abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 april 2004 @ 13:51:42 #1
39158 confined
breaking the waves
pi_18770252
Hoi, ik heb even gezocht op internet maar kon geen antwoord op mijn simpele vraag vinden.

Zouden vrouwen die de pil 's ochtends nemen minder last hebben van bijwerkingen dan vrouwen die hem 's avonds nemen? (ik neem 'm nu altijd 's avonds)

Iemand ervaringen?
  donderdag 29 april 2004 @ 13:52:32 #2
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_18770273
ik neem hem ook sávonds...ik sta nl niet elke dag op dezelfde tijd op Maar heb geen last van bijwerkingen voor zover ik weet.
To infinity…and beyond!
  donderdag 29 april 2004 @ 13:54:34 #3
39158 confined
breaking the waves
pi_18770329
Ik helaas wel, dus vandaar dat ik het me afvroeg.
  donderdag 29 april 2004 @ 14:08:42 #4
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_18770658
's avonds lijkt mij beter, temeer je 's ochtends in de hecktiek ook nog eens kunt vergeten.... Althans dat lijkt mij dan als man...
Het is idd beter om altijd op vast tijdstip in te nemen dan wisselende, althans dat heb ik mij laten vertellen....

of anders Neug je niet
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_18770748
Ik neem hem altijd 's ochtends als ik opsta. De avond kan nogal onregelmatig zijn, en opstaan doe ik (nog wel) iedere dag, en dan zorg ik altijd dat ik hem bij heb.
pi_18770844
Ik doe 's avonds, anders vergeet ik em toch..
Ik denk trouwens niet, dat et veel uitmaakt qua bijwerkingen of je em 's avonds of 's morgens neemt..
It's hypocritical of you, do as you say, not as you do.
pi_18770856
wat voor bijwerkingen heb je dan
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 29 april 2004 @ 14:17:44 #8
39158 confined
breaking the waves
pi_18770889
Door de weeks sta ik sowieso altijd om dezelfde tijd op en ook tijdens vakanties slaap ik nooit lang uit. Het verschil tussen doordeweeks en weekenden zal hooguit 2 uur zijn. Dus dat zou voor mij geen probleem zijn.

Hmm. Ik denk dat ik het geowon vanaf volgende strip eens 's ochtends ga proberen. Ik laat mijn bevindingen wel weten daarna, of er verschil zit in hoe ik me daarbij voel
  donderdag 29 april 2004 @ 14:41:47 #9
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_18771497
Ik neem 'm altijd 's avonds in zodat ik 'm 's ochtends nog zie liggen als ik 'm vergeten ben. Bij mij maakt het wel uit, want ik ben dus 's morgens altijd misselijk ... hormoontjes zinken kennelijk pas na enige tijd in bij mij. Als ik 'm 's morgens inneem word meestal tegen de avond misselijk ... heb ik liever niet.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_18773090
ik neem hem ook savonds. eerst sochtends, maar als ik hem dan vergat, kwam ik te laat pas weer thuis om m nog in te nemen. Nu kan ik de volgende ochtend nog gauw even nakijken, en ben ik op tijd... geen bijwerkingen, tot nog toe...
pi_18773285
Ik neem hem altijd 's avonds, omdat ik dan altijd achter de pc zit en hem dan niet zo snel vergeet dan wanneer ik hem 's ochtends inneem. Ook vind ik het handig dat als ik hem 's avonds vergeet ( wat gelukkig amper gebeurt) ik hem de volgende ochtend kan innemen zodra ik me krantenwijk ga doen ( om 5 uur). Ik heb helemaal nooit last van bijwerkingen gehad bij het gebruik van de pil, en ik zou ook niet weten of het verschil maakt of je hem 's avonds of 's ochtends slikt.
pi_18773286
Ik neem 'm altijd 's ochtends, voor het tanden poetsen
"Do you know the difference between who and what you are?" - Transatlantic
  zondag 20 juni 2004 @ 12:45:22 #13
37769 erodome
Zweefteef
pi_20036898
Zo en hier weer verder...

Voor al je vragen over de pil.

Het vorige deel vind je hier: [Centraal Topic] De pil , als je een vraag hebt lees dan het vorige deel ook even door, er zijn al veel vragen beantwoord en misschien staat het antwoord wat jij zoekt daar wel tussen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 20 juni 2004 @ 15:57:30 #14
88909 Hel1tjuhh
Girl..Power :P
pi_20041647
Amen
Don't look at the past.. But live to the future...
  zondag 20 juni 2004 @ 18:09:47 #15
59639 Psych
Niet gek
pi_20045044
Mijn vriendin slikt al een tijdje de pil, nu is ze ongesteld geweest en is ze vrijdag weer begonnen met de pil, kan ik nu vanavond sex met haar hebben zonder condoom te gebruiken? Ik heb er gewoon niet zoveel verstand van en kon dit zo snel nergens terugvinden.
Trek conclusies, Niet je piemel
  zondag 20 juni 2004 @ 19:53:41 #16
37769 erodome
Zweefteef
pi_20047361
quote:
geniaal schrijft:

Vorige maand heb ik heel onregelmatig de pil geslikt, i.v.m. ziekte. Vlak daarna kreeg ik een doorbraakbloeding, dus was ik er weer een paar dagen mee gestopt.
Op dat moment is het dan natuurlijk niet handig om onveilig sex te hebben.
Alleen, nu vraag ik me af, wanneer is het wel weer veilig?
Ik heb die strip nu wel afgemaakt, en ben vandaag aan een nieuwe begonnen.
Is het pas na deze strip weer veilig?
b.v.d.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 20 juni 2004 @ 19:54:19 #17
37769 erodome
Zweefteef
pi_20047380
quote:
Sann_e antwoord daarop:
ik geloof dat het 2 weken duurt voordat het weer veillig is. Kan dat

Anders moet ej ff de bijsluiter goed doorspitten, daar staat het mestal wel in
  zondag 20 juni 2004 @ 19:55:52 #18
37769 erodome
Zweefteef
pi_20047416
quote:
Op zondag 20 juni 2004 18:09 schreef Psych het volgende:
Mijn vriendin slikt al een tijdje de pil, nu is ze ongesteld geweest en is ze vrijdag weer begonnen met de pil, kan ik nu vanavond sex met haar hebben zonder condoom te gebruiken? Ik heb er gewoon niet zoveel verstand van en kon dit zo snel nergens terugvinden.
Als ze gewoon haar stopweek heeft gehad en geen extra dagen daaraan heeft geplakt is de pil gewoon veilig...

Als je de pil normaal gebruikt beschermt hij altijd.
pi_20047470
quote:
Op zondag 20 juni 2004 18:09 schreef Psych het volgende:
Als zij alle 21 pillen in haar strip heeft geslikt, dan is ze altijd beschermd.
Ook binnen de 7 dagen dat ze geen pil slikt, en waarin ze ongesteld is (is geen echte ongesteld heid, het is een onttrekkingsbloeding).
pi_20048046
Mensen er wordt een bijsluiter bij die pil geleverd hoor. Staat over het algemeen precies in wat je wilt weten...

Maar, als je de pil een maand onregelmatig hebt ingenomen, dan is deze niet veilig meer voor de rest van de strip. Als je wel door bent blijven slikken, dan mag je aanhouden dat vanaf de eerste pil van de volgende strip je weer beschermd bent (dus na je stopweek). Ben je niet door blijven slikken, begin dan op de eerste dag van je menstruatie weer met de pil, de eerste dag van je cyclus dus. Vanaf dat moment ben je sowieso beschermd (zelfde regel geldt namelijk voor het beginnen met de pil.)

En voor heren die geen verstand hebben van de pil, het lezen van de bijsluiter zou echt geen kwaad kunnen. Maar iig, als je vriendin braaf de pil slikt, geldt het volgende. Stel, ze slikt op vrijdag de laatste, dan begint haar stopweek met ingang van zaterdag. Duurt zeven dagen (zaterdag tot en met vrijdag), dus de zaterdag daarna moet ze weer beginnen. Is alles helemaal mooi veilig!
pi_20058607
Ik heb even in de berichtjes gezocht maar kon hierover niets vinden.

Waar moet je op letten als je bijv. op vakantie bent:

Dat je de pil niet vergeet uiteraard.

Maar wanneer is deze niet meer veilig?

1) Als ze/je moet kotsen (lijkt me logisch want dan is hij er weer uit.)
2) Als je aan de diaree bent? (snap ik niet helemaal waarom maar goed, weet iemand hier het fijne van?)
3) Is er nog een reden waarbij je moet oppassen?

Alvast hartelijk dank, en ik hoop dat ook andere mensen hier bruikbare informatie uit kunnen halen.
Nihilist
pi_20059086
erodome, of anderen met ervaring, correct me if i'm wrong
over die diaree
ik geloof dat de kans kleiner is dat je pil de werking verliest door diaree an door overgeven, toch is er een risico dat als je binnen de x aantal uur (weet niet meer exact) diaree hebt dat de pil niet volledig is opgenomen.
andere redenen:
Als je een antibiotica kuur volgt kan de werking van de pil ook verminderen. tegenwoordig zijn er wel soorten antibiotica die weinig tot geen invloed meer hebben hierop maar dat kan je beter aan je arts of apotheker vragen.
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_20060041
diarree is alleen als je een darminfectie hebt waarbij de voedingsstoffen verminderd worden opgenomen. Weet niet precies welke infecties hier bij van belang zijn, als je in zo'n situatie raakt moet je even naar je huisarts bellen of wat informatie vragen bij de apotheek. (Vriendje vorig jaar naar de apotheek gestuurd omdat ik op vakantie was en ziek was geworden... en wilde bij thuiskomst wel veilig wippen...)

Bij overgeven geldt dit alleen voor overgeven binnen 4 uur, daarna is de pil voldoende opgenomen in het lichaam en is er geen gevaar meer.

Wat betreft anti-biotica: staat altijd in de bijsluiter, onder het kopje "... en andere geneesmiddelen". Meldt wel even aan je dokter dat je aan de pil bent als je iets toegediend krijgt, hij kan er dan rekening mee houden bij wat hij voorschrijft...
pi_20060864
Hartelijk bedankt allemaal!
Nihilist
pi_20062624
Even een vraagje...

Mijn vriendin is een week geleden begonnen met de pil... Ze is begonnen op de 2e dag van haar periode. In de bijsluiter stond dat wanneer je de 1e dag begint het meteen veilig is, als je tussen de 2e en 5e dag begint het na een week veilig is en anders na een maand.

Nu hebben we gisteravond sex gehad maar het condoom is geknapt, 6 dagen nadat ze begonnen is... ze had wel voor de 7e keer de pil genomen. Ze is dus op haar 2e dag begonnen. Is er een risico? Of is het na 6 dagen al veilig eigenlijk... kon hier niet zo snel een antwoord op vinden dus ik hoop dat jullie me meer informatie kunnen geven. Alvast bedankt...
pi_20064235
Daar schuilt een risiko in....
Volg altijd de bijsluiter, dan zit je zo safe als maar kan...

Even een MAP halen voor de zekerheid dus...
  maandag 21 juni 2004 @ 18:12:10 #27
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_20070796
ff een vraagje:

Mijn vriendin is nu ongeveer een maandje gestopt met de pil (kan iets langer zijn..), en ze had vorige week ongesteld moeten worden.. is niet gebeurd. Heeft dit te maken met het stoppen van de pil, of zijn we iets te onvoorzichtig geweest?
pi_20071958
kan te maken hebben met het stoppen met de pil, het lichaam is gewend dat de hormonen van de pil alles regelen, en nu moet het zelf weer aan het werk. Daarnaast hebben veel vrouwen van nature geen cyclus van precies 28 dagen, maar kan dit wat langer of korter zijn.

Daarnaast kan ook stressen te maken hebben met het te laat zijn van de ongesteldheid, dus, als ze zich erge zorgen maakt of ze zwanger is, dan kan het autmatisch nog langer duren.

Even een testje biedt meteen uitsluitsel...

waarom is ze trouwens met de pil gestopt?
pi_20072925
quote:
Op maandag 21 juni 2004 11:17 schreef innovative het volgende:
diarree is alleen als je een darminfectie hebt waarbij de voedingsstoffen verminderd worden opgenomen. Weet niet precies welke infecties hier bij van belang zijn, als je in zo'n situatie raakt moet je even naar je huisarts bellen of wat informatie vragen bij de apotheek.
Diarree is niet alleen van belang in geval van een darminfectie. Als je diarree hebt "spoelt" alles wat je inneemt sneller door je darmen heen, waardoor het niet genoeg kans krijgt om opgenomen te worden in het bloed.
Ook gezonde darmen kunnen niet makkelijk voedings- en andere stoffen opnemen wanneer je last hebt van diarree...

Dit zeg ik niet omdat ik betweterig wil zijn, maar omdat ik niet wil dat meiden straks zwanger rondlopen door valse voorlichting (hoewel ik vind dat je niet zonder meer op adviezen van mensen op een forum af moet gaan, maar beter ff naar je dokter kan stappen)
pi_20076857
quote:
Op maandag 21 juni 2004 18:12 schreef TimmyAsd het volgende:
ff een vraagje:

Mijn vriendin is nu ongeveer een maandje gestopt met de pil (kan iets langer zijn..), en ze had vorige week ongesteld moeten worden.. is niet gebeurd. Heeft dit te maken met het stoppen van de pil, of zijn we iets te onvoorzichtig geweest?
Hoe heb jullie je tegen een eventuele zwangerschap beschermt dan????

Het kan zijn dat haar cyclus nog een beetje in de war is, het gebeurt wel vaker dat dat zichzelf weer moet ordenen, dan kan het net zoals in het begin zijn dat het onregelmatig is...

Maar ze kan ook zwanger zijn als je onvoorzichtig bent geweest(bv periodieke onthouding, zeer onveilig), dat kan best als je net gestopt ben met je pil, toen ik met de pil stopte omdat ik graag zwanger wilde worden was het ook in 1 keer raak....
  maandag 21 juni 2004 @ 23:13:24 #31
45511 TimmyAsd
pi_20079755
quote:
Op maandag 21 juni 2004 21:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoe heb jullie je tegen een eventuele zwangerschap beschermt dan????

Het kan zijn dat haar cyclus nog een beetje in de war is, het gebeurt wel vaker dat dat zichzelf weer moet ordenen, dan kan het net zoals in het begin zijn dat het onregelmatig is...

Maar ze kan ook zwanger zijn als je onvoorzichtig bent geweest(bv periodieke onthouding, zeer onveilig), dat kan best als je net gestopt ben met je pil, toen ik met de pil stopte omdat ik graag zwanger wilde worden was het ook in 1 keer raak....
condoom gebruikt

En ze is met de pil gestopt omdat dit niets voor haar was, huidproblemen mee etc..

maar het kan dus onregelmatig zijn.. dat zal het wel zijn..
  dinsdag 22 juni 2004 @ 07:19:25 #32
95569 Talena
Morgen gratis bier!
pi_20084251
Ik heb ook ff een vraagje, kan ik aan de pil zonder dat mn ouders het merken behalve dan bij de rutgerstichting??
Bewust
http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=95569 :O
Never love someone more than you know him
pi_20084737
Ik ben deze maand met de pil begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie. Nu moet ik nog onegeveer 7 pillen slikken voor de stopweek begint. Nu heb ik licht bloedverlies. Is dit normaal? En word ik in de stopweek wel weer gewoon ongesteld?
Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
pi_20084804
Ook een vraagje van deze kant: Mijn vriendin is voor het eerst een pil vergeten (Microgynon 30). Het was de allerlaatste pil in de strip. Even bijsluiter gelezen, en ze heeft besloten om gelijk te beginnen met de stopweek, en volgende week weer verder te gaan. Haar menstruatie had eigenlijk begin deze week moeten beginnen, maar tot onze verbazing kwam deze gelijk 2 dagen nadat ze de pil was vergeten.

Is dit normaal dat het zo vroeg begint? Of is dit zo'n 'doorbraakbloeding' ofzo? (Wat klinkt dat woord overigens eng )
pi_20084812
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 07:19 schreef Talena het volgende:
Ik heb ook ff een vraagje, kan ik aan de pil zonder dat mn ouders het merken behalve dan bij de rutgerstichting??
Volgens mij, als jij in je eentje naar de dokter gaat, en je dit met je dokter bespreekt kunnen je ouders er volgens mij nooit achter komen?
pi_20084999
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 08:52 schreef Rickman_ het volgende:
Ook een vraagje van deze kant: Mijn vriendin is voor het eerst een pil vergeten (Microgynon 30). Het was de allerlaatste pil in de strip. Even bijsluiter gelezen, en ze heeft besloten om gelijk te beginnen met de stopweek, en volgende week weer verder te gaan. Haar menstruatie had eigenlijk begin deze week moeten beginnen, maar tot onze verbazing kwam deze gelijk 2 dagen nadat ze de pil was vergeten.

Is dit normaal dat het zo vroeg begint? Of is dit zo'n 'doorbraakbloeding' ofzo? (Wat klinkt dat woord overigens eng )
Volgens mij is dat gewoon normaal. Bij de een komt het vroeger dan de ander. Kon ze die laatste pil niet alsnog binnen 12 uur slikken?
pi_20085326
quote:
Op maandag 21 juni 2004 19:35 schreef Landiej het volgende:

[..]

Diarree is niet alleen van belang in geval van een darminfectie. Als je diarree hebt "spoelt" alles wat je inneemt sneller door je darmen heen, waardoor het niet genoeg kans krijgt om opgenomen te worden in het bloed.
Ook gezonde darmen kunnen niet makkelijk voedings- en andere stoffen opnemen wanneer je last hebt van diarree...

Dit zeg ik niet omdat ik betweterig wil zijn, maar omdat ik niet wil dat meiden straks zwanger rondlopen door valse voorlichting (hoewel ik vind dat je niet zonder meer op adviezen van mensen op een forum af moet gaan, maar beter ff naar je dokter kan stappen)
Omdat ik vorig jaar tot twee keer toe ernstige diarree heb gehad heb ik mijn vriend gevraagd (ik zat in het buitenland) om hier navraag over te doen bij dokter en apotheek. In de apotheek heeft hij een heel boek voor zijn neus gekregen, waar precies in vermeldt stond wanneer de pil wel en niet verminderd werkt. Hiervoor golden bepaalde darminfecties...

In de dunne darm worden de voedingsstoffen uit ons voedsel gehaald, in de dikke darm het vocht. Als je aan de diarree bent, gaat er dus iets fout in de dikke darm, waardoor de ontlasting niet vast wordt en je niet genoeg vocht tot je neemt. De voedingsstoffen kunnen echter nog wel voldoende opgenomen worden, omdat dit in de dunne darm gebeurd. Het verhaal van te snel doorspoelen gaat dus niet helemaal op. Pas bij bepaalde darminfecties wordt ook de dunne darm aangetast, en dit levert grote problemen op met de inname van voedingsstoffen, en dus bij de opname van de pil door het lichaam. Het is wél zo, dat zeker in het geval van griep oid, de dunne darm ook problemen heeft als je diarree hebt. Maar zeker niet altijd!

Ik heb niet voor niks gezegd: win informatie in bij je apotheek of dokter. Je kunt het beter zeker weten. Maar diarree is in ieder geval niet altijd gevaarlijk, het hangt helemaal af van de omstandigheden.
pi_20085379
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 08:42 schreef Perzikje het volgende:
Ik ben deze maand met de pil begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie. Nu moet ik nog onegeveer 7 pillen slikken voor de stopweek begint. Nu heb ik licht bloedverlies. Is dit normaal? En word ik in de stopweek wel weer gewoon ongesteld?
Is wel vrij normaal, staat ook in de bijsluiter dat je de eerste drie maanden veel bijwerkingen kunt hebben in de trant van bloedverlies, pijnlijke borsten, stemmingswisselingen ed. Ik werd de eerste keer dat ik de pil had geslikt, wel gewoon op tijd ongesteld, maar het duurde meteen 10 dagen, en was ook een stuk heftiger dan normaal. Na drie maanden liep alles op rolletjes, was ik ook nog maar een dag of 5 ongesteld, en gewoon keurig elke 4 weken.

Dus, heb je na drie maanden nog problemen, dan moet je even bij je dokter langs en een andere pil halen. Maar de eerste drie strips is het niet vreemd...
pi_20091313
quote:
Op maandag 21 juni 2004 23:13 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

condoom gebruikt

En ze is met de pil gestopt omdat dit niets voor haar was, huidproblemen mee etc..

maar het kan dus onregelmatig zijn.. dat zal het wel zijn..
Als er geen condoom gescheurt is ofzo dan zou ik me geen zorgen maken igg...
  dinsdag 22 juni 2004 @ 17:28:39 #40
95569 Talena
Morgen gratis bier!
pi_20098302
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 08:53 schreef Rickman_ het volgende:

[..]

Volgens mij, als jij in je eentje naar de dokter gaat, en je dit met je dokter bespreekt kunnen je ouders er volgens mij nooit achter komen?
ja nou, ze krijgen toch rekening binnen en alles?
*woont nog thuis*
Bewust
http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=95569 :O
Never love someone more than you know him
pi_20102419
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 09:42 schreef innovative het volgende:

[..]

Is wel vrij normaal, staat ook in de bijsluiter dat je de eerste drie maanden veel bijwerkingen kunt hebben in de trant van bloedverlies, pijnlijke borsten, stemmingswisselingen ed. Ik werd de eerste keer dat ik de pil had geslikt, wel gewoon op tijd ongesteld, maar het duurde meteen 10 dagen, en was ook een stuk heftiger dan normaal. Na drie maanden liep alles op rolletjes, was ik ook nog maar een dag of 5 ongesteld, en gewoon keurig elke 4 weken.

Dus, heb je na drie maanden nog problemen, dan moet je even bij je dokter langs en een andere pil halen. Maar de eerste drie strips is het niet vreemd...
Bedankt voor je reactie! Ik kijk het gewoon even 3 maanden aan en of ik gewoon ongesteld wordt in de stopweek. Verder heb ik nergens last van,dus dat zit wel goed.
pi_20106162
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:28 schreef Talena het volgende:

[..]

*woont nog thuis*
Zit je in het ziekenfonds of ben je particulier verzekerd? In het eerste geval krijgen je ouders geen rekening... Je kunt ook vragen of je het zelf mag betalen aan de dokter. Het kost geld, dat wel, maar het scheelt een hoop zorgen...

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je minstens één uur in de week een baantje hebt, kun je al het ziekenfonds in, en ben je van het hele rekeningenprobleem af. Wel even bij de huisarts aangeven dat je over bent naar het ziekenfonds natuurlijk!
  woensdag 23 juni 2004 @ 00:06:29 #43
45511 TimmyAsd
pi_20109863
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 13:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Als er geen condoom gescheurt is ofzo dan zou ik me geen zorgen maken igg...
niet dat ik weet nee..
zal ook wel niets zijn..
pi_20113911
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 17:28 schreef Talena het volgende:

[..]

*woont nog thuis*
Toen mijn vriendin voor het eerst de pil ging halen, kon ze het consult en de pil gewoon contant betalen zonder rekening. En als dat bij jouw dokter niet kan: Er staat alleen maar iets van 'consult' op die rekening. Niet 'Talena kwam bij mij om de pil te halen'
pi_20115634
Heeft er hier iemand ervaring met een candida schimmelinfectie door gebruik van de pil (teveel oestrogeen)
Na 6 maand diane gebruik te hebben heb ik volgens mij nu een infectie zitten, tis de eerste keer dat ik er last van heb (waarschijnlijk pilgebruik, verminderde weerstand en stress situatie samen) maar ik ben nu aan mijn eerste week met femodeen bezig. Zou nu door de lagere oestrogeen dosis de infectie vanzelf kunnen verdwijnen?
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_20118715
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 10:37 schreef Hello_Kitty het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met een candida schimmelinfectie door gebruik van de pil (teveel oestrogeen)
Na 6 maand diane gebruik te hebben heb ik volgens mij nu een infectie zitten, tis de eerste keer dat ik er last van heb (waarschijnlijk pilgebruik, verminderde weerstand en stress situatie samen) maar ik ben nu aan mijn eerste week met femodeen bezig. Zou nu door de lagere oestrogeen dosis de infectie vanzelf kunnen verdwijnen?
Schimmelinfecties kunnen bij iedereen voorkomen, helaas. Kan vooral komen door het gebruik van zeep/scheerschuim/wasmiddel die/dat de zuurgraad van de vagina aantast, daarnaast door het dragen van te strak ondergoed of te strakke broeken, verminderde weerstand, een te hoog bloedsuikerniveau, seks (baal!)...

Een schimmelinfectie verdwijnt vaak niet vanzelf. Even naar de dokter is de beste truc die er is, je krijgt dan óf een orale kuur (vaak 1 pil), óf een serie vaginale tabletten, in combinatie met zalf.

Ik zou in ieder geval niet gokken op het gebruik van een nieuwe pil voor het overgaan van een schimmel, daar is het te vervelend voor (komt bij dat je ook je vriend schimmels cadeau kunt doen), en zolang niet vast staat dat de schimmel ook daadwerkelijk door die pil komt (vaak is er zelfs géén oorzaak te achterhalen), is ook niet zeker dat die nieuwe pil hier ook maar enige invloed op heeft. Daarnaast, schimmels moeten behandeld worden met antibiotica, en dat zit niet in de pil... als je het eenmaal hebt, is dat het enige wat helpt.
  donderdag 24 juni 2004 @ 10:37:11 #47
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_20146626
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 09:40 schreef innovative het volgende:
(..)wanneer de pil wel en niet verminderd werkt. Hiervoor golden bepaalde darminfecties...
(...) Maar diarree is in ieder geval niet altijd gevaarlijk, het hangt helemaal af van de omstandigheden.
Volgens mijn huisarts liep ik wel gevaar door prikkelbare darm syndroom, en dat is geen infectie. Ik heb altijd begrepen dat dunne ontlasting geen probleem is, maar als je moet hollen om de wc te halen binnen 4 uur na het innemen dat het wel gevaarlijk is, infectie of geen infectie.
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_20156047
apotheek had een heel boekwerk erover, heb nog gezocht naar het stuk tekst dat mijn vriend er letterlijk uit overgenomen heeft en naar mij heeft gemaild, maar kon het niet vinden. Want daar werd dus wel over echte infecties geschreven.. iig, even bij de huisarts advies inwinnen doet nooit pijn...
pi_20156228
Mijn vriendin en ik zijn nu al 4 jaar samen en zij is ook al meer dan 4 jaar aan de pil. Niks aan de hand denk je dan, enige probleem is dat ze niet wil dat ik zonder condoom neuk, terwijl ik het iedere keer maar gehannes vind. Haar moeder heeft er een zoon bij gekregen door de pil heen, en nu is zij bang dat haar dat ook gebeurt. Maar hoe groot is die kans nou eigenlijk helemaal?!? Alvast bedankt.
pi_20157002
0,2 procent... dus per jaar worden van de 1000 pilgebruiksters er 2 zwanger...

kijk maar op www.anticonceptie-online.nl, staat zowel de theoretische kans als de praktische kans op...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')