FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [centraal] vrachtautotopic deel 2
Alexxxxxzaterdag 19 juni 2004 @ 15:33
[centraal] vrachtautotopic

Foto's vandaag gemaakt bij de transportdag te Leeuwarden

Volvo F88 van Betten uit Appelscha

DAF neusje

Scania 124L420 Topline uit Sint Jacobiparochie

Scania T114C340 van Hoekstra uit Leeuwarden

Volvo FH16, Gebr. Amsterdam, Hindeloopen

Scania, Vellema, Drachten

Ford Thames Trader

Volvo N12, Willem Sonnema, Wirdum

Volvo F16, Monsma, Vrouwenparochie, ex-Greving

Volvo N7

DAF XF95, DAF, Eindhoven

Magirus-Deutz, PAX, Leeuwarden

Ford F450, Theo Faber, Leeuwarden (inderdaad, dat bedrijf dat vorige week is afgebrand)

Renault Mascott, Theo Faber, Leeuwarden

MAN TG-A, Bremer, Wijnjewoude
Jofunu-kunzaterdag 19 juni 2004 @ 15:46
Geen ouwe Scania torpedo's gespot? *is mijn pa dol op*
En die F88 roelt! Evenals die N12 en N7 natuurlijk

[ Bericht 18% gewijzigd door Jofunu-kun op 19-06-2004 15:47:11 (*was heflt vergeten enzo..) ]
Alexxxxxzaterdag 19 juni 2004 @ 15:49
Jawel. De scania Torpede van Chauffeursvereniging Friesland uiteraard, plus vier oude scania torpedo's van Jac. de Jong uit Joure, waarvan 2 Zweedse brandweerauto's, en nog een T112 van iemand bij mij uit het dorp en nog een ritsje T142 en T143 van Van der galien.. maar die heb ik
-niet met mn digitale camera, maar met mn analoge camera op de foto gezet
-stond binnen dus geen goede foto mogelijk
-had ik al op de foto
V8powerzaterdag 19 juni 2004 @ 15:58
Nu we het toch zo leuk over vrachtwagens hebben, gaat er nog iemand naar het Mega Trucks Festival 3/4 juli? Dit wordt gehouden bij het evenemententerrein van SFH.
Knockoutzaterdag 19 juni 2004 @ 16:21
M'n pa z'n auto:
Virus.NLzaterdag 19 juni 2004 @ 19:12
Vandaag ben ik 4e geworden op het NK in de categorie bakwagen, net buiten de prijzen

De nummers 5 t/m 1 zaten allemaal tussen de 2901 en 2954 punten, dus het zat allemaal erg dicht bij elkaar

De algemeen Nederlands Kampioen is dit keer een buschauffeur geworden die 3100zoveel punten heeft gehaald

Gelukkig had ik me al geplaatst voor het WK in Kroatië
V8powerzaterdag 19 juni 2004 @ 19:31
He Virus.nl kun je mij even accepteren op MSN?

My alltime favorite:


En dat is niet alleen om die mooie sticker op de neus
PeuRaczaterdag 19 juni 2004 @ 19:43
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 19:12 schreef Virus.NL het volgende:
Vandaag ben ik 4e geworden op het NK in de categorie bakwagen, net buiten de prijzen

De nummers 5 t/m 1 zaten allemaal tussen de 2901 en 2954 punten, dus het zat allemaal erg dicht bij elkaar

De algemeen Nederlands Kampioen is dit keer een buschauffeur geworden die 3100zoveel punten heeft gehaald

Gelukkig had ik me al geplaatst voor het WK in Kroatië
Wat voor een wedstijd was dat dan? * PeuRac vrachtauto n00b is
Virus.NLzaterdag 19 juni 2004 @ 19:56
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 19:43 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Wat voor een wedstijd was dat dan? * Virus.NL vrachtauto n00b is
Behendigheidswedstrijden

Misschien dat het aan de hand van foto's wat duidelijker wordt

Hier een gewone wedstrijd, dus geen WK of NK:

http://www.chauffeursverenigingen.nl/slideshow-mackdag.htm
Alexxxxxzaterdag 19 juni 2004 @ 20:37
Hey Virus, was jij ook in Leeuwarden dan?
Jofunu-kunzaterdag 19 juni 2004 @ 23:13
Kost dat veel, Virus, meedoen aan zo'n wedstrijd?
Jofunu-kunzaterdag 19 juni 2004 @ 23:21
Wat was trouwens de bedoeling van de onderdelen? Overal zo dicht mogelijk op komen te staan ofzo?
vdo28zondag 20 juni 2004 @ 13:39
Tvp alvast...
Virus.NLzondag 20 juni 2004 @ 14:15
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 20:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Hey Virus, was jij ook in Leeuwarden dan?
Nee, het NK was in Spijkenisse
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 23:13 schreef Jofunu-kun het volgende:
Kost dat veel, Virus, meedoen aan zo'n wedstrijd?
Nee, het kost niks, maar om mee te doen moet je je bij een voorronde plaatsen
http://www.chauffeursverenigingen.nl/
Jofunu-kunzondag 20 juni 2004 @ 17:35
*ziet niet waar ie zich eventueel zou kunnen inschrijven* Of moet daar weer WEL voor betaald worden?
Jofunu-kunzondag 20 juni 2004 @ 19:18
Ik reed trouwens vrijdag op een nasty Daf 65, met een overactieve Turbofluit.. of er zo'n namaak fluitje in de uitlaat zat weet ik niet, maar ik heb het idee dat het echt de turbo was, echt zo'n fluit die je zowel binnen als buiten goed kon horen.. De originele Chauffeur is op vakantie, dus ik hoop dat ik de komende week ook op die auto mag rijden..
Alexxxxxzondag 20 juni 2004 @ 21:15
Volgens mij moet je lid zijn van een chauffeursvereniging ommee te doen Gewoon contact opnemen dus met je plaatselijke chauffeursvereniging. Adressen en telefoonnummers staan oa in de Trucks.
Virus.NLzondag 20 juni 2004 @ 21:17
Ik ben ook nergens lid van hoor Maar je kan altijd zo een vereniging opbellen/mailen om te vragen wanneer ze een open wedstrijd hebben
Jofunu-kunzondag 20 juni 2004 @ 21:20
Ik zou weleens willen weten hoe goed ik mezelf kan meten tov de wat meer ervaren chauffeurs *Probeert nl zelf veel dingen uit om net een betere draai te krijgen, of net iets makkelijker achteruit te steken*
Alexxxxxzondag 20 juni 2004 @ 21:23


twee IHI's van Notenboom uit Pijnacker, in berlikum bezig bij de aanleg van het tweede westland

Volvo FH16 550 Globetrotter van Monsma -->http://www.monsmatrucks.nl

Volvo FM9 220

vandaag onderweg tegen gekomen. Alhoewel de bovenste twee niet 100% vrachtwagen zijn....
Virus.NLzondag 20 juni 2004 @ 21:29
De foto's van gisteren staan nu ook online (ik sta niet op de foto) http://www.chauffeursverenigingen.nl/slideshow-nk2004.htm
Virus.NLzondag 20 juni 2004 @ 22:03
Foto gemaakt in de veiling in Aalsmeer

Alexxxxxzondag 20 juni 2004 @ 22:05
Dat plastic zakje geeft een leuk effect Alsof ie door de besneeuwde bergen rijdt of zo
V8powerzondag 20 juni 2004 @ 22:12
Alexxxxx ga jij nog naar het Mega Trucks Festival of het Truckstar Festival?
Virus.NLzondag 20 juni 2004 @ 22:14
Komt die stradle carrier!!!

Virus.NLzondag 20 juni 2004 @ 22:29
Btw de nieuwe reclame van Amstel is ook geweldig

http://www.amstel.nl/sess(...)cial/commercial.html
Virus.NLzondag 20 juni 2004 @ 23:42
Mijn vader is met deze wagen naar de Oekraïne geweest met hulpgoederen

vdo28maandag 21 juni 2004 @ 09:56
Een onwijs mooie auto, virus
John_Nmaandag 21 juni 2004 @ 14:44
Hier 2 van me vaders vrachtwagen, een HPI 420 met Opticruise. (dit is de zelfde vrachtwagen als Knockout)

Let niet op de oude trailer die erachter zit. Hij is van me vaders opdrachtgever. (Me vader is een charter)

vdo28maandag 21 juni 2004 @ 17:18
quote:
Op maandag 21 juni 2004 14:44 schreef John_N het volgende:
Hier 2 van me vaders vrachtwagen, een HPI 420 met Opticruise. (dit is de zelfde vrachtwagen als Knockout)

Let niet op de oude trailer die erachter zit. Hij is van me vaders opdrachtgever. (Me vader is een charter)
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er zeer goed uit, Scania blijft wat mij betreft toch echt het mooiste en vooral het prettigst rijdende merk vrachtwagen.
Jofunu-kunmaandag 21 juni 2004 @ 17:48
Virus, die shot van Aalsmeer, is dat in die hal waar je terecht komt als je die oprijbrug op gaat? aar ook geweest is*
Jofunu-kunmaandag 21 juni 2004 @ 17:50
quote:
Op maandag 21 juni 2004 17:18 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Ziet er zeer goed uit, Scania blijft wat mij betreft toch echt het mooiste en vooral het prettigst rijdende merk vrachtwagen.
Ik zou best Scania 4 of R willen rijden, hoeft nieteens zo'n 500+ pk trekker te zijn.. gewoon een bakwagentje tussen de 210 en de 280 is al zat... Maarja, voorlopig zitten we vast met DAF en Renault, en om over sommige Renaults van het park maar te zwijgen, wat een grafbakken..
Virus.NLmaandag 21 juni 2004 @ 18:43
quote:
Op maandag 21 juni 2004 17:48 schreef Jofunu-kun het volgende:
Virus, die shot van Aalsmeer, is dat in die hal waar je terecht komt als je die oprijbrug op gaat? aar ook geweest is*
Nee, jij bedoelt waarschijnlijk de Cultra (als je op de rotonde rechts gaat en dan omhoog naar die hal).
phrozemaandag 21 juni 2004 @ 19:42
op www.atw.nl staan allemaal vette trucktesten.
Knockoutdinsdag 22 juni 2004 @ 01:00
quote:
Op maandag 21 juni 2004 17:18 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Ziet er zeer goed uit, Scania blijft wat mij betreft toch echt het mooiste en vooral het prettigst rijdende merk vrachtwagen.
Daarom heeft hij de Volvo ook weggedaan en een Scania gekocht.
Jofunu-kundinsdag 22 juni 2004 @ 15:59
quote:
Op maandag 21 juni 2004 18:43 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Nee, jij bedoelt waarschijnlijk de Cultra (als je op de rotonde rechts gaat en dan omhoog naar die hal).
Dat was idd de Cultra waar ik geweest ben.. Man, ik schrok me rot, dacht eerst dat ik daar niet in zou passen.. blijken er binnen nog meer te staan..
Alexxxxxdinsdag 22 juni 2004 @ 16:21
quote:
Op zondag 20 juni 2004 22:12 schreef V8power het volgende:
Alexxxxx ga jij nog naar het Mega Trucks Festival of het Truckstar Festival?
Als jij via mijn woonplaats rijdt en me mee wil nemen misschien wel ja
Virus.NLdinsdag 22 juni 2004 @ 19:17
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 15:59 schreef Jofunu-kun het volgende:

[..]

Dat was idd de Cultra waar ik geweest ben.. Man, ik schrok me rot, dacht eerst dat ik daar niet in zou passen.. blijken er binnen nog meer te staan..
Ik kom er heel soms wel eens met city-oplegger
Jofunu-kundinsdag 22 juni 2004 @ 23:15
Dat bochtje aan het einde van de hal is best kut, vooral als ze daar staan met al die kolere bloemenkarretjes.. zelfs met de bakwagen most ik 2 keer steken om niets te raken.. Natuurlijk halen ze die karretjes ook niet even opzij ofzo.. Noord-Hollandse aso's!
John_Nwoensdag 23 juni 2004 @ 17:09
is overal zo Jafunu... zwaar ..... vooral als je met een trailer of combinatie rijd
Jofunu-kunwoensdag 23 juni 2004 @ 21:24
Ik had vandaag de planner in de maling genomen joh daar werden ze niet goed van..
Het zit zo: Ik heb alleen rijbewijs C, maar ook kleine ervaring met E, maar mag er dus niet mee rijden.
De planner dacht grappig te zijn en zegt: "Die en die koppelt even een aanhanger achter de auto waar je nu mee hebt gereden en dan mag jij m gaan laden." Maar die persoon had dus de hele combinatie midden op de weg gezet, en een collega moest het hek in en rijdt hem dus een stuk vooruit, zodat ik niet fatsoenlijk naar binnen kan. Ik doe alsof m'n neus bloed en stap doodleuk gewoon in de combinatie, en rij een rondje om de zaak heen om toch goed de loods in te kunnen rijden. Zie je al die gasten kijken: "Jij hebt toch alleen C?" "Ja..?" "Waarom doe je dat dan?" "Omdat k het wel gewoon kan, en ik me niet op m'n kop laat zitten door een planner die dacht een leuk geintje te maken." Die planner had 't me op z'n zenuwen, was bang dat ik de boel in de prak zou rijden..
vdo28donderdag 24 juni 2004 @ 10:36
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 21:24 schreef Jofunu-kun het volgende:
Ik had vandaag de planner in de maling genomen joh daar werden ze niet goed van..
Het zit zo: Ik heb alleen rijbewijs C, maar ook kleine ervaring met E, maar mag er dus niet mee rijden.
De planner dacht grappig te zijn en zegt: "Die en die koppelt even een aanhanger achter de auto waar je nu mee hebt gereden en dan mag jij m gaan laden." Maar die persoon had dus de hele combinatie midden op de weg gezet, en een collega moest het hek in en rijdt hem dus een stuk vooruit, zodat ik niet fatsoenlijk naar binnen kan. Ik doe alsof m'n neus bloed en stap doodleuk gewoon in de combinatie, en rij een rondje om de zaak heen om toch goed de loods in te kunnen rijden. Zie je al die gasten kijken: "Jij hebt toch alleen C?" "Ja..?" "Waarom doe je dat dan?" "Omdat k het wel gewoon kan, en ik me niet op m'n kop laat zitten door een planner die dacht een leuk geintje te maken." Die planner had 't me op z'n zenuwen, was bang dat ik de boel in de prak zou rijden..
Zo moeilijk is het toch ook niet met een aanhanger erachter
Maar je hebt ze wel lekker in de maling genomen
sj44kdonderdag 24 juni 2004 @ 20:19
zo, ik zit vanaf vandaag voor een tijdje bij TPG, eerst een beetje bakwagenrijden in Groningen, en volgende week nachtdienstjes op de trailer naar zwolle en rotterdam
Jofunu-kundonderdag 24 juni 2004 @ 20:26
Vandaag Rondritje Brussel en omstreken gehad, tering wat een land dat België zeg, je kan nergens fatsoenlijk komen als je geen kaart hebt.. Maar goed, ik had er wel 1, anders had ik dit nu niet getypt
Alexxxxxdonderdag 24 juni 2004 @ 21:58
Mn Opa had vroeger altijd een hekel aan dit merk.. hij reed liever Scania... Maar ik vind ze wel leuk Voorla de bovenste, op de plaat gezet in Sint Annaparochie







Virus.NLvrijdag 25 juni 2004 @ 19:37
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 20:26 schreef Jofunu-kun het volgende:
Vandaag Rondritje Brussel en omstreken gehad, tering wat een land dat België zeg, je kan nergens fatsoenlijk komen als je geen kaart hebt.. Maar goed, ik had er wel 1, anders had ik dit nu niet getypt
Maandag zit ik weer ten zuiden van Brussel, en gelukkig heb ik TomTom

Ik had ook een keer een stuk of 5 adressen en alleen een landkaart, geen stratenboek ofzo en ook geen nav.systeem. Het duurde iets langer met zoeken, maar het is me wel gelukt
Scalle--zondag 27 juni 2004 @ 19:35
Nog enkele leuke fototjes gevonden van kleine Amerikaantjes










Is wel wat anders dan de truckjes waar wij het mee moeten stellen
Virus.NLzondag 27 juni 2004 @ 19:46
quote:
Op zondag 27 juni 2004 19:35 schreef Scalle-- het volgende:
Is wel wat anders dan de truckjes waar wij het mee moeten stellen
Gelukkig wel, met zo'n losse trekker kan je geeneens een rotonde hier nemen
vdo28zondag 27 juni 2004 @ 19:48
Wat een bakbeesten zeg...
Lijkt me wel eens een keer mooi om mee te rijden, maar hier in NL wel onhandelbaar!
RoGaMzondag 27 juni 2004 @ 22:23
ik heb nog een home made foto van de nieuw actros, ik werk bij mercedes bedrijfswagen garqage en deze stond binnen voor schade aan de voorkant, het is een rechtsgestuurde 2546, dus 25 tons trekker, V6 460 pk, ook nog automaat, 2asser, met verstelbare schotel

Alexxxxxmaandag 28 juni 2004 @ 19:25
quote:
Op zondag 20 juni 2004 23:42 schreef Virus.NL het volgende:
Mijn vader is met deze wagen naar de Oekraïne geweest met hulpgoederen

[afbeelding]
Oude wagen van Vos trouwens.. hebben vorig jaar een hele rits scania's verkocht...

Vandaag in rotjeknor en Hoek van Holland geweest.. vele gezien, weinig gefotografeerd.
Virus.NLmaandag 28 juni 2004 @ 19:28
quote:
Op maandag 28 juni 2004 19:25 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Oude wagen van Vos trouwens.. hebben vorig jaar een hele rits scania's verkocht...
je meent het maar Vos heeft gewoon lease-bakken lijkt me.....
Alexxxxxmaandag 28 juni 2004 @ 19:30
Dat weet ik niet... ik weet alleen dat Beers vorig jaar een flink overschot oranje scania 114 toplines had En dat ze daardoor voor extreem lage prijzen de deur uit gingen
Scalle--dinsdag 29 juni 2004 @ 16:19
quote:
Op zondag 27 juni 2004 22:23 schreef RoGaM het volgende:
ik heb nog een home made foto van de nieuw actros, ik werk bij mercedes bedrijfswagen garqage en deze stond binnen voor schade aan de voorkant, het is een rechtsgestuurde 2546, dus 25 tons trekker, V6 460 pk, ook nog automaat, 2asser, met verstelbare schotel

Sorry maar ik tel toch echt 3 assen hoor
Alexxxxxdinsdag 29 juni 2004 @ 16:21
Hij zal wel tandemasser bedoelen of zo.. Alhoewle het er uit ziet als een voorloopas
RoGaMdinsdag 29 juni 2004 @ 22:55
ja is voorloopas, maar bedoelde dus 2 assen aan de achterkant :p, moest vandaag beurt aan zo'n ding doen, zijn echt machtig mooie machines tegenwoordig, alles electrisch verstelbaar enzo, en grote luchttanks, super allemaal, niets voelt goedkoop aan
Alexxxxxwoensdag 30 juni 2004 @ 14:39
hanomagmaandag 5 juli 2004 @ 12:00
Ik heb mun site geupdate, alleen ik zoek nog veel meer pics van Hanomag & Henschel trucks.
Wie heeft er nog een paar evt. met wat specs enzo. bij voorkeur Nederlandse wagens.

www.hanomag-henschel.tk
Alexxxxxdinsdag 6 juli 2004 @ 12:51
Ik heb nog wat foto\'s van Hanomags en Henschels, maar die krijg je tzt wel te zien
Alexxxxxzaterdag 10 juli 2004 @ 17:22
Jofunu-kunzondag 11 juli 2004 @ 16:36
Even apeldoorn bellen...

Ik heb trouwens van de week aan m'n vriendin bewezen echt goed te kunnen rijden, door over bruggetjes te rijden waarvan de borden aangaven :Breedte; 2,20 en hoogte 3,70, terwijl mijn auto de formaten heeft van 2,50 bij 3,80 en dat alles zonder schade...
Jofunu-kundinsdag 13 juli 2004 @ 20:50
*leven in blaast*
Joefjewoensdag 14 juli 2004 @ 00:21
ik werk bij scania maar ik ben daf fan.
Jofunu-kunwoensdag 14 juli 2004 @ 19:24
Bij ons rijden er een aantal Reno Premiums, wat DAF 65 CFjes, CFjes en LFje, Volvo FH12 en nog een Volvo FL geloof ik, maar tot nu toe rij ik liever op 1 van die DAF's dan de rest..
Scalle--zaterdag 17 juli 2004 @ 18:02
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 19:24 schreef Jofunu-kun het volgende:
Bij ons rijden er een aantal Reno Premiums, wat DAF 65 CFjes, CFjes en LFje, Volvo FH12 en nog een Volvo FL geloof ik, maar tot nu toe rij ik liever op 1 van die DAF's dan de rest..
Dan kan jij me waarschijnlijk ff helpen :d Waar zit bij een Daf 85 de zekeringskast?
Alexxxxxzaterdag 17 juli 2004 @ 19:16
Ik ga solliciteren bij Beers
Jofunu-kunzondag 18 juli 2004 @ 20:13
Niet rechts voor de bijrijdersstoel? Of zit daar gewoon een kastje?
Jofunu-kunzondag 18 juli 2004 @ 20:14
Zo hey, doe je goed Lex, nu nog aangenomen worden he..
Alexxxxxzondag 18 juli 2004 @ 20:48
Ja, inderdaad, laten we het hopen Is wel een baan die in mn straatje ligt, dus t zou leuk zijn
hanomagmaandag 26 juli 2004 @ 14:23
Ik heb me vanochtend ingeschreven bij WorkTrans in Oudehaske.
Heeft iemand ervaringen met die gasten??? zijn ze een bitje betrouwbaar??

Ik zoek nl. werk als chauffeur in Friesland, als je een tip hebt hoor ik et graag. kleine beloning(kratje bier) is best wel mogelijk.
Willy84maandag 26 juli 2004 @ 20:33
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 00:21 schreef Joefje het volgende:
ik werk bij scania maar ik ben daf fan.
waar werk je dan ??
Joefjewoensdag 28 juli 2004 @ 17:24
Ik heb bij Beers in Veghel stage gelopen, is wel een kicken bedrijf, en die nieuwe SCANIA R is echt wel vet
Joefjewoensdag 28 juli 2004 @ 17:25
Ik ben nou vrachtwagen monteur maark ik ga nu transport opleiding doen.
Alexxxxxwoensdag 28 juli 2004 @ 19:24
Vandaag een stukje gefietst, onder andere om vrachtwagens op de foto te zetten Het resultaat:














Sollicitatie bij Beers is helaas op niets uitgelopen.. ze denken dat ik geen verstand heb van bedrijfswagentechniek en hoef dus niet eens op gesprek te komen...
vdo28woensdag 28 juli 2004 @ 21:38
quote:
Sollicitatie bij Beers is helaas op niets uitgelopen.. ze denken dat ik geen verstand heb van bedrijfswagentechniek en hoef dus niet eens op gesprek te komen...
Dat klinkt niet positief (zacht gezegd)
sj44kwoensdag 28 juli 2004 @ 22:54
Ik zit nu via een uitzendbureau bij de TPG op een oranje TNT bakwagen (iveco). En ik schuif met een weekje door naar de trailer..

maarja, uitzendwerk duurt helaas nooit lang... Verder zoeken naar iets vasts
vdo28donderdag 29 juli 2004 @ 09:18
Waar zijn die foto's allemaal genomen?
hanomagdonderdag 29 juli 2004 @ 09:36
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 22:54 schreef sj44k het volgende:
Ik zit nu via een uitzendbureau bij de TPG op een oranje TNT bakwagen (iveco). En ik schuif met een weekje door naar de trailer..

maarja, uitzendwerk duurt helaas nooit lang... Verder zoeken naar iets vasts
sj44k
welk uitzendburo en welke standplaats, heb ook wel interesse om dat werk te gaan doen.
Alexxxxxzaterdag 31 juli 2004 @ 16:59
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 09:18 schreef vdo28 het volgende:
Waar zijn die foto's allemaal genomen?
Foto 2, 3 en 4 bij de Scania delaer (Rinsma) in Berlikum, de rest op verschillende locaties in Leeuwarden
sj44kzaterdag 31 juli 2004 @ 17:21
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 09:36 schreef hanomag het volgende:

[..]

sj44k
welk uitzendburo en welke standplaats, heb ook wel interesse om dat werk te gaan doen.
start in groningen
Alexxxxxwoensdag 4 augustus 2004 @ 16:41

Nog dagelijks aan het werk bij het plaatselijke sloopbedrijf
Scalle--donderdag 5 augustus 2004 @ 13:01
Scania Longline:




Ook verkrijgbaar met 4 asjes
vdo28donderdag 5 augustus 2004 @ 15:14
Die longline is wel een machtig ding hoor....
Lightvrijdag 6 augustus 2004 @ 23:30
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 13:01 schreef Scalle-- het volgende:
Scania Longline:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ook verkrijgbaar met 4 asjes
[afbeelding]
Dat ziet er best indrukwekkend uit
Alexxxxxzaterdag 7 augustus 2004 @ 11:49
De Peter kempen versie van de Longline is nog wel het leukst
Een T4 Longline
Jofunu-kunmaandag 9 augustus 2004 @ 22:56
Die longline is wel beestachtig mooi..
Virus.NLmaandag 9 augustus 2004 @ 23:01


Dat ziet er toch niet uit

Hoe durf je een Longline zonder tandemas/voorloopas te bestellen
V8powermaandag 9 augustus 2004 @ 23:07
Zie ik toch liever dit:

Virus.NLmaandag 9 augustus 2004 @ 23:08
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 23:07 schreef V8power het volgende:
Zie ik toch liever dit:

[img]http://admin.v8power.nl/images/fotos/a_40f6be166d39d.jpg[\img]
Die is zeker mooi
V8powermaandag 9 augustus 2004 @ 23:10
In opdracht van hetzelfde bedrijf gebouwd en bedoeld voor de handel:



Jammer van die korte sidepipe...
Alexxxxxvrijdag 13 augustus 2004 @ 21:29
Sint Annaparochie:

Oud ijzer op de weegbrug....

Sint Jacobiparochie:



Berlikum:

Nog dagelijks aan het werk

Lijkwagen

Beetgum:



Leeuwarden:



Legergroen chassis en bumper... Een A50 van de marine? aan de vorm van het doek te zien geen dikke DAF....

geen truck, wel leuk

Kermiswagen :|



Die andere 1-serie was in een iets betere staat oll:






Canadese Chevrolet stompkop

Zouden ze al afgeschreven zijn? Ze zijn in ieder geval nog aan het werk Volgens mij waren dit in de jaren 80 al de nog oudste werkende trucks van Nederland.. en ze werken nog steeds! In de kabellegindustrie.


Virus.NLzaterdag 14 augustus 2004 @ 18:04
Vandaag was ik even met losse trekker op Kamp Zeist

Scalle--zondag 15 augustus 2004 @ 01:19
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 18:04 schreef Virus.NL het volgende:
Vandaag was ik even met losse trekker op Kamp Zeist

[afbeelding]
Oplegger losgeraakt?
Virus.NLzondag 15 augustus 2004 @ 12:13
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 01:19 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

Oplegger losgeraakt?
Nee, zonder oplegger is het veel leuker om op te trekken bij verkeerslichten
V8powerzondag 15 augustus 2004 @ 16:01
Lid van de Scania Kings Club trouwens Virus?
Virus.NLzondag 15 augustus 2004 @ 16:21
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 16:01 schreef V8power het volgende:
Lid van de Scania Kings Club trouwens Virus?
hmm, dat modelletje dat je krijgt heb ik al Ik denk dat mijn oom wel lid is, ik niet.



sj44kmaandag 16 augustus 2004 @ 19:21
grom, ik haat uitzendwerk.. deze week maar 1 dag..
Ik wil vast werk, wie weet wat in groningen/drenthe/friesland
Scalle--maandag 16 augustus 2004 @ 22:42
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 19:21 schreef sj44k het volgende:
grom, ik haat uitzendwerk.. deze week maar 1 dag..
Ik wil vast werk, wie weet wat in groningen/drenthe/friesland
In België is er veel vast werk voor vrachtwagenchauffeurs maar dat is misschien beetje ver
scruffymaandag 16 augustus 2004 @ 23:12



dit was 1 van mijn lesautoos! heb nog op scania gereden, en volvo
Scalle--vrijdag 20 augustus 2004 @ 15:03
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 23:12 schreef scruffy het volgende:
[afbeelding]


dit was 1 van mijn lesautoos! heb nog op scania gereden, en volvo
Scania, Volvo en Renault zijn de enige waar ik nog niet mee heb gereden
sj44kvrijdag 20 augustus 2004 @ 15:10
ik moet maandag op gesprek bij een bedrijf nabij rotterdam kijken wat het word
vdo28vrijdag 20 augustus 2004 @ 15:41
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 15:03 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

Scania, Volvo en Renault zijn de enige waar ik nog niet mee heb gereden
Dan heb je op het beste nog niet gereden (Scania dus)
vdo28vrijdag 20 augustus 2004 @ 15:42
Ik heb btw nog niet op mercedes, renault en iveco gereden...
sj44kvrijdag 20 augustus 2004 @ 16:02
ik heb met Daf, Iveco, MAN, Terberg en Ginaf gereden
TradeMarkievrijdag 20 augustus 2004 @ 20:51
Ik heb alleen nog maar een stukje in een oude gammele scania proberen te rijden, maar ja, ik heb mn groot rijbewijs ook niet
Virus.NLvrijdag 20 augustus 2004 @ 21:07
Ik heb alleen nog niet met Terberg en Ginaf gereden, maar dat zijn toch maar omgebouwde daf's en volvo's. Dus ik heb denk ik overal wel mee gereden (nee natuurlijk geen oostblok-dingen of amerikaanse ofzo)
Alexxxxxvrijdag 20 augustus 2004 @ 22:36
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 21:07 schreef Virus.NL het volgende:
Ik heb alleen nog niet met Terberg en Ginaf gereden, maar dat zijn toch maar omgebouwde daf's en volvo's. Dus ik heb denk ik overal wel mee gereden (nee natuurlijk geen oostblok-dingen of amerikaanse ofzo)
Laat de families Van Ginkel en Terberg dit maar niet lezen

Beetje dom imho om te zegen: ik heb alleen in dit en dat merk nog niet gereden'
Er schijnen zo'n 3000 vrachtwagen merken geweest te zijn. Ikzelf heb daar een dikke 1000 van weten te achterhalen. En ik heb met alle 3000 merken nog nooit gereden Wel van een dikke 100 merken foto's. En voor de mensen die een FTf of MAZ al bijzonder vinden: ik heb oa Agrale, FNM, Destefano, enz. in mn collectie zitten
Virus.NLvrijdag 20 augustus 2004 @ 22:39
Ik bedoel natuurlijk dat ik met alle hedendaagse gangbare modellen heb gereden.
vdo28dinsdag 24 augustus 2004 @ 12:59
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 22:39 schreef Virus.NL het volgende:
Ik bedoel natuurlijk dat ik met alle hedendaagse gangbare modellen heb gereden.
En welke bevalt het beste?
Noem eens een top 3tje...

Mijn top 3 zou zijn:

1 Scania.
2 Volvo.
3 MAN.
vdo28dinsdag 24 augustus 2004 @ 13:02
Deze vraag geldt natuurlijk voor iedereen...
Virus.NLdinsdag 24 augustus 2004 @ 20:12
Nou ik heb alleen nog steeds niet met de nieuwe R-serie van Scania gereden, dus ik wacht nog even met mijn lijstje (nu zou Scania niet bovenaan staan)

btw, vdo28 ik ben maandag nog in H'zand en Sappemeer geweest
vdo28dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:06
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 20:12 schreef Virus.NL het volgende:
Nou ik heb alleen nog steeds niet met de nieuwe R-serie van Scania gereden, dus ik wacht nog even met mijn lijstje (nu zou Scania niet bovenaan staan)

btw, vdo28 ik ben maandag nog in H'zand en Sappemeer geweest
Wie zou (nu) dan boven aanstaan?


de zelfde adressen weer in H-S?
Alexxxxxdinsdag 24 augustus 2004 @ 21:09
Ik persoonlijk ben voral een liefhebber van het apartere spul Mercedes vind ik ook wel fijn, maar die plastic-look grillen die ze nu op alle typen invoeren vind ik maar niks

Maar er gaat niets boven de heerlijke ronk van een Detroit diesel, en dan nog het liefst als ie onder de Motor Panels cabine van een FTF ligt

10 oktober kan ik daar weer van genieten, op de Mack en speciaal transport dag
vdo28dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:15
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 21:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik persoonlijk ben voral een liefhebber van het apartere spul Mercedes vind ik ook wel fijn, maar die plastic-look grillen die ze nu op alle typen invoeren vind ik maar niks

Maar er gaat niets boven de heerlijke ronk van een Detroit diesel, en dan nog het liefst als ie onder de Motor Panels cabine van een FTF ligt

10 oktober kan ik daar weer van genieten, op de Mack en speciaal transport dag
Maar welke vind je dan het prettigst kwa rijgedrag,....
Dus als je chauffeur bent (k weet niet of je dat bent) welke auto zou jij het liefst op rijden op dit moment....
Alexxxxxdinsdag 24 augustus 2004 @ 21:17
Ik heb alleen een rijbewijs voor electrische heftrucks
Klonkdinsdag 24 augustus 2004 @ 21:21
mijn favo's (allemaal gereden), de enige die daar nog wat aan kan veranderen is een ritje in een scania longline, helaas heb ik dat nog niet kunnen doen

1: Renault Magnum, superruim, zeer relaxt rijden, alleen in en uit stappen is wennen
2: Scania Topline, lekkere stoelen, mooi interieur.
3: Daf 95 Spacecab, wat een ruimte.
4: MAN TGA XXL cabine, wat een ruimte, alleen interieur wat minder mooi afgewerkt
5: Volvo FH12, prachtige cabine, alleen wat weinig leefruimte door het schuine dak
Virus.NLzondag 29 augustus 2004 @ 22:24
Komend weekend ben ik dus hier te vinden: http://www.ap.hr/?URL=euicr.html
Lightzondag 29 augustus 2004 @ 23:27
Succes alvast
Virus.NLzondag 29 augustus 2004 @ 23:28
Toen was deze auto nog maar 1 weekje oud

okee6maandag 30 augustus 2004 @ 12:11
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 22:24 schreef Virus.NL het volgende:
Komend weekend ben ik dus hier te vinden: http://www.ap.hr/?URL=euicr.html
Succes
vdo28maandag 30 augustus 2004 @ 13:38
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 12:11 schreef okee6 het volgende:

[..]

Succes
Virus.NLdinsdag 7 september 2004 @ 18:59
Even een paar foto's van het WK in Kroatië

Iedereen had eigenlijk wel verwacht dat we enkele prijzen mee naar huis zouden nemen, maar dat viel erg tegen. Bij geen enkele categorie zaten we in de top 3.

Ik ben 11e geworden van de 34 deelnemers in mijn categorie (A= bakwagen).
(Wereldkampioen van 2002 is 17e geworden en de Nederlands kampioen van 2004 is 20e geworden)

Achteraf had ik mee kunnen doen met de leerlingen vanwege mijn leeftijd, en dan zou ik 2e zijn geworden.

Over 2 jaar worden de 25th WORLD CHAMPIONSHIPS OF PROFESSIONAL DRIVERS in Nederland gehouden en dan hopen we dat alles (organisatie, jury en de proeven) beter georganiseerd gaat worden.

Ik had alleen op vrijdag en zondag mijn camera meegenomen om een paar foto's te maken. De foto's van de wedstrijddag zelf krijg ik later





Er stonden op een apart terrein dezelfde wagens die ook met de wedstrijd gebruikt werden om mee te oefenen. Ieder land had daar een half uur voor.


Tegen de regels in werden er toch wipkarren gebruikt ipv. 'echte' aanhangwagens.




Met deze wagen werd de wedstrijd eco-driving gedaan:




Voor deze proef moest je uitstappen en weer met een vol glas water instappen en over de hobbels rijden zonder stil te staan. Daarna werd gemeten hoeveel water er nog in het glas zat.


Met de rechtervoorkant de groene paaltjes omrijden:


De DAF-promotie truck is op het laatste moment toch nog gekomen, alleen had hij geen tijd meer om een vergunning te regelen voor zijn aanhanger waarmee de lengte op 25 meter zou komen.


De prijzen:


Als ik meer foto's van de behendigheidsproeven binnenkrijg zal ik ze ook posten
vdo28dinsdag 7 september 2004 @ 20:33
Interessant Virus, we zien vanzelf wel meer he ?
Jofunu-kundinsdag 7 september 2004 @ 21:23
Zeg Collegae, iemand een idee waar ik personlijke kenteken platen kan krijgen? (Je weet wel die veel van ons voor 't raam hebben staan met naam van 't vrouwtje erop) Kom niet met Halfords, want die doet ze alleen wit..
Alexxxxxdinsdag 7 september 2004 @ 21:27
@JK: Truckstar Roadcardshop in Hoofddorp maakte ze, misschien nu nog, hun site zal wel via truckstar.nl te vinden zijn denk ik

Mooie foto's Virus! Kom je nu ook in Trucks?
Jofunu-kundinsdag 7 september 2004 @ 21:37
Trucksstar.. Moet je zeker eerst weer die verdomde kaart voor hebben, of is dat tegenwoordig anders?
Alexxxxxdinsdag 7 september 2004 @ 21:51
Je kunt ook zonder kaart bestellen, die kaart is alleen een kortingskaart. Maar sinds truckstar bij Sanoma zit is de shop van het blad losgekoppeld.
Virus.NLdinsdag 7 september 2004 @ 23:30
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 21:27 schreef Alexxxxx het volgende:

Mooie foto's Virus! Kom je nu ook in Trucks?
De teamfoto zal zeker wel in Trucks komen te staan, en misschien ook wel in Truckstar
Virus.NLvrijdag 10 september 2004 @ 11:18
Hier staan de uitslagen en de foto's: http://www.ap.hr/index.cgi?URL=euicr.html
Virus.NLvrijdag 10 september 2004 @ 17:35
Overigens hoorde ik vandaag dat de jury een onderdeel geschrapt heeft, waardoor ik nu 8e ben geworden




[ Bericht 18% gewijzigd door Virus.NL op 10-09-2004 17:45:50 ]
Virus.NLvrijdag 10 september 2004 @ 17:44




http://www.svempas.se/R-serie.html
Alexxxxxzaterdag 11 september 2004 @ 14:23
Minder apart dan zn andere auto's.... Zn toppe rvond ik nog wel de legerversie van de 111
Tha_Tzondag 12 september 2004 @ 22:41
tvp'tje
Jofunu-kunzondag 12 september 2004 @ 22:47
Die nieuwe R is echt machtig.... BAAAS! Ik vind dat ik zo eentje moet hebben..
Tha_Tzondag 12 september 2004 @ 22:50
quote:
Op zondag 12 september 2004 22:47 schreef Jofunu-kun het volgende:
Die nieuwe R is echt machtig.... BAAAS! Ik vind dat ik zo eentje moet hebben..
Ik vind die onderste "grille" geweldig. Beste bankje wat ooit bedacht is
Jofunu-kunmaandag 13 september 2004 @ 19:58
Dat zat toch ook al bij de 4, dat neerklap grilletje?
vdo28maandag 13 september 2004 @ 21:29
quote:
Op maandag 13 september 2004 19:58 schreef Jofunu-kun het volgende:
Dat zat toch ook al bij de 4, dat neerklap grilletje?
yep
Alexxxxxwoensdag 15 september 2004 @ 19:58
In een buurdorp van mij rijdt de eerste R-serie van Friesland rond, sinds juni, bij het bedrijf van de opa van een oud-klasgenoot. Maar ik zag vandaag nog wel een vier serie gewoon afgeleverd worden bij de dealer. Das echt ietsvoor Scania rijders, een oud type kopen terwijl de nieuwe al lang en breed op de markt is....
Alexxxxxwoensdag 15 september 2004 @ 20:58
Weer even voor foto's op pad geweest Het overgrote deel is op het Haagse industrieterrein 'De Binckhorst' genomen.


















Alexxxxxzaterdag 25 september 2004 @ 15:49
vdo28maandag 27 september 2004 @ 09:08
quote:
Tankauto vol stremsel valt in Van Starkenborghkanaal
Foto's:(c) Romke Notenbomer( 1 t/m 9)/Henk van Dijken(10 t/m12)
(Bron: Tv Noord) STROOBOS - Een tankwagen met wei is zaterdag bij Stroobos in het Van Starkenborghkanaal beland. Het ongeval gebeurde doordat de chauffeur met zijn truck in de ( zachte ) berm terecht kwam. De man kon zelf uit de cabine kruipen en raakte niet gewond. Zijn lading bestond uit 35 ton wei, een restproduct dat ontstaat bij het maken van kaas. Voor zover bekend is de lading niet uit de tank gestroomd. De truck is zondagmiddag uit het water getakeld. (update 18:00)
Dit is afgelopen zaterdag gebeurt.
Dit is een vrachtwagen waar ik heel wat uurtjes mee besteed heb en het is dan ook mijn favoriete auto.

Dit weekend had een goede vriend (een collega) de auto mee, en een paar uurtjes voor het ongeluk heb ik nog met hem gesproken. Sterker nog ik zou dit weekend met hem mee op deze vrachtwagen. Zijn eerste gedachte na het ongeluk was dan ook dat hij achteraf wel blij was dat ik niet mee was.

Gelukkig was het ongeluk ook niet zijn schuld. De stuurstang brak waardoor de auto rechtsaf ging...

Voor mij bizar om te zien dat de auto in het water ligt maar ik ben natuurlijk ontzettend blij dat die vriend en collega van me ongedeerd er uit kon komen.....

Een foto (3 zelfs) van deze auto is zelfs te zien in mijn fotoboek (met mij ernaast voor het huis), dat zegt wat over het sentiment wat ik bij deze auto voel (jaja tis maar een auto, maar als je op de vreemdste tijden met zo'n auto rijd raak je wel gehecht aan hem)










[ Bericht 0% gewijzigd door vdo28 op 28-09-2004 14:15:55 ]
Alexxxxxdinsdag 28 september 2004 @ 13:58
Tegenover Broersma zo te zien?

* Alexxxxx heeft dat ook altijd een eng stukje gevonden
vdo28dinsdag 28 september 2004 @ 14:14
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 13:58 schreef Alexxxxx het volgende:
Tegenover Broersma zo te zien?

* vdo28 heeft dat ook altijd een eng stukje gevonden
Tegenover Broersma idd, en dat is nog een geluk want iets verderop had het heel anders kunnen aflopen. Daar is het dieper. En het gebeurde om 10 uur s'avonds, de chauffeur heeft 2 a 3 minuten op zijn vrachtwagen (op de trekkerwiel) zitten wachten op een "redding".
Een paar auto's zijn langsgereden zonder iets te zien....

Ik ga vanmiddag nog ff kijken, tot nog toe heb ik het stukje alleen in het donker gezien.
Alexxxxxdonderdag 30 september 2004 @ 20:18
vdo28vrijdag 1 oktober 2004 @ 10:01
Never mind

[ Bericht 96% gewijzigd door vdo28 op 01-10-2004 11:43:55 ]
Alexxxxxdonderdag 7 oktober 2004 @ 21:18
Nog mensen die komende zondag naar de Mackdag in Utrecht gaan?

* Alexxxxx gaat zker weten van wel

Te herkennen aan de ducktape op de rugzak met de text "foto's ruilen?"
Jofunu-kundonderdag 7 oktober 2004 @ 21:28
Geen tijd, ga m'n geld overhouden voor Gothic & Fantasy beurs in Rijswijk 23/24/25 okt.
Alexxxxxdonderdag 7 oktober 2004 @ 21:29
Doe de groeten aan Omnia
Alexxxxxdinsdag 12 oktober 2004 @ 16:40
Ik ben wel geweest afgelopen zondag. moi boek gekocht over Mack in Nederland, veel fotos geruild en zo, en ook vele fotos gemakt. 120 digitaal en 60 analoog

als je de digitale fotos wilt zien kun je hier klikken

Volgend jaar weer
Alexxxxxmaandag 25 oktober 2004 @ 20:16
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 23:30 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

De teamfoto zal zeker wel in Trucks komen te staan, en misschien ook wel in Truckstar
Een verslag van 2 pagina's staat in de actuele trucks
vdo28maandag 25 oktober 2004 @ 21:47
En in de routiers zag ik virusje ook...
Alexxxxxmaandag 25 oktober 2004 @ 21:56
Die krijg ik niet, daar kan ik niet over oordelen. Mn truckstar abonnement is deze maand afgelopen, dus die heb ik ook niet meer. Krijg voor Sinterklaas van mn ouders een Abo op trucks, en morgen gaat er een brief op de post naar Transmobiel, hopelijk plaatst ie wat foto's van me.
Ultimoramaandag 25 oktober 2004 @ 22:38
ik was vorige week in zweden omdat mijn vader aldaar bij scania werkt, en die was zo vriendelijk om mij uit te nodigen om daar bij het demo centrum een rondje te komen rijden in een paar vrachtwagens. omdat ik alleen rijbewijs B-E heb, leek mij dit een leuke kans om eens een vrachtauto te besturen

hier heb je het gebouw van het demo centrum


dit is mijn eerste testauto, eigenlijk ook meteen de meest intressante. een nieuwe Scania R-serie 500 V8 met opticruise. lengte 25 meter (kan ook 23 zijn, weet het niet meer zeker) en een gewicht van 60 ton ok zware en lange jongen dus...




hier krijg ik uitleg van mijn vader over de werking van de opticruise en hoe ik een beetje moet gaan rijden op de testbaan.. wel handig om te weten natuurlijk


hier ben ik aan het cruisen volle concentratie.. en damned wat een über gevoel. weet eindelijk waar dat "king of the road" vandaan komt. had ik echt niet verwacht, maar t is echt een hele beleving om dit gevaarte in beweging te hebben en er dan een 6% helling mee te doen..


hier een wat kleinere vrachtwagen. geen idee meer welke (heb dr een stuk of 5 gereden) en die had een handbak, dus daarbij eerst de text en uitleg van mijn vader over de splitter en de niet automatische retarder.


tot slot nog 2 foto's van het groene rond het democentrum. en nog even de noot dat dit dus een afgesloten circuit is waarbij je moeilijk brokken kan maken voor de moraalridders


Alexxxxxmaandag 25 oktober 2004 @ 22:42
Das niet mis
Ultimoramaandag 25 oktober 2004 @ 22:47
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 22:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Das niet mis
nee vond het zelf ook hardstikke gaaf, ook omdat ik daar eigenlijk helemaal niet mocht komen, omdat er ook getest werd met "onderdelen voor vrachtauto's" die nog niet op de markt waren. ik heb niks gezien, maargoed. helaas was de stadsbus weg, anders had ik die ook nog mogen testen. het was iig een leuke manier om je ochtend door te komen.
DiegoArmandoMaradonamaandag 25 oktober 2004 @ 23:53
quote:
Nou ik heb alleen nog steeds niet met de nieuwe R-serie van Scania gereden, dus ik wacht nog even met mijn lijstje
Is slechts een een 4 met facelift. Niet te veel van verwachten

Ik mis nog foto's van een midlift as en een bijgeplaatste vijfde as(Terberg en GINAF tellen niet mee )
vdo28dinsdag 26 oktober 2004 @ 08:34
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 22:47 schreef Ultimora het volgende:

[..]

nee vond het zelf ook hardstikke gaaf, ook omdat ik daar eigenlijk helemaal niet mocht komen, omdat er ook getest werd met "onderdelen voor vrachtauto's" die nog niet op de markt waren. ik heb niks gezien, maargoed. helaas was de stadsbus weg, anders had ik die ook nog mogen testen. het was iig een leuke manier om je ochtend door te komen.
Dat is wel tof, je bent ergens geweest waar maar weinigen komen.
Mooi man...
Alexxxxxvrijdag 3 december 2004 @ 15:17
Zoals een deel van jullie wel weet ben ik op dit moment druk bezig met een overzicht te maken van alle vrachtwagenmerken die er ooit hebben bestaan. Op het moment dat ik dit schrijf, 29 november 2004, heb ik ondertussen al 1594 merken ontdekt. Tegen de tijd dat ik dit post zal ik de 1600 hoogstwaarschijnlijk al voorbij zijn. Als ik de 3000 merken heb ontdekt ben ik volgens mij een heel end op weg, maar ik vermoed dat er minstens 10.000 vrachtwagenmerken bestaan hebben in totaal. Enkele duizenden daarvan zullen nog geen 10 trucks hebben geproduceerd.

Het leek me leuk om wat opvallende dingetjes waar ik tijdens mijn bronnenonderzoek tegen aan ben gelopen nu al te publiceren. Zoals een overzichtje waar de merken vandaan komt. Waarbij ik moet zeggen dat de gegevens enigszins vertekend zijn. Omdat ik een Nederlander ben, heb ik het gemakkelijkst toegang tot Nederlandse bronnen, waardoor ik een heel aantal Nederlandse merken heb ontdekt. Verder zijn er onevenredig veel Amerikaanse merken in de lijst. De USA is ongetwijfeld het land wat de meeste vrachtwagenmerken voort heeft gebracht, maar ik heb er extra veel in mijn lijst staan, omdat een van mijn bronnen een encyclopedie van Amerikaanse bedrijfsvoertuigen is… Even geen gezeur verder, maar een lijstje met landen waar de merken vandaan komen.

025 onbekend
002 Algerije
001 Argentinië
012 Australië
032 België
011 Brazilië
003 BRD
002 Bulgarije
033 Canada
033 China
010 DDR
001 Denemarken
180 Duitsland
003 Egypte
011 Finland
111 Frankrijk
001 Georgië
001 Griekenland
172 Groot-Brittannië
004 Hongarije
003 Ierland
006 India
003 Indonesië
001 Iran
001 Israël
051 Italië
036 Japan
006 Joegoslavië
003 Laos
002 Letland
003 Maleisië
011 Mexico
069 Nederland
001 Noorwegen
004 Oekraïne
017 Oostenrijk
005 Oostenrijk-Hongarije
017 Polen
002 Portugal
008 Roemenië
013 Rusland
001 Slovenië
017 Spanje
002 Taiwan
009 Tsjechië
003 Tsjecho-Slowakije
015 Turkije
564 USA
003 USSR
004 Wit-Rusland
003 Zimbabwe
005 Zuid-Afrika
008 Zuid-Korea
016 Zweden
034 Zwitserland

Het is trouwens niet altijd even gemakkelijk om merken uit elkaar te houden. Zo zijn er maar liefst 7 verschillende fabrikanten geweest die trucks onder de naam ‘American’ op de markt hebben gebracht, en nog eens 9 gebruikten American als voorvoegsel, de bekendste is American LaFrance. Maar er zijn bijvoorbeeld ook 5 merken met de naam Atlas, 5 keer Bell, 4 keer Bergmann, 4 keer Buffalo, 6 keer Chicago, 4 keer Daimler, 4 keer Detroit, 6 keer Dodge, 9 keer Ford, 5 keer Gramm, 4 keer Hercules, 4 keer Mercedes, 5 keer Saurer, 9 keer Standard, 4 keer Sterling, 4 keer Titan en 4 keer Victor

Nog wat volkomen overbodige feitjes, die wel leuk zijn om te weten: De stad met de meeste fabrieken is natuurlijk Detroit geweest. Op dit moment heb ik 42 merken ontdekt die hun eerste hoofdzetel in die stad hadden… Ter vergelijking: voor Amersfoort ligt dit getal op 2, Amsterdam 8, Barcelona 5, Berlijn 12, Birmingham 6, Brussel 8, Buffalo 12, Chicago 37, Cincinnati 12, Cleveland 14, Coventry 4, Den Haag 1, Dordrecht 3, Eindhoven 3, Gaggenau 6, Istanbul 3, Kawasaki 3, Le Mans 2, Londen 11, Madrid 5, Milwaukee 15, Mlada Boleslav 4, Moskou 4, New York 15, Parijs 13, Peking 3, Rotterdam 3, Schiedam 2, Stuttgart 5, Tokyo 9, Turijn 9, Utrecht 2 en in Wenen 6.
In 1910 werden minstens 51 merken opgericht. Dat aantal is daarna niet meer geëvenaard. De laatste tijd worden er sowieso vrij weinig nieuwe merken opgericht. In 1999 geen, in 2000 waren het er 2, 2001 had er 4, 2002 en 2003 elk maar 1, en 2004 tot nu toe 2, Bobcat en Yarovit. Ik verwacht niet dat het er dit jaar nog meer worden.
In 2004 zijn er ook twee merken ten gronde gegaan, te weten Praga (faillissement) en Mitsubishi (naamswijziging van de zware bedrijfswagens naar Mitsubishi Fuso). Het kan erger. In 1913 moesten 39 fabrieken de truckproductie staken.
Van de merken die ik heb achterhaald ben ik van 266 vrij zeker dat ze op dit moment nog steeds vrachtwagens bouwen.
Benjamin A. Gramm heeft maar liefst 6 merken (mee) opgericht. Vijf daarvan droegen zijn naam, nummer 6, Condor, werd niet in zijn thuisland, de USA verkocht.
Behalve Scania en Scania-Vabis, is er nog en merk dat met Scania begint, namelijk Scania-KIA. Zo heten de in Zuid-Korea gebouwde Scania’s. Oorspronkelijk alleen bedoeld voor de regio van Zuid-Korea, maar ook in Europa zijn er enkele verkocht. Opvallend is wel dat dan de KIA emblemen erg snel verdwijnen…
De letter V is erg populair bij Nederlandse vrachtwagenbouwers. Maar liefst 6 Nederlandse merknamen beginnen met deze letter.
Eind zestiger jaren was een hemel voor Nederlandse vrachtwagenliefhebbers, maar de hel voor landgenoten die inkoper zijn bij een grondverzetbedrijf en moeilijk keuzes kunnen maken. In deze jaren zijn FTF, Terberg, Spierings, Ginaf, RAM, en uit het buitenland Terex, Moxy en Liebherr begonnen met de productie van vrachtwagens, alle voor grondverzet, en meestal 6*6 trucks…

Omdat de mensen die een hekel hebben aan lijstjes hebben nu toch allang afgehaakt (en waarschijnlijk gemeld dat dit een stom topic is, enkel en alleen omdat het over iets gaat wat hun niet boeit.. open het dan niet ). Maar het leukste lijstje heb ik tot het eind bewaard, namelijk het lijstje van de fabrikanten die bekend zijn van andere producten, maar ook vrachtwagens hebben gebouwd. En in dat lijstje staan een aantal verrassende namen kan ik melden.
Alfa Romeo, Audi, Autobianchi, Bianchi, Bobcat, Braun, Buick, Cadillac, Chrysler, Daewoo, Deutz, DKW, Eysink, FN, FSO, Gazelle, Harley Davidson, Hoek, Isotta-Fraschini, Jensen, John Deere, Kässbohrer, Kia, Lancia, LandRover, Laurin & Klement, Linde, Lohner-Porsche, Mega, Mercury, Nash, Paus, Puch, Rover, Sbarro, Simplex, Singer, Skoda, Spyker, Still, Studebaker, Ursus, Van Hool, VDL, Veenhuis, Wartburg, Willys(-Overland).

Doe met deze informatie wat je wilt. Zolang je het maar niet copypaste , bijvoorbeeld naar een andere site, zonder eerst contact met me op te nemen, want er rusten auteursrechten op deze tekst. Mocht je aan deze informatie niet genoeg hebben, kun je vragen stellen.
Klonkvrijdag 3 december 2004 @ 15:45
ik wil ff keihard juichen

het lijkt er op dat ik zowel een reintegratie bedrijf als een nieuwe baas heb gevonden die het met mij aandurven, dus een periode van bijna 3 jaar thuiszitten lijkt ten einde te zijn.

kijk maar uit, als alles gaat zoals het nu gaat, is Klonk binnenkort weer King of the Road.
Alexxxxxvrijdag 3 december 2004 @ 15:49
Gefeliciteerd!
DiegoArmandoMaradonavrijdag 3 december 2004 @ 15:49
Alex, kan je van een paar honderd meter afstand zien wat voor vrachtwagen het is als je er achterop rijdt?
Alexxxxxvrijdag 3 december 2004 @ 15:49
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alex, kan je van een paar honderd meter afstand zien wat voor vrachtwagen het is als je er achterop rijdt?




nee. Van de voorkant wel
DiegoArmandoMaradonavrijdag 3 december 2004 @ 15:51
Dat kan mijn neefje van 4 ook

Nog even en hij kan het van achter net zo goed als mij
vdo28vrijdag 3 december 2004 @ 16:00
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 15:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alex, kan je van een paar honderd meter afstand zien wat voor vrachtwagen het is als je er achterop rijdt?




Van de bekende merken is het natuurlijk niet zo moeilijk, dat zie je gelijk aan de spiegels...
DiegoArmandoMaradonavrijdag 3 december 2004 @ 16:03
Of aan de bedrijfsnaam maar dat is voor de echte kenners
vdo28vrijdag 3 december 2004 @ 16:06
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 16:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Of aan de bedrijfsnaam maar dat is voor de echte kenners




Tja maar de meeste bedrijven rijden met meerdere merken...

Vaak zie ik aan de kleuren van de auto al welk bedrijf het is....
Alexxxxxvrijdag 3 december 2004 @ 16:11
T probleem met van de achterkant spoten is dat er achter een vrachtwagen vaak een trailer of aanhangwagen zit.... aan de achterkant van de cabine iets herkennen is geen probleem natuurlijk...
DiegoArmandoMaradonavrijdag 3 december 2004 @ 16:11
Kansberekening dan, maar dat geldt alleen voor de echte kenners die echt goed op de hoogte zijn van de (Europese) markt. Vaak zijn dat vertegenwoordigers, want een goede vertegenwoordiger zou in ieder geval iedere vrachtauto in zijn rayon moeten kennen
Klonkvrijdag 3 december 2004 @ 16:14
toch zijn bepaalde merken van achteren herkenbaar, zelfs met een trailer, maar alleen voor de kenners, Scania en Volvo herken je aan de spiegels, maar das echt voor de specialisten
Alexxxxxvrijdag 3 december 2004 @ 16:15
FH van Volvo heeft best opvallende spiegels ja
vdo28vrijdag 3 december 2004 @ 16:17
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 16:14 schreef Klonk het volgende:
Scania en Volvo herken je aan de spiegels, maar das echt voor de specialisten


Scania en volvo zijn met gemak te herkennen, net zoals daf wel.
Klonkvrijdag 3 december 2004 @ 16:18
De volvo spiegels herken je vooral aan de omvang.
vdo28vrijdag 3 december 2004 @ 16:20
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 16:18 schreef Klonk het volgende:
De volvo spiegels herken je vooral aan de omvang.


Tja en scania heeft gewoon de mooiste spiegels eigenlijk....
vdo28vrijdag 3 december 2004 @ 16:26




Twee keer scania.



Daf....
DiegoArmandoMaradonavrijdag 3 december 2004 @ 16:33
quote:
De volvo spiegels herken je vooral aan de omvang.


En hoe hou je een Renault AE spiegel en die van een Volvo uitelkaar?
Klonkvrijdag 3 december 2004 @ 16:35
Scania heeft idd mooie spiegels, daf is wat dat betreft een tikje minder mooi vorm gegeven
Alexxxxxvrijdag 3 december 2004 @ 16:35
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 16:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En hoe hou je een Renault AE spiegel en die van een Volvo uitelkaar?




Door te kijken welke cabine er aan vast zit
DiegoArmandoMaradonavrijdag 3 december 2004 @ 16:36
Maar dan gaat je verhaal dus niet meer op
Alexxxxxvrijdag 3 december 2004 @ 16:52
Welk verhaal?
DiegoArmandoMaradonavrijdag 3 december 2004 @ 16:53
Dat je aan de spiegel kan zien om welke vrachtwagen het gaat.

Dat kan schijnbaar dus niet altijd
vdo28vrijdag 3 december 2004 @ 16:54
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 16:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat je aan de spiegel kan zien om welke vrachtwagen het gaat.

Dat kan schijnbaar dus niet altijd




Tuurlijk kan dat niet altijd....
DiegoArmandoMaradonavrijdag 3 december 2004 @ 16:56
Ik heb een keer met 650 pk gereden. Ondanks dat het een MAN was het toch wel een ervaring
vdo28vrijdag 3 december 2004 @ 17:24
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 16:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb een keer met 650 pk gereden. Ondanks dat het een MAN was het toch wel een ervaring




Waarom "ondanks dat het een MAN was"?
DiegoArmandoMaradonavrijdag 3 december 2004 @ 17:31
Ben geen MAN fan.

Maar alles beter dan een Actros :y
Alexxxxxvrijdag 3 december 2004 @ 18:37
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 17:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ben geen MAN fan.

Maar alles beter dan een Actros :y



Van de twee trucks in mn avatar zou ik toch de Actros prevereren als ik er dagelijks mee zou moeten werken....
vdo28vrijdag 3 december 2004 @ 18:52
We kunnen ons er iets bij voorstellen, Alexxxxxx.....
Alexxxxxvrijdag 3 december 2004 @ 18:56
Ik vind die nieuwerwetse troep sowieso vrij weinig aan.... Geef mij maar een mooie jaren 70 of 80 truck



Klonkvrijdag 3 december 2004 @ 18:59
leuk om te zien, kut voor de chauffeur.
Alexxxxxvrijdag 3 december 2004 @ 19:00
Alles beter dan een bakfiets
vdo28vrijdag 3 december 2004 @ 22:19
quote:
Op vrijdag 3 december 2004 18:59 schreef Klonk het volgende:
leuk om te zien, kut voor de chauffeur.


Exactly!!

Leuk hoor die oude meuk, maar onhandelbaar....
Alexxxxxzondag 5 december 2004 @ 14:58


!
Klonkzondag 5 december 2004 @ 15:17
Die bullbar
Alexxxxxzondag 5 december 2004 @ 15:20
Hij staat te koop ivm faillisement van de eigenaar...

Daar kan geen Crazy Reno Express tegenop
Klonkzondag 5 december 2004 @ 15:24
die word verpulverd
Klonkzondag 5 december 2004 @ 15:24
http://www.dietersaccessories.com/gallery.asp

die levert wat subtieler chroom
Alexxxxxzondag 5 december 2004 @ 15:26
"]








Klonkzondag 5 december 2004 @ 15:30
kolere zie nu pas dat een scania is
Alexxxxxzondag 5 december 2004 @ 15:33
trucknoob
Klonkzondag 5 december 2004 @ 16:26
hehehe, al denk ik dat er hele volkstammen zijn die het na 2 dagen nog niet herkend hebben.

maar ik denk dat ik al met vrachtwagens in de weer was toen jij je luiers nog vol poepte
Alexxxxxzondag 5 december 2004 @ 21:39
Ik weet niet hou oud jij bent, en jij weet niet hoe lang ik er over deed zindelijk te worden
Klonkzondag 5 december 2004 @ 22:14
je luiers volpoepen is wat overdreven mischien, maar ik loop al bijna 35 jaar op deze aardkloot rond en vanaf m'n vijfde met vrachtwagens bezig
DiegoArmandoMaradonazondag 5 december 2004 @ 22:42
Waarom?
Klonkzondag 5 december 2004 @ 22:46
ehmm, paplepel ingegoten enzo, chauffeursfamilie, vakantie was altijd mee met oom of m'n vader, eerste bijbaantjes bij transportbedrijf, na ja het bekende verhaal van hoeveel jongens chauffeur worden.
Klonkzondag 5 december 2004 @ 22:46
ehmm, paplepel ingegoten enzo, chauffeursfamilie, vakantie was altijd mee met oom of m'n vader, eerste bijbaantjes bij transportbedrijf, na ja het bekende verhaal van hoeveel jongens chauffeur worden.
Jofunu-kunzondag 5 december 2004 @ 22:49
En dan niet zien dat het een Scania was? Dat zag ik meteen al aan die grille..

hele prestatie, aangezien ik pas 20 ben.. Maar wat wil je als je al vanaf je geboorte mee gaat op de vrachtwagen *m'n pa had een kinderzitje in het midden van de cabine gemonteerrd van z'n Volvo F12 waar hij toen op reed*
Klonkzondag 5 december 2004 @ 22:52
ik ben opgegroeid in daf's mijn vader en ooms moesten er niets van hebben, ze zwoeren bij Hollandsch product

toen ik mijn vader ooit vertelde dat ik op een scania ging rijden heeft ie zeker een kwartier zitten vloeken
Jofunu-kunzondag 5 december 2004 @ 23:02
LOL

Die van mij maakt het niet zoveel uit, mijzelf raakt het harder helaas.. Ik ben op een Renault Premium gedumpt, 't hele bedrijf waar ik werk stapt over op Premiums, je meot al die andere chauffeurs eens horen die allemaal op een daf reden, god zou meteen de hemelpoorten voor ze sluiten..
Ikzelf zou ook van die Renault af willen, maar helaas, ik heb het er maar mee te doen.. de bak is absoluut niet fijn om mee te schakelen.. Ik heb liever de versnellingsbak vn een Daf en Volvo..
Klonkzondag 5 december 2004 @ 23:10
o jee, ik heb tot nu toe altijd mazzel gehad, of een fijne wagen of inspraak, dat zijn bedrijven die snappen dat als je goed bent voor een chauffeur dat een chauffeur ook goed voor het bedrijf is en zuiniger op z'n wagen is.

het kan nog erger, ik ken een bedrijf (is ondertussen failliet) en daar gingen ze allemaal van een 95 naar een 75 terug, met een laag dak, onder het motto jullie horen s'nachts thuis te zijn, dat de planning er regelmatig voor zorgde dat dat niet het geval was boeide ze niet
Jofunu-kunzondag 5 december 2004 @ 23:12
Dat is idd ook hier zo ongeveer het geval.. Hoe kleiner de cabine, hoe meer vracht capaciteit, hoe vroeger je je nest uit moet, en hoe later je thuis bent... En o wee als je klaagt over dat je geen bed hebt..
DiegoArmandoMaradonamaandag 6 december 2004 @ 13:12
quote:
Die van mij maakt het niet zoveel uit, mijzelf raakt het harder helaas.. Ik ben op een Renault Premium gedumpt, 't hele bedrijf waar ik werk stapt over op Premiums, je meot al die andere chauffeurs eens horen die allemaal op een daf reden, god zou meteen de hemelpoorten voor ze sluiten..
Ikzelf zou ook van die Renault af willen, maar helaas, ik heb het er maar mee te doen.. de bak is absoluut niet fijn om mee te schakelen.. Ik heb liever de versnellingsbak vn een Daf en Volvo..
Klote voor je
vdo28maandag 6 december 2004 @ 13:17
quote:
Op zondag 5 december 2004 23:02 schreef Jofunu-kun het volgende:
LOL


Ikzelf zou ook van die Renault af willen, maar helaas, ik heb het er maar mee te doen.. de bak is absoluut niet fijn om mee te schakelen.. Ik heb liever de versnellingsbak vn een Daf en Volvo..
Ik heb helaas nog niet op een Renault mogen rijden, maar ik moet wel zeggen dat de bak van een daf ook niet alles is.
Ik blijf kwa schakelen toch bij een scania hangen.....
Alexxxxxmaandag 6 december 2004 @ 16:45
Nah, dan ben je inderdaad langer danik met vrachtwagens bezig... Ik ben er zo'n 21jaar mee bezig... Net zo oud als ik ben... Mn opa was chauffeur En ik was kind aan huis bij het plaatselijke DC om vrachtwagens te kijken...
Alexxxxxzaterdag 11 december 2004 @ 20:04
Weet iemand van jullie nog een goed, serieus vrachtwagenforum? Ik ben wel van een aantal lis, maar ze zijn of ectreem rustig, of het zijn allemaal 15-jarige jochies die zichzelf aftrekken bij het zien van een V8 Scania uit de 4 serie....
vdo28zondag 12 december 2004 @ 11:23
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=926
glasbakzondag 12 december 2004 @ 13:47
Hoe kan je in hemelsnaam nou bij dat eerste plaatje niet zien dat dat een scania is? Dat is toch zeer overduidelijk... Iemand die dat niet ziet, moet zich zeer gaan schamen, zeker als hij/zij zich truckliefhebber/kenner durft te noemen....
Pringlemasterzondag 12 december 2004 @ 14:47



deze stond hier in de buurt, d8 laat ik ff piccie maken
wel een vet ding, volgens mij is het er een van svempas,
er staat hier een plaatje in het klein ervan http://www.svempas.se/hist80e.html
vdo28zondag 12 december 2004 @ 17:21
Welk plaatje heeft glasbak het over?
Alexxxxxmaandag 13 december 2004 @ 15:51
glasbak heeft het over die 110 met rare bullbar

Die van Pringlemaster is inderdaad van Svempa geweest dacht k, halverwege jaren '90 had ie in ieder gavel iet swat hie rverdacht veel op leek.. Waar staat ie?

Iemand zal m wel gekocht hebben m,et Svempa zn faillisementsverkoop..
Alexxxxxmaandag 13 december 2004 @ 15:52
quote:
Ik zat meer te denken aan een soort Transmobiel in forumvorm...
vdo28maandag 13 december 2004 @ 16:05
Tja ik snap.
Maar dat was het enige wat ik kon vinden.
hanomagdinsdag 14 december 2004 @ 11:59
Ik ben momenteel bezig met een dergelijk forum op poten te zetten. de insteek is Oldtimertrucks maar ik ben ook niet blind voor de huidige ontwikkelingen. Voor een URL moet je me ff mailen, die poot ik niet hier neer. wil niet geslashdot worden
Alexxxxxdinsdag 14 december 2004 @ 15:09
Ja, dat forum van jou ken ik wel, en dat is dus een forum in de categorie: veel kwaliteit, weinig leden... Of is een goed vrachtwagenforum met veel leden gewoon niet mogelijk?

Volgens mij moet het lukken als je bijvorbeeld de naam van een serieuze instantie er aan verbind... Zoals Transmobiel. Ik heb aan de uitgever/hoofdredacteur dat idee ook aangeleverd, maar nog neits teruggehoord.
Klonkdinsdag 14 december 2004 @ 15:28
transport forum op die prikpagina holt snel achteruit, er zou idd een uitgever/tijdschrift (bijv, Truckstar of Trucks) moeten zijn die het idee oppakt, sucsesvoorbeelden genoeg, kijk maar naar de fora van autoweek of autovisie.
Alexxxxxdinsdag 14 december 2004 @ 16:26
Ik ben bang dat bij die twee bladen het niveau niet boven dat van V8power uitkomt, zei het dat er wat minder mensen komen die allenemaar op Scania trekken...
DiegoArmandoMaradonadinsdag 14 december 2004 @ 17:03
Is dat V8 en blad voor chauffeurs die een dikke krijgen van een V8 motor? (en er pak hem beet 30.000 euro meer voor betalen)
Alexxxxxdinsdag 14 december 2004 @ 17:07
Nee, dat is een forum voor jongetjes van 15 die spontaan klaarkomen als ze langs de snelweg fietsen en op een kilometr afstand een Scnai V8 langs horen rijden....
glasbakdinsdag 14 december 2004 @ 22:33
Ookal ben ik geen jongetje van 15 die langs de snelweg fietst, een V8 blijft leuk om te horen, zeker met een open uitlaat
pieter_pontiacwoensdag 15 december 2004 @ 01:21
Wat vind ikdie Scania Torpedo van het nieuwe type toch lelijk zeg
Het model klopt echt niet, jammer, het idee is super. Echt een front-stuur met een neus eraan geplakt.
Die 'nieuwe' Volvo FH12 kan er aardig mee door, toch moeten ze nog maar eens flink naar de Amerikanen kijken...
glasbakwoensdag 15 december 2004 @ 17:32
quote:
Op woensdag 15 december 2004 01:21 schreef pieter_pontiac het volgende:
Wat vind ikdie Scania Torpedo van het nieuwe type toch lelijk zeg
Het model klopt echt niet, jammer, het idee is super. Echt een front-stuur met een neus eraan geplakt.
Die 'nieuwe' Volvo FH12 kan er aardig mee door, toch moeten ze nog maar eens flink naar de Amerikanen kijken...
Volgens mij zijn (bijna) alle torpedo's simpelweg frontstuurcabs met een aangeplakte neus, ook de FH12. Wat ik eigenlijk mis op de weg is een XF met neusje
vdo28woensdag 15 december 2004 @ 17:53
quote:
Op woensdag 15 december 2004 17:32 schreef glasbak het volgende:

[..]

Volgens mij zijn (bijna) alle torpedo's simpelweg frontstuurcabs met een aangeplakte neus, ook de FH12. Wat ik eigenlijk mis op de weg is een XF met neusje
Dan moeten ze die compleet veranderen, want volgens mij lijkt het voor geen meter....
Alexxxxxdonderdag 16 december 2004 @ 16:05
De CABTEC 95/Troner cabine is voor zover ik weet noot een neus voro geplakt.. Maar de Mercedes Eclonier en Atego kunnen we met een neus met Freightliner logo zien, en in Australie zijn er IVECO EuroStars met Neus. Zelfs de Jaren 80/90 cabines van Mercedes en MAN zijn neuzen voorgeplakt, door Titan en Phoenix... CLub van Vier cabine is met neus leverbaar bij Renault en Mack (nog steeds), enzovoort enzovoort enzovoort...
vdo28donderdag 16 december 2004 @ 16:06
We want pictures!
Alexxxxxdonderdag 16 december 2004 @ 16:11
Is goed Morgen of zaterdag post ik wel wat Ik zit nu in de bieb
Alexxxxxvrijdag 17 december 2004 @ 16:45
Om nog even terug te komen op de vrachtwagenfora: mijn favoriet is toch wel http://mike.messageboard.nl/6295 oftewel het tientonner forum

Op verzoek wat aangeplakte neusjes



Scania 0- en 1-serie



Scania 2-serie en 3-serie



Scania L en LB series



Scania 3-serie streamline



Scania 4-serie



Volvo NH en FH



Mercedes-Benz





De Mercedes-Benz Ecoliner met de Braziliaanse, Europese en Amerikaanse normaalstuurversies.



IVECO Powerstar en Eurostar



Saurer

Titan heeft in de jaren '80 torpedo versies gemaakt van de toenmalieg MAN en MErcedes modellen.. Heeft iemadn daar fotó's van?



MAN en MAN Phoenix




Club-van-vier cabine (van boven naar onder: Mack, Renault C en DAF 1100)



Volvo

Weet iemand nog meer vorbeelden van forntstuurtrucks waar neuzen teegnaan zijn geplakt? Of misshcien wel andersom, normaalstuurtrucks waar de neus af is gehaald?
Alexxxxxdonderdag 23 december 2004 @ 20:24
Wat boekentips:
http://www.aprilis.nl/titels/vierassers.htm
Tha_Tdinsdag 4 januari 2005 @ 07:24
Theorie C heb ik binnen Weer een stukje dichterbij
vdo28dinsdag 4 januari 2005 @ 10:28
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 07:24 schreef Tha_T het volgende:
Theorie C heb ik binnen Weer een stukje dichterbij
Alexxxxxwoensdag 5 januari 2005 @ 15:08
Gefeliciteerd

Ik ben gisteravond gebeld door Transmobiel. Binnekort staat er wat werk van mij in
vdo28woensdag 5 januari 2005 @ 15:10
Okaj dan Alexxxxx!
Virus.NLzaterdag 22 januari 2005 @ 09:26
Hier meer info en je kan je ook inschrijven voor de Young European Truck Driver wedstrijd

Zijn leuke prijzen mee te verdienen

1e prijs: “The International Truck of the Year for the European Driver of the Year” De hoofdprijs is een splinternieuwe Scania R-serie.

2e prijs: “Een Michelin Driving Experience” Een onvergetelijke ervaring op een van de meest beroemde circuits in Europa. Wellicht zit jij straks zelf achter het stuur van een echte Formule 1 raceauto.

3e prijs: Aangeboden door Shell; Een bezoek aan de Ferrari fabriek en het meemaken van de Formule 1 Grand Prix van Italie.

http://www.scania.nl/webb(...)04FA2FC?opendocument
pieter_pontiaczaterdag 22 januari 2005 @ 11:44
Wie kent hier precies de eisen aan het gezichtsvermogen voor de medische keuring C/CE ?
Klonkzaterdag 22 januari 2005 @ 11:47
voor zover ik weet weinig, ik ben er met jampotjes van brilleglazen (-5) probleemloos door heengekomen.
pieter_pontiaczaterdag 22 januari 2005 @ 11:58
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 11:47 schreef Klonk het volgende:
voor zover ik weet weinig, ik ben er met jampotjes van brilleglazen (-5) probleemloos door heengekomen.
Kijk, da's goed nieuws, ik heb nl. 1 oog ook -5, is ook nog een lui oog.
Hoorde gister dat ik daar maar 40% mee zie ofzo, maar heb een nieuwe bril besteld die alles op 0 moet gaan corrigeren.

Als je de lettertjes op het bord kunt lezen is het toch goed? Of doen ze ook nog allemaal andere testen?
Alexxxxxdinsdag 25 januari 2005 @ 17:29
Absoluut in de categorie Eureka gevonden: een serie foto's van MBN, en andere transportbedrijven van Het Bildt (Mn opa heeft gewerkt bij MBN. Deze foto's zouden officieel van mij moeten zijn, maar doordat een tante van mij een hork is zijn ze naar het Bildts Documentatiecentrum gegaan )














































vdo28dinsdag 25 januari 2005 @ 17:36
Prachtige foto's Alexx,
echt mooi.
Alexxxxxvrijdag 28 januari 2005 @ 15:43
[GEZ] Lastauto Omnibus Katalog
Virus.NLdinsdag 1 februari 2005 @ 18:21
Oja, en in de Truckstar van deze maand staat bij de ingezonden foto's onze wagen in de Broersma-kleuren.
vdo28dinsdag 1 februari 2005 @ 19:48
Virus, zag ik die Scania met die witte trailer nou onderweg zondag?
Op de A28 ter hoogte van Hoogeveen-Assen....?
vdo28dinsdag 1 februari 2005 @ 19:50
Dubbel.
vdo28dinsdag 1 februari 2005 @ 19:50
Met jou er in misschien?

Was die niet van je vader?
Virus.NLdinsdag 1 februari 2005 @ 22:47
Deze met witte koeloplegger?

mmm, denk het haast niet, misschien heeft mijn oom wel gewerkt maar dan zit ie gewoon rond Schiphol op zondag.

Morgen rij ik wel met een Actros in Hoogezand en Sappemeer.
Alexxxxxvrijdag 4 februari 2005 @ 19:40
Ik heb de Broersma bolide zien staan in de Truckstar
vdo28vrijdag 4 februari 2005 @ 21:01
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 22:47 schreef Virus.NL het volgende:
Deze met witte koeloplegger?
[[url=http://www.tweakers.net/ext/f/21731/thumb.jpg]afbeelding][/url]
mmm, denk het haast niet, misschien heeft mijn oom wel gewerkt maar dan zit ie gewoon rond Schiphol op zondag.

Morgen rij ik wel met een Actros in Hoogezand en Sappemeer.
Ja ik heb je wel eens gezien daarmee, paar weken geleden kwam ik van tegenovergestelde richting (vanaf de Lidl Sappemeer).
vdo28vrijdag 4 februari 2005 @ 21:02
Het blijft trouwens een onwijs mooie auto die Scania.
Tha_Tzaterdag 5 februari 2005 @ 14:52
Eerste praktijk les C gehad. Wat is dat toch anders. Ik sta nog na te trillen
vdo28zondag 6 februari 2005 @ 11:27
Haha, het is toch leuk!

Hoe heb je het ervaren dan?
Virus.NLzondag 6 februari 2005 @ 12:49
Met welke wagen les je?

Ik heb eerst gereden met een 113 360 Topline ( met knopje voor open pijp )
En daarna mocht ik als eerste lessen met een gloednieuwe 114 360
(ook 1x zonder begrenzer gereden om het een en ander uit te proberen, dus >100 km/u met een leswagen )

Was wel lachen met die instructeur
Tha_Tzondag 6 februari 2005 @ 13:41
Jaja dat is zeker leuk. Gewoon een droom die uitkwam . En in deze les ik maar dan zonder de aanhangwagen (maar dat komt ook nog) . Dat schakelen viel me ook nog mee. Ik had me dat veel anders voorgesteld.
vdo28zondag 6 februari 2005 @ 20:46
Het is een hele ervaring, maar wel een mooie ervaring
Tha_Tzondag 6 februari 2005 @ 21:04
quote:
Op zondag 6 februari 2005 20:46 schreef vdo28 het volgende:
Het is een hele ervaring, maar wel een mooie ervaring
Dank voor de signature
vdo28maandag 7 februari 2005 @ 09:36
quote:
Op zondag 6 februari 2005 21:04 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Dank voor de signature
You're welcome
Alexxxxxdonderdag 10 februari 2005 @ 15:29
Ik sta 3 keer in de nieuwste Transmobiel


vdo28donderdag 10 februari 2005 @ 15:37
Heel netjes Alexxx, dat heb je goed voor elkaar gekregen....
Ronneman18vrijdag 11 februari 2005 @ 16:29
Hey mensen
Ronneman18vrijdag 11 februari 2005 @ 16:30
kan iemand mij vertellen hoe je digitale foto`s hier kan laten zien? Ik heb namelijk nog wel een aantal aardige foto`s

Greetz
Klonkvrijdag 11 februari 2005 @ 16:46
Uploaden naar een website of imageshack ofzo en dan de url van de foto tussen img tags zetten [img] url van het plaatje [/img], maar dan zonder de spaties
Ronneman18vrijdag 11 februari 2005 @ 17:10



dit is ff een test dus als het anders moet geef ff een brul

en als het wel goed is ook ff een mening over die vrachtwagen. Ik vind hem cool!
Ronneman18vrijdag 11 februari 2005 @ 17:16
ik lijk wel een spammer maar op deze manier behoort hij ook te zien te zijn (als je de moeite wilt doen om door te linken). Ik ben nog bezig voor betere oplossingen

http://img216.exs.cx/my.php?loc=img216&image=dsc007274ds.jpg
FoxyLady69vrijdag 11 februari 2005 @ 17:21
komop Ronny fix die shizzle
Virus.NLvrijdag 18 februari 2005 @ 19:41
Zo stond ik vandaag bij de Lidl (Vuurplaat) in Rotterdam te lossen

Alexxxxxvrijdag 18 februari 2005 @ 19:48
Handig als het regent
Virus.NLvrijdag 18 februari 2005 @ 19:56
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 19:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Handig als het regent
Nou dan ben je al nat geregend omdat je je hoofdje uit het raam moet steken om vanaf een straatje met geparkeerde auto's een bocht van 90 graden maken om hier naar binnen te komen.
Alexxxxxvrijdag 18 februari 2005 @ 20:23
Een pet doet wonderen

Even wat dingen van de site van Ritchie afgevist. Er is nu een veiling in Florida gaande, dit komt uit de catalogus


Yanmar


John Deere. Nooit geweten dat die dmpers maakten


RAVO


Link-Belt


Lorain


WARNER-SWASEY 8425 25 TON HYDRAULIC TRUCK CRANE
s/n: 17011 c/w: Detroit upper & lower, 3 sheave hook block, 110 ft 3 sec boom, swing under jib, 11.00x20



MANTIS 2817 14 TON YARD CRANE
s/n: N2001 c/w: Deutz 4 cyl, 2 sheave hook block, 28 ft 2 section boom, PAT EI25 LMI, anti two-block, 12R22.525



Lorain


GALION 150A 15 TON ROUGH TERRAIN CRANE
s/n: OBL c/w: Detroit 4 cyl, 3 section, boom, 2 sheave block, hook ball



YALE RT25 25 TON ROUGH TERRAIN CRANE
s/n: OBL c/w: Detroit 4 cyl, 3 sheave hook block, 70 ft 4 sec boom, 16.00x25



CONSOLIDATED DIESEL M812 5 TON 6X6 RIG-UP TRUCK
s/n: C22410231 c/w: Cummins HHC-250, 5 spd, 215 in. WB, 17 ft bed, frt & rear winch



DIAMOND REO T/A 6X6 CAB & CHASSIS
s/n: 9MC218XC1009129 c/w: Cummins 6 cyl, 5 spd, Hendrickson rubber ride, dbl frame, 199 in. WB



HINO FF COE S/A CAB & CHASSIS
s/n: JH6FF1753FAS11332 c/w: 6 cyl diesel, 6 spd, spring susp, 200 in. WB



International


Western Star


1996 - MITSUBISHI FUSO FMSR COE ROLLBACK TRUCK
s/n: JW6FFN1E7TM000221 c/w: 6 cyl diesel, 16 spd, spring susp, 230 in. WB, Jer-Dan 26 ft bed, winch



1999 - MITSUBISHI COE 1,850 GALLON S/A FUEL TRUCK
s/n: JW6DDJ1EXXL003258 c/w: 6 cyl diesel, 5 spd, (2) 925 gal compartments, pumps, reel



1998 - ISUZU NPR COE S/A UTILITY TRUCK
s/n: JALB4B1K7W7005591 c/w: 4 cyl, diesel, 5 spd, 11 ft body, fuel tank



Sterling


1999 - UD 2300 S/A VAN TRUCK
s/n: JNALC33H4XGN50118 c/w: 6 cyl diesel, 6 spd, 26 ft box

Een UD! Die zie je niet zo vaak...


Autocar


AG GATOR REEL CARRIER
s/n: 2005917 c/w: dozer, Detroit 6V-53, A/T, hyd reel w/Deutz 3 cyl, 66x43.00x25


Caterpillar
Klonkvrijdag 18 februari 2005 @ 20:36
Van de week de scania longline torpedo van Eikelenboom (?) gezien, wat een machtig ding zeg





Deze dus, was de naam ff kwijt maar Peter Kempen met een Eikelenboom trailer.
Virus.NLvrijdag 18 februari 2005 @ 21:05
Hij stond ook bij de opening van Scania Kempeneers in Alphen a/d Rijn
Klonkvrijdag 18 februari 2005 @ 21:09
in het echt is ie echt geweldig, natte chauffeursdroom zullen we maar zeggen.
Ronneman18zaterdag 19 februari 2005 @ 19:47


Als je dit voor elkaar krijgt doe je het best wel goed eigenlijk

(genomen op mega trucks festival 2004, tering wat was het nat daar)
Scalle--zondag 20 februari 2005 @ 02:17
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 19:47 schreef Ronneman18 het volgende:
[[url=http://img240.exs.cx/img240/5747/dsc005740nz.jpg]afbeelding][/URL]

Als je dit voor elkaar krijgt doe je het best wel goed eigenlijk

(genomen op mega trucks festival 2004, tering wat was het nat daar)
Eigelijk moet zo'n caravan best wel groter kunnen hè... Als je nou die beide zijkanten helemaal laat openschuiven en het dak omhoog laat komen bij een standaard formaat oplegger heb je toch een gigantische caravan lijkt me, met 2 verdiepingen zelfs, of mag dit niet of zou het gewoon te duur zijn?
Tha_Tzondag 20 februari 2005 @ 11:32
Gister ADR-examens gehaald en meteen twee 4'tjes te pakken Ik dacht dat ik het kende maar niet dus
vdo28zondag 20 februari 2005 @ 12:02
Hehe
Bartholomeuszondag 20 februari 2005 @ 13:54
Zo'n longline scania gaat met een beetje 13.60m trailer toch dik over de toegestane lengte? Op kenteken krijgen zal wel lukken, maar mij lijkt dat een dergelijke combi zoals die hierboven staat, met die tanktrailer, wettelijk gezien toch veel te lang is?
Wat vinden de gasten van de RVI en de kit daarvan?
Klonkzondag 20 februari 2005 @ 13:56
tanktrailers zijn geen 13.60 en als de RVD het niet goed vind komt zo'n combinatie de weg niet op, dus alles is legaal.
Bartholomeuszondag 20 februari 2005 @ 14:17
quote:
Op zondag 20 februari 2005 13:56 schreef Klonk het volgende:
tanktrailers zijn geen 13.60 en als de RVD het niet goed vind komt zo'n combinatie de weg niet op, dus alles is legaal.
Ik weet vrij zeker dat de jongens die bij ons zuurstof stikstof en ethyleen lossen, met 13.60m trailers rijden eigenlijk. Daarnaast word de trailer en de trekker apart gekeurd, dus inspectie voor het feitelijk de weg op gaan is er niet. En daarom vraag ik me af wat een beetje RVI gast er van vind
Klonkzondag 20 februari 2005 @ 14:23
de trailer die achter deze combi hangt is zijn vaste trailer, schat zelf maar eens in, kijk eens hoe weinig trailer er nog overblijft vanaf de 3 assen naar voren, das niet veel meer, met zo'n combinatie rij je jezelf behoorlijk in de kijker ik kan me niet voorstellen dat je dan ook nog eens met een te lange combi rond gaat rijden, als ie voorbij komt is het ook bijna opvallend dat de trekker voor je gevoel langer is dan de oplegger.

en idd het spul wat ze bij jou komen lossen is meer volume dan gewicht dus die hebben de lengte nodig, maar eikelenboom doet volgens mij vloeistoffen dus die halen op de maximumlengte het maximumgewicht toch nooit
Bartholomeuszondag 20 februari 2005 @ 14:37
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:23 schreef Klonk het volgende:
de trailer die achter deze combi hangt is zijn vaste trailer, schat zelf maar eens in, kijk eens hoe weinig trailer er nog overblijft vanaf de 3 assen naar voren, das niet veel meer, met zo'n combinatie rij je jezelf behoorlijk in de kijker ik kan me niet voorstellen dat je dan ook nog eens met een te lange combi rond gaat rijden, als ie voorbij komt is het ook bijna opvallend dat de trekker voor je gevoel langer is dan de oplegger.

en idd het spul wat ze bij jou komen lossen is meer volume dan gewicht dus die hebben de lengte nodig, maar eikelenboom doet volgens mij vloeistoffen dus die halen op de maximumlengte het maximumgewicht toch nooit
Daar zit wat in ja, deze bewuste trailer zal wel korter zijn. Maar ik heb wel eens gewone 13.60 vleestrailers achter torpedo's zien hangen bijvoorbeeld, en volgens mij moet dat toch te lang zijn

Overigens is die handel die ze bij ons lossen evengoed vloeibaar (-198 graden), dus aan het gewicht zijn ze echt wel.
Tha_Tzondag 20 februari 2005 @ 15:33
quote:
Op zondag 20 februari 2005 12:02 schreef vdo28 het volgende:
Hehe
Zo bedoel ik dat dus ook niet he
Ronneman18zondag 20 februari 2005 @ 20:38
mensen doet er hier iemand aan modelbouw van vrachtwagens in schaal 1.24?

ik ben op zoek naar een adres waar losse onderdelen te koop zijn of mensen die beetje recente onderdelen kwijt willen. De importeur is niet van plan om losse onderdelen toe te zenden tenzij ze kapot zijn. En om nou elke keer te zeggen dat er iets kapot is gaat ook nogal ver.

Laat het me weten
pieter_pontiacmaandag 21 februari 2005 @ 12:21
Zojuist terug van de medische keuring voor C, en ben goedgekeurd!
Ondanks mijn brakke luie linkeroog.
Heb er 2 maanden voor in de stress gezeten...
vdo28maandag 21 februari 2005 @ 12:33
Nu kun je dus beginnen aan je lessen!
Gefeliciteerd...
pieter_pontiacmaandag 21 februari 2005 @ 12:39
quote:
Op maandag 21 februari 2005 12:33 schreef vdo28 het volgende:
Nu kun je dus beginnen aan je lessen!
Gefeliciteerd...
Ik moet binnenkort al afrijden, de keuring was het enige wat nog moest gebeuren...
Verder heb ik alles al
Ronneman18vrijdag 25 februari 2005 @ 20:21
Hey mensen daar ben ik weer

deze keer iets over modelbouw zoals gewoonlijk. Heeft iemand toevallig een goed idee om zwaailampen in schaal 1.24 te maken? Ik doe het met de top van een deuveltje. Iemand betere ideeen??
sj44kzondag 27 februari 2005 @ 04:14
Ik rij bij Eikelenboom, dus ik kom Peter af en toe wel tegen. Altijd fotograven rond zn truck joh


zelf rij ik meestal op zoiets
Klonkzondag 27 februari 2005 @ 08:21
vind je het gek, samen met de kenworth van van den bosch is het toch ook van de meest opvallende combi's, mooie foto trouwens van je wagen in de sneeuw

mischien kun jij ook uitsluitsel geven over de lengte van die combi ?

zoals jullie wel (of niet weten) was ik op zoek naar werk, en dat is nu gevonden, ik begin na een lange ziekteperiode rustig aan en wel bij van Gansewinkel als oproepchauffeur, zal ff wennen zijn rondjes rond de kerk, maar liever rustig aan beginnen dan als een dolle stier weer aan het werk gaan, woensdag informatieochtend.
Areteqzondag 27 februari 2005 @ 08:39
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 20:23 schreef Alexxxxx het volgende:
Een pet doet wonderen

Even wat dingen van de site van Ritchie afgevist. Er is nu een veiling in Florida gaande, dit komt uit de catalogus

[afbeelding]
John Deere. Nooit geweten dat die dmpers maakten
Ritchies is een leuke veiling om eens rond te kijken ja. Er zullen ook best wat koopjes te vinden zijn.Die dumper lijkt overigens verdacht veel op een Bell dumper. Waarschijnlijk is er gewoon een ander stickertje opgeplakt dus .
Alexxxxxmaandag 28 februari 2005 @ 16:08
quote:
Op zondag 27 februari 2005 08:39 schreef Areteq het volgende:

[..]

Ritchies is een leuke veiling om eens rond te kijken ja. Er zullen ook best wat koopjes te vinden zijn.Die dumper lijkt overigens verdacht veel op een Bell dumper. Waarschijnlijk is er gewoon een ander stickertje opgeplakt dus .
He ja, nu je het zegt.. Ik zal eens bij Bell en JD gaan vissen

In Moerdijk begint morgen weer een ritchie veiling, en zaterdag is er in Amsterdam een grote veiling van wwauctions.com Word oa een gave Krupp Alligator geveild
pieter_pontiacmaandag 28 februari 2005 @ 17:11
edit: eerst topic ff lezen

[ Bericht 84% gewijzigd door pieter_pontiac op 28-02-2005 17:18:36 ]
Klonkdonderdag 3 maart 2005 @ 21:03
Ik kwam vanmiddag op Trade Port West in Venlo het volgende schatje tegen, heeft toch altijd wat bijzonders een amerikaan, parkeren van mijn auto ging nog net goed, zat zo naar de vrachtwagen te kijken dat ik op een haartje na een lantaarnpaal miste







Virus.NLdonderdag 10 maart 2005 @ 20:13
Vandaag een DAF-racetruck gespot die bij een klant op het terrein stond



Alexxxxxvrijdag 11 maart 2005 @ 17:27
Wow, waar staat die?

Mist wel zn spoilers van achter de cabine Dit truckje heb ik in 1:50 in de kast staan, en die van Bekx van dit jaar komt er naast te staan
Virus.NLzondag 13 maart 2005 @ 18:24
Die racetruck staat in Apeldoorn

Hier nog een foto van een demo-truck waar ik een week mee gereden heb

Virus.NLzondag 13 maart 2005 @ 18:30
Oja, en met deze heb ik ook nog 2 dagen gereden, dat was stukken minder dan de Neckermann



(en ja wij rijden af en toe voor de Zeeman)