BPM? Bedoel je dat bedrag dat er bij de aankoop van je auto nog eens bovenop komt?quote:Op dinsdag 20 april 2004 18:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik zou het prima vinden, mits het BPM ook afgeschaft en niet verrekend wordt daarnaast de totale lasten niet verzwaard worden. En daarnaast het kwartje van Kok teruggegeven wordt.
Ja, was iets van 40% geloof ik.quote:Op dinsdag 20 april 2004 18:36 schreef accelerator het volgende:
BPM? Bedoel je dat bedrag dat er bij de aankoop van je auto nog eens bovenop komt?
Als het niet nodig is, wordt het niet teruggegeven? Bedoel je niet dat het dan wel teruggegeven wordt?quote:Op dinsdag 20 april 2004 18:36 schreef accelerator het volgende:
Over dat kwartje van Kok: Als dat kwartje niet nodig is voor een financiering van het wegennet zou ik zeggen dat het niet teruggegeven wordt.
de bakker om de hoek dient ook een algemeen belang. Die subsidieren we toch ook nietquote:Op dinsdag 20 april 2004 18:38 schreef pberends het volgende:
Onzin, het wegennet dient een algemeen belang wat economie heet. Niemand die zonder een wegennet een fatsoenlijk inkomen zou hebben.
???quote:De accijnzen verhogen heeft trouwens GEEN FUCKING FUCK zin omdat het geld dan wegvloeit naar het buitenland waar de accijnzen minder zijn. De regel wie gebruikt betaald gaat niet op als het om accijnzen gaat.
Hmm, dat is wel een goed punt. Accijnsen afschaffen en puur rekeningrijden dan maar?quote:Op dinsdag 20 april 2004 18:38 schreef pberends het volgende:
Onzin, het wegennet dient een algemeen belang wat economie heet. Niemand die zonder een wegennet een fatsoenlijk inkomen zou hebben.
De accijnzen verhogen heeft trouwens GEEN FUCKING FUCK zin omdat het geld dan wegvloeit naar het buitenland waar de accijnzen minder zijn. De regel wie gebruikt betaald gaat niet op als het om accijnzen gaat.
ja dat bedoelde ik. Sorryquote:Op dinsdag 20 april 2004 18:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Als het niet nodig is, wordt het niet teruggegeven? Bedoel je niet dat het dan wel teruggegeven wordt?
dit snap ik nietquote:Op dinsdag 20 april 2004 18:39 schreef Kaalhei het volgende:
Het probleem is, is dat er sprake is van negatieve externaliteiten. Hierdoor kan het potje niet geheel dichtblijven,
Het economisch meest efficiënt is het huidige systeem. Deels dat en deels dat andere. Alleen de balans wat economisch het beste is, is een klein beetje weg. Nederland kent de hoogste accijnzen in Europa. De wegenbelasting moet daarom licht omhoog en de accijnzen omlaag. Betere wegen en een betere economiequote:Op dinsdag 20 april 2004 18:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hmm, dat is wel een goed punt. Accijnsen afschaffen en puur rekeningrijden dan maar?
quote:Op dinsdag 20 april 2004 18:39 schreef accelerator het volgende:
[..]
de bakker om de hoek dient ook een algemeen belang. Die subsidieren we toch ook niet
Niet direct het inderwerp van deze discussie.quote:Op dinsdag 20 april 2004 18:41 schreef Sidekick het volgende:
En de subsidie voor het openbaar vervoer wil je ook afschaffen?
Waarom is het een dom argument? Omdat je erg een antwoord op hebt? En met mijn inteliggentie is niks mis.quote:Op dinsdag 20 april 2004 18:42 schreef pberends het volgende:
[..]
![]()
Goed, maar dom argument. Kep er geen antwoord op. Maar goed, ik ga uit van de intelligentie van de users op POL.
Uiteraard, indien je betaalt voor het gebruik van de weg en van de lucht dan zal het OV wrs. goedkoper worden in veel situaties. Er ontstaat een optimaal overwicht tussen het gebruik van de alternatieven als ze ook daadwerkelijk kosten wat ze verbruiken.quote:Op dinsdag 20 april 2004 18:41 schreef Sidekick het volgende:
En de subsidie voor het openbaar vervoer wil je ook afschaffen?
Het is zo dom dat ik er geen antwoord op heb.quote:Op dinsdag 20 april 2004 18:44 schreef accelerator het volgende:
[..]
Waarom is het een dom argument? Omdat je erg een antwoord op hebt? En met mijn inteliggentie is niks mis.
?quote:Op dinsdag 20 april 2004 18:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Het economisch meest efficiënt is het huidige systeem. Deels dat en deels dat andere. Alleen de balans wat economisch het beste is, is een klein beetje weg. Nederland kent de hoogste accijnzen in Europa. De wegenbelasting moet daarom licht omhoog en de accijnzen omlaag. Betere wegen en een betere economie
graag. Ik ben namelijk (oprecht) zeer benieuwd.quote:Op dinsdag 20 april 2004 18:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Het is zo dom dat ik er geen antwoord op heb.
Ik zal er is een topic over openen.
Dat ligt in de lijn der verwachtingquote:Op dinsdag 20 april 2004 18:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Het is zo dom dat ik er geen antwoord op heb.
Ik zal er is een topic over openen.
Er is sprake van een externaliteit als bij een transactie tussen twee actoren een derde actor positief of negatief effect ervan ondervindt. Er zal dan respectievelijk een evenwicht ontstaan dat onder en boven het sociaal wenselijk evenwicht ligt.quote:Op dinsdag 20 april 2004 18:41 schreef accelerator het volgende:
[..]
dit snap ik niet
Wegenbelasting is gekoppeld aan het land. Om wegenbelasting niet te betalen kan je niet naar het buitenland. Bij accijnzen kan dat wel. Dus als je die wegenbelasting afschaft (dat gaat echt om miljarden), dan gaan de accijnzen zo 40 tot 80% omhoog. En huppakee, enorme volksstammen gaan voortaan in het buitenland tanken. Kortom: slecht voor de economie, het wegennet, de overheidsinkomsten, etfuckingcetra.quote:Op dinsdag 20 april 2004 18:45 schreef accelerator het volgende:
[..]
?
Waarom is het huidige systeem economisch het beste (volgens mij is dat namelijk helemaal niet zo) ?
Waarom zou dit beter zijn dan rekeningrijden?quote:Op dinsdag 20 april 2004 18:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Wegenbelasting is gekoppeld aan het land. Om wegenbelasting niet te betalen kan je niet naar het buitenland. Bij accijnzen kan dat wel. Dus als je die wegenbelasting afschaft (dat gaat echt om miljarden), dan gaan de accijnzen zo 40 tot 80% omhoog. En huppakee, enorme volksstammen gaan voortaan in het buitenland tanken. Kortom: slecht voor de economie, het wegennet, de overheidsinkomsten, etfuckingcetra.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |