abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 mei 2004 @ 14:33:28 #1
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_19244330
Huib Kraaijeveld wil met dit artikel de aandacht vestigen op de massamanipulatie die kennelijk gaande is. Dit gebeurt via subliminale boodschappen, ook in TV-programma's voor kinderen. Hij werkt onder andere als praktijkbeoefenaar met de EMF Balancing Technique en doet ook Journey's met kinderen.

E-mail: info@momodevelopment.com

Website: www.momodevelopment.com

Directe link artikel: http://www.momodevelopmen(...)enddetoekomstin2.htm

Op een zondagmiddag;

In 2000 zag ik uit naar onze maandelijkse avond samen. Met een groepje vrienden kwamen we normaal gesproken bij elkaar voor een ontspannen avond, waarin we samen mediteerden, van het heerlijke eten van de gastvrouw genoten, plezier hadden en enthousiast met elkaar onze belevenissen in verschillende hoeken van de alternatieve therapie deelden. Maar deze avond bleek heel anders te verlopen. Vlak voor het eten noemde vriend Albert iets waar hij overstuur over was: hij had een soort verborgen boodschappen in twee verschillende televisie programma's gevonden en hij heeft een jonge zoon die TV kijkt. Alleen al vanuit zijn professionele achtergrond had hij meer dan genoeg reden om hier zo van slag van te zijn, maar daarover lees je later meer. Hij liet het ons eerst zien op normale snelheid en het leek niet meer dan een flits. Daarna speelde hij de band vertraagd af, zodat we konden zien wat er werkelijk stond.

En we waren geshockeerd. Zo geshockeerd zelfs, dat we het effect ervan op onszelf onderschatten ondanks al onze gecombineerde kennis en ervaring. De rest van de avond was een ramp. We kregen zo'n ruzie dat mensen bijna wegliepen. En het bleek onze laatste zondagavond als groep samen te zijn. Later realiseerden we ons ineens dat dit te maken had met die boodschappen op de videoband.

Wat krijgen kinderen ongevraagd mee als ze TV kijken en wat kan daar het effect van kan zijn? Naar wat we ontdekten is dat meer dan waar de Kijkwijzer voor waarschuwt. . In Vriendschap met God staat daar een interessant stukje over: "(Walsch) De bazen van de entertainmentindustrie ontkennen dat tv, film en videobeelden, hoe gewelddadig ook, verantwoordelijk zijn voor het agressieve gedrag van jonge mensen." (God:) "Zijn dat dezelfde personen die bij de Super Bowl tv-reclames voor een half miljoen dollar per stuk verkopen, omdat ze beweren binnen zestig seconden ieders gedrag te kunnen beïnvloeden?"[1]. Maar vergaande beïnvloeding kan binnen zestien of zelfs drie seconden plaatsvinden. Wanneer je de vrijheid van je kinderen en van jezelf waardeert, kan de informatie in dit artikel van belang zijn. Kijk zelf maar.

De eerste vondst was in een erotisch programma voor volwassenen (Adult Televison Entertainment). Dit programma werd al door SBS6 uitgezonden voor 2000. Dit was dus vlak voordat George W. Bush aan de macht kwam en de "War on Terrorism" uitriep. De serie werd daarna nog meerdere keren herhaald.

Verdraaid: de wereld op z'n kop

Dit kader is de uitleg bij de verborgen boodschappen in een programma voor volwassenen. We vonden in totaal 76 plaatjes met teksten in een flits die 3,2 seconden duurde [2].

Dit is een vrij gedetailleerde beschrijving van slechts die beelden en teksten in de ATE-uitzending, die mij het meest relevant voor ouders lijken. Opmerkelijk is dat de hele serie bol staat van de omdraaiingen. Dat geeft niet alleen aan dat de makers zeer professioneel zijn, maar is ook een duidelijke aanwijzing voor de belangen en de herkomst van de makers/daders. Het lijkt een blauwdruk te zijn van de internationale ontwikkelingen na 11 september 2001, de dag dat de wereld op zijn kop werd gezet. De eerste boodschap van de serie luidt Love is Hate (Liefde is Haat), en is geprojecteerd over een blote dame. Alleen al deze combinatie geeft de vrouwenbeweging nieuw bestaansrecht. Maar het overstijgt ultieme vrouwonvriendelijkheid, want de tekst werkt ook door naar mannen en kinderen- zelfs dieren, de natuur, onze planeet. Door liefde en haat (de ultieme tegenpolen) aan elkaar gelijk te stellen, tast je de wortels van àlle relaties aan. Liefde staat aan de basis van onze omgang met elkaar, en de wereld waarin we leven. Het is essentieel voor een gezonde ontwikkeling van baby naar volwassene.

Op het tweede plaatje staat EVERYTHING YOU KNOW IS WRONG; order chaos. "Alles wat je weet, is verkeerd". Onder"you know" staan weer twee tegenstellingen: orde en chaos. Ik vertaal het met: alles wat je denkt te weten over orde en chaos klopt niet/is verkeerd. Dit duidt erop dat chaos niet voorkomen moet worden, maar juist gecreëerd. De makers van dit filmpje schijnen daar belang bij te hebben. Het zou een verwijzing kunnen zijn naar de "Nieuwe Wereld Orde", die George Bush sr. tijdens de eerste Golfoorlog aankondigde. De Latijnse naam daarvan,"Novus Ordo Seclorum", staat op het 1 $-biljet, onder de afbeelding van een piramide met het"Alziend Oog". Critici beweren dat de Nieuwe Wereld Orde (NWO) op fascistische leest gestoeld is, en haar agenda doorvoert door eerst zelf wereldwijd chaos te creëren.

ANSWER AUTHORITY is een vervolg op Everything you know is wrong. Alles wat je weet is verkeerd - laat de autoriteiten je gedachten, meningen en gedrag bepalen. Het Webster woordenboek geeft een interessante uitleg van authoriteit: 'de macht om gedachten, meningen of gedrag te beïnvloeden of te sturen'. Bij beLIEve WHAT YOU ARE TOLD is het vooral interessant te letten op wat er typografisch met het woord 'believe' (geloof) is gebeurd: door de drie middelste letters uit te vergroten, staat er het werkwoord 'liegen' of het zelfstandig naamwoord ' leugen'. Daardoor staat er niet alleen Geloof wat je verteld wordt, maar ook Geloof de LEUGEN die je wordt verteld. LIEG.). Zeker in combinatie met You want TRUTH but you need LIES ("Je wilt de waarheid, maar je hebt leugens nodig") doet deze reeks vermoeden dat de officiële 'waarheid', zoals die via de media voorgeschoteld wordt, regelrecht propaganda is.

En Vote FREEDOM is a MYTH versterkt dat vermoeden. Ook hier weer een duidelijk geval van omdraaiing. Stemrecht geldt normaal als symbool van vrijheid en democratie. Deze tekst zegt dat het een mythe is.

De boodschap van Baby, Baby Grab what you can ; Do it Now ; Now is the Time (Baby, Baby, grijp wat je pakken kan ; doe het nu ; dit is het moment ervoor) lijkt hetzelfde motto te zijn als die van de enorme beursschandalen van de afgelopen jaren. Bovenstaande boodschap lijkt kinderen aan te sporen om zich deze mentaliteit zo jong mogelijk eigen te maken. Blijkbaar moeten we al van jongs af aan (baby,baby) meedoen aan de heersende grijp- en graaicultuur. De tekst kan ook worden uitgelegd als een oproep tot (winkel)diefstal.

Visueel gebeurt er nog iets: het teken van het eerste plaatje lijkt een soort letter "e" Maar als je goed kijkt, kun je op plaatje zeven zien dat het om een uitdijende spiraalvorm gaat. Daarmee is weer sprake van een omdraaiing, aangezien eerder in de reeks een spiraal zit die de kijker een tunnel inzuigt (een symbool van hypnose). Alleen begint het beeld nu aan het eind van de tunnel, en draait het niet van buiten naar binnen, maar van binnen naar buiten.

..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
  woensdag 19 mei 2004 @ 14:34:00 #2
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_19244338
en verder....

WE WE we WE We We are DEAD, ELVIS is ALIVE (Wij zijn dood, Elvis leeft) is opnieuw een duidelijke aanwijzing dat de teksten alles omdraaien, en de wereld op zijn kop zetten. Het refereert aan de overleden Elvis Presley. Het lijnenspel is hoekig en agressief – en ook weer omgedraaid.
Het volgende plaatje (midden) lijkt omgekeerde pentagrammen weer te geven. Wanneer een gewoon pentagram (een vijfhoek, links) wordt omgedraaid, is dit een satanisch symbool (zoals het plaatje rechts). Bij geometrische figuren is het niet ongebruikelijk om een deel van de lijnen weg te laten. De oorsprong blijft voor "ingewijden" herkenbaar. De tekst geeft dan aan dat de wereld onder controle staat van Satanisten. Het is bekend dat "omkering" – en daar staat dit filmpje bol van - een kenmerk is van satanisme: zowel omkering van begrippen (zoals goed en kwaad) als van symbolen. Het bekendste voorbeeld daarvan is het Hakenkruis (de Swastika). De Swastika is van oorsprong een Oosters symbool, met betekenissen als harmonie, het goede, kracht, eenheid. De nazi's – in de kern een satanische sekte – exporteerden het naar het Westen en draaiden zowel het symbool als de betekenis om.

BOMBS KEEP US FREE (Bommen houden ons / de Verenigde Staten vrij)
Een Palestijn, Irakees of vermeende Al Qaida-strijder die een bom tot ontploffing brengt, wordt een terrorist genoemd. Als daarentegen Aghanistan of Irak wordt platgebombardeerd, luidt de boodschap dat het dient ter verdediging van onze vrijheid (omdraaiing: aanvallen = verdedigen). Oorlogspropaganda om ons te laten geloven dat 'anderen bombarderen noodzakelijk is voor onze vrijheid en democratie'.

En tenslotte Watch more TV (Kijk vaker TV); een schaamteloze opdracht. Zo wordt TV nòg verslavender dan het al is. Of misschien is het juist mede zo verslavend geworden door dit soort boodschappen. [/i]

Ga naar de pagina van [url=http://www.momodevelopment.com/subliminals/flitsenddetoekomstin2.htm]het artikel]/url] voor achtergronden, filmpjes en uitleg + voorbeelden van sublimerende boodschappen in o.a. programma’s van KETNET en tijdens Dancevalley 2001.

Waarom nu pas een publicatie?
Daar zijn verschillende redenen voor. We hebben verschillende pogingen gedaan dit openbaar te krijgen. Ik heb bijvoorbeeld contact opgenomen met de programmadirecteur van SBS Broadcasting, die overigens geen idee had dat dit in zijn programma's zat. Daarna heeft SBS6 er echter niets meer mee gedaan. Toezeggingen om materiaal te leveren en actie te ondernemen werden niet nagekomen. Onze post werd niet meer beantwoord. Andere 'progressieve' programma's, zoals Netwerk, lieten ook niets van zich horen en stuurden het originele materiaal niet meer terug. En zelfs de SP reageerde niet, ondanks aandringen. Alleen Tijn Touber van Ode besteedde er in 2001 zijdelings een column aan[6]. Verder maakte dit bij mij zoveel gevoelens van verontwaardiging, machteloosheid en verdriet los dat ik er zelf tijd voor nodig had om hier emotioneel rustig genoeg onder te blijven om een evenwichtig artikel erover te kunnen schrijven.
En tenslotte lijkt nu pas de tijd rijp. Wanneer ik dit onderwerp voorheen bij mensen aankaartte, waren de afweerreacties fenomenaal... Maar nu door insiders als Meacher (Engelse ex-minister van het kabinet Blair) [7], O'Neill (een ex-adviseur van Bush) [8] en Von Bülow (Duitse ex-minister van Buitenlandse Zaken) openlijk wordt aangeven dat we collectief worden voorgelogen, is er meer ruimte om dit in de openheid te krijgen. Wat enkele jaren geleden kennelijk helemaal onvoorstelbaar leek en waar mensen geen emotionele ruimte voor hadden, vindt nu meer z'n weg.

Verbreek de betovering
Als er ook maar iets waar is van deze massamanipulatie via de media, lijkt het mij voor ouders (maar ook voor jezelf als mens) van belang dit te weten. En ook dat je deze hypnotische betovering over jezelf en je kinderen kunt verbreken. Het menselijke bewustzijn ondergaat een bombardement van dit soort boodschappen, via meer dan alleen de TV (zie verder kader Dancevalley 2001). Door in te spelen op gemeenschappelijke angsten, zoals de angst voor gevaar, voor tekort, voor dood, voor ziekte of de sociale angst om uit de kudde gestoten te worden, werken dit soort boodschappen diep op menselijk gedrag door. Dergelijke instincten zitten in onze R-(reptiel)hersenen, het diepste deel van de hersenen bij de hersenstam. Wanneer deze instincten van buitenaf worden getriggerd, heeft onze wil of verstand daar geen invloed meer op. Het gebeurt automatisch en daarom is het zo effectief.
Dit artikel heeft willen aantonen dat subliminale beïnvloeding via de televisie geen vergezochte (complot)theorie is [22], maar werkelijkheid. Het bewijs is er dat we voortdurend en met opzet bang worden gemaakt. Ik hoop dat dit artikel een aanzet geeft om dit soort praktijken een halt toe te roepen. Het zou mooi zijn als jijzelf als lezer jouw eigen kanalen inschakelt om dit aan de kaak te stellen, zodat Den Haag er uiteindelijk iets mee moet doen. Die gaan pas aan de slag als ze niet om de signalen vanuit de samenleving heen kunnen. Ik zet hier wel een kanttekening bij: alleen maar roepen dat 'hier iets aan gedaan moet worden', en daarmee de hele verantwoordelijkheid bij de overheid en het rechtsysteem te leggen, lijkt me een slecht plan. Het rechtsysteem heeft het zo druk met zichzelf in stand te houden dat het niet toekomt aan het gericht werken aan een rechtvaardige samenleving[23]. En handelt onze overheid voor 'ons eigen bestwil'? Waarom steunt ze dan oorlogen waar de meerderheid van de bevolking tegen is? Minister Hoogervorst is net zo hard bezig met creëren van ongenuanceerde beeldvorming door bijvoorbeeld alternatieve geneeswijzen 'kwakzalverij' te noemen. Maar toch kunnen de acties van individuele mensen wel degelijk een verschil maken, zeker als er daar velen van zijn!
Ik kan me voorstellen dat je verschillende soorten reacties kunt hebben op dit stuk. Deze eerste twee zijn de meest logische: schrikken of het niet binnen laten komen. Bij de eerste reactie helpt even drie keer diep ademhalen; meer angst toevoegen lijkt me niet raadzaam. Bij de tweede reactie helpt misschien een klein raadsel. Wie zei dit? "Er bestaat een groot kwaad dat iedere man, vrouw en kind van deze geweldige staat bedreigt. We moeten stappen nemen om onze nationale veiligheid te garanderen en ons vaderland te beschermen."[24]. Verrassing: dit was niet Bush, maar Hitler die de oprichting van de Gestapo aankondigde. Dit gebeurde nadat hij zelf de Reichstag in brand had laten steken en daar de communisten de schuld van gaf. Ik neem aan dat je een parallel ziet met 11 september. Dit soort leugens en manieren om doelbewust beeldvorming te creëren zijn dus gemakkelijk te herkennen – als je weet waar je op moet letten. Ik zie persoonlijk erg weinig verschil met wat er toen gebeurde, behalve dat de schaal veel groter is en de techniek nu veel meer geavanceerd is. Hoe ver het gebruik van technologie in massamanipulatie precies gaat, weet niemand waarschijnlijk. Maar in ieder geval kan door dit artikel nu niet meer ontkend worden dat er subliminale programmeringen in televisieprogramma's zitten. Zoals de Duitsers dat in de dertiger jaren deden, staan ook wij passief of actief toe dat bepaalde groepen hun machtspel blijven spelen. Dat doen zij deels door onze kinderen te brainwashen. Jong geleerd, oud gedaan. De hoofdrolspelers van dit spel deinzen er zelfs niet voor terug in Irak één miljoen kinderen te vermoorden en dat heet dan bevrijden of 'collateral damage', zoals Albright het noemde[25]. Het misbruik van taal om dit soort doelbewuste verwarring en daarop volgende gehoorzaamheid en controle te bewerkstelligen is door George Orwell 'Newspeak' genoemd[26]. De pen is inderdaad machtiger dan het zwaard.
Het kan ook dat je meer wilt weten of erover wilt praten. Ik beveel David Icke's laatste boek 'Tales from the Time Loop' [27] van harte aan voor iedereen die een andere kijk op de waarheid waardeert. Misschien moet je dan wel eerst de programmering 'you want truth, but you need lies' bij jezelf ontmantelen…. Je bent ook van harte welkom om via mijn website contact met mij op te nemen. Ik hoop dat je hier iets mee doet. Maar als het enige effect van dit stuk is dat je – wanneer je jezelf erop betrapt dat je je kinderen aanmoedigt om TV te gaan kijken en ze vermaakt te laten worden – tijd maakt en met ze gaat spelen… dan ben ik al gelukkig.
pi_19244348
hier heb ik al een topic over gezien...

Verborgen beelden in tv programma's
  woensdag 19 mei 2004 @ 14:38:49 #4
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_19244467
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 14:34 schreef Xlarge het volgende:
hier heb ik al een topic over gezien...

Verborgen beelden in tv programma's
godver
pi_19244497
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 14:38 schreef Spideyman het volgende:

[..]

godver
je hebt er aardig wat tijd ingestoken zie ik ...
  woensdag 19 mei 2004 @ 14:47:46 #6
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19244695
en alweer tiert de paranoia welig....
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  woensdag 19 mei 2004 @ 14:47:47 #7
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_19244698
Hahaha ik was vanochtend net "Verborgen beelden in tv programma's" aan het lezen. En ik heb nog een suggestie gedaan. Misschien kun jij daar wat mee, TS. Je had wel wat meer beeldmateriaal van dan "DavidAgain" (andere TS) .
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  woensdag 19 mei 2004 @ 15:08:54 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_19245210
En dan nu eerst de *originele* versie van de beelden? Want gewoon wat wazige plaatjes met grote teksten heeft weinig met een tv-programma te maken...
censuur :O
  woensdag 19 mei 2004 @ 15:09:49 #9
17729 SP
I hate my interests
pi_19245233
er zit een knop op je TV en een kinderslot op de Prozac
pi_19246351
Gek eigenlijk...Soms kijk ik Tv en wanneer ik naar SBS kijk, bekruipt mij altijd een vreemd gevoel....zo van...'vreemde zender is dat SBS toch' of een gevoel van..'er klopt iets niet met dat SBS'...

Datzelde gevoel bekroop mij toen ik dat zoganaamde bewijsmateriaal van Bush zag over de vermeende vernietigingswapens...

Ik heb dat tegenwoordig heel erg vaak wanneer ik iets lees, of zie of hoor, 'iets' in mij verteld mij dat die informatie niet klopt, of onbetrouwbaar is.....Veelal blijkt dat achteraf ook te kloppen!

Zouden die gevoelens over SBS6 van mij dan kloppen?? Wel frappant hoor allemaal.

Allemaal meer naar ons gevoel luisteren, die verteld ons of iets juist is of niet! Enne....Geen SBS meer kijken...of beter nog...Helemaal geen TV meer kijken!

YG
  donderdag 20 mei 2004 @ 14:38:31 #11
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_19269245
Is eg ziek hoor zulke dingen, snap niet dat ze dat toestaan
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  zondag 23 mei 2004 @ 11:47:11 #12
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_19332726
ik heb per toeval? de laatste 6 maanden geen kabelaansluiting. niet om dat ik er geen kan betalen maar omdat ik weiger een klant van Casema te worden. Anywayz, wilde dus binnekort schotel + Canl + digitaal nemen......maar dit nieuws heb ik de afgelopen weken eerder gelezen. en met de talloze leesstof en het herkennen van de rode lijnen in de wereld politiek etc. weet ik het niet meer zo goed of het uberhaupt nog wel verstandig is om TV te nemen.
  zondag 23 mei 2004 @ 14:45:22 #13
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_19336253
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 14:38 schreef Nonneke het volgende:
Is eg ziek hoor zulke dingen, snap niet dat ze dat toestaan
en wie zegt dat dit waar is?
pi_19336419
Dit is echt scary.. in Ketnet al helemaal! Daar kijken echt veeel jonge kinderen naar.. Dancevalley ook zoiets.. zal het een groot complot ofzo zijn?
En, idd, als je naar SBS6 kijkt en MTV ook wel eens, dan zie je wel eens hele korte flitsjes. Soms word je dan een beetje chagrijnig, maar bij andere mensen kunnen dit echt grote gevolgen zijn..
  Admin zondag 23 mei 2004 @ 22:02:43 #15
2222 crew  iteejer
pi_19347656
Verborgen beelden in tv programma's Dit topic gaat over hetzelfde, deze kan dus dicht. Ik zal een verwijzing naar dit topiv plaatsen. Samenvoegen heeft niet zoveel zin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')