RTL Nieuws wel.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:02 schreef Nyluzzz het volgende:
tt meldt nog niks trouwens
Haar kop werd eraf gechopt, maar hoe is het nu met de beschuldigingen aan het adres van Van der Hoeven? Zijn ze waar?quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:05 schreef Hephaistos. het volgende:
En terecht natuurlijk, die kon zich echt niet nog 3 jaar geloofwaardig presenteren als staatssecretaris.
God, wat een onzin zeg. Waarom hoor ik nooit de roep om een vrouw als een mannelijke politicus een schandaal veroorzaakt heeft? Bovendien is het de staatssecretaris die aftreedt en lijkt het me de taak van een minister om dan orde op zaken te stellen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:03 schreef Strolie75 het volgende:
Kon eigenlijk ook niet anders. De laatste tijd is het schandaal na schandaal bij onderwijs. Tijd dat er eens een man wordt aangesteld om een beetje orde op zaken te stellen.
Als je Frits Wester mag geloven is Nijs een erg moeilijke tante. Ze had er in een jaar geloof ik 6 secretaresses doorheen gejaagd.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Haar kop werd eraf gechopt, maar hoe is het nu met de beschuldigingen aan het adres van Van der Hoeven? Zijn ze waar?
Zo hoort het: als je stomme fouten maakt gewoon je conclusies trekken en ophoepelen. Hulde Anette!quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:08 schreef ikbengeweldig het volgende:
Prima!
Dat wordt leuk, de eerste klappen van CDA tegen VVD zijn gevallen. Een hele avond voor niets gedebatteerd.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als je Frits Wester mag geloven is Nijs een erg moeilijke tante. Ze had er in een jaar geloof ik 6 secretaresses doorheen gejaagd.
Aan de andere kant lijkt Van der Hoeven me iemand die er niet van houdt al te vaak tegengesproken te worden. De waarheid zal wel weer in het midden liggen.
Inderdaad, het zijn twee pittige tantes op dat departement, geen wonder dat dat gemopper, gemekker, gezanik en gezeur oplevert.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als je Frits Wester mag geloven is Nijs een erg moeilijke tante. Ze had er in een jaar geloof ik 6 secretaresses doorheen gejaagd.
Aan de andere kant lijkt Van der Hoeven me iemand die er niet van houdt al te vaak tegengesproken te worden. De waarheid zal wel weer in het midden liggen.
Misschien zegt ze vanavond dat ze het eigenlijk toch niet zo bedoelde en toch maar niet aftreed.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:11 schreef Hephaistos. het volgende:
Maria draait er weer ouderwets omheen op RTL5 zeg.
Tja, het CDA heeft natuurlijk niet het vertrouwen in Nijs opgezegd gisteren, of om haar aftreden verzocht. De verhoudingen lijken me dan ook niet al te veel beschadigd tussen die twee. Bovendien was het maar een staatssecretaris op onderwijs, nou niet echt een reden om het kabinet te laten vallen lijkt me.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat wordt leuk, de eerste klappen van CDA tegen VVD zijn gevallen. Een hele avond voor niets gedebatteerd.Een val van het kabinet is echter ongewenst, dat leidt tot nog meer onvrede.
Ik kan me niet voorstellen dat het zo een vaart loopt, dit lijkt meer op een binnenbrandje op OCW.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat wordt leuk, de eerste klappen van CDA tegen VVD zijn gevallen. Een hele avond voor niets gedebatteerd.Een val van het kabinet is echter ongewenst, dat leidt tot nog meer onvrede.
Ik zou pittige tantes in deze zin willen vervangen door achterlijke zeugen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:12 schreef ikbengeweldig het volgende:
Inderdaad, het zijn twee pittige tantes op dat departement, geen wonder dat dat gemopper, gemekker, gezanik en gezeur oplevert.
Het is inderdaad geen reden voor een kabinetsval, maar ik voorzie wel meer "wraak-akties". Het was zeer vernederend voor Nijs om een gele kaart te krijgen van het kabinet. Ze had de eer gelijk aan zichzelf moeten houden. De politieke rattenspelletjes van het CDA beginnen flink op te borrelen, uiteindelijk gaat ook de VVD zich er groen en geel aan ergeren.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:14 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Tja, het CDA heeft natuurlijk niet het vertrouwen in Nijs opgezegd gisteren, of om haar aftreden verzocht. De verhoudingen lijken me dan ook niet al te veel beschadigd tussen die twee. Bovendien was het maar een staatssecretaris op onderwijs, nou niet echt een reden om het kabinet te laten vallen lijkt me.
Dat debat was inderdaad wel weer een wassen neus zeg, was dan gelijk afgetreden.
Ach, het CDA bestaat ook al langer dan vandaag he.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het is inderdaad geen reden voor een kabinetsval, maar ik voorzie wel meer "wraak-akties". Het was zeer vernederend voor Nijs om een gele kaart te krijgen van het kabinet. Ze had de eer gelijk aan zichzelf moeten houden. De politieke rattenspelletjes van het CDA beginnen flink op te borrelen, uiteindelijk gaat ook de VVD zich er groen en geel aan ergeren.![]()
sluit me geheel aan bij voorgaande spreker....quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:04 schreef Jordy-B het volgende:
hoei
wil je hier een verslag typen, ik heb geen tv op het werkquote:Op woensdag 9 juni 2004 14:16 schreef Hephaistos. het volgende:
Over een kwartiertje een verklaring. Eens kijken of er nog wat dramatische beelden uit tevoorschijn komen.![]()
Anders haal je even een kloon van stalquote:Op woensdag 9 juni 2004 14:23 schreef Wouter.Bos het volgende:
Dit lijkt ons een zeer verstandige zet van de (ex-)staatssecretaris. Wij denken dat het vertrouwen van het volk in de staatssecretaris niet langer gehandhaafd zou kunnen blijven na de door haar gedane uitspraken.
Inderdaad, haar positie was onhoudbaar geworden. Ze sprak zichzelf tegen, en gaf geen goede verklaring waarom ze het bewuste interview had geauthoriseerd.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:23 schreef doemaardrie het volgende:
Ik heb gister een paar stukjes uit dat kamerdebat gezien ........ mijn god wat een klucht.
Goed dat ze oprot, was onhoudbaar.
Dat zou erg goedkoop zijn. Het lijkt mij meer een optie voor de oppositie om nu de details boven water te krijgen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:28 schreef rroloff het volgende:
Zo. En nu moet alleen Nijs nog even precies uitleggen wat Van der Hoeven verkeerd heeft gedaan / achter heeft gehouden. Kan die ook opdonderen. Zo'n Nijs geeft natuurlijk niet voor niets zo'n interview.
Helemaal waar.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:28 schreef rroloff het volgende:
Zo. En nu moet alleen Nijs nog even precies uitleggen wat Van der Hoeven verkeerd heeft gedaan / achter heeft gehouden. Kan die ook opdonderen. Zo'n Nijs geeft natuurlijk niet voor niets zo'n interview.
Details boven water, daarna opdonderen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat zou erg goedkoop zijn. Het lijkt mij meer een optie voor de oppositie om nu de details boven water te krijgen.![]()
Nee, ze is niet van de PvdA.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:32 schreef Coelho het volgende:
zou ze janken, net als een aantal jaar terug Elske ter Veld (of zoiets?)
Elske 'Huilebalk' Ter Veld.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:32 schreef Coelho het volgende:
zou ze janken, net als een aantal jaar terug Elske ter Veld (of zoiets?)
ik hoor 't um gewoon zeggenquote:Op woensdag 9 juni 2004 14:23 schreef Wouter.Bos het volgende:
Dit lijkt ons een zeer verstandige zet van de (ex-)staatssecretaris. Wij denken dat het vertrouwen van het volk in de staatssecretaris niet langer gehandhaafd zou kunnen blijven na de door haar gedane uitspraken.
En dan gaat ze natuurlijk nog jarenlang op dat schandalig hoge wachtgeld zitten te teren.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:35 schreef HiZ het volgende:
Verbaast me wel dat er nog niemand is begonnen over het wachtgeld :p
Neuh, niet voor zo'n niemendalletje. Het gaat hier ook niet echt om een verschil van mening tussen CDA en VVD, maar om een verschil in karakter tussen de minister en de staatssecretaris.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:32 schreef pberends het volgende:
En nu? Valt het kabinet?
Mooi toch, zo vlak voor de zomervakantie? Hoef je tenminste niet met die limburgse troela over christelijke normen en waarden te zeveren.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:39 schreef freako het volgende:
[..]
En dan gaat ze natuurlijk nog jarenlang op dat schandalig hoge wachtgeld zitten te teren..
Zo, is dat ook weer gebeurd.
Een personeelsprobleem dus, geen beleidskwestie.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:41 schreef freako het volgende:
[..]
Neuh, niet voor zo'n niemendalletje. Het gaat hier ook niet echt om een verschil van mening tussen CDA en VVD, maar om een verschil in karakter tussen de minister en de staatssecretaris.
De ferrari van de VVD heeft een deuk opgelopen. Zonder reparatie en potentiele meerdere deuken, zal de VVD op een gegeven moment de ferrari wel willen inruilen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:41 schreef freako het volgende:
[..]
Neuh, niet voor zo'n niemendalletje. Het gaat hier ook niet echt om een verschil van mening tussen CDA en VVD, maar om een verschil in karakter tussen de minister en de staatssecretaris.
Exact. Die twee kunnen niet door 1 deur, en het zal ook niet meer goed komen. En aangezien Nijs de affaire gestart is met dat interview, moet zij opstappen. Jammer voor haar.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:42 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Een personeelsprobleem dus, geen beleidskwestie.
quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:46 schreef Frenkie het volgende:
mooi weg met die zeekoei
Omdat je moderator bent?quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:47 schreef Frenkie het volgende:
zo waarom staan er nu 4
quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:47 schreef pberends het volgende:
[..]![]()
![]()
Hopelijk trekt Herben nu de stekker uit het kabinet.
bronquote:Van der Hoeven reageerde volkomen verrast op het nieuws. Ze sprak van "een donderslag bij heldere hemel" en noemde het "jammer".
quote:staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen (belast met beroepsonderwijs en volwasseneneducatie, hoger beroepsonderwijs, wetenschapsbeleid en studiefinanciering, internationalisering), van 22 juli 2002 tot 9 juni 2004
quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:03 schreef freako het volgende:
Op parlement.com is het al aangepast.. Uit het cv van Nijs:
[..]
LOLquote:Op woensdag 9 juni 2004 15:03 schreef freako het volgende:
[..]
quote:Het spoeddebat gisteren was lastig. Toegegeven, het interview in de Nieuwe Revu was onverstandig, was onhandig. Niet voor niets heb ik daarvoor mijn excuses voor aangeboden. Feit blijft dat het mijn bedoeling was om eens en voor altijd een punt te zetten achter de discussie over de relatie tussen de Minister en mij. Juist door duidelijk te maken dat we een goede zakelijke relatie hebben. De komende tijd zal ik er weer hard tegenaan gaan en zal ik door goed onderwijsbeleid te maken laten zien dat het interview een incident was.
Hier kun je webmaster van Parlement.com mailen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:03 schreef freako het volgende:
[..]
http://www.parlement.com/9291000/bio/02395quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:03 schreef freako het volgende:
[..]
quote:In het interview onthulde Nijs tevens dat zij een persoonlijke coach, Yan de Rooy, had, die zij gemiddeld vijf uur per week belde.
Lijkt me inderdaad een kippenhok bij hun tijdens de lunch.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:12 schreef ikbengeweldig het volgende:
[..]
Inderdaad, het zijn twee pittige tantes op dat departement, geen wonder dat dat gemopper, gemekker, gezanik en gezeur oplevert.
Aha daar gaat ons belastingsgeld dus heenquote:Op woensdag 9 juni 2004 15:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
http://www.parlement.com/9291000/bio/02395
Terug naar haar Coach om uit te huilen.
[..]
Schulz vind je wel iets?quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:14 schreef MikeyMo het volgende:
dat wordt weer wachtgeld voor haar...:{
[afbeelding]
lelijk wijf zeg, niet normaal!
Ze had inderdaad gisteravond al haar verantwoording moeten nemen. Maar beter laat dan nooit, dat vond ik onder paars ook het meest storende dat niemand daar zijn verantwoordelijkheid nam.quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:10 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad een kippenhok bij hun tijdens de lunch.
Maar helaas moet er een debat aan te pas komen om iemand op zijn verplichtingen en verantwoordelijkhede te wijzen.
Nijs had nav het artikel in de nieuwe revu al af moeten treden dan had het kabinet gister over echt belangrijke onderwerpen kunnen debatteren.
Schultzquote:Op woensdag 9 juni 2004 15:16 schreef pberends het volgende:
[..]
Schulz vind je wel iets?
Van Teletekst.quote:Begrip en vraagtekens bij ontslag
DEN HAAG D66-leider Dittrich heeft in
een eerste reactie op het aftreden van
staatssecretaris Nijs gezegd haar
besluit verstandig te vinden.Mat Herben
(LPF) liet zich in dezelfde zin uit.Hij
vindt haar ontslag niettemin jammer,
omdat ze vaak op één lijn zaten.
De PvdA'er Tichelaar vindt dat Nijs na
het spoeddebat van gisteren al had
moeten aftreden.Fractieleider Halsema
van GL wil vandaag nog een spoeddebat
over het aftreden.Halsema en Tichelaar
vermoeden dat vanuit de coalitie druk
is uitgeoefend op Nijs om te gaan.
VVD-fractieleider Van Aartsen wil nog
niet op het aftreden reageren.
Ja, nu ze toch bezig zijn met weggaan, kan Donner er ook nog wel bij.quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:33 schreef schatje het volgende:
Tjee, dat iemand daarvoor moet aftreden. Donner die verantwoordelijk was de TBS'er Michael S. hoefde enkel maar "sorry, het had niet mogen gebeuren" te zeggen. Alleen was hij te laf om echt zijn verantwoordelijkheid te nemen.
Walgelijk hoe de verhoudingen liggen![]()
![]()
.
En als dat nou de enige misser van Donner was geweest. Maar het lukt de man gewoon niet om zijn beleid fatsoenlijk te voeren.quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:33 schreef schatje het volgende:
Tjee, dat iemand daarvoor moet aftreden. Donner die verantwoordelijk was de TBS'er Michael S. hoefde enkel maar "sorry, het had niet mogen gebeuren" te zeggen. Alleen was hij te laf om echt zijn verantwoordelijkheid te nemen.
![]()
.
Nog een debat, welja!quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:30 schreef freako het volgende:
[..]
Van Teletekst.
Volledig mee eens, Donner had allang moeten inpakken.quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:33 schreef schatje het volgende:
![]()
.
foto?quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:16 schreef pberends het volgende:
[..]
Schulz vind je wel iets?
quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:50 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
foto?
Van deze vrouw horen we niet zoveel, waarom eigenlijk niet??quote:
Ja had haar liever in de playboy voor ons belastingsgeld?quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:56 schreef lapente het volgende:
[..]
Van deze vrouw horen we niet zoveel, waarom eigenlijk niet??
......O ja, omdat ze natuurlijk aan het werk is, bezig met dat te doen waar ze voor aangenomen is.![]()
Ze was gisteren nog te bewonderen bij het vragenuurtje, bij de vraag over de NS.quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:56 schreef lapente het volgende:
[..]
Van deze vrouw horen we niet zoveel, waarom eigenlijk niet??
......O ja, omdat ze natuurlijk aan het werk is, bezig met dat te doen waar ze voor aangenomen is.![]()
[eigenlijk te moe om jou dit te gaan uitleggen, wat een niveau-mode aan]quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja had haar liever in de playboy voor ons belastingsgeld?
Ik las ergens dat Schultz-van Haegen zwanger isquote:Op woensdag 9 juni 2004 15:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja had haar liever in de playboy voor ons belastingsgeld?
[man, leer is post-icons lezen]quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:06 schreef lapente het volgende:
[..]
[eigenlijk te moe om jou dit te gaan uitleggen, wat een niveau-mode aan]
Dat bedoel ik juist, lees de zin anders ff 2x voordat je jou mening op breedband gooit. Het is nogal zeldzaam dat een politicus doet waar ie voor aangenomen is. Meestal zijn ze bezig hun eerder fouten recht te zetten. Maar uit een volgende posting begrijp ik dat ze gister nog bij het vragen uurtje was.
[eigenlijk te moe om jou dit te gaan uitleggen, wat een niveau-mode uit]
Het was erg op het randje.quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:13 schreef Toad het volgende:Van Aartsen gaf trouwens daarnet toe dat ze kabinet Balkenende 1 hebben laten vallen
quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:13 schreef Toad het volgende:Van Aartsen gaf trouwens daarnet toe dat ze kabinet Balkenende 1 hebben laten vallen
Is dat nieuws dan? Het was toch algemeen bekend dat Zalm toen de stekker eruit heeft getrokken?quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:13 schreef Toad het volgende:Van Aartsen gaf trouwens daarnet toe dat ze kabinet Balkenende 1 hebben laten vallen
Zalm was met Verhaagen het meesterbrein.quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:17 schreef freako het volgende:
[..]
Is dat nieuws dan? Het was toch algemeen bekend dat Zalm toen de stekker eruit heeft getrokken?
Ik heb volgens mij Gerrit het altijd zien ontkennen. Was een leuke uitspraak van Jozias daarnet.quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:17 schreef freako het volgende:
[..]
Is dat nieuws dan? Het was toch algemeen bekend dat Zalm toen de stekker eruit heeft getrokken?
sexistquote:Op woensdag 9 juni 2004 14:03 schreef Strolie75 het volgende:
Kon eigenlijk ook niet anders. De laatste tijd is het schandaal na schandaal bij onderwijs. Tijd dat er eens een man wordt aangesteld om een beetje orde op zaken te stellen.
Nu je het zegt .... Karin Adelmund moest ook een keerte huilen onder de woorden: "IK BEN HELEMAAL NIET EMOTIONEEL!!!!"quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, ze is niet van de PvdA.![]()
Volgens mij heeft Zalm alleen maar ontkent dat hij het in zijn eentje heeft gedaanquote:Op woensdag 9 juni 2004 16:22 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij Gerrit het altijd zien ontkennen. Was een leuke uitspraak van Jozias daarnet.![]()
quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:06 schreef Koos Voos het volgende:
En weg is zequote:Op woensdag 9 juni 2004 01:24 schreef Bonobo11 het volgende:
Ik zie d'r kop nu de hele tijd op tv. Ze heeft een interview gegeven, dat zelfs geautoriseerd, maar toch is ze het er niet mee eens. Mens je hebt het toch gezegd!![]()
OPZOUTE, zeker in je roze mantelpak zie je eruit als een biggetje, muts!
<flauw>Het kwartje van Kok</flauw>quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Nijs is dus geslachtofferd voor de lieve vrede tussen CDA en VVD. Ik ben benieuwd welk wisselgeld CDA gebruikt voor Donner.
Wanneer dringt dat geluid bij de stoicijnse en autistische Donner door?quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:45 schreef sjun het volgende:
Het komt mij voor dat Balkenende II duidelijk afscheid genomen heeft van de sorrycultuur die Paars kenmerkte
Cornielje klinkt idd aannemelijk. Werd die vorig jaar al niet genoemd als staatssecretaris op Onderwijs?quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:46 schreef SCH het volgende:
Ik hoop dat het Cornielje wordt- al wordt hij binnen de VVD wat minder gepruimd omdat hij niet op de harde Hirsi Ali lijn zit.
..quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:45 schreef sjun het volgende:
Het komt mij voor dat Balkenende II duidelijk afscheid genomen heeft van de sorrycultuur die Paars kenmerkte
Vraag ik mij ook af, onder paars is er tenminste nog een VVD'er geweest die zijn verantwoordelijkheid nam.quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wanneer dringt dat geluid bij de stoicijnse en autistische Donner door?
quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:45 schreef sjun het volgende:
Wim Kok en Jan Pronk deden er ook zeven jaar over om iets met Screbrenicza te doen...quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:54 schreef SCH het volgende:
[..]Alsof er Paars niemand is afgetreden. Als ze krachtig waren, was ze gisteren weggegaan.
Hoe kun je nu het kabinet afrekenen op dat stuntelige gedrag van Nijs?quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:54 schreef SCH het volgende:
[..]Alsof er Paars niemand is afgetreden. Als ze krachtig waren, was ze gisteren weggegaan.
Nou, Srebrenica kwam vrij laat (understatement) en Sorgdrager had misschien op een bepaald moment ook wel de eer aan zichzelf kunnen houden.quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:54 schreef SCH het volgende:
Ben ik niet met je eens. Aftreden daarover was onzin.quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:02 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou, Srebrenica kwam vrij laat (understatement
Ministers van Justitie kunnen iedere eerste van de maand aftreden inderdaad.quote:Sorgdrager had misschien op een bepaald moment ook wel de eer aan zichzelf kunnen houden.
Het werd pas onzin toen het aftreden enkele weken voor het reguliere verkiezingscircus plaatsvonden als strategische overweging beter te scoren bij de toen komende verkiezingen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Aftreden daarover was onzin.
Zegt de naam van de paarse Winnie Sorgdrager die voortdurend de hand boven het hoofd werd gehouden je nog iets?quote:Ministers van Justitie kunnen iedere eerste van de maand aftreden inderdaad.
Aftreden was imo het enige dat restte voor Kok en consorten na Srebrenica, zou het niet zijn om het falen an sich, danwel als pieteit met de slachtoffers en nabestaanden die (de nabestaanden) vanzelfsprekend ook het deabt met tranende ogen gevolgd moeten hebben.quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:07 schreef SCH het volgende:
[..]
[..]
Ministers van Justitie kunnen iedere eerste van de maand aftreden inderdaad.
En terecht. Als je een minister van Justitie wil, kan je hem of haar niet om de haverklap wegsturen. Het geldt namelijk voor iedere minjus dat het zwaard boven het hoofd hangt.quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:11 schreef sjun het volgende:
Zegt de naam van de paarse Winnie Sorgdrager die voortdurend de hand boven het hoofd werd gehouden je nog iets?
Begrijp ik hieruit een pleidooi voor strenger straffen en een hardere aanpak van delinquenten? Dat klinkt toch vrij rechts schatje..quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:12 schreef schatje het volgende:
Kortom, de sorry cultuur is gehandhaafd gebleven.
.
Donner zit er immers nog, ondanks zijn belofte's van vorig jaar om korte metten te maken met het TBS beleid.
Hij kijkt niet zo nauw als het mensenlevens gaat.
Wij zullen zien hoe de zaak Dijkstal zich ontwikkelt.quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vraag ik mij ook af, onder paars is er tenminste nog een VVD'er geweest die zijn verantwoordelijkheid nam.
Mischien geldt de sorrycultuur alleen voor partijen als het CDA en PvdA
Inderdaad, zeker met de incidentenpolitiek die hier gevoerd wordt.quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:17 schreef SCH het volgende:
En terecht. Als je een minister van Justitie wil, kan je hem of haar niet om de haverklap wegsturen. Het geldt namelijk voor iedere minjus dat het zwaard boven het hoofd hangt.
Natuurlijk ben ik voor strenger straffen. Naar mijn inziens mogen TBS'ers met een zeer gewelddadige of pedoseksuele achtergrond überhaupt niet op proefverlof. Ik vind het risico te groot dat het mis gaat, zoals dat dus ook onlangs gebeurde.quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:17 schreef sjun het volgende:
[..]
Begrijp ik hieruit een pleidooi voor strenger straffen en een hardere aanpak van delinquenten? Dat klinkt toch vrij rechts schatje..
En hij was al eens eerder weggebleven na een proef verlof. Dan dus geen verlof meer voor zo iemand zou je denken. Maar nee hoor, hij gaat weer weg en Donner had nog wel beloofd TBS-ers te gaan aanpakken.quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:23 schreef schatje het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik voor strenger straffen. Naar mijn inziens mogen TBS'ers met een zeer gewelddadige of pedoseksuele achtergrond überhaupt niet op proefverlof. Ik vind het risico te groot dat het mis gaat, zoals dat dus ook onlangs gebeurde.
Hehe, au!quote:***************************************
Begrip en vraagtekens bij ontslag
DEN HAAG D66-leider Dittrich heeft in
een eerste reactie op het aftreden van
staatssecretaris Nijs gezegd haar
besluit verstandig te vinden.Mat Herben
(LPF) liet zich in dezelfde zin uit.
De PvdA'er Tichelaar vindt dat Nijs al
gisteren had moeten aftreden.GL-leider
Halsema heeft een spoeddebat over het
aftreden aangevraagd.Tichelaar en
Halsema vermoeden dat de coalitie druk
heeft uitgeoefend op Nijs om te gaan.
Als opvolger wordt de VVD'er Cornnielje
getipt,gepasseerd bij de laatste
formatie.De universiteiten,hogescholen
en de studentenvakbond LSVb zeggen het
vertrek van Nijs niet te betreuren.
Donner noch Nijs werden door het parlement gedwongen af te treden, dus die verhoudingen liggen dan alleen eventueel in de VVD anders. Naar aanleiding van een beraad met de VVD-top is ze opgestapt en de VVD was niet voor het opstappen van Donner.quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:33 schreef schatje het volgende:
![]()
.
Doet niets af aan eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Donner noch Nijs werden door het parlement gedwongen af te treden, dus die verhoudingen liggen dan alleen eventueel in de VVD anders. Naar aanleiding van een beraad met de VVD-top is ze opgestapt en de VVD was niet voor het opstappen van Donner.
Yep.quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:48 schreef freako het volgende:
Cornielje klinkt idd aannemelijk. Werd die vorig jaar al niet genoemd als staatssecretaris op Onderwijs?
Ja, dat is al heel lang. Daarom is Cornielje op de achtergrond geraakt. Hij staat niet op de lijn Hirsi Ali maar neigt meer naar het CDA.quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:36 schreef Monidique het volgende:
Ik hoorde op de radio dat er ook wat frictie was tussen Cornielje en Van Aartsen over "Artikel 23", weet iemand daar iets meer van?
quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:36 schreef Monidique het volgende:
Ik hoorde op de radio dat er ook wat frictie was tussen Cornielje en Van Aartsen over "Artikel 23", weet iemand daar iets meer van?
http://www.lijstpimfortuyn.nl/article.php?id=80quote:De discussie omtrent artikel 23 werd ingegeven door uitlatingen die VVD-er Ayaan Hirsi Ali eerder deze week deed over de Wet op het onderwijstoezicht. Ex-onderwijswoordvoerder Cornielje van de VVD wist niet hoe snel hij de uitlatingen van zijn collega moest herroepen en corrigeren. Artikel 23 staat voor de VVD niet ter discussie, aldus Cornielje. Fractievoorzitter van Aartsen echter viel Cornielje dezelfde avond weer af en schaarde zich achter Ali.
Het aantal maanden dat ze er zatquote:Op woensdag 9 juni 2004 18:58 schreef OProg het volgende:
Toch even een vraagje naar aanleiding van een discussie die ik zojuist had.
Hoe lang en hoeveel wachtgeld kan Nijs nu binnen halen? Of is dat bij eigen ontslag niet aan de orde?
ff off-topic misschien.quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:59 schreef schatje het volgende:
[..]
Het aantal maanden dat ze er zat.
Volgens mij is daar na de affaire Philomena Brunswijk een mouw aangepast, maar dat moet ik even nazoeken - al weet ik het bijna zeker.quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:18 schreef OProg het volgende:
[..]
ff off-topic misschien.
Toen Paars 2 viel kreeg iedereen toch ook een periode van ik meer 2 jaar nog wachtgeld waar toen nog dat relletje over was met Heinsbroek die het niet wilde maar wel gepakt heeft.
Of is daar de situatie anders?
Volgens Frits Wester van RTL wordt het niet Cornielje, maar een man van buitenaf. Na het weekend wordt het bekend, volgens RTLnieuws.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:56 schreef Sidekick het volgende:
Het breakende van het news is er nu wel af, topictitel weer op normale grootte.
Toch zwak dat ze niet tijdens het debat haar conclusies trok. De druk vanuit de VVD was toch te groot dan, terwijl de VVD tijdens het debat niet verder ging dan normale felle kritiek zoals iedere andere partij dat had. Waarom is het standpunt van de VVD-fractie veranderd?
Verder zal die Cornielje het wel over nemen. Ik las in het AD van vandaag dat Van der Hoeven na de val van Balkie 1 al had aangedrongen op het vervangen van Nijs. Alleen destijds had de VVD-fractie voldoende steun voor Nijs.
Er stond ook wat achtergrondinfo over de werkwijze van Nijs. Het bleek dat ze al heel wat chauffeurs had versleten. Wanneer iemand verkeerd reed kon die zijn koffers pakken. Ze was een keiharde manager, en voor de politiek niet geschikt.
Ik denk dat de VVD na het debat pas heeft besloten de steun op te zeggen. Als Nijs zich wat beter had geweerd tijdens dat debat waren ze haar wellicht blijven steunen en had ze er nog steeds gezeten.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:56 schreef Sidekick het volgende:
Toch zwak dat ze niet tijdens het debat haar conclusies trok. De druk vanuit de VVD was toch te groot dan, terwijl de VVD tijdens het debat niet verder ging dan normale felle kritiek zoals iedere andere partij dat had. Waarom is het standpunt van de VVD-fractie veranderd?
Als de VVD haar verdediging dermate zwak vond, dat de steun er niet meer is, dan moet zoiets tijdens het debat naar voren komen. Daar is dit debat (mede) voor!quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:05 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik denk dat de VVD na het debat pas heeft besloten de steun op te zeggen. Als Nijs zich wat beter had geweerd tijdens dat debat waren ze haar wellicht blijven steunen en had ze er nog steeds gezeten.
Het was natuurlijk ook een erg zwakke verdediging. Ja, ik heb het wel geautoriseerd, maar heb het niet zo bedoeld![]()
Een nachtje slapen doet wonderen. Een overhaaste beslissing nemen is nooit goed. Doet Bos ook niet...quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:12 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als de VVD haar verdediging dermate zwak vond, dat de steun er niet meer is, dan moet zoiets tijdens het debat naar voren komen. Daar is dit debat (mede) voor!
Tja, om zo hard tijdens een debat iemand af te gaan vallen van je eigen partij, dat doet je imago geen goed, helemaal niet zo vlak voor de verkiezingen. Op deze manier is de VVD er als partij toch iets genadiger van af gekomen dan wanneer ze op dramatische wijze Nijs af waren gevallen gisteren.quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:12 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als de VVD haar verdediging dermate zwak vond, dat de steun er niet meer is, dan moet zoiets tijdens het debat naar voren komen. Daar is dit debat (mede) voor!
Realiseer je wel dat vanochtend nog ze tegen het personeel van OCW heeft gezegd dat ze er met vertouwen er weer tegenaan gaat.quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Een nachtje slapen doet wonderen. Een overhaaste beslissing nemen is nooit goed. Doet Bos ook niet...
Paars had 7000x voor Srebrenica moeten aftreden.quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:07 schreef SCH het volgende:
[..]
[..]
Ministers van Justitie kunnen iedere eerste van de maand aftreden inderdaad.
De rel was gewoon niet groot genoeg om iemand weg te sturen. In feite is er ook bijna niks gebeurd. Maar ik denk dat er gewoon weinig steun voor haar was en toen de VVD top polste of ze nog wel door wou gaan en zij zei er niet zoveel zin meer in te hebben, zullen ze, in plaats van haar te steunen, het wel mooi gevonden hebben.quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:12 schreef Sidekick het volgende:
En zo te zien zit het met z'n cv wel snor.quote:VVD-senator Rosenthal mogelijke opvolger Nijs
DEN HAAG - De VVD-senator Uri Rosenthal is de beste kanshebber om de woensdag afgetreden staatssecretaris Nijs van Onderwijs op te volgen. Dat hebben bronnen rond het Binnenhof donderdag gezegd. De opvolging is echter nog niet rond.
Rosenthal (59) is hoogleraar bestuurskunde in Leiden en voorzitter van het COT, Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement. Sinds 1999 zit hij voor de liberalen in de Eerste Kamer. Als hoogleraar heeft hij kennis van het hoger onderwijs, een onderwerp waar Nijs verantwoordelijk voor was. Bovendien komt zijn kennis voor het beheersen van crisissituaties van pas op een ministerie dat bekend staat om zijn problemen.
Waarom - wat weet hij van onderwijs?quote:Op donderdag 10 juni 2004 10:37 schreef freako het volgende:
En als mogelijke opvolger wordt nu Eerste-Kamerlid Uri Rosenthal genoemd:
[..]
En zo te zien zit het met z'n cv wel snor.
Volgens mij ligt het daar ook aan, CDA'ers kunnen niet tegen directheid, VVD'ers vaak wel.quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:48 schreef SCH het volgende:
Ik heb het interview met Nijs gelezen en ik snap de rel echt niet. Ze zegt geen al te scherpe dingen en geeft inderdaad vooral aan veel moeite te willen doen om de relatie met Van der Hoeven te verbeteren.
Hij is hoogleraar van beroep. Hij weet dus wat er speelt.quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom - wat weet hij van onderwijs?
Hij wordt het dus niet, dan maakt Cornielje weer de meeste kans.quote:DEN HAAG - VVD-senator Rosenthal is niet beschikbaar voor de post van staatssecretaris van Onderwijs. Dat heeft hij donderdag via zijn woordvoerster laten weten. Eerder op de dag noemden bronnen rond het Binnenhof hem de beste kanshebber voor de opvolging van de woensdag opgestapte partijgenoot Nijs.
Rosenthal kiest voor zijn huidige werk in de Eerste Kamer, als voorzitter van het COT, Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement en als hoogleraar bestuurskunde in Leiden. Verder wilde de woordvoerster niets kwijt. Rosenthal zelf zit in het buitenland.
Beetje lullig alleen dat ze het niet zelf beslist heeft, eerst 's ochtends met de minister langs je ambtenaren, jubelend dat je doorgaat. En dan op bezoek bij de Capo (van Aartsen) en de voorzitter en Zalm en dan ineens bedenken dat je vrijwillig aftreedt?? Ik denk dan toch dat ze gewoon gedwongen is..quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:10 schreef ikbengeweldig het volgende:
[..]
Zo hoort het: als je stomme fouten maakt gewoon je conclusies trekken en ophoepelen. Hulde Anette!
Zouden je karaktereigenschappen nu echt je politieke voorkeur bepalen?quote:Op donderdag 10 juni 2004 12:11 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Volgens mij ligt het daar ook aan, CDA'ers kunnen niet tegen directheid, VVD'ers vaak wel.
Dat is een intensieve studie, Sjunquote:Op vrijdag 11 juni 2004 03:14 schreef sjun het volgende:
[..]
Zouden je karaktereigenschappen nu echt je politieke voorkeur bepalen?
Opgewonden standjes en slaafse volgelingen stemmen alle SP?
dat gebeurt toch wel meer, bv Jozias van Aartsen lijkt mij niet echt een landbouwman, toch werd hij Mininster van Landbouw (ik dacht ook dat hij niet de bedoeling had daar lang te willen blijven), als je maar goed kan besturen en met mensen die er vooral veel van afweten, de ambtenaren vooral, door 1 deur kan, denk ik danquote:Op zaterdag 12 juni 2004 11:26 schreef lionsguy18 het volgende:
Uit de reacties van de onderwijs organisaties (of hoe die ook heten) komt een beeld naar voren van een eigengereide tante die naar niemand luisterde en geen besluiten nam.
En ze wist niks van onderwijs toen ze aan haar job begon.
Maar ja, het is een vrouw he? Je offert als VVD gewoon goed beleid op om naar buiten toe te tonen hoe vooruitstrevend je wel bent door vrouwen aan te stellen.
Daar wordt kwaliteit aan opgeofferd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |