Goh... ik denk dat iemand best wel geinteresseerd is in het minidiskje met wat werkelijk gezegd isquote:
En die laatsten zijn bang voor herverkiezingen. Die zijn als de dood om afgerekend te worden voor hun uitverkooppolitiek. Beetje burgers treiteren maar geen enkele echte oplossing bieden voor bepaalde grote problemen.quote:Op woensdag 9 maart 2005 17:36 schreef klnvntrbyt het volgende:
Brinkhorst is onbetrouwbaar want hij voort een motie van de kamer niet uit. Als je een minister niet kunt vertrouwen omdat hij moties niet uitvoert, is er maar een optie, en dat is een motie van wantrouwen.
Die uiteraard wordt verworpen omdat CDA, D66 en VVD een meerderheid in de kamer hebben...
Zo, welke innovatie is er uit de Open Source hoek in de EU dan wel gekomen de laatste jaren? Buiten dat, hoezo wordt Open Source gehinderd door deze wet? Dat iets gepatenteerd is betekent niet dat het niet gebruikt kan worden in Open Source, betekent alleen dat er soms een financieele bijdrage verschuldigd is en dat toestemming door de patenthouder gegeven moet worden.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:57 schreef Koos Voos het volgende:
Brinkhorst, de grootste naoorlogse Nederlandse landverrader, komt blijkbaar met zijn ondemocratische en ronduit stuitende gedrag weg.. walgelijk gewoon.
Hiermee geeft Brinkhorst het startsein voor het einde van de Europese software innovatie en open source.. bravo D66 !![]()
Niet volgens het parlament, dat de SP er zo over denkt maakt het nog geen waarheid. Jouw term slaat dus nergens op.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:44 schreef Koos Voos het volgende:
Het Nederlandse parlement is geschoffeerd door Brinkhorst, het is 'verraden ', vandaar ' landverrader '.
Umm...right. Noem mij eens 3 grote innovaties van Linux dan? Ik ben redelijk goed met Linux bekent maar ik kan niets noemen wat alleen linux heeft en wat niet al bestaat op Unix of Windows.quote:En dat jij geen Linux kenner ben dat kan ik ook niet helpen anders zou je weten dat er veel innovatie in de EU uit deze hoek komt.
Nee, ik noem een minister geen landverrader vanwege een EU wet (die aangenomen is door alle EU ministers...kortom er zijn wat, 20 landverraders?) en mischien verdient het aanbeveling om eens wat meer te lezen als jij gedaan hebt, informatie uit slechts 1 bron is onvoldoende.quote:Ga je zelf maar eens na laten kijken.. of lees je is wat beter in.
Grootste probleem is, is dat de grote jongens de kleine jongens nu gewoon vierkant de grond in kunnen boren.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:30 schreef Tijger_m het volgende:
Het zijn juist bedrijven die met nieuwe uitvindingen komen zoals Philips die voor patenten zijn, daar heeft Nederland meer voordeel aan dan aan de huidige Open Source hype.
Dat argument zou leuk zijn en waarheid kunnen bevatten behalve dan dat het precies omgekeerde gebeurt in de VS waar al dit soort patenten vergeven worden.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:11 schreef Hymn het volgende:
Grootste probleem is, is dat de grote jongens de kleine jongens nu gewoon vierkant de grond in kunnen boren.
Jij patenteert een algoritme en MS past die algoritme heel iets aan waardoor hij niet meer gelijk is, jij kan dan wel mooi MS aanklagen maar dat zal je _nooit_ winnen, ook al kom je in de buurt van de overwinning kun je er van op aan dat MS wel iets vindt om je helemaal failliet te procederen.
Software patenten wordt het ultieme middel voor corporatisme.
Ik neem aan dat je het plaatje hebt gezien van hoeveel patenten een gemiddelde webshop schendt?
Dus wie is nu eigenlijk het slachtoffer van patent wetgeving? Hoe rijm je dat met jouw corporatisme bewering helemaal in het licht van de volgende uitspraak van Microsoft:quote:Microsoft is an energetic filer of patents, submitting more than 3,000 this year. It is an equally energetic patent defendant, fending off 35 to 40 patent lawsuits at any given time at a cost of $100m a year, according to Smith.
Microsoft roept zelfs op om de kosten voor patent aanvragen voor individuen en kleine bedrijven af te schaffen...leg eens uit?quote:Smith outlined proposals to reduce "abusive" patent litigation, create "more consistency among international patent systems [and] eliminate patent filing fees for individual inventors and small firms", the Seattle Post Intelligencer reports. He also called for more consistent funding for the US Patent and Trademark Office leading to "more quality in the patent process".
Dat waag ik te betwijfelen. Komt Philips straks met meer innovaties doordat ze de software (deels) kunnen patenteren?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:30 schreef Tijger_m het volgende:
Het zijn juist bedrijven die met nieuwe uitvindingen komen zoals Philips die voor patenten zijn, daar heeft Nederland meer voordeel aan dan aan de huidige Open Source hype.
Zaterdag 28 mei 2005, 10:49 - De Europese Commissie wil het effect van softwarepatenten op de innovatie van software weten. De Commissie wacht de conclusies van een onderzoek echter niet af.quote:Op zondag 9 mei 2004 12:12 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Niets, zo rammen 'ze' de nieuwe EU grondwet er ook doorheen,, referenda of niet.
bron: http://www.euobserver.com/index.phtml?sid=9&aid=15540
Heeft absoluut niets meer met Democratie te maken, ook opvallend weinig debat hierover in de kamer en media.
Dit is een van de redenen om juist vóór de grondwet te stemmen.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:03 schreef Koos Voos het volgende:
Typisch ondemocratisch en beslist ANTI EUROPA is de hele gang van zaken rondom de software patenten.
Dus omdat macht die ze hebben nu slecht verdeeld is moet ik voorstemmen voor iets dat de macht weer anders verdeeld en de EU nog meer rechten geeft?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:08 schreef NewOrder het volgende:
Dit is een van de redenen om juist vóór de grondwet te stemmen.
Heb je zelf het artikel gelezen?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:09 schreef Koos Voos het volgende:
De invloed van bepaalde lobbygroepen wordt met de dag meer zichtbaar.
Ja, heb jij eea wel helemaal begrepen ? als jij open source aanhangers ' autonome links-radikale actievoerders ' noemt dan weet ik genoegquote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Heb je zelf het artikel gelezen?
Dat heeft niks te maken met europa, maar is een werkgroep van de nederlandse overheid..
Je moet echt RM -rf op jezelf toepassen...wat een waanzin.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:48 schreef RM-rf het volgende:
maar het geeft wel een zekere indruk weer die ik vaker van de 'open source' wereld heb, iets teveel neigend naar autonome links-radikale actievoerders
Wederom bewijst Van Gennip dat ze goed is in niet helemaal doen wat er van haar verwacht wordt. Ze zal de boodschap waarschijnlijk wel dusdanig brengen dat er totaal niet gepleit wordt voor terughoudendheid met verlening van softwareoctrooien.quote:Advies: 'terughoudendheid met software-octrooien'
Den Haag, 12.40 uur - Staatssecretaris Van Gennip deelt ‘op hoofdlijnen’ het advies dat een adviescommissie woensdag uitbracht over de EU-richtlijn softwarepatenten (‘octrooiering van in computers geïmplementeerde uitvindingen’). Dit schrijft zij in een brief aan de Tweede Kamer.
Zij onderschrijft de mening van de commissie Giskes dat er geen goed inderscheid is te maken tussen ‘in computers geïmplementeerde uitvindingen en software, en dat software niet kan worden uitgesloten van octrooieerbaarheid omdat deze tot de technologie behoort. Een verbetering van ‘de bestuurlijke inbedding van het octrooisysteem’ is volgens haar een oplossing.
Van Gennip pleit wel net als de commissie voor terughoudendheid bij de verlening van softwareoctrooien. Zij zal niet, zoals de commissie voorstelt, in Brussel pleiten voor voorlopige stopzetting van de onderhandelingen over de richtlijn, die wacht op de ‘tweede lezing’ door het Europese Parlement. Wel zal ze de Engelse vertaling van het advies via ambtelijke kanalen onder de aandacht brengen van de Europese Commissie, de EP-rapporteur en de overige lidstaten. (Freek Blankena)
Bron: http://www.automatiseringgids.nl/news/default.asp?nwsId=31734
Ik zou het interssanter vinden als je uitlegt wat dat artikel over een nederlandse werkgroep voor Open standaarden en Open source bij de nationale overheid, te maken heeft met de europese patenten-richtlijn ...quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:53 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Ja, heb jij eea wel helemaal begrepen ? als jij open source aanhangers ' autonome links-radikale actievoerders ' noemt dan weet ik genoeg![]()
wat is er mis mij dat de overheid bij een aanbesteding eist dat de gemaakte software onder een open source licentie wordt aangeleverd?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:00 schreef RM-rf het volgende:
en het dus onzinnig is daar extra 'regeltjes of verplichtingen' voor te maken ...
Dat is dan ook niet wat zij hebben gezegd. Het gaat erom dat de software die wordt gebruikt voldoet aan open standaarden, waarbij de voorkeur uitgaat naar software met een open broncode. Men wordt dus verplicht om open standaarden te gebruiken, wat in mijn ogen niet meer dan normaal is. Het bewijs dat een dergelijke regel hard nodig is kan men zelf ondervinden door een willekeurig verslag van een vergadering van de Tweede Kamer te downloaden.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:00 schreef RM-rf het volgende:
verder, ik heb enkel aangegeven dat er bij mij een zeker ergernis is over het 'neigen naar zo'n houding'... zeker bepaalde initiatieven van Groen Links die beweren dat er een regel moet komen waarbij de overheid enkel Open Source software zou moegen toepassen vind ik absoluut onzinnig en dom ...
Het woord ' democratie' komt ook in de topictitel voor.. en met name het gebrek daar aan.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:00 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik zou het interssanter vinden als je uitlegt wat dat artikel over een nederlandse werkgroep voor Open standaarden en Open source bij de nationale overheid, te maken heeft met de europese patenten-richtlijn ...
verder, ik heb enkel aangegeven dat er bij mij een zeker ergernis is over het 'neigen naar zo'n houding'... zeker bepaalde initiatieven van Groen Links die beweren dat er een regel moet komen waarbij de overheid enkel Open Source software zou moegen toepassen vind ik absoluut onzinnig en dom ...
en ja, ik sta heel open tegenover OS-software, omdat ik ook geloof dat deze zich in een commerciele omgeving _kan_ bewijzen... en het dus onzinnig is daar extra 'regeltjes of verplichtingen' voor te maken ... dat kun je ook teruglezen in het standaard essay 'The Cathedral and the Bazaar' .... maar dat is grotendeels offtopic, als het het hier over de EU-richtlijn voor patenten gaat
quote:Europarlement lijkt in te stemmen met softwarepatenten
21 juni 2005 - Het Europarlement zal waarschijnlijk instemmen met een nieuwe richtlijn die het mogelijk maakt om software te patenteren. De juridische commissie van het Europarlement wil weinig veranderen aan het voorstel voor softwareoctrooien. Vooral kleine softwarebedrijven zijn tegen het patenteren van software, omdat het de ontwikkeling van nieuwe programmatuur remt.
Voorstanders
Het resultaat van de stemmingen in de juridische commissie is een flinke opsteker voor bedrijven als Nokia en Philips die al jaren ijveren voor de mogelijkheid om in Europa softwarepatenten toe te staan. Saillant detal is dat Philips aan het begin van de vorige eeuw in Nederland heeft kunnen uitgroeien tot wereldspeler omdat Nederland destijds geen buitenlandse patenten erkende. Philips kon daardoor ongebreideld gloeilampen maken en verkopen op basis van een door de Amerikaan Edison gepatenteerde uitvinding.
Grote bedrijven
Mark MacGann, president van de Eicta (een belangenorganisatie van grote technologiebedrijven zoals Intel, Microsoft en Philips), is ingenomen met de uitkomst. Volgens veel grote technologiebedrijven is het van groot belang dat Europa octrooien toestaat op 'computer-geïmplementeerde uitvindingen'. Zonder een goede bescherming via octrooien zou het minder aantrekkelijk zijn om geld te investeren in het doen van onderzoek en ontwikkeling.
Tegenstanders
Tegenstanders van softwarepatenten, voornamelijk te vinden onder kleine bedrijven en onafhankelijke softwareontwikkelaars, stellen juist dat softwareoctrooien ten koste zullen gaan van de innovatie. Zij vrezen dat grote bedrijven softwarepatenten zullen misbruiken om de concurrentie te ontmoedigen.
Bron
quote:Nipte meerderheid voor afwijzing softwarepatenten
Het wetsvoorstel van de Europese Raad van ministers voor softwarepatenten is met een nipte meerderheid afgewezen door het Europees Parlement. Er waren 680 stemmen tegen, terwijl er 648 vóór waren en 18 onthoudingen.
Dit meldt Computable's verslaggever vanuit Straatsburg waar het Europees Parlement zich deze week boog over de omstreden softwarepatenten en de diverse amendementen daarvoor.
Bron
Niet alleen dat, ze noemen zichzelf democraten en zijn VOOR invoering van het referendum!quote:Op donderdag 16 juni 2005 14:58 schreef Skinkie het volgende:
D66 is een grote kiezers bedrog partij, claimen dat ze tegen zijn... en hun minister stemt voor...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |