abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 3 mei 2004 @ 22:53:14 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18868580
Voorstel: Amsterdamse asogezinnen in container

AMSTERDAM (ANP) - Gezinnen die extreme overlast veroorzaken, zouden tijdelijk moeten worden ondergebracht in containerwoningen om overlast voor de omgeving tegen te gaan. Dat voorstel staat in een rapport van de stadsdeelraad Amsterdam-Noord.

Mede-initiatiefnemer en CDA-fractievoorzitter J. Geelof kan niet zeggen om hoeveel gezinnen het gaat. Hij denkt aan vier of vijf containers om te beginnen. ,,Het gaat om begeleid wonen, dat gezinnen moet helpen uiteindelijk weer terug te keren.''

,,Het gaat om gezinnen die in toenemende mate problemen veroorzaken'', zegt Geelof. ,,Ze hebben al een heel traject van hulpverlening achter de rug en worden vaak opgejaagd van het ene stadsdeel naar het andere. Er is nu een alternatief, namelijk begeleid wonen, waarbij politie, justitie, het stadsdeel, woningcorporaties en de sociale hulpverlening zijn betrokken.

'Gerieflijke woningen'

Bovendien moeten omwonenden worden beschermd tegen de overlast. ,,Mensen trekken steeds vaker weg vanwege de problemen die enkele gezinnen veroorzaken.''

Volgens Geelof zijn het 'gerieflijke woningen' waarin de gezinnen worden ondergebracht. Er is volgens hem plaats voor de containers op oude industrieterreinen in Amsterdam-Noord.

Als voorbeeld voor het initiatief is een vijftal containerwoningen in Kampen genomen, die in de jaren negentig zijn opgezet en succesvol bleken. Gezinnen die problemen veroorzaakten, konden daar uiteindelijk weer normaal functioneren in de samenleving, aldus Geelof.

Het containerplan is onderdeel van een reeks voorstellen om de woonoverlast in Amsterdam-Noord te bestrijden. Het kan volgens Geelof enkele maanden duren voordat de stadsdeelraad het rapport al of niet aanneemt
  † In Memoriam † maandag 3 mei 2004 @ 22:54:21 #2
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18868612
Nu heb ik net gezien hoe de mensen in Kampen wonen maar het ziet er behoorlijk ruimtelijk uit.
Geen directe buren, aan de rand van een stad en veel grond om je containertje heen!

Leuker kunnen ze het niet maken!
pi_18868701
quote:
Op maandag 3 mei 2004 22:54 schreef Loedertje het volgende:
Nu heb ik net gezien hoe de mensen in Kampen wonen maar het ziet er behoorlijk ruimtelijk uit.
Geen directe buren, aan de rand van een stad en veel grond om je containertje heen!

Leuker kunnen ze het niet maken! wel makkelijker
Inkoppertje.

Die mensen zijn echt ja, niet echt aggressief. Maar die mensen vinden het niet leuk dat er 'normale' mensen in hun omgeving zijn

Heb er wel herrineringen aan
  maandag 3 mei 2004 @ 22:58:15 #4
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_18868719
Tegen de tijd dat dat soort mensen eindelijk in een container is geplaatst is de buur al naar zn grootje.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  maandag 3 mei 2004 @ 23:00:37 #5
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_18868773
wie betaald dat eigenlijk...

als de gemeente dit betaald, is het hek van de dam..
als ik de huur niet meer kan betalen.. ga ik gewoon herrie schoppen, net zolang ik ook in die containers mag wonen..
  † In Memoriam † maandag 3 mei 2004 @ 23:02:32 #6
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18868844
quote:
Op maandag 3 mei 2004 23:00 schreef TimmyAsd het volgende:
wie betaald dat eigenlijk...

als de gemeente dit betaald, is het hek van de dam..
als ik de huur niet meer kan betalen.. ga ik gewoon herrie schoppen, net zolang ik ook in die containers mag wonen..
Voorwaarden in Kampen zijn: Meewerken aan alle hulpverlening die men aangeboden krijgt EN het betalen van de vaste lasten. (Wel zei de geinterviewde meneer dat hij spotgoedkoop zat in zijn landelijke containertje )
  maandag 3 mei 2004 @ 23:05:47 #7
19105 Noayla_
Love me tender
pi_18868938
Ik bestel bij deze graag een containertje voor zowel mijn asociale onder- als bovenburen.
Pleur ze maar in het Westelijk Havengebied; lekker rustig.

En dat dat betekent dat ze beloond worden voor hun overlast door het verkrijgen van veel ruimte en een vrij uitzicht; het zij zo. Als ik maar geen last meer van ze heb.

Ik vraag me overigens af hoe het kan dat die mensen na verloop van tijd weer kunnen terugkeren naar normale woonwijken?

Je zou juist denken dat ze nog asocialer worden doordat ze in die afgelegen containers nog veel meer herrie mogen produceren dan ze doorgaans al doen. Me dunkt dat hun besef van wat overlast is dan nog minder aanwezig is?
For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_18868942
"............Ze hebben al een heel traject van hulpverlening achter de rug en worden vaak opgejaagd van het ene stadsdeel naar het andere. "

het kwaad is dus al lang geschied.... en dan nog een goedkoop en redelijk ruim alternatief aangeboden krijgen? moeten ze dat dan niet al in een eerder stadium doen?
  † In Memoriam † maandag 3 mei 2004 @ 23:08:34 #9
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18869040
quote:
Op maandag 3 mei 2004 23:05 schreef Noayla_ het volgende:

Ik vraag me overigens af hoe het kan dat die mensen na verloop van tijd weer kunnen terugkeren naar normale woonwijken?
Ze lieten op tv de 5 containers in Kampen zien en 2 bewoners.
Deze bewoners woonden er echter al tien jaar, vanaf het begin dus
  Milf maandag 3 mei 2004 @ 23:09:46 #10
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_18869072
quote:
Op maandag 3 mei 2004 23:08 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ze lieten op tv de 5 containers in Kampen zien en 2 bewoners.
Deze bewoners woonden er echter al tien jaar, vanaf het begin dus
dus we kunnen zeggen dat het ook echt werkt
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_18869135
quote:
Op maandag 3 mei 2004 23:09 schreef nikky het volgende:

[..]

Het is gewoon een goede smoes om die lui ergens achteraf weg te stoppen...
Dat het niet werkt, is gewoon al te verwachten.
  Milf maandag 3 mei 2004 @ 23:16:15 #12
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_18869235
quote:
Op maandag 3 mei 2004 23:12 schreef RaTz het volgende:

[..]

Het is gewoon een goede smoes om die lui ergens achteraf weg te stoppen...
Dat het niet werkt, is gewoon al te verwachten.
van mij mag het

mensen die niet geholpen willen worden blijven er zitten en kunnen dus andere mensen hun woongenot niet verpesten

( ze zeggen immers wel dat ze wel hulp willen maar als men er al 10 jaar zit lijkt me dit niet echt geloofwaardig overkomen dat ze hun best doen om wat te maken van hun leven )
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_18869237
Het werkt wel.
Zo'n tokkie kan niks slopen aan zo'n ding, bovendien zijn de containers zo geisoleerd dat geluidsoverlast ook geen issue meer is. Ze wonen 'vrijstaand' dus kunnen ook geen buren meer sarren. Ik vind het een briljante oplossing.
pi_18869300
quote:
Op maandag 3 mei 2004 22:58 schreef robh het volgende:
Tegen de tijd dat dat soort mensen eindelijk in een container is geplaatst is de buur al naar zn grootje.
helemaal mee eens, leuk dat de uitgeprocudceerde asso's nog opgevangen worden maar het terreur en de ellende dat mensen jaren daarvoor moeten ondergaan eer het tuig verwijderd wordt is al gedaan, het wordt eens tijd dat mensen buren overlast eens serrieus namen en woningbouw verenigingen verantwoordelijk worden gehouden voor het leed dat asso's in alle vormen veroorzaken en dat de procedures en algemene regels worden opgesteld die juist bewoners kunnen beschermen en er veel sneller en duidelijker kan worden ingegrepen dan nu het geval is.
pi_18869399
Het schijnt dat de woningbouwvereningingen in Amsterdam voor de aso's in Amsterdam Noord een soort 'buurtcoaches' willen aanstellen. Dat vind ik echt van zulk halfslachtig gedoe.
Nee ik vind die container oplossing goed. Mits het bij kleine groepjes containers blijft, anders heb je binnen no-time ghetto's. Al lost het probleem zich dan wel definitief op, want die slaan elkaar natuurlijk binnen de kortste keren de hersens in.
pi_18869457
Doe mij ook maar zo,n container Ziet er netjes. Midden in een villawijk, maar toch lekker veel ruimte
  maandag 3 mei 2004 @ 23:28:59 #17
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_18869516
Laat de aso's uitvaren in een containerschip en laten we die dag "bevrijdingsdag" noemen en tot in de eeuwigheid bejubelen.
  † In Memoriam † maandag 3 mei 2004 @ 23:33:55 #18
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18869647
quote:
Op maandag 3 mei 2004 23:16 schreef cinnamongirl het volgende:
Het werkt wel.
Zo'n tokkie kan niks slopen aan zo'n ding, bovendien zijn de containers zo geisoleerd dat geluidsoverlast ook geen issue meer is. Ze wonen 'vrijstaand' dus kunnen ook geen buren meer sarren. Ik vind het een briljante oplossing.

Het woord "Tokkie"komt vast en zeker in de Dikke van Dale

Maar er was in Kampen al een bewoner die na slechts 2 jaar al toe was aan een nieuwe container vanwege het "deze is onbewoonbaar en uitgeleefd"
  † In Memoriam † maandag 3 mei 2004 @ 23:40:40 #19
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18869821
quote:
Op maandag 3 mei 2004 23:09 schreef nikky het volgende:

[..]

Dát is nu maar nét de vraag.
De wijk waarin *De Tokkies* woonden is namelijk óók ontstaan op deze manier.
Aso-gezinnen werden toen ook allemaal in 1 buurt neergezet
pi_18869827
ik wil zon container in mn achtertuin kan ik op kosten van mn ouders op mezelf wonen
Hopeloos benzine verslaafd
  † In Memoriam † maandag 3 mei 2004 @ 23:47:38 #21
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18870019

Bewoners van wooncontainers in Kampen maken maandag een praatje. Kampen heeft positieve ervaringen met deze vorm van opvang van mensen die extreme overlast veroorzaken
  maandag 3 mei 2004 @ 23:49:49 #22
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_18870066
quote:
Op maandag 3 mei 2004 23:47 schreef Loedertje het volgende:
[afbeelding]
Bewoners van wooncontainers in Kampen maken maandag een praatje. Kampen heeft positieve ervaringen met deze vorm van opvang van mensen die extreme overlast veroorzaken
Is het echter geen idee om lastpakken op FOK! alle postrechten te ontnemen en een speciaal "onguur-steek" subforum speciaal voor deze figuren aan te maken. Uiteraard zonder moderatie, anders is het niet leuk.
  † In Memoriam † maandag 3 mei 2004 @ 23:51:46 #23
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18870126
quote:
Op maandag 3 mei 2004 23:49 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Is het echter geen idee om lastpakken op FOK! alle postrechten te ontnemen en een speciaal "onguur-steek" subforum speciaal voor deze figuren aan te maken. Uiteraard zonder moderatie, anders is het niet leuk.

Dat idee in de vorm van een Fok Huis van Bewaring of Gesloten PI is er al
Iemand opperde dat laatst al ergens
Ik hoop dat het erdoor komt .
pi_18870189
quote:
Op maandag 3 mei 2004 23:49 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Uiteraard zonder moderatie, anders is het niet leuk.
Nee? Ook geen "buurtcoachje" ofzo. Iemand die af en toe even menselijk komt doen.
  Trouwste user 2022 maandag 3 mei 2004 @ 23:55:10 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_18870207
Waar woon je ? In een container.

Mijn god wat zou ik me schamen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')