dan mogen we rotterdam weleens gaan uitbreiden want dat gaan we zo nooit redden.quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:20 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Ik ben't met je eens dat dat nogal een verschil is en omdat wij zo afhankelijk zijn van de export zal men hier ook wel een klap meekrijgen. Aan de andere kant zijn we meer een wereldeconomie geworden en zal de focus van de handel sneller verschuiven naar anderen.
Dat kon voor de euro ook alquote:Op zondag 29 oktober 2006 19:31 schreef Zero2Nine het volgende:
Het was leuk die gulden, maar nu is er nou eenmaal de euro en dat gaat niet meer veranderen voorlopig! Daarnaast is internationaal betalingsverkeer goedkoper en makkelijker geworden. Je betaalt bijvoorbeeld geen wisselkosten meer voor pinnen in Duitsland, je kan gewoon met je pasje geld uit de muur halen op exact dezelfde manier als in NL tegen hetzelfde tarief (per transactie) : gratis.
zal best, maar dan wel met wisselkosten neem ik aan.quote:
In duitsland weet ik niet maar in bv Frankrijk zonder wisselkosten.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:38 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
zal best, maar dan wel met wisselkosten neem ik aan.
D'r wordt aan gewerktquote:Op maandag 30 oktober 2006 15:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
dan mogen we rotterdam weleens gaan uitbreiden want dat gaan we zo nooit redden.![]()
nee daar gaan we het niet mee redden.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:51 schreef digitaLL het volgende:
[..]
D'r wordt aan gewerkt![]()
http://havens.maritiem-nieuws.nl/artikel/2327
Optimistquote:Op maandag 30 oktober 2006 20:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
nee daar gaan we het niet mee redden.
en als de EU instort dan stort de VS ook in en vice versa en die nemen weer china en japan mee.
en zo blijft erop burundi na niemand over.![]()
realist.quote:
Laten we't hopen. Ik ben ook niet tegen de ¤. Maar zonder solide ondergrond zal die verzwakken.quote:Op maandag 30 oktober 2006 20:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
maar eigenlijk ben ik optimistiser dan dat jij bent ik denk namelijk dat wel mee zal vallen met heel dat pensioen gebeuren.
geloof me de Fransen zijn echt niet domquote:Op maandag 30 oktober 2006 20:50 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Laten we't hopen. Ik ben ook niet tegen de ¤. Maar zonder solide ondergrond zal die verzwakken.
Ik volg met name het franse strijdtoneel omdat ik de taal spreek. En dat stemt me niet erg hoopvol.
De duitsers stemmen mij meer hoopvol. Maar alles wat in het boek "Nederland de schatkist van Europa" staat aan scenario klopt tot nu toe, en we zijn nu bijna 5 jaar verder. Als je het dan over realisme hebt, misschien is't meer wishfull thinking.
Tja, laatst een docu gezien over de wereldcrisis van 1930 en dat zet je aan't denken.quote:Op maandag 30 oktober 2006 20:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
en ik heb de docu van argentinie te zien en dan begin ik wel weer te twijfelen ook die waren niet gekmaar daar werd toen een familie gevolgd die van directeur van een oliemaatschappij ging tot een handelaar op de markt in 2de hands kleren
![]()
Met zo'n lage groei en een toenemende vergrijzing welke in Frankrijk direct uit de staatskas wordt gefinancierd, een doemscenario voor de ¤. De fransen zullen toenemende problemen krijgen hun begrotingstekort niet te laten oplopen. Reductie van de staatschuld, daar komen ze dan al helemaal niet meer toe.quote:514 Teletekst vr 10 nov
Franse economie groeit niet meer
` De groei van de Franse economie is
onverwacht tot stilstand gekomen.In het
derde kwartaal was er geen groei ten
opzichte van het tweede kwartaal,meldt
het statistisch bureau Insee.Analisten
hadden een groei van 0,5% verwacht.
In het tweede kwartaal was er nog een
groei van 1,2% in vergelijking met het
eerste kwartaal.Insee zegt ook dat de
industriële productie in september met
0,9% is gedaald.
De cijfers zijn een tegenvaller voor de
regering,met het oog op de verkiezingen
volgend jaar van een nieuwe president.
Premier Villepin wilde met economische
hervormingen de groei te stimuleren.
Jammer dat de Fransen zich niet per sé houden aan de door de EU opgelegde regels. Dat is arrogant en bovendien zorgt het voor problemen bij de andere eurolanden. Ze moeten snel hun economie op orde krijgen en hervormen die handel.quote:Op zaterdag 11 november 2006 10:05 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Met zo'n lage groei en een toenemende vergrijzing welke in Frankrijk direct uit de staatskas wordt gefinancierd, een doemscenario voor de ¤. De fransen zullen toenemende problemen krijgen hun begrotingstekort niet te laten oplopen. Reductie van de staatschuld, daar komen ze dan al helemaal niet meer toe.![]()
Vergelijkbare taferelen als tijdens de grote depressie van 1930.quote:Op maandag 30 oktober 2006 20:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
en ik heb de docu van argentinie te zien en dan begin ik wel weer te twijfelen ook die waren niet gekmaar daar werd toen een familie gevolgd die van directeur van een oliemaatschappij ging tot een handelaar op de markt in 2de hands kleren
![]()
http://www.nu.nl/news/883(...)n_met_dollar%27.htmlquote:'Euro niet laten rivaliseren met dollar'
Uitgegeven: 12 november 2006 18:10
BRUSSEL - De euro hoeft niet de dollar te verdringen als 's werelds meest gebruikte muntsoort, vindt oud-minister van Financiën Onno Ruding.
Hij ziet in Frankrijk en een groeiend aantal EU-landen en EU-commissarissen de wens om met de dollar te rivaliseren.
Prioriteit moet echter zijn om met de euro obstakels weg te nemen voor handel binnen de EU: dat versterkt de economische groei en dan wordt de euro vanzelf belangrijker, schrijft Ruding in een bijdrage in het herfstnummer van het blad Europe's World.
Chauvinisme natuurlijk. FR wil altijd beter zijn dan de VS, helemaal als het slecht gaat met hen.quote:Op maandag 13 november 2006 05:15 schreef digitaLL het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/883(...)n_met_dollar%27.html
Waarom Frankrijk en co dat nu perse willen is mij een raadsel ?
nu heb ik ooit het verhaal gelezen dat de hele euro is door franse geostrategen is opgezet om meer macht van de VS naar de EU te verschuiven.quote:Op maandag 13 november 2006 05:15 schreef digitaLL het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/883(...)n_met_dollar%27.html
Waarom Frankrijk en co dat nu perse willen is mij een raadsel ?
daar moet gewoon een mentaliteits verandering komen.quote:Op zaterdag 11 november 2006 10:05 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Met zo'n lage groei en een toenemende vergrijzing welke in Frankrijk direct uit de staatskas wordt gefinancierd, een doemscenario voor de ¤. De fransen zullen toenemende problemen krijgen hun begrotingstekort niet te laten oplopen. Reductie van de staatschuld, daar komen ze dan al helemaal niet meer toe.![]()
http://www.nu.nl/news/895(...)og_geen_eenheid.htmlquote:Eurolanden vormen nog geen eenheid
Uitgegeven: 22 november 2006 12:00
BRUSSEL - De twaalf landen met de euro zijn nog niet helemaal aangepast aan de eenheidsmunt, vindt Europees Commissaris Joaquin Almunia (Economische Zaken).
De euro is volgens hem een sterke en stabiele munt gebleken sinds zijn invoering. Maar de landen blijven onderling sterke verschillen vertonen in groei en inflatie. Dat laat zien dat de landen nog niet helemaal zijn ingesteld op het leven in een monetaire unie, stelt Almunia in een raport dat woensdag door de Europese Commissie is aangenomen.
De commissaris vindt dat de landen meer hun best moeten doen de uitgaven te beheersen. Hij wil ook de coordinatie van de euro verbeteren.
http://www.nu.nl/news/923(...)_wil_mark_terug.htmlquote:Meerderheid Duitsers wil mark terug
Uitgegeven: 20 december 2006 23:58
BERLIJN - Niet alleen veel Nederlanders denken graag terug aan hun oude munteenheid, ook de Duitsers hebben nog steeds veel moeite met de euro. Bijna 60 procent van de Duitsers zou het liefst de vertrouwde D-mark weer in de portemonnee hebben.
Dat blijkt uit een onderzoek, waarvan de resultaten woensdag door het tijdschrift Stern zijn bekendgemaakt. Van de ondervraagden geeft 40 procent de voorkeur aan de Europese munteenheid, 2 procent kan het niets schelen.
Veel Duitsers denken dat door de euro alles veel duurder is geworden. In de Bondsrepubliek kreeg de munteenheid dan ook de bijnaam Teuro.
De grootste tegenstanders van de euro zijn arbeiders. Een derde van de Duitsers rekent bij het inkopen alles nog om in D-mark.
Die onzin zie ik nou regelmatig voorbij komen. De FED publiceert alleen de M3 niet meer, de M2 en M1 worden gewoon nog gepubliceerd. Aangezien de M1 al de valuta in omloop weergeeft heb je daar mee dan genoeg aan. M2 is alleen nog een aanvulling van korte deposito's en wat andere monetaire eenheden. De M3 is meer gerichte op langere deposito's en boven de 100K, plus geld bij institutionele beleggers.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:04 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Het is wishfull thinking en de ¤ is harder dan de $ puur vanwege het feit dat de US begrotingen ook erg uit de band springen en er zoveel $'s gedrukt worden [b]dat de US niet eens de geldgroei cijfers meer publiceert.{/b]
http://www.nu.nl/news/923(...)gulden_terug%27.htmlquote:'Helft Nederlanders wil gulden terug'
Uitgegeven: 21 december 2006 13:02
Laatst gewijzigd: 21 december 2006 14:37
UTRECHT - Veel Nederlanders kunnen maar niet wennen aan de euro. Ruim de helft (53 procent) wil de gulden terug. Vooral vrouwen hebben heimwee naar de oude munt.
Zes op de tien vrouwen willen de gulden terug. Bij de mannen is dat 45 procent. Dit blijkt uit de eindejaarenquête 2006 die het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) in samenwerking met RTL heeft gehouden onder 2300 mensen.
Mensen onder de 30 jaar en mensen boven de 60 geven minder vaak aan de gulden terug te willen dan mensen in de leeftijdsgroep daartussen. Vijf jaar na de invoering van de euro denkt 30 procent van de Nederlanders nog in guldens wanneer hun wordt gevraagd naar de waarde van hun woning of de prijs van een brood. Dat is evenveel als in 2005, aldus het Nibud.
Prijzen
Van de mensen die nog in guldens denken, vindt ruim 90 procent dat de prijzen zijn gestegen door de invoering van de euro. Bij de mensen die al in euro's denken is dat 75 procent.
Het instituut vermoedt dat een harde kern van Nederlanders nooit in euro's gaat denken. In 2002 gaf in een Nibud-onderzoek 20 procent van de ondervraagden dit al aan.
Rood
Uit de enquête blijkt verder dat de helft van de Nederlanders zijn financiële situatie in 2006 verslechterd vindt. Vorig jaar waren dat er nog iets meer. In 2006 hebben huishoudens iets minder rood gestaan dan in 2005 en ook het aantal mensen dat rekeningen niet op tijd kan betalen, is teruggelopen.
Mensen hebben voor 2007 iets positievere verwachtingen dan zij een jaar geleden hadden voor 2006.
De helft voor iets wat met zoveel emoties verbonden is als een munteenheid, vind ik echt meevallen. Ik had het eerlijk gezegd hoger geschat.quote:Op donderdag 21 december 2006 22:56 schreef digitaLL het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/923(...)gulden_terug%27.html
Dat zoveel mensen de gulden terugwillen na 5 jr geeft te denken.
Dat zal horeca enthousiast steunen, kunnen ze nog een keer die wisseltruc toepassen. Verder zal het wel tegenvallen, vele naievelingen denken dat de prijzen dan ook weer op het niveau van 2000 komen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:41 schreef JohnDope het volgende:
Nuon heeft ook al een reclame waarin je een krant ziet dat de gulden weer ingevoerd wordt.
De leugenachtigheid,quote:Sarkozy nam ook de Europese Centrale Bank op de korrel, die zich volgens hem te weinig aantrekt van de gevolgen van de monetaire politiek op de economische groei en de werkgelegenheid. Volgens Sarkozy was het onmogelijk vol te houden dat de euro niet tot prijsverhogingen had geleid. Hij pleitte voor een minder ‘harde’ euro, om zo de concurrentiepositie van Europa te versterken
Nuquote:Felle kritiek Sarkozy op aanpak kredietcrisis
Uitgegeven: 15 september 2007 15:41
PORTO - De Franse president Nicolas Sarkozy vindt dat de Europese Centrale Bank (ECB) verkeerd optreedt door zoveel geld in de Europese kapitaalmarkt te injecteren zonder de rente te verlagen.
Volgens Sarkozy heeft de ECB hierdoor alleen maar de speculanten geholpen, zei de Franse president zaterdag in krant Le Monde.
De ECB heeft de laatste weken tientallen miljarden euro's uitgeleend om banken in Europa snel aan geld te helpen. Sommige banken waren krap komen te zitten door onderling wantrouwen na de Amerikaanse hypotheekcrisis.
Sarkozy gaat met zijn kritiek geheel in tegen de opvatting van de twaalf andere landen met de euro. Die gaven de ECB vrijdag tijdens EU-beraad nog alle lof voor het kordate optreden, zo memoreerde ECB-president Jean-Claude Trichet in een eerste reactie.
Beschermen
Trichet wees de kritiek van de hand dat hij speculanten zou helpen. "Integendeel, we beschermen degenen die zich goed hebben gedragen", zei Trichet. Hij legde nog eens uit dat de ECB vooral dient om de inflatie laag te houden, ten behoeve van de koopkracht van de 320 miljoen inwoners in landen met de euro.
De Franse president Sarkozy kritiseert in het interview ook de Luxemburgse premier Jean-Claude Juncker, voorzitter van de ministers van Financiën van de euro-landen. Juncker zou niets hebben gedaan tegen de kredietcrisis.
Juncker kreeg direct steun van de Europese Commissie. "Juncker verdient erkenning van ons allen voor zijn correcte acties om het vertrouwen in de markt te herstellen", wierp EU-commissaris Joaquin Almunia (Economische Zaken) Sarkozy tegen.
Irritatie
De Franse president zorgde al eerder voor irritatie bij andere euro-landen. Zo hecht hij weinig belang aan de afspraak dat landen in 2010 geen begrotingstekort meer mogen hebben. Nog vrijdag gaven Nederland en andere landen met de euro een standje aan de Franse minister Christine Lagarde (Financiën).
Bovendien vindt Sarkozy dat de ECB onder het bewind moet komen van regeringen in landen met de euro. De ECB zelf zegt echter alleen geloofwaardig te kunnen optreden als de centrale bank onafhankelijk is van politici.
(c) ANP
De zoveelste tegenspraak van Sarkozy. Immers als hij ertegen is dat er geld geinjecteerd wordt in de kapitaalmarkt dan betekent dat GEEN renteverlaging. Omdat een renteverlaging geld lenen goedkoper maakt, de geldgroei toeneemt en er dus geld in het systeem gepompd wordt.quote:De Franse president Nicolas Sarkozy vindt dat de Europese Centrale Bank (ECB) verkeerd optreedt door zoveel geld in de Europese kapitaalmarkt te injecteren zonder de rente te verlagen.
Spitsquote:Sarkozy wil grondige hervorming sociale stelsel
dinsdag 18 september 2007 om 19:55
PARIJS (ANP) - De Franse president Nicolas Sarkozy heeft dinsdag gezegd grote veranderingen te willen doorvoeren in het Franse sociale stelsel. Het huidige systeem zou 'aan het einde van zijn Latijn' zijn, omdat het niet meer gefinancierd kan worden.
Dit meldde de Franse krant Le Monde op zijn website. ,,Vandaag de dag zijn er drie zekerheden'', verklaarde Sarkozy tijdens een bijeenkomst van de Journalistenvereniging van Sociale Informatie (Ajis). ,,Ons sociale stelsel is financieel niet realiseerbaar, ontmoedigt werken en garandeert geen gelijke kansen.'' Sarkozy sprak in de Senaat van een nieuw sociaal contract, gebaseerd op de drie peilers werk, verdienste en gelijke kansen. Hij zei over te willen gaan van verkiezingsbeloftes tot actie.
Sarkozy kondigde onder meer een grondige herziening aan van pensioenen van een half miljoen ambtenaren, waaronder treinconducteurs. Zij kunnen op dit moment op hun 53e volledig vergoed met pensioen gaan. Deze speciale voorzieningen zouden te duur zijn geworden. Bovendien wil Sarkozy deze pensioenen gelijktrekken met de rest van de publieke sector. Hij zei wel te gaan praten met vakbonden en bedrijven, maar was vastberaden het systeem snel in te voeren.
Sarkozy zei dat verandering onvermijdelijk was, maar gelijksoortige hervormingen leidden in 1995 tot stakingen van enkele weken. Vakbonden lieten doorschemeren dat er meer ontwrichting op komst zou zijn.
We zullen zien wat er van die bezuinigingen wat betreft harde ingrepen in de rechten van ambtenaren terecht komt. Ik verwacht dat ze gewoon het land plat leggen en de rekening dan maar bij een bevolkingsgroep gedumpd word die minder machtig is.quote:121 Teletekst ma 24 sep
ECB-president bezorgd om Frankrijk
` ECB-president Trichet maakt zich
grote zorgen over de Franse begroting.
De Franse overheidsuitgaven zijn de
hoogste van alle EU-lidstaten,zegt hij.
Hij verdedigt minister Fillon van
Financiën die afgelopen week zei dat
Frankrijk eigenlijk bankroet is.Trichet
wijst erop dat Frankrijk in verhouding
9 procent meer uitgeeft dan Duitsland
en zelfs 15 procent meer dan Spanje.
Toch vertrouwt Trichet erop dat de
Franse president Sarkozy het tij kan
keren.Sarkozy bereidt voor 2008 een
omvangrijk pakket aan bezuinigingen
voor,met harde ingrepen in vooral de
rechten van ambtenaren.
Dan reken je toch gewoon om.quote:Op maandag 24 september 2007 00:40 schreef zhe-devilll het volgende:
ik haat die euro
Het vult niet genoeg!quote:
Je portemonnee vult niet (= niet vol) of wat?quote:Op maandag 24 september 2007 00:49 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Het vult niet genoeg!
Niet zoals de gulden!
Met de gulden kon je meer leuke dingen doen dan nu met de euro!quote:Op maandag 24 september 2007 00:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je portemonnee vult niet (= niet vol) of wat?
Dus onze salarissen werden meer dan gehalveerd, maar de prijzen bleven gelijk, daar werd ipv fl. gewoon ¤ voor gezet, zeg je dat? Dat zijn de banken weer hè. Je weet wie de banken beheersen...quote:Op maandag 24 september 2007 00:59 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Met de gulden kon je meer leuke dingen doen dan nu met de euro!
Omdat we met zijn allen de helft minder kregen en de winkels, alles net zo prijsten als de gulden..
ja daar baal ik van!
Te bedenken dat je de helft meer had kunnen doen als die euro er niet was gekomen!
Ja! Daar baal ik van!
Maar de rest van Nederland schijnbaar niet die vinden dat fijn!
Ow leuk ik moet wat langer sparen voor....oh wat fijn!
Ik kan dit keer niet naar dat concert nou ja nou en?
Of wat leuk! Die spijkerbroek koste toen 80 gulden en nu 120 euro!
Oh heerlijk zeg! Wat zijn wij dolletjes blij![]()
Hoi hoi hoeraaaaa![]()
Ja, weet ik veel joh wat jou de oorzaak kan ruften als jij je geld maar terug wil hebben.quote:Op maandag 24 september 2007 01:47 schreef zhe-devilll het volgende:
wat kan mij die bank nu ruften?
kwil me geld terug!
Nou in een vorig leven ja!quote:Op maandag 24 september 2007 02:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, weet ik veel joh wat jou de oorzak kan ruften als jij je geld maar terug wil hebben.
Beetje de houding ven een prinsesje.
Dat dat in je huidige leven misschien nog iets te dominant doorklinkt?quote:Op maandag 24 september 2007 02:01 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou in een vorig leven ja!
dat kan kloppen..dus
so what?
Proest ik en dominant?quote:Op maandag 24 september 2007 02:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat dat in je huidige leven misschien nog iets te dominant doorklinkt?
Je leest niet goed wat ik schreef, volgens mij.quote:Op maandag 24 september 2007 02:04 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Proest ik en dominant?
AAAAAhahahahaha![]()
![]()
![]()
was het maar waar man!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |