Prachtig mister Ranja! Meteen je eerste puntje in dit trivia...quote:Op donderdag 6 mei 2004 20:43 schreef Ranja het volgende:
De 2 pinten
reclamequote:Op donderdag 6 mei 2004 20:57 schreef dolle_hond het volgende:
die buffy-fan was me net te snel af
http://www.xs4all.nl/~gildaan/berkery/muziektriviatxt.txtquote:Op donderdag 6 mei 2004 20:48 schreef belsen het volgende:
Zie hierboven: de nieuwe aanpaste en opgeleukte openingspost, ajb deze vanaf nu gebruiken...
Dus haal hem maar alvast binnen en sla hem op...
Moeten we op de volgende reclame wachten voor de nieuwe vraag?quote:Op donderdag 6 mei 2004 20:58 schreef ranja het volgende:
reclame
quote:Op donderdag 6 mei 2004 21:02 schreef Berkery het volgende:
[..]
http://www.xs4all.nl/~gildaan/berkery/muziektriviatxt.txt![]()
Een fan! dat was snelquote:Op donderdag 6 mei 2004 21:08 schreef Berkery het volgende:
Yngwie Malmsteen ?
quote:Op donderdag 6 mei 2004 21:17 schreef ranja het volgende:
Whitesnake?
Neuh, geen Adjequote:Op donderdag 6 mei 2004 21:21 schreef ranja het volgende:
Vandenberg?
sebastian bach, inderdaad...quote:Op donderdag 6 mei 2004 21:28 schreef Jimmy het volgende:
Skid Row?
Yesses, met Sebastian Bach achter de microfoonquote:Op donderdag 6 mei 2004 21:28 schreef Jimmy het volgende:
Skid Row?
quote:Op donderdag 6 mei 2004 22:14 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Black Francis
Van The Meat Puppets.quote:Op donderdag 6 mei 2004 22:42 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Lake of Fire is niet van Nirvana. Van wie wel?
quote:Op donderdag 6 mei 2004 22:43 schreef Jassie het volgende:
[..]
Van The Meat Puppets.
quote:Op donderdag 6 mei 2004 22:48 schreef ranja het volgende:
pvdt
quote:Op donderdag 6 mei 2004 22:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
JASSIE + 1
Correct! En een punt voor Z.quote:Op donderdag 6 mei 2004 23:06 schreef Z het volgende:
Sweet 75
Weet ik niet, dacht het wel hoor. Wat ik wel weet, is dat Bukgeit 1 punt krijgt!!quote:Op donderdag 6 mei 2004 23:32 schreef bukgeit het volgende:
Eyes Adrift. Hoor je weinig van, bestaan ze nog?
Nou eeh.. gewoon pop. Beroemde band.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 00:00 schreef ranja het volgende:
wat voor stijl?
En hoe! Dat album moet voor het eind van het jaar uitkomen.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 00:07 schreef ranja het volgende:
REM? die waren wel een keer in Tivoli...
Nou, zo makkelijk was ie niet. Truste!quote:Op vrijdag 7 mei 2004 00:51 schreef ranja het volgende:
Lekker lange songtitels
en nu ga ik slapen.
Krekt.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 01:12 schreef belsen het volgende:
Pigmeat, dan?
Ik kom niet verder dan Pink Floyd...quote:Op vrijdag 7 mei 2004 01:17 schreef belsen het volgende:
Nou ja, het was niet Twarres en zoveel Friese duo's ken ik nou ook weer niet...
Welke Engelse band vernoemde zich naar de nette 'kannibalenterm' voor mensenvlees?
Damn, was dat niet duidelijk? Je mag de letters verwisselen. SKIK wordt KISS. K eruit, S erbij, lettervolgorde veranderd.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 10:34 schreef ranja het volgende:
Skik zal wel Slik worden maar verder?
Klopt helemaal, met de toevoeging van Mark erbij. Sorry als de vraag niet helemaal dudielijk was.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 10:44 schreef ranja het volgende:
De naam is Last.
Lais
? (ared?)
Kiss
Tool
Het is een Engelse band uit de jaren 90 Britpop-rage met een zeer gelauwerd debuut uit 1996. De term is mede onttrokken van de smaak die mensenvlees heeft.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 01:17 schreef belsen het volgende:
Welke Engelse band vernoemde zich naar de nette 'kannibalenterm' voor mensenvlees?
Smaakt mensenvlees naar zon?quote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:49 schreef Mark het volgende:
Dan gaan we maar namen noemen: Mansun?
quote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:52 schreef Z het volgende:
Doves?
Heb jij nog nooit mensenvlees op ofzo?quote:Op vrijdag 7 mei 2004 12:14 schreef Mark het volgende:
Iets met Chicken?
En dat vertel je iemand die nooit vlees eet...quote:Op vrijdag 7 mei 2004 12:17 schreef Mark het volgende:
Opgezocht: nooit van gehoord en dat beest smaakt niet naar mens
Deze week stond het nog in de krant: volgens een kannibaal smaakt mensenvlees naar kip.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 12:17 schreef belsen het volgende:
Heb jij nog nooit mensenvlees op ofzo?
Sommige mensen zijn het zelfs...
Belsen +1quote:Op vrijdag 7 mei 2004 11:01 schreef belsen het volgende:
De Boegies zijn Gronings, niet Fries...
Met die van mij erbij mis je alleen de Q, X en Y...quote:Op vrijdag 7 mei 2004 13:02 schreef bukgeit het volgende:
aquabats
the bambi molesters
curiosity killed the cat
dogs d'amour
the eagles
flipper
the goats
howling wolfIguanas
the jesus lizard
de kevers
the laughing hyenas
the monkees
the nightbirds
onderhonden
pearls before swineRacoon
the stray cats
the turtles
ugly duckling
vicious visjes
whale
zebra
Berkery +1quote:Op vrijdag 7 mei 2004 13:27 schreef Berkery het volgende:
Marconi?
quote:wie was de werkelijke uitvinder van de radio? Marconi of Tesla?
Volgens de geschiedenisboekjes heeft Marconi de radio uitgevonden, maar volgens diverse sites op internet heeft een amerikaanse rechtbank in 1943 beslist dat
Nicola Tesla de eerste was die het radioprincipe heeft gepatenteerd.
is dit waar, en zo ja, waarom is er zo weinig van Tesla bekend als oa. de uitvinder van het wisselstroom ?
Het bestaan van elektromagnetische golven (radiogolven) werd in 1864 door Maxwell (theoretisch) voorspeld. In 1886 toonde Hertz met een aantal experimenten het bestaan van deze golven ook daadwerkelijk aan. Marconi ging daarmee verder en verzond in 1895 het eerste radiosignaal in Italie. In eerste instantie slechts over een paar meter, maar in de volgende jaren wist hij de afstand steeds groter te maken. Vervolgens vroeg hij in Engeland patent aan op radiotelegrafie (dat kreeg hij ook). In Amerika werd zijn patent echter in 1943 nietig verklaard ten gunste van Tesla, die had namelijk al eerder dan de datum van het patent van Marconi de principes van een radio aangetoond. Of hij alleen de principes heeft aangetoond (eventueel theoretisch), of ook daadwerkelijk een radio heeft gebouwd weet ik niet. Het punt is dat het juridisch om de datum van de aanvraag van het patent gaat en dat is niet perse de datum van de "uitvinding van de radio" (als daar al een precieze datum voor te geven is). Dus er zal altijd discussie blijven.
Waarom staat Marconi nu bekend als de uitvinder van de radio. Ik denk dat daar 2 redenen voor zijn:
1) Marconi showde radio aan de hele wereld: eerste radiosignalen over het kanaal, eerste radiosignalen over de atlantische oceaan, etc. Daarmee kreeg hij veel publiciteit.
2) Edison (de uitvinder van de gloeilamp) had ruzie met Tesla en deed zijn best om Tesla dwars te zitten. Daarnaast werd Tesla als een vreemde vogel beschouwd omdat zijn ideeen wel vaak correct, maar misschien te ver gegrepen waren voor het brede publiek. Als gevolg daarvan werden Tesla's ideeen belachelijk gemaakt in de pers.
Samengevat: een kwestie van goede PR.
quote:Op vrijdag 7 mei 2004 13:32 schreef belsen het volgende:
The Yaks...
Neen, al stonden ze wel in hetzelfde jaar in de top 40quote:Op vrijdag 7 mei 2004 13:54 schreef ranja het volgende:
Het nog levende deel van Boys town gang
Ehh, beetje flauwe hint, maar een bekend muziektrivia-dier zit in de naam van dit gezelschapquote:Op vrijdag 7 mei 2004 14:11 schreef iggy_in_the_house het volgende:
hintje?
quote:Op vrijdag 7 mei 2004 14:21 schreef bukgeit het volgende:
Sha-lama-r?
als je dezelfde bedoelt als ik ken schrijf je het als Queen B (singletje: Red top hot shot)quote:Op vrijdag 7 mei 2004 13:58 schreef bukgeit het volgende:
We hebben ze: Queen Bee
als jij zegt dat die bestaat geloof ik jequote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:36 schreef bukgeit het volgende:
Nee, ik bedoel de bluesband Queen Bee
Gokje: allebei uit 1958 en Costello is een maand ouder?quote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:35 schreef bukgeit het volgende:
Wie is ouder: Joe Jackson of Elvis Costello? En wat is het leeftijdsverschil?
Costello wordt in augustus 50 en Jackson wordt dan 49.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 16:07 schreef dolle_hond het volgende:
1 jaar precies
ehmmmm, het nummer is engelstalig dat wel. maar dat kun je aan band/artiest en titel niet aflezenquote:Op vrijdag 7 mei 2004 16:30 schreef belsen het volgende:Nee...
Iets Nederlands, zo te zien?
Lijkt me goed. Nog nooit van gehoord trouwens.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 16:47 schreef bukgeit het volgende:
Twee Belgen - Lena?
Hoe triviaal! Nooit geweten.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 18:06 schreef belsen het volgende:
ABACAB van Genesis, ofzo?
Het zijn overigens gewoon de accoorden van het refrein...
Gambolputty, bedoel je misschien Crystal Waters? Die is het niet.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 20:04 schreef Gambolputty het volgende:
Shit, die is toch 2 topics geleden ofzo nog langsgekomen?
Wel een andere Williams dan?quote:Op vrijdag 7 mei 2004 21:38 schreef ranja het volgende:
ook geen Deniece
2 top 5 hits in de US dus, 1 top 20 hit in Nederland. Een paar jaar later had ze nog een klein hitje.quote:Born Perri McKissack in Oakland, CA, on November 6, 1966, the singer (who is the cousin of R&B singer Cherelle) got her start in the early '80s as a backup singer for percussionist/band leader Bill Summers and the funk outfit Con Funk Shun, helping co-pen one of the latter band's hits, "Body Lovers." By the end of the decade, however, McKissack was ready to strike out on her own, going by the nameand signing a recording contract with MCA. The singer's self-titled 1988 debut featured contributions from both Babyface and Michael Sembello, and spawned a pair of Top Five hits,
and
pushing the album to platinum status stateside.
quote:Op zaterdag 8 mei 2004 11:03 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Aaliyah
Inderdaad Keithquote:Op zaterdag 8 mei 2004 11:27 schreef methodmich het volgende:
Of die rare Keith Sweat, met zijn zweterige R&B.
De man van AMG zegt ja, ik had 't niet geweten.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 12:04 schreef belsen het volgende:
The boy with the arab strap...
-edit- Ah! Bob.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 13:31 schreef methodmich het volgende:
-LON-
EO-B
---D-
Weeeeh!quote:Op zaterdag 8 mei 2004 13:42 schreef methodmich het volgende:
Ja, Bob Dylan natuurlijk.
Dat is de vraag dus. AMG schreef o.a. dit over de song:quote:Op zaterdag 8 mei 2004 13:43 schreef methodmich het volgende:
Welk nummer op Blonde on Blonde borduurde voort op "Norwegian Wood" van The Beatles?
quote:As with much of Rubber Soul, the mood was very much a folk-rock one, with the subtle ghost of Bob Dylan hovering over principal lyricist John Lennon's wordplay. Dylan, in fact, recorded a semi-parody of "Norwegian Wood,""," on Blonde on Blonde, which was okay but not as good as the tune it was gently mocking, and not as funny as it might have been intended to be.
Fijn voor jequote:Op zaterdag 8 mei 2004 14:47 schreef bartrid het volgende:
geen flauw idee, maar gelukkig heeft British telecom zijn fout (telefoonlijn afgesloten) goed gemaakt zodat ik nu weer permanetonline ben.
ze hadden een switch verkeerd gezet of zoiets. Sukkels.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 15:56 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Fijn voor je
wanbetaler!
Je hebt toch wel een kogelbrief gestuurd he? Of iig iets met een poedertjequote:Op zaterdag 8 mei 2004 16:15 schreef bartrid het volgende:
[..]
ze hadden een switch verkeerd gezet of zoiets. Sukkels.
quote:Op zaterdag 8 mei 2004 17:31 schreef bigshadow het volgende:
1![]()
2
3
4 Radiohead - OK computer
5 Guns and roses - Use Your Illusion II
6 Live - Throwing Copper
7
8 Red Hot chilli peppers - One hot minute
9 The Smiths - Meat is murder
10
11 Jamiroquai - Emergency on planet earth
12 Black rebel motercycle club - Take them on, on your own
13
14 Rage against the Machine - Evil empire
15 Deus - Worst case scenario
16 The police - Outlandos d'Amour
17 Lenny Kravitz - Let love rule
18
19
20 The offspring - Smash
...out.omet.ewol..s
Het is ook goed!quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:22 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Er vanuit gaande dat mijn antwoord correct is, knutsel ik weer eens een ouderwetse 'rubus' in elkaar
Pledging my time?quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:49 schreef methodmich het volgende:
Nog niemand die mijn vraag wist?
Moet ik hem verklappen?
Wat bedoel je gambol?quote:Op zaterdag 8 mei 2004 17:59 schreef Gambolputty het volgende:
![]()
Nee, je moet op de 2e LP helft zoeken, zeg maar.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 18:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Pledging my time?
ach in een telefoonconversatie van nog geen 3 minuten hebben ze ongeveer 20 keer hun excuses aangeboden voor het ongemak dus ik heb de kogelbrief en poeder deze keer maar laten zitten. Volgende keer echter...:)quote:Op zaterdag 8 mei 2004 17:12 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Je hebt toch wel een kogelbrief gestuurd he? Of iig iets met een poedertje!
Ontopic => Geen idee Methodmich!
Is tot nader orde geparkeerd...quote:Op zaterdag 8 mei 2004 19:44 schreef methodmich het volgende:
Die weet ik niet.
Mijne ook nog open. Weinig mensen die BoB hebben?
quote:Op zaterdag 8 mei 2004 19:50 schreef belsen het volgende:
Superman Trampoline - Arrest Hindenburg?
quote:Op zaterdag 8 mei 2004 21:25 schreef bukgeit het volgende:
Supertramp - Crime Of The Century?
klopt volgens het profiel van TSEquote:Op zaterdag 8 mei 2004 21:25 schreef bukgeit het volgende:
Het punt heb je al, maar een schouderklopje lijkt mij wel op z'n plaats. Bij dezequote:Op zaterdag 8 mei 2004 21:25 schreef bukgeit het volgende:
Haal hem maar weer op, zou ik zeggen...quote:Op zondag 9 mei 2004 11:23 schreef methodmich het volgende:
Wow, Bob nog steeds geparkeerd!
Mijn antwoord! Wat doe je?quote:Op zondag 9 mei 2004 13:31 schreef bartrid het volgende:
dan zeg ik geen idee
vakkundig verneukenquote:Op zondag 9 mei 2004 13:34 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Mijn antwoord! Wat doe je?![]()
Tsss...... Ze zouden mensen zoals jij moeten afsluitenquote:Op zondag 9 mei 2004 13:47 schreef bartrid het volgende:
[..]
vakkundig verneuken
dat lukt ze tot nu toe aardigquote:Op zondag 9 mei 2004 13:54 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Tsss...... Ze zouden mensen zoals jij moeten afsluiten![]()
En dat heb jij dan helemaal goed.quote:Op zondag 9 mei 2004 11:56 schreef belsen het volgende:
Dan zeg ik 4th time around...
quote:Op zondag 9 mei 2004 14:07 schreef bartrid het volgende:
en die van TSE is high anxiety van therapy?
Titel en artiest alsjeblieft...quote:When you’ve been pushed to the side
You feel kind of useless
It feels like something left inside
So do it right this time and leave that stuff behind
Stop thinking about it
You have to get away right now...
vorig jaar ook erg goed concert in het paard in den haag.quote:Op zondag 9 mei 2004 14:19 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
BARTRID + 1 ! toffe schijf overigens
En ik herken het niet?quote:Op zondag 9 mei 2004 15:32 schreef belsen het volgende:
Het is van een Zweedse punkband komt uit 1995...
quote:So move your car, move your car
I think it's best for you right now
Move your car, move your car
You have to get on with your life
So do it now!
Zekers!quote:Op zondag 9 mei 2004 15:36 schreef Jimmy het volgende:
[..]
En ik herken het niet?![]()
Schandalig!
Dit is een heel leuk album...quote:Op zondag 9 mei 2004 15:41 schreef Jimmy het volgende:
Opgezocht en het is idd zweedse punk, maar dan van een van de bands die ik niet echt boeiend vind.
Titel en artiest alsjeblieft...quote:Eens in het jaar
Droom je zo raar
Dat je het niet gauw vergeet
Zilver en zang
Een zoen op je wang
Iedereen wil met je mee...
Kinderen Voor Kinderen met Ik heb zo waa-waa-waa-waanzinnig gedroomd!quote:Op zondag 9 mei 2004 15:58 schreef methodmich het volgende:
Dat lijkt me iets van Kinderen voor Kinderen. Waanzinnig gedroomd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |