abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18523325

Zondagavond, 21.30u, Net5. Herhaling maandagavond 22.15 uur.

Peking Express
quote:
Inleiding
De hel heeft een naam: Peking Express... Acht uiteenlopende koppels doen mee aan deze spectaculaire race in het spoor van de Trans-Siberië Express. Twee maanden lang moeten de kandidaten zelf vervoer en een slaapplaats regelen en strijden tegen elkaar in uiteenlopende proeven. Een schamel budget van 2 euro per dag per persoon is alles wat ze krijgen....

Pekingexpress, een nieuw programma van de makers van Expeditie Robinson. Bedacht en geproduceerd door het in Brussel gevestigde productiebedrijf Kanakna Dat belooft weer een aantal maanden spannend buisplezier.

Vier Vlaamse en vier Nederlandse koppels moeten al liftend in 7 weken tijd van Moskou naar Peking zien te komen. De route gaat door Rusland, via de Oeral, Siberië, door Mongolië en ten slotte China. Gebieden die nou niet overlopen van westerse gemakken

Een onwaarschijnlijk avontuur waarin lichaam en geest tot het uiterste getest worden. Slechts twee duo’s zullen de eindstreep halen en strijden om de hoofdprijs.

Dit alles wordt nauwlettend gevolgd en aan ons gerapporteerd door 2 docu-reporters: Roos Van Acker voor VT4 en haar collega Ernst-Paul Hasselbach voor Net5

Het concept
De koppels zijn van verschillende samenstelling. Zo kunnen we 2 vrienden, 2 broers, een vader en dochter en nog meer combinaties verwachten.
Per dag krijgen ze slechts 100 Roebel (2 Euro) per persoon om rond te komen. In feite net genoeg voor een snack en vooral water, want dat kan je onderweg nergens uit de kraan drinken. Voor het reizen, onderdak en eten zijn ze geheel aangewezen op de lokale bevolking. Dat vergt heel wat inventiviteit.

Het traject van 8000 kilometer is verdeeld in tien etappes, dwars door Rusland, Mongolië en China. In elke etappe maken de deelnemers een tussenstop. Daar strijden ze om een voorsprong in de wedstrijd. Er wacht hen een aantal uiteenlopende proeven, racen met de grootste vrachtwagens ter wereld, kanoën op een onstuimige rivier, zout delven in een 600 meter diepe mijn en paal staan op de Chinese Muur.

Soap?
Camerateams volgen continu én van dichtbij het wel en wee van de reizigers. Zij registreren niet alleen het prachtige landschap waar men doorheen trekt, maar vooral de vreugde, de angst, de vermoeidheid en de blaren van de reizigers: een groep mensen van verschillende leeftijden, verschillende achtergronden en verschillende interesses. Deze impressies vormen de absolute kern van het televisieprogramma, dat als een echte docusoap week na week de kijker in de ban houdt

Afvalrace
De koppels reizen gescheiden en het gaat er natuurlijk om wie als eerste arriveert in de (deel)etappeplaatsen. Deze krijgt de meeste punten, de laatste de minste. Na 2 deeletappes worden de punten opgeteld. Het koppel met de minste punten zal moeten afreizen naar Nederland. Een TV-uitzending omvat 2 deeletappes.

De prijzenpot
Ieder koppel krijgt aan het begin van de race een amulet. Dat amulet vertegenwoordigt een waarde van 10.000 Euro. Als een koppel afvalt dient het hun amulet door te geven aan een ander koppel naar keuze. Later in de race indien de afvaller over meerdere amuletten zou beschikken, moeten die ook aan één ander koppel worden doorgegeven

De Finale
In de laatste aflevering zijn er nog twee koppels in de running. Zij gaan een laatste confrontatie aan met elkaar. Zij strijden voor een bedrag dat kan oplopen tot een verzamelde amuletwaarde van 70.000 euro. Slechts één koppel zal de winnaar zijn. Maar,…. is dat degene met de meeste amuletten?
De andere koppels kunnen in ieder geval terugzien op een onvergetelijke ervaring!!
Voorgaande deeltjes

Peking Express
Peking Express deel 2!
Peking Express # 3: *piep* en *piep* mogen alweer weg.
Peking Express # 4 ~Reinier en Clarinca:
Peking Expres #5 ~ Spasiba | meelij met clarinca
Peking Express #6 ~ "Buikje eerst!"

Teams

REINIER EN CLARINCA NL

SANNE EN LOTTE NL (OUT)

FREDERIK EN ANN (OUT) B

WESLEY EN JOERI B

FLEUR EN BART (OUT) B

RAHNI EN HANS B

JESKE EN ELIAS NL

ROBERT EN ARTHUR (OUT) B

Routekaartje

Links

Officiële Peking Express site van Net5

Officiële Peking Express site van de Belgische omroep VT4

PekingExpress.org, site met heel veel info over de koppels en het programma

De Startkabel-dochter over Peking Express

Openingspost samengesteld met hulp van PekingExpress.org

[ Bericht 0% gewijzigd door yohan.nl op 18-04-2004 21:53:39 ]
pi_18523363
Deel 6 vergeten bij de links
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_18523385
Jammer dat het PE-openingsplaatje er niet instaat
  zondag 18 april 2004 @ 21:45:19 #4
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_18523397
kutzooi, weer die aangepaste regels, dat flikken ze ook telkens weer bij Expeditie Robinson. Een van de leukste elementen was dat degene die zich onsportief gedraagde richting andere deelnemers zichzelf in de kloten zou schieten op het einde, want er was geen hond die hem een amulet zou geven... maar nee, dat element hebben ze eruit gehaald.

Hans heeft het grote complot verklapt. oei oei oei, wat een ramp. Reinier vloekt nog dat Elias de aanstichter van alle kwaad is, maar wat Reinier vergeet, die bolle dwerg man man-tieten, is dat hijzelf de aanstichter is van zijn leed, door zijn irritante kutgedrag jaagt hij de mensen in het harnas, en nu kan hij dat niet accepteren, dus schuift hij de schuld af op de persoon die al die haat tegen hem gebruikt op een actieve manier.

en Jezus hoe gaat die Reinier in godsnaam tekeer tegen de plaatselijke bevolking zeg, ongelofelijk, ik had 'em al drie dubbel en dwars m'n auto uitgeschopt.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zondag 18 april 2004 @ 21:45:21 #5
90490 GSEmma
This is TV, MAN !!
pi_18523399
wehhhh zusjes liggen eruit...:(
pi_18523402
Zo zie je maar, te weinig strijdlust van Fleur en Bart, is het einde spel.

Van Sanne en Lotte had ik wel verwacht.
pi_18523406
Jeske & Elias zijn top.

Sanne en Lotte zijn .

Reinier is echt vreselijk.
  zondag 18 april 2004 @ 21:46:46 #8
572 Sniper
Gull Catcher
pi_18523423
Kijk pas sinds een week of twee maar geinig programma!

Reinier roeleert uiteraard zwaar..mag ik wel zo'n killer mentaliteit, zonder al het schijnheilige 'zullen we vriendjes worden' gezever.

Overigens kun je best hoogtevrees hebben en gaan skydiven. Heb ik zelf ook gedaan, als een test van wilskracht zeg maar.
  zondag 18 april 2004 @ 21:46:57 #9
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_18523430
Leuke foto van Fleur en Bart, maar wie is dat nietszeggende figuur in dat blauw op de achtergrond
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_18523440
quote:
Op zondag 18 april 2004 21:41 schreef yohan.nl het volgende:

Openingspost samengesteld met hulp van PekingExpress.org

Mooie openingspost verder
  zondag 18 april 2004 @ 21:47:54 #11
521 ruby
Hell yeah!
pi_18523453
quote:
Op zondag 18 april 2004 21:45 schreef Kugari-Ken het volgende:
en Jezus hoe gaat die Reinier in godsnaam tekeer tegen de plaatselijke bevolking zeg, ongelofelijk, ik had 'em al drie dubbel en dwars m'n auto uitgeschopt.
Inderdaad ja. Plaatsvervangende schaamte krijg ik als die kwezel te keer hoor gaan als ie z'n zin niet krijgt. Wat een malloot.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  zondag 18 april 2004 @ 21:47:56 #12
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_18523454
Waarom moet er altijd iets van Reinier in de topictitel staan
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  zondag 18 april 2004 @ 21:51:05 #13
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_18523522
quote:
Op zondag 18 april 2004 21:47 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Omdat Reinier de held van Peking Express is
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zondag 18 april 2004 @ 21:53:26 #14
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_18523571
quote:
Op zondag 18 april 2004 21:47 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Hij is het meest prominente figuur in de serie, en hij is de universele schandknaap, het figuur waar eigenlijk iedereen op spuugt of gezellig tegenaan kan schoppen. Mensen voelen zich sterk aangetrokken tot negatieve elementen, en Reinier is wat dat betreft een zwart gat, die trekt alle negativiteit naar zich toe, niets kan ontsnappen aan zijn zwaartekrachtsveld, geen irritatie is te klein of het komt vast te zitten in het onheilspellende micro-stelsel dat Reinier vormt.

Reinier brengt het slechtste in de mens naar boven, daarom staat hij bovenaan, omdat we 'em allemaal kennen, en omdat we ons allemaal irriteren aan hem.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_18523572
quote:
Op zondag 18 april 2004 21:51 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Omdat Reinier de held van Peking Express is
Zo is dat.

Iedereen bedankt voor alle complimenten en aanvullingen voor de startpost.
pi_18523599
quote:
Op zondag 18 april 2004 21:53 schreef Kugari-Ken het volgende:
Reinier brengt het slechtste in de mens naar boven, daarom staat hij bovenaan, omdat we 'em allemaal kennen, en omdat we ons allemaal irriteren aan hem.
Spreek voor jezelf man

pi_18523606
Ik ben blij dat reinier er nog in zit. reinier is cool

Wordt tijd dat hij afrekent met Elias, dat vind ik zo'n sukkel
pi_18523631
Ik kreeg zowaar wat sympathie voor Reinier deze uitzending, hij noemda Elias een berggeit en hij stelde het vals-sentimentele gedoe van Elias aan de kaak.
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 18 april 2004 @ 21:56:26 #19
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_18523638
Reinier .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_18523679
Stel je trouwens voor dat Reinier en Clarinca er uit waren gegaan, dan was het hele programma geen zak meer aan om naar te kijken met al dat lieve vriendjes gedoe van Jeske en Elias
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 18 april 2004 @ 21:59:04 #21
572 Sniper
Gull Catcher
pi_18523704
Ik irriteer me in het geheel niet aan Reinier.. To the point ("Rijden Klootzak!) en zonder schijnheiligheid, winnen is het enige dat telt.
  zondag 18 april 2004 @ 21:59:06 #22
521 ruby
Hell yeah!
pi_18523706
quote:
Op zondag 18 april 2004 21:56 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik kreeg zowaar wat sympathie voor Reinier deze uitzending, hij noemda Elias een berggeit en hij stelde het vals-sentimentele gedoe van Elias aan de kaak.
Elias is Grieks hè van oorsprong, theatraal dus.

Ik moest ook wel lachen ja.. Reinier is een kwijlebabbel eerste klas, maar absoluut een vermaak voor deze serie.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_18523758
tvp
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_18523762
hahaha reinier rules
pi_18523777
dag micha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')