abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18566585
Het onderwerp was wegennet, over of het gefinancierd moest worden door accijnzen of wegenbelasting of een combinatie. ( Gesloten financiering voor wegennet )

topicstarten zei: "Dit past ook goed in mijn ideologie van: als je ergens gebruik van maakt dan betaal je. Als je ergens geen gebruik van maakt dan hoef je ook niet te betalen."

Ik zei: "Onzin, het wegennet dient een algemeen belang wat economie heet. Niemand die zonder een wegennet een fatsoenlijk inkomen zou hebben."

komt de topicstarter als antwoord met: "de bakker om de hoek dient ook een algemeen belang. Die subsidieren we toch ook niet"

Ligt het aan mij of dat gewoon een raar argument

Wie heeft nog meer van die rare argumentsituaties?
pi_18566616
Waarom?
Daarom!

Vooral m'n ouders zijn daar erg gedreven in.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  dinsdag 20 april 2004 @ 18:50:34 #3
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18566637
Mwoah, ik vind het wel meevallen
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 20 april 2004 @ 18:51:07 #4
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_18566650
Hij heeft een goed argument. De bakker om de hoek dient ook een belang, de wegen zijn ervoor om naar de bakker te komen, de bakker is er voor om brood te krijgen en te eten.
  dinsdag 20 april 2004 @ 18:51:34 #5
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18566654
zoek maar eens op de naam van fuifduif, die heeft ook 9 van de 10 keer kromme argumenten
'k zal hier zo wel ff wat voorbeelden plaatsen

1e vb:
----
En om even op de vergelijking terug te komen. Ik stel twee situaties:

a. Ik bepaal zelf wel wanneer ik naar de winkel ga. Of dat nu maandag, of zondag is.
b. Ik bepaal zelf wel of ik iemand die ik niet mag, in elkaar sla.

Wat is het verschil? Jullie hameren steeds op het recht om je eigen handelen te bepalen. Nou, welk verschil is hier dan in werking?
----
2e vb:
----
Op zondag 11 april 2004 23:57 schreef FuifDuif het volgende:
En ik word ook zo moe van dat gezeik over argumentatie. Niet alles behoeft argumentatie. Het kan je ook sieren om gewoon traditie in ere te houden. Als je alleen maar nut nastreeft ben je wat mij betreft weer een primitieve mens zoals miljoenen jaren geleden. Nou, lekker dan.
----
quote:
met A kwets je niemand
met B wel

En als ik nu zelf wil bepalen om iemand te kwetsen?
----
Op maandag 12 april 2004 00:06 schreef u2petre het volgende:
ben je dan geen profiteur?
fuifduif: Ja, in feite wel. Maar dat doet niets af, aan het principe.
----
Winkelverslaving voor het hele topic...

[ Bericht 14% gewijzigd door u2petre op 20-04-2004 19:12:46 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 20 april 2004 @ 18:52:23 #6
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_18566667
Dit soort vergelijkingen lopen altijd mank.

Om in jullie stijl te blijven: moet Andre Kuipers z'n vlucht ook maar zelf betalen? Moet die chronische hartpatient z'n ziektekosten ook maar zelf betalen? Moeten ouders met schoolgaande kinderen ook die school zelf betalen? Ezn. enz. enz.
pi_18566692
Ow ik snap het al

Er is natuurlijk niemand die de wegen vrijwillig wil financieren omdat het op het eerste gezicht niet economisch rendabel lijkt voor die persoon of bedrijf zelf. Anderen maken er namelijk ook veelvuldig gebruik van.
  dinsdag 20 april 2004 @ 18:55:00 #8
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_18566716
Er zouden tolwegen kunnen zijn, het verschil is dat het praktischer geacht wordt om dat niet te doen.
pi_18566746
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 18:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Er zouden tolwegen kunnen zijn, het verschil is dat het praktischer geacht wordt om dat niet te doen.
Daarom, het is gewoon pragmatisch.
  dinsdag 20 april 2004 @ 18:59:05 #10
85635 u2petre
ik zie dubbel en dwars
pi_18566815
deze van erodrome is ook leuk, maar wel vaag:

Hij gaat dicht, dit gaat nergens toe leiden ben ik bang, nou ja bang, ik ben banger dat het wel ergens toe gaat leiden

Serieus, dit wordt niets....
  dinsdag 20 april 2004 @ 19:00:14 #11
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_18566852
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 18:56 schreef pberends het volgende:

[..]

Daarom, het is gewoon pragmatisch.
Maar het is strikt genomen niet nodig.
pi_18566883
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 18:59 schreef u2petre het volgende:
deze van erodrome is ook leuk, maar wel vaag:

Hij gaat dicht, dit gaat nergens toe leiden ben ik bang, nou ja bang, ik ben banger dat het wel ergens toe gaat leiden

Serieus, dit wordt niets....
LOL

Zoiets als een kanibalisme-topic -> oproep om als menselijk voer te dienen.
  dinsdag 20 april 2004 @ 19:19:10 #13
82065 accelerator
rechts medium
pi_18567289
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 18:52 schreef qltel het volgende:
Dit soort vergelijkingen lopen altijd mank.

Om in jullie stijl te blijven: moet Andre Kuipers z'n vlucht ook maar zelf betalen? Moet die chronische hartpatient z'n ziektekosten ook maar zelf betalen? Moeten ouders met schoolgaande kinderen ook die school zelf betalen? Ezn. enz. enz.
Je kan je inderdaad afvragen hoe ver je dat moet doortrekken. Voor oa wegennet, mobiele telefonie, bakkers en supermarkten zeg ik: gebruiker betaalt, anders niet
  dinsdag 20 april 2004 @ 19:20:41 #14
82065 accelerator
rechts medium
pi_18567320
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 18:53 schreef pberends het volgende:
Ow ik snap het al

Er is natuurlijk niemand die de wegen vrijwillig wil financieren omdat het op het eerste gezicht niet economisch rendabel lijkt voor die persoon of bedrijf zelf. Anderen maken er namelijk ook veelvuldig gebruik van.
euh . . .

btw: over wegen praten we in het andere topic
  dinsdag 20 april 2004 @ 19:23:48 #15
82065 accelerator
rechts medium
pi_18567404
quote:
1e vb:
----
En om even op de vergelijking terug te komen. Ik stel twee situaties:

a. Ik bepaal zelf wel wanneer ik naar de winkel ga. Of dat nu maandag, of zondag is.
b. Ik bepaal zelf wel of ik iemand die ik niet mag, in elkaar sla.

Wat is het verschil? Jullie hameren steeds op het recht om je eigen handelen te bepalen. Nou, welk verschil is hier dan in werking?
In jouw voorbeeld gaat het over de vrijheden die mensen hebben. Die houd (simpel gezegd) op waar die van een ander begint. Je mag een ander dus niet doodschoppen.

In mijn topic gaat het over het financieren van diensten/goederen. wie betaalt dat eigenlijk. Dan komt er een aanzetten met "algemeen nut". Dan zeg ik: "er zijn wel meer dingen die een algemeen nut dienen dus waarom dit wel financieren die andere dingen niet"
  dinsdag 20 april 2004 @ 19:29:07 #16
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_18567517
In dit topic mag BansheeBoy natuurlijk niet ontbreken. Verbaas je hier over dit pareltje uit de Bansheeboy collectie.
quote:
Op maandag 19 april 2004 13:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dus de 2 miljoen joden die zijn gestorven vanwege de "holocaust" waren nuttig voor de wereld volgens jou ?

[..]

De 3de wereldoorlog zal er denk ik nooit komen, en als ie er wel zou komen zou het beginnen bij een oorlog tussen Polen en de VS, die kunnen elkaar niet luchten en zijn beide onderdeel van eens supermacht (Eu en VS)

In een topic over Hitler.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')