quote:In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluisterd. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest. Het is echter niet de bedoeling dat je slechts een afbeelding van het album en een gekopieerde lap tekst van Allmusic of een andere bron neerzet, het gaat hier om de persoonlijke beleving van muziek. Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
quote:But If What He'll What Ant is a rudimentary collection of anti-music that is far beyond comprehension, which makes it both intellectually stimulating and nausea-inducing. ESPECIALLY LIKELY SLOTH is Jason Walton (SCULPTURED, AGALLOCH) under the musical misdirection of Chris Cobb, a mentally handicapped eight year old boy. Built upon the foundation of some pre-programmed Casio keyboard sounds, the final product is a remarkable yet confusing escapade that employs the assistance of some helium and the cast of The Simpsons. Yes, the almighty Homer lends his voice to help decorate an already cluttered audio flea circus, but seriously...a review won't help. So unique it's out of this world...but so unique it's incomprehensible. File this under: ???
quote:Third and finally, we have Timothy the Revelator, which is Timothy Renner from Stone Breath. I thought I had heard the Revelator project was formed to play only songs from The Smithsonian Anthology of American Folk Music (his alias referring to Blind Willie Johnson's amazing "John the Revelator"), but these sound like Renner originals to me, in more or less the same 'wyrd folk' category as Stone Breath. Haven't heard Stone Breath but once though, three years ago on a Terrascope comp, and these songs are probably darker, and, like those on Jandek's first couple albs, seem to all be variations on the same chord. I like this 'wyrd folk' shit, for the same reasons I like black metal. (Except it's even wyrder, it's so wyrd that you even have to put little quotation marks around it when you mention it by name.)"
(met dank aan een ieder die in het schizofrene muziek topic Pere Ubu heeft genoemd, dit was voor mij de reden om deze plaat weer eens uit de kast te halen)quote:De groep maakt erg intuïtieve en intense muziek die nogal eens als ‘psychedelisch ‘ of ‘esoterisch’ wordt omschreven. Het primitivisme van de folk en het experimentalisme van de avantgarde gaan hierbij hand in hand en leiden tot een nieuwe, oorspronkelijke, muzikale taal.
Mag wel lang, maar schrijf het dan ook zelf in plaats van ff snel de copy/paste functies aan te wenden.quote:Op donderdag 15 april 2004 00:01 schreef Tokus het volgende:
Omdat Summoner de biografieën die gepost worden te lang vindt houd ik het kort...
quote:Prog to me is not about Mellotrons and sounding like some band from 1972 - it is about song arrangement. Try the first Mr Bungle album, which is my favourite ever release and the most prog thing I've ever heard. It includes metal, slap, reggae, etc., in fantastic arrangements.
quote:Tosca's second album Suzuki takes a lighter, airier approach to the trip-hop terrain that Opera explored. The spare, shimmering title track's delicate synth textures, minimal beats, mellow rhythms, and breathy vocal samples set the tone for the rest of the album's laid-back tracks. Though "Orozco," "Bass on the Boat," and "Ocean Beat" are more immediate variations on Tosca's relaxed sound, for the most part, Suzuki offers a locked groove of hypnotic, deeply chilled-out epics. -- Heather Phares
quote:Disc 1 is probably the strangest DJ mix I've ever heard. Jazz, spoken word, breakcore, heavy metal, gabber, and acid techno all are present here and all blended seamlessly. If you're looking for a speedcore or breakcore mix similar to what Doormouse has done in the past you may want to pass on this, as it's definitely not for everyone. However, if you're in the mood for something a little different you should give it a shot.
Disc 2 is more familiar territory. 'Freaked Out Mess' has been out for a while now on Addict Records [addictcd03], so you may very well have heard these tracks already. If not, you can expect balls-out hardcore as only Doormouse does it. Highlights include a remix of a Stunt Rock classic, a cover of Black Sabbath's 'Warpigs', 'Face In The Gutter', and the 'Skelechairs' remix.
quote:In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluisterd. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest.
Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
quote:In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluisterd. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest.
Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
quote:In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluisterd. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest.
Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
quote:Op zaterdag 24 april 2004 09:41 schreef fripper het volgende:
Marillion - Afraid of Sunlight
Groeiplaatje !
quote:Unfinished Sympathy" -- the group's first classic production -- is a tremendously moving fusion of up-tempo hip-hop and dancefloor jam with slow-moving, syrupy strings. Flaunting both their range and their tremendously evocative productions, Massive Attack recorded one of the best dance albums of all time.
Take Five was de grote jazzhit eind jaren '50 en begin Jaren '60; wat eigenlijk opmerkelijk was omdat afwijkende maatsoorten vaak als "te technisch" en ontoegankelijk werden gezien, maar dit nummer heeft een uitstekende "drive" waardoor het alles behalve gecompliceert klinkt.quote:"Strange Meadow Lark" opens with Brubeck playing rubato, though there are overtones of 3s and 4s. And the Phrase lenght is an unusual 10 bars. Dave's performance througout is simple and expressive with fine support from the wistful, dream-like saxophone of Paul Desmond
quote:His 12-year stint with Brubeck made Morello a household name in the jazz (and drumming) world, and on the quartet's recording of "Take Five" he performed one of the most famous drum solos in jazz history. "When people use the word technique,' they usually mean speed,'" Morello says, commenting on the solo. "But the Take Five' solo had very little speed involved. It was more about space and playing over the barline. It was conspicuous by being so different."
After leaving Brubeck in 1968 Morello became an in-demand clinician, teacher and bandleader. He has appeared on over 120 albums, the latest of which is his own Going Places, released last year (1993) on DMP. He has written several drum books, including Master Studies, published by Modern Drummer Publications, and has done an instructional video for Hot Licks titled The Natural Approach to Technique. Morello has won countless music polls over the years, and was elected to the Modern Drummer magazine Hall of Fame in 1988.
Morello says that the secret to technique is relaxation. "It's a matter of natural body movement," he explains. "When your hand is relaxed, your thumb isn't squeezing against your first finger and your wrist isn't at some funny angle. The stick just rests in the hand in a very natural position. When you strike a practice pad, you should be able to hear the ring of the wood stick. The average person chokes the stick, and that comes through on the drum. The whole thing is relaxation and letting the sticks do most of the work.
"Technique is only a means to an end," Morello stresses. "The more control you have of the instrument, the more confidence you will get and the more you will be able to express your ideas. But just for technique alone - just to see how fast you can play so you can machine-gun everybody to death - that doesn't make any sense. Technique is only good if you can use it musically."
Throughout his career, Joe Morello has embodied that ideal to the fullest, achieving renown for both his technique and his musicality, and inspiring generations of players through the example he has set of always striving for excellence.
quote:"Inaba has a way of playing a folk song that sounds traditional and then building it into a whirling cataclysm that sounds traditional only in the way that hurricanes, monsoons, and blizzards are traditional. And somehow he does this with the same acoustic guitar and voice that he began the song with. Nowhere has this been more evident than on this naked solo performance. Includes lyrics in Japanese with English translation by Alan Cummings."
quote:And that word "our" also makes clear just how important the concept of group improvisation was to Coleman's goals. Anyone can improvise whenever he feels like it, and the players share such empathy that each knows how to add to the feeling of the ensemble without undermining its egalitarian sense of give and take. Their stark, thin textures were highly distinctive, and both Coleman and Cherry chose instruments (respectively, an alto made of plastic rather than brass and a pocket trumpet or cornet instead of a standard trumpet) to accentuate that quality. It's all showcased to best effect here on the hard-swinging "Blues Connotation" and the haunting "Beauty Is a Rare Thing," though pretty much every composition has something to recommend it. All in all, This Is Our Music keeps one of the hottest creative streaks in jazz history going strong.
Nee, dan inderdaad nog liever een instrumentale Peter Gabriel, zoals deze soundtrack van de film Rabbit-Proof Fence.quote:Op woensdag 28 april 2004 21:36 schreef Summoner het volgende:
Kan me voorstellen dat je geen Neneh Cherry wil horen als je een Peter Gabriel plaat opzet.
http://www.musthear.com/reviews/onthecorner.htmlquote:An electrified and multidimensional burst of ass-shaking funk straight from the master himself. If Sly Stone and Jimi Hendrix took a space ship to India together, they very well might have come up with something approximating On The Corner.
This utterly unique and unprecedented recording was savaged by a lot of the critics of its day. They blasted Miles for creating a new "anti-jazz" that fundamentally violated the genre's integrity. Reviled as the jazz anti-Christ, his playing on this recording was indeed demonic. His trumpet spits out wah-wah distorted licks of fire and nastiness, and he grinds on the organ like it was a cheap date. He masterfully tangles and intertwines the varied sounds of the sitar, conga, electric guitar, tabla, organ, and electric bass to create thickly-layered rhythms of dazzling complexity. He throws in some heavy licks on top of it all, hitting hard with quick and punchy bursts from his horn that make the groove throb.
This explosive session is anything but harmless, as it still remains the album that the purists most love to hate. Brimming with the risky inventiveness of untested ideas, Miles pushed the envelope a little too far for many of the less visionary critics with On The Corner. If Bitches Brew was the first bombshell Miles dropped on the jazz world, this surely was the second. Still, with both recordings, Miles showed why its better to burn as a devil in the fire than rot as an angel in the wings.
---John Ballon
't is de bedoeling dat je hier je eigen gedachten over de plaat vermeld en niet complete stukken tekst van bijvoorbeeld deze website kopieert.quote:Op zondag 2 mei 2004 10:12 schreef od0bo het volgende:
[afbeelding]
-- prachtig, maar volstrekt niet zelf verzonnen verhaal --
Misschien een idee om voor het volgende topic de openingspost wat aan te passen, want ik zie de laatste tijd wel meer haastig copy/paste werk in dit topic.quote:Op zondag 2 mei 2004 10:23 schreef PdeHoog het volgende:
Ok, als je de openingspost letterlijk neemt, mag dit gewoon. Ik blijf erbij dat het toch niet geheel volgens de bedoeling van het topic is
quote:In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluisterd. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest. Het is echter niet de bedoeling dat je slechts een afbeelding van het album en een gekopieerde lap tekst van Allmusic of een andere bron neerzet, het gaat hier om de persoonlijke beleving van muziek. Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
wat een bullshit topic dan als je je persoonlijke interpetatie bij elk nummer moet gevenquote:Op zondag 2 mei 2004 14:18 schreef The-Chosen1 het volgende:
--edit: *zucht* lees de openingspost nou alstjeblieft even...
[..]
Als het zo'n bullshit topic is rot je maar op naar het gare Wat draai je nu OUDE STIJL postopkrik topic, daar hoef je er niks bij te zetten en hoef je dus ook niet bang te zijn dat iemand daadwerkelijk de moeite neemt om te lezen wat jij luistert en zich erquote:Op zondag 2 mei 2004 18:36 schreef The-Chosen1 het volgende:
wat een bullshit topic dan als je je persoonlijke interpetatie bij elk nummer moet geven![]()
ik luister dus naar him - gone with the sin
omdat de zanger super geil is ! zo goed![]()
Voor de Zorn-completisten zal ik ook nog even vermelden dat JZ heeft bijgedragen aan de linernotes van deze verzorgd uitgegeven cd.quote:Carl Stalling was a visionary whose work deserves consideration among the finest American avant-garde music ever recorded. As these 15 selections from WB cartoons dating between 1936 and 1958 attest, his cut and paste style — a singular collision between jazz, classical, pop, and virtually everything else in between — was unprecedented in its utter disregard for notions of time, rhythm, and compositional development; Stalling didn't just break the rules, he made them irrelevant. That in the process he created music beloved by succeeding generations of children is more impressive still — perhaps even unwittingly, Stalling introduced the avant-garde into the mainstream, and as popular music continues to diversify and hybridize, his stature as a pioneer rightfully continues to grow
Tof, erg koele cd (en band) heb ze in Waterfront gezien en vond het erg de moeite waard.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 17:16 schreef nipeng het volgende:
Keelhaul - Subject to Change Without Notice
[afbeelding]
Intens, dynamisch en vol drive.
Lange ingewikkelde nummers die bijna geheel instrumental zijn.
Heb ze afgelopen zondag voor de tweede maal live mogen zien. Daar heb ik meteen hun cd's gescoord.
-Edit- Mensen die Pelican en dat soort bands kunnen waarderen moeten deze plaat eens beluisteren. Het is wel wat intenser dan Pelican.
quote:Weird bleeping synth melodies hover over skittish almost-techno rhythms, shimmering washes of synthesizer hum, and even some slide guitar! The sticker on the cd calls them "Norwegian's Loungecore Kings". Not sure how accurate that really is, but this definitely has more in common sonically with Depeche Mode or the Pet Shop Boys that it does with any metal bands I can think of. But don't get the wrong impression. This record RULES! Finally a metal band, that instead of talking about how much they love Depeche Mode or some other gloomy pop bands, and maybe even covering a Depeche Mode song once in a while, actually writes gorgeously catchy and sweetly depressive songs that rival those of any of their influences. To me this sounds like a more electronic Angels Of Light, or a metal flecked Magnetic Fields, or Dntel or the Postal Service covering Katatonia with Michael Gira on vocals. So so good. Took me a while to get over the silly and garish cover and the 'loungecore kings' sticker and the goofy new band member names (Clubshoes, Tore Jazztobakk, Hi-Fi Haavik, and Espen Weltschmertz). I was smelling 'jokeband' for sure. But the more I listen to Frysh, the more it reveals itself as a decidedly rich, multi-layered tapestry of perfectly morose, exquisitely crafted, bewitchingly dreamy techno pop gems. SO recommended!
quote:"Brilliant archaic-sounding folk music made with jouhikko (a primitive violin with a rough but charming sound), influenced by the Finnish-Karelian tradition.
deze misschien?quote:Op donderdag 6 mei 2004 01:44 schreef Summoner het volgende:
Pekko Käppi - Bubnit Sebje Pod Nos
Gave 3" op het Lattajjaa cd-r label. Zo obscuur dat er zelfs geen image van te vinden was.
[..]
Je bent geweldig!quote:Op donderdag 6 mei 2004 02:02 schreef Downer het volgende:
deze misschien?
kon het niet laten om toch even te zoekenquote:Op donderdag 6 mei 2004 02:07 schreef Summoner het volgende:
[..]
Je bent geweldig!
[afbeelding]
Dat krijg je ervan als je zo arrogant gaat lopen doen met je zgn. obscure kut 3" cdtjes.![]()
Nu weet ik wat ik neer moet zetten als ik eens geen zin heb om te zoeken naar een plaatje.quote:Op donderdag 6 mei 2004 02:11 schreef Downer het volgende:
kon het niet laten om toch even te zoeken![]()
![]()
hey dit was eenmalig jaquote:Op donderdag 6 mei 2004 02:13 schreef Summoner het volgende:
[..]
Nu weet ik wat ik neer moet zetten als ik eens geen zin heb om te zoeken naar een plaatje.![]()
bedankt voor de tip, heb pelican nog niet zo heel lang geleden ontdekt dus ga dit zeker checken.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 17:16 schreef nipeng het volgende:
-Edit- Mensen die Pelican en dat soort bands kunnen waarderen moeten deze plaat eens beluisteren. Het is wel wat intenser dan Pelican.
quote:Where FSOL differs from that band in particular is the comparative lack of overt humor and less immediate desire to make people groove -- this is something to listen to rather than necessarily dance to. In comparison to Accelerator, this is an extremely subtle listen, with rhythms generally buried in the mix, serving the melodies rather than vice versa. In comparison to the upfront breaks and steady house beats just two years previous, here they're stuttered, echoed, often approaching dub in pace and impact. Meanwhile, the space-alien bubbles and noises and haunting tones take to the fore, making for a disorienting, evocative experience, a mix of natural sounds and artificial elements much like the band's own artwork.
quote:The group's mischievous and highly original folk blend of barbershop, doo wop, Celtic, and bluegrass styles found its watermark with this eponymous debut, which features the pithy, tongue-in-cheek lyrics of Maggie and Terre. Aided by bassist Tony Levin and guitarist Robert Fripp — who also produced — the trio ranges from the wry resume-in-song opener "We" to the impressionistically feminist closer "Pretty and High." In between, there's talk of family, work, boyfriends, travel, and married men, all enveloped in a mix of airy acoustic guitars, limber harmonies, and rotating vocal leads.
Nou, dat is niet niks natuurlijk als 'ze' dat over je plaat zeggen. En dan heet hij ook nog 'The Gay Parade'. Het is natuurlijk wel zo dat de AMG, daar is het citaat van, nog wel eens wat wil overdrijven, maar het is wel degelijk een leuke plaat. Deze plaat druipt echt van de Beatles, maar dat is niet erg, en als je ervan houdt dan zou je er helemaal eens naar moeten luisteren, erg vrolijk allemaal! En niet geheel toevallig zit deze band op het Elephant 6 label waar wel meer bandjes goed naar de Beatles hebben gekeken.quote:The Gay Parade is indie-pop's very own Sgt. Pepper, a richly detailed, grandly ambitious concept record which forgoes the ponderous pretensions the phrase implies to instead exult in the simple joys of everyday life.
quote:TD's purest expression of "space music," this double album ebbs and flows effortlessly from one tone cluster to another. Almost classical in construction, the music is structured so as to evolve in sections as one theme literally melts into the next. Florian Fricke (of Popol Vuh) played the big Moog on this album and the overall texture of the electronics is warm and shimmering.
Zodra het album op CD uitkomt ga ik 'm waarschijnlijk meteen kopen. Het geknetter van het vinyl is niet storend, maar ik heb toch liever een "schone" geremasterde versiequote:The first two have always been available on CD; the 20-bit edition of TIME OUT in the set has been on the shelves for at least a year. The unprecedented success of that first CD led to FURTHER OUT sequel/clone, which contained another hit, "It's a Raggy Waltz." Sony must have calculated that those two would suffice, because the three later recordings have never been on CD.
quote:One of Dave Brubeck's more adventurous albums, this LP (not yet available on CD) finds his Quartet exploring originals in a variety of potentially difficult time signatures including 11/4 and a polyrhythmic version of the dates' one standard "Someday My Prince Will Come." Other highlights include "Countdown," "Castilian Drums" and "Three's a Crowd." It's highly recommended along with Brubeck's other Time recordings
Dit hiphop-album is echt dolle pret. Ik raad "The Adventures Of the Lactating Man" aan.quote:It's a reality where a guy's bit-on-the-side can be a monkey ("Drilla Ape"), where a whole song can be a paean to sperm ("White Wee Wee"), where video games come to life ("Spade Invaders"), where a black Bomber Command attack Parliament ("Coco Pilots"), where a man can produce enough breast milk to flood the British Isles ("The Adventures of The Lactating Man"), where selling art made out of elephant dung can be fabulously renumerative ("Claati Bros"). Oh, hang on, that last one's actually true
Met Daniel Lanois op slide-gitaar.quote:This project was an opportunity to explore the feeling of space travel: being weightless, seeing the night-time campfires of Saharan Nomads from high above the Earth, looking back to a little blue planet drifting alone in Space, looking out into the endless darkness beyond, and finally, stepping onto another planet. I don't see this as an adventure film, and I have not written adventure music. What this film can do is to present a set of moods, a unique mixture of feelings that quite possibly no human had ever experienced before, thus expanding the vocabulary of human feeling just as those missions had expanded the boundaries of our Universe. I hope this music will assist in that"
quote:Vocalist YaSuKo O. resembles a chipmunk in need of a heavy dose of Ritalin, or a chanting cheerleader after she's consumed a full can of coffee.
...
Melt-Banana's songs are pointy, in a way, because of all the staccato rhythms they use. It's almost like being repeatedly poked in the ribs with a bony finger.
Dit is een erg goede plaat voor de Seeds, aangezien ze ten opzichte van de meeste andere Cave platen veel ruimte krijgen.quote:"The Carny" is a definite highlight, the cracked music-box/carnival accompaniment courtesy of Harvey utterly appropriate for Cave's tale of a circus gone horribly wrong in ways Edward Gorey would appreciate.
quote:All my musical heroes were great live performers. When i joined Black Flag, it was pounded into my head that the live show demands your best. We worked very hard in the practice room getting it together so there would be no "warm up" show. We went out there and wrecked it nightly. The Rollins Band always prided themselves as being a top shelf live unit. Andrew, Sim, Melvin, Theo took all this very seriously and they all delivered magnificently and consistently.
The commitment level to the live show has not diminished in our camp. Pre-tour practise goes for about a month in a small room with no air conditioning. This tempers the stamina, getting us ready for the usual high quantity of low quality air and overabundance of heat, wich is our usual low-ceiling playing environment. By the time we get out there, we're not wondering of we can do it-weé wondering how you're gonna keep up with us.
On the festival circuit and the occasional outdoor multi-band radio-sponsored charades, we open for many contemporary, multi-platinum, much lauded groups and we keep seeing the same thing. A lot of these bands can't cut it live. What an insult to a paying audience.
Live is the proof, Live is the only way to know for sure
Henry Rollins
quote:Yo! Bum Rush the Show was an invigorating record, but it looks like child's play compared to its monumental sequel, It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back, a record that rewrote the rules of what hip-hop could do. That's not to say the album is without precedent, since what's particularly ingenious about the album is how it reconfigures things that came before into a startling, fresh, modern sound. Public Enemy used the template Run-D.M.C. created of a rap crew as a rock band, then brought in elements of free jazz, hard funk, even musique concrète, via their producing team, the Bomb Squad, creating a dense, ferocious sound unlike anything that came before.
...
Though this music is certainly a representation of its time, it hasn't dated at all. It set a standard that few could touch then, and even fewer have attempted to meet since.
Die heb ik vanochtend nog geluisterd... blijft echt een fantastische plaat inderdaad!quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:29 schreef Summoner het volgende:
Public Enemy - It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back
quote:Op zondag 6 juni 2004 23:04 schreef ranja het volgende:
Mantra - Hard times
Leuk zo'n popquiz, je krijgt nog wat cd's in handen gedrukt. Maar wat krijg je dan? Nou, Mantra bijvoorbeeld. De achterkant van de cd doet iets met zware gitaren vermoeden, gecombineerd met de bandnaam denk je dan aan epic-metal ofzo.... Nou, bijna. Dit is muziek waarvoor Poison zich nog zou schamen. Ok, je hoort dat ze zijn beinvloed door een Queensryche en Juda Priest, maar zo moet het dus niet. Slechte zang, voorspelbare (en softe) deuntjes, totaal niet spannend. De namen van de bandleden doen vermoeden dat de band italiaans is, misschien is dat een excuus.
quote:Sometimes, I don't know what the world has done to deserve bands like !!!. Sometimes, I don't know what the world has done to deserve bands like !!!. There's so much great music out there crying out desperately to be heard, and it beats me why stupid, gimmicky trash like this is even released, yet alone hyped tremendously by the indie publicity machine.
Let's start from the top though. Last year, !!! released a single called "Me and Giuliani Down by the School Yard (A True Story)", a dull piece of music without much at all going for it. For some reason, this was picked up by the public, and !!! became the new "in" band for a couple of weeks. Probably realising that the sudden fame from this single was the only way that the band were ever going to make it big, the band headed into the studio and churned out an album to capitalise and prolong their fifteen minutes of fame.
They shouldn't have bothered. "Louden Up Now" is such a lifeless jumble of beats, riffs, and inanity that it makes your average Spice Girls release look deep and sophisticated. There's nothing really on the album that you're not going to hear within the first two minutes of pressing play. When The Going Gets Tough, The Tough Get Krazee, is pretty much representative of the rest of the album, with an amorphous structure, a few vaguely funky riffs thrown together in no particular order, and Nic Offer's awful voice, which sounds like a crackhead doing an impersonation of Joe Strummer.
If, for some reason, you decide to keep on listening, things get even worse. Shitscheissemerde is a pretty weak song that doesn't really deserve to appear once, let alone three times on the album. The lyrics are terrible too, like "What did George Bush say when he met Tony Blair? Shitsheissemerde!", being spat out in all seriousness. Various sundry references to weed are about as clever and subtle as being hit in the face with a cricket bat by an angry scouser. A shortened version of Me and Giuliani Down by the School Yard is thrown in, and with the scissors taken to it, it actually manages to sound passable, which was a pleasant surprise.
Still, this record was even worse than I was bracing myself for, if that is possible. The band's name pretty much says everything about this album; full of style and attitude, but with absolutely no substance to back anything up. A really tiresome effort that brings nothing even remotely interesting to the table.
Later gingen ze ook weer terug naar het begingeluid, alleen in een wat modernere vormquote:One of the most popular German bands of the '70s, Eloy went through several stages in their long career, with the only constant member being guitarist/vocalist Frank Bornemann. Transforming from a political-themed hard rock band to a spacey progressive rock band who sounded something like a mix of Jethro Tull and Pink Floyd, the group in later formations would move toward a more accesible hard rock sound with strong progressive elements.
Dat vind ik altijd grappig, he. Zodra een band wat aandacht krijgt, begint iedereen te schreeuwen 'don't believe the hype!' Ik zit verder niet in dat rockwereldje en de enige reden dat ik van !!! gehoord heb is omdat het op Warp (een klein label vergeleken met grotere indielabels V2 e.d.) wordt gereleased.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:44 schreef ranja het volgende:
Ik luister nu ook !!!, een redelijk gehyped bandje.
Zo negatief ben ik er toch niet over?quote:Op woensdag 9 juni 2004 12:09 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd grappig, he. Zodra een band wat aandacht krijgt, begint iedereen te schreeuwen 'don't believe the hype!' Ik zit verder niet in dat rockwereldje en de enige reden dat ik van !!! gehoord heb is omdat het op Warp (een klein label vergeleken met grotere indielabels V2 e.d.) wordt gereleased.
Oh nee, ik bedoelde niet dat jij er zo negatief over was, maar ik werd even kriegel van dat woordje 'hype'. Ik neem je niets kwalijk hoor. Overigens vind ik !!! wel heel luchtig, of dat goed is of slecht laat ik even in het midden,quote:Op woensdag 9 juni 2004 20:52 schreef ranja het volgende:
[..]
Zo negatief ben ik er toch niet over?
Ik luister het nu weer trouwens, weer vanaf de luisterpaal en nog steeds kan ik het niet plaatsen
quote:The Great Deceiver has it all. Over four discs, the set chronicles the on-stage activity between October 1973 and June 1974 of the most powerful King Crimson lineup. Robert Fripp, John Wetton, David Cross, and Bill Bruford were mostly performing material from their previous two LPs (Larks Tongues in Aspic and Starless and Bible Black).
...
The live tapes have been beautifully mastered so that the music hits hard without losing the subtle nuances of Cross' violin. At the time of its release, The Great Deceiver filled a gap in the group's discography (the live album USA had not been officially reissued yet), but even after tons of additional concerts from that period were released by Fripp's label, Discipline, this box set still stands as the definitive argument to consecrate the 1973-1974 Crimson as its most exciting incarnation.
Voor het volledige verhaal: http://www.allmusic.com/c(...)57&sql=Bbi6cmpbh9fooquote:In 1999, the tapes were cleaned and Oceanworld was independently released. The progressive rock community discovered an unsuspected gem that would have become a minor classic of the genre, had it been released in 1978.
...
In short: a prog rock masterpiece any fan should try to find.
dammit! waar heb je 'm vandaan?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:35 schreef Mark het volgende:
[afbeelding]
Sacred Reich - The American Way
Eindelijk! Jaren heb ik er over gedaan, omdat hij amper te krijgen is, maar eindelijk heb ik hem nu op CD!
het ding stond trouwens een tijdje geleden voor niet veel op marktplaats te koop. Geen idee dat het zo'n collectors item was, zal 'ns wat beter opletten.....quote:Op woensdag 21 juli 2004 12:57 schreef Tokus het volgende:
[..]
dammit! waar heb je 'm vandaan?
volgens mij heb ik die hier bij de locale platenzaak ook zien staan recentelijk, ik zal nog eens een blik werpen.quote:Op woensdag 21 juli 2004 12:57 schreef Tokus het volgende:
[..]
dammit! waar heb je 'm vandaan?
pssssstquote:Op zondag 22 augustus 2004 12:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Fleetwood Mac - The Chain
quote:In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluisterd. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest. Het is echter niet de bedoeling dat je slechts een afbeelding van het album en een gekopieerde lap tekst van Allmusic of een andere bron neerzet, het gaat hier om de persoonlijke beleving van muziek. Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
Iemand die een lied als Una Paloma Blanca kan maken mag van mij een eervolle vermelding aan de Hemelpoort krijgen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 10:10 schreef Dromenvanger het volgende:
George Baker is nu in Australie aan het doorbreken. Zijn muziek is niet aan tijd gebonden, vroeger was het nieuw, nu is het nog nieuw. Klasse apart.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 15:34 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Iemand die een lied als Una Paloma Blanca kan maken mag van mij een eervolle vermelding aan de Hemelpoort krijgen.
En zelf draai ik Torture Garden van Naked City. Gewoon herrie, beuken, knallen dus. Eventjes afreageren van het werken in de regen en mezelf oppeppen alvorens mij in de sportschool af te beulen
wat een ontzettend RUKNUMMER!!!quote:Op maandag 6 september 2004 21:22 schreef dwerg het volgende:
Freestylers - Push up
Eén van de beste nummers van dit jaar. Met een leuke video. Ik ben zo ontzettend blij dat deze plaat nooit gedraaid wordt op Radio 2, want zo blijft hij goed. Ook al is hij al maanden oud.
Volgens mij is het slechts één meisje, maar het is inderdaad de video die je zo vakkundig omschrijft.quote:Op maandag 6 september 2004 23:35 schreef Seborik het volgende:
Is dat die clip met al die meisjes die op straat sensueel doen terwijl er auto's voorbij rijden in enorm blije pakjes?
Ok, dat is wel een leuk nummer inderdaad. Geen Jamelia, maar wel leuk.quote:Op dinsdag 7 september 2004 10:55 schreef dwerg het volgende:
[..]
Volgens mij is het slechts één meisje, maar het is inderdaad de video die je zo vakkundig omschrijft.
Het staat wel op het hoesje dat deze cd opgenomen is in Montreux, maar dat lijkt zeer twijfelachtig. Miles Davis heeft in 69 namelijk helemaal niet in Montreux gespeeld.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 17:33 schreef fripper het volgende:
Miles Davis - It's about that time
Deze cd - opgenomen in Montreux in 1969 - ......
Klopt ! Dat is volgens mij ook het concert waarnaar jij laatst een linkje in het Miles Davis-topic had gezet. (dat linkje is ondertussen dood)quote:Op zondag 10 oktober 2004 12:08 schreef Zander het volgende:
Dat zijn deze opnames, denk ik? http://www.plosin.com/milesAhead/Sessions.aspx?s=690725
De perfecte synthese tussen dubby en glitchy techno en ambiëntekse minimalisme.quote:Monolake's music sits at the intersection between abstract computer music and the more dance-derived techno redux of their Chain Reaction labelmates.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |