Dat moet ik tegenspreken. Er zijn genoeg onderzoeken die aantonen dat dit wel degelijk het geval is. En dat cola voorbeeld is een FEIT. Daaruit is ook het verbod op deze technieken juist ontstaan.quote:Op woensdag 19 mei 2004 00:59 schreef Ype het volgende:
Wat jij zegt over die cola is niet waar. Een onbewust plaatje gezien hebben zal zeker niet betekennen dat je bewustzijn enorm zal veranderen.
Ik denk dat het is zoals in Fight Club, een geintje van de programeur.quote:Op woensdag 19 mei 2004 01:12 schreef davidagain het volgende:
Ik denk echt dat dit inderdaad kan, en ook gebeurd.Hoe vreemd het ook klinkt. Ik ben van plan om zelf ook een aantal programma's op te gaan nemen en te onderzoeken.
By the way, voor de sceptische mensen: stel dat het je niet beinvbloed, dan nog is het wel zeer apart niet? Zou daar zoveel moeite voor gedaan worden, om vervolgens géén effect te bereiken?
David
www.nieuws-platform.nl
Alstjeblieft dan:quote:Op woensdag 19 mei 2004 01:09 schreef kooba het volgende:
Het klinkt allemaal heel erg spannend davidagain, maar totdat jij mij een link kan geven waar ik zo een filmpje kan downen en zelf beeld voor beeld kan bekijken geloof ik er HE-LE-MAAL geen zak van.
Doe eens, en post hier het resultaatquote:Op woensdag 19 mei 2004 01:12 schreef davidagain het volgende:
Ik denk echt dat dit inderdaad kan, en ook gebeurd.Hoe vreemd het ook klinkt. Ik ben van plan om zelf ook een aantal programma's op te gaan nemen en te onderzoeken.
Ik heb het nog niet gezien, dus ik geloof het nietquote:By the way, voor de sceptische mensen: stel dat het je niet beinvbloed, dan nog is het wel zeer apart niet? Zou daar zoveel moeite voor gedaan worden, om vervolgens géén effect te bereiken?
sorry, had ik niet gezienquote:Op woensdag 19 mei 2004 01:14 schreef davidagain het volgende:
[..]
Alstjeblieft dan:
http://www.momodevelopment.com/subliminals/subs.htm
p.s. deze link stond al in de oorspronkelijke post maar goed.. t'is al laat![]()
Laatmaar, die zooi hoef ik niet op mn pcquote:Om de filmopnamen te kunnen zien, heb je de (gratis) Realone Player nodig
Kijk, hier kunnen we meer mee.quote:Op woensdag 19 mei 2004 01:16 schreef Dante_A het volgende:
Volgens mij zijn de andere 24 beeldjes in een seconde bij SBS6 ook niet goed voor je bewustzijn.
Veel geintjes dan in al die programma's die hij noemt. Maar goed, het zou een verklaring kunnen zijn. Een soort 'sport' onder technici ofzo... tja.. ik sluit het niet uit, maar het lijkt met niet erg waarschijnlijk.quote:Op woensdag 19 mei 2004 01:13 schreef Ype het volgende:
Ik denk dat het is zoals in Fight Club, een geintje van de programeur.
Mss snap ik het niet (quote:Op woensdag 19 mei 2004 01:20 schreef davidagain het volgende:
Realplayer? Hmmm.. ik zie alleen Flash
http://www.momodevelopment.com/subliminals/ate2000film.htm
check deze dan es? Deze is in elk geval in Flash
Een wereldwijd complot is natuurlijk een stuk waarschijnlijker.quote:Op woensdag 19 mei 2004 01:18 schreef davidagain het volgende:
ik sluit het niet uit, maar het lijkt met niet erg waarschijnlijk.
Hahaha *lol*quote:Op woensdag 19 mei 2004 01:23 schreef Murray het volgende:
Een wereldwijd complot is natuurlijk een stuk waarschijnlijker.
Een verwerping die na onderzoek in 1989 al is gedaan.quote:Op woensdag 19 mei 2004 01:33 schreef Overlast het volgende:
Ype heeft gelijk.
Tenminste, in het universiteitsblad van vorige week verwierp een psycholoog ook de coca cola hypothese.
Oh Ype mierenneuker.quote:Op woensdag 19 mei 2004 01:35 schreef Ype het volgende:
[..]
Een verwerping die na onderzoek in 1989 al is gedaan.
Tevens zijn die boodschappen worden gegeven nou niet bepaald 'mindcontrolling' te noemen. Als iemand tegen jou zegt dat alle kennis die je bezit op niets berust is, wat zou je dan met dergelijke informatie doen?
Yep, dat is het zgn "priming effect"quote:Op woensdag 19 mei 2004 01:29 schreef Ype het volgende:
Het enige fenomeen dat wel optreedt, is dat je een woord te kort voor bewustzijn te zien krijgt, je een statistisch hogere kans hebt om het volgende woord wel te zien als het een soortgelijk woord is (via categorisatie van het brein dus). Dit effect kan ook optreden bij het te kort voor bewustzijn getoonde gezichten.
Ik neuk graag mieren.quote:Op woensdag 19 mei 2004 01:40 schreef Overlast het volgende:
[..]
Oh Ype mierenneuker.
In de wetenschap is er niet een waarheid.
Althans die is er wel, maar nog nooit gevonden.
Een internetpagina is blijkbaar al genoeg om je te overtuigen van het bestaan van zo'n complot?quote:Op woensdag 19 mei 2004 01:26 schreef davidagain het volgende:
Toch blijf ik erbij..
Wat ik gezien heb van die links zijn het niet eens enkele frames, maar gewoon 3 seconden achter mekaar van die teksten erdoor heen. Dat gelooft geen hond. Als je dat toch elke keer erdoor heen ziet flitsen valt het toch behoorlijk op of niet?quote:Op woensdag 19 mei 2004 09:07 schreef sir_Tachyon het volgende:
Misschien is het wel nodig voor de mensen die SBS6 kijken dan verwerkT hun Hersenen nog IETS. Want van Hart van NL en ShownIeuws wordt je ook niet echt wijzer vaN.
Maar ff serieus:
iK geloof het wel maar ik zou ook wel es wat opnames onder de loep willen nemen. (Wie wil wat op internet zetten???) En bijv. met welk progje kun je Frame vOor fRame iets bekijken??? Y
En als het echt zO is dan bellen U we toch een kRant op!!! Veel media-aandacht trekken. Gaan we naar KopSpijkers diE hebben toch weL een hekel aan SBS6 denk ik. Zou wel toF zijn.
OK ff wat de-Brainwashing:
- Think For Yourself, Question Authority-
Ik denk dat het een kick geeft voor die lui, meer zal het niet voorstellen. Ze krijgen op een andere manier geen grote aandacht, dus doen ze het op die manier.quote:Op woensdag 19 mei 2004 10:29 schreef Toeps het volgende:
Dit is volgens mij gewoon humor onder de programma-makers.
Leuk he, zo'n boodschapquote:Op woensdag 19 mei 2004 09:07 schreef sir_Tachyon het volgende:
Misschien is het wel nodig voor de mensen die SBS6 kijken dan verwerkT hun Hersenen nog IETS. Want van Hart van NL en ShownIeuws wordt je ook niet echt wijzer vaN.
Maar ff serieus:
iK geloof het wel maar ik zou ook wel es wat opnames onder de loep willen nemen. (Wie wil wat op internet zetten???) En bijv. met welk progje kun je Frame vOor fRame iets bekijken??? Y
En als het echt zO is dan bellen U we toch een kRant op!!! Veel media-aandacht trekken. Gaan we naar KopSpijkers diE hebben toch weL een hekel aan SBS6 denk ik. Zou wel toF zijn.
OK ff wat de-Brainwashing:
- Think For Yourself, Question Authority-
Ja ik wou ff kijken hoe snel iemand erachter kwam. En vond het wel toepasselijk. Maar we zouden dat frame-gedoe kunnen testen.quote:Op woensdag 19 mei 2004 10:48 schreef MacMeester het volgende:
Leuk he, zo'n boodschap
Leuk, en goed idquote:Op woensdag 19 mei 2004 11:28 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ja ik wou ff kijken hoe snel iemand erachter kwam. En vond het wel toepasselijk. Maar we zouden dat frame-gedoe kunnen testen.
Bijv:
Iemand maakt een paar random filmpjes. Stopt er iets is. Bijv kies de rode bal!!! En dan degene die het kijkt 3 ballen voor zich heeft en na het filmpje een bal moet kiezen. Als controle doe je dan een tekstbestandje bij de betreffende filmpje met het antwoord.
Zoiets dan bijvoorbeeld. Of met woorden??
Heeft iemand zin om zon film-expirement te maken???
Ik wou al zeggen, het zijn eerder goeie grappen dan domme grappen.quote:Op woensdag 19 mei 2004 15:11 schreef DarkElf het volgende:
verdacht? neuh als nou al bekend is dat onze hersenen er weinig mee doen, waarom dan verdacht vinden?
domme grappen, dat vind ik het meer, en soms leuke grappen
Knap dat jullie erom kunnen lachenquote:Op woensdag 19 mei 2004 15:11 schreef DarkElf het volgende:
verdacht? neuh als nou al bekend is dat onze hersenen er weinig mee doen, waarom dan verdacht vinden?
domme grappen, dat vind ik het meer, en soms leuke grappen
Tuurlijk. Het punt is dat mensen de macht uit handen geven. Door de autoriteit van hunzelf te verleggen naar iets buiten hunzelf om. Zoals vroeger de kerk en nu media. En een slimmerik die nog ziek is ook, zal daar misbruik van maken.quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:25 schreef sir_Tachyon het volgende:
EleanorGoesCrazy, AMEN. Je hebt groot gelijk. Maar er mogen ook geen verborgen boodschappen zijn van: Haat=liefde, of dat ze de tien geboden es ff onbewust bij je inproppen.
Inderdaad en dat gaat al eeuwen zo.quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:29 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:
[..]
Tuurlijk. Het punt is dat mensen de macht uit handen geven. Door de autoriteit van hunzelf te verleggen naar iets buiten hunzelf om. Zoals vroeger de kerk en nu media. En een slimmerik die nog ziek is ook, zal daar misbruik van maken.
Pure stilte zodat je je hart (en dus niet je emotionele lichaam!!) hoort spreken.quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:34 schreef MrBean het volgende:
Inderdaad en dat gaat al eeuwen zo.
De vraag is: Wie heeft gelijk?
Alleen blijken de meest simpele dingen die onder 'algemene kennis' vallen, angstaanjagend vaak niet te kloppen.quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:10 schreef Nyrem het volgende:
Natuurlijk is het geen bullshit. De reclamewereld werkt ook met dit soort boodschappen (algemene kennis).
quote:Op woensdag 19 mei 2004 13:01 schreef PuR3_D4RkN355 het volgende:
Wel eens gehoord van dat verhaal van die tekenfilm met die muisjes (de reddertjes ofzo?) waarbij er in een scene snel een raam te zien is waarin je een naakte vrouw ziet? Ik zal eens een foto zoeken...
ah hierzo:
http://www.snopes.com/disney/films/rescuers.htm
Op http://www.snopes.com/disney/films/films.asp#lemmings kun je trouwens nog meer Disney urban legends vinden..
Shit.. had ik hiet gezien. Sorry. Maar goed, toch even een leuke discussie geworden vind ikquote:
Prachtig! En helemaal waar. Hoe kan het toch dat mensen het dan ondanks alles stug blijven geloven. Alleen omdat het kennis is die ze met de paplepel ingegoten hebben gekregen?quote:Alleen blijken de meest simpele dingen die onder 'algemene kennis' vallen, angstaanjagend vaak niet te kloppen.
Tel maar eens hoeveel mensen denken dat je verkoudheid oploopt door in de kou te lopen...
En hoeveel het nog steeds denken nadat je ze duidelijk hebt verteld hoe het zit, simpelweg omdat het 'algemene kennis' is.
als ze weten dat er topics over gemaakt worden vinden ze het helemaal prachtig.quote:Op woensdag 19 mei 2004 10:32 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik denk dat het een kick geeft voor die lui, meer zal het niet voorstellen. Ze krijgen op een andere manier geen grote aandacht, dus doen ze het op die manier.
Mijn mening: als het zo is dat dergelijke afbeeldingen met als voorbeeld dat colaflesje genomen meer mensen "aware" maken dan zal dus een bepaald deel van de bevolking onbewust kennis hebben vernomen van de exacte betekenis van deze zinnen.quote:Tekst + "manipulatie" foto's
zoals algemeen bekend is, is dit onderzoek waarschijnlijk nooit uitgevoerd, of in ieder geval de resultaten vals. Hoe dan ook, de resultaten zijn nooit gerepliceerd.quote:Op woensdag 19 mei 2004 00:56 schreef davidagain het volgende:
De meeste mensen kennen het voorbeeld van het verborgen cola plaatje in een bioscoopfilm, tientallen jaren geleden. Eén seconde film bestaat uit ongeveer 20 plaatjes (frames). Als je in één van deze frames een boodschap plaatst, bijvoorbeeld een lekker koud cola flesje, dan zie je dat niet terug als je de film bekijkt. Je hersenen kunnen dit niet bewust onderscheiden. Maar onbewust wordt het wel in je hersenen opgenomen. En dat is nou juist de truc.
Tijdens de bewuste bioscoopvoorstelling van de film waarin de colaflesjes stiekem waren verwerkt, bleek dan in de pauze er aanzienlijk meer cola werd verkocht. Dit bleek dus uitstekend te werken.
ik was wat vergeten en mag niet meer editten.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:33 schreef Malach het volgende:
[..]
Zelfs zo lang dat veel mensen het gewoon bewust kunnen zien (dit komt doordat het woord of beeld in een enkele frame verwerkt moet worden en tv nou eenmaal erg weinig frames per seconde heeft)
kan dat vanuit een vliegtuig?quote:Amerika doet dat al jaren met die propaganda vliegtuigen van ze die boven conflict-zones vliegen.
Die vliegtuigen zijn volledig uit gerust om bijv. staatsbeelden die uitgezonden worden te onderscheppen en dan aan te passen...dit is al langer bekend was ook ooit eens te zien in een docu. op de discovery channel flink wat maanden terug.
Hoe moet ik die averechtse werking voorstellen? Anders dan dat je je kabelabo opzegtquote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:46 schreef Malach het volgende:
veel mensen kunnen subliminale boodschappen dus waarnemen als die op tv wordt vertoond. Bij veel mensen die dit waarnemen leidt dit automatisch tot verzet tegen de boodschap zodat deze juist averechts werkt!
quote:Dat, plus het feit dat mensen heel moeilijk te beinvloeden zijn hiermee op die gebieden die belangrijk voor ze zijn maakt dat ik me geen zorgen zou gaan maken dat je morgen wakker wordt en ineens vvd gaat stemmen en coca cola wilt gaan drinken.
Dus jij wil zeggen dat als je een beeldje "een frame" tussendoor van iets ziet dat je dit ook wil? Want er zijn vaak genoeg verkrachtingen in films en dan wordt er die avond ook niet masaal verkacht! Maar als het 1 frame van een verkrachting was geweest was het een ander verhaal... dan gingen mensen elkaar masaal verkracten???quote:Op vrijdag 21 mei 2004 14:54 schreef zwaaibaai het volgende:
Dit is ook bekend bij de nazi's. In een boek waar ik thuis ff de titel van moet opzoeken, werd het beschreven. Er waren in het Schwarz Walt expirimenten uitgevoerd in een kasteel met een joods gezin. Die kregen films te zien, waar tussen door beelden werden vertoond van verkrachting. Doordat het op 1 frame tegelijk gezet werd was dit bewust gezien, maar 's avonds heeft de man van het gezin wel zijn vrouw verkracht....
Dit in het kader van : "laten we het joodse ras van binnen uit uitroeien"
Dus dit soort expirimenten bestaan wel
minder cola kopen ipv meerquote:Op vrijdag 21 mei 2004 14:32 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:
[..]
Hoe moet ik die averechtse werking voorstellen? Anders dan dat je je kabelabo opzegt
[..]
natuurlijk ben je beinvloedbaar, en juist veel meer dan veel mensen weten inderdaad. Maar ik heb het over subliminale beinvloeding hier.quote:Je bent al zo erg beïnvloed dat je denkt dat je moeilijk tot niet beïnvloedbaar bent
![]()
Als mensen niet manipuleerbaar zijn, waarom leven we dan in deze verrotte samenleving? Als ze voor zichzelf dachten, hadden ze het niet zover laten komen. Als info-overdracht niet zou werken, zouden de reclamemakers hun boeltje kunnen pakken. Merken zijn dan niet nodig. Enz enz.
Met andere woorden, we zijn voortdurend bezig met elkander beïnvloeden. Dat betekent niet direct dat we een negatieve invloed op elkaar hebben, ik zie het als positief, als opbouwend. Probleem met media als televisie is dat het eenrichtingsverkeer is van de info-stroom. Je kunt geen feedback geven zoals bijvoorbeeld op internet (of zelfs krant). Zappen is leuk, maar vaak zap je van reclame naar reclame of van lifestyle programma naar andere verstrooiing... Je kunt zeggen wat je wilt, maar als je langs huizen loopt, zie je negen van de tien keer de beeldbuis aanstaan. Het is een centraal iets geworden in de meeste mensen hun leven. Ik vind dat tragisch. Als ik bij mensen thuis kom, voel ik me haast schuldig dat ik ze stoor tijdens hun dagelijkse portie Goede Tijden.
Hmz...
Een beetje een dooddoener, jammer, had op wat meer onderbouwing gehooptquote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:07 schreef Malach het volgende:
minder cola kopen ipv meer
Ik zie geen rechtvaardiging voor die maar in jouw zin.quote:natuurlijk ben je beinvloedbaar, en juist veel meer dan veel mensen weten inderdaad. Maar ik heb het over subliminale beinvloeding hier.
Juist omdat het op je onbewuste inwerkt, kun je het (effect) niet waarnemen. Hoe kan iemand die dood is nu waarnemen dat ie niet leeft???quote:Ik wou alleen aangeven dat die brainwashing/mindcontrol paniekdingen waarin het hier vaak over gaat volgens mij helemaal niet mogelijk is.
Denk niet dat er in die tijd veel verkrachtingscenes op tv te zien waren. denk je wel?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 15:59 schreef frizzel het volgende:
ja oke maar iedereen ziet toch welles een verkrachting scene op tv?
En dat is nog maar een voorbeeld. Let er maar eens goed op, je komt het vaker tegen dan je denkt, maar vaak zie je het niet..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 14:36 schreef Toeps het volgende:
Was net op Discovery Channel.
De campagne van Bush tegen Al Gore had het woord 'Rats' er in verborgen.
de vraag is of het opzettelijk was. bij dat democrats/rats filmpje er kwamen dus verschillende teksten door het beeld heen zoals je dat vaker ziet. tekst van links naar rechts, in en uitfaden, zomen, draaien enzovoortquote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:44 schreef davidagain het volgende:
[..]
En dat is nog maar een voorbeeld. Let er maar eens goed op, je komt het vaker tegen dan je denkt, maar vaak zie je het niet..
Waar is het bewijs dat het zo uitgezonden is? Dat er op een link een filmpje staat MET die berichten bewijst niet dat het zo uitgezonden is, hoewel het natuurlijk wel mogelijk is. Maar kan ook een hoax van de site zijn.quote:Op woensdag 19 mei 2004 00:56 schreef davidagain het volgende:
[I]Enige tijd geleden kwam ik een website tegen waarvan ik behoorlijk schrok. Ik wilde het liever niet Artikel
Huib Kraaijeveld heeft in een aantal tv programma's van verschillende zenders verborgen beelden ontdekt. O.a. in programma's van KETNET, MTV en SBS6. Verborgen beelden die verwarring oproepen zoals 'everything you know is wrong', 'answer authority, you know' en 'love = hate'.
Urban myth, wat is je bron? Het enige dat ooit bewezen is, is dat je mensen bij een horrorfilm bv ongemakkelijker kan laten voelen door wat witte beeldjes tussen door te zenden.quote:De meeste mensen kennen het voorbeeld van het verborgen cola plaatje in een bioscoopfilm, tientallen jaren geleden. Eén seconde film bestaat uit ongeveer 20 plaatjes (frames). Als je in één van deze frames een boodschap plaatst, bijvoorbeeld een lekker koud cola flesje, dan zie je dat niet terug als je de film bekijkt. Je hersenen kunnen dit niet bewust onderscheiden. Maar onbewust wordt het wel in je hersenen opgenomen. En dat is nou juist de truc.
The Wisherquote:Op donderdag 20 mei 2004 02:05 schreef Dipstaart het volgende:
Hier is ook een film over, weet alleen niet meer hoe die heet :s
jep....tip: huur de film op eigen risico..is ERG saaiquote:Op zaterdag 22 mei 2004 02:47 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
The Wisher
Power of suggestion... Conclusie was dan ook ... dat het helemaal niks uitmaakt.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 13:53 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
was op discovery Channel gister met die verborgen beelden en het cola blikje met popcorn expiriment.
dat claimde ze zelf ja. Maar het onderzoek heeft waarschijnlijk nooit plaatsgevonden. Dit soort resultaten heeft men in de letterlijk honderden vervolgonderzoeken nooit kunnen vinden.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 19:29 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
hmmmmm vreemd ik meen me te herinneren van Discovery Channel dat in de pauze tijdens de film er wel degelijk meer cola en popcorn werd verkocht :S
je bedoelt dus discovery loog over het feit dat er toen meer cola & popcorn werd verkocht, na het laten zien van de beelden?quote:Op zondag 23 mei 2004 15:27 schreef Malach het volgende:
[..]
dat claimde ze zelf ja. Maar het onderzoek heeft waarschijnlijk nooit plaatsgevonden. Dit soort resultaten heeft men in de letterlijk honderden vervolgonderzoeken nooit kunnen vinden.
jaquote:Op zondag 23 mei 2004 15:34 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
je bedoelt dus discovery loog over het feit dat er toen meer cola & popcorn werd verkocht, na het laten zien van de beelden?
er zijn wel meer films over , een daarvan gaat bijvoorbeeld over aliens , met billboards die met een bril op de waare message blootgeven...quote:Op donderdag 20 mei 2004 02:05 schreef Dipstaart het volgende:
Hier is ook een film over, weet alleen niet meer hoe die heet :s
Wat dacht je van...geef mij jou gedachten, geef mij jou interesses, geef mij jou schunnige informatie, geef mij jou geheime (vunzige)wensen prijs...want...wij kunnen ze via onze databases goed in kaart zetten en een mooi profiel van jou schetsen! Alles wat je zoekt zullen wij voor jou vinden, maar we onthouden het wel voor jou!quote:Op maandag 24 mei 2004 09:11 schreef displission het volgende:
Wat te denken van de Tiscalli reclame. Op het eind een duidelijke boodschap: "GIVE ME YOUR WORLD" lekker vaag voor een adsl aanbieder..
wat voor boodschappen zenden zij rond?quote:Op maandag 24 mei 2004 04:45 schreef BaajGuardian het volgende:
deze lui doen dus het tegenovergestelde als de NWO tacic.
heb je ook argumenten?quote:Op maandag 24 mei 2004 13:26 schreef jd1982 het volgende:
Ohw wat mooi is dit, er zijn zoveel dingen die de mens nog niet begrijpt... en ik geloof het wel degelijk, maar het werkt juist omdat iedereen denkt dat het onzin is... (tenminste de meeste mensen)... Hitler had eerst ook niemand door...
een beetje de omgekeerde wereld. bewijs maar dat iets werkt. of geloof je ook in de genezende kracht van mijn roze olifantje dat is aan komen lopen van de maan?quote:Op maandag 24 mei 2004 13:43 schreef jd1982 het volgende:
Er zijn gewoon veel dingen die mensen nog niet begrijpen, mensen die dit soort dingen uitvinden zijn veel ruimdenkender, ik weet niet of het werkt, maar het ongeloof heerst altijd zo snel... geloof totdat bewezen is dat het onzin is
misschien dat ik daarom nooit ziek benquote:Op maandag 24 mei 2004 13:52 schreef jd1982 het volgende:
Als je maar gelooft zou die geestelijk wel werken...
Nee, onbewustzijn ebt heel snel weg.quote:Op maandag 24 mei 2004 23:52 schreef Cataclysm_Child het volgende:
kun je daar ook onbewust niet voor kiezen?
Dat zou kunnen.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 00:01 schreef Cataclysm_Child het volgende:
Het ging meer om dat nooit ziek zijn, omdat je daar niet voor kiest.
Ik heb begin dit jaar veel griep gehad. Tegelijkertijd had ik het ook heel druk, er stonden een aantal leuke dingen aan te komen. Het mooie was dat precies op die momenten mijn griep over was. Was het afgelopen, dan kwam m'n griep weer terug. Dus misschien onbewust een soort wilskracht om niet ziek te willen zijn, omdat ik zo graag die dingen wilde meemaken.
Die is simpel: aandacht.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 00:10 schreef Cataclysm_Child het volgende:
Ik snap wat je bedoeld, maar ik denk niet dat het dat is. Ik ben sowieso bijna nooit ziek, dus ik stel me niet kwetsbaar op. Wat zou het nut zijn van een kwetsbare positie?
Maar je zou zeggen dat het voor zich spreekt dat je met je hersenen (dus je gedachten) je weerstandspositie kunt regelen, aangezien je hersenen direct invloed hebben op elk afzonderlijk deel van je lichaam.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 00:13 schreef Cataclysm_Child het volgende:
Dan kan ik met zekerheid zeggen dat het dat niet is.
Maar ziek zijn, of juist niet ziek zijn zou dus bewust te controleren zijn. Ondanks dat ik daar niet bewust mee bezig ben geweest (behalve hopen dat ik niet zou worden, misschien is dat al genoeg) kwam het perfect uit allemaal.
Er zitten ook effectief 3 zo'n stukjes in de film. Niemand van mn vrienden heeft ze gezien, ik welquote:Op woensdag 19 mei 2004 10:01 schreef Dromenvanger het volgende:
Doet me denken aan de film the fight club, waar Brad Pitt dat ook doet. Stukjes porno in een familie-film zetten en nog meer.
volgens mij zitten er meer dan 3 inquote:Op dinsdag 25 mei 2004 00:38 schreef Keios het volgende:
[..]
Er zitten ook effectief 3 zo'n stukjes in de film. Niemand van mn vrienden heeft ze gezien, ik welBehalve die op het eind, iedereen had die gezien omdat algemeen geweten is dat er een penis ingeplakt is.
niet echt subliminaal. Zoals ik zei; echt subliminaal is niet mogelijk met televisie. Voor subliminaal aanbieden hebben we het over miliseconden zichtbaarheid. Je ziet dan zelfs geen flitsen.quote:Op donderdag 27 mei 2004 09:22 schreef BaajGuardian het volgende:
ik moet wel even mezelf correcten...
dit word *NIET* gedaan door de OA
maar door de CIA. dit programma van manipulatie , heet : MK-Ultra
onthoud.
Maar 'de wetenschap' werkt dus ook samen met de CIA wil je zeggen?quote:Op donderdag 27 mei 2004 09:22 schreef BaajGuardian het volgende:
ik moet wel even mezelf correcten...
dit word *NIET* gedaan door de OA
maar door de CIA. dit programma van manipulatie , heet : MK-Ultra
onthoud.
Ik heb gekeken, maar er viel me niets op, behalve dan dat het een vreemd filmpje is van welke ik niet weet waar het überhaupt over gaat. Ik snap niet hoe ik hierdoor gemanipuleerd had moeten zijn, in welke zin of richting dus.quote:Op donderdag 27 mei 2004 09:18 schreef BaajGuardian het volgende:
voor degenen die het niet geloven , kunnen het zelf zien (mpeg format , non download )
aldus meteen op de site te bekijken.
http://www.momodevelopment.com/subliminals/ate2000film.htm
ABC (AMERICA) heeft aandeel in SBS6 , Mk-Ultra gaat door deze lijn , en komt dus op die manier in de programering terecht.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 05:37 schreef HarigeKerel het volgende:
Waarom zouden ze dit bij Nederlandse programma's niet gewoon in het Nederlands doen![]()
Dan zouden ik en een paar vrienden van me ook met de CIA moeten samenwerken.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 05:26 schreef BaajGuardian het volgende:
ja
ik wil natuurlijk niet lullig doen ofzo, maar:quote:Op vrijdag 28 mei 2004 08:05 schreef BaajGuardian het volgende:
op een ander forum , ga ik ff niet op in verder
heeft iemand een vreemd email gekregen
(mischien een TRIGGER WORDS email , cia-program?)
of is het in CODE...
kan iemand dit ontcijferren? :
http://uploader.co.uk/images/email.jpg
quote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:25 schreef Malach het volgende:
lol,
dit is de hele url: http://www.executivewholesaleinc.info/x/?aff_id=&78oln32gzk
quote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:55 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:
[..]
En jij vind het grappig dat we eerst zo verzwakt worden, dat hele maatschappijen draaien op antidepressiva en andere medicijnen en vervolgens je op een site komt waar het gebruik van stimulerende middelen wordt aangeprezen? Je ziet het echt niet hè?
en hoe kom je er in godsnaam bij dat hele maatschappijen op antidepressiva en andere medicijnen draaien? Zo hoog is het gebruik echt niet. En bovendien, de mensen die die medicijnen gebruiken hebben deze in de meeste gevallen echt wel nodig hoor. Of denk jij dat het maar allemaal ingebeeld is en ze zich niet moeten aanstellen, ofzoiets onzinnigs?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:55 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:
[..]
En jij vind het grappig dat we eerst zo verzwakt worden, dat hele maatschappijen draaien op antidepressiva en andere medicijnen en vervolgens je op een site komt waar het gebruik van stimulerende middelen wordt aangeprezen? Je ziet het echt niet hè?
Het zijn geen berichten om na te denken over hoe we de maatschappij beter kunnen inrichten. Het gaat over pefectie die bereikt dient te worden middels het gebruik van een bepaald middel. Wel degelijk beïnvloeding, alleen is de vraag welke kant op?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 12:28 schreef Malach het volgende:
daar heb ik het niet over joh..ik vind het een beetje raar dat gewone spam zoals er miljoenen per dag van worden verstuurd nu ook al worden aangezien voor geheime berichten van de cia of weet ik wat.
Zo hoog is het gebruik echt wel. De aanspraak op de zorg wordt steeds groter. Waarom gingen anders de premies dit jaar wederom omhoog plus invoering van eigen bijdrages, geschrap uit het ziekenfondspakket, terwijl je bij verhoogde afname van bepaalde producten toch wel een prijsdaling mag verwachten? Ik heb het verder liever niet over symptoombestrijding maar over preventie.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 12:46 schreef Malach het volgende:
en hoe kom je er in godsnaam bij dat hele maatschappijen op antidepressiva en andere medicijnen draaien? Zo hoog is het gebruik echt niet. En bovendien, de mensen die die medicijnen gebruiken hebben deze in de meeste gevallen echt wel nodig hoor. Of denk jij dat het maar allemaal ingebeeld is en ze zich niet moeten aanstellen, ofzoiets onzinnigs?
bij spam gaat het om een bericht van een persoon aan vele mensen. Hij probeert iets te verkopen. Hij gaat niet over perfectie. Hij heeft het over problemen die mensen hebben die ze willen oplossen. Daarom werkt het. Denk je echt dat mensen die dat soort spullen kopen iets geven om perfectie? De meeste hebben gewoon een probleem wat ze opgelost hebben. Het zijn bijv. niet de mensen met een griepje die een biostabiel hebben gekocht. Het zijn de ernstig zieke mensen die alles doen om te kunnen genezen.quote:Op zondag 30 mei 2004 11:09 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:
[..]
Het zijn geen berichten om na te denken over hoe we de maatschappij beter kunnen inrichten. Het gaat over pefectie die bereikt dient te worden middels het gebruik van een bepaald middel. Wel degelijk beïnvloeding, alleen is de vraag welke kant op?
[..]
dus omdat de gezondheidskosten hoger worden vindt jij dat de hele maatschappij tegenwoordig op antidepressiva en andere medicijnen draait? Gezondheidszorg is nu eenmaal duur, en veel ziektes die men vroeger niet kon behandelen (ook heel veel psychische) zijn nu prima te behandelen. Ik denk eerder dat daar de oorzaak van de stijging moet zoeken. Feit is dat er slechts relatief weinig mensen psychische problemen hebben en dat je claim dat we draaien op die medicijnen ongegrond is.quote:Zo hoog is het gebruik echt wel. De aanspraak op de zorg wordt steeds groter. Waarom gingen anders de premies dit jaar wederom omhoog plus invoering van eigen bijdrages, geschrap uit het ziekenfondspakket, terwijl je bij verhoogde afname van bepaalde producten toch wel een prijsdaling mag verwachten? Ik heb het verder liever niet over symptoombestrijding maar over preventie.
tju, kzou dus eens opnieuw moeten kijken maar mn videospeler is kapot.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 06:24 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
volgens mij zitten er meer dan 3 in. 1. bij het kopieerapparaat ("everything's a copy of a copy of a copy....") 2. bij de dokter ("See the guys with testicular cancer, THAT's pain") 3. bij de praatgroep na het doktersbezoek ("and really open ourselves up"), 4. Als hij Marla nakijkt terwijl ze na de praatgroep een straat inloopt, 5. penis op het eind
. De 5e telt eigelik niet mee vind ik. Ik heb het idee dat de single frames in de film zijn verwerkt om je onbewust al een beetje met tyler kennis te laten maken
want ze zijn weg zodra hij wordt geintroduceert in de film. Op deze manier gebruik je de kennis van singleframes dus om de film wat extra's mee te geven
. Wat SBS6 met die beelden wil bereiken is me een raadsel.
en misschien is het zo dat het technische team dat die beelden er tussen heeft gefrommeld nu in hun broek pist van het lachen na het lezen van die reactie..quote:Op woensdag 19 mei 2004 15:07 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, waarom per sé deze boodschappen verwerken in je programma? Waarom niet een let's unite in love oid. Blijft toch verdacht ditte....
ik (en de kinderen waar het voor bestemd is ook) zie gewoon willekeurige alledaagse tekeningetjes in een vrolijk gekleurd beeldscherm. Je moet wel heel veel fantasie hebben om er zo'n fantastisch verhaal in te vinden.quote:Vervolgens verschijnt een poppetje, dat met uitgestrekte handen in een cirkel staat. In vijf plaatjes zie je het poppetje rondraaien totdat het (letterlijk) helemaal op zijn kop staat. Na het een tijdje bestudeerd te hebben drong de betekenis tot me door. Hier wordt iemand gehersenspoeld (gebrainwashed) in een wasmachine, volgens een bepaald hersenspoel (was-) programma. Het wolwasprogramma refereert aan de leveranciers van wol: schapen. Aangezien er geen wollen trui maar een poppetje in de wasmachine zit, verwijst het naar mensen. Mensen als volgzame, onschuldige lammetjes. Hun wereldbeeld wordt via een programma op zijn kop gezet. Ik ben er vrijwel 100% zeker van dat de maker van dit filmpje de bedoeling heeft gehad om het begrip hersenspoeling grafisch vorm te geven.
Ik ben 23, leer steeds beter voelen en ik leer dat mijn leven door mij gecreëerd wordt en niet door mijn omgeving..quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:18 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:
Knap dat jullie erom kunnen lachenSoms wou ik....
...
Nee dat wil ik niet echt....
Ik wil de waarheid weten. Ik ga net zolang op (onder)zoek, tot ik de waarheid gevonden heb. Ik begrijp dat mensen graag luchtig over dit soort zaken denken, angst is inderdaad geen goede raadgever. Maar onder mijn angst zit een vertrouwen in een mooiere wereld, betere mogelijkheden dan zoals het nu is, vertrouwen in verandering ten goede. Angst van mensen die dit soort zaken als grappig beschouwen zit 'm in angst voor verlies van een wereldbeeld dat bijgesteld zou moeten worden, een schijnwerkelijkheid die opgegeven moet worden, een gevoel van veiligheid dat niet terecht was. Ik zeg niet dat je je niet veilig kan voelen in deze wereld, alleen de basis waarop verschilt op belangrijke punten. Ik ben blij dat ik geen reclamefolderzooi en andere indoctrinatie meer bij mijn post hoef te vinden (een neeneesticker). Ik ben lichter nu ik nauwelijks meer teevee kijk, omdat ik de kabel heb opgezegd. Mijn dochter kijkt geen teevee. Ze heeft er zelf al weinig behoefte toe en ze heeft er ook weinig aan. Het is slechts tijdvulling. Het is reclame tot en met. Als het niet in de reclameblokken zit, dan schrijven hippe programma's ons wel voor hoe we moeten leven, hoe we er uit moeten zien, hoe we kunnen lachen om "losers". En dit alles zodat we niet zelf hoeven na te denken over ons bestaan.
Ik ben 23. Ik leer steeds beter voelen. Het standaardleven zoals je dat wordt voorgeschreven, voelt niet goed.
Zoals Murray al zei komen die ''subliminal teksten' rechtstreeks van de Zoo TV tour van U2. Deze teksten werden daar razendsnel geprojecteerd op een reusachtig scherm. Ga de DVD maar eens kijken.quote:Op woensdag 19 mei 2004 01:14 schreef Murray het volgende:
Everything you know is wrong. [afbeelding]
U2 - ZooTV![]()
Ik kan dat niet ontkennen of bevestigen , ik heb geen toegang tot de onderbroek van de hr. Pitt.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:41 schreef BarraCupraCuda het volgende:
boeiend onderwerp idd.
aller eerst de linkjes hierboven. die van amazon. subliminal messages films... daar staat ook in dat je in fightclub de pipi van brat pitt ziet is dus een leugen.. je ziet wel een manlijk geschatsdeel maar die is echt niet van mr pitt. dus ik zet mijn twijfels al weer bij die website.
het principe is bekend, al sinds in 1957 de reclameman James Vicary met het onderzoek kwam, dat de werkzaamheid zou bewijzen...quote:Op woensdag 12 april 2006 16:50 schreef RickySway het volgende:
Wiki
Sublieme boodschappen komen al heeeeel lang voor in TV programma's en films.
en dan zijn er toch mensen op dit forum die het onzin noemen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |