quote:De hel heeft een naam: Peking Express... Acht uiteenlopende koppels doen mee aan deze spectaculaire race in het spoor van de Trans-Siberië Express. Twee maanden lang moeten de kandidaten zelf vervoer en een slaapplaats regelen en strijden tegen elkaar in uiteenlopende proeven. Een schamel budget van 2 euro per dag per persoon is alles wat ze krijgen....
En hier maar weer verder!quote:Welcome to hell!
'Peking Express' wordt gepresenteerd door Ernst-Paul Hasselbach en Roos van Acker. Zij beleefden het avontuur van de acht koppels van dichtbij. Ernst-Paul over 'Peking Express': "Halverwege de reis van Moskou naar Peking stuurde ik een smsje naar een vriend: "De hel heeft een naam: Peking Express."
PE bleek niet alleen een avontuur voor de deelnemers, maar zeker ook voor de makers. Met een reizend circus trokken we in een moordend tempo van stad naar stad, met de trein, met (mini) busjes en met vierwiel aangedreven terreinwagens. Want als de produktie de volgende etappe niet haalde, stopte alles. Zoveel indrukken dat pas nu, tijdens de montage van de afleveringen, duizend-en-een herinneringen naar boven komen.
Wat maakte de meeste indruk
Irkoetsk, prachtige oude stad aan de rand van het diepste meer ter wereld: het Baikalmeer. Het bevat een vijfde van al het zoetwater op aarde. Als je 'm leeg zou pompen en alle rivieren op aarde ernaartoe zouden vloeien duurt het een jaar voordat ie weer vol is.
Een prachtig 17de eeuws Boeddhistisch klooster in the middle of nowhere, ergens op de steppes van Mongolie.
Peking oftwel Beijing, de hoofdstad van China. 20 miljoen inwoners (!) En een wonderlijke mix van oud - de verborgen stad, de Grote Muur en de traditionele 'hutong' woonwijken met - en nieuw: torenhoge wolkenkrabbers en alle mogelijke Westerse winkels. De voorspelling dat China de volgende grote wereldmacht wordt is in Peking al tastbaar.
Ik denk dat Peking Express een grote indruk gaat maken op het televisiepubliek. De acht koppels zijn allemaal op hun eigen manier sympathiek en de kijker zal snel zijn of haar favoriet kiezen. De deelnemers worden door de race gedwongen om actief om te gaan met de lokale bevolking. Samen met de deelnemers is de kijker te gast bij arme Russische boerengezinnen, Mongoolse tentnomaden en traditionele Chinese families die nog in de oude volkswijken wonen
En iemand van de overheid, dus een (ex?)agent die de functie van beveiligingman mag uitvoeren en/of er voor zorgt dat men geen problemen krijgt met corrupte politie.quote:Op zondag 28 maart 2004 21:51 schreef Scope het volgende:
Mijn hypothese is dus dat er standaard minimaal één cameraman meerijdt tijdens het liften etc, en voor de sfeer wat opnames maakt in de huizen, maar daarna weer teruggaat naar de meerijdende busjes. En ik denk dat ze in die busjes ook wel iets van russischsprekende beveilingsmensen hebben voor als er wat misgaat....
Lotte en Sanne bedoel je?quote:Op maandag 29 maart 2004 08:27 schreef Cybart het volgende:
het zal vast niet positief zijn geweest
topuitzending gisteren!!!
ben trouwens nog benieuwd wat er met onze lieve Lotte & Rani gaat gebeuren
(aan het begin van elke uitzending zie je dat ze in paniek in een auto zitten en allebei de deur open gooien)
Elias & Jetske en Lotte & Rani zijn nu echt mijn favorite koppels
Clarinca valt inderdaad 100% meequote:Op maandag 29 maart 2004 08:28 schreef HarigeKerel het volgende:
Enne.... die Clarinca is helemaal niet zo dom als ik dacht dat ze was, ze is eigenlijk best oke en wees Reinier wel even mooi terecht![]()
ja sorryquote:Op maandag 29 maart 2004 08:28 schreef daeri het volgende:
[..]
Lotte en Sanne bedoel je?
Rani hoort bij Hans....
Ja geeft nietquote:Op maandag 29 maart 2004 08:29 schreef Cybart het volgende:
[..]
ja sorry
ja, maar aan de andere kant zie ik haar nog wel weer iets krijgen met hansquote:Op maandag 29 maart 2004 08:30 schreef daeri het volgende:
[..]
Ja geeft nietik vond Rani afgelopen keer wel wat aanstellerig.....
Aardig succesvol weer voor Net5 en Hasselbach.quote:Op maandag 29 maart 2004 09:51 schreef -Mk- het volgende:
Kijkcijfers:
Afl. 1: 579.000 - Hh: 203.000
Afl. 2: 665.000 - Hh: 229.000
Afl. 3: 610.000
Het is inderdaad een spel, maar ik denk dat hij vergeet dat de prijs afhangt van je medekandidaten. Wanneer je van niemand die ketting krijgt, ga je met 'weinig' naar huis. Als je vriendjes maakt, verdien je juist heel veel.quote:Op maandag 29 maart 2004 10:19 schreef mbn het volgende:
Over Reinier ben ik nog niet zo goed uit hoe je erover moet denken. Ze zijn niet als groep op reis en het is een spel. Aan de andere kant is het dom dat hij al zo vroeg iedereen tegen zich in het harnas heeft gejaagd, want zo krijg je alle nadelen tegen je.
Dat wou ik nou net zeggen. Die Reinier wil alleen maar winnen, en terecht het is immers een spel, een race (beetje ratrace idee krijg ik er bij) maar hij heeft zelf niet door dat hij aan alle kanten mensen irriteerd en boosmaakt, en zo dus geen amuletten krijgt. Mjah misschien maakt ii het nog goed. In de volgende afleveren krijgen ze te maken met het aspect samen reizenquote:Op maandag 29 maart 2004 10:23 schreef YPPY het volgende:
[..]
Het is inderdaad een spel, maar ik denk dat hij vergeet dat de prijs afhangt van je medekandidaten. Wanneer je van niemand die ketting krijgt, ga je met 'weinig' naar huis. Als je vriendjes maakt, verdien je juist heel veel.
wat zeiden ze daarover dan? Me schoonmoeder haalde het in dr kop om me onder peking express te bellen!! GRrrquote:Op maandag 29 maart 2004 11:08 schreef Kugari-Ken het volgende:
Tattoo's zijn wel cool, maar afgelopen aflevering werden ze me een tikkeltje te zweverig, erg goed dat ze Reinier haten, maar dat gemompel over een hogere macht... nee dank je.
Iemand als Rijnier gaat het vaak meer om het "winnen" van het spel zelf dan om de knikkersquote:Op maandag 29 maart 2004 10:23 schreef YPPY het volgende:
Het is inderdaad een spel, maar ik denk dat hij vergeet dat de prijs afhangt van je medekandidaten. Wanneer je van niemand die ketting krijgt, ga je met 'weinig' naar huis. Als je vriendjes maakt, verdien je juist heel veel.
Ik vind ze juist helemáál niet cool! Ze zijn behoorlijk snel uit het veld geslagen en worden dan chagrijnig, zodra het even tegen zit.quote:Op maandag 29 maart 2004 11:08 schreef Kugari-Ken het volgende:
Joeri en Wesley blijven cool, dom, maar cool.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |