abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 december 2004 @ 17:14:58 #1
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_24039987
Alweer deel 3.
Andere delen:
[Centraal Topic] De pil
[Centraal Topic] De Pil 2

vraag van WC-eend:
quote:
Ik heb een pil vraagje aangezien centraal topic dicht is..

Mijn vriendin gebruikt sinds kort d'r eerste pil, zit nu in de stopweek op de 5e dag, ze zecht dat ze normaal 4 dagen geleden had menstrueren.. uhm is de menstruatie nu later? of ff test voor zwanger? iemand?

[ Bericht 12% gewijzigd door Aventura op 17-12-2004 17:21:43 ]
pi_24057205
Ik ben 10 dagen geleden begonnen met Yasmin, omdat ik van de NuvaRing allerhande irritante bijwerkingen kreeg. Ik heb daarvoor microgynon 30 gehad (drama, alle bijwerkingen gehad ongeveer) en marvelon (eveneens drama: een libido ver onder het vriespunt). Ik neem 'm 's ochtends in, omdat ik 's avonds altijd veel last van bijwerkingen had, dus ik dacht: maar eens proberen.

Tot dusver de volgende bijwerkingen gehad van Yasmin:

- Begonnen 1e dag menstruatie en heb nu (dag 10) nog stééds bruinige afscheiding, terwijl het normaal (zonder pil) na 5 dagen wel over is.
- Veel hoofdpijn
- Misselijk!!! Vooral 's avonds
- Wat duizelig
- Beetje stemmingswisselingen: wat vaker down (volgens mijn vriend)

Ik hoop dat de bijwerkingen wat minder zullen worden naar verloop van tijd... anders wordt het wéér wat anders zoeken
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_24060971
@ wc-eend: het is niet zo dat je direct de volgende dag na het innemen van je laatste pil ongesteld moet worden. Pas 36 uur na het innemen van de laatste pil begint de werking te verminderen (1,5 dagen dus al), en voordat je lichaam de signalen helemaal heeft omgezet in een menstruatie duur bij de één langer dan bij de ander. Ik slik de laatste op donderdag, en wordt op maandag ongesteld.

Als ze heel erg onzeker is over of het allemaal wel goed is gegaan, kan het zijn dat de bloeding uit blijft door stress. In dat geval is een testje inderdaad aan te raden, dat geeft zekerheid.

@Xcuz_me: In de meeste bijsluiters staat dat het normaal is als bijwerkingen drie maanden aanhouden, dus ik zou eerst die periode even uitzitten, tenzij er echt geen leven mee is.
pi_24235604
Welke pil gebruiken jullie? Ik heb microgynon 30 gebruikt maar daar werd ik zo misselijk en draaierig van. Ik wil weer beginnen met de pil maar mycrogynon wil ik niet gaan gebruiken, het liefst een andere. Dus ik zou wel willen weten welke pil jij gebruikt en wat jij daarvan vindt. Heb van de namen stediril 30 en lovette gehoord, er zijn er zoveel maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
pi_24236613
een vriend van me gaat pappa worden over een poos... het ging 4.5 jaar goed maar toen kwam de 98.8% veiligheid om de hoek kijken (ze gebruikte pil wel goed)

moraal: dat krijg je ervan als mensen zo dom en naief zijn puur op de pil te vertrouwen
pi_24241967
quote:
Op maandag 27 december 2004 15:58 schreef Limme het volgende:
een vriend van me gaat pappa worden over een poos... het ging 4.5 jaar goed maar toen kwam de 98.8% veiligheid om de hoek kijken (ze gebruikte pil wel goed)

moraal: dat krijg je ervan als mensen zo dom en naief zijn puur op de pil te vertrouwen
99.9%, en het zal vast wel een gebruikersfout geweest zijn zoals bijna altijd.. Maargoed, ik heb ook even een vraag.

M'n vriendin slikt de pil Diane en hoort normaal gesproken morgen (dinsdag) te beginnen met haar nieuwe strip. Ze is echter zo slim geweest om vandaag (maandag) al te beginnen Hoe zit het nu met haar cyclus? Kan ze de pil gewoon door blijven slikken en begint ze vanaf nu elke nieuwe strip op maandag ipv dinsdag en wordt ze ook een dag eerder ongesteld? En is de pil deze maand nog gewoon betrouwbaar?

Morgen ook nog wel even aan de dokter vragen voor de zekerheid maar wilde hier even kijken of iemand het vast wist.
  maandag 27 december 2004 @ 20:55:06 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_24242066
@devv05: in mijn bijsluiter staat dat je altijd je stopweek mag verkórten, maar nooit verlengen. Dus je vriendin is gewoon beschermd. Die methode wordt ook gebruikt om bijvoorbeeld de dag dat je ongesteld wordt te verschuiven
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_24251233
quote:
Op maandag 27 december 2004 15:58 schreef Limme het volgende:

In de praktijk is de veiligheid 99,8% tot 90%. Dat laatste cijfer komt voort uit onbetrouwbaar gebruik, het eerste uit juist gebruik... http://www.anticonceptie-online.nl/

Nu weet ik van mezelf dat ik de pil juist gebruik, dus ik zit op dat eerste getal. Tja, en als je dan gaat kansrekenen word ik binnen nu en 496 jaar (slik de pil al 4 jaar) één keer zwanger door de pil heen.

Niet dom, gewoon risico's afwegen... Mijn vriend en ik vinden dit een aanvaardbaar risico.
pi_24251362
quote:
Op maandag 27 december 2004 20:50 schreef devv05 het volgende:

[..]

99.9%, en het zal vast wel een gebruikersfout geweest zijn zoals bijna altijd.. Maargoed, ik heb ook even een vraag.

M'n vriendin slikt de pil Diane en hoort normaal gesproken morgen (dinsdag) te beginnen met haar nieuwe strip. Ze is echter zo slim geweest om vandaag (maandag) al te beginnen Hoe zit het nu met haar cyclus? Kan ze de pil gewoon door blijven slikken en begint ze vanaf nu elke nieuwe strip op maandag ipv dinsdag en wordt ze ook een dag eerder ongesteld? En is de pil deze maand nog gewoon betrouwbaar?

Morgen ook nog wel even aan de dokter vragen voor de zekerheid maar wilde hier even kijken of iemand het vast wist.
Hoef je niet voor bij de dokter te zijn, dat kan en mag gewoon. De stopweek mag nóóít langer zijn dan 7 dagen, maar wel korter. Het is dan ook imo zinloos om een arts te benaderen hiervoor, dit staat allemaal in de bijsluiter.
pi_24251815
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 10:18 schreef innovative het volgende:

[..]

Hoef je niet voor bij de dokter te zijn, dat kan en mag gewoon. De stopweek mag nóóít langer zijn dan 7 dagen, maar wel korter. Het is dan ook imo zinloos om een arts te benaderen hiervoor, dit staat allemaal in de bijsluiter.
Had het inmiddels ook al gehoord ja, maar toch bedankt allebei
pi_24253837
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 10:09 schreef innovative het volgende:
Nu weet ik van mezelf dat ik de pil juist gebruik, dus ik zit op dat eerste getal. Tja, en als je dan gaat kansrekenen word ik binnen nu en 496 jaar (slik de pil al 4 jaar) één keer zwanger door de pil heen.
idd, en die ene keer kan heel goed morgen zijn
pi_24253898
Ik maak me nogal ongerust over de pil.

Ik slik microgynon 30 al bijna 6 jaar. En nu vraag ik me af, is het slecht om heel veel jaar de pil te slikken, aangezien het toch hormonen zijn! En ik over een paar jaar dolgraag kinderen wil, niet dat ik dan geen kinderen meer kan krijgen ofzo!! Ik maak me hier echt zorgen over, je hoort zoveel negatieve reacties tegenwoordig over de pil
  dinsdag 28 december 2004 @ 12:44:05 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_24253935
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:40 schreef Limme het volgende:

[..]

Tja, je kan morgen ook onder een auto lopen, een vliegtuig op je hoofd krijgen, dood neervallen en weetikalnietmeer. Als je daar allemaal rekening mee moet houden, kun je net zo goed van een flat afspringen, want dan heb je geen leven meer.

Overigens zijn de meeste zwangerschappen tijdens pil toch te wijten aan externe factoren:
- Onregelmatig innemen
- Diarree
- Braken
- Antibiotica
- Flink ziek zijn
- Pil een keer vergeten
- enz enz.

Je moet het gewoon heel goed in de gaten houden!
pi_24254296
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:40 schreef Limme het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ook daar hebben vriendlief en ik afspraken over gemaakt.

En wat XcUZ-Me ook al zegt, bijna alle zwangerschappen door de pil heen zijn te wijten aan externe factoren. Misschien niet het bewust vergeten, maar het slikken van een tweede medicijn dat de werking van de pil beïnvloed, of goed over je nek gaan of diarree hebben. In het eerste geval kun je dat van te voren zien aankomen, en aanvullende maatregelen gebruiken, bij ziekte kun je altijd nog je huisarts bellen voor een Morning After Pil of, als je die óók niet binnen houdt, een Morning After Spiraal...

Je hebt het zelf in de hand, en als je geen risico durft te lopen op dit vlak, moet je ook niet wippen. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik condooms erg weinig vind toevoegen, ze knappen best regelmatig. Statistisch gezien is er met een condoom 12% kans dat het fout gaat, en bij juist gebruik van de pil 0,2% kans dat dat fout gaat. Combi double dutch geeft dus ook nog een foutpercentage van 0.024%, daarmee genomen een veiligheid van 99,976%. Ik vind het verschil met 99,8% te klein om ook nog een extra condoom te gaan gebruiken. Fout gaan kan het altijd, dat zijn de risico's van het vak, maar ik zorg ervoor dat ik die pil goed gebruik en mocht er iets fout gaan, dan zal ik de nodige maatregelen nemen...
pi_24254532
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:42 schreef XemmyX het volgende:
Ik maak me nogal ongerust over de pil.

Ik slik microgynon 30 al bijna 6 jaar. En nu vraag ik me af, is het slecht om heel veel jaar de pil te slikken, aangezien het toch hormonen zijn! En ik over een paar jaar dolgraag kinderen wil, niet dat ik dan geen kinderen meer kan krijgen ofzo!! Ik maak me hier echt zorgen over, je hoort zoveel negatieve reacties tegenwoordig over de pil
De pil veroorzaakt géén onvruchtbaarheid, om te beginnen. In dat geval zou het luid en duidelijk in de bijsluiter staan. De pil veroorzaakt slechts een kort durende hormonale verandering in het lichaam, welke geen invloed heeft op het vrijkomen van eicellen ed. Onvruchtbaarheid ontstaat bij vrouwen door soa's, een te vroege overgang, chemokuren of is aangeboren.

Wat zijn dan wel de gevolgen? Ik slik een pil die vergelijkbaar is met microgynon, en heb even de bijsluiter (daar staan die dingen allemaal in) er op nageslagen. Er gaan veel verhalen over bijvoorbeeld trombose door de pil, en de dood die hier op volgt. Dit is in het verleden (toen de pillen meer hormonen bevatten) meer dan eens voorgekomen. Ook nu komt het in zeldzame gevallen voor, maar voornamelijk bij duidelijke groepen. Roken, suikerziekte, een hoge bloeddruk, overgewicht of erfelijke factoren hebben hier heel veel invloed op. Als je één van deze factoren herkent bij jezelf, is het dan ook verstandig om dit met een arts te overleggen. Overigens is dit risico lager dan het risico wat een zwangere vrouw loopt om trombose te krijgen.

Wat betreft kanker, het blijkt dat bij vrouwen die de pil slikken iets vaker borstkanker wordt geconstateerd dan vrouwen die dit niet doen. Een duidelijk verband is echter nog niet aangetoond, het kan namelijk ook komen doordat pilsliksters vaker gecontroleerd worden. Binnen 10 jaar na het stoppen met slikken is dit risico over. Daarnaast wordt ook baarmoederhalskanker wat vaker geconstateerd. Het lastige met deze vorm van kanker is echter dat dit door een virus kan ontstaan, zodat de oorzaken niet terug te halen zijn. Het is dus mogelijk dat het komt doordat pilsliksters minder condooms gebruiken en zo meer in aanraking komen met dit virus. Voor beide gevallen is er geen verband bewezen, maar het ontbreken van een verband is óók niet bewezen.

De meeste geluiden die ík hoor over de pil, zijn vooral lichte bijwerkingen, om het zo maar uit te drukken. Minder zin in seks, hoofdpijn, wisselende stemmingen, misselijkheid, aankomen en tussentijdse bloedingen. Deze dingen zijn in veel gevallen niet blijvend, op te lossen door een andere pil te proberen of psychisch. Toch besluiten veel vrouwen om te stoppen met de pil om deze redenen, wat begrijpelijk is.

Je huisarts kan de voor jou persoonlijke risico's met je bespreken. Ik heb dat ook gedaan toen ik aan de pil begon, en het heeft mij heel erg geholpen. Je bent wat zekerder, weet waar je op moet letten ed. Lees van tevoren in ieder geval de bijsluiter goed door, daar staat al heel erg veel informatie in.
  dinsdag 28 december 2004 @ 13:17:45 #16
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_24254576
En, de pil is toch nog de meest betrouwbare vorm van anticonceptie, m.u.v. onthouding en sterilisatie natuurlijk Daar kan het condoom toch echt niet tegenop.

Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Limme een goede anticonceptiemethode vindt
pi_24255461
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 13:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
En, de pil is toch nog de meest betrouwbare vorm van anticonceptie, m.u.v. onthouding en sterilisatie natuurlijk Daar kan het condoom toch echt niet tegenop.

Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Limme een goede anticonceptiemethode vindt
Op zich is implanon ook veiliger, mits het door een getraind arts wordt geimplanteerd. In theorie is er een 0% kans op zwangerschap, maar als het staafje niet goed zit werkt het niet naar behoren...

Maar dan nog, de pil is idd één van de veiligsten, en het is de keus aan de gebruikster of zij het risico aanvaardbaar vindt. Zoals het ook haar eigen verantwoording is of ze m goed gebruikt.
pi_24273009
Ik heb deze week 2 keer achter elkaar de pil vergeten.. toen dacht ik dat het slecht zou zijn om er dan 3 tegelijk te nemen dus heb ik niet doorgeslikt. Dit is de 4e dag dat ik dus geen pil heb gehad. Maar ik word als het goed is wel ongesteld nu ofniet? Ik was pas met de 3e week van de strip bezig.
pi_24273815
Twee pillen vergeten is nooit goed, ook niet als je er dan drie achter elkaar neemt. Als dit je in de 1e of 2e week gebeurt, heb je echt een probleem. Jij hebt het geluk dat je in de 3e week twee pillen vergeten bent. Zoals je ook in de bijsluiter kunt lezen, heb je twee opties als je in de 3e week 1 pil vergeet:
- direct doorgaan met de volgende strip, zonder stopweek
- direct een stopweek inlassen.
Jij hebt nu direct een stopweek ingelast, mede doordat je ook die tweede pil bent vergeten. Als het goed is word je nu inderdaad op de "normale" dag ongesteld (bij sommigen na 3, anderen na 4 of 5 dagen). Let er op dat je stopweek in geen geval langer is dan 7 dagen.

Voor de andere twee weken geldt het volgende:
- pil vergeten in week 1: een week een aanvullend voorbehoedsmiddel gebruiken. Heb je in de week voorafgaande aan het vergeten seks gehad, dan moet je contact opnemen met de huisarts.
- pil vergeten in week 2: gewoon doorslikken en de stopweek op het normale moment houden.
- meerdere pillen vergeten in week 1 of week 2: je pil is de rest van de maand niet veilig meer. Gebruik een aanvullend voorbehoedsmiddel tot je weer aan je volgende strip begint. Heb je in de week voorafgaand aan het vergeten seks gehad, neem dan contact op met je huisarts.

In ieder geval, in het vervolg, niet gaan lopen denken maar gewoon die bijsluiter erbij pakken. Je speelt een beetje met vuur als je zelf gaat lopen dokteren.
  vrijdag 31 december 2004 @ 21:58:10 #20
32188 Hollie
Ze klemmen je helemaal lul!
pi_24328651
Dag mensen,

Vraagje:
Ik heb een vriendin (ook aan de pil). Zondagavond nog even bij haar langs geweest . Is ze die dinsdag DAARNA de pil vergeten. Kan dit kwaad?
Veni..Vidi..Vagina --> Ik kwam... Ik zag... En het was KUT!
  Vis een optie? zaterdag 1 januari 2005 @ 04:59:34 #21
70532 loveli
N
pi_24333488
Nee.
crap in = crap out
  zaterdag 1 januari 2005 @ 11:12:26 #22
88646 Nicoluttje
Ikke is lief!!
pi_24334278
Kan het zo hier niet vinden maar is er iemand die me kan vertellen wat ik moet doen als ik halverwege de strip ongesteld word?
Moet ik mijn strip afmaken of stoppen??
Thnx
Nicole is mijn naam!!!
En vanaf 1 feb onder een nieuwe naam!!
====================================
  zaterdag 1 januari 2005 @ 11:13:29 #23
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_24334290
Afmaken
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  Vis een optie? zaterdag 1 januari 2005 @ 12:06:35 #24
70532 loveli
N
pi_24334709
Bijsluiter lezen. Er is kans op tussentijdse bloedingen.
crap in = crap out
pi_24334728
gewoon je strip afmaken en eventueel wel even kontakt opnemen met je huisarts.
Tussentijdse bloedingen komen wel vaker voor , maar het kan ook zijn dat de pil te licht is voor je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')