2 en 3 zijn leuke foto's!quote:Op woensdag 19 mei 2004 20:17 schreef Caar2 het volgende:
En hier gaan we doorrrr...
vorig deel:
[Centraal] Beoordeel mijn/deze foto deel IX
ik begin maar meteen..
foto's gemaakt op het strand![]()
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
Hoe vaak ben jij op het strand te vindenquote:
Erg mooi. Zeker dat constrast met de achtergrond.quote:
Hij is mooiquote:Op donderdag 20 mei 2004 22:42 schreef Brighteyes het volgende:
Gisterenavond gemaakt in/van/vanuit het vliegtuig:
[afbeelding]
Het ging me om de lichtval op het puntje van de vleugel, maar ik vind nu ik hem op de comp terug zie de compositie ook best wel goed gelukt. Wat vinden jullie?
Mooie foto, ik hou wel van monochroom.quote:Op donderdag 20 mei 2004 22:42 schreef Brighteyes het volgende:
Gisterenavond gemaakt in/van/vanuit het vliegtuig:
[afbeelding]
Het ging me om de lichtval op het puntje van de vleugel, maar ik vind nu ik hem op de comp terug zie de compositie ook best wel goed gelukt. Wat vinden jullie?
Vind het wel een nette foto eigenlijk. Met de zelfontspanner gemaakt of ben je echt zo diep gaan zitten?quote:
wel mooi maar ik vind dat de rechter kant iets teveel er opstaatquote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:23 schreef PdeHoog het volgende:
Nog wat leuks van Hoek van Holland:
[afbeelding]
Je bedoelt zoiets:quote:Op vrijdag 21 mei 2004 14:56 schreef the-O het volgende:
[..]
PdeHoog als je nou bij die laatste foto het onderste donkere gedeelte weglaat?
Kijk naar poging 2 en oordeel opnieuwquote:Op vrijdag 21 mei 2004 15:43 schreef danino het volgende:
[..]
wel mooi maar ik vind dat de rechter kant iets teveel er opstaat
quote:
Dat rechthoekje voegt idd weinig toe.....quote:Op vrijdag 21 mei 2004 15:53 schreef the-O het volgende:
[..]
![]()
Dat lichte rechthoekje linksonder had er eventueel ook nog wel bijgemogen, maar dit is veel beter.
Oder?
niks, moest aan een tv optreden van gisteravond denken.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat rechthoekje voegt idd weinig toe.....
Wat bedoel je precies met Oder?
Fijn planquote:en ik geloof dat ik ook de dikte van die rand ff ga inkrimpen de volgende keer
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:33 schreef Caar2 het volgende:
Ik vond eigenlijk die 'waar je naam nog bij staat'mooier!! maar wie ben ik![]()
Zo modderen we allemaal aan hoorquote:Op vrijdag 21 mei 2004 17:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vind ze allemaal even mooi
Maar ik probeer verschillende dingen uit en op deze manier leer je een hoop zeg maar
ik ben het zelf niet dat is een collega van me stage die naar me chef luisterdequote:Op vrijdag 21 mei 2004 14:56 schreef the-O het volgende:
[..]
Vind het wel een nette foto eigenlijk. Met de zelfontspanner gemaakt of ben je echt zo diep gaan zitten?
Hij is te grootquote:
Zou misschien wel nabewerking mogen hebben, om de kleuren nog beter uit te laten komen, feller.quote:
quote:Op zaterdag 22 mei 2004 15:37 schreef Laaaars het volgende:
[afbeelding]
vind het wel leuk te horen wat andere mensen vinden van foto's. zelf vind je vaak een foto helemaal geweldig en dan vertellen andere mensen van ik had dit anders gedaan of dit. Vaak denk je dan achteraf were heel anders over je foto.
Ik ben benieuwd wat jullie met deze foto anders gedaan zouden hebben of zouden doen. (of misschien vinden jullie hem wel perfect *uhhumm) ik ben benieuwd!
Leuke plaat, dat rimpelige maakt het wel wat speels, vind ik wel leuk.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 15:37 schreef Laaaars het volgende:
<foto van maastricht>
quote:Op zaterdag 22 mei 2004 15:46 schreef Laaaars het volgende:
(Ps het is foto van Den Haag)
Dit rimelige water vind ik juist ook wat hebben, strak water maakt er imo een saai spiegelbeeld van. En die 50% verhouding, omdat de horizon scheef weg loopt vind ik het juist niet saai. Zo zit er symetrie in de foto maar ook weer nietquote:Op zaterdag 22 mei 2004 15:42 schreef rique het volgende:
[..]
Leuke plaat, dat rimpelige maakt het wel wat speels, vind ik wel leuk.
Minpuntje wat mij betreft is dat de scheiding tussen beeld en spiegeling precies op 50% zit, zo komt het nogal saai over. Ook die eend vind ik een beetje storend maar het pleit voor je dat die die geen kogel door de kop hebt geschoten.
ik vind em een beetje saai en de kleuren eigenlijk iets te geshopt...quote:Op zondag 23 mei 2004 12:16 schreef NiXz het volgende:
wederom heeft niemand commentaar op mijn foto
*stiekem wel op gehoopt had*
Bij deze NIXz: Ik vind je foto matig (sorry). Er is geen echt onderwerp. Er is weingi te zien op je foto. Bovendien is hij overbelicht (kijk naar de wolken). Wat was je bedoeling met de foto? De wolken, het landschap of de electriciteitskabels?quote:Op zondag 23 mei 2004 12:16 schreef NiXz het volgende:
wederom heeft niemand commentaar op mijn foto
*stiekem wel op gehoopt had*
quote:Op zondag 23 mei 2004 12:20 schreef Lelijke_Aap het volgende:
[..]
Bij deze NIXz: Ik vind je foto matig (sorry). Er is geen echt onderwerp. Er is weingi te zien op je foto. Bovendien is hij overbelicht (kijk naar de wolken). Wat was je bedoeling met de foto? De wolken, het landschap of de electriciteitskabels?
Bedankt voor de reactiesquote:Op zondag 23 mei 2004 12:19 schreef Caar2 het volgende:
[..]
ik vind em een beetje saai en de kleuren eigenlijk iets te geshopt...
Maar ja, daar zie je niks van op de foto natuurlijk. DAt is dus niet leuk aan de foto, maar leuk aan de lokatie op zich.quote:Op zondag 23 mei 2004 12:27 schreef NiXz het volgende:
De wolken vond ik achteraf ook wel leuk erbij. Leuke van de foto is juist achter de bomen/riet een drukke weg ligt en dat er rust ernaast ligt.
Ik denk dat ie stukken mooier wordt als je wat van de donkere onderkant afcropt...quote:Op zondag 23 mei 2004 13:22 schreef BaraCuda het volgende:
[afbeelding]
Zomaar een foto, geen idee of het wat is.
Da's een containerschip, zo te zien in de buurt van een moskee..quote:Op zondag 23 mei 2004 13:22 schreef BaraCuda het volgende:
Zomaar een foto, geen idee of het wat is.
Netjes gedaan Caar2. Wel een ontzettend mooie foto eigenlijk. De contouren van dat schip tegen de zon.quote:Op zondag 23 mei 2004 13:34 schreef Caar2 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie stukken mooier wordt als je wat van de donkere onderkant afcropt...
Ik ben zo vrij geweest, om het even voor je te doen
[afbeelding]
Ziet er idd stukke beter uit zo, het was gewoon een orginele foto die ik had genomen verder niks mee gedaan.quote:Op zondag 23 mei 2004 13:34 schreef Caar2 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie stukken mooier wordt als je wat van de donkere onderkant afcropt...
haha dat het een container ship was wist ik wel, heb daar godver kou staan te lije!quote:Op zondag 23 mei 2004 13:48 schreef Nato het volgende:
[..]
Da's een containerschip, zo te zien in de buurt van een moskee..
leuk, hoe heb je die 2e, de achtergrond zo donker gekregen?quote:Op zondag 23 mei 2004 14:13 schreef Caar2 het volgende:
tenk joe, 'k vind em echt veel mooier zo...
hier een appeltje voor de dorst![]()
[afbeelding]
beetje simpele foto's misschien maar 'k vond ze wel geinig.
het appeltje op een groot zwart vel papier gelegd, en ja de zon scheen op het appeltje, dus ik had maar een hele korte sluitertijd nodig, vandaar dat de achtergrond zo zwart is. Had waarschijnlijk niet eens een zwart vel nodig gehad..quote:Op zondag 23 mei 2004 16:59 schreef NiXz het volgende:
[..]
leuk, hoe heb je die 2e, de achtergrond zo donker gekregen?
Ik vind het jammer.quote:Op zondag 23 mei 2004 17:01 schreef apestartje het volgende:
De balen op de achtergrond kon ik niet scherp krijgen (scherpte diepte),maar is dit nu jammer of draagd het juist iets bij.
hmmmm.....dat is natuurlijk een idee. Bovenin is nog genoeg lucht over om weg te croppenquote:Op zondag 23 mei 2004 23:08 schreef Lelijke_Aap het volgende:
Mooie foto PdeHoog, alleen had ik de flats iets hoger op de foto gezet. Het lijkt nu net of ze er niet op hadden gemoeten maar er per ongeluk opgekomen zijn.
mag ik je dan je 1e tip geven? zorg altijd dat je horizon recht staat !!quote:Op maandag 24 mei 2004 18:55 schreef The_Snake het volgende:
Ben nog niet zo lang bezig met fotograferen maar hier een die ik wel redelijk gelukt vind...
[afbeelding]
inderdaad, was wat aan het proberen geweest met zwart wit\sepia\kleur, heb een hele zooi foto's van die ruïne gemaakt, maar vond deze toch wel een van de mooiste...quote:Op zondag 23 mei 2004 14:15 schreef Drilpudding het volgende:
[..]
Mooie foto ! Met sepia gedaan ?
er is niet "meer"quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:54 schreef PdeHoog het volgende:
woei.....wat een kleuren. Hij is echt mooi. Zou hem zo printen / afdrukken en aan de muur hangen.
oh we moesten kritisch zijn: misschien de onderrand wat meer naar boven halen? Zodat de skyline wat duidelijker wordt. Het is nu een en al lucht zeg maar....
Ik vind dit nog de beste foto. Het overbelichte zorgt voor een surrealistische, droomachtige sfeer. Alsof je net opkijkt, terwijl je een tijdje in het lange gras hebt gelegen. Een onwerkelijke sfeer.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 12:55 schreef NiXz het volgende:
[..]
Zou misschien wel nabewerking mogen hebben, om de kleuren nog beter uit te laten komen, feller.
Mijn foto:
[afbeelding]
Spectaculair, maar je had hem beter van de zijkant kunnen nemen en ervoor kunnen zorgen dat de vlam er helemaal opstaat. Zorgt voor nog wat extra spectakel. Ook de persoon er helemaal opzetten en het licht van de vlam op de grond laten zien brengt nog wat extra's.quote:Op woensdag 26 mei 2004 13:14 schreef Grotgast het volgende:
Wat vinden jullie van deze ?
[afbeelding]
Prachtfoto! Ik heb er verder weinig opmerkingen over. Wat Portier zegt is waar, maar ik vind de foto zoals hij nu is zeker geslaagd. Ik vind het jusit wel mooi dat de vlam er niet helemaal opstaat.quote:Op woensdag 26 mei 2004 13:14 schreef Grotgast het volgende:
Wat vinden jullie van deze ?
Beetje saai. Wat probeerde je op de foto te zetten? De regelmaat van drempels, lantaarnpalen, geparkeerde auto's? Ik vind het een nogal rommelige foto moet ik eerlijk zeggen. Ook erg slordig dat je linksonder een stuk auto op de foto hebt gezet.quote:Op woensdag 26 mei 2004 20:49 schreef PoseidonVS het volgende:
Kritisch graag.
Lees de OP van mijn topic voor starters eensquote:Op woensdag 26 mei 2004 20:49 schreef PoseidonVS het volgende:
Kritisch graag.
Ik vond juist de regelmaat aan de ene kant en het rommelige aan de andere kant wel leuk.quote:Op woensdag 26 mei 2004 21:12 schreef Lelijke_Aap het volgende:
[..]
Beetje saai. Wat probeerde je op de foto te zetten? De regelmaat van drempels, lantaarnpalen, geparkeerde auto's? Ik vind het een nogal rommelige foto moet ik eerlijk zeggen. Ook erg slordig dat je linksonder een stuk auto op de foto hebt gezet.
Foto 1 doet me niets. Het is waarschijnlijk een plek waar jij herinneringen aan hebt, maar mij zegt ie nietsquote:Op donderdag 27 mei 2004 16:36 schreef TC03 het volgende:
Ik zelf heb ook een paar foto's gemaakt.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
*nieuwsgierig naar werkwijze, instelling*quote:Op zaterdag 29 mei 2004 00:00 schreef vijv het volgende:
Een tijdje terug heb ik ook geprobeerd om "kunstzinnige" plaatjes te schieten.
Hier het resultaat:
Wijnglas met spa en suiker
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
bij die waterlelies zou je misschien een klein stukje van de boven kant af kunnen halen zodat je die 2 witte vlekjes rechtsboven er niet meer in hebt staan.. of anders het groenige gedeelte bovenaan eraf zodat je een sterker contrast van zwart en de witte bloemen hebtquote:Op zaterdag 29 mei 2004 21:01 schreef luap het volgende:
@vijv mooie foto's, zoiets heb ik ook eens gedaan maar dan met bellen van een luchtpompje van een aquarium. Je kunt ook leuke effecten krijgen als je de sluitertijd wat langer neemt en dan op het laatst even flitst om de bellen te 'bevriezen'. Wel goed belichten met een krachtige lamp. Dan krijg je van die sporen van dat lamplicht. Voorbeeld (misschien als een ooit gepost hier, weet niet meer):
[afbeelding]
@pdehoog: die eerste, erg mooi!
Hier twee foto's van een recent tripje naar een meertje bij ons in de buurt.
waterlelies, beetje afgeknipt aan de onderkant, moet er boven ook nog af?
(gemaakt met 300mm):
[afbeelding]
en wat koeien die in de wei stonden, ik vond de kleuren wel aardig (jammer van die halve zwart bonte koe links...)
(gemaakt met 24-85 op 24mm):
[afbeelding]
Graag jullie mening, vooral qua compositie, ik vraag me zelf af of er meer geknipt moet worden. Bij beide een stuk aan de bovenkant eraf?
Alle foto's gemaakt met een Olympus C-5050.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 21:08 schreef NiXz het volgende:
[..]
*nieuwsgierig naar werkwijze, instelling*
wauw m-niki, dank je wel voor het compliment!!quote:Op vrijdag 28 mei 2004 23:40 schreef m-niki het volgende:
[onderwijsmode]
ai ai ai..caar2 en pdehoog steken er echt met kop en schouders boven uit (samen met nog een paar andere foto's hier en daar)!! Meeste foto's zijn onscherp, vaal, flets hebben geen onderwerp..een foto van je straat, wat moeten we daar mee? En een foto van iemand die tussen boedha's zit, is een grappige foto, maar technisch is het niets..lees allen eerst het topic van Portier eens HEEL GOED door!!
MasterR, had je eenden al gezien op DPZ en ondanks de verschrikkelijke goede scherpte, missen ze nog steeds een spannende compositie, een pola filter (vanwege schittering in water) en wat licht op de eendjes..maar dit belooft wel wat!!
Caar2 en PdeHoog, jullie zijn echt aan het experimenteren geslagen, heel mooi om te zien hoe ontzettend snel jullie vooruit gaan!! Fantastisch idee met die appels, want zo leer je snel heel veel over belichting en compositie met simpele middelen!! PdeHoog, niet teveel croppen, want die foto was in eerste instantie prachtig qua licht en alles, maar in de cropjes erna haal je je scherpe gedeelte weg en is alles out of focus (want ver weg in eerste instantie)..je kan dan misschien eerst kijken of je met de levels in Photoshop die donkere gedeeltes ietsje op kan halen???
Heel verhaal, maar ik zie dit topic (deeltje zoveel) voor het eerst en er worden tips gegeven die allemaal in het topic van Portier staan en hier staan dan dus ook foto's die hier helemaal niet hadden hoeven staan!! Het zou leuk zijn als mensen de tips dan ook ter harte namen en hier weer terugkeerden met de foto's die ze NA de tips gemaakt hadden..ga gewoon eens terug naar die mooie plek en schiet erop los met in je achterhoofd al die goede ideeen die je van anderen hebt gekregen..het is in het begin door de zure appel heen bijten, maar als je alle mogelijkheden van de fotografie benut dan is het zo ontzettend leuk om te doen!!! Heeft dus heel veel zin!!!
[/onderwijsmode]
Wat een mooi plaatje!quote:Op zondag 30 mei 2004 13:07 schreef Garthim het volgende:
[afbeelding]
heel goedquote:Op zondag 30 mei 2004 13:55 schreef NiXz het volgende:
mooie belichting, neem aan 1 lamp en nabewerking met photoshop?
Leuke foto's, vooral de eerste. De 2e vind ik wat jammer met door de lucht die nog een beetje door de bosjes komt.quote:
idd een mooi plaatje (zowel foto als onderwerpquote:Op zondag 30 mei 2004 13:12 schreef Beaver het volgende:
[..]
Wat een mooi plaatje!De belichting is echt super!
Leuke foto! Vind de belichting erg mooi gedaan, alleen de huid íets te zacht gemaakt naar mijn smaak.quote:Op zondag 30 mei 2004 13:07 schreef Garthim het volgende:
[afbeelding]
ik begrijp je punt, toen ik de foto maakte zaten ze voor mij gevoel in de weg en toen heb ik besloten ze naar beneden te laten op zich geen goed idee om dat het nu mischien wat raar over komt. volgende keer een shirt aan zonder bandjesquote:Op zondag 30 mei 2004 15:59 schreef Offy het volgende:
[..]
Leuke foto! Vind de belichting erg mooi gedaan, alleen de huid íets te zacht gemaakt naar mijn smaak.
Wat ik alleen niet begrijp is waarom de bandjes van haar shirtje zo zitten. Misschien denk ik er wel teveel bij na, maar waarom zou iemand die bandjes zo omdoen? Misschien was het mooier (en logischer) geweest als ze gewoon waren 'afgezakt'. (Of recht, zoals de maker ervan het bedoelt heeft) Beetje miereneukerij, maar het viel me wel meteen op, dat het er zo een beetje gemaakt uitziet. (Maar misschien heb je het zo wel met een hele goede reden gedaan hoor)
Ik zou die handel eerst eens resizen voor je ze hier post. Max 550 breed en die van jou zijn 1200 breed.quote:Op zondag 30 mei 2004 15:59 schreef tempelflower het volgende:
vandaag voor het eerst vlinders gefotografeerd,
nu barst maar los met het commentaar![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Noujah, bandjes naar beneden kan opzich heel mooi zijn hoor. Maar dan komt het wat realistischer over als de armen nog wel in het armsgat zitten, zeg maar ;-)quote:Op zondag 30 mei 2004 16:05 schreef Garthim het volgende:
[..]
ik begrijp je punt, toen ik de foto maakte zaten ze voor mij gevoel in de weg en toen heb ik besloten ze naar beneden te laten op zich geen goed idee om dat het nu mischien wat raar over komt. volgende keer een shirt aan zonder bandjes
Gebruik de volgende keer iets van Photoshop of zo. Kun je nog wat meer mee ookquote:Op zondag 30 mei 2004 17:06 schreef tempelflower het volgende:
begrijp er niets van nu zijn ze te klein,
ik heb ze gerizesed met het progammaatje van dit forum.
wat ik dan weer jammer vind is de locatie, dat stoort erg voor deze verder mooie plaatquote:Op zondag 30 mei 2004 13:07 schreef Garthim het volgende:
[afbeelding]
Hij is prachtig. Heb je die met de dimage gemaakt? kan het me haast niet voorstellen, dan doe ik iets foutquote:Op zondag 30 mei 2004 17:16 schreef tempelflower het volgende:
kijken of deze beter is,
[afbeelding]
deze heb ik met paint gedaan (daarom is ie nog net iets te groot), bij photoshop krijg ik het niet voor elkaar.
Of onder Image - Image Sizequote:Op zondag 30 mei 2004 18:44 schreef pea4fun het volgende:
[..]
resizen met photoshop zit bij help en dan resize image
Mijn kleuren lijken nooit zo helder, of heb je hem nabewerkt?quote:Op zondag 30 mei 2004 20:20 schreef tempelflower het volgende:
[quote]Op zondag 30 mei 2004 18:44 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Hij is prachtig. Heb je die met de dimage gemaakt? kan het me haast niet voorstellen, dan doe ik iets fout
yep pea de foto is inderdaad met de minolta gemaakt en de andere 2 erboven trouwens ook,
ja dat cameraatje kan meer.......![]()
Nummer twee is erg mooi, fantaties zoals je door de vleugel heen kan kijken!quote:Op zondag 30 mei 2004 20:43 schreef tempelflower het volgende:
ff kijken of het lukt met de andere 2
1#
[afbeelding]
2#
[afbeelding]
groter zijn ze net iets mooier.
zelf vind ik de positie van nr 2 neit helemaal maar hopelijk zit er bij de analoge foto's een mooie foto van deze vlinder want het is toch wel een favoriet.quote:Op zondag 30 mei 2004 20:46 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Nummer twee is erg mooi, fantaties zoals je door de vleugel heen kan kijken!By the way heb je veel usm in photoshop gebruikt of komen je foto's zo hard uit je camera?
Ik heb niet gezegd harde kleuren maar harde foto, tis net of hij te veel usm heef gehad, dus overscherpt is. Als je goed kijkt zie je rond de vleugel rechts een wit randje, dit zie je vaak als er teveel usm is gebruikt. Maar in jou geval zal dat niet zo zijn aangezien je niet weet wat het is :-)quote:Op zondag 30 mei 2004 20:52 schreef tempelflower het volgende:
[..]
zelf vind ik de positie van nr 2 neit helemaal maar hopelijk zit er bij de analoge foto's een mooie foto van deze vlinder want het is toch wel een favoriet.
wat betreft fotoshop ik heb er erg weinig brood van gegeten bij sommige heb ik alleen contrast en kleur automatisch gecorrigeerd de rest komt uit de camera,
maar wat bedoel je met harde kleuren?
Ben het best wel met TC03 eens. Ik vind vooral #1 erg mooi.quote:Op maandag 31 mei 2004 00:11 schreef TC03 het volgende:
Die eerste is mooi, de tweede overbelicht en verder niet zo heel speciaal, de derde wazig en bij de vierde verstoren die mensen je foto.
THX voor je positeieve reactiesquote:Op maandag 31 mei 2004 00:46 schreef PdeHoog het volgende:
Tempelflower: mooie pics. Vooral #2.
Misschien moet je eens in het centrale natuurfotografie- of macrofotografie-topic gaan posten? Ik vind ze daar goed genoeg voor eigenlijk.
Dankje:) Ik vind zelf de 3e foto het mooist, de 4e vind ik ook het slechtst, de belichting is daar zo alledaags.. Bedankt voor je reactie in elk gevalquote:Op maandag 31 mei 2004 18:03 schreef miki het volgende:
The, jouw 2e foto vind ik het mooist. Erg professioneel en geschikt voor reclameHaar blik is ook goed op deze foto zeg maar.
De andere foto's vind ik redelijk, daar mis ik wat ik op foto 2 wel zie.
De voorlaatste foto vind ik te gewoontjes.
WOW! Mooie belichting. Mooie blik in haar ogen. Mooie vrouwquote:Op maandag 31 mei 2004 21:40 schreef Garthim het volgende:
[afbeelding]
Deze vind ik echt raak Garthim, heerlijk zwoele foto. Mooi gespeeld met de scherpte en prachtig belicht.quote:Op maandag 31 mei 2004 21:40 schreef Garthim het volgende:
[afbeelding]
Done thatquote:Op maandag 31 mei 2004 01:59 schreef PdeHoog het volgende:
ff nummeren zou helpen![]()
quote:#1 en #2. Erg fraai. De rest vind ik niet zo heel spannend en vooral meer van hetzelfde eigenlijk. De een-na-laatste is wel aardig. Vind daar vooral het groen wat zo afsteekt tegen het zwarte leuk en dan die persoon die daar loopt
![]()
Tsja, een horloge waarvan de stand van de wijzers nog niet eens interessant is. Valt weinig over te zeggen imho.quote:
Hij staat stil ?!quote:
Zo heb ik eens een keer een wolk in paddenstoel vorm gezien, en dan ook echt als paddestoel (2d) en helemaal gelijk/symetrisch. Kheb die wolk trouwens niet in B&D gezienquote:Op dinsdag 1 juni 2004 15:28 schreef Offy het volgende:
Garthim, zonder bandjes deze keer zie ikHij is echt perfect, die blik in haar ogen
Fototechnisch geen work of art natuurlijk, maar wellicht wel leuk om te laten zien: dit kwam vanmiddag voorbijgedreven....Ik zou er er haast bijgelovig van worden....er is iemand verliefd op me!
[afbeelding]
Ojah, voor de hardnekkige wetenschappers onder ons, die een hoopje waterdruppels zien: het is een hartje
Normaal gesproken is B&D ook niet the place to be wat dat soort dingen betreft hoorquote:Op dinsdag 1 juni 2004 15:34 schreef NiXz het volgende:
[..]
Zo heb ik eens een keer een wolk in paddenstoel vorm gezien, en dan ook echt als paddestoel (2d) en helemaal gelijk/symetrisch. Kheb die wolk trouwens niet in B&D gezien
2. Is ook op vakantie genomenquote:Op dinsdag 1 juni 2004 10:35 schreef the-O het volgende:
Leuke titels RiXiR
1 is saai, mist wat contrast in de voorgrond. De horizon had wat hoger of lager gemogen.
2 lijkt extreem verscherpt, maar geeft wel een vakantiegevoel, mede door de overstraling. Staat misschien wat scheef.
Ik zie er een klein wit poedeltje in.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 15:28 schreef Offy het volgende:
Garthim, zonder bandjes deze keer zie ikHij is echt perfect, die blik in haar ogen
Fototechnisch geen work of art natuurlijk, maar wellicht wel leuk om te laten zien: dit kwam vanmiddag voorbijgedreven....Ik zou er er haast bijgelovig van worden....er is iemand verliefd op me!
[afbeelding]
Ojah, voor de hardnekkige wetenschappers onder ons, die een hoopje waterdruppels zien: het is een hartje
Een poedel? Explainquote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:21 schreef Pinobot het volgende:
[..]
Ik zie er een klein wit poedeltje in.![]()
Als je deze zelf hebt bewerkt wil ik 'm wel eens iets lichter z/w zien en in een mooie sepia.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:48 schreef Melancholy het volgende:
hee, hoe vinden jullie deze foto? heb ik een paar weken geleden in Cuba gemaakt.
Heeft iemand nog tips of opmerkingen?
[afbeelding]
inderdaadquote:Op dinsdag 1 juni 2004 15:28 schreef Offy het volgende:
[afbeelding]
Ik zie m ook, met hoofd rechtsboven, hij joelt, auwwww...quote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:56 schreef Offy het volgende:
[..]
Een poedel? Explain![]()
Ik vond dat linkerstukje ook een struikelpunt moet ik je eerlijk zeggen. De vraag is of het mooi is aangezien je dan een soort van 'grens' overgaat en je het idee krijgt dat de foto niet af is.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 20:51 schreef PdeHoog het volgende:
als je nou links het laatste stukje er ook op had gezet was-ie echt mooi geweest. Leuke foto vind ik.
Misschien nog wat met levels spelen of zo? Dat net dat fletse eraf gaat.
Mijn gitaar bleef gelukkig gewoon stil liggenquote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:13 schreef CoolGuy het volgende:
Hoe kan iedereen hier toch zo mooi foto's van dieren van zo dichbtij maken. Als ik dat probeer vliegen ze weg, tis net alsof jullie allemaal superzoomlenzen hebben of zo
Hijs mooi hoorquote:Op dinsdag 1 juni 2004 20:46 schreef 205_Lacoste het volgende:
Vorige week een foto van m'n gitaar genomen. Ik vond het zelf uiteindelijk wel een redelijk gelukte foto. Niet bijzonder, maar hij had wel wat, of ben ik de enige?
[afbeelding]
Volgens mij heb je dan een goeie lens en veel ervaring nodigquote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:16 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Mijn gitaar bleef gelukkig gewoon stil liggen
OT: Ja ik vind het ook knap hoor! Een vliegende bij, en dan ook nog superscherp![]()
Dat laatste weet ik wel zeker, helaas kreeg ik niet dat hele blokje scherp, wat wel de bedoeling was. Het was óf het een scherp of het andere. Als ik de camera (Sony DSC F717) weer eens heb zal ik nog een poging wagen.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:25 schreef dnzl het volgende:
[..]
Hijs mooi hoor. Alleen denk ik dat ik 'm mooier had gevonden als de stelschroeven scherp waren geweest.
auwwwwwquote:Op dinsdag 1 juni 2004 18:39 schreef jd1982 het volgende:
Ik zie m ook, met hoofd rechtsboven, hij joelt, auwwww...
't is geloof ik al eerder gezegd, maar somehow blijf je (=ik) naar die foto kijken... Erg mooi gedaan!quote:
Haha..Ik zie het, lijkt sprekend !quote:
Sorry to burst your bubble, blijkbaar is er ergens een hond die op jou valt.quote:Op woensdag 2 juni 2004 10:28 schreef Offy het volgende:
Haha..Ik zie het, lijkt sprekend !![]()
Wat is daar mooi aan dan ? vind hem zelf nogal druk en gewoontjes.quote:Op woensdag 2 juni 2004 02:25 schreef Hayk het volgende:
[..]
't is geloof ik al eerder gezegd, maar somehow blijf je (=ik) naar die foto kijken... Erg mooi gedaan!
![]()
Kopieren plakken in je URL-balk...:)quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:34 schreef Oxymoron het volgende:
http://equivalent.topcities.com/Beeldjes/100_0918.jpg
Poble d'Espanyol - Barcelona
http://equivalent.topcities.com/Beeldjes/100_0932.jpg
Mij spreekt ook foto 2 het meest aan. Heeft een bepaalde sfeer. Het groen dat mooi overloopt in het wit. Scherpte in de voorste kroonbladeren.quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:30 schreef luap het volgende:
Hier 4 foto's van een bloem, ja ik weet het een bloem, saai... bla bla bla... Maar ik heb geprobeerd het eens wat anders aan te pakken. Is het iets?
Hier dus de saaie bloem in zijn geheel. (met 300mm voor een rustige achtergrond).
[afbeelding]
en hier 3 ingezoomde fotos, ik vind vooral foto #2 wel goed gelukt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik zie trouwens dat ik mijn sensor wel eens schoon mag maken, op f/22 begint het wel storend te worden
Ik vind de grijstinten in het bankje mooi. 't oogt allemaal nogal verweerd op de foto, en door 't grasgebeuren wekt die foto de indruk dat het bankje al járen niet meer wordt gebruikt.quote:Op woensdag 2 juni 2004 13:47 schreef qizl het volgende:
[..]
Wat is daar mooi aan dan ? vind hem zelf nogal druk en gewoontjes.
mmmmm mischien heb ik wel teveel van die bankjes gezien. Ik heb dat gevoel namenlijk niet maar dat kan ook bij mij liggen. Thx voor uitleg.quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:11 schreef Hayk het volgende:
[..]
Ik vind de grijstinten in het bankje mooi. 't oogt allemaal nogal verweerd op de foto, en door 't grasgebeuren wekt die foto de indruk dat het bankje al járen niet meer wordt gebruikt.
Iets minder omslachtig: de stemming die de foto uitdraagt, trekt wel aan.
Dat 't een druk plaatje is, ben ik met je eens. Maar 't weet m'n aandacht wel lang vast te houden. Bij de meeste 'drukke' plaatjes ben ik echter een stuk sneller klaar met kijken... terwijl ik me nu ga afvragen wie er in 's hemelsnaam als laatste op 't bankje heeft gezeten, en wanneer en met wie![]()
Te weinig contrast imo. Beeld zelf wel aardig, alleen door het te lage contrast eveel rode vakken, wat hem een beetje saai maaktquote:
Wat vinden jullie hier nou van?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:01 schreef Bupatih het volgende:
***GROOT PLAATJE*** (link kopiëren en in adresbalk plakken)
[afbeelding]
"Per toeval" genomen
maak ze allereerst een heel stuk kleiner...quote:Op zaterdag 5 juni 2004 13:27 schreef Big_Yin het volgende:
Weet niet of ik het zo goed doe daar het de eerste keer dat ik een foto in het forum plaats.
Deze heb ik genomen in Noord West Schotland
[afbeelding]
dank jequote:Op zondag 6 juni 2004 16:27 schreef miki het volgende:
Bupatih, jouw foto is leuk! Geeft lekker gevoel van vrijheid op de een of andere manier...
Zit nogal wat loze ruimte in je foto. Je had je biertje beter wat naar de rand toe kunnen zetten.. Ik krijg ook niet echt een zomergevoel van de achtergrond (denk wel dat je dat wilt suggereren). Wat terrasjes of iig een flink druk plein was misschien wat leuker geweestquote:Op woensdag 9 juni 2004 20:02 schreef Prox het volgende:
Laatst op een terrasje maakte ik "per ongeluk" deze foto. Heb er echt niet bij nagedacht, maar ik vind hem zelf erg leuk geworden
[afbeelding]
Ik denk dat je gelijk hebt, maar in Assen vind je niet zo snel een druk plein of een vol terrasquote:Op woensdag 9 juni 2004 20:07 schreef portier het volgende:
[..]
Zit nogal wat loze ruimte in je foto. Je had je biertje beter wat naar de rand toe kunnen zetten.. Ik krijg ook niet echt een zomergevoel van de achtergrond (denk wel dat je dat wilt suggereren). Wat terrasjes of iig een flink druk plein was misschien wat leuker geweest.
Wow die vind ik echt super!!!quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:01 schreef Bupatih het volgende:
***GROOT PLAATJE*** (link kopiëren en in adresbalk plakken)
[afbeelding]
"Per toeval" genomen
mooi plaatje hoor alleen de natuur heeft een paar wetten, een daarvan is dat water altijd horizontaal uitvloeitquote:Op zaterdag 5 juni 2004 13:27 schreef Big_Yin het volgende:
Weet niet of ik het zo goed doe daar het de eerste keer dat ik een foto in het forum plaats.
Deze heb ik genomen in Noord West Schotland
[afbeelding]
quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:45 schreef Re het volgende:
[..]
mooi plaatje hoor alleen de natuur heeft een paar wetten, een daarvan is dat water altijd horizontaal uitvloeit
Leuk persepectief en mooi gecentreerd! Ja ik vind het een leuke compositie!quote:Op donderdag 10 juni 2004 09:19 schreef thatsme het volgende:
ook een fototje van mij! brand maar los
[afbeelding]
Thx is de eerste keer dat ik post zal eens wat meer foto's zoeken die ik de moeite waard vind.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 10:17 schreef luap het volgende:
Ymke: mooooi die kleuren en druppels! Echt goed.
qizl die bloem is idd een beetje aan de onscherpe kant. De scherpte lijkt meer op de achterkant te liggen. Ik zou hem opnieuw maken maar danmet scherpte wel goed. Denk dat het dan best een heel behoorlijke foto kan worden.
mier met bladluis (?) s wel goed zo, scherp waar ie scherp moet zijn en onscherp de rest. Mooie kleuren, niks meer aan doen.
reedsquote:Op vrijdag 11 juni 2004 13:10 schreef Ymke het volgende:
Bedankt voor de complimenten !!
en qizl je laatste is leuk , stuur hem in
Mooie fotoquote:Op zaterdag 12 juni 2004 21:07 schreef monipony het volgende:
Dit is de eerste foto die ik hier plaats (hoewel eerst in het verkeerde topic) Heb hem gemaakt met m'n nieuwe Olympus C5060WZ. Het is de entree van het tijdelijke Stedelijk Museum vlakbij het centraal station te Amsterdam. Foto is niét bewerkt. Ben er zelf wel blij mee
[afbeelding]
Mooi uitzicht, maar foto-technisch weinig bijzonders...quote:Op zaterdag 12 juni 2004 23:05 schreef kree het volgende:
Wat vinden jullie van deze?
[afbeelding]
grote versie: http://home.hetnet.nl/~emiel/images/DSCF0006.JPG
Hoe heb je dat dan gedaan? jammer dat die wat wazig/ vaal is van kleurquote:Op zondag 13 juni 2004 20:02 schreef jagermaster het volgende:
genomen in het brakke water van zeeland zonder onderwatercamara..
[afbeelding]
je lens net boven het water opervlak laten hangen en zorgen dat je de camara heel stil houd en een aantal keer proberen. Verder is het ook zorgen voor zoveel mogelijk schaduw op die plaats, anders krijg je reflectie van het water erin.quote:Op zondag 13 juni 2004 20:27 schreef Ymke het volgende:
[..]
Hoe heb je dat dan gedaan? jammer dat die wat wazig/ vaal is van kleur
af en toe moet je een risico'tje nemen.quote:Op zondag 13 juni 2004 20:50 schreef Ymke het volgende:
Ik zou dat niet durven met mijn cameraatje
Jammer van die auto's, op zich wel een mooie foto's idd!quote:Op zondag 13 juni 2004 12:11 schreef Safari het volgende:
Was zelf wel tevreden over dit doorkijkje:
[afbeelding]
Mooi plaatje monipoly! Geeft wel een leuk sfeertje zo met die rode kleur.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 21:07 schreef monipony het volgende:
Dit is de eerste foto die ik hier plaats (hoewel eerst in het verkeerde topic) Heb hem gemaakt met m'n nieuwe Olympus C5060WZ. Het is de entree van het tijdelijke Stedelijk Museum vlakbij het centraal station te Amsterdam. Foto is niét bewerkt. Ben er zelf wel blij mee
[afbeelding]
Mjah dat fotoshoppen dusquote:Op dinsdag 15 juni 2004 01:09 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
hmm... ja we zijn aan het kijken wat voor natuur omgevingen we mooi vinden om fotos te maken oid..
dus als iemand nog tips heeft?
maaruh ... geen commentaar iig .. of komt dat na de voetbal pasquote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:03 schreef Sadclown het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
snip
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:03 schreef Sadclown het volgende:
[afbeelding]
Leuke foto (net brochure foto)
[afbeelding]
Beetje zaaie foto onderwerp in het midden en het bootje leid af
[afbeelding]
Erg donker en druk
[afbeelding]
Leuke foto (zet ook ff bij zwart wit topic) ik hou van zwart wit, alleen de compostie kan beter.
Leuke foto warme_bakker. Hij is alleen wat te druk, waardoor de eenden een beetje wegvallen.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 20:35 schreef De_Warme_bakker het volgende:
fotootje van mij
[afbeelding]
en dees wél 550 pixels
Gefeliciteerd met je cameraquote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:49 schreef Domai het volgende:
Mooie foto's van die klaprozen (toch?) PdeHoog,
ik heb sinds kort (paar dagen) een digitale camera, gelijk mijn 1e camera ooit dus ben nog echt een überbeginner. Hier even de eerste foto's van mij, oh god ik heb nog zoveel te leren. Gemaakt met een Canon Digital Ixus IIs. Tips en kritieken (negatieve en positieve, voor zover er positieve kritieken zijn :') )
Ik vind macro fotografie erg mooi en leuk om te doen, en ben sinds een dag of 2 daarmee wat aan het uitproberen, ik heb alleen niet de stilste hand dus heb maar een ministatiefje besteldOver een tijdje ben ik dus (hopelijk) terug (al dan niet in het macro topic) met échte macro foto's
#3 is mijn favoriet, die groene vind ik wat onscherp maar wel leuk zelf.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dank je, en ja dat groen was de bedoelingquote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:57 schreef JoranVW het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je camera![]()
Nu ff over de foto's
1 is een leuke foto alleen beetje scheef..
2 is groenwas dat de bedoeling??
3 leukste foto die erbij zit (vind ik) omdat hier een beetje "actie" inzit
4 dit is een saaie foto het heeft geen onderwerp
en nog veel plezier met je camera (en je mini-statief)
En over die marco kan ook wel vaak uit losse hand hoor![]()
Nu graag jouw mening over mijn eendjes foto.
Bedanktquote:Op dinsdag 15 juni 2004 20:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Leuke foto warme_bakker. Hij is alleen wat te druk, waardoor de eenden een beetje wegvallen.
Volgens mij welquote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:49 schreef Domai het volgende:
Mooie foto's van die klaprozen (toch?) PdeHoog,
#1 .. tnxquote:[afbeelding]
Leuke foto (net brochure foto)
[afbeelding]
Beetje zaaie foto onderwerp in het midden en het bootje leid af
[afbeelding]
Erg donker en druk
[afbeelding]
Leuke foto (zet ook ff bij zwart wit topic ) ik hou van zwart wit, alleen de compostie kan beter.
de eerste en derde foto zijn hetzelfde, mooie lucht dat wel, de roos macro, t'is een mooie bloem, misschien wat meer aandacht aan details op de bloem zoals de druppels nu is hij redelijk gewoontjesquote:Op woensdag 16 juni 2004 16:40 schreef qizl het volgende:
iemand nog commentaar op mijn foto's ? zie eerder op pagina.
uuh nouw dat de volgende keer de compositie beter kanquote:Op woensdag 16 juni 2004 13:24 schreef Sadclown het volgende:
[..]
#4 .. tnx .. .. compositie kon beter [maar dat is een ander topic]
.... ik kan alleen geen bomen verplaatsen dus hoe bedoelde je pcies ?
Vond de eerste foto mooi vanwege kleuren en compositie de rest vind ik niet zo.quote:Op woensdag 16 juni 2004 14:59 schreef vijv het volgende:
Afgelopen week heb ik mijn camera niet alleen meegenomen naar mijn werk, maar deze keer ook echt de tijd genomen om hem te gebruiken.
Hieronder een selectie:
Rode?quote:Op vrijdag 18 juni 2004 18:25 schreef Offy het volgende:
Het effect is inderdaad best grappig, alleen is het nu al zó vaak gedaan dat het een beetje saai wordt...(zo van: dat truukje kennen we nu onderhand wel...no offence hoor) Bovendien ken ik alleen gele en rode vuilnisbakken, dus het oogt sowieso al een beetje raar
Heb je die niet wat groterquote:Op woensdag 16 juni 2004 15:01 schreef Caar2 het volgende:
zwerfkat genietend van wat melk........
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |