abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18811166

Zondagavond, 20.30u, Net5. Herhaling maandagavond 22.15 uur.

Inleiding:
quote:
De hel heeft een naam: Peking Express... Acht uiteenlopende koppels doen mee aan deze spectaculaire race in het spoor van de Trans-Siberië Express. Twee maanden lang moeten de kandidaten zelf vervoer en een slaapplaats regelen en strijden tegen elkaar in uiteenlopende proeven. Een schamel budget van 2 euro per dag per persoon is alles wat ze krijgen....

Pekingexpress, een nieuw programma van de makers van Expeditie Robinson. Bedacht en geproduceerd door het in Brussel gevestigde productiebedrijf Kanakna Dat belooft weer een aantal maanden spannend buisplezier.

Vier Vlaamse en vier Nederlandse koppels moeten al liftend in 7 weken tijd van Moskou naar Peking zien te komen. De route gaat door Rusland, via de Oeral, Siberië, door Mongolië en ten slotte China. Gebieden die nou niet overlopen van westerse gemakken

Een onwaarschijnlijk avontuur waarin lichaam en geest tot het uiterste getest worden. Slechts twee duo’s zullen de eindstreep halen en strijden om de hoofdprijs.

Dit alles wordt nauwlettend gevolgd en aan ons gerapporteerd door 2 docu-reporters: Roos Van Acker voor VT4 en haar collega Ernst-Paul Hasselbach voor Net5

Het concept
De koppels zijn van verschillende samenstelling. Zo kunnen we 2 vrienden, 2 broers, een vader en dochter en nog meer combinaties verwachten.
Per dag krijgen ze slechts 100 Roebel (2 Euro) per persoon om rond te komen. In feite net genoeg voor een snack en vooral water, want dat kan je onderweg nergens uit de kraan drinken. Voor het reizen, onderdak en eten zijn ze geheel aangewezen op de lokale bevolking. Dat vergt heel wat inventiviteit.

Het traject van 8000 kilometer is verdeeld in tien etappes, dwars door Rusland, Mongolië en China. In elke etappe maken de deelnemers een tussenstop. Daar strijden ze om een voorsprong in de wedstrijd. Er wacht hen een aantal uiteenlopende proeven, racen met de grootste vrachtwagens ter wereld, kanoën op een onstuimige rivier, zout delven in een 600 meter diepe mijn en paal staan op de Chinese Muur.

Soap?
Camerateams volgen continu én van dichtbij het wel en wee van de reizigers. Zij registreren niet alleen het prachtige landschap waar men doorheen trekt, maar vooral de vreugde, de angst, de vermoeidheid en de blaren van de reizigers: een groep mensen van verschillende leeftijden, verschillende achtergronden en verschillende interesses. Deze impressies vormen de absolute kern van het televisieprogramma, dat als een echte docusoap week na week de kijker in de ban houdt

Afvalrace
De koppels reizen gescheiden en het gaat er natuurlijk om wie als eerste arriveert in de (deel)etappeplaatsen. Deze krijgt de meeste punten, de laatste de minste. Na 2 deeletappes worden de punten opgeteld. Het koppel met de minste punten zal moeten afreizen naar Nederland. Een TV-uitzending omvat 2 deeletappes.

De prijzenpot
Ieder koppel krijgt aan het begin van de race een amulet. Dat amulet vertegenwoordigt een waarde van 10.000 Euro. Als een koppel afvalt dient het hun amulet door te geven aan een ander koppel naar keuze. Later in de race indien de afvaller over meerdere amuletten zou beschikken, moeten die ook aan één ander koppel worden doorgegeven

De Finale
In de laatste aflevering zijn er nog twee koppels in de running. Zij gaan een laatste confrontatie aan met elkaar. Zij strijden voor een bedrag dat kan oplopen tot een verzamelde amuletwaarde van 70.000 euro. Slechts één koppel zal de winnaar zijn. Maar,…. is dat degene met de meeste amuletten?
De andere koppels kunnen in ieder geval terugzien op een onvergetelijke ervaring!!
Vorige delen
Peking Express
Peking Express deel 2!
Peking Express # 3: *piep* en *piep* mogen alweer weg.
Peking Express # 4 ~Reinier en Clarinca:
Peking Expres #5 ~ Spasiba | meelij met clarinca
Peking Express #6 ~ "Buikje eerst!"
Peking Express #7 ~ Reinier is iedereen te slim af!
Peking Express #8: We kunnen hem echt vertrouwen...

Nog in de race:

Reinier & Clarinca (NL)
Profiel
Interview
officiele R&C fansite

De tweeling: Wesley & Joeri (B)
Profiel

Hans & Rani (B)
Profiel

Elias & Jeske (NL)
Profiel

Eruit:

De zusjes: Sanne & Lotte (NL)
Profiel

Frederik & An (B)
Profiel

Fleur & Bart (B)
Profiel
Interview

De duikers: Robert & Arthur (NL)
Profiel

Plaatjes

© DePresident

De Reis:

Links:
Officiële Peking Express site van Net5
Officiële Peking Express site van de Belgische omroep VT4
PekingExpress.org, site met heel veel info over de koppels en het programma
De Startkabel-dochter over Peking Express

Poll: Wie is jouw favoriet?
  • Reinier & Clarinca
  • Jeske & Elias
  • Wesley & Joeri
  • Hans & Rani
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 0% gewijzigd door keijz op 01-05-2004 19:56:05 ]
  •   zaterdag 1 mei 2004 @ 15:46:45 #2
    57843 S03P
    semi-bikkel
    pi_18811177
    Die bij Elias mag best weg, een OP hoort neutraal te zijn.

.
    pi_18811181
    gvd titel vergeten
    kan die veranderd worden in:
    Peking Express #9 ~ "Een buikje vol ambitie"
      FOK!fossiel zaterdag 1 mei 2004 @ 15:47:55 #4
    8443 cptmarco
    it's captain...
    pi_18811401
    Mooie startpost. 'Nog in de race' klopt niet helemaal, ook out-kandidaten staan er bij. Maar een compleet lijstje is wel zo mooi
    pi_18811455
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2004 15:47 schreef keijz het volgende:
    gvd titel vergeten
    Waarom moet er toch altijd iets met Reinier in de titel .
    Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
    ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
    ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
      zaterdag 1 mei 2004 @ 16:06:23 #7
    15080 static
    03.09.2006 - 11:35
    pi_18811457
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2004 15:47 schreef keijz het volgende:
    gvd titel vergeten
    Yep.

Mooie startpost weer.
    Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
    pi_18811520
    Gestemd op Elias en Jeske,

nou zorgt Elias voor goeie televisie (althnas, morgenavond )
    Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
      zaterdag 1 mei 2004 @ 16:11:30 #9
    43642 Bayswater
    What'sYourFunctionInLife?
    pi_18811533
    Netjes hoor keijz

Gisteren heeft Bayswater toevallig met een kerel uit Mongolie staan praten en denk dat we de komende tijd de term "bela" regelmatig gaan horen
    Life lies a slow suicide
    Orthodox dreams and symbolic myths
    From feudal serf to spender
    This wonderful world of purchase
    pi_18811598
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2004 16:06 schreef static het volgende:

[..]

Yep.

Mooie startpost weer.
    danku
    pi_18811618
    heeft iedereen al gemaild?
    pi_18811769
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2004 16:06 schreef Svensational het volgende:

[..]

Waarom moet er toch altijd iets met Reinier in de titel .
      zaterdag 1 mei 2004 @ 16:27:10 #13
    82534 DePresident
    Ik mis Tessje
    pi_18811811
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2004 15:32 schreef Hakkert het volgende in het andere topic dat gesloten was om dat er 301 reacties waren, wat zeer geweldig is, in een vlaag van verstandsverbijstering:

Helemaal mee eens op 1 stukje na... en dat is dat stukje nadat de tweeling moet winnen. De tweeling MOET gewoon winnen... Want reiner en clastinka gun ik het al helemaal niet!
    hou toch je mond, die 'twheeeling' doet geen ene reet. Beetje dom doen en gaan huilen als ze een stukje terug moeten liften. Alleen al daarom moeten ze gewoon oprotten. Hans en Rani doen wel normaal tegen Reinier en Clarinka, maar die Rani slijmt alleen maar bij gangstervriendinnetje Jetske. Dus die mogen ook niet winnen. Jetske en Elias mogen ook niet winnen en kunnen maar beter in Rusland blijven om daar nog meer paranoia te worden.

Dus Reinier en Clarinka blijven over. Die spelen het spel wel zoals het hoort
      zaterdag 1 mei 2004 @ 16:43:46 #14
    80214 Valar
    the harvey's
    pi_18812114
    hehe die smiles achter die namen
      zaterdag 1 mei 2004 @ 16:45:14 #15
    80214 Valar
    the harvey's
    pi_18812130
    quote:
    prijzenpot
    Ieder koppel krijgt aan het begin van de race een amulet. Dat amulet vertegenwoordigt een waarde van 10.000 Euro. Als een koppel afvalt dient het hun amulet door te geven aan een ander koppel naar keuze. Later in de race indien de afvaller over meerdere amuletten zou beschikken, moeten die ook aan één ander koppel worden doorgegeven
    dit klopt ook niet meer toch ?
    pi_18812131
    De tijd in de startpost klopt toch ook niet? Het begin om 20.30 en niet om 21.30, toch?
    pi_18812279
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2004 16:45 schreef KiwiTjuHh het volgende:
    De tijd in de startpost klopt toch ook niet? Het begin om 20.30 en niet om 21.30, toch?
    Klopt en de zusjes zitten ook niet meer in de race .
    pi_18812382
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2004 16:45 schreef KiwiTjuHh het volgende:
    stond in vorige topic ook al verkeerd dan
      zaterdag 1 mei 2004 @ 17:23:45 #19
    77692 BVO
    Uitgesproken.
    pi_18812733
    Geweldige titel .
    La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
    pi_18813146
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2004 17:23 schreef BVO het volgende:
    Geweldige titel .
    met dank aan harigerkerel

wanneer gaat er weer iemand uit?

[ Bericht 1% gewijzigd door keijz op 02-05-2004 02:28:12 ]
    pi_18813678
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2004 17:23 schreef BVO het volgende:
    Geweldige titel .
    Niet alle titels hoeven over Reinier te gaan.
    pi_18814145
    * Remzz telt al weer af tot morgen avond.
      zaterdag 1 mei 2004 @ 18:44:50 #23
    82534 DePresident
    Ik mis Tessje
    pi_18814222
    * DePresident gaat eerst naar Idols kijken, en daarna morgen naar Peking Express en dat vind hij zeer stoer van zichzelf. Zo stoer zelfs dat hij het hier gewoon ronduit toegeeft. Hij denkt trouwens dat die achterlijke kontkwaal Boris vanavond gaat winnen en dat Jetske en haar geit winnen bij Peking Express. Niet dat DePresident ze moet, hij wil eigenlijk dat Reinier en Clarinka wint, maar Elias de berggeit gaat het spel zo saboteren dat Reinier uitvalt. Let maar op hij gaat ten onder aan de emoties.
    pi_18814329
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2004 18:44 schreef DePresident het volgende:
    * Remzz gaat eerst naar Idols kijken, en daarna morgen naar Peking Express en dat vind hij zeer stoer van zichzelf. Zo stoer zelfs dat hij het hier gewoon ronduit toegeeft. Hij denkt trouwens dat die achterlijke kontkwaal Boris vanavond gaat winnen en dat Jetske en haar geit winnen bij Peking Express. Niet dat DePresident ze moet, hij wil eigenlijk dat Reinier en Clarinka wint, maar Elias de berggeit gaat het spel zo saboteren dat Reinier uitvalt. Let maar op hij gaat ten onder aan de emoties.
    /me is het met echt alles wat DePresident zegt eens
      zaterdag 1 mei 2004 @ 19:46:01 #25
    82534 DePresident
    Ik mis Tessje
    pi_18815659
    Renier en Clarinka moeten winnen

Reinier: 'Hier is een deur schat'
    Clarinca: 'Ja dat zie ik ook wel! Ben ik achterlijk ofzo?!'
    Reinier: 'Doe maar open schat'

Reinier: 'We gaan met de hele groep heel goed om'

---------------------------------------------------------------------

De ruzie begon nadat Elias een laatste toenaderingspoging tot Reinier had gedaan

''Neem me nou Reinier, kom op man''
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')