Een 944 S hoort gewoon wit te zijn. Kijk bij de 944 ook naar de 944S2quote:Op dinsdag 27 april 2004 07:36 schreef Metro2005 het volgende:
porsche![]()
(wel in het rood dan, zoals op het plaatje, kheb hem ook in het wit gezien)
of die celica, ziet er ook mooi uit zo
Celica ziet er goed uit, echter, de supra kan je veel meer mee doen kwa motorblok.quote:Op dinsdag 27 april 2004 08:37 schreef MutZ het volgende:
Ik zou voor de Celica gaan...Toyota is idd een heel betrouwbaar merk... En qua looks wint de Celica bij mij het toch van de Supra...
toch vind ik hem wit lelijkquote:Op dinsdag 27 april 2004 08:35 schreef mvt het volgende:
[..]
Een 944 S hoort gewoon wit te zijn. Kijk bij de 944 ook naar de 944S2
bwehehehehe. Echt niet.quote:Ik ga maar 50 km in de week rijden
de MKIII (7M) heeft vaak problemen met de koppakking, echt een slechte of onbetrouwbare auto is het niet. Het punt is alleen dat er redelijk veel, schade en/of slecht onderhouden verwaarloosde (geimporteerde) varianten rondrijden... en daar kan je idd op leeglopen.quote:Op dinsdag 27 april 2004 09:11 schreef Hagedis het volgende:
Idd. de Supra is een van de Toyota's waar de nadruk minder op betrouwbaarheid heeft gelegen. Om nog maar niet over het verschil in wegenbelasting en verzekering te praten.
Ookal vind ik dit type een heerlijke comfortabele bak om in te rijden.quote:Op dinsdag 27 april 2004 11:01 schreef Tjabbo het volgende:
Porsche is een mooie auto, maar daar heb ik geen gevoel bij. zeker dit type is nou niet bepaald een nekkendraaier.
Yep..of het is een gti met andere motorkap.quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:03 schreef hifonics het volgende:
die celica die je laat zien
is dat niet de 2 liter turbo 4wd ipv de 2 liter gti?
Ik wil niet lullig doen hoor, maar als jij net je rijbewijs hebt, zijn bovenstaande categorie auto's hoogst waarschijnlijk niet op jouw naam te verzekeren...quote:Op dinsdag 27 april 2004 01:27 schreef Kluupkluup het volgende:
6 auto's.. Slechts geld voor 1, maar welke?
Ik ben van plan om binnen nu en een jaar m'n rijbewijs te halen en ben al druk aan het kijken naar een leuke eerste auto.
[..]
Toyota Celica 2.0 GTi
Toyota Supra 3.0i
Porsche 944 S
Mitsubishi Eclipse 2.0 GSi
Pontiac Firebird
Ford (USA) Probe
Zoiets?quote:Als iemand nog andere suggesties heeft (die in de buurt liggen uiteraard) hoor ik het graag.
quote:Op dinsdag 27 april 2004 08:30 schreef MRPhone het volgende:
Opklaplampen en goede stoelen? Volvo 480!
excuse me, maar de supra (2 zitter, achterwielaandrijving, 3.0i en 6 cylinders + turbo) staat in geen verhouding tot de celica gti, met voorwielaandrijving en een 2.0i motor(tje)quote:Op dinsdag 27 april 2004 14:24 schreef pAin het volgende:
MetalFreak; Toyota onderdelen zijn origineel inderdaad erg duur..... We hadden problemen met de airco van onze Carine E EXE en dat was dus niet mis..... En dat er weinig aftermarket spullen zijn voor een Toyota is bullshit wanneer ik een beetje rondzoek op Internet. Het klopt dat deze spullen vaak voor de Supra zijn, maar er zijn genoeg Celli en MR2 aftermarket parts te vinden.....
Als je echt wilt kiezen tussen deze auto's zou ik de Cellica op de eerste plaats zetten. Snel, betrouwbaar en een Toyota. Daarna de supra, vergelijkbaar met de Cellica, maar idd die koppakking..... De rest valt imho een beetje af..... Is een oudere MR2 ook geen optie?? Erg toffe fun car met achterwielaandrijving
.....
Briljant, een oranje Porsche met witte viperstrepen.quote:Op dinsdag 27 april 2004 01:27 schreef Kluupkluup het volgende:
6 auto's.. Slechts geld voor 1, maar welke?
Ik ben van plan om binnen nu en een jaar m'n rijbewijs te halen en ben al druk aan het kijken naar een leuke eerste auto.Ik wil graag in dit/deze topic horen wat jullie van de onderstaande auto's vinden. Zelf zou ik hem knaloranje met witte viper-strepen laten spuiten.:9~
quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:34 schreef PeuRac het volgende:
Porsche is niet echt betrouwbaar
alleen de 911 is betrouwbaar maar dat mag ook wel als je 40 jaar dezelfde auto vervaardig.quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:39 schreef Oosthoek het volgende:
[..]Come again?
quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:41 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
alleen de 911 is betrouwbaar maar dat mag ook wel als je 40 jaar dezelfde auto vervaardig.![]()
Voor het publiek dat er toe doet, namelijk babes, kan een Nissan nooit exclusiever zijn dan een Porsche. Ongeacht het type.quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:34 schreef PeuRac het volgende:
Ik zou zelf voor een Nissan 200SX of 300ZX gaan. Dit zijn betrouwbare auto's, nog exclusiever als een 944 of Celica.
Mee eens...een 200sx is echt heel leukquote:Op dinsdag 27 april 2004 15:34 schreef PeuRac het volgende:
Ik zou zelf voor een Nissan 200SX of 300ZX gaan, respectiefelijk een 1.8 16v turbo (of 2.0 bij nieuwere modellen) en een 3.0 24v 6-lijn twin-turbo.
Zelf zou ik voor een 200sx gaan, en als ik het geld had een 300ZX, ook omdat ze beide achterwiel aandrijving hebben. (heeft de Celica niet, en de Ford en Mitshu misschien ook niet).
Zo een zoek ik ookquote:Op dinsdag 27 april 2004 15:47 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Mee eens...een 200sx is echt heel leuk![]()
* PeuRac zoekt er al een tijdje 1..een s13 2e type..dus met gladde neus.
Een 300ZX is leuk voor even...want hij zuipt benzine..
Alsof die babes een 924/944/968/928 als een Porsche herkennen...quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Voor het publiek dat er toe doet, namelijk babes, kan een Nissan nooit exclusiever zijn dan een Porsche. Ongeacht het type.
Bij mij in de buurt staat een rode s13 type 1 met 2.0 motor uit de s14...maarja type 1 is niet wat ik zoek.quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:50 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Zo een zoek ik ookbij mij op school rijdt een meisje in eentje (noja, meisje :} manwijf komt eerder
) 100% orgineel, met automaat.
Jammer genoeg hebben de meeste meer als 150k gelopen
quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:50 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Alsof die babes een 924/944/968/928 als een Porsche herkennen...
quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:51 schreef PeuRac het volgende:
[..]![]()
Plus dat ik het erg sneu vindt als je een auto koopt omdat je denkt er mee te kunnen scoren, k bedoel, koop dan een goedkoop hok en ga naar de hoeren. Dan weet je zeker dat je kunt neuken, en alles kunt doen wat je wilt.
En anders plak je toch een Porsche sticker op je Nissan?...Die babes zijn toch blont..quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:51 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Plus dat ik het erg sneu vindt als je een auto koopt omdat je denkt er mee te kunnen scoren, k bedoel, koop dan een goedkoop hok en ga naar de hoeren. Dan weet je zeker dat je kunt neuken, en alles kunt doen wat je wilt.
Typisch een idee van een Nissan adept. Overigens geen slecht idee. Zo komt zelfs de Nissaniaan nog eens aan de babe.quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:55 schreef Gutteguttegut het volgende:
En anders plak je toch een Porsche sticker op je Nissan?...Die babes zijn toch blont..
Helaas heeft deze jongen nog geen Nissan...maar een '88 BMW...en een super mooie babe..dussss.....quote:Op dinsdag 27 april 2004 16:00 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Typisch een idee van een Nissan adept. Overigens geen slecht idee. Zo komt zelfs de Nissaniaan nog eens aan de babe.
met die specs rij je niemand voorbijquote:Op dinsdag 27 april 2004 16:08 schreef mighty_myte het volgende:
met die firebird rij je iedereen voorbij.
dat is pas een echte auto. check wel een 6 liter blok.
verbruik, 1 op 6 gem.
top ruim 200
0 naar 100 6 sec.
Mail staat in m'n profielquote:Op dinsdag 27 april 2004 16:04 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Helaas heeft deze jongen nog geen Nissan...maar een '88 BMW...en een super mooie babe..dussss.....![]()
M'n BMWtje
[afbeelding]
..nou niet mijne maar zon zelfde..
fotos van mn babe alleen op verzoek
Kijk nou eens wat je zegt, die andere auto's lopen 1 op 10, kom jij aan met je 1 op 6, afgezien van dat die lelijk is (das nl persoonlijk), is het gewoon hardstikke duur.quote:Op dinsdag 27 april 2004 16:08 schreef mighty_myte het volgende:
verbruik, 1 op 6 gem.
top ruim 200
0 naar 100 6 sec.
teaserquote:Op dinsdag 27 april 2004 16:11 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Mail staat in m'n profiel
quote:
Donequote:Op dinsdag 27 april 2004 16:22 schreef PeuRac het volgende:
[..]maar dit gaat erg Off topic, verder in de SC of mail/msn
Jaja, 0-100 in 6 sec? Geloof je het zelf? Je bedoelt 0-totdat de achterbanden zijn gestopt met burnen duurt 6 seconden?quote:Op dinsdag 27 april 2004 16:08 schreef mighty_myte het volgende:
verbruik, 1 op 6 gem.
top ruim 200
0 naar 100 6 sec.
Nee johquote:Op dinsdag 27 april 2004 16:39 schreef yup het volgende:
[..]
Jaja, 0-100 in 6 sec? Geloof je het zelf? Je bedoelt 0-totdat de achterbanden zijn gestopt met burnen duurt 6 seconden?
Top van ruim 200 km/u, WOW MAN, DAT IS SNELLER DAN EEN KADETT 1.3!!!!
Een Volvo lijkwagenquote:Op dinsdag 27 april 2004 16:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik weet heel zeker dat als je net je rijbewijs hebt en je gaat die autos rijden, dat je dan snel deze auto rijd, en dan met chaufeur
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 27 april 2004 16:45 schreef MicHELLo het volgende:
Ik zou als ik jou was de Celica doen, Supra's zijn alleen voor gekken![]()
Mannen met een maatje pink in hun broek bedoel je.quote:Op dinsdag 27 april 2004 16:47 schreef PeuRac het volgende:
Supra = voor echte mannen.
quote:Op dinsdag 27 april 2004 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mannen met een maatje pink in hun broek bedoel je.
echte mannen maakt het geen reet uit waar ze in rijden, alleen het feit dat zij er in rijden maakt de auto manlijk.
Opgelet Gutteguttegut, het gaat over jou.quote:Op dinsdag 27 april 2004 17:02 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat soort mannen zal nooit een Supra kopen, veel te onbekend, die lui kopen een BMW.
Heeft ie dan zo'n beroerde wegligging?quote:Op dinsdag 27 april 2004 17:02 schreef PeuRac het volgende:
Ik heb t over het onder controle houden van de auto, daar moet je een echte man voor zijn.
Och,och!En die man ben jij natuurlijk??Als je gewoon dat gaspedaal niet al te hard indrukt kan zelfs een omaatje zo'n ding besturen hoor!quote:Op dinsdag 27 april 2004 17:02 schreef PeuRac het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Dat soort mannen zal nooit een Supra kopen, veel te onbekend, die lui kopen een BMW of Mercedes.
Ik heb t over het onder controle houden van de auto, daar moet je een echte man voor zijn.
Weet ik..maar ik kreeg deze BMW..dus ja...en het rijd heerlijk die achterwiel aandrijving..wil nooit meer iets anders.quote:Op dinsdag 27 april 2004 17:20 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Opgelet Gutteguttegut, het gaat over jou.
Dat vind ik echt zo’n wannabe-asiaat.quote:Op dinsdag 27 april 2004 08:30 schreef MRPhone het volgende:
Opklaplampen en goede stoelen? Volvo 480!
Dit is echt niet de auto van m’n dromen, hier zouden best wat deukjes in mogen komen hoorquote:Op dinsdag 27 april 2004 10:12 schreef LowJoe het volgende:
Als je pas een rijbewijs hebt(en die heb je nog niet eens!) moet je altijd een autotje kopen waar je eerst ervaring in krijgt!Die je zonder problemen kunt deuken bij in en uit parkeren.Pas als je dan dat allemaal beheerst kun je pas je auto van je dromen kopen met de zekerheid dat je hem niet meteen beschadigt of er een ongeluk mee krijgt!
Over dat 50km/h was lichtelijk onderschat jaquote:Op dinsdag 27 april 2004 09:23 schreef MouseOver het volgende:
bwehehehehe. Echt niet.
Zou best kunnenquote:Op dinsdag 27 april 2004 12:03 schreef hifonics het volgende:
die celica die je laat zien
is dat niet de 2 liter turbo 4wd ipv de 2 liter gti?
Spreekt me niet echt aan, dit is al meer een (gewone) auto die toevallig ook zulke lampen heeftquote:Op dinsdag 27 april 2004 12:08 schreef RRRobert het volgende:
Ik wil niet lullig doen hoor, maar als jij net je rijbewijs hebt, zijn bovenstaande categorie auto's hoogst waarschijnlijk niet op jouw naam te verzekeren...
[..]
Als het uit de klauwen loopt verzeker ik ze op de naam van m’n ouders, ik woon ook nog thuis (weet niet of dat van belang is?! Vast wel) Maargoed, geen probleem dus..
Zoiets?
[afbeelding]
thnx voor de tip dan maar..quote:Op dinsdag 27 april 2004 13:18 schreef Slam het volgende:
Zeg eeuh, jij kijkt alleen maar naar de auto zelf maar wat denk je dat je wel niet aan wegenbelasting moet betalen voor zo'n Firebird, zo'n ding weegt 1500 kilo, en de verzekering nog.. en oja, de brandstof, zo'n apparaat zuipt niet te kort. Ik weet natuurlijk niet hoeveel jou loon is maar goed.
Volgens mij kan je beter naar wat 'normalere' auto's kijken, tis maar een tip.
De MR2’s uit de 80-er jaren vind ik wel erg vierkant. En die uit de begin jaren 90 zijn opzich best mooi, maar ook vrij prijzig.quote:Op dinsdag 27 april 2004 14:24 schreef pAin het volgende:
MetalFreak; Toyota onderdelen zijn origineel inderdaad erg duur..... We hadden problemen met de airco van onze Carine E EXE en dat was dus niet mis..... En dat er weinig aftermarket spullen zijn voor een Toyota is bullshit wanneer ik een beetje rondzoek op Internet. Het klopt dat deze spullen vaak voor de Supra zijn, maar er zijn genoeg Celli en MR2 aftermarket parts te vinden.....
Als je echt wilt kiezen tussen deze auto's zou ik de Cellica op de eerste plaats zetten. Snel, betrouwbaar en een Toyota. Daarna de supra, vergelijkbaar met de Cellica, maar idd die koppakking..... De rest valt imho een beetje af..... Is een oudere MR2 ook geen optie?? Erg toffe fun car met achterwielaandrijving
.....
quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:26 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Briljant, een oranje Porsche met witte viperstrepen.![]()
Je moet gaan voor de Porsche. Het is een regelrechte babe-magneet. En dat is toch de hoofdzaak.
200sx is een hele leuke auto als ik dat zo zie. We nemen hem meequote:Op dinsdag 27 april 2004 15:34 schreef PeuRac het volgende:
Porsche is niet echt betrouwbaar, en voor eentje welke goed onderhouden is betaal je de hoofdprijs.
Ik zou zelf voor een Nissan 200SX of 300ZX gaan, respectiefelijk een 1.8 16v turbo (of 2.0 bij nieuwere modellen) en een 3.0 24v 6-lijn twin-turbo.
Dit zijn betrouwbare auto's, nog exclusiever als een 944 of Celica. En met onderhoud veel goedkoper als die Porsche, Ford en Mitshubishi.
Zelf zou ik voor een 200sx gaan, en als ik het geld had een 300ZX, ook omdat ze beide achterwiel aandrijving hebben. (heeft de Celica niet, en de Ford en Mitshu misschien ook niet).
Die opmerking slaat nergens op. Ik heb al aangegeven dat het me zeker niet om de maximumsnelheid gaat. (Mijn voorliefde voor een VW T1 onderstreept dit nogmaals, die gaat niet harder dan 110km/h namelijkquote:Op dinsdag 27 april 2004 16:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik weet heel zeker dat als je net je rijbewijs hebt en je gaat die autos rijden, dat je dan snel deze auto rijd, en dan met chaufeur
[afbeelding]
Nee dat valt reuze mee, maar zoals bij elke sportauto (en dan een echte, geen GTI'tjes dus), moet je wel kunnen omgaan met vermogen en een beetje kunnen rijden. Over-/onderstuur kunnen opvangen, een auto uit een slip halen, of nog beter, kunnen voorkomen dat die er in komt enz.quote:Op dinsdag 27 april 2004 17:54 schreef mvt het volgende:
[..]
Heeft ie dan zo'n beroerde wegligging?
Nee, ik denk niet dat als ik echt de limiet ga opzoeken hem onder controle houdt.quote:Op dinsdag 27 april 2004 17:56 schreef LowJoe het volgende:
[..]
Och,och!En die man ben jij natuurlijk??Als je gewoon dat gaspedaal niet al te hard indrukt kan zelfs een omaatje zo'n ding besturen hoor!
Ga jij nou eerst maar eens je rijbewijs halen. Dat slappe geleuter over "de limiet opzoeken" en " hem onder controle houden" gaat helemaal nergens over. We hebben het hier over het normale verkeer niet over Michael Schumacher die over het circuit heen blaast.quote:Op dinsdag 27 april 2004 18:43 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Nee dat valt reuze mee, maar zoals bij elke sportauto (en dan een echte, geen GTI'tjes dus), moet je wel kunnen omgaan met vermogen en een beetje kunnen rijden. Over-/onderstuur kunnen opvangen, een auto uit een slip halen, of nog beter, kunnen voorkomen dat die er in komt enz.
[..]
Nee, ik denk niet dat als ik echt de limiet ga opzoeken hem onder controle houdt.
Als je een 'erg sportief' rijgedrag hebt is het best in te denken dat je een keer de controle over het stuur verliest hoor, er zijn al zat 'gekken' je voorgegaan. En ga aub niet meneer ik-kan-zo-goed-rijden uithangenquote:Op dinsdag 27 april 2004 18:52 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Ga jij nou eerst maar eens je rijbewijs halen. Dat slappe geleuter over "de limiet opzoeken" en " hem onder controle houden" gaat helemaal nergens over. We hebben het hier over het normale verkeer niet over Michael Schumacher die over het circuit heen blaast.
Ik zit 6 uur per dag achter het stuur en ik heb nog nooit moeite gehad om mijn auto onder controle te houden. Als je daar moeite mee hebt dan vraag ik me uberhaupt af hoe je ooit aan je rijbewijs bent gekomen.,
quote:Op dinsdag 27 april 2004 18:52 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Ga jij nou eerst maar eens je rijbewijs halen. Dat slappe geleuter over "de limiet opzoeken" en " hem onder controle houden" gaat helemaal nergens over. We hebben het hier over het normale verkeer niet over Michael Schumacher die over het circuit heen blaast.
Ik zit 6 uur per dag achter het stuur en ik heb nog nooit moeite gehad om mijn auto onder controle te houden. Als je daar moeite mee hebt dan vraag ik me uberhaupt af hoe je ooit aan je rijbewijs bent gekomen.,
Ach daar hebben we weer het "sportief rijgedrag". Een synoniem voor jonge verlate pubertjes van 18 met 3 uur hun rijbewijs die denken dat ze wel even met 120 door die ene bocht heen kunnen waar je maar met 60 door heen mag. En weet je wat het is? Dat gedrag daar is dus wel wat mis mee.quote:Op dinsdag 27 april 2004 18:56 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Als je een 'erg sportief' rijgedrag hebt is het best in te denken dat je een keer de controle over het stuur verliest hoor, er zijn al zat 'gekken' je voorgegaan. En ga aub niet meneer ik-kan-zo-goed-rijden uithangen.. Jij rijd waarschijnlijk 'gewoon' en niet veel te hard e.d.. En daar is niks mis mee, maar zeg nooit nooit.
Jongen je bent 19 en je hebt een jaartje je rijbewijs. Hou eens op met die stoerdoenerij van je.quote:Op dinsdag 27 april 2004 19:01 schreef PeuRac het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die vind ik goed![]()
Ik heb m'n rijbewijs ruim een jaar, en heb ongeveer tussen de 35 en 40k gereden.
Ik heb met diverse auto's op speciale terreinen, onder begeleiding, op de limiet gereden (oa de C220 cdi van m'n stage, de C200 K van mn collega op stage, mn Alfa 33 en mn vaders Opel Zafira), en er nog veel vaker overheen gegaan. Ik beweer ook zeker niet dat ik goed kan rijden, zeker niet op die manier, maar ik weet wel zeker waar ik het over heb.
Ik vind het knap dat jij aan de hand van mij posts kunt bepalen hoe ik rij en of ik stoer doe.quote:Op dinsdag 27 april 2004 19:03 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Jongen je bent 19 en je hebt een jaartje je rijbewijs. Hou eens op met die stoerdoenerij van je.
je vergeet een ding... en dat zijn onverwachte situatie's waardoor je weldegelijk in de slip kan komen, denk hierbij aan: Aqua-planing, onverwachte gladheid of zelfs iemand die je auto "ramt"quote:Op dinsdag 27 april 2004 18:52 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Ik zit 6 uur per dag achter het stuur en ik heb nog nooit moeite gehad om mijn auto onder controle te houden.
Daar kan ik niet over meepraten. Maar ben me er wel van bewust dat vrachwagen chauffeurs het niet makkelijk hebben, en probeer ook altijd zo te rijden dat ik ze niet in de weg zit, laat ze voor gaan als ze willen inhalen, snij ze niet af, enz.quote:Op dinsdag 27 april 2004 19:58 schreef Jofunu-kun het volgende:
Die jongen met z'n grote mond over onder controle houden, die moeten ze eens in een vrachtwagen stoppen, en dan die goed onder controle zien te houden... (Ik heb het hier over dat Dazzle Figuur)
en wat heeft dat in godsnaam met zijn rijvaardigheden te maken???quote:Op dinsdag 27 april 2004 19:03 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Jongen je bent 19 en je hebt een jaartje je rijbewijs. Hou eens op met die stoerdoenerij van je.
Wat is er mis met een Nissan?? http://www.nissan.nl/nl/3(...)Z_car_download13.jpgquote:Op dinsdag 27 april 2004 16:00 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Typisch een idee van een Nissan adept. Overigens geen slecht idee. Zo komt zelfs de Nissaniaan nog eens aan de babe.
Huh weet niet in welk gat jij woont. Maar exclusiefquote:Op dinsdag 27 april 2004 15:26 schreef FunnyName het volgende:
Ik zou voor de Porsche gaan
Voordelen:
* Exclusief
Even een vraagje tussendoor : Is dat nog een beetje te rijden met zo'n opgevoerde Probe?? Ik hoor namelijk nogal vaak dat de grens voor voorwielaangedreven auto's een beeteje rond de 200-250 pK ligtquote:Op dinsdag 27 april 2004 20:23 schreef bonfie het volgende:
Ik kan je toch echt aanraden eens te kijken of je een Ford Probe 1989-1992 GT kan vinden, deze heb een 2.2 Turbo motor van Mazda en kan extreem makkelijk opgevoerd worden. Ze rijden ermee de eclipse en andere snelle modellen eruit in Amerika. De standaard instelbare vering en automatische gordels zijn ook stoer. Met alleen een andere uitlaat heb je bij deze auto al 30 pk extra, omdat het standaard uitlaat-systeem nogal geknepen is.
Ik kan je wel vertellen dat slechts een lichte touche met het gaspendaal grote gevolgen heeftquote:Op dinsdag 27 april 2004 21:20 schreef mvt het volgende:
[..]
Even een vraagje tussendoor : Is dat nog een beetje te rijden met zo'n opgevoerde Probe?? Ik hoor namelijk nogal vaak dat de grens voor voorwielaangedreven auto's een beeteje rond de 200-250 pK ligt
Dat bedoel je zekerquote:Op dinsdag 27 april 2004 20:23 schreef bonfie het volgende:
Met alleen een andere uitlaat heb je bij deze auto al 30 pk extra, omdat het standaard uitlaat-systeem nogal geknepen is.
Ik zou Den Haag niet direct een gat willen noemenquote:Op dinsdag 27 april 2004 21:02 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Huh weet niet in welk gat jij woont. Maar exclusief
Geloof me ik zie er ECHT wel heel erg veel van rijden hoor.
Ga dan voor een masarati Bi turbo.
Ik vind Porsche al helemaal niet meer exclusief. Ik zie er elke dag op z,n minst 4 rijden of ergens staan. Dus zo speciaal zijn ze ook weer niet. En ja ook de GT uitvoeringen rijden hier in grote getallen.
Nee hoor, die 30pk's met een andere uitlaat op een turbo charged auto klopt theoretisch, vooral bij goede uitlaatsystemen. Bij ongeblazen auto's levert het inderdaad ongeveer 3 a 4 pk, niet veel meer.quote:Op woensdag 28 april 2004 08:58 schreef thejoker80 het volgende:
[..]
Dat bedoel je zeker![]()
Mwah, zelfs op een turbo is een uitlaatje al gemakkelijk overschat. De combinatie luchtfilter-uitlaat zal misschien wel tegen die 25-30PK winst zitten (ik ga nu uit van een doorsnee turbo Jap met 200-250PK. Uiteraard zal op een auto die al 400PK heeft, de winst ook groter zijn). Het is vooral de combinatie van een aantal kleine dingen, waarmee je grote winst kan halen. Dus niet alleen zo'n uitlaat, maar uit- en inlaat, betere fuelmaps (turbo Japjes lopen meestal standaard iets te rijk om de levensduur van de motor te verlengen), iets hogere turbodruk, andere injectoren+brandstofpomp, aftermarket intercooler, andere nokkenassen, etc etc. Met een van die dingen los schiet je niet zoveel op (naja, druk omhoog is relatief makkelijk en winstvol, maar om dat in goede banen te leiden heb je ook weer andere upgrades nodig), maar alles bij elkaar opgeteld kan het wel lekker wordenquote:Op donderdag 29 april 2004 12:03 schreef pAin het volgende:
[..]
Nee hoor, die 30pk's met een andere uitlaat op een turbo charged auto klopt theoretisch, vooral bij goede uitlaatsystemen. Bij ongeblazen auto's levert het inderdaad ongeveer 3 a 4 pk, niet veel meer.
Vooral de japanse turbocharged auto's hebben zon afgeknepen systeem, omdat men in Japan een zogenaamd "Gentlements Agreement" heeft tussen de autofrabrikanten; geen 1 auto die daar word geproduceerd voor op de weg haalt een hogere snelheid van 125 mph. Dit was het makkelijkste te bereiken en in te perken door middel van een aangepast uitlaatsysteem, die er voor zorgde dat de motor niet volledig kan uitademen.
Waarom denk je dat japanners zo populair zijn bij tuners?? Juist ja, men koopt een japanse turbo auto, gooit er een ander uitlaatsysteempje onder en je gaat al een stukje harder en hebt meer trekkracht.
Als je echt een 200sx wil, zoek eens in duitsland, veel groter aanbod...quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:50 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Zo een zoek ik ookbij mij op school rijdt een meisje in eentje (noja, meisje :} manwijf komt eerder
) 100% orgineel, met automaat.
Jammer genoeg hebben de meeste meer als 150k gelopen
Orion-direct verzekert bijna alles...quote:Op vrijdag 30 april 2004 14:35 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ik rij een Audi80 als eerste auto en weet je dat ze die bij 2 verzekeraars al niet wilde verzekeren?
Volgens mij kun jij nooit zo'n auto op je eigen naam rijdenhebben je ex-leeftijdsgenootjes goed geregeld voor je dus
Juist niet, Duitse auto's hebben een gegarandeerde km-stand, want de teller terug draaien, is verboden daar, in tegenstelling tot hier in NL.quote:Op vrijdag 30 april 2004 14:30 schreef CEx het volgende:
[..]
Als je echt een 200sx wil, zoek eens in duitsland, veel groter aanbod...
Maar ook groter risico
Alleen maar goed nieuwsquote:Op vrijdag 30 april 2004 14:47 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Juist niet, Duitse auto's hebben een gegarandeerde km-stand, want de teller terug draaien, is verboden daar, in tegenstelling tot hier in NL.
Inderdaad; een 11'je is de enige echte porsche...quote:Op dinsdag 27 april 2004 15:50 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Alsof die babes een 924/944/968/928 als een Porsche herkennen...
Waarom niet bij 300km de week?quote:Op vrijdag 30 april 2004 17:14 schreef yup het volgende:
Jullie zijn allemaal
Als je 50 km per week rijd, kan je perfect op je moederse naam verzekeren, zodra je 300 km per week rijd, zou ik dat maar uit me hoofd laten...
Je verzekert een wagentje op de naam van mama, jij rijd elke week 300 km in dat ding, je ramt iets finaal aan gort, en het is tijd om de verzekering te informeren, maar ho zegt de verzekering, zo een snelle wagen, en dan een moeder van 45 die erin rijd? Zoon van 18 heeft rijbewijs, time for an investigation, effetjes buurtonderzoek e.d. houden, en ze weten dat je er vaak in rijd, BYE BYE CENTJES!quote:Op vrijdag 30 april 2004 17:21 schreef CEx het volgende:
[..]
Waarom?
Aah, ik heb mn autotje op de naam van mn vader staan... Naast mij rijdt alleen mn zus er in.quote:Op vrijdag 30 april 2004 17:24 schreef yup het volgende:
[..]
Je verzekert een wagentje op de naam van mama, jij rijd elke week 300 km in dat ding, je ramt iets finaal aan gort, en het is tijd om de verzekering te informeren, maar ho zegt de verzekering, zo een snelle wagen, en dan een moeder van 45 die erin rijd? Zoon van 18 heeft rijbewijs, time for an investigation, effetjes buurtonderzoek e.d. houden, en ze weten dat je er vaak in rijd, BYE BYE CENTJES!
Maar als je er af en toe in rijd heeft de verzekering geen poot om op te staan als ze eventueel een onderzoek zouden uitvoeren, want je rijd er niet te vaak in...
Als jullie gaan zeggen dat dit onzin is, gaan jullie jezelf tegenspreken my friends, want dan is er geen enkele reden om een wagentje NIET op je moeders naam te verzekeren... Kan je dus wel beter doen, want het maakt toch niets uit (volgens jullie)...
Hoe doen mensen met meer dan 4 wagens dat dan?quote:Op vrijdag 30 april 2004 17:38 schreef Xtreem het volgende:
de enige reden om je auto niet op naam van je ouders te verzekeren is dat je zelf geen schade vrije jaren opbouwt, en je ouwe max. 2 auto's pp op hun naam mogen hebben geloof ik.....
euh.... die zijn zo zeldzaam, die hebben daar vast een methode voor....quote:Op vrijdag 30 april 2004 17:39 schreef CEx het volgende:
[..]
Hoe doen mensen met meer dan 4 wagens dat dan?![]()
Tjah sommige mensen hebben daar schijt aan, serieus. Maar ik zou dat nooit doen, als ik een auto koop dan gaat hij op mijn naam staan, en ook op mijn naam verzekerd staan... Serieus als ik iets heb, moet ook alles betaald worden door mij... En alles moet ook op mijn naam staan... Ik had wel een brommer die op me pa's naam was verzekerd, maar hij had het gedaan voordat ik er benul in had... Was dus te laat, was al verzekerd, wou het zelf gaan doen, en ja volgens de verzekering mocht ik ook zelf rijden...quote:Op vrijdag 30 april 2004 17:38 schreef Xtreem het volgende:
de enige reden om je auto niet op naam van je ouders te verzekeren is dat je zelf geen schade vrije jaren opbouwt, en je ouwe max. 2 auto's pp op hun naam mogen hebben geloof ik.....
Natuurlijk, een goed afgestelde wagen bestaat nog steeds uit meer aspecten op een turbo jap (ik zweeeeeeeeer bij MoTeC ECU's, podverdriedubbeltjes wat draait dat lekker op een Sub GTTquote:Op donderdag 29 april 2004 23:13 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Mwah, zelfs op een turbo is een uitlaatje al gemakkelijk overschat. De combinatie luchtfilter-uitlaat zal misschien wel tegen die 25-30PK winst zitten (ik ga nu uit van een doorsnee turbo Jap met 200-250PK. Uiteraard zal op een auto die al 400PK heeft, de winst ook groter zijn). Het is vooral de combinatie van een aantal kleine dingen, waarmee je grote winst kan halen. Dus niet alleen zo'n uitlaat, maar uit- en inlaat, betere fuelmaps (turbo Japjes lopen meestal standaard iets te rijk om de levensduur van de motor te verlengen), iets hogere turbodruk, andere injectoren+brandstofpomp, aftermarket intercooler, andere nokkenassen, etc etc. Met een van die dingen los schiet je niet zoveel op (naja, druk omhoog is relatief makkelijk en winstvol, maar om dat in goede banen te leiden heb je ook weer andere upgrades nodig), maar alles bij elkaar opgeteld kan het wel lekker worden
offtopic:quote:Op maandag 3 mei 2004 08:40 schreef Plaguebearer het volgende:
Ik ben het eens met Pain. Ik rijd zelf een turbo jap. Een celica GT4 Carlos Sainz. Standaard 204 pk's.
Nu met een Apexi openluchtfilter en open eindemper + boostcontroller 250 pk's.
Ben nu bezig met een volledig open uitlaatsysteem, Greddy Profec e01 e-manage programmer, Greddy e-manage, 67 trim uprated turbo en Supra mkIV injectoren+pomp.
Een relatief kleine investering voor een luttele 360 pk. Meer heb ik ook niet nodig.
Motec is geweldig, maar wat overkill voor mijn uiteindelijke doel, al zou ik zelf voor Autronic gaan.
Mwoah, voor een Scoobie of een EVO is MoTeC wel echt de shitquote:Op maandag 3 mei 2004 08:40 schreef Plaguebearer het volgende:
Ik ben het eens met Pain. Ik rijd zelf een turbo jap. Een celica GT4 Carlos Sainz. Standaard 204 pk's.
Nu met een Apexi openluchtfilter en open eindemper + boostcontroller 250 pk's.
Ben nu bezig met een volledig open uitlaatsysteem, Greddy Profec e01 e-manage programmer, Greddy e-manage, 67 trim uprated turbo en Supra mkIV injectoren+pomp.
Een relatief kleine investering voor een luttele 360 pk. Meer heb ik ook niet nodig.
Motec is geweldig, maar wat overkill voor mijn uiteindelijke doel, al zou ik zelf voor Autronic gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |