Een goed initiatief, maar bij voorbaat kansloos. Jammer.quote:Iraki's doen in Duitsland aangifte tegen Rumsfeld
KARLSRUHE/NEW YORK - Vier Iraakse burgers en de Amerikaanse burgerrechtenorganisatie CCR hebben dinsdag bij het Duitse Openbaar Ministerie (OM) in Karlsruhe aangifte gedaan tegen de Amerikaanse minister van Defensie Rumsfeld.
De indieners van de klacht willen dat Rumsfeld en een aantal andere Amerikaanse functionarissen worden vervolgd wegens marteling en oorlogsmisdaden. De vier Iraki's waren in de beruchte Abu Ghraib-gevangenis blootgesteld aan mishandeling, elektroshocks, seksueel misbruik en het onthouden van slaap en voedsel, stelde het CCR.
De overige beschuldigden zijn voormalig directeur Tenet van de Amerikaanse inlichtingendienst CIA, onderminister Cambone van Defensie, de topmilitair Sanchez en zes andere hooggeplaatste officieren. Volgens de Duitse televisie maakt de aangifte nauwelijks kans. De procureur-generaal kan al meteen de klacht als onhoudbaar van tafel vegen. Verder kan het OM bij aangiftes over misdrijven in het buitenland van vervolging afzien als de beschuldigde zich niet in Duitsland ophoudt.
ANP
Bron: LC
quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:20 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Een goed initiatief, maar bij voorbaat kansloos. Jammer.
Mag ik je vragen waarom jij in een hoerastemming verkeert aangaande dit feit (en dan graag iets meer dan 'links heeft een hekel aan die man, dus het is vet gaaf!')?quote:
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:28 schreef Verbal het volgende:
Wat heeft die man in jouw ogen goed gedaan dat hij dergelijke adoratie van jouw kant verdient?
V.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:33 schreef Sidekick het volgende:
zoals het nieuwste schandaal: nog meer foto's: http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4067775.stm
/>
Hele columnquote:Is this American?
Ongoing Guantanamo torture has nation in denial
AUSTIN -- It is both peculiar and chilling to find oneself discussing the problem of American torture. I have considered support of basic human rights and dignity so much a part of our national identity that this feels as strange as though I'd suddenly become Chinese or found Fidel Castro in the refrigerator.
One's first response to the report by the International Red Cross about torture at our prison at Guantanamo is denial. "I don't want to think about it; I don't want to hear about it; we're the good guys, they're the bad guys; shut up. And besides, they attacked us first."
But our country has opposed torture since its founding. One of our founding principles is that cruel and unusual punishment is both illegal and wrong. Every year, our State Department issues a report grading other countries on their support for or violations of human rights.
The first requirement here is that we look at what we are doing -- and not blink, not use euphemisms. Despite the Red Cross' polite language, this is not "tantamount to torture." It's torture. It is not "detainee abuse." It's torture. If they were doing it to you, you would know it was torture. It must be hidden away, because it's happening in Cuba or elsewhere abroad.
Yes, it's true, we did sort of know this already. It was clear when the Abu Ghraib scandal broke in Iraq that the infection had come from Guantanamo. The infamous memos by Alberto Gonzales, our next attorney general, and by John Ashcroft's "Justice" Department pretty well laid it out.
http://www.nieuws.nl/bericht/5/50934quote:Ook 'problemen' bij militaire detentiecentra VS in Afghanistan
Uitgegeven op 03 december 2004 om 19:50 uur
In Amerikaanse militaire detentiecentra in Afghanistan doen zich problemen voor die kunnen leiden tot dezelfde vormen van misbruik van gevangenen als in Irak. Dat is de conclusie van brigadegeneraal Charles Jacoby, die onderzoek heeft gedaan naar de behandeling van gevangenen in Afghanistan.
Jacoby's bevindingen staan in een rapport dat is opgesteld voor het ministerie van defensie. Het onderzoek is nog niet openbaar gemaakt, maar de krant The Washington Post kreeg via bronnen bij het Pentagon informatie uit het rapport toegespeeld.
Jacoby stelt dat er in Afghanistan, net als in Irak, onvoldoende toezicht wordt uitgeoefend op de behandeling van gevangenen door het militair personeel en dat regels met betrekking tot het verhoor van gedetineerden niet worden gehandhaafd. De legerinspecteur concludeert dat die omstandigheden ,,de mogelijkheid scheppen voor dezelfde vormen van misbruik als in de Abu Ghraib-gevangenis bij Bagdad".
Concrete gevallen van ernstig misbruik van gevangenen heeft Jacoby niet gevonden, aldus een zegsman van het leger. Wel heeft de generaal enkele gevallen beschreven van ,,ongepast gebruik van rectale onderzoeken" bij gevangenen en commandanten ter plaatse gesommeerd daar een einde aan te maken. Het onderzoeksrapport wordt waarschijnlijk openbaar gemaakt nadat het is besproken door de Amerikaanse legertop.
[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:28 schreef Verbal het volgende:
Mag ik je vragen waarom jij in een hoerastemming verkeert aangaande dit feit (en dan graag iets meer dan 'links heeft een hekel aan die man, dus het is vet gaaf!')?
Wat heeft die man in jouw ogen goed gedaan dat hij dergelijke adoratie van jouw kant verdient?
V.
Verder heeft links de schurft aan hem, wat iig retecool is.quote:Old Europe.
Overtuigende argumenten...quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
[..]
Verder heeft links de schurft aan hem, wat iig retecool is.
Hij legde simpelweg de vinger op de zere plek: het eeuwige anti-amerikanisme van Frankrijk, gecombineerd met het opportunistische anti-amerikanisme van de SPD versus de rest van Europa. Ik hoop overigens dat we binnen de EU en VN hier vrolijk over verder ruzieen. Het plat leggen van dergelijke organisaties is een zege voor de wereld.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:12 schreef zakjapannertje het volgende:
Bush is inmiddels volop bezig de banden met oa het 'Oude' Europa te herstellenik denk/hoop dat Rumsfeld het nu wel laat om af te geven op respectabele landen die het soms niet met hem eens zijn
Jij komt overigens niet verder dan zuur anti-amerikanisme...quote:
Hetzelfde Frankrijk dat zo'n beetje als eerste steun betuigde aan Amerika na 9/11 en daarna tot op de sokken werd afgefikt omdat ze niet klakke- en hersenloos mee wilden doen met het landjepik van de Bushies. Tot aan het pathetische 'Freedom Fries'-geneuzel aan toe.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hij legde simpelweg de vinger op de zere plek: het eeuwige anti-amerikanisme van Frankrijk
Ik ben niet anti-Amerikaans.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:18 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jij komt overigens niet verder dan zuur anti-amerikanisme...
Frankrijk is en was niet eeuwig anti-Amerika, wel tegen een te bemoeizuchtige Amerika, mi terecht, wat over Dld valt te vertellen over moraliteit en oorlog geldt net zo goed voor elk ander land, ook voor bv. de VS, na Vietnam lijkt men niets te hebben geleerd daar, helaasquote:Op zaterdag 4 december 2004 17:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hij legde simpelweg de vinger op de zere plek: het eeuwige anti-amerikanisme van Frankrijk, gecombineerd met het opportunistische anti-amerikanisme van de SPD versus de rest van Europa. Ik hoop overigens dat we binnen de EU en VN hier vrolijk over verder ruzieen. Het plat leggen van dergelijke organisaties is een zege voor de wereld.
Verder durf ik Frankrijk, met corrupte boef als Chirac aan de leiding, geen respectabel land te noemen. De Duitsers kan je maar beter negeren in dit soort zaken, die kunnen niet helder nadenken over oorlog en vrede, wat door Schroeder handig is uitgebuit om de verkiezingen te winnen.
Jouw gebrek aan zelfkennis is werkelijk wonderbaarlijk. En zuur ben je zeker.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:22 schreef Verbal het volgende:
Ik ben niet anti-Amerikaans.
Maar ik zal het je gezien je beperkingen niet al te euvel duiden.
V.
Met de mond belijdne heet dat.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:20 schreef Verbal het volgende:
Hetzelfde Frankrijk dat zo'n beetje als eerste steun betuigde aan Amerika na 9/11
Er is geen landjepik.quote:en daarna tot op de sokken werd afgefikt omdat ze niet klakke- en hersenloos mee wilden doen met het landjepik van de Bushies.
Sinds wanneer is de regering-Bush verantwoordelijk voor menukaarten?quote:Tot aan het pathetische 'Freedom Fries'-geneuzel aan toe.
Nee. Maar het is wel een van zijn meest rake citaten.quote:Maar goed. Die ene quote van twee woorden maakt die man voor jou een held.
Zo lang de VS niet naar je pijpen dansen zal je het waarschijnlijk sip blijven vinden.quote:Tsja, ik vind het sip.
Vervolgens voeren de Fransen een soortgelijke actie uit in Cote d'Ivoir en niemand die het erg vindt. Zoals ze al sinds de jaren '60 in Afrika gevraagd en ongevraagd te keer gaan. Buiten de geliefde "babbelbox aan de Hudson" om. Hypocriet? Zeker.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:25 schreef zakjapannertje het volgende:
Frankrijk is en was niet eeuwig anti-Amerika, wel tegen een te bemoeizuchtige Amerika, mi terecht, wat over Dld valt te vertellen over moraliteit en oorlog geldt net zo goed voor elk ander land, ook voor bv. de VS, na Vietnam lijkt men niets te hebben geleerd daar, helaas
diplomatie helpt weinig als je, de Fransen in dit geval, wordt aangevallen, wat in Ivoorkust helaas is gebeurd, of de Fransen dat netjes hebben afgehandeld, er zijn burgerslachtoffers gevallen, is wel twijfelachtig, maar de omstandigheden wens je niemand ook toe, de aanwezigheid van Frankrijk daar is mi niet onredelijk, als ze maar de soevereiniteit respecteren vh land en de vrede daar bewarenquote:Op zaterdag 4 december 2004 18:00 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Vervolgens voeren de Fransen een soortgelijke actie uit in Cote d'Ivoir en niemand die het erg vindt. Zoals ze al sinds de jaren '60 in Afrika gevraagd en ongevraagd te keer gaan. Buiten de geliefde "babbelbox aan de Hudson" om. Hypocriet? Zeker.
De Fransen zijn m.i. alleen tegen een bemoezuchtig Amerika omdat het vaak ten koste van hun eigen bemoeizucht, machten invloed gaat.
De Duitsers zijn veel te emotioneel om rationeel over oorlog te oordelen op dit moment. "Poultry with BMW's".
Nee, dat is gewoon een gebrek aan inzicht aan jouw kant. Och, zolang ik het verschil kan onderscheiden, mag jij er wat mij betreft -zoals wel vaker- best naast zitten.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jouw gebrek aan zelfkennis is werkelijk wonderbaarlijk.
Met regelmaat, zeker. Gelukkig tegen de juiste mensen.quote:En zuur ben je zeker.
Dat is wederkerig. Je zal het mij niet euvel duiden. Maar dat zal ik jou niet euvel duiden.quote:Maar ik zal het gezien jouw lidmaatschap van GroenLinks niet al te euvel duiden.
Wat een kul. Jij impliceert dus dat de Fransen de aanslagen van 9/11 wellicht niet erg vonden? Of bedoel je te zeggen dat iedereen die de aanslagen van 9/11 erg vond en dat ook zei dan maar de huidige Amerikaanse regering kritiekloos moet volgen in wat voor misleide(nde) wanpraktijken waar ook ter wereld?quote:
O nee, da's waar ook. Ze doen het voor het soevereine volk van Irak.quote:Er is geen landjepik.
Republikeinen in het Congres dan, same differencequote:Sinds wanneer is de regering-Bush verantwoordelijk voor menukaarten?
Nee, het is een dieptrieste tekst. Hoe dan ook, jij hebt mijn vraag dus niet volledig beantwoord.quote:Nee. Maar het is wel een van zijn meest rake citaten.
de VS zullen nooit naar mijn pijpen dansen, en evenmin naar de jouwe. Maar ik hoop wel dat ze ooit het licht zien en die aangetoonde boevenbende het Witte Huis uittrappen. Maar dat was niet waar ik het over had. Ik bedoelde dat ik jouw adoratie van de man op basis van een stupide combinatie van twee woordjes sip vind.quote:Zo lang de VS niet naar je pijpen dansen zal je het waarschijnlijk sip blijven vinden.
De Verenigde Naties zijn ook aardig op de goede weg. [ Sudan Dafour, Israel - Palestina, drugoorlogen in Colombia etc. etc. etc.] Meteen maar achterhaalde mensenrechten afschaffen?quote:Op zaterdag 4 december 2004 14:33 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De verderfelijke linkse Conventie van Geneve wordt eindelijk niet meer gerespecteerd. Eindelijk is marteling van gevangenen weer toegestaan. Goed, na de Abu Graib-toestanden zijn er 20 van de 44 illegale handelingen verboden, maar met de resterende middelen zijn er nog volop mogelijkheden, zoals het nieuwste schandaal: nog meer foto's: http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4067775.stm
Dat impliceer ik dus duidelijk niet. Maar wat de Fransen deden was eerst afschuw tonen, en na een aantal maanden als vanouds tegenwerken en saboteren. En vervolgens zelf Ivoorkust binnenvallen zonder VN-mandaat.quote:Op zaterdag 4 december 2004 22:46 schreef Verbal het volgende:
Wat een kul. Jij impliceert dus dat de Fransen de aanslagen van 9/11 wellicht niet erg vonden? Of bedoel je te zeggen dat iedereen die de aanslagen van 9/11 erg vond en dat ook zei dan maar de huidige Amerikaanse regering kritiekloos moet volgen in wat voor misleide(nde) wanpraktijken waar ook ter wereld?
Jij weet net zo goed als ik dat de Amerikaanse missie eindig is.quote:O nee, da's waar ook. Ze doen het voor het soevereine volk van Irak.
En Democraten. Politieke relevantie?quote:Republikeinen in het Congres dan, same difference
Het is absoluut een dieptrieste tekst. Het is een grote tragedie van de westerse wereld. Daarom niet minder raak.quote:Nee, het is een dieptrieste tekst. Hoe dan ook, jij hebt mijn vraag dus niet volledig beantwoord.
De louche en corrupte bende van Clinton (Whitewater, S&L's, meineed, amnestieverklaringen voor half crimineel Arkansas etc) is na 8 jaar gewoon vertrokken, al heeft hij wel zijn afschuwelijke echtgenote in Washington gelaten. Deze president zal waarschijnlijk geen impeachment aan zijn broek krijgen wegens buitenechtelijke seks.quote:de VS zullen nooit naar mijn pijpen dansen, en evenmin naar de jouwe. Maar ik hoop wel dat ze ooit het licht zien en die aangetoonde boevenbende het Witte Huis uittrappen. Maar dat was niet waar ik het over had. Ik bedoelde dat ik jouw adoratie van de man op basis van een stupide combinatie van twee woordjes sip vind.
ze werken anders wel samen met de VN en Afrikaanse landen om daar de rust en orde te bewaren, dat land kende etnische spanningen die op uitbarsten stond, dat land werd niet bepaald binnengevallen ook, het is waar dat Frankrijk vroeger hun belangen vooropstelden in de interventies in het land, maar de laatste jaren waren ze daar vooral om humanitaire redenen, en bovendien werden hun mensen slachtoffer van de etnische twistenquote:Op zaterdag 4 december 2004 19:53 schreef PJORourke het volgende:
De Fransen zijn zelf naar Ivoorkust gegaan, om daar de "orde" te herstellen. Pas later (na een aantal maanden) werden ze aangevallen, omdat de Ivorianen de Fransen "bezetters" vonden. Allemaal zonder VN-mandaat. Waar hebben we dat eerder gehoord?
het zou het wel moeten zijn, voor die situatie er is moet je afwegen wanneer wel in te grijpen en wanneer niet, met Irak waren de niet-oorlogsmiddelen niet uitgeput en was de oorlog dus voorbarigquote:Een oorlog is/wordt niet legitiem omdat een stempelmachine aan de Hudson goedkeuring geeft.
Ik stel me eens voor hoe ik gereageerd zou kunnen hebben als ik al eens meemaakte dat mensen zich dood hielden om vervolgens alsnog ergens een handgranaat vandaan te toveren waarmee ze zichzelf en degenen in hun buurt opbliezen. Een deel van je vriendenclub zal maar zo aan hun einde gekomen zijn...quote:Op dinsdag 16 november 2004 12:55 schreef Sater het volgende:
[..]
Zag vanochtend de journaalbeelden van een opgefokte marinier die een gewonde Irakees doodschoot in een moskee van Fallujah. Te horen was hoe hij en zijn maat constateerden dat de Irakeze bastaard nog niet dood was. De schutter is op non - actief gesteld. Volgens een woordvoerd wordt nagegaan of de dader al dan niet te recht heeft gehandeld.
Monsterlijke marinier? Of kwestie van legerindoctrinatie?
Schutter kan zich [laten] verdedigen met het argument: slechts legale richtlijnen uit te hebben gevoerd.quote:Op zondag 5 december 2004 10:16 schreef sjun het volgende:
[..]
Ik stel me eens voor hoe ik gereageerd zou kunnen hebben als ik al eens meemaakte dat mensen zich dood hielden om vervolgens alsnog ergens een handgranaat vandaan te toveren waarmee ze zichzelf en degenen in hun buurt opbliezen. Een deel van je vriendenclub zal maar zo aan hun einde gekomen zijn...
Het geeft natuurlijk geen pas om een weerloze gewonde af te knallen maar met de gevoerde oorlogstactiek waarbij religieuze zelfmoordenaars zijn ingezet vind ik het niet vreemd dat mariniers dergelijke risico's op een vroegtijdig overlijden wensen te minimaliseren.
Terecht dat de schutter op non-actief is gesteld. Ik vermoed echter dat we het fijne van de zaak nooit zullen vernemen al was het maar dat het hier om een zeer dunne lijn gaat tussen misdadige moord en verantwoord ingrijpen...
Als het een pure voorzorgsmaatregel was geweest om te voorkomen dat de Iraki zichzelf en de soldaten zou opblazen... is het dan logisch dat de betreffende marinier de man tot op een halve meter nadert, vervolgens uitgebreid gaat roepen dat 'deze nog leeft' om hem vervolgens point blank voor zijn hersens te knallen?quote:Op zondag 5 december 2004 10:16 schreef sjun het volgende:
[..]
Ik stel me eens voor hoe ik gereageerd zou kunnen hebben als ik al eens meemaakte dat mensen zich dood hielden om vervolgens alsnog ergens een handgranaat vandaan te toveren waarmee ze zichzelf en degenen in hun buurt opbliezen. Een deel van je vriendenclub zal maar zo aan hun einde gekomen zijn...
Het geeft natuurlijk geen pas om een weerloze gewonde af te knallen maar met de gevoerde oorlogstactiek waarbij religieuze zelfmoordenaars zijn ingezet vind ik het niet vreemd dat mariniers dergelijke risico's op een vroegtijdig overlijden wensen te minimaliseren.
Terecht dat de schutter op non-actief is gesteld. Ik vermoed echter dat we het fijne van de zaak nooit zullen vernemen al was het maar dat het hier om een zeer dunne lijn gaat tussen misdadige moord en verantwoord ingrijpen...
Bron: The Independentquote:Republicans and neo-cons call for 'arrogant' Rumsfeld to quit
Donald Rumsfeld, the US Defence Secretary, is under attack from fellow Republicans on Capitol Hill for not sending more troops to Iraq, and for failing to provide enough protection for those who are there.
Only a fortnight ago, the White House announced that President George Bush had asked Mr Rumsfeld, 72, to stay on into his second term. Since then at least four senior Republican senators, as well as William Kristol, the editor of The Weekly Standard, the neo-conservatives' house magazine, have called for his dismissal.
Mr Rumsfeld's latest troubles began when he shrugged off a US National Guardsman's complaint that military vehicles did not have adequate armour. "You have to go to war with the army you have, not the army you might like," he responded in words seized on by critics as evidence of arrogance and being out of touch with the reality of a war in which some 1,300 US soldiers have been killed.
The remark was "very troubling", said Senator Susan Collins of Maine, adding her voice to those of John McCain, Chuck Nagel and Trent Lott, the former Senate majority leader.
The US National Guard also announced yesterday that its recruiting was running 30 per cent below requirements, raising the risk of manpower strains. The Guard accounts for a quarter of total US troop strength in Iraq, crucial in the run-up to the elections scheduled for the end of January.
But for Mr Rumsfeld to step down now would amount to an admission that major mistakes had been made in Iraq - highly unlikely from a president who is famously reluctant to admit to the slightest error.
The grumbling is also audible within the military high command at the Pentagon, which has long been unhappy at Mr Rumsfeld's insistence on fighting the war in Iraq with what, in their view, is too small a force without enough armour.
General Norman Schwarzkopf, the commander in the 1990-91 Gulf War, said: "I was angry when he laid it all on the army, as if he, as the Secretary of Defence, didn't have anything to do with the army."
De Nederlandse aanpak is vriendelijker en effectiever. Bedreigd door een jongetje met een [speelgoed]pistool? Kereltje, én toegestroomde familie c.q. vrienden beminnelijk toespreken. In ruil voor [speelgoed]pistool een voetbal aanbieden. Ruil overigens gelukt. Amerikaanse aanpak is meer eerst schieten, dan praten.quote:Op zondag 19 december 2004 12:23 schreef Monidique het volgende:
Ach, uiteindelijk kán alles en iedereen een bedreiging zijn. Dit schietincident is gewoon een van de vele oorlogsmisdaden begaan door Amerikanen in Irak. En, uiteraard, Rumsfeld is volledig verantwoordelijk voor deze misdaden door onder andere marteling te propageren.
quote:Op dinsdag 21 december 2004 07:11 schreef Sater het volgende:
Indertijd werd Nixon afgezet vanwege Watergate. Een pekelzondetje vergeleken bij de oorlogsmisdaden van Bush. Afzetten!!!
http://washingtontimes.com/upi-breaking/20041220-013312-4438r.htmquote:An FBI document suggests the president authorized inhumane interrogation methods against Iraqi detainees, the American Civil Liberties Union said Monday.
Amerika is nooit van 'old Europe' weggelopen, er was/is enkel een meningsverschil inzake Irak, de Fransen en de Duitsers zijn wel gewoon op vrij grote schaal aanwezig in Afghanistan.quote:Op zaterdag 4 december 2004 17:14 schreef Monidique het volgende:
Ach ja, Amerika komt nu inderdaad op knietjes naar 'Old Europe' kruipen om toch alsjeblieft mee te helpen met de oorlog in Irak.
onzinquote:Het is niet vreemd dat Rumsfeld blijft, het is immers een oorlogscrimineel en zo´n man past goed in een kabinet waarin ook Gonzales zit.
Er is echter wel een 'verwijdering' van de VS te bespeuren in Europa en met name in de publieke opinie. Op militair gebied werkt men nog steeds zonder grote problemen samen.quote:Op dinsdag 21 december 2004 11:10 schreef sp3c het volgende:
Amerika is nooit van 'old Europe' weggelopen, er was/is enkel een meningsverschil inzake Irak, de Fransen en de Duitsers zijn wel gewoon op vrij grote schaal aanwezig in Afghanistan.
Dat Rumsfeld het nodig vind om dan een beetje te zitten schelden verandert daar weinig aan, vergeet niet dat er ook duitse en franse politici zijn die flink terug schelden.
Ik kan me niet voorstellen dat de regering in de VS uberhaupt blij was met die opmerking.
Waar men nu zwaar over valt is het stempelen van overlijdensberichten aan familie omdat Rumsfeld het te druk had om de brieven zelf te tekenen en hij ligt ook zwaar onder vuur over zijn antwoorden aan een soldaat die doodleuk tijdens een bezoekje van Rumsfeld vroeg waarom ze zonder gepantserde voertuigen moesten rondrijden in een gebied waar om de haverklap granaten, mijnen en bommen geplant worden.quote:hij is een idioot (daarom past hij wel bij Bush) maar geen oorlogsmisdadiger althans daar heb ik vooralsnog geen harde bewijzen voor gezien.
Daar ben ik het allemaal verder wel mee eens enzo en dat hij moet aftreden roep ik nu ook al enige tijd (sinds dat kinderachte oud/nieuw europa geblaat) Natuurlijk moet hij zijn handtekening onder die brieven zetten, natuurlijk hadden ze van te voren meer lange termijn moeten denken maar om nu te roepen dat hij een oorlogsmisdadiger is. Dat krijg je met burgers op zulke posten I guessquote:Op dinsdag 21 december 2004 11:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is echter wel een 'verwijdering' van de VS te bespeuren in Europa en met name in de publieke opinie. Op militair gebied werkt men nog steeds zonder grote problemen samen.
Overigens zijn de opmerkingen van Rumsfeld richting Europa vooral voor 'eigen' consumptie, dat soort taal doet het goed bij de meeste republikeinse kiezers die een nogal vreemd idee hebben over hun eigen land.
[..]
Waar men nu zwaar over valt is het stempelen van overlijdensberichten aan familie omdat Rumsfeld het te druk had om de brieven zelf te tekenen en hij ligt ook zwaar onder vuur over zijn antwoorden aan een soldaat die doodleuk tijdens een bezoekje van Rumsfeld vroeg waarom ze zonder gepantserde voertuigen moesten rondrijden in een gebied waar om de haverklap granaten, mijnen en bommen geplant worden.
Zijn totale gebrek aan visie voor de invasie en de keuzes die hij toen maakte tegen de adviezen van de legertop in begint hem ook op te breken nu de VS meer en meer troepen voor steeds langere periodes naar Irak moet sturen.
Zie hier voor gerelateerde berichten:
http://www.newsday.com/ne(...)editorials-headlines
http://www.editorandpubli(...)ontent_id=1000739870
http://news.ft.com/cms/s/(...)45-00000e2511c8.html
Wat hem nu echt opbreekt zijn zaken waaraan wij het minst zwaar tillen...maar da's Amerika voor je.
Denk dat eerst genoemden nog luisterden naar de vox populi. Bush hoort slechts woorden, zonder ze te verstaan. Behalve als het [duivelse] inblazingen van Rummyboy c.s. betreft. Benieuwd hoe onze New Born Christian de geboorte van Christus beleeft. Vast en zeker kerkgang en kerstdiner met kalkoen! George en Ronny gezellig knuffelig?quote:Op woensdag 22 december 2004 00:34 schreef faustkern het volgende:
Nixon has Kissinger en Bush heeft Rumsfeld. Daar is alles mee gezegd denk ik.
http://cnn.netscape.cnn.com/ns/news/story.jsp?id=2004122409020002473435&dt=20041224090200&w=RTR&coview=quote:U.S. Defense Secretary Donald Rumsfeld on Friday took a delighted dig at the media after troops he was visiting in Iraq complained their good works were ignored by the press while disasters grabbed the headlines.
A soldier at his first stop in Mosul asked Rumsfeld how the "propaganda" worked?
Rumsfeld, under attack since he appeared to brush aside a question about poor equipment from a U.S. soldier in Kuwait that later turned out to have been composed with help from a reporter, jumped at the opportunity to turn the tables.
"That doesn't sound like a question placed by the press," he told his audience to loud applause.
A few hours later in Tikrit, the same frustration surfaced with another soldier complaining that she had a hard time explaining what they were doing in Iraq when she got back home and asking what could be done to get past the bad press.
Rumsfeld said the message was getting through anyway.
"I think the country does ]understand that we lost 3,000 people on September 11th and the fact that those people were operating in this part of the world ... You've seen the evil up close and personal, you know the danger that this poses.
"What you're doing is important. I think the American people get it."
Tja, de [militaire] wereld wil bedrogen zijn.quote:Op zaterdag 25 december 2004 15:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://cnn.netscape.cnn.com/ns/news/story.jsp?id=2004122409020002473435&dt=20041224090200&w=RTR&coview=
God, ja, de militairen zouden er es een keer achterkomen dat Irak absoluut niets met '11 September' te maken heeft, dat mag natuurlijk niet gebeuren.
Het zou een soortgelijke schok veroorzaken als bekend werd dat GreenPeace eigenlijk vooral een sekte is, Frankrijk en Duitsland goed verdienden aan de handelscontracten met vertegenwoordigers van Saddam Hoessein en zij daarom alleen maar minder konden wroden van een oorlog, Saddam Hoessein niet anders kon doen dan de knoet erover om de openbare orde te kunnen handhaven, Yasser Arafat het palestijnse volk gebruikte voor persoonlijke verrijking en macht en dus belang had bij een pertinente oorlog met Israël en in beeld komt dat Iran tracht haar islamitische revolutie te exporteren om de wereldse macht van de Shi'a leiders wat te vergroten.quote:Op zaterdag 25 december 2004 15:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://cnn.netscape.cnn.com/ns/news/story.jsp?id=2004122409020002473435&dt=20041224090200&w=RTR&coview=
God, ja, de militairen zouden er es een keer achterkomen dat Irak absoluut niets met '11 September' te maken heeft, dat mag natuurlijk niet gebeuren.
Bron: www.nu.nlquote:Schimmige CIA-jet brengt verdachten naar martellanden
WASHINGTON - De Amerikaanse geheime dienst CIA laat terreurverdachten met een schimmig vliegtuig overbrengen naar landen waar wordt gemarteld. Dit meldt de krant Washington Post maandag (plaatselijke tijd) op basis van eigen onderzoek.
Het toestel, een Gulfstream V, staat geregistreerd op een bedrijf waarvan de eigenaren zijn geboren in de jaren '40, '50 en '60. Hun sofi-nummers zijn echter pas uitgegeven vanaf 1998.
Het vliegtuig is op tal van plaatsen wereldwijd gezien. Andere media hadden eerder al gemeld dat de VS verdachten over laten brengen naar landen waar wordt gemarteld.
Bron: www.cnn.comquote:Pentagon: Rumsfeld misspoke on Flight 93 crash
Defense secretary's remark to troops fuels conspiracy theories
WASHINGTON (CNN) -- A comment Defense Secretary Donald Rumsfeld made during a Christmas Eve address to U.S. troops in Baghdad has sparked new conspiracy theories about the terrorist attacks of September 11, 2001.
In the speech, Rumsfeld made a passing reference to United Airlines Flight 93, which crashed in Pennsylvania after passengers attempted to stop al Qaeda hijackers.
But in his remarks, Rumsfeld referred to the "the people who attacked the United States in New York, shot down the plane over Pennsylvania."
A Pentagon spokesman insisted that Rumsfeld simply misspoke, but Internet conspiracy theorists seized on the reference to the plane having been shot down.
"Was it a slip of the tongue? Was it an error? Or was it the truth, finally being dropped on the public more than three years after the tragedy" asked a posting on the Web site WorldNetDaily.com.
Some people remain skeptical of U.S. government statements that, despite a presidential authorization, no planes were shot down September 11, and rumors still circulate that a U.S. military plane shot the airliner down over Shanksville, Pennsylvania.
A Pentagon spokesman insists Rumsfeld has not changed his opinion that the plane crashed as the result of an onboard struggle between passengers and terrorists.
The independent panel charged with investigating the terrorist attacks concluded that the hijackers intentionally crashed Flight 93, apparently because they feared the passengers would overwhelm them.
Ja, sjun, hunnie doen het ook.quote:Op maandag 27 december 2004 09:37 schreef sjun het volgende:
[..]
Het zou een soortgelijke schok veroorzaken als bekend werd dat GreenPeace eigenlijk vooral een sekte is, Frankrijk en Duitsland goed verdienden aan de handelscontracten met vertegenwoordigers van Saddam Hoessein en zij daarom alleen maar minder konden wroden van een oorlog, Saddam Hoessein niet anders kon doen dan de knoet erover om de openbare orde te kunnen handhaven, Yasser Arafat het palestijnse volk gebruikte voor persoonlijke verrijking en macht en dus belang had bij een pertinente oorlog met Israël en in beeld komt dat Iran tracht haar islamitische revolutie te exporteren om de wereldse macht van de Shi'a leiders wat te vergroten.
Ronny de poot onder George Walker.quote:Op woensdag 22 december 2004 00:34 schreef faustkern het volgende:
Nixon has Kissinger en Bush heeft Rumsfeld. Daar is alles mee gezegd denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |