderdag 16 september 2004 @ 15:07:50 #200
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21994288
quote:
Op donderdag 16 september 2004 15:07 schreef Christine het volgende:
En dat is wel even jammer.
Wel handig dat je het voor het voorbehoeden dus niet meer hoeft te doen straks
Zekers! Eindelijk geen stress meer als ik dat pokkeding eens een keertje vergeet
pi_21996322
Ik heb last van doorbraakbloedingen. En niet zo'n klein beetje ook... het is altijd de 2e week van mijn strip. En dan heel de week door. Het is niet zoveel als bij mn stopweek maar in die 2e week verlies ik zeker iedere dag wat bloed

Nu was mijn vraag, is de pil dan ook gelijk een stukje minder veilig? Of maakt dat niet uit?

Ik wil namelijk een andere pil gaan vragen maar zolang ik deze nog heb wil ik wel weten of het nog steeds veilig is met die doorbraakbloedingen.
pi_22011389
schopje..

Weet helemaal niemand een antwoord dan?
pi_22014649
quote:
Op donderdag 16 september 2004 16:28 schreef tum_tum het volgende:
Ik heb last van doorbraakbloedingen. En niet zo'n klein beetje ook... het is altijd de 2e week van mijn strip. En dan heel de week door. Het is niet zoveel als bij mn stopweek maar in die 2e week verlies ik zeker iedere dag wat bloed

Nu was mijn vraag, is de pil dan ook gelijk een stukje minder veilig? Of maakt dat niet uit?

Ik wil namelijk een andere pil gaan vragen maar zolang ik deze nog heb wil ik wel weten of het nog steeds veilig is met die doorbraakbloedingen.
Ja, je pil is nog steeds veilig. De stoffen worden gewoon in je lichaam opgenomen, in de maag en dunne darm. Een doorbraakbloeding heeft dus helemaal geen effect daar op.

Maar ik zou inderdaad wel een andere pil halen, want je lichaam reageert verder niet goed op deze. En het lijkt me ook behoorlijk lastig!
pi_22016607
ik zou wel gaan zoeken naar een andere pil.
want het nut van een pil is dat je niet bloedt.
ik vind het ook wel vreemd dat je steeds doorbraakbloedingen hebt, ik heb dat alleen als ik mijn pil zo een 5 maanden doorslik zonder stopweek. en dan is het wel redelijk logisch.
pi_22016929
Wat een geruststelling dat de pil dan nog veilig is..

ja ik slik de Mycrogynon 30 nu ongeveer 2,5 jaar. Eigenlijk altijd zonder problemen...

Maar ongeveer een half jaar geleden kreeg ik last van bloedingen. Dus ik de dokter gebeld, hij zei: het kan een soa zijn, kom je laten testen. Toen ben ik getest en ik had geen soa of wat dan ook. Dus het lag aan de pil, wat ik ook al vermoedde.

ik kreeg toen de 3 fasen pil Tryginion ofzoiets, ik weet het niet meer precies. Die heb ik 1 maand genomen maar daar wilde ik snel van af want ik herkende mezelf niet meer. ik was helemaal veranderd in een bitch! Iedereen die wat verkeerds tegen mij zei schold ik gelijk de huid vol. Om het kleinste dingetje werd ik verdrietig en ik kon alleen maar chagerijnig zijn.

Toen kreeg ik van de dokter weer Microgynon 30 terug, want er bestond een kans dat ik geen last meer zou hebben van bloedingen.

Maar 3 maanden later begon het gezeik weer.

Nu wil ik dus een nieuwe pil gaan halen, maar mijn enige angst is dat ik dalijk weer een pil krijg die mijn stemming heel erg veranderd. Van de microgynon heb ik helemaal geen last, ik ben niet chagerijnig, ik ben lekker vrolijk en ben er ook niet misselijk van ofzo.

Als ik het dan bekijk, heb ik liever bloedverlies en een goede stemming dan dat ik een trut word.

Oja, ik slik de pil niet door. Ik neem altijd mijn stopweek..Dus daar kan het ook niet aan liggen dat ik steeds bloed.
pi_22017339
heb je het hier al met je huisarts over gehad?
misschien kunnen jullie samen tot een aardige oplossing komen en het een en ander uitproberen ofzo.
pi_22022345
Mijn huisarts weet ervan.. Alleen nu nog niet. Ik heb dit hele verhaal verteld toen ik die 3 fasen pil weg wilde doen. Toen zei hij: ik geef je de microgynon wel terug, want daarbij voelde je je ok, en daar had je alleen bloedverlies.

Maar ja, ik denk echt dat er geen andere oplossing is dan een andere pil te nemen en maar kijken hoe die op mijn stemming reageerd
pi_22022592
misschien is de prikpil wat voor je?
naar mijn weten heb je dan geen last van stemmingswisselingen, ik had er althans geen last van.
pi_22033367
Ik vraag het hier ook maar. Ik slik al 4 jaar mycrogynon en als ik een keer de pil vergeet dan heb ik last van tussentijdse bloedingen..
Deze maand ben ik hem niet vergeten, altijd keurig op tijd ingenomen, maar nu lijkt het wel alsof ik ongesteld ben (tussentijdse bloeding?) en ik moet nog een 8 keer de pil.
Wat kan dat zijn?
pi_22033770
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 14:05 schreef tum_tum het volgende:
Wat een geruststelling dat de pil dan nog veilig is..

ja ik slik de Mycrogynon 30 nu ongeveer 2,5 jaar. Eigenlijk altijd zonder problemen...

Maar ongeveer een half jaar geleden kreeg ik last van bloedingen. Dus ik de dokter gebeld, hij zei: het kan een soa zijn, kom je laten testen. Toen ben ik getest en ik had geen soa of wat dan ook. Dus het lag aan de pil, wat ik ook al vermoedde.

ik kreeg toen de 3 fasen pil Tryginion ofzoiets, ik weet het niet meer precies. Die heb ik 1 maand genomen maar daar wilde ik snel van af want ik herkende mezelf niet meer. ik was helemaal veranderd in een bitch! Iedereen die wat verkeerds tegen mij zei schold ik gelijk de huid vol. Om het kleinste dingetje werd ik verdrietig en ik kon alleen maar chagerijnig zijn.

Toen kreeg ik van de dokter weer Microgynon 30 terug, want er bestond een kans dat ik geen last meer zou hebben van bloedingen.

Maar 3 maanden later begon het gezeik weer.

Nu wil ik dus een nieuwe pil gaan halen, maar mijn enige angst is dat ik dalijk weer een pil krijg die mijn stemming heel erg veranderd. Van de microgynon heb ik helemaal geen last, ik ben niet chagerijnig, ik ben lekker vrolijk en ben er ook niet misselijk van ofzo.

Als ik het dan bekijk, heb ik liever bloedverlies en een goede stemming dan dat ik een trut word.

Oja, ik slik de pil niet door. Ik neem altijd mijn stopweek..Dus daar kan het ook niet aan liggen dat ik steeds bloed.
ik had hetzelfe ben 3 keer geschwitched van pil en als laatste mogelijkheid heb ik ook de 3 fasen pil gehad. Ik ben doorgestuurd naar een gyn en deze gaf aan dat de doorbraakbloedingen het gevolg zijn van langdurig aan de pil zijn , ik dus al 6 jaar bijna... daardoor ontstaat een dun slijmvlies en krijg je doorbraakbloedingen. Bij mij heeft geen enkele pil een verbetering gebracht, ja de eerste maand maar daarna was het weer hetzelfde. Nu ben ik gestopt met de pil in afwachting of mijn stemming beter wordt en mijn bloedingen weggaan... over 2 maandjes ga ik naar de gyn voor de mirena (spiraaltje) deze geeft namelijk hormonen af in de buik alleen en na een halfjaar word je bijna niet meer ongesteld... ben benieuwd of het verbetering breng, ik hoop het, de pil is in ieder geen optie meer voor mij
  zondag 19 september 2004 @ 21:20:21 #211
93981 InQ
Watch me do this
pi_22066692
Ik slik nu een jaar microgynon 30, en mijn libido zakte echt met de maand...
Nu las ik laatst een artikel dat, dat door de pil kan komen en in dit topic heb ik al vernomen dat meer mensen hier last van hebben.
Nu is mijn vraag of er mensen ervaring hebben met een pil waarin dit niet het geval is of dat er mensen zijn die overgestapt zijn op een andere pil om dezelfde redenen en met positieve ervaringen?
Ik heb zelf al wat research op internet gedaan en mij leek de Yasmin wel iets.
Vooral omdat ik ook met de Microgynon veel vocht vasthoudt en daarom een paar kilo ben aangekomen.
pi_22075444
De prikpil vind ik eigenlijk niet zo'n fijn idee. Als eerste omdat ik als de dood voor naalden ben...En als tweede kon ik ooit een meisje die had ook de prikpil. Maar 9 maanden later had ze toch een heel lief klein dochtertje!

Maar over het spiraaltje, daar heb ik wel is verhalen over gehoord dat het ontzettend pijn doet. Met plaatsen en de dagen erna.. Klopt dat?
pi_22075756
quote:
Op zondag 19 september 2004 21:20 schreef InQ het volgende:
Ik slik nu een jaar microgynon 30, en mijn libido zakte echt met de maand...
Nu las ik laatst een artikel dat, dat door de pil kan komen en in dit topic heb ik al vernomen dat meer mensen hier last van hebben.
Nu is mijn vraag of er mensen ervaring hebben met een pil waarin dit niet het geval is of dat er mensen zijn die overgestapt zijn op een andere pil om dezelfde redenen en met positieve ervaringen?
Ik heb zelf al wat research op internet gedaan en mij leek de Yasmin wel iets.
Vooral omdat ik ook met de Microgynon veel vocht vasthoudt en daarom een paar kilo ben aangekomen.
Ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar. Ik ben niet aangekomen van mycrogynon30 maar dat libido verhaal kan bij mij ook wel kloppen...
  maandag 20 september 2004 @ 21:44:24 #214
93981 InQ
Watch me do this
pi_22091939
Zijn er soms meer mensen die de yasmin slikken of hebben geslikt?
Waarom vind jij um fijn of waarom ben je er juist mee gestopt?
  maandag 20 september 2004 @ 22:02:27 #215
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_22092457
foutje... verkeerde die was ingelogd...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_22092626
quote:
Op maandag 20 september 2004 09:05 schreef tum_tum het volgende:
De prikpil vind ik eigenlijk niet zo'n fijn idee. Als eerste omdat ik als de dood voor naalden ben...En als tweede kon ik ooit een meisje die had ook de prikpil. Maar 9 maanden later had ze toch een heel lief klein dochtertje!

Maar over het spiraaltje, daar heb ik wel is verhalen over gehoord dat het ontzettend pijn doet. Met plaatsen en de dagen erna.. Klopt dat?
prikpil is statistisch gezien nog steeds veiliger dan de gewone pil, ik ken ook een vrouw die zwanger raakte door de pil heen, weerhoudt mij er niet van m te slikken...

over het spiraaltje weet ik verder niet veel, wel dat het koperspiraaltje meer pijn doet met innesteling en tijdens de menstruatie dan mirena
  woensdag 22 september 2004 @ 14:22:34 #217
93981 InQ
Watch me do this
pi_22128869
mm volgesmij heeft niemand antwoorden
  woensdag 22 september 2004 @ 15:21:07 #218
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_22130203
Misschien heb je hier iets aan (reacties op Yasmin geplukt van een Belgische site):

*ik slikte 2 maanden yasmin, m’n borsten werden groter maar nu ik gestopt ben zijn ze weer even groot als eerst en ik ben zo’n 4 kilo aangekomen ik baal echt dat ik er ooit aan begonnen ben!!!!

*1. Mijn maandstonden zijn minder zwaar dan bij mijn vorige pil. Ik verlies minder bloed en heb sinds ik deze pil neem nog niet een keer ijzertekort gehad, hier had ik vroeger wel last van.
2. De tweede dag van mijn maandstonden is wel pijnlijker dan vroeger.
3. Op dag 14 van mijn strip ben ik gegarandeerd heel emotioneel labiel en voel ik me echt ronduit slecht.
. Ik heb geen last (meer) van acné en heb geen gewichtsproblemen. Ik neem deze pil omdat mijn huisarts ze mij aangeraden heeft. Dit beestje kost echter wel ong 30 euro voor drie velletjes. De ziekenkas komt hier niet in tussen. De apotheker wist me mee te delen dat er pillen bestaan die wel (deels) terug betaald worden en die sowieso al een stuk goedkoper zijn.

* Ik ben heel tevreden over de Yasmin! Ik ben nu bijna een maand geleden er mee begonnen en mijn borsten worden groter maar mijn gewicht neemt niet toe.. Zijn er meer mensen die dit ervaren? Ik vind het een prima pil!!

* Ik gebruik nu al bijna een jaar Yasmin maar ik denk erover om over te stappen. na mijn 7 daagse pilvrije periode heb ik de 1e 4 dagen ontzettend last van buikpijn tevens is mijn humeur om te schieten na de 14e dag. En dat je er niet dik van wordt?? Bij sommige mensen misschien maar ik ben er niet dunner of dikker van geworden.

* ik heb yasmin 3 maanden gebruikt en ik had constant migraine(had dat nog nooit gehad ervoor!)
ook was ik constant moe en depri!

* Ik slik 'm al wel weer een aardige tijd, maar ik heb inderdaad wel meer hoofdpijn dan daarvoor . Vooral de laaste paar dagen

* Ik had veel last van bijwerkingen van deze pil, depressief etc.

* Toen ik begon met Yasmin viel ik sowieso al 2 kilo af in gewicht. Dit was dus gewoon vocht wat ik vasthield van de vorige pil. Doordat je vocht vasthoudt, krijg je vochtophoping bij de hersenen, waardoor je dus negatieve/depri gevoelens kunt krijgen. Deze heb ik stukken minder als bij de vorige pil. Dus ik ben zeer positief over deze ac pil.....

* Heb alleen onwijze hoofdpijn in stopweek en inderdaad ook heftig de laatste dagen.
Ben 1 kilo lichter en mij borsten zijn behoorlijk groter,van een dunne b cup nu een c en die zit nu ook te krap.

* Hallo,ik gebruik sinds feb. van dit jaar de Yasmin en voel mij er op zich prima mee.Alleen inderdaad in stopweek wat meer hoofdpijn.

Als ik die ervaringen zo lees lijkt het me dat er relatief veel mensen last hebben van hoofdpijn bij deze pil, maar er in ieder geval niet van aankomen. Ik zou 'm anders een tijdje proberen en dan overstappen of je oude of een andere...
  woensdag 22 september 2004 @ 16:49:58 #219
104333 M-j-o-W
Nijntje is Liev
pi_22132077
je hebt misschien idd een zwaardere pil nodig, je hebt van microgynon ook 40 en 50, dat zijn zwaardere, misschien een optie om met je huisarts te overleggen. Sinds ik de pil slik *microgynon 30* heb ik ook grotere borsten gekregen, dat ligt volgens mij aan de hormonen, dus niet aan de verschillende soorten 'pillen' Succes ermee!!
  woensdag 22 september 2004 @ 16:54:20 #220
93981 InQ
Watch me do this
pi_22132175
tnx miki!!!!
Maar opzich maak mij dat vocht nog niet zo veel uit, het gaat mij meer om dat andere probleem
  woensdag 22 september 2004 @ 16:57:21 #221
93981 InQ
Watch me do this
pi_22132241
Ik heb trouwens van deze pil ook veel hoofdpijn in de stopweek...en pijn aan mun rug...en ik ben zwaarder ongesteld..dan dat ik was voordat ik de pil slikte...
  woensdag 22 september 2004 @ 21:22:09 #222
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_22138163
Nog even wat gesearched...
De officiële bijwerkingen volgens de bijsluiter:
Borsten, gevoelig of pijnlijk
Braken (= emesis)
Gewichtsverandering
Hoofdpijn
Huidreacties
Kanker (zie ook bijsluiter)
Migraine
Misselijkheid (= nausea)
Ogen, irritatie bij gebruik van contactlenzen
Overgevoeligheidsreacties
Seks, zin in (= libido), verminderde
Stemmingsveranderingen
Tepel, afscheiding uit
Trombose (zie ook bijsluiter)
Vagina, veranderde afscheiding
Vochtophoping (= oedeem)

Hmmm....nog meer verminderd...lijkt me niet de bedoeling
maar misschien werkt het bij jou wel anders uit...

maar op die belsje site staat dit weer:
* ben ik maar van pil veranderd, ik neem nu Yasmin, en da's een héél lichte pil. En ik heb de indruk dat het nu een pak beter gesteld is met mijn libido!

Erg wisselende reacties!
Ben ook wel geïnteresseerd in die pil, vooral omdat die wat ik nu slik vrij zwaar is....en ik zelf het idee heb dat het niet echt goed is voor je lichaam zo'n bom hormonen iedere keer..
  donderdag 23 september 2004 @ 09:10:52 #223
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_22145780
Het is vaak even uitzoeken en uitproberen welke pil niet met je libido aan de haal gaat. Ik slikte bijvoorbeeld eerst Meliane, maar had na een paar maanden ook geen libido meer. In overleg met de huisarts ben ik toen overgestapt op de minipil. Deze pil bevat alleen vrouwelijke hormonen, met als prettige bijwerking dat je niet meer ongesteld wordt!!!!!
Door de overstap op de minipil (cerazette) is mijn libido flink gestegen, dus voor mij is het positief geweest.
pi_22145824
quote:
[b]Maar over het spiraaltje, daar heb ik wel is verhalen over gehoord dat het ontzettend pijn doet. Met plaatsen en de dagen erna.. Klopt dat?
Dat verschilt heel erg per vrouw. Ik voelde helemaal niets van het inbrengen, hoewel de arts me had gewaarschuwd dat het heel erg zeer kon doen. Heb zelfs gezellig met mijn (leuke, jonge) dokter zitten/liggen keuvelen. De dagen erna heb ik wel fikse buikpijn gehad, dat duurde zo'n twee, drie dagen geloof ik. Dat ding moet zich 'innestelen'. Nu voel ik 'm nog wel eens zitten, maar dat doet dan niet echt pijn.

Het spiraaltje is iets minder veilig dan de pil en sommige vrouwen krijgen een zwaardere en pijnlijkere menstruatie. Heb ik ook geen last van gehad trouwens.
pi_22161673
Ik heb een probleem:

Ik heb vorige week zaterdag de pil doorgeslikt (dus geen stopweek ingelast) en die zondag daarop seks gehad. Nu ben ik de pil dinsdagavond vergeten, en kwam er pas woensdagavond achter.
Ik heb hem alsnog genomen.
In de bijsluiter staat dat je, als je hem in de eerste week vergeet en seks hebt gehad, contact op moet nemen met de dokter. Dit ga ik morgenochtend ook doen, maar misschien weet iemand een antwoord.

Weet iemand of het wat uitmaakt als je de pil doorslikt en dan in de week erna hem 1x vergeet?

pi_22167101
Volgens mij telt dat dan niet als eerste week, maar bel inderdaad de dokter even dan weet je het zeker.
  vrijdag 24 september 2004 @ 09:34:36 #227
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_22167937
Volgens mij kun je elke week na het doorslikken 'behandelen' als derde week.
pi_22171683
Ik doe dan altijd alsof die ene dag mijn stop"week" was. En dus gewoon weer een hele maand (21 pillen dus) doorslikken. Dan zit t altijd goed, zolang je er in die maand maar niet weer een vergeet.
  vrijdag 24 september 2004 @ 12:57:01 #229
93981 InQ
Watch me do this
pi_22171818
Ik ga vandaag naar de dokter....
Ik zal mijn bevindingen voor de geïnteresseerden wel laten horen
pi_22194369
en?
  zaterdag 25 september 2004 @ 17:25:42 #231
93981 InQ
Watch me do this
pi_22197503
ennnnnnnnnnnn..........
de dokter heeft (zonder dat ik zelf iets gezegd heb) aan de hand van mijn klachten de yasmin voorgeschreven..
Ik heb nog expliciet gevraagd over die trombose (omdat ik het "fenomeen van Renault" heb --> slechte doorbloeding, koude voeten/benen en handen, en die worden snel paars/blauw), maar zij zei dat iedere pil een verhoogde risico heeft op trombose en dat ik me helemaal nergens zorgen over hoefde te maken, omdat met die andere pil ook nix ernstigs is gebeurd. Dus dat werd een mooi receptje voor de yasmin...
Kom ik bij de apotheek...netjes receptje ingeleverd...ja da's dan 15 euro...ik denk huh...je moet toch pas betalen als je 21 bent zeg ik....zij zo...ja je bent toch 24...ik zo uhmmmm ik ben 18...ow...ow...hevig toetsend op dur computertje...nou dan issut 10 euro....dus ik weer huh...
Mja deze pil wordt dus schijnbaar niet vergoed, nja 5 euro "joy"..
Maar ik ga dus over 2 weken beginnen met de yasmin en ik zal voor de geïnteresseerden nog wel us laten weten, of ik het fijner vin of nie
pi_22238480
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 12:51 schreef djenneke het volgende:
Ik doe dan altijd alsof die ene dag mijn stop"week" was. En dus gewoon weer een hele maand (21 pillen dus) doorslikken. Dan zit t altijd goed, zolang je er in die maand maar niet weer een vergeet.
Ik had de dokter gebeld en die zei na wat overleg precies hetzelfde
Je hebt het ook al eens gehad?
pi_22240046
quote:
Op maandag 27 september 2004 16:25 schreef Jaz het volgende:

[..]

Ik had de dokter gebeld en die zei na wat overleg precies hetzelfde
Je hebt het ook al eens gehad?
Ach, ik ken het allemaal, slik de pil al 9 jaar (steeds microgynon 30 gehad, laatste jaren wel wat klachten van gehad, dus ben nu aan het twijfelen over iets anders). Maar ken alle rottigheidjes, onzekerheden, angsten etc. Maar ondertussen weet ik gelukkig wel allemaal hoe t zit enzo. En stiekempjes zijn mijn vriend en ik beetje aan het overleggen wanneer ik misschien helemaal ga stoppen met voorbehoedsmiddelen maar voorlopig stellen we het nog even uit....
  dinsdag 28 september 2004 @ 09:24:11 #234
35662 Heintje
Gears of War.
pi_22253214
Mijn vriendin is vandaag inplaats van de pil vergeten, vergeten welke dag het is. Dus nou heeft vanmorgen 2 pilletjes gepakt.
Ze heeft Microgynon 30. Moet ze nou morgen gewoon een pilletje van een andere strip pakken?
  dinsdag 28 september 2004 @ 14:19:31 #235
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_22258781
Een vraag van Heintje:
quote:
Ik weet dat hier een centraal topic voor is maar dat word niet bekeken vandaar op deze manier.

Mijn vriendin is heel goed in het vergeten van dingen.
Nou is ze alleen niet haar pil vergeten.
Maar ze was vergeten welke dag het was en dat ze al een pil gepakt had.
Dus nou heeft ze vanmorgen twee pilletjes gepakt.
Ze heeft Microgynon 30.

Moet ze nou morgen gewoon een pil van een andere strip pakken of....?
Al vast bedankt.
  dinsdag 28 september 2004 @ 14:21:57 #236
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_22258830
Oh, je had hier al in gepost zie ik! Waarom dan toch een apart topic?

edit: vanwege een gebrek aan reacties zei je

Anyway. Morgen moet ze even een pil van een reservestrip nemen en overmorgen kan ze dan haar huidige strip weer oppakken. Geen probleem hoor.
  dinsdag 28 september 2004 @ 15:03:35 #237
35662 Heintje
Gears of War.
pi_22259908
Jep ik zit nou op mijn stage en wou graag voordat ik naar huis mag antwoord hebben. Dus na een paar uur gewacht te hebben heb ik besloten om toch maar een gewoon topic te openen.
Dat slotje had ik ook wel verwacht eigenlijk, maar ik heb iig andwoord.

Bedankt.
pi_22419491
Hoe smaakt de pil eigenlijk? Komen ze in fruitsmaakjes bijvoorbeeld?
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 14:24:17 #239
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_22419699
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 14:15 schreef FuifDuif het volgende:
Hoe smaakt de pil eigenlijk? Komen ze in fruitsmaakjes bijvoorbeeld?
Tjee Fuif, wat ben je weer grappig. Denk je dat we dat ding allemaal voor de lol slikken of zo?
pi_22419743
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 14:24 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Tjee Fuif, wat ben je weer grappig. Denk je dat we dat ding allemaal voor de lol slikken of zo?
Sorry . Maar de pil is zo erg toch niet?
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 14:33:49 #241
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_22419895
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 14:26 schreef FuifDuif het volgende:
Sorry . Maar de pil is zo erg toch niet?
kleinmeiske heeft het persoonlijk niet zo op al die hormonen, maar het was een paar jaartjes niet anders. Godzijdank nu een definitieve oplossing laten uitvoeren.

En 'de' pil smaakt net zo als elke andere pil. Naar pil dus (probeer eens een paracentamolletje).
pi_22420573
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 14:33 schreef kleinmeiske het volgende:
kleinmeiske heeft het persoonlijk niet zo op al die hormonen, maar het was een paar jaartjes niet anders. Godzijdank nu een definitieve oplossing laten uitvoeren.
Welke definitieve oplossing? Sterilisatie?
quote:
En 'de' pil smaakt net zo als elke andere pil. Naar pil dus (probeer eens een paracentamolletje).
Nou, ik zat eraan te denken om De Pil eens te proberen .
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 15:31:16 #243
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_22421104
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 15:05 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Welke definitieve oplossing? Sterilisatie?
[..]

Nou, ik zat eraan te denken om De Pil eens te proberen .
Yup. Enne, ik wil het wel eens zien, een fuifduif met tietjes
pi_22421154
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 15:31 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Yup. Enne, ik wil het wel eens zien, een fuifduif met tietjes
Dat lijkt me wel fijn, kan ik ook eens een keer borsten aanraken . Maar kleinmeiske, ik weet niet of je kinderen hebt, maar zo nee, wil je die verder ook niet meer?
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 15:37:11 #245
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_22421236
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 15:33 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel fijn, kan ik ook eens een keer borsten aanraken . Maar kleinmeiske, ik weet niet of je kinderen hebt, maar zo nee, wil je die verder ook niet meer?
We're going way off topic here!! Maar nee, ik heb geen kinderen en ik wil ze ook niet. En ik wil ook voorkomen dat ik in een gewetensconflict kom, dus hebben we een definitief einde aan de mogelijkheid gemaakt.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 15:42:39 #246
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_22421352
quote:

[..]

Tsjah... alleen is het ding kwa formaat nog geen kwart van een paracetamolletje... Dus erg vervelend kan het niet zijn...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 15:51:49 #247
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_22421521
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 15:42 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Tsjah... alleen is het ding kwa formaat nog geen kwart van een paracetamolletje... Dus erg vervelend kan het niet zijn...
't is meer de inhoud waar ik letterlijk niet zo vrolijk van word.
pi_22424475
Mijn pil smaakt naar iets zoetigs, volgens mij zit er ook een klein suikerlaagje omheen. Persoonlijk ben ik de pil ook helemaal beu. Zeker de laatste tijd als ik ongesteld ben. Dan ben ik werkelijk niet te verdragen, heb ik verschrikkelijke hoofd- en buikpijn, en ook nog eens huilbuien. Ik zit erover te denken een andere pil te nemen. Sterilisatie is nog geen oplossing, want ik heb nog een kinderwens in de niet al te verre toekomst. Daarna denk ik dat ik me wel zal laten steriliseren....
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 19:44:47 #249
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_22426173
Djenneke je zou de minipil kunnen proberen? Daar zitten heel weinig hormonen in, alleen vrouwelijke hormonen, en je wordt er niet meer ongesteld van
  donderdag 14 oktober 2004 @ 23:50:16 #250
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_22632597
Ik heb ff een vraagje, het zit zo...

ik ontdekte op 2okt dat ik ongesteld was, smorgens.Ik nam de pil op 5 okt. Daar zitten dus 4 dagen tussen. dus ik heb hem op de 4de dag van mn menstruatie genomen. Dan is die toch na 7 dagen volledig veilig?

En stel dat ik er naast zit met die dagen.Dan is het toch niet erg als ik hem op de 6de dag van mn menstruatie neem? zolang er maar 7 dagen tussen zit toch?
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 00:03:17 #251
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_22632933
volgens mij ben je save....maar 100% cker weten doe ik het niet. Miss iemand anders?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_22646289
Ik heb ook microgynon 30. Ik had een kleine c en zit nu op een volledige e. Ik ben van de pil ongeveer 5 kilo aangekomen. Zonder dat ik mijn leefgewoonten aanpaste. In het begin ging het nog wel met mijn libido, maar na ongeveer 1,5 jaar zakte dat naar een absoluut dieptepunt.

Ik heb de laatste tijd ook meer doorbraakbloedingen, en kreeg ook te horen dat het een soa was. Hij wilde niet testen, maar ik kreeg bloedstollingspillen. Ik werd op een gegeven moment zelfs 9 dagen ongesteld. En dan niet kleine druppeltjes, nee volledige stortvloeden! Ik heb nog steeds dezelfde pil, maar ben niet helemaal blij ermee... En alle klachten die ik had van de menstruatie (buikpijn, moe, last van al mijn botten) zijn in 10-voud terug. En toch vindt mijn dokter dit nog geen aanleiding voor een nieuwe pil.

En ff over de veiligheid, als de pil 100% safe was, dan was ik er helemaal niet geweest!
pi_22656217
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 23:50 schreef Little_Angel het volgende:
Ik heb ff een vraagje, het zit zo...

ik ontdekte op 2okt dat ik ongesteld was, smorgens.Ik nam de pil op 5 okt. Daar zitten dus 4 dagen tussen. dus ik heb hem op de 4de dag van mn menstruatie genomen. Dan is die toch na 7 dagen volledig veilig?

En stel dat ik er naast zit met die dagen.Dan is het toch niet erg als ik hem op de 6de dag van mn menstruatie neem? zolang er maar 7 dagen tussen zit toch?
In de bijsluiter van elke éénfase pil uit de derde generatie staat dat, als je hem op dag 1 van je cyclus, dus de eerste dag van je menstruatie neemt, deze meteen veilig is. Dag twee tot vijf betekent dat je nog een week een aanvullend voorbehoedsmiddel moet gebruiken, omdat het niet meteen veilig is. Vanaf dag zes is het die cyclus niet veilig, ook al wacht je zeven dagen. Je moet dan wachten tot na je volgende menstruatie voor de pil veilig is.

Voor twee- of driefase pillen en de minipil gelden weer andere regels, dus daar moet je echt je bijsluiter even op naslaan (waar dit dus ook in staat, dat zijn fabrikanten namelijk verplicht om claims van ongewenst zwangere gebruiksters te voorkomen die op het verkeerde moment beginnen met de pil).
pi_22656229
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 20:03 schreef shearkane het volgende:
Ik heb ook microgynon 30. Ik had een kleine c en zit nu op een volledige e. Ik ben van de pil ongeveer 5 kilo aangekomen. Zonder dat ik mijn leefgewoonten aanpaste. In het begin ging het nog wel met mijn libido, maar na ongeveer 1,5 jaar zakte dat naar een absoluut dieptepunt.
Ow had ik dat maar, die groei van borsten... Ik slik al vier jaar stederil 30, het zusje van microgynon, maar ik ben weer net zo mager (tijdje zwaarder geweest, maar scheelde nog niet veel) als voordat ik begon met slikken, erger nog zelfs! Overal ribbetjes en een cup A/B...
quote:
Ik heb de laatste tijd ook meer doorbraakbloedingen, en kreeg ook te horen dat het een soa was. Hij wilde niet testen, maar ik kreeg bloedstollingspillen. Ik werd op een gegeven moment zelfs 9 dagen ongesteld. En dan niet kleine druppeltjes, nee volledige stortvloeden! Ik heb nog steeds dezelfde pil, maar ben niet helemaal blij ermee... En alle klachten die ik had van de menstruatie (buikpijn, moe, last van al mijn botten) zijn in 10-voud terug. En toch vindt mijn dokter dit nog geen aanleiding voor een nieuwe pil.
Zou je niet eens een andere dokter zoeken? Iemand die Soa's out of the blue vaststelt zonder te willen testen en maar bloedstollingspillen geeft, wat niet eens helpt tegen het soavirus dat je hebt, en die weigert om aan jouw wensen te voldoen en je een nieuwe pil voor te schrijven zou ik toch vriendelijk gedag wuiven en een ander zoeken.
quote:
En ff over de veiligheid, als de pil 100% safe was, dan was ik er helemaal niet geweest!
True, pil is geloof ik tussen de 99 en 99,8 % veilig in de praktijk, 2 tot 10 ongewenste zwangerschappen op de 1000 gebruiksters per jaar.
pi_22793851
Heb al wat info gezocht, maar kan nooit kwaad om het hier nog een keer voor de zekerheid te vragen

Anyway, het gaat om het volgende: mijn vriendin zit nu al 6 dagen in haar stopweek en is nog steeds niet ongesteld. Morgen is de laatste dag en daarna moet ze weer met een nieuwe strip beginnen. Normaal is ze meestal na 3 dagen ongesteld, in ieder geval nooit zo laat. In de tweede week heeft ze de pil één keer te laat ingenomen ('s avonds ipv 's ochtends), en voor de rest is ze niks vergeten. Moeten we ons nu terecht zorgen gaan maken? We willen sowieso morgen, als er niks gebeurd, een test gaan halen.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:16:49 #256
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_22793957
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 13:11 schreef Klingon het volgende:
Heb al wat info gezocht, maar kan nooit kwaad om het hier nog een keer voor de zekerheid te vragen

Anyway, het gaat om het volgende: mijn vriendin zit nu al 6 dagen in haar stopweek en is nog steeds niet ongesteld. Morgen is de laatste dag en daarna moet ze weer met een nieuwe strip beginnen. Normaal is ze meestal na 3 dagen ongesteld, in ieder geval nooit zo laat. In de tweede week heeft ze de pil één keer te laat ingenomen ('s avonds ipv 's ochtends), en voor de rest is ze niks vergeten. Moeten we ons nu terecht zorgen gaan maken? We willen sowieso morgen, als er niks gebeurd, een test gaan halen.
Als je de pil binnen 12 uur nadat je hem had moeten innemen alsnog inneemt, dan blijf je beschermd en dat was bij je vriendin wel het geval. Dus de kans dat ze zwanger is lijkt me nihil. Bovendien is het gebeurd in de tweede week. Dat is de 'veiligste' week, als je in die week een pil vergeet blijft de pil toch nog betrouwbaar.
Voor je gemoedsrust en om alles uit te sluiten zou ik toch even een test halen.
pi_22878921
Ik weet dat de kans om zwanger te worden als je de pil slikt uitermate klein is, maar twee op de duizend mensen vind ik alsnog te veel eigenlijk. Alle verhalen over implanon doen mij afzien van dit voor te stellen aan mijn vriendin, maar ik wil toch wel 100% zekerheid dat ze niet zwanger wordt. En met de pil is die er dus niet... Bestaat er inmiddels al een mannenpil? En zo ja, zou het gebruik daarvan door mij (terwijl zij ook haar eigen pil slikt) de kans op zwangerschap richting 99,99999% kunnen helpen?
pi_22880140
Geen idee hoe veilig de mannenpil zal zijn, die komt op zijn vroegst over twee jaar op de markt. Maar stel dat deze ongeveer net zo veilig is als de gewone pil, dus ook 99,8 %. Dat samen levert een kans op van 0.0004 % per jaar dat het fout gaat (99,9996 goed dus), 4 op de 1 000 000 vrouwen raken per jaar ongewenst zwanger. (simpel kansrekenen)

Overigens is implanon het veiligste voorbehoedsmiddel met een 0% kans. Allle problemen in het verleden zijn ontstaan door artsen die geen certificaat hadden om implanon in te brengen en dit fout hebben gedaan. Dr zal geen arts meer zo stom zijn, aangezien de voorgangers zijn aangeklaagd en mochten betalen voor het levensonderhoud van de ongewenste kinderen.

Tot de mannenpil is misschien de combi spiraal-pil een idee? Hoef je toch geen onderbrekende condooms te gebruiken, maar ben je wel een heel stuk veiliger.
  vrijdag 5 november 2004 @ 17:45:04 #259
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23101973
Vraag van Debs:

Even een vraag.....
Ik ben op 8 oktober begonnen met het slikken van de pil ( dat doe ik al 2 jaar maar toen begon ik met een nieuwe strip ), op 13 oktober ben ik naar bed geweest met mijn vriend.
Nu ben ik al een paar dagen misselijk dus ik ben echt als de dood dat ik zwanger ben. Nu had ik het er vanmiddag met een vriendin over en we weten bijna zeker dat er dan nog geen ovulatie heeft plaats gevonden, klopt dat???
  vrijdag 5 november 2004 @ 17:46:55 #260
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23102007
Pfft Debs dat weet ik eigenlijk ook niet. Volgens mij onderdrukt de pil niet de eisprong, maar zeker weten doe ik dat niet! Weet iemand hier het?
pi_23102244
De pil zorgt ervoor dat er geen eisprong komt.
Ook in de stopweek van 7 dagen, wordt deze onderdrukt.
Is die periode echter langer dan 7 dagen, bijv. omdat je te laat begint met je nieuwe strip, dan heb je een probleem want dan kan de eisprong wel gaan plaatsvinden.
Dan moet je de rest van de maand condooms gebruiken.
pi_23121932
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 17:45 schreef Aventura het volgende:
Vraag van Debs:

Even een vraag.....
Ik ben op 8 oktober begonnen met het slikken van de pil ( dat doe ik al 2 jaar maar toen begon ik met een nieuwe strip ), op 13 oktober ben ik naar bed geweest met mijn vriend.
Nu ben ik al een paar dagen misselijk dus ik ben echt als de dood dat ik zwanger ben. Nu had ik het er vanmiddag met een vriendin over en we weten bijna zeker dat er dan nog geen ovulatie heeft plaats gevonden, klopt dat???
Tja, belangrijkste was natuurlijk wanneer je gestopt was met de laatste strip. Als je de laatste pil daarvan op 30 september hebt geslikt, en je bent weer begonnen op de 8e, dan zit je goed. De stopweek is dan niet langer dan 7 dagen geweest.

De pil voorkomt een eisprong, dus wat betreft die ovulatie hoef je je nergens druk om te maken, tenzij je natuurlijk een keer de pil vergeten bent in week 1, dus van 8 tot en met 14 oktober. De pil vergeten in week 1 heeft een eisprong tot gevolg. Maar volgens mij is dat in jouw geval niet van toepassing, je noemt het iig nergens.

Samengevat, je hebt geen eisprong gehad en kunt eigenlijk ook niet zwanger zijn. Die misselijkheid zou ik ergens anders aan wijten. Heb je het druk, koudje gevat oid? Als je je zorgen maakt, kun je natuurlijk altijd een testje doen, maar het lijkt mij dat er helemaal niks aan de hand is, of kan zijn.

nog wat extra info: mocht je ooit besluiten om zonder pil te gaan vrijen, je eisprong is meestal rond dag 14 van je cyclus. Dat is een gemiddelde en het kan afwijken doordat je stress ervaart oid. Sperma blijft max 7 dagen leven, maar uitgegaan wordt meestal van 5 dagen onder normale omstandigheden. Het ei blijft 2 dagen leven. Dat samengevat betekent dat je van dag 9 tot en met dag 16 van je cyclus (afhankelijk van het moment van de eisprong) zwanger kunt raken. Maareh, daar moet je je nu niet druk over maken, want je kunt geen eisprong hebben gehad als je de pil goed in hebt genomen.
  dinsdag 9 november 2004 @ 13:01:45 #263
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_23189156
mijn vriendin is afgelopen zondag de pil hele dag vergeten (op dr 8ste dag dus 2de week neem ik aan) want ze was de week ervoor op zaterdag begonnen met een nieuwe strip, maandagochtend gisteren dus.. heeft ze er 2 genomen, we hebben dus in de eerste week sex gehad zonder condoom en afgelopen zondag (op de dag dat ze vergeten was) ook nou is mijn vraag.. is dit nou wel net veilig of net niet meer.. op www.pilvergeten.nl komt t uit op de eerste week dat t niet goed is.. en in de 2de week juist niet zo heel erg is.. als je m maar slikt ook al is t meer dan 12 uur te laat
vanavond gaan we ff naar de dokter
maar iemand al antwoord hier?
PSN-ID: SoliD_S
  dinsdag 9 november 2004 @ 13:06:38 #264
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_23189262
De pil vergeten maakt het altijd een stukje onveiliger
De dokter zal je vriendin waarschijnlijk een morning-after pil meegeven.
Ik denk niet dat wij je hier verder kunnen helpen, of dat iemand hier meer weet dan die site
Succes.
  woensdag 10 november 2004 @ 12:25:51 #265
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_23215489
sorry, verkeerde ingelogd...
©DiscoveryChannel
pi_23215630
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:06 schreef Christine het volgende:
De pil vergeten maakt het altijd een stukje onveiliger
De dokter zal je vriendin waarschijnlijk een morning-after pil meegeven.
Ik denk niet dat wij je hier verder kunnen helpen, of dat iemand hier meer weet dan die site
Succes.
Dat is niet waar. In de tweede week maakt één pil vergeten de pil níét onveiliger. Je moet de vergeten pil innemen zodra je daar aan denkt, ook al betekent dat dat je er twee tegelijk in moet nemen. Je mag alleen niet meer dan één pil in een strip vergeten, dat levert wél problemen op. Dat staat allemaal netjes in de bijsluiter. Voorwaarde is wel dat je een éénfase pil slikt. Voor de meerfase pillen of de minipil liggen de regels heel anders.

De dokter geeft dus als het goed is geen MAP mee. Er is niks aan de hand (wederom, die bijsluiter. En ze gaan daar echt niet in liegen), en die stoot hormonen in de MAP is en blijft natuurlijk ongezond.
quote:
Week 2

Neem de vergeten pil in zodra u eraan denkt, ook als dit zou betekenen dat u twee tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Neem verder de tabletten weer op de gebruikelijke tijd in. De werking van de pil is niet verminderd. U hoeft geen extra voorbehoedsmiddelen te gebruiken
Dit is uit de bijsluiter van stederil 30, één van de standaard tweefase pillen, en het directe zusje van microgynon.

bron: http://www.wyethpharmaceu(...)4/bijsStedrirl30.pdf
  zaterdag 27 november 2004 @ 13:07:05 #267
82247 T-Infinity
Heen en Weer....
pi_23605456
oke, weer een soorgelijk vraagje als bovenstaanden:

Mijn vriendin is in de derde week en daarvan de 2e dag een pil vergeten. helemaal vergeten want ze kwam er pas aan het eind van de derde week achter. er heeft dus 48 uur tussen 2 pillen gezeten. we hebben rond die tijd geen seks gehad dus dat is het probleem niet.
inmiddels heeft ze die week gewoon verder afgemaakt en al weer met een nieuwe begonnen.
tis nu anderhalve week later.
is het nu gewoon veilig om seks te hebben of kan het vergeten van de pil anderhalve week geleden nog steeds invloed hebben?
pi_23607868
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 13:07 schreef T-Infinity het volgende:
oke, weer een soorgelijk vraagje als bovenstaanden:

Mijn vriendin is in de derde week en daarvan de 2e dag een pil vergeten. helemaal vergeten want ze kwam er pas aan het eind van de derde week achter. er heeft dus 48 uur tussen 2 pillen gezeten. we hebben rond die tijd geen seks gehad dus dat is het probleem niet.
inmiddels heeft ze die week gewoon verder afgemaakt en al weer met een nieuwe begonnen.
tis nu anderhalve week later.
is het nu gewoon veilig om seks te hebben of kan het vergeten van de pil anderhalve week geleden nog steeds invloed hebben?
Voor een pil vergeten in de derde week heb je twee opties:

1) Slik de pil direct door, zie de vergeten pil als "stopdag" in plaats van stopweek. De eerste pil die je weer inneemt is dus de eerste pil van week 1, en je gaat dus gewoon verder zoals je normaal ook begint aan een nieuwe strip.

2) Stop direct met slikken en houdt een stopweek die niet langer is dan zeven dagen. Daarna weer opnieuw beginnen met pil 1 van week 1, zoals het normaal ook gaat met een nieuwe strip.

Ik neem aan dat je vriendin de eerste optie heeft gebruikt? Het kan natuurlijk ook zijn dat ze gewoon de strip heeft afgemaakt, een stopweek heeft gehouden en aan een nieuwe strip is begonnen. In dat geval is de pil weer veilig vanaf het moment dat je de eerste pil van de nieuwe strip hebt ingenomen. Je stopweek is absoluut niet veilig in dat geval.

Hoop dat het zo wat duidelijker wordt... En lees zelf ook even de bijsluiter door van de pil, misstaat mannen ook niet om dat te doen. Daar staat ook in hoe te handelen als je een pil vergeet, zie het bovenstaande verhaal...
pi_23644615
Ik heb twee vraagjes:

Ik slik nu ongeveer twee jaar de diane-pil en toen ik pas bij de apotheek was om die op te halen kreeg ik een ander merk mee. De apotheker zei dat ik die kreeg omdat die goedkoper was en dat er verder niet echt verschil was. Een vriendin van me vertelde echter dat zij niet tegen dat nieuwe merk diane pil kon en zich er constant ziek door voelde, terwijl ze met de gewone Diane-pil nergens last van had. Het lijkt me dat er dan toch een verschil is tussen die twee merken Weet iemand of dit waar is en zoja wat er anders aan is?

Ik was twee dagen te laat om direct te beginnen met die nieuwe pil dus heb ik besloten maar een maandje te stoppen en dan tijdens de eerste dag van mn menstruatie te beginnen met die nieuwe. Het probleem is nou dat ik 5 dagen geleden al ongesteld had moeten worden... Is dit normaal als je opeens geen pil meer slikt of moet ik me zorgen gaan maken
pi_23699347
quote:
Op maandag 29 november 2004 15:04 schreef M1RR1E het volgende:
Ik heb twee vraagjes:

Ik slik nu ongeveer twee jaar de diane-pil en toen ik pas bij de apotheek was om die op te halen kreeg ik een ander merk mee. De apotheker zei dat ik die kreeg omdat die goedkoper was en dat er verder niet echt verschil was. Een vriendin van me vertelde echter dat zij niet tegen dat nieuwe merk diane pil kon en zich er constant ziek door voelde, terwijl ze met de gewone Diane-pil nergens last van had. Het lijkt me dat er dan toch een verschil is tussen die twee merken Weet iemand of dit waar is en zoja wat er anders aan is?
Het kan zijn dat er een andere hulpstof in zit, of dat de hormoonsamenstelling anders is, al lijkt dat me onwaarschijnlijk daar ze beiden dezelfde naam dragen. Als je wilt weten of er verschillen zijn in samenstelling, dan moet je even de beide bijsluiters naast elkaar houden en daar naar kijken. Eventueel kun je ook bij de apotheek nog even navragen wat het precieze verschil is tussen beide merken.
quote:
Ik was twee dagen te laat om direct te beginnen met die nieuwe pil dus heb ik besloten maar een maandje te stoppen en dan tijdens de eerste dag van mn menstruatie te beginnen met die nieuwe. Het probleem is nou dat ik 5 dagen geleden al ongesteld had moeten worden... Is dit normaal als je opeens geen pil meer slikt of moet ik me zorgen gaan maken
Dat kan inderdaad gebeuren. Er wordt in de bijsluiter van sommige pillen ook aangeraden om de eerste maand nadat je stopt met slikken niet zwanger te raken, omdat het dan lastiger is na te gaan wanneer je uitgerekend bent. Je lichaam moet zijn eigen ritme weer terug vinden, en kan even in de war zijn. Als je erg onzeker bent, doe even een testje, zeker ook omdat stress de menstruatie kan uitstellen.

-edit-

Nutteloze quote weggehaald

[ Bericht 6% gewijzigd door Aventura op 04-12-2004 19:00:49 ]
pi_23803082
Mijn vriendin is ongeveer 3 dagen voor haar menstruatie begonnen met de pil, dit was niet afgelopen vrijdag maar de week ervoor, kan sex zonder condoom al? of duurt dat nog even?
  maandag 6 december 2004 @ 18:29:16 #272
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_23803432
quote:
Op maandag 6 december 2004 18:11 schreef wc-eend het volgende:
Mijn vriendin is ongeveer 3 dagen voor haar menstruatie begonnen met de pil, dit was niet afgelopen vrijdag maar de week ervoor, kan sex zonder condoom al? of duurt dat nog even?
3 dagen voor haar menstruatie begonnen aan de pil? Je moet juist na je menstruatie beginnen met de pil! Is dit de eerste keer dat ze de pil gebruikt? Of het veilig is weet ik niet, lees even de bijsluiter. In principe werkt de pil meteen, maar omdat ze het voor haar menstruatie heeft genomen vind ik het nogal vreemd...
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_23803794
Ik denk dat je bedoelt dat ze voor de eerste keer aan de pil is, en dus nog niet eerder een strip heeft gebruikt, in dat geval werkt het zo:

De pil werkt alleen direct als ze hem direct op de eerste dag van haar menstruatie inneemt. Dit is de dag waarop de menstruatie goed doorzet. Sommige vrouwen hebben al enkele dagen daarvoor wat licht bloedverlies. Maar is dus niet de eerste dag van de cyclus!

In alle andere gevallen geldt dat de eerste 7 dagen na de start niet veilig zijn en aanvullende maatregelen in de vorm van condooms nodig zijn!
pi_23809166
quote:
Op maandag 6 december 2004 18:29 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

3 dagen voor haar menstruatie begonnen aan de pil? Je moet juist na je menstruatie beginnen met de pil! Is dit de eerste keer dat ze de pil gebruikt? Of het veilig is weet ik niet, lees even de bijsluiter. In principe werkt de pil meteen, maar omdat ze het voor haar menstruatie heeft genomen vind ik het nogal vreemd...
Niet dus, er is maar één dag waarop je kunt beginnen en de pil werkt meteen, dat is dag 1 van je cyclus. Dag 2 tot en met 5 beginnen betekent nog een week een condoom, dag 6 tot eind betekent de hele maand nog onveilig tot na je volgende menstruatie (Zoals Djenneke ook al zei).

Op zich, als je van te voren begint met de pil en je hebt hem vanaf dag 1 van de menstruatie geslikt, zou ik denken dat het veilig is. Ik weet het echter niet zeker. Je kunt het beste de apotheek even bellen of er langs gaan, die kunnen je heel goede informatie geven.
pi_23831798
Maar in principe.. als je bv dag 2 voor je echt menstruatie begint.. en je slikt hem daarna netjes door.. dan lijkt mij dat er niks aan de hand is? Maja.. ik heb er helemaal geen verstand van..
pi_23831896
Nee, dan kun je echt beter een maand extra maatregelen nemen! De pil werkt dan niet meteen beschermend. Je kunt dan nog beter in de week na het begin van je cyclus beginnen, dan is het maar 7 dagen extra bescherming!
pi_23835223
Op zich, logisch nadenkend over de voorschriften die er in de bijsluiter staan... Er staat dat je op dag 1 moet beginnen. Indien dag 2 tot en met 5, extra maatregelen. Alle dagen dat je later bent, wachten tot het begin van je volgende cyclus. Dus, als je twee dagen voor je menstruatie begonnen bent, is dat in je vorige cyclus, en moet je wachten tot je volgende cyclus, wat dus idd die menstruatie zou zijn...

Maar goed, dat is alleen maar een beetje redeneren, want ik ben nog steeds geen dokter of apotheker, ik lees alleen bijsluiters. Ik ben geneigd te zeggen, ja, veilig, maar zeker weten doe ik het niet. Wil natuurlijk geen baby op mijn geweten hebben! Zoals eerder gezegd, bel je apotheek even. Die hebben hier veel meer verstand van (soms nog meer dan huisartsen, apothekers hebben eindverantwoordelijkheid) en kunnen je heel goed helpen.
pi_23835383
Het is juist echt niet veilig. Gezien op sommige websites van doktoren etc. staat dat het al een echte menstruatie moet zijn, dus niet een beetje voorbloeden zeg maar. Dus dan een maand extra bescherming!
pi_23836025
Het is trouwens de eerste keer dat ze de pil slikt
pi_23837390
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:20 schreef wc-eend het volgende:
Het is trouwens de eerste keer dat ze de pil slikt
Dat had ik er eigenlijk ook al uit begrepen...

@ Djenneke, vreemd, dat doktoren en bijsluiters elkaar tegenspreken... Daarom zei ik al, ff de apotheek oid bellen. Heb zelf in het verleden ook gezeten met vragen over de pil, en de apotheker heeft een hoop kennis over de werking van medicijnen en wanneer deze beïnvloed wordt...
pi_23886742
M'n vriendin moest woensdag met de pil beginnen. En is donderdag pas begonnen. Op woensdagochtend wel seks gehad maar niet klaargekomen in haar. Moet ik me nu zorgen maken dat ze misschien zwanger kan wezen?
pi_23894315
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 21:27 schreef Mordreth het volgende:
M'n vriendin moest woensdag met de pil beginnen. En is donderdag pas begonnen. Op woensdagochtend wel seks gehad maar niet klaargekomen in haar. Moet ik me nu zorgen maken dat ze misschien zwanger kan wezen?
Ja!!! 1 dag te laat in de eerste week heeft het effect dat de héle week voor het vergeten én de week erna onveilig is. Ook al kom je niet klaar, je kunt altijd voorvocht kwijtgeraakt zijn, en ook dat bevat sperma.

Bel zo snel mogelijk de dokter voor een morning after pil. Je zit nu nog op ongeveer 48 uur na het vergeten, dat ding is dan nog ongeveer 85% veilig. Als je nog veel langer wacht, wordt de werking van de MAP minder of ben je zelfs te laat...
pi_23939036
zijn er hier meer dames die geregeld de pil doorslikken? en dan bedoel ik rustig zo een 4, of 5 keer achter elkaar geen stopweek houden
  maandag 13 december 2004 @ 12:35:32 #284
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23939242
Ik doe altijd 2 maanden achter elkaar, stopweek, 2 maanden, stopweek. Nooit langer want dan krijg ik doorbraakbloedingen.
pi_23939634
quote:
Op maandag 13 december 2004 12:25 schreef MissyMirjaM het volgende:
zijn er hier meer dames die geregeld de pil doorslikken? en dan bedoel ik rustig zo een 4, of 5 keer achter elkaar geen stopweek houden
Ja, ik slik 4 strippen achter elkaar door, en dan een stopweek. Niet langer, want dan krijg ik dus pas doorbraakbloedingen...
pi_23940199
ik krijg idd na een keer of 2, 3 doorslikken al doorbraakbloedingen.
kunnen die verholpen worden met een zwaardere pil ofzo, of werkt dat niet zo?
is best vervelend, en af en toe komt het gewoon echt niet uit
  maandag 13 december 2004 @ 13:59:17 #287
39158 confined
breaking the waves
pi_23940848
Nee, een zwaardere pil helpt niet. Het gaat om de samenstelling van de hormonen. Zwaardere pillen kunnen er zelfs voor zorgen dat je vaker doorbraakbloedingen krijgt! Ik ben zelf juist overgestapt naar steeds lichtere pillen vanwege die doorbraakbloedingen en nu gebruik ik Nuvaring. Dat is echt heel licht en heb nu eigenlijk nergens meer last van.

Maar goed, doorslikken van pil vergroot de kans op doorbraakbloedingen en daar is niet zoveel aan te doen eigenlijk. Alleen regelmatig een stopweek houden zal denk ik wel werken.
pi_23941044
bummer
pi_23962305
Hey

Mijn vriendin is al een jaar ofzo aan de pil en wilde weer een keer ongesteld worden. dat was dus vorige week en gister (maandag) moest ze weer beginnen met de nieuwe strip. dit heeft ze ook gedaan en dus maandagochtend heeft ze de pil ingenomen en was ze nog een klein beetje ongesteld. we hebben maandagavond sex gehad (onder de douche vanwege ongesteldheid).
Is de kans nu groot dat ze ongesteld is? ze gebruikt de pil dus al een tijd en heeft ze op de juiste momenten ingenomen. Ik las dat als je het op de juiste momenten inneemt ze ook beschermd is tegen zwangerschap tijdens de gehele stopweek, klopt dit??

Bij voorbaat dank, ik heb hier weinig verstand van!!
  Redactie Frontpage dinsdag 14 december 2004 @ 10:46:42 #290
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_23962336
Nee, dan is ze niet vruchtbaar. Een vrouw is vruchtbaar een week na de eisprong. Aangezien ze net ongesteld is geweest en dus nog helemaal geen eisprong heeft gehad ben je good to go

Je bent als vrouw ook maar 1 dag per maand vruchtbaar. Alleen, sperma kan wel een paar dagen overleven soms, dus dan moet je uitkijken. Maar aangezien ze de pil gebruikt is er niets aan de hand.

Maarre, je kunt ook gewoon in bed neuken hoor, zeler als de ongesteldheid grotendeels over is, zal t weinig meer nabloeden tijdens de seks
pi_23962416
chill! jij reageert snel! Ik heb trouwens ook geen idee wanneer die eisprong precies is! ik dacht ergens in de menstruatie week, maar zoals ik zei ik ben een echte leek hierin!

en die stopweek is ze dus ook beschermd als ze ze goed inneemt?

Misschien is deze open te houden? ik kon het niet echt vinden in de bestaande topics..wel over pil vergeten maar neit precies wanneer die nu werkt als je hem al een tijdje gebruikt
  Redactie Frontpage dinsdag 14 december 2004 @ 10:53:42 #292
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_23962483
Ja, als ze ongesteld is, kan ze niet zwanger worden. De eicel heeft het lichaam dan zojuist verlaten.

Check dit is: http://www.menstruatie.net/
  dinsdag 14 december 2004 @ 10:56:37 #293
98634 Lempicka
Back to Life
pi_23962528
je kan trouwens ook bij de seks-winkel bij jou in de buurt soft tampons kopen, een soort sponsjes die je tegen je baarmoedermond plaatst, je voelt er (bijna) niets van, en geen vlekken tijdens de ongesteldheid.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_23962572
en menstruatie is het zelfde als ontrekkingsweek? dat las ik dus ook weer net

aan en uit knopje ergens zou een stuk makkelijker zijn
  dinsdag 14 december 2004 @ 11:14:01 #295
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23962892
Wat sunchaser zegt klopt niet, als een vrouw aan de pil is is er geen eicel die bevrucht kan worden. Zo lang je vriendin de pil inneemt zoals het hoort (dus geen stopweek van 10 dagen ofzo) ben je op iedere dag beschermd, ook tijdens de stopweek.
  dinsdag 14 december 2004 @ 11:25:08 #296
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_23963118
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 10:45 schreef tommy123456 het volgende:
Hey

Mijn vriendin is al een jaar ofzo aan de pil en wilde weer een keer ongesteld worden.
Heeft ze een heel jaar lang de pil geslikt zonder stopweken?
je slikt de pil tot je de strip leeg hebt en dan neem je een stopweek (precies 7 dagen) vervolgens begin je weer op dezelfde dag. en dat elke maand. In de stopweek is het gewoon safe om sex te hebben,. maar idd niet, zoals iemand al zei, als je een stopweek van tien dagen neemt.
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
pi_23963130
wel apart, dat als je 1 pil vergeet in een andere week dan de stopweek dat je dan meteen zwanger kan worden terwijl je een hele stopweek niets in kan nemen en je niet zwanger wordt.

tja ze heeft alle pillen op tijd ingenomen enzo dus dan hoef ik me geloof ik geen zorgen te maken toch!?
pi_23963179
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:25 schreef Shreever het volgende:

[..]

Heeft ze een heel jaar lang de pil geslikt zonder stopweken?
je slikt de pil tot je de strip leeg hebt en dan neem je een stopweek (precies 7 dagen) vervolgens begin je weer op dezelfde dag. en dat elke maand. In de stopweek is het gewoon safe om sex te hebben,. maar idd niet, zoals iemand al zei, als je een stopweek van tien dagen neemt.
nee ze slikte hem niet heel het jaar door, maar meestal iets van 3 maanden en dan weer ongesteld worden. ze heeft er een hekel aan dus daarom slikt ze hem vaak door.

dat heeft toch geen gevolgen?
  dinsdag 14 december 2004 @ 11:32:26 #299
64749 Jesuz
Jesuz networks inc.
pi_23963251
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:28 schreef tommy123456 het volgende:

[..]

nee ze slikte hem niet heel het jaar door, maar meestal iets van 3 maanden en dan weer ongesteld worden. ze heeft er een hekel aan dus daarom slikt ze hem vaak door.

Neej

De pil wordt dan alleen wat onbetrouwbaarder
Jesuz style
  dinsdag 14 december 2004 @ 11:41:50 #300
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_23963444
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:28 schreef tommy123456 het volgende:

[..]

Wat een doos!! Lees dan ff de bijsluiter of zo...
censuur :O
pi_23963490
He, anders hou jij je even in over mijn vriendin mafkees!

Die bijsluiter stelt bij bijna ieder geval dat je zowiezo naar je dokter moet!

niet zo beidehand gaan doen, reageer niet dan
  dinsdag 14 december 2004 @ 11:47:19 #302
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_23963567
mja het lijkt me sowieso niet goed om zo vaak geen stopweek te nemen. je moet die zooi toch een keer kwijt laten we maar zeggen. toch misschien een goed idee voor jou om gewoon een keer de bijsluiter van haar pil door te lezen. genoeg informatie en dan snap je het zelf ook meteen
  Redactie Frontpage dinsdag 14 december 2004 @ 11:47:26 #303
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_23963569
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:14 schreef dafjedaf het volgende:
Wat sunchaser zegt klopt niet, als een vrouw aan de pil is is er geen eicel die bevrucht kan worden.
Klopt, maar ik legde uit hoe de cyclus werkt, omdat hij die basis al niet snapte, laat staan de rest
  Redactie Frontpage dinsdag 14 december 2004 @ 11:48:52 #304
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_23963601
Ze kan ook een prikpil halen, ben je een jaar verlost van alles.
  dinsdag 14 december 2004 @ 11:52:00 #305
109812 Cleanyworking
dit is m`n werkdingest
pi_23963685
het is in ieder geval niet verstandig constant door te slikken, sommige mensen beweren van wel, maar het kan ook niet goed zijn constant die hormonen tot je te nemen, vooral niet tijdens de menstruatie. Ik ben dan geen vrouw, maar heb wel een vriendin. Ik kan me best voorstellen dat het van invloed kan zijn op je zwangerschap of op de kans kinderen te kunnen krijgen.

Voor dat soort vragen moet je overigens bij de echte experts zijn.
pi_23963855
Ja de dokter melde dat dat doorslikken geen gevolgen heeft, maar dat als je ongesteld word het dus heftiger word.
aangezien het bij haar altijd heel veel pijn doet slikt ze dus zo'n 3 maanden door..

maar dat heeft dus geen gevolgen in deze situatie waamee het topic begon.

en of het onbetrouwbaarder word...geen idee na ruim een jaar nog nooit iets gebeurd!

en die bijsluiter hadden we dus niet, want die lag bij haar thuis. vandaar dat ik het ff via deze weg vroeg
  dinsdag 14 december 2004 @ 12:01:33 #307
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23963894
De pil voorkomt een eisprong toch? De opbouw van slijmvlies in de baarmoeder gaat gewoon door.. Zodra je stopt met slikken, in de stopweek dus, komt deze los. Kunstmatig ongesteld zeg maar. Onbeperkt doorslikken lijkt me niet gezond, het moet er ooit uit....
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_23963916
onbeperkt is idd neit zo goed, maar 3 strips zeg maar gaat prima
  Redactie Frontpage dinsdag 14 december 2004 @ 12:03:56 #309
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_23963942
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 12:02 schreef tommy123456 het volgende:
onbeperkt is idd neit zo goed, maar 3 strips zeg maar gaat prima
Maarre, ze wordt dan niet ongsteld, maar de PMS blijft wel he, dat je t ff weet
pi_23964010
Doorslikken heeft geen gevolgen, behalve het feit dat 'het' er inderdaad een keer uit moet. Dit gebeurt dan in de vorm van spotting

Ik slik ook meestal door, maar als ik weer een keer spotting heb, hou ik me toch maar weer eens aan de stopweek.
  Redactie Frontpage dinsdag 14 december 2004 @ 12:08:38 #311
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_23964053
Een spotting?
  dinsdag 14 december 2004 @ 12:10:19 #312
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_23964089
De pil
De pil bevat de vrouwelijke hormonen oestrogeen en progesteron. Deze werken op drie manieren. Ze zorgen ervoor dat er geen eicel uit de eierstokken vrijkomt. Het slijm aan de ingang van de baarmoeder wordt minder doorgankelijk voor zaadcellen. En het baarmoederslijmvlies wordt ongeschikt voor innesteling van een bevruchte eicel. Wanneer u ophoudt met de pil, zorgen uw eigen hormonen dat er weer een eicel vrijkomt.

Hoe gebruikt u de pil?
Gedurende drie weken neemt u iedere dag een pil. Daarna neemt u één week geen pil. In deze 'stopweek' komt de menstruatie. Na de stopweek begint u aan een nieuwe strip van 21 pillen. Als u de pil iedere dag rond dezelfde tijd inneemt, is de kans dat u deze een keer vergeet kleiner.

Wanneer bent u tegen zwangerschap beschermd?
Als u op de eerste dag van de menstruatie met uw eerste pilstrip begint, bent u vanaf dat moment tegen zwangerschap beschermd. Wanneer u op een andere dag van de cyclus begint, bent u niet direct beschermd. Gebruik dan gedurende de eerste zeven dagen dat u de pil slikt als aanvullende bescherming een condoom.

Wanneer u de pil steeds op tijd inneemt, bent u voortdurend beschermd, ook in de stopweek. Soms is er in de stopweek weinig of geen bloedverlies. Het kan ook voorkomen dat u tussendoor wat bloed verliest, terwijl u nog niet in een stopweek bent. Maar ook dan bent u tegen zwangerschap beschermd (mits u geen pil vergeten hebt).
De pil beschermt niet tegen seksueel overdraagbare aandoeningen.

Pil vergeten?
Als u de pil hebt vergeten, neen die dan alsnog in. Doet u dit binnen 12 uur na uw vaste tijdstip van slikken, dan blijft u tegen zwangerschap beschermd. Neem de volgende pil weer op het normale tijdstip en maak de strip af.

Neemt u de vergeten pil later in, dus meer dan 12 uur na uw vaste tijdstip van slikken, dan is de werking niet meer betrouwbaar. Neem de vergeten pil alsnog in en neem contact op met de praktijk. Verdere maatregelen hangen af van de week waarin u de pil vergeten hebt:

Pil vergeten in de eerste week van de pilstrip: Maak de strip af, en gebruik gedurende zeven dagen als aanvullende bescherming een condoom. Als u in de periode van 48 uur voor tot 48 uur na het moment waarop u de pil had moeten nemen, geslachtsgemeenschap heeft gehad, dan bestaat er kans op een zwangerschap. U kunt dan andere maatregelen overwegen, zoals het nemen van de morning-afterpil.
Pil vergeten in de tweede week van de pilstrip: Maak de strip af. Een aanvullend voorbehoedmiddel is niet nodig (tenzij u meer dan drie pillen hebt vergeten).
Pil vergeten in de derde week van de pilstrip: Maak de strip af, sla de stopweek over en ga direct door met de nieuwe strip (doorslikken). Een aanvullend voorbehoedmiddel is niet nodig. Een andere mogelijkheid is een vervroegde stopweek in te lassen. De dag waarop u de pil vergeten bent telt dan als eerste dag van de stopweek.

Als u door vergeten of staken van de pil zwanger bent geraakt, zal uw baby geen schade van de pil ondervinden.

Ziekte en medicijngebruik
Als u binnen vier uur na het innemen van de pil moet braken of heftige diarree heeft, dan is de pil niet betrouwbaar. U kunt dan het beste een extra pil innemen. Lukt dat niet, neem dan dezelfde maatregelen als bij vergeten van de pil.
Wanneer een arts andere medicijnen wil voorschrijven, vertel dan dat u de pil gebruikt. Sommige medicijnen kunnen de werkzaamheid van de pil verminderen.

De menstruatie uitstellen?
U kunt de menstruatie uitstellen door de stopweek over te slaan en direct met de volgende strip door te gaan. Elke dag dat u een pil slikt, stelt u de bloeding weer een dag uit. Gebruikt u een zogenaamde twee- of driefasenpil, dan kunt u bij het doorslikken alleen de pillen uit het laatste gedeelte van een strip gebruiken (deze hebben een andere kleur). U kunt de menstruatie zonder bezwaar twee tot drie maanden uitstellen. Na een paar weken uitstel krijgt u wel kans op een tussentijdse bloeding. U blijft wel tegen zwangerschap beschermd.

pi_23967956
mensen, zoek het eens op op internet. Daar zijn genoeg bronnen. Het doorslikken kan geen enkel kwaad. Het is niet alsof dat bloed zich ergens gaat ophopen ofzo. Er is dus helemaal niet dat er ooit uit hoeft. Je lichaam is toch al in de war van de hormonen, en of je die ene week nou niet slikt maakt echt geen reet uit. Ik slik de pil 4 a 5 maanden door, en dat al 3 jaar lang. Ik ben hartstikke gezond, geen klachten, niks. Allemaal onzin dus wat hier staat!
  vrijdag 17 december 2004 @ 17:18:02 #314
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')