En het is niet Stephen Malkmus, maar de gitarist van Pavement...quote:Hoe heet Spiral Stairs van Pavement eigenlijk in het echt?
quote:Op zondag 9 mei 2004 18:24 schreef bukgeit het volgende:
Jerry Lee Lewis. Hail hail rock 'n roll!
Ssst!quote:Op zondag 9 mei 2004 23:41 schreef bigshadow het volgende:
Met alle respect naar de mensen van de ranglijst, en ik weet dat jullie bimmel heel erg aardig vinden, ik heb echt meer punten als de vriendelijke vriend
On topic: Opgezocht, zeer bekende naam!
quote:Op zondag 9 mei 2004 23:41 schreef bigshadow het volgende:
Met alle respect naar de mensen van de ranglijst, en ik weet dat jullie bimmel heel erg aardig vinden, ik heb echt meer punten als de vriendelijke vriend
On topic: Opgezocht, zeer bekende naam!
platenlabel heb je goedquote:Op maandag 10 mei 2004 09:13 schreef Mark het volgende:
Real World? Ik weet niet wie daar achter zit, misschien hijzelf?
Inderdaad Peter Gabrielquote:Op maandag 10 mei 2004 09:18 schreef PogueMahone het volgende:
peter gabriel?
oei, dat weet ik nietquote:Op maandag 10 mei 2004 09:32 schreef Mark het volgende:
Doe maar een vraag waarmee ik zelf mijn punt kan scoren
quote:Op maandag 10 mei 2004 10:17 schreef Mark het volgende:
Midnight Oil?
die had ik idd ook al bijna ingetikt hierquote:Op maandag 10 mei 2004 11:28 schreef scanman01 het volgende:
Ik weet dat de bijnaam van Jean Harlow Baby Jean was.. maar dan zit ik vast in het verkeerde topic.
IDD! Sorry, was even weg....quote:Op maandag 10 mei 2004 11:14 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Die zangeres van Mother's Finest, Joyce Kennedy, toch?
quote:Op maandag 10 mei 2004 11:52 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Bros?
538 zendt de Grandmix tergenwoordig uit, maar vroeger heette ie de Monstermix dus die tel ik goed. Dat is 2.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:11 schreef TheSilentEnigma het volgende:
de-grote-5-3-8-eindejaars-super-mix? geen idee. ken wel de 'megamix'.......
haha, ik ken hem niet maar wel origineelquote:Op maandag 10 mei 2004 13:17 schreef Berkery het volgende:
De laatste keer dat ik zo'n jaarmix hoorde was in 1985 geloof ik
De EO Ronduit Gospel Potpourri![]()
inderdaadquote:Op maandag 10 mei 2004 13:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
dance smash mix
Doorgestoken kaart! Arbitragecommissie gewenst! Strafpunten geeist!quote:Op maandag 10 mei 2004 13:50 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Nu krijg ik zomaar een punt omdat ik een dom antwoord geef dat niet eens goed is en een antwoord gok dat een beetje in de buurt komt........
IGGY
Geen idee.....Nøørs deze keer¿quote:Op maandag 10 mei 2004 14:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Maar goed, een nieuwe vraag. Ik doe 'm even makkelijk, want ik moet zo naar de dierenarts.
Welke cd is dit?
[afbeelding]
Dit noemt mevrouw makkelijk...quote:Op maandag 10 mei 2004 14:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Maar goed, een nieuwe vraag. Ik doe 'm even makkelijk, want ik moet zo naar de dierenarts.
Welke cd is dit?
[afbeelding]
We zien je toch wel terug, he?quote:Op maandag 10 mei 2004 14:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:
ik moet zo naar de dierenarts.
Tja, het is een vrij recente cd van een niet al te onbekende band........quote:Op maandag 10 mei 2004 15:08 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dit noemt mevrouw makkelijk...
Nope. Uberhaupt niet Scandinavischquote:Op maandag 10 mei 2004 15:03 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Geen idee.....Nøørs deze keer¿
Het is inderdaad Travis, en inderdaad hun laatste cd. Zonde dat je 'm niet kent, want het is echt een juweeltjequote:Op maandag 10 mei 2004 15:15 schreef Z het volgende:
Travis. Geen idee welke CD, de laatste van hun ken ik niet..
Nou, mijn vriendinnetje vind Travis leuk en heeft twee CD's van ze. Ik vind het wel fijne muziek voor een regenachtige zondag ofzo, en niet te vaak. In Amerika worden ze overigens als Engels indie bandje gezien (net als Doves en British Sea Power), ik hoor ze namelijk regelmatig op 'mijn' indie zender voorbij komen!quote:Op maandag 10 mei 2004 15:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Het is inderdaad Travis, en inderdaad hun laatste cd. Zonde dat je 'm niet kent, want het is echt een juweeltje
Ik was ook niet zo'n fan, tot dat ik ze tijdens een suffe Sony-presentatie 3 akoestische zag spelen......![]()
Too many memories?quote:Op maandag 10 mei 2004 16:28 schreef Mark het volgende:
Hmm, zeker aantal nummers op de plaat....
* TheSilentEnigma lepelt een puntje naar binnen bij BIGSHADOWquote:Op maandag 10 mei 2004 16:34 schreef bigshadow het volgende:
12 memories natuurlijk
En het erge is dat ik het ook zonder de hints het antwoord had geweten, het is namelijk best een aardige plaat, ik heb um dus ookquote:Op maandag 10 mei 2004 16:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
* bigshadow lepelt een puntje naar binnen bij BIGSHADOW
kunnen we niet 1 hintje krijgen? want als je zo alleen een hoes plaatst moet je maar heel toevallig da ding in je kast hebben staanquote:Op maandag 10 mei 2004 16:47 schreef bigshadow het volgende:
[..]
En het erge is dat ik het ook zonder de hints het antwoord had geweten, het is namelijk best een aardige plaat, ik heb um dus ook
Nieuwe poging .... Welke plaat is dit dan?
[afbeelding]
Een vraag te gelijk ajb...quote:Op maandag 10 mei 2004 16:49 schreef Troy het volgende:
welke nederlandse band gebruikte de omstreden black panther uitspraak:" Stick 'em up motherfucker, we've come for whats ours"
Silence is easy...quote:Op maandag 10 mei 2004 16:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Starsailor
Heel goed, ik kaats terug naar TSE +1 daarvoorquote:Op maandag 10 mei 2004 16:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Starsailor
quote:Op maandag 10 mei 2004 16:57 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Heel goed, ik kaats terug naar TSE +1 daarvoor
De albumtitel is btw silence is easy
door caching hiero op mn werk ververst mn pagina niet altijd lekker vandaar dat ik de posting boven mij gemist had (de posting boven mij die ook het juiste antwoord had)quote:Op maandag 10 mei 2004 16:55 schreef belsen het volgende:
[..]
Een vraag te gelijk ajb...
Degene die het vorige antwoord goed had verzint de nieuwe vraag. Meer info, zie de openingspost...
Je hebt gelijk, ik heb ut veranderdquote:Op maandag 10 mei 2004 16:58 schreef belsen het volgende:
[..]
En ajb de punten duidelijk aangeven...
Lees de openingspost ook even! Dan kan je ook (goed) meespelen!quote:Op maandag 10 mei 2004 16:58 schreef Troy het volgende:
[..]
door caching hiero op mn werk ververst mn pagina niet altijd lekker vandaar dat ik de posting boven mij gemist had (de posting boven mij die ook het juiste antwoord had)
quote:Op maandag 10 mei 2004 17:09 schreef belsen het volgende:
Desire Staris...
Ook leuk, maar nog niet doorgebroken.......quote:Op maandag 10 mei 2004 17:11 schreef belsen het volgende:
Ester de Sasiri
quote:Op maandag 10 mei 2004 17:14 schreef belsen het volgende:
Driester Aisse
quote:Op maandag 10 mei 2004 17:30 schreef belsen het volgende:
Astrid Seriese
quote:Op maandag 10 mei 2004 17:35 schreef Jimmy het volgende:
Gokje..
Bloem de Ligney?
quote:Op maandag 10 mei 2004 19:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Skik
Oja, die...quote:Op maandag 10 mei 2004 19:57 schreef belsen het volgende:
[..]
Nee, een jonge, veelbelovende band, die op het punt staat zijn eerste album uit te brengen...
Misschien ken je ze, omdat ze tweede zijn geworden bij de Grote Prijs van Nederland?quote:Op maandag 10 mei 2004 20:10 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Oja, die...
hoe moet je ze kennen dan?
quote:Op maandag 10 mei 2004 20:17 schreef bukgeit het volgende:
Kopna Kopna?
Morgen is de presentatie op de radio in Club 3 voor 12...quote:Op maandag 10 mei 2004 20:28 schreef bukgeit het volgende:
Zonder de dubbele naam-hint had ik het niet geraden. Ik ga luisteren!
Your song?quote:Op maandag 10 mei 2004 20:56 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ze gaan -al dan niet cryptisch- over neuken?
Your song's openingszin kan je op meerdere manieren interpreterenquote:Op maandag 10 mei 2004 21:00 schreef belsen het volgende:
[..]
Your song?
Het heeft iets te maken met deze dame...
[afbeelding]
quote:Op maandag 10 mei 2004 21:07 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Moulin Rouge
quote:Op maandag 10 mei 2004 21:29 schreef belsen het volgende:
Zero van The Smashing Pumpkins?
quote:Ik ben de chique struikrover, die je niet ziet uit angst
Ik geef al mijn geld uit aan er lekker uitzien en je aandacht trekken
De duivel neemt je radio en jouw platencollectie
Maar met hoe jij eruit ziet kom je volgend jaar al in aanmerking voor je ouwedag voorziening...
Nee hoor Ranja, is gewoon goed...quote:Op maandag 10 mei 2004 21:49 schreef bukgeit het volgende:
Is die struikrover Adam Ant? - Stand And Deliver
Punt en vraag voor Bukgeit!quote:I'm the dandy highwayman who you're too scared to mention
I spend my cash on looking flash and grabbing your attention
the devil take your stereo and your record collection!
the way you look you'll qualify for next year's old age pension!
Stand and deliver your money or your life!
try and use a mirror no bullet or a knife!
quote:Op maandag 10 mei 2004 22:09 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ivo Niehe
quote:Op maandag 10 mei 2004 22:20 schreef bukgeit het volgende:
Wim Rijken
plaats gelijk even een link naar je fantopic
Correct! Fan? BUKGEIT + 1quote:Op maandag 10 mei 2004 22:53 schreef bukgeit het volgende:
British Steel van Judas Priest
Nee, klassieker. Truste!quote:Op maandag 10 mei 2004 22:55 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Correct! Fan? BUKGEIT + 1
Welterusten, heren!
die had heeft/had toch lang haarquote:Op dinsdag 11 mei 2004 08:41 schreef dolle_hond het volgende:
frank farian
Bukgeit heeft het wat druk waarschijnlijk maar als ik zoek op Sven Väth vind ik deze meneer:quote:Op dinsdag 11 mei 2004 09:07 schreef PogueMahone het volgende:
sven vath
naam?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:20 schreef Ymke het volgende:
dat mens van jagger?
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:37 schreef PogueMahone het volgende:
Airplay telt (meer) mee
In de toekomst gaan die ook meetellen maar nu nog niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:37 schreef scanman01 het volgende:
Het gaat ook om gedownloadde platen nu?
Pas als die via een betaalsite gedownload worden. Kazaa en vergelijkbaren gaan natuurlijk nooit meetellen.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:40 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]
In de toekomst gaan die ook meetellen maar nu nog niet.
Precies, dank voor de annvulling.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Pas als die via een betaalsite gedownload worden. Kazaa en vergelijkbaren gaan natuurlijk nooit meetellen.
die ontvangt ook een eredoctoraat maar hem zoek ik nietquote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:51 schreef iggy_in_the_house het volgende:
alice cooper
Dan heb ik geen idee, ik had ergens gelezen dat hij een eredoctoraat zou krijgen maar ik was al vergeten voor watquote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:52 schreef PogueMahone het volgende:
[..]
die ontvangt ook een eredoctoraat maar hem zoek ik niet
Alice Cooper krijgt eredoctoraat van christelijke Universityquote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:54 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]
Dan heb ik geen idee, ik had ergens gelezen dat hij een eredoctoraat zou krijgen maar ik was al vergeten voor wat.
warm...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:54 schreef Mark het volgende:
Neil Young?
Ok dat is duidelijk dan, dank hiervoor.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 11:57 schreef Mark het volgende:
[..]
Alice Cooper krijgt eredoctoraat van christelijke University
In mijn tienerjaren was Alice Cooper, de father of shock rock, één van dé voorbeelden van rockers die zich inlieten met satanisme, drugs, en andere zaken waarmee christenen weinig op hebben. Maar Cooper zag halverwege de jaren '80 het Licht, en werd christen. Aan de grote klok hangen, deed hij het niet, en pas 2 jaar geleden kenmerkte Hard Music Magazine Cooper als een christian celebrity. De inmiddels 56-jarige rocker kreeg onlangs van het christelijke Grand Canyon University een eredoctoraat.
Nah, hoe kom je eropquote:Op dinsdag 11 mei 2004 12:14 schreef Berkery het volgende:
Graham Nash
Gokje natuurlijkquote:Op dinsdag 11 mei 2004 12:15 schreef PogueMahone het volgende:
[..]
Nah, hoe kom je erop
quote:Originally recorded in [..], the year of the first Live Aid concert (not to mention U.S.A. for Africa's "We Are the World"), the lyrics ofmock the popstar posing that accompanied those charitable events, suggesting that preening ego and public image were the chief motivations, and that wealthy musicians didn't really have much authority to speak on the consequences of poverty. Its sarcastic humor, as well as its musical adventurousness, foreshadowed the brilliant originality that was to follow during the
era, but
is a fully realized effort in itself.
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 12:29 schreef Troy het volgende:
bandaid - do they know its christmas?
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 12:35 schreef Troy het volgende:
Chumbawamba - pictures of starving children sell records
haha kan goed aan mij liggen hoor. hoe vaak ik al geen ooohhh jaaaa heb geroepen in dit topic is ontelbaar. ik denk gewoon te moeilijkquote:Op dinsdag 11 mei 2004 12:37 schreef Berkery het volgende:
[..]![]()
Het nummer is veel bekender, zozeer zelfs dat ik dacht dat dit een "makkie" zou zijn. Hint is in de maak.
Ook nietquote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:07 schreef ranja het volgende:
Hollywood beyond - What's the color of money
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:08 schreef Troy het volgende:
faith no more - we care a lot
ik was/ben een fan van de angeldust periode met mike pattonquote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:10 schreef Berkery het volgende:
[..]
![]()
Toen nog met Chuck Mosely achter de microfoon, ik zag zelf ook pas later dat de kenmerkende kop van Jim Martin op de achtergrond stond.
Troy + 1 en een nieuwe vraag!
nope helaasquote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:18 schreef Berkery het volgende:
Ik heb de film wel tig keer gezien maar niet erg bekend met de soundtrack....
Who wants to live forever![]()
dat is princes of the universe en die komt niet in de film voor maar staat wel op de soundtrackquote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:29 schreef ranja het volgende:
Misschien dat nummer wat ook als intro van de tv-serie Highlander wordt gebruikt?
Here we are, born to be king, I am immortal enzovoort. Geen idee van een titel.
Berkery+1 en een nieuwe vraagquote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:34 schreef Berkery het volgende:
...of is 't die scene van het autoritje? Hammer to fall of zoiets
Kind of Magic is wel degelijk een soundtrack. Met titels als "Don't lose your head", "who wants to live forever" en "Princess of the universe" kan dat ook haast niet anders natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:42 schreef ranja het volgende:
A kind of magic is toch niet een soundtrack? Kan me wel voorstellen dat ze nummers die ze op soundtracks gebruiken ook op plaat willen zetten maar dat A kind of magic soundtrack van Highlander zou zijn is nieuw voor me. Dacht ook dat die film ouder is dan het album trouwens.
AMG:quote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:42 schreef ranja het volgende:
A kind of magic is toch niet een soundtrack? Kan me wel voorstellen dat ze nummers die ze op soundtracks gebruiken ook op plaat willen zetten maar dat A kind of magic soundtrack van Highlander zou zijn is nieuw voor me. Dacht ook dat die film ouder is dan het album trouwens.
3 is goed, 5 reken ik goed, 2 en 4 isquote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:53 schreef RoofingBurner het volgende:
1 ....
2 ....before he sleeps in the sand.
3 .....but I sure know where I been
4 ....with make up
5 .....hitchhiked across the USA
Dat was de laatste!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:58 schreef scanman01 het volgende:
4 in Your favorite disguise (volgens mij)
Niet goed helaas.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 14:16 schreef Berkery het volgende:
Dit wordt gokken : Addicted to Love ?
Ken de film wel, maar kan het me niet herinneren.
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 14:21 schreef Troy het volgende:
Jamie o'neal - All by myself
Album is goed:Dquote:Op dinsdag 11 mei 2004 14:34 schreef iggy_in_the_house het volgende:
album: stained class
teksten: try suicide geloof ik?
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 14:40 schreef Berkery het volgende:
De tekst was geloof ik "Do it"
jij hebt em goed (caching op het werk dus mn pagina's verversen niet lekker. sorry)quote:Op dinsdag 11 mei 2004 14:38 schreef Mark het volgende:
Better by you, better than me van Stained Class
Edit: en de boodschap zou zijn: "Do it"
Ah! Nog iemand met een versleten F5-toets.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 14:44 schreef Troy het volgende:
[..]
jij hebt em goed (caching op het werk dus mn pagina's verversen niet lekker. sorry)
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 14:50 schreef RoofingBurner het volgende:
Metallica - Kill em All
Snel en goed, maar wie schreef het? Welk Queen-lid.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 15:04 schreef Mark het volgende:
Queen
Nee, nog 3 te gaan.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 15:05 schreef Troy het volgende:
roger taylor
Je hebt gelijk, ik dacht dat John Deacon de verantwoordelijke man was, wist ik eigenlijk zeker, maar bij AMG staat inderdaad dat ze alle 4 verantwoordelijk zijn. Ik geef me overquote:Op dinsdag 11 mei 2004 15:08 schreef Mark het volgende:
Volgens AMG schreven ze het alle 4, dus ik blijf bij mijn antwoord
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 15:17 schreef iggy_in_the_house het volgende:
ugly kid joe?
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 15:22 schreef Troy het volgende:
Kyuss
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 15:29 schreef Troy het volgende:
Slo burn dan:P
ik zie idd Josh Homme niet
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 15:40 schreef Troy het volgende:
Unida?
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 15:42 schreef scanman01 het volgende:
Extreme?