abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18356108

De hel heeft een naam: Peking Express... Acht uiteenlopende koppels doen mee aan deze spectaculaire race in het spoor van de Trans-Siberië Express. Twee maanden lang moeten de kandidaten zelf vervoer en een slaapplaats regelen en strijden tegen elkaar in uiteenlopende proeven. Een schamel budget van 2 euro per dag per persoon is alles wat ze krijgen....

Welcome to hell!
quote:
'Peking Express' wordt gepresenteerd door Ernst-Paul Hasselbach en Roos van Acker. Zij beleefden het avontuur van de acht koppels van dichtbij. Ernst-Paul over 'Peking Express': "Halverwege de reis van Moskou naar Peking stuurde ik een smsje naar een vriend: "De hel heeft een naam: Peking Express."
PE bleek niet alleen een avontuur voor de deelnemers, maar zeker ook voor de makers. Met een reizend circus trokken we in een moordend tempo van stad naar stad, met de trein, met (mini) busjes en met vierwiel aangedreven terreinwagens. Want als de produktie de volgende etappe niet haalde, stopte alles. Zoveel indrukken dat pas nu, tijdens de montage van de afleveringen, duizend-en-een herinneringen naar boven komen.

Wat maakte de meeste indruk
Irkoetsk, prachtige oude stad aan de rand van het diepste meer ter wereld: het Baikalmeer. Het bevat een vijfde van al het zoetwater op aarde. Als je 'm leeg zou pompen en alle rivieren op aarde ernaartoe zouden vloeien duurt het een jaar voordat ie weer vol is.
Een prachtig 17de eeuws Boeddhistisch klooster in the middle of nowhere, ergens op de steppes van Mongolie.
Peking oftwel Beijing, de hoofdstad van China. 20 miljoen inwoners (!) En een wonderlijke mix van oud - de verborgen stad, de Grote Muur en de traditionele 'hutong' woonwijken met - en nieuw: torenhoge wolkenkrabbers en alle mogelijke Westerse winkels. De voorspelling dat China de volgende grote wereldmacht wordt is in Peking al tastbaar.

Ik denk dat Peking Express een grote indruk gaat maken op het televisiepubliek. De acht koppels zijn allemaal op hun eigen manier sympathiek en de kijker zal snel zijn of haar favoriet kiezen. De deelnemers worden door de race gedwongen om actief om te gaan met de lokale bevolking. Samen met de deelnemers is de kijker te gast bij arme Russische boerengezinnen, Mongoolse tentnomaden en traditionele Chinese families die nog in de oude volkswijken wonen
#1: Peking Express
#2: Peking Express deel 2!
#3: Peking Express # 3: *piep* en *piep* mogen alweer weg.
#4: Peking Express # 4 ~Reinier en Clarinca:
#5: Peking Expres #5 ~ Spasiba | meelij met clarinca

Yoeri en Wesley (B)

Sanne en Lotte (NL)

Reinier en Clarinca (NL)

Jeske en Elias (NL)

Bart en Fleur (B)

Hans en Rani (B)

Reinier
  zondag 11 april 2004 @ 22:52:02 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_18356158
Mooie startpost.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_18356161
Reinier is irritant maar hij maakt Peking Express wel het kijken waard.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 11 april 2004 @ 22:53:14 #4
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_18356198
Mooie openingspost .
Schitterende titel .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_18356204
quote:
Op zondag 11 april 2004 22:52 schreef static het volgende:
Mooie startpost.
danku
pi_18356227
Kutje! Ik had ook een mooie. Maar bewaar de startpost wel voor deeltje 7
pi_18356228
Toch leuk dat mijn openingsplaatje steeds weeer terugkeert
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_18356249
Het is Peking Express
pi_18356255
quote:
Op zondag 11 april 2004 22:52 schreef static het volgende:
Mooie startpost.
Idd

Tevens terugvindtpost, ff niks zinnigs te melden .
  zondag 11 april 2004 @ 22:56:33 #10
18547 DaZilva
Sparkling!
pi_18356307
Maaaan wat had ik een medelijden met Lotte die met Reinier op stap moest! Wat een irritante gast zeg. Wel slap dat ze het opgaf trouwens, ik was mooi zonder em verder gegaan.
Aan het eind werd vermeld dat er volgende week 2 (!) paren uitgaan.... gaat dat niet een beetje snel dan? Hoeveel afleveringen hebben we nog?
Talk sense to a fool and he calls you foolish
pi_18356408
Whahaha wat waren die acties van Wesley goed !!!!
  zondag 11 april 2004 @ 23:01:02 #12
44906 merino
World of Sleepers
pi_18356429
Hmmz ik vind Reinier zijn vlagen hebben. Soms kan ik hem echt niet uitstaan en kreeg ik ook echt medelijden met Lotte maar af en toe laat hij ook wel eens zijn menselijke kant zien en zelfs die wordt niet gewaardeerd bij Lotte. Gaat ze vervolgens beetje in bushokje zitten . Nja ze heeft er alleen maar zichzelf mee want zij zit in de gevaren groep...

Vind overigens Jeske en Elias ondanks hun complot wat ik beetje dom vond wel het best koppel.
Volgende week Sanne + Lotte en Bart + Fleur.
Houden we 4 televisie interessante groepen over
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_18356457
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:00 schreef Ludacriss het volgende:
Whahaha wat waren die acties van Wesley goed !!!!
Reinier deed het anders ook niet slecht
  zondag 11 april 2004 @ 23:03:41 #14
44906 merino
World of Sleepers
pi_18356500
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:02 schreef yohan.nl het volgende:

[..]

Reinier deed het anders ook niet slecht
mja maar het groepje van Lotte + Reinier was zowieso al uit balans. Dan is het erg makkelijk om het blok te spelen. Vond Wesley het juist ontzettend sociaal leuk doen...

[ Bericht 1% gewijzigd door merino op 11-04-2004 23:08:43 (grove fout) ]
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  zondag 11 april 2004 @ 23:04:49 #15
90490 GSEmma
This is TV, MAN !!
pi_18356525
Hallooo... ze gaf niet op!! Ze pakte reinier juist op het feit dat hij zoooo graag verder wilde naar clarince , het werkte wel gezien zijn boze reactie!!! enne...zonder hem verder gaan zal denk ik wel niet gemogen hebben, denk je ook niet???
Op de vt4 site staat er een rijtje van 10 afleveringen dus nog 5 te gaan...;)

wesley was goed!!!
pi_18356622
tvp
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_18356647
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:04 schreef GSEmma het volgende:
Hallooo... ze gaf niet op!! Ze pakte reinier juist op het feit dat hij zoooo graag verder wilde naar clarince , het werkte wel gezien zijn boze reactie!!! enne...zonder hem verder gaan zal denk ik wel niet gemogen hebben, denk je ook niet???

wesley was goed!!!
Kreeg toch echt het idee dat Lotte het werkelijk niet meer zag zitten. Jouw reden dat ze Reinier zo lang mogelijk bij Clarinca vandaan wou houden lijkt me onwaarschijnlijk: ze had zelf veel meer heimwee naar haar zusje dan dat Reinier z'n Clarinca miste. Dat Reinier "boos" (?) werd heeft te maken met zijn instelling. Hij kan zich niet voorstellen dat iemand zo'n instelling toont in een wedstrijd. En dat ben ik met em eens
  zondag 11 april 2004 @ 23:10:55 #18
44906 merino
World of Sleepers
pi_18356668
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:04 schreef GSEmma het volgende:

wesley was goed!!!
het werkte niet want zij had gewoon die puntjes nodig. Nu staan de meisjes nog steeds in de gevaren zone. Bovendien denk ik persoonlijk dat de enige manier om de goede kanten uit Reinier te halen juist is als je ontzettend aardig tegen hem gaat doen en hem via een positieve manier uit zijn egocentrische cocoon haalt.
Ze stelde zich in deze aflevering net zo dom en vervelend op als Reinier dus was het af en toe moeilijk medelijden te hebben met haar...
pi_18356700
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:10 schreef yohan.nl het volgende:

[..]

Kreeg toch echt het idee dat Lotte het werkelijk niet meer zag zitten. Jouw reden dat ze Reinier zo lang mogelijk bij Clarinca vandaan wou houden lijkt me onwaarschijnlijk: ze had zelf veel meer heimwee naar haar zusje dan dat Reinier z'n Clarinca miste. Dat Reinier "boos" (?) werd heeft te maken met zijn instelling. Hij kan zich niet voorstellen dat iemand zo'n instelling toont in een wedstrijd. En dat ben ik met em eens
Lotte gaf het idd op. Ze had geen zin meer in z'n gezeik en gedoe. Als ze zou wachten tot de tijd om was mochten ze met de volgauto mee en dat scheelde haar de moeite om met die 'vervelende gek' (in haar ogen iig) een lift te vinden.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  zondag 11 april 2004 @ 23:13:17 #20
521 ruby
Hell yeah!
pi_18356726
Ik heb weer genoten vanavond.

Wat ziet Clarinca in godsnaam in Reinier?
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  zondag 11 april 2004 @ 23:15:40 #21
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_18356783
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:13 schreef ruby het volgende:

Promotie
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_18356825
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:13 schreef ruby het volgende:

Kappe man! Reinier is cool
  zondag 11 april 2004 @ 23:18:37 #23
521 ruby
Hell yeah!
pi_18356856
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:15 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Promotie
Ja dat zal het wel zijn.. Voor de rest lijkt het me een hele vervelende vent.

Maar wel mooi voor deze serie..
  zondag 11 april 2004 @ 23:19:15 #24
521 ruby
Hell yeah!
pi_18356876
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:17 schreef yohan.nl het volgende:

[..]

Ja lekker bekkie hoor.. Je zou 'm echt niet ouder schatten dan 38.
pi_18356913
quote:
Op zondag 11 april 2004 23:17 schreef yohan.nl het volgende:

[..]

Misschien wel, maar het spel dat hij zo graag speelt zal hij als hij wint alsnog verliezen lijkt me omdat hij zo geen enkel amulet zal verdienen.
Don't think you are, know you are.
http://forum.fok.nl/topic/258357
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')