In de bijsluiter van elke éénfase pil uit de derde generatie staat dat, als je hem op dag 1 van je cyclus, dus de eerste dag van je menstruatie neemt, deze meteen veilig is. Dag twee tot vijf betekent dat je nog een week een aanvullend voorbehoedsmiddel moet gebruiken, omdat het niet meteen veilig is. Vanaf dag zes is het die cyclus niet veilig, ook al wacht je zeven dagen. Je moet dan wachten tot na je volgende menstruatie voor de pil veilig is.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 23:50 schreef Little_Angel het volgende:
Ik heb ff een vraagje, het zit zo...
ik ontdekte op 2okt dat ik ongesteld was, smorgens.Ik nam de pil op 5 okt. Daar zitten dus 4 dagen tussen. dus ik heb hem op de 4de dag van mn menstruatie genomen. Dan is die toch na 7 dagen volledig veilig?
En stel dat ik er naast zit met die dagen.Dan is het toch niet erg als ik hem op de 6de dag van mn menstruatie neem? zolang er maar 7 dagen tussen zit toch?
Ow had ik dat maar, die groei van borsten... Ik slik al vier jaar stederil 30, het zusje van microgynon, maar ik ben weer net zo mager (tijdje zwaarder geweest, maar scheelde nog niet veel) als voordat ik begon met slikken, erger nog zelfs! Overal ribbetjes en een cup A/B...quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:03 schreef shearkane het volgende:
Ik heb ook microgynon 30. Ik had een kleine c en zit nu op een volledige e. Ik ben van de pil ongeveer 5 kilo aangekomen. Zonder dat ik mijn leefgewoonten aanpaste. In het begin ging het nog wel met mijn libido, maar na ongeveer 1,5 jaar zakte dat naar een absoluut dieptepunt.
Zou je niet eens een andere dokter zoeken? Iemand die Soa's out of the blue vaststelt zonder te willen testen en maar bloedstollingspillen geeft, wat niet eens helpt tegen het soavirus dat je hebt, en die weigert om aan jouw wensen te voldoen en je een nieuwe pil voor te schrijven zou ik toch vriendelijk gedag wuiven en een ander zoeken.quote:Ik heb de laatste tijd ook meer doorbraakbloedingen, en kreeg ook te horen dat het een soa was. Hij wilde niet testen, maar ik kreeg bloedstollingspillen. Ik werd op een gegeven moment zelfs 9 dagen ongesteld. En dan niet kleine druppeltjes, nee volledige stortvloeden! Ik heb nog steeds dezelfde pil, maar ben niet helemaal blij ermee... En alle klachten die ik had van de menstruatie (buikpijn, moe, last van al mijn botten) zijn in 10-voud terug. En toch vindt mijn dokter dit nog geen aanleiding voor een nieuwe pil.
True, pil is geloof ik tussen de 99 en 99,8 % veilig in de praktijk, 2 tot 10 ongewenste zwangerschappen op de 1000 gebruiksters per jaar.quote:En ff over de veiligheid, als de pil 100% safe was, dan was ik er helemaal niet geweest!![]()
Als je de pil binnen 12 uur nadat je hem had moeten innemen alsnog inneemt, dan blijf je beschermd en dat was bij je vriendin wel het geval. Dus de kans dat ze zwanger is lijkt me nihil. Bovendien is het gebeurd in de tweede week. Dat is de 'veiligste' week, als je in die week een pil vergeet blijft de pil toch nog betrouwbaar.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:11 schreef Klingon het volgende:
Heb al wat info gezocht, maar kan nooit kwaad om het hier nog een keer voor de zekerheid te vragen![]()
Anyway, het gaat om het volgende: mijn vriendin zit nu al 6 dagen in haar stopweek en is nog steeds niet ongesteld. Morgen is de laatste dag en daarna moet ze weer met een nieuwe strip beginnen. Normaal is ze meestal na 3 dagen ongesteld, in ieder geval nooit zo laat. In de tweede week heeft ze de pil één keer te laat ingenomen ('s avonds ipv 's ochtends), en voor de rest is ze niks vergeten. Moeten we ons nu terecht zorgen gaan maken? We willen sowieso morgen, als er niks gebeurd, een test gaan halen.
Tja, belangrijkste was natuurlijk wanneer je gestopt was met de laatste strip. Als je de laatste pil daarvan op 30 september hebt geslikt, en je bent weer begonnen op de 8e, dan zit je goed. De stopweek is dan niet langer dan 7 dagen geweest.quote:Op vrijdag 5 november 2004 17:45 schreef Aventura het volgende:
Vraag van Debs:
Even een vraag.....
Ik ben op 8 oktober begonnen met het slikken van de pil ( dat doe ik al 2 jaar maar toen begon ik met een nieuwe strip ), op 13 oktober ben ik naar bed geweest met mijn vriend.
Nu ben ik al een paar dagen misselijk dus ik ben echt als de dood dat ik zwanger ben. Nu had ik het er vanmiddag met een vriendin over en we weten bijna zeker dat er dan nog geen ovulatie heeft plaats gevonden, klopt dat???
Dat is niet waar. In de tweede week maakt één pil vergeten de pil níét onveiliger. Je moet de vergeten pil innemen zodra je daar aan denkt, ook al betekent dat dat je er twee tegelijk in moet nemen. Je mag alleen niet meer dan één pil in een strip vergeten, dat levert wél problemen op. Dat staat allemaal netjes in de bijsluiter. Voorwaarde is wel dat je een éénfase pil slikt. Voor de meerfase pillen of de minipil liggen de regels heel anders.quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:06 schreef Christine het volgende:
De pil vergeten maakt het altijd een stukje onveiliger
De dokter zal je vriendin waarschijnlijk een morning-after pil meegeven.
Ik denk niet dat wij je hier verder kunnen helpen, of dat iemand hier meer weet dan die site
Succes.
Dit is uit de bijsluiter van stederil 30, één van de standaard tweefase pillen, en het directe zusje van microgynon.quote:Week 2
Neem de vergeten pil in zodra u eraan denkt, ook als dit zou betekenen dat u twee tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Neem verder de tabletten weer op de gebruikelijke tijd in. De werking van de pil is niet verminderd. U hoeft geen extra voorbehoedsmiddelen te gebruiken
Voor een pil vergeten in de derde week heb je twee opties:quote:Op zaterdag 27 november 2004 13:07 schreef T-Infinity het volgende:
oke, weer een soorgelijk vraagje als bovenstaanden:
Mijn vriendin is in de derde week en daarvan de 2e dag een pil vergeten. helemaal vergeten want ze kwam er pas aan het eind van de derde week achter. er heeft dus 48 uur tussen 2 pillen gezeten. we hebben rond die tijd geen seks gehad dus dat is het probleem niet.
inmiddels heeft ze die week gewoon verder afgemaakt en al weer met een nieuwe begonnen.
tis nu anderhalve week later.
is het nu gewoon veilig om seks te hebben of kan het vergeten van de pil anderhalve week geleden nog steeds invloed hebben?
Het kan zijn dat er een andere hulpstof in zit, of dat de hormoonsamenstelling anders is, al lijkt dat me onwaarschijnlijk daar ze beiden dezelfde naam dragen. Als je wilt weten of er verschillen zijn in samenstelling, dan moet je even de beide bijsluiters naast elkaar houden en daar naar kijken. Eventueel kun je ook bij de apotheek nog even navragen wat het precieze verschil is tussen beide merken.quote:Op maandag 29 november 2004 15:04 schreef M1RR1E het volgende:
Ik heb twee vraagjes:
Ik slik nu ongeveer twee jaar de diane-pil en toen ik pas bij de apotheek was om die op te halen kreeg ik een ander merk mee. De apotheker zei dat ik die kreeg omdat die goedkoper was en dat er verder niet echt verschil was. Een vriendin van me vertelde echter dat zij niet tegen dat nieuwe merk diane pil kon en zich er constant ziek door voelde, terwijl ze met de gewone Diane-pil nergens last van had. Het lijkt me dat er dan toch een verschil is tussen die twee merkenWeet iemand of dit waar is en zoja wat er anders aan is?
Dat kan inderdaad gebeuren. Er wordt in de bijsluiter van sommige pillen ook aangeraden om de eerste maand nadat je stopt met slikken niet zwanger te raken, omdat het dan lastiger is na te gaan wanneer je uitgerekend bent. Je lichaam moet zijn eigen ritme weer terug vinden, en kan even in de war zijn. Als je erg onzeker bent, doe even een testje, zeker ook omdat stress de menstruatie kan uitstellen.quote:Ik was twee dagen te laat om direct te beginnen met die nieuwe pil dus heb ik besloten maar een maandje te stoppen en dan tijdens de eerste dag van mn menstruatie te beginnen met die nieuwe. Het probleem is nou dat ik 5 dagen geleden al ongesteld had moeten worden... Is dit normaal als je opeens geen pil meer slikt of moet ik me zorgen gaan maken
3 dagen voor haar menstruatie begonnen aan de pil? Je moet juist na je menstruatie beginnen met de pil! Is dit de eerste keer dat ze de pil gebruikt? Of het veilig is weet ik niet, lees even de bijsluiter. In principe werkt de pil meteen, maar omdat ze het voor haar menstruatie heeft genomen vind ik het nogal vreemd...quote:Op maandag 6 december 2004 18:11 schreef wc-eend het volgende:
Mijn vriendin is ongeveer 3 dagen voor haar menstruatie begonnen met de pil, dit was niet afgelopen vrijdag maar de week ervoor, kan sex zonder condoom al? of duurt dat nog even?
Niet dus, er is maar één dag waarop je kunt beginnen en de pil werkt meteen, dat is dag 1 van je cyclus. Dag 2 tot en met 5 beginnen betekent nog een week een condoom, dag 6 tot eind betekent de hele maand nog onveilig tot na je volgende menstruatie (Zoals Djenneke ook al zei).quote:Op maandag 6 december 2004 18:29 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
3 dagen voor haar menstruatie begonnen aan de pil? Je moet juist na je menstruatie beginnen met de pil! Is dit de eerste keer dat ze de pil gebruikt? Of het veilig is weet ik niet, lees even de bijsluiter. In principe werkt de pil meteen, maar omdat ze het voor haar menstruatie heeft genomen vind ik het nogal vreemd...
Dat had ik er eigenlijk ook al uit begrepen...quote:Op woensdag 8 december 2004 17:20 schreef wc-eend het volgende:
Het is trouwens de eerste keer dat ze de pil slikt
Ja!!! 1 dag te laat in de eerste week heeft het effect dat de héle week voor het vergeten én de week erna onveilig is. Ook al kom je niet klaar, je kunt altijd voorvocht kwijtgeraakt zijn, en ook dat bevat sperma.quote:Op vrijdag 10 december 2004 21:27 schreef Mordreth het volgende:
M'n vriendin moest woensdag met de pil beginnen. En is donderdag pas begonnen. Op woensdagochtend wel seks gehad maar niet klaargekomen in haar. Moet ik me nu zorgen maken dat ze misschien zwanger kan wezen?
Ja, ik slik 4 strippen achter elkaar door, en dan een stopweek. Niet langer, want dan krijg ik dus pas doorbraakbloedingen...quote:Op maandag 13 december 2004 12:25 schreef MissyMirjaM het volgende:
zijn er hier meer dames die geregeld de pil doorslikken? en dan bedoel ik rustig zo een 4, of 5 keer achter elkaar geen stopweek houden
Heeft ze een heel jaar lang de pil geslikt zonder stopweken?quote:Op dinsdag 14 december 2004 10:45 schreef tommy123456 het volgende:
Hey
Mijn vriendin is al een jaar ofzo aan de pil en wilde weer een keer ongesteld worden.
nee ze slikte hem niet heel het jaar door, maar meestal iets van 3 maanden en dan weer ongesteld worden. ze heeft er een hekel aan dus daarom slikt ze hem vaak door.quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:25 schreef Shreever het volgende:
[..]
Heeft ze een heel jaar lang de pil geslikt zonder stopweken?
je slikt de pil tot je de strip leeg hebt en dan neem je een stopweek (precies 7 dagen) vervolgens begin je weer op dezelfde dag. en dat elke maand. In de stopweek is het gewoon safe om sex te hebben,. maar idd niet, zoals iemand al zei, als je een stopweek van tien dagen neemt.
Neejquote:Op dinsdag 14 december 2004 11:28 schreef tommy123456 het volgende:
[..]
nee ze slikte hem niet heel het jaar door, maar meestal iets van 3 maanden en dan weer ongesteld worden. ze heeft er een hekel aan dus daarom slikt ze hem vaak door.
dat heeft toch geen gevolgen?
Wat een doos!! Lees dan ff de bijsluiter of zo...quote:Op dinsdag 14 december 2004 11:28 schreef tommy123456 het volgende:
[..]
nee ze slikte hem niet heel het jaar door, maar meestal iets van 3 maanden en dan weer ongesteld worden. ze heeft er een hekel aan dus daarom slikt ze hem vaak door.
dat heeft toch geen gevolgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |