quote:Op zaterdag 12 juni 2004 13:56 schreef Koos Voos het volgende:
Deel 1 : Turkije bij de EU
Deel 2 : Turkije toelaten tot de EU? 2
Deel 3 : Turkije bij de EU? [deel 2]
Deel 4 : Turkije bij de EU? [ deel 4]
In de vorige delen hebben wij er alles aan gedaan om zoveel mogelijk offtopic en negatief nieuws over Turkije aan de kaart te brengen. Dit is nodig om op FOK meer anti turken aan te trekken.
Zoals jullie weten is het zo dat als 10 mensen iets zeggen, het automatisch ook een feit is. Dus hoe meer zielen des te meer vreugd.
Dit niet transparante proces zal waarschijnlijk na 1 juli, wanneer Nederland voorzitter wordt van de Europese Unie, een versnelling laten zien.
quote:Op zaterdag 12 juni 2004 13:59 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed he ??quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Onder druk, uiteraard.
Ja hoor, doen we wel effequote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:07 schreef succubus het volgende:
Of ze moeten dat stukje soeverein maken.
quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:07 schreef succubus het volgende:
ik geloof dat er in de EU-wetgeving een clausule is opgenomen waarin staat dat kandidaat-lidstaten moeten liggen op Europees grondgebied.
Het aanzoek van Marokko is in het verleden om deze reden afgewezen.
Mijns insziens zou dat bij Turkije om precies dezelfde reden moeten gebeuren.
Eenieder die het daarmee niet eens is moet eens geologische kaarten van Europa bekijken waarop de platentektoniek en breuklijnen zichtbaar zijn. En ja dat ene stukje aan de 'goede' kant,.. jammer. Of ze moeten dat stukje soeverein maken.
wat dacht je van frankrijk?quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:07 schreef succubus het volgende:
ik geloof dat er in de EU-wetgeving een clausule is opgenomen waarin staat dat kandidaat-lidstaten moeten liggen op Europees grondgebied.
Het aanzoek van Marokko is in het verleden om deze reden afgewezen.
Mijns insziens zou dat bij Turkije om precies dezelfde reden moeten gebeuren.
Eenieder die het daarmee niet eens is moet eens geologische kaarten van Europa bekijken waarop de platentektoniek en breuklijnen zichtbaar zijn. En ja dat ene stukje aan de 'goede' kant,.. jammer. Of ze moeten dat stukje soeverein maken.
uhm het gebeurde aan beide kanten jij bent zelf wel hypocriet dat je de militaire coup over het hoofd ziet. EN ER WOONDEN AL TURKEN DAAR VOOR DE INVALquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:09 schreef francia het volgende:
de Turken op dit forum zijn me toch een stelletje hypocriete nationalistische gastjes zeg.
kom je met een griekse bron over Cyprus, dan is het een propagandaverhaal..
maar zelf hebben ze geen bewijs..
komen ze zelf met een TURKSE bron over Koerdistan.. nee dat is zeker geen propaganda dan??!!
of nog leuker: komen ze met turksforum.nl als bewijs hahahahah hoe bedoel je propaganda.
Ik ben zelf Frans en ben de eerste om toe te geven dat Fransen zich schandalig hebben gedragen in Algerije en als slavenhandelaars en toch ben ik zo nationalistisch en trots als de pest op mijn Frankrijk. Waarom kunnen Turken niet tegen kritiek? Zit dat in de cultuur ofzo? Wedden dat een of andere nationalist weer begint te schelden zo. Amnesty International is 100% objectief en spreekt echt wel de waarheid, en feit is dat het Turkse leger zich schandalig gedraagt in Koerdistan (daarmee bedoel ik dus het gebied van de Koerden.. Cliosport joh het is - nog- geen zelfstandig land)
Ik heb nog geen bewijzen gezien die de waarheid omtrent Cyprus ontkrachten: de Turken zijn Cyprus zomaar binnengevallen en hebben Grieken die daar woonden uit hun huis verwijderd. Turkije is dus in dit geval de argressor/ bezetter.
Noem eens een land dat "Koerdistan" erkent ?? Koerdistan bestaat niet, halloooo dringt het niet tot je door ??quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:09 schreef francia het volgende:
de Turken op dit forum zijn me toch een stelletje hypocriete nationalistische gastjes zeg.
komen ze zelf met een TURKSE bron over Koerdistan.. nee dat is zeker geen propaganda dan??!!
of nog leuker: komen ze met turksforum.nl als bewijs hahahahah hoe bedoel je propaganda.
Ik ben zelf Frans en ben de eerste om toe te geven dat Fransen zich schandalig hebben gedragen in Algerije en als slavenhandelaars en toch ben ik zo nationalistisch en trots als de pest op mijn Frankrijk. Waarom kunnen Turken niet tegen kritiek? Zit dat in de cultuur ofzo? Wedden dat een of andere nationalist weer begint te schelden zo. Amnesty International is 100% objectief en spreekt echt wel de waarheid, en feit is dat het Turkse leger zich schandalig gedraagt in Koerdistan (daarmee bedoel ik dus het gebied van de Koerden.. Cliosport joh het is - nog- geen zelfstandig land)
Ik heb nog geen bewijzen gezien die de waarheid omtrent Cyprus ontkrachten: de Turken zijn Cyprus zomaar binnengevallen en hebben Grieken die daar woonden uit hun huis verwijderd. Turkije is dus in dit geval de argressor/ bezetter.
What about it.. Frankrijk ligt geologisch gezien keurig op het continent.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:10 schreef Hitman_1985 het volgende:
[..]
wat dacht je van frankrijk?
OF CYPRUS????? zeur niet![]()
![]()
Ja wat "maar goed"??quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:15 schreef succubus het volgende:
[..]
What about it.. Frankrijk ligt geologisch gezien keurig op het continent.
Cyprus ligt er buiten, eigenlijk zouden ze er ook niet bij horen maargoed..
Onzin, stukje Irak en stukje Turkije.. het gaat echt nog een keer gebeuren...quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:13 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Noem eens een land dat "Koerdistan" erkent ?? Koerdistan bestaat niet, halloooo dringt het niet tot je door ??
Koerdistan" zal NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT een zelfstandig land worden binnen de grenzen van Turkije. Droom maar lekker verder.
in je dromen jaquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:22 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Onzin, stukje Irak en stukje Turkije.. het gaat echt nog een keer gebeuren...![]()
Jij denkt dat er voor niks 30.000 mensen zijn omgekomen door die geitenherders ???quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:22 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Onzin, stukje Irak en stukje Turkije.. het gaat echt nog een keer gebeuren...![]()
De EU dondert Turkije dan ook weer naar buiten, zoal ze ueberhaupt ooit bij de EU binnenkomen.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:24 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Jij denkt dat er voor niks 30.000 mensen zijn omgekomen door die geitenherders ???
De dag dat dit gebeurt zorgt het Turkse volk er wel voor dat koerdistan eventjes buiten de grenzen wordt gedondert.![]()
![]()
wedden van welquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De EU dondert Turkije dan ook weer naar buiten, zoal ze ueberhaupt ooit bij de EU binnenkomen.![]()
juist en ze zijn er nu klaar voor dus huppa erinquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:31 schreef RichardQuest het volgende:
Ja, Turkije erbij, na navolging van Kopenhagen-protocol
Ik ken het mijne niet van de situatie in Cyprus. zou nog eens een keertje naar de kaart moeten kijken. daarbij kan ik me goed voorstellen dat het toelatingscommité bij Cyprus malser is geweest omdat de cultuur en maatschappij veel meer westers is gericht. van Turkije kun je dat niet zeggen, is veel meer een Aziatisch land, zeker het oosten.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:18 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ja wat "maar goed"??
Toch wel moeilijk om objectief te blijven dus.
ok na 10 min denken weer een nieuwe excuus erbijquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:35 schreef succubus het volgende:
[..]
Ik ken het mijne niet van de situatie in Cyprus. zou nog eens een keertje naar de kaart moeten kijken. daarbij kan ik me goed voorstellen dat het toelatingscommité bij Cyprus malser is geweest omdat de cultuur en maatschappij veel meer westers is gericht. van Turkije kun je dat niet zeggen, is veel meer een Aziatisch land, zeker het oosten.
Je mag iemand niet afkeuren omdat de "cultuur" niet past bij europa.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:35 schreef succubus het volgende:
[..]
daarbij kan ik me goed voorstellen dat het toelatingscommité bij Cyprus malser is geweest omdat de cultuur en maatschappij veel meer westers is gericht. van Turkije kun je dat niet zeggen, is veel meer een Aziatisch land, zeker het oosten.
Dat is bezet gebied. die nemen gewoon de normen & waarden en wetten van hun 'moederland' over. Technisch gezien geld het niet als EU-grondgebied.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:17 schreef Hitman_1985 het volgende:
wat dacht je van guyana en al die eilandje's in atlantische oceaan????
mensen hebben ook ANDERE dingen te doen dan hier kansloos te lopen zeikenquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:36 schreef Hitman_1985 het volgende:
[..]
ok na 10 min denken weer een nieuwe excuus erbij
telt wel mee ze LATEN HET ZELFS MET FRANKRIJK MEEZIENquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:37 schreef succubus het volgende:
[..]
Dat is bezet gebied. die nemen gewoon de normen & waarden en wetten van hun 'moederland' over. Technisch gezien geld het niet als EU-grondgebied.
Oh zeker wel. Ondanks dat Frankrijk bijv. een groot voorstander is van seculier regeren is het zeer relevant dat de EU-staten een bepaald verwantschap hebben. Dat je dat kunt crëeren met een land dat hele andere normen en waarden heeft lijkt me vooralsnog vergezocht. Misschien in de toekomstquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:36 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Je mag iemand niet afkeuren omdat de "cultuur" niet past bij europa.
Nou, die moet ik dan nog tegen komen.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:38 schreef succubus het volgende:
[..]
mensen hebben ook ANDERE dingen te doen dan hier kansloos te lopen zeiken
Nee. Turkije (Constantinopel en het uiterst westelijke deel uitgezonderd) hoort bij Azie, niet bij Europa.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:38 schreef Hitman_1985 het volgende:
[..]
telt wel mee ze LATEN HET ZELFS MET FRANKRIJK MEEZIEN
Komt de lokale maffia ook met jaarrapporten? Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:34 schreef Hitman_1985 het volgende:
[..]
juist en ze zijn er nu klaar voor dus huppa erin![]()
Wel. Dan hoort hij gewoon niet thuis in Europa.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:36 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Constantinopelquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:40 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Nee. Turkije (Constantinopel en het uiterst westelijke deel uitgezonderd) hoort bij Azie, niet bij Europa.
dan hoort frankrijk en cyprus ook niet in europaquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:40 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Nee. Turkije (Constantinopel en het uiterst westelijke deel uitgezonderd) hoort bij Azie, niet bij Europa.
Leuk, dan mag polen dus ook oprotten.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:40 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Wel. Dan hoort hij gewoon niet thuis in Europa.
Wel uit soortgelijke culturen. En daar past Turkije, met zijn fundamentalistische AKP, dus ABSOLUUT niet bij.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:36 schreef Hitman_1985 het volgende:
[..]
westers is geen europa ten 2de europa bestaat niet uit een culuur
Cyprus inderdaad niet. Frankrijk wel.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:40 schreef Hitman_1985 het volgende:
[..]
dan hoort frankrijk en cyprus ook niet in europa![]()
je draagt oogkleppenquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:40 schreef Hitman_1985 het volgende:
[..]
dan hoort frankrijk en cyprus ook niet in europa![]()
quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Wel uit soortgelijke culturen. En daar past Turkije, met zijn mooie AKP, dus ABSOLUUT erbij.
Zeker wel.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:41 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Leuk, dan mag polen dus ook oprotten.
ondaks dat Polen en andere voormalig-oostbloklanden er politiek en cultureel en iets andere denkwijze op nahouden zijn deze landen wel degelijk centraal-europees en dus westers ingesteld.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:41 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Leuk, dan mag polen dus ook oprotten.
Tuurlijk wel, de EU wordt gevormd door de lidstaten zelf, er bestaat geen grondrecht om bij de EU te mogen horen. Het is een initiatief. Turkije kan ook een Turkijegeleide federatie starten, mits ze aanhang krijgen...quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:36 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Fantastische AKP? Die Erdogan is een moslimfundamentalist. Dat jij hem aanhangt zegt al genoeg over jou.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:43 schreef Hitman_1985 het volgende:
[..]
![]()
Net zoals jullie hier met z'n allen een anti-turkije federatie hebben gestart zeker.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, de EU wordt gevormd door de lidstaten zelf, er bestaat geen grondrecht om bij de EU te mogen horen. Het is een initiatief. Turkije kan ook een Turkijegeleide federatie starten, mits ze aanhang krijgen...
Waar staat dat?quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:45 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Net zoals jullie hier met z'n allen een anti-turkije federatie hebben gestart zeker.![]()
Nee, het leger heeft er bijvoorbeeld te veel macht en de mensenrechten zijn ook nog niet oké.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:34 schreef Hitman_1985 het volgende:
[..]
juist en ze zijn er nu klaar voor dus huppa erin![]()
Jij denkt toch zeker niet dat als hij nog steeds van die standpunten had het leger zijn mondje zou houden ??quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:46 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Cel voor Turkse burgemeester
ANKARA, 21 APRIL. De moslim-fundamentalistische burgemeester van de Turkse stad Istanbul, Recep Tayyip Erdogan, is vandaag door het staatsveiligheidshof in Diyarbakir veroordeeld tot 10 maanden gevangenisstraf wegens provocerende uitspraken op het terrein van ras en geloof.
Erdogan, die deel uitmaakte van de inmiddels ontbonden Welvaartspartij, is met name vervolgd omdat hij de moskeeën de ,,kazernes'' van zijn partij had genoemd. ,,De moskeeën zijn onze kazernes, de minaretten onze bajonetten, de koepels onze helmen en de gelovigen onze soldaten'', zo zei Erdogan in december. Erdogan, die in 1994 werd gekozen tot burgemeester van Istanbul en wordt gezien als kroonprins van Necmettin Erbakan als leider van de fundamentalistische beweging, was niet in de rechtszaal. Hij gaat in beroep. (AFP, Reuters)
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Turkije/erbakan2.html
En het land heeft een fundamentalistische regering.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:47 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Nee, het leger heeft er bijvoorbeeld te veel macht en de mensenrechten zijn ook nog niet oké.
tjah waar jij nou eenmaal lid van bent ofnie?quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:49 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
En het land heeft een fundamentalistische regering.
Misschien heeft hij wel een verborgen agenda. Laatst kwam hij al met een plan om religieuze Knor'an-scholen, broeinesten van fundamentalisme, gelijk te stellen aan openbare scholen.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:49 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Jij denkt toch zeker niet dat als hij nog steeds van die standpunten had het leger zijn mondje zou houden ??
ik denk dat het oa met het gebrek aan persvrijheid te maken heeft, in het openbaar is er geen vrije discussie over misdaden in het Turkse verleden, en wat er nu ad hand is, mogelijk, ik las ergens dat voor een Navo-conferentie de Turkse politie tientallen journalisten heeft opgepakt, heb dit erover gevondenquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:09 schreef francia het volgende:
Wat de neukquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:49 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
En het land heeft een fundamentalistische regering.
zoals het in nederland ook de geval isquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:50 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Misschien heeft hij wel een verborgen agenda. Laatst kwam hij al met een plan om religieuze Knor'an-scholen, broeinesten van fundamentalisme, gelijk te stellen aan openbare scholen.
Wij zijn tegen TERRORISME.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:50 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ik denk dat het oa met het gebrek aan persvrijheid te maken heeft, in het openbaar is er geen vrije discussie over misdaden in het Turkse verleden, en wat er nu ad hand is, mogelijk, ik las ergens dat voor een Navo-conferentie de Turkse politie tientallen journalisten heeft opgepakt, heb dit erover gevonden:
http://www.rsf.fr/article.php3?id_article=10568
en ze waren zeker onschuldigquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:50 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ik denk dat het oa met het gebrek aan persvrijheid te maken heeft, in het openbaar is er geen vrije discussie over misdaden in het Turkse verleden, en wat er nu ad hand is, mogelijk, ik las ergens dat voor een Navo-conferentie de Turkse politie tientallen journalisten heeft opgepakt, heb dit erover gevonden:
http://www.rsf.fr/article.php3?id_article=10568
Op dit moment wel ja. Ik vrees voor de toekomst. Moet je eens kijken wat voor uitspraken Moslimfundamentalist Erdogan heeft gedaan.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:51 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wat de neuk![]()
Het land is het meest seculiere land van Europa, ga je 's gauw inlezen.
En dat is belachelijk. Wat dat betreft is het (momenteel) in Turkije beter geregeldquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:51 schreef Hitman_1985 het volgende:
[..]
zoals het in nederland ook de geval is
hij is geen fundamentalistquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:54 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Op dit moment wel ja. Ik vrees voor de toekomst. Moet je eens kijken wat voor uitspraken Moslimfundamentalist Erdogan heeft gedaan.
Wat ben jij een zielepiet zeg, je bent zeker ook als de dood voor de Gristenfundamentalistische Balkenende?quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:54 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Op dit moment wel ja. Ik vrees voor de toekomst. Moet je eens kijken wat voor uitspraken Moslimfundamentalist Erdogan heeft gedaan.
Het bevalt me allerminst dat we hier een gristelijke minister-president hebben, maar hij was tenminste nooit lid geweest ve christen-fundamentalistische partij. En hij doet nooit van zulke uitspraken: ,,De moskeeën zijn onze kazernes, de minaretten onze bajonetten, de koepels onze helmen en de gelovigen onze soldaten''quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:55 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wat ben jij een zielepiet zeg, je bent zeker ook als de dood voor de Gristenfundamentalistische Balkenende?
Misschien heeft hij wel een verborgen agenda.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:56 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Het bevalt me allerminst dat we hier een gristelijke minister-president hebben, maar hij was tenminste nooit lid geweest ve christen-fundamentalistische partij. En hij doet nooit van zulke uitspraken: ,,De moskeeën zijn onze kazernes, de minaretten onze bajonetten, de koepels onze helmen en de gelovigen onze soldaten''
dat was een gedicht dat hij las pff maar daar weet jij niks overquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:56 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Het bevalt me allerminst dat we hier een gristelijke minister-president hebben, maar hij was tenminste nooit lid geweest ve christen-fundamentalistische partij. En hij doet nooit van zulke uitspraken: ,,De moskeeën zijn onze kazernes, de minaretten onze bajonetten, de koepels onze helmen en de gelovigen onze soldaten''
Hij verpakt het allemaal wat mooier jaquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:56 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Daar heb ik geen aanwijzingen voor en bovendien hebben de niet-confessionelen (godzijdank) een meerderheid in de Kamer, in tegenstelling tot in Turkije.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:56 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Misschien heeft hij wel een verborgen agenda.
Het is een feit dat Erdogan dat gezegd heeft, doet inderdaad weinig frisheid vermoeden. Gelukkig wil Turkije zo ontzettend graag bij de EU horen (for the monet, that's right darlin's...), dat ze even geen tijd hebben om hun fundamentalistische ideeen vorm te geven. Ze helpen mee aan hun eigen ondergang. How nice, not?quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:56 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Zekers.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:58 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Hij verpakt het allemaal wat mooier jaDat pleit nog niet voor minder gelovige gedachten. We kunnen op het gebied van de seculiere staat nog veel leren van Turkije
Oud nieuws. EN het ging hier om een oud gedicht en volgens mij heeft hij al zijn verontschuldigingen aangeboden. Oude koeien kunnen we wel in de sloot laten dacht ik, niet?quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:46 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
-edit-
Quote en foute reactie erop verwijderd
-edit-
Cel voor Turkse burgemeester
ANKARA, 21 APRIL. De moslim-fundamentalistische burgemeester van de Turkse stad Istanbul, Recep Tayyip Erdogan, is vandaag door het staatsveiligheidshof in Diyarbakir veroordeeld tot 10 maanden gevangenisstraf wegens provocerende uitspraken op het terrein van ras en geloof.
Erdogan, die deel uitmaakte van de inmiddels ontbonden Welvaartspartij, is met name vervolgd omdat hij de moskeeën de ,,kazernes'' van zijn partij had genoemd. ,,De moskeeën zijn onze kazernes, de minaretten onze bajonetten, de koepels onze helmen en de gelovigen onze soldaten'', zo zei Erdogan in december. Erdogan, die in 1994 werd gekozen tot burgemeester van Istanbul en wordt gezien als kroonprins van Necmettin Erbakan als leider van de fundamentalistische beweging, was niet in de rechtszaal. Hij gaat in beroep. (AFP, Reuters)
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Turkije/erbakan2.html
die horen inderdaad ook bij de E.U. sterker nog daar komt mijn moeder vandaan.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:17 schreef Hitman_1985 het volgende:
wat dacht je van guyana en al die eilandje's in atlantische oceaan????
Oud gedicht of niet, hij is ervoor veroordeeld. Bovendien moet je mensen wel degelijk kunnen beoordelen op hun politieke verleden. Stel dat Rudolph Hess na de oorlog president van Duitsland wilde worden, zouden we dan ook geen oude koeien uit de sloot mogen halen?quote:Op zaterdag 12 juni 2004 15:31 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Oud nieuws. EN het ging hier om een oud gedicht en volgens mij heeft hij al zijn verontschuldigingen aangeboden.
over het algemeen gaat het goed met de maghrebi in Frankrijk. Maghrebi blijken beter geintegreerd te zijn in Frankrijk dan in landen als Nederland of Duitsland. Natuurlijk heeft het er mee te maken dat Marokko en Frankrijk dezelfde taal spraken (en nog steeds vaak spreken) en dat de Franse geschiedenis veel met de Maghreb te maken heeft.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:23 schreef Hitman_1985 het volgende:
voor francia
hoe is het eigenlijk met de mensenrechten in frankrijk tegenover marokkanen
da's wel een heel extreem voorbeeld. Hess schendde mensenrechten en was betrokken bij de holocaust. Erdogan las een oud gedicht voor uit een tijd dat degelijke uitspraken normaal waren in elk geloof. Dat deze uitspraken nog steeds worden gedaan door zekere lieden in het MO zegt meer over die heren.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 15:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Oud gedicht of niet, hij is ervoor veroordeeld. Bovendien moet je mensen wel degelijk kunnen beoordelen op hun politieke verleden. Stel dat Rudolph Hess na de oorlog president van Duitsland wilde worden, zouden we dan ook geen oude koeien uit de sloot mogen halen?
ik zeg ook niet dat het turkse leger of politie perfect is maar dat ze massa moorden hebben plegen dat nooitquote:Op zaterdag 12 juni 2004 15:38 schreef francia het volgende:
[..]
over het algemeen gaat het goed met de maghrebi in Frankrijk. Maghrebi blijken beter geintegreerd te zijn in Frankrijk dan in landen als Nederland of Duitsland. Natuurlijk heeft het er mee te maken dat Marokko en Frankrijk dezelfde taal spraken (en nog steeds vaak spreken) en dat de Franse geschiedenis veel met de Maghreb te maken heeft.
De Franse politie is vaak racistisch, dat geef ik best toe. Óók daarover heeft Amnesty International kritiek gegeven. Amnesty International is dus objectief en niet anti-Turks.. want Frankrijk en Italie krijgen ook kritiek.
Ik zou het echt een stap voorwaarts vinden als jullie Turken op dit Forum nou minimaal zouden durven toe te geven dat Turkije een leger/ politie heeft dat Koerden martelt/ discrimineert. HET ZIJN FEITEN! Je bent een Nederlandse Turk, durf toch ook kritiek te uiten op Turkije, zoals ik op Frankrijk!
En dan heb ik het niet over de Armeense genocide, de bezetting van Cyprus, de steun aan Israel etc.
Bijna de helft van de Turkse Koerden woont niet in het zuid-oosten. Ik betwijfel ook of er wel zoveel Koerden in Turkije zijn die een onafhankelijk Koerdistan verkiezen boven erkenning van hun culturele idientiteit in de Turkse Republiek. Zo fijn is het leven onder de alternatieven namelijk ook niet; aan de ene kant een feodale structuur die iedereen er onder houdt en aan de andere kant Marxisten die ook al geen uitzicht op een beter leven kunnen geven.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:22 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Je eist van mensen dat ze iets toegeven wat gewoon niet waar is;quote:Op zaterdag 12 juni 2004 15:38 schreef francia het volgende:
[..]
over het algemeen gaat het goed met de maghrebi in Frankrijk. Maghrebi blijken beter geintegreerd te zijn in Frankrijk dan in landen als Nederland of Duitsland. Natuurlijk heeft het er mee te maken dat Marokko en Frankrijk dezelfde taal spraken (en nog steeds vaak spreken) en dat de Franse geschiedenis veel met de Maghreb te maken heeft.
De Franse politie is vaak racistisch, dat geef ik best toe. Óók daarover heeft Amnesty International kritiek gegeven. Amnesty International is dus objectief en niet anti-Turks.. want Frankrijk en Italie krijgen ook kritiek.
Ik zou het echt een stap voorwaarts vinden als jullie Turken op dit Forum nou minimaal zouden durven toe te geven dat Turkije een leger/ politie heeft dat Koerden martelt/ discrimineert. HET ZIJN FEITEN! Je bent een Nederlandse Turk, durf toch ook kritiek te uiten op Turkije, zoals ik op Frankrijk!
En dan heb ik het niet over de Armeense genocide, de bezetting van Cyprus, de steun aan Israel etc.
Rudolph Hess was helemaal niet betrokken bij het plegen van oorlogsmisdaden. Zijn levenslange opsluiting is het voorbeeld bij uitstek voor de matige werking van het recht onmiddellijk na de oorlog.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 15:38 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
da's wel een heel extreem voorbeeld. Hess schendde mensenrechten en was betrokken bij de holocaust. Erdogan las een oud gedicht voor uit een tijd dat degelijke uitspraken normaal waren in elk geloof. Dat deze uitspraken nog steeds worden gedaan door zekere lieden in het MO zegt meer over die heren.
onzinquote:Op zaterdag 12 juni 2004 16:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je eist van mensen dat ze iets toegeven wat gewoon niet waar is;
Het martelen van Koerden.
Ongetwijfeld, er zijn mensen in Turkse politie bureaux gemarteld die Koerd waren. Maar dat gebeurde niet omdat ze Koerden waren, maar omdat ze politiek actief waren. Dat is ook niet goed te praten, maar het is iets totaal anders dan een racistisch gedreven daad. Het is voor Koerden in Turkije altijd mogelijk geweest om zich te ontplooiien en om iedere staatsfunctie na te streven. Er is nauwelijks een hoge functie te noemen die niet op enig moment door een Koerd bezet is geweest.
De huidige regering van Turkije heeft er alle belang bij om de politie onder controle te krijgen en het martelen te stoppen, want ook haar eigen aanhangers behoorden tot de slachtoffers van wandaden van locale politiechefs.
quote:Berichten over marteling en mishandeling in politiehechtenis en buitensporig gebruik van geweld tegen demonstranten bleven ernstig zorgen baren, ofschoon het gebruik van sommige martelpraktijken leek af te nemen. Mensen die gebruik probeerden te maken van hun recht om vreedzaam te demonstreren of een afwijkende mening hadden over bepaalde kwesties werden nog altijd strafrechtelijk vervolgd.
Dit zijn zeker ook allemaal leugens?quote:MARTELING EN MISHANDELING
Marteling en mishandeling in politiehechtenis bleven buitengewoon verontrustend. Ofschoon er beduidend minder berichten waren over het gebruik van martelpraktijken zoals stroomstoten, falaqa (slaag op de voetzolen), en ophanging aan de armen, waren er regelmatig berichten over gedetineerden die werden geslagen, uitgekleed, seksueel geïntimideerd en niet mochten slapen, eten, drinken of gebruik maken van het toilet.
Een van de redenen voor de aanhoudende marteling en mishandeling in hechtenis was dat wetshandhavers zich niet hielden aan de voorschriften, zoals de plicht om gedetineerden te informeren over hun rechten en rechtsbijstand toe te staan. Advocaten verklaarden dat ze in sommige gevallen van politieagenten te horen kregen dat een gedetineerde geen gebruik wilde maken van hun diensten zonder dat de agenten hiervoor enig bewijs leverden. Andere factoren waren onder meer het onvoldoende vastleggen van marteling en mishandeling in medische rapporten, en het feit dat rechtbanken door marteling afgedwongen bekentenissen accepteerden als bewijsmateriaal.
Buitensporig gebruik van geweld door de politie tijdens demonstraties kwam veel voor. Nieuwsuitzendingen lieten regelmatig zien hoe demonstranten werden geslagen, geschopt en mishandeld door wetshandhavers. Het geweld richtte zich met name tegen aanhangers van de HADEP, linkse partijen, vakbondsmensen en anti-oorlogsactivisten.
Bijzonder zorgwekkend waren de talloze berichten over mensen die werden ontvoerd door politieagenten in burger en vervolgens gemarteld of mishandeld. Het was vrijwel onmogelijk deze gevallen van niet-officiële detentie te onderzoeken en de daders gingen dan ook vrijuit.
De zestienjarige S.T. beweerde dat hij op 26 november in de stad Siirt, in het zuidoosten van Turkije, op straat ontvoerd was door politie in burger, een zak over zijn hoofd had gekregen en in een auto was geduwd. Hij verklaarde dat zijn handen en voeten werden vastgebonden en dat hij bewusteloos werd geslagen. Ook zou hij zijn afgeranseld en een geweer op zijn hoofd hebben gekregen om te vertellen waar zijn broer zich bevond. Hij werd later achtergelaten op een kerkhof buiten de stad.
Gülbahar Gündüz, actief in de vrouwenafdeling van HADEP in Istanboel, verklaarde dat ze op 14 juni in Istanboel op straat was ontvoerd door politieagenten in burger, die haar blinddoekten, in een auto stopten en meenamen naar een onbekend gebouw, waar ze werd verkracht en gemarteld. Ofschoon het forensisch instituut werkte aan een rapport dat het bewijs leverde voor marteling, werd een intern politieonderzoek afgebroken.
STRAFFELOOS POLITIEGEWELD
Dankzij het pakket hervormingen van 11 januari konden gevangenisstraffen wegens marteling en mishandeling door de politie niet langer voorwaardelijk worden opgelegd of omgezet in boetes. De nieuwe wet gold niet met terugwerkende kracht. Hierdoor werden nog altijd voorwaardelijke straffen opgelegd in dergelijke zaken, soms op grond van eerdere wetten.
Op 18 februari werd het proces tegen hoofdinspecteur van politie Süleyman Ulusoy (bekend als “de Brandslang”) opgeschort krachtens de amnestiewet uit december 2000 (Wet nr. 4616 inzake Voorwaardelijke Opschorting van Processen en Straffen wegens Delicten begaan tot en met april 1999). Een video-opname waarop te zien was hoe hij travestieten op het hoofdbureau van politie Beyoglu in Istanboel met een brandslang sloeg was in 2002 uitgezonden op televisie. Hij werd niet uit zijn functie ontheven.
Twee politieagenten die schuldig waren bevonden aan het mishandelen van Veli Kaya, een student die op 6 november 2002 deelnam aan een demonstratie, werden in juni veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van zes maanden. Op televisie was te zien geweest hoe Kaya door burgers werd gered uit een pakhuis onder een vestiging van de Seker Bank in Ankara waar hij werd geslagen door de politie. De zaak werd aanhangig gemaakt bij het Opperste Gerechtshof.
Door de hervormingen van 11 januari was het ook niet meer nodig de goedkeuring te verkrijgen van een hoge functionaris om berichten over marteling en mishandeling te onderzoeken. Deze hervorming werd in de praktijk niet altijd nageleefd.
Ali Ulvi Uludogan en zijn broer Ilhan Uludogan werden op 25 mei gedetineerd toen ze in het district Kulu (provincie Konya) door een rood stoplicht reden. Ze zouden zijn geslagen, geschopt en blootgesteld aan verbale seksuele intimidatie terwijl ze in hechtenis zaten op het politiebureau. In strijd met de hervormingen van 11 januari besloot de kaymakam (lokale overheidsfunctionaris) van Kulu op 8 augustus geen onderzoek in te stellen naar de beweringen over marteling en mishandeling.
Het pakket hervormingen van 7 augustus bepaalde dat processen met betrekking tot marteling en mishandeling voorrang moesten krijgen. Desondanks werden nog altijd zeer weinig veiligheidsagenten vervolgd op grond van het grote aantal door burgers ingediende aanklachten over marteling en mishandeling.
Het proces tegen de politieagenten die ervan beschuldigd werden in maart 1999 twee vrouwen – Fatma Deniz Polattas en de zestienjarige N.C.S. – te hebben gemarteld op het hoofdbureau van politie in Iskenderun werd herhaaldelijk verdaagd omdat het forensisch instituut al twee jaar lang medische rapporten over hun marteling achterhield.
In een aantal gevallen werden stappen genomen om verantwoordelijken voor mensenrechtenschendingen te berechten.
In de laatste fase van de zaak betreffende de “Manisa-jongeren” bekrachtigde het Gerechtshof op 4 april de gevangenisstraffen van vijf tot elf jaar opgelegd aan tien politieagenten die schuldig waren bevonden aan het martelen van zestien jongeren in december 1995. De geruchtmakende zaak was vrijwel verjaard, op grond waarvan minder opzienbarende zaken vaak werden geseponeerd.
Op 22 september werd Adil Serdar Saçan, voormalig hoofd van de politie-eenheid Georganiseerde Misdaad in Istanboel, door de minister van Binnenlandse Zaken uit de politiemacht verwijderd wegens het oogluikend toestaan van marteling onder zijn gezag. De aanklacht ging tevens in op gevallen van marteling waarbij hij persoonlijk betrokken was. De uitspraak schiep precedent.
LASTIGVALLEN VAN MENSENRECHTENACTIVISTEN
Een reeks wetten en verordeningen werd ingezet om de vrijheid van meningsuiting te beperken en de activiteiten van mensenrechtenactivisten te dwarsbomen. Vreedzame verklaringen en activiteiten werden vervolgd wegens “belediging” van verscheidene staatsinstellingen (Artikel 159 van het Turkse Wetboek van strafrecht), “steun en gedogen van een illegale organisatie” (Artikel 169) of “aanzetten tot haat” (Artikel 312). Andere activiteiten werden verboden of strafbaar gesteld op grond van Wet nr. 2911 op Bijeenkomsten en Demonstraties, de Wet op Verenigingen, perswetten en openbare-ordewetgeving. In sommige gevallen werden mensenrechtenactivisten gevangen genomen. De meeste onderzoeken en processen tegen aldus aangeklaagde personen mondden echter uit in vrijspraak of in voorwaardelijke straffen die werden omgezet in boetes, waarin Amnesty International een patroon herkende van gerechtelijke intimidatie gericht tegen mensenrechtenactivisten.
Sommige personen – onder wie Alp Ayan, een psychiater werkzaam voor de Turkse Stichting voor de Mensenrechten (TIHV) in Izmir, Ridvan Kizgin, hoofd van de afdeling Bingöl van de Vereniging voor de Rechten van de Mens (IHD), en Eren Keskin, een advocaat die een rechtshulpproject coördineert voor vrouwelijke overlevenden van seksueel geweld in hechtenis – leken met name het doelwit te zijn. Buitensporig hoge boetes vormden een zware last voor verenigingen en hun leden.
Op 12 november vond in Ankara de eerste hoorzitting plaats van een proces tegen TIHV. De aanklager, die de schorsing van negen directieleden van de stichting eiste, beweerde dat TIHV in 2001 de Wet op Stichtingen had overtreden door “samen te werken” met internationale organisaties zonder de goedkeuring te vragen van de Raad van Ministers, en door fondsen te werven via Internet. De vermeende “samenwerking” betrof het vertalen van rapporten en deze verspreiden aan de Speciale VN-Rapporteur inzake Buitengerechtelijke, Standrechtelijke en Willekeurige Executies, de Rapporteur voor Turkije binnen het Europees Parlement, en de Commissaris voor Mensenrechten binnen de Raad van Europa.
Özkan Hoshanli ging op 28 oktober voor vijftien maanden de gevangenis in. Hij had geprobeerd als waarnemer op te treden bij demonstraties in april en mei 1999, toen hij voorzitter was van de mensenrechtengroepering Mazlum Der (Organisatie voor Mensenrechten en Solidariteit met Onderdrukte Mensen) in Malatya, en werd in mei 2003 veroordeeld tot een gevangenisstraf en een geldboete op grond van Wet nr. 2911 wegens “deelname aan een illegale demonstratie en het niet opvolgen van bevelen en waarschuwingen, waardoor regeringstroepen geweld moesten gebruiken om de demonstranten uiteen te drijven”. Hij was een gewetensgevangene.
Volgens de IHD waren sinds 2000 450 aanklachten ingediend tegen de vereniging, tegenover driehonderd in de voorgaande veertien jaar. Op 6 mei doorzocht de politie het hoofdkantoor en lokale vestigingen van de IHD in Ankara en nam documenten, rapporten over mensenrechtenschendingen, bestanden, cassettes en computers in beslag. Het ministerie van Justitie verklaarde tegenover Amnesty International dat de huiszoeking was uitgevoerd in opdracht van de Rechtbank voor de Staatsveiligheid in Ankara op grond van Artikel 169 van het Turkse Wetboek van strafrecht, omdat de IHD ervan verdacht werd “een campagne te coördineren om steun te betuigen aan de terroristische organisatie PKK/KADEK (Koerdisch Congres voor Vrijheid en Democratie)”.
Onderwijzers en zorgverleners werden vaak ver van hun woonplaats tewerkgesteld als disciplinaire maatregel wegens hun mensenrechten- of vakbondswerkzaamheden, en sommige studentenactivisten werd al dan niet tijdelijk de toegang tot de universiteit ontzegd.
GEWELD TEGEN VROUWEN
Seksueel geweld tegen vrouwen in politiehechtenis was nog altijd buitengewoon zorgwekkend, en in februari publiceerde Amnesty International een rapport over dit onderwerp.
Huiselijk geweld, waaronder zogenaamde “eremoorden”, was een grote bron van zorg. Amnesty International schaarde zich achter de campagne van vrouwenorganisaties in Turkije om voor vrouwen discriminerende artikelen te schrappen bij de herziening van het Wetboek van strafrecht, een klus waarmee een parlementaire subcommissie in oktober van start ging.
STERFGEVALLEN ONDER VERDACHTE OMSTANDIGHEDEN
Enkele tientallen burgers werden doodgeschoten door veiligheidstroepen en stadswachten, de meesten in de zuidoostelijke en oostelijke provincies. Velen zijn mogelijk slachtoffer van buitengerechtelijke executies of buitensporig gebruik van geweld.
Op 8 juli werden vijf mensen in het dorp Pul (provincie Bingöl) gedood door onbekende belagers. Onduidelijk was of de daders behoorden tot de veiligheidstroepen of tot de PKK/KADEK.
RAPPORTEN EN BEZOEKEN AMNESTY INTERNATIONAL
Turkey: End sexual violence against women in custody! (AI Index: EUR 44/006/2003)
Concerns in Europe and Central Asia, January-June 2003: Turkey (AI Index: EUR 01/016/2003)
Afgevaardigden van Amnesty International bezochten Turkije in maart, juni en november om onderzoek te doen naar mensenrechten en als waarnemers aanwezig te zijn bij processen.
nog een week geleden was een zogenaamde dode fotograaf ofzo gevonden in Noorwegen dat zogenaamd door de turkse leger vermoord werd dus ik vertrouw ze niet echt neequote:Op zaterdag 12 juni 2004 17:01 schreef francia het volgende:
[..]
onzin
http://www.amnesty.nl/landeninfo/llp_turkije.shtml
[..]
[..]
Dit zijn zeker ook allemaal leugens?
![]()
quote:Op zaterdag 12 juni 2004 17:01 schreef francia het volgende:
[..]
onzin
http://www.amnesty.nl/landeninfo/llp_turkije.shtml
[..]Ja, en kortzichtige mensen lezen dat dan alsof de Turkse regering bezig is met een soort van stille genocide tegen Koerden.
[..]
Dit zijn zeker ook allemaal leugens?
![]()
maar inwoners van andere landen praten dat geweld niet goed, dus zeur niet.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 17:21 schreef Hitman_1985 het volgende:
maar inderdaad geweld heb je in elk land dus zeur niet
moeilijk he, toegeven dat het turkse leger/ politie zich niet houdt aan de mensenrechten.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 17:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal niet gezegd, het karakter van de overtredingen is echter volledig niet verbonden aan een Koerdische volksopstand of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 18:32 schreef francia het volgende:
[..]
moeilijk he, toegeven dat het turkse leger/ politie zich niet houdt aan de mensenrechten.![]()
hou je mond man frankrijk moet eerst zelf stoppen met discriminatie tegenover marokkanenquote:Op zaterdag 12 juni 2004 18:31 schreef francia het volgende:
[..]
maar inwoners van andere landen praten dat geweld niet goed, dus zeur niet.
daar wordt tenminste wat aan gedaan i.t.t. Turkije..quote:Op zaterdag 12 juni 2004 19:04 schreef Hitman_1985 het volgende:
[..]
hou je mond man frankrijk moet eerst zelf stoppen met discriminatie tegenover marokkanen![]()
Bullshit, er wordt in Turkije wel degelijk wat aan gedaan. Het aantal incidenten is sterk afgenomen. Mensen die de regels overtreden worden harder aangepakt en er is sinds vorig jaar ook een speciale toezichthouder op de politie.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 19:42 schreef francia het volgende:
[..]
daar wordt tenminste wat aan gedaan i.t.t. Turkije..
maar ja, Turkije moet het zelf weten.. maar dan niet janken als het niet bij de E.U. komt.
wanneer zei ik iets negatiefs over Nederland he nou waar! ga jij maar met kleuters spelenquote:Op zaterdag 12 juni 2004 19:17 schreef lionsguy18 het volgende:
Hitman_1985 is het voorbeeld van het falende nederlandse integratie beleid.
Trots op een land waar hij niet woont en negatief over het land dat hem te vreten geeft.
Hij is geen nederlandse turk, maar een turkse vreemdeling.
Zo gedraagt hij zich en dat zal hij dus wel zijn.
Onbeschoft, proleterig, onbehouwen en oerdom.
Tja dat turkse platteland heeft ons geen zegen gegeven.
als je goed oplet doet Turkije er ook wat aan. Waarom denk je dat al die hervormingen plaats vinden.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 19:42 schreef francia het volgende:
[..]
daar wordt tenminste wat aan gedaan i.t.t. Turkije..
maar ja, Turkije moet het zelf weten.. maar dan niet janken als het niet bij de E.U. komt.
quote:Op zaterdag 12 juni 2004 19:17 schreef lionsguy18 het volgende:
Hitman_1985 is het voorbeeld van het falende nederlandse integratie beleid.
Trots op een land waar hij niet woont en negatief over het land dat hem te vreten geeft.
Hij is geen nederlandse turk, maar een turkse vreemdeling.
Zo gedraagt hij zich en dat zal hij dus wel zijn.
