abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18711078
6 auto's.. Slechts geld voor 1, maar welke?
Ik ben van plan om binnen nu en een jaar m'n rijbewijs te halen en ben al druk aan het kijken naar een leuke eerste auto . Naast mijn voorliefde voor een VW T1 Busje (wat toch wel mijn ultieme droomauto is) vind ik auto's met van die neerklapbare voorlichten en strak sport-design ook erg gaaf.
Benzineverbruik moet niet extreem hoog zijn. Maar aangezien ik niet veel zou rijden (50km in de week max.) is dat niet zo'n issue. Betrouwbaarheid, tjah, ik wil natuurlijk geen auto die om de 100km naar de garage moet, maar als de auto goed onderhouden is en weinig km heeft dan is het zeker het overwegen waard (porsche 944 bv.), aangezien ik toch niet veel zal rijden.
Waar ik wel op 'geil' , is een goede stoel . Als ik zit, dan wil ik GOED zitten . Verder vind ik de 'looks' toch ook wel belangrijk en niet te vergeten de prestaties als de optreksnelheid. De maximumsnelheid maakt me niks uit.
Ik wil graag in dit/deze topic horen wat jullie van de onderstaande auto's vinden. De prijzen en specs zijn ongeveer hetzelfde dus ik wil het meer hebben over (rij)ervaringen en wat je van de 'looks'; vindt. Ik heb van alleen maar even een rode versie genomen, om een zo objectief mogelijk beeld te krijgen. Zelf zou ik hem knaloranje met witte viper-strepen laten spuiten.:9~

Toyota Celica 2.0 GTi
Bouwjaar: '90-'94
Prijs: 2000-4500 euro
Max. snelheid: 220 km/h
0-100: 8,4sec.

Aanmerkingen: Prachtige auto voor weinig geld, mooie ronde vormen en redelijk snel. Ik zou graag wat willen weten over de technische prestaties. Volgens mij is Toyota zeer betrouwbaar.
Specs


Toyota Supra 3.0i
Bouwjaar: '86-'93
Prijs: 2400-4000 euro
Max. Snelheid: 220 km/h
0-100: 8,2sec.

Aanmerkingen: Zelfde aanmerkingen als bij de Celica, alleen vind ik de 'looks'; van deze wagen iets minder.
Specs


Porsche 944 S
Bouwjaar: '81-'91
Prijs: 2000-5000 euro
Max. Snelheid: 228 km/h
0-100: 7,9sec.

Aanmerkingen: De meest exclusieve in het rijtje vind ik. 'Porsche' heeft toch wel wat en is tevens de snelste van de 6. Het onderhoud schijnt enorm te zijn. Maar aangezien ik weinig zal rijden is het toch het overwegen waard.
Specs


Mitsubishi Eclipse 2.0 GSi
Bouwjaar: '92-'96
Prijs: 2000-4500 euro
Max. Snelheid: 220 km/h
0-100: 9,2sec.

Aanmerkingen: Wat mij betreft de lelijkste van het stel, maar wil hem er toch even bijhalen. Heeft iemand ervaring met deze auto?
Specs


Pontiac Firebird
Bouwjaar: '90-'94
Prijs: >4000 euro

Aanmerkingen: Het 'nightrider'-gevoel komt toch een beetje boven bij deze auto. De 'looks' zijn natuurlijk geweldig. Alleen wil ik wat meer weten over de betrouwbaarheid en specs als
benzineverbruik, max. snelheid en hoe lang hij er over doet van 0 naar 100.
Geen Specs


Ford (USA) Probe
Bouwjaar: ±'92
Prijs: 3000-5000 euro

Aanmerkingen: Zelfde verhaal als bij de Firebird. Weinig over bekend bij mij. Nou heb ik nog geen rijbewijs maar mocht toch even met deze wagen rijden. En ik weet niet of het er aan lag of het mijn eerste keer achter een stuur was of dat het aan de auto lag, maar ik vond hem geweldig. Trekt heerlijk op en heeft van de hele relaxte Amerikaanse 'zetels'.
Geen Specs


Als iemand nog andere suggesties heeft (die in de buurt liggen uiteraard ) hoor ik het graag.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_18711127
Die Celica is wel netjes, redelijk jaartal ook nog..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_18712148
Persoonlijk zou ik voor ook de Celica.

Buiten dat ik em de mooiste van de 6 vind heeft ie ook nog een redelijk goed bouwjaar. Toyota is samen met Mazda en meer van die japanse merken erg betrouwbaar.
  dinsdag 27 april 2004 @ 07:36:26 #4
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_18712197
porsche
(wel in het rood dan, zoals op het plaatje, kheb hem ook in het wit gezien )

of die celica, ziet er ook mooi uit zo
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 27 april 2004 @ 07:41:29 #5
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_18712219
De Eclipse en Probe, ver vandaan blijven, de Pontiac nemen als je een eigen benzine station hebt, de porsche is een wel erg foute wagen, blijven over de Celica en de Supra.

Persoonlijk hou ik wel van de strakke lijnen van de Supra, maar de Celica zou bij mij ook op het lijstje staan omdat ie toch best wel lekker rijd:

Mijn lijstje:

1: Supra
2: Celica
3: Porsche
4: Eclipse
5: Pontiac Firebird
6: Ford Probe
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 27 april 2004 @ 07:50:58 #6
32050 Roadster
Heb jij cabrio ofzo?
pi_18712260
Porsche 944 is op wordt op termijn duur in onderhoud. Ik zou kijken naar de celica en als je ooit nog wilt gaan stunten dan voor de supra gaan.
If everything is under control, you're not going fast enough!!!
pi_18712480
Opklaplampen en goede stoelen? Volvo 480!
Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
  dinsdag 27 april 2004 @ 08:35:55 #8
17061 mvt
blame Canada
pi_18712513
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 07:36 schreef Metro2005 het volgende:
porsche
(wel in het rood dan, zoals op het plaatje, kheb hem ook in het wit gezien )

of die celica, ziet er ook mooi uit zo
Een 944 S hoort gewoon wit te zijn. Kijk bij de 944 ook naar de 944S2
We were to understand there would be pie and punch?
pi_18712523
Ik zou voor de Celica gaan... Toyota is idd een heel betrouwbaar merk... En qua looks wint de Celica bij mij het toch van de Supra...
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
  dinsdag 27 april 2004 @ 08:41:38 #10
32050 Roadster
Heb jij cabrio ofzo?
pi_18712550
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 08:37 schreef MutZ het volgende:
Ik zou voor de Celica gaan... Toyota is idd een heel betrouwbaar merk... En qua looks wint de Celica bij mij het toch van de Supra...
Celica ziet er goed uit, echter, de supra kan je veel meer mee doen kwa motorblok.
If everything is under control, you're not going fast enough!!!
  dinsdag 27 april 2004 @ 08:55:47 #11
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_18712673
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 08:35 schreef mvt het volgende:

[..]

Een 944 S hoort gewoon wit te zijn. Kijk bij de 944 ook naar de 944S2
toch vind ik hem wit lelijk
of mag dat niet
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_18712698
ik zou voor de Celica gaan, die is over het algemeen ook betrouwbaarder dan een Supra MKIII
pi_18712853
Idd. de Supra is een van de Toyota's waar de nadruk minder op betrouwbaarheid heeft gelegen. Om nog maar niet over het verschil in wegenbelasting en verzekering te praten.
  dinsdag 27 april 2004 @ 09:23:52 #14
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_18713018
Celica. Een Supra is toch wat extreem als je net je rijbewijs hebt en de andere vallen om bovengenoemde redenenen al af.
quote:
Ik ga maar 50 km in de week rijden
bwehehehehe. Echt niet.
Vampire Romance O+
pi_18713031
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 09:11 schreef Hagedis het volgende:
Idd. de Supra is een van de Toyota's waar de nadruk minder op betrouwbaarheid heeft gelegen. Om nog maar niet over het verschil in wegenbelasting en verzekering te praten.
de MKIII (7M) heeft vaak problemen met de koppakking, echt een slechte of onbetrouwbare auto is het niet. Het punt is alleen dat er redelijk veel, schade en/of slecht onderhouden verwaarloosde (geimporteerde) varianten rondrijden... en daar kan je idd op leeglopen.
pi_18713500
De celica, maar dan wel in het zwart
  FOK!fossiel dinsdag 27 april 2004 @ 10:10:32 #17
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_18713844
Celica....betrouwbare bak.
pi_18713883
Als je pas een rijbewijs hebt(en die heb je nog niet eens!) moet je altijd een autotje kopen waar je eerst ervaring in krijgt!Die je zonder problemen kunt deuken bij in en uit parkeren.Pas als je dan dat allemaal beheerst kun je pas je auto van je dromen kopen met de zekerheid dat je hem niet meteen beschadigt of er een ongeluk mee krijgt!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_18714683
Porsche zie je niet zo vaak op straat, dus ik zeg de Porsche, alhoewel de Firebird en de Probe ook een beetje exclusief zijn, is de Porsche een Porsche en geen Amerikaan.

Maar de onderhoudskosten kunnen een probleem worden, dus als dat een probleem is voor je: Celica, ultra-betrouwbaar, mooi en snel.
  dinsdag 27 april 2004 @ 10:55:13 #20
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_18714833
ik zou de supra nemen achterwiel aandrijving en dan wel de turbo versie ook nog targa dacht ik das wel mooi
The more debt, the better
  dinsdag 27 april 2004 @ 11:01:52 #21
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_18714984
Ik zou gaan voor de celica.
Imho de mooiste van het stel, en erg betrouwbaar.
(Meer weten over de celica? er loopt hier @ PTA een celica blaattopic )

De supra is een mooie snelle auto, maar de motor is behoorlijk onderhoudsgevoelig. een BHG komt nogal eens voor bij die motoren. (BHG=Blown Head Gasket, oftewel de koppakking ligt eruit.)

De eclipse vind ik het minst mooi en zou ik niet nemen om de looks. Een amerikaan zou ik sowieso niet willen hebben vanwege de onbetrouwbaarheid over het algemeen.
Porsche is een mooie auto, maar daar heb ik geen gevoel bij. zeker dit type is nou niet bepaald een nekkendraaier.
  dinsdag 27 april 2004 @ 11:25:58 #22
59704 KatirZan
Klei-kleuter
pi_18715638
duidelijk, de supra
pi_18715851
Ik denk dat je met de Celica de beste keus zal hebben gemaakt, hij is heel erg mooi en bij de anderen heb je waarschijnlijk meer kosten aan de onderhoud en/of benzine.. (behalve de eclipse misschien dan)
  dinsdag 27 april 2004 @ 11:37:32 #24
17061 mvt
blame Canada
pi_18715965
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 11:01 schreef Tjabbo het volgende:
Porsche is een mooie auto, maar daar heb ik geen gevoel bij. zeker dit type is nou niet bepaald een nekkendraaier.
Ookal vind ik dit type een heerlijke comfortabele bak om in te rijden.
We were to understand there would be pie and punch?
  dinsdag 27 april 2004 @ 12:03:49 #25
73023 hifonics
Power From The Gods
pi_18716630
die celica die je laat zien
is dat niet de 2 liter turbo 4wd ipv de 2 liter gti?
Watskebeurt? Watskebeurt? Watskebeurt?
  dinsdag 27 april 2004 @ 12:05:22 #26
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_18716668
celica
pi_18716708
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 12:03 schreef hifonics het volgende:
die celica die je laat zien
is dat niet de 2 liter turbo 4wd ipv de 2 liter gti?
Yep..of het is een gti met andere motorkap.
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_18716744
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 01:27 schreef Kluupkluup het volgende:
6 auto's.. Slechts geld voor 1, maar welke?
Ik ben van plan om binnen nu en een jaar m'n rijbewijs te halen en ben al druk aan het kijken naar een leuke eerste auto .

[..]
Toyota Celica 2.0 GTi

Toyota Supra 3.0i

Porsche 944 S

Mitsubishi Eclipse 2.0 GSi

Pontiac Firebird

Ford (USA) Probe
Ik wil niet lullig doen hoor, maar als jij net je rijbewijs hebt, zijn bovenstaande categorie auto's hoogst waarschijnlijk niet op jouw naam te verzekeren...
quote:
Als iemand nog andere suggesties heeft (die in de buurt liggen uiteraard ) hoor ik het graag.
Zoiets?

Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
  dinsdag 27 april 2004 @ 12:10:17 #29
73023 hifonics
Power From The Gods
pi_18716795
hehe
of je betaald je helemaal krom aan kosten als je hem net hebt (rijbewijs)
die 323 rijdt trouwens nie lekker
Watskebeurt? Watskebeurt? Watskebeurt?
pi_18717586
ik dacht ook meteen aan de 323F. Is denk ik de goedkoopste uit dit rijtje, dus valt ten opzichte van de andere wagens altijd wat op te zeiken natuurlijk.

pluspunten 323

**over het algemeen goede stoelen (er zijn een paar uitvoeringen met OF lelijke bekleding, OF kutstoelen die niet lekker steunen in je onderrug) Bij de sloop kun je voor geen geld een andere set halen natuurlijk.
**snelheid, ligt eraan welk type je neemt.. vanaf de 1.8 wordt het leuk met deze auto.
**ruime kofferbak
**goeie handling. Hij heeft de neiging tot onderstuur, is erg makkelijk te beheersen.

zwakke punten van deze auto:

**versnellingsbak
**radiator
**deurpanelen (handgrepen breken af op den duur)

mocht je budget wat hoger liggen, kijk dan niet naar deze, maar voor een budget van 2000-4000 euro, denk ik dat dit wel een interessante kar is. Je houdt dan geld over voor een mooie autoradio plus toebehoren.
pi_18717945
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 08:30 schreef MRPhone het volgende:
Opklaplampen en goede stoelen? Volvo 480!
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:13:56 #32
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_18718259
Firebird..
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:18:30 #33
19775 Slam
The True AoD
pi_18718366
Zeg eeuh, jij kijkt alleen maar naar de auto zelf maar wat denk je dat je wel niet aan wegenbelasting moet betalen voor zo'n Firebird, zo'n ding weegt 1500 kilo, en de verzekering nog.. en oja, de brandstof, zo'n apparaat zuipt niet te kort. Ik weet natuurlijk niet hoeveel jou loon is maar goed.

Volgens mij kan je beter naar wat 'normalere' auto's kijken, tis maar een tip.
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
pi_18718375
die Porsche is eik best wel geinig
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:28:39 #35
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_18718652
Als eerste auto zullen ze iig allemaal wel haast onverzekerbaar zijn denk ik.
Ben je ouder dan 24 dan zal het wel mogelijk zijn echter niet goedkoop aangezien je nog geen no claim hebt opgebouwd.

En van dat rijtje is alleen de celica een redelijke keuze met het oog op onderhoudskosten en benzine verbruik zou ik die andere dingen nog niet willen hebben al kreeg ik ze gratis en moest ik erin rondrijden.
  dinsdag 27 april 2004 @ 14:02:48 #36
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_18719470
Als je maar betaalt is alles verzekerbaar....

Ik zou voor de Celica gaan, maar verwacht niet dat het goedkoop rijden is... Een oom van me heeft er een uit 1992, destijds nieuw gekocht. Maar als ik al hoor wat de beurten kosten voor die auto (Toyota dealer dan wel) dan schrik ik toch wel ff... Toyota-onderdelen zijn ook zeker niet goedkoop te noemen, dus áls er iets kapot gaat, is het heel duur. Aftermarket spullen zijn er voor Toyota's ook weinig. Maar over het algemeen kun je wel stellen dat Toyota erg betrouwbaar is.

Stoelen in een Celica zitten trouwens érg lekker, heb er al vele kilometers in mogen meemaken en nooit last van mijn rug. En dat terwijl ik best een kieskeurige rug heb...
Don't let my username fool you...
pi_18720043
MetalFreak; Toyota onderdelen zijn origineel inderdaad erg duur..... We hadden problemen met de airco van onze Carine E EXE en dat was dus niet mis ..... En dat er weinig aftermarket spullen zijn voor een Toyota is bullshit wanneer ik een beetje rondzoek op Internet. Het klopt dat deze spullen vaak voor de Supra zijn, maar er zijn genoeg Celli en MR2 aftermarket parts te vinden.....

Als je echt wilt kiezen tussen deze auto's zou ik de Cellica op de eerste plaats zetten. Snel, betrouwbaar en een Toyota . Daarna de supra, vergelijkbaar met de Cellica, maar idd die koppakking..... De rest valt imho een beetje af..... Is een oudere MR2 ook geen optie?? Erg toffe fun car met achterwielaandrijving .....
  dinsdag 27 april 2004 @ 15:16:40 #38
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_18721533
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 14:24 schreef pAin het volgende:
MetalFreak; Toyota onderdelen zijn origineel inderdaad erg duur..... We hadden problemen met de airco van onze Carine E EXE en dat was dus niet mis ..... En dat er weinig aftermarket spullen zijn voor een Toyota is bullshit wanneer ik een beetje rondzoek op Internet. Het klopt dat deze spullen vaak voor de Supra zijn, maar er zijn genoeg Celli en MR2 aftermarket parts te vinden.....

Als je echt wilt kiezen tussen deze auto's zou ik de Cellica op de eerste plaats zetten. Snel, betrouwbaar en een Toyota . Daarna de supra, vergelijkbaar met de Cellica, maar idd die koppakking..... De rest valt imho een beetje af..... Is een oudere MR2 ook geen optie?? Erg toffe fun car met achterwielaandrijving .....
excuse me, maar de supra (2 zitter, achterwielaandrijving, 3.0i en 6 cylinders + turbo) staat in geen verhouding tot de celica gti, met voorwielaandrijving en een 2.0i motor(tje)

Supra is echt, zoals de naam bedoelt, "to surpass", oftewel voorbijstreven. Dat doet deze auto dan ook ruimschoots.

Niet dat de celica niet geweldig is, dat is hij zeker
pi_18721831
Ik zou voor de Porsche gaan

Voordelen:
* Zeer betrouwbaar
* Exclusief
* Snel
* Rijd niet alleen heel goed, maar ook heel makkelijk voor beginner
* Zitten zeer goede stoelen in
* Relatief goeddkoop qua gebruik

Nadelen:
* Onderhoud is duur

De foto die je hebt neergeet is een 944 turbo of S2 ..
Hieronder een plaatje van een 944 S (US Spec, niet std. velgen)-->



Succes met je keuze

[ Bericht 30% gewijzigd door FunnyName op 27-04-2004 15:33:57 ]
pi_18721856
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 01:27 schreef Kluupkluup het volgende:
6 auto's.. Slechts geld voor 1, maar welke?
Ik ben van plan om binnen nu en een jaar m'n rijbewijs te halen en ben al druk aan het kijken naar een leuke eerste auto.Ik wil graag in dit/deze topic horen wat jullie van de onderstaande auto's vinden. Zelf zou ik hem knaloranje met witte viper-strepen laten spuiten.:9~
Briljant, een oranje Porsche met witte viperstrepen.
Je moet gaan voor de Porsche. Het is een regelrechte babe-magneet. En dat is toch de hoofdzaak.
pi_18722055
Porsche is niet echt betrouwbaar, en voor eentje welke goed onderhouden is betaal je de hoofdprijs.

Ik zou zelf voor een Nissan 200SX of 300ZX gaan, respectiefelijk een 1.8 16v turbo (of 2.0 bij nieuwere modellen) en een 3.0 24v 6-lijn twin-turbo.

Dit zijn betrouwbare auto's, nog exclusiever als een 944 of Celica. En met onderhoud veel goedkoper als die Porsche, Ford en Mitshubishi.

Zelf zou ik voor een 200sx gaan, en als ik het geld had een 300ZX, ook omdat ze beide achterwiel aandrijving hebben. (heeft de Celica niet, en de Ford en Mitshu misschien ook niet).
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  dinsdag 27 april 2004 @ 15:37:34 #42
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_18722133
Allemaal lelijke grafbakken, alleen de 944 heeft nog enige vorm van design.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 27 april 2004 @ 15:39:49 #43
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_18722190
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 15:34 schreef PeuRac het volgende:
Porsche is niet echt betrouwbaar
Come again?
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_18722248
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 15:39 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Come again?
alleen de 911 is betrouwbaar maar dat mag ook wel als je 40 jaar dezelfde auto vervaardig.
pi_18722290
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 15:41 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

alleen de 911 is betrouwbaar maar dat mag ook wel als je 40 jaar dezelfde auto vervaardig.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_18722375
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 15:34 schreef PeuRac het volgende:
Ik zou zelf voor een Nissan 200SX of 300ZX gaan. Dit zijn betrouwbare auto's, nog exclusiever als een 944 of Celica.
Voor het publiek dat er toe doet, namelijk babes, kan een Nissan nooit exclusiever zijn dan een Porsche. Ongeacht het type.
pi_18722413
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 15:34 schreef PeuRac het volgende:
Ik zou zelf voor een Nissan 200SX of 300ZX gaan, respectiefelijk een 1.8 16v turbo (of 2.0 bij nieuwere modellen) en een 3.0 24v 6-lijn twin-turbo.

Zelf zou ik voor een 200sx gaan, en als ik het geld had een 300ZX, ook omdat ze beide achterwiel aandrijving hebben. (heeft de Celica niet, en de Ford en Mitshu misschien ook niet).
Mee eens...een 200sx is echt heel leuk
* Gutteguttegut zoekt er al een tijdje 1..een s13 2e type..dus met gladde neus.

Een 300ZX is leuk voor even...want hij zuipt benzine..
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_18722462
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 15:47 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Mee eens...een 200sx is echt heel leuk
* PeuRac zoekt er al een tijdje 1..een s13 2e type..dus met gladde neus.

Een 300ZX is leuk voor even...want hij zuipt benzine..
Zo een zoek ik ook bij mij op school rijdt een meisje in eentje (noja, meisje :} manwijf komt eerder ) 100% orgineel, met automaat.

Jammer genoeg hebben de meeste meer als 150k gelopen
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_18722471
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 15:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Voor het publiek dat er toe doet, namelijk babes, kan een Nissan nooit exclusiever zijn dan een Porsche. Ongeacht het type.
Alsof die babes een 924/944/968/928 als een Porsche herkennen...
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_18722498
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 15:50 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Zo een zoek ik ook bij mij op school rijdt een meisje in eentje (noja, meisje :} manwijf komt eerder ) 100% orgineel, met automaat.
Jammer genoeg hebben de meeste meer als 150k gelopen
Bij mij in de buurt staat een rode s13 type 1 met 2.0 motor uit de s14...maarja type 1 is niet wat ik zoek.
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_18722507
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 15:50 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Alsof die babes een 924/944/968/928 als een Porsche herkennen...


Plus dat ik het erg sneu vindt als je een auto koopt omdat je denkt er mee te kunnen scoren, k bedoel, koop dan een goedkoop hok en ga naar de hoeren. Dan weet je zeker dat je kunt neuken, en alles kunt doen wat je wilt.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_18722548
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 15:51 schreef PeuRac het volgende:

[..]



Plus dat ik het erg sneu vindt als je een auto koopt omdat je denkt er mee te kunnen scoren, k bedoel, koop dan een goedkoop hok en ga naar de hoeren. Dan weet je zeker dat je kunt neuken, en alles kunt doen wat je wilt.
pi_18722600
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 15:51 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Plus dat ik het erg sneu vindt als je een auto koopt omdat je denkt er mee te kunnen scoren, k bedoel, koop dan een goedkoop hok en ga naar de hoeren. Dan weet je zeker dat je kunt neuken, en alles kunt doen wat je wilt.
En anders plak je toch een Porsche sticker op je Nissan?...Die babes zijn toch blont..
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_18722716
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 15:55 schreef Gutteguttegut het volgende:
En anders plak je toch een Porsche sticker op je Nissan?...Die babes zijn toch blont..
Typisch een idee van een Nissan adept. Overigens geen slecht idee. Zo komt zelfs de Nissaniaan nog eens aan de babe.
pi_18722809
Denk je echt dat een babe dat uitmaakt?

Die zien een sportwagen, dat is genoeg (en ik kan t weten, dat was zelfs nog een 5-drs )
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_18722822
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 16:00 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Typisch een idee van een Nissan adept. Overigens geen slecht idee. Zo komt zelfs de Nissaniaan nog eens aan de babe.
Helaas heeft deze jongen nog geen Nissan...maar een '88 BMW...en een super mooie babe..dussss.....

M'n BMWtje

..nou niet mijne maar zon zelfde..
fotos van mn babe alleen op verzoek

[ Bericht 10% gewijzigd door Gutteguttegut op 27-04-2004 16:10:04 ]
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_18722921
met die firebird rij je iedereen voorbij.
dat is pas een echte auto. check wel een 6 liter blok.

verbruik, 1 op 6 gem.
top ruim 200
0 naar 100 6 sec.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_18722952
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 16:08 schreef mighty_myte het volgende:
met die firebird rij je iedereen voorbij.
dat is pas een echte auto. check wel een 6 liter blok.

verbruik, 1 op 6 gem.
top ruim 200
0 naar 100 6 sec.
met die specs rij je niemand voorbij
pi_18722986
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 16:04 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Helaas heeft deze jongen nog geen Nissan...maar een '88 BMW...en een super mooie babe..dussss.....

M'n BMWtje
[afbeelding]
..nou niet mijne maar zon zelfde..
fotos van mn babe alleen op verzoek
Mail staat in m'n profiel
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_18723016
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 16:08 schreef mighty_myte het volgende:
met die firebird rij je iedereen voorbij.
dat is pas een echte auto. check wel een 6 liter blok.

verbruik, 1 op 6 gem.
top ruim 200
0 naar 100 6 sec.
Kijk nou eens wat je zegt, die andere auto's lopen 1 op 10, kom jij aan met je 1 op 6, afgezien van dat die lelijk is (das nl persoonlijk), is het gewoon hardstikke duur.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_18723133
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 16:11 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Mail staat in m'n profiel
teaser

Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_18723263
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 16:17 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

teaser
[afbeelding]
maar dit gaat erg Off topic, verder in de SC of mail/msn
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_18723481
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 16:22 schreef PeuRac het volgende:
[..]
maar dit gaat erg Off topic, verder in de SC of mail/msn
Done
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_18723668
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 16:08 schreef mighty_myte het volgende:
met die firebird rij je iedereen voorbij.
dat is pas een echte auto. check wel een 6 liter blok.

verbruik, 1 op 6 gem.
top ruim 200
0 naar 100 6 sec.
Jaja, 0-100 in 6 sec? Geloof je het zelf? Je bedoelt 0-totdat de achterbanden zijn gestopt met burnen duurt 6 seconden?

Top van ruim 200 km/u, WOW MAN, DAT IS SNELLER DAN EEN KADETT 1.3!!!!
pi_18723764
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 16:39 schreef yup het volgende:

[..]

Jaja, 0-100 in 6 sec? Geloof je het zelf? Je bedoelt 0-totdat de achterbanden zijn gestopt met burnen duurt 6 seconden?

Top van ruim 200 km/u, WOW MAN, DAT IS SNELLER DAN EEN KADETT 1.3!!!!
Nee joh

hij bedoelt dat het 6 seconden duurt voordat er 100 liter door die cilinders gegaan is

"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  dinsdag 27 april 2004 @ 16:44:32 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_18723811
Ik weet heel zeker dat als je net je rijbewijs hebt en je gaat die autos rijden, dat je dan snel deze auto rijd, en dan met chaufeur
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 27 april 2004 @ 16:45:55 #67
6424 MicHELLo
su·pra·na·tu·ra·´lis·me
pi_18723851
Ik zou als ik jou was de Celica doen, Supra's zijn alleen voor gekken
Portal to supra heaven |>- http://www.supras.nl -<|
pi_18723878
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 16:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik weet heel zeker dat als je net je rijbewijs hebt en je gaat die autos rijden, dat je dan snel deze auto rijd, en dan met chaufeur
[afbeelding]
Een Volvo lijkwagen daar wil ik in rijden (achter het stuur dan he)

Wat versta jij onder 'net je rijbewijs' eigenlijk?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_18723901
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 16:45 schreef MicHELLo het volgende:
Ik zou als ik jou was de Celica doen, Supra's zijn alleen voor gekken


Supra = voor echte mannen.

Celica = voor vrouwen, en mannen welke geen Suprq kunnen betalen.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  dinsdag 27 april 2004 @ 16:58:52 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_18724191
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 16:47 schreef PeuRac het volgende:


Supra = voor echte mannen.
Mannen met een maatje pink in hun broek bedoel je.
echte mannen maakt het geen reet uit waar ze in rijden, alleen het feit dat zij er in rijden maakt de auto manlijk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_18724272
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mannen met een maatje pink in hun broek bedoel je.
echte mannen maakt het geen reet uit waar ze in rijden, alleen het feit dat zij er in rijden maakt de auto manlijk.


Dat soort mannen zal nooit een Supra kopen, veel te onbekend, die lui kopen een BMW of Mercedes.

Ik heb t over het onder controle houden van de auto, daar moet je een echte man voor zijn.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_18724689
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 17:02 schreef PeuRac het volgende:

[..]
Dat soort mannen zal nooit een Supra kopen, veel te onbekend, die lui kopen een BMW.
Opgelet Gutteguttegut, het gaat over jou.
  dinsdag 27 april 2004 @ 17:54:25 #73
17061 mvt
blame Canada
pi_18725518
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 17:02 schreef PeuRac het volgende:

Ik heb t over het onder controle houden van de auto, daar moet je een echte man voor zijn.
Heeft ie dan zo'n beroerde wegligging?
We were to understand there would be pie and punch?
pi_18725576
Ik zou voor de Celica of de Supra gaan.
pi_18725578
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 17:02 schreef PeuRac het volgende:

[..]



Dat soort mannen zal nooit een Supra kopen, veel te onbekend, die lui kopen een BMW of Mercedes.

Ik heb t over het onder controle houden van de auto, daar moet je een echte man voor zijn.
Och,och!En die man ben jij natuurlijk??Als je gewoon dat gaspedaal niet al te hard indrukt kan zelfs een omaatje zo'n ding besturen hoor!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_18725686
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 17:20 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Opgelet Gutteguttegut, het gaat over jou.
Weet ik..maar ik kreeg deze BMW..dus ja...en het rijd heerlijk die achterwiel aandrijving..wil nooit meer iets anders.
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_18726397
Ik zou zo zeggen koop degene die jij het mooist vindt en wat je droomauto is.

Ik weet wel dat je er spijt van gaat krijgen. Het lijkt allemaal leuk als je net je rijbewijs hebt de spijt komt later.

En 50km per week is een lachertje. Maar daar kom je vanzelf wel achter.
pi_18726460
WTF, ben ook even een halve dag niet op F0K!
In de eerste plaats thnx voor alle reacties.
Gelukkig hebben jullie ook wel door dat ik niet erg veel verstand heb van auto’s en me niet massaal afbranden.
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 08:30 schreef MRPhone het volgende:
Opklaplampen en goede stoelen? Volvo 480!
Dat vind ik echt zo’n wannabe-asiaat.
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 10:12 schreef LowJoe het volgende:
Als je pas een rijbewijs hebt(en die heb je nog niet eens!) moet je altijd een autotje kopen waar je eerst ervaring in krijgt!Die je zonder problemen kunt deuken bij in en uit parkeren.Pas als je dan dat allemaal beheerst kun je pas je auto van je dromen kopen met de zekerheid dat je hem niet meteen beschadigt of er een ongeluk mee krijgt!
Dit is echt niet de auto van m’n dromen, hier zouden best wat deukjes in mogen komen hoor . Liever niet natuurlijk, maar ik zou em iig niet uit laten deuken in dat geval. Nee, mijn droomauto is de, al eerder genoemde, T1 van Volkswagen
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 09:23 schreef MouseOver het volgende:
bwehehehehe. Echt niet.
Over dat 50km/h was lichtelijk onderschat ja . Maar wat ik maar wil zeggen is dat het niet voor dagelijks vervoer is.
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 12:03 schreef hifonics het volgende:
die celica die je laat zien
is dat niet de 2 liter turbo 4wd ipv de 2 liter gti?
Zou best kunnen
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 12:08 schreef RRRobert het volgende:
Ik wil niet lullig doen hoor, maar als jij net je rijbewijs hebt, zijn bovenstaande categorie auto's hoogst waarschijnlijk niet op jouw naam te verzekeren...
[..]
Als het uit de klauwen loopt verzeker ik ze op de naam van m’n ouders, ik woon ook nog thuis (weet niet of dat van belang is?! Vast wel ) Maargoed, geen probleem dus..

Zoiets?

[afbeelding]
Spreekt me niet echt aan, dit is al meer een (gewone) auto die toevallig ook zulke lampen heeft
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:18 schreef Slam het volgende:
Zeg eeuh, jij kijkt alleen maar naar de auto zelf maar wat denk je dat je wel niet aan wegenbelasting moet betalen voor zo'n Firebird, zo'n ding weegt 1500 kilo, en de verzekering nog.. en oja, de brandstof, zo'n apparaat zuipt niet te kort. Ik weet natuurlijk niet hoeveel jou loon is maar goed.

Volgens mij kan je beter naar wat 'normalere' auto's kijken, tis maar een tip.
thnx voor de tip dan maar..
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 14:24 schreef pAin het volgende:
MetalFreak; Toyota onderdelen zijn origineel inderdaad erg duur..... We hadden problemen met de airco van onze Carine E EXE en dat was dus niet mis ..... En dat er weinig aftermarket spullen zijn voor een Toyota is bullshit wanneer ik een beetje rondzoek op Internet. Het klopt dat deze spullen vaak voor de Supra zijn, maar er zijn genoeg Celli en MR2 aftermarket parts te vinden.....

Als je echt wilt kiezen tussen deze auto's zou ik de Cellica op de eerste plaats zetten. Snel, betrouwbaar en een Toyota . Daarna de supra, vergelijkbaar met de Cellica, maar idd die koppakking..... De rest valt imho een beetje af..... Is een oudere MR2 ook geen optie?? Erg toffe fun car met achterwielaandrijving .....
De MR2’s uit de 80-er jaren vind ik wel erg vierkant. En die uit de begin jaren 90 zijn opzich best mooi, maar ook vrij prijzig.
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 15:26 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Briljant, een oranje Porsche met witte viperstrepen.
Je moet gaan voor de Porsche. Het is een regelrechte babe-magneet. En dat is toch de hoofdzaak.
Zo wilde ik het nog net niet noemen, maar daar komt ’t wel op neer ja.
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 15:34 schreef PeuRac het volgende:
Porsche is niet echt betrouwbaar, en voor eentje welke goed onderhouden is betaal je de hoofdprijs.

Ik zou zelf voor een Nissan 200SX of 300ZX gaan, respectiefelijk een 1.8 16v turbo (of 2.0 bij nieuwere modellen) en een 3.0 24v 6-lijn twin-turbo.

Dit zijn betrouwbare auto's, nog exclusiever als een 944 of Celica. En met onderhoud veel goedkoper als die Porsche, Ford en Mitshubishi.

Zelf zou ik voor een 200sx gaan, en als ik het geld had een 300ZX, ook omdat ze beide achterwiel aandrijving hebben. (heeft de Celica niet, en de Ford en Mitshu misschien ook niet).
200sx is een hele leuke auto als ik dat zo zie. We nemen hem mee
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 16:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik weet heel zeker dat als je net je rijbewijs hebt en je gaat die autos rijden, dat je dan snel deze auto rijd, en dan met chaufeur
[afbeelding]
Die opmerking slaat nergens op. Ik heb al aangegeven dat het me zeker niet om de maximumsnelheid gaat. (Mijn voorliefde voor een VW T1 onderstreept dit nogmaals, die gaat niet harder dan 110km/h namelijk )


Nog 1 vraag. De meningen over de Porsche zijn erg verdeeld. De een vind het geen echte Porsche (wat deels zo is, maar je moet ze ook niet verwarren met de 924). Verder noemen sommigen hem betrouwbaar, anderen weer totaal niet. Ik heb me wat georienteerd op het internet en volgens mij is het zo dat ze wel redelijk betrouwbaar zijn, maar ALS er iets kapot is dan ben je ook flink de lul .
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_18726573
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 17:54 schreef mvt het volgende:

[..]

Heeft ie dan zo'n beroerde wegligging?
Nee dat valt reuze mee, maar zoals bij elke sportauto (en dan een echte, geen GTI'tjes dus), moet je wel kunnen omgaan met vermogen en een beetje kunnen rijden. Over-/onderstuur kunnen opvangen, een auto uit een slip halen, of nog beter, kunnen voorkomen dat die er in komt enz.
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 17:56 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Och,och!En die man ben jij natuurlijk??Als je gewoon dat gaspedaal niet al te hard indrukt kan zelfs een omaatje zo'n ding besturen hoor!
Nee, ik denk niet dat als ik echt de limiet ga opzoeken hem onder controle houdt.

En als je het gas niet te hard intrapt kan je oma zelfs nog met een F1 auto rijden, dat is bull-shit om dat te roepen.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_18726782
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 18:43 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Nee dat valt reuze mee, maar zoals bij elke sportauto (en dan een echte, geen GTI'tjes dus), moet je wel kunnen omgaan met vermogen en een beetje kunnen rijden. Over-/onderstuur kunnen opvangen, een auto uit een slip halen, of nog beter, kunnen voorkomen dat die er in komt enz.
[..]

Nee, ik denk niet dat als ik echt de limiet ga opzoeken hem onder controle houdt.
Ga jij nou eerst maar eens je rijbewijs halen. Dat slappe geleuter over "de limiet opzoeken" en " hem onder controle houden" gaat helemaal nergens over. We hebben het hier over het normale verkeer niet over Michael Schumacher die over het circuit heen blaast.

Ik zit 6 uur per dag achter het stuur en ik heb nog nooit moeite gehad om mijn auto onder controle te houden. Als je daar moeite mee hebt dan vraag ik me uberhaupt af hoe je ooit aan je rijbewijs bent gekomen.,
pi_18726880
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 18:52 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Ga jij nou eerst maar eens je rijbewijs halen. Dat slappe geleuter over "de limiet opzoeken" en " hem onder controle houden" gaat helemaal nergens over. We hebben het hier over het normale verkeer niet over Michael Schumacher die over het circuit heen blaast.

Ik zit 6 uur per dag achter het stuur en ik heb nog nooit moeite gehad om mijn auto onder controle te houden. Als je daar moeite mee hebt dan vraag ik me uberhaupt af hoe je ooit aan je rijbewijs bent gekomen.,
Als je een 'erg sportief' rijgedrag hebt is het best in te denken dat je een keer de controle over het stuur verliest hoor, er zijn al zat 'gekken' je voorgegaan. En ga aub niet meneer ik-kan-zo-goed-rijden uithangen .. Jij rijd waarschijnlijk 'gewoon' en niet veel te hard e.d.. En daar is niks mis mee, maar zeg nooit nooit.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_18727013
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 18:52 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Ga jij nou eerst maar eens je rijbewijs halen. Dat slappe geleuter over "de limiet opzoeken" en " hem onder controle houden" gaat helemaal nergens over. We hebben het hier over het normale verkeer niet over Michael Schumacher die over het circuit heen blaast.

Ik zit 6 uur per dag achter het stuur en ik heb nog nooit moeite gehad om mijn auto onder controle te houden. Als je daar moeite mee hebt dan vraag ik me uberhaupt af hoe je ooit aan je rijbewijs bent gekomen.,


Die vind ik goed

Ik heb m'n rijbewijs ruim een jaar, en heb ongeveer tussen de 35 en 40k gereden.

Ik heb met diverse auto's op speciale terreinen, onder begeleiding, op de limiet gereden (oa de C220 cdi van m'n stage, de C200 K van mn collega op stage, mn Alfa 33 en mn vaders Opel Zafira), en er nog veel vaker overheen gegaan. Ik beweer ook zeker niet dat ik goed kan rijden, zeker niet op die manier, maar ik weet wel zeker waar ik het over heb.

Uiteraard doe ik die geintjes niet op de openbare weg. Daar ga ik niet eens in de buurt van de limiet rijden.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_18727027
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 18:56 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Als je een 'erg sportief' rijgedrag hebt is het best in te denken dat je een keer de controle over het stuur verliest hoor, er zijn al zat 'gekken' je voorgegaan. En ga aub niet meneer ik-kan-zo-goed-rijden uithangen .. Jij rijd waarschijnlijk 'gewoon' en niet veel te hard e.d.. En daar is niks mis mee, maar zeg nooit nooit.
Ach daar hebben we weer het "sportief rijgedrag". Een synoniem voor jonge verlate pubertjes van 18 met 3 uur hun rijbewijs die denken dat ze wel even met 120 door die ene bocht heen kunnen waar je maar met 60 door heen mag. En weet je wat het is? Dat gedrag daar is dus wel wat mis mee.

En nee ik rijd niet keurige netjes 50 waar ik 50 mag en ik rijd regelmatig te hard. Maar ik rijd niet onverantwoord. En ik krijg een beetje kromme tenen als ik gassies van 18 horen praten over "" als ik op de limiet rijd dan houd ik hem wel onder controle" Dat zijn namelijk dezelfde gassies waarvan je op maandag in de krant leest dat ze weer eens iemand hebben doodgereden. Is niet stoer en zeker niet iets om trots op te zijn.
pi_18727065
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 19:01 schreef PeuRac het volgende:

[..]



Die vind ik goed

Ik heb m'n rijbewijs ruim een jaar, en heb ongeveer tussen de 35 en 40k gereden.

Ik heb met diverse auto's op speciale terreinen, onder begeleiding, op de limiet gereden (oa de C220 cdi van m'n stage, de C200 K van mn collega op stage, mn Alfa 33 en mn vaders Opel Zafira), en er nog veel vaker overheen gegaan. Ik beweer ook zeker niet dat ik goed kan rijden, zeker niet op die manier, maar ik weet wel zeker waar ik het over heb.
Jongen je bent 19 en je hebt een jaartje je rijbewijs. Hou eens op met die stoerdoenerij van je.
pi_18727254
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 19:03 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Jongen je bent 19 en je hebt een jaartje je rijbewijs. Hou eens op met die stoerdoenerij van je.
Ik vind het knap dat jij aan de hand van mij posts kunt bepalen hoe ik rij en of ik stoer doe.

Als je in een half jaar tijd 30k rijd en daarvoor dus veel op de weg zit (want in de lucht en op t water rijdt het moeilijk). Leer je vanzelf rustig en beheerst rijden. Dan leer je dat het geen zin heeft om 150 te gaan rijden, dat je als je 130 rijd net zo snel op de plaats van bestemming bent en met veel minder stress en gejaag.

Ook heb ik door die cursussen met die verschillende auto's geleerd dat het veel leuker is om op een circuit of speciaal tereing hard te jagen, snelle tijden proberen te rijden en dus op de limiet (en er over) te rijden. En heb dus helemaal niet de behoefte om dat op de openbare weg te doen. Net als dat ik op let wat voor een muziek ik in de auto draai, omdat dit mijn rijgedrag beinvloed en ik hier bewust van ben.

Dus ik zou het fijn vinden als je je oogkleppen eens af doet en in ziet dat er ook jongens van 19 zijn, die hun rijbewijs nog niet zo lang hebben en wel normaal kunnen rijden.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_18727597
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 18:52 schreef dazzle123 het volgende:

[..]
Ik zit 6 uur per dag achter het stuur en ik heb nog nooit moeite gehad om mijn auto onder controle te houden.
je vergeet een ding... en dat zijn onverwachte situatie's waardoor je weldegelijk in de slip kan komen, denk hierbij aan: Aqua-planing, onverwachte gladheid of zelfs iemand die je auto "ramt"
dan is een slipcursus of ooit "de limiet opzoeken" wel handig omdat je dan weet hoe een auto reageert in rare\extreme situatie's, RWD, dikke banden, verlaagt enz. heeft allemaal te maken met het rijgedrag van een auto, dat maakt ook het verschil met een Supra die b.v. in de regen zonder TC redelijk link kan reageren.

Je mag blij zijn dat je nog nooit zoiets mee gemaakt hebt, van te voren weet je namelijk niet hoe je reageert om de simpele reden dat je geen tijd hebt om te denken en dus in een reflex iets doe (meestal fout), als je het juiste dan doe heb je mzzl, als je het foute doe is het heeel handig om te weten hoe je je eerder begane fout kan oplossen.

Ik ben het met je eens dat als je rustig rijdt je dit soort situatie's minder snel zal meemaken, alleen ga a.u.b. niet verkondingen dat zoiets nooit gebeurt of dat je het raar vind dat sommige mensen moeite hebben om hun auto op de weg te houden, het blijkt dat zelfs met je ervaring van 6 uur per dag achter het stuur je dan toch niet begrijp\weet wat een auto KAN doen.
  dinsdag 27 april 2004 @ 19:58:50 #87
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_18728341
Die jongen met z'n grote mond over onder controle houden, die moeten ze eens in een vrachtwagen stoppen, en dan die goed onder controle zien te houden... (Ik heb het hier over dat Dazzle Figuur)
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_18728447
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 19:58 schreef Jofunu-kun het volgende:
Die jongen met z'n grote mond over onder controle houden, die moeten ze eens in een vrachtwagen stoppen, en dan die goed onder controle zien te houden... (Ik heb het hier over dat Dazzle Figuur)
Daar kan ik niet over meepraten. Maar ben me er wel van bewust dat vrachwagen chauffeurs het niet makkelijk hebben, en probeer ook altijd zo te rijden dat ik ze niet in de weg zit, laat ze voor gaan als ze willen inhalen, snij ze niet af, enz.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  dinsdag 27 april 2004 @ 20:12:05 #89
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_18728645
Het is voor hen/ons echt niet makkelijk nee.. De spiegels vervormen veel erger omdat we verder achter ons moeten kijken, links zien we niet zo heel veel (ook al heb je die dobli, die werkt ook niet helemaal) Maar dat is niet echt waar de controle zit.. De controle zit hem bij plotseling (hard) moeten remmen, dan kan er toch het 1 en ander fout gaan, en aangezien vrachtwagens vele malen zwaarder zijn, heb je die niet zo 123 terug in controle. Bochten kun je beter maar niet met 1 hand nemen zoals je dat vaak in een personenauto wel zou kunnen doen.. daarvoor is de vrachtwagen veels te zwaar..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_18728702
Zelf heb ik twee maanden m'n rijbewijs, en ik ben begonnen in een driedeurs Peugeot 306 1.4 XN uit 1995. Goed te betalen in verzekering, ik vind hem iets te duur in wegenbelasting (¤ 78), maar het is geen benzineslurper, qua verbruik met rustige rijstijl 1 op 13-14. Rijdt heerlijk, lekker ruim en goedgeprijsd (¤ 2700).
  dinsdag 27 april 2004 @ 20:15:17 #91
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_18728718
Porsche nooit kopen omdat ze vaak zijn afgeragd door eerdere bezitters. Ook verbruik en onderdelen zijn duur.
Amerikanen rijden nog steeds te onzuinig en onderdelen zijn exclusiever dan de auto's. Toyota zijn leuke auto's met genoeg onderdelen en tune optie's. Persoonlijk vind ik een Celica het leukst.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_18728790
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 19:03 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Jongen je bent 19 en je hebt een jaartje je rijbewijs. Hou eens op met die stoerdoenerij van je.
en wat heeft dat in godsnaam met zijn rijvaardigheden te maken???
oe stoer je bent wat ouder maar wie zegt dat jij daardoor beter rijd......niemand...
dus ga hier niet met dit soort argumenten gooien AUB
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_18728938
* bonfie rijd nu in een Ford Probe uit 92, die jij op het plaatje heb is vanaf 93...

Je moet niet de 93 of 94 nemen, die hebben veel problemen, de versie vanaf 95 tot 97(GTS of GT) heeft een Mazda V6 2.5 motor, deze is extreem snel en heeft voorwiel aandrijving.

Ik kan je toch echt aanraden eens te kijken of je een Ford Probe 1989-1992 GT kan vinden, deze heb een 2.2 Turbo motor van Mazda en kan extreem makkelijk opgevoerd worden. Ze rijden ermee de eclipse en andere snelle modellen eruit in Amerika. De standaard instelbare vering en automatische gordels zijn ook stoer. Met alleen een andere uitlaat heb je bij deze auto al 30 pk extra, omdat het standaard uitlaat-systeem nogal geknepen is.

Voor al je vragen over Ford Probe kan je terecht op http://www.performanceprobe.com daar staat ALLES(ja echt) over de probe. Maar goed, je kan natuurijk ook houden van achterwiel-aandrijving. Dan moet je dus GEEN probe halen...
pi_18728988
Heb nu 5jr. m'n rijbewijs, reed in 1,5 jr. 100.000 kilometer voor m'n werk. Heb in die 5jr. veel geleerd, en veel afgeleerd (1x in kettingbotsing gezeten op A13 & 1x op 'n achterbumper gezeten). Vijf jaar zegt weinig, al zeg ik het zelf, ik ken mensen die na 10jr. nog steeds beroerd rijden. M'n pa is nu 33jr. vrachtwagenchauffeur, da's lang, menig bezoeker hier is jonger dan 33 (incluis moi), maar da's zelfs geen garantie om ongeluk-vrij te kunnen rijden.

[on-topic]Had ik al gezegd dat de Celica imho de beste keus van de zes lijkt?[/on-topic]
24 Heures du Mans: 2008 - 2007 - 2006 - 2005
Going since 2001, either at Le Mans or waiting for it.
pi_18729906
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 16:00 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Typisch een idee van een Nissan adept. Overigens geen slecht idee. Zo komt zelfs de Nissaniaan nog eens aan de babe.
Wat is er mis met een Nissan?? http://www.nissan.nl/nl/3(...)Z_car_download13.jpg
  dinsdag 27 april 2004 @ 21:02:55 #96
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_18730084
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 15:26 schreef FunnyName het volgende:
Ik zou voor de Porsche gaan

Voordelen:

* Exclusief
Huh weet niet in welk gat jij woont. Maar exclusief
Geloof me ik zie er ECHT wel heel erg veel van rijden hoor.
Ga dan voor een masarati Bi turbo.

Ik vind Porsche al helemaal niet meer exclusief. Ik zie er elke dag op z,n minst 4 rijden of ergens staan. Dus zo speciaal zijn ze ook weer niet. En ja ook de GT uitvoeringen rijden hier in grote getallen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 27 april 2004 @ 21:08:35 #97
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_18730239
944.
Omdat ie het stoerst is van het rijtje in mijn belevenis.
Normaal zou ik voor een Japanner gaan, maar de Porsche heeft zijn looks hier voor.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  dinsdag 27 april 2004 @ 21:20:13 #98
17061 mvt
blame Canada
pi_18730522
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 20:23 schreef bonfie het volgende:

Ik kan je toch echt aanraden eens te kijken of je een Ford Probe 1989-1992 GT kan vinden, deze heb een 2.2 Turbo motor van Mazda en kan extreem makkelijk opgevoerd worden. Ze rijden ermee de eclipse en andere snelle modellen eruit in Amerika. De standaard instelbare vering en automatische gordels zijn ook stoer. Met alleen een andere uitlaat heb je bij deze auto al 30 pk extra, omdat het standaard uitlaat-systeem nogal geknepen is.
Even een vraagje tussendoor : Is dat nog een beetje te rijden met zo'n opgevoerde Probe?? Ik hoor namelijk nogal vaak dat de grens voor voorwielaangedreven auto's een beeteje rond de 200-250 pK ligt
We were to understand there would be pie and punch?
pi_18732004
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 21:20 schreef mvt het volgende:

[..]

Even een vraagje tussendoor : Is dat nog een beetje te rijden met zo'n opgevoerde Probe?? Ik hoor namelijk nogal vaak dat de grens voor voorwielaangedreven auto's een beeteje rond de 200-250 pK ligt
Ik kan je wel vertellen dat slechts een lichte touche met het gaspendaal grote gevolgen heeft
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  woensdag 28 april 2004 @ 08:58:11 #100
30287 thejoker80
Leuk hè?....50 gulden(25 euro)
pi_18737775
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 20:23 schreef bonfie het volgende:
Met alleen een andere uitlaat heb je bij deze auto al 30 pk extra, omdat het standaard uitlaat-systeem nogal geknepen is.
Dat bedoel je zeker
Hoe heet je?..... ach daar kan je ook niks aan doen.
pi_18737983
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 21:02 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Huh weet niet in welk gat jij woont. Maar exclusief
Geloof me ik zie er ECHT wel heel erg veel van rijden hoor.
Ga dan voor een masarati Bi turbo.

Ik vind Porsche al helemaal niet meer exclusief. Ik zie er elke dag op z,n minst 4 rijden of ergens staan. Dus zo speciaal zijn ze ook weer niet. En ja ook de GT uitvoeringen rijden hier in grote getallen.
Ik zou Den Haag niet direct een gat willen noemen

Niet alleen het feit hoe vaak je een auto tegenkomt zegt iets over de exclusiviteit lijkt mij. Van dit model 944 s zijn er maar ongeveer 7000 gemaakt, dus zoveel zie je die nou ook weer niet. Dat je nog veel Porsche´s 944 ziet rijden zegt meer iets over de kwaliteit van de auto dan over het feit dat deze wel of niet exclusief zou zijn.
Ik weet niet over welke GT´s je het hebt, maar een echte Porsche GT (zijn verschillende van per model en nu ook als model zelf), ik verzeker je dat deze wel degelijk zeeeer exclusief zijn.

Waar het allemaal om ging was de exclusiviteit in deze vergelijking, dan moet je er niet een Masarati bij gaan halen ..

[ Bericht 0% gewijzigd door FunnyName op 28-04-2004 14:11:40 ]
  woensdag 28 april 2004 @ 09:17:10 #102
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_18738018
Masarati..

Barbaar die je bent..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  donderdag 29 april 2004 @ 11:21:23 #103
91752 thijs100
You know me ;)
pi_18766710
Een auto bij de sloop halen lijkt me eerder haalbaar voor jou Thomas
pi_18767804
quote:
Op woensdag 28 april 2004 08:58 schreef thejoker80 het volgende:

[..]

Dat bedoel je zeker
Nee hoor, die 30pk's met een andere uitlaat op een turbo charged auto klopt theoretisch, vooral bij goede uitlaatsystemen. Bij ongeblazen auto's levert het inderdaad ongeveer 3 a 4 pk, niet veel meer.

Vooral de japanse turbocharged auto's hebben zon afgeknepen systeem, omdat men in Japan een zogenaamd "Gentlements Agreement" heeft tussen de autofrabrikanten; geen 1 auto die daar word geproduceerd voor op de weg haalt een hogere snelheid van 125 mph. Dit was het makkelijkste te bereiken en in te perken door middel van een aangepast uitlaatsysteem, die er voor zorgde dat de motor niet volledig kan uitademen.

Waarom denk je dat japanners zo populair zijn bij tuners?? Juist ja, men koopt een japanse turbo auto, gooit er een ander uitlaatsysteempje onder en je gaat al een stukje harder en hebt meer trekkracht.
pi_18778054
Hahaha, hoe de neuk wil je zo'n auto verzekeren en onderhouden als je net je rijbewijs hebt en erg jong bent?

pi_18782684
quote:
Op donderdag 29 april 2004 12:03 schreef pAin het volgende:

[..]

Nee hoor, die 30pk's met een andere uitlaat op een turbo charged auto klopt theoretisch, vooral bij goede uitlaatsystemen. Bij ongeblazen auto's levert het inderdaad ongeveer 3 a 4 pk, niet veel meer.

Vooral de japanse turbocharged auto's hebben zon afgeknepen systeem, omdat men in Japan een zogenaamd "Gentlements Agreement" heeft tussen de autofrabrikanten; geen 1 auto die daar word geproduceerd voor op de weg haalt een hogere snelheid van 125 mph. Dit was het makkelijkste te bereiken en in te perken door middel van een aangepast uitlaatsysteem, die er voor zorgde dat de motor niet volledig kan uitademen.

Waarom denk je dat japanners zo populair zijn bij tuners?? Juist ja, men koopt een japanse turbo auto, gooit er een ander uitlaatsysteempje onder en je gaat al een stukje harder en hebt meer trekkracht.
Mwah, zelfs op een turbo is een uitlaatje al gemakkelijk overschat. De combinatie luchtfilter-uitlaat zal misschien wel tegen die 25-30PK winst zitten (ik ga nu uit van een doorsnee turbo Jap met 200-250PK. Uiteraard zal op een auto die al 400PK heeft, de winst ook groter zijn). Het is vooral de combinatie van een aantal kleine dingen, waarmee je grote winst kan halen. Dus niet alleen zo'n uitlaat, maar uit- en inlaat, betere fuelmaps (turbo Japjes lopen meestal standaard iets te rijk om de levensduur van de motor te verlengen), iets hogere turbodruk, andere injectoren+brandstofpomp, aftermarket intercooler, andere nokkenassen, etc etc. Met een van die dingen los schiet je niet zoveel op (naja, druk omhoog is relatief makkelijk en winstvol, maar om dat in goede banen te leiden heb je ook weer andere upgrades nodig), maar alles bij elkaar opgeteld kan het wel lekker worden
pi_18792024
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 15:50 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Zo een zoek ik ook bij mij op school rijdt een meisje in eentje (noja, meisje :} manwijf komt eerder ) 100% orgineel, met automaat.

Jammer genoeg hebben de meeste meer als 150k gelopen
Als je echt een 200sx wil, zoek eens in duitsland, veel groter aanbod...
Maar ook groter risico
  FOK!fotograaf vrijdag 30 april 2004 @ 14:35:43 #108
13368 NiGeLaToR
pi_18792089
Ik rij een Audi80 als eerste auto en weet je dat ze die bij 2 verzekeraars al niet wilde verzekeren?
Volgens mij kun jij nooit zo'n auto op je eigen naam rijden hebben je ex-leeftijdsgenootjes goed geregeld voor je dus
pi_18792110
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 14:35 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ik rij een Audi80 als eerste auto en weet je dat ze die bij 2 verzekeraars al niet wilde verzekeren?
Volgens mij kun jij nooit zo'n auto op je eigen naam rijden hebben je ex-leeftijdsgenootjes goed geregeld voor je dus
Orion-direct verzekert bijna alles...
pi_18792216
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 14:30 schreef CEx het volgende:

[..]

Als je echt een 200sx wil, zoek eens in duitsland, veel groter aanbod...
Maar ook groter risico
Juist niet, Duitse auto's hebben een gegarandeerde km-stand, want de teller terug draaien, is verboden daar, in tegenstelling tot hier in NL.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_18792344
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 14:47 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Juist niet, Duitse auto's hebben een gegarandeerde km-stand, want de teller terug draaien, is verboden daar, in tegenstelling tot hier in NL.
Alleen maar goed nieuws , wel meer papierwerk
  vrijdag 30 april 2004 @ 15:09:48 #112
64108 EgoTrippin
what I mean, not what I say
pi_18792481
Ik vind die Porsche en die Firebird dus echt niet mooi. De Celica vind ik het mooist, en de Eclipse zou bij mij ook wel 2e of 3e in het rijtje komen qua looks...
of niet
pi_18793985
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 15:50 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Alsof die babes een 924/944/968/928 als een Porsche herkennen...
Inderdaad; een 11'je is de enige echte porsche...

Ontopic: ik zou eerst es nakijken of die auto's verzekerbaar zijn, en zo ja: tegen welke prijs. Zeker als je maar 50 km per week wilt gaan rijden kon de hele boel wel eens een duur grapje gaan worden....ongeacht de auto die je kiest uit t rijtje
pi_18794153
Jullie zijn allemaal

Als je 50 km per week rijd, kan je perfect op je moederse naam verzekeren, zodra je 300 km per week rijd, zou ik dat maar uit me hoofd laten...
pi_18794288
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 17:14 schreef yup het volgende:
Jullie zijn allemaal

Als je 50 km per week rijd, kan je perfect op je moederse naam verzekeren, zodra je 300 km per week rijd, zou ik dat maar uit me hoofd laten...
Waarom niet bij 300km de week?
pi_18794344
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 17:21 schreef CEx het volgende:

[..]

Waarom?
Je verzekert een wagentje op de naam van mama, jij rijd elke week 300 km in dat ding, je ramt iets finaal aan gort, en het is tijd om de verzekering te informeren, maar ho zegt de verzekering, zo een snelle wagen, en dan een moeder van 45 die erin rijd? Zoon van 18 heeft rijbewijs, time for an investigation, effetjes buurtonderzoek e.d. houden, en ze weten dat je er vaak in rijd, BYE BYE CENTJES!

Maar als je er af en toe in rijd heeft de verzekering geen poot om op te staan als ze eventueel een onderzoek zouden uitvoeren, want je rijd er niet te vaak in...

Als jullie gaan zeggen dat dit onzin is, gaan jullie jezelf tegenspreken my friends, want dan is er geen enkele reden om een wagentje NIET op je moeders naam te verzekeren... Kan je dus wel beter doen, want het maakt toch niets uit (volgens jullie)...
pi_18794522
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 17:24 schreef yup het volgende:

[..]

Je verzekert een wagentje op de naam van mama, jij rijd elke week 300 km in dat ding, je ramt iets finaal aan gort, en het is tijd om de verzekering te informeren, maar ho zegt de verzekering, zo een snelle wagen, en dan een moeder van 45 die erin rijd? Zoon van 18 heeft rijbewijs, time for an investigation, effetjes buurtonderzoek e.d. houden, en ze weten dat je er vaak in rijd, BYE BYE CENTJES!

Maar als je er af en toe in rijd heeft de verzekering geen poot om op te staan als ze eventueel een onderzoek zouden uitvoeren, want je rijd er niet te vaak in...

Als jullie gaan zeggen dat dit onzin is, gaan jullie jezelf tegenspreken my friends, want dan is er geen enkele reden om een wagentje NIET op je moeders naam te verzekeren... Kan je dus wel beter doen, want het maakt toch niets uit (volgens jullie)...
Aah, ik heb mn autotje op de naam van mn vader staan... Naast mij rijdt alleen mn zus er in.
Maar goed, tis geen snelle wagen (sierra2.0i)
maar Ik rij toch vlot 100+ km's per week...
  vrijdag 30 april 2004 @ 17:38:15 #118
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_18794607
de enige reden om je auto niet op naam van je ouders te verzekeren is dat je zelf geen schade vrije jaren opbouwt, en je ouwe max. 2 auto's pp op hun naam mogen hebben geloof ik.....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_18794645
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 17:38 schreef Xtreem het volgende:
de enige reden om je auto niet op naam van je ouders te verzekeren is dat je zelf geen schade vrije jaren opbouwt, en je ouwe max. 2 auto's pp op hun naam mogen hebben geloof ik.....
Hoe doen mensen met meer dan 4 wagens dat dan?
  vrijdag 30 april 2004 @ 17:42:23 #120
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_18794696
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 17:39 schreef CEx het volgende:

[..]

Hoe doen mensen met meer dan 4 wagens dat dan?
euh.... die zijn zo zeldzaam, die hebben daar vast een methode voor....
'k heb geen auto ( ) dus ik weet het niet zeker.... maar er zitten zeker wel beperkingen aan...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_18794891
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 17:38 schreef Xtreem het volgende:
de enige reden om je auto niet op naam van je ouders te verzekeren is dat je zelf geen schade vrije jaren opbouwt, en je ouwe max. 2 auto's pp op hun naam mogen hebben geloof ik.....
Tjah sommige mensen hebben daar schijt aan, serieus. Maar ik zou dat nooit doen, als ik een auto koop dan gaat hij op mijn naam staan, en ook op mijn naam verzekerd staan... Serieus als ik iets heb, moet ook alles betaald worden door mij... En alles moet ook op mijn naam staan... Ik had wel een brommer die op me pa's naam was verzekerd, maar hij had het gedaan voordat ik er benul in had... Was dus te laat, was al verzekerd, wou het zelf gaan doen, en ja volgens de verzekering mocht ik ook zelf rijden...

Bijv. als je least, bouw je ook geen schade-vrije jaren op...
pi_18797146
quote:
Op donderdag 29 april 2004 23:13 schreef johnwoo het volgende:

[..]

Mwah, zelfs op een turbo is een uitlaatje al gemakkelijk overschat. De combinatie luchtfilter-uitlaat zal misschien wel tegen die 25-30PK winst zitten (ik ga nu uit van een doorsnee turbo Jap met 200-250PK. Uiteraard zal op een auto die al 400PK heeft, de winst ook groter zijn). Het is vooral de combinatie van een aantal kleine dingen, waarmee je grote winst kan halen. Dus niet alleen zo'n uitlaat, maar uit- en inlaat, betere fuelmaps (turbo Japjes lopen meestal standaard iets te rijk om de levensduur van de motor te verlengen), iets hogere turbodruk, andere injectoren+brandstofpomp, aftermarket intercooler, andere nokkenassen, etc etc. Met een van die dingen los schiet je niet zoveel op (naja, druk omhoog is relatief makkelijk en winstvol, maar om dat in goede banen te leiden heb je ook weer andere upgrades nodig), maar alles bij elkaar opgeteld kan het wel lekker worden
Natuurlijk, een goed afgestelde wagen bestaat nog steeds uit meer aspecten op een turbo jap (ik zweeeeeeeeer bij MoTeC ECU's, podverdriedubbeltjes wat draait dat lekker op een Sub GTT !), maar een uitlaat en airfilter zullen in het begin genoeg vermogen leveren voor even, voor een relatief lage prijs en genoeg extra bhp plezier en luisterplezier .

Ik ben het alleen niet eens met je redenatie dat losse onderdelen niet echt zullen helpen op een turbo jap. ELKE turbo jap zal beter gaan rijden met een goed in elkaar gebouwd uitlaatsysteem betreffende PK's en soepelheid van de wagen. Ik heb 3 keer in een GTT mee gereden:

- Bone Stock; vond hem niet echt super rijden, was wel redelijk, maar niet echt..... Ik vond hem vrij vaak inhouden en gewoon niet soepel zn toeren doorlopen.... Misschien kwam het door de eigenaar, misschien niet....

- Met HKS uitlaat en filter systeem; damn wat een geluid en wat een soepelheid!!!! Het lag gewoon echt aan dat afgeknepen systeem dat er normaal onder ligt.

- MoTeC ECU (Full Mapable); OMFG OMFG OMFG OMFG!!!!!! Zegt genoeg denk ik

Ik ben dus van mening, uit eigen belevenis, dat alleen een uitlaat en filter al heel veel doen met het rijgedrag qua kracht en soepelheid gewoon genoeg doen voor eventje.... Uiteindelijk is een turbo jap tunen en tot het ultieme opfokken verslavend en ga je echt veel doen..... Daarbij moet ik wel beamen dat je gelijk hebt wanneer je echt verder wilt (400+ pk).... Alleen word het dan toch echt associaal duur imho...... Maar dat word maar gezegt door een arme student

Trouwens wel een leuk detailtje: wanneer je er 106RON brandstof in gooit, dan word een turbo jap helemaal een beest ..... Jammer alleen dat je ruim (uit het hoofd gezegt, zal er best wat pondjes naast zitten) 16 GB pond de gallon er voor betaald .....
pi_18849997
Ik ben het eens met Pain. Ik rijd zelf een turbo jap. Een celica GT4 Carlos Sainz. Standaard 204 pk's.
Nu met een Apexi openluchtfilter en open eindemper + boostcontroller 250 pk's.

Ben nu bezig met een volledig open uitlaatsysteem, Greddy Profec e01 e-manage programmer, Greddy e-manage, 67 trim uprated turbo en Supra mkIV injectoren+pomp.

Een relatief kleine investering voor een luttele 360 pk. Meer heb ik ook niet nodig.

Motec is geweldig, maar wat overkill voor mijn uiteindelijke doel, al zou ik zelf voor Autronic gaan.
<<Hier kan uw advertentie staan>>
  maandag 3 mei 2004 @ 08:42:14 #124
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_18850010
quote:
Op maandag 3 mei 2004 08:40 schreef Plaguebearer het volgende:
Ik ben het eens met Pain. Ik rijd zelf een turbo jap. Een celica GT4 Carlos Sainz. Standaard 204 pk's.
Nu met een Apexi openluchtfilter en open eindemper + boostcontroller 250 pk's.

Ben nu bezig met een volledig open uitlaatsysteem, Greddy Profec e01 e-manage programmer, Greddy e-manage, 67 trim uprated turbo en Supra mkIV injectoren+pomp.

Een relatief kleine investering voor een luttele 360 pk. Meer heb ik ook niet nodig.

Motec is geweldig, maar wat overkill voor mijn uiteindelijke doel, al zou ik zelf voor Autronic gaan.
offtopic:

Heb jij toevallig zaterdag meegedaan aan een sprint op full-speed?
ik zag een erg mooie cs meedoen en moest direct aan jou denken.
  maandag 3 mei 2004 @ 16:42:46 #125
81192 pAin
Kiwi.
pi_18859113
quote:
Op maandag 3 mei 2004 08:40 schreef Plaguebearer het volgende:
Ik ben het eens met Pain. Ik rijd zelf een turbo jap. Een celica GT4 Carlos Sainz. Standaard 204 pk's.
Nu met een Apexi openluchtfilter en open eindemper + boostcontroller 250 pk's.

Ben nu bezig met een volledig open uitlaatsysteem, Greddy Profec e01 e-manage programmer, Greddy e-manage, 67 trim uprated turbo en Supra mkIV injectoren+pomp.

Een relatief kleine investering voor een luttele 360 pk. Meer heb ik ook niet nodig.

Motec is geweldig, maar wat overkill voor mijn uiteindelijke doel, al zou ik zelf voor Autronic gaan.
Mwoah, voor een Scoobie of een EVO is MoTeC wel echt de shit ..... Ik weet eigenlijk niet hoe Toyota engines zijn opgebouwd, maar ik denk anders dan een Scooby of een EVO.... Scoobies en EVO's rijden toch een stukje onrustiger dan een GT4 en dat ligt niet aan de wegligging van die dingen, gewoon aan het blok zelf.....

Verder een erg tof project .....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')