abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18034480

Topic nr 1: Peking Express
Topic nr 2: Peking Express deel 2!
Topic nr 3: Peking Express # 3: *piep* en *piep* mogen alweer weg.
quote:
De hel heeft een naam: Peking Express... Acht uiteenlopende koppels doen mee aan deze spectaculaire race in het spoor van de Trans-Siberië Express. Twee maanden lang moeten de kandidaten zelf vervoer en een slaapplaats regelen en strijden tegen elkaar in uiteenlopende proeven. Een schamel budget van 2 euro per dag per persoon is alles wat ze krijgen....
quote:
Welcome to hell!

'Peking Express' wordt gepresenteerd door Ernst-Paul Hasselbach en Roos van Acker. Zij beleefden het avontuur van de acht koppels van dichtbij. Ernst-Paul over 'Peking Express': "Halverwege de reis van Moskou naar Peking stuurde ik een smsje naar een vriend: "De hel heeft een naam: Peking Express."
PE bleek niet alleen een avontuur voor de deelnemers, maar zeker ook voor de makers. Met een reizend circus trokken we in een moordend tempo van stad naar stad, met de trein, met (mini) busjes en met vierwiel aangedreven terreinwagens. Want als de produktie de volgende etappe niet haalde, stopte alles. Zoveel indrukken dat pas nu, tijdens de montage van de afleveringen, duizend-en-een herinneringen naar boven komen.
Wat maakte de meeste indruk
Irkoetsk, prachtige oude stad aan de rand van het diepste meer ter wereld: het Baikalmeer. Het bevat een vijfde van al het zoetwater op aarde. Als je 'm leeg zou pompen en alle rivieren op aarde ernaartoe zouden vloeien duurt het een jaar voordat ie weer vol is.
Een prachtig 17de eeuws Boeddhistisch klooster in the middle of nowhere, ergens op de steppes van Mongolie.
Peking oftwel Beijing, de hoofdstad van China. 20 miljoen inwoners (!) En een wonderlijke mix van oud - de verborgen stad, de Grote Muur en de traditionele 'hutong' woonwijken met - en nieuw: torenhoge wolkenkrabbers en alle mogelijke Westerse winkels. De voorspelling dat China de volgende grote wereldmacht wordt is in Peking al tastbaar.

Ik denk dat Peking Express een grote indruk gaat maken op het televisiepubliek. De acht koppels zijn allemaal op hun eigen manier sympathiek en de kijker zal snel zijn of haar favoriet kiezen. De deelnemers worden door de race gedwongen om actief om te gaan met de lokale bevolking. Samen met de deelnemers is de kijker te gast bij arme Russische boerengezinnen, Mongoolse tentnomaden en traditionele Chinese families die nog in de oude volkswijken wonen
En hier maar weer verder!
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_18034484
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH, ik had de titel nog niet helemaal ingevuld
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  maandag 29 maart 2004 @ 08:27:53 #3
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_18034535
het zal vast niet positief zijn geweest

topuitzending gisteren!!!
ben trouwens nog benieuwd wat er met onze lieve Lotte & Sanne gaat gebeuren
(aan het begin van elke uitzending zie je dat ze in paniek in een auto zitten en allebei de deur open gooiten)

Elias & Jetske en Lotte & Sanne zijn nu echt mijn favorite koppels
  maandag 29 maart 2004 @ 08:28:00 #4
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18034537
Ik begin zowaar toch nog enig respect voor Reinier en Clarinca te krijgen

Je kan veel over Reinier zeggen maar hij zet zich wel 100% in om te winnen, wat ook de doelstelling van het programma is!
Hij woont niet in Wassenaar omdat hij het fatalisme heeft omarmt

Plus een groep is niet compleet zonder een "pispaaltje"

Enne.... die Clarinca is helemaal niet zo dom als ik dacht dat ze was, ze is eigenlijk best oke en wees Reinier wel even mooi terecht
quote:
Op zondag 28 maart 2004 21:51 schreef Scope het volgende:

Mijn hypothese is dus dat er standaard minimaal één cameraman meerijdt tijdens het liften etc, en voor de sfeer wat opnames maakt in de huizen, maar daarna weer teruggaat naar de meerijdende busjes. En ik denk dat ze in die busjes ook wel iets van russischsprekende beveilingsmensen hebben voor als er wat misgaat....
En iemand van de overheid, dus een (ex?)agent die de functie van beveiligingman mag uitvoeren en/of er voor zorgt dat men geen problemen krijgt met corrupte politie.
Dat is in Rusland redelijk standaard en al helemaal buiten de metropool van Moskou, dit programma is immers ook gemaakt met medewerking van het Min van Toerisme van Rusland en die laten echt niet de deelnemers verkrachten/kidnappen en alle apparatuur stelen...

Opzich wel een gerust idee want zoals Lotte en Sanne daar zo stonden met die korte truitjes en die skinheads langs kwamen, je moet er niet aan denken dat ze helemaal alleen zouden zijn
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_18034541
quote:
Op maandag 29 maart 2004 08:27 schreef Cybart het volgende:
het zal vast niet positief zijn geweest

topuitzending gisteren!!!
ben trouwens nog benieuwd wat er met onze lieve Lotte & Rani gaat gebeuren
(aan het begin van elke uitzending zie je dat ze in paniek in een auto zitten en allebei de deur open gooien)

Elias & Jetske en Lotte & Rani zijn nu echt mijn favorite koppels
Lotte en Sanne bedoel je?

Rani hoort bij Hans....
  maandag 29 maart 2004 @ 08:29:06 #6
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_18034546
quote:
Op maandag 29 maart 2004 08:28 schreef HarigeKerel het volgende:

Enne.... die Clarinca is helemaal niet zo dom als ik dacht dat ze was, ze is eigenlijk best oke en wees Reinier wel even mooi terecht
Clarinca valt inderdaad 100% mee
het is voornamenlijk echt reinier die een eikel is
Clarinca heeft zelfs wat lieve trekjes
  maandag 29 maart 2004 @ 08:29:16 #7
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_18034547
quote:
Op maandag 29 maart 2004 08:28 schreef daeri het volgende:

[..]

Lotte en Sanne bedoel je?

Rani hoort bij Hans....
ja sorry
pi_18034550
quote:
Op maandag 29 maart 2004 08:29 schreef Cybart het volgende:

[..]

ja sorry
Ja geeft niet ik vond Rani afgelopen keer wel wat aanstellerig.....
  maandag 29 maart 2004 @ 08:37:32 #9
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_18034594
quote:
Op maandag 29 maart 2004 08:30 schreef daeri het volgende:

[..]

Ja geeft niet ik vond Rani afgelopen keer wel wat aanstellerig.....
ja, maar aan de andere kant zie ik haar nog wel weer iets krijgen met hans
  maandag 29 maart 2004 @ 09:33:59 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_18034899
Was een stoere uitzending gisteren,... maar duidelijk dat die Renier een plaat voor zijn kop heeft. Heeft echt geen idee wat zelfreflectie betekent.
The truth was in here.
pi_18035111
Kijkcijfers:

Afl. 1: 579.000 - Hh: 203.000
Afl. 2: 665.000 - Hh: 229.000
Afl. 3: 610.000
pi_18035447
quote:
Op maandag 29 maart 2004 09:51 schreef -Mk- het volgende:
Kijkcijfers:

Afl. 1: 579.000 - Hh: 203.000
Afl. 2: 665.000 - Hh: 229.000
Afl. 3: 610.000
Aardig succesvol weer voor Net5 en Hasselbach.

Over Reinier ben ik nog niet zo goed uit hoe je erover moet denken. Ze zijn niet als groep op reis en het is een spel. Aan de andere kant is het dom dat hij al zo vroeg iedereen tegen zich in het harnas heeft gejaagd, want zo krijg je alle nadelen tegen je.

Wat wel grappig aan de beelden is, is de armoede en vaak in het begin de voorzichtigheid waarmee de deelnemers worden ontvangen en hoe vriendelijk vervolgens de mensen blijken te zijn, ondanks dat het communiceren handen en voetenwerk blijft.
  maandag 29 maart 2004 @ 10:22:36 #13
1762 YPPY
Yppiaans
pi_18035480
Het was weer een superleuke aflevering. De duikers waren wel relaxt, maar ik kan me voorstellen dat zij niet veel verder komen met die houding. Maar ze vinden het tenminste wel leuk. Zouden ze de koppels die verder komen meer uitzenden, zodat we die beter leren kennen? We zien maar weinig van de broertjes, de duikers en dat andere stel. De tattoos, de zusjes, Rani en Hans en Reinier en Clarinca zie je juist wel vaak in beeld. En die staan ook hoger in het classement.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 29 maart 2004 @ 10:23:55 #14
1762 YPPY
Yppiaans
pi_18035496
quote:
Op maandag 29 maart 2004 10:19 schreef mbn het volgende:
Over Reinier ben ik nog niet zo goed uit hoe je erover moet denken. Ze zijn niet als groep op reis en het is een spel. Aan de andere kant is het dom dat hij al zo vroeg iedereen tegen zich in het harnas heeft gejaagd, want zo krijg je alle nadelen tegen je.
Het is inderdaad een spel, maar ik denk dat hij vergeet dat de prijs afhangt van je medekandidaten. Wanneer je van niemand die ketting krijgt, ga je met 'weinig' naar huis. Als je vriendjes maakt, verdien je juist heel veel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_18035594
Ik vind Renier eigenlijk wel cool, lekker fanatiek. Ik stoor me eigenlijk steeds meer aan Hans en z'n mokkel.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 29 maart 2004 @ 10:36:07 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_18035639
Wat me ook opviel is toch ondanks die armoede, die mensen delen wat ze eigenlijk niet kunnen delen. Het ontroerde me wel een klein beetje moet ik zeggen, toen ik ook nog tranen bij dat oude vrouwtje zag omdat ze weg gingen.
The truth was in here.
  maandag 29 maart 2004 @ 10:38:15 #17
12666 starbuck
prepare to eject the warpcore
pi_18035675
Het was weer geweldig, die blik van die Rani in dat huis met die dronken blonde rus, geweldig.

Reinier heeft gelijk als hij wil winnen , maar dat maakt hem absoluut niet symphatiek en dus zal hij weinig tot geen amuletten krijgen.
Hij toont ook zeer weinig respect voor de plaatselijke bevolking , evenals die gruwelijk ergerlijke tweeling broertjes die werkelijk op alles wel wat te zeiken hebben.
Die verdienen minimaal 24 uur opsluiting in een kattenpension.
pi_18035908
quote:
Op maandag 29 maart 2004 10:23 schreef YPPY het volgende:

[..]

Het is inderdaad een spel, maar ik denk dat hij vergeet dat de prijs afhangt van je medekandidaten. Wanneer je van niemand die ketting krijgt, ga je met 'weinig' naar huis. Als je vriendjes maakt, verdien je juist heel veel.
Dat wou ik nou net zeggen. Die Reinier wil alleen maar winnen, en terecht het is immers een spel, een race (beetje ratrace idee krijg ik er bij) maar hij heeft zelf niet door dat hij aan alle kanten mensen irriteerd en boosmaakt, en zo dus geen amuletten krijgt. Mjah misschien maakt ii het nog goed. In de volgende afleveren krijgen ze te maken met het aspect samen reizen

Ik heb ergens wel respect voor 'm, hij gaat er voor de volle 100% voor en gaat niet als een lief katje langs de weg liggen mauwen tot ze een lift aangeboden krijgen. Zorgen dat die wagen stopt en instappen maar !! .. GO reinier je maakt kijken naar de peking express leuk!!
pi_18036058
Beetje laat maar die Bart en Fleur.. zijn die nou pas in de 2e aflevering verschenen oid? Toen ik ze bij die proef met die auto's zag, zag ik ze voor het eerst volgens mij.
  maandag 29 maart 2004 @ 11:08:47 #20
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_18036131
Joeri en Wesley blijven cool, dom, maar cool.
Lotte en Sanne zijn soms best zielig, zo langs de snelweg...
Rani en Hans... tja je ziet zo dat het Rani was die Hans aan de kant heeft gezet... Hans wil nog steeds maar wat graag.

Die duikers Je hebt zo iets als TE enthousiast zijn, maar je hebt ook zoiets als... gewoon apathisch langs de weg staan en hopen dat iemand je wel komt oppikken. Deze twee staan er bij als zoutzakken. Maar tja, ook al nemen ze de tijd ervoor, ze genieten in ieder geval van de reis.

Bart en Fleur... ik kwam pas achter hun bestaan in de tweede aflevering, en nu nog steeds twijfel ik of ze wel echt bestaan. Wat een paar non-spelers zijn dat zeg. Het minst boeiende koppel, die het minst in beeld komt, die het minst meemaakt, eigenlijk heb ik helemaal geen mening over die twee. Ik heb nog geen greintje persoonlijkheid gezien waarop ik m'n mening zou kunnen baseren.

Tattoo's zijn wel cool, maar afgelopen aflevering werden ze me een tikkeltje te zweverig, erg goed dat ze Reinier haten, maar dat gemompel over een hogere macht... nee dank je.

Reinier en Clarinca... tja... uuhm... the less said the better.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_18036195
quote:
Op maandag 29 maart 2004 11:08 schreef Kugari-Ken het volgende:

Tattoo's zijn wel cool, maar afgelopen aflevering werden ze me een tikkeltje te zweverig, erg goed dat ze Reinier haten, maar dat gemompel over een hogere macht... nee dank je.
wat zeiden ze daarover dan? Me schoonmoeder haalde het in dr kop om me onder peking express te bellen!! GRrr
  maandag 29 maart 2004 @ 11:35:30 #22
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_18036542
Ik vind niet alleen de opstelling van Reinier ten opzichte van de andere koppels raar en asociaal, maar ook ten opzichte van de bevolking. Je kunt best "willen winnen" en iemand overhalen is tot daar aan toe, maar iemand gewoon dwingen jou te rijden door je met je vette lijf naar binnen de dringen en in een onbekende taal te gaan schreeuwen is echt té!
Ik weet in ieder geval niet of ik, als ik ooit de komende tijd zou reizen in die regio, durf te zeggen dat ik uit Nederland kom, stel je voor dat ze me met hem associëren!

De uitzending was super inderdaad. Heb weer behoorlijk hard tegen de tv zitten roepen!
Hans&Rani en de tatoos weten snel te reizen zónder zich zo op te dringen bij de bevolking en dat vind ik leuk. Ook de duikers vind ik gaaf. Ze hebben mij voor zich gewonnen toen ze vorige keer gewoon bij hun lift bleven terwijl deze panne had. Reinier overkwam hetzelfde en die nam amper afscheid van die mensen. Voor de duikers is die hele race gewoon wat minder belangrijk dan het contact en hoewel dat misschien niet het spelletje is, dat mag ik wel!

De valse lifts waren leuk. Ik zat echt op mijn stoel te wippen toen Reinier zo dik tevreden was met z'n lift, terwijl je wist dat hij ergens zou stranden met de politie aan zijn broek!
En het verblijf van Hans en Rani bij die mensen was zó mooi!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 29 maart 2004 @ 13:07:09 #23
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18038022
quote:
Op maandag 29 maart 2004 10:23 schreef YPPY het volgende:

Iemand als Rijnier gaat het vaak meer om het "winnen" van het spel zelf dan om de knikkers

Oh en Hasselbach doet het trouwens ook goed, die wil ik ook nog wel vaker op TV zien.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_18038562
Reinier en Clarinca zijn echt m'n favorieten, zonder hun zou ik het programma niet eens kijken

Dat met die panne was wel een beetje nep, ze hadden iig iemand die echt verstand van auto's heeft in die wagen moeten laten rijden.
  Moderator maandag 29 maart 2004 @ 14:05:41 #25
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_18039308
quote:
Op maandag 29 maart 2004 11:08 schreef Kugari-Ken het volgende:
Joeri en Wesley blijven cool, dom, maar cool.
Ik vind ze juist helemáál niet cool! Ze zijn behoorlijk snel uit het veld geslagen en worden dan chagrijnig, zodra het even tegen zit.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')