abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 juni 2004 @ 14:44:38 #1
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19856160
Al anderhalf jaar is de slowchat-reeks een bekend fenomeen in POL. Het begon als een plaats waar de diverse kleine politieke onderwerpen ter sprake kwamen, waar luchtig en met humor over politieke zaken kon worden gesproken, en waar ook wat ruimte was voor wat persoonlijk non-politiek gebabbel tussen diverse POL-users.

Er kwam meer binding tussen de diverse users, en het gebabbel in de slowchat zorgde ook dat de andere serieuze topics verschoond bleven van flauwe grappen. Nieuwkomers waren altijd welkom, en konden vrij gemakkelijk instappen door het ontbreken van een echt kliekje zoals dat bij andere slowchat-reeksen vrijwel wel het geval is. De POL-Slowchat was dan ook altijd 1 van de meest serieuze slowchat van Fok! en de politieke structuur zorgde voor het ontbreken van het echte kliekjesgedrag.

Maar er lijkt wat verandering in te komen. De laatste tijd is de politieke draad minder aanwezig, en worden er 2 topics per dag volgepost waarbij het kliekjesgedrag en/of verkapte postopkrikposts de overhand hebben. En dat is niet iets waarbij anderen de drang hebben om mee te posten. Ook trekt bagger bagger aan, en is het lastig om daartussen weer de politieke draad te vinden. En dat vind ik persoonlijk erg jammer.

De vraag is hoe we verder moeten. Eigenlijk: hoe willen we verder? Moeten we de teugels strakker aanhalen, om de balans tussen het persoonlijke gebabbel en het politieke praat te behouden, of is de huidige situatie gewenst? Ik hoop door dit topic wat meningen te onlokken van iedereen; zowel de gebruikelijke slowchatters, als de users die vrijwel nooit in deze reeks komen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 14:49:26 #2
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19856262
Polslowchat forever, het wordt gemaakt door en voor users die naast politieke interesse ook gevoel voor humor hebben en geinteresseerd zijn in andere denkbeelden naast politiek. Kortom, fijn laten staan en geen "overheidsbemoeienis" die spontaniteit de kop in drukt.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_19856344
Wat aaahikwordgek zegt Ik zie het probleem niet zo...
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zondag 13 juni 2004 @ 14:53:39 #4
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_19856348
Ik merk wel dat sinds je in een sub zinnetje je onvrede over de SC hebt geuit. het politieke gehalte van de SC omhoog geschoten is. Afentoe een kleine waarschuwing is misschien al wel voldoende dus.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_19856373
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Polslowchat forever, het wordt gemaakt door en voor users die naast politieke interesse ook gevoel voor humor hebben en geinteresseerd zijn in andere denkbeelden naast politiek. Kortom, fijn laten staan en geen "overheidsbemoeienis" die spontaniteit de kop in drukt.
pi_19856414
Ik moet er persoonlijk eigenlijk niet aan denken hoe POL er aan toe zou zijn op het moment dat de bagger van slowchat zich verplaatst naar de andere topics.
pi_19856429
quote:
Exact.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  zondag 13 juni 2004 @ 15:01:10 #8
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_19856494
Kunnen we niet naast de bagger, per slowchattopic een ander onderwerp kiezen? Zodat je een iets meer vaste lijn houdt in de discussie?
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zondag 13 juni 2004 @ 15:01:58 #9
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_19856510
quote:
Dito.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 15:03:10 #10
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19856527
Het onderwerp wordt vaak al door de actualiteit/ titel bepaald. Het is ook een manier om stoom af te blazen en op luchtige wijze weer een beetje tot elkaar te komen. SC is de bindende lijm voor POL.
  zondag 13 juni 2004 @ 15:05:19 #11
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_19856583
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het onderwerp wordt vaak al door de actualiteit/ titel bepaald. Het is ook een manier om stoom af te blazen en op luchtige wijze weer een beetje tot elkaar te komen. SC is de bindende lijm voor POL.
Misschien kan de openingspost in het vervolg meer uitgebreid worden, zodat het discussiecompenent vergroot wordt. Dan wordt het ook meer een uitdaging voor degene die het
topic opent.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 15:07:13 #12
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19856624
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:05 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Misschien kan de openingspost in het vervolg meer uitgebreid worden, zodat het discussiecompenent vergroot wordt. Dan wordt het ook meer een uitdaging voor degene die het
topic opent.
Prima en een rouleerfunktie voor users in het openen van de volgende slowchat, nu zijn het vaak dezelfden die de start bepalen.
  zondag 13 juni 2004 @ 15:12:49 #13
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19856758
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:57 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik moet er persoonlijk eigenlijk niet aan denken hoe POL er aan toe zou zijn op het moment dat de bagger van slowchat zich verplaatst naar de andere topics.
Nou ja, dat mag natuurlijk geen excuus zijn om maar in het wilde weg te posten in de slowchat. Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat de slowchat een en al bagger wordt.
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:53 schreef George-Butters het volgende:
Ik merk wel dat sinds je in een sub zinnetje je onvrede over de SC hebt geuit. het politieke gehalte van de SC omhoog geschoten is.
Dat merkte ik ook ja. Alleen om de zoveel dagen weer zo'n opmerking maken is ook niet de oplossing natuurlijk.
  zondag 13 juni 2004 @ 15:39:19 #14
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_19857238
Weetje ik ben dat, dit moet, dat moet gezeik een beetje zat.

Het is een slowchat zoalng alle andere topics toch lopen. Net als meets, perse een thema. Wat maakt het nou uit?

Waarom moet alles zo strak en volgens de regels. Om er even wat pol geblaat tussen te werpen. Het wordt een dictatuur zo. Ik zie het probleem echt niet in zolang alle andere onderwerpen wel politiek gerelateerd zijn. Ik vind het echt jammer en kwam al minder in POL, sorry dat ik het zeg Sidekick, ik vind je een toffe gast, maar niet als mod. Ik vind het echt steeds minder leuk worden met al die bans en rotzooi.

Misschien een wat ongenuanceerde mening maar goed. Het lijkt me iig wel duidelijk.
pi_19857268
De slowchat is inderdaad nogal es te veel bagger. Nu hoeft er uiteraard niet alleen over politiek te worden gepraat, in tegendeel, maar een beetje inhoud zou geen kwaad kunnen. De consequentie zou zijn dat je dat topic intensief in de gaten moet houden en wil je dat, dat is de vraag.
  zondag 13 juni 2004 @ 15:46:57 #16
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_19857329
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:42 schreef Monidique het volgende:
De slowchat is inderdaad nogal es te veel bagger. Nu hoeft er uiteraard niet alleen over politiek te worden gepraat, in tegendeel, maar een beetje inhoud zou geen kwaad kunnen. De consequentie zou zijn dat je dat topic intensief in de gaten moet houden en wil je dat, dat is de vraag.
Een beetje zelfcorrigerend vermogen is best mogelijk. We zijn niet 12 meer. zoals aaah en ik al overeengekomen was is een roulerend topic openschap en een vast thema per topic al een stap in de goede richting.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  zondag 13 juni 2004 @ 15:47:27 #17
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_19857340
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Prima en een rouleerfunktie voor users in het openen van de volgende slowchat, nu zijn het vaak dezelfden die de start bepalen.
Dan zijn we dat alvast eensch
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_19857343
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:39 schreef Silmarwen het volgende:
Weetje ik ben dat, dit moet, dat moet gezeik een beetje zat.

Het is een slowchat zoalng alle andere topics toch lopen. Net als meets, perse een thema. Wat maakt het nou uit?

Waarom moet alles zo strak en volgens de regels. Om er even wat pol geblaat tussen te werpen. Het wordt een dictatuur zo. Ik zie het probleem echt niet in zolang alle andere onderwerpen wel politiek gerelateerd zijn.
Inderdaad. Als de SC straks dichtmoet vanwege een te hoog baggergehalte, dan ligt dat gewoon aan Sidekicks onovertroffen luiheid. Laat die bagger toch lekker, niemand wordt erdoor geschaad. Toch?

Regeltjes verzinnen om het verzinnen is triest.
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  zondag 13 juni 2004 @ 15:51:28 #19
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19857411
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:39 schreef Silmarwen het volgende:

Waarom moet alles zo strak en volgens de regels.
Dat moet niet, en dat is ook niet zo. Het is echt niet iets van de laatste paar dagen wat ik nu constateer. Op een aantal opmerkingen na, wordt er vrijwel nooit wat gemod in de reeks.
quote:
Ik vind het echt steeds minder leuk worden met al die bans en rotzooi.
Zonder de bans zou er veel rotzooi zijn. En dan gaat het niet zozeer om de Slowchat, maar om POL in het algemeen. Je wordt echt niet geband om een enkele opmerking, en het houdt een keer op. Die grenzen blijf je houden, en moeten gehandhaafd worden om van POL niet een rotzooi te maken.
pi_19857443
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:46 schreef George-Butters het volgende:
Een beetje zelfcorrigerend vermogen is best mogelijk. We zijn niet 12 meer.
Nee, dat begrijp ik. Dit leek mij wel zo duidelijk dat ik het er niet bij hoefde te zeggen, maar ken de mens.
  zondag 13 juni 2004 @ 15:53:51 #21
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_19857459
Beter al het POL bagger in 1 topic ( ik zie het toch meer als een verzamelplaats voor POL posters) dan bagger verspreid over het POL forum.
Waar je als mod wel op kunt wijzen is dat er meer POL chat moet zijn en minder onzin chat.
Dat hebben we destijds ook gedaan bij de PTA slwochat en dat is ook over de 2 topics per dag periode gegroeid.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 13 juni 2004 @ 15:54:24 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19857471
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:47 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

dan ligt dat gewoon aan Sidekicks onovertroffen luiheid. Laat die bagger toch lekker, niemand wordt erdoor geschaad.
Als ik alle bagger laat voor wat het is, dán zou ik lui zijn.

En bagger schaadt niemand misschien, het plezier gaat wel achteruit voor enkelen.
pi_19857504
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:51 schreef Sidekick het volgende:
Dat moet niet, en dat is ook niet zo. Het is echt niet iets van de laatste paar dagen wat ik nu constateer. Op een aantal opmerkingen na, wordt er vrijwel nooit wat gemod in de reeks.
Maar de reeks moet wel gecontroleerd worden op 'foute' opmerkingen, want niet alle SC'ers doen aan matennaaierij/NSB-praktijken. Ze stonden niet allemaal in de rij om die foute opmerking van X-Ray aan te geven. Of heb ik het helemaal mis?
quote:
Zonder de bans zou er veel rotzooi zijn. En dan gaat het niet zozeer om de Slowchat, maar om POL in het algemeen. Je wordt echt niet geband om een enkele opmerking, en het houdt een keer op. Die grenzen blijf je houden, en moeten gehandhaafd worden om van POL niet een rotzooi te maken.
Wat een dogmatische denkwijze. Bans die gaan over enkele foute opmerkingen hebben misschien wel effect, maar zogenaamde oeuvrebans helemaal niet. Degene gaat, zodra hij terugkomt, gewoon weer door.
pi_19857539
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:54 schreef Sidekick het volgende:
Als ik alle bagger laat voor wat het is, dán zou ik lui zijn.
Of als je te lui bent om eens in de zoveel tijd een opmerking te maken over het POL-gehalte. Sorry.
quote:
En bagger schaadt niemand misschien, het plezier gaat wel achteruit voor enkelen.
Als je de POL-SC-reeks sluit, gaat het plezier achteruit voor iedereen. Dat is dus geen oplossing. Laat dan de baggeraars tenminste nog wat plezier hebben.
  zondag 13 juni 2004 @ 15:59:48 #25
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_19857580
quote:
Op zondag 13 juni 2004 15:51 schreef Sidekick het volgende:

[..]

[..]

Ik vraag me af waarom dat dan niet nodig was toen Kozzmic hier modde? Dat bedoel ik niet als een sneer naar jou maar gewoon een constatering.

Sidekick, we zijn geen kleutertjes die constant gecorrigeerd moeten worden, dat moet je ook eens inzien. Laat de SC lekker bagger zijn zolang de rest okay loopt. Wie heeft er last van?

En ik denk dat door een relletje in een topic niet meteen heel POL een rotzooi wordt hoor.

Ach voor mij is de lol er al een tijdje vanaf. Ik vind dit gewoon als cencuur klinken.

En als alle users vinden dat het bagger is, waarom veranderen jullie het zelf dan niet Of gaan we nu ineens allemaal ja nee en amen tegen de mod zeggen ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')