quote:Op donderdag 8 april 2004 04:38 schreef goflow het volgende:
Deel 3 is al weer vol, hier maar verder dan...
Wilde eigenlijk even reageren op iemand die net 'te veel moeite' vond om in Australie te gaan studeren, kan de post niet meer terugvinden...
Ik studeer inmiddels al weer 9 maanden in Australie (Adelaide), heb nog 2 jaar en een beetje te gaan, en het het enorm naar m'n zin. Het geregel valt ook best mee, je moet maar eens contact opnemen met IDP Netherlands (http://www.idp.com/nl/) die kunnen je al een heel eind in de goeie richting helpen.
Het enige probleem is dat ik niet aan m'n studie toe kom hier (tsjaa...) veel te mooi weer nu en het leventje is allemaal net iets te relaxed. In maart nog naar de Formule 1 geweest in Melbourne, volgende week naar Sydney toe... perfect toch? Alhoewel het allemaal net even wat anders is om in een land te wonen (ipv rondreizen) heb ik nu drie jaar de tijd om alles te bekijken, en kan daarna nog gebruik maken van m'n working-holiday of evt. verder studeren. Verder kan je op een studentenvisum 20 uur in de week werken, en fulltime in de vakanties, zo kom je ook al een aardig eind.
Ok dan... iedereen veel succes down under, en voor diegenen die binnenkort nog in de buurt van Adelaide zijn, ga nog eens een biertje drinken in The Exeter (Rundle Str.).. erg gezelige kroeg
Wel duur....quote:Omgerekend heb je, om een jaar te studeren aan een Australische universiteit, tussen de ¤ 15.120 en ¤ 18.900 nodig. Voor een half jaar studie ben je logischerwijs de helft kwijt: een bedrag tussen de ¤ 7.560 - ¤ 9.450. De kosten van het visum en vliegticket zijn niet meegerekend in dit bedrag.
jaaaaa de exeter! Mis ik wel zeg. heb vorig jaar 5 maand in Adelaide gestudeerd.....wil zeker weer trug.quote:Op donderdag 8 april 2004 04:38 schreef goflow het volgende:
Ok dan... iedereen veel succes down under, en voor diegenen die binnenkort nog in de buurt van Adelaide zijn, ga nog eens een biertje drinken in The Exeter (Rundle Str.).. erg gezelige kroeg
Zal het onthouden....quote:Op donderdag 8 april 2004 04:38 schreef goflow het volgende:
Zo deze links kun je wel klikkenquote:Op donderdag 15 april 2004 15:18 schreef Grinder84 het volgende:
http://www.scs-computers.nl/sven/foto
http://www.scs-computers.nl/downunder
of The Woolshed in Cairns, PJ O'Brien's in Melbourne, The Vic in Darwin.........quote:Op donderdag 8 april 2004 23:08 schreef Kerry-anne het volgende:
[..]
jaaaaa de exeter! Mis ik wel zeg. heb vorig jaar 5 maand in Adelaide gestudeerd.....wil zeker weer trug.
In oktober dus maar weer even naar Rundle street...exeter, Austral en Fumo Blu (2 tequilla voor de prijs van 1)
Woolshedquote:Op donderdag 15 april 2004 20:10 schreef MrMadMan het volgende:
[..]
of The Woolshed in Cairns, PJ O'Brien's in Melbourne, The Vic in Darwin.........![]()
![]()
![]()
Komen de meeste backpackers denk ik wel bekend voor. Ik wil weer terug!!! Veel te goeie herinneringen aan die plaatsen!!!!!!![]()
t is er wel gezellig!!!quote:Op donderdag 15 april 2004 22:04 schreef Kerry-anne het volgende:
vond ook die NIET-backpackers kroegen erg leuk.
vaak was het in die backpacktoko's propvol met testosteron en 'batting eyelids'
Was dat toevallig Mr Bojangles? of de kroeg bij Melanka's?quote:Op vrijdag 16 april 2004 15:27 schreef mr.marcus het volgende:
Hoe heette die geweldige kroeg in Alice Springs ook alweer?? Die was ook zo geweldig
bij lekker weer een beetje relaxen in de botanical gardens en je kan nog naar de blue mountains gaan. is niet zover buiten sydney. amp tower is ook wel gaaf. zeker als je mooi helder weer hebt!!!quote:Op zaterdag 17 april 2004 11:50 schreef goflow het volgende:
ha... zit op dit moment ook in sydney, heb van een vriend hier gehoord dat die bridge climb de 150$ niet echt waard is
voor de rest ben ik wat rond aan het neuzen, darling harbour, manley, opera house, stad afstruinen enzo... de amp tower op lijk me ook nog wel wat, maar heb nog een week hier voordat ik weer terug riching adelaide ga. iemand anders nog leuke ideeen?
cheers
Bridgeclimb is leuk, maar voor de prijs wel ERG duur. Je kunt de Ayers rock gratis beklimmen en daar zitten meer gevaren achter en is spannender.quote:Op donderdag 15 april 2004 15:25 schreef mr.marcus het volgende:
Er zijn ook veel mensen die zo'n bridge climb doen, heb het zelf niet gedaan dus zou niet weten of je iets mist, maar zij waren er wel lovend over.
dat is ook de reden dat ik er toen niet opgeklommen ben. als je erom heen loopt kom je wel mooie rotstekeningen tegen.quote:Op zaterdag 17 april 2004 21:29 schreef Kerry-anne het volgende:
Ayers beklimmen zitten dan weer wel culturele overwegingen aan vast
ja, ik heb aboriginal cultures gestudeerd en kon het niet laten even wat te vermelden hierover ;P
t lijkt erop......quote:Op maandag 19 april 2004 15:03 schreef mr.marcus het volgende:
spam
Het is een heilige berg voor de Aboriginals, als ik het goed heb.quote:Op zaterdag 17 april 2004 21:29 schreef Kerry-anne het volgende:
Ayers beklimmen zitten dan weer wel culturele overwegingen aan vast
Ooh ok, ik dacht dat je de monoliet gewoon mocht beklimmen .. had het gelezen in een boekje wat over Australië gaat... vandaar.quote:Op maandag 19 april 2004 19:37 schreef Kerry-anne het volgende:
Aboriginals kunnen het de toeristen wel verbieden, ze hebben het gebied in handen en leasen het aan de overheid.
Ik heb de Sydney Harbour Bridge begin december beklommen, tijdens de avondsessie. Erg indrukwekkend, al valt het "klimmen" zelf erg tegen. Je loopt schuin omhoog, zonder je echt te hoeven inspannen, je hebt een paar trappen die je op en af moet, maar gekmakend is de instructie die je vantevoren krijgt. Tenminste, als je in staat bent om zelf te denken. Bij mij in de groep zaten ook een paar mensen die zelfs na 10 keer uitleggen bepaalde dingen niet begrepen, maar dat heb je overal. Maar goed, het uitzicht was het absoluut waard. De foto's kosten een godsvermogen, maar ik had de mazzel dat mijn climb gratis was, dus dan koop je die extra foto's toch maar wel.quote:Op zondag 25 april 2004 15:09 schreef Calayuga het volgende:
daar droom ik van, om ooit naar australie te verhuizen, lijkt me geweldig om daar te wonen!
ayers rock trouwens, daar schijnt het uitzicht vanaf helemaal niet zo prachtig te zijn. de wijde omtrekt is natuurlijk gewoon outback, plat, weinig begroeiing etc. dan lijkt me het uitzicht vanaf de harbor bridge mooier. als je voor uitzicht gaat zou ik die laatste beklimmen. ik heb 'Uluru' ook niet beklommen, al moet ik eerlijk bekennen dat dat kwam doordat het te hard waaide
volgens mij zijn er trouwens meer mensen overleden aan een hartaanval van de inspanning van de beklimming van uluru, dan dat er mensen vanaf zijn gevallen ofzo. hoorde ik een keer.
Bojangles is die bikerpub met live-muziek en die opgezette adelaar die boven de bar bungelt toch? Wat een stelletje zuipschuiten daar zeg... gezellig.quote:Op vrijdag 16 april 2004 21:02 schreef Kerry-anne het volgende:
[..]
Was dat toevallig Mr Bojangles? of de kroeg bij Melanka's?
Gaat ook erg hard met die "Darwin Stubbies" :-)quote:Op dinsdag 27 april 2004 13:05 schreef Gert het volgende:
[..]
Bojangles is die bikerpub met live-muziek en die opgezette adelaar die boven de bar bungelt toch? Wat een stelletje zuipschuiten daar zeg... gezellig.![]()
Waarom zweert iedereen bij Byron Bay? ik vind het echt een over gewaardeerd dorp, wat door het naast gelegen Nimbin (wat een gedoog beleid voert op gebied van soft drugs) erg veel publiek trekt.quote:Op dinsdag 27 april 2004 08:18 schreef Kerry-anne het volgende:
whehe ga je in Byron Bay studeren? wisnie dat dat kon....maar veel succes, ik denk niet dat ik er veel aan mijn studie zou toekomen
Ik vond Byron ook een beetje te toeristisch, had het wat rustiger verwacht. Tis een soort van Salou achtig iets aan het worden. Wat wel super leuk en relaxed is, is The Town of 1770, iets ten noorden van Fraser Island. Dit is nog onontdekt en niet erg toeristisch. Het hostel 'Cool Bananas' is echt een aanrader, de leukste tot nu toe die ik hier heb meegemaakt.quote:Op dinsdag 27 april 2004 23:57 schreef Gumtree het volgende:
[..]
Waarom zweert iedereen bij Byron Bay? ik vind het echt een over gewaardeerd dorp, wat door het naast gelegen Nimbin (wat een gedoog beleid voert op gebied van soft drugs) erg veel publiek trekt.
Oke, je hebt er het meest oostelijke puntje van Australië, een mooie vuurtoren, een paar leuke strandjes maar ik vind het niet de moeite om te stoppen.
Er gaan zelfs stemmen op om toegangsgeld te gaan vragen aan de toeristen, aangezien het dorp uit zijn voegen barst, en het dorpje totaal niet berekend is op de grote stromen toeristen (dan hebben we het niet over acc. maar meer op het gebied van de infra structuur.)
byron bay is gewoon een lekker relaxed plekkie. je kan er heerlijk een paar dagen doorbrengen. het is, wat kerry-anne zegt echt niet te vergelijken met salou. byron is echt 10 keer beter!!!!quote:Op woensdag 28 april 2004 18:35 schreef Kerry-anne het volgende:
Wat mij betreft is Byron Bay echt NIET te vergelijken met Salou etc. de sfeer is heel anders. en de mensen ook. het is inderdaad druk...ikzou er ook niet mijn hele vakantie doorbrengen, maar het is wel een erg leuk dorp om een tijdje gewoon lekker te relaxen.
quote:Op donderdag 29 april 2004 01:35 schreef rpgodfather het volgende:
ik zit er over te denken om een website te openen en daar australische producten te verkopen, o.a. tim tams, en shirts/truien van sydney... Denken jullie dat ik daar een beetje vraag voor zou kunnen creeeren???
Ik weet dat er iemand al mee bezig is geweest een tijdje terug en dat het absoluut niet de moeite loont. De verzend kosten en de invoer kosten maken het produkt zo duur dat zelfs ik ze niet meer wil hebben (de tim tams dan)quote:Op donderdag 29 april 2004 01:35 schreef rpgodfather het volgende:
ik zit er over te denken om een website te openen en daar australische producten te verkopen, o.a. tim tams, en shirts/truien van sydney... Denken jullie dat ik daar een beetje vraag voor zou kunnen creeeren???
Hebben ze al in nederland maar ik denk idd niet echt dat het verkoopt. Je moet overigens ozmite kopen want vegimite is van een amerikaans bedrijfquote:Op dinsdag 18 mei 2004 04:05 schreef Singa het volgende:
vegimite (alleen niemand die dit wil kopen)
Of je wel of niet werk hebt voor vertrek hoeft de Ozzie-immigratiedienst niet te weten.quote:Op dinsdag 18 mei 2004 22:23 schreef Kerry-anne het volgende:
je weet dat je met een WHvisum niet al voor vertrek een baan mag hebben geregeld he?
Haha, zou werkelijk een wereldbussiness kunnen worden volgens mijquote:Op dinsdag 18 mei 2004 08:15 schreef Kerry-anne het volgende:
ik vind dat iemand een Boost of Viva Juice moet beginnen
Ik heb zelf net een enorme kan gemaakt, echt een van de dingen die ik mis uit Australiequote:Op dinsdag 18 mei 2004 06:35 schreef Finchy het volgende:
Ice Coffee
echt erug is dat. ik ben vorig jaar november voor de 2e keer in australie geweest en zit nu alweer te denken wanneer ik weer terug kan.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 20:54 schreef hannekethemaster het volgende:
26 mei is het alweer een jaar geleden dat ik naar Australie ging....... Ik wil terug
Een week scrffy's ??? het is een leuke kroeg, voor een avondje.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:16 schreef hannekethemaster het volgende:
canberra.... bewust geskipt, liever een week extra sydney (scruffy murphy's)
da's echt wel waar. ik heb een tour gedaan op frasier island en dat was echt de beste groep ooit. echt helemaal super. en een keer een tour bij ayers rock. tour was echt wel leuk, maar de groep was wel minder. en da's dan toch jammer.....quote:Op zaterdag 29 mei 2004 16:21 schreef Calayuga het volgende:
je moet altijd geluk hebben met groepsgenoten in dat soort tours, ik heb die niet gedaan, was toen blut :s
idd ja, ik had eerst ook zoiets van 'wat is dit??' maar je gaat toch gewoon meedoen omdat Uncle Brian er zelf zo'n lol in heeftquote:Op zondag 30 mei 2004 00:36 schreef Kerry-anne het volgende:
Silverstar: heb die tour ook gedaan! GEWELDIG! alle mensen die smorgens dachten: jezus waar ben ik in beland deed aan het eind van de dag hard mee
en stoppen bij zo;n oud vrouwtje dat al 10 jaar elke dag buiten staan. stond ze met allerlei dingen te zwaaien.
Brian heeft op mij een enorme indruk achtergelaten met zijn kijk op het leven en zijn enthousiasme
Mijn Fraser island experience viel de eerste keer gigantisch tegen juist door de groep. een 14 tal pommies van de Oz Experience die maar één doel hadden: zoveel zuipen als je kan... dat begon al bij het ontbijt met Whiskey door de cereals en melk. één roofrack van de 2 landcruisers stond vol met dozen bier, de tenten moesten maar binnen in de wagen liggen...quote:Op zaterdag 29 mei 2004 20:11 schreef MrMadMan het volgende:
[..]
da's echt wel waar. ik heb een tour gedaan op frasier island en dat was echt de beste groep ooit. echt helemaal super. en een keer een tour bij ayers rock. tour was echt wel leuk, maar de groep was wel minder. en da's dan toch jammer.....
maar over het algemeen heb ik geenklagen gehad
hier sluit ik mij volledig bij aan!! je geld echt méér dan waardquote:Op zondag 30 mei 2004 16:09 schreef Kerry-anne het volgende:
een ontzettende aanrader. volgens mij rond de 80 dollar en je hebt een werelddag met een superlunch, mooie omgevingen en een retegezellige bus en chauffeur
Hmm, ik woon in Modbury (half uur van centrum met bus)... maar ik heb niet zo'n behoefte om Tahiti/Fiji/Vanatu of de Solomon eilanden te zien spelen. Al vond ik Australie niet slecht toen ze tegen Turkije speelden in Melb&Sydn.quote:Op zondag 30 mei 2004 10:01 schreef goflow het volgende:
Misschien nog een goede tip voor diegenen die de komende week in adelaide zijn... Australie speelt op dit moment in de oceanie WK 2006 kwalificatie poule, ben gisteren naar OZ-nieuw zeeland geweest, en dat was echt een good night out. De andere wedstrijden zullen wel niet zo fanatiek zijn, maar ik ga er zeker heen, lijkt me erg de moeite waard... lekker veel goals.
Tickets waren $8 concession, $13 zonder concession, en je kan echt prima zitten (general admission aan de lange zijde tegenover de grandstand)... kost echt niks vergeleken met Europa. Verder worden er vaak 2-3 wedstrijden op een dag gespeeld, dus je kan langer blijven/eerder komen voor bv. Fiji - Vanuatu (lol)... maar ok anyway, dit is het wedstrijdschema voor australie de komende dagen:
Australia v Tahiti
Mon 31 May 2004, 5:30pm Hindmarsh Stadium
Australia v Fiji
Wed 2 June 2004, 2:00pm Marden Sports Complex (geen idee waar dit ergens is...)
Australia v Vanuatu
Fri 4 June 2004, 8:00pm Hindmarsh Stadium
Australia v Solomon Islands
Sun 6 June 2004, 8:00pm Hindmarsh Stadium
Ik woon op loopafstand van Hindmarsh Stadium, dus... als je iemand ziet lopen met een Feyenoord shirt kan je na de wedstrijd bier komen drinken.
![]()
Lachen ik ben naar dezelfde wedstrijd geweest, ik vond dat Emmerton overigens wel eens de bal had mogen over spelen, twee man tegen de keeper en dan nog missen is wel diep triest. Ook veel kansen gemist in de laatste tien minuten maar wel leuk. Tahiti - Fiji was wel erg saai 0-0 maar ja daar kunnen we mee leven aangezien de coopers rijkelijk vloeide. Ik denk overigens niet dat ik naar veel meer wedstrijden ga want 4.5 dollar voor een coopers wordt op den duur ook wel prijzig. Geniet van je tijd in Adelaide (dat doe ik zeker) en blijf niet al te lang hangen in de stag of the red squarequote:Op zondag 30 mei 2004 10:01 schreef goflow het volgende:
Misschien nog een goede tip voor diegenen die de komende week in adelaide zijn... Australie speelt op dit moment in de oceanie WK 2006 kwalificatie poule, ben gisteren naar OZ-nieuw zeeland geweest, en dat was echt een good night out. De andere wedstrijden zullen wel niet zo fanatiek zijn, maar ik ga er zeker heen, lijkt me erg de moeite waard... lekker veel goals.
Tickets waren $8 concession, $13 zonder concession, en je kan echt prima zitten (general admission aan de lange zijde tegenover de grandstand)... kost echt niks vergeleken met Europa. Verder worden er vaak 2-3 wedstrijden op een dag gespeeld, dus je kan langer blijven/eerder komen voor bv. Fiji - Vanuatu (lol)... maar ok anyway, dit is het wedstrijdschema voor australie de komende dagen:
Australia v Tahiti
Mon 31 May 2004, 5:30pm Hindmarsh Stadium
Australia v Fiji
Wed 2 June 2004, 2:00pm Marden Sports Complex (geen idee waar dit ergens is...)
Australia v Vanuatu
Fri 4 June 2004, 8:00pm Hindmarsh Stadium
Australia v Solomon Islands
Sun 6 June 2004, 8:00pm Hindmarsh Stadium
Ik woon op loopafstand van Hindmarsh Stadium, dus... als je iemand ziet lopen met een Feyenoord shirt kan je na de wedstrijd bier komen drinken.
![]()
ik vindt melbourne helemaal te gek!!!!!!!! was van plan er een week te blijven, maar da's dus zo'n week of 4 geworden. dus ik vindt twee dagen aan de korte kant. maar het ligt er ook aan wat je ernaa wilt gaan doen. ik dacht trouwens ook dat je voor heeeeel weinig kan vliegen of anders met de bus. firefly express is wel lekker goedkoop en est wel goed. heb ik ook een paat keer gebruikt. wat je echt moet doen in melbourne met mooi weer is de rialto tower opgaan. echt een heel mooi uitzicht. en verder lekker eten is er oko heel goed te doen. als je de tijd hebt, great ocean road. als ik nog meer dingen weet zet ik ze hierop!!!quote:Op maandag 31 mei 2004 17:28 schreef Grinder84 het volgende:
Ik zat erover te denken om in het Lange weekend 12-14 juni naar Melbourne te gaan.. Is 2 dagen een beetje genoeg om een goede indruk van Melbourne te kunnen krijgen?
Iemand ook nog een tip waarvan je zegt, nou dat moet je echt niet missen
Ben van plan de nachtrein na het werk om 20u te pakken vanuit Sydney en dan za+zo melbourne en dagtrein maandag terug om dinsdag weer zo lekker fris op het werk te zittenScheelt toch weer ff 200dollar van een vliegticket.
Op dit moment (7.28am in Melbourne) kosten de goedkoopste tickets van Sydney naar Melbourne (en terug) al meer dan $200. Via Virgin Blue betaal je, als je zaterdagochtend (06.15 of 07.15) naar Melbourne vliegt $125 en dinsdagochtend terug (maandagavond is het goedkoopste ticket $235) kost het $135 (06.15u) of $115 (08.15u).quote:Op maandag 31 mei 2004 17:28 schreef Grinder84 het volgende:
Ik zat erover te denken om in het Lange weekend 12-14 juni naar Melbourne te gaan.. Is 2 dagen een beetje genoeg om een goede indruk van Melbourne te kunnen krijgen?
Iemand ook nog een tip waarvan je zegt, nou dat moet je echt niet missen
Ben van plan de nachtrein na het werk om 20u te pakken vanuit Sydney en dan za+zo melbourne en dagtrein maandag terug om dinsdag weer zo lekker fris op het werk te zittenScheelt toch weer ff 200dollar van een vliegticket.
Zit je wel lekker met mooi weerquote:Op dinsdag 1 juni 2004 11:03 schreef Oksel het volgende:
Ach, ik moet nog even wachten. Vlieg 1 december pas..
Melbourne vond ik dus een zware tegenvaller. Mooie steden vond ik Sydney en Adelaide. In Sydney heb ik de tijd van mijn leven gehad; echt geweldig gewoon.quote:Op maandag 26 april 2004 20:03 schreef MrMadMan het volgende:
Melbourne is de beste stad in Australie. Ik ben in alle "grote" steden geweest en Melbourne is echt wel mijn favoriet. Net zoals Calayuga zegt weet ik ook niet echt waarom. Waarschijnlijk omdat het wat meer leeft. zeker als je het afzet tegen Sydney. Zeker een stad om ff te blijven hangen. Ik wou er 1 week blijven, zijn er uiteindelijk 5 geworden................
Ik heb er vorig jaar 5 maanden gewoond. fantastisch! ik wil dus graag al mijn vrienden en vriendinnen weer zien. Ik ben stiekem een beetje verliefd op Adelaidequote:Op woensdag 2 juni 2004 04:08 schreef Singa het volgende:
paar weken Adelaide?... hier is niet zoveel te doen hoor
ben ik dus toch niet de enige die dit probleem heeft!!!!!quote:Op woensdag 2 juni 2004 11:12 schreef pietpaaltjens het volgende:
Om Melbourne goed te leren kennen heb je wel 2 weken nodig. Ik heb er aan het begin van m'n trip 1 week gezeten en vond er weinig aan. Aan het eind van m'n trip nog eens 2,5 week gezeten en ik ben verliefd geworden op de stad...
Kijken?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 08:11 schreef Kerry-anne het volgende:
Barossa is voor jou en je man leuk om bij de wijnproeverijen etc. te kijken.
Klinkt goed, ik weet nog niet waar we de vlaggetjes vandaan gaan halen maar hopelijk zullen we die bij de dutch windmill in Handorf kunnen krijgen. Dit weekeind maar eens even naar Flinders range gereden (1100 kilometer in 11 uur) mooie aanrader om eens te doen. Wel opletten voor die f*cking Kangaroo's op de terugweg (4 bijna botsingen gehad) maar erg leuk om gezien te hebben.quote:Op maandag 7 juni 2004 03:33 schreef Singa het volgende:
Waar gaan de "Adelaidegangers" Nederland-Duitsland (4 uur 's nachts (op Fox) in de nacht van 12 op 13 juni) bekijken? Ik zat zelf te denken aan Rosemont Hotel, 160 Hindley (op hoek met Morphet street). Als je nog geen plannen hebt kom dan naar het Rosemont Hotel met je oranje en rood-wit-blauwe flaggetjes en oranje schmink.
als je de tijd en geld hebt: gewoon allebei doen!!!!!!!!!! ze zijn idd erug verschillend. het heeft echt beide zn charme. ik vond perth ook best een leuke stad. oostkust is meer een party sfeer en de west kust is nog een stuk minder toeristisch. dus het is maar net waar je van houdt.quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:29 schreef Oksel het volgende:
Ik zit nog te twijfelen.. of de Oostkust doen, of de Westkust..? Oostkust heb je de Great Barrier Reaf natuurlijk.. maarja, ook veel touristischer..?
Hey, leuk verhaaltje!quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:39 schreef Liejannuh het volgende:
Westkust is een stuk rustiger en heeft hele mooie natuur. Heb je aan de oostkust het Great Barrier Reef, aan de westkust heb je het Ningaloo Reef en dat is minstens net zo mooi!
Kalbarri en the pinnacles zijn ook zeker een bezoekje waard en als het kan moet je zeker de kimberleys meepakken! En de Bungle Bungle ranges!
Maar afijn, het regenwoud aan de oostkust is ook supertof en je kunt daar ook hele mooie een bijzondere dingen zien en doen!
Wil je meer feesten: ga voor Oost, wil je wat bijzonders: ga voor west.
Ik was er ook... redelijk wat oranje viel me op, maar nu zit ik weer in NL.quote:Op woensdag 16 juni 2004 09:28 schreef goflow het volgende:
yep was er gisteren, zat op dat podium achterin, beetje veel bier op maar 't was de moeite waard =] zaterdag weer in ieder geval...
mja ik heb ook nog maar 8 dagen hier, dan nog ff 2 wk malaysia en weer terug naar nlquote:Op zaterdag 19 juni 2004 08:02 schreef Singa het volgende:
[..]
Ik was er ook... redelijk wat oranje viel me op, maar nu zit ik weer in NL.
wat voor een werk: Hostel Maintenance,in een groot (> 300 bedden) hostel van een landelijke keten,quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:27 schreef Oksel het volgende:
Zijn hier mensen die wat kunnen vertellen over hun werkervaringen daar? Wat voor werk, hoelang, welke tijden, de verdiensten, hoe ze er aan zijn gekomen..!?
indonesie is leuk en goedkoop en ik vind net zo veilig als elk ander land.quote:Op zondag 25 juli 2004 18:04 schreef evaoverseas het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben benieuwd of jullie mij advies kunnen geven.
Ben van plan over een half jaartje richting australie te vertrekken. Weet alleen erg weinig van de aziatische landen waar ik op de terugweg een stopover kan maken.
Aangezien ik natuurlijk het meeste uit mijn stopover wil halen vroeg ik me af wat jullie zouden doen?
Ik kan kiezen uit:
Denpasar - Indonesie
Hong Kong
Bangkok - Tailand
Singapore - Maleisie
Iemand ??
Ik vlieg de 13e van september naar Sydney, op de terugweg heb ik gekozen om via Bangkok te vliegen! Heel veel plezier!!!quote:Op zondag 25 juli 2004 18:04 schreef evaoverseas het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben benieuwd of jullie mij advies kunnen geven.
Ben van plan over een half jaartje richting australie te vertrekken. Weet alleen erg weinig van de aziatische landen waar ik op de terugweg een stopover kan maken.
Aangezien ik natuurlijk het meeste uit mijn stopover wil halen vroeg ik me af wat jullie zouden doen?
Ik kan kiezen uit:
Denpasar - Indonesie
Hong Kong
Bangkok - Tailand
Singapore - Maleisie
Iemand ??
ik heb deze gevonden op internet. hoop dat het is wat je zoekt:quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 17:25 schreef pietpaaltjens het volgende:
Iemand enige idee waar ik online een VB shirt / longsleeve kan bestellen? Neem aan dat er geen zaken in Nederland zijn namelijk..
dichterbij dan je denkt. in Amsterdam bij Coco's Outback hebben ze een aardige collectie Ozzie beers.quote:Op zondag 8 augustus 2004 20:25 schreef superheist het volgende:
hmm, moet echt eens op zoek naar zo'n speciaalzaak, die heb je niet in mijn durp (purmerend)
quote:Bottled Beers from Down-Under
Fosters ¤ 3,80
Carlton Crown ¤ 5,50
Carlton Cold ¤ 5,50
Coopers Red ¤ 5,00
Coopers Green ¤ 5,00
Victoria Bitter (stubby) ¤ 4,50
VB (tinnie 33 cl) ¤ 4,50
Castlemaine XXXX (tinnie 50 cl) ¤ 4,00
Hahn Premium ¤ 4,50
Toohey’s ¤ 5,50
Toohey’s New Dry ¤ 5,50
James Boags (Tasmania) ¤ 4,50
Steinlager (New Zealand) ¤ 4,50
Speight’s (New Zealand) ¤ 5,00
Gizbourne New Zealand Cider (75 cl bottle) ¤ 11,00
Vergeet het maar, Last minutes naar Australië zijn ontzettend zeldzaam, daarbij zijn november. december en januari zo'n beetje de drukste maanden van het jaar. Veel vluchten in december zijn al volgeboekt.quote:Op maandag 9 augustus 2004 04:28 schreef rpgodfather het volgende:
zijn er last minute tickets naar sydney verkrijgbaar, en waar kan ik die dan vinden of moet ik dan echt zo'n beetje dagelijks op het vliegveld zijn? Ik wil namelijk eind november naar sydney toe, maar vraag me af of een ticket op het laatste moment niet goedkoper zou zijn
ik vertrek maandag voor een jaar naar Oz en Nieuw Zeelandquote:Op donderdag 12 augustus 2004 03:49 schreef Bananenlul het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben een jonge van 15 en ben van plan in de toekomst als ik al mijn diploma's heb om een jaar in Australie/Nieuw Zeeland te gaan rondtrekken. Ik ben nog wel jong maar dit wil ik dus zo erg graag later. Ik wil dan een jaartje gaan backpacken in die 2 landen, als het me dan erg bevalt wil ik daar wel gewoon blijven...
Maar hoeveel zou dat dan kosten? Hoe kan je dat zo slim aanpakken, hebben jullie een website voor info...
De groeten
Dat geld op je bankrekening wordt bijna nooit meer gecheckt. Bij mij niet, en heb van veel anderen gehoord dat ze het bij hun ook niet hebben gedaan.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 13:20 schreef awsome het volgende:
[..]
ik vertrek maandag voor een jaar naar Oz en Nieuw Zeeland
je hebt in principe niet heel veel geld nodig maar je moet minimaal ¤ 3500,- op je rekening hebben staan als je het land in wilt komen met een work and travel visum.
dat is dan excl. alle overige kosten die je dan nog heb aan verzekeringen en tickets en zooi wat je nodig hebt.
dus als je veel wilt reizen en dingen doen en weinig werken is ¤ 15.000,- een heel goed begin
maar voor alle basis dingen kan je uitgaan dat je +/- ¤ 6000,- kwijt bent
ps. ik ga via travel active www.travelactive.nl
en je hebt ook www.australianbackpackers.nl
oh dat zou wel kunnen, dat weet ik nietquote:Op donderdag 12 augustus 2004 13:37 schreef pietpaaltjens het volgende:
[..]
Dat geld op je bankrekening wordt bijna nooit meer gecheckt. Bij mij niet, en heb van veel anderen gehoord dat ze het bij hun ook niet hebben gedaan.
ik ga heen met ruim ¤16.00,- en ik wil een falcon kopen en ik schat dat ik ongeveer 2-3 maanden zal werken.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 16:39 schreef Bananenlul het volgende:
als je misschien nog meer geld hebt kun je er ook een auto kopen en dan zelf het land doortrekken met je eigen wagen
Zeker doen! Niet twijfelen, tis echt super. Enne, reken ongeveer 1000 euro / maand. Dan kun je vrij relaxt leven daar. Het kan ook wel met 600-700, maar dan moet je wel super budget gaan leven en helemaal niet uitgaan.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 16:37 schreef Bananenlul het volgende:
aha dus ik zal na mn studie nog wel hard moeten werken en moeten sparen... want dit moet ik gewoon doendat word geen scooter of een auto voor mij in NL
Ford Falconquote:Op donderdag 12 augustus 2004 17:00 schreef superheist het volgende:
een nieuwe of oude (ford) falcon? wij hadden (toen we er woonden) altijd een ford fairmont, een soort 'luxe' falcon, , wel coole bak.. 4 liter V6.. zie je hier niet zo veel.
moet je met uitgaan niet op veel plekken 21 zijn?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:42 schreef pietpaaltjens het volgende:
[..]
Zeker doen! Niet twijfelen, tis echt super. Enne, reken ongeveer 1000 euro / maand. Dan kun je vrij relaxt leven daar. Het kan ook wel met 600-700, maar dan moet je wel super budget gaan leven en helemaal niet uitgaan.
Nergens last van gehad eigenlijk. Misschien in de echt grote discotheken?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 00:57 schreef superheist het volgende:
[..]
moet je met uitgaan niet op veel plekken 21 zijn?
Aan de goedkope reizen (vliegtickets) zit meestal een maximale verblijfsduur en dat is nooit erg lang. Zeker geen jaar in ieder geval, houd daar rekening mee. Ik was in januari met alle kosten erbij 1200 euro kwijt voor een retour. Het kan misschien wel iets goedkoper, maar voor onder de 1000 euro zou erg knap zijn.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 22:36 schreef Bananenlul het volgende:
Eey pietpaaltjens,
Ik word er wel erg enthausiast van, hoe oud was jij eigenlijk toen je voor het eerst naar Australie ging? En hoe zit met werken? Ik denk dat ik voor dat ik naar Aus/N-Z gaat, paar jaar gaat werken voor veel money voor het jaar om daar te gaan rondtrekken.
Pas geleden toen ik met m'n ouders langs een reisbureau langsliep in Rotterdam toen zag ik een vrij goedkope reis naar Melbourne, ik zou best ook graag met m'n ouders willen.... zou dat makkelijk gaan denkje?
Koop geen auto van andere backpackers, die zijn meestal slecht onderhouden, want het moet wel goedkoop natuurlijk. Ik heb een prima Falcon gehad uit 1991 voor 3000 dollar via een dealer. Na afloop ook zonder problemen weer door de keuring en weer verkocht voor 3000 dollar, maar wel met een extra 22.000 km op de teller. Het beste kun je vragen aan de lokale bevolking hoe je aan een auto kunt komen, bijvoorbeeld de eigenaar van het hostel of een werkgever. Het is het beste om een auto bij een dealer te kopen, want die zijn verplicht om een goedgekeurde auto te verkopen EN een auto waar geen schuld op staat (schulden staan op het kenteken geregistreerd en niet op de bestuurder). Verder moet je auto ieder jaar opnieuw geregistreerd worden en dat gaat per staat. Als je dus een auto in New South Wales koopt, moet de rego ook weer opnieuw in NSW vervangen worden. Overschrijven kan wel, maar is soms lastig. Kijk dus ook naar de resterende duur van de rego voor je een auto koopt en houd rekening met de plaats waar je zal zijn als deze geupdate moet worden.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 16:52 schreef awsome het volgende:
[..]
ik ga heen met ruim ¤16.00,- en ik wil een falcon kopen en ik schat dat ik ongeveer 2-3 maanden zal werken.
maar ik heb m'n geld in 8 maandjes bij elkaar gespaardik heb 8 maanden in Oslo gewerkt en daar verdiende ik bijna 3x zoveel als hier in NL
Aha, en zou het ook gemakkelijk kunnen zijn om met m'n vader en moeder rond australie heen te reizen, hoe duur zou dat worden als je met een speciale reis gaatquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 17:25 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Aan de goedkope reizen (vliegtickets) zit meestal een maximale verblijfsduur en dat is nooit erg lang. Zeker geen jaar in ieder geval, houd daar rekening mee. Ik was in januari met alle kosten erbij 1200 euro kwijt voor een retour. Het kan misschien wel iets goedkoper, maar voor onder de 1000 euro zou erg knap zijn.
600 euro, voor een jaar.quote:Je verzekeringspremie
Premie Tasman® Verzekering
470,00
Toeslag bijzondere sporten
47,00
Thuiskomst Ziektekostenverzekering
77,00
Poliskosten
5,00
Totale premie
599,00
Vergeet niet Minyip of te wel Coopers Crossing te bezoeken! Het plaatsje waar de serie voor een groot deel is opgenomen. Elk jaar komen er nog duizenden toeristen, om te zien hoe het er in het echt uit ziet.quote:Op dinsdag 7 september 2004 12:55 schreef calvobbes het volgende:
Heel cliche misschien, maar sinds de Flying Doctors op TV was, wil ik al een keer naar Australië en dit jaar lijkt het echt te gaan kunnen
Hmm, ik was in april in Minyip en er was echt geen toerist te zien. Er zijn ook helemaal niet zo veel mensen die weten dat de Flying Doctors zijn opgenomen.quote:Op dinsdag 7 september 2004 13:53 schreef Litman het volgende:
[..]
Vergeet niet Minyip of te wel Coopers Crossing te bezoeken! Het plaatsje waar de serie voor een groot deel is opgenomen. Elk jaar komen er nog duizenden toeristen, om te zien hoe het er in het echt uit ziet.
Ik was er in de buurt en ben toch even gaan kijken en er liepen allemaal mensen (veel duitsers vooral) met FD t-shirts!
Edit: link: http://home.iprimus.com.au/ozcolour/
oud en nieuw in sydney is echt super cool!!!!! heb het 3 jaar geleden meegemaakt en het is gewoon superrelaxed om liggend in de botanic gardens met vrienden en andere backpackers lekker te liggen met een graandje of 20, doosje wijn erbij en dan naar het vuurwerk kijken boven Harbour Bridge!!!!!!!quote:Op dinsdag 7 september 2004 20:02 schreef calvobbes het volgende:
Die Flying Doctors boeien mij niet zo hoor
Het ging echt om het land
Maar bedankt voor de tips die er al zijn! Zo'n busrit van Cairns tot Melbourne is wel een heel goed idee
Alleen past die niet echt met mijn wens om oud en nieuw in Sydney te vieren, maar goed, dat zie ik nog wel.
sjonge jonge...quote:Op woensdag 8 september 2004 21:08 schreef MrMadMan het volgende:
beter dan waar ik het dit jaar vier: in een vlieguig op de terugweg uit Mexico....![]()
![]()
nou dan ga daar maar eens 6 weken stage lopen...(wel bij de flying doctors) Er valt geen flikker te beleven...en je zit zo in the middle of nowhere dat iedereen Broken Hill als het mekka beschouwt...en ik weet niet of je ooit een poging tot stappen daar gedaan hebt, maar dan zijn de kangaroo shooters en sheep shearers niet van je af te slaan (voordeel wel veel gratis drank!)quote:Op dinsdag 7 september 2004 19:58 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Verder is Broken Hill gewoon een heel interessant plaatsje!
Margaret River is super voor het surfen. Er worden ook wedstrijden gehouden en Josh Palmateer gaf daar een paar jaar geleden les.quote:Op dinsdag 21 september 2004 17:29 schreef Calayuga het volgende:
is de westkust ook 'surfbaar'? twee jaar geleden heb ik de oostkust afgereisd en toen geen surfcursus genomen. in 2006 wil ik weer een paar maanden naar australie om te reizen en te surfen, als het ff kan aan de westkust want daar ben ik nog niet geweest.
Tja, het klopt aardig wat je schrijft! Maar toch vind ik dat juist leuk, dat geisoleerde. En stappen is misschien niet zo heel geweldig nee, maar als je in een hostel zit is het toch wel gezellig. Menig avondje met een doos wijn voor m'n neus tot diep in de nacht zitten ouwehoeren. Wilcannia is trouwens geen fijn plaatsje, daar ben ik maar snel doorheen gereden. Daar doen ook vreemde verhalen over de ronde...quote:Op donderdag 9 september 2004 08:09 schreef hannekethemaster het volgende:
[..]
nou dan ga daar maar eens 6 weken stage lopen...(wel bij de flying doctors) Er valt geen flikker te beleven...en je zit zo in the middle of nowhere dat iedereen Broken Hill als het mekka beschouwt...en ik weet niet of je ooit een poging tot stappen daar gedaan hebt, maar dan zijn de kangaroo shooters en sheep shearers niet van je af te slaan (voordeel wel veel gratis drank!)
maar goed wel een onvergetelijke ervaring. (ga vooral naar Wilcannia als je opgeloten wil worden in een hood met alleen maar aboriginals en jij als enige blanke)
De westkust is zeker wel surfbaar, maar hoe zuidelijker je zit hoe beter. Margaret River werd al genoemd, dat is zeker wel DE plaats om te surfen. Broome is de meest noordelijke plaats waar je nog kan surfen. Dat heb ik in maart nog gedaan, maar je moet dan wel rekening houden met niet altijd al te beste golven en.... je kan geprikt worden door stingers (zeer pijnlijk en soms dodelijk). Dit jaar is er al iemand aan overleden in Broome. Verder wil er nog wel eens een zoutwater krokedil langs de kust naar beneden zwemmen richting Broome, maar daar hoef je je niet al te veel zorgen over te maken.quote:Op dinsdag 21 september 2004 17:29 schreef Calayuga het volgende:
is de westkust ook 'surfbaar'? twee jaar geleden heb ik de oostkust afgereisd en toen geen surfcursus genomen. in 2006 wil ik weer een paar maanden naar australie om te reizen en te surfen, als het ff kan aan de westkust want daar ben ik nog niet geweest.
DOZEN WIJN!! geweldig is dat daar ja, gekocht bij de wooliesquote:Op dinsdag 28 september 2004 21:06 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Tja, het klopt aardig wat je schrijft! Maar toch vind ik dat juist leuk, dat geisoleerde. En stappen is misschien niet zo heel geweldig nee, maar als je in een hostel zit is het toch wel gezellig. Menig avondje met een doos wijn voor m'n neus tot diep in de nacht zitten ouwehoeren. Wilcannia is trouwens geen fijn plaatsje, daar ben ik maar snel doorheen gereden. Daar doen ook vreemde verhalen over de ronde...
Wat is daar dan aan de hand? Is het een klein dorp waar alleen maar asociale aboriginals wonen ofzo?quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:46 schreef hannekethemaster het volgende:
[..]
DOZEN WIJN!! geweldig is dat daar ja, gekocht bij de woolies
tja en ik zat ook niet voor mijn lol in Wilcannia, ik moest er 2 weken stage lopen.. daar durf je s nachts inderdaad echt de straat niet op (overdag eigenlijk al niet)
Dat bestaat niet, het dorp Minyip is eigenlijk Coopers Crossing en dat ligt ten weste van de Grampians. Paar uurtjes rijden van Melbourne dus.quote:Op woensdag 29 september 2004 11:22 schreef JPM01 het volgende:
coopers crossing waar die serie flying docters zich afspeeld, waar ligt dat ergens?
In sommige communities krijgen kinderen inderdaad een kopje benzine als ze vervelend zijn, dan kunnen ze snuiven. Niet dat Wilcannia een echte communitie is, maar het lijkt er veel op als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 29 september 2004 11:24 schreef hannekethemaster het volgende:
ga er maar eens heen voor de lol... dichtgetimmerde huizen, dronken rondhangende aboriginals op elk moment van de dag, de enige werkende mensen zijn blanken (is ECHT zo), 1 klein supermarktje ingebouwd in een hotel zodat iedereen gaat zuipen als ze boodschappen aan t doen zijn, en overal huizen vol met 10000 little bastards (kinderen)... en in het ziekenhuisje (waar ik dus stage liep) vertelden ze mij dat elk kind zo ongeveer misbruikt of geslagen is en verslaafd is aan petrol/sniffing
erg leuk dorpje dus
Dozen wijn uit de Woolies zijn nog altijd niet zo cool als de dozen wijn bij de drivethru bottleshop. Wat een uitvinding. Als we dat nou eens naar Nederland zouden halen...quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:46 schreef hannekethemaster het volgende:
[..]
DOZEN WIJN!! geweldig is dat daar ja, gekocht bij de woolies
Ja hoor, drinkt lekker weg, net limonade!quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 14:17 schreef Oksel het volgende:
Is het ook te drinken dan..?
(Nog 6 weken.. )
8 tot 12 dollar = 4,7 tot 7 Euroquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 16:05 schreef MrJonez het volgende:
Voor 8 tot 12 dollar (dat was 10 tot 15 gulden, geen idee hoe 't in Euro's zit) was het prima weg te zeten. Toegegeven, 't is geen wijn die je bij een chique etentje zou schenken, maar 't is zeker geen chateau migraine en met z'n allen een paar pakken in het hostel soldaat maken zorgt altijd voor een gezellig avondje...
Hmmm...krijg spontaan Cairns-heimwee.
Leuk! Wat ga je allemaal doen?quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 11:05 schreef PrayingFalcon1981 het volgende:
Morgen om 12.00u vlieg ik weer naar Brisbane voor een maand!
Misschien zou je wat Australië topics kunnen doorlezen, daar wordt je al veel wijzer van. En koop wat boeken, zodat je iets van het land weet, dan weet je ook meteen wat de moeite waard is.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 19:04 schreef -calimero- het volgende:
Heb sinds kort ook de kriebels gekregen, en zit er zeer hard aan te denken om ook eens een jaartje naar Australie te gaan.
Nu heb k op school een foldertje gevonden van 'activity international' en 'work and travel'. Heeft iemand hier soms ervaring met deze organisaties? Hoe makkelijk is het om daaro een baantje te krijgen? En heeft iemand ook tips voor me qua dingen die ik echt moet gaan zien of doen?
haha, thx voor je advies maar ik heb echt al heeel erg veel bedrijven aangeschreven. Ik ben al sinds Februari aan het zoeken zonder enig resultaat. Ik zoek idd een uitdaging, maar alle grote bedrijven hebben tegenwoordig een IT afdeling dus daar zouden evt ook opdrachten kunnen liggen. Ik ben eigenlijk nog aan het twijfelen tussen sydney en melbourne.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 21:47 schreef mechatronics het volgende:
ik weet wel uit ervaring dat Melbourne de grote techniek hoek is, en Sydney het economische.
Heel veel banken zitten daar bijvoorbeeld, waaronder Rabobank en ING. (in Sydney dus)
Voorbeeld, zo zit het hoofdkantoor voor Festo (mijn stagebedrijf in NZ) in Melbourne, en n verkooppuntje in Sydney. Voor IT weet ik niet welke plaats nu het best zou zijn, ik neem aan dat je een flinke uitdaging zoekt
Wat mij betreft zou ik kijken of er geen multinationals zitten in 1 van die 2 steden, en via het nederlandse kantoor wat proberen.
www.goudengids.nl en www.yellowpages.com.au zijn hier handige hulpmiddelen bij.
Zelf doe ik werktuigbouw, dus zoveel weet ik nou ook weer niet van de ICT sector, en k heb al helemaal geen contacten daar, al weet ik wel dat MSI daar in die hoek aardig aan het groeien is...
misschien dat ze je daar kunnen gebruiken?
Dat betekend dat je hoog zomer tot midden winter meemaakt en daar tussenin de herfst. Het wordt niet zo heel erg koud en meestal heb je in de winter ook nog een strak blauwe lucht met zon. Het regent wel af en toe, maar meestal schijnt de zon weer snel. Grijze dagen heb je nauwelijks. Maar goed, met een zomerjas en een fleece trui er onder moet het lukken. Ik heb wel gelachen om de mensen die met 10 graden BOVEN nul al met handschoenen en wollen mutsen liepen. Ik liep dan dus nog in mijn zomerjas! Reken op vroeg in de morgen op een minimumtemperatuur van een graad of vijf die oploopt naar ongeveer 12 tot 15 graden overdag.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 21:05 schreef deodupke het volgende:
ik ga eind januari voor 6 maanden in sydney afstuderen. Nog tips qua soort kleren die ik mee moet nemen? Ik ga dus niet backpacken oid.
Uiteraard zijn andere tips ook welkom!
ok thx voor de info,quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 22:03 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Dat betekend dat je hoog zomer tot midden winter meemaakt en daar tussenin de herfst. Het wordt niet zo heel erg koud en meestal heb je in de winter ook nog een strak blauwe lucht met zon. Het regent wel af en toe, maar meestal schijnt de zon weer snel. Grijze dagen heb je nauwelijks. Maar goed, met een zomerjas en een fleece trui er onder moet het lukken. Ik heb wel gelachen om de mensen die met 10 graden BOVEN nul al met handschoenen en wollen mutsen liepen. Ik liep dan dus nog in mijn zomerjas! Reken op vroeg in de morgen op een minimumtemperatuur van een graad of vijf die oploopt naar ongeveer 12 tot 15 graden overdag.
Over de zomer hoef ik weinig te vertellen denk ik, dan heb je niet veel nodig in Sydney!
eind december is het wel verrekte humid enzo in Cairnsquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:17 schreef calvobbes het volgende:
Zo, net de reis naar Australie geboekt
Vertrek 27 december, terug 24 januari 2005
Aangezien ik te "laf" ben om zomaar naar Australie te gaan en daar te gaan bepalen wat ik ga doen, gekozen voor een rondreis van Cairns, via o.a. Darwin, Alice Springs, Adelaide, Melbourne naar Sydney
net als in de andere maandenquote:Op donderdag 11 november 2004 18:12 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
eind december is het wel verrekte humid enzo in Cairns
nou...ik was er eind juli, en het was er prima uit te houden. rokje aan, hemdje aan overdag, 's avonds lange broek en trui. Niet te warm, niet te koud.quote:Op donderdag 11 november 2004 18:48 schreef Singa het volgende:
[..]
net als in de andere maanden
Daar heb ik afgelopen weekend nog naar zitten kijken met iemand die wil gaan. We kwamen eigenlijk tot de conclusie dat het gaan via een organisatie helemaal niet duurder is.quote:Op maandag 8 november 2004 23:11 schreef JPM01 het volgende:
ik ben me nu aan het orienteren ik wil er dolgraag heen.
ik wil weten hoeveel goedkoper is om het zelf te regelen of dat je het via een organisatie doet.
ik ben er nu al mee bezig, ik had gisteren m'n nichtje gesproken en dat lijkt haar ook wel wat.quote:Op donderdag 11 november 2004 17:13 schreef Oksel het volgende:
JPM01: Een paar honderd euro. 300, schat ik. Kost je wel een hoop uitgezoek, en tijd.
have a nice flight, je zult er nu wel inzittenquote:Op dinsdag 16 november 2004 12:00 schreef Oksel het volgende:
.. hè, bah. Nog precies een week.. en dan ben ik er..
veel plezier en post eens een reisverslagquote:Op dinsdag 16 november 2004 12:00 schreef Oksel het volgende:
.. hè, bah. Nog precies een week.. en dan ben ik er..
ik ga hopelijk eind van januari om op 1 feb te beginnen met mijn afstudeerstage. Bij ISPC zijn ze die op het moment aan het regelen.quote:Op dinsdag 23 november 2004 20:22 schreef Mellone het volgende:
ik ga 2 februari naar australie en ik heb wel alles zelf geregeld. Ik was 1137 voor een ticket kwijt en dat "geregel" valt heel erg mee hoor. Ik vindt het juist leuker om het zelf te doen, voorpret enzo
Maar meer mensen die rond die tijd gaan?
had je het tegen mij? ligt er namelijk aan waar ik een stageplaats krijgquote:Op donderdag 25 november 2004 15:50 schreef Mellone het volgende:
en vlieg je op sydney of meteen op melbourne?
hoe lang blijf jij daar??quote:Op woensdag 8 december 2004 11:13 schreef Dos37 het volgende:
ik heb ook een vraag die vast wel is eerder is gestelt maarja
ik ga dus volgend jaar naar Australië nu wil ik daar een auto kopen maar kan dit zomaar ik heb hier in Nederland dan 2 jaar mijn rijbewijs. Moet ik dan nog zo'n P aanvragen of niet
B.V.D.
ik denk zowieso 6 maanden tot een jaarquote:
ik had ook zo'n idee, wanneer ik precies ga is nog niet helemaal bekend, ik ga waarschijnlijk na mijn opleiding die kan of juli volgend jaar afgerond zijn of nog een jaar later.quote:Op woensdag 8 december 2004 11:41 schreef Dos37 het volgende:
[..]
ik denk zowieso 6 maanden tot een jaar
ik ook na mijn opleiding heb er zin aanquote:Op woensdag 8 december 2004 11:47 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ik had ook zo'n idee, wanneer ik precies ga is nog niet helemaal bekend, ik ga waarschijnlijk na mijn opleiding die kan of juli volgend jaar afgerond zijn of nog een jaar later.
kan ik me voorstellen..., ga je met een organisatie??quote:Op woensdag 8 december 2004 11:53 schreef Dos37 het volgende:
[..]
ik ook na mijn opleiding heb er zin aan
Nee het staat nog in de kinderschoenen mijn plan maar mijn oom woont in australie dus heb ik altijd een uitvalsbasis en vanuit daar begin ik ookquote:Op woensdag 8 december 2004 11:53 schreef JPM01 het volgende:
[..]
kan ik me voorstellen..., ga je met een organisatie??
das handig jaquote:Op woensdag 8 december 2004 11:57 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Nee het staat nog in de kinderschoenen mijn plan maar mijn oom woont in australie dus heb ik altijd een uitvalsbasis en vanuit daar begin ik ook
pas wel op ze rijden linksquote:
Hej bedankt voor de tipquote:
graag gedaan hoorquote:
quote:Op donderdag 9 december 2004 18:04 schreef Singa het volgende:
Dan moet het wel lukken hoor, gewoon een beetje rondtrekken en hier en daar wat bijweken, oostkust, westkust, mss nog ff nieuw zeeland?... je komt je tijd wel door denk ik zo. (enne met een "working holiday visa" mag je 1 jaar blijven en max 3 maand voor dezelfde werkgever werken en je vraagt em gewoon via inet aan, je hoeft niet naar denhaag oid)
Je gaat me toch niet vertellen dat je daar dan ook 21 SP (30 moderne punten) voor krijgt?
hier heb je ook zo'n soort programma: http://www.travelactive.nl/australie_wt.php:quote:Op donderdag 9 december 2004 19:04 schreef jeoren het volgende:
Ik wil volgend ''schooljaar'' (2005-2006) ook naar Australië toe. Ik wil niet helemaal op eigen houtje en ook niet met zo'n organisatie.
Nu heb ik een site gevonden van een organisatie, NIW genaamd;
http://www.niw4u.com/australie_pagina.htm
(misschien is dit al eens eerder besproken in dit topic, dat weet ik niet..)
Die gasten hebben een baangarantie voor je. Je moet ze ¤ 1280,- betalen en zelf een vlliegticket regelen, maar de rest regelen zij (waaronder de eerste paar overnachtingen en een training voorafgaande aan je werk)
Dit staat o.a. te lezen op hun site:
Werkzaamheden Boerderijwerk >Horeca >Werken met Paarden> Verpleging
Leeftijd 18 tot en met 30 jaar( i.v.m. met Visa)
Tijdsduur 2 maanden tot en met een jaar
Vertrek Het gehele jaar door
Werkweek 5 tot 6 dagen in de week, 1 of 2 vrije dagen en gemiddeld 35 uur per week
Vergoeding Salaris. Het salaris wat je gaat verdienen is afhankelijk van de functie, jouw leeftijd, werkervaring en de werkgever waar je zult werken. Meestal ligt het salaris tussen de ¤700 en ¤ 900 netto per maand
Onderdak Het onderdak is altijd inbegrepen. In de meeste gevallen zul je een accommodatie delen met andere backpakkers
Kost De maaltijden die vergoed worden verschillen per werkgever. Dit kan zijn op basis van vol of halfpension
Ticket Je krijgt geen vergoeding voor het ticket, wel hulp bij het boeken van een zo voordelig mogelijk ticket
Inschrijfdatum Minstens 2 maanden voor vertrek
Nu vroeg ik mij af of er onder jullie zijn die hier ervaring mee hebben of mensen kennen die met deze organisatie mee zijn geweest. Het lijkt mij wel leuk, maar de werkzaamheden spreken me wat minder aan...
Ben zelf ook daarvoor aan het kijken. Volgend jaar na school ff een jaartje weg en werken, ben dan gelukkig net 18quote:You First Individual
Voor iedereen van 18 tot en met 30 jaar met aankomst in Sydney
You First Individual is inclusief:
-Een goede voorbereiding en begeleiding van een vast contactpersoon vanaf het moment dat je je aanmeldt tot je terugkomt in Nederland
-Informatie aanvraag werkvisum via internet
-Open jaarretourticket eventueel inclusief Nieuw-Zeeland
-(Mogelijk) stopoverprogramma in Singapore
-Airport pick-up
-Twee overnachtingen in het beste hostel van Sydney
-Uitgebreide reis- en werkoriëntatie op kantoor in Sydney
-Persoonlijke begeleiding bij vinden van een baan
-Extra's zoals een ID card, kortingsbonnen en een speciaal voor Travel Active deelnemers ontworpen organiser;
-Aanvraag bankrekening en sofi-nummer (Taxfilenumber)
-Lidmaatschap VIP Backpackers Resort en Backpackers World Travel voor kortingen op accommodaties en trips
-Emergency hotline
- Alle services van onze partnerorganisatie inclusief het doorsturen van je post, een nieuwsbrief, inloop op het kantoor, gratis 2 maanden bagageopslag, etc.
Gratis gebruik van internet bij alle Backpackers World Travel kantoren en op ons kantoor in Sydney
-Hulp bij de afhandeling van je belasting- en pensioengelden
-Certificaat als bewijs van deelname
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |