quote:geniaal schrijft:
Vorige maand heb ik heel onregelmatig de pil geslikt, i.v.m. ziekte. Vlak daarna kreeg ik een doorbraakbloeding, dus was ik er weer een paar dagen mee gestopt.
Op dat moment is het dan natuurlijk niet handig om onveilig sex te hebben.
Alleen, nu vraag ik me af, wanneer is het wel weer veilig?
Ik heb die strip nu wel afgemaakt, en ben vandaag aan een nieuwe begonnen.
Is het pas na deze strip weer veilig?
b.v.d.
quote:Sann_e antwoord daarop:
ik geloof dat het 2 weken duurt voordat het weer veillig is. Kan dat
Anders moet ej ff de bijsluiter goed doorspitten, daar staat het mestal wel in
Als ze gewoon haar stopweek heeft gehad en geen extra dagen daaraan heeft geplakt is de pil gewoon veilig...quote:Op zondag 20 juni 2004 18:09 schreef Psych het volgende:
Mijn vriendin slikt al een tijdje de pil, nu is ze ongesteld geweest en is ze vrijdag weer begonnen met de pil, kan ik nu vanavond sex met haar hebben zonder condoom te gebruiken? Ik heb er gewoon niet zoveel verstand van en kon dit zo snel nergens terugvinden.
Als zij alle 21 pillen in haar strip heeft geslikt, dan is ze altijd beschermd.quote:Op zondag 20 juni 2004 18:09 schreef Psych het volgende:
Mijn vriendin slikt al een tijdje de pil, nu is ze ongesteld geweest en is ze vrijdag weer begonnen met de pil, kan ik nu vanavond sex met haar hebben zonder condoom te gebruiken? Ik heb er gewoon niet zoveel verstand van en kon dit zo snel nergens terugvinden.
Diarree is niet alleen van belang in geval van een darminfectie. Als je diarree hebt "spoelt" alles wat je inneemt sneller door je darmen heen, waardoor het niet genoeg kans krijgt om opgenomen te worden in het bloed.quote:Op maandag 21 juni 2004 11:17 schreef innovative het volgende:
diarree is alleen als je een darminfectie hebt waarbij de voedingsstoffen verminderd worden opgenomen. Weet niet precies welke infecties hier bij van belang zijn, als je in zo'n situatie raakt moet je even naar je huisarts bellen of wat informatie vragen bij de apotheek.
Hoe heb jullie je tegen een eventuele zwangerschap beschermt dan????quote:Op maandag 21 juni 2004 18:12 schreef TimmyAsd het volgende:ff een vraagje:
Mijn vriendin is nu ongeveer een maandje gestopt met de pil (kan iets langer zijn..), en ze had vorige week ongesteld moeten worden.. is niet gebeurd. Heeft dit te maken met het stoppen van de pil, of zijn we iets te onvoorzichtig geweest?
condoom gebruiktquote:Op maandag 21 juni 2004 21:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe heb jullie je tegen een eventuele zwangerschap beschermt dan????
Het kan zijn dat haar cyclus nog een beetje in de war is, het gebeurt wel vaker dat dat zichzelf weer moet ordenen, dan kan het net zoals in het begin zijn dat het onregelmatig is...
Maar ze kan ook zwanger zijn als je onvoorzichtig bent geweest(bv periodieke onthouding, zeer onveilig), dat kan best als je net gestopt ben met je pil, toen ik met de pil stopte omdat ik graag zwanger wilde worden was het ook in 1 keer raak....
Volgens mij, als jij in je eentje naar de dokter gaat, en je dit met je dokter bespreekt kunnen je ouders er volgens mij nooit achter komen?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 07:19 schreef Talena het volgende:
Ik heb ook ff een vraagje, kan ik aan de pil zonder dat mn ouders het merken behalve dan bij de rutgerstichting??
Volgens mij is dat gewoon normaal. Bij de een komt het vroeger dan de ander. Kon ze die laatste pil niet alsnog binnen 12 uur slikken?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 08:52 schreef Rickman_ het volgende:
Ook een vraagje van deze kant: Mijn vriendin is voor het eerst een pil vergeten (Microgynon 30). Het was de allerlaatste pil in de strip. Even bijsluiter gelezen, en ze heeft besloten om gelijk te beginnen met de stopweek, en volgende week weer verder te gaan. Haar menstruatie had eigenlijk begin deze week moeten beginnen, maar tot onze verbazing kwam deze gelijk 2 dagen nadat ze de pil was vergeten.
Is dit normaal dat het zo vroeg begint? Of is dit zo'n 'doorbraakbloeding' ofzo? (Wat klinkt dat woord overigens eng)
Omdat ik vorig jaar tot twee keer toe ernstige diarree heb gehad heb ik mijn vriend gevraagd (ik zat in het buitenland) om hier navraag over te doen bij dokter en apotheek. In de apotheek heeft hij een heel boek voor zijn neus gekregen, waar precies in vermeldt stond wanneer de pil wel en niet verminderd werkt. Hiervoor golden bepaalde darminfecties...quote:Op maandag 21 juni 2004 19:35 schreef Landiej het volgende:
[..]
Diarree is niet alleen van belang in geval van een darminfectie. Als je diarree hebt "spoelt" alles wat je inneemt sneller door je darmen heen, waardoor het niet genoeg kans krijgt om opgenomen te worden in het bloed.
Ook gezonde darmen kunnen niet makkelijk voedings- en andere stoffen opnemen wanneer je last hebt van diarree...
Dit zeg ik niet omdat ik betweterig wil zijn, maar omdat ik niet wil dat meiden straks zwanger rondlopen door valse voorlichting (hoewel ik vind dat je niet zonder meer op adviezen van mensen op een forum af moet gaan, maar beter ff naar je dokter kan stappen)
Is wel vrij normaal, staat ook in de bijsluiter dat je de eerste drie maanden veel bijwerkingen kunt hebben in de trant van bloedverlies, pijnlijke borsten, stemmingswisselingen ed. Ik werd de eerste keer dat ik de pil had geslikt, wel gewoon op tijd ongesteld, maar het duurde meteen 10 dagen, en was ook een stuk heftiger dan normaal. Na drie maanden liep alles op rolletjes, was ik ook nog maar een dag of 5 ongesteld, en gewoon keurig elke 4 weken.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 08:42 schreef Perzikje het volgende:
Ik ben deze maand met de pil begonnen op de eerste dag van mijn menstruatie. Nu moet ik nog onegeveer 7 pillen slikken voor de stopweek begint. Nu heb ik licht bloedverlies. Is dit normaal? En word ik in de stopweek wel weer gewoon ongesteld?
Als er geen condoom gescheurt is ofzo dan zou ik me geen zorgen maken igg...quote:Op maandag 21 juni 2004 23:13 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
condoom gebruikt
En ze is met de pil gestopt omdat dit niets voor haar was, huidproblemen mee etc..
maar het kan dus onregelmatig zijn.. dat zal het wel zijn..
ja nou, ze krijgen toch rekening binnen en alles?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 08:53 schreef Rickman_ het volgende:
[..]
Volgens mij, als jij in je eentje naar de dokter gaat, en je dit met je dokter bespreekt kunnen je ouders er volgens mij nooit achter komen?
Bedankt voor je reactie! Ik kijk het gewoon even 3 maanden aan en of ik gewoon ongesteld wordt in de stopweek. Verder heb ik nergens last van,dus dat zit wel goed.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 09:42 schreef innovative het volgende:
[..]
Is wel vrij normaal, staat ook in de bijsluiter dat je de eerste drie maanden veel bijwerkingen kunt hebben in de trant van bloedverlies, pijnlijke borsten, stemmingswisselingen ed. Ik werd de eerste keer dat ik de pil had geslikt, wel gewoon op tijd ongesteld, maar het duurde meteen 10 dagen, en was ook een stuk heftiger dan normaal. Na drie maanden liep alles op rolletjes, was ik ook nog maar een dag of 5 ongesteld, en gewoon keurig elke 4 weken.
Dus, heb je na drie maanden nog problemen, dan moet je even bij je dokter langs en een andere pil halen. Maar de eerste drie strips is het niet vreemd...
Zit je in het ziekenfonds of ben je particulier verzekerd? In het eerste geval krijgen je ouders geen rekening... Je kunt ook vragen of je het zelf mag betalen aan de dokter. Het kost geld, dat wel, maar het scheelt een hoop zorgen...quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:28 schreef Talena het volgende:
[..]
ja nou, ze krijgen toch rekening binnen en alles?
*woont nog thuis*
niet dat ik weet nee..quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Als er geen condoom gescheurt is ofzo dan zou ik me geen zorgen maken igg...
Toen mijn vriendin voor het eerst de pil ging halen, kon ze het consult en de pil gewoon contant betalen zonder rekening. En als dat bij jouw dokter niet kan: Er staat alleen maar iets van 'consult' op die rekening. Niet 'Talena kwam bij mij om de pil te halen'quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:28 schreef Talena het volgende:
[..]
ja nou, ze krijgen toch rekening binnen en alles?
*woont nog thuis*
Schimmelinfecties kunnen bij iedereen voorkomen, helaas. Kan vooral komen door het gebruik van zeep/scheerschuim/wasmiddel die/dat de zuurgraad van de vagina aantast, daarnaast door het dragen van te strak ondergoed of te strakke broeken, verminderde weerstand, een te hoog bloedsuikerniveau, seks (baal!)...quote:Op woensdag 23 juni 2004 10:37 schreef Hello_Kitty het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met een candida schimmelinfectie door gebruik van de pil (teveel oestrogeen)
Na 6 maand diane gebruik te hebben heb ik volgens mij nu een infectie zitten, tis de eerste keer dat ik er last van heb (waarschijnlijk pilgebruik, verminderde weerstand en stress situatie samen) maar ik ben nu aan mijn eerste week met femodeen bezig. Zou nu door de lagere oestrogeen dosis de infectie vanzelf kunnen verdwijnen?
Volgens mijn huisarts liep ik wel gevaar door prikkelbare darm syndroom, en dat is geen infectie. Ik heb altijd begrepen dat dunne ontlasting geen probleem is, maar als je moet hollen om de wc te halen binnen 4 uur na het innemen dat het wel gevaarlijk is, infectie of geen infectie.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 09:40 schreef innovative het volgende:
(..)wanneer de pil wel en niet verminderd werkt. Hiervoor golden bepaalde darminfecties...
(...) Maar diarree is in ieder geval niet altijd gevaarlijk, het hangt helemaal af van de omstandigheden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |