abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 april 2004 @ 18:35:16 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18227027
Komt vandag die tuthola van een Femke weer een langs in de zendtijd voor de politieke partijen:

Wij geloven in mensen, wij geloven dat mensen graag werken

Hoe naief is dat, helemaal als niet zo lang geleden dit bericht verscheen:
quote:
Europeanen dromen van leven zonder werk

Uitgegeven: 1 april 2004 07:59

RIJSWIJK - Nooit meer te hoeven werken is een droom voor bijna tweederde van de Europese werknemers. Dat blijkt uit een enquête in zeven Europese landen die de vacaturewebsite StepStone donderdag heeft gepubliceerd.

Nederlandse en Italiaanse werknemers verlangen het meest naar een leven zonder werk. In beide landen zou tweederde van de ondervraagden willen stoppen. Duitsers en Zweden zijn het werklustigst. In Duitsland zei 43 procent de zinvolle uitdaging nodig te hebben en in Zweden 41 procent. Aan de enquête werkten 3822 mensen mee in Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Italië, België en Nederland.

De oorzaak van de wens te ontsnappen aan het dagelijkse werk is niet zo zeer stress, maar het verlangen naar meer persoonlijke voldoening, zo concludeert StepStone uit het onderzoek.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=301160&c=21
Nou Femke, Nederlanders en Italianen verlangen dus het meest naar een leven zonder werk, dus ik zou die naieve mening van je nog maar eens herzien.

Maar ja, dat was nog niet bekend van GL, dat ze allemaal naieve gedachtegangen hebben.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 6 april 2004 @ 18:36:46 #2
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18227066
Ik kots op Groen Links en nog harder op Femke Halsema. Om begrijpelijke redenen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_18227115
Ja! Werken! Leuk!
pi_18227128
Wat een mongolen van GroenLinks.

In de jaren 70 dacht ik, dat de lonen evenhoog waren als de uitkeringen. En duh, veel mensen gingen gewoon in een uitkering zitten.
  dinsdag 6 april 2004 @ 18:42:36 #5
50980 drumdude
It's just the fear of the
pi_18227224
Groenlinks zuigt zowiezo en al helemaal die femke
drummer 4 life
  dinsdag 6 april 2004 @ 18:45:46 #6
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_18227297
ik moet zeggen dat ik graag werk.. op het moment.. maar dat komt misschien omdat ik ook wel eens een tijdje geen werk heb gehad... en in dat geval ook geen uitkering...

maar goet als ik gezogen moet worden.. waarom niet door Femke.. als ze d'r tanden maar eens van elkaar haalde want t lijkt wel of die zijn vastgegroeid aan elkaar als ze praat...
beer
  dinsdag 6 april 2004 @ 18:49:02 #7
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_18227360
Stuur haar uitspraken tezamen met dat artikeltje anders eens naar GroenLinks zelf en vraag ze eens om opheldering.
pi_18227366
Femke is nog steeds niet kaal. Kortom, ze doet beloften die ze niet waar maakt. Wat een doos, en die wil mijn stem?
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_18227460
Ja, waarom zou ze d'r kop ook alweer kaalscheren?
Pffff... moeilijk man!
  dinsdag 6 april 2004 @ 18:55:29 #10
85757 yedimaster-sidguppy
Smirky Mc Chimpster!
pi_18227501
ik heb een toffe baan, waarbij ik me vermaak, en in de uitkering da's nix (been there, done that, not cool at all)

Maarreh, mocht ik over n zak met n miljoentje struikelen ga ik toch mooi feesten van m'n eigen centen!
lekker!

ik zou me dus echt niet vervelen, hobbies zat en d'r zijn zoveel mooie plekjes op de planeet te bekijken.....
  dinsdag 6 april 2004 @ 20:21:13 #11
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18230033
als de uitkering net zo hoog zou zijn als mijn salaris, al scheelt het nu tussen die 2 niet zo veel dan zou ik gewoon lekker de hele dag gaan hobbien. Ik vermaak me wel...
[..]
pi_18230554
Ik denk dat mevrouw Halsema hier wel gelijk heeft. Ik ben benieuwd wat deze mensen allemaal zouden zeggen als ze een half jaar zonder werk zouden zitten. Dan zou waarschijnlijk 90% graag weer aan het werk gaan.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_18231208
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 20:37 schreef UnderWorld_ het volgende:
Ik denk dat mevrouw Halsema hier wel gelijk heeft. Ik ben benieuwd wat deze mensen allemaal zouden zeggen als ze een half jaar zonder werk zouden zitten. Dan zou waarschijnlijk 90% graag weer aan het werk gaan.
Als ik nou niet zo snugger was, dus mijn hoogst haalbare salaris zou rond het minimum liggen, en daarvoor zou ik elke dag saai inpakwerk moeten doen, zou ik ook ernstig gaan nadenken of ik niet beter thuis kan gaan kantklossen en tuinieren.
pi_18231254
||
||
v
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  dinsdag 6 april 2004 @ 21:11:03 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18231528
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 20:37 schreef UnderWorld_ het volgende:
alleen als het salaris flink wat hoger is dan mijn uitkering
[..]
  dinsdag 6 april 2004 @ 21:18:42 #16
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_18231725
Ja, en mensen zijn van nature goed.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 6 april 2004 @ 21:20:31 #17
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_18231782
Een andere term voor naief is "groen" nietwaar.
Groenlinks=Naieflinks idd imo
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_18232157
Ach de TS heeft volgens mij het liefste een conservatief land zonder moslims, misschien is polen wat voor hem .

De dwaas .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_18232195
Ik zou tegen Femke willen zeggen:

Ach mens, ga toch in het allochtonenbos wandelen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_18233556
2/3 van Nederland doet geen inpakwerk. En zelfs dat kan nog leuk zijn als je leuke collega's hebt. De meeste mensen hebben gewoon een normale baan. En ik denk echt niet dat 2/3 van de bevolking zonder werk kan. Werk is best een goed iets, op allerlei punten. Ookal zitten veel mensen dan nu te blaaten dat ze best zonder werk kunnen (dan heb je immers vakantie), toch zou bijna iedereen zich gaan vervelen als je hele leven een vakantie zou zijn.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_18233732
Geen discussie, alleen maar gebash. Komt ook omdat de openingspost niet echt een opening is voor een discussie. Als TS inderdaad een discussie aan wil gaan over het arbeidsethos in NL mag hij het opnieuw proberen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')