abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 00:03:17 #251
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_22632933
volgens mij ben je save....maar 100% cker weten doe ik het niet. Miss iemand anders?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_22646289
Ik heb ook microgynon 30. Ik had een kleine c en zit nu op een volledige e. Ik ben van de pil ongeveer 5 kilo aangekomen. Zonder dat ik mijn leefgewoonten aanpaste. In het begin ging het nog wel met mijn libido, maar na ongeveer 1,5 jaar zakte dat naar een absoluut dieptepunt.

Ik heb de laatste tijd ook meer doorbraakbloedingen, en kreeg ook te horen dat het een soa was. Hij wilde niet testen, maar ik kreeg bloedstollingspillen. Ik werd op een gegeven moment zelfs 9 dagen ongesteld. En dan niet kleine druppeltjes, nee volledige stortvloeden! Ik heb nog steeds dezelfde pil, maar ben niet helemaal blij ermee... En alle klachten die ik had van de menstruatie (buikpijn, moe, last van al mijn botten) zijn in 10-voud terug. En toch vindt mijn dokter dit nog geen aanleiding voor een nieuwe pil.

En ff over de veiligheid, als de pil 100% safe was, dan was ik er helemaal niet geweest!
pi_22656217
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 23:50 schreef Little_Angel het volgende:
Ik heb ff een vraagje, het zit zo...

ik ontdekte op 2okt dat ik ongesteld was, smorgens.Ik nam de pil op 5 okt. Daar zitten dus 4 dagen tussen. dus ik heb hem op de 4de dag van mn menstruatie genomen. Dan is die toch na 7 dagen volledig veilig?

En stel dat ik er naast zit met die dagen.Dan is het toch niet erg als ik hem op de 6de dag van mn menstruatie neem? zolang er maar 7 dagen tussen zit toch?
In de bijsluiter van elke éénfase pil uit de derde generatie staat dat, als je hem op dag 1 van je cyclus, dus de eerste dag van je menstruatie neemt, deze meteen veilig is. Dag twee tot vijf betekent dat je nog een week een aanvullend voorbehoedsmiddel moet gebruiken, omdat het niet meteen veilig is. Vanaf dag zes is het die cyclus niet veilig, ook al wacht je zeven dagen. Je moet dan wachten tot na je volgende menstruatie voor de pil veilig is.

Voor twee- of driefase pillen en de minipil gelden weer andere regels, dus daar moet je echt je bijsluiter even op naslaan (waar dit dus ook in staat, dat zijn fabrikanten namelijk verplicht om claims van ongewenst zwangere gebruiksters te voorkomen die op het verkeerde moment beginnen met de pil).
pi_22656229
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 20:03 schreef shearkane het volgende:
Ik heb ook microgynon 30. Ik had een kleine c en zit nu op een volledige e. Ik ben van de pil ongeveer 5 kilo aangekomen. Zonder dat ik mijn leefgewoonten aanpaste. In het begin ging het nog wel met mijn libido, maar na ongeveer 1,5 jaar zakte dat naar een absoluut dieptepunt.
Ow had ik dat maar, die groei van borsten... Ik slik al vier jaar stederil 30, het zusje van microgynon, maar ik ben weer net zo mager (tijdje zwaarder geweest, maar scheelde nog niet veel) als voordat ik begon met slikken, erger nog zelfs! Overal ribbetjes en een cup A/B...
quote:
Ik heb de laatste tijd ook meer doorbraakbloedingen, en kreeg ook te horen dat het een soa was. Hij wilde niet testen, maar ik kreeg bloedstollingspillen. Ik werd op een gegeven moment zelfs 9 dagen ongesteld. En dan niet kleine druppeltjes, nee volledige stortvloeden! Ik heb nog steeds dezelfde pil, maar ben niet helemaal blij ermee... En alle klachten die ik had van de menstruatie (buikpijn, moe, last van al mijn botten) zijn in 10-voud terug. En toch vindt mijn dokter dit nog geen aanleiding voor een nieuwe pil.
Zou je niet eens een andere dokter zoeken? Iemand die Soa's out of the blue vaststelt zonder te willen testen en maar bloedstollingspillen geeft, wat niet eens helpt tegen het soavirus dat je hebt, en die weigert om aan jouw wensen te voldoen en je een nieuwe pil voor te schrijven zou ik toch vriendelijk gedag wuiven en een ander zoeken.
quote:
En ff over de veiligheid, als de pil 100% safe was, dan was ik er helemaal niet geweest!
True, pil is geloof ik tussen de 99 en 99,8 % veilig in de praktijk, 2 tot 10 ongewenste zwangerschappen op de 1000 gebruiksters per jaar.
pi_22793851
Heb al wat info gezocht, maar kan nooit kwaad om het hier nog een keer voor de zekerheid te vragen

Anyway, het gaat om het volgende: mijn vriendin zit nu al 6 dagen in haar stopweek en is nog steeds niet ongesteld. Morgen is de laatste dag en daarna moet ze weer met een nieuwe strip beginnen. Normaal is ze meestal na 3 dagen ongesteld, in ieder geval nooit zo laat. In de tweede week heeft ze de pil één keer te laat ingenomen ('s avonds ipv 's ochtends), en voor de rest is ze niks vergeten. Moeten we ons nu terecht zorgen gaan maken? We willen sowieso morgen, als er niks gebeurd, een test gaan halen.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:16:49 #256
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_22793957
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 13:11 schreef Klingon het volgende:
Heb al wat info gezocht, maar kan nooit kwaad om het hier nog een keer voor de zekerheid te vragen

Anyway, het gaat om het volgende: mijn vriendin zit nu al 6 dagen in haar stopweek en is nog steeds niet ongesteld. Morgen is de laatste dag en daarna moet ze weer met een nieuwe strip beginnen. Normaal is ze meestal na 3 dagen ongesteld, in ieder geval nooit zo laat. In de tweede week heeft ze de pil één keer te laat ingenomen ('s avonds ipv 's ochtends), en voor de rest is ze niks vergeten. Moeten we ons nu terecht zorgen gaan maken? We willen sowieso morgen, als er niks gebeurd, een test gaan halen.
Als je de pil binnen 12 uur nadat je hem had moeten innemen alsnog inneemt, dan blijf je beschermd en dat was bij je vriendin wel het geval. Dus de kans dat ze zwanger is lijkt me nihil. Bovendien is het gebeurd in de tweede week. Dat is de 'veiligste' week, als je in die week een pil vergeet blijft de pil toch nog betrouwbaar.
Voor je gemoedsrust en om alles uit te sluiten zou ik toch even een test halen.
pi_22878921
Ik weet dat de kans om zwanger te worden als je de pil slikt uitermate klein is, maar twee op de duizend mensen vind ik alsnog te veel eigenlijk. Alle verhalen over implanon doen mij afzien van dit voor te stellen aan mijn vriendin, maar ik wil toch wel 100% zekerheid dat ze niet zwanger wordt. En met de pil is die er dus niet... Bestaat er inmiddels al een mannenpil? En zo ja, zou het gebruik daarvan door mij (terwijl zij ook haar eigen pil slikt) de kans op zwangerschap richting 99,99999% kunnen helpen?
pi_22880140
Geen idee hoe veilig de mannenpil zal zijn, die komt op zijn vroegst over twee jaar op de markt. Maar stel dat deze ongeveer net zo veilig is als de gewone pil, dus ook 99,8 %. Dat samen levert een kans op van 0.0004 % per jaar dat het fout gaat (99,9996 goed dus), 4 op de 1 000 000 vrouwen raken per jaar ongewenst zwanger. (simpel kansrekenen)

Overigens is implanon het veiligste voorbehoedsmiddel met een 0% kans. Allle problemen in het verleden zijn ontstaan door artsen die geen certificaat hadden om implanon in te brengen en dit fout hebben gedaan. Dr zal geen arts meer zo stom zijn, aangezien de voorgangers zijn aangeklaagd en mochten betalen voor het levensonderhoud van de ongewenste kinderen.

Tot de mannenpil is misschien de combi spiraal-pil een idee? Hoef je toch geen onderbrekende condooms te gebruiken, maar ben je wel een heel stuk veiliger.
  vrijdag 5 november 2004 @ 17:45:04 #259
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23101973
Vraag van Debs:

Even een vraag.....
Ik ben op 8 oktober begonnen met het slikken van de pil ( dat doe ik al 2 jaar maar toen begon ik met een nieuwe strip ), op 13 oktober ben ik naar bed geweest met mijn vriend.
Nu ben ik al een paar dagen misselijk dus ik ben echt als de dood dat ik zwanger ben. Nu had ik het er vanmiddag met een vriendin over en we weten bijna zeker dat er dan nog geen ovulatie heeft plaats gevonden, klopt dat???
  vrijdag 5 november 2004 @ 17:46:55 #260
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23102007
Pfft Debs dat weet ik eigenlijk ook niet. Volgens mij onderdrukt de pil niet de eisprong, maar zeker weten doe ik dat niet! Weet iemand hier het?
pi_23102244
De pil zorgt ervoor dat er geen eisprong komt.
Ook in de stopweek van 7 dagen, wordt deze onderdrukt.
Is die periode echter langer dan 7 dagen, bijv. omdat je te laat begint met je nieuwe strip, dan heb je een probleem want dan kan de eisprong wel gaan plaatsvinden.
Dan moet je de rest van de maand condooms gebruiken.
pi_23121932
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 17:45 schreef Aventura het volgende:
Vraag van Debs:

Even een vraag.....
Ik ben op 8 oktober begonnen met het slikken van de pil ( dat doe ik al 2 jaar maar toen begon ik met een nieuwe strip ), op 13 oktober ben ik naar bed geweest met mijn vriend.
Nu ben ik al een paar dagen misselijk dus ik ben echt als de dood dat ik zwanger ben. Nu had ik het er vanmiddag met een vriendin over en we weten bijna zeker dat er dan nog geen ovulatie heeft plaats gevonden, klopt dat???
Tja, belangrijkste was natuurlijk wanneer je gestopt was met de laatste strip. Als je de laatste pil daarvan op 30 september hebt geslikt, en je bent weer begonnen op de 8e, dan zit je goed. De stopweek is dan niet langer dan 7 dagen geweest.

De pil voorkomt een eisprong, dus wat betreft die ovulatie hoef je je nergens druk om te maken, tenzij je natuurlijk een keer de pil vergeten bent in week 1, dus van 8 tot en met 14 oktober. De pil vergeten in week 1 heeft een eisprong tot gevolg. Maar volgens mij is dat in jouw geval niet van toepassing, je noemt het iig nergens.

Samengevat, je hebt geen eisprong gehad en kunt eigenlijk ook niet zwanger zijn. Die misselijkheid zou ik ergens anders aan wijten. Heb je het druk, koudje gevat oid? Als je je zorgen maakt, kun je natuurlijk altijd een testje doen, maar het lijkt mij dat er helemaal niks aan de hand is, of kan zijn.

nog wat extra info: mocht je ooit besluiten om zonder pil te gaan vrijen, je eisprong is meestal rond dag 14 van je cyclus. Dat is een gemiddelde en het kan afwijken doordat je stress ervaart oid. Sperma blijft max 7 dagen leven, maar uitgegaan wordt meestal van 5 dagen onder normale omstandigheden. Het ei blijft 2 dagen leven. Dat samengevat betekent dat je van dag 9 tot en met dag 16 van je cyclus (afhankelijk van het moment van de eisprong) zwanger kunt raken. Maareh, daar moet je je nu niet druk over maken, want je kunt geen eisprong hebben gehad als je de pil goed in hebt genomen.
  dinsdag 9 november 2004 @ 13:01:45 #263
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_23189156
mijn vriendin is afgelopen zondag de pil hele dag vergeten (op dr 8ste dag dus 2de week neem ik aan) want ze was de week ervoor op zaterdag begonnen met een nieuwe strip, maandagochtend gisteren dus.. heeft ze er 2 genomen, we hebben dus in de eerste week sex gehad zonder condoom en afgelopen zondag (op de dag dat ze vergeten was) ook nou is mijn vraag.. is dit nou wel net veilig of net niet meer.. op www.pilvergeten.nl komt t uit op de eerste week dat t niet goed is.. en in de 2de week juist niet zo heel erg is.. als je m maar slikt ook al is t meer dan 12 uur te laat
vanavond gaan we ff naar de dokter
maar iemand al antwoord hier?
PSN-ID: SoliD_S
  dinsdag 9 november 2004 @ 13:06:38 #264
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_23189262
De pil vergeten maakt het altijd een stukje onveiliger
De dokter zal je vriendin waarschijnlijk een morning-after pil meegeven.
Ik denk niet dat wij je hier verder kunnen helpen, of dat iemand hier meer weet dan die site
Succes.
  woensdag 10 november 2004 @ 12:25:51 #265
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_23215489
sorry, verkeerde ingelogd...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_23215630
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:06 schreef Christine het volgende:
De pil vergeten maakt het altijd een stukje onveiliger
De dokter zal je vriendin waarschijnlijk een morning-after pil meegeven.
Ik denk niet dat wij je hier verder kunnen helpen, of dat iemand hier meer weet dan die site
Succes.
Dat is niet waar. In de tweede week maakt één pil vergeten de pil níét onveiliger. Je moet de vergeten pil innemen zodra je daar aan denkt, ook al betekent dat dat je er twee tegelijk in moet nemen. Je mag alleen niet meer dan één pil in een strip vergeten, dat levert wél problemen op. Dat staat allemaal netjes in de bijsluiter. Voorwaarde is wel dat je een éénfase pil slikt. Voor de meerfase pillen of de minipil liggen de regels heel anders.

De dokter geeft dus als het goed is geen MAP mee. Er is niks aan de hand (wederom, die bijsluiter. En ze gaan daar echt niet in liegen), en die stoot hormonen in de MAP is en blijft natuurlijk ongezond.
quote:
Week 2

Neem de vergeten pil in zodra u eraan denkt, ook als dit zou betekenen dat u twee tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Neem verder de tabletten weer op de gebruikelijke tijd in. De werking van de pil is niet verminderd. U hoeft geen extra voorbehoedsmiddelen te gebruiken
Dit is uit de bijsluiter van stederil 30, één van de standaard tweefase pillen, en het directe zusje van microgynon.

bron: http://www.wyethpharmaceu(...)4/bijsStedrirl30.pdf
  zaterdag 27 november 2004 @ 13:07:05 #267
82247 T-Infinity
Heen en Weer....
pi_23605456
oke, weer een soorgelijk vraagje als bovenstaanden:

Mijn vriendin is in de derde week en daarvan de 2e dag een pil vergeten. helemaal vergeten want ze kwam er pas aan het eind van de derde week achter. er heeft dus 48 uur tussen 2 pillen gezeten. we hebben rond die tijd geen seks gehad dus dat is het probleem niet.
inmiddels heeft ze die week gewoon verder afgemaakt en al weer met een nieuwe begonnen.
tis nu anderhalve week later.
is het nu gewoon veilig om seks te hebben of kan het vergeten van de pil anderhalve week geleden nog steeds invloed hebben?
pi_23607868
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 13:07 schreef T-Infinity het volgende:
oke, weer een soorgelijk vraagje als bovenstaanden:

Mijn vriendin is in de derde week en daarvan de 2e dag een pil vergeten. helemaal vergeten want ze kwam er pas aan het eind van de derde week achter. er heeft dus 48 uur tussen 2 pillen gezeten. we hebben rond die tijd geen seks gehad dus dat is het probleem niet.
inmiddels heeft ze die week gewoon verder afgemaakt en al weer met een nieuwe begonnen.
tis nu anderhalve week later.
is het nu gewoon veilig om seks te hebben of kan het vergeten van de pil anderhalve week geleden nog steeds invloed hebben?
Voor een pil vergeten in de derde week heb je twee opties:

1) Slik de pil direct door, zie de vergeten pil als "stopdag" in plaats van stopweek. De eerste pil die je weer inneemt is dus de eerste pil van week 1, en je gaat dus gewoon verder zoals je normaal ook begint aan een nieuwe strip.

2) Stop direct met slikken en houdt een stopweek die niet langer is dan zeven dagen. Daarna weer opnieuw beginnen met pil 1 van week 1, zoals het normaal ook gaat met een nieuwe strip.

Ik neem aan dat je vriendin de eerste optie heeft gebruikt? Het kan natuurlijk ook zijn dat ze gewoon de strip heeft afgemaakt, een stopweek heeft gehouden en aan een nieuwe strip is begonnen. In dat geval is de pil weer veilig vanaf het moment dat je de eerste pil van de nieuwe strip hebt ingenomen. Je stopweek is absoluut niet veilig in dat geval.

Hoop dat het zo wat duidelijker wordt... En lees zelf ook even de bijsluiter door van de pil, misstaat mannen ook niet om dat te doen. Daar staat ook in hoe te handelen als je een pil vergeet, zie het bovenstaande verhaal...
pi_23644615
Ik heb twee vraagjes:

Ik slik nu ongeveer twee jaar de diane-pil en toen ik pas bij de apotheek was om die op te halen kreeg ik een ander merk mee. De apotheker zei dat ik die kreeg omdat die goedkoper was en dat er verder niet echt verschil was. Een vriendin van me vertelde echter dat zij niet tegen dat nieuwe merk diane pil kon en zich er constant ziek door voelde, terwijl ze met de gewone Diane-pil nergens last van had. Het lijkt me dat er dan toch een verschil is tussen die twee merken Weet iemand of dit waar is en zoja wat er anders aan is?

Ik was twee dagen te laat om direct te beginnen met die nieuwe pil dus heb ik besloten maar een maandje te stoppen en dan tijdens de eerste dag van mn menstruatie te beginnen met die nieuwe. Het probleem is nou dat ik 5 dagen geleden al ongesteld had moeten worden... Is dit normaal als je opeens geen pil meer slikt of moet ik me zorgen gaan maken
pi_23699347
quote:
Op maandag 29 november 2004 15:04 schreef M1RR1E het volgende:
Ik heb twee vraagjes:

Ik slik nu ongeveer twee jaar de diane-pil en toen ik pas bij de apotheek was om die op te halen kreeg ik een ander merk mee. De apotheker zei dat ik die kreeg omdat die goedkoper was en dat er verder niet echt verschil was. Een vriendin van me vertelde echter dat zij niet tegen dat nieuwe merk diane pil kon en zich er constant ziek door voelde, terwijl ze met de gewone Diane-pil nergens last van had. Het lijkt me dat er dan toch een verschil is tussen die twee merken Weet iemand of dit waar is en zoja wat er anders aan is?
Het kan zijn dat er een andere hulpstof in zit, of dat de hormoonsamenstelling anders is, al lijkt dat me onwaarschijnlijk daar ze beiden dezelfde naam dragen. Als je wilt weten of er verschillen zijn in samenstelling, dan moet je even de beide bijsluiters naast elkaar houden en daar naar kijken. Eventueel kun je ook bij de apotheek nog even navragen wat het precieze verschil is tussen beide merken.
quote:
Ik was twee dagen te laat om direct te beginnen met die nieuwe pil dus heb ik besloten maar een maandje te stoppen en dan tijdens de eerste dag van mn menstruatie te beginnen met die nieuwe. Het probleem is nou dat ik 5 dagen geleden al ongesteld had moeten worden... Is dit normaal als je opeens geen pil meer slikt of moet ik me zorgen gaan maken
Dat kan inderdaad gebeuren. Er wordt in de bijsluiter van sommige pillen ook aangeraden om de eerste maand nadat je stopt met slikken niet zwanger te raken, omdat het dan lastiger is na te gaan wanneer je uitgerekend bent. Je lichaam moet zijn eigen ritme weer terug vinden, en kan even in de war zijn. Als je erg onzeker bent, doe even een testje, zeker ook omdat stress de menstruatie kan uitstellen.

-edit-

Nutteloze quote weggehaald

[ Bericht 6% gewijzigd door Aventura op 04-12-2004 19:00:49 ]
pi_23803082
Mijn vriendin is ongeveer 3 dagen voor haar menstruatie begonnen met de pil, dit was niet afgelopen vrijdag maar de week ervoor, kan sex zonder condoom al? of duurt dat nog even?
  maandag 6 december 2004 @ 18:29:16 #272
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_23803432
quote:
Op maandag 6 december 2004 18:11 schreef wc-eend het volgende:
Mijn vriendin is ongeveer 3 dagen voor haar menstruatie begonnen met de pil, dit was niet afgelopen vrijdag maar de week ervoor, kan sex zonder condoom al? of duurt dat nog even?
3 dagen voor haar menstruatie begonnen aan de pil? Je moet juist na je menstruatie beginnen met de pil! Is dit de eerste keer dat ze de pil gebruikt? Of het veilig is weet ik niet, lees even de bijsluiter. In principe werkt de pil meteen, maar omdat ze het voor haar menstruatie heeft genomen vind ik het nogal vreemd...
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_23803794
Ik denk dat je bedoelt dat ze voor de eerste keer aan de pil is, en dus nog niet eerder een strip heeft gebruikt, in dat geval werkt het zo:

De pil werkt alleen direct als ze hem direct op de eerste dag van haar menstruatie inneemt. Dit is de dag waarop de menstruatie goed doorzet. Sommige vrouwen hebben al enkele dagen daarvoor wat licht bloedverlies. Maar is dus niet de eerste dag van de cyclus!

In alle andere gevallen geldt dat de eerste 7 dagen na de start niet veilig zijn en aanvullende maatregelen in de vorm van condooms nodig zijn!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_23809166
quote:
Op maandag 6 december 2004 18:29 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

3 dagen voor haar menstruatie begonnen aan de pil? Je moet juist na je menstruatie beginnen met de pil! Is dit de eerste keer dat ze de pil gebruikt? Of het veilig is weet ik niet, lees even de bijsluiter. In principe werkt de pil meteen, maar omdat ze het voor haar menstruatie heeft genomen vind ik het nogal vreemd...
Niet dus, er is maar één dag waarop je kunt beginnen en de pil werkt meteen, dat is dag 1 van je cyclus. Dag 2 tot en met 5 beginnen betekent nog een week een condoom, dag 6 tot eind betekent de hele maand nog onveilig tot na je volgende menstruatie (Zoals Djenneke ook al zei).

Op zich, als je van te voren begint met de pil en je hebt hem vanaf dag 1 van de menstruatie geslikt, zou ik denken dat het veilig is. Ik weet het echter niet zeker. Je kunt het beste de apotheek even bellen of er langs gaan, die kunnen je heel goede informatie geven.
pi_23831798
Maar in principe.. als je bv dag 2 voor je echt menstruatie begint.. en je slikt hem daarna netjes door.. dan lijkt mij dat er niks aan de hand is? Maja.. ik heb er helemaal geen verstand van..
pi_23831896
Nee, dan kun je echt beter een maand extra maatregelen nemen! De pil werkt dan niet meteen beschermend. Je kunt dan nog beter in de week na het begin van je cyclus beginnen, dan is het maar 7 dagen extra bescherming!
pi_23835223
Op zich, logisch nadenkend over de voorschriften die er in de bijsluiter staan... Er staat dat je op dag 1 moet beginnen. Indien dag 2 tot en met 5, extra maatregelen. Alle dagen dat je later bent, wachten tot het begin van je volgende cyclus. Dus, als je twee dagen voor je menstruatie begonnen bent, is dat in je vorige cyclus, en moet je wachten tot je volgende cyclus, wat dus idd die menstruatie zou zijn...

Maar goed, dat is alleen maar een beetje redeneren, want ik ben nog steeds geen dokter of apotheker, ik lees alleen bijsluiters. Ik ben geneigd te zeggen, ja, veilig, maar zeker weten doe ik het niet. Wil natuurlijk geen baby op mijn geweten hebben! Zoals eerder gezegd, bel je apotheek even. Die hebben hier veel meer verstand van (soms nog meer dan huisartsen, apothekers hebben eindverantwoordelijkheid) en kunnen je heel goed helpen.
pi_23835383
Het is juist echt niet veilig. Gezien op sommige websites van doktoren etc. staat dat het al een echte menstruatie moet zijn, dus niet een beetje voorbloeden zeg maar. Dus dan een maand extra bescherming!
pi_23836025
Het is trouwens de eerste keer dat ze de pil slikt
pi_23837390
quote:
Op woensdag 8 december 2004 17:20 schreef wc-eend het volgende:
Het is trouwens de eerste keer dat ze de pil slikt
Dat had ik er eigenlijk ook al uit begrepen...

@ Djenneke, vreemd, dat doktoren en bijsluiters elkaar tegenspreken... Daarom zei ik al, ff de apotheek oid bellen. Heb zelf in het verleden ook gezeten met vragen over de pil, en de apotheker heeft een hoop kennis over de werking van medicijnen en wanneer deze beïnvloed wordt...
pi_23886742
M'n vriendin moest woensdag met de pil beginnen. En is donderdag pas begonnen. Op woensdagochtend wel seks gehad maar niet klaargekomen in haar. Moet ik me nu zorgen maken dat ze misschien zwanger kan wezen?
pi_23894315
quote:
Op vrijdag 10 december 2004 21:27 schreef Mordreth het volgende:
M'n vriendin moest woensdag met de pil beginnen. En is donderdag pas begonnen. Op woensdagochtend wel seks gehad maar niet klaargekomen in haar. Moet ik me nu zorgen maken dat ze misschien zwanger kan wezen?
Ja!!! 1 dag te laat in de eerste week heeft het effect dat de héle week voor het vergeten én de week erna onveilig is. Ook al kom je niet klaar, je kunt altijd voorvocht kwijtgeraakt zijn, en ook dat bevat sperma.

Bel zo snel mogelijk de dokter voor een morning after pil. Je zit nu nog op ongeveer 48 uur na het vergeten, dat ding is dan nog ongeveer 85% veilig. Als je nog veel langer wacht, wordt de werking van de MAP minder of ben je zelfs te laat...
pi_23939036
zijn er hier meer dames die geregeld de pil doorslikken? en dan bedoel ik rustig zo een 4, of 5 keer achter elkaar geen stopweek houden
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 13 december 2004 @ 12:35:32 #284
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_23939242
Ik doe altijd 2 maanden achter elkaar, stopweek, 2 maanden, stopweek. Nooit langer want dan krijg ik doorbraakbloedingen.
pi_23939634
quote:
Op maandag 13 december 2004 12:25 schreef MissyMirjaM het volgende:
zijn er hier meer dames die geregeld de pil doorslikken? en dan bedoel ik rustig zo een 4, of 5 keer achter elkaar geen stopweek houden
Ja, ik slik 4 strippen achter elkaar door, en dan een stopweek. Niet langer, want dan krijg ik dus pas doorbraakbloedingen...
pi_23940199
ik krijg idd na een keer of 2, 3 doorslikken al doorbraakbloedingen.
kunnen die verholpen worden met een zwaardere pil ofzo, of werkt dat niet zo?
is best vervelend, en af en toe komt het gewoon echt niet uit
  maandag 13 december 2004 @ 13:59:17 #287
39158 confined
breaking the waves
pi_23940848
Nee, een zwaardere pil helpt niet. Het gaat om de samenstelling van de hormonen. Zwaardere pillen kunnen er zelfs voor zorgen dat je vaker doorbraakbloedingen krijgt! Ik ben zelf juist overgestapt naar steeds lichtere pillen vanwege die doorbraakbloedingen en nu gebruik ik Nuvaring. Dat is echt heel licht en heb nu eigenlijk nergens meer last van.

Maar goed, doorslikken van pil vergroot de kans op doorbraakbloedingen en daar is niet zoveel aan te doen eigenlijk. Alleen regelmatig een stopweek houden zal denk ik wel werken.
pi_23941044
bummer
pi_23962305
Hey

Mijn vriendin is al een jaar ofzo aan de pil en wilde weer een keer ongesteld worden. dat was dus vorige week en gister (maandag) moest ze weer beginnen met de nieuwe strip. dit heeft ze ook gedaan en dus maandagochtend heeft ze de pil ingenomen en was ze nog een klein beetje ongesteld. we hebben maandagavond sex gehad (onder de douche vanwege ongesteldheid).
Is de kans nu groot dat ze ongesteld is? ze gebruikt de pil dus al een tijd en heeft ze op de juiste momenten ingenomen. Ik las dat als je het op de juiste momenten inneemt ze ook beschermd is tegen zwangerschap tijdens de gehele stopweek, klopt dit??

Bij voorbaat dank, ik heb hier weinig verstand van!!
  Redactie Frontpage dinsdag 14 december 2004 @ 10:46:42 #290
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_23962336
Nee, dan is ze niet vruchtbaar. Een vrouw is vruchtbaar een week na de eisprong. Aangezien ze net ongesteld is geweest en dus nog helemaal geen eisprong heeft gehad ben je good to go

Je bent als vrouw ook maar 1 dag per maand vruchtbaar. Alleen, sperma kan wel een paar dagen overleven soms, dus dan moet je uitkijken. Maar aangezien ze de pil gebruikt is er niets aan de hand.

Maarre, je kunt ook gewoon in bed neuken hoor, zeler als de ongesteldheid grotendeels over is, zal t weinig meer nabloeden tijdens de seks
pi_23962416
chill! jij reageert snel! Ik heb trouwens ook geen idee wanneer die eisprong precies is! ik dacht ergens in de menstruatie week, maar zoals ik zei ik ben een echte leek hierin!

en die stopweek is ze dus ook beschermd als ze ze goed inneemt?

Misschien is deze open te houden? ik kon het niet echt vinden in de bestaande topics..wel over pil vergeten maar neit precies wanneer die nu werkt als je hem al een tijdje gebruikt
  Redactie Frontpage dinsdag 14 december 2004 @ 10:53:42 #292
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_23962483
Ja, als ze ongesteld is, kan ze niet zwanger worden. De eicel heeft het lichaam dan zojuist verlaten.

Check dit is: http://www.menstruatie.net/
  dinsdag 14 december 2004 @ 10:56:37 #293
98634 Lempicka
Back to Life
pi_23962528
je kan trouwens ook bij de seks-winkel bij jou in de buurt soft tampons kopen, een soort sponsjes die je tegen je baarmoedermond plaatst, je voelt er (bijna) niets van, en geen vlekken tijdens de ongesteldheid.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_23962572
en menstruatie is het zelfde als ontrekkingsweek? dat las ik dus ook weer net

aan en uit knopje ergens zou een stuk makkelijker zijn
  dinsdag 14 december 2004 @ 11:14:01 #295
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_23962892
Wat sunchaser zegt klopt niet, als een vrouw aan de pil is is er geen eicel die bevrucht kan worden. Zo lang je vriendin de pil inneemt zoals het hoort (dus geen stopweek van 10 dagen ofzo) ben je op iedere dag beschermd, ook tijdens de stopweek.
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
  dinsdag 14 december 2004 @ 11:25:08 #296
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_23963118
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 10:45 schreef tommy123456 het volgende:
Hey

Mijn vriendin is al een jaar ofzo aan de pil en wilde weer een keer ongesteld worden.
Heeft ze een heel jaar lang de pil geslikt zonder stopweken?
je slikt de pil tot je de strip leeg hebt en dan neem je een stopweek (precies 7 dagen) vervolgens begin je weer op dezelfde dag. en dat elke maand. In de stopweek is het gewoon safe om sex te hebben,. maar idd niet, zoals iemand al zei, als je een stopweek van tien dagen neemt.
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
pi_23963130
wel apart, dat als je 1 pil vergeet in een andere week dan de stopweek dat je dan meteen zwanger kan worden terwijl je een hele stopweek niets in kan nemen en je niet zwanger wordt.

tja ze heeft alle pillen op tijd ingenomen enzo dus dan hoef ik me geloof ik geen zorgen te maken toch!?
pi_23963179
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:25 schreef Shreever het volgende:

[..]

Heeft ze een heel jaar lang de pil geslikt zonder stopweken?
je slikt de pil tot je de strip leeg hebt en dan neem je een stopweek (precies 7 dagen) vervolgens begin je weer op dezelfde dag. en dat elke maand. In de stopweek is het gewoon safe om sex te hebben,. maar idd niet, zoals iemand al zei, als je een stopweek van tien dagen neemt.
nee ze slikte hem niet heel het jaar door, maar meestal iets van 3 maanden en dan weer ongesteld worden. ze heeft er een hekel aan dus daarom slikt ze hem vaak door.

dat heeft toch geen gevolgen?
  dinsdag 14 december 2004 @ 11:32:26 #299
64749 Jesuz
Jesuz networks inc.
pi_23963251
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:28 schreef tommy123456 het volgende:

[..]

nee ze slikte hem niet heel het jaar door, maar meestal iets van 3 maanden en dan weer ongesteld worden. ze heeft er een hekel aan dus daarom slikt ze hem vaak door.

Neej

De pil wordt dan alleen wat onbetrouwbaarder
Jesuz style
  dinsdag 14 december 2004 @ 11:41:50 #300
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_23963444
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 11:28 schreef tommy123456 het volgende:

[..]

Wat een doos!! Lees dan ff de bijsluiter of zo...
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')