Onbeschoft, proleterig, onbehouwen en oerdom.
Tja dat turkse platteland heeft ons geen zegen gegeven.
Frankrijk discrimineert Marokkanen helemaal niet joh.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 19:04 schreef Hitman_1985 het volgende:
[..]
hou je mond man frankrijk moet eerst zelf stoppen met discriminatie tegenover marokkanen![]()
Liever de grijze wolven dan de gristelijke wolven.quote:Op zondag 13 juni 2004 00:22 schreef N_I_ het volgende:
Nee, geen 'grijze wolven mafia' in onze Christelijke Europa!!![]()
quote:Op zondag 13 juni 2004 02:19 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Liever de grijze wolven dan de gristelijke wolven.
quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:09 schreef francia het volgende:
http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=netwerk&a=111398quote:Turks-cypriotische staat
De VN-macht was oorspronkelijk slechts bedoeld als een tijdelijke ingreep, maar zit er nu nog steeds. In 1974 probeerden Griekse militairen een staatsgreep te plegen op Cyprus . Turkije viel daarop het noordelijke (‘Turkse’) deel van het eiland binnen en in 1975 werd een Turks-Cypriotische staat uitgeroepen. De Verenigde Naties erkennen tot op de dag van vandaag alleen het Grieks-Cypriotische deel. Het Turkse gedeelte wordt alleen door Turkije erkend.
En wat geeft de Turken het recht zich met een Griekse aangelegenheid te bemoeien in Cyprus? Wat hadden ze daar te zoeken? Het blijven nog steeds bezetters, zelfs een neutrale bron als netwerk beweert dat.quote:Op zondag 13 juni 2004 02:22 schreef Tuana het volgende:
[..]
Laat ik je dit vertellen: de Turken zijn Cyprus niet 'zomaar' binnengevallen...
[..]
http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=netwerk&a=111398
Lees je ook wel eens iets ?quote:Op zondag 13 juni 2004 03:01 schreef francia het volgende:
[..]
En wat geeft de Turken het recht zich met een Griekse aangelegenheid te bemoeien in Cyprus? Wat hadden ze daar te zoeken? Het blijven nog steeds bezetters, zelfs een neutrale bron als netwerk beweert dat.
en het zegt ook al genoeg dat de VN Turks-Cyprus niet erkent, dat gebeurt nl. niet vaak.
quote:The Republic of Cyprus became an independent state on 16 August 1960, and a member of the United Nations one month later. The Constitution of the Republic, which came into effect on the day of independence, was intended to balance the interests of both the Greek Cypriot and the Turkish Cypriot communities. Cyprus, Greece, Turkey and the United Kingdom entered into a treaty to guarantee the basic provisions of the Constitution and the territorial integrity and sovereignty of Cyprus.
The application of the provisions of the Constitution, however, encountered difficulties from the very beginning and led to a succession of constitutional crises. The accumulated tension between the two communities resulted in the outbreak of violence on the island on 21 December 1963. On 27 December, the Security Council met to consider a complaint by Cyprus charging intervention in its internal affairs and aggression by Turkey. Turkey maintained that Greek Cypriot leaders had tried for more than two years to nullify the rights of the Turkish Cypriot community and denied all charges of aggression.
Establishment of UNFICYP
On 15 February 1964, after all attempts to restore peace on the island had failed, the representatives of the United Kingdom and of Cyprus requested urgent action by the Security Council. On 4 March 1964, the Council unanimously adopted resolution 186 (1964), by which it recommended the establishment of the United Nations Peacekeeping Force in Cyprus (UNFICYP). The Force became operationally established on 27 March 1964.
The mandate of UNFICYP was originally defined in the following terms: "…in the interest of preserving international peace and security, to use its best efforts to prevent a recurrence of fighting and, as necessary, to contribute to the maintenance and restoration of law and order and a return to normal conditions." That mandate, which was conceived in the context of the confrontation between the Greek Cypriot and Turkish Cypriot communities in 1964, has been periodically extended by the Security Council.
A coup d'état in Cyprus on 15 July 1974 by Greek Cypriot and Greek elements favouring union with Greece was followed by military intervention by Turkey, whose troops established Turkish Cypriot control over the northern part of the island. The Security Council called for a ceasefire and laid the basis for negotiations between Greece, Turkey and the United Kingdom. A de facto ceasefire came into effect on 16 August 1974.
Maintenance of Ceasefire and Military Status Quo
Following the hostilities of July and August 1974, the Security Council adopted a number of resolutions which have affected the functioning of UNFICYP and have required the Force to perform certain additional functions relating, in particular, to the maintenance of the ceasefire. Following the de facto ceasefire, UNFICYP inspected the deployment of the Cyprus National Guard and the Turkish and Turkish Cypriot forces, and ceasefire lines and a buffer zone were established between the areas controlled by the opposing forces.
The ceasefire lines extend approximately 180 kilometres across the island. The buffer zone between the lines varies in width from less than 20 metres to some 7 kilometres, and it covers about 3 per cent of the island, including some of the most valuable agricultural land. Strict adherence to the military status quo in the buffer zone, as recorded by UNFICYP at the time, has become a vital element in preventing a recurrence of fighting. UNFICYP maintains surveillance through a system of observation posts, and through air, vehicle and foot patrols.
The task of UNFICYP is significantly complicated by the absence of a formal ceasefire agreement. As a result, UNFICYP is confronted with hundreds of incidents each year. The most serious incidents tend to occur in areas where the ceasefire lines are in close proximity, particularly in Nicosia and its suburbs. The Force investigates and acts upon all violations of the ceasefire and the military status quo. Its reaction in each case depends on the nature of the incident and may include the deployment of troops, verbal and written protests and follow-up action to ensure that the violation has been rectified or will not recur. In addition to maintaining the military status quo, UNFICYP must also preserve the integrity of the buffer zone from unauthorized entry or activities by civilians. As a result, UNFICYP has from time to time become involved in crowd control.
In April 2002, UNFICYP destroyed some 4,500 assorted weapons purchased by the Government of Cyprus in 1972 and later placed under lock and key in the United Nations Protected Area under UNFICYP guard. The decommissioning ended on 21 May.
met een grieks bron natuurlijkquote:Op zondag 13 juni 2004 08:24 schreef lionsguy18 het volgende:
http://www.skopos.be/GrMu(...)/cyprus_kwestie.html
Een uitgebreid verhaal over Cyprus en de inval door het turkse leger in 1974.
Er was GEEN toestemming van Engeland of de VN maar Turkije handelde op eigen hout.
Het gevolg was etnische zuivering waardoor 250.000 grieks cyprioten uit hun huizen werden gejaagd en 50.000 door de turken werden afgeslacht.
En dat alles onder het voorwensel van Enosis (aansluiting bij Griekenland) door een kleine beweging.
Een bezetting die tot de huidige dag voortduurt. Van de oorspronlijke bevolking van slechts 18 % turks maar de turken hebben ruim 30 % van het eiland ingepikt en geannexeerd.
Wil je daarmee suggereren dat turken de waarheid spreken en grieken liegen?quote:Op zondag 13 juni 2004 10:39 schreef Hitman_1985 het volgende:
[..]
met een grieks bron natuurlijk![]()
![]()
quote:Op zondag 13 juni 2004 11:17 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Wil je daarmee suggereren dat turken de waarheid spreken en grieken liegen?
Wat is volgens jou dan waar van het feit dat een derde van Cyprus wordt bezet door Turkije, klopt dit soms ook niet?
Ik ga graag met jou in discussie over jouw mening maar dan moet je die wel geven.
Nooit van gehoord. Hoewel alles wat fundementalistisch is aangepakt moet worden, ook christenen die artsen die abortussen uitvoeren vermoorden.quote:Op zondag 13 juni 2004 02:19 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Liever de grijze wolven dan de gristelijke wolven.
Ja ja, een 'kleine groep', maar toevallig wel een groepje dat de regering had afgezet.quote:Op zondag 13 juni 2004 08:24 schreef lionsguy18 het volgende:
http://www.skopos.be/GrMu(...)/cyprus_kwestie.html
Een uitgebreid verhaal over Cyprus en de inval door het turkse leger in 1974.
Er was GEEN toestemming van Engeland of de VN maar Turkije handelde op eigen hout.
Het gevolg was etnische zuivering waardoor 250.000 grieks cyprioten uit hun huizen werden gejaagd en 50.000 door de turken werden afgeslacht.
En dat alles onder het voorwensel van Enosis (aansluiting bij Griekenland) door een kleine beweging.
Een bezetting die tot de huidige dag voortduurt. Van de oorspronlijke bevolking van slechts 18 % turks maar de turken hebben ruim 30 % van het eiland ingepikt en geannexeerd.
Er zijn zeker geen turken vermoord of verjaagd naar Noorden????? Wat ik irritant vind is dat jullie alleen maar over griekse slachtoffers praten niet eens over turkse alsof Turkije voor alles verantwoordelijk is.quote:Op zondag 13 juni 2004 11:17 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Wil je daarmee suggereren dat turken de waarheid spreken en grieken liegen?
Wat is volgens jo dan waar van het feit dat een derde van Cyprus wordt bezet door Turkije, klopt dit soms ook niet?
Ik ga graag met jou in discussie over jouw mening maar dan moet je die wel geven.
Maak bezwaar tegen verwijdering van mijn posts. Waar heb ik geflamed? Maakte hooguit bezwaar tegen onterechte aantijging te zijn voor marteling van Turken, zowel als Koerden. Ben, ondanks alls, dame gebleven.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 15:00 schreef Sidekick het volgende:
Laat ik eens een opruimslotje plaatsen.
sinds wanneer zijn het griekse zaken sorry maar jij weet niks erover.quote:Op zondag 13 juni 2004 12:12 schreef N_I_ het volgende:
Wat mij opvalt is dat turken denken dat turkije zich mocht inmengen in Griekse zaken alleen om het feit dat er veel turken op Grieks grondgebied woonden. En 'inmengen' als er sprake is van zogenaamde turkegenocide is een ding, maar een stuk Grieks grondgebied tientallen jaren bezetten is heel iets anders.
Je hebt ook zeker niet geflamed oid, maar wrs had je een reactie op een flame die ik ook verwijder.quote:Op zondag 13 juni 2004 12:09 schreef Sater het volgende:
[..]
Maak bezwaar tegen verwijdering van mijn posts. Waar heb ik geflamed? Maakte hooguit bezwaar tegen onterechte aantijging te zijn voor marteling van Turken, zowel als Koerden. Ben, ondanks alls, dame gebleven.
Inderdaad, ik ben geïndoctrineerd door de machtige armeense/griekse/koerdische lobby.quote:Op zondag 13 juni 2004 12:19 schreef Hitman_1985 het volgende:
[..]
sinds wanneer zijn het griekse zaken sorry maar jij weet niks erover.
je geeft het ook nog toequote:Op zondag 13 juni 2004 12:30 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ben geïndoctrineerd door de machtige armeense/griekse/koerdische lobby.
quote:Op zondag 13 juni 2004 12:51 schreef Hitman_1985 het volgende:
[..]
je geeft het ook nog toe![]()
Verwijdering bedoelde reactie laat ik aan jouw wijsheid over. Andere Saterse posts zijn m.i. ten onrechte verwijderd. Begrijp overigens dat gehakketak je niet in de koude kleren gaat zitten!quote:Op zondag 13 juni 2004 12:19 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je hebt ook zeker niet geflamed oid, maar wrs had je een reactie op een flame die ik ook verwijder.
quote:Op zondag 13 juni 2004 13:15 schreef N_I_ het volgende:
[..]
![]()
'Islamic World'....quote:ANKARA - Turkish Foreign Minister and Deputy Prime Minister Abdullah Gul said on Saturday that they wanted the Islam world to be an effective power working for goodness in the world.
Gul delivered a speech at closing session of an international symposium on ``Islamic World in the 21st century`` organized by Foreign Ministry Strategic Researches Center in Istanbul.
Stating that timetable and phases of reforms should be set by each country instead of any external imposition or pressure, he said that reforms should be determined according to needs and sensitivities of countries.
N_I ga jij maar is ff lekker de bijbel lezen en vertel me wat er gebeurt als mensen zoals jij haat hebben tegen anderenquote:
Ik geloof noch in de hemel, noch in hel. God bestaat voor mij niet, hoewel 'God's woord' goed is.quote:Op zondag 13 juni 2004 14:47 schreef Hitman_1985 het volgende:
[..]
N_I ga jij maar is ff lekker de bijbel lezen en vertel me wat er gebeurt als mensen zoals jij haat hebben tegen anderen![]()
ik zeg het wel ff ze zullen nooit in DE HEMEL TERECHTKOMEN!!!
Het is werkelijk niet te geloven, is dit geen kiezersbedrog? Onder valse voorwendselen Turkije naar binnen lobbyen/loodsen?quote:Op zondag 13 juni 2004 14:49 schreef Koos Voos het volgende:
Dutch Muslim candidates hope for EU seats
[..]
Turkish press reports pointed out that the number of voters in the E.U. states amount to 350. EP elections will continue up to June 13, following which the results will be declared.
bron : http://www.aljazeera.com - http:www.islamonline.net
Het gaat dus niet om de persoon met de meeste kwaliteiten cq de partij, het gaat erom een TURK in het EP te krijgen.
Tekenend voor de gedachtengang momenteel.
Verzoek moderator mijn ten onrechte weggehaalde posts opnieuw te plaatsen. In één van deze postst stel ik ondermeer: het is goed dat bij toetredingsonderhandelingen gekeken wordt naar de mate van vrouwenemancipatie in Turkije. Hierbij mag echter niet worden vergeten de houding van de Nederlandse justitie en politie aangaande de vrouwenhandel in ons land. Kortom kijk naar de splinter in het Turkse oog is niet verboden, maar verwijder eerst de balk uit het Nederlandse oog.quote:Op zondag 13 juni 2004 14:50 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik nodig iedere sympatisant van Turkije uit om zijn positieve verhaal te posten, maar ik zit al dagenlang tevergeefs te wachten.
Kennelijk valt er niets positiefs te vertellen.
Ik hoor alleen maar dat ik een turken hater ben terwijl ik bronnen vermeldt uit alle hoeken van de wereld (dus niet alleen griekse).
Maar het ontbreeks aan een turkse visie op al die onderwerpen en dat vind ik jammer want dan valt er weinig te discussieren.
Als misstanden worden aangekaart en ik krijg als antwoord dat Holland ook niet perfect is, dan slaat dit de discussie dood.
Wat is je definitie van "volwassen democratie met een goed ontwikkelde markteconomie" Kan je mij voorbeelden van landen noemen, die volgens jou hieraan voldoen?quote:Op zondag 13 juni 2004 14:46 schreef PJORourke het volgende:
Van mij mag Turkije op termijn best lid worden van de EU, maar dan moet het wel een volwassen democratie met een goed ontwikkelde markteconomie zijn. Dat Turkse leger moet weg uit Cyprus en met het ontkennen van de Armeense genocide moet het afgelopen zijn. Duitsland was toch ook niet toegelaten als ze de holocaust hadden ontkend?
en dat kunnen Turken dus juist nietquote:Op zondag 13 juni 2004 15:00 schreef N_I_ het volgende:
Zelfreflectie is altijd goed.
sukkel die je bent. als ik iets niet ben is het wel een turkije-hater.. jij en al die andere "turken" op dit forum zijn door hun nationalistische oogklepjes echt blind geworden. Jezus. ik ben begonnen met zeggen "Turkije hoort wat mij betreft bij Europa, ik vind alleen dat er wat aan mensenrechten gedaan moet worden" Lijkt me niks hatelijks aan. Maar als jullie dan gelijk fel gaan discussieren en nog erger gaan schelden en nog erger gaan ontkennen wat gewoon feiten zijn : tja, dan ga ik me maar ook op die manier gedragen.quote:Op zondag 13 juni 2004 10:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Loopt dit topic nou nog steeds? Hoe vaak is alles al langs geweest? Aan de ene kant altijd de hardore Turken-haters c.q. moslimhaters als lionsguy18, KoosVoos, francia, CherrymoonTraxx, Dora_van_Crizadak, N_I_, enz. en aan de andere kant de Turken die nog steeds denken dat ze hun haters ervan kunnen overtuigen dat ze in leugens geloven.
Of geloven jullie nou werkelijk dat deze 'kritiek' uiters het beste voorhebben voor Turkije? Deze users zullen alles, maar dan ook alles aanpakken, ook al is de herkomst van ze aanpakken niet geheel zuiver, om Turkije in een kwaad daglicht te stellen.
Ik vind het een nobel streven van sommige users om deze users op andere gedachten te brengen. I kzou zeggen verspil je moeite niet aan dergelijke users, maar bewaar het voor diegenen die wel bereid zijn naar anderen te luisteren en niet met oogkleppen op rondlopen. Bewaar het voor diegenen die zich niet openlijk tentoonstellen als Turkenhaters c.q. moslimhaters. De regelmatige bezoekers weten onderhand wel wie dit zijn. Laat ze het onderling maar eens zijn en onderling 'discussieren' over het land.
Maar goed, dat ben ik. Iederen moet zelf maar weten of hij/zij zijn tijd wil verspillen aan deze gasten.
Lees het artikel nogmaals....quote:Op zondag 13 juni 2004 03:01 schreef francia het volgende:
[..]
En wat geeft de Turken het recht zich met een Griekse aangelegenheid te bemoeien in Cyprus? Wat hadden ze daar te zoeken? Het blijven nog steeds bezetters, zelfs een neutrale bron als netwerk beweert dat.
en het zegt ook al genoeg dat de VN Turks-Cyprus niet erkent, dat gebeurt nl. niet vaak.
Sharon had het niet beter kunnen zeggenquote:Op zondag 13 juni 2004 15:15 schreef Tuana het volgende:
[..]
Wat is je definitie van "volwassen democratie met een goed ontwikkelde markteconomie" Kan je mij voorbeelden van landen noemen, die volgens jou hieraan voldoen?
Turkse leger gaat pas weg uit Cyprus wanneer er een garantie is voor de veiligheid van de Turks-Cyprioten. Zoals je weet stemde het Noordelijk deel van Cyprus in met de eenwordig, doch het Zuidelijk deel stemde tegen waardoor de eenwording niet doorging. En aangezien Turks-Cyprus zich niet kan aansluiten bij Noord-Cyprus, zal het leger in Turks-Cyprus aanblijven.
hèhè! dit klinkt in ieder geval al wat beter dan de woorden van Cliosport en co.. "genocide is leugen, jullie turkije haten" etc.quote:Armeense genocide: Ik ben het met je eens dat er een onderzoek moet komen naar de gebeurtenissen, aangezien er talloze verhalen rond gaan. Het is de hoogste tijd dat de waarheid - wat dat ook mag zijn - boven water komt. Turkije heeft voorgesteld om zo'n onderzoek uit te voeren (samen met Armeense en onafhankelijke geschiedkundigen), maar tot op heden is niet op dit voorstel ingegaan. Hopelijk verandert dit snel, en gaat men het eens grondig onderzoeken.
Dat kan ik niet, en ik weet ook niet precies welke post je bedoelt. Als je er echt zwaar aan tilt, en nog verdere info kan geven, dan moet je het even vermelden in [Feedback] Moderatie in POLquote:Op zondag 13 juni 2004 14:57 schreef Sater het volgende:
[..]
Verzoek moderator mijn ten onrechte weggehaalde posts opnieuw te plaatsen.
Wie is tot op heden niet op dit voorstel ingegaan?quote:Op zondag 13 juni 2004 15:15 schreef Tuana het volgende:
Turkije heeft voorgesteld om zo'n onderzoek uit te voeren (samen met Armeense en onafhankelijke geschiedkundigen), maar tot op heden is niet op dit voorstel ingegaan.
Goed ontwikkelde markteconomie: Benelux, Frankrijk, Duitsland, VK etc maar ook de Republiek Cyprus. Oost-europa mi nog niet helemaal, maar wel onderweg.quote:Op zondag 13 juni 2004 15:15 schreef Tuana het volgende:
[..]
Wat is je definitie van "volwassen democratie met een goed ontwikkelde markteconomie" Kan je mij voorbeelden van landen noemen, die volgens jou hieraan voldoen?
Turkse leger gaat pas weg uit Cyprus wanneer er een garantie is voor de veiligheid van de Turks-Cyprioten. Zoals je weet stemde het Noordelijk deel van Cyprus in met de eenwordig, doch het Zuidelijk deel stemde tegen waardoor de eenwording niet doorging. En aangezien Turks-Cyprus zich niet kan aansluiten bij Noord-Cyprus, zal het leger in Turks-Cyprus aanblijven.
Armeense genocide: Ik ben het met je eens dat er een onderzoek moet komen naar de gebeurtenissen, aangezien er talloze verhalen rond gaan. Het is de hoogste tijd dat de waarheid - wat dat ook mag zijn - boven water komt. Turkije heeft voorgesteld om zo'n onderzoek uit te voeren (samen met Armeense en onafhankelijke geschiedkundigen), maar tot op heden is niet op dit voorstel ingegaan. Hopelijk verandert dit snel, en gaat men het eens grondig onderzoeken.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/11328141/Amnesty:__Turkse_vooruitgang_kan_stilvallen_.htmlquote:BRUSSEL - In de periode dat Turkije zich warmloopt voor de Europese Unie, zijn de mensenrechten er flink verbeterd. De voortgang kan echter stilvallen, zodra Turkije zeker is van toetreding. Hetzelfde gebeurde namelijk in Roemenië en Bulgarije, aldus directeur Dick Oosting van Amnesty International Europa in Brussel.
Die waarschuwing van Oosting komt kort voor de Turkse premier Erdogan woensdag op bezoek gaat bij premier Balkenende. De EU beslist in december, onder voorzitterschap van Nederland, of Turkije dusdanig is hervormd dat onderhandelingen over toetreding tot de EU kunnen beginnen.
Volgens Oosting zijn de mensenrechtenschendingen in Turkije geen incidenten, maar behoorlijk serieus. "Turkije heeft wel de beste bedoelingen", benadrukt hij. "Maar de weg is nog lang. Je verandert in een paar weken niet wat decennia normaal was."
Turkije past de doodstraf niet meer toe. Maar de politie martelt nog wel verdachten, rechtszaken verlopen niet geheel eerlijk, mensen worden gediscrimineerd, de vrijheid van meningsuiting en vergadering is te beperkt.
De grove systematische schendingen plaatsen Turkije in een 'aparte categorie' voor Amnesty. De situatie is er slechter dan in Kroatië en Roemenië, die ook in de wachtkamer zitten voor de Europese Unie. Oosting noemt Turkije in een rijtje met onder meer Congo, China en Rusland.
Amnesty wil zich niet uitspreken voor of tegen toetreding van Turkije. Dat is geen taak voor de mensenrechtenorganisatie, vindt Oosting. Als de EU in december besluit over toetreding van Turkije, wordt niet alleen gekeken naar de mensenrechten, maar ook naar de economische en politieke effecten van toetreding. Turkije heeft een bloeiende economie met zeventig miljoen inwoners en vormt een politieke brug naar het oosten.
Je bent voor een verbod op hoofddoekjes. Probeer het maar niet te ontkennen, rassicst!!!!!!!!!!!!11111quote:Op zondag 13 juni 2004 15:24 schreef francia het volgende:
en ik zou ook graag een quote willen zien waarin ik een 'moslimhater' zou zijn, dit is namelijk grote flauwekul.
uh waarom smeer je alle turken over een kam?quote:Op zondag 13 juni 2004 15:24 schreef francia het volgende:
[..]
maar marokkanen zijn een stuk minder hypocriet en nationalistisch als jullie Turken.
Ja, leuk excuus voor Turkije. Maar de VN heeft Turkije nooit het recht gegeven om Cyprus binnen te vallen, kortom ze zijn een illegale bezetter.quote:Op zondag 13 juni 2004 03:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Lees je ook wel eens iets ?
20% van de Cyprioten waren sowieso van Turkse afkomst, ook voor de interventie in 1974. In 1961 heeft Cyprus een verdrag gesloten met Groot Brittannie en Turkije over de garantie van de Grondwet van Cyprus. Doel daarvan was dat de turkse Cyprioten niet gedwongen zouden worden op te gaan in een Groot Griekenland.
Wat de Turkse interventie heeft veroorzaakt is een staatsgreep op Cyprus door een groep mensen die dreigden Cyprus aan te sluiten bij Griekenland. Dus precies waartoe ze door hun overeenkomst met Turkije geen recht toe hadden.
Van de website van de VN
[..]
quote:Oosting noemt Turkije in een rijtje met onder meer Congo, China en Rusland.
in Frankrijk ja, niet in Nederland. en ik ben daar ook op een verbod van kruizen en keppeltjes en christelijke scholen en christelijke partijen.quote:Op zondag 13 juni 2004 15:32 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Je bent voor een verbod op hoofddoekjes. Probeer het maar niet te ontkennen, rassicst!!!!!!!!!!!!11111
Nee, je bent een moslimhater. En een Turken-hater, want bijna alle Turken zijn moslim. En een dikke-mensenhater, want alle Turken zijn dik.quote:Op zondag 13 juni 2004 15:37 schreef francia het volgende:
[..]
in Frankrijk ja, niet in Nederland. en ik ben daar ook op een verbod van kruizen en keppeltjes en christelijke scholen en christelijke partijen.
tja, volgens sommige Turkse gedachten heb je inderdaad gelijkquote:Op zondag 13 juni 2004 15:41 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Nee, je bent een moslimhater. En een Turken-hater, want bijna alle Turken zijn moslim. En een dikke-mensenhater, want alle Turken zijn dik.
Bron: Telegraafquote:AMSTERDAM - Duizenden Koerdische demonstranten hebben de Turkse regering zondag opgeroepen om vrede te sluiten met de Koerdische rebellen die in het zuidoosten van Turkije strijden voor autonomie. Aan de demonstratie, die werd gehouden in Diyarbakir, de grootste stad in het zuidoosten van Turkije, namen naar schatting twintigduizend mensen deel, aldus de politie.
De demonstratie was georganiseerd om de recente vrijlating te vieren van vier Koerdische ex-leden van het Turkse parlement. De vier, onder wie de bekende Koerdische activiste Leyla Zana, hebben tien jaar vastgezeten omdat zij banden zouden onderhouden met de Koerdische rebellenbeweging KONGRA-GEL, de opvolger van de PKK.
Na jaren van relatieve rust laaien de gevechten tussen Koerdische rebellen en Turkse militairen in het zuidoosten van Turkije de laatste maanden weer op. De rebellen van de KONGRA-GEL zegden op 1 juni een nog door de PKK uitgeroepen bestand op, naar eigen zeggen omdat het Turkse leger zich er niet aan houdt. De Turkse regering weigert met de rebellen te onderhandelen, omdat die er volgens haar alleen maar op uit zijn het land etnisch te verdelen.
Zo'n 20 procent van de inwoners van Turkije is Koerd, maar de Koerden worden officieel niet als minderheid erkend. Koerdische rebellen vechten al sinds de jaren '70 voor meer autonomie voor de voornamelijk door Koerden bewoonde regio's in het zuidoosten van Turkije. In 1999 kondigden ze een eenzijdig staakt-het-vuren af nadat hun leider Abdullah Ocalan in Kenia door Turkse commando's gevangen was genomen. In totaal vonden zo'n 37.000 mensen de dood bij gevechten tussen Koerdische rebellen en Turkse soldat
God zeg, wat kun jij uit je nek kletsen. Bewijs eerst maar eens dat de VN die Turkse interventie ooit heeft afgekeurd voordat je beweert dat Turkije niet naar de VN luistert.quote:Op zondag 13 juni 2004 15:34 schreef francia het volgende:
[..]
Ja, leuk excuus voor Turkije. Maar de VN heeft Turkije nooit het recht gegeven om Cyprus binnen te vallen, kortom ze zijn een illegale bezetter.
Nogmaals, wat dat betreft past Turkije goed in het rijtje Sharon, Bush.. die luisteren ook niet naar de V.N.
Goh, dat we nog mogen meemaken dat de Telegraaf zich leent voor marxistische propaganda.quote:Op zondag 13 juni 2004 16:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Bron: Telegraaf
Je bent gewoon hilarisch.quote:Op zondag 13 juni 2004 16:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Goh, dat we nog mogen meemaken dat de Telegraaf zich leent voor marxistische propaganda.
de VN erkent het Turkse gedeelte van Cyprus toch niet? Nou, 1+1=2quote:Op zondag 13 juni 2004 16:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
God zeg, wat kun jij uit je nek kletsen. Bewijs eerst maar eens dat de VN die Turkse interventie ooit heeft afgekeurd voordat je beweert dat Turkije niet naar de VN luistert.
Daar ben ik het niet mee eens. Turken zijn vaak beschaafder dan marrokanen. Hoewel turken nationalistisch zijn, zijn marrokanen ook niet mis met hun AEL.quote:marokkanen zijn een stuk minder hypocriet en nationalistisch als jullie Turken.
Hoezo racistisch?quote:Of van mensen die lastig gevallen zijn door Marrokanen of Koerden ofzoo en denken dat dat Turken waren.
quote:Op zondag 13 juni 2004 17:16 schreef Proxima het volgende:
Hiz en de rest (pro-Turken). Laat ze maar praten. De mensen die deze topic openen en erin schrijven zijn meestal anti-Turken omdat ze of van Armeense afkomst zijn, of erg onwetend zijn of van Koerdisch/extreem linkse afkomst. Of van mensen die lastig gevallen zijn door Marrokanen of Koerden ofzoo en denken dat dat Turken waren.
Ze denken door het openen van zo'n topic dat ze de Nederlanders lekker negatief voorlichten over Turkije (om zo de toetreding tegen te houden of Turkije in slecht daglicht te zetten), terwijl buiten hunzelf en een aantal pro-Turkse personen niemand dit topic leest. Ze denken dat ze iets bereiken door woorden als "barbaren" of ander materiaal gebruiken.
Laat ze toch. Ze willen juist dat de Turken of pro-Turken hier tekeer gaan.
Laten we onze tijd beter gebruiken dan in discussie te gaan met zulke domme mensen
Stelletje loosers
Ja je hebt gelijk. De meeste hier halen eenzeidige bronnen en proberen Turkije te bashen. Ze denken ook nog dat ze via dit topic iets bereiken. Terwijl zij de enige zijn die dit topic leestquote:Op zondag 13 juni 2004 17:16 schreef Proxima het volgende:
Hiz en de rest (pro-Turken). Laat ze maar praten. De mensen die deze topic openen en erin schrijven zijn meestal anti-Turken omdat ze of van Armeense afkomst zijn, of erg onwetend zijn of van Koerdisch/extreem linkse afkomst. Of van mensen die lastig gevallen zijn door Marrokanen of Koerden ofzoo en denken dat dat Turken waren.
Ze denken door het openen van zo'n topic dat ze de Nederlanders lekker negatief voorlichten over Turkije (om zo de toetreding tegen te houden of Turkije in slecht daglicht te zetten), terwijl buiten hunzelf en een aantal pro-Turkse personen niemand dit topic leest. Ze denken dat ze iets bereiken door woorden als "barbaren" of ander materiaal gebruiken.
Laten we onze tijd beter gebruiken dan in discussie te gaan met zulke domme mensen
Stelletje loosers
Armeenquote:armenier
Armeens meisjequote:armenisch meisje
Tuurlijk alle 70 miljoen Turken blijven ontkennen. Grieken en Armenen zijn lievertjes en Turken barbaren. Droom maar lekker verder met je eenzeidige propaganda. Bereik je veel mee door alle Turken als leugenaars te bestempelenquote:Op zondag 13 juni 2004 17:29 schreef francia het volgende:
[..]
En ik ben zeker niet anti-Turks, maar die Turken die alles maar blijven ontkennen en/ of goedpraten, halen wel het bloed onder mijn nagels vandaan.
Nee hoor, die versie van de waarheid is slechts de enige waarheid die tegenwoordig naar voren komtquote:ik ben trouwens ook geen koerd of armenier, maar ik ken toevallig wel een paar koerden en een armenisch meisje.. en hun versie van de waarheid mag ook wel naar voren komen.
Met zulke uitspraken is het ook moeilijk hequote:Geen enkel argument gehoord van turken en hun holmaten
Jij blijkbaar ook ..quote:Op zondag 13 juni 2004 17:31 schreef delapoko het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk. De meeste hier halen eenzeidige bronnen en proberen Turkije te bashen. Ze denken ook nog dat ze via dit topic iets bereiken. Terwijl zij de enige zijn die dit topic leest
Mooie opsomming met als kern: iedereen die niet pro-Turks is, is een racist dan wel extreem-links, Armeens of gewoon gek. Ik ben geen van allen. Ik ben vóór de toetreding van Turkije als ze aan de voorwaarden voor toetreding voldoen. Daar is niks racistisch of anti-Turks aan. Woorden als "barbaren" heb je mij niet horen zeggen.quote:Op zondag 13 juni 2004 17:16 schreef Proxima het volgende:
Hiz en de rest (pro-Turken). Laat ze maar praten. De mensen die deze dit topic openen en erin schrijven zijn meestal anti-Turken omdat ze of van Armeense afkomst zijn, of erg onwetend zijn of van Koerdisch/extreem linkse afkomst. Of van mensen die lastig gevallen zijn door Marrokanen Marokkanen of Koerden ofzoo ofzo en denken dat dat Turken waren.
Ze denken door het openen van zo'n topic dat ze de Nederlanders lekker negatief voorlichten over Turkije (om zo de toetreding tegen te houden of Turkije in slecht daglicht te zetten), terwijl buiten hunzelf zijzelf en een aantal pro-Turkse personen niemand dit topic leest. Ze denken dat ze iets bereiken door woorden als "barbaren" of ander materiaal gebruiken.
Stelletje loosers losers
Door mijn taalgebruik erbij te halen (wat niets met dit topic te maken heeft) probeer je mij natuurlijk in een slecht daglicht te zetten, omdat je niet met goede argumenten kunt komen. Dat zie ik als een zwaktequote:Op zondag 13 juni 2004 17:43 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Jij blijkbaar ook ..![]()
(En je Nederlands is om te huilen, hoe lang woon je hier al ?)
O mijn god, LEZENNN!! er staat "die Turken die..." dus ik heb het niet over 70 mijoen Turken, maar over de Turken op dit forum die gewoonweg FEITEN ontkennen.quote:Op zondag 13 juni 2004 17:34 schreef delapoko het volgende:
[..]
Tuurlijk alle 70 miljoen Turken blijven ontkennen. Grieken en Armenen zijn lievertjes en Turken barbaren. Droom maar lekker verder met je eenzeidige propaganda. Bereik je veel mee door alle Turken als leugenaars te bestempelen
quote:Nee hoor, die versie van de waarheid is slechts de enige waarheid die tegenwoordig naar voren komtWat ben jij toch blind geworden door de propaganda van je vriendjes.
Get a life
eindelijk!! dit probeer ik dus al elke keer te bereiken...quote:Op zondag 13 juni 2004 17:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Pro-Turken, die echt Pro-Turk zijn, zouden hier een betoog kunnen houden waarom Turkije een plekje binnen de EU verdient en zich kunnen uitspreken over de wantoestanden in het verleden, zodat een gemiddelde Europeaan er een warm hart van krijgt. Ontkennen van oorlogen gaat niet helpen, dat snapt een waarlijke pro-Turk ook.
Blijkbaar niet. In de Metro lees je niets anders als die ontkenningen....quote:Op zondag 13 juni 2004 17:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Pro-Turken, die echt Pro-Turk zijn, zouden hier een betoog kunnen houden waarom Turkije een plekje binnen de EU verdient en zich kunnen uitspreken over de wantoestanden in het verleden, zodat een gemiddelde Europeaan er een warm hart van krijgt. Ontkennen van oorlogen gaat niet helpen, dat snapt een waarlijke pro-Turk ook.
Nee, in de islamitische cultuur is er geen plaats voor fouten. Een fout maken betekent zwak zijn voor altijd.quote:Op zondag 13 juni 2004 17:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
quote:Oosting noemt Turkije in een rijtje met onder meer Congo, China en Rusland.
Niet alleen in de islamitische cultuur hoor. Kijk maar naar de krampachtigheid waarmee de katholieke kerk de pedofilie-schandalen in de doofpot probeerde te stoppen.quote:Op zondag 13 juni 2004 18:01 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Nee, in de islamitische cultuur is er geen plaats voor fouten. Een fout maken betekent zwak zijn voor altijd.
In de Telegraaf staat het ook!quote:Op zondag 13 juni 2004 18:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
bron
Nu kopieert het vaak van de Telegraaf.quote:Op zondag 13 juni 2004 18:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
In de Telegraaf staat het ook!
'Katholieke kerk'.... Je zegt het zelf al. Maar als je op nationaal niveau kijkt zie je wat voor een PR-boost Duitsland heeft gehad na de Tweede Wereld Oorlog. Met Japan is het hetzelfde verhaal.quote:Op zondag 13 juni 2004 18:18 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Niet alleen in de islamitische cultuur hoor. Kijk maar naar de krampachtigheid waarmee de katholieke kerk de pedofilie-schandalen in de doofpot probeerde te stoppen.
Ga je nu ontkennen dat de Telegraaf in dat stukje schrijft dat de PKK het Koerdische volk vertegenwoordigt?quote:Op zondag 13 juni 2004 16:13 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Je bent gewoon hilarisch.![]()
![]()
Je kunt nauwelijks beter laten blijken dat je helemaal niks weet over de kwestie. Absoluut geen enkele kennis over de werkelijke situatie. Hoe kun je überhaupt verwachten dat iemand je ook maar een beetje serieus neemt als je gewoon domweg weigert kennis te nemen van de feiten voordat je je meningen vormt?quote:Op zondag 13 juni 2004 16:55 schreef francia het volgende:
[..]
de VN erkent het Turkse gedeelte van Cyprus toch niet? Nou, 1+1=2
Ik durf er alles op te verwedden, dat ik meer mensen ken die in Turkije tot een minderheidsgroep behoren dan jij ooit in je leven zult tegenkomen. Tot mijn vrienden en kennissenkring in Istanbul behoren naast 'gewone' Turken, ook nog Alevi's, Koerden (van de verschillende groepen), Laz en turkse Arabieren en dan was ik bijna nog vergeten dat er ook nog een Cerkessische en een 'Albanees' bij zitten.quote:Op zondag 13 juni 2004 17:54 schreef francia het volgende:
[..]
O mijn god, LEZENNN!! er staat "die Turken die..." dus ik heb het niet over 70 mijoen Turken, maar over de Turken op dit forum die gewoonweg FEITEN ontkennen.
Jij zegt dat ik alle Turken leugenaars noem... jij doet toch precies hetzelfde door mijn argumenten "propaganda" te noemen.
[..]
nou ik geloof meer amnesty international dan jullie propaganda, en het is hun woord (van Koerden/ Armenen) tegenover jullie woord. Wie ben jij om te zeggen dat jij de waarheid hebt. De manier hoe jullie Turken (op dit forum) praten, dat is pas een propagandistische manier: "wij hebben gelijk, want Turkije heeft altijd gelijk"
ik ben dus niet degene die blind is en geen life heeft, dat zijn eerder die mannetjes die alles napraten wat de staatsomroep zegt en geen kritiek durven te geven.
mijn oom is getrouwd met iemand uit Cyprus, dus ik denk dat ik beter weet wat er speelt dan jijquote:Op zondag 13 juni 2004 18:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je kunt nauwelijks beter laten blijken dat je helemaal niks weet over de kwestie. Absoluut geen enkele kennis over de werkelijke situatie. Hoe kun je überhaupt verwachten dat iemand je ook maar een beetje serieus neemt als je gewoon domweg weigert kennis te nemen van de feiten voordat je je meningen vormt?
Ik was in 1974 op Cyprus.quote:Op zondag 13 juni 2004 19:05 schreef francia het volgende:
[..]
mijn oom is getrouwd met iemand uit Cyprus, dus ik denk dat ik beter weet wat er speelt dan jij![]()
o.k. ik zeg eerlijk gezegd weet ik niet of in het verleden de V.N. Turkije heeft veroordeeld vanwege de bezetting van Cyprus, maar ik weet wel dat er geen land is buiten Turkije die het Turkse gedeelte van Cyprus erkent, dat zegt echt wel iets.
De kritiek is zelden relevant voor de huidige situatie in Turkije, die er zoals ik hierboven omschreven heb er een is van een land dat zich met alle risico's van dien probeert te ontworstelen aan bevoogding door het leger.quote:Op zondag 13 juni 2004 19:10 schreef francia het volgende:
Hiz, wat betreft de politieke structuur, hulde aan Turkije! Turkije is samen met Frankrijk 1 van de weinige landen die echte secularisatie kent. Ataturk was een goede man en zijn ideeen waren uitstekend.
maar waar het mij om ging/ gaat is waarom je nooit kritiek mag geven over grove fouten uit het verleden in Turkije, en heden (zie amnesty). Dan schelden jullie me gelijk uit, dát is het probleem! je moet echt eens tegen kritiek kunnen.
ik als Fransman krijg ook keer op keer te horen dat Frankrijk zich slecht heeft gedragen in Algerije. Moet ik dat gaan ontkennen? Nee, ik ga er gewoon op in en ik scheld die mensen niet uit voor anti-Fransen of racisten.
Wat betreft minderheden, Frankrijk is het land met de meeste minderheden in de E.U, ik ken er ook redelijk wat.
Waarvan acte en waarvoor dank. Heb helaas niets opgeslagen. Ben postst en data waarop dus kwijt.quote:Op zondag 13 juni 2004 15:29 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat kan ik niet, en ik weet ook niet precies welke post je bedoelt. Als je er echt zwaar aan tilt, en nog verdere info kan geven, dan moet je het even vermelden in [Feedback] Moderatie in POL
Dan zal ik zien wat ik voor je kan doen.
Ja en nee. Natuurlijk is het belangrijk om de huidige puinzooi eerst aan te pakken, maar mijn punt is nu juist dat de manier waarop deTurkse overheid met informatievoorziening en kritische geluiden over de Armeense genocide omgaat exemplair is voor hoe het eraan toegaat.quote:Op zondag 13 juni 2004 19:42 schreef HiZ het volgende:
Het is veel belangrijker dat de regering de huidige misstanden op politiebureaux aanpakt dan dat ze nabestaanden van de Armeense tragedie tevreden stellen.
Net zoiets als het leger des heils dus, what's the problem?quote:"De moskeeën zijn onze barakken, de koepels zijn helmen en de gelovigen onze soldaten".
Goede greep van Erdogan. Het lijkt wel of Balkellende een beetje pijn heeft.quote:Op woensdag 16 juni 2004 21:54 schreef Koos Voos het volgende:
[afbeelding]
Wat een homo he?quote:Op woensdag 16 juni 2004 22:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Goede greep van Erdogan.
Toetreding van Turkije is de grootste witwas operatie van de eeuw, dus mag het wat kosten.quote:Op woensdag 16 juni 2004 22:12 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Dat bezoek van Erdogan is een ordinaire lobby en het riekt naar omkoping.
Met alle gekheid op een stokje, ik vind het absurd dat Erdogan langskomt om zich in te likken. Ik hoop dat Balkenende zich niet verder laat gebruiken voor de reclamecampagne van Erdogan, maar ik vrees dat het alweer gebeurd is.quote:Op woensdag 16 juni 2004 22:30 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Toetreding van Turkije is de grootste witwas operatie van de eeuw, dus mag het wat kosten.
Aandelenpakketten van geprivatiseerde staatsbedrijven zijn nu al in handen van enkele machtige families en worden straks gewoon omgezet in witte euro's en verkocht aan nieuwe europese investeerders... zo ging het in rusland ook, vandaar al die maffia miljardairs![]()
Eerst Brinkhorst, toen Willem en Max, daarna (afgelopen maandag) van Aartsen met een delegatie ??? en vandaag Bea en Balky.. ik zeg .. hatseflats, Turkije heeft die onderhandelingen al in de pocket... wat Nederland betreft dan, 1 tegenstem en het feest gaat voorlopig niet door.quote:Op woensdag 16 juni 2004 22:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Met alle gekheid op een stokje, ik vind het absurd dat Erdogan langskomt om zich in te likken. Ik hoop dat Balkenende zich niet verder laat gebruiken voor de reclamecampagne van Erdogan, maar ik vrees dat het alweer gebeurd is.
Dit vind ik nu pas volksverlakkerij. Maar ja, grote Turkse gemeenschap in Nederland, dat zal Erdogan ook wel snappen. Frappant genoeg worden Nederlandse Turken in Turkije vaak als overlopers gezien als ze weer terugkomen naar Turkije. Ach ja, het volk slikt alles.quote:Op woensdag 16 juni 2004 22:45 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Eerst Brinkhorst, toen Willem en Max, daarna (afgelopen maandag) van Aartsen met een delegatie ??? en vandaag Bea en Balky.. ik zeg .. hatseflats, Turkije heeft die onderhandelingen al in de pocket... wat Nederland betreft dan, 1 tegenstem en het feest gaat voorlopig niet door.
Maar niet volgens mensenrechtenactivist Murat Belge: " Turkije raakt waarschijnlijk van de democratische weg af als het geen EU - lid wordt.Irak als nieuwe buur minder gevaarlijk dan 70 miljoen stuurloze mensen. Krachten tegen EU wachten hun kans af. Daar uit ontstaan politiek vacuüm leidt tot chaos en provocatie. Leger grijpt in. Gevolg militairequote:Op woensdag 16 juni 2004 21:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Haha, volgens Amnesty was Turkije te vergelijken met Congo.
Dat hebben ze al gedaan ..quote:Op donderdag 17 juni 2004 18:08 schreef SLASH het volgende:
Wat voor grote gevolgen ? Gaan ze europa binnenvallen ?![]()
quote:Op donderdag 17 juni 2004 18:21 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Dat hebben ze al gedaan ..![]()
Ik interpreteer het verhaal van Erdogan wat anders. Erdogan doelde naar mijn idee niet op Europa toen hij het over grote gevolgen had. Verder vind ik zijn directe oproep aan de Turkse Nederlanders om zich op Nederland te richten bijzonder verstandig. Laat er wat met dat advies gebeuren zodat Kirmi zijn hollandse Hasan in het Catshuis nog meemaaktquote:Op donderdag 17 juni 2004 17:14 schreef Koos Voos het volgende:
Erdogan tegen Turken: Integreer in Nederland
Rotterdam- Turkse mensen in Nederland moeten zich niet langer richten op een terugkeer naar Turkije, maar inzetten op integratie en ontplooiing in Nederland. Dat zei de Turkse premier Erdogan gisteren tijdens een lezing in de aula van de Erasmus Universiteit. Hij riep de Nederlandse Turken op hun kinderen te laten studeren en daarbij niet langer onderscheid te maken tussen jongens en meisjes.
De oproep werd ontvangen met een donderend applaus in de met tout Turks Nederland gevulde collegezaal. De toespraak werd nog wel verstoord door een man, die Erdogan bekritseerde voor de bedenkelijke mensenrechtensituatie in Turkije. De Turkse premier wees de man er echter op dat hij als premier juist zijn best heeft gedaan om de mensenrechten te verbeteren.
Dat vinden niet alle Turken in Nederland. Tegenstanders van Erdogan demonstreerden gisteren met een mannetje of vijftig voor het Turkse consulaat aan de Westblaak in Rotterdam. Ze toonden hun ongenoegen over de staat van de mensenrechten in hun thuisland, dat al jaren op dat gebied een bedenkelijke reputatie heeft. In 1995 formuleerde de EU een hele serie voorwaarden op het vlak van democratisering en de rol van het leger waaraan Turkije moet voldoen voor het lid kan worden.
Erdogan opende eerder bij de Rotterdamse Kamer van Koophandel een in het World Trade Center gevestigd Turks Handelscentrum, dat Nederlandse bedrijven tot investeringen in Turkije moet verleiden. In Izmir en Istanbul komen 'loketten' voor Turkse ondernemers die in Nederland willen investeren.
Erdogan sprak gisteren ook uitgebreid met premier Balkenende en pleitte voor een spoedig lidmaatschap van de EU. ,,Een negatief besluit zal grote gevolgen hebben,'' waarschuwde hij. Hij liet later zijn Rotterdamse gehoor weten te rekenen op volledige steun van Nederland.
bron : RD
en weer dat toontje, weer dat wáarschuwen, flikker toch op man, het grootste deel van Europa moet je niet.
Oeh, zelfs Turkije wil ze niet hebbenquote:Op donderdag 17 juni 2004 17:14 schreef Koos Voos het volgende:
Erdogan tegen Turken: Integreer in Nederland
Rotterdam- Turkse mensen in Nederland moeten zich niet langer richten op een terugkeer naar Turkije, maar inzetten op integratie en ontplooiing in Nederland.
quote:Op donderdag 17 juni 2004 21:46 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Oeh, zelfs Turkije wil ze niet hebben.
Bespeur ik tegenstrijdigheid in je opmerking? Turkije niet welkom vanwege ontkenning genocide en ordinaire bezetting Cyprus tegenover gewenste economische stabiliteit Turkije waardoor het land wat jou betreft wél welkom ls. Gráág je toelichting.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:38 schreef PJORourke het volgende:
Een land dat een genocide ontkent is wat mij betreft niet welkom in de EU. Ook moet dat leger weg uit Cyprus. Dat is een ordinaire bezetting, terwijl de Turkse Cyprioten ook anders beschermd kunnen worden zonder bedrijgend te zijn voor de Griekse meerderheid (83%). De mensenrechten zijn ook niet alles zo ver ik weet.
Nu nog economische stabiliteit (en een munteenheid die meer waard is dan WC papier) en ze zijn wat mij betreft welkom.
Sorry, misschien onduidelijk. Dit zijn wat mij betreft punten waar iets aan gedaan moet worden voor dat ze welkom zijn. Zie het maar als voorwaarde. Ik zie Europa niet als verzameling ontwikkelingslanden maar als een club met reeds sterk ontwikkelde economieen. Dat is in Oost-Europa niet altijd het geval maar we moeten ook niet te ver doorschieten met het aannemen van onderontwikkelde landen. Anders kan je Congo ook nog wel toe laten treden. Dus eerst fatsoenlijk bestuur en sterke economie, dan toetreding.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:47 schreef Sater het volgende:
[..]
Bespeur ik tegenstrijdigheid in je opmerking? Turkije niet welkom vanwege ontkenning genocide en ordinaire bezetting Cyprus tegenover gewenste economische stabiliteit Turkije waardoor het land wat jou betreft wél welkom ls. Gráág je toelichting.
Turkish Cypriot State klinkt al iets beter dan Turkish Republic of Northern Cyprus. Voor de rest bewijst Erdogan nogmaals dat hij op dit moment dé man is voor Turkije.quote:Op zaterdag 19 juni 2004 19:17 schreef Koos Voos het volgende:
...Ankara roept nu ook al de Turkish Cypriot State uit en de EU staat erbij en kijkt er naar...
...
Dank voor verduidelijking. Eens met voorwaarde die je stelt. Blijft de kwestie Cyprus. Bevrijden van Turks - Griekse invloed?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 16:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Turkije hoeft niet zo rijk te zijn als Zwitserland maar het niveau van Portugal of Griekenland is wel wenselijk voor zo'n groot land (70 miljoen inwoners).
Dat was zijn vroegere partijgenoot Erbakan ook alquote:Op dinsdag 22 juni 2004 23:38 schreef ClioSporT het volgende:
Machtige man, dat ie kan dreigen wat ie wilt en niemand bij de eu die z'n mond opentrekt
Wel, hij was zelfs premier. En hij zat in dezelfde partij alsquote:Op dinsdag 22 juni 2004 23:40 schreef ClioSporT het volgende:
Nee, dat was geen machtige man
Dan zijn de woorden van deze man kennelijk van weinig belang ClioSporT. Een machtig man in eigen land (zolang het leger dit toestaat) is nog niet per definitie machtig in de EU waar hij als buitenstaander optreedt.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 23:38 schreef ClioSporT het volgende:
Machtige man, dat ie kan dreigen wat ie wilt en niemand bij de eu die z'n mond opentrekt
Ohh vandaar dat niemand opstaat en Turkije eens DUIDELIJK de deur wijst. Ik dacht al joh hoe komt dat nou, maar bedankt voor je uitleg hoor.quote:Op woensdag 23 juni 2004 09:17 schreef Bela het volgende:
[..]
Dan zijn de woorden van deze man kennelijk van weinig belang ClioSporT.
Turkije wordt niet duidelijk de deur gewezen omdat er wat te verdienen valt aan handel met Turkije.quote:Op woensdag 23 juni 2004 11:37 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ohh vandaar dat niemand opstaat en Turkije eens DUIDELIJK de deur wijst. Ik dacht al joh hoe komt dat nou, maar bedankt voor je uitleg hoor.
Het is algemeen bekend dat de voornaamste reden dat Turkije überhaupt de toetredingsmolen in mag, de pressie van de kant van de VS is. Heeft Erdogan niks mee te maken, die heeft zijn hoofd net zo hard in Bush z'n bilnaad zitten als Balkenende en Blair er tot hun ellebogen inzitten.quote:Op woensdag 23 juni 2004 11:37 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ohh vandaar dat niemand opstaat en Turkije eens DUIDELIJK de deur wijst. Ik dacht al joh hoe komt dat nou, maar bedankt voor je uitleg hoor.
Kuch. Je zou toch moeten weten dat Turkije helemaal niet achter bush aanloopt. Zie bijv de oorlog in irak.quote:Op woensdag 23 juni 2004 12:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat de voornaamste reden dat Turkije überhaupt de toetredingsmolen in mag, de pressie van de kant van de VS is. Heeft Erdogan niks mee te maken, die heeft zijn hoofd net zo hard in Bush z'n bilnaad zitten als Balkenende en Blair er tot hun ellebogen inzitten.
Het is zo lang als het breed is. Europa en Turkije profiteren wederzijds van elkaar. Of dat op basis van gelijkwaardige inbreng gaat?quote:Op woensdag 23 juni 2004 12:23 schreef Bela het volgende:
[..]
Turkije wordt niet duidelijk de deur gewezen omdat er wat te verdienen valt aan handel met Turkije.
Kuch. Je zou toch moeten weten dat Bush krampachtig probeert zijn coalitie te vergroten en te versterken en zich daarbij niet kan veroorloven Turkije te verliezen. De ene aars likt de andere dus (met wederzijds goedvinden)quote:Op woensdag 23 juni 2004 12:27 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Kuch. Je zou toch moeten weten dat Turkije helemaal niet achter bush aanloopt. Zie bijv de oorlog in irak.
Ja, machtig hequote:Op woensdag 23 juni 2004 12:57 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Je zou toch moeten weten dat Bush krampachtig probeert zijn coalitie te vergroten en te versterken en zich daarbij niet kan veroorloven Turkije te verliezen.
Helemaal correct.. vergeet niet dat Erdogan Bush tijdend de G8 ontmoet heeft en wederom steun gevraagd heeft voor de kwestie Cyprus.quote:Op woensdag 23 juni 2004 12:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat de voornaamste reden dat Turkije überhaupt de toetredingsmolen in mag, de pressie van de kant van de VS is. Heeft Erdogan niks mee te maken, die heeft zijn hoofd net zo hard in Bush z'n bilnaad zitten als Balkenende en Blair er tot hun ellebogen inzitten.
Dáárom is de deur nog niet gewezen.![]()
Doe maar lekker in noord irak ja.quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:05 schreef Bela het volgende:
Bush moet gewoon de Koerden in Noord Irak en eigen staat laten stichten als hij volksheld in de regio wil worden.
Te laat. De Koerden zullen nooit vergeten hoe ze na WO I genaaid zijn door de gealliëerden. Of hoe ze dáár weer na genaaid zijn door de Turken. Of hoe Bush sr. ze na de Golfoorlog heeft behandeld.quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:05 schreef Bela het volgende:
Bush moet gewoon de Koerden in Noord Irak en eigen staat laten stichten als hij volksheld in de regio wil worden.
Dat staat Turkije niet toe. Vandaar ook dat ze er illegaal troepen naartoe hebben gestuurd.quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:08 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Doe maar lekker in noord irak ja.
Die troepen zijn er al jaren. Ook toen saddam er nog was. Gewoon voor eigen veiligheid.quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:10 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat staat Turkije niet toe. Vandaar ook dat ze er illegaal troepen naartoe hebben gestuurd.
Er is alleen een stevig schepje bovenop gegooid tijdens de recente acties.quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:11 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Die troepen zijn er al jaren. Ook toen saddam er nog was. Gewoon voor eigen veiligheid.
Al vlot volgt dan aansluiting van wat Koerden in Zuid-Turkije opdat een machtige olierijke koerdische staat kan ontstaan, precies de bondgenoot die de amerikanen zich wensen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:08 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Doe maar lekker in noord irak ja.
Zeer terecht.quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Er is alleen een stevig schepje bovenop gegooid tijdens de recente acties.
Of ze laten de Turken er binnenkort doorheen walsen en dan hebben ze ook wat ze willen. Turkije is namelijk al een trouwe bondgenoot en om nu een twijfelachtige bondgenoot als de Koerden te nemen zullen ze niet zien zitten.quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:16 schreef Bela het volgende:
[..]
Al vlot volgt dan aansluiting van wat Koerden in Zuid-Turkije opdat een machtige olierijke koerdische staat kan ontstaan, precies de bondgenoot die de amerikanen zich wensen.
[afbeelding]
De eerste sporen van twijfel over de bondgenoot Turkije rezen toen de mars door Irak dankzij Turkije moest worden omgeleid.quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Of ze laten de Turken er binnenkort doorheen walsen en dan hebben ze ook wat ze willen. Turkije is namelijk al een trouwe bondgenoot en om nu een twijfelachtige bondgenoot als de Koerden te nemen zullen ze niet zien zitten.
En dus? Tot zover is het na Israël nog steeds de beste bondgenoot. Dat kun je van de koerden niet zeggen. De koerden gebruiken de Amerikanen voor hun eigen doel en Amerika laat dat voorlopig toe. Totdat het relatief rustig wordt, dan mogen de koerder weer opbokken. De koerden denken dus dat zij Amerika gebruiken, terwijl ze niet doorhebben, maar dat is logisch voor een onderontwikkeld volk, dat het net andersom is.quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:31 schreef Bela het volgende:
[..]
De eerste sporen van twijfel over de bondgenoot Turkije rezen toen de mars door Irak dankzij Turkije moest worden omgeleid.
[afbeelding]
Mij lijkt de ruil koerden hun staat, amerikanen goedkope olie en ruimte voor regionale bases voor beiden een winst...quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
En dus? Tot zover is het na Israël nog steeds de beste bondgenoot. Dat kun je van de koerden niet zeggen. De koerden gebruiken de Amerikanen voor hun eigen doel en Amerika laat dat voorlopig toe. Totdat het relatief rustig wordt, dan mogen de koerder weer opbokken. De koerden denken dus dat zij Amerika gebruiken, terwijl ze niet doorhebben, maar dat is logisch voor een onderontwikkeld volk, dat het net andersom is.
Binnen nu en 15 jaar ? Beetje erg ruim vind je niet ?? Dat accepteert Turkije nooit.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:19 schreef Raybam het volgende:
Er zijn veel voor en nadelen van Turkije in de EU. Ik denk dat we nog lang kunnen ruzieen over Turkije, maar iedereen is het er mee eens dat Turkije binnen nu en hooguit 15 jaar in de EU zit. De onderhandelingen zullen begin 2005 waarschijnlijk beginnen. We zullen hier allemaal aan moeten wennen, of je nou voor- of tegenstander bent.
Dat laatste is zeker waar. Nu al wordt er voor ieder issue flink geruzied in de EU. Dat kan met al die nationalistisch ingestelde landen uit Oost-Europa (en Turkije) op den duur nooit lang goedgaan. Gevolg, de EU knalt weer uitelkaar en we proberen het land te redden voor zover dat nog mogelijk is.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:22 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Binnen nu en 15 jaar ? Beetje erg ruim vind je niet ?? Dat accepteert Turkije nooit.
Overigens is het niet eens zeker of de eu over 15 jaar nog bestaat. Het is zowiezo een zooitje daar.
Turkije is niet in de positie niet in de positie om eisen te stellen aan toetreding tot de EU.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:22 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Binnen nu en 15 jaar ? Beetje erg ruim vind je niet ?? Dat accepteert Turkije nooit.
Overigens is het niet eens zeker of de eu over 15 jaar nog bestaat. Het is zowiezo een zooitje daar.
Moet je toch wat beter het nieuws volgen, want Turkije EIST nu gewoon duidelijkheid over de toetreding. Wat overigens wel logisch is onderhandquote:Op woensdag 23 juni 2004 14:26 schreef Bela het volgende:
[..]
Turkije is niet in de positie niet in de positie om eisen te stellen aan toetreding tot de EU.
Tsja, het beginsel van democratie is dat de meerderheid regeert. Als het grootste gedeelte van de europese bevolking tegen de toetreding is kunnen de leiders daar weinig aan veranderen. En al proberen ze het door te drukken in onze strotten zal zeker niet alleen maar bij vredige tegendemonstraties blijven.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:19 schreef Raybam het volgende:
Er zijn veel voor en nadelen van Turkije in de EU. Ik denk dat we nog lang kunnen ruzieen over Turkije, maar iedereen is het er mee eens dat Turkije binnen nu en hooguit 15 jaar in de EU zit. De onderhandelingen zullen begin 2005 waarschijnlijk beginnen. We zullen hier allemaal aan moeten wennen, of je nou voor- of tegenstander bent.
[Historische] ontwikkelingen hebben nu eenmaal hun tijd, én meeva;;ers én tegenslagen, nodig.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat laatste is zeker waar. Nu al wordt er voor ieder issue flink geruzied in de EU. Dat kan met al die nationalistisch ingestelde landen uit Oost-Europa (en Turkije) op den duur nooit lang goedgaan. Gevolg, de EU knalt weer uitelkaar en we proberen het land te redden voor zover dat nog mogelijk is.
Dit ligt bij de meeste mensen gevoeliger dan de euro, aangezien ze mits Turkije toetreedt, elke dag ermee geconfronteerd zullen worden. In de negatieve zin van het woord.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:31 schreef ClioSporT het volgende:
De bevolking beslist. Yeah right.
Net zoals het met de euro is gegaan zeker.
Het gaat er niet eens om of Turkije nou rijp is of niet. Sommige bobo's bij de eu zijn gewoon bang van Turkije omdat ze dalijk gewoon veel macht krijgen in de eu. Is het mensenrechten "probleem" opgelost dan komen ze wel meer met hondenrechten aanzetten. Zit het vervolgens goed met de hondenrechten dan vinden ze weer dat de muizen niet goed worden behandeld.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:30 schreef Raybam het volgende:
quote:
Ik zei ook hooguit 15 jaar en het gaat er ook niet om of Turkije het accepteert, maar ofdat de lidstaten Turkije er rijp voor vinden. Wat betreft de EU...we kunnen niet in de toekomst kijken. We kunnen wel zeggen dat de EU vanaf nu nóg moeilijker te regeren is.
In Bulgarije is 10% (!!) van de bevolking turks. Er vinden dan ook dagelijkse opstootjes plaats tussen de turkse en de bulgaarse bevolking. Ik denk niet dat de gemiddelde nederlander zit te wachten op rassenrellen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:35 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Elke dag geconfronteerd worden in negatieve zin??? leg eens uit als je dat lukt, behalve lomp te reageren over harige Turken. Je anti-turk gevoelens zou je ook even opzij kunnen zetten, wel zo handig.
Daarmee valt het wel mee, ik wilde alleen zien of jij zou happen.quote:Je anti-turk gevoelens zou je ook even opzij kunnen zetten, wel zo handig
Ja en de meerderheid van de bevolking kan ook Turks spreken. Wat is je punt ??quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:37 schreef N_I_ het volgende:
[..]
In Bulgarije is 10% (!!) van de bevolking turks. Er vinden dan ook dagelijkse opstootjes plaats tussen de turkse en de bulgaarse bevolking. Ik denk niet dat de gemiddelde nederlander zit te wachten op rassenrellen.
Inderdaad, daar gaan zeker nog 100 jaar overheen. De complexiteit en diversiteit is nu namelijk ook nog eens tig keer groter.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:32 schreef Sater het volgende:
[..]
[Historische] ontwikkelingen hebben nu eenmaal hun tijd, én meeva;;ers én tegenslagen, nodig.
Wellicht vergelijk ik appelen met peren maar; ga eens terug naar de middeleeuwen toen Nederland. laat staan de Zeven Provinciën nog niet bestonden. Enig idee hoeveel weerzin graven van Holland, hertogen van Gelre moesten overwinnen, voordat er maar aan een begin van eenheid kon worden gedacht?
Waarom zou Amerika er niet voor kiezen om zelf dat deel te regeren dan, ipv moeilijk doen met de koerden? Binnen no-time walst Turkije over dat deel heen, op het moment dat er een onafhankelijke staat wordt uitgeroepen, samen met Iran en Syrië die dat ook niet zien zitten. Hoe heet dat ook alweer in volkstaal? Als ratten in het nauw.quote:Op woensdag 23 juni 2004 13:44 schreef Bela het volgende:
[..]
Mij lijkt de ruil koerden hun staat, amerikanen goedkope olie en ruimte voor regionale bases voor beiden een winst... [afbeelding]
Vervolgens krijgt het niet... of het 'nee'. Alles op zijn tijd.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:28 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Moet je toch wat beter het nieuws volgen, want Turkije EIST nu gewoon duidelijkheid over de toetreding. Wat overigens wel logisch is onderhand
Waarom de Koerden hun land niet gegund?quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Waarom zou Amerika er niet voor kiezen om zelf dat deel te regeren dan, ipv moeilijk doen met de koerden? Binnen no-time walst Turkije over dat deel heen, op het moment dat er een onafhankelijke staat wordt uitgeroepen, samen met Iran en Syrië die dat ook niet zien zitten. Hoe heet dat ook alweer in volkstaal? Als ratten in het nauw.
Mits Turkije toetreedt en mits Europa en dus ook Nederland overspoeld zal worden door turken, en dat zal zeer zeker gebeuren, zullen er zeer zeker rassenrellen plaatsvinden. Mark my words.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:42 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Ja en de meerderheid van de bevolking kan ook Turks spreken. Wat is je punt ??
Rassenrellen?? ahahahah![]()
Ja hallo ik heet piet en kom uit amsterdam, ik ben tegen toetreding van Turkije want dan krijg je elke dag rassenrellen. whahahaha
quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:53 schreef sizzler het volgende:
Offtopics verwijdertd
Als je echt denkt dat de VS de koerden dan uit de brand gaat helpen, dan vergis je je pijnlijkl. Je hoeft er de geschiedenisboeken maar op na te slaan.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:52 schreef Bela het volgende:
[..]
Waarom de Koerden hun land niet gegund?
Turkije walst dan niets omdat Turlije dan een militair probleem krijgt. Iran walst dan ook niets want Iran heeft al problemen genoeg in het binnenland. Syrië is eveneens blij dat het het leven heeft. Tegen Israël wil het nog wel ageren maar tegen de VS zal het zich opvallend mak houden nu het zag hoe vlot het Iraakse land overmeesterd werd en van haar dictator ontdaan.
Europa en zeker NL zullen niet overspoeld worden door Turken, dus zullen er ook geen rellen plaatsvinden. Mark my words.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:54 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Mits Turkije toetreedt en mits Europa en dus ook Nederland overspoeld zal worden door turken, en dat zal zeer zeker gebeuren, zullen er zeer zeker rassenrellen plaatsvinden. Mark my words.
Weet je wat, laten we Turkije gewoon buitenhouden. Better safe then sorry.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Europa en zeker NL zullen niet overspoeld worden door Turken, dus zullen er ook geen rellen plaatsvinden. Mark my words.
Maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat jij wél heel graag deze rellen zou willen zien ontstaan.
Als je dat vaak genoeg tegen je zelf blijft zeggen, wordt het misschien werkelijkheid. Anyway, de koerden zijn daar wat dat betreft net ezels. Sterker nog, zelfs ezels stoten zich niet voor de 2e maal tegen dezelfde steen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 14:58 schreef Bela het volgende:
In vergelijk met de historie zijn er voor de VS argumenten bijgekomen.
Weet je wat, laten we paranoïde gasten als jij gewoon buitenhouden. Dát is pas een goede maatregel tegen ongeregeldheden.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:00 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Weet je wat, laten we Turkije gewoon buitenhouden. Better safe then sorry.
En ik zou niet graag rassenrellen in Nederland willen zien. Schijnt nogal slecht voor de economie te zijn.
Bron? Het enige wat ik erover kan vinden is:quote:Ja en de meerderheid van de bevolking kan ook Turks spreken. Wat is je punt ??
Wat me ook nog opvalt is dat Bulgaren massaal Bulgarije ontvluchten om een of andere reden.quote:Ethnic groups:Bulgarian 83.9%, Turk 9.4%, Roma 4.7%, other 2% (including Macedonian, Armenian, Tatar, Circassian) (2001)
Religions:Bulgarian Orthodox 82.6%, Muslim 12.2%, Roman Catholic 1.7%, Jewish 0.1%, Protestant, Gregorian-Armenian, and other 3.4% (1998)
Languages:Bulgarian, secondary languages closely correspond to ethnic breakdown
Puur symbobilisch. Niet alle koerden overigens. Er zitten ook een aantal goede tussen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:03 schreef Bela het volgende:
Waarom vind jij de koerden net ezels?
War komt dat idee vandaan dan? Zo onderontwikkeld zal het volk toch niet zijn?quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Puur symbobilisch. Niet alle koerden overigens. Er zitten ook een aantal goede tussen.
Ja inderdaad, weg met Turkije..quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:00 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Weet je wat, laten we Turkije gewoon buitenhouden. Better safe then sorry.
En ik zou niet graag rassenrellen in Nederland willen zien. Schijnt nogal slecht voor de economie te zijn.
Ja, net als met Turken.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Puur symbobilisch. Niet alle koerden overigens. Er zitten ook een aantal goede tussen.
Het lijkt me sterk dat de koerden in Noord Irak al honderden jaren samenleven met de turken?quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:16 schreef Raybam het volgende:
Net zoals dat de allochtonen in Nederland veel rechten hebben en wij als Nederlanders het liefst hebben dat ze ingtegreren, zullen de Koerden ook veel rechten moeten krijgen en integreren. Uiteindelijk zullen we merken dat het niet tot afscheiding leidt, maar tot eenheid. Overigens leven de Koerden al honderden jaren samen met de Turken....ze hebben dezelfde cultuur en geloof.
Dat zou je verbazen.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:10 schreef Bela het volgende:
[..]
War komt dat idee vandaan dan? Zo onderontwikkeld zal het volk toch niet zijn?
Da's waar, in Noord Irak heeft een deel van het koerdische volk al een autonome bestuursenclave.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:18 schreef ClioSporT het volgende:
Koerden hebben meer rechten dan je denkt.
Als het percentage moslims nog groter wordt dan voorzie ik inderdaad rassenrellen.quote:Zoals nu ook al dagelijks het geval is met de allochtone bevolking lopen de rassenrellen uit de hand.
Heb je voor mij wat links waaruit de onderontwikkeling van het koerdische volk blijkt?quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat zou je verbazen.
En daar ligt nu het probleem voor de koerden. Je kunt ze net zoveel rechten geven als je wilt, maar het enige dat ze willen is autonomie. Zolang ze dat niet krijgen, zullen ze blijven klagen. Jammer echter dat ze nooit dat 'beloofde' land zullen krijgen. Pas op het moment dat dat besef tot ze doordringt, zullen ze van hun 'onderdrukkers' af zijn.quote:Op woensdag 23 juni 2004 15:22 schreef Bela het volgende:
[..]
Da's waar, in Noor Irak heeft een deel van het koerdische volk al een autonome bestuursenclave.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |