Ik vond het ook al zo vreemd ja!quote:Op zaterdag 15 april 2006 23:58 schreef SunChaser het volgende:
Wat slecht egknipt van de omroep zeg, 2x t eind
Oh, ik dacht dat het één of andere Bijbelse diepzinnigheid was.quote:Op zaterdag 15 april 2006 23:58 schreef SunChaser het volgende:
Wat slecht egknipt van de omroep zeg, 2x t eind
Ik heb wel eens erger gezien moet ik zeggen hoor, zoals Irreversible.quote:Op zondag 16 april 2006 00:03 schreef dedeur het volgende:
Tering jezus.![]()
Er zijn ook wel grenzen hoor meneer Gibson..![]()
ja die verkrachting was erg johquote:Op zondag 16 april 2006 00:04 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik heb wel eens erger gezien moet ik zeggen hoor, zoals Irreversible.
jep, je bent de lul. Ik denk dat je zo bezeten bentquote:Op zondag 16 april 2006 00:06 schreef Viking84 het volgende:
duidt een brandlucht trouwens niet op de aanwezigheid van demonen in huis? Ik heb net the passion gezien en nu ruik ik een brandlucht. Geen idee waar het vandaan komt
Ik zeg dus dat ik wel eens erger heb gezien qua buitensporig geweld in een film. Ik vergelijk die 2 films dus helemaal niet met elkaar. Maar van deze film ben ik niet echt geschrokken, en dat had ik bij Irreversible wel.quote:Op zondag 16 april 2006 00:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja die verkrachting was erg joh
stel je aan. Valt niet met the passion te vergelijken tenzij je de brandblusserscène uit irreversible bedoelt?
Komt de Exorcist vanavond op tv?quote:Op zondag 16 april 2006 00:10 schreef 19FR08 het volgende:
[..]
jep, je bent de lul. Ik denk dat je zo bezeten bent![]()
We hebben de afgelopen week genoeg Verdonk gezien tochquote:
Zal ook wel door de voorspelbaarheid en de overkill komen. Die eindeloze reeks stokslagen, al dat bloed, Jezus die steeeeeeds maar weer op de grond dondert en moeizaam overeind komt, die dramatisch kijkende vrouwen - het principe less is more is duidelijk niet aan Gibson besteed.quote:Op zondag 16 april 2006 00:13 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik zeg dus dat ik wel eens erger heb gezien qua buitensporig geweld in een film. Ik vergelijk die 2 films dus helemaal niet met elkaar. Maar van deze film ben ik niet echt geschrokken, en dat had ik bij Irreversible wel.
weet niet? Viking84 kan altijd nog een webcam aanzetten, als het naar brand ruikt, dan ben je nog niet jarigquote:
Ik bedenk me net trouwens dat Monica Bellucci ook in beide films speelt, maar in TPotC had ze maar een mager rolletje (zoals in zoveel Amerikaanse producties trouwens).quote:Op zondag 16 april 2006 00:16 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Zal ook wel door de voorspelbaarheid en de overkill komen. Die eindeloze reeks stokslagen, al dat bloed, Jezus die steeeeeeds maar weer op de grond dondert en moeizaam overeind komt, die dramatisch kijkende vrouwen - het principe less is more is duidelijk niet aan Gibson besteed.
Whehe, ik denk dat al Bellucci's acteerwerk in deze film in 1 take is opgenomen: gewoon één keer een tijdlang heel moeilijk en dramatisch kijken tegen steeds wisselende achtergrondenquote:Op zondag 16 april 2006 00:20 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik bedenk me net trouwens dat Monica Bellucci ook in beide films speelt, maar in TPotC had ze maar een mager rolletje (zoals in zoveel Amerikaanse producties trouwens).
Veel plezierquote:Op zondag 16 april 2006 00:45 schreef RaymanNL het volgende:
Iki ga hem morgen voor de tweede keer zien *IO*![]()
![]()
![]()
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 15 april 2006 23:38 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Nou, doet me weinig![]()
Ik had er toch meer van verwacht.
Ik ben naar Vin Diesel gaan kijkenquote:
Dat had ik zo halverwege de film ook, ik dacht dat het een enigsinds interessante film zou zijn, maar het is gewoon een aan een schakeling van bloed, marteling, vallen, en nog meer marteling. En dan is die eindelijk dood, denk je; mooi, einde filmquote:Op zondag 16 april 2006 00:48 schreef Wakey het volgende:
Ik vraag me serieus af wat het doel was van deze film...
ik weet niet of dat nu veel zegt over de kwaliteit van de film, of de desinteresse en toale afgestomptheid bij de beschouwer....quote:Op zondag 16 april 2006 00:09 schreef Soul79 het volgende:
Tijdens die ene geselscene zapte ik na 20 stokslagen naar Onder de tram, keek dat een tijdje en toen ik terugzapte waren ze nog steeds bezig![]()
Ik heb de hele film uitgezeten en het deed me ook vrij weinig. Niet iedereen hoeft dit een meesterwerk te vinden...quote:Op zondag 16 april 2006 02:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik weet niet of dat nu veel zegt over de kwaliteit van de film, of de desinteresse en toale afgestomptheid bij de beschouwer....
een film afkraken omdat je met een pak pringles en een biertje tussen verschillende programma's doelloos heen-en-weer zit te zappen en dan klagen 'dat het je helemaal niks doet', dat het 'te lang duurt'.... mwah
Ben ik niet met je eens.quote:Op zondag 16 april 2006 00:04 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik heb wel eens erger gezien moet ik zeggen hoor, zoals Irreversible.
wat heet gejat, hij JC was er eerder dan de terminatorquote:Op zondag 16 april 2006 09:44 schreef SunChaser het volgende:
Dat laatste shot is gejat uit Terminiator 2. Schwarzenegger staat ook zo op nadie ie si getransformeerd. Bovendien heeft t einde dezelfde soort muziek als T2.
Hij is tijdens de opnames per ongeluk 2 keer geraakt door die zweepquote:Op zondag 16 april 2006 10:55 schreef Klummie het volgende:
Ik zou wel es the making off willen zien, de special effects die gebruikt zijn bij de geseling, het zag er wel realistisch uit.
Men zegt dat Gibson de eerste spijker in de hand heeft geslagen in de film alleen hij bleef buiten beeld(hij wilde voelen wat men voelde of zoiets vaag)quote:Op zondag 16 april 2006 10:55 schreef Klummie het volgende:
Ik zou wel es the making off willen zien, de special effects die gebruikt zijn bij de geseling, het zag er wel realistisch uit.
Late reactiequote:Op dinsdag 6 april 2004 14:20 schreef sioux_ het volgende:
ik vind het wel knap hoe ze achter de uitspraak kunnen komen van een taal die niet meer bestaat behalve op "papier"
ja, dat had ik dus ook al.quote:Op zondag 16 april 2006 12:39 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Late reactie
Aramees wordt nog steeds gesproken in enkele plaatsjes in het midden oosten.
Ik vond het wel een mooie film. Dat ze de oorspronkelijke talen erin hebben gehouden vind ik al ontzettend mooi. Alleen was het geweld te excessief. Niet dat mn maag ervan omdraaide, ik vond het qua smerigheid nog wel meevallen. Maar het idee van zonde is teveel aanwezig, ook omdat er zo weinig tijd wordt besteed aan zijn opstanding en zoveel tijd aan zijn marteling. Ook leuk is het feit dat sommige scenes alleen in katholieke bijbels zijn te vinden; ik kan ze iig in mijn bijbel niet terugvinden.
Haha, ja ik was me wel behoorlijk zelfbewust, terwijl ik zo onderuit gezakt op de bank, flesje cola in mn rechterhand, naar het lijden van Jezus van Nazareth lag te kijken. Zappen kon alleen maar een gebrek aan respect betekenen, dus ik ben maar blijven kijken.quote:Op zondag 16 april 2006 02:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik weet niet of dat nu veel zegt over de kwaliteit van de film, of de desinteresse en toale afgestomptheid bij de beschouwer....
een film afkraken omdat je met een pak pringles en een biertje tussen verschillende programma's doelloos heen-en-weer zit te zappen en dan klagen 'dat het je helemaal niks doet', dat het 'te lang duurt'.... mwah
"Ze zagen er niet Arabisch uit"? Wou je die Joden en Romeinen dan allemaal een hoofddoek en een AK-47 aangeven ofzow?quote:Op zondag 16 april 2006 13:41 schreef lot3 het volgende:
film ook voor de 1e keer gezien, wel indrukwekkend---> oorspronkelijke talen, al zagen ze er niet arabischs uit, de enorme hoeveelheid geweld schiep afstand daardoor was het lang niet zo aangrijpend als in bv. Jesus Christ Superstar.........
quote:Op zondag 16 april 2006 13:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Bepaalde dingen miste ik ook, die wel in de protestantse bijbel staan. Bijv dat één van de vervolgers zegt: Waarlijk, deze man was de zoon Gods. Dat had ik toch wel heel symbolisch gevonden.
Mja, ze konden behoorlijk wreed zijn. Maar een beetje een aangedikte versie is natuurlijk toppie voor de propaganda.quote:En inderdaad was het geweld te excessief. De boodschap was met minder geweld ook wel overgekomen. Ik vraag me af of het geweld in het echt ook zo buitensporig was?
idd dit irriteert mij ook het meest aan de film, het is zo gekunsteld allemaal........na 3x Jezus te zien neervallen in slowmotion snap je het ook wel, en die huilende gezichten, tis echt teveel van het goede.........vind het echt een vervelende film om te kijken, van de ene kant van dat overdreven dramatische, dat maar BLIJFT benadrukt worden, en van de andere kant vanwege de gekunstelde slowmotion, en de zogenaamde "mooie" shots..........het bloed dat me dan nog niet eens zoveel.......quote:Op zondag 16 april 2006 00:16 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Zal ook wel door de voorspelbaarheid en de overkill komen. Die eindeloze reeks stokslagen, al dat bloed, Jezus die steeeeeeds maar weer op de grond dondert en moeizaam overeind komt, die dramatisch kijkende vrouwen - het principe less is more is duidelijk niet aan Gibson besteed.
quote:"The Passion Of The Christ'' is exactly the kind of movie you'd expect from a man who has staked his career on bone-crunching martyrdom. Mel Gibson's version of the last 12 hours of Jesus' life has the Christian savior being bound and chained, thrown off a bridge, beaten and spat upon, kicked, mocked, his shoulder ripped out of its socket and in an excruciating (and repetitive) 30-minute torture scene, flogged until he's nothing more than a bloody pulp.
By the time the movie makes it to the crucifixion, the cross _ not to mention Jesus' mission - seems like an afterthought.
Lost in the film's beautifully lit orgy of abuse is the sense of who Jesus was and why the Jewish priests - Gibson's villains in this old-fashioned melodrama - wanted him crucified. Gibson, who directed the film and co-wrote it with Benedict Fitzgerald, teases us with brief flashbacks of Jesus' life - the Sermon on the Mount, the Last Supper, some tender moments with mother Mary. But these are just blips between the relentless brutality. Jesus' suffering is all that matters in this movie. It's as if Gibson is measuring God's love by the amount of blood he shows on the screen.
The centerpiece of ``The Passion of the Christ" is, rather strangely, an episode of torture that doesn't rate a mention in the gospels of Matthew and Mark, while Luke and John only devote five verses to it. Here, it's one-fourth of the movie.
It begins with Roman soldiers caning Christ's back 30 times - a supervisor helpfully counts the lashes - followed by a camera pan to a table containing various instruments of punishment. The sadist decides on the cat o' nine tails, and it's back to the count-off - one, WHAM, two, WHAM, three, WHAM - all the way to 30 again.
When they're done flogging Christ's back, stomach and legs, the camera moves back to reveal a courtyard covered with blood, more blood, in fact, than any human body could hold, following a brutalization that no human body could endure. But the humanity of Jesus as Christ is not in play here. He is the Son of God, come to Earth to die in order to redeem our sins. Only in Gibson's "Passion," Christ must not only die, he must endure the kind of punishment and persecution that the martyrs in Gibson's films - from "Lethal Weapon's" Martin Riggs to Scottish hero William Wallace - have grimly faced at the hands of enemies.
The enemies in Gibson's "Passion" are the Jewish religious leaders, led by the high priest Caiphas (Mattia Sbragia), who, from the movie's opening moments in the Garden of Gethsemane, will settle for nothing less than Jesus' death on the cross. The priests bring Jesus before the Roman governor Pilate (Hristo Naumov Shopov) on charges of treason. Pilate agonizes over what to do with a man he finds innocent; his wife (Claudia Gerini) urges restraint and goes so far as to bring towels to Jesus' mother, Mary (Maia Morgenstern), and Mary Magdalene (Monica Bellucci) so they clean the courtyard after Jesus' horrific torture.
If you're not familiar with Pilate's wife or didn't know the two Marys were there when Jesus was scourged (let alone mopped up the blood in the courtyard), you're not alone. Gibson invented these scenes. The film places a particular emphasis on the Virgin Mary, a figure central to Gibson's Roman Catholic faith, as well as an androgynous Satan, who lurks, cloaked, on the edges of the action.
Gibson doesn't take the stuff with the devil any place interesting. As presented, it's just window dressing, like something from the outtakes reel from a souped-up "The Exorcist." But the moments between Jesus and Mary give "The Passion" its flashes of heart and humanity. For a few seconds at least, Gibson stops beating on Jesus and lets him breathe. And, for a few seconds, the audience can breathe, too.
But the film, which is in Aramaic and Latin with English subtitles, wants to shock you with its unrelenting violence; so Gibson doesn't let Jesus off the hook for long. The aim is for us to feel the enormity of Christ's physical sacrifice, and this the film does, helped immeasurably by actor Jim Caviezel's ability to silently express noble, dignified suffering.
What doesn't quite get through is Christ's message of forgiveness and love. You occasionally read it in the subtitles, but you don't really feel it in the movie. It just doesn't engage Gibson. He doesn't even show much interest in the Resurrection (given all of two minutes here), and why should he when his camera can zero in on a crow devouring the eyes of the mocking thief crucified next to Jesus? And that pretty much sums up "The Passion": God (and Mel) revealing himself through eye-gouging.
Inderdaad. De film was uit, en ik zat me echt af te vragen wat ik er nou precies van moest vinden.quote:Op zondag 16 april 2006 00:48 schreef Wakey het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Vanavond voor het eerst gezien, maar het kon me niet bekoren. Misschien ben ik emotieloos ofzoIk vraag me serieus af wat het doel was van deze film... bewustwording, entertainment, discussie???
![]()
die was pasquote:Op zondag 16 april 2006 20:20 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Nee, dan maar The Last Temptation of the Christ. Daar heb ik nog wel over kunnen discussieren
*proest*quote:Op zondag 16 april 2006 13:41 schreef lot3 het volgende:
... daardoor was het lang niet zo aangrijpend als in bv. Jesus Christ Superstar.........
Schrijven en Taal heb je zeker nooit gehad?quote:Op maandag 17 april 2006 00:00 schreef Killer_Mom het volgende:
op de valreep, t topic is bijna vol, net heb ik deze film ook gezien,
t katholieke verhaal wat ons op school geleerd is, niet met zoveel bloed en wreedheid, voor de tere kinderzieltjes natuurlijk,
na mijn eerste communie ben ik nooit meer naar de kerk geweest, behalve de onvermijdelijk begraafnis-missen, en erger, trouwmissen,
hoe zit t nu, je ziet die joden, met die mooie kleren, en Jezus [ met een Hoofdletter, je weet maar nooit] is ook een Jood. , de Romijnen zijn er de baas.
wanneer komen de katholieken in t spel. heel hun geloof is gebaseerd op die verhalen, kerst en pasen, noem maar op.
ik heb er veel over gelezen, maar de link kan ik gewoon niet vinden, iemand?
Jij ook niet blijkbaarquote:Op maandag 17 april 2006 02:52 schreef PDOA het volgende:
[..]
Schrijven en Taal heb je zeker nooit gehad?
Schrijven en Taal is geen vak. Schrijven behoort doorgaans tot taal en taal schrijf je niet met een hoofdletter.quote:
Op De Basisschool Krijg Je Schrijven En Taal, Hoor.quote:Op maandag 17 april 2006 11:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Schrijven en Taal is geen vak. Schrijven behoort doorgaans tot taal en taal schrijf je niet met een hoofdletter.
Voorts: reageren op iemands taal is prima, als je daarnaast ook nog maar even inhoudelijk op de post ingaat
Ja Maar Schrijven Behoort Tot Taal Hoor. Ik Heb Nooit Het Vak 'Schrijven En Taal' Gehad. Dat Jij Dat Wel Gehad Hebt, Zegt Al Genoeg Over Jouw Basisschool.quote:Op maandag 17 april 2006 12:45 schreef PDOA het volgende:
[..]
Op De Basisschool Krijg Je Schrijven En Taal, Hoor.
Idd...quote:Op dinsdag 18 april 2006 00:24 schreef Killer_Mom het volgende:
wat een gezeik om niks.
Tenzij ik me heel erg vergis (in dat geval: excuses vooraf, staat het in de bijbel dat ie drie keer viel tijdens dat gesleep met het kruis. En ja, het word idd ietwat vervelend op het laatst, maar het gaat nu eenmaal om lijdenstocht van Christus.quote:Op zondag 16 april 2006 18:36 schreef Bolderbast het volgende:
[..]
idd dit irriteert mij ook het meest aan de film, het is zo gekunsteld allemaal........na 3x Jezus te zien neervallen in slowmotion snap je het ook wel, en die huilende gezichten, tis echt teveel van het goede.........vind het echt een vervelende film om te kijken, van de ene kant van dat overdreven dramatische, dat maar BLIJFT benadrukt worden, en van de andere kant vanwege de gekunstelde slowmotion, en de zogenaamde "mooie" shots..........het bloed dat me dan nog niet eens zoveel.......
en dat dan einde, dat je m nog ff naast zn lijkzak ziet zitten, had ook niet gehoeven voor mij.....enkel een lege lijkzak tonen was veel effectiever geweest, nu krijg je er een beetje een X-Files gevoel bij...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |