abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19166043
weblog Marianne thieme op www.partijvoordedieren.nl :
zaterdag 15 mei

Maandag lanceren we onze verkiezingscommercials. Tamelijk spectaculaire animaties van de Noorse webkunstenaar Bjorn Magne Stuestol. Ik ben er erg blij mee en heb er hooggespannen verwachtingen van. Eén animatie waarin ik als stripfiguur Urbanus help met z'n winkel in Madammenvellen. Gekozen voor de hit Madammen in een bontjas omdat de wetgeving op het gebied van bont 20 jaar is teruggedraaid.Daarnaast de PvdD bewerking van de Amerikaanse hit "cows with guns"van Dana Lyons, waarin de koeien tot een gewapende opstand komen omdat ze het niet langer pikken dat hun lijden en sterven geen hoger doel dient dan de consumptie van hamburgers. Revolutionair;-)Wie alvast een sneak preview wil:

http://www.animedia.no/dyreparti/cows.html

http://www.animedia.no/dyreparti/urbanus.html

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

zondag 16 mei 2004 @ 10:26:02 #2
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_19166180
Cool! Echt geniaal. Zijn tenminste spotjes waar mensen over gaan praten
pi_19166193
Als dat geen zetel op gaat leveren...
  zondag 16 mei 2004 @ 10:28:00 #4
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19166202
Nou spannend hoor.. een Belgische lijstduwer. Waarom heb ik toch het gevoel bij deze partijen dat het meer om de verpakking dan om de inhoud draait?
  zondag 16 mei 2004 @ 10:30:02 #5
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_19166223
quote:
Op zondag 16 mei 2004 10:28 schreef Maerycke het volgende:
Nou spannend hoor.. een Belgische lijstduwer. Waarom heb ik toch het gevoel bij deze partijen dat het meer om de verpakking dan om de inhoud draait?
Bij de PvdD gaat het zeer om de inhoud. Maar de partij is zeer onbekend nog. Dus men moet wel de aandacht vestigen op het uiterlijk wil men het innerlijk willen weten.
pi_19166261
Er zijn geen andere partijen waar het zozeer om de inhoud gaat als juist bij de Partij voor de Dieren. Deze week verschijnt het boek De Eeuw van het Dier van Marianne Thieme. Daarmee is ze de enige Europese lijsttrekker met Paul van Buitenen die hun gedachtengoed in een boek vervatten. Die andere partijen volstaan met het plakken van posgters en het uitgeven van vlugschriften
  zondag 16 mei 2004 @ 10:43:19 #7
73735 Mr_Wimpenny
Are you alright?
pi_19166361
Probleem is dat ze alleen maar geietenwollensokken zijn.
pi_19166381
Wie? Paul Cliteur? Rudy Kousbroek? Martin Gaus? Harry Mulisch?
Heb je niet een klein beetje teveel last van vooroordelen?
Wat is trouwens het probleem van geitenwollensokken, los van het feit dat die binnen de PvdD niet gedragen worden?
  zondag 16 mei 2004 @ 11:22:06 #9
30387 CobusKuch
Bovenplaatje
pi_19166796
De vraag, die bij mij altijd opkomt bij dit soort partijen, is wat de rest van hun programma inhoudt. Ik ben volledig voorstander van meer diervriendelijkheid in het leven (ik ben zelf al ruim 16 jaar vegetariër), maar ga ik het ook eens zijn met de rest van het programma? Mijns inziens een beetje te veel gefocust op het dierenleed en te weinig op andere zaken.

De filmpjes zijn overigens wel fantastisch!
Time's fun when you're having flies!
  zondag 16 mei 2004 @ 11:25:43 #10
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_19166854
Is dit het PvdD forum?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 16 mei 2004 @ 11:27:59 #11
30387 CobusKuch
Bovenplaatje
pi_19166885
quote:
Op zondag 16 mei 2004 11:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
Is dit het PvdD forum?
Een discussie in het forum 'politiek' over het programma van een partij, als iemand de aandacht vestigt op die partij, is toch niet misplaatst?
pi_19166916
they die to be et? What ever happend to eaten?

dit is echt een partij voor mij
ik ben een beetje a-politiek geworden en een one-issue partij vind ik daarom wel goed, ik ga er zeker op stemmen...ik ben al bijna twee jaar veganist en vind dieren erg belangrijk
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_19166982
quote:
Op zondag 16 mei 2004 11:22 schreef CobusKuch het volgende:
De vraag, die bij mij altijd opkomt bij dit soort partijen, is wat de rest van hun programma inhoudt. Ik ben volledig voorstander van meer diervriendelijkheid in het leven (ik ben zelf al ruim 16 jaar vegetariër), maar ga ik het ook eens zijn met de rest van het programma? Mijns inziens een beetje te veel gefocust op het dierenleed en te weinig op andere zaken.

De filmpjes zijn overigens wel fantastisch!
Kijk maar eens in hun verkiezingsprogramma op www.partijvoordedieren.nl Dat verkiezingsprogramma doet qua breedte voor geen enkele andere partij onder. Het is zoals Paul Cliteur zegt: je hebt in Nederland one-issuepartijen die opkomen voor de armen, de rijken, de orthodox christelijken, de mensen die de weg kwijt zijn, de veiligheid etc. Waarom zou daar geen "one issue"partij naast kunnen die het opneemt voor de dieren?
De enige manier om de rest van de politiek eens een beetje wakker te schudden!
  zondag 16 mei 2004 @ 11:43:18 #14
30387 CobusKuch
Bovenplaatje
pi_19167118
quote:
Op zondag 16 mei 2004 11:35 schreef aubergine het volgende:
...Waarom zou daar geen "one issue"partij naast kunnen die het opneemt voor de dieren?
Ik ben zeker geen tegenstander van een partij voor dieren, absoluut niet. Ik vind alleen dat een partij meer moet bieden dan dat éne punt en niet alles moeten laten terugvallen op dat punt.

Ik heb het programma gelezen inmiddels en het klinkt niet onaardig, misschien met uitzondering van de aanleun-woningen op het eigen erf, maar het is nogal erg summier n.m.b.m..
pi_19167192
Cobus,
Ze gaan voorlopig eerst optreden als haas in de marathon, voortdurend dierenwelzijnsaangelegenheden aan de orde stellen en duidelijk maken dat de andere partijen het er op dat punt bij laten zitten. Daarmee gaan ze meer invloed uitoefenen dan met het initiateren van onderwerpen op alle andere onderwerpen. Als eenling in een parlement van 750 leden kan je heel goed werk doen als agitator en wegbereider voor de woordvoerders van andere partijen die zich wel diervriendelijk noemen maar telkens dreigen te vergeten hoe belangrijk het onderwerp dierenwelzijn is...
  zondag 16 mei 2004 @ 11:51:15 #16
30387 CobusKuch
Bovenplaatje
pi_19167282
Daar ben ik het mee eens, maar het weerhoudt mij ervan om te stemmen op een partij als deze. Je ziet het telkenmale weer, dat een partij met een heel goed standpunt komt, maar bij de eerste de beste verkiezingen er niets van weet te bakken en dan een gevoegelijke dood sterft. Dat zou jammer zijn voor een partij met een standpunt waar ik het zo roerig mee eens ben.
pi_19167472
Volgens politiek analist dr Philip van Praag is dit de eerste nieuwe politieke beweging met mileage sinds heel lang (en dan rekent-ie LN,LPF en ouderenpartijen dus met nadruk mee!)
Juist bij verkiezingen waar de machtsvraag niet speelt en alle andere partijen alleen maar druk zijn met vooral onbenullige mensendingetjes zoals geld en uitbreiding van macht is er alle aanleiding om een nieuwe politieke stroming die het oude links- rechts denken weet te overstijgen te steunen, zeker waar het om een zo grote morele blinde vlek in onze samenleving gaat waar zij hun hoofdthema van maken.
Ik ben etr niet zo bang voor dat ze eer "niks van weten te bakken". En van die andere partijen is allang duidelijk dat ze er niks van bakken, toch?
  zondag 16 mei 2004 @ 12:02:28 #18
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_19167506
quote:
Op zondag 16 mei 2004 11:29 schreef JohnDDD het volgende:
they die to be et? What ever happend to eaten?
Is denk een beetje een andere dialect van de zanger van het liedje.
quote:
dit is echt een partij voor mij
ik ben een beetje a-politiek geworden en een one-issue partij vind ik daarom wel goed, ik ga er zeker op stemmen...ik ben al bijna twee jaar veganist en vind dieren erg belangrijk
  zondag 16 mei 2004 @ 12:04:23 #19
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_19167539
quote:
Op zondag 16 mei 2004 11:51 schreef CobusKuch het volgende:
Daar ben ik het mee eens, maar het weerhoudt mij ervan om te stemmen op een partij als deze. Je ziet het telkenmale weer, dat een partij met een heel goed standpunt komt, maar bij de eerste de beste verkiezingen er niets van weet te bakken en dan een gevoegelijke dood sterft. Dat zou jammer zijn voor een partij met een standpunt waar ik het zo roerig mee eens ben.
Denk dat de PvdD beter werkt. Men heeft zeer sterke motivatie. Die je ook niet zomaar wegstopt.
pi_19168382
Ik denk dat ik ook maar PvdD ga stemmen. Geen enkele "gewone" partij slaagt erin mij duidelijk te maken wat zij in Europa voor mij kunnen betekenen. Ik overweeg ook om evetueel blanco te stemmen, maar PvdD vind ik ook wel een goede optie. Liever een one-issue partij dan een partij die over alle issues vaag aan de oppervlakte blijft zweven.
  zondag 16 mei 2004 @ 15:26:23 #21
73735 Mr_Wimpenny
Are you alright?
pi_19171793
Trallalala veganisten zijn echt zulke fucking LOSERS!!!

"Kijk mij eens goed zijn terwijl ik in een kraakpand zit te verpauperen met m'n sojaboontjes. En kijk mij eens sociaal zijn want ik stem links. Dat ik verder werkschuw tuig ben en op de maatschappij teer is niet belangrijk"

Ik stem nieuw-rechts, vreet gewoon wat ik lekker vind, boycot sojabonen en veganisten en zou m'n hond nog niet laten schijten op de plek waar jij slaap in je kraakpand.
pi_19172070
En jij bent ook het prototype rechts-stemmer met al je vooroordelen.
  zondag 16 mei 2004 @ 15:39:23 #23
73735 Mr_Wimpenny
Are you alright?
pi_19172103
quote:
Op zondag 16 mei 2004 15:37 schreef biawa het volgende:
En jij bent ook het prototype rechts-stemmer met al je vooroordelen.
Ga nieuwe sandalen kopen... Toch geld zat als je zelfs internet hebt in je kraakpand
pi_19172282
Gelukkig maken rechts-stemmers zichzelf altijd belachelijk, scheelt mij weer tijd (als werkschuw tuig dat ik ben).
  zondag 16 mei 2004 @ 15:48:39 #25
73735 Mr_Wimpenny
Are you alright?
pi_19172373
Onderbouw dat eens.

Of ben je alweer bezig met van dat linkse geblaat?
pi_19172431
Ik generaliseer even gezellig met je mee.
  zondag 16 mei 2004 @ 15:52:48 #27
73735 Mr_Wimpenny
Are you alright?
  zondag 16 mei 2004 @ 17:06:14 #28
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_19174274
quote:
Op zondag 16 mei 2004 11:27 schreef CobusKuch het volgende:

[..]

Een discussie in het forum 'politiek' over het programma van een partij, als iemand de aandacht vestigt op die partij, is toch niet misplaatst?
Één niet, inderdaad.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 16 mei 2004 @ 17:33:59 #29
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_19174948
quote:
Op zondag 16 mei 2004 15:26 schreef Mr_Wimpenny het volgende:
Trallalala veganisten zijn echt zulke fucking LOSERS!!!

"Kijk mij eens goed zijn terwijl ik in een kraakpand zit te verpauperen met m'n sojaboontjes. En kijk mij eens sociaal zijn want ik stem links. Dat ik verder werkschuw tuig ben en op de maatschappij teer is niet belangrijk"

Ik stem nieuw-rechts, vreet gewoon wat ik lekker vind, boycot sojabonen en veganisten en zou m'n hond nog niet laten schijten op de plek waar jij slaap in je kraakpand.
De meeste veganisten die ik ken die leven niet eens in een kraakpand?
Ken trouwens ook een veganist die heel rechts stemt. LPF geloof ik of VVD weet niet meer precies.

Trouwens als jij sojabonen boycot. Dan eet je echt weinig zeg. Eet je nooit koekjes? Eet je nooit taart? etc? Daar zit bijna altijd sojaboon doorheen

en nu terug naar het topic...
  zondag 16 mei 2004 @ 18:38:10 #30
73735 Mr_Wimpenny
Are you alright?
pi_19176447
Jezus fuck.....

Ontwikkel hier allemaal even een gevoel voor humor ofzo. Jullie zijn nog droger dan mijn keel na ik in 5 minuten een pak beschuit naar binnen heb gepropt...
  zondag 16 mei 2004 @ 19:01:01 #31
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_19176990
quote:
Op zondag 16 mei 2004 18:38 schreef Mr_Wimpenny het volgende:
Ontwikkel hier allemaal even een gevoel voor humor ofzo. Jullie zijn nog droger dan mijn keel na ik in 5 minuten een pak beschuit naar binnen heb gepropt...
Die humor van jou is eigenlijk niet in de juiste topic...:P
  zondag 16 mei 2004 @ 20:17:50 #32
73735 Mr_Wimpenny
Are you alright?
pi_19178822
Ik geef gewoon m'n mening. Alleen trek ik het iets verder door.

Ik heb het niet op de pvdd en heb al helemaal een hekel aan veganisten.
pi_19178865
Moet hier een apart topic voor geopend worden

Als ik 'm had geopend had Sidekick 'm dichtgegooid
  zondag 16 mei 2004 @ 20:48:29 #34
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_19179582
quote:
Op zondag 16 mei 2004 20:17 schreef Mr_Wimpenny het volgende:
Ik geef gewoon m'n mening. Alleen trek ik het iets verder door.
Je mening mag je geven. Maar je moet niet meteen vooroordelen strooien. Dat lijkt me uitlokken van reacties.

in de Fok!policy:
quote:
Heb respect voor je medeFOK!kers, laat ze in hun waarde, en wees niet onnodig kwetsend of storend tegenover anderen
quote:
Ik heb het niet op de pvdd en heb al helemaal een hekel aan veganisten.
Een onderbouwing zou ik op prijs stellen.
  zondag 16 mei 2004 @ 20:49:54 #35
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_19179626
quote:
Op zondag 16 mei 2004 20:19 schreef pberends het volgende:
Moet hier een apart topic voor geopend worden

Als ik 'm had geopend had Sidekick 'm dichtgegooid
In principe is dit topic niet echt nuttig. Kon eigenlijk wel in het PvdD-algemene topic.
  zondag 16 mei 2004 @ 20:51:40 #36
73735 Mr_Wimpenny
Are you alright?
pi_19179669
Ik heb het niet op pvdd want het is gewoon weer zo'n linkse uitvreter partij. Dat ze voor dieren zijn vind ik goed, maar de rest van hun standpunten vind ik echt eng.

En veganisten haat ik omdat het vaak van die sandalen homo's zijn met een instelling van "ik ben een veganist en dus supergoed voor het mileu, en omdat jij een lapje vlees eet ben je een asociale, bekrompen mongool". En "Je moet maar rekening met me houden als je gaat koken en ik moet mee eten"

Mooi niet dus. Die veganisten krijgen bij mij een vleesschotel, ze kunnen stikken in hun gore sojabonen.
  zondag 16 mei 2004 @ 20:59:48 #37
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_19179878
quote:
Op zondag 16 mei 2004 20:51 schreef Mr_Wimpenny het volgende:
Ik heb het niet op pvdd want het is gewoon weer zo'n linkse uitvreter partij. Dat ze voor dieren zijn vind ik goed, maar de rest van hun standpunten vind ik echt eng.
Dit is nog steeds vol vooroordelen. Je noemt het bij voorbaat links. Terwijl deze partij beide kanten vertegenwoordigd. Wat is er eng aan de standpunten?
quote:
En veganisten haat ik omdat het vaak van die sandalen homo's zijn met een instelling van "ik ben een veganist en dus supergoed voor het mileu en omdat jij een lapje vlees eet ben je een asociale, bekrompen mongool". En "Je moet maar rekening met me houden als je gaat koken en ik moet mee eten",

Mooi niet dus. Die veganisten krijgen bij mij een vleesschotel, ze kunnen stikken in hun gore sojabonen.
Het dikgedrukte is wederom alleen maar vooroordelen. Overigens die sojabonen gebeuren is wel het grootste vooroordeel. Die zijn niet goor Ligt er aan hoe je het maakt Nee, dat is gewoon een vooroordeel omdat je sojaboon associeert met veganist. Terwijl de grootverbruikers denk niet daar ligt, maar bij de andere mensen. Pak maar eens een pak koekjes en kijk maar of er lecithine op staat. Meestal is dat van soja.
pi_19180609
Dierenwelzijn is niet links. Ook niet rechts. Mensenbelangetjes, die zijn links of rechts.
Gelukkig doorbreekt de PvdD dat. Met mensen als Jan Wolkers en Gerti Bierenbroodspot (tamelijk links van origine) en Paul Cliteur, Henk Keilman en Ruud Koornstra (allemaal zeer rechts van origine)
pi_19181080
quote:
Op zondag 16 mei 2004 20:49 schreef TechXP het volgende:

[..]

In principe is dit topic niet echt nuttig. Kon eigenlijk wel in het PvdD-algemene topic.
Eindelijk iemand van eigen kleur (PvdD) die het toegeeft, dat zie ik graag
  zondag 16 mei 2004 @ 21:53:02 #40
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19181220
Mja, de openingspost met alleen "Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!" is al heel erg mager, daarnaast gaat de discussie ook nergens over, met "dank" aan Mr_Wimpenny die denkt zijn linksfobie te moeten uiten op een manier waarop het dus geen discussie meer is.

Kort nieuws over de PvdD kan in: Maurice de Hond peilt doorbraak Partij voor de Dieren

Slotje.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')