quote:In dat stuk van factor:
Ik zie die vrouw gewoon als artis, iedereen is erin geweest
Dank uquote:Op maandag 3 mei 2004 21:42 schreef Eightball het volgende:
Stream: mms://streams3.omroep.nl/wm/tv/ikon/factor/bb.20031017.asf
Tok.kie bn,bw onmaatschappelijk, zonder sociaal besef, zonder gemeenschapszin: een ~iem; zich ~opstellenquote:Op dinsdag 4 mei 2004 02:58 schreef Steijn het volgende:
Tokkies?
Dus in de jaren 50 was het beleid om aso-families allemaal bij elkaar in 1 wijkdeel te huisvestenquote:Op maandag 3 mei 2004 21:42 schreef Eightball het volgende:
Dat was op zich geen slecht idee. Ook voor de bewoners niet.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 14:46 schreef BdR het volgende:
Dus in de jaren 50 was het beleid om aso-families allemaal bij elkaar in 1 wijkdeel te huisvestenwoehahaha goed idee zeg
Lezen! : Stream: mms://streams3.omroep.nl/wm/tv/ikon/factor/bb.20031017.asfquote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:23 schreef Aventura het volgende:
Jammer, die heb ik al gezien. Ik had die IKON-docu willen zien...
quote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:33 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Lezen! : Stream: mms://streams3.omroep.nl/wm/tv/ikon/factor/bb.20031017.asf
![]()
Ik weet niet of je de stream al gezien hebt maar da's nog een tandje erger..quote:Op woensdag 5 mei 2004 00:11 schreef static het volgende:
Dit kan niet waar zijn.
Die wil ik niet eens meer zien.quote:Op woensdag 5 mei 2004 00:26 schreef Eightball het volgende:
[..]
Ik weet niet of je de stream al gezien hebt maar da's nog een tandje erger..
quote:Op woensdag 5 mei 2004 00:54 schreef milagro het volgende:
Nee, maar wel uit een wokkie en nou opbokkie
Juh moe juh bek houwe ouwe...quote:Op woensdag 5 mei 2004 01:09 schreef milagro het volgende:
Het is een Algerijhijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wil je een knal of zo, domme jongetje
HE JIJ KAPPE NAH HE OF IK RUK JE KOP VAN JE ROMP!!!quote:Op woensdag 5 mei 2004 01:09 schreef milagro het volgende:
Het is een Algerijhijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wil je een knal of zo, domme jongetje
Moet ik effe je darmen via je strot omhoog trekken , ken je nog meer uit je bek schijtenquote:Op woensdag 5 mei 2004 01:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Juh moe juh bek houwe ouwe...
Nu hehje schijt he...quote:Op woensdag 5 mei 2004 01:19 schreef milagro het volgende:
[..]
Moet ik effe je darmen via je strot omhoog trekken , ken je nog meer uit je bek schijten
Ik had het op moeten nemen. Volgens mij iets van Recalsitrering.quote:Op woensdag 5 mei 2004 01:23 schreef milagro het volgende:
In die docu heeft Frans Tokkie het over de reclassering... wat die daar van maakt, dat woord
Ik heb ze beide op harde schijf... Wil nog wel eens een keer lachen.quote:Op woensdag 5 mei 2004 01:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik had het op moeten nemen. Volgens mij iets van Recalsitrering.
En de ma heeft die inmiddels volwassenen groot gebracht.quote:Op woensdag 5 mei 2004 01:24 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
De ironie. Als ze in die babyzaak dat koffertje inspecteren, met baby-tools, zegt ma: "wah staat daar, curatele?"
Dat is inderdaad opmerkelijk snel gegaan. Zeker als je bedenkt dat die ikon-docu pas een driekwart jaar geleden geschoten is. Toen deed van alles het nog.quote:Op woensdag 5 mei 2004 01:32 schreef tong80 het volgende:
Met haar losse handjes. Die nu niet meer kunnen bewegen wegens overmatig medicijngebruik.
En volgens Debbie was ze gemollestreertquote:Op woensdag 5 mei 2004 01:23 schreef milagro het volgende:
In die docu heeft Frans Tokkie het over de reclassering... wat die daar van maakt, dat woord
Die geep is inderdaad ook hilarisch.quote:Op woensdag 5 mei 2004 01:55 schreef AchJa het volgende:
Passen jullie bij elkaar??? Neuh, want hij is een reus en ik ben maar klein... maar we houwe van elkaar...
Welkom thuis helt.quote:Op woensdag 5 mei 2004 01:52 schreef Steijn het volgende:
Heb net de Tokkiedocu van de IKON bekeken. Wat een tuig zeg.
HELTquote:Op woensdag 5 mei 2004 01:59 schreef APK het volgende:
[..]
Welkom thuis helt.
quote:Op woensdag 5 mei 2004 01:59 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
HELT![]()
![]()
En het stond er écht!
Volgens mij stond er ontrecht hoorquote:Op woensdag 5 mei 2004 02:24 schreef tong80 het volgende:
Nog beter dan onteregt.
Ten-onreght!quote:Op woensdag 5 mei 2004 02:25 schreef Stranger het volgende:
[..]
Volgens mij stond er ontrecht hoor
quote:Op woensdag 5 mei 2004 01:55 schreef AchJa het volgende:
Passen jullie bij elkaar??? Neuh, want hij is een reus en ik ben maar klein... maar we houwe van elkaar...
Weet iemand misschien hoe ik het ook kan zien?quote:Op dinsdag 4 mei 2004 14:59 schreef Toeps het volgende:
Ik hoor alleen het geluid. Moet ik een of andere codec hebben?
Volgens mij donderdagmiddag, programma Factor heet het geloof ikquote:Op woensdag 5 mei 2004 10:13 schreef ruby het volgende:
Wordt die documentaire van de IKON nog herhaald?
Senk joe!quote:Op woensdag 5 mei 2004 10:15 schreef beertje_ het volgende:
[..]
Volgens mij donderdagmiddag, programma Factor heet het geloof ik
RTFM,quote:Op woensdag 5 mei 2004 10:12 schreef Toeps het volgende:
[..]
Weet iemand misschien hoe ik het ook kan zien?
Inderdaad wel een leuk vosjequote:Op woensdag 5 mei 2004 10:29 schreef Clerick het volgende:
lol ik had net die reportage gekeken
damnn wat een fuckd up fam man..
maar die dochter is niet slecht om er een keer overheen te gaan (die hele jonge) maar dan wel met 4 condooms tegelijk, volgens mij is ze op haar 16e al 100x ingereden
a.s. donderdag gaat Factor over humor en satire in de nieuwe EU lidstaten, zie hierquote:Op woensdag 5 mei 2004 10:15 schreef beertje_ het volgende:
Volgens mij donderdagmiddag, programma Factor heet het geloof ik
quote:Op maandag 3 mei 2004 21:42 schreef Eightball het volgende:
quote:Op woensdag 5 mei 2004 10:25 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
RTFM,
maar omdat je er snoezig uitziet, verklap ik je een geheimpje. Je moet een asf-codec downloaden. Normaal doet mediaplayer dit automatisch, kijk ff of je de nw mediaplayer hebt en snuffel wat rond op www.microsoft.com
nee, wanneer is de herhaling? Die 5-delige docu zou toch pas in juni ofzo komen?quote:Op maandag 3 mei 2004 21:27 schreef KonnieKipke het volgende:
Allemaal de IKON-documentaire gezien? Ik vond die een stuk schokkender dan dat gedoe op SBS6.
hier is de herhaling:quote:Op woensdag 5 mei 2004 12:52 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
nee, wanneer is de herhaling? Die 5-delige docu zou toch pas in juni ofzo komen?
24 minuten... en 30 minuten met het bufferen erbijquote:Op woensdag 5 mei 2004 13:36 schreef Fillipe het volgende:
Ongeveer 30 Minuten als ik me niet vergis.
Vader en Moederquote:Op woensdag 5 mei 2004 12:48 schreef Remizon het volgende:
Heefd er iemand nog meer foto's van dit volk?
Gewoon in nettransport plakken die link, dan download je hem gewoon naar harde schijf.quote:Op woensdag 5 mei 2004 14:11 schreef keijz het volgende:
[..]
24 minuten... en 30 minuten met het bufferen erbij
welke bedoel je, ikz ie alleen maar lelijke dochters... of bedoel je dat blonde grietje (vriendin van tokkiezoon)quote:Op woensdag 5 mei 2004 10:29 schreef Clerick het volgende:
lol ik had net die reportage gekeken
damnn wat een fuckd up fam man..
maar die dochter is niet slecht om er een keer overheen te gaan (die hele jonge) maar dan wel met 4 condooms tegelijk, volgens mij is ze op haar 16e al 100x ingereden
quote:Op woensdag 5 mei 2004 14:11 schreef AchJa het volgende:
Vader en Moeder![]()
[afbeelding]
1 van de 2 dochters
[afbeelding]
De andere dochter
[afbeelding]
De oudste zoon met vriendin
[afbeelding]
De jongste zoon
[afbeelding]
De hele familie bij elkaar
[afbeelding]
Oma Tokkie met kleindochter
[afbeelding]
die achter de computer zit!quote:Op woensdag 5 mei 2004 14:24 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
welke bedoel je, ikz ie alleen maar lelijke dochters... of bedoel je dat blonde grietje (vriendin van tokkiezoon)
Jammer dat je nu al weet dat er niks van terecht gaat komen.quote:Op woensdag 5 mei 2004 15:35 schreef BobRooney het volgende:
wel een lief babietje....
die jonge blonde zeker... (hij is groot en ik ben klein, maar we houden van elkaar)quote:Op woensdag 5 mei 2004 15:41 schreef keijz het volgende:
[..]
die achter de computer zit!
Veel erger....quote:Op woensdag 5 mei 2004 22:31 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
die jonge blonde zeker... (hij is groot en ik ben klein, maar we houden van elkaar)
Zit nu de ikon prog te kijken, goh, eigenlijk is het erger dan die sbs show
bij sbs werden ze neergezet als knuffel-aso's, hier zie j gewoon echt goed wat een teringlijers het zijnquote:Op woensdag 5 mei 2004 22:37 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Veel erger....
Sbs6 was wat liever
Ja en ook wie wat meer en wie wat minder. Dat moeten die hulpverleners toch ook hebben gezien?quote:Op woensdag 5 mei 2004 23:17 schreef MikeyMo het volgende:
hier zie j gewoon echt goed wat een teringlijers het zijn
Cute..nog wel tenminste. De stumper is vast erfelijk belastquote:Op woensdag 5 mei 2004 15:35 schreef BobRooney het volgende:
wel een lief babietje....
dat zit er dik ik in ja...quote:Op woensdag 5 mei 2004 23:39 schreef Aventura het volgende:
[..]
Cute..nog wel tenminste. De stumper is vast erfelijk belast![]()
Hmm...familie?quote:Familie veroordeeld voor aanval op advocaat
Uitgegeven: 10 mei 2004 15:31
UTRECHT - De rechtbank in Utrecht heeft maandag vier leden van de Utrechtse familie T. veroordeeld wegens poging tot doodslag op de advocaat B. Tomlow. De 35-jarige hoofdverdachte H.T. kreeg 2,5 jaar gevangenisstraf, waarvan een half jaar voorwaardelijk, opgelegd.
Het viertal viel de advocaat op 5 januari na afloop van een rechtszaak aan voor het kantongerecht aan het Janskerkhof in Utrecht. Ze waren woedend omdat Tomlow namens een woningcorporatie had gepleit voor het uit huis zetten van hun (groot)ouders wegens overlast.
De Utrechtse advocaat werd geschopt en geslagen, ook terwijl hij op de grond lag. H.T. stak bovendien met een priem op Tomlow in. De raadsman werd bij het afweren van de steken in zijn arm geraakt.
Die stream doet het ws niet meer, want hij kan 'm niet meer vinden. Jammerquote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:33 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Lezen! : Stream: mms://streams3.omroep.nl/wm/tv/ikon/factor/bb.20031017.asf
![]()
Ja klote, ik wilde laatst nog een vriend die aflevering van de tokkies laten zien, hebben ze hem offline gehaald. Er staan een stuk of 25 docu's gewoon online en die tokkieaflevering staat geen linkje meer bij,quote:Op woensdag 12 mei 2004 09:02 schreef MikeyMo het volgende:
factor heeft hem offline gehaadl. Ik denk dat hij iets te vaak bekenen is de afgelopen 2 weken
quote:Tokkie niet welkom in Bos en Lommer.
De familie Tokkie is niet gewenst in hun nieuwe huis in Bos en Lommer. Buurtbewoners hebben geprotesteerd tegen hun komst.
De Tokkie's waren vorig jaar betrokken bij een gewelddadige burenruzie, waarbij de woning van hun buren in de fik ging. Ze werden uit hun huis gezet, daarna zochten Woningcorporatie Het Oosten en de GG en GD nieuwe woonruimte. Die leek gevonden in Bos en Lommer.
Maar: het stadsdeel voelt zich overvallen, ze wist tot twee weken geleden nog niets van de komst van de familie. Stadsdeelvoorzitter H. Luiten wil meer zeggenschap in de toewijzingsprocedure.
Jammer, at5 mag niet filmen bij het nieuwe huis, want dan gaat het niet door|!quote:Op maandag 14 juni 2004 23:42 schreef static het volgende:
over dat de tokkies niet welkom zijn in nieuw huis...
[..]
daar wil ik wel een triootje mee hoorquote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:34 schreef Bonobo11 het volgende:
screenshotje uit de ikondocu:
[afbeelding]
godskolere kenne wij er wat an doen dat er rusie komp in de buurt?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:19 schreef SEMTEX het volgende:
Ze moeten gewoon in zo'n container, lekker bij de andere aso's
Als je van vleesbergbeklimmen houdt, wel jaquote:Op woensdag 16 juni 2004 15:53 schreef BobRooney het volgende:
[..]
daar wil ik wel een triootje mee hoor![]()
So heet je je niewe buur tog geen welkom. Ik hep net gehoort dat we toch kenne kome daaro.quote:Op donderdag 17 juni 2004 15:25 schreef tonja het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik door het oog van de naald gekropen ben. De vierheemskinderen straat is bij mij tegenover aan de tuinkant. Het is dit jaar net een beetje rustig.
Jammer, duurt maar 20 minutenquote:Op vrijdag 18 juni 2004 17:00 schreef mooiegek het volgende:
jaaaa..een vervolg:
http://www.ikonrtv.nl/site/algInfo.asp?oId=393
Portret van een familieclan
TV Ned 1 - vanaf maandag 5 juli 2004
21.56 - 22.20 uur
Hanna Tokkie, Gerrie Ruimgaart en hun kinderen wonen in de Burgemeester van Leeuwenlaan in Amsterdam Slotermeer als vorig jaar zomer een burenruzie flink uit de hand loopt. Er ontstaat een brand in het huis van de bovenburen. Dit trekt de aandacht van de media, maar ook van hulpverleningsinstanties die het tot die tijd hebben laten afweten. Hun hulp komt te laat, in elk geval voor de familie Ruimgaart-Tokkie. IKON-filmmaakster Ingeborg Beugel volgt het gezin na die fatale brand tijdens de rechtszaak en hun uithuiszetting.
quote:Op vrijdag 18 juni 2004 17:00 schreef mooiegek het volgende:
jaaaa..een vervolg:
21.56 - 22.20 uur
Hanna Tokkie, Gerrie Ruimgaart en hun kinderen wonen in de Burgemeester van Leeuwenlaan in Amsterdam Slotermeer als vorig jaar zomer een burenruzie flink uit de hand loopt. Er ontstaat een brand in het huis van de bovenburen. Dit trekt de aandacht van de media, maar ook van hulpverleningsinstanties die het tot die tijd hebben laten afweten. Hun hulp komt te laat, in elk geval voor de familie Ruimgaart-Tokkie. IKON-filmmaakster Ingeborg Beugel volgt het gezin na die fatale brand tijdens de rechtszaak en hun uithuiszetting.
5 afleveringen hoorquote:Op vrijdag 18 juni 2004 17:40 schreef Youssef het volgende:
[..]
Jammer, duurt maar 20 minuten![]()
Je denk toch niet dat we sonder huis kome?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:44 schreef tonja het volgende:
Ik heb ze gisteren gezien bij de Albert Heijn op de Jan van Galen straat. Zitten ze nu toch in de Bos en Lommer buurt?
quote:Aflevering 5 (2 augustus)
De mediagekte rond het gezin neemt ongekende vormen aan. Dag- en weekbladen, radio en televisie brengen ‘de Tokkies’ als exponent van een asociaal gezin onder de aandacht, zonder dat de familieleden in de gelegenheid worden gesteld daarop te reageren. De familie wordt een nationale bekendheid, maar dit draagt niet bij aan een oplossing voor de huisvestingsproblemen. De problemen worden alleen maar groter en een nieuw huis lijkt verder weg dan ooit.
Sing jij nog es een mooi liedje voor mijquote:Op woensdag 30 juni 2004 15:31 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik ga weer kijken
Thomas Berge – Als jij er morgen niet meer bentquote:Op donderdag 1 juli 2004 16:32 schreef ruijmgaart het volgende:
[..]
Sing jij nog es een mooi liedje voor mij
Het lijkt mij meer een herhalingquote:Op vrijdag 18 juni 2004 17:00 schreef mooiegek het volgende:
jaaaa..een vervolg:
21.56 - 22.20 uur
Whoops ! veranderd ...quote:Op zondag 4 juli 2004 17:11 schreef pekel het volgende:
[..]
Een 23.30 uur durende docu!!
het komt ook pas maandagquote:Op zondag 4 juli 2004 17:16 schreef NiNi het volgende:
Ah, leuk!
Maar vanaaf is er natuurlijk fußball.
Ja, de eenzijdige sensatiekant van het verhaal ja. Door SBS6 kunnen die mensen niet meer aan een woning komen. Nu komt de publieke omroep met een fatsoenlijke serie.quote:Op zondag 4 juli 2004 17:23 schreef weet_ik_veel het volgende:
Hoezo komt dat nu op NL1? Wie hebben die kul toch al op SBS6 gezien?
Amsterdam-Noord: aso-gezinnen in containersquote:Op zondag 4 juli 2004 17:33 schreef reem het volgende:
Door SBS6 kunnen die mensen niet meer aan een woning komen.
In Amsterdam-West hebben ze er wat meer moeite mee: 'Tokkies' ongewenst in A'dams stadsdeelquote:Op zondag 4 juli 2004 17:51 schreef weet_ik_veel het volgende:
[..]
In wijk Zonnedael kunnen de Tokkies ook terecht.
toch maar weer kijken...quote:Op maandag 5 juli 2004 09:55 schreef BobRooney het volgende:
vanavond weer op tv!
toch maar weer jaquote:Op maandag 5 juli 2004 10:07 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
toch maar weer kijken...
En je bent erachter gekomen hoe je smileys moet plaatsen?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 00:37 schreef kissa het volgende:
Ik zag de Tokkies voor de eesrte keer vandaag![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat zal het zijn, het ligt natuurlijk nooooit aan de mensen zelf....quote:Op zondag 4 juli 2004 17:33 schreef reem het volgende:
[..]
Ja, de eenzijdige sensatiekant van het verhaal ja. Door SBS6 kunnen die mensen niet meer aan een woning komen. Nu komt de publieke omroep met een fatsoenlijke serie.
SBS![]()
vertegenwoordigt zowat alles waar ons land kapot gaan gaat.
Dat viel mij ook al opquote:Op dinsdag 6 juli 2004 08:23 schreef MikeyMo het volgende:
heeft iemand even geturfd hoe vaak die ene jongen \\\"weet je\\\" zei in zijn uitleg aan de camera over wat die sociaal werkster voor hem deed?
Ik vond de documentaire van de IKON niet minder sensatie achtigquote:Op zondag 4 juli 2004 17:33 schreef reem het volgende:
[..]
Ja, de eenzijdige sensatiekant van het verhaal ja. Door SBS6 kunnen die mensen niet meer aan een woning komen. Nu komt de publieke omroep met een fatsoenlijke serie.
SBS![]()
vertegenwoordigt zowat alles waar ons land kapot gaan gaat.
sbs liet alleen maar de lollige kant zien... \"kijk ze eens taart vreten\" \"kijk ze eens feesten\"quote:Op dinsdag 6 juli 2004 10:07 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Ik vond de documentaire van de IKON niet minder sensatie achtig![]()
quote:IKON: Kijkcijferrecord met de Tokkies.
De IKON heeft een nieuw kijkcijferrecord door de familie Ruimgaart-Tokkie. Het portret over de familie Ruimgaart-Tokkie in Amsterdam West werd bekeken door 1.214.000 kijkers. De omroep scoort hiermee net iets hoger dan het laatste record. Het laatste kijkcijferrecord van de IKON werd mede dit jaar behaald. Paul Rosenmöller\\\'s aflevering van Paul Rosenmöller en... waarin hij Prinses Irene bezocht betekende een record. Deze aflevering behaalde 1.198.000 kijkers. Nog nooit keken er zo veel mensen naar een programma van de IKON.![]()
ja, want ma flodder is tenminste eerlijkquote:Op dinsdag 6 juli 2004 21:26 schreef Dezz het volgende:
Ze vonden zelfs de familie Flodder nog geen schorrie morrie![]()
Wat een mooi lied jongen. Jij wort nog een hele grote. André heb eindelijk sijn opvolger.quote:Op donderdag 1 juli 2004 16:39 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Thomas Berge – Als jij er morgen niet meer bent
ik heb zo’n verdriet, jij zegt dat jij niet meer kunt blijven
ik wil niet dat je gaat en vraag aan jou waarom jij ons verlaat
papa jij was altijd dichtbij en wist een antwoord op mijn vragen
mama is zo stil en niemand wil dat jij voor altijd gaat
als jij er morgen niet meer bent, hoe moeten wij dan verder leven
waarom doe je ons zo pijn, niets zal ooit hetzelfde zijn, toe laat ons niet alleen
als jij er morgen niet meer bent, dan zijn wij nooit meer samen
zeg mij waarom jij dit doet want het voelt voor ons niet goed
als jij er morgen niet meer bent
ik wil niet horen en niet zien, ik blijf geloven in een wonder
jij zegt dat het niet gaat, toch wil ik niet dat jij ons achterlaat
waarom doe jij ons zo verdriet, wat moeten wij als jij niet thuiskomt
jij was voor mij een held, toch heb jij verteld dat jij voor altijd gaat
als jij er morgen niet meer bent, hoe moeten wij dan verder leven
waarom doe je ons zo pijn, niets zal hetzelfde zijn, toe laat ons niet alleen
als jij er morgen niet meer bent, dan zijn wij nooit meer samen
quote:Op donderdag 8 juli 2004 01:05 schreef ruijmgaart het volgende:
[..]
Wat een mooi lied jongen. Jij wort nog een hele grote. André heb eindelijk sijn opvolger.
* Bonobo11 stelt nu video inquote:Op maandag 12 juli 2004 18:21 schreef kissa het volgende:
Volgens teletekst blz 228 is het om 21.55...( familietrots )
Jammer genoeg is dat een paar jaar geleden afgefikt (gecontroleerd, met opzet dus)quote:Op zondag 4 juli 2004 17:51 schreef weet_ik_veel het volgende:
[..]
In wijk Zonnedael kunnen de Tokkies ook terecht.
Op de site van de Ikon staat al wel de aflevering van vorige keer...dus die van deze week staat er binnenkort ook welquote:Op maandag 12 juli 2004 22:47 schreef Karliene het volgende:
Weet iemand of de uitzending van vandaag nog herhaald wordt?
quote:Op maandag 12 juli 2004 22:57 schreef Youssef het volgende:
Nu weet ik ook een beetje hoe het er aan toe gaat in een gemiddeld oerhollandsch gezinnetje
Eigenlijk zouden ze dit programma op de Marokkaanse staats-TV moeten uitzenden, komt er geen Marokkaan meer naar Nederland en sturen ze ons ontwikkelingshulp uit medelijdenquote:Op maandag 12 juli 2004 22:57 schreef Youssef het volgende:
Nu weet ik ook een beetje hoe het er aan toe gaat in een gemiddeld oerhollandsch gezinnetje
Een Camel? Mooi, me peuke ware net op... sgeelt me tog weer lopequote:Op dinsdag 13 juli 2004 09:44 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden ze dit programma op de Marokkaanse staats-TV moeten uitzenden, komt er geen Marokkaan meer naar Nederland en sturen ze ons ontwikkelingshulp uit medelijden![]()
"Ja pa Tokkie er staat hier iemand van de Marokkaanse ambassade met tranen in zijn ogen voor de deur met een kameel voor u"![]()
quote:Tokkies krijgen hulp.
De familie is nu in Nederland beroemd, maar ze hebben geen geld en geen huis.
Pieter Storms heeft de Tokkies ondertussen wel zijn juridische hulp aangeboden.
Verder kan de familie alleen maar hopen dat er nog iemand met een goed financieel aanbod komt.
De familie wil nog wel graag een vervolg op hun succesvolle programma.
quote:De Tokkies zijn 'in'.
De Tokkies. Terwijl het debat over normen en waarden woedt, kijkt Nederland massaal naar deze aso-familie. Wat maakt hen zo onweerstaanbaar?
Moeder Hanna, een aan vetzucht lijdende vrouw in een eeuwige soepjurk, eet antidepressiepillen of het smarties zijn. Als ze hoort dat ze tijdens een confrontatie onlangs per ongeluk de door haar gehate buurvrouw heeft geraakt, zegt ze: ,,Ik wou dat ik haar blind had geslagen.''
De buurt in Amsterdam-Geuzenveld heeft, na een uit de hand gelopen buurtvete waarin met samoerai-zwaarden werd gezwaaid en een woning volledig afbrandde, anoniem geprotesteerd tegen het gedrag van de familie Ruijmgaart-Tokkie. Woningbouwvereniging Het Oosten probeert hen nu via de rechter uit huis te zetten. Hanna is ten einde raad: ,,Ik wil dood.''
Nederland huivert, maar geniet in stilte. Dat kan niet anders: vorige week keken er 1,2 miljoen mensen naar het tweede deel van de IKON-serie over deze volstrekt onaangepaste familie. Eerder trok een SBS-documentaire over dezelfde familie Tokkie gelijke kijkcijfers. Op feestjes zijn moeder Hanna, vader Gerrie, de tweeling Natalie en Natascha (22) en de zonen Wesley (20) en Wimpie (15) een geliefd gespreksonderwerp. Het feest is helemaal compleet nu Pieter Storms, maker van de SBS-serie, als een Robin Hood juridische hulp heeft aangeboden aan de familie.
,,De serie is een kapstok voor het normen en waardendebat dat momenteel wordt gevoerd'', zegt televisiewetenschapper Maarten Reesink van de Universiteit van Amsterdam. ,,De Tokkies wakkeren de discussie aan. Dat gebeurt niet als mensen naar rolmodellen kijken. Nee, het publiek, over het algemeen keurige meneren en mevrouwen, wil juist mensen en gedrag zien, die afwijken van het normale. Pas dan heb je iets om over te praten. Kun je op zoek naar grenzen.
,,Ook voor mensen aan de onderkant van de maatschappij is de serie interessant. Zij hebben andere normen en waarden en zien de Tokkies als helden. Ze weten zich bevestigd in het beeld dat de woningbouwvereniging en de hulpverlening tekortschieten.
,,De serie is vanuit het perspectief van de Tokkies gemaakt, zodat de kijkers enige sympathie voor hen krijgt: die Tokkies hebben het ook wel heel moeilijk.''
Volgens Frank Jansen, communicatiedocent aan de Universiteit van Utrecht, zijn de Tokkies vooral zo'n hit vanwege het hoge Jerry Springer-gehalte. ,,Het is een freakshow met een pathologisch dikke vrouw in de hoofdrol. Het is ook een tegenreactie op al die voorgeprogrammeerde real-lifeprogramma's als de Bachelor, waarin alles in scène is gezet. Nou, echter dan de Tokkies wordt het niet.''
Volgens Jansen zijn veel kijkers onbewust ook een beetje jaloers op de Tokkies. ,,Op dat ongeneerde, dat pa Tokkie gewoon lekker de hele dag in zijn blote bast rondloopt en in no time zes moorkoppen naar binnen werkt als hij daar zin in heeft.
,,Hoe harder Balkenende correctheid predikt, des te sterker de heimelijke verlangens worden. Niet dat ze het gaan nadoen, maar het succes van de Tokkies is een teken dat mensen kriegel worden van die moralistische praatjes.''
Carlo Haagman, universitair docent communicatiewetenschap van de Nijmeegse universiteit, is dat niet met Jansen eens. ,,Mensen zien in de Tokkies eerder hun eigen braafheid bevestigd: ik rijd ook wel eens door het rode licht, maar zó erg is het nog niet met me gesteld. Dat is voor velen een geruststellende gedachte.'' Programmamaker Menno Büch wijst al die verklaringen van de hand als volstrekte flauwekul. ,,Het succes van De Tokkies is doodeenvoudig te verklaren'', zegt de maker van onder meer het beruchte Seks voor de Büch. ,,Het is sensatiezucht, ouderwetse nieuwsgierigheid. Dat dit bestáát, en dat het zo dichtbij is. Dat is van alle tijden. Dat willen mensen zien. Geloof me: ik heb zelf jarenlang volgens dat principe televisie gemaakt. Zet een camera op een gevangenis en je scoort ook megakijkcijfers. Of nog beter: op woonwagenkamp De Vinkenslag. Top-tv! Dat zou ik nog wel willen maken. Net als de Tokkies: gegarandeerd een succes.''
10 voor 10 op nl 1 ofzoquote:Op maandag 19 juli 2004 17:09 schreef Aventura het volgende:
Wanneer komt dit dan op TV?
populair is niet echt een goed woord in dit gevalquote:Op maandag 19 juli 2004 20:25 schreef BobRooney het volgende:
wat zulllen ze er voor vangen, ze beginnen steeds populairder te worden
De programmamaakster was heerlijk vooringenomen bezig. Golfer neem maar van mij aan dat er meer geld in dit gezin is gestoken dan aan de bejaarde op de hoek die zich geen 4 wagens vol boodschappen kan veroorloven.quote:Op maandag 19 juli 2004 22:25 schreef golfer het volgende:
Al die instanties die jarenlang er niets aan gedaan hebben.
nee, berucht is beter inderdaadquote:Op maandag 19 juli 2004 20:47 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
populair is niet echt een goed woord in dit geval
quote:Op maandag 19 juli 2004 23:24 schreef KonnieKipke het volgende:
verdorie gemist
who caresquote:Op dinsdag 20 juli 2004 00:06 schreef woediewokkie het volgende:
ga die onaangepaste figuren ook nog ff op een voetstuk zetten....je zal 20 jaar herrie naast je hebben wonen......als ma flodder opstaat gaat je servieskast al rammelen.
en het ligt ALTIJD aan anderen
zou je dat even tussen spoilertags kunnen zettenquote:Op maandag 26 juli 2004 16:52 schreef tong80 het volgende:
Dan krijgen ze te horen dat ze het huis worden uitgezet.
Sorry is al zo'n oud nieuws.quote:Op maandag 26 juli 2004 18:07 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
zou je dat even tussen spoilertags kunnen zetten
Verstond ik dit nou goed?quote:Op maandag 26 juli 2004 22:19 schreef MikeyMo het volgende:
kutdolfijnen!
Ik wil haar sowieso liever niet tegenkomenquote:Op maandag 26 juli 2004 22:36 schreef golfer het volgende:
Hanna Tokkie die stoned is wil je echt niet tegen komen.
was ook maar een grapje hoorquote:Op maandag 26 juli 2004 18:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Sorry is al zo'n oud nieuws.
Trouwens als ik het zou willen zou ik het niet eens kunnen.
Precies! Hij is allang gescheiden van d'r (en ws met goede redenen), maar hij zal haar toch niet nog eens extra overspannen makenquote:Op dinsdag 27 juli 2004 17:09 schreef milagro het volgende:
die Gerrie deugt eigenlijk wel, op zich
Ik bedoel, het is de ex van die dikke pillenslikster die haar halve zo niet hele leven al geen reet uitvoert, en toch draaft hij dagelijks op, zorgt voor haar toch nog en laat ie zeg nog steeds braaf uitkafferen door d'r
Pakt die man in zijn eigen tijd, zijn eigen leven, een biertje krijgt hij de volle laag van zijn ex
Idd, Gerrie is nog niet zo'n verkeerde. Hij is volgens mij ook de enige in de wijde omtrek daar die gewoon een baan heeft.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 17:09 schreef milagro het volgende:
Ik bedoel, het is de ex van die dikke pillenslikster die haar halve zo niet hele leven al geen reet uitvoert, en toch draaft hij dagelijks op, zorgt voor haar toch nog en laat ie zeg nog steeds braaf uitkafferen door d'r
Pakt die man in zijn eigen tijd, zijn eigen leven, een biertje krijgt hij de volle laag van zijn ex
Ik mag jou wel mokkeltje. Soms denk ik wel es dat pa enkelt se eige helt is...quote:Op dinsdag 27 juli 2004 17:09 schreef milagro het volgende:
als het nou nog een lekkere zus was okquote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:44 schreef KonnieKipke het volgende:
Gerrie is wel een braaf manneke! Die broer die aan zn zus dr borsten zat
inderdaad, dat zijn nou echt MEMMEN!quote:Op maandag 2 augustus 2004 08:26 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als het nou nog een lekkere zus was ok
Ik sta d'r nog van te kijken dat ie ze kon vinden!quote:Op dinsdag 27 juli 2004 21:44 schreef KonnieKipke het volgende:
Gerrie is wel een braaf manneke! Die broer die aan zn zus dr borsten zat
Tja, het gedrag sprak weer boekdelen...quote:Op maandag 2 augustus 2004 22:33 schreef MikeyMo het volgende:
eh wat moeten jullie nou met camera hier...
stereotiepes en voordoordelen werden weer eens bevestigd.quote:Op maandag 2 augustus 2004 22:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tja, het gedrag sprak weer boekdelen...![]()
quote:Op maandag 2 augustus 2004 21:47 schreef Steve-O het volgende:
ok erg leuk de tokkies maar mijn pa heeft een vriendin die er net zo uit ziet als hanna alleen dan blond
ik vraag me weer af hoe zijn moeder er dan uit ziet, maar ja dat ben ik dan weerquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 08:17 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
en wat vindt je moeder daar nou van?
het tegenovergestelde van jou denk ik dan, maar ja dat ben ik dan weerquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 10:09 schreef milagro het volgende:
[..]
ik vraag me weer af hoe zijn moeder er dan uit ziet, maar ja dat ben ik dan weer
waarom dat?quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 10:21 schreef BobRooney het volgende:
ik kreeg medelijden met ze...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |