abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 december 2004 @ 11:57:17 #281
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23829577
quote:
Op woensdag 8 december 2004 11:53 schreef JPM01 het volgende:

[..]

kan ik me voorstellen..., ga je met een organisatie??
Nee het staat nog in de kinderschoenen mijn plan maar mijn oom woont in australie dus heb ik altijd een uitvalsbasis en vanuit daar begin ik ook
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 8 december 2004 @ 12:07:03 #282
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_23829745
quote:
Op woensdag 8 december 2004 11:57 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Nee het staat nog in de kinderschoenen mijn plan maar mijn oom woont in australie dus heb ik altijd een uitvalsbasis en vanuit daar begin ik ook
das handig ja
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  woensdag 8 december 2004 @ 12:09:15 #283
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23829784
ik heb ook een vraag die vast wel is eerder is gestelt maarja

ik ga dus volgend jaar naar Australië nu wil ik daar een auto kopen maar kan dit zomaar ik heb hier in Nederland dan 2 jaar mijn rijbewijs. Moet ik dan nog zo'n P aanvragen of niet

B.V.D.

even weer naar boven halen
pi_23830096
@dos37, volgens mij niet... die P geldt alleen als je net een Australisch rijbewijs hebt gehaald, niet als je daar rijdt met een buitenlands rijbewijs..
pi_23830490
Je kunt gewoon een auto kopen in Sydney. Het enige wat je moet doen is bij de ANWB een internationaal rijbewijs kopen, zodat je in Australie mag rijden.
Bloed, zweet en tranen!
  woensdag 8 december 2004 @ 12:55:00 #286
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23830675
hej bedankt voor jullie reactie's
  woensdag 8 december 2004 @ 13:20:35 #287
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_23831162
quote:
Op woensdag 8 december 2004 12:55 schreef Dos37 het volgende:
hej bedankt voor jullie reactie's
pas wel op ze rijden links
AFC Ajax 4 ever
  woensdag 8 december 2004 @ 14:02:59 #288
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_23831927
ik ben ook aan het kijken of ik na mijn vwo (volgend jaar) naar australie kan voor een jaar en dan werken en een btje rondreizen. Voor werk zit ik er denk ik wel goed, als ik mijn dive master brevet haal wil ik ergens bij een dive club/resort werken bij het great barrier reef. Ik hoorde dat het aardig goed verdient om als dive master/instructor in aus te werken. En het is ook nog eens leuk werk

Ik heb niet het hele topic gelezen, sorry , maar zijn er mensen die in australie studeren? Kan je een beurs krijgen als je bent ingeschreven op een nl universiteit, want zonder beurs is het een btje duur ben ik bang.
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  woensdag 8 december 2004 @ 15:23:45 #289
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23833490
quote:
Op woensdag 8 december 2004 13:20 schreef JPM01 het volgende:

[..]

pas wel op ze rijden links
Hej bedankt voor de tip
  woensdag 8 december 2004 @ 15:33:46 #290
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_23833703
quote:
Op woensdag 8 december 2004 15:23 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Hej bedankt voor de tip
graag gedaan hoor
AFC Ajax 4 ever
pi_23836255
kom je anders snel genoeg achter hoor
  donderdag 9 december 2004 @ 13:21:37 #292
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23853264
zo, ook vluchtje geboekt voor februari naar Sydney. Planning om via Melbourne, Adelaide, Alice Springs, Darwin, Perth weer uit te komen in Sydney

Gedeeltelijk tripje geboekt met waybus maar die doet Alice Springs-Darwin nog niet in februari... wil eigenlijk ook nog the Kimberley doen... iemand tips?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_23853776
Kimberleys doen!
Westkust doen (Karijini NP). Weet niet hoeveel tijd je hebt, maar neem zeker ook de tijd voor de westkust. Niet afraggen in 14 dagen zoals zoveel doen met de Westcoast explorer. Enne, save money, buy a car!
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_23853914
Ik studeer Engels en moet vanuit de opleiding verplicht 21 weken in het buitenland vertoeven. Nu heeft Roellio niet zoveel centjes, dus ik zal in het buitenland moeten werken. Hoe schatten jullie kansen in om op de bonnefooi met een klein beetje geld richting Australië te vertrekken en het verder 'wel te zien'?

Of zijn er mensen met ervaringen wat betreft vóór vertrek vanuit Nederland werkplekken regelen?
pi_23854474
@roellio, dat hangt er helemaal vanaf.... wat moet je voor je opleiding doen, is het een plaatsing bij een universiteit in OZ of moet je er gewoon een tijdje verblijven en gaat het erom dat je je in een Engels sprekende omgeving bevindt?... Ik heb zelf mijn afstudeerstage (in Adelaide) vanuit Nederland geregeld en ik ging daarheen met een working holiday visum. Maar ik heb wel van veel anderen, die daar ook zaten, gehoord dat het op zich niet zo heel moeilijk is om simpel werk te krijgen, als fruitplukken e.d. Naast mijn stage heb ikzelf nog wel zwart betaald tafels in- en uitelkaar geschroefd in een grote mall in Cairns ... Afhankelijk van de plaats is het verblijf er ook niet zo duur, bijvoorbeeld in Adelaide kun je een onderkomen krijgen voor 60-80 AUD per week, zelfs in de populaire wijken a/h stand als Glenelg of in het CBD.
pi_23856201
Ik hoef niets te doen, als ik maar in een Engelstalig land verblijf. Maar goed, ik ga erheen met max. 1000 euro dus er moet wel een beetje rap werk gevonden worden. Dan ga ik inderdaad wel fruitplukken ofzo.
pi_23859319
Dan moet het wel lukken hoor, gewoon een beetje rondtrekken en hier en daar wat bijweken, oostkust, westkust, mss nog ff nieuw zeeland?... je komt je tijd wel door denk ik zo . (enne met een "working holiday visa" mag je 1 jaar blijven en max 3 maand voor dezelfde werkgever werken en je vraagt em gewoon via inet aan, je hoeft niet naar denhaag oid)

Je gaat me toch niet vertellen dat je daar dan ook 21 SP (30 moderne punten) voor krijgt?
pi_23860620
Ik wil volgend ''schooljaar'' (2005-2006) ook naar Australië toe. Ik wil niet helemaal op eigen houtje en ook niet met zo'n organisatie.

Nu heb ik een site gevonden van een organisatie, NIW genaamd;
http://www.niw4u.com/australie_pagina.htm
(misschien is dit al eens eerder besproken in dit topic, dat weet ik niet..)

Die gasten hebben een baangarantie voor je. Je moet ze ¤ 1280,- betalen en zelf een vlliegticket regelen, maar de rest regelen zij (waaronder de eerste paar overnachtingen en een training voorafgaande aan je werk)

Dit staat o.a. te lezen op hun site:

Werkzaamheden Boerderijwerk >Horeca >Werken met Paarden> Verpleging
Leeftijd 18 tot en met 30 jaar( i.v.m. met Visa)
Tijdsduur 2 maanden tot en met een jaar
Vertrek Het gehele jaar door
Werkweek 5 tot 6 dagen in de week, 1 of 2 vrije dagen en gemiddeld 35 uur per week
Vergoeding Salaris. Het salaris wat je gaat verdienen is afhankelijk van de functie, jouw leeftijd, werkervaring en de werkgever waar je zult werken. Meestal ligt het salaris tussen de ¤700 en ¤ 900 netto per maand
Onderdak Het onderdak is altijd inbegrepen. In de meeste gevallen zul je een accommodatie delen met andere backpakkers
Kost De maaltijden die vergoed worden verschillen per werkgever. Dit kan zijn op basis van vol of halfpension
Ticket Je krijgt geen vergoeding voor het ticket, wel hulp bij het boeken van een zo voordelig mogelijk ticket
Inschrijfdatum Minstens 2 maanden voor vertrek

Nu vroeg ik mij af of er onder jullie zijn die hier ervaring mee hebben of mensen kennen die met deze organisatie mee zijn geweest. Het lijkt mij wel leuk, maar de werkzaamheden spreken me wat minder aan...
pi_23861170
quote:
Op donderdag 9 december 2004 18:04 schreef Singa het volgende:
Dan moet het wel lukken hoor, gewoon een beetje rondtrekken en hier en daar wat bijweken, oostkust, westkust, mss nog ff nieuw zeeland?... je komt je tijd wel door denk ik zo . (enne met een "working holiday visa" mag je 1 jaar blijven en max 3 maand voor dezelfde werkgever werken en je vraagt em gewoon via inet aan, je hoeft niet naar denhaag oid)

Je gaat me toch niet vertellen dat je daar dan ook 21 SP (30 moderne punten) voor krijgt?

Was dat maar waar! Ik geloof dat ik er wel wat punten voor krijg, maar daarvoor moet ik in het land van mijn keuze een of ander onderzoek doen.
  donderdag 9 december 2004 @ 19:31:55 #300
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_23861267
quote:
Op donderdag 9 december 2004 19:04 schreef jeoren het volgende:
Ik wil volgend ''schooljaar'' (2005-2006) ook naar Australië toe. Ik wil niet helemaal op eigen houtje en ook niet met zo'n organisatie.

Nu heb ik een site gevonden van een organisatie, NIW genaamd;
http://www.niw4u.com/australie_pagina.htm
(misschien is dit al eens eerder besproken in dit topic, dat weet ik niet..)

Die gasten hebben een baangarantie voor je. Je moet ze ¤ 1280,- betalen en zelf een vlliegticket regelen, maar de rest regelen zij (waaronder de eerste paar overnachtingen en een training voorafgaande aan je werk)

Dit staat o.a. te lezen op hun site:

Werkzaamheden Boerderijwerk >Horeca >Werken met Paarden> Verpleging
Leeftijd 18 tot en met 30 jaar( i.v.m. met Visa)
Tijdsduur 2 maanden tot en met een jaar
Vertrek Het gehele jaar door
Werkweek 5 tot 6 dagen in de week, 1 of 2 vrije dagen en gemiddeld 35 uur per week
Vergoeding Salaris. Het salaris wat je gaat verdienen is afhankelijk van de functie, jouw leeftijd, werkervaring en de werkgever waar je zult werken. Meestal ligt het salaris tussen de ¤700 en ¤ 900 netto per maand
Onderdak Het onderdak is altijd inbegrepen. In de meeste gevallen zul je een accommodatie delen met andere backpakkers
Kost De maaltijden die vergoed worden verschillen per werkgever. Dit kan zijn op basis van vol of halfpension
Ticket Je krijgt geen vergoeding voor het ticket, wel hulp bij het boeken van een zo voordelig mogelijk ticket
Inschrijfdatum Minstens 2 maanden voor vertrek

Nu vroeg ik mij af of er onder jullie zijn die hier ervaring mee hebben of mensen kennen die met deze organisatie mee zijn geweest. Het lijkt mij wel leuk, maar de werkzaamheden spreken me wat minder aan...
hier heb je ook zo'n soort programma: http://www.travelactive.nl/australie_wt.php:
quote:
You First Individual
Voor iedereen van 18 tot en met 30 jaar met aankomst in Sydney

You First Individual is inclusief:
-Een goede voorbereiding en begeleiding van een vast contactpersoon vanaf het moment dat je je aanmeldt tot je terugkomt in Nederland
-Informatie aanvraag werkvisum via internet
-Open jaarretourticket eventueel inclusief Nieuw-Zeeland
-(Mogelijk) stopoverprogramma in Singapore
-Airport pick-up
-Twee overnachtingen in het beste hostel van Sydney
-Uitgebreide reis- en werkoriëntatie op kantoor in Sydney
-Persoonlijke begeleiding bij vinden van een baan
-Extra's zoals een ID card, kortingsbonnen en een speciaal voor Travel Active deelnemers ontworpen organiser;
-Aanvraag bankrekening en sofi-nummer (Taxfilenumber)
-Lidmaatschap VIP Backpackers Resort en Backpackers World Travel voor kortingen op accommodaties en trips
-Emergency hotline
- Alle services van onze partnerorganisatie inclusief het doorsturen van je post, een nieuwsbrief, inloop op het kantoor, gratis 2 maanden bagageopslag, etc.
Gratis gebruik van internet bij alle Backpackers World Travel kantoren en op ons kantoor in Sydney
-Hulp bij de afhandeling van je belasting- en pensioengelden
-Certificaat als bewijs van deelname
Ben zelf ook daarvoor aan het kijken. Volgend jaar na school ff een jaartje weg en werken, ben dan gelukkig net 18

hier nog een site: http://www.ccusa.com/PROGRAMS/DU/intro.aspx

[ Bericht 12% gewijzigd door The.PhantoM op 09-12-2004 19:40:10 ]
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')