Wat loop je ervan?quote:Op maandag 14 juni 2004 00:16 schreef George-Butters het volgende:ype
Nouk
RQ
Niet mijn idee liefste.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:16 schreef Maerycke het volgende:
Beckham
Dat kan prima in het 'waterstof, onze nieuwe toekomst'-topic.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:16 schreef George-Butters het volgende:
[..]
ik mis nog een lijstje met voor en nadelen. En een bondige samenvatting
Ik zal het nog een keer herhalen:quote:Op maandag 14 juni 2004 00:16 schreef Nouk het volgende:
[..]
Pardon?
quote:Op maandag 14 juni 2004 00:17 schreef Ype het volgende:
[..]
Niet mijn idee liefste.
Knuffelen?
Dus? Beinvloed dat z'n prestaties in bed denk je?quote:Op maandag 14 juni 2004 00:17 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Beckham. Ook in het veld is hij een wijf.
Hangt er vanaf of je hem normaal in de kont neemt.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:18 schreef Nouk het volgende:
[..]
Dus? Beinvloed dat z'n prestaties in bed denk je?
Tuurlijk? Toch niet iets met inhoud dat he?quote:Op maandag 14 juni 2004 00:18 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Nouk, open jij dat topic als deze vol is?
Nee gewoon normaal, geen poespas eromheen.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:18 schreef Ype het volgende:
[..]
Hangt er vanaf of je hem normaal in de kont neemt.
Plus argumentatie in drievoud en een degelijke titel, inleiding, argumentatie, conclusie, slot, bronvermelding.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:18 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Nouk, open jij dat topic als deze vol is?
Dan is Cocu ook okay, of Pires.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:18 schreef George-Butters het volgende:
[..]
euh jah, duh!
Dan zou ik voor iemand anders gaan als ik jou was.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:19 schreef Nouk het volgende:
[..]
Nee gewoon normaal, geen poespas eromheen.
Ik zei al, dat ik iets met inhoud niet aan kan, dus sorry.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:19 schreef Ype het volgende:
[..]
Plus argumentatie in drievoud en een degelijke titel, inleiding, argumentatie, conclusie, slot, bronvermelding.
GBquote:Op maandag 14 juni 2004 00:20 schreef Ype het volgende:
[..]
Dan zou ik voor iemand anders gaan als ik jou was.
Nachtmerries, here I come...quote:Op maandag 14 juni 2004 00:18 schreef Ype het volgende:
Ik hou van Maerycke, ik ga vannacht van haar dromen.
Je wilde graag je niveau waarborgen toch?quote:Op maandag 14 juni 2004 00:20 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ik zei al, dat ik iets met inhoud niet aan kan, dus sorry.
quote:Op maandag 14 juni 2004 00:21 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Nachtmerries, here I come...![]()
Hihihihih ga je msn geven dan poppetjequote:Op maandag 14 juni 2004 00:22 schreef George-Butters het volgende:
[..]
![]()
Wanneer gaan we nou msnen?
![]()
Het brengt helemaal de toestanden rondom Wile terug in ieder gevalquote:Op maandag 14 juni 2004 00:22 schreef du_ke het volgende:
Alles goed hier? Is de paleisrevolutie tegen SK al bijna voltooid?
Ja, de rooie speetogen vernielen alles wat te maken heeft met het imperialistische POL.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:22 schreef du_ke het volgende:
Echte liefde! Hoe romantisch!quote:Op maandag 14 juni 2004 00:22 schreef George-Butters het volgende:
[..]
![]()
Wanneer gaan we nou msnen?
![]()
Wat is er aan het handje dan?quote:Op maandag 14 juni 2004 00:23 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Het brengt helemaal de toestanden rondom Wile terug in ieder geval
Weet ik niet, is dat zo?quote:Op maandag 14 juni 2004 00:22 schreef du_ke het volgende:
De vonk sloeg ook echt meteen overquote:Op maandag 14 juni 2004 00:23 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Echte liefde! Hoe romantisch!
Alles goed?quote:Op maandag 14 juni 2004 00:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Goedenacht!
En onze liefde dan?quote:Op maandag 14 juni 2004 00:23 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Echte liefde! Hoe romantisch!
Met mij is alles goed.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Alles goed?
Helemaal in een verkiezingsoverwinningsroes?
Optieven he. T is de een of de anderquote:Op maandag 14 juni 2004 00:24 schreef George-Butters het volgende:
[..]
En daarna ben jij aan de beurt
Ik wil graag bij de bruiloft zijn hoor!quote:Op maandag 14 juni 2004 00:24 schreef Nouk het volgende:
[..]
De vonk sloeg ook echt meteen over.
Ik denk dat ik nu echt de ware te pakken heb.
quote:Op maandag 14 juni 2004 00:24 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Vroegerquote:Op maandag 14 juni 2004 00:23 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Het brengt helemaal de toestanden rondom Wile terug in ieder geval
Goed he, echt geweldig Zidane, prachtige wedstrijdquote:Op maandag 14 juni 2004 00:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Met mij is alles goed.
Verkiezingsoverwinningsroes valt wel mee eigenlijk. Ik heb me vooral zitten ergeren aan het geluk dat de Fransen hadden tegen de Engelsen.
Dat vindt Ype vast niet goed...quote:Op maandag 14 juni 2004 00:24 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Je neemt me de woorden uit mijn toetsenbord.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wat een gebagger zeg! Sidekick zou dit topic direct sluiten.
Inderdaad nee, ik wil je niet delen.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:25 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Dat vindt Ype vast niet goed...![]()
Schitterende wedstrijd inderdaad, alleen ik had liever gezien dat de Engelsen gewoon hadden gewonnen.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:25 schreef Nouk het volgende:
[..]
Goed he, echt geweldig Zidane, prachtige wedstrijd.
Ik weet het niet. Maar ik lees al die bagger in SC toch nietquote:Op maandag 14 juni 2004 00:24 schreef Ype het volgende:
[..]
Weet ik niet, is dat zo?
Tof zeg. Als jij en Ype nou een parodie voor ons maken, dat zou wel spontaan zijnquote:Op maandag 14 juni 2004 00:25 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Ik wil graag bij de bruiloft zijn hoor!
SK is ook lief, alleen is het forum een beetje te groot om door hem alleen gedragen te worden.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:26 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik vind SK lief, en dat gestang is gewoon mega suf
Zo'n lekker eigenwijs studentje + poloquote:Op maandag 14 juni 2004 00:26 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Liefde op eerste fotoboek-zicht!
Roze + blond haar![]()
Maeryckequote:Op maandag 14 juni 2004 00:27 schreef Maerycke het volgende:
[..]
SK is ook lief, alleen is het forum een beetje te groot om door hem alleen gedragen te worden.
Een parodie?quote:Op maandag 14 juni 2004 00:26 schreef Nouk het volgende:
[..]
Tof zeg. Als jij en Ype nou een parodie voor ons maken, dat zou wel spontaan zijn.
precies. ik zou gewoon alle laffe hazen bannenquote:Op maandag 14 juni 2004 00:27 schreef Maerycke het volgende:
[..]
SK is ook lief, alleen is het forum een beetje te groot om door hem alleen gedragen te worden.
Ga eens nuchter worden jijquote:Op maandag 14 juni 2004 00:27 schreef George-Butters het volgende:
[..]
ga jij eens vlug terug naar tweakers met je gespleten persoonlijkheid![]()
Ja kijk bijvoorbeeld; van Paul de Leeuw:quote:Op maandag 14 juni 2004 00:27 schreef Ype het volgende:
[..]
Een parodie?
He! Zeg!quote:Op maandag 14 juni 2004 00:27 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
MaeryckeSidekick
Ik snapte het eerst beter dan na je uitleg.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:29 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja kijk bijvoorbeeld; van Paul de Leeuw:
Vlieg met mee naar de regenboog, regenboog ik denk alleen aan jou.
Dan zingen jullie
Vlieg met me mee naar Aruba (daar gaan we heen op huwelijksreis), lieve Nouk want GB denkt alleen aan jouuu.
Snap?
Ik krijg toch het idee dat jij wel die wanhopige poller was hoor.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:29 schreef Ype het volgende:
[..]
He! Zeg!
Wees eens volwassen en accepteer het.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:29 schreef Ype het volgende:
[..]
He! Zeg!
Dan was het nu 2-2?quote:Op maandag 14 juni 2004 00:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als Becks die pingel gewoon had binnengeschoten....
Ja, hij zal zich wel onwijs kut voelen. En terecht, met z'n lelijke tattoo in z'n nek, doodzondequote:Op maandag 14 juni 2004 00:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Heb je toch een keer het idee van het hebben van een idee meegemaakt meid.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:29 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ik krijg toch het idee dat jij wel die wanhopige poller was hoor.
Cocktails, strand, zee, zon & romantiekquote:Op maandag 14 juni 2004 00:30 schreef George-Butters het volgende:
he ik heb al 2004 posts
NoukAruba
wat leuk, net wat ik dacht
Tja als...quote:Op maandag 14 juni 2004 00:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hehehe. Toevallig, in een ander topic was ik net nog zijn afschuwelijke tattoo aan het afzeiken. Met zo'n tattoo in je nek moet je wel missen. Wat een lichaamsverminking zeg.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:30 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja, hij zal zich wel onwijs kut voelen. En terecht, met z'n lelijke tattoo in z'n nek, doodzonde.
God heeft me geholpen. Hij wist dat ik 2-1 ingevuld had. Zidanequote:Op maandag 14 juni 2004 00:28 schreef du_ke het volgende:
De wedstrijd was inderdaad erg leuk, tbest jammer voor Engeland maar tegen een Zidane die zo ontketend is kan niet veel op.
Accepteren dat jij achter mijn 'bride to be' aanzit?quote:Op maandag 14 juni 2004 00:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Wees eens volwassen en accepteer het.
Ben jij er ook al zo tegen?quote:Op maandag 14 juni 2004 00:31 schreef DrWolffenstein het volgende:Tattoo's
Ja, een hele nieuwe ervaring, ik moet zeggen; het heeft m'n leven verrijkt.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:30 schreef Ype het volgende:
[..]
Heb je toch een keer het idee van het hebben van een idee meegemaakt meid.
Ik kan er ook niets aan doen hoor...quote:Op maandag 14 juni 2004 00:29 schreef Ype het volgende:
[..]
He! Zeg!
Waar zat jij allemaal te kijken dan?quote:Op maandag 14 juni 2004 00:31 schreef George-Butters het volgende:
[..]
God heeft me geholpen. Hij wist dat ik 2-1 ingevuld had. Zidaneje zag z'n kale plek glimmen vlak voordat hij die vrije trap nam.
Net zoalsquote:Op maandag 14 juni 2004 00:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ben jij er ook al zo tegen?
de string van Victoria zat waarschijnlijk wat strak in de bilspleetquote:Op maandag 14 juni 2004 00:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Hehehe. Toevallig, in een ander topic was ik net nog zijn afschuwelijke tattoo aan het afzeiken. Met zo'n tattoo in je nek moet je wel missen. Wat een lichaamsverminking zeg.
Ja daar ben ik t onwijs mee eens, deze ziet er ook echt zo goedkoop uit. Bleh.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Hehehe. Toevallig, in een ander topic was ik net nog zijn afschuwelijke tattoo aan het afzeiken. Met zo'n tattoo in je nek moet je wel missen. Wat een lichaamsverminking zeg.
Ik weet het.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:32 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Ik kan er ook niets aan doen hoor...![]()
Piercings vind ik dan nog iets minder erg, maar 99 van de 100 keer is het idd totaal geen gezicht en pure verminking.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Net zoalspiercings
Ik had ook 2-1 ingevuld, en ik heb al 3 wedstrijden goed voorspeldquote:Op maandag 14 juni 2004 00:31 schreef George-Butters het volgende:
[..]
God heeft me geholpen. Hij wist dat ik 2-1 ingevuld had. Zidaneje zag z'n kale plek glimmen vlak voordat hij die vrije trap nam.
Met jou vind ik zelfs dat allemaal nog romantischquote:Op maandag 14 juni 2004 00:32 schreef George-Butters het volgende:
[..]
En sex op het strand, dronken van de cocktails, zand in je bilspleet en schele koppijn van de hele dag zon
quote:Op maandag 14 juni 2004 00:33 schreef George-Butters het volgende:
[..]
de string van Victoria zat waarschijnlijk wat strak in de bilspleet
Dan ook nog die kansloze en foutgespelde tattoo op z'n arm.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:33 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja daar ben ik t onwijs mee eens, deze ziet er ook echt zo goedkoop uit. Bleh.
Heel soms is het zelfs mooi. Maar dan is het vooral het stukje metaal dat het gezicht van de drager ervan verbergt.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Piercings vind ik dan nog iets minder erg, maar 99 van de 100 keer is het idd totaal geen gezicht en pure verminking.
Iets in een of andere uitgestorven taal was het toch?quote:Op maandag 14 juni 2004 00:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan ook nog die kansloze en foutgespelde tattoo op z'n arm.
Ik voel hier een band ontstaan!quote:Op maandag 14 juni 2004 00:34 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Zie je wel,dit moet wel door het lot aangewezen zijn
Gellliiiiiiiii!quote:Op maandag 14 juni 2004 00:35 schreef gelly het volgende:
Gaat het hier nog weleens over politiek ?
Ja, zo uitgestorven dat zelfs de tattoo-artiest spelfoutjes maakte.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:35 schreef Nouk het volgende:
[..]
Iets in een of andere uitgestorven taal was het toch?
Ja, over engels / franse diplomatieke betrekkingen.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:35 schreef gelly het volgende:
Ach zo erg is het toch niet. Het kan zelfs wel mooi zijn. Maar dan moet het wel bescheiden en stijlvol zijn (dus niet a la beckhamquote:Op maandag 14 juni 2004 00:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ben jij er ook al zo tegen?
Heb je die kanjer van een OP wel gezien?quote:Op maandag 14 juni 2004 00:35 schreef gelly het volgende:
Soms enzoquote:Op maandag 14 juni 2004 00:35 schreef gelly het volgende:
Hehequote:Op maandag 14 juni 2004 00:34 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Heel soms is het zelfs mooi. Maar dan is het vooral het stukje metaal dat het gezicht van de drager ervan verbergt.
Owow, echt een lompe actie.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ja, zo uitgestorven dat zelfs de tattoo-artiest spelfoutjes maakte.
Het kan mooi zijn, maar dat is 99 van de 100 keer niet het geval....quote:Op maandag 14 juni 2004 00:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach zo erg is het toch niet. Het kan zelfs wel mooi zijn. Maar dan moet het wel bescheiden en stijlvol zijn (dus niet a la beckham).
Ik ga toch meer voor Victoria als het toch in de familie moet blijven.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:37 schreef Nouk het volgende:
[..]
Owow, echt een lompe actie.
Maar toch, hoe je het wendt of keert, Beckie blijft geil.
Ja, dat heb ik ook gezien, wat een randdebielquote:Op maandag 14 juni 2004 00:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Hehe
Op Discovery Channel die vent gezien die heel z'n lichaam vol heeft laten kliederen zodat hij op een dier lijkt?
Met die vlekken en die dus nu op een eilandje woont?quote:Op maandag 14 juni 2004 00:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Hehe
Op Discovery Channel die vent gezien die heel z'n lichaam vol heeft laten kliederen zodat hij op een dier lijkt?
Die ja!quote:Op maandag 14 juni 2004 00:37 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Met die vlekken en die dus nu op een eilandje woont?
Oh zeer zeker. Ik ken eigenlijk maar een paar gevallen waarbij ik het geslaagd vind.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het kan mooi zijn, maar dat is 99 van de 100 keer niet het geval....
Okay jij neemt Viccy voor een nachtje, ik Beckie.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik ga toch meer voor Victoria als het toch in de familie moet blijven.
Gadverdamme zeg. Wat een rare figuren lopen er toch rond op deze planeet.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:37 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook gezien, wat een randdebiel
Die ene heeft ook z'n tong in tween laten delen zodat ie op een slang ofzo leek.
Dat ben je vast niet gewend met al die bootschoenen-esprit trutjes daar hea?quote:Op maandag 14 juni 2004 00:38 schreef George-Butters het volgende:
[..]
vrouwen die het woord geil gebruiken
Deal!quote:Op maandag 14 juni 2004 00:38 schreef Nouk het volgende:
[..]
Okay jij neemt Viccy voor een nachtje, ik Beckie..
Dat was bij kopspijkersquote:Op maandag 14 juni 2004 00:37 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook gezien, wat een randdebiel
Die ene heeft ook z'n tong in tween laten delen zodat ie op een slang ofzo leek.
Ik kan me er geen meer herinneren eigenlijk.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh zeer zeker. Ik ken eigenlijk maar een paar gevallen waarbij ik het geslaagd vind.
Okay, dan neuk ik daarna Eros Ramazzotti nog even en dan is het wel weer genoeg.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Deal!
Daarna wil ikInge Vervotte
's Christelijke maagdenvliesje doorboren.
OOK bij rtl 4 en OOK bij Discovery.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:39 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Dat was bij kopspijkers
Dan al? Jij bent ook niet veel gewend.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:40 schreef Nouk het volgende:
[..]
Okay, dan neuk ik daarna Eros Ramazzotti nog even en dan is het wel weer genoeg.
Ja eigenlijk wel.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:40 schreef George-Butters het volgende:
[..]bootschoenen en esprit
Je hebt wel een beetje een stereotyp beeld van me![]()
Beckie wil dag en nacht door he, mijn conditie is ook niet meer wat het geweest is.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan al? Jij bent ook niet veel gewend.
Het zit zo:quote:Op maandag 14 juni 2004 00:41 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel.
Hoe zit t dan precies?
Je stijgt.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:43 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Het zit zo:
1) ik ben mezelf
2) geen pretentieuze kakvrouwen. Dichtgetikte corpshoeren.
3) het leven is veel te mooi om je te beperken tot 1 groep.
Je kan vast wel pikante smsjes sturen.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:42 schreef Nouk het volgende:
[..]
Beckie wil dag en nacht door he, mijn conditie is ook niet meer wat het geweest is.
Jaquote:Op maandag 14 juni 2004 00:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Je kan vast wel pikante smsjes sturen.
Da's goed genoeg voor Becks.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:44 schreef Nouk het volgende:
[..]
JaDaar ben ik vrij sterk in
Ik hou niet van dat kakgedoe, van die Gaastra figuren die boven iedereen staan, voor de rest, tsja, ik hou van mannen die onwijse kutopmerkingen kunnen maken en een minuut later fijn sentimenteel met mij een stomme film kunnen kijken.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:44 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Hoe zit het met jou eigenlijk?
damn dit was schrikken.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:45 schreef Koos Voos het volgende:
[afbeelding]
Das al 1 ding den!quote:Op maandag 14 juni 2004 00:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Kutopmerkingen maken kan ik wel
Haal die VMBO scholen er toch niet steeds bij.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Kutopmerkingen maken kan ik wel
Beckham kan je toch niet evenaren, dus je mag het houden bij pikante smsjes sturenquote:Op maandag 14 juni 2004 00:48 schreef George-Butters het volgende:
[..]
nu nog pikante smsjes en tattoos, praten als een homo zonder ballen, en strings dragen
Zo!quote:Op maandag 14 juni 2004 00:46 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ik hou niet van dat kakgedoe, van die Gaastra figuren die boven iedereen staan, voor de rest, tsja, ik hou van mannen die onwijse kutopmerkingen kunnen maken en een minuut later fijn sentimenteel met mij een stomme film kunnen kijken.
Zo.
Ja, ik dacht, laat ik in 1 keer ff alles duidelijk maken.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:51 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Zo!een hele bevalling. 1 zin met 4 komma's en moeilijke woorden.
Da's niet zo moeilijk!quote:Op maandag 14 juni 2004 00:51 schreef Nouk het volgende:
[..]
Beckham kan je toch niet evenaren, dus je mag het houden bij pikante smsjes sturen
Hmmm. Hihi. Wat denk jij dr van?quote:Op maandag 14 juni 2004 00:51 schreef George-Butters het volgende:
[..]
is u talking to me?![]()
Doe eens ontopic.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:53 schreef RichardQuest het volgende:
Nu al 4 pagina's bagger?
Ze zijn niet te stoppen.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:53 schreef RichardQuest het volgende:
Nu al 4 pagina's bagger?
Ehm, ik heb er niks mee te maken heur!quote:Op maandag 14 juni 2004 00:53 schreef RichardQuest het volgende:
Nu al 4 pagina's bagger?
*Pijpie pijpiequote:Op maandag 14 juni 2004 00:54 schreef George-Butters het volgende:
[..]
poeppeliewoepsie
cuddle cuddle
![]()
quote:Op maandag 14 juni 2004 00:57 schreef George-Butters het volgende:
[..]
*Zucht![]()
*pets op je bil
Je zei het net op tijd zeg, ik kon hem nog houden. Wat een grote, toch issie wel poeslief zeg...quote:Op maandag 14 juni 2004 01:00 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Niet te hard schrikken! Ik zou 2 handen gebruiken, straks verrek je nog een spier![]()
Niks gewend he jij.quote:Op maandag 14 juni 2004 01:00 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Subversieve teksten graag op MSN.
quote:Op maandag 14 juni 2004 01:05 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Hij geeft al kopjes
Nee, je hebt helemaal gelijk. Ga nu maar weer terug naar ONZ.quote:Op maandag 14 juni 2004 01:04 schreef Nouk het volgende:
[..]
Niks gewend he jij.
Ja, maar wat heb je nu meegenomen? Een loopse krokodil?quote:Op maandag 14 juni 2004 01:05 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Sil bleek een geen huiskat te zijn, maar een lynx. We hebben haar helaas moeten laten gaan.
Je bedoelt in handtas-vorm?quote:Op maandag 14 juni 2004 01:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ja, maar wat heb je nu meegenomen? Een loopse krokodil?
Ik vinnet net zo leuheukquote:Op maandag 14 juni 2004 01:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee, je hebt helemaal gelijk. Ga nu maar weer terug naar ONZ.
quote:Op maandag 14 juni 2004 01:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ja, maar wat heb je nu meegenomen? Een loopse krokodil?
Jij mag blijven hoorquote:Op maandag 14 juni 2004 01:07 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ik vinnet net zo leuheuk
In één keer goed?quote:Op maandag 14 juni 2004 01:07 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja nog eventjes dan? Alsjebliehieft?quote:Op maandag 14 juni 2004 01:07 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Huilie
Jij bent echt kewl, thanx.quote:Op maandag 14 juni 2004 01:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij mag blijven hoor.
Laat die schizofrene computernerd maar optiefen naar Tweakers ofzo.
Ja, doe iets, regel iets, ik hou t niet meer!quote:Op maandag 14 juni 2004 01:08 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ga je mee prive?
Dan gaan we maar weer over extreem-links kotsen.quote:"Aanslag Van Aartsen beraamd door extreem-links persoon"
Gepost door Bart (veekeend) - Bron: De Telegraaf (restricted toegang)
Gepubliceerd: zondag 13 juni 2004 @ 11:46
De dader van de aanslag op de VVD-leider Van Aartsen is afkomstig uit een extreem links milieu. Diverse direct betrokkenen melden dat de vrouw, die op 1 april op Van Aartsen inreed, uit een soort Volkert van der G.-achtig milieu afkomstig is. Pikant detail is dat ze goede contacten heeft met de top van het openbaar ministerie.
Woensdag jongstleden is door de raadkamer van de rechtbank haar periode van voorlopige hechtenis met dertig dagen verlengd. In juli zal de 'pro forma' zitting plaatsvinden, waarbij de zaak voor het eerst voor de rechtbank verschijnt.
In haar studententijd kwam De J. in aanraking met het alternatieve linkse circuit, waar radicale opvattingen de boventoon voerden. De J. studeerde aan de universiteit van Nijmegen rechten. Met name de laatste jaren werd haar linkse gedachtengoed gevaarlijk, toen ze door persoonlijke problemen in een psychische crisis terecht kwam. Dat verklaarden diverse advocaten, die De J. goed kennen, tegenover de Telegraaf. Ook Volkert van der G., de moordenaar van Pim Fortuyn, was afkomstig uit een extreem-links milieu uit de universiteitsstad Wageningen.
De J. had politieke motieven om Van Aartsen om het leven te brengen, zo blijkt uit verhoren. Ze had al langere tijd het idee in haar hoofd om een aanslag te plegen. Ze was het met name oneens over het asielbeleid dat in Den Haag werd gevoerd en het lot van de illegalen. Dat bleek ook uit uitgelekte mailtjes, die ze eerder naar diverse personen had gestuurd. "In een land waar ze zo met mensen omgaan, kan ik niet leven. Dus dan wordt het maar moord", mailde ze actualiteitenprogramma Nova. "Kan de discussie over het generaal pardon - godbetert het woord - weer terugkomen? Of is dat te pathetisch? Zelfs Pim was ervoor", schreef ze Freek de Jonge.
Ze heeft inmiddels bekend en zal poging tot doodslag ten laste worden gelegd.
Nog voor zolang deze topicreeks voortduurt. Dat is dus nog 1 topic.quote:Op maandag 14 juni 2004 01:08 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ja nog eventjes dan? Alsjebliehieft?
Hoezo val je nou zo binnen in m'n romantische zwijmel bui, minderquote:Op maandag 14 juni 2004 01:09 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dan gaan we maar weer over extreem-links kotsen.Extreem-links
Juist, daar zitten ook mensen die dat leuk vinden.quote:Op maandag 14 juni 2004 01:09 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Met z'n sprookjesboek![]()
Pessimist.quote:Op maandag 14 juni 2004 01:10 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nog voor zolang deze topicreeks voortduurt. Dat is dus nog 1 topic.
Boer, pak een koe.quote:Op maandag 14 juni 2004 01:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist, daar zitten ook mensen die dat leuk vinden.
En neem Silmarwen gelijk ook mee..
Ja hij is rechtsquote:Op maandag 14 juni 2004 01:11 schreef Nouk het volgende:
[..]
Pessimist.
Onze grüppenführer Sidekick heeft besloten dat aan deze reeks in de huidige vorm een einde komt.quote:Op maandag 14 juni 2004 01:11 schreef Nouk het volgende:
[..]
Pessimist.
Gereypleyd!quote:Op maandag 14 juni 2004 01:12 schreef George-Butters het volgende:
[..]
kuch fotoboek
Watte? Ik vind het hier net zo gezellig! Ik ga klagenquote:Op maandag 14 juni 2004 01:13 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Onze grüppenführer Sidekick heeft besloten dat aan deze reeks in de huidige vorm een einde komt.
Doen!quote:Op maandag 14 juni 2004 01:14 schreef Nouk het volgende:
[..]
Watte? Ik vind het hier net zo gezellig! Ik ga klagen
Aanreiking?quote:Op maandag 14 juni 2004 01:14 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Doe jij dan eens een goede aanrijking!
[POL-SC-Evaluatie] Hoe verder en wat te doen met de slowchat <---- daar klagen s.v.p.quote:Op maandag 14 juni 2004 01:14 schreef Nouk het volgende:
[..]
Watte? Ik vind het hier net zo gezellig! Ik ga klagen
Nepwerkeloze!quote:Op maandag 14 juni 2004 01:15 schreef du_ke het volgende:
Maar eh, ik ga zo maar eens naar bed.Lief zijn enzo!
Okay.quote:Op maandag 14 juni 2004 01:14 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
[POL-SC-Evaluatie] Hoe verder en wat te doen met de slowchat <---- daar klagen s.v.p.
Ik ben ook al weer uit de statistieken geschraptquote:Op maandag 14 juni 2004 01:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nepwerkeloze!
Een uitkering aanvragen was te veel werk. En dan moet je ook nog eens perse aan het werkquote:Op maandag 14 juni 2004 01:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nepwerkeloze!
Ik dacht nog wel dat je links was?!
Nee, alleen doen alsof.quote:Op maandag 14 juni 2004 01:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een uitkering aanvragen was te veel werk. En dan moet je ook nog eens perse aan het werk.
Daarom probeer ik het ook uit te stellenquote:Op maandag 14 juni 2004 01:18 schreef George-Butters het volgende:
[..]
werken is voor mensen die niet succesvol zijn in het leven.
Ik ben nuttiger dan al dat andere, dat snap je wel hequote:Op maandag 14 juni 2004 01:21 schreef George-Butters het volgende:
[..]
he ik ben ook nog met nuttige dingen bezig!
Dankje, ik ben zo gelukkig, hihihih.quote:Op maandag 14 juni 2004 01:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik laat de tortelkrokodilletjes maar alleen, ik ga maffen.
Sure you did sunny.quote:Op maandag 14 juni 2004 01:40 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik heb jou wel gemist![]()
Wat nou, dat ik zuig en stang? Je durft je bek wel open te trekken als ik er even niet ben he?quote:Op maandag 14 juni 2004 01:45 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Deze week een voorzichtig biertje doen? een kleintje, zegmaar een paar
Ja, op dat moment was ik er dus al niet meer? Zo moeilijk is het interpreteren van posts toch niet, moet alles jou voorgekauwd worden?quote:Op maandag 14 juni 2004 01:49 schreef George-Butters het volgende:
[..]
ik heb m vlak na een post van je geplaatst hoor![]()
Je hebt m nu toch gelezen? Ik zie het probleem niet hoor. pitbultje van mequote:Op maandag 14 juni 2004 01:50 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ja, op dat moment was ik er dus al niet meer? Zo moeilijk is het interpreteren van posts toch niet, moet alles jou voorgekauwd worden?
Jij niet nee, maar ik vind het toch minder als ik ten onrechte word afgekraakt als ik er even niet ben.quote:Op maandag 14 juni 2004 01:50 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Je hebt m nu toch gelezen? Ik zie het probleem niet hoor.
In je dromen.quote:Op maandag 14 juni 2004 01:51 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik heb trouwens gelijk.
Ja doei, ik ga een beetje aan een stel mensjes aankondigen dat ik bij dezen voor onbepaalde tijd vertrek uit dit uiterst belangrijke topic. Jij moet anderen gewoon niet afkraken, klaar.quote:Op maandag 14 juni 2004 01:53 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Moet je maar niet onaangekondigd weglopen
Achja jij loopt SK een beetje af te blaffen.quote:Op maandag 14 juni 2004 01:54 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ja doei, ik ga een beetje aan een stel mensjes aankondigen dat ik bij dezen voor onbepaalde tijd vertrek uit dit uiterst belangrijke topic. Jij moet anderen gewoon niet afkraken, klaar.
Heet jij dan Sideclick? Zo niet, houd je veel te grote mond dan, wanabe mod.quote:Op maandag 14 juni 2004 01:56 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Achja jij loopt SK een beetje af te blaffen.
Ik uit kritiek op jouw manier van discussie voeren. Beetje uitdagend vind je niet?quote:Op maandag 14 juni 2004 01:57 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Heet jij dan Sideclick? Zo niet, houd je veel te grote mond dan, wanabe mod.
Bovendien blaf ik hem helemaal niet af, ik uit slechts kritiek. Maar misschien dat het onderscheid tussen die twee te vaag is... voor jou.
JouW manier.quote:Op maandag 14 juni 2004 01:58 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik uit kritiek op jouw manier van discussie voeren.
Excuses dan daarvoor. Ik zal het anders formuleren. Ik vind dat je in je postgedrag je confronterend en bot opstelt.quote:Op maandag 14 juni 2004 02:00 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
JouW manier.
Jij uit geen kritiek, jij kraakt af. Dit is geen opbouwende kritiek waar ik iets mee kan, in tegenstelling tot mijn kritiek op Sidekick.
Goed, maar wie ben jij?quote:Op maandag 14 juni 2004 02:03 schreef Foxxy het volgende:
Doe eens lief!![]()
En waarom vind je dat?quote:Op maandag 14 juni 2004 02:02 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Excuses dan daarvoor. Ik zal het anders formuleren. Ik vind dat je in je postgedrag je confronterend en bot opstelt.
Nee hoor, ik dacht dat 'uitdagend' sloeg op 'kritiek uiten op jouw postgedrag'.quote:Op maandag 14 juni 2004 02:04 schreef George-Butters het volgende:
Je haalt die hele zin uit de context!
Dat is iets wat zich opgebouwd heeft gedurende de afgelopen maanden.quote:Op maandag 14 juni 2004 02:05 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
En waarom vind je dat?
Nee, dank je. Het laatste waar ik op zit te wachten, is betweterig commentaar op mijn postgedrag. Geef nu ik in een tolerante bui ben maar een paar voorbeelden - en geef ook aan waarom.quote:Op maandag 14 juni 2004 02:08 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Dat is iets wat zich opgebouwd heeft gedurende de afgelopen maanden.
Is het goed als ik je er op wijs wanneer ik je bot en confronterend vind? Dan kan je
dat meenemen als mogelijke verbeterpunten.
Dat snapte ik pas na de tweede keer dat ik je post had gelezen. Duidelijker schrijven kan geen kwaad hoor.quote:Op maandag 14 juni 2004 02:08 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Nee uitdagend slaat op de manier waarop je je in discussies opstelt.
Dan doe ik dat niet. Het is puur bedoeld als een stukje service.quote:Op maandag 14 juni 2004 02:09 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Nee, dank je. Het laatste waar ik op zit te wachten, is betweterig commentaar op mijn postgedrag. Geef nu ik in een tolerante bui ben maar een paar voorbeelden - en geef ook aan waarom.
Juist en in dat uitdagen en provoceren van je vind ik je vaak te confronterend en bot.quote:Op maandag 14 juni 2004 02:10 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Dat snapte ik pas na de tweede keer dat ik je post had gelezen. Duidelijker schrijven kan geen kwaad hoor.
Ik houd wel ve beetje uitdagen en provoceren.
De moeder van George_Butters..quote:Op maandag 14 juni 2004 02:05 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Goed, maar wie ben jij?
Oke, dan is mijn vermeende 'afblaffen' van de door jou begeerde Sidekick ook een stukje service.quote:Op maandag 14 juni 2004 02:12 schreef George-Butters het volgende:
Dan doe ik dat niet. Het is puur bedoeld als een stukje service.
Goed.quote:De volgende keer dat je in een tolerante bui bent geef ik wel een paar voorbeelden. Nu ga ik eerst slapen doen.
Afblijven van mijn portemonnee he, studentjequote:Er moet morgen namelijk geld verdiend worden.
Ze beginnen jong tegenwoordig.quote:Op maandag 14 juni 2004 02:13 schreef Foxxy het volgende:
[..]
De moeder van George_Butters..![]()
quote:Oppositiepartijen grote winnaar verkiezingen Europees Parlement
Uitgegeven: 13 juni 2004 09:05
Laatst gewijzigd: 13 juni 2004 22:56
AMSTERDAM - In een meerderheid van de lidstaten van de Europese Unie waar de afgelopen dagen verkiezingen voor het Europees Parlement zijn gehouden, komt de oppositie als grote winnaar uit de bus, blijkt uit exit-polls en voorlopige uitslagen. Ook euroskeptische en kleine protestpartijen boekten goede resultaten. Aan de verkiezingen voor de 732 zetels in het parlement van de nieuwe, uitgebreide unie deden bijna vijftienduizend kandidaten mee.
De opkomst bij de verkiezingen is in een nieuwe prognose nog lager uitgekomen dan eerder op de avond. Bureau Gallup gaat er nu van uit dat 44,2 procent van de Europese stemgerechtigden naar het stemhokje is gekomen. Eerder op de avond was de prognose nog 44,6 procent. De opkomst is een dieptepunt in de dalende trend sinds de eerste verkiezingen voor het Europees Parlement in 1979.
Het leven is altijd goed.quote:Op maandag 14 juni 2004 07:08 schreef Maerycke het volgende:
POL-ers die elkaar een stukje service geven... wat is het leven toch wonderbaarlijk af en toe![]()
Altijd?quote:Op maandag 14 juni 2004 07:13 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het leven is altijd goed.
''Soldaten gebruiken dieren als schietschijf''quote:''Soldaten gebruiken dieren als schietschijf''
Gepost door Bas (DePresident) - maandag 14 juni 2004 @ 03:49 - Bron: Nieuws.nl
De Israëlische dienst voor natuurbescherming heeft zich bij de Israëlische legerleiding beklaagd omdat het legerweekblad 'Bamahane' meldt dat Israëlische soldaten wilde dieren, waaronder beschermde soorten, als schietschijf gebruiken. Volgens de dienst gebruiken soldaten hun dienstwapen voor de jacht en schieten ze er ook mee op dieren om te oefenen met richten.
Een half jaar geleden werd een soldaat tot een gevangenisstraf veroordeeld omdat hij een beschermd 'Golan-hoogte hert' doodschoot. Ook werd een kapitein van een torpedoboot voor de kust van de Gazastrook betrapt terwijl hij op vogels schoot, meldt het weekblad. Volgens het weekblad wordt er amper opgetreden tegen deze soldaten.
quote:Europese Volkspartij blijft grootste
Na de Europese verkiezingen blijkt uit een prognose van onderzoeksbureau Gallup dat de Europese Volkspartij (EVP) veruit de grootste fractie blijft in het Europese parlement. De EVP, waarin de christen-democraten samenwerken met de Britse Conservatieven, zou op 269 zetels uitkomen.
Tweede fractie blijft die van de socialisten, met 199 zetels. De Liberalen, waarin onder meer VVD en D66 zitten, zou uitkomen op 66 zetels, en daarmee de derde fratie zijn. Vierde fractie met 39 zetels zijn de Groenen, met onder meer GroenLinks in de gelederen. Vijfde fractie is die van de Communisten en klein links, waarin onder andere de SP zitting heeft. Deze fractie komt uit op 37 zetels.
De overige 122 zetels worden ingenomen door twee rechtse nationalistische fracties en Eurosceptische partijen. Zo'n 77 daarvan zouden naar de Eurosceptische gaan, die geen gezamenlijke fractie vormen. Alleen al in Groot-Brittanië kreeg de eurosceptische UKIP, die wil dat de Britten meteen de EU verlaten, zo'n 17% van de stemmen. Leider van die partij is de wegens racistische opmerkingen jegens Arabieren aan de kant gezette voormalige BBC-talkshowpresentator Robert Kilroy-Silk.
De prognose van Gallup is gebaseerd op voorlopige uitslagen. De officiële uitslag wordt dinsdag pas gepubliceerd.
De opkomst was overigens een laagte record: ongeveer 44,2% van de kiesgerechtigden in Europa nam de moeite om te gaan stemmen, terwijl dat vijf jaar geleden nog 49,8% was. In de tien nieuwe lidstaten lag dat percentage op slechts 28,7%.
-
Prognose nieuwe Europarlement:
EVP - 269
Socialisten - 199
Liberalen - 66
Groenen - 39
Communisten e.a - 37
Overigen - 122
(Overigen zijn rechts nationalisten en eurosceptici)
Ik vind dat die 122 stemmen in het parlement voor tegenpartijen wel schrikbarend hoog. Beetje eng.quote:Op maandag 14 juni 2004 07:08 schreef Maerycke het volgende:
POL-ers die elkaar een stukje service geven... wat is het leven toch wonderbaarlijk af en toe![]()
![]()
En voor wat politiek nieuws van Nu.nl http://www.nu.nl/news.jsp?n=339179&c=21 (daar staat overigens het gehele langere artikel)
[..]
Daar was ik al bang voor ja...quote:Op maandag 14 juni 2004 09:40 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Dan ben je weer de uitzondering die de regel bevestigd![]()
Hangt er vanaf eerlijk gezegd. Wanneer die 122 stemmen zijn gegaan (en ik heb dat nog nergens kunnen vinden) naar kleine splinterpartijen in verschillende stromingen dan is er weinig aan de hand aangezien er dan toch weinig kans op consensus isquote:Op maandag 14 juni 2004 09:46 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik vind dat die 122 stemmen in het parlement voor tegenpartijen wel schrikbarend hoog. Beetje eng.
Je hebt waarschijnlijk wel gelijk. De samenhang zal wel ver te zoeken zijn. Maar goed coalities vormen vind altijd plaats.quote:Op maandag 14 juni 2004 09:50 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Hangt er vanaf eerlijk gezegd. Wanneer die 122 stemmen zijn gegaan (en ik heb dat nog nergens kunnen vinden) naar kleine splinterpartijen in verschillende stromingen dan is er weinig aan de hand aangezien er dan toch weinig kans op consensus is
Lijkt me duidelijk dus. Slaappillen door het leidingwater spoelen.quote:Portugal hanteert gedoogbeleid tijdens EK
De Portugese politie zal zich tijdens het EK voetbal tolerant opstellen ten aanzien van met name Britse voetbalfans die op straat een jointje opsteken. Dat meldde de Britse krant The Guardian vrijdag op gezag van de Portugese hoofdstedelijke politie.
Op basis van de adviezen van de Nederlandse autoriteiten, die de Portugezen adviseren met de tijdens het EK 2000 opgedane ervaringen, zijn de Portugezen tot de conclusie gekomen dat een menigte Britse fans die stoned is makkelijker in bedwang is te houden dan een dronken menigte. Daarbij heeft de wedstrijd Engeland-Portugal, die vier jaar geleden in Eindhoven werd gespeeld, als voorbeeld gediend.
Ook de ervaringen bij de wedstrijd Engeland-Duitsland, destijds in het Belgische Charleroi, worden hierbij meegenomen. Door toedoen van overmatig drankgebruik liep het hier rond deze wedstrijd helemaal uit de hand. Volgens de Guardian zat 't verschil hem in het progressieve Nederlandse drugsbeleid waar veel supporters van profiteerden, waardoor een ontspannen sfeer de boventoon voerde.
Ook zal de Portugese politie een oogje toeknijpen ten aanzien van Nederlandse fans en hun rookwaren, mits ze het niet al te gek maken. Het bezit van een kleine hoeveelheid cannbis is niet illegaal in Portugal, maar technisch gezien kan het gebruik daarvan wel strafbaar worden gesteld. Voor overlastveroorzakers is men minder tolerant. Die worden direct voorgeleid.
Neeeeee mijn kenniseconomiequote:Ministerie in diepe crisis, zegt ex-top
'Kennis en kunde ontbreken bij OCW'
ROTTERDAM, 12 JUNI. Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) mist leiding. Het ontbreekt de politieke top aan visie en leiderschap, de ambtelijke top aan kennis en continuïteit.
Dat zeggen voormalige topambtenaren die door NRC Handelsblad zijn geïnterviewd over de bestuurscultuur op het departement. Uit cijfers van het ministerie van Binnenlandse Zaken blijkt dat het ministerie van OCW vorig jaar bijna 7,5 miljoen euro uitgaf aan interim-managers. De overige ministeries komen in totaal op 5,4 miljoen.
Sinds 2000 hebben 38 topambtenaren het departement verlaten. Om het grote verloop bij ambtenaren te compenseren, deed OCW veel meer dan andere ministeries een beroep op externe consultants. Vorig jaar besteedde OCW 42 miljoen euro aan externe medewerkers, een verdrievoudiging ten opzichte van 2001. Sinds 2000 gebruikte het ministerie 98 verschillende bureaus voor organisatieadvies en interimmanagement.
Oud directeur-generaal beroepsonderwijs Peter Weeda: ,,Er is op het ministerie een machtsvacuüm ontstaan. Ambtenaren aan de top blijven bijna nooit lang en krijgen geen greep op het departement.'' Volgens Roel in 't Veld, ook voormalig directeur-generaal, ontbeert het ministerie iedere politieke leiding. ,,Er wordt geen richting gegeven, geen lijn uitgezet. Directeuren en directeuren-generaal wisselen elkaar in duizelingwekkend tempo af.'' Onderling heerst een ,,enorme vechtcultuur'', aldus de Rotterdamse bestuurskundige Walter Kickert.
Drie weken geleden stuurden anonieme ambtenaren een brief naar de Tweede Kamer, waarin ze de ambtelijke top van OCW betichten van zelfverrijking, waarover de Kamer maandag praat. Deze week trad staatssecretaris Nijs af, nadat ze in een interview had verteld over haar slechte relatie met minister Van der Hoeven. Ze zei dat zij werd tegengewerkt door haar ambtenaren.
Het ministerie van Onderwijs heeft al enkele jaren te maken met incidenten en affaires. Zo leidde de kwestie rondom de hbo-fraude tot grote interne onrust en het vertrek van diverse ambtenaren. Dit jaar was er ook ophef over de verbouwing van een half miljoen euro van werkkamers van bewindslieden binnen de Hoftoren.
De nieuwe secretaris-generaal van OCW, Koos van der Steenhoven, kondigde in december een ingrijpende reorganisatie aan, omdat het ministerie volgens hem lijdt aan ,,een cultuur van 'ja' zeggen en 'nee' doen''.
onder mijn naam staat: Ook jouw moederquote:Op maandag 14 juni 2004 10:19 schreef Maerycke het volgende:
Hoe kan jij overigens een loeder zijn met een goed humeur? Zijn die niet per definitie vreselijk chagerijnig?
Gaat absoluut op voor mijn moeder (ook al mag ik dat vast niet zeggen van de moraalridders hier...). Maar excusez le moi.. die had ik inderdaad even niet door. Maar het is maandagochtend, vanmiddag ben ik vast een stuk wakkerderquote:Op maandag 14 juni 2004 10:22 schreef George-Butters het volgende:
[..]
onder mijn naam staat: Ook jouw moeder
de 2e helft vd zin is: is een loeder....
Dora was lief tegen me vanacht hequote:Op maandag 14 juni 2004 10:23 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Gaat absoluut op voor mijn moeder (ook al mag ik dat vast niet zeggen van de moraalridders hier...). Maar excusez le moi.. die had ik inderdaad even niet door. Maar het is maandagochtend, vanmiddag ben ik vast een stuk wakkerder
alle moeders zijn loeder! Waar dacht je dat al die kleine mensjes vandaan komen? Dat is niet omdat ze kuis hebben zitten doenquote:Op maandag 14 juni 2004 10:23 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Gaat absoluut op voor mijn moeder (ook al mag ik dat vast niet zeggen van de moraalridders hier...). Maar excusez le moi.. die had ik inderdaad even niet door. Maar het is maandagochtend, vanmiddag ben ik vast een stuk wakkerder
Omdat God....quote:Op maandag 14 juni 2004 10:25 schreef George-Butters het volgende:
[..]
alle moeders zijn loeder! Waar dacht je dat al die kleine mensjes vandaan komen? Dat is niet omdat ze kuis hebben zitten doen![]()
Dora is best lief zo af en toequote:Op maandag 14 juni 2004 10:24 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Dora was lief tegen me vanacht he?
Mijn moeder is een úberloeder...quote:Op maandag 14 juni 2004 10:25 schreef George-Butters het volgende:
[..]
alle moeders zijn loeder! Waar dacht je dat al die kleine mensjes vandaan komen? Dat is niet omdat ze kuis hebben zitten doen![]()
quote:Op maandag 14 juni 2004 10:26 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik heb het even gevraagd, ze vindt het goed.
Om 23.00 zit voor de webcam op je te wachten
inderdaad :'( ik word altijd zo triest van familie ruzies!quote:Op maandag 14 juni 2004 10:27 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Dora is best lief zo af en toe
[..]
Mijn moeder is een úberloeder...Magoe.. genoeg over het mens.. ik heb d'r toch al tig jaar niet gesproken
quote:Op maandag 14 juni 2004 10:26 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik heb het even gevraagd, ze vindt het goed.
Om 23.00 zit voor de webcam op je te wachten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